رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية عشر 12 | روايات ندى محسن

   نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 12 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الثانى عشر

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 12
للكاتبة/ندى محسن ♕NOODY♕
#Nada_Mohsen

سراج سابها وضحك:طلعتي جبانه اووي عارفة انا ليه قولتلك عشان عارف انك مش هتنطقي غير انها هتكون فيها رقبتك هتكون فيها فضيحة لعز اممم وايه تاني يمكن تكون رقبته او اه زياد هو زي اخوكي مش كدا
اوتار بدموع:لو قربت من حد فيهم انا هفضحك
سراج ضحك:كان نفسي اطمنك بس للاسف مع الاسف انتي مش هتلحقي تعملي حاجه
اوتار مسكت الزهرية وحدفتها عليه بغضب وهو بعد بدهشة:انتي اتجننتي
اوتار:انا هتجنن فعلآ واحذر من اي تصرف معايا حتى الكلمة انت فاكر ايه مش هعرف اقفلك لاء انت غلطان اووي كمان
سراج بإبتسامة اعجاب:غلطان انا كنت غلطان فعلآ يعني هتتحولي عليا انا يا توتا
اوتار بغضب بصاله وهو مسك ايدها ومبتسم وهي جت تضربه بالألم مسك ايدها:لاء كدا غلط
اوتار زاته بعنف:انت بني ادم قذر ومستفز
سراج مراقبها بابتسامه:وايه تاني
اوتار:انت بارد وحقير
سراج:بصي انا مش فضيلك خلي مزاجي رايق عندك التليفزيون والاكل والشرب غير كدا لو عرفت انك طلبتي حد كلمتي حد هتشوفي انا هعمل ايه انتي متعرفيش كل حاجة
اوتار بسخرية:صح انا معرفش قذارتك هتوصل لايه وممكن تعمل ايه
سراج ابتسم:كويس يا روحي بس خليكي فاكرة ما خفي كان اعظم يا نور عيني
مشي وهي بغضب قعدت والدموع مغرقة وشها ومش مصدقة انها قاعدة مع قاتل وبالطريقة البشعة دي وفخور باللي عمله واللي بيعمله قعدت تعيط لحد متعبت وافتكرت انها لازم تبقى قوية كانت مشاعرها مختلطة بين مشاعر حب واشتياق ومشاعر غضب من عز اللي فاكرة انها بالنسبة ليه كانت نزوة ودا زاد من عياطها واتمنت لو تعرف بس تكلمه او تسمع صوته..

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

سراج:اومال فين الباقي
مالك اتجاهله
سراج:بكلمك
مالك:راح يخطب لسيف افندم
سراج:مروحتش معاهم ليه
مالك بصله بنفاذ صبر وسكت
سراج:انا وانت كنا صحاب ومازلنا مش عايز دا يتغير لاي سبب
مالك:شكل كل دا هيتغير وعلى اهون سبب
سراج:انا عمري مضايقتك واللي بيني وبين عز ملكش دعوة بيه
مالك بضيق:انت عايز ايه عايز توصل لايه كنت باصص لمراته ودلوقتي عايز اوتار تاخدها منه بس مش غريبة دي ان بعد مكانت روحها فيه والحب باين عليها فجاة توافق تتجوزك ليه شافت فيك ايه
سراج بغضب:ليه وهو احسن مني ف ايه
مالك:انت ماشي ف طريق هتندم عليه ففوق
سراج ابتسم بيداري مشاعر الحقد والغل اللي جواه:انت كبرتها اوي يبني انا حبيتها وهي شوية وحبتني واتفقنا ولما جت قالت لعز اتقلب
مالك بصله:يا ريت تبقى صريح مع نفسك يا سراج انا مش لسة عارفك غيرتك من عز مهما حاولت تداريها بتظهر عليك بسهولة فوق يا سراج
سراج قعد واتجاهل كلامه ومالك اتنهد بضيق:لا حياة لمن تنادي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز ابتسم:سيف اكتر من اخ ليا وانا اضمنه برقبتي هو هيتحمل المسؤلية بس بردو عشان مغشكش عقله طاقق حبتين بس الباقي على العروسه بقى
خالد ضحك:سلمى تعالي
سلمى جت وابتسمت وبعدت نظرها عن سيف ومدت ايدها سلمت على عز
سيف:كيس جوافة انا هل انا كيس جوافة عشان تعديني كدا
خالد:اممم ابتدينا
عز:انا بقول لو حضرتك متوتر خلاص انسى و
سيف وقف:انسى مين بس الفرح امتى طيب
خالد:فرح ايه بس مش لما تتخطبوا الاول
عز:ملوش لزوم التأخير عايزين تبقى حاجة رسمي اسبوع ونعمل الخطوبة ولا ايه رايك يا خالد باشا وبعد شهرين ولا حاجة الفرح وزي متتفقوا ملوش لزوم التأخير وهو جاهز وتقدروا تشوفو الشقة
خالد بص لسلمى وهي ابتسمت هز راسه بإيجاب:معنديش اي مانع
ليلى دخلت:نقول مبروك بقى
(ليلى اخت سلمى الصغيرة عندها 23 سنة سلمى عندها 25 ليلى دي بنت مهتمية بلبسها بالميك اب بتاعها رقيقة جدا وجميلة جدا)
عز ابتسم:مبروك
سيف حضنه انا مش مصدق نفسي والله مبرووك
كانوا فرحانين وعز مبتسم ودماغه سرحانه ف حته تانية بيتخيل اوتار وهي قاعدة جمبه وبتضحك بيتخيل لو كان هو مكان سيف بيتخيل لو اتقابلوا ف مكان تاني ف توقيت تاني بعيد عن اي حزن ابتسم لمجرد الفكرة بس خلاص عقله فوقه انها سبته وانها اتخلت عنه وبدل ميخليها قدامه لازم يمحيها من ذاكرته
ليلى واقفة مداله الصينيه بالشربات:حضرت الرائد اتفضل
عز انتبه وخد منها الكوباية وخد باله ان خالد وسيف وسلمى واقفين على بعد منهم
ليلى ضحكت:يااه دا انت كنت غايب عننا خالص
عز:انا فعلاً سرحت شوية
ليلى:اممم يا ترى سيادة الرائد بيحب
عز ابتسم بغموض:شكله كدا
ليلى قربت قعدت جمبه:وتبقى مين بقى سعيده الحظ ممكن اعرف عندي فضول اووي اعرف شخصيتك
سلمى همست لسيف:بذمتك مش لايقين على بعض
سيف بتهكم:نععم يعني
سلمى:بتكلم بجد
سيف هز راسه بنفي:لاء والاحسن انها تبعد عنه لانه مجروح والمجروح مش هيحس هو بيعمل ايه بيحاول يداوي المه وبس والأحسن انها تبعد انتي وابوكي عايزين تجوزوهم انا فاهم الدماغ دي
سلمى كشرت:تصدق انك رخم
سيف ابتسم:تصدق انك قمر يا طعم انت
سلمى:بابا هيخلص التليفون ولو سمعك
سيف:وعلى ايه الطيب احسن
باس خدها وبعد:ايوا يا عز جيلك
سلمى ضحكت:مجنون ابصم بالعشرة انك فعلاً مجنون
مشيو على الشغل وطول الطريق سيف عمال يتكلم ويخطط هيعمل ايه ف الخطوبه وعز باصصله بس تقريبآ اكتر من نص الكلام عز مكنش سامعه وكان سرحان
سيف حس بيه وسكت وحس ان كلامه ممكن يوجعه
عز:سكت ليه
سيف:انا اسف
عز:على ايه!
سيف بسخرية:حاسس اني معنديش دم
عز ابتسم:منت ادتلها دمك و
سكت وانتبه لنفسه وسيف ابتسم بحزن على صاحبة اللي كل تفكيره بقى موجه لنقطة واحدة بس وهي اوتار
عز:تعرف انت الوحيد اللي برتاح في الكلام معاه
سيف ابتسم:دا شيئ يسعدني
عز:امبارح روحت البيت سكران واتضايقت من نفسي واتخنقت...بس كنت حاسس وعارف انا بقول ايه انا مبسكرش لدرجة اني ابقى مش داري
سيف:بسبب ايه بالظبط اتضايقت
عز:ماما مكنتش عايزة تالين تدخل تطمن عليا كانت خايفة عليها مني كانوا بيتكلموا ونزلت سمعتهم تالي نفسها كانت مستغربة بس ماما كانت بتتكلم بجدية وكاني غريب عنها!!كاني ممكن افكر اني ءاذي تالي تخيل دي تالي دي اختي وبنتي وحبيبتي وطفلتي الصغيرة
سيف:اكيد انت فهمت غلط والواحد لما بيبقى سكران محدش عارف هو ممكن يعمل ايه
عز بص قدامه بشرود:يمكن فهمت غلط
سيف حس بضيق بسبب صاحبه اللي الدنيا جاية عليه وعز افتكر
Flash back
احلام شدت تالين:رايحة فين انتي
تالين:هطمن على عز في ايه انتي ناسية انه امبارح رجع تعبان
احلام:قصدك سكرران
تالين:المهم انه كان تعبان
احلام:تالين اقعدي مفيش طلوع لعز دا سكران انا مبخلكيش تطلعيله معظم الوقت وهو صاحي هخليكي تطلعي وهو مغيب
تالين:منا مش عارفة ليه بتعامليه كدا انتي وبابا مؤخرآ يا ماما دا اخويا وبعدين اشمعنا عز عز مش وحش لدرجة انه يبصلي وبطلع لعمران وبفضل طول الوقت مع حسام ليه عز لاء عاملكوا ايه عز ولا حصل منه ايه
احىام بغضب:اسمعي الكلام وبس
back
عز بيتكلم مع نفسه انا عملت ايه يخليها تقول كدة يخلي ثقتها فيا تتهز انا عمري مغلط ف حد فيهم ايه اللي حصل
عدى الاسبوع بسرعه وجه اليوم الموعود يوم الخطوبة عز متعاملش مع سراج معاملته معاه بقت سطحية وفي اضيق الحدود ومالك وسيف بقوا يتكلموا معاه عادي برغبة من عز اللي بعد عن الكل حتى اهله وبقى يبعد عن تالين اللي بقت مستغرباه واحلام وسيف مش فاهمين في ايه وميعرفوش ان جرحه الكلام.... بقى معظم الوقت برا بيجهد نفسه في شغله بشكل جبار بيرجع على النوم يبقى الكل نايم بيقفل على نفسه الأوضه ويرمي المفتاح في اي حتة لو كان شارب مبقاش واثق ف نفسه
عز لبس البدله والباب خبط فتح وتالين ابتسمت:بسم الله ما شاء الله جرا ايه يا سي عز مش هتاخدني معاك انا جهزت
عز بجمود:لا مش هاخدك وبعدين قولتي لأبوكي؟مظنش
تالين:في ايه يا عز وليه بقيت تعاملني كاني غريبه عنك ليه بقيت تضايقني وكاني مش اختك وبتتجاهلني حتى لو زعلانه مبتكلمنيش
عز بنفاذ صبر:انتي عايزة ايه مني انا رايح اساسآ بالعافية انا مش قادر وخلاص بستنفذ اللي باقي مني فبلاش تقرفيني وروحي اوضتك غيري القرف اللي لبساه دا
تالين بدموع:مش عايزة حاجة يا عز شكرا انا هروح واغير وانام
مشيت وهو غمض بضيق كان هيروح يصالحها بس رجع في كلامه وجه نازل سليم نداله:عايزك اسبقني على المكتب
عز هز راسه بإيجاب:امم امرك
نزل وسليم قفل الباب:مالك في ايه وليه بقيت متغير معانا هااا كل دا عشانها متستهلكش سابتك مفي الف سلامة
عز:المفروض اعمل ايه انا مش متغير
سليم:سيبك مننا مع تالي اول مرة تزعل منك ومتجريش تراضيها ليه؟
عز:مش دا اللي انتوا عايزينه
سليم:عايزين ايه قولنالك ابعد عنها؟دي اختك
عز:بس خايفين عليها مني.. مني انا؟؟انا اتصدمت لما سمعت ماما بتتكلم معاها عز متهوبيش من اوضته عز ملكيش دعوة بيه عز عز عز ماله عز شوفته ايه تصرف طايش من عز هااا انا محدش بيحبها ولا بيخاف عليها قد عز دا
سليم ارتبك:عز دي اختك واكيد فهمت غلط
عز بغضب وهجوم:لا مفهمتش غلط لا سمعت الحوار من اوله لاخره صح حتى تالي مكنتش عارفة ليه بتعملوا كدا لو انا وحش تفتكر تالي كانت هتعتبرني باباها التاني مع احترامي لحضرتك يعني دي انا اللي مربيها الفرق اه مش كبير بس دي بالنسبة ليا زي بنتي
سليم:انا مش عارف احلام قالت ايه او غلطت ف ايه وهي بتحدف دبش اكيد كانت زعلانه منك ولا حاجه بس سيبك من الكلام دا وبلاش عبط وروح راضي النكدية اللي فوق وخدها معاك بلاش جنون انتو ملكوش غير بعض يا عز
عز بصله واتنهد وطلع براحة خبط وهي اتكلمت بعياط:اتأخرت عقبال مجيت وانا مش هكلمك انا
عز ضحك:طب دخليني بس ونتفاهم
تالين:ادخل ومنتفاهمش عشان خلاص كدا انت جبت اخرها
عز دخل وهو بيضحك :ليه يا روحي المناحة دي بس
تالين:روح بقى للحفلة لوحدك من غير روحك يعني انا قولت لتقى اني مش رايحة معاك عشان متلزقش وانت عايز توزعني
عز:ابدآ يا عمري
حضانها:هستناكي تحت اقل من عشر دقايق تبقي عندي والا هسيبك تعيطي وهمشي وبلاش الفستان القصير دا
نزل وهي ضحكت بسعادة وهو فضل مستني نص ساعة عقبال منزلت
عز ابتسم بغيظ:يعني اعاكسك ولا اضربك دلوقتي
تالين ضحكت وركبت معاه وبقت تشغل اغاني وترقص وغصب عنه خرج من اللي هو فيه:وفريه لما نروح طيب
تالين:لا منا شايلة شوية
عز رفع حاجب وبصلها:طب على الله اياكي
تالين:قفلتني يا عز
عز ضحك:يا صغنن انت يللي عايز تشتغل رقاص
تالين ضحكت وصلوا على القاعه ولفت نظره شخص مميز بالنسبة ليه شخص كانت عينه مشتاقة تشوفه... اوتار
كانت دبلانه وحزينه كان باين عليها الأجهاد والتعب بس كانت جميله شبهها بالوردة الحزينه انتبه للي واقف جمبها وبيكلمها سراج...سراج صاحبه كان نفسه ف اللحظه دي يهجم عليه وتالين مرقباه بقلق بس عز رسم البرود وراح ناحيت سيف ومالك وسلمى وليلى وعين اوتار ركزت عليه بأنتباه وفرح غريب بتلقائية وشها نور وعينها اتحولت للبنفسجي وسراج لاحظ وقف قدامها:ملبستيش لنسز ليه
اوتار:والبس ليه
سراج:عشان بكره لون عنيكي عشان مش حابب ولا عايز اشوفه وبكره ابص في وشك لما يظهر
اوتار بغضب:انت واحد زبالة والاحسن متتكلمش معايا لو حابب متكلمش وافضحك هنا
عز عينه بتيجي عليها وهو ماشي شاف لون عينها اللي صدمه عينها اتحولت لبنفسجي وهي واقفه مع سراج يعني بجد حبته يعني بجد مشاعرها بقت ملكه ازاي؟ مكنش مصدق
سيف:سرحان ف ايه
عز هز راسه بنفي:ولا حاجه...مبروك
حضنه وسلم على سلمي اللي حضنته وابتسمت وهو ابتسم وليلى سلمت وحضنته وهما حاسين فعلاً كأنه اخ ليهم بس ليلى مشاعرها ليه بتنحرف في اتجاه تاني واوتار لون عينها اتحول لأزرق غامق وهي على بعد بسيط منهم وسراج سابها وراح وقف مع سيف عايز يبان هو في الصورة عايز يغطي على عز بأي طريقة وعز مكنش عارف يتجاهل دا وكل مبيفقد اعصابه بيهدي نفسه بص لأوتار اللي بصاله وابتسم بسخريه وبص لمالك:مش ملاحظ حاجة
مالك:ايه يا صاحبي
عز:الحفلة دي نايمة
مالك ابتسم وفهمه:يبقى نولعها عادي
عز راح للديچيه خد المايك:اتمنى الكل يركز معايا ثواني دي خطوبة اعز اصحابي ومعنديش اغلى منه ومش هبخل عليه بكام اغنية كدا زي مكان بيتمنى من اول مسمع صوتي وهو بيتمنى اغنيله ف فرحه هو كان هيموت ويتجوز بس يلا نمشيها خطوبة
سيف ضحك وصفر
عز:يلا بقى معايا نشهيص الليله دي
مالك غمزله وعز رماله مايك ومالك خده وراح يحط اغنية وعز راح يسكر
تالين حضنت اوتار وهي وراها:وحشتيني
اوتار لفت وابتسمت واترمت في حضنها:انتي وحشتيني اكتر انا اسفة
تالين:على ايه
اوتار ابتسمت بحزن:عشان بعدت عنك
تالين ابتسمت:هتحكيلي كل حاجة احنا بقينا صحاب
اوتار بقلق:تالين خليكي معايا هنا للساعة10 عطليني متمشنيش اعملي حاجه جلال هنا جلال انا سمعته هو هياخدني الساعة 9 لما النور هيطفي الأضاءة هتخف بتاعت الحفلة هو هياخدني من غير محس اكيد هيخدرني
تالين:ازاي يا اوتار جلال خلاص
اوتار:جلال هنا مش هينفع اقولك تفاصيل بس خليكي معايا لعشرة وهو غصب عنه هيمشي هفهمك بعدين
تالين مسكت فيها بقلق:انا معاكي متخافيش انا هقول لعز
اوتار هزت راسها بنفي:لا عز مش لازم يعرف حاجة اوعي
قاطعهم صوت عز وهو بيغني مع الموسيقى وهما ركزوا معاه وكان كل كلامه ونظراته موجهه لأوتار اللي اتعصبت من الأغنية اللي بيغنيها....
بعد مشرب عز من عند البار اللي ف الحفلة وسيف ممنعهوش لأنه حاسس بوجعه رغم انه عارف انه بيغلط وان دا مش طبعه..
مالك: مكفاية بقى مش هتغني
عز ابتسم وهز راسه بنفي بص لبتاع الديچيه: يلا
شغل الموسيقى وعز ابتدى يغني وهو باصص لاوتار اللي جه سراج ووقف جمبها: مموتش انا ايوا مموتش في بعادك انا ممتش لو كنتي عايزة تخسريني كنتي قولي وانا هانفذ.. الحلوة اللي باعتني كانت تبقى حب عمري كانت هي العين والنني كانت ساكنه جوا قلبي كانت عندي اغلى مني وبعتبرها بنتي قالتلي مش هتسيبني وف لحظة بعدت عني... وف لحظة بعدت عني
الحفلة كلها هاصت معاه وهو كمل وعينه بتروح لسراج من وقت للتاني ومالك بقى يغني معاه: في ناس كتير ملهاش قيمة الإخلاص موضة قديمة كنت فكرك بتحبيني الحب دا لعبة في السيما... حبيتها لعبت بيا عملتني مسرحية مثلت ميه ميه فرجت الناس عليا دبحتني واحدة واحدة سكينة الحب جاحدة
سكت وسيف حس انه مش طبيعي ومسكه بقلق
عز بيغني: مشينا صح مش عاجب والغلط من سكتنا على ايه...
مقدرش يكمل ومشي بسرعة على الحمام وسيف ومالك وراه والكل مهيص واوتار لاحظت انه مشي بسرعة رغم غضبها منه الا ان قلقها كان اكبر
عز بيرجع في الحمام ومالك قلقان وشوية وسيف جالهم: شرب كتير وهو مش واخد على كدا مش عارف دماغك دي امتى هتبطل عند
عز غسل وشه: انا كويس انت ايه اللي جابك هنا يلا
مالك: اكتر من اسبوع بتشرب بطريقة بشعه خف على نفسك بقى محدش نفعك ولا هينفعك يا عز
عز ابتسم: يلا وبلاش دراما
سيف هز كتفه بمعنى مفيش فايدة
عز خرج وتالين قربت منه: انت كويس
عز هز راسه بإيجاب
تالين: بلاش تشرب
عز حضانها: انتي تؤمري
تالين شمت ريحة الخمرا وعرفت انه سكران: انت شارب
عز: خفيف متقلقيش عليا
باس جبينها: روحي يلا يا تالي خليكي معاها متبعديش ومتقفيش مع حد
تالين بصتله وابتسمت وهو راح مع صحابه وعينه على اوتار بإبتسامة شاردة وخد المايك من تاني وغنى: عادي وبراحتك واديني ف بعدي فرحتك مدام في البعد مصلحتك هقولك ايه ماشي ولا همك واديني بقيت اخر همك حبيبي قولي طب شكلك معيط ليه...
دا انت كتيييير اوي تعبان وشكلك حتى مش بتنام مدام مش قد اي كلام بتقوله ليه بتقوله ليه... متفكرش مين فرحان لا بالعكس انا زعلان بردو حبيبي مهما كان مفرحش فيه... مفرحش فيه...
سيف بص لسلمى اللي عينها دمعت على شكل عز وتالين بتمسح دموعها صوت عز كان صافي ومؤثر وكان بيخطف قلوب اي حد يسمعه
عز كمل: راضي ومكمل اكمني من الحزن متعلم وقلبك شكله متألم بعيد عني ماشي ودفنته وقلبك مني ريحته... منت كتيير اوي تعبان وشكلك حتى مش بتنام مدام مش قد اي كلام بتقوله ليه....
الكل صقفله وعز راح لتالين واوتار قلبها حست انه هيخرج من مكانه حست انه وحشها حست انها عايزة تترمي ف حضنه حست انها عيزاه هو ياخدها في حضنه بقت بصاله وقبل ميكون قدامها كان سراج شدها وهي غصب عنها اتألمت: حاااسب ايدي
عز بغضب كان هيقرب بس وقف وكور ايده بغضب: تالي تعالي
خد تالين وقعدوا على ترابيزة
سراج: انتي مالك في ايه مكنتش شدة ولا بتحبي تمثلي قدامه
اوتار خلاص فقدت السيطرة على دموعها وعيطت
سراج:يادي النكد في ايه
اوتار بدموع:انت دايمآ تلوهالي وهي وجعاني واللهي مش بمثل
سراج سحبها للحمام وهي مش قادرة تعارضه ودراعها واجعها:اقلعي الچاكيت بتاع الفستان دا
اوتار بدموع مسكت الچاكت:انت اتجننت وبعدين دا حمام رجالي مينفعش ابقى هنا
سراج:اقلعي مش هبصلك يعني دي اي واحدة في الحفلة تمسحك باستيكة وبسهولة يعني
اوتار زأته عايزة تخرج مسكها ولوى دراعها وهي صوتت بالم وهو بيزيد ف لويه :اااه كفاية حاسب دراعي حرام عليك سراج اوعى اااه دراعي حرام عليك كفاية انا معملتش حاجة
سراج بغضب ابتسم بشر:قولتلك اقلعي الچاكيت وكنت هشوفلك دراعك وانتي عاندتي
اوتار بدموع وهو بيزيد في الضغط عليه:خلاص بالله عليك خلاص اااه سرااج انت اتجننت هيتكسر
ف ثواني كانت ايد سحبتها وهي راسها خبطت فيه رفعت راسها وابتسمت غصب عنها لما شافت عز وعينها اتحولت للبنفسجي
سراج بغضب:انت اتجننت يا عز دي بتاعتي
عز:هي مش بتاعت حد وبعدين انا متكلمتش معاك الحكاية ان دا حمام رجالي وميصحش اللي انت بتعمله دا هنا
بعد اوتار عنه:تقدر تاخدها اي مكان تتعاتبوا فيه غير هنا يا ريت
سراج سحبها وهي صرخت بالم غصب عنها:حاااسب(بصلها بتحذير وهي بلعت ريقها بصعوبة)اقصد خلي بالك انت عارف اني...مخبوطة في دراعي
سراج ابتسم وقرب يبوس خدها بعدت وهو اتعصب وابتسم بغل:اسف يا عمري تعالي يلا نخرج الجو هنا بقى دمه تقيل
خرج وعز بقى يضرب اي حاجة قدامه برجله بغضب وخرج شافه بيرقص مع اوتار بص في الساعه كانت 9
تالين:عز ارقص معايا عشان خاطري مرة بس
عز ابتسمت:ماشي منا مقدرش ارفضلك طلب لتقلبيها مناحة هنا
قرب بيرقص مع تالين والأضاءة بقت ضعيفة والوانها بتتغير واوتار خافت وبقت تبص حواليها وعز ملاحظها
سراج همس:بصيلي ومتبقيش غبيه بتدوري على مين
اوتار هزت راسها بنفي:مش على حد
مقدرتش تقول انها سمعته وهو بيتكلم مع جلال
اتبدلوا اللي بيرقصوا مع بعض وتالين بعدت واوتار جت ايدها ف ايد عز
تالين راحت للديچي:عايزة اطول اطول موسيقى واغنية تخليهم ميغيروش وتكون رومانسية
اوتار بقت متوترة ونفسها مضطرب وهو عينه مركزة ف عينها وملاحظ الم مش عادي مكتوم فيها الم بتكتمه بين شفايفها
عز:في ايه
اوتار:م..ممكن تسيبني....
عز بسخرية:وهو انا ماسكك متمشي انا اصلا مش عايز ارقص معاكي
اوتار بعدت ومسكت دراعها براحه بتحميه ومش بترفعه
عز مسكها كانت هتصوت وكتمت المها وهو اتخض غصب عنه مقدرش يداري قلقه عليها:مالك في ايه
اوتار بدموع:مفيش
عز بلطف خرجها برا:في ايه ايه اللي تعبك
اوتار بألم:دراعي يومين ومش قادرة احركه هيموتني مبعرفش انام ولا اكل اليمين دا اللي بستعمله
عز:وايه اللي حصل مستحيل تكون خبطة
اوتار:خبطة...
عز:اكشفي دراعك
اوتار بصتله وافتكرت الكلام اللي سمعته في تليفون سراج واللي كان عز اللي بيقوله انهارت في العياط حست انها ملهاش حد حست انها ضعيفة وبعدت عنه
عز بقلق وخوف واضح:في ايه انتي مالك ايه اللي تعبك
اوتار بدموع:ابعد عني انا بكرهك وبكره قربك مني وبكره ايدك تيجي عليا انت كداب انت عمرك لمستني؟ انا سلمتك نفسي؟ انا كنت كدا عندك تقضي معايا يومين تلاتة عشرة انت شوفت انا مريت بأيه انت شوفت جلال كان معذبني ازاي انت ازاي تعمل فيا كدا يا اخي حرام عليك طب صون الراجل اللي كنت بتحبه اللي ربنا خده مني
عيطت:انا بتكلم مع مين ربنا يسامحك
عز بغضب سحبها غصب عنه وهي كتمت المها ووشها احمر وهو بعد ايده عن دراعها اليمين بقلق:انتي بتقولي ايه اي الكلام دا مش صح انا مقولتش كدا وبعدين مين اللي ساب مين مين اللي باع التاني هااا
اوتار بدموع:انا سمعت كل حاجة قولتها لسراج سمعت كل حاجة انت تعرف حالتي كانت عاملة ازي لا طبعآ وازاي كنت تعرف وانت كل همك انك بس تحصل عليا عشان ايه دا كله هااا ايه الفايدة هتستفاد ايه كتير يتمنوا انهم يبقوا معاك بس انا لا انا خلاص تعبت
عز مسح دموعها بصدمة ان سراج كان بيسجله
اوتار زات ايده:انا مش عايزة اشوفك تاني سيبني ف حالي بقى
عز بصلها بضيق وغضب:انتي عايشة ف دور الضحية لاء وحابة تعيشي في الدور اوي وانتي اللي سيبتيني ايه كنتي متخيله اقوله ايه وهو بيقول انه نجح ياخدك مني انتي متخيلة صدمتي من حبيبتي وصاحبي هااا انتي متخيلة اللي انا فيه انا طلعت من جرح دخلتيني في جرح اكبر منه انتي مش حاسة ولا هتحسي بيا انتي مش متخيلة انا حاسس بإيه اصلا
اوتار دموعها مجفتش من على خدها وبصاله:انا عايشة في دور الضحية لاء وكمان حابة اعيش فيه انت او غيرك عمرك مهتحس انا حاسة بإيه على الأقل انت وراك اهلك معاك صاحب زي سيف يقف جمبك معاك عمران وحسام وحتى تالي معاك اب حنين ومعاك ام كل همها تشوفك كويس انما انا بقى ايه.؟؟انا ولا حاجه اوتار راحت جت ماتت ضاعت عادي مش المهم انكوا بخير (انهارت في العياط)انا مش زي اي بنت انا ممعيش حد يخاف عليا ممعيش حد يتطمن عليا يفتقدني انا قاعدة مع واحد ولا حد سأل ولا فارق وتقولي حابة اعيش دور الضحية يا عز
عز مسح دموعها بضيق من نفسه ومش عارف ياخد اي ردت فعل واتنهد:انسي
فكر وبصلها:انتي مش شيفاني راجل
اوتار قاطعته بدموع :لاء دا مش صح
عز بصلها بتفكير:انتي مبقتيش تحبيني بس ممكن ننسى اللي فات ونبقى صحاب ومفيش اي مشكلة
اوتار بصاله بدهشة
عز:ايه رأيك
اوتار بصاله وبعدت عيونها عنه
عز بيتوعد لسراج اللي فهم انه وقع بينهم بس ليه قبلت اوتار تتجوزه وتروح معاه دا اللي هيحاول يعرفه وبدوره كصديق
تالين جات تجري والدموع ف عينها:عز
عز مسكها:في ايه تالي مالك حد ضايقك
تالين منهارة في العياط ومش عارفة تتكلم وعز شاف دم على هدومها
عز:ايه دا يا تالي انتي فيكي ايه
تالين بإنهيار:ضربه
عز:مين
تالين:جلال هو كان هياخدني افتكرني اوتار وانا صوت ومعرفش يكتم نفسي والنور قاد وسراج ضربه بالنار
عز جري على جوا بسرعة
سراج بصله:فين اوتار
اوتار كانت بتقرب ببطئ وهي شايفة الدم على الأرض المنظر كان بشع
سراج:خلي بالك من اختك يا حضرت الرائد
بصله بتحذير ووقف قدام اوتار:مش يلا
سحبها من ايدها السليمه ومشيو
اوتار بصدمة:انت اللي ضربته
سراج ابتسم:انا اللي جبته وانا اللي ضربته ايه رأيك محدش هيشك دا كان بيحاول يخطف اخت الرائد عز المنشاوي امم وانا اللي شاورتله عليها الراجل كبر وشكله بقى يخرف
اوتار بصتله بدموع وهو وقف العربيه وبصلها:كنتو بتتكلموا ف ايه
اوتار هزت راسها بنفي:متكلمناش ف حاجة كان عايز يطمن على دراعي وانا مرضتش
سراج هز راسه بإيجاب:امممم يعني مهتم بيكي
اوتار:لو كان مهتم بيا مكنش هيعمل كدا فيا انسى
سراج بصلها وحط ايده على دراعها بحنان:انا اسف مكنتش اقصد اسف مكنتش اقصد ءأذيكي كدة
اوتار بصتله وبعدت ايده:مش فارقة
سراج:المفروض تشكريني جلال كان فاكر انه هياخد حاجة عجباني اهو اتكل بس اللي زيه مصدق ومش هيحل عن دماغي فنعمل ايه يا توتا
اوتار كل مادا وخوفها من سراج بيزيد:انت بني ادم مريض انت مريض نفسي انت المفروض تروح مستشفى المجانين انت مجنون
سراج مسك دراعها:اتلمي
اوتار صرخت بألم وهو سابها بضيق:معنديش نية ءاذيكي فخفي وانتي مفكيش ضربه
اوتار بتشتمه بصوت واطي
سراج ضحك:وبطلي برطمة
اوتار سكتت بضيق واستحقار

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

تالين وعز دخلوا البيت
تقى:بقى تغفليني وتروحي انتي معاه...ايه دا؟
احلام:ايه دا مالكوا وايه الدم دا يا تالي حبيبتي انتي اتعورتي
تالين عيطت وعز حضانها وبيهديها
سليم بقلق عليها:في ايه يا عز مالها
عز حكالهم على اللي حصل بأختصار
سليم اتنهد بضيق:لا بقى احنا عايزين نخلص من البني ادم دا
عز:هو متصاب وبيدورو عليه في المستشفيات متقلقش
تالين منهارة في العياط وجريت على اوضتها عز كان هيروح وراها عمران مسكه:عايزك
راحوا في الڤرندا
عز:في ايه
عمران:تالي بتحب زياد
عز افتكر الصورة اللي شافها في دولابها:عارف بس تالين عاقلة انت عرفت ازاي
عمران مد لعز صور لزياد مرسومه وعز اتنهد وفهم ان تالين هي اللي رسماه بكذا شكل وكذا حركة ليه ازاي قدرت ترسم تفاصيل التفاصيل في وشه
عمران:العلاقة دي مرفوضة وبابا مستحيل يوافق وزياد هو عمره ملمح لحاجة
عز:تالين لسه صغيرة ولسه اللي انت بتتكلم فيه دا لسه بدري يلمح لأيه تالي مش هترتبط ولا ينفع تتجوز دلوقتي هي مشاعرها متلغبطة
عمران:اتمنى تكون فترة عشان انا شايف انه ميلقلهاش ابدآ دا تربية جلال
عز:الوضع مختلف يا عمران زياد مختلف
تالين اتصلت بزياد وهي بتعيط
زياد اتخض ووقف:تالي مالك في ايه ايه اللي حصل
تالين بدموع:انا اسفة
زياد:طب ممكن تهدي وفهميني في ايه
امجد باصصله هو واماني باستغراب
زياد:تالي اهدي
امجد خد التليفون وفتح الاسبيكر وهو قلقان
زياد:طب انا مسامحك بس في ايه مالك حصل لحد حاجة
تالين بأنهيار:عمي جلال سراج ضربه بالنار عشان حاول يخطفني
زياد اتصعق وامجد مش مصدق واماني غمضت بغضب
تالين بتعيط وامجد خد التليفون:وبعدين ايه اللي حصل وليه يخطفك اصلا
تالين بتعيط:كان فاكرني اوتار وهو هرب
زياد خد التليفون والدموع لمعت ف عينه وقفل
امجد بغضب وصراخ:هو طول عمره مبيفكرش غير في نفسه ليه انسان بالقرف دا يبقى اب ليا انسان قذر
اماني بصتله بحزن وقربت تحضنه بعد ومشي وهي اتنهدت بضيق هي نفسها تقرب من ولادها ومتخسرهمش لأنها مبقاش ليها غيرهم

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار فاقت الأيام كلها بقت شبه بعضها خرجت شافت سراج بيفطر:عندنا مهمة النهاردا
اوتار:وعز
سراج:معانا ادعيلي
اوتار بصاله ومردتش
سراج:تعالي كلي انا قايم متقلقيش
الباب خبط وهي جت تفتح وقفها بأيده:استني
فتح واتفاجا باللي لكمه
امجد:انت تضربه بالنار
سراج:انت شكلك اتجننت ال يعني مكنش عارف حقيقته
امجد اتصدم لما شاف اوتار وبغضب:بتعملي ايه هنا
سراج ابتسم:ايه يا امجد مزتك دلوقتي باقت بتاعتي وقريب هتسمع اخبار حلوة عننا
امجد بغضب:ايه اللي جابك هنا انتي؟
اوتار بصت لسراج
سراج:متقوليله بنحب بعض خايفة ليه
اوتار بعدت نظرها عن سراج
امجد زا سراج بعنف:بتعملي ايه هنا كلامي واضح
اوتار:انت عايز ايه انت هتعمل نفسك متضايق وانك حضرت الشريف اللي عامل عليا منت كنت بتتباهى بيا قدام اللي يسوى واللي ميسواش المزة بتاعتك مش كدا!!
امجد بضيق:اوتار انا مش ناقص يلا معايا انتي ازاي هتقعدي هنا ولوحدك وجواز ايه انتي مش بتحبي عز وخلاص اتخطبتوا ايه اللي حصل
اوتار بصت لسراج وقلقت من نظراته:انا هتجوز سراج
سراج ابتسم:ايه رايك
امجد مسكه من رقبته وخبطه بعنف في الباب:انت نااوي على ايه تاني يا زبالة انت
سراج زاه وركله بعنف وامجد ضربه وسراج اتعصب اكتر ومسك الكرسي ضربه بيه وامجد وقعد بالم ودماغه بتنزف
اوتار صوتت:سراج انت اتجننت
سراج خد السكينه وقرب من امجد بغضب اوتار وقفت قدامه بانهيار:كفاية بالله عليك
سراج:ابعدي والا انا هموتك انتي
اوتار بدموع هزت راسها بنفي:اقتلني انا
سراج حط السكينه على رقبتها:ابعدي
اوتار غمضت عينها واستسلمت مبقتش فارقة معاه حياتها بقت زي عدمها
سراج رمى السكينه بغضب:انت عايزة تفديه وليه انتي مبتحبيهوش انتي بتااااااعتي
اوتار بصت لسراج واستغربت من لهجته وكلامه وساعدت امجد يقوم:انت لازم تروح للدكتور امجد بلاش تتهور
امجد:انتي مش...هتقعدي معاه
اوتار:امجد كفاية بقى وامشي انت ملكش دعوة بيا
زأته وقفلت وسراج بغضب:اووتار لو اتكررت تاني هيبقى ليا معاكي تصرف تاني هاا
اوتار:وليه تصرف تاني منا قدامك متموتني يلا
سراج بصلها وحس انه عاجز انه يفكر بس ف كدا
اوتار:ايه متموتني
سراج بعد وشه عنها ونفسه بياخده بصعوبه وبصلها:انتي عمالتي فيا ايه
اوتار:عملت ايه
سراج حاوط وشها:انا مش طبيعي انا خايف انا قلبي بينبض بعنف انا متشدلك ومش قادر ءاذيكي انا بقيت كل ليلة احلم بيكي انا محدش خطفني كدا انتي عمالتي ايه انتي دعيتي عليا اني اعيش متعذب كان قصدك ايه اني اتعذب بحبك انتي كان قصدك ايه بالظبط
اوتار بعدت عنه بصدمه:انت!!بتقول ايه
سراج:انا بحبك يا اوتار انا فعلاً بحبك اياكي تقولي اني ءاذيكي مرة تانية
اوتار بصاله ومش مصدقة اللي سمعاه منه هو حبها!
سراج قرب مسك ايدها وقربها من شفايفة بعدت ايدها وهو بيقرب بعدت بغضب: انت لو... لو قربت انا هصوت فاهم
سراج ابتسم بقلق وحنان: ليه دا كله انا مش هغصبك على حاجه انا حبيتك ومش هسمح تبعدي بس مش معنى كدا اني هغصبك على حاجة لا خالص يا اوتار
اوتار بعدت عنه بدموع: انا بكرهك
سراج هز راسه بإيجاب: انا متفهمك عشان كدا انا هسيبك تاخدي وقتك خطوبتنا الأسبوع اللي جاي هاا ويا نور عيني هيبقى اسعد يوم في حياتنا انا مش هسمح لحد انه
يقرب منك ابدآ عارفة اللي هيفكر بس فيكي انا هموته
اوتار بصدمة: انت شيطان انت مريض انت بقيت مجنون يا سراج
سراج: هتعرفي بعدين يا روحي اني بحبك وهنسيكي كل الأيام الوحشة
اوتار دخلت اوضتها بدموع وحست بخنقة وخلاص تعبت نفسها تمشي من هنا ....

#استودعكم_الله ♥
يا ريت الكل يعمل متابعة لصفحتي بينزل عليها الرواية بدري 👇
#Nada_Mohsen


الاكثر قراءة هذا الشهر :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثالثة عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات