رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 30 بقلم ايمان وائل

 نقدم اليوم احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 30 من روايات ايمان وائل  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 30 بقلم ايمان وائل

 غرام اسياد الصعيد الحلقة 30


تعد رواية غرام اسياد الصعيد  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرام اسياد الصعيد pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية غرام اسياد الصعيد كاملة بقلم ايمان وائل من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....

روايه غرام اسياد الصعيد الحلقة الثلاثون

الحلقه الثلاثون

غرام اسياد الصعيد

رجست علي الارض لم تكن تستوعب ما قال كان الكلام كالصاعقه الكهربائيه التي اوقفت جسدها عن الحركه وشل لسانه عن الكلام نزلت دموعها رغم عنها لتتطلع اليه ودموعها تنهمر علي خدها هدرته بنبره حزن مرهفه

جنان : اكيد بتهزر

هدرها بنبره حزينه

ادم: لا

جنان بشهقه بكاءها: من امته

ادم بنبره حزن: اليوم الي كنتي هتتجوزي فيه فارس بعد الي حصل عرفت الي عندي دا عقاب من ربنا علي الي عملته فيكي ولم اموت

وضعت يدها علي فمه بسرعه

جنان ' بعد الشر عليك انته هتبقا كويس وهنسافر بره في علاج

ادار وجهه الي الخلف

ادم : مفيش امل وهعيش ليه انا طول عمري لوحدي محدش سأل عني ولا اهتم بيا تفتكري هتعالج عشان ابقا لوحدي تاني

امسكت وجهه بيدها

جنان ببكاء' لا في امل انا معاك وهفضل دايما معاك ومش هسيباك

لتعانقه بقوه ويبدله العناق

جنان ببكاء' اوعدني انك هتعمل الي عليك كله

ادم ' اوعدك بس انتي هتفضلي جمبي وهتسامحيني وعد

جنان ببكاء : وعد انا هفضل معاك دايما

بلع ريقه وهو يتطلع الي عيناها
ليمسح علي شعرها بحنان ويضمها الي احضانه
لتصبح زوجته شرعا

وفي القصر كانت رفان تتطلع الي اسر

اسر باستغراب' في ايه

رفان بتوتر:_ عايزه اروح عند دكتورة

اسر بقلق: ليه انتي تعبانه ايه الي بيوجعك

رفان بتوتر' مش تعبانه بس لحد دلوجتي

اسر بقلق: لحد دلوجتي ايه

رفان: محملتش واني خايفه ليطلع في حاجه

اسر بنبره ساخره: هو احنا لاحجنا نتجوز عشان تدوري علي الخلفه
يا عبيطه

رفان ببكاء: مليش دعوه انا عايزه ابجا ام وافرحك وافرح العيله

اسر بابتسامه: بس ملوش لازمه نروح عند دكتورة احنا لسه في تاني شهر جواز واني مش مستعجل علي الخلفه دا جدر ومكتوب

رفان وهي تمسح دموعها: طيب

اسر بابتسامه: يا شيخه عامليني كإني ابنك الاول ودلعيني

عقدت حاجبه

رفان : يعني اني مش بدلعك

اسر بخبث: لا

حاوطت رقبته بيدها ووقفت علي قدميه لتصل اليه لتهمس له بصوت ناعم

رفان '_ ماشي يا جلبي

اسر بخبث: اكده وجلبي يااه غلبك يا اسر

رفان بضحكه: مجنون

اسر: بس بعشجك

وفي غرفه امال كان فهد يراجع الاوراق ليجد امال تتطلع اليه وهي تلاعب اظافره بتوتر ليعقد حاجبه

فهد باستغراب' في ايه مالك

امال بتوتر: عايزه اتكلم معاك شويه

يغلق فهد الملف ويتفرغ لها

فهد : خير

لتبلع ريقها
امال بتوتر اكبر: انا اتفجت مع امي اني هروح معه اسكندريه بكره

رمقها بنظره حاده وتغيرات تعبير وجهه

فهد بنبره حاده: لا واللهي وجايه بعد اما جررتي تعرفيني علي اساس اني كيس جوافه

تصببت العرق وبلعت ريقها بصعوبه

امال بتوتر: اني مجصدش بس

نهض من مكانه ليمسكها من ذراعها بقوه

فهد بنبره حاده: مفيش بس ولا في اسكندريه عشان تبجي تجرري لوحدك حلو

ليتركه تبكي ويخرج
لتتطلع اليه نعمه وهو يغادر وكانت ملامحه تعبر عن الاستياء
لتدلف الي امال

نعمه بقلق: خير يا بتي

امال وهي تبكي: رفض يا امه

نعمه بزفره: جولتلك يا بتي هو بيحبك بس انتي عارفه انه غشيم

امال بصوت مبحوح: وهي تنظر الي ذراعها مكان مسكته
واللهي لروح معاكي

نعمه بشهقه' طبعا لا كلام جوزك اهم انتي لازم تحترمي كلمه جوزك ومتعنديش جصده العناد بيخرب الجواز يا بتي متعمليش نجرك بنجره

امال بزفره: بس انتي مش شايفه طريجته

نعمه : متأثر بموت امه يا بتي الام غاليه وكمان انتي غلطانه

امال بزفره' يعني كل الحج عليا وهو ملاك

نعمه بنبره حاده:_وبعديه معاكي احترمي جوزك وبطلي عناد

وفي الغردقه يصل مالك ورهف الي شقه ادم ويرن مالك الجرس

ليستيقظ ادم وجنان

ادم بنعاس' مين الي هيجي دلوجتي

جنان وهي تغطي نفسها ' مش عارفه

يرتدي ادم ملابسه وتدلف جنان الي الحمام

ليفتح ادم الباب لتتسع عيناها عندما يجدها اخته ومالك وقبل ان ينطق ترتمي رهف بين احضانه وتبكي ليعلم انها قد عرفت

رهف ببكاء: ليه خبيت عليا مش اني اختك استحملت الوجع دا لوحدك اذاي جولي جبت الجوه دي منين
لتبتعد رهف وتتطلع اليه
ادم بنبره حزن: اتعودت عمر ما حد سألني حاسس بايه او مالك

رهف ببكاء:_ بس اني اختك حبيبتك ومتجوليش اني عارفه اني جصرت معاك كتير بس الموضوع ده ميتسكتش عليه

ادم بنبره حزن:_ اهو موضوع ذي اي موضوع
ليلكمه مالك
مالك بنبره غضب: لا مش ذي اي موضوع دي حياتك يا غبي مش لعبه وهترجع تعيش مهمكش اختك طيب مرتك مفكرتش فيها هتعمل ايه بعدك لا عشان انته واحد اناني كل الي همك انك هتموت وترتاح ومتعرفش الوجع الي هتسببه والكسره الي هتسببه لو موت

ادم باستغراب من كلام مالك لم يكن يتوقع هذا الكلام

ادم : يعني انته هتزعل لو مت معتجدش محدش هيزعل كنتوا زعلتوا عليا وانا عايش مكنتش ابجا عايش في بيت عيله ومحدش يعرف عني حاجه

مالك بنبره غضب' اذاي مش هزعل عليك انته خويا وبعدين كنت لوحدك اني كنت باجي اجعد معاك وتجوم انته الي اخترت تبجا لوحدك وتبعد عن الكل وخليها حلجه في ودانك هتتعالج غصب عنك وهتخف بإذن الله انا كلمت عزام وهو في الطريق

ادم باستغراب: عزام

مالك : ايوه وانته عارف انه دكتور متخصص ولم سألته جال هيجي يعملك تحاليل ويشوف نسبه انتشار المرض جد ايه

ادم وهو يتطلع الي جنان

ادم : تفتكر في امل

مالك بابتسامه:_ بالعزيمه تجدر بس خليها في بالك متخليش اليأس يغلبك واحنا معاك

وفي فرنسا سافر يوسف مع نادين الي باريس بلد العشاق

يوسف بابتسامه:_ ايه رأيك بجا

نادين بفرح: انا بحبك اوي

يوسف : وانا بعشجك

ليلتقط الاثنان صور معا وينتزهان والسعاده تعم قلوبهم

اما رفان نزلت الي الاسفل لتجد والدتها تجلس مع حسن

حسن بابتسامه: صباح الخير يا جلب جدك

رفان بابتسامه : صباح النور

فاطمه : ايه الحماس دا جوله

لينزل اسر من علي السلالم

اسر بمزح:_ تأثيري

حسن بخبث:وتأثيرها انك متأخر علي شغلك

اسر بخجل: يا جدي انته جاصف جبهتي عالطول

حسن بضحكه' ايوه وبالذات انته

وفي بيت الغماري
ذهب رائف وبدر لتحديد موعد الزفاف في حضور رئيس المجلس

رئيس المجلس: اخترت ايه يا رائف

رائف: بكره ان شاء الله

تيمون : ان شاء الله

بدر: نجرأ الفاتحه بجا

عمت الزغاريط في القصر

وفي الاعلي

مي بنبره غضب: هو سلج بيض

سميه : خير البر عاجله وبعدين اتجي شر رائف وانسي فهد

مي بتوتر: انتي عرفتي

سميه: ايوه عارفه من زمان وهتبجا وجعتك طين لو رائف عرف

مي بزفره: ينحرج اعمله ايه

سميه :_ يا بتي بلاش عند رائف غشيم ودماغه ناشف

مي: ما اني عارفه ان الزفت ده كده زميل ٢٢سنه نفس الفصل والكليه وزهجت منه وكمان يبجا جوزي

سميه باستفزاز: واجع في اربيزك

مي ببرود: باين

وعند نارمين كانت تبكي

نارمين :_ مكنتش اتخيل ان جوزنا هيبجا اكده دا مش جواز دا حرج جلب ودم
لتنهض تفتح النافذه وتسمع اصوات الاحتفال لتضع يدها علي اذناها

اما امال كانت تتجاهل فهد
وتحضر حقيبتها

فهد باستغراب: بتعملي ايه

امال بزفره: يعني مش شايف

فهد : شايف بس هتعملي ايه في الهدوم دي هترميها

امال بغيظ _لا هسافر بيها

ليمسكها من ذراعها بقوه لترتطم في صدره لتسمع جزه اسنانه

فهد برمقه ونبره حاده: انتي مفهمتيش انا جولت ايه

ظلت تتلوي بين يديه من الوجع

امال بعناد: لا فهمت بس انته الي مخلتنيش اكمل كلامي
لتعض علي شفتياها من الالم

فهد بزجير : كلام ايه انك عايزه تكسري كلمتي

امال بوجع ' كلمتك انتي عالطول بتهددني جواز بتهديد مسدس كل حاجه تهديد يعني بلاش اعمل حاجه نفسي فيها

فهد بنبره غضب:_ لا بلاش انتي بتاعتي بس يعني انا الي جرر من يوم ما حبيتك وانتي بتاعتي ملكيش حج تجرري ولا تعرضي

امال بغيظ: ليه مفكرني امينه وانته سي السيد

فهد باستفزاز: ايوه ولحد دلوجتي انتي مشفتيش وشي التاني اتجي شره

امال : يا اخي زهجت من تهديدك يعني هتعمل ايه هترفع عليا المسدس تاني ولا ايه

فهد بجنون: لا هخلي ايامك سوده ذي ما حرجت بيتك ودخلت امك المستشفي توجعي مني اي حاجه

اتسعت عيناها من الصدمه

امال بذهول:_ انته الي حرجت بيت ابويا

فهد بجنون: ايوه انتي كنتي عايزه تسافري انتي وامك وتبعدي عني مفكرني هسكت

امال بعصبيه : انته مجنون صح دا مش حب

فهد بنبره حاده: لمي لسانك احسن هجفله بطريجه تانيه واخليه ليله سوده عليكي

وفي الغردقه يصل عزام وفي طريقه يصتدم بجنان

جنان: انا اسفه

عزام وهو يتطلع اليه

عزام بذهول : انتي

جنان : انته

وفي الصعيد يصل نعمان ومعه ريلينا وكانت تبكي بحرقه

اسر باستغراب: في ايه مالك

ريلينا:؟؟؟

يتبع

الاكثر قراءة :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 30 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اسياد الصعيد الحلقة 31  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اسياد الصعيد ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-