رواية شياطين الغرام الحلقة التاسعة بقلم ايمان وائل

 نقدم اليوم احداث رواية شياطين الغرام الحلقة التاسعة ( الجزء الثانى من رواية غرام اسياد الصعيد ) من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام الشياطين الحلقة التاسعة بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد2 الحلقة التاسعة


تعد رواية شياطين الغرام  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية شياطين الغرام pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية شياطين الغرام كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه شياطين الغرام الحلقة التاسعة ( الجزء الثانى من غرام اسياد الصعيد )

الحلقه التاسعه

شياطين الغرام(غرام اسياد الصعيد2)

كانت تنظر اليه وترمقه بنظرات تعبر عن الخوف لتنزل دموعها فجأه ليقترب عدت خطوات لكنها تبتعد وتمسك بأحد المشارط الموجوده وتضعها علي يدها كتهديد له ان اقترب اكثر

رفان بنبره دموع: متجربش اياك تجرب

ليتطلع اليه بنظرات توحي بالاستغراب والدهشه وبنبره قلق هدرها

اسر: في ايه مالك خايفه كده ليه

رفان بعصبيه: ملكش دعوه وابعد

اسر بنبره حنان: اطمني انا عمري ما هأذيكي

سقطت دموعها علي خدها لتمسحها بسرعه

رفان بضعف: عارفه انك عمرك ما هتأذيني بس اني اني الي هأذيك
لو جربت مني هجتلك

تطلع اليه باستغراب

اسر بنبره حاده: انتي بتجولي ايه هو انا عملتلك حاجه

رفان ببكاء ونحيب: انته جتال جتله افتكرتك وانته بتجتل واحد وكنت هتجتل كمان واحد النهارده

اسر باستغراب: يعني مفتكرتيش غير الحاجه

ليهدرها بنبره غضب: مفتكرتيش ان الي جتلته ده كان عايز يحرجك ويجتلك ها ردي مفتكرتيش اني متعذب وانتي مش فاكرني

هزت رأسه بالنفي

رفان ببكاء: لا شفتك وانته بتجتل واحد ده الي افتكرته بس معرفش جتلته ليه

لتضع يدها علي رأسه وتصبب عرقا من وجنتها ليقترب بسرعه ويأخذ المشرط ويرميه

اسر
بحنان متخفيش مني انا عمري ما هأذيكي

شعرت بالدوار لتستقر بين احضانه وغفت علي اخر كلمته ليشعر بثقل علي صدره ليتطلع ليجدها فاقده الوعي

وفي خاطره يعني يوم ما تفتكري تفتكري الوحش وتنسي الحلو

…………………………………………………
وجهت سؤالها مرة اخري وهي تتطلع اليه برمقات تعبر عن مشاعر مختلطه بالحزن والعتاب والغضب

رهف: ايه حجيجه مشاعرك 🤨

زفر بقوه معبرا عن غيظه

مالك: وانا لو بحب امال هتجوزك ليه

هدرته بسرعه

رهف: عشان محدش يطلع اشاعه ذي مرت عمي كانت بتعمل

رمقها وهدرها بنبره استهزاء

مالك: وانتي تعرفي ان حد يجدر يطلع عليا اشاعه؟ كان زمانه مدفون حي

رهف بنبره عصبيه: رد عليا انا عايزه اسمع منك الحجيجه اني مش لعبه

تطلع اليه بابتسامه ليثير غيظها اكثر واكثر ليمسك بالاوراق ويخرج متهربا من الرد لكن ابتسامته قد اوحت لها

لتجسوا علي الارض لتكتم دموعها وتتسأل

رهف بانهيار: يعني ايه ضحكته دي يعني كلامي صح وبيحب امال بس مالك مش واطي ولا ندل بس طريجته وتصرفاته

لتنزل دموعها علي خدها

رهف ببكاء: يارب استرها وجيب العواجب سليمه وبين الحج الموضوع دا في جتل يارب يكون ظني غلط يارب

…………………………………………………
سمعت صوت صراخ لتنهض وهي مفزوعه

جنان بنبره خوف: مين

ليتبدل الصراخ الي صوت قهقه مملؤه بالحقد والغيره

فارس: مكنتش اعرف انك بتخافي كده

اتسعت عيناها لتتطلع الي ادم الذي كان قد غط في نوم عميق بسبب الجرعه لتغادر الغرفه لكي تستطيع الرد

جنان: فارس

فارس بابتسامه خبيثه: لسه فاكرني

جنان بزفره: ايوه عايز ايه

فارس بنبره ساخره:مش طايقه تكلميني دا انا الي لحقتك في امريكا مفيش شكر حتي

جنان باستغراب: انته الي دخلتني المستشفي

فارس ببرود: ايوه واتصلت عشان اقولك حمد لله علي سلامتك

جنان ببرود:الله يسلمك بس معدش تتصل تاني انا.واحده متجوزه دلوقتي ويا ريت تبدأ تعيش حياتك من جديد انته انسان كويس ورذنا شيلك واحده احسن مني

فارس بغيظ مكتوم. ان شاء الله انا اتصلت اطمن عليكي بس مش اكتر سلام

ليغلق الخط وكانت عيناه تشع غضبا ليرمي الهاتف علي الارض ليدلف والده ويتطلع اليه

حسان: قالتلك ايه

فارس بغيظ.وتواعد: عملت الزوجه المخلصه وعايزني ابدأ من جديد

حسان : وهتعمل ايه

نهض من مكان وابتسم بخبث ليعلن البداء في خطته

فارس بتواعد: هخليه تندم وادفعه التمن غالي هي وابن الصعيدي

……………………………………………
دلف اسر وهو يحمل رفان ليتطلع اليه يوسف وينهض من مكانه مسرعا

يوسف بنبره قلق: في ايه ماله

اسر بزفره: الضغط عالي

نادين بقلق:والدكتوره قالت ايه

لتستيقظ علي صوتهم وتفتح عيناها لتجد ان اسر يحملها

رفان بنبره غضب: جتال جتله وسافل نزلني

تطلع اليه اسر بغضب

اسر: الله اما طولك يا روح

رفان بغيظ: نزلني يا حيوان

تركها اسر لتقع علي ارادفه وتخرج اهأت تألمها

رفان بتألم: غبي

يوسف بنبره حاده: ررفان

كان يمسك بشعرها لكي لا يفقد اعصابه

اسر بنبره حاده: بصي يا رفان انا مستحمل شتمتك لحد دلوجتي رغم ان خلجي ضيج ومش طبيعتي ان حد يطول لسانه عليا واسكت فا اقسم بالله لو لسانك طول عليا لهخلي الجن الازرج ميعرفلكيش طريج وانتي عارفه اني جتال جتله ذي ما بتجولي

تطلعت اليه بخوف

رفان: بتهددني جدام اخويا

يوسف: ما انتي الي لسانك مدب

نهضت وصعدت الي الاعلي بسرعه لتقف وتتطلع الي الخلف لتجد ان نظراته تلاحقها
………………… ……………………………
دلف الي مكتبه واخذ يتطلع الي الاوراق لتدلف اليه والدته تناديه

فاطمه باستعجال: مالك جدك عايزك فوق

تنهد بقوه فهو يعرف انه قد حان وقت المواجهه لينهض ويقف ليسمع صوت الغفير وهو يهرول

الغفير: مالك بيه

مالك باستغراب: في ايه

الغفير: في واحد اسمه مالك الشهاوي عايز يشوفك

مالك باستغراب' مالك الشهاوي هو وصل من امته

دلف مالك الشهاوي ليتطلع الي مالك الصعيدي

مالك: من امبارح

مالك الصعيدي بابتسامه: حمد لله علي سلامتك

كانت فاطمه والغفير يتطلعان وملامح الدهشه تعبر عنهم

مالك الصعيدي: تعاله نطلع لجدي فوج

مالك الشهاوي: وامال

مالك الصعيدي بابتسامه : هتيجي لوحدها

…………………………………………
كانت امال تجلس بجوار فهد يشاهدان التلفاز

فهد بحب: بتحبي المسلسل ده

امال بابتسامه: ايوه

ليقاطع حديثهم صوت رنين الجرس

فهد باستغراب: مين هيجي في الوجت ده

امال: هشوف مين

لتعدل نفسها وترتدي حجابها

فهد:خليكي جاعده هفتح اني

فتح فهد الباب ليتطلع ولا يجد احد

فهد باستغراب: غريب

كاد يقفل ويدخل لكنه وجد ظرف باللون الاسود موضوع امام الباب ليلتقط الظرف

فهد بعلامات استفهام: ايه الظرف الغريب ده

ليفتح الظرف ويجد بداخله مجموعه صور ملتقطه لامال ومالك
عندما حضر الي المنزل!

……………………
كانت تجمع ملابسه وتضعهم في الحقيبه وهي تبكي

مي: اني مش ممكن اجعد مع المجنون دا تاني

انهت لم ملابسه لتشعر بخطواته تقترب لتتطلع الي الباب لتجده يدلف وهو يتميل وفي يده زجاجه. لتتسع عيناه وتضع يده علي صدرها بخضه

مي: يا مرك يا مي جي سكران

كان يتميل دون ان يشعر بنفسه

رائف دون وعي: لا لا لا لا لا
ليتطلع اليه

رائف بنبره ساخره: تأخدي تشربي

مي بغيظ; انته ليك عين تتكلم وانته متهبب شارب

قهقه بسخريه

رائف دون وعي: مش احسن ما ابجا خاين

مي باستغراب: تجصد ايه

اقترب من السرير دون ان يعطيها اهتمام ليفرد جسده ويتطلع الي الحقيبه

رائف دون وعي: انتي لمه شنطتك وطفشه مع السلامه

تطلعت اليه باستغراب

مي: انته تجصد ايه بكلامك مين خان

رائف بنبره ساخره.:غوري من وشي مش ناجص جرفك اني مصدجت اعمل دماغ

مي بغيظ: دماغ جي سكران وشارب زفت وتجول دماغ مش مكسوف من نفسك يا بشمهندس

رائف دون وعي: يووووه هتعصبيني وتبوظيلي الدماغ

مي بعصبيه: ينحرج بس رد عليا ويكون في علمك مش هطلع من اهنه غير لم اعرف جصدك وبتعملني كده ليه

رائف. تصبحي علي خير مش ناجص جرفك وعايزه تروحي عند اهلك روحي مش عايز اشوف وشك تاني بس طلج مش هطلج

زفرت بقوه ووضعت يدها وسط خصرها

مي بغيظ: لا واللهي وهتنام بالجزمه والزفته الي في ايدك دي

وضع يديه الاثنان تحت رأسه ليتطلع اليه باستفزاز

رائف: انا حر

مي بغيظ: لا مش حر

لتقترب وتخلع له حذائه وتبعد الزجاجه

مي: نام بجا

لتتطلع اليه لتجده كد ذهب الي عالم اخر لتبتسم لكنه تعود للعبس مره اخري لتغلق حقيبته

مي في خاطره: الجو ليل دلوجتي ومش هعرف اروح بكرة الصبح ابجا امشي حتي اعرف هو كان يجصد ايه بس اول مره اشوفه متهبب شارب يا تري فيك ايه يا مخبول

……………………………………………

اما امام القصر كان يقف شخصا وهو يرتدي قناع ملثم ليس قناع بل انه رابطه وجه بالرباط الطبي كإنه ممياء كل ما ظهر من وجهه هي عينه فقد !

………………………………………………
توقعاتكم ورأيكم ؟ 

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة التاسعة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام الشياطين الحلقة العاشرة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام الشياطين ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-