رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الحادى عشر 11 | روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الحادى عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 11 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الحادى عشر

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 11
للكاتبة/ندى محسن♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز:ليه بتتأسفي
اوتار بصت حواليها لقتهم كلهم بصين وتقى مستغربة بس جالها تليفون ردت
.....:ايه يا توتا طمنيني ولا اطمنك انا
تقى:قصدك ايه بالظبط
.....:النهاردا اخر يوم لأوتار مع عز يا روحي
تقى بصت بدهشة:بجد!ازاي
.....:دي لعبتي بقى هتشوفي
اوتار:عايزة اكلمك عشان مبقتش مستحملة خلاص يا عز
عز:ايه يا اوتاري اتكلمي يا حبيبتي
اوتار:لاء لما ترجع
عز:لاء اتكلمي مش هروح في حتة انا معاكي
اوتار هزت راسها بنفي:لما ترجع
عز هز راسه بإيجاب:خلاص مش هتأخر بس لازم تهدي
اوتار هزت راسها بإيجاب وطلعت وعز مستغرب
تليفون اوتار رن واوتار ردت وسمعت صوت ضحكة كرهتها:شطوورة يا روحي بليل بقى قبل معز يوصل هكون عندك يا نور عيني هاا عشان عايز اشوفك ونعمل كام حركة كدا ونسبك الدور
اوتار بدموع:انا مش عايزة اشوفك انا قولت خلاص بقى حل عني فاهم والا انا هفضحك
عيطت وقفلت وهي منهارة في العياط
واليوم خلص بسرعة عز دماغه كان طول مهو في الشغل مع اوتار وصل وطلع على اوضتها وهي كانت حطت اللينسز من فترة عشان عنيها تتعود عليها وهو خبط فتحتله وهو دخل وقعد على السرير:نعم يا ست الكل
اوتار بتحاول تتماسك قعد على الكرسي:عز...انا اسفة للي هقوله بس انا بقالي كام يوم بحاول استمر بس خلاص مبقتش قادرة
عز:تستمري ف ايه بالظبط مش فاهمك
اوتار بصتله:انا مش هقدر اعمل كدا مش هقدر اتجوزك او استمر معاك مش هعرف
عز بصلها بصدمه واتنهد ورجع بصلها:انا مش عارف مش فاهم انتي بتفكري ف ايه...اللي حصل وسارة وتقى دول ملهومش اي
اوتار قاطعته:انا بحب شخص تاني
عز بذهول وعدم تصديق:بتحبي؟بتحبي مين؟
اوتار بصتله وبعدت نظرها عنه:انا همشي وانت انسى
عز بهدوأ مخيف:بتحبي مين مين دا اللي هتسيبيني عشانه
اوتار:صاحبك...
عز بغضب وهو بيفقد اعصابة:صاحبي؟ميبقاش صاحبي اللي عايز ياخدك مني!!مين يا اوتار
اوتار بصوت مهزوز: سراج...
عز بعدم تصديق: ايه!!
اوتار: س.. سراج.... هو اللي انا
عز مسك ايدها وقفها بعنف وصدمة: انتي كذابة انتي مبتحبهوش وسراج مش هيقبل لأن دا صديقي لأنه صاحبي سراج ايه اللي هيبصلك وهو عارف اني خطبتك مستحيل وانتي اكيد مش بتحبيه دا مستحيل
اوتار بعدت ايده بجمود: انا قولتلك اللي عندي يا عز يا ريت تحترم دا وتبعد عني
عز باسها وهو حاضنها وهمس لها بحب: انتي بتحبيني
بص لعينها واتصدم عينها زرقا جامدة عينها مش لون حبه مش اللون اللي بيحب يشوفه مش اللون الخاص بيه اتصدم وهو باصصلها: انتي بتتكلمي بجد؟؟اكيد دا مقلب وسخيف كمان...
اوتار خلاص حاسة انها قربت تنهار خلاص هي عايزة تقوله كل حاجة بس افتكرت الورقة وخلاص حسمت امرها معندهاش اي نيه انها تكسره....
عز بغضب: انتي ساكته ليه
اوتار بصاله: انا قولت اللي عندي انا شيفاه مناسب ليا وهيعرف فعلآ يحميني
عز: وفكرك اني مكنتش هعرف
اوتار: انت من يوم مراتك مماتت وانت عايز اللي يحتويكي بس خلاص انا معنديش الصبر اللي يخليني استحمل واحد زيك عبء عليا انت مش متخيل انا عايزة اللي يريحني وهو ارجل منك ومفيهوش حاجة وحشة بالعكس هو على احلا
عز بصلها والغضب سيطر عليه وهي حست انها زودتها وغلطت انها سمعت كلام سراج لما اتحدت غروره وكرامته: ارجل مني؟؟
اوتار بصتله بجمود بتحاول ترسمه بكل ما عندها وبكل طاقتها وهي شايفة ان دا الحل الامثل وعز هيقولها خلاص امشي: اه ارجل منك وانا محتاجة راجل مش عيل هفضل ادادي فيه انت عندك مشاكل كتير وانا معنديش طاقة استنفذها معاك فكفاية
عز بصلها وهي بعدت شافت عينه احمرت والغضب سيطر عليه بشكل مخيف عروق رقبته برزت وايده اتكورت وهو قفل الباب بالمفتاح ورماه وقرب بخطوات بارده وابتسم: انتي كنتي سيئة الظن اووي يا توتا انا بالنسبة ليكي مش راجل وعيل مسكينه انا هوريكي اللي مش راجل والعيل دا هيعمل فيكي ايه ومش هتبقي لحد من بعده الا لو هيقبل هو بكدا شكلي غلط لما لغيت نفسي وانا معاكي
اوتار بقلق: اطلع برا لحد بكرا لحد ممشي خلاص جلال انتهى وحتى لو لسه موجود معايا اللي هيقدر يحميني
عز بيفك قميصه: شوفتي ازاي بتعصبيني
اوتار بترسم الثبات: انت بتعمل ايه انت اخرج
عز سحبها وزاها بعنف على السرير وهي صرخت بسبب دماغها اللي تعبتها وهو خلع حجابها بعنف
اوتار صرخت فيه: عز راسي ااه انت اتجننت
عز شق فستانها بعنف وهي اتصدمت وبتزاه بدموع والم مبقتش قادرة تستحمله: انت اتجننت ابعد عني
عز باسها بعنف وسحب شعرها وهي منهارة بالم وهو بصلها وابتسم وقرب من رقبتها: شوفتي اللي مش راجل بيعمل فيكي ايه ولسه
شق فستانها من اوله لأخره وظهر الشورت والبدي اللي كانت لبساه وهي بتحاول تزاه وهو ثبت ايدها وماسك شعرها بعنف وهي صرخت: كفااااية بقى سيبني
البيت كله فاق على صوتها وسليم وعمران جريوا على فوق وبيخبطوا على اوضة اوتار جامد
سليم: عمران اكسر الباب
عمران بيحاول ومش عارف
اوتار بتصوت بإنهيار: سيبني بقى عز حرام عليك لو بتحبني ابعد عني
الكل مصدوم ومش متوقع ان عز بيحاول يأذيها؟
عز بصلها وابتسم وباس رقبتها وبصلها:انا مبحبكيش يا اتار
قرب وحضانها وهو بيبوسها وهي مش قادرة ومش عارفة تبعده وهو بصلها وبص لعيونها اللي احمروا بسبب الدموع وحس قلبه بينبض بعنف ومقدرش يقرب منها وبعد وبصلها وهي بتعيط:وقوفهم برا مش هو اللي منعني اللي منعني اني للاسف حبيت واحدة زيك
فتح الدولاب ورمالها اسدال عقبال مجاب المفتاح اللي رماه على الأرض كانت لبسته وهي في حالة صعبة
سليم زاه بعنف وغضب:انت اتجننت انت ازاي تتجرأ انت خلاص يا عز اتجننت
عز مش باصص لاوتار وبيتكلم:انا خارج مش هاجي غير بكرا بليل مش عايز اشوف وشك هنا
تالين بغضب:انت اتجننت انت القذر انت اللي فكرت فيها بطريقة قذرة
عز بصلها ولوى دراعها بتحذير وبغضب:متدخليش انتي فاهمه مش عايز اي حد يبقى ليه صلة بيها فاهمة
مشي واوتار منهارة ومقدرتش تقوله حاجة ومقدرتش تقول لحد حاجة
احلام:عز مش هيقول كدة من فراغ اكيد اكتشف بنت ال ****** دي على حقيقتها
سارة مصدومه والفضول قرب يموتها عايزة تعرف ايه اللي حصل وليه عز عمل كدا وليه قلب على اوتار بالشكل دا
عمران قرب:اهدي ممكن تحكيلي في ايه ايه اللي حصل ليه عز عمل كدا وليه قال الكلام دا
اوتار:اخرجوا برا انا مش عايزة اشوف حد فيكوا بقى ممكن ممكن....
خرجوا كلهم مستغربين وهي انهارت اكتر في العياط وهنا سراج لقته بيتصل:عمالتي ايه
اوتار بنفس حالتها:يا زبالة يا قذر يا حقير انت انا بكرهك وانا انا هنتقم منك
سراج ضحك:تؤتؤ طب نشوف الموضوع دا بعدين بكرا هعدي عليكي تبقي جاهزة هدخل اخدك قدام الكل يا روحي
اوتار قفلت في وشه وهي منهارة وفضلت قاعدة لحد ما النهار طلع بصت لنفسها في المرايه وشالت اللينسز ولبست چيبة وچاكيت ولمت هدومها ونزلت تالين وقفت قدامها:على فين!!اوتار بالله عليكي متزعليش من عز هو بيحبك انتي رايحة على فين دلوقتي!
سراج:على بيتي
تالين وحسام لفو وبصدمة:بيتك؟؟
سراج قرب باس ايدها:يلا يا روحي
اوتار بعدت ايدها بقرف وهو مسك دراعها بعنف:يلاا يا حبي
عمران زأه:انت اتجننت يا سراج ولا ايه انت بتستهبل
سراج:في ايه يا عمران هتجوزها وهي موافقه ايه المشكلة انت مالك في ايه
عمران:اوتار دا صح انتي هتتجوزيه
اوتار هزت راسها بإيجاب
عمران:انتي اتجننتي ولا ايه وعز...عز هو مش قال انه
سراج:تؤتؤ عمران عز صاحبي بس بحبها وبتحبني ومن الذوق والادب انه يبعد عشان منخسرش بعض واتصرف بعقل
احلام بغضب:انا زي مقولت عنك عاهرة
سليم بغضب:انتي ايه ازاي تعملي كدا عشان كدا عز اتجنن امبارح عشان فعلاً حبك؟؟
سارة:اول مرة عز يختار غلط
سراج بص لتقى وابتسم بإستفزاز:بصراحة مش اول مرة
تقى بصتله بغضب وسخرية
تالين بغضب ودموع:اوتار في ايه اتكلمي ساكته ليه دا صح انتي بجد كنتي بتكدبي على عز
حسام هز راسه بعدم تصديق وهو شايف حزن في عينها:دا كدب مش كدا؟؟
اوتار:انتو مكبرينها ليه انا هتجوز سراج وعز هيلاقي اللي تعوضه اللي هتبقى معاها و
سكتت وحست نفسها خلاص مش متحملة اللي تعوضه واللي تبقى معاه ويحبها ازاي عز هيحب غيرها هي ازاي هي هتعيش من غيره اصلآ وهي ملهاش غيره او هو حكم اتفرض على قلبها مينفعش يبقى ليها غيره...
سراج حس بيها وبالدموع اللي خلاص هتنزل من عينها مسك ايدها وشال الشنطة ومشي وهو مبسوط وصلوا قدام البيت زات اوتار ايده بعنف:لو فكرت تلمسني مرة تانية انا انا هبوظ كل حاجة وهقوله على قذارتك
سراج ضحك:طب يلا عشان مش فضيلك عندي شغل والبيه اكيد هيطلع من على الكباريه على شغله
اوتار:ك..كباريه...عز مبيروحش
سراج ضحك ضحكته المستفزة:لا انتي متعرفيش عز غرك اوضة الصلاة وانه هيراعي ربه فيكي والشغل دا اهي مظاهر
اوتار دموعها خدت طريقها على خدها وهو فتحلها باب العربيه الكرسي اللي جمبه وهي ركبت ورا قفل بغضب:ربنا يصبرني
اوتار:مش هتنشر الورق دا مش هتنشر ان عز ميبقاش ابن عمو سليم وطنط احلام مش كدا
سراج:انتي وشطارتك بقى وعلى فكرآ انا باجي بالكلمة الحلوة والحنيه
اوتار بصتله بقرف: انت بني ادم في قرفك مشوفتش حنيه فوق دماغك
بصت من شباك العربية وهو غضبه بيزيد وبيتمنى لو يخليها تتذل ليه بس لاء لازم يكون عنده صبر وهي بتفتكر كل لحظة حلوة بينها وبين عز وسراج عايز يشتتها بغيرة شغل الكاست بتاع العربية وكانت اغنية حزينه
كلماتها:-
انا وانت اختارنا اننا نبعد عن بعض خلاص يبقى ملوش لازمة يبان ضعي وضعفك للناس وياريت اللي يجبلك سيرتي قول كان حبيبي وانا هثبت ليهم بطريقتي ان الحكاية خلاص...عادا اهي خلصت زي مكل حكاية بتخلص اي اللي هيجرى وايه اللي هينقص منا لو احنا مكملناش انا هتعود وانت كمان لازم تتعود عمر البعد مكان بيموت مهي دنيا ولازم تتعاش..
انا هفضل يا حبيبي افتكرك عمري مهنساااك ولا هنسى الايام الحلوة اللي كانت وياك هتاخدنا الدنيا وهتفرق بينا الليالي انا عايزك بس تكون عارف ببعد وقلبي معاك....
سراج قفل الكاست وشافها وهي بتعيط وبتحاول تكتم عياطها ومتطلعش صوت وهو ابتسم بسخرية:كل دا عشان اغنية
اوتار بصتله بدموع:انت بني ادم مريض ومعندكش دم وانا اتمنى ان قلبك يتكسر اتمنى انك تعيش في عذاب ومتموتش بسهولة ابدآ يارب ينكسر قلبك يا سراج وتفضل عايش في عذاب ومتنولش راحت القلب بسهولة
سراج بعد نظره عنها بضيق وهي شافته جايبها مكان مهجور بصت بإستغراب:ايه القرف اللي جايبني فيه دا
سراج:انزلي
اوتار:مش هتزفت ووديني مكان عام والا انا
سراج:هو انتي لسانك طويل معايا انا وبس ولا انا بيتهيقلي كنتي قطة مغمضة ودلوقتي بتخربشي
اوتار:مبهزرش
سراج سحبها خرجها وهي مسكت راسها بالم
سراج:مالك يختي
اوتار بعدت ايده بغضب:ايدك متلمسنيش فاااهم يا قذر يا مقرف يا
سراج قاطعها بغضب:بلاش طولة لسان عشان مزعلكيش اتفضلي ادخلي
دخلت بتردد وهنا اتصدمت لما شافت جلال بعدت بصدمه وهو ابتسم ورمى السجارة اللي كانت في ايده
سراج بثقة:قد كلمتي بقى ولا لاء
جلال ابتسم:وحشتيني......
اوتار بصت لسراج بصدمه وجت تخرج سراج وقف قدامها:تؤتؤ كدا غلط
اوتار بعدت عنه وهي بصاله بدموع وصدمة وبتهز راسها بنفي وهو عرف انه نقطة ضعفها وحست انها خسرت عز وانه كان سندها وكان مصدر امان ليها فعلاً حست انها تايهه وخلاص دماغها مش متحملة وحست انها بتغيب عن الوعي ومبقتش قادرة تقاوم وقعت وسراج وجلال جريوا عليها بصدمه
سراج:يا بت انتي فوقي يخربيتك فوقي
جلال:حبيبتي اوتار فوقي اعمل حاجة يا بني ادم انت
سراج:هاخدها على بيتي وانت تفضل هنا هي تعبانه ومن مصلحتها تخف الأول وبعدين تجيلها
جلال مسك ايد سراج بتحذير:لو اذيتها انسى الاتفاق اللي بينا وهقول لعز على كل حاجة دي بتاعتي فاااهم لو طمعت فيها انا هنسى تبقى مين يا حضرة الظابط
سراج فلت ايده:انا مبتهددش واحذر مني لتحصل الدمنهوري ومن غير سلام كمان
خد اوتار وخرج راح على شقته

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز دخل شغله بهيبته المعهوده ونظرة قسوة غير طبيعيه في عينه كانه بيفرض على عقول الكل انه بخير
سيف حط ايده على كتفه:اخبارك يا برنس
عز بصله وسكت
سيف:مالك هي مزعلاك ولا ايه
مالك:مالك يا عز
عز وقف بغضب وصرخ فيهم:انا مش عايز سيرتها تيجي هنا تاني انسو اني اتعرفت عليها وانها كانت في حياتي فاهمين انا نسيتها وكرهتها
سيف:انت كذاب
عز:سيييف انسى وكبر دماغك مني
سيف:لا محصلش وولا هيحصل انت ايه ناوي تعمل زي قبل كدا زي معملت وليالي واكتشفت انها خاينة اصلآ بس مالها اوتار
عز:خاينه هي كمان خاينه
سيف:انت بتضحك علينا ولا على نفسك من يوم وليلة كدا اتغيرت وخلاص بقت خاينة يبقى العيب لا من ليالي ولا من اوتار منك انت
عز لكمه بعنف وسيف اتخبط في المكتب وعز جه يخرج سيف سحبه ولكمه وهو مسك فكه بصدمه ولكمه بعنف مرة تانية
مالك بغضب:اييه انتو اتجننتو بتطلوا اللي بتعملوه دا
سيف جه يلكم عز مسك ايده وفضل يضرب فيه وسيف بيحاول يضرب بينجح مرة وبيفشل عشرة لحد مسيف تعب من كتر الضرب ووقع في الارض وعز تعب من كتر مقعد يضربه ونخ على ركبته خصوصآ انه منمش من امبارح
مالك بغضب:خلاص خلصته كدا لاء جدعين
سيف بالم وضحك:الحمد لله نعمة
عز بصله بتفاجأ ازاي مد ايده عليه ومع ذلك اتغاضى وليه نفس يهزر ويضحك ولا كأن عز غلط معاه وقف والكل افتكره انه ماشي وعز مد لسيف ايده قومه
مالك ابتسم بقلق
عز رفع شعره لورا: انا مقصدتش.....
سيف حط ايده على كتفه: وانا مقصدتش اجرحك انا عايزك مترجعش عز كفاية اللي كنت فيه
عز حط ايده على راسه: اوتار هتتجوز
سيف بعدم فهم:هتتجوز مين!
عز:سراج
مالك بصدمه:نعععععم
عز قعد ورجع راسه لورا بتفكير سراج عارف ان اوتار حبيبته ازاي اتقدملها؟؟وامتى؟
سيف:لا لا سراج ايه يا عز انت بتهزر
عز:دا اللي حصل واكيد دلوقتي هيكون راح خدها
مالك بغضب:يعني ايه هو عارف انك بتحبها يعني مش هيخسر صاحبه عشان بنت عجباه
عز بصله وبص قدامه ودماغه عماله تفرض عليه صور اوتار تعبيرات وشها ضحكتها عنيها اللي كانت بتتغير واللي اتصدم لما معرفش يغيرها ازاي حبها انتهى بالسرعة دي حس ان في حاجه غلط بس افتكر كلامها اللي جرح كرامته وكبريائه ونظراته اتحولت لنظرات غضب
سراج دخل:صباح الفل يا رجالة
التلاته بصوله وعز نظرته ليه كانت مختلفة عن نظراته...نظرات سيف ومالك كان فيها غضب لكن عز كان عبارة عن علامة استفهام كبيرة ونظرات سراج اتقابلت معاه في نظرة تحدي غريبة عز استغرب بس اتجاهله
مالك وقف بغضب وسيف مسكه وهز راسه بنفي
سراج:ااه صح مش تباركولي
سيف بص لعز وبصله وهو بيجز على سنانه:على ايه يا ترى
سراج:نويت استقر هتجوز يعني
سيف بصله وسكت هو مش متوقع ردت فعل عز
سراج بص لعز بنفس نظرة التحدي:ايه يا عز اكيد عارف العروسة اوتار
عز حس ان النار بتاكل في جسمه بس بكل مهارة دارى شعوره وبص لسراج بابتسامه مصطنعة:مبروك
سراج باصصله مش لاقي اي ردت فعل ودا ضايقه
سيف فهم ان عز عايز يوصل لحاجة وغمز لمالك اللي استرخى
سراج بأستفزاز:كنت حاسس انك هتضايق بس الحمد لله اتفهمت معنى ان اتنين بيحبو بعض
عز ابتسم:عيب عليك دا احنا صحاب
سيف:على كل حال مبروك
مالك:ساكت ومش عارف يبقى بارد زيهم ونفسه يقوم يضرب سراج
سراج:مش عايزك تحس اني خدت منك حاجه
عز:طول عمري متعود انك بتاخد الحاجات اللي انا بسيبها البواقي يعني وولا مرة زعلت منك ليه هزعل المرة دي
سراج بصله بغضب وعز ابتسم وعارف انه استفزه وسراج اتعصب اكتر:انت تقصد ايه
عز:انت نسيت انها كانت بتاعتي ولما قررت اسيبها انت خدتها فعادي وانتو عارفين كويس انها كانت وسيله عشان انسى ليالي والبت حلوة مفيش كلام يعني فأيه المشكلة لما اقضي معاها يومين تلاتة عشرة حلوين خصوصآ انها وثقت فيا لدرجة مبقتش تضايق لما اقرب منها وسلمت نفسها ليا بمنتهى السهولة
سراج كان بيسجله بس اتفاجاة من كلامه واتعصب اكتر
عز ابتسم بثقه لما لقى ان هو عصبه:انا مكنتش ناوي اتكلم بس انت فتحت السيرة وعلى كل حال مبروك
سراج خرج وعز سرح
سيف:دا مش صح
مالك:انت عوزت تستفزه مش كدة
عز سرح وهو بيكلم نفسه اه طبعا مش صح انا عشقت البنت دي بس لزمته ايه الكلام وهيغير ايه لما اقولكوا اني مش حاسس اني بخير واني بنهار واني عايز انسى...ودا هيبقى الحل الوحيد عارف اني هغلط غلط كبير بس انا مش مستعد للألم المميت دا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار فاقت شافت نفسها في السرير وف اوضة انيقة قعدت بقلق وقامت اترددت تفتح الباب فتحت الباب لقت نفسها في شقة اول مرة تشوفها افتكرت اللي حصل وانه اغم عليها وغصب عنها راحت معيطة وحاولت تفتح باب الشقة مفتحش دخلت الحمام وشافت علبة الأسعافات فكت الطرحة بتاعتها وفلتت شعرها وشالت الشاش وابتدت تغير على الجرح بألم وهي مش شيفاه فضلت شوية تحاول لحد محست بحد وراها لفت بقلق وشافت اكتر ابتسامة كرهتها بعد جلال
سراج:تعرفي انك قمر اووي بشعرك لزمته ايه اللي انتي لبساه دا بس
اوتار جت تخرج من الحمام مسكها:على فين بس وهتسيبي جرحك كدا استني
خد الشاش وعايز يعالجهولها
اوتار هزت راسها بنفي:عديني ابعد عني والا انا هصوت ودي شقة في عمارة وهلم عليك الدنيا
سراج:انا هعرف اغيرلك عليه مش صعبة كاني دكتور والضرورات تبيح المحظورات ولا ايه يا شيخة
اوتار زاته بغضب وعنف:انا لو بموت وف ايدك الدوا مش عيزاه والاحسن اني اموت
سراج ضحك بغيط وقرب مسك شعرها:اسالك شويه اسالة كدا شعرك الجميل دا عز شافه
اوتار بصتله وافتكرت لما كانت بتنشف شعرها وعز واقف وفجاة زاته
سراج ابتسم بغل اكتر:طب انا فهمت الأجابة
حط ايده على شفايفها:عمره باسك
اوتار لوت صباعه بعنف وبعدت وهي سرحانه وبتفتكر لما كانوا في العرابيه
سراج غضبه زاد وسحبها ليه اكتر وهي زاته:انا حذرتك اياك ثم اياك ايدك تتمد عليا
سراج لوى دراعها:هتعملي محترمة عليا
اوتار:انا محترمة اكتر منك ومن عشرة زيك وغصب عنك كمان
سراج قرب عايز يبوسها وهي دفنت راسها في كتفه وهو استغرب بس اتفاجأ انها بتعضه بعد بالم:انتي اتجننتي ااااه انتي اي
اوتار خرجت ولمت شعرها ولبست الحجاب
سراج عرف ان كلام عز غلط:اممم شكلك زعلتي بس تعرفي يا حلوة ان الكلام دا مش من عندي اسمعي كدا
شغل التسجيل من اول مدخل وهي كل شوية بتقابل صدمة جديدة من كلام عز والدموع اتجمعت في عينها....
اوتار:انا سيبته بس كنت فاكره انه هيحترم مشاعري بفرض اني مبحبوش بس مش لدرجة انه يقول الكلام دا
سراج:انتي لسه شوفتي حاجة
اوتار بدموع:بس هو كان بيحبني واللهي هو قال انه بيحبني ولولا انك ظهرت كنا خلاص هنتجوز اول مخف اول مراسي تتحسن
سراج:واظن انه قالك انه هيجيبلك احسن فرش واحسن بيت مش كدا حبيبتي هو دة عز عز يتسلى اه انما يتجوز تاني لاء احمدي ربنا اني خلصتك واظن سمعتي بنفسك لما قال انك حلوة يقعد يومين تلاته عشرة لحد ميزهق ويرميكي زي غيرك
اوتار:بس انا مش كدا وهو عمره مغصبني على حاجه
سراج بضحك:واثقة يا حلوة
اوتار افتكرت لما حاول يقربلها ومفتكرتش كلامه لما سابها:يعني هو دا اللي كان في دماغه يعني هو استضعفني...ازاي يعني لما رفضته كان المهم عنده يرضي غروره
سراج ابتسم لما عرف انه خمن صح وان خطته نجحت وان تسرع اوتار ساعده اكتر وكان تصرف عادي بالنسبة لواحدة تسمع ان اللي بتحبه قال عليها حاجات زي كدا
سراج:انا مش هروح النهاردا تاني استاذنت وهقعد معاكي انا بشفق عليكي فعلآ يا اوتار مش عايزك تزعلي هو كان عنده فراغ ولما عرف ان مراته خانته خلاص عرف انها متستحقش انه يحزن عليها
اوتار بتعيط وحاطة ايدها على وشها
سراج قرب منها وحاوط كتفها وهو بيستغل ضعفهاوهي لوتله صباعه لورا بعنف اتنطر فسابته بغضب:انت لو قربت مني هصوت وهموتك فاهم انا مش ضعيفة انا مستعدة اني اقتلك يا سراج
سراج:متنسيش انك بتتكلمي مع مين وان اللي عز يقدر يعمله انا اقدر اعمل اضعافه فاهمه ولا مبتفهميش غير من جلال
اوتار دخلت الحمام وقفلت على نفسها وغيرت على الجرح ورجعت لبست البندانه والطرحة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

تالين قاعدة في الحديقة بتاعت البيت سرحانه
زياد ابتسم:صباح الخير
تالين انتبهت ووقفت من على المرجيحة:صباح النور
زياد:مال شكلك متغير حصل حاجه
تالين هزت راسها بنفي
زياد:اومال
تالين:اوتار مشيت يا زياد قالت انها هتتجوز سراج واحنا مش فاهمين حاجة المفروض ان عز اعترف انه بيحبها وكمان هي بتحبه وكانت فرحانه فجأة عز اتصرف معاها بتهور...وفجاة لمت هدومها وسراج جه وقال انهم هيتجوزو وهي كانت موفقاه
زياد مندهش من اللي هي بتقوله وسليم وعمران خرجوا
عمران:من امتى وانت هنا
زياد:انا لسة جاي
سليم بجمود وهو مش قادر يشوف في زياد حاجة غير جلال:يا ريت لو جيت بعد كدا هنا واحنا مش موجودين تاخد بعضك وتمشي ودي مش قلة ذوق مني اظن دي الأصول انك متقعدش مع بنات لوحدهم
زياد بخجل:حضرتك عارف اني مبقعدش لو مفيش حد هنا واني لما باجي بتكون خالتوا هنا وحسام وبفضل قاعد معاه وانا اسف لو وجودي ضايق حضرتك بس انا كنت جاي عشان اوتار واتفاجات باللي تالين قالته
سليم بغضب:اااه الواضح انها هي كمان شربت من جلال وانها طلعت تربيته طبعها
زياد بغضب:انا مسمحش لحضرتك تتكلم عنها كدا ولو وجودي هنا بيضايقك انا مش هدخل هنا تاني بس انا واثق في اوتار وف كل تصرف بتاخده حتى لو هي سابت عز عشان واحد تاني ولنفرض انه صح هقول انها معاها حق وان عز ميستحقهاش بعد اذنكوا
مشي بضيق وبيحاول يتصل باوتار مبتردش
تالين بضيق:كان لزمته ايه الكلام دا احنا منعرفش حاجة واللي عمله عز كان اكبر غلط +انه خلاها تفقد الثقة فيه ولا انت عندك ولادك ملايكة واللي غلط فيهم محدش يعاقبه عز كبير بس انت اكبر وانت باباه فليك الحق دي البنت دي تعبت وحقيقي انا بشفق عليها غير كدا اني بحبها وانتوا متقدروش تغير دا ابدآ
سليم بغضب:انتي قليلة الأدب
تالين:انا قولت الحق واللي عندي سواء اتقبلتوا ولا لا
عمران:اهدي وادخلي جوا يلا
تالين:انا مش غلطانه
عمران بصلها بتحذير:جوااا
دخلت بغضب وطلعت لحسام:انت عاجبك اللي بيحصل دا
حسام:اكيد لا.... قصدك ايه بقى
تالين:تصرفات عز البيت كله اللي بيهاجم اوتار
حسام:اوتار اتصرفت غلط
تالين بغضب:انت كمان يا حسام وتصرف عز محدش شايف انه غلط ولا عشان هو الراجل يعني
تقى قاطعتهم:تالي صحيح عز غلط بس انا وانتي وحسام عارفين ان لو عز كان عايز يأذيها كان عمل كدا من زمان وان تصرفه دا مكنش هيجي والبيت مليان وانه سابها وكمان دا مش طبعه والأهم من دا كله انه اكيد في دافع لدا
تالين بصتلها ومعرفتش ترد لأن كلام تقى كان صح بس تالين مش مرتاحة لكل اللي حصل وحاسة ان اوتار فيها حاجة وانها متستحقش دا
حسام:خلصتي كلامك
تقى بثقة:اعتقد
حسام:انا بقى اعتقد انك تطلعي برا ومتدخليش اوضتي تاني لأنتي ولا امك عشان مش ناقص بلاوي وتلقيح جتت ومتدخليش بيني وبين اختي بقى ممكن
تقى بغضب:انت بني ادم سافل ومش محترم واتعلم ازاي تتكلم مع الاكبر منك خصوصآ لو كانوا بنات
حسام بأستفزاز:بنات ايه يا شيخة عيب قولي وليات حربيات عقربات افعات اي حاجة فيها ااات تكون منيله
تقى خرجت بغضب وتالين غصب عنها ضحكت:اما حتت كسفة
حسام ابتسم بثقة:ايه رأيك يا روحي
تالين:ايوا خليها تحل عنا بقى
رجعت كشرت والحزن بان عليها:حسام تعالى نتصل بأوتار والنبي
حسام هز راسه بإيجاب:يلا انا مش مرتاح فنكلمها يمكن نعرف حاجة....
اتصلوا اتفجأو بسراج بيرد عليهم
حسام:فين اوتار
سراج:وعايزها ليه يا سي حسام
حسام بجمود:والله دا تليفونها فين هي صاحبة التليفون
سراج:انت بتكلم جوزها فتتكلم حلو هي بتاخد شاور مش فاضيه
حسام قفل ف وشه:معرفش امتى بقى رذل كدا اصلها بتاخد شاور ومراته ال
تالين قعدت بحزن:يعني خلاص كل حاجة انتهت وعز خلاص كدا رجعت ريما لعدتها القديمة
حسام رمي التليفون جمبه: اما نشوف هترسي على ايه.....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار خدت التليفون وشافت اتصالات زياد واتصالات حسام وبغضب بصتله:بأي حق تمسك تليفوني يا حيوان انت
سراج سحب التليفون منها:انا هوريكي الحيوان دا
رماه بعنف على الارض كسرة وداس عليه بجذمته
اوتار زاته:انت مجنون انت
سراج لوى دراعها:قسمآ بالله انا صابر عليكي فاهمة صابر عليكي قد ايه يلا عشان نريح شويه
اوتار زاته بعنف:انا كام مرة هحذرك
سراج:انتي وجعالي دماغي مش عايزة تريحي عنك انا خدت اليوم اجازة وعايز اريح روحي بقى شوفي الاوضة التانية نامي فيها هي متروقة
اوتار دخلت على الاوضة وقفلت الباب عليها وملقتش قفل اوتار فردت جسمها على السرير ودموعها نزلت وهي بتفتكر عز والكلام اللي سمعته في تليفون سراج وقعدت تعيط وسراج سامع صوت عياطها وحس نفسه متضايق وحس نفسه عايز ياخدها في حضنه ويعتذرلها اتضايق من تفكيره وخرج

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز قاعد في الديسكو بيشرب خمرة والسجاير في ايده بيشرب بطريقة بشعة
سيف: ايه يا عز مش كفاية
مالك: عز انت عمرك مشربت كدا
عز شرب الكاس اللي ف ايده وابتسم : حلو اووي النوع دا مبيشبعش
جت واحدة حطت ايدها على كتفه: عز باشا منورناش بقاله زمن
عز بصلها من فوق لتحت وابتسم وغمزلها: واهو نوركو مش لازم تعملوا معاه الواجب بقى
سيف ومالك بصوا لبعض بذهول
مالك: عز تعالى... لازم تروح
عز بعد ايده: استنى بس احنا قولنا هنسهر للصبح بعد اذنكوا بقى شوية وانتي تعالي معايا يلا
سيف غمض بضيق: هو ناوي يتخطى الأزمة اللي هو فيها بأزمة اكبر
مالك: مسيره يفوق
عز دخل البيت واتفاجأ بتالين قدامه كتم ضحكته وبيحاول يثبت عشان ميبانش انه سكران
احلام وقفت قدامه: حبيبي انت كويس
حضنته وعز طبطب عليها: كويس
بعدت عنه بصتله بأستغراب وصدمه وهو مشي بالعافيه وتالين بصاله وقربت حضنته كعادتها وهو ابتسم وباس جبينها وطلع
تالين بصت لأحلام: دا سكران؟!
احلام هزت راسها بدهشة
سارة خبطت على اوضته وفتحت كان نايم بهدومه وجزمته وهي اتنهدت: حمدلله على السلامة
عز قعد نص قعدة: برا
سارة قربت وقلعته الجزمه وقعدت جمبه وحاوطت وشه: حبيبي انت سكران
عز هز راسه بنفي: تؤتؤ عز مهما شرب مبيسكرش
سارة حضنته وباست رقبته وهو حضانها: انتي حلوة اوي
سارة ابتسمت وقلعت الروب وهي بقميص للنوم قصير ومش مناسب سنها ابدآ وقربت تبوسه وهو بصلها بصدمة وزأها: انتي مش هي... مش اوتار انتي مش حبيبتي انتي بتعملي ايه هنا... انا سيبت التانية عشان مكنتش اوتار وانتي مش هي بردو ابعدي
زأها بعنف وسارة بغضب بصتله: انا عايزة اعرف ليه هي اشمعنا هي انا مطلبتش منك حاجه وحتى وانت سكران رافضني
عز همس بضحك: اقولك حاجة
قربها منه وهمس: عشان انتي رخيصة وقذرة انا عمري مهبصلك حتى لو كنتي اخر ست في العالم هاا
سارة بغضب بعدت وخرجت وهو خرج تليفونه وبيتفرج على صوره هو واوتار وهي فاردة ايدها عشان الخاتم يبان وابتسم وراح في النوم

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

سراج بيخبط على اوتار: ايه هتفضلي نايمة اليوم كله
اوتار قاعده على السرير ومش عايزة ترد وهو اتنهد بغضب وخرج سمعت صوت الباب خرجت لقته قدامها: اممم بتمثلي
اوتار اتجاهلته بغضب ودخلت الحمام خرجت بتنشف وشها وهو وقف قدامها: يلا بينا
اوتار خافت يوديها لجلال: على فين؟؟
سراج: جرحك دا مش الدكتور لازم يشوفه
اوتار هزت راسها بإيجاب: لازم بس طول منا معاك مش هيحصل ومش عايزة اروح معاك في حته انت امتى هتسيبني في حالي بقى وعايز توصل لأيه
سراج بصلها وابتسم:انتي لسه صغيره مش هتفهمي حاجة
اوتار هزت راسها بنفي:انا مش صغيرة واقدر افهم انت عايز ايه بالظبط
سراج:احطمه عايز امحي كيانه عايزه يعاني عز هو بيحصل على كل اللي عايزه مع انه ميستهلش حاجة وانا احق منه بكل حاجه عنده مشرد وناس جابوه من الملجأ وشايف نفسه على الكل
اوتار بصاله بغضب ودموع:انت بني ادم قذر وحقود انت بتحقد عليه عشان هو احسن منك وهو يستاهل كل خير وهو تعب عشان يوصل لدا وكان بيعاملك كصديق ليه وكان بيحبك حتى لو مقلش كان باين انه بيحبك لكن انت اللي متستحقش انك تبقى مكانه حتى وهو بيحصل على كل حاجة عايزها عشان بيتحب عشانها يا صاحب عمره يلي المفروض عارفه
سراج ابتسم بخبث:اقولك سر
اوتار بصاله
سراج قرب من ودنها وهمس:انا اللي دبحت مراته قصاد عينه وهو لحد دلوقتي معرفش
اوتار اتصدمت وغصب عنها شهقت والدموع نزلت من عينها
سراج ابتسم بشر:وانا اللي اجبرتها على خيانته وهددتها اني هفضحها بفيديوهاتها مع امجد اللي كانت عايزاه يتجوزها وتسيب عز واللي كان يشوفها مكنش هيفهم ابدآ انه فعلآ مقربش منها
اوتار بتبعد بخوف ووشها لونه اتغير
سراج:تخيلي يا حلوة كانت عايزة تعترفله بكل حاجه تفتكري كان المفروض اسيبها يا اوتار هااا اسيبها تفضحني ومش بس كدا تفضحله شغلي اسيبها تدمرني عشان بس عجبتني؟
اوتار بدموع بتبعد:انت مستحيل تكون بني ادم انت شيطان انت اسوء من الشيطان انت ايه يا اخي
سراج مسك السكينه وبسرعة سحبها وحطها على رقبتها وهي بتحاول تبعد عنه وصوتت:سراج انت اتجننت سيبني......

استودعكم_الله ♥

#Nada_Mohsen



الاكثر قراءة هذا الشهر :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الحادية عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-