رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 28 بقلم ايمان وائل

     نقدم اليوم احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 28 من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 28 بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد الحلقة 28


تعد رواية غرام اسياد الصعيد  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام اسياد الصعيد pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام اسياد الصعيد كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه غرام اسياد الصعيد الحلقة الثامن والعشرين

الحلقه28

خرج من القصر باحثا عنه في شت انحاء البلد ليجدها تجلس في احدي الشوارع وكانت تتطلع الي ام وابنها ليتطلع الي ما تنظر اليه ليشعر بنغزه في قلبه
ليقترب منها ويجلس بجوارها

ادم بزفره: انتي متجوزه كيس جوافه
تتطلعت اليه بحزن
جنان: هو انته معتبرني مراتك اصلا
هدرها بحده
ادم: اومال ايه مرتي وعلي رأسي من فوج
هدرته بسخريه
جنان 'كان بان
ليتطلع اليه برمقه حاده
ادم: انتي عايزه ايه
جنان بنبره غضب: تعتبرني مراتك وتحسسني اني بني ادمه مش تتهرب وتتهمني اني ذي حد ولو كنت مش عايزني يا ريت تطلقني ارحم
هدرها بنبره غضب: اكتمي خالص وجومي نرجع
هدرته بنبره ساخره
جنان: مش هرجع غير لم اسمع قرارك
ادم بزفره: مش هطلجك
جنان: وايه
ادم بنبره حاده: جدامي
جنان بمرح: يلا
………………………………
دلف اسر الي المطبخ ليجد رفان واقفه خلف الباب مرعوبه
ليتطلع الي ما تنظر اليه ليجد امامها افعي كبيره
لينظر حوله ليجد فأس موضوعه. ليحمله ويقتل الافعي
لتخرج رفان من خلف الباب ويضمها
اسر بحنان: بس متعيطيش
رفان ببكاء: كانت هتجرصني
اسر بحنان: وجت سليمه
رفان: بس ايه الي جاب افعي المطبخ ودخلت ازاي
خرج اسر مسرعا وملامحه لا تبشر بالخير
اسر:اااامه
بحث عنها ولم يجده
وفي المخزن الخاص بعائله الصعيدي
كان الغفير يضع جراكن البنزين
الغفير: حطوا السبعه دول اهنه واقفلوا عليهم كويس
غفير اخر: طيب

غادر الغفير واتباعه لتدخل المخزن نرجس ومنتصر

منتصر: خير يا خالتي
نرجس بخبث: عايزين نجتل امال

وصل ادم الي القصر وعلي اول السلالم

ادم باستغراب:مش هتطلعي

جنان بخبث: شلني ذي العسل

ادم باستغراب: نعم

جنان بمرح: ذي ما سمعت شلني يلا
حمل ادم جنان علي ظهره ركانت تبتسم

جنان:عارف كان نفسي من زمان حد يشلني كده

ادم بابتسامه:حججتلك الي نفسك فيه اهو

جنان بابتسامه: الصراحه اه ركبتيني مركب وجرينا علي الكورنيش وشلتني بجد كان نفسي من زمان في دول وانته نفسك في ايه

ادم في خاطره الحج اسعدك في ايامي الاخيره

جنان: قول يلا

ادم: انتي الي نفسك في ايه لسه
والي عايزه هعمله معاكي

جنان. بتفكير: اممم اروح البحر

ادم بابتسامه:نروح الغردجه

جنان بفرح: موافقه

وعند فهد تصل التقارير

كوثر وهي تتطلع الي التقارير: امن فهمت

فهد بقلق: خير يا دكتوره

كوثر: هي اخدت حاجه بتحتوي علي ماده الارولي ودي ماده بتوقف الحبال الصوتيه بس الحمد لله النسبه الي اخدته مش عاليه

فهد بصدمه: بفعل فاعل

كوثر: ايوه

امال بخوف: هي وصلت لكده

اما مالك وصل الي مصنع السكر الخاص به وكان رجاله مالك
يقيدون رجل في 60من عمره

تتطلعت رهف الي المقيد لتضع يدها علي فمها من الصدمه

مالك بنبره حاده: مكنتش اتوجع انك ندل اكده

مسعد وهو زوج والده رهف وادم

مسعد بتعب اثر الضرب: وعايزني اعمل ايه يعني ما هي هتأخد كل حاجه

مالك بنبره حاده: عايز تجتله عشان الورث

مسعد: مش حج مرتي

رهف بنبره غضب: لا مش حجها دا فلوس ابوي وتعب وشج ادم اخوي وبعدين كل حاجه باسم ادم عايز تجتلني ليه

مسعد بسخريه: والي واجفت مع ابوكي كانت امك وحجها في الورث فين واجتل ادم ليه وهو هيموت لوحده وهيسيب كل حاجه ليكي انتي

رهف بنبره غضب: بعد الشر عليه ان شاء الله انته

مسعد:شكلك متعرفيش ان اخوكي في ايامه الاخيره

مالك بغضب: تجصد ايه

مسعد: اني كنت براجب ادم وشفته كلم مره رايح المستشفي ولم سألت عرفت انه في ايامه الاخيره عنده ورم في المخ

شهقت من الصدمه

رهف: انته كداب ادم كويس

مالك بنبره غضب ربوه وجيدوا وعلجوا علي باب البلد وبعد اما يتعلج سلموه لشرطه عشان موسخش يدي في واحد زي ده

الغفير: اوامرك يا بيه

تطلع مالك لرهف التي كانت تبكي بحرقه

مالك بنبره قلق: متخفيش هو كويس اكيد بيكدب

رهف ببكاء:انا عايزه اشوف ادم

وفي القصر حزمت جنان الحقائب وكان ادم يمسك بيده ويطلع الي القصر كان يودعه

جنان باستغراب: مش هنسلم عليهم

ادم في خاطره لا عشان ميبقاش الوضع صعب عليا

ادم: لا دول يومين مش هنتأخر

جنان: طيب

ليغادر ادم القصر

كان اسر وفهد يبحثان عن نرجس

فهد: هي اختفت فين

اسر: مش عارف

وفي المخزن

منتصر وهو يشعل سيجاره هنقتلها بكره بالسم ده

نرجس بشر: اتفقنا

ليرمي منتصر السيجاره جاهلا ان هناك 8جراكن من البنزين موضوعيا بالقرب منه
ليشتعل المخزن

نرجس وهي تصرخ: ااااه
حاول منتصر الهروب: لكن النار امسكت به
لينفجر المخزن
كانت تخطط لقتل امال لكن لا احد يعلم مت يموت فالموت لا يفرق بين صغير ولا كبير غني ولا فقير ماتوا وهم يكيدون الشر. فاللهم احسن خاتمتنا فنحن لا نعلم متي سنرحل

انفجر المخزن وسمع جميع من في البلد صوت الانفجار ليصرخ غفير

الغفير: يا فهد بيه اني كنت شايف الست نرجس ومنتصر بيه دخلين ومطلعوش

فهد بصدمه: يعني ايه

ليسرع اسر الي المخزن ويمسك به الغفره حتي لا يقترب اكتر

الغفير: النار هتأخدك يا بيه

اسر بغضب: امي جوه اوعا

امسك تيمون بأسر بقوه وهو يواسيه

تيمون: لله ما اعطي ولله ما اخذ المخزن بجا تراب

نزلت دموع فهد واسر فهي تظل والدتهم وليس هناك اصعب من فرق الام

حضرت الاسعاف تنتشل الجثث
وسط صراخ مي علي اخيه ودموع تيمون التي مسحها لكي لا يضعف ليضم اخته يواسيها

تيمون: ان لله وان اليه لراجعون

وفي العزا وقف مالك وفهد واسر ويوسف والجد حسن وتيمون

وكان فهد ملامحه تعبر عن الكسره
ودموع اسر تنزل بغزاره

يوسف بنبره حزن: خليك اوي يا اسر

اسر بنبره حزن: جوي هي الي كانت فضله بعد موت ابويا دلوجتي ملناش حد بجينا ايتام لا ام ولا اب

يوسف وهو يضمه: الله يرحمه ان اخوك معاك دايما

تمالك فهد نفسه بصعوبه ليجلس واضع يده علي وجهه

حصر العزا رائف ووالده

رائف بنبره حزن: مفيش شماته في الموت البجاء لله

استغرب بدر كلام والده ليبتسم

وعند النساء حضرت نساء البلدوتلافر نعكه وسميه العزاء في اختهم وكانت رفان وامال يبكيان
ورهف كانت تبكي بحرقه ولا يعلم احد ما بها

سيده: البجاء لله متعيطيش اكده

تتطلعت رهف للواقفه امامها وكانت والدتها

رهف بصدمه: انتي

سيده: ايوه اني ازيك يا رهف

صرخت رهف في وجهها

رهف بغضب;وجي اهنه ليه مش مكفيكي الي جوزك عماه والي اخويا فيه بسببك

سيده ببكاء: مكنتش اعرف انه هيعمل اكده اني اسفه يا بتي

رهف بنبره ساخره: دلوجتي افتكرتي ان عندك بمت امتي كنتي بتشوفني في الشارع اما وادم تديري وشك لتهدرها بغضب ادم كان نفسه يشوفك وصغر نفسه وجالك انتي طرتيه من بيتك زي الكلب ولا اكنه ابنك دلوجتي لم جوزك اتسجن افتكرتي ان عندك ولاد
سيده ببكاء: يا بنتي

رهف بتحذير وغضب: انا مش بنت حد امي ماتت من اليوم الي ديرت وشه مني لي الشارع وطرت اخويا عشان جوزها. ودلوجتي يا مدام اطلعي من اهته الجصر ده ميتشرفش بيكي

غادرت سيده وهي تبكي بحرقه لكن التي شعرت به ليش الا ذره صغيره من شعور اولادها عندما تخلت عنهم

وفي العزا ظلت كوثر تتطلع الي نادين باستغراب

نادين باستغراب: حضرتك بتشبهي عليا

كوثر: انتي من الجيزه

نادين باستغراب: ايوه عرفتي منين

كوثر: نادين مصطفي الاشرم بنت المرحوم الدكتور مصطفي الاشرم

نادين باستغراب: ايوه حضرتك مين وعرفتي منين بابا

وفي بيت الغماري الخاص بعائله مي وتيمون

كانت مي تبكي بحرقه علي فراق اخيها

ليتسلل رائف الي غرفتها ويدخل

رائف بنبره حزن: بتعيطي ليه دلوجتي دا جدر

تطلعت مي الي الواقف امامها

مي بنبره حزن: انته بتعمل ايه هنا

رائف: انا جي اجولك البجاء لله يوم موت اخويا عزتيني وواجفتي جمبي رغم ان اخوكي الي جتله رغم اننا بنا عداوه من ابتدائي

مي بنبره حزن: كتر خيرك

رائف: ان شاء الله بعد الاربعين الفرح وعايزك تعرفي حاجه انا مش هتجوزك عشان تار ولا عداوه بينا انا هتجوزك عشان احميكي من نفسك

تطلعت اليه باستغراب لكنها غادر بسرعه

وفي غرفه نرمين
كانت تجلس تفكر

نرمين: يمكن الي حصل لاخوه تخليص لحسام اخويا اللهم لا شماته في الموت وبعدين بجا لازم اقرر

ظلت تفكر حتي تتأخذ القرار المناسب

كان ادم مغلق هاتفه حتي لا يستطيع احد الوصول اليه ليصل الي الشاليه وترص جنان الملابس
وتفتح الشباك وتلتقط انفاسها

جنان: الله شفت الجو حلو

كانت ادم يمسك رأسه ويتألم ليخفي المه

ادم بابتسامه مصتنعه: ايوه حلو جوي
ليدلف الي الحمام بسرعه ليفرغ فمه من الدم

ويجلس علي عتبه الحمام يتعاطي مسكن ويتألم

ادم في خاطرها: يا رتني ما جبلتك ولا اتجوزتك ولا ازيتك

ليرن هاتفه الاخر وفي هذا الهاتف رقم اخر لا يعرف به احد

ادم بتعب: ايوه

الطبيبه جنان: فارس في مصر

ادم بتعب:عرفتي توصلي ليه

جنان: ايوه هتعمل ايه

قص عليه ما ستفعل

جنان بحزن: ادم انته كويس

ادم بنبره حزن: لحد دلوجتي كويس بس مش ضامن عمري

اما في الغرفه

جنان بتذمر: هو بقاله ساعه في الحمام ليه

لتطرق الباب ويخرج لها

ادم بابتسامه: عايزه تروحي فين

جنان بمرح وهي تضع يدها علي رقبته

جنان: اي حته مدام معاك معاك لاخر العمر

ادم بنبره حزن: له ربنا يطول عمرك

جنان باستغراب: ليه هو انته عمرك قصير

ادم بتوتر:مجنونه هو دخل في علم ربنا 

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 28 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 29  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اسياد الصعيد ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-