رواية رجل المهام الصعبة الحلقة العاشرة 10 | روايات ندى محسن

  نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة العاشرة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 10 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل العاشر

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة العاشرة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

.....:اقصد انك حلوة اووي مش شايفك لايقة مع عز خالص هو قمر اه مقولناش حاجة بس شرس ميلقش مع الجميل العسل المسكر دا
حط ايده على كتفها وهي في حالة صدمة مش مصدقة اللي بيعمل كدا يبقى صاحبه: عز مش هيقدر يسعدك انا مستعد اعمل اي حاجة ليكي بس انول رضاكي
لوتله صباعه بعنف لورا وهو اتنطر وكتم المه وبصلها بغضب:اه يا بنت ال
اوتار قاطعته بألم بعزم ما فيها بغضب واستحقار :لولا انك صاحب عز كنت فرجتك هعمل فيك ايه ولو اتجرأت ونطقت كلمة عنه او ايدك اتمدت عليا هقوله وانا اللي كنت بقول عليك صاحبه طلعت غلطانة وانك واحد قذر ومتستحقش حتى انك تشوف عز
خرج بغضب وصدمة وكان نفسه يكسرلها ايدها اللي اتجرأت واترفعت عليه بس غصب عنه سكت خوف من عز ومن اللي موجودين وانه لسة مش عايز يعمل مشاكل دلوقتي وسمع صوت ضحكة مستفزة لف شاف تقى وهي بتقرب منه بنظرة ثقة وشماتة:تؤتؤ ايه اللي معكنن مزاجك كدا ومالها ايدك يا روحي ااه نسيت اقولك من ساعة مسي عز اعترف انه بيحبها والقطة المغمضة فتحت لاء وبقت تخربش بس اوعدك ضوافرها هدمرهلها قريب قبل مموتها وانا بستمتع بدا
.....بنفاذ صبر:الفلاشة تبقى معايا قبل ممشي هااا
دخل الصالون وقعد معاهم وقعدوا يضحكوا ويهزروا وصوتهم بيعلى ولا كأن في حاجة
مالك لاوي دراع سراج:ايه بقى عرفت ولا لا يله انت مش ادي
سراج:اااه يبن ال ##### دراعي هيتكسر
عز:هو انتوا لسنكوا طول ولا انا بيتهيقلي سيبه يا سي مالك ومال صباعك متعور ليه
مالك بص لصباعه:امبارح يا سيدي في المخزن وانا بضرب امجد دا
سيف بغضب:متفكرنيش بس امجد بردو ولا وانت بتجري ورا المزة
سراج:لا بس عز ف قمة ثباته ولا همه سبحان الله كنا متعكننين اكتر منه
عز ابتسم:حسيت انه مش فارق معايا هي قد مفارق معايا كرمتي
سراج ابتسم:اه يخويا هو بعينه
سيف:بحبك يا اوتاري
مالك مسك ايده وبيسبل عنيه:بجد يا عز
سيف:بجد يا عيون وروح وقلب عز
مالك:اثبت
سيف باس ايده:انا بموت فيكي
مالك اتنهد وهو بيسبله عينه
سراج ضحك ومبقاش قادر يقوم وعز بيعض شفايفه بغيظ وزاهم وهو بيكتم ضحكته:دا انتوا بتستظرفوا استظراف مقرف مش عارف ايه الهم دا انتوا خلاص دماغكوا باظت
سيف ضحك:وانت مصدقت
مالك ضحك:حد يلاقي الدلع وميتدلعش انا واحد عنده فراخ عاطفي
سراج:فراغ يا جاهل
عز ضحك:اظن انه قاصدها صح
مالك ضحك:بقولك ايه بما انك بتضحك والله اكبر زي القمر ميلا
عز رفع حاجب:يلا ايه
مالك:يلا نروح نسهر بليل نروح الشغل ونروح نسهر سوا بعديها وهتوافق مش هقبل عذر وعشان عايزك في حوار كدا
عز:يا منجي من المهالك يا رب
مالك:لا متخفش مش هوقعك في حاجه
عز ضحك:طيب متقول دلوقتي
مالك هز راسه بنفي:لما نخرج
اوتار خبطت ودخلت سابت العصير
مالك:بيبسي وشاي ودلوقتي عصير ايه الدلع دا
سراج:لا ست بيت شاطرة
سيف:الله يسهلوا يا عم
عز:شكرا يا روحي اخرجي دلوقتي وهما هيتكلوا عشان بيستظرفوا
مالك:طب شفطة طب
عز:ولا بؤ يلا
خدهم على برا وهو طلع:هجيب المفاتيح وجاي
تقى واقفة برا وعيونها مدمعة بصدمة
.....حط ايده على كتفها:ايه انجزي قبل مياخدوا بالهم اني عمال اغيب
تقى بصتله
.....:مالك
تقى مدتله ورق وهو اتصدم:ايه دا؟؟؟انتي جبتيه منين دا؟؟؟
تقى:من الخزنة لقيت حد سايب المفتاح في الدرج جه في دماغي انه عز لما فتحتها شوفتهم بالغلط واتصدمت دي خزنه سليم المنشاوي المفروض انه ابو عز بس الورق دا....الورق دا بيقول عكس كدا...
.....ابتسم بدهشة:عز مش ابنه وهو اتبناه بجد دا صح عز ميبقاش ابن الراجل دا ولا تبقى دي امه ولا هو من عيلة المنشاوي اصلآ كان في ملجأ
تقى:انت فرحان اوي كدا ليه عز كدا ثروته دي كلها راحت
.....ضحك :دا انا هبوسك انا مش مصدق
باس خدها:دي احسن حاجه عملتيها عز بيعشق اهله وتخيلي يعرف ان دا كله بوم بوم كدب ف كدب وهو ولا ابنهم ولا دول اخواته ينهااار دي تبقى كسرة ايه
تقى بغضب:دا لمصلحتك انت صح مش كدا
.....:يا عبيطة المصلحة واحدة وقتها هيبقى مكسور ومستحيل يقول لاوتار انا عارفه كرامته بتنأح عليه اووووي وانتي هتبقي الصدر الحنين زي مبيقوله وهتدادي وتدلعي وتتمسكني اهدي وخليني اركز والبت دي تلزمني حتى لو بتخربش وخسارة في الموت سيبيها لو ماتت تبقى بين ايدي
تقى جت تدخل بغضب سحبها:الفلاشة يا نور عيني
حطتها ف ايده ودخلت بغضب:بني ادم قذر ال عجباني معرفش فيها ايه حلو يعني
ابتسم بسعادة
عز نزل كانوا واقفين ومشيوا على الشغل
تالين:مشي من غير ميقولي بردو بعد مقلك متدخليهاش
اوتار:ميعرفش انك صحيتي وعيزاه وقال كدا عشان بيغير عليكي منهم وقالي قبل كدا مبيحبش حد يجيله هنا عشان عنده بنوته زي البدر
تالين ابتسمت
تقى قعدت وحطت رجل على رجل وهي بتشرب مشروب الشيكولاتة الخاص بيها:وليه متقوليش بيتكسف من حركاتها المستفزة اللي تقول انها لسة طفلة
تالين بغضب:محدش وجهلك كلام خليكي ف نفسك
اوتار:تالي اهدي وسيبك منها
تقى ضحكت بإستفزاز:هي صدقت ان عز فعلاً حبها عز بيحاول ينسى ليالي بيكي يا حلوة وهيجي وقت ويرميكي
اوتار بصت لتالين بإندهاش مصطنه:تالي هو في سؤال محيرني يعني لو عز عايز ينسى ليالي وواخدني طريق مش المفروض ياخد تقى وهو عارف انها مش هتمانع وكمان هي نسخة من ليالي
تقى بصتلها والغضب بيتملكها وقفت وابتسمت بشر:انا بحذرك انك تلعبي معايا اللعبة دي لانك لسة صغيرة ومش قدي فاهمة
تقى قربت بغضب: انتي مش عارفة انا ممكن اعمل فيكي ايه
تالي بعدتها: خلاص بقى بطلي يلا يا اوتار تعالي معايا نشوف حسام
سحبت اوتار واتنهدت وهما على السلم: انا عارفة انك معاكي حق وانها مستفزة بس اوتار ابعدي عنها لانك بجد مش قدها...
اوتار: انا مكنتش ناوية اتكلم معاها اصلآ يا تالي
تالين ضحكت: بس ايه اديتلها كلمتين حرقو ف دمها يلا تعالي نحكي لحسام هيفرح اووي ونشوف هيروح للدكتور يفكله الجبس امتى

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

امجد بيشرب سجاير وف ايده الكاس
زياد: يا اخي بقى ارحم نفسك هو انت ايه مبتعملش حاجه مفيدة ايه شيطان
امجد بغضب رزع الكاس: انا مش ناقص ابعد عني وسيبني ف حالي ابعد عن الشيطان دا وسيبوه ف حاله سيبوني
اماني: امجد اهدى في ايه
امجد: اممم عايزة تعرفي في ايه في اني متدمر في اني مش ف حسباته ولا حسباتك ولا حساب اي حد
اماني بضيق: انت بتهلوس بتقول ايه انت
امجد بغضب: يا ستي سيبيني اهلوس انا سكران واسمعي كلمتين من السكران دا انا بالنسبة ليكي تربية جلال وجلال بوظني وجلال وجلال هو مين اللي سابني مع جلال وهو عارف كويس هو بيعمل ايه دا هو بايده اللي معلمني كل دا مين اللي سابني معاه وراح اتجوز وشاف حياته مع حبه القديم هااا مش انتي ومين اللي شايف اني وحش مش انتي انتي فاكرة اني عملت علاقة مع ليالي مرات عز كله كدب وكله غلط انا مقربتش منها وهو البرنس عامل زعلان طول الوقت دا عشان ست الحسن والجمال اللي خانته كله شايفني خاين الكل مسالش عن اللي حصل واللي بيحصل ومين شغل الفيديوا ومصلحته ايه الكل شاف امجد الخاين اللي ف الفيديوا دااا مش صح فااااهمة
اماني بتحاول تقرب منه تهديه زاها
امجد صرخ فيها: ابعدددي انتي بالذات تبعدي مش عايز حد يقرب مني... مش عايز
صبله كاس تاني وبيشرب والدموع في عينه: حبيتها غصب عني حبيتها احتوتني ومكنش ف دماغي حاجه اعترفتلي انها بتحبني وغصب عني روحت قولتلها اني بحبها وخدتها ف حضني بس فوقت والله وسيبتها وقولتلها تبعد عن طريقي قولتلها بس هي مسمعتش الكلام وعلقتني بيها اكتر واكتر علقتني بيها وغصب عني اتشديت بس كنت بمنع نفسي وكنت محافظ عليها وعلى كرامتها وكرامته وعشان محسش اني خاين مسحت كل حاجة خاصة بيها بقت تجيلي هنا وانتوا برا وكنت بمشيها (صرخ بصوته كله) كنت بدوس على قلبي بالجزمة واصرخ فيها لحد مجالي خبر موتها اللي كسرني وف الأخر اعرف ان انا
صوت عياطه ابتدى يظهر واماني الدموع نزلت من عنيها وزياد سامعه ومتاثر
امجد غمض عينه: وف الاخر اعرف اني كنت مغامرة ونزوه وانها خاينة وانها محبتنيش ومكنتش بتقرب غصب عنها وان اللي قتلها تسعين ف الميه عاشيقها هااااا انا كدا خاين انا بتعذب عز محبهاش الحب دا بس انا حبيتها ولما قررت اني مفكرش فيها وان اوتار معايا وانها هتعوضني عز خدها كمان..
اماني قربت تحضنه وهو زاها بعنف وصرخ فيها: لااا قولت متقربيش انا مش محتاج لحد ومش عايز حد ومش عايز ابقى في البيت دا سيبوني ف حالي بقى وكفاية
زياد: امجد انت بتغلط
امجد: منا طول عمري ف نظركم غلطان يا عم سيبني بقى بدل مموت نفسي واريحكم
زاه ومشي
اماني عيطت: زياد والنبي روح وراه يا حبيبي انا قلقانه ليعمل حاجة هو شارب ومش في وعيه
زياد هز راسه بإيجاب

ايه...#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز بغضب وقف: يعني ايه مش موجود هااا راح فين
سراج: زي مبقولك كدا اختفى
عز راح لاوضة المراقبة وشاف حد مقنع بيخرجه
عز بغضب: يبقى عندي اربعة وعشرين ساعه وتجيبوه هو والدمنهوري لا دي مترتبه بقى
سيف: عز الدمنهوري لقيناه مقتول
القائد دخل: في حد تاني يا عز وهو اللي قتل الدمنهوري وباسرع وقت لازم نعرف يبقى مين
عز: الحد دا من هنا
بص للي موجودين وكانوا عبارة عن فريقه واحمد وفريقه ومحدش بان عليه اي ردت فعل والكل بقى يبص لبعضه
عز: بس كله هيبان انا معايا الدليل اللي هعرف بيه كنت ناوي اكبر دماغي بس خلاص النهاردا انا هعرف هو مين
القائد: عايزك تعالى على مكتبي
عز هز راسه بإيجاب وراح وراه
القائد: دليل ايه وتفتكر مين
عز: ممعيش دليل بس ارتباك اللي عمل كدا واكيد هيراقبني عشان يعرف يوقفني هيبقى اكبر دليل ودا افتراض لو حد منهم
القائد: تشك ف مين
عز: مقولتلك مفيش حد
القائد: ربنا معاك بس خلي بالك من صديق ومن غريب متتكلمش مع حد فيهم عن اي حاجة فاهم لحد منعرف هو مين بس
عز هز راسه بإيجاب: حاضر
احمد بص لفريقه ولفريق عز بتفكير وخرج: قبل متعرف يا عز هكون كاشف اي حاجة انا فاهم وعارف كويس انك ممعكش دليل وانك قولت كدا عشان تلاحظ ردود الافعال بس شكلك نسيت يا حضرت الرائد انهم متدربين كويس اوي عشان يكونوا للمهمات الخاصة وانهم يتحكموا في ردود افعالهم مش صعبة عليهم...

ايه...#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار بتروق واحلام بصالها وساكته وهي باين عليها الضيق واوتار ملاحظة بس مش مديالها اهتمام
احلام: اموت واعرف انتي عايزة ايه من ابني هااا
اوتار: انا مش عايزة حاجة
احلام: ابعدي عنه يا اوتار انتي متناسيبهوش
اوتار بصتلها: انا عايزة اعرف وجهت نظر حضرتك ليه رفضاني مش من عيله اظن محدش بيتحاسب على دا وانه اتيتم فقيرة لا انا عندي فلوس وشركة وقريب هكون مرتاحة ايه العيب
احلام وهي بتاكد على كل حرف: بنت ع ا ه ر ة
تقى بصت لاوتار وابتسمت بشماته وتالين اتضايقت واتمنت لو سليم وعمران هنا ومرحوش الشركة عشان حد يعرف يمنعها
اوتار الدموع لمعت في عينها:دا كذب بابا عمره مقال كدا
احلام:قصدك اني كذابة وبعدين منتظرة ايه ابوكي هيقولك ان امك لمؤاخذة يعني
اوتار بصت لتقى وسارة وحست ان الدنيا بتلف بيها
احلام:وانتي شكلك طلعالها الاول امجد بعدين زياد وبعديه عمران وحسام ودلوقتي عز اللي استغليت الفراغ اللي عنده وقربتيله
اوتار بصتلها:دا..دا مش صح...دا كله كذب...انتي بتقولي ايه
احلام:بقول ان عز غلط وقالك بيحبك وغلط وقال انه خطبك بس مش هسيب ابني يتجوز واحدة اقل ما يقال عنها انها بنت عاهرة وهي نسخة من امها تبقى ايه
اوتار الدموع اعلنت تمردها ونزلت على خدها:دا كله مش صح...هي مكنتش كدا...وانا مش كدا..ويمكن طنط اماني هي اللي وصلتلكوا دا ودا كله غلط
سارة استغلت ان عز مش هنا وقامت زاتها بعنف واوتار اتعصبت وبعدت ايدها:ايدك متتمدش عليا فاهمة
سارة ضربتها بالالم بعزم ما فيها واحلام اتصدمت لما شافت اد ايه الالم كان قوي واوتار انفها وشفتها بقوا ينزفوا وسارة زاتها غصب عنها مقدرتش تتوازن ودماغها اتخبطت في العمود بعنف وتالين صوتت:كفاية بقى انتي ايه اللي بتعمليه دا
تقى:تالين يا ريت يا حبيبتي متتدخليش
اوتار بتعيط ومحاوطة راسها بالم
احلام:قومي انا قولتلك ميت مرة ابعدي عنه وانتي معندكيش دم
حجاب اوتار كان اسود ومحدش ملاحظ الدم اللي بتنزفه
احلام:بطلي تمثيل وقومي
تقى قامت ومسكت ايدها وعايزة تقلعها الخاتم اللي عز لبسهولها واوتار زاتها وبعدت ايدها لما عرفت هي بتعمل ايه
احلام بتشدها وتالين بتعيط ووقفت قدام اوتار:في ايه سيبوها انتوا مالكوش دعوة بيها انتوا معندكوش رحمة
اوتار وقفت بألم
احلام صرخت فيها:تالين ملكيش دعوة
سارة صرخت فيها:شوفي بتعملي ايه كل دا بسببك
اوتار جريت على فوق وهي بتفتكر
Flash back
جلال:كل دا بسببك انتي
اوتار بتبعد:انت سكران انت شارب حاجة انت مش طبيعي
جلال بتوهان وهو بيحاول يمسكها:حرام عليكي اللي بتعمليه فيا دا انتي مش عارفة انا عايزك قد ايه تعالي يا روحي
اوتار عيطت وبعدت لحد محست ان الباب وراها فتحته وقفلته عليها وجلال بيخبط عليه بعنف:افتحيييي
اوتار انكمشت وهي قاعدة على السرير بخوف وبتعيط:بالله عليك تعالى يا امجد بالله عليكي يا طنط اماني
back
اوتار قفلت الباب عليها وبقت تبعد ودماغها تعباها ومش رحماها وهي وقعت بألم وماسكة دماغها ودفنت راسها بين رجليها:بالله عليكوا الحقوني خلوه يسيبني
تالين بصت للحيطه بصدمه:ايه دا دا دم...
احلام بصت للحيطه بصدمه:دم؟؟
تالين بخوف:هي اكيد اتعورت واكيد جامدة اللي تخليها تنزف كدا
احلام بقلق بتداريه:اطلعي شوفيها
تالين جريت على فوق بتخبط مفيش رد نادت عليهم:ماما حسام هي مبتردش تعالي الباب مقفول
تقى:يا رب تموت ونخلص
حسام ماشي على العكاز:في ايه ومالها اوتار
تالين بدموع:هي متعورة ضربوها جامد.....
حسام بغضب:انتوا ايه اتجننتوا
احلام:احترم نفسك وافتح الباب لو هتعرف تفتحه
حسام حاول ومعرفش تالين بعدت وكلمت عز
عز:الو يا تالي
تالين بدموع:عز الحقنا اوتار متعورة جامد
عز خد مفتيحه مستناش يسمع الباقي وجري على عربيته:اتكلمي ايه اللي حصل وازاي اتعورت
تالين حكتله على كل حاجة وهو اتعصب اكتر من سارة وتقى
مراد بيحاول يفتح الباب مش عارف لحد مجه عز وهو بينهج وقعد يخبط:حبيبتي افتحي عشان خاطري
قعد يحاول يكسر الباب مش عارف بعد وفضل يضرب فيه بعنف اول مرة حد يشوفه وهو متعصب لحد ما الباب اتكسر من النص وهو مد ايده فتحه ودخل اتصدم بيها لما شافها دافنه راسها بين رجليها وفستانها الابيض نصه بقى دم مسكها لقاها وقعت على الارض وجسمها متلج وشفايفها ازرقت وهو بيحاول يفوقها بصدمه
اوتار:ج..لال...ا..ب...ب...ع...د.....
عز ماسكها بصدمه حس انه اتشل مش قادر يعمل حاجة
اوتار فتحت والدم على عينها خلاها غصب عنها تغمض:ع..ز....انا...بموت...انا...خايفة...م..مت..سيبنيش...هو...ج..لا..ل
عز باصصلها والدموع متجمعه في عينه
حسام صرخ بضيق:عز فووق بقى اعمل حاجه مش هنلحق نطلب الاسعاف فوق خودها على المستشفى عز اخيرآ استعاد عقله وشالها بسرعة وتالين وراه خلاها جمبها وبسرعه ساق على المستشفى
عز:عايزة دكتورة بسرعه دي بتنزف
بسرعة كانوا جايبين دكتورة اتصدمت من كمية الدم:دي اكيد محتاجة نقل دم بس مش موجودة هنا فصيلتها O بتدي اي فصيله بس متخودش غير من اللي زيها لازم توفرها من اي مستشفى وبسرعة احنا بنحاول نسعفها
عز بص لتالين بتوهان اول مرة تالين تشوفه بالحالة دي:هروح الف على المستشفيات لو في اي حاجة كلميني وخليكي معاها
جري بسرعة ركب عربيته وهو مش لاقي الفصيله وخلاص اعصابة بتبوظ وتالين كل شوية تتصل وتساله لحد مفتكر ان سيف نفس الفصيله اتصل بيه بسرعه وهو بنفس الحالة وسيف بسرعة راح على المستشفى وعز راح لقاه هناك
سيف:ازاي متكلمنيش من الاول يا بني ادم انت
عز بصله وهو مش عارف يجمع الكلام:مش عارف نسيت...ومش عارف ازاي افتكرت مش عارف
سيف حط ايده على كتف عز:طيب اهدى مفيش حاجة ومش اول مرة حد يتعرض لخبطة اهدى
عز رجع شعره لورى بتنهيده :خليك هنا
ركب.عرابيته وراح على بيته وهو في حالة جنونيه دخل واول ملمح سارة جابها مش شعرها وهي صوتت بألم وصدمه والكل بصله بصدمة: عز
سليم: عز؟؟
احلام: ايه الجنون دا سيبها يا عز دي ف مقام امك
مراد زاه بعنف: انت كدا اتخطيت كل حدودك
سارة مسكت مراد: مراد بس ملكش دعوة بيه
مراد بصلها بإستغراب: يعني ايه يا ماما عيزاني اشوفه جاي يمد ايده عليكي اسيبه واسكت
سارة:انت شايفني غلطانه ف ايه يا عز هي قلت ادبها وفعلا ضربتها بالالم وهي اللي وقعت يعني اكيد مقصدتش
عز ضربها بالالم بعزم ما فيه وهي صرخت بألم والكل اتصدم
تقى بغضب:هي قلت ادبها مش عليا بس لا على طنط احلام وعلى مام
عز بغضب وتحذير قاطعها:انا مش عايز حد يتكلم معاها والا انا هنسى تبقوا مين
سارة بدموع بتمثل:تقى مراد يلا احنا ملناش قعاد هنا
عز:يا ريت فعلاً اجي ومشوفش حد فيكوا هنا فاهميييين
مراد بغضب باصصله وعمران راح مع عز
عمران:يا ريتني مروحتش الشركة هي عاملة ايه
عز:هي تعبانه هي حالتها مش كويسة وربنا يستر عشان مولعش فيهم
وصل وكانت اوتار في الرعاية المركزة وتالين واقفة برا عشان طبعآ ممنوع الدخول
عز راح للدكتور:في ايه هي مالها
الدكتور:اتفضل اقعد
عز قعد:هي هتفضل نايمة كدا كتير
الدكتور:الحمد لله احنا نقلنالها دم بس مستنيين تفوق الخبطة كانت قوية على دماغها ولازم تاكل كويس لان مناعتها ضعيفة جدا
عز هز راسه بإيجاب وهنا الممرضةدخلت:دكتور سامي المريضة اوتار فاقت
عز بسرعة قام خرج ووراه الدكتور وصل عند الرعاية المركزة وسامي دخلها وعز باصص من ورا الازاز وسامي ماسك ايدها بيشوف نبضها وبيطمن عليها وعز اتضايق:انا كنت جايب دكتورة ايه اللي خلاه دكتور
تالين:الدكتورة هي اللي جبته عشان هو اعلم منها واستلم حالة اوتار
عمران ابتسم بدهشة وفهم انه غيران عليها
سامي خرج:طالبة تشوفك بس متطولش حالتها مش مستقرة
عز:وانا عارف شكرا
دخل وسامي بص بإستغراب ومشي
اوتار ابتسمت اول مشافت عز وهو خد نفس عميق وخرجه بالراحة وقعد جمبها
اوتار هتشيل جهاز الأكسجين من على وشها عز مسك ايدها وبعدها وهو بيهز راسه بنفي:لا خليكي زي منتي كدا
اوتار ابتسمت
عز:حمدلله على سلامتك
اوتار بصاله وهو باس ايدها وهو بيكلمها بحنان: لازم ترتاحي انا هفضل برا الاوضة ورا الازاز دا مش همشي من هنا كل متفتحي وتبصي هتلاقيني ماشي
اوتار غمضت عينها علامة على الرضا وابتسمت وهو باس جبينها بحذر عشان ميوجعهاش وخرج ووقف يتابعها من ورا الازاز
سيف حط ايده على كتفه
عز:انت لازم تشرب حاجة انت اتبرعت بدم كتير
سيف ضحك بمناغشة:متقلقش عندي دم عشان تعرف بس
عز حضنه وسيف ابتسم
سيف بإبتسامة استغراب:دا كله عشان اتبرعتلها
عز حط ايده على كتف سيف بشكر:دا كله عشان لما احتاجتك لقيتك يا صاحبي
سيف ابتسم:لا دا انا اجي اتبرع كل يوم بقى
عمران وتالين ابتسموا والكل قعد معادا عز اللي مراقب اوتار اللي نامت بسرعه وهو خايف عليها وقلقان لما البنج يروح هتحس بأيه ....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

احلام:مفيش حاجة اسمها تمشوا عز متعصب عشان حالتها وعشان هي علقته بيها انا اسفة يا سارة دا بردو عز قد ابنك انا مش عارفة اقولك ايه
سليم متجاهلهم بضيق
مراد:يلا انا بقولكم يلا نمشي
سارة بصاله عشان يسكت وتقى اتنهدت وهي بتمثل الحزن:احنا اسفين يا طنط احلام انتي عارفة اني بحب حضرتك جدا ومبقدرش اعصيلك امر بس غصب عننا مش هنقدر نقعد بعد الاهانة دي من عز
احلام بغضب:انا صاحبة البيت هنا وملكوش دعوة بعز
سارة:خلاص يا تقى احنا هنقعد المرة دي
مراد:انا مسافر واعملوا اللي تعملوه خد شنطته ومشي وسارة ابتسمت بخبث وقررت انها مش هتمشي
سليم جه خارج
احلام وقفت قدامه:انت رايح فين هتعمل زي ابنك
سليم: احلام ابعدي عني عشان انا مش ناقص فاهمة
احلام:اه مطبعآ زعلان عشان الزفتة اللي اسمها اوتار دي
سليم زعق فيها:يووووه بقى انتي مبتمليش ملكيش دعوة
زأها ومشي وهي بصاله بغضب
سارة:احلام البت دي لازم تمشي واحدة تانية كانت اتكسفت على دمها
احلام قعدت:انا مش عارفة هي عملالهم ايه مخلياهم متعاطفين معاها كدا
سارة:متقلقيش انا همشيها هقرفها لحد متمشي
احلام:انا مش عايزة اسببلك مشاكل
سارة ابتسمت وحضنتها وابتسمت بخبث:ولا اي مشاكل دا انتي زي اختي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار فاقت وشافت عز لسة واقف مكانه وشاورتله انه يجي وهو دخلها وهي شالت جهاز الأكسجين:انت لسه واقف..اقعد يا عز متفضلش واقف..انا بقيت كويسة
عز قعد جمبها وباس ايدها وهو حاضنها بين ايده وسند راسه عليها
اوتار حطت ايدها التانية على شعرة:مالك انت تعبان
عز بصلها بنظرات تايهه:كنت خايف كنت هموت من الخوف عليكي يا اوتار
اوتار بصتله وافتكرت اللي حصل والدموع لمعت في عينها
عز قرب بس خدها وجبينها:لاء اوعي انا خلاص مش قادر اوعي تعيطي
اوتار ابتسمت وعينها اتحولت للبنفسجي وهو ابتسم وباس عينها مكنش قابل فكرة انها يحصلها حاجة وانها ممكن تبعد عنه هو مش هيسمح بكدا ابدآ
مكنش يعرف ان اللي جاي هيغصبه على كدا!!!....
سيف دخل:حمدلله على السلامة
اوتار ابتسمت:الله يسلمك يا استاذ سيف
سيف:استاذ ايه بس قوليلي سوفا
عز:سوفا ف عينك متتلم بقى احنا ف مستشفى
سيف:انا متبرعلها بيجي تلاتة كيلو دم
ضحكوا وعمران بصله:فشار اوي انت يلا
سيف ضحك واوتار ابتسمت:شكرا يا سيف
سيف:العفو بس قوم بس بالسلامة يا قمر انت
عز بيدور على حاجه يحدفه بيها وهو بعد:خلاص خلاص دي زي اختي والله
عز:جك خوته اتلم بقى عمران مشيه
عمران ضحك:خلي عندك شوية دم بقى
سيف:مهو خلصوا خلاص يا عنيا بح
عز:خالتي لواحظ خفي شوية
سيف ضحك:طيب
قعدو يهزرو ويضحكوا وتالين مرضيتش تسيب اوتار واوتار صممت انها تروح
خدوها معاهم وعز حذر انه ميسيبهاش وان محدش يلمسها ولا حتى تالين والدكتور قاله على مسكنات هتاخدها وتيجي بكرا يغيرلها على الجرح
اوتار وقفت قبل ميدخلوا البيت وافتكرت كلام احلام عنها وعن امها كانت هتتراجع بس لازم تثبت ان كل دا غلط وانها مش هتسمع لسارة انها تقرب من عز
عز بصلها:اوتار
اوتار هزت راسها بنفي:هدخل
دخلوا واحلام بصت لاوتار بغضب انها جت تاني وطلعت وسارة بصتلها بغل ومثلت:حبيبتي الحمد لله انك بخير يا روحي انا اسفة انا اتعصبت ومكنش قصدي اني اجرحك كدا يا قلبي انتي عندي زي تقى بنتي
تقى ابتسمت وهي بتداري غيرتها بمهارة:ايوا يا توتا انتي زي اختي
اوتار بعدت نظرها عنهم وهي مش طيقاهم وقرفانه من تمثيلهم وعز مسك ايدها ومتجاهلهم:يلا يا حبيبتي عشان ترتاحي شوية
طلعها وخلاها تنام واداها المسكن وقعد جمبها على السرير
اوتار بصتله:روح نام يا عز متضغطش على نفسك اكتر من كدا
عز :انا مرتاح كدا غمضي عينك ونامي ولو حسيتي بأي الم قوليلي
اوتار:ماشي
نامت وهو فضل جمبها لحد ما الباب اتفتح رفع عينه على التليفون وبص واتعصب وقف عشان ميتعبش اوتار وخرج سارة:نعم افندم ايه تاني
سارة بدموع:انت زعلان مني
عز بضيق:بلاش الدموع دي
سارة:عز انا مكنتش اعرف ان ليالي كانت تعرف امجد وانا مليش ذنب انك تعاملني كدا وانت مديت ايدك عليا وانا بس عشان بحبك سكت
عز:اولآ انا مقولتش ان ليكي ذنب انا قولت انك مش من حقك تمدي ايدك عليها واوتار دلوقتي في حمايتي انا وانا مش هسمح حد يأذيها فياريت يعني تبعدي عنها خاالص يا مدام سارة
سارة بصتله بغضب:انت متعرفش انا ممكن اعمل فيها ايه
عز مسك رقبتها بغضب:تعرفي اني بقيت بقرف منك انا خلاص مبقتش طايقك وبحذرك ملكيش دعوة بيها عشان اقسملك انتي مش قدي
زاها ودخل اوضه اوتار وقفل الباب وسارة عيطت بغل:هوريك يا عز لازم اخليك تندم..بس ازاي!!!
اوتار كل مكانت تفوق تشوف عز جمبها وتبتسم:انت مش ناوي تروح تنام وتريح نفسك
عز:ليه منتجوزش اول متخفي يا اوتار خلاص يا اوتار انا عايز يجمعنا بيت واحد وف اخر اليوم انام في حضنك حبيبتي انا هجيب بيت وهخليكي تفرشيه على ذوقك وهمشيكي من هنا
اوتار ابتسمت:عز انا مش عايزة غيرك ومش عيزاك تتعب نفسك لأن كل دا بالنسبة ليا مش مهمة وحجات سطحية
عز باس ايدها:انا عايزك تبقي دايما مبسوطة
اوتار ابتسمت:حاضر يا عزي
عز ابتسم:يلا غمضي عينك وارتاحي ولا جعانه
اوتار:لا انت اكلتني كتير في المستشفى بس حاسة اني مبشبعش نوم وعايزة انام وخصوصآ انك جمبي حاسة اني مرتاحة
عز ابتسم:ودي احلا حاجه ارتاحي خالص يلا متشيلي الحجاب دا عشان راسك
اوتار بخجل:لا...كدا احسن
عز ابتسم:طيب يلا يا جميل تصبح على خير
اوتار:وانت من اهل الخير
ابتسمت ونامت وهو فضل جمبها لحد الصبح صحيت لقته نايم وايده ماسكة في ايدها وشافت تالين قدامهم مبتسمة وبتصورهم واوتار اتخضت وهمست:انتي بتعملي ايه انتي
تالين ضحك:قفشتكوا قوم يا عم الحبيب انت قوم قبل مماما تيجي وهتفرج عليك البيت انا عارفة
عز فاق على صوت تالين وهو مش مركز:مش عايز افطر وسيبوني بقى
تالين:تفطر ايه بس قوم لماما تعرف انك بت هنا النهاردا البت مش ناقصة
عز فتح وعينه جت ف عين اوتار البنفسجية وهي بتضحك ابتسم وقعد:صباح القمر
اوتار مبتسمة:صباح الخير
عز بص لتالين ورفع حاجبه:نعم
تالين:قوم يلا لو ماما شافتك مش هيبقى الموضوع لطيف انت نايم في اوضتها وهتفضحكوا
عز وقف:طيب يا ستي اعتبريني كنت نايم في اوضتي وصحيت جتلها
تالين:اممم واللهي طب انزل يلا عشان صحابك تحت ومستنينك
عز:ايه اللي جابهم دول وبعدين خدي هنا انتي قعدتي معاهم
تالين هزت راسها بنفي قاطع:واللهي ابدآ
عز:طيب حلو ملمحكيش تحت
تالين:ايه يعني يا عز منا بتكلم عادي مع سيف
عز:هما موقفين وكنا في المستشفى غير كدا انسي فاهمة يا تالي
تالين هزت راسها بإيجاب وهو حضانها:اموت فيك يا طعم انت وانت بتسمع الكلام
تالين ضحكت وباست خده:ربنا يخليك ليا يا نور عيني
اوتار مبتسمة وهي بصالهم واتمنت غصب عنها انها تكون مكان تالين وتبقى في وسط اهلها مع اخواتها وابتسمت على تفكيرها وعيونها دمعت لما افتكرت رعد ومين غيره كان ليها....
عز:صباح الخير
سيف:صباح النور اوتار عاملة ايه
عز:اسمها الأنسة اوتار متقولش اسمها وعلى العموم هي كويسة
مالك:الف سلامة عليها
عز:الله يسلمك
سراج:الحمد لله عدت على خير هو ايه الي كان حصل
عز:اتخبطت بس مش اكتر
سيف:احنا فقر اليوم اللي نقرر نسهر برا وقولنا هنخربها باظ خلاص
ضحكوا وسيف شرد فجاة
عز:مالك ياض انت النهاردا
سيف:مفيش بس سلمى مغلباني هي واهلها
عز:ليه بس
سيف:يا سيدي انا مش فاهم ابوها والله عايز يجوزها لابن عمها وهي متضايقة انها بترفض ومفيش فايدة وعيزاني اخطبها في اسرع وقت وانا عارف ان ابوها هو اللي عمال يذن على كدا دا سوسة
عز:ايه دا متخطبها يا عز انت قاري فتحتها بس لازم يبقى في حاجه رسمية
سيف:مستني خالي اللي بقالي تلت شهور بقوله ينزل مصر عشان مدخلش عليهم بطولي
عز:اممم
سيف:متتجدعن وتيجي معايا انت اكبر مني وليك هيبة كدا وكمان بتعرف تتكلم متيجي والنبي يا عز
عز ابتسم:انت تؤمر
سيف:بجد هتيجي معايا
عز:هاجي
مالك وسراج ابتسموا:واحنا جايين
سيف:بس محدش يتكلم غيره بس متبوظوش الدنيا
هنا اتوجه لعز نظرات غل وغيرة وعز ملحظهاش بس يا ترى دي عيون مين....
اوتار خرجت من الحمام وشعرها سايب على ضهرها:تالي معلش هتعبك معايا ممكن تساعديني بس الم شعري دا اعمليه كحكة بس خلي بالك
تالين هزت راسها بإيجاب ولمت شعرها واوتار ابتسمت:شكرا يا عمري
تالين ابتسمت:العفو يا توتا
اوتار خدت التليفون وكلمت زياد ولاحظت ان تالين مركزة معاها فأبتسمت
اوتار:منت لو كنت بتسال كنت عرفت اني كنت في المستشفي امبارح
زياد بقلق:ودلوقتي انتي عاملة ايه حاسة بايه؟؟
اوتار:انا كويسة بس عايزة اشوفك
زياد:حاضر يا روحي هاجي
اوتار ابتسمت:سلام
قفلت معاه وتالين بصالها:هو..هيجي
اوتار ابتسمت:اه هيجي
تالين ابتسمت
اوتار:ايه الفرح دا كله
تالين بكسوف:بطلي بقى انا نازلة وانتي متفضليش قاعدة في الاوضة كتير هتملي انزلي كدا وانسي تعبك
اوتار:طب يلا معاكي
نزلوا واوتار شافت صاحب عز اللي ضايقها اخر مرة كانوا فيها هنا
تالين دخلت المطبخ واوتار وراها بس قبل متدخل سحبها:حمدلله على السلامة حمدلله على سلامتك يا قمر
اوتار زاته:انت عايز ايه ابعد ايدك دي عني
.....:بقولك ايه خليكي حلوة كدا عشان انتي متعرفنيش
اوتار:ومش عايزة اعرفك ودا اخر انذار والا هقول لعز
.....ضحك ومدلها ورقة:طب ايه رايك في دي
اوتار:اي دي انا مش عايزة اشوف حاجه وابعد عني
زاته وهو سحبها:انا مش عايز اتغابى عليكي شوفيها بنفسك مش هينفع نفضل واقفين هنا تعالي معايا
سحبها للحديقة بتاعت البيت ودخلها مخزن للحاجات القديمة وهي بتحاول تفلت ايدها:اوعى سيبني انت شكلك مجنون
.....:اقرئي بهدوأ وانتي ساكته
قرات وبصتله بصدمه وهو ضحك
.....:مفجاة صح مين كان يتخيل ان عز مش ابنهم عز لو عرف كدا شكله هيبقى عامل ازاي هاا
اوتار الدموع نزلت من عينها وهو ابتسم
.....:دي صورة يا روحي تخيلي لو نزلت الصحف وشغله اللي بنى فيه كيانه تخيلي معايا كدا يا روح قلبي
اوتار بدموع:لا دا غلط لا انت كدا هتدمره
.....حاوطها:يبقى تعملي ايه عشان تنقذيه من الفضيحة
اوتار:ا..انت عايز ايه
.....:تبعدي عنه يا روحي تقوليله انك حبتيني انك عيزاني يا عمري تقوليله انك فضلتيني عليه واني عجبك اكتر تقوليله اني ارجل منه ومتخافيش عز عنده كرامة وهيسيبك بس صح لون عيونك هيفضحوكي يبقى تعملي ايه
خرجلها لينسز:دا بقى نفس لون عيونك الزرقا هااا هتلبسيه عشان عيونك متتحولش لفترة بس هتفضلي بيه
اوتار عيطت:انت ليه عايزني ابعد عنه
..... قرب منها وهي زأته وضربته بالألم:انت لو قربت هصوت
.....ضحك:بجد طب جربي كدا على العموم مش فاضيلك دلوقتي يا مزة دلوقتي انا هدخل عشان المفروض جالي مكالمة وانتي متنسيش النهاردا هتبعدي عنه هاا
خرج واوتار دموعها نزلت وقعدت في الارض بإنهيار ودماغها وجعتها ومبقتش عارفة تعمل ايه:ليه....ليه كل حاجة حلوة بيبقى ملهاش عمر وبتنتهي ليه...عز انا بحبك واللهي بحبك...واللهي انا عمري محبيت حد كدا وانت حبيتني ف ايام ايام بس بقيت كل حاجة ليا حرام يحصل كدا حرام اني ابعد عنك حرام يا عز....
انهارت في العياط اكتر:الكل قال اني مش مناسبة ليك الكل قالها بس انا حبيتك واللهي حبيتك اووي يا عز ومقدميش حل لو عرفت انك مش ابنهم وان تالي وحسام ميبقوش اخواتك انت ممكن يحصلك حاجة انا عارفة ان روحك فيهم وانا لو كنت انانية ف كل حاجة الا ف سعادتك يا عز الا في سعادتك يا عزي
عيطت وصوت عياطها علي بس ولا حد سامعها ولا حد حاسس بيها....
شويه ودخلت وعز وقف قدامها وحط ايده على كتفها:كنتي فين مروحتش معاهم قولت استني لما اشوفك يا قمر
اوتار بصتله ولون عينها اتحول لبنفسجي وراحت معيطه وحضنته بكل قوتها
عز حضانها بإستغراب مش عادتها انها تقرب منه
اوتار بدموع:عز
عز:نعم يا عيون عز
اوتار:انا اسفة.....

#استودعكم_الله ♥
يا ريت الكل يعمل متابعة لصفحتي بينزل عليها الرواية بدري 👇
#Nada_Mohsen

خلاص بكرا هتتكشف شخصية المجهول منتظرة توقعتكوا 


الاكثر قراءة هذا الشهر :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة العاشرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الحادية عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-