رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 29 بقلم ايمان وائل

نقدم اليوم احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 29 من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 29 بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد الحلقة 29


تعد رواية غرام اسياد الصعيد  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام اسياد الصعيد pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام اسياد الصعيد كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه غرام اسياد الصعيد الحلقة التاسع والعشرين

الحلقه29

غرام اسياد الصعيد

نادين بنبره استغراب: حضرتك تعرفي بابا الله يرحمه منين

نهض كوثر من مكانها وضمت نادين اليه

كوثر بنبره بكاء: ابوكي الله يرحمه كان زميلي وابن خالي وبعد موته دورت عليكم كتير اوي وروحت الفيلا بس عرفت ان معاون الصعيدي اشتراها

نادين باستغراب: معاون ده الي هو والد ادم

كوثر: ايوه

لتتذكر نادين كلام جنان

فلاش
جنان: اول ما دخلت الفيلا حسيت اني عرفها وكنت عايشه فيها قبل كده حسيت بامإن
بااك
كوثر: الحمد لله اني لاقيتك ليك اخت كمان

نادين: اه جنان

كوثر;وهي فين دلوقتي

وفي غرفه يوسف دلف الي الداخل ليجد هاتف نادين يرن وكان المتصل هو فارس ليمسك الهاتف ويفتح الخط

فارس بنبره غضب: فين جنان يا نادين انا لافيت عليه مصر كله ملهاش اثر

يوسف بنبره غضب: ما انته عايش اهو مش ميت

فارس باستغراب: انته يوسف

يوسف بنبره ساخره: يبجا انته عمار وفارس الميت

ليغلق فارس الخط
ويرمي يوسف الهاتف وملامحه لا تبشر بخير

وفي غرفه مالك كانت رهف تجهز الحقيبه

مالك: طيب هنروح فين

رهف: عند ادم

مالك : بجولك محدش يعرف مكانه هنروح عنده فين بجا

رهف بقلق: هندور عليه لازم اوصله

مالك. هكلم الرجاله يدوروا عليه ولم يجيبوا المكان هنروحله

رهف بغضب:لسه هستني الرجاله
اني هنزل ادور عليه

مالك ' يا حبيبتي افهمي هم رحاله وهيوصل لادم في ثانيه

رهف: طيب كلمهم حالا

مالك بابتسامه: حاضر ومتخفيش ادم هيبجا كويس

وفي غرفه امال كانت امال تواسي فهد

امال بنبره حزن: ربنا يرحمها متعيطش عشان متتعذبش

فهد بنبره حزن: هي كانت بتتصرف غلط بس هي الي ربتني بعد اما ابوي مات وكانت بتعملنا الي عايزينه

امال ببكاء: ادعلها بالرحمه وربنا يغفر ليه

فهد: يارب

اما اسر كان يقرأ كتاب الله وكانت رفان تتطلع اليه بحزن

رفان في خاطرها: لا حول ولا قوه الا بالله الا يشوف جبروتك ما يشوفكش دلوجتي ربنا يرحمها

وفي الغردقه نزلت جنان مع ادم وامسكت بيده وجرا الاثنان معا علي الرمل وكانت ضحماته تعم المكان

ليفرد ادم جسدها علي الرمل وتجلس جنان بجانبه

جنان بخبث: انته تعبت ولا ايه

ادم وهو يلتقط انفاسه: لا متعبعش بس انتي مجنونه

جنان بمكر: يلا نروح المطعم انا جعانه

لتنهض وتشد يده
ادم بزفره:مفجوعه

ليدخل الاثنان مطعم
ادم: عايزه تأكلي ايه

جنان بتفكير: سمك مشوي وسلطه طحينه

ادم بابتسامه: لو سمحت
يحضر النادل ويكتب الطلبات
وكانت جنان تتطلع لنادل باستغراب حتي رحل

ادم باستغراب: في ايه انتي تعرفيه

جنان بابتسامه: لا بس بيفكرني بنفسي انا كنت بشتغل كده برده

ادم بنبره حزن: جصيتي كتير جوي

جنان: قدري الحمد لله

ادم بنبره حزن: لو مكنتش جابلتيني كنتي. زمانك مبسوطه

تطلعت اليه وهدرته بحنان

جنان: بالعكس

ليجدها تضحك وتضع يدها علي عيناها

ادم باستغراب: في ايه مالك

جنان: عارف انا من يوم ما شفتك وحياتي بقت مغامره كانت في الاولي نفس الروتين بس لم قبلتك بعترف انك بهدلتني واتعذبت بسببك بس حسيت بالامان لاول مره في حياتي ما ضحكتش عليا لم قولتلك انا نفسي في ايه. عنادك ولم دورت عليا ولم لبست الحجاب بسببك حسيت ان بني ادمه لتول مره وفي حد بيخاف عليا

كانت تتكلم والدمعه في عيناها

ادم باستغراب: وفارس محستش معه بكده مش هو حبيبك وكان هيتجوزك

جنان: فارس كان انسان طيب وبيحبني بس مكنش بيفهمني وكان بيريق عليا لم بقوله علي حاجه حسسني اني بتكلم في حاجات محرمه اني اعمله لم اشتغلت في مطعم استعر مني لفتره وانفصلنا شهرين وبعديه جه يعتذر ويتأسف

ادم باستغراب: ورجعتي ليه

جنان بنبره حزن. ظل راجل ولا ظل حيطه كنت بتحمي فيه انا واختي لوحدنا كنا محتاجين حد

ادم: جوليلي لو الزمن رجع هتختاري ايه فارس ولا انك تبجي معايا

جنان بنبره حزن الزمن مش هيرجع وكفايه الي عملته في الاول والبهدله الي بهدلتهالي مش عايزه اتبهدل ولا اتعذب تاني انا تعبت انا تعبانه اوي من وانا6سنين وانا متبهدله. كان نفسي في حضن امي وابوي وكنت بحضن الحيطه لم بكون محتاجه حنان. بخاف ابين زعلي عشان نادين غير السيره عشان بتقلب المواجع

حضر النادل بالطعام ومسحت جنان عيناها

ليلوم ادم نفسه وفي خاطره يااه ليه الصدفه جمعتني بواحده شبهي
يا ريتك مشفتيني

وفي القصر تدخل ناديو الي الغرفه وكان يوسف ينظر اليه بجموح لتلاحظ ان هاتفه مرمي علي الارض

نادين بتوتر: ايه الي حصل

يمسك يدها بغضب

يوسف بجموح: يعني مش عارفه

نادين بتوتر: انته عرفت

يوسف بنبره حاده: ايوه يا كدابه

نادين ببكاء: وكدبت ليه مش بسببك وبسبب ابن عمك

يوسف بنبره حاده: ليه عملتلك ايه انا جولتك ايه وجته جولتلك نطكن عليه

نادين: مش انا الي قولت مات

يوسف: بس عرفتني عليه علي انه عمار دا مش كدب برده

نادين ببكاء. كنت مفكرك هتأذيه

يوسف بنبره حاده. ليه مفكرني جتال جتله يبجا انتي كده ما بتوثجيش فيا ولا بتحبيني

ليخرج ويتركه تبكي بحرقه

وفي غرفه نارمين

بدر: ايه جرارك يا بنتي

نارمين: موافجه

بدر بابتسامه: ربنا يوفجك ويكمل علي خير

اما مي كانت تفكر في كلام رائف

مي باستغراب: يعني ايه يجميني من نفسي جه الوجت الي الاهبل بجا يجول حكم
لتزفر وتضع يدها علي خدها تتذاكر المقالب التي كانت تقوم بها في المدرسه

فلاش

مي: رائف انته جعان

رائف 'هموت من الجوع

لتخرج سندوتش وتعطيه اياه ليأكله حتي المنتصف

مي بخبث: مش تشوف السندوتش فيه ايه

رائف باستغراب: ليه

ليفتح ما بقا من السندوتش ليجد به نمل كثيف

لتضحك عليه وترحل

رائف بغضب. مجنونه
باااك
لتبتسم
مي: واجعه طين ليكون لسه فاكر

وفي المصنع كان رائف يبتسم وهو يتذكر ايضا

رائف بابتسامه: يا بت المجنونه دا انتي طلعتي عيني من عمايلك السوده بس واللهي كانت ايام حلوه

وعند ادم كان يتمشان علي البحر ليلا
جنان بمرح: يا دومي

ادم بابتسامه: نعم

جنان: عايزه شكولاته ونروح الملاهي

ادم بمزح: دا استغلال بجا

جنان بتكشيره: مش عايزه منك حاجه

ادم : بهزر معاكي يا شعنونه

وضعت يدها علي يده

جنان بابتسامه: عارفه

ادم: جومي يلا

جنان باستغراب: بكره احسن

ادم بنبره حزن: لا دلوجتي مش ضامن بكره

جنان باستغراب: ليه

ادم بتوتر'يمكن تعصبيني ما انتي شعنونه هانم

جنان بغيظ: وانته رخم

ادم باستفزاز: مش ارخم منك

دلف يوسف الي المستشفي للبحث عن الطبيبه جنان لكن لم يجد له اي اثر

يوسف بغضب: راحه فين العجربه دي ليغادر ويعود الي القصر
وكانت نادين تنتظره وفد حضرت الغرفه بالورد والزينه والعشاء ليجد جواب علي عتبه الباب ليجده اعتذر ليدلف الي الغرفه وهو يتجاهل وجودها

نادين ببكاء وندم: انا اسفه مش هتكرر تاني

يوسف: الي اتكسر مبيتصلحش وانتي كسرتي ثجتي فيكي

نادين ببكاء: كان غضب عني مش دا كان هيكون رد فعلك وقته انا خفت لتفكر اني عايزه انتقم منكم وتفهمني غلط مكنتش عايزك تبعد عني

ليتطلع اليه والي دموعها ليتأثر
يوسف وهو يمسح دموعها: انا بثج فيكي ومكنتش هفهمك غلط وبطلي عياط بجا عشان انا الي هعيط من دموعك دي

نادين: يعني صفي يا لبن

يوسف بابتسامه: حليب يا جسطه بس عايزك بعد اكده متخببش اي حاجه ولا تكدبي عليا وعد

نادين بابتسامه: وعد

ليضمها اليه ويمسح علي شعرها بحنان

يوسف بخبث' بس جو رومانسي وشمع يا رتني عرفت عشان تعملي اكده من زمان

نادين بابتسامه: هعملك الي عايزه عالطول انا بحبك قوي

يوسف: وانا بموت فيكي

وفي غرفه رهف

مالك: متأكد

المتصل:ايوه يا بيه

رهف بلهفه: عرفت مكانه

مالك بابتسامه: ايوه في الغردقه

رهف: طيب يلا نروح

مالك : يلا بينا

عاد ادم ومعه جنان وكان جنان احمل البالونات وغزل البنات وهي سعيده
ادم: هكلم حد وراجع ممنوع تطلعي من الاوضه

جنان بابتسامه: حاضر

يخرج ادم من الغرفه لمقابله
الطبيبه جنان
لتستغل جنان الوقت وترتدي قميص جذاب وتفرد شعرها وكانت كالحوريه
وبعد دقائق يعود ادم ويدلف الي الغرفه ليتطلع اليه بهيام

جنان بخبث: حلو القميص صح

ادم دون وعي: انتي الي جمر

لتقترب منه وتضع يدها علي رقبته

جنان بخبث: شكرا

ليتطلع الي عيناها ويسرح فيها ولكن يفوق من شروده عندما ينذكر حالته لينزع يدها

جنان باستغراب: في ايه مالك

ادم ببرود: مفيش واتحشمي

جنان باستغراب: بس انا مراتك
وحلالك

ادم: تصبحي علي خير

جنان بنبره حزن وبكاء: لا انته مش طبيعي انته بتتهرب مني ليه هو انا وحشه ولا انته مش طايقني اصلا

ليقترب ويمسح دموعها
ادم بغزل:بالعكس انتي زينه البنات

جنان ببكاء: اومال في ايه انته مخبي عليا ايه لو مش عجبك سبني ومش هتشوف وشي تاني اوعدك بكده

ادم بنبره غضب وعصبيه: عايزه تعرفي عايزه تعرفي اني ممكن في اي وجت اموت

سقطت دمعه من عيناها لتقاطع كلامه بسرعه

جنان بقلق' ليه انته عندك ايه قولي

ظل صامت لفتره لكنه هزت ذراعه بقوه

جنان بخوف وعصبيه:قولي عندك ايه. عايزه اعرف رفضني ليه

تطلع الي عيناها وبنبرته الحزينه هدرها

ادم: انا عندي ورم في المخ ووصل للمرحله الاخيره

لم تستطع تحمل كلامها لتجسو علي الارض من هول صدمته

توقعاتكم؟
والتفاعل عشان الجزء الثاني

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 29 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 30  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اسياد الصعيد ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-