رواية جريمة عشق 3 الحلقة التاسعة والعشرون 29 ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 29  من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة 29 ( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار



جريمة عشق 3 الفصل 29

١٥ ج ٢
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

ونقول فلاش باك ...

فهد راكب العربيه جنب السواق وانصاف قعدت الكرسي الخلفي وندهت تعال يا عصام اقعد جنبي
مراد : نفخ بديق وراح قعد جنبها وطول الطريق تتكلم وتهزر .. ومراد اوهمها انه عايز ينام ونام بتمثيل
..وفهد نفس النظام لكن بعد ساعه سمعوها بتتكلم في التليفون وانها معاها عمار وعصام وكلها 5 ساعات ونكون عندكم وقالت لا انا مش عارفه الباشا خليفه . ناوي يرجعنا ولا يخلينا عنده في الفيلا . وطبعا ده ما كانش في الحسبان لمراد وفهد وكمان بدهشه لانها قالت المسافه 3 ساعات . وبكده يبقى في غلط في الحسبه او في الخطه لكن معلقوش وبعد 5 ساعات وصلوا الساعه عشره الصبح . وانصاف صحت فهد ومراد وقالتلهم يلا يا عصام يلا يا عمار وصلنا .. ونزله قدام فيلا ضخمه جدا يشبه للقصر . وعليه حرس كتير جدا و كلاب بوليسيه .وكمان لما دخلوا اتفتشو كويس جدا . و كان فيه بسين كبير و بنات اجانب لابسه مايوهات.
. دخلت انصاف وراحت على البسين . وشاورت لعصام وعمار يمشوا وراها .
الراجل الكبير في البسين وجنبه بنتين اجانب في البسين . وخليفه ف سن الأربعينات .
انصاف : بدلع ..صباح الخير ياخليفه يا باشا .
خليفه : غمز وشاور بايدو ل انصاف .
انصاف : اهم يا باشا انا جبتهم اتنين الله اكبر عليهم . عتاوله ده اسمه عصام الاشقر وده اسمه عمار الونش . وما لهمش حد يا باشا زي ما قلتلك وهيبقوا خدامين سعادتك ومن ايدك دي لايدك دي . انت تؤمر وهما ينفذوا.
خليفه : بص على فهد ومراد وشاف ان لياقتهم البدنيه عاليه . وقال اممم تمام يا رشا
.وطلع من البسين والبنات بالمايوه وراه .
طبعا فهد ومراد بصين على الباشا وانصاف وبيحاولوا ما يبصوش على البنات لكن قلقانين لا يكشفوهم .
خليفه : دخل الفيلا وغير هدومه وقاعد على الكرسي وحط رجل على رجل والبنات لبسه ولبسهم كان فاضح جدا وانصاف دخلت وشاورت لفهد ومراد يدخله
الباشا . قاعد ومراد وفهد واقفين قدامه وانصاف
مراد : بدا يتكلم بجديه ومش خايف . لا مؤاخذه يعني يا باشا حضرتك جبتنا هنا ودخلت وغيرت لبسك وفطرت ودلوقت الساعه 11 ونص بقالنا ساعه ونص واقفين بره . احنا عايزين نعرف دورنا ايه
الباشا : ومالك مستعجل كده ليه ..
انصاف : بتوتر لا يا باشا مش مستعجل ولا حاجه هو بس ما نمش من امبارح والشمس كلت دماغنا بره..
الباشا .. اممم طيب يا رشا دلوقت انا هاختبرهم . كده في شويه حجات . انا عندي كمية سلاح وعايز اسلمهم والتسليم هيبقى في مكان مهجور في الجبل . ودي هتبقى مهمه كاختبار ليكم انكم تستاهلوا تدخلو على المهمه الكبيره . ويا ريت مش عايز اي غلطه علشان الغلطه عندي بفوره فاهمين .
مراد وفهد .. هزو راسهم فاهمين يا باشا .
الباشا : شاور للجارد وشوشه في ودنه والجارد راح جاب صندوق مليان اسلحه وشايله مع زميله . وحطه ع الأرض وفتحوا قدام فهد ومراد ..
الباشا : قالهم ده هيتسلم النهارده . انا هديلكم فرصه تثبتو نفسكم.وهيبقى معاكم حرس شخصي . وهيوصلكو للمكان وهاتسلموا البضاعه وتاخدو الفلوس .. وابتسم بخبث . لكن انا عايز البضاعه دي ترجعلي تاني هي والفلوس.
.. طبعا فهد ومراد فاهمين ان دي معركه بما انهم داخلين ع تجار واسلحه وجارد هيبقى اختبار .. وبصوا للباشا بيمثلوا الغباء .
مراد : بيمثل بعدم فهم . مش فاهم يعني يا باشا ازاي هنسلم البضاعه وازاي هنجيبها لك تاني ..؟
الباشا : طلع سيجار وبيشرب قاله انت هتسلم البضاعه وتاخذ الفلوس وبعد ماتسلم وتستلم . تقتل الل هياخدو الاسلحه وترجعهالي . لان ده تار . بيني وبينهم لانهم هايبيعوني وانا اتاكدت من ده بنفسي وده اختبار . ليهم. وكمان ليكم
وهما كده .كده هيموتوا النهارده . سواء انتم قتلتوهم او غيركم قتلهم . لكن ده اختبار ليكم زى ما قولت .
انصاف : خافت على فهد ومراد وخافت تخسرهم . وهي عارفه انه مراد قلبه ضعيف وبيخاف ..
فهد : هز راسه علشان يمثل ان مراد بيخاف . وقال انت تأمر يا باشا . لكن خلي عصام موجود هنا وانا هاروح لوحدي .
الباشا : بصله انت قلت اسمك ايه .
فهد : عمار .. عمار الونش يا باشا .
الباشا : اممم عمار . انا ما بحبش اعيد كلامي مرتين . قلت ده اختبار ليكم انتو الاتنين . ولو نجحتو بعد كده هتستلمه المهمه الكبيره ما رجعتوش فا دي مش مسئوليتي انتم هتروحوا الاتنين مع بعض وهتاخدو معاكم سلاح ومعاك الحرس وصدقوني لو حصل منكو اى حركة غدر هتتقلو . ان ما كانش النهارده هتتقتلو بكره
مراد : بجديه . من غير تهديد يا باشا احنا اصلا مالناش حد و هربانين من مصر وما ينفعش نهرب من هنا . مش كل حته هنروح فيها هنهرب . و شوف حضرتك عايز ايه واحنا هانفذ ورقبتنا فداك يا كبير ..
الباشا : ابتسم وهز راسه تمام تمام . انا بحب الل يسمع الكلام من اول مره .
فهد : واحنا تحت امرك يا كبير . شوف حضرتك تحب نتحرك دلوقت ولا امتى .
الباشا : 10 دقايق وهتتحركو .
انصاف : مرعوبه وخايفه على مراد وفهد .
مراد : بصلها كتير كانه بيعاتبها .
..وانصاف : نزلت راسها في الارض .
مراد : فهم حاجه من ال3 يا اما انصاف مجبوره انها تعمل كده . او ماكنتش فاهمه ان في مهمه زي كده . أو بتمثل انها مش فاهمه .
.وبصلها بعتاب وقال للباشا احنا هنستنا الحرس بره وخرج هو وفهد ...
انصاف ؛ قربت من خليفه . وباسته . وضحكت . يا باشا ان شاء الله هيعمله كل الل انت أمرتهم بيه ههههههههه .
الباشا : باسها تانى وضحك . اتمنى ياروحي . يلا حصليهم .
انصاف : خرجت راحت لمراد وندهت .. عصام اسمعني والله انا ما اعرف حاجه عن الل حصل ده .. انا كلمته امبارح وقالي انه هيعمل مهمه الاثار وتسلمو المقبره بنفسكم ..
مراد : بيمثل بغضب . ازاي يعني ما تعرفيش انتي عارفه كل حاجه انتي شغاله لحسابه واخدتينا في طريقك . وشكلك كده هتستريحي مننا على الاخر ..
انصاف : بزعل حقيقي لانها حبتهم . لكن كملت بتمثيل . والله ما اعرف صدقنى دا انا بحبك يعصام.
فهد : ما تعرفيش ازاي !؟ انتي قولتي اننا هنوصل في 3 ساعات . يعني المفروض كنا وصلنا الساعه 7 واحنا وصلنا الساعه عشره يعني 3 ساعات فرق . انتي كذبتي علينا ليه!؟
انصاف : والله الباشا قالي ان المكان على 3 ساعات ... وفكرت وقالت .. لكن السواق لما جه ونزلت اشوفه قالي الطريق هياخد 6 ساعات . انا برده ما كنتش اعرف ..
مراد : خلاص خلاص الل حصل حصل وادينا ادبسنا . اما نشوف اخرتها معاكي ايه ياست رشا .. انا عايزك تكوني مبسوطه وسابها واتحرك وبيلعن فيها .. وفهد ماشي ورا مراد وواقفين .. وجم اتنين جارد وسلموا لمراد وفهد هدوم لكل واحد طقم وكل واحد سلاحه
.وفهد ومراد اخدو الهدوم . وراحوا على اوضه في الجنينه يلبسو . ومراد استغرب انهم سلموهم سلاح ف قلب الفيلا ..
مراد : محاولش يتكلم مع فهد ولا فهد يتكلم مع مراد علشان لو فيه كاميرات او اجهزه تجسس . ولكن اتكلمو بتمثيل .
مراد : ولا يا عمار انا قلقان ومش مستريح..
فهد : ولا انا يا عصام هي قالتلنا اننا جايين نشتغل اثار مش اسلحه .
مراد : يا عمي يعنى هي هتفرق من اسلحه لاثار .. بس انا مدايق . على الاقل كنا نعرف .
فهد : ولما نعرف يا عصام هنعمل ايه !؟ اهو شغل و هيجيبلنا فلوس وخلاص . وحتى لو فيها قتل .انا بصراحه مبخافش .
مراد : يا عم ماشي وكله تمام . انت ما بتخافش وانا كمان مابخافش لكن كانوا على الاقل عرفونا ..
فهد : الل حصل حصل ياعصام . احنا عايزين نثبت للكبير اننا رجاله بجد ويعتمد علينا احنا سرقنا كتير وما فيش ظابط واحد قدر يقبض علينا ..
مراد : اكيد طبعا لازم نثبت كفاءتنا علشان الخبطه الل جايه اكيد هيطلعلنا فيها فلوس حلوه .. و بصراحه الباشا الكبير عجبني قوي هيبه كدا . وانا عايز اكون دراعه اليمين ونشتغل بقى ونقب على وش الدنيا .. ومراد بيتكلم لمح حاجه بتلمع في ساعه الحائط واكتشف فعلا انهم متراقبين .. وبعت اشاره الفهد ان فعلا الاوضه فيها كاميرات ..
وفهد : رفع راسه فوق وبيهرش بتمثيل وشاف الكاميرا فى الساعه وهز راسه وخبا السلاح . يلا بينا يا عصام .
مراد : يلا بينا ياعمار وخرجو ..
.. والباشا طبعا كان قاعد في المكتب و بيشاهد الاحداث وتأكد نوع ما انهم مش هيغدرو .
. الجارد شال الاسلحه وحطوها في العربيه واخدو فهد ومراد وركبو العربيه واتحركوا والطريق اخد اكتر من ساعه .
..ومراد شك ف الموضوع وقال جواه . ازاى تسليم شحنة اسلحه ويبعتو معانا جارد واحد بس لأ الموضوع مش داخل دماغى . ووصلوا ونزلوا في الجبل .
.و مراد وفهد شافو 3 عربيات جيب متفيمه ونازل منها حرس وكان عددهم 8 ومعاهم الراجل الكبير اللي هيستلم الاسلحه من فهد ومراد ..
مراد وفهد ..نزله وعارفين هيعملوا ايه . الحارس واقف بعيد ومراد شال الصندوق قصاد فهد .. وراحوا عند العصابه الحرس اداهم اشاره وبرضو فهد رد عليهم بالاشاره اللي الجارد قالهم عليها . وبعد كده جه الجارد تبع العصابه . وفتح الصندوق واتاكدوا من الاسلحه والجارد عمل علامه لايك للمدير بتاعهم ان الاسلحه تمام ..وجم ياخدو الصندوق ..
مراد ة قاله لا !! سلم واستلم تاخد الصندوق . تديني الفلوس .وبصله وقال نشوف الفلوس . الجارد جاب الفلوس وفتح الشنطه وكانت كلها دولارات
مراد : شاف الفلوس ودور فيها واتاكد انها مش مزوره وسليمه مراد اخد الفلوس وسلمها لفهد . وادالهم الصندوق ومراد وفهد اتحركوا خطوتين .
والراجل الكبير : مبتسم وبيضحك . الجارد وزميله جاي يركبوالعربيه ويحطوا الصندوق فيها .
مراد وفهد : طلعه المسدسات وبداو يضربه لكن بحظر وبيضربوه على الجارد بطلقات بعيده بيضربوا بحرفيه بحيث ان المصاب ما يموتش ولكن اكتشفوا ان الراجل الكبير الل معاهم بيضحك والجارد بيضحك ومفيش حد اتصاب . لان الرصاص الل ف المسدسات كان فيشنك وده كان اختبار من خليفه لفهد ومراد
و يشوف انهم هيقدروا يقتله ولا لا وبعد كده سمعو صوت فرمله عربيه . ولفو وراهم وشافو خليفه ف العربيه . والجارد بيفتحله العربيه ونزل . والمدير راح لخليفه وسلم عليه وبيضحكوا وبيشاور لبعض ان فهد ومراد يعتمد عليهم انهم نجحوا في الاختبار .
طبعا مراد وفهد اتنهدو باريحيه لانهم مأذوش حد ولكن كانوا متدايقين من الباشا ..
الباشا : بيضحك . وقرب منهم برافو برافو برافو انتم اثبتم انكم رجاله بجد ويعتمد عليكم . لا وكمان قلبكم ميت واستنيتو في اللحظه المناسبه وضربتو نار .
فهد ومراد ،. استغربه هو عرف ازاي لكن استنتجوا انه معاه كاميرات مراقبه ..
مراد : باشا انا مش فاهم حاجه .
فهد : ما تفهمني يا كبير ايه الحكايه وايه الحوار .
الباشا : حبيبي انت وهو ده كان اختبار لكم وانتم نجحتم فيه وده مدير اعمالي ودول الجارد الخاص بتوعي ودي كانت خطه مني اني اشوف انكم اوفياء ولا لا . مع ان كان قدامكم طريقه تهربه وخصوصا اني باعت معاكم جارد واحد بس ..
مراد : صك على اسنانه . لكن اتكلم بثبات افعالي . ما احنا قلنا يا كبير اننا مالناش حد وبعدين بصراحه انا حابب الشغل معاك وعايز اكون دراعك اليمين ..
الباشا : ضحك بصوت عالى . انت طماع قوي يا عصام ..
مراد : بمكر . بما انك نطقت اسمي يا باشا فا دى ف حد ذاتها كبيره اوى وانا متاكد اني هبقا دراعك اليمين ..
الباشا : بإعجاب من مراد مط شفايفه وهز راسه . واضح كده يا عصام انك هتبقى حاجه كبيره ..
مراد : ابتسم وبتصميم . دراعك اليمين يا باشا ..
الباشا : ضحك . اوكي اوكي هنشوف كل ده بعدين لما تثبت كفاءتك .
فهد : تمام يا باشا الحمد لله انا نجحنا في الاختبار ولو عايز تختبرنا من هنا لشهر قدام احنا تحت امرك .
الباشا : تعجبني بس خلاص كدا انا تأكدت منكم . المهم . انتم دلوقت هتتحركو من هنا على شقه قريبه مني وهتستنو مني التعليمات والخطه اللي هنتفق عليها .
مراد : بص لفهد وفهد بص المراد ..
مراد : ليه يا باشا . رشا قالتلنا اننا هنرجع النهارده ..
الباشا : حبيبي رشا تقول انا الل أأمر بيه وبس وكلامي يتنفذ من غير نقاش انتم مش هترجعوا على المكان اللي كنتم فيه تاني انتو هتفضلو معايا هنا علشان المهمه الكبيره هتم كمان 15 يوم . والكلام دلوقت سابق لاوانه انتم روحوا واستريحو من طريق السفر وكل حاجه في الشقه هناك جاهزه . ونتكلم بعدين الباشا سابهم ومشي وركب العربيه والكل اتحرك .
وفهد ومراد ركبه العربيه التانيه والجارد الل معاهم اخدهم وصلهم الشقه وسابلهم المفتاح
ودخلو الشقه وفعلا كل حاجه جاهزه فيها واكيد فيها كاميرات . وحاولوا يكونوا بشخصيه عصام وعمار طول الوقت اسم مراد وفهد مش هيقولوه طول ما هما موجدين في الشقه
مراد :قعد بتعب وفهد قاعد جنبه وكل واحد بيفكر يا ترى انتي فين يارشا وبتعملي ايه دلوقت ..
وعدى يوم واتنين وتلاته و اسبوع وهما ف الشقه وكل الطلبات بتروحلهم ..

وبعد اسبوع

الباب خبط الساعه 2 صباحا ..
مراد قام وفهد وكل واحد ماسك سلاح و وبصو من العين السحريه وكان الجارد وانصاف إلل قدام الباب.
مراد : خبا سلاحو وفتح الباب .
انصاف : داخله وحضنت مراد بلهفه عصام حبيبي ..
مراد : بغيظ حقيقي .. طلعها من حضنه بسرعه وزعق د ايه يا رشا بتعملي ايه هنا .
الجارد .. دخل ياريت تلبسه علشان الباشا مستنيكم حالا .
فهد : بص للجارد . دلوقت الساعه 2 بعد نص الليل .
الجارد : ياريت ما تتكلمش كتير ونفذ اللي اتقالك بالحرف الواحد اخلص البس .
فهد : حط الجارد في دماغه . وابتسم وهز راسه اوامرك...
فهد : اتحرك وداخل علشان يلبس
مراد : جاي يدخل . انصاف مسكته من ايده انت لسه زعلان مني . واتكلمت بهمس . والله انا ما اعرف حاجه ولحد دلوقت انا ما اعرفش ايه اللي حصل الباشا ده طلع داهيه بس المهم انك لسه كويس
مراد : بتريقه . وانتي عايشه فين دلوقت يا رشا .
رشا : اتوترت احم انا ..اا.نا .
الجارد : رد عليه وانت مالك رشا هانم عايشه فين .. رشا هانم دي تخص الباشا وبس .
مراد : بصلها بتمثيل انه اتصدم فيها . وهمس بصوت واطي علشان الجارد ما يسمعش وقالها . ده انتي مقضياها بقى معايه . وكنتي بتحومى حوالين عمار . هههههه ودلوقت الباشا تمام ... وبصلها بغيظ .. تمام قوي يا .. انصاف هانم وسابها ومشي ..
وانصاف بصت للجارد بغيظ . وقالتله وانت لازم تتكلم يعني انت ايه حيوان .
الجارد : نزل راسه اسف يا رشا هانم انا رديت لانه علا صوته ع حضرتك ..
انصاف : اتدايقت . غبى .. ونزلت انا هستناكم في العربيه تحت .
الجارد : هز راسه تمام يا هانم .
فهد ومراد . لبسه ونزله ووصلوا الساعه 4 الفجر ودخلوا الفيلا وقعدوا في المكتب مع الباشا ..
الباشا : طلع ملف من نسختين وقال لفهد ومراد يقروه .. وده كان تاني اختبار وفهد ومراد بصوا لبعض .
مراد : بص للباشا . وابتسم بس يا باشا انا ما بعرفش اقرا انا وعمار يا دوبك بنفك الخط .
الباشا : رفع حاجبه وتأكد من كلام رشا . وقال تمام انا ماكنتش اعرف . ومعنديش خلفيه بالكلام ده . وأخد الملفات وقال دول فيهم المعلومات عن المهمه والمقبره .و دلوقت انا هشرحلكم بما انكم ما بتعرفوش تقرو.
بعد اسبوعين هيوصل وفد اجنبي سياحه واحنا هنتنكر زي الاجانب وخصوصا انكم مربيين شعركم وجاهزين وده طبعا هينفعنا انت يا عصام وعمار هاتتنكرو انكم اجانب و هتنزلوا في وسط الوفد ومعاكم بنتين من عندي وفي اشاره متبادله بين الناس الل هتستلم المقبره وبينك انت وعمار وبعد كده انتو هتتحركوا وهتخرجوا . والناس الاجانب الل هيستلم البضاعه هيخرجوا وراكم .. هتروحوا مكان انا هاقولكم عليه ومكان برده مهجور . وهتركبو العربيه وهتوصلو هناك والناس دي هتركب وراكو عربيات تبعي انا و هتوصلوا المكان ده . وهتقفوا في مكان معين الحرس بتاعي هيشاورلك عليه بعد 10 دقايق بالضبط هتجي طياره من عندى وهتنزل دي اللي هتبقى فيها المقبره . وبعدها بخمس دقايق هتجي طياره تانيه ..الطياره دي تبع الناس او الراجل الكبير الاجنبي الل هيستلم المقبره واسمه الياس . وخلي بالك يا عصام انت وعمار الراجل الياس ده في منتهى الخطوره واستحاله نلعب عليه كل حاجه تتعمل بحظر المقبره تتنقل من طيارتي . لطيارته وبعد كده هتاخد الفلوس وتحطوها في الطياره . وبعد كده كل واحد هيرجع زي ما جه وبكده تبقى المهمه تمت ..
. مراد وفهد بصوا لبعض و بيفكروا طيب احنا متراقبين هنوصل المعلومات للعميل 3 ازاي,؟
مراد : ما تقلقش يا باشا كل حاجه هاتتم زي ما انت عايز .
الباشا : تمام اتفضلوا قومو روحوا ع الشقه و قبل الميعاد بيوم هابعتلكم مع الجارد الخاص سلاح ليكم ولبس علشان تكونوا جاهزين .
فهد ومراد اتحركو . ومراد لمح أنصاف ف التراس ولابسه لبس قذر جدا . ومستغربش إن رشا عايشه بالطريقه دي مع خليفه .. وراحوا الشقه و متغاظين عايزين اي طريقه يوصلو بيها للعميل 3 لكن ما فيش اي طريقه ..لكن العميل 3 هو عارف مكان مراد وفهد عن طريق ال جي بي اس
.عدي عليهم اسبوع كمان وهما في الشقه والطلبات بتجيلهم اكل وشرب ..
مراد : بتفكير .غمز لفهد ..
فهد : استغرب ومراد عطا اشاره الفهد انه هيقوم يدخل الحمام وعايزو يدخل وراه .
فهد : غمض عينيه . وهز راسه .
مراد : قدام الكاميرا ..قام . مسك بطنه واتألم اااه. وداخل الحمام ومثل ان وقع وصرخ ااااااه..
فهد : جري وراه ودخل الحمام مالك يا عصام مالك يا عصام وقفل باب الحمام .لانهم اتاكدو ان الحمام ما فيهوش اي كاميرا ..
مراد : اتعدل . واتكلم بصوت مهموس . قولي يا فهد هنعمل ايه ؟؟
فهد : انت اللي بتسالني انا دماغي راكبه ومش عارف اتكلم من ام الكاميرات اللي متر شقه في الشقه .
مراد : انا لازم اخرج من هنا انا لازم ارجع للمنطقه الل كنا فيها واروح لعميل 3 لازم اقابله واحكيله على كل حاجه .
فهد : بتفكير طيب هتروح لوحدك وهتروح ازاي . المسافه 6 ساعات . وغير كدا خليفه الكلب ده مرشق العماره جارد علينا ومفكرنا مش عارفين . لازم طريقه نخرج من هنا ومن غير ماحد يشك فينا بس ازاااى .
مراد : بص قدامه شويه . وسكت بيفكر .وقال بس لقيتها انت هتعمل زي ما انا هاقولك . ومراد حكى لفهد الخطه وبعد كده فهد فتح باب الحمام وساند مراد الل عمال يتألم وراحوا قدام الكاميرا ..
فهد : مالك يا عصام يابني انت مش طبيعي انهردا .
مراد : بيتألم اااه . مش عارف يا عمار بطني بتتقطع مش عارف انا شكلي اكلت حاجه ملوثه . ااااه .
فهد : اكلت ايه بس يمكن الفاكهه طيب اقعد هنا وقعد مراد قدام الكاميرا اقعد هنا وانا هاعملك حاجه دافيه تشربها . وفهد اتحرك ودخل المطبخ لكن مراد مثل ان بطنه بتتقطع وفضل يصرخ وماسك بطنه جامد ااااااه الحقني يا عمار انا بموووووت ووقع ع الأرض ااااه الحقني يا عماااااار
فهد : جري عليه بلهفه وخوف . ومش عارف يعمل ايه ومثل انه متوتر وطلع تليفونه بسرعه واتصل على الباشا ايوه يا باشا الحقني قولي اعمل ايه عصام بيصرخ من الوجع انا مش عارف اعمل ايه الحقناا ياباشااااا
الباشا : طبعا قاعد في المكتب ومراقب كل تحركاتهم وشايف كل حاجه وهو عارف ان عمار تعبان وقال لفهد . انا هابعتلك الجارد واقف تحت العماره عندك وقفلوا الجارد جه واخد عصام و فهد شايل مراد على كتفه والجارد اخدهم . وطلع على المستشفى ودخل معاهم ومراد بيصرخ وطلبوا انهم يعملوا اشعه ..
دكتور : دخل غرفه مراد وفهد ولابس كمامه ومعاه شنطة الكشف ..
الدكتور : قال للجارد وفهد حد منكم يخرج بره علشان اكشف . لازم واحد بس هو الل يكون موجود مع المريض . والجارد خرج وقفل الباب .
فهد : كان لسه هيروح للدكتور علشان يقوله ان لازم مراد يتحجز ليله في المستشفى لكن مراد وفهد اتصدمو وبصو لبعض اكرررررم ..
اكرم : نزل الكمامه . وشاور لهم يسكتوا . ومثل انه بيكشف ع مراد وقالهم . ايوه اكرم . ومفيش وقت . ايه الاخبار ..
مراد : قال لفهد . اطلع بره انت واقف مع الجارد علشان يطمن وانا هاحكى ل اكرم كل حاجه ..
فهد : تمام . وطلع بره واقف قصاد الجارد و بيمثل انه متوتر وخايف على مراد ..
مراد : جوه حكي كل حاجه ل اكرم لكن الزمان والمكان ما يعرفش عنهم حاجه وحكاله على الخطه الل ادرست بالضبط ومراد قال ل اكرم انا مش متاكد من اي حاجه لان خليفه ده دماغه شغاله . وعمال كل شويه يختبرنا وانه من يومين بعتلنا بنات على البيت لكن احنا رفضنا وطلعناهم بره وقلنا زي ما تيجي تيجي اكرم . تمام . امسك الشريحه دي والتليفون وكلمنا اول ما تجيلك فرصه ما تتصلش ابعت بس رسايل مشفره وانا هارد عليك برسايل مشفره ما تقلقش في فريق مراقبك عند الشقه عندكم . وكمان فريق عند فيلا الباشا خليفه ده ..
مراد : انا مش قلقان . انا عايز الاثار ترجع لمصر انا مش خايف على نفسي .
اكرم : انا عارف وكل حاجه هتتم زي ما انت عايز ان شاء الله . وأمسك السلاحين دول . وسكينه فهد . والسكينه بتاعتك . والحقن وكل حاجه ف العلبه دى . يلا بقى انا هاقوم علشان الجارد مايشكش . واكرم مسك علبه .وفيها ميا وخلطها بلون معين . واخد الشنطه . وخرج وقال للجارد وفهد المريض كان اكل حاجه ملوثه وانا عملتله غسيل معده . وشويه و هيروق والف سلامه عليه ومشي ..
فهد : دخل لمراد وخبو الاسلحه .وبعد.كده الجارد اخدهم وراحوا على الشقه ..
مراد ؛ ماشي كأنه تعبان جدا وقعد بتعب ومش قادر يقوم فهد سنده ودخل بيه الحمام .
مراد : حكى لفهد كل حاجه حصلت من اكرم واطمن وخد التليفون علشان ما حدش يشوفه والاسلحه . وخبوها ف الحمام ..
..قبل المهمه بيومين . بعته لمراد وفهد بنفس الطريقه واخدوهم على الفيلا والباشا قالهم ان المهمه بعد بكره هتبدا من الساعه 6 مساءاً هتلبسه و هتخرجوا لمكان السفاري و هتكونوا مع الوفد الاجنبي . والتسليم هيكون الساعه 11مساءا . والباشا قال لهم على اشاره معينه وقالهم في اشاره تانيه الجارد هيقولكم عليها علشان انتم تقولوها للوفد .
مراد : ف لحظه ذكاء بسرعه قال ..بس احنا ما بنعرفش انجليزي . والحمد لله ان مراد قال كده لان ده كان اختبار مهم جدا من الباشا ليهم .
فهد : اتنهد باريحيه والباشا قالو ف بنت اسمها (سولي) هتعلمها ليكم .يوم المهمه . وانتم ما تقلقوش من حاجه ..
فهد : طيب لو ماعرفناش ننطق انجليزي نعمل ايه .
الباشا : ما تقلقش دي كلمه سهله جدا اوكي .
فهد : تمام .
وبعد كدا رجعو ع الشقه. .

. يوم المهمه الساعه 4 مساءاً فهد لبس ومراد لبس وخبو الاسلحه اللي اكرم سلمهالهم . والحقن المخدره . وحاطو كل حاجه في الشنطه . ومراد بعت رساله مشفره ل اكرم واكرم رد عليه وقاله احنا هنكون ورا منكو لكن من بعيد . اتكلو ع الله بالتوفيق يارجاله ربنا معاكم .
مراد : مسح الرساله وضبط كل حاجه وخرج وراحوا الفيلا لكن مراد اتفاجئ لما شاف انصاف لابسه مايوه وقاعده على رجل الباشا وبص في الارض وفهد صك على اسنانه وبص في الارض .
انصاف : قامت واتحركت وهي لابسه المايوه وراحت عند مراد بدلع وباسته من خده .
مراد : غمض عينيه بغيظ .و قبض على ايده واتدايق لكن سكت علشان المهمه ..
وإنصاف راحت عند فهد وباسته من خده هتوحشوني قوي على فكره هههههههههههه .
مراد : بغيظ مكبت . ليه يا ..رشااا هانم . هو احنا مش هنرجعلك تاني ولا ايه !؟ وكمل بتريقه .. ولا اقول يااا .. انصاف هانم .
انصاف : طلعت سيجاره وبتشرب . اتمنى انكم ترجعوا تاني ..وشاورت ليهم .. لكن خلي بالك انت وهو المهمه دي صعبه عليكم . وياريت تثبتو نفسكم علشان خليفه باشا يكون مبسوط منكم اوكي . وغمزت ليهم . هههههههه
مراد : فهم انصاف كانت عارفه كل حاجه عن اختبار الاسلحه وهز راسه وقالها تمام .احنا تحت امرك وامر الباشا .واكيد هنرجع ليكم تانى.
نزلت بنت من فوق لابسه مايوه وباست خليفه . ووقفت جنب انصاف .
الباشا : امسك يا عصام انت وعمار دي اسلحه هتكون معاكم ودى سماعه تحطها في ودنك انت وعمار علشان هاتتواصلو مع الجارد وفي الطريق رشا وسولي هيعلموك الاشاره .
مراد : بص للباشا رشا هي هتيجي معانا !؟
الباشا : عندك اعتراض .
مراد ،: وانا هعترض ليه اوامرك يا باشا احنا تحت امر الباشا الكبير وتحت امر رشا هانم .
فهد : اخد السماعه هو مراد وركبوها وفهد حط السلاح في جيبه ومراد تأمورنا بحاجه تانيه يا باشا نتحرك !؟.
الباشا : هز راسه ربنا معاكم .
فهد ومراد : بتريقه ونعمه بالله . وجايين يتحركو.. لكن سولي مسكت فهد و حاطه ايديها في دراعه . وإنصاف قربت من مراد و حاطه ايدها في دراعه . وطبعا مراد وفهد جواهم نار كبيره و متغاظين وخرجوا وركبو العربيه وف الطريق أنصاف بتحاول تفهم مراد انها بتحبه لكن ده شغلها . ومراد زعقلها وسكتها بطريقته . وراحو للوفد وكل حاجه تمت واتعلموا الاشاره وخرجوا الساعه 8 ونص مساءا
وركبو العربيه والوفد منهم بنتين و3 شباب ومن ضمنهم خبير آثار . ركبه العربيه تبع خليفه وماشيين ورا مراد وفهد والجارد . ووصله عند مكان التسليم الساعه 10 . ووقفوا زي ما الباشا قالهم ..
.. لكن مراد وفهد كانوا متوقعين ان الباشا هيكون موجود .. وفعلا الباشا كان موجود في الطياره الل فيها المقبره ومعاه جارد خاص والطياره هبطت وخليفه نزل . وبيبتسم ..وسلم علي إلياس الراجل الامريكي المافيا وبعد كده بص لفهد ومراد وابتسم مراد وفهد ابتسموا وهزو راسهم لخليفه .وإنصاف راحت وقفت جمب خليفه بطريقه جريئه ..
وبعدها مراد و فهد بيبصوا لبعض ومنتظرين ايه اللي هيحصل .. الباشا بيتكلم مع المافيا و بيتفقوا على كل حاجه و عايزين يخلصوا كل حاجه بسرعه . والخبير طلع وكشف ع المقبره واكتشف انها حقيقيه وطمن الياس ..
خليفه : شاور للجارد الخاص وعصام وعمار . انهم ينقلوا المقبره في الطياره الخاصه للمافيا . وكانوا الموجودين في الطياره اتنين جارد خاص ومسلحين . وكان مع فهد ومراد 2 جارد يبقوا كده 4 وانصاف وسولي يبقى كده 6 والباشا يبقي كده 7 وكمان 3 رجاله اجانب يبقي كده 10 والبنتين الاجانب كده 12 وطيارة الياس بتاعه المافيا الل فيها الدولارات
.فيها 3 جارد خاص مسلحين يبقي كده 15 ..
.
مراد وفهد بيفكرو هيعملوا ايه . وياترى اكرم والقوه جاهزين ولا لأ !؟ . لكن مراد وفهد مش هيستنو اكتر من كدا . وكانت الساعه 11 مساءا والاضاءه مش كافيه كانت عباره عن كشافات
مراد وفهد شافه خليفه بيدي لهم اشاره انهم ينقلوا المقبره مع الجارد .
مراد : اتحرك وبيدرس الموقف وهمس لفهد وقال . فهد اول ما تطلع على الطياره واديك اشاره . احدفلي رشاش من بتوع الجارد الخاص .
فهد : هز راسه . تمام . وماشي خطوتين وطلع الطياره.
مراد : قرب من الياس . بطريقه غير مباشره . و نده علي فهد وقال يا حوت .
فهد : لف وشه . وشاف اشاره مراد بسرعه قرب من الجارد بحرفيه . وخطف منه الرشاش وحدفوا .. لمراد وقال ..امسك يا صقر .
مراد : في ثانيه مسك الرشاش و بحركه سريعه حطه على راس الياس وكتفه . وقال اي حركه من اي حد الرشاش ده هيفرتك دماغ الياس . وعايز الكل ينزل السلاح . وزعق وقال بالانجليزي . كله ينزل السلاح ويرفع ايديه لفوووق.. والا قسما بالله الياس هيكون مقتول حالا ..وقال ل الياس . خليهم ينزلوا السلاح والا هدفنك مكانك..
طبعا الكل متوتر وخايف وخليفه اتصدم وخاف من الياس لانه مافيا كبير . وانصاف لطمت على وشها واتصدمت برعب ..
خليفه : بخوف من هجوم فهد ومراد وخاف ع الياس ومنه ف نفس الوقت . آمر الجارد وقال الكل ينزل سلاحه ومحدش يضرب... الكل ينزل سلاحه ويرفع ايديه لفوق .. وفعلا كل الل معاه سلاح رماه في الارض ورفعو أيديهم لفوق .
والياس . شاور للجارد الل تبعه وأمرهم أنهم ينفذو وينزلو السلاح . ورفعه أيديهم لفوق.
وخليفه وإنصاف لما سمعو مراد بيتكلم انجليزى . اتصدمو . وفهمو انهم كدا اتكشفو واتقبض عليهم ..

في نفس الوقت فهد لما خطف الرشاش .و قبل الجارد ما يهجم عليه . فهد مسك راسه بحركه سريعه ولفها والجارد وقع مكانه . وضرب الجارد التانى الل واقف في الطياره .
وخليفه . واقف مصدوم ومتغاظ . ولسه هيطلع سلاح علشان يضرب عليهم.
كان فهد اخد الرشاش التانى .ونط من الطياره وحركه سريعه حط الرشاش على راس خليفه الل اترعب واتخض . وفهد كتفه .

في نفس الوقت جه من وراهم وحوالين منهم اكتر من 7 عربيات جيب كبيره ودي كانت القوه واكرم نزل والفريق وشغلو كشافات عاليه في ووجهوها ف عيون كل الموجودين . والرؤيا ما كانتش واضحه وبدا الفريق يهجم وقبضوا على الموجودين . والل كان بيحاول يهرب كانوا بيصفوه ..
مراد : طلع حقنه من جيبه وحقن الياس ف رقبته واغمي عليه .. وفهد حقن خليفه ف رقبته وشالوهم وحطوهم في الطياره الل فيها المقبره . وسواق الطياره مقدرش يتحرك لان في ضابط كان موجه الرشاش عليه وامره انه ميتحركش . ونفس النظام عند طياره الياس .
وبعد كده مراد .نزل من الطياره . وراح عند أنصاف . وسمعت واحد بيقول ل مراد تمام يافندم . وساعتها اترعبت وهتموت مكانها . واقفه مرعوبه وجنبها سولي مراد قرب من أنصاف وبصلها ونزل عينيه عند وشها وابتسم بغل . ورفع راسه . وبحركه سريعه ضربها بالقلم .وإنصاف نزفت وداخت من القلم . وقالها ده انتي هتتنفخي .. وزعق خدوها من وشي .
وبكده اتقبض على الكل .. واكرم سلم على مراد وفهد . تمام الله ينور عليكو يارجاله .
واخدو الطياره ورجعوها على مصر . .
. ورجعوا مصر ف نص الليل .. وحولو خليفه والياس وكل العصابه ع الجهاز .
ومراد وفهد . طلعوا على الفندق وكانوا عايزين يروحوا لفريحه ورينو لكن مش قبل ما يسلموا الملف وكل حاجه لمدير الجهاز تاني يوم ..
.وسلمو المقبره للهيئه المصريه للآثار . وشكروا فهد ومراد جدااا . واثنو عليهم .وهيكتبو للرائد مراد آدم خالد العدوي . والرائد فهد طارق عبد الرحمن السيوفي . مقال في الجرنال باسمهم . وفيه تقدير وشكر كبير ع تعبهم وجوهودهم .
وتفانيهم وامانتهم ف المخابرات. لكن من غير صورهم علشان المهمات التانيه .
ولما جه تاني يوم مراد صحي وفهد صحي وكل واحد اخد شاور ولبس بسرعه ونزلو وراحوا على الجهاز . وسلموا الملف والادله . والمدير سلم عليهم بحب وفخر . واثنا عليهم كتير . وقالهم أن ليهم مبلغ كبير جدا وتكريم .. وخرجوا من الجهاز مبسوطين انهم اخيرا هيتنفسو .. وفهد قال لمراد طريقك اخضر انت . انا رايح الجامعه لرينو .
وطبعا كل واحد كان شاري الهديه بتاعته و مجهزها لحبيبته وأمه .. قبل ما يرجعوا على مصر ....
عوده للوقت الحالى -------------يتبع
--------------------بقلمى Mariem Nasar

موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 29 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 30  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-