رواية جريمة عشق 3 الحلقة الرابعة عشر 14 ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة الرابعة عشر من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة 14( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار



جريمة عشق 3 الفصل 14

٧ ج٢
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

بعد فتره الساعه ٥ مساءا .

آدم : رجع من الشغل ومعاه طارق . واتصل على مريم تلبس النقاب . ودخلو وقعدو فى الليفنج .
آدم وطارق : السلام عليكم .
كلهم : وعليكم السلام .
آدم : اذيك ياحبيبتى عامله ايه .
مريم : بتوتر . الله يسلمك من كل شر . حمدالله على سلامتك .
طارق : قعد جمب رنا . وباس ايديها . حبى عامله ايه ياروحي.
رنا : الحمد لله ياحبيبي . حمدالله على سلامتك.
طارق : الله يسلمك . اذيك يا ام مراد.
مريم : الحمدلله بخير .
طارق : بص ل رنا . فريحه فوق .
رنا : ايوه بس نايمه هي ومراد . شكلهم مناموش في المستشفى كويس .

آدم : شاف مريم متوتره . مالك يامريم. انا شايفك متوتره . حصل حاجه ؟
مريم : خايفه تقول ل آدم أن مراد سمى آدم على اسمه . احم . لا ياحبيبى مفيش حاجه انا كويسه . وقامت انا هقول ل سعاد تجهز الغدا . تكون انت وابو فهد غسلتو ايديكو واتحركت .
مراد : صحي واخد شاور وساب فريحه نايمه وآدم نايم ونزل مع مريم نونو وشايلها . السلام عليكم.
كلهم : وعليك السلام .
مريم نونو : شافت آدم . بترمي نفسها عليه اتم اتم .
آدم : ابتسم . حبيبت آدم وعقل آدم وشالها وقعدها على رجله . اذيك ياروحي .
مريم : اتم . لاتا .
آدم : بس كدا . حاضر ياقلبى. وطلع من جيب الجاكيت شوكليت ليها وهيا فرحت وسقفت . واخدتها .
مراد : حمدلله على سلامتك يا حج. اذيك ياطاروق . وقعد جمب طارق .
آدم : الله يسلمك . فريحه عامله ايه دلوقتى .
مراد : الحمد لله تمام.
طارق : اذيك ياواد يامراد .
زين نازل من على السلم .
مراد : تسلم ياطاروق .
طارق : ها سميت الواد ولا لسه . ماتنجز بقى مكنش حتة اسم ده . وفى الاخر هيطلع اسم خيبان انا عارف .
رنا : كتمت الضحكه . البس ياطاروق .
مراد : فضل ساكت لحد ما زين قرب منهم . واتكلم . والله ياطارق . انا سبت المهمه دي لعمه حبيبه . وكتر خيره اخد الواد والأوراق وراح بنفسه وسجلو . وبص ل زين الل تنح . عقبال ما اتعبلك كدا يازينو .
زين : بص ل مراد بشرز . وقال جواه . والله مااااشى .مش انا الل اتسلم تسليم أهالى إن ماوريتك . احم.علي ايه يا ابو آدم احنا فى الخدمه انت تطلب وانا انفذ.
آدم : كان بيأكل مريم نونو الشوكليت . ورفع راسه ل مراد اول ماسمع يا ابو آدم . وفهم الحوار وأنه بيلبس الليله ل زين . وبص ل مراد بشرز .
مراد : كاتم الضحكه. ومستعد للهجوم .
طارق : يادي الليله على رأي رودي . وبص ل رنا هو انا قولت تلاقيه اسم ايه !؟
رنا : كاتمه الضحكه . خيبان .
طارق : طيب كدا باظت .
آدم : نزل مريم نونو . وقال . زيين .
زين : بلع ريقه . احم نعم يابابا .
آدم : انت سجلته با اسم آدم .
زين : احم . مراد ط..طلب منى انى اسجله على اسم حضرتك .
آدم : شايف برود مراد . وقام مسكه من قفاه . وصك على اسنانه . انا كام مره منبه عليكو كلكو ان محدش يسمى على اسمى واسم مراتى . وانت الوحيد الل مسمعتش كلامى . وسميت مريم . ونبهت عليك تانى انك متسميش على اسمى . وبردو مسمعتش كلامى . انت ايه يالا . انت مش هتتعدل معايا يالا . انت عايز ايه بالظبط .
مراد : بص ل طارق . وطارق عامل نفسه من بنها . وبص ل زين . وزين رفع كتافه ماليش دعوه . وحب يخلع . ياحج دي كانت رغبة مريوم مراتك .
مريم : كانت جايه عليهم . وسمعته وشهقت . يلهوى يامراد . بتلبس امك فى الحيط . وبصت على شكل مراد وهو متعلق من قفاه . وصعب عليها . ياحبيبى يامرادي اكيد عمل كدا خوفا من آدم .
آدم : لسعه على قفاه خفيف .وكمان بتكدب .
مراد : اله ياحج آدم.وانا عملت ايه بس غلط . طيب ولنفترض انا نفسي اسمى ابنى آدم . انا ذنبى ايييه .
مريم : جت عليهم . احم .خلاص يا آدم حصل خير و.....مكملتش من نظرة آدم ليها وسكتت
مراد : بتفكير . اله طيب ما انتو سمتونى مراد ومتكلمتش .
كلهم بصو لبعض .
آدم : لا ياالا . كنت اتكلم . وعايز اعرف مالو اسم مراد .
مراد : حضرتك ياحج معترض على اسم آدم ومريم . تمام . دلوقتي بقى انتو قسمتو اسمكو نصين ولبستهولى في اسم مراد . ولا نسيتو . وبص ل مريم . فاكره . لما قولتى انك سميتى مراد . من اسم مريم وآدم . ولا هو ليكو حلو وغيركو وحش .
مريم : قربت من آدم . حبيبى . وحياتى خلاص . وبعدين يا آدم مراد مبقاش صغير على تصرفك ده . وكمان حماه وحماته موجودين يقولو ايه .
آدم : بتريقه .هو بيحس . ابنك ده بيحس ده برميل برود .
مراد : رفع ايديه للسما اللهم ديمها نعمه يااارب
آدم : اتغاظ . وبصلها شوفتى . شوووفتى ابن الكلب الجبله . وبعدين بتقولى حماه وحماته . مالهم ماهو واحد واقف عامل نفسه من بنها . والتانيه هتموت وتضحك .
طارق : اله . جرا ايه ياعم انت . انت بتقول شكل للبيع . وبعدين مراد حر في اسم ابنه . يسميه آدم يسميه لؤى هو حر .
مراد : بص ل طارق يييع لؤى . يبقى ابنى جاى من الحج والناس يقولو حمدالله على السلامه ياحج لولو . لااااا هو آدم خلاص . وبص ل آدم قلبك ابيض بقى ياحج . وبعدين والله كل ده هايصب في المصلحه العامه .
آدم : ازاى بقى اسم آدم هيصب في المصلحه العامه.. عايز افهم . انا عايز استوعب .
مراد : يعنى دلوقتي لما حضرتك تبقى موجود في الشركه . امي المسكينه دي هتقعد تفكر فيك لحد الساعه ٥ مش حرام . تاخد عصارة مخها . لأ !! ولانى انا الإبن البار . انا ضحيت وسميت ابنى آدم علشان يشغل وقت مريوم المسكينه دي على ما حضرتك تكون موجود .

مريم ورنا . كاتمين الضحكه .
. وزين بيقول لنفسه والله الواحد عايز ياخد قرصات عندك .
. وطارق . واد ابن طارق بصحيح .
مريم : قربت من آدم . حبيبى لو ليا خاطر عندك خلاص بقى . علشان يبقى عندنا آدم ومريم . انت اهتميت بمريم وانا هاهتم ب آدم . وبصتله بترجي .
وعدى الوقت على خير و آدم هدي نوعاً ما . وكمان حس انه مبسوط من جواه أن حفيده اسمه آدم . وبعدها مراد حضنه وآدم بارك ل مراد . واتفقو على العقيقه بعد اسبوع .

--------------------بقلمى Mariem Nasar

. رينو صحيت . وشافت الشوكليت جنبها . وابتسمت . واتصلت على فهد اول ما صحيت من النوم . لكن مردش. ولبست الحجاب والنقاب ونزلت . لأن رودي جت مع فارس . وكانت رودي مبسوطه لان الدكتوره قالتلها حامل فى بنوته . وفارس كان مبسوط . لكن قالها ابوس ايدك تسبينى انا اربيها . ورودي غمزتله وقالتله انت بتاعى انا وبس . بنتك هنسيبها ل رنوش . ونركز انا وانت فى حجات أهم وضحكت . وفارس ابتسم بتعجب .
. والكل اتغدي مع بعض . ورينو سرحانه فى الفهد .

آدم وطارق كانو بيتكلمو في موضوع يخص الشركه . وانهم محتاجين محاسب في الشركه . لأن طلعت مدير الحسابات الل كان موجود طلع معاش . وقدامه اسبوع ويمشى .. ومراد سامع الحوار . وقالهم انا عندي ليكم حتة محاسب مفيش منه اتنين . هو صاحبى وحاله متوسط . وأعرفه من زمان جدا . واسمه عادل . بس واد رجوله ومجدع.
آدم . يعنى واثق فيه يامراد .
مراد : اضمنهولك برقبة طارق هههههههه . ايوه ياحج . واثق فيه .
آدم : خلاص خليه يشرفنى بكره ونشوف . لانى محتاج محاسب في اسرع وقت .
مراد : اتصل عليه . وعادل كان فرحان جدا وقاله هكون موجود في الشركه قبل الميعاد .

طارق : عارف ياض يامراد . راشوان المحامى ال انت ضربته فى الشركه ورفدته .فاكره.؟
مراد : ايوه . فاكره ماله سي زفت .
طارق: جه ل آدم الشركه انهردا . واعتذر اكتر من مره . وعايز يرجع الشركه من تانى .
مراد : بغيط . وبص لابوه . وحضرتك هتسامحه وهترجعه الشركه يابابا .
آدم : والله انا كنت . هسامحه . لكن رفضت طبعا علشان مصغرش بيك . وكمان عارفك بجح ومتخلف وهتطرده تانى .
مراد : اممم تسلم ياحج . قال يرجع قال . بعد ماشتم عليك ودعى على العيله ميحطش رجله فى الشركه .

.فهد : أتأخر على رينو . واتصلت عليه. ورد عليها . وقالها انا مش هعرف اكلمك حاليا لانى داخل عند المدير . لما اخلص هكلمك . وقفل معاها . وهي قاعده مخنوقه . لكن جالها بعدها بساعتين وصالحها واخدها على عشهم .

تانى يوم فى الشركه .

عادل. راح الشركه . وآدم رحب بيه جدا . واتفقو أنه هسيتلم الشغل من انهردا .
آدم : طلب الاستاذ طلعت مدير الحسابات فى الشركه . وعرفه على عادل وقال ل عادل أن ده الاستاذ طلعت الل طلع على المعاش وهيقولك نبذه مختصره عن نظام شركتنا . اتفضل معاه .
طلعت رحب ب عادل . وخرج معاه . وعرفه كل حاجه عن نظام الشركه . وجابله ملف .
طلعت : اتفضل ياعادل يبنى ادي اخر ملف بالحسابات فى الشركه .
عادل : اخد الملف وبص ل طلعت حضرتك شغال هنا بقالك كام سنه يا استاذ طلعت .؟
طلعت : يووه من زمان انا شغال مع آدم بيه . من ٢٠ سنه واكتر .
عادل : امم . طيب يا استاذ طلعت . انا عايز اعمل جرد لحسابات الشركه والشحنات من ١٠ سنين فاتت لحد انهردا !!
طلعت : بصدمه حقيقه . اييييه . -------------يتبع
-------------------بقلمى Mariem Nasar

في تنويه بسيط بس . طبعا اكتر الشخصيات فى الجزء ده مش هتكون ليها دور أساسى ف القصه غير لحظات عابره .
 

موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة الرابعة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة الخامسة عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات