رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية 2 | روايات ندى محسن

 نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية 2 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الثانى

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة الثانية
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اغم عليها وعز اتصدم شالها وخرجها برا وزعق بغضب:مااااماااا باااباااا عمراااان تعالو هنا
احلام وسليم نزلوا بسرعه:ايه يا عز مالك
عز:مين اللي حابسها في الأوضة عمران كلم الدكتور حالآ يجي وانتوا ردو دي بتعمل ايه هنا
احلام بصتله
سليم:مين دي وايه اللي جابها هنا؟؟
عز:دي بنت رعد السويدي ايه اللي جابها هنا افهم
احلام:اماني كلمتني وقالت انها عملتلها مشكلة مع جوزها وانها بتلعب على امجد ابنها وجوزها وعايزة تربيها هتقعد معانا يومين ايه اللي حصل يعني
عز:اللي حصل ان دا كله كدب وانتي ازاي بتصدقي الناس دي انتي مش شايفة شكلها عامل ازاي تلعب على مين بس
احلام:اتكلم عن خالتك كويس
عز بغضب صرخ فيها:مش انا اللي هقولك دي عملت ايه ولا خالتي ولا اعرفها انتهى الموضوع وانتي مش عايز كلمة منك
سليم:عز انت اتجننت ولا...
عز قاطعه بشيل اوتار وطلع على اوضته والكل ساكت وعمران بيتواصل مع الدكتور وهو حط اوتار على السرير باصصلها وبيفتكر
Flash back
احلام بتتكلم في التليفون:انتي اتجننتي ازاي تسمحي تعيشي معاه وانتي عارفة انه قتله... جلال سم رعد؟؟طب امتى وازاي
عز اتصدم وهو واقف على باب الأوضة والدموع لمعت في عينه
احلام بغضب:انتي لازم تنسي ولا كأنك تعرفي اخرجي منها هو عايز البت دي سيبهاله بلاش تدخلي معاه في مشاكل دا مش سهل واوتار ملهاش حد والبت الوحيدة يعني هتكوش تقريبآ على كله خليكي مصحصحة كدا واعرفي ان مصلحتها تبقى معاكوا مش تسيبوا البيت
Back
اوتار ابتدت تفوق بتعب وبتكح
عز باصصلها بشفقة وجمود ف نفس الوقت وهي اول مفتحت وعينها جت في عينه قعدت وهو بتلقائية مسك كتفها:زي منتي
اوتار زأته وبدموع:لو قربت انا هصوت و..وهقتلك....ابعد عني فاهم
عز باصصلها بإندهاش وقرب:وايه تاني
اوتار بدموع ضربته وهي بتزأه انهارت:بالله عليك متقربش انا ايه اللي جابني هنا انت عايز ايه مني
عز:انتي مديتي ايدك عليا عليا انا انتي مش عارفة ابقى مين
اوتار انكمشت اكتر ودفنت راسها بين رجليها وهو مش فاهم مالها
عمران دخل بالدكتور:الدكتور يا عز
عز وقف وبجمود:شوفها مالها
الدكتور بيقرب اوتار بعدت وانكمشت بخوف اكتر:لا مش عايزة دكاترة لا مش عايزة حد سيبوني امشي انا عايزة امشي
عمران:هي مالها في ايه؟
الدكتور:عندها انهيار عصبي لازم نهديها والا النتيجة هتكون مش في صالحها وسعات حالات زي كدا بتقلب بغيبوبه
عز:يا سيدي انت جاي تنقطنا بالكلام متهديها
الدكتور خرج حقنه وجه يقرب اوتار صرخت فيه وبعدت اكتر ورافضة تستجيب ليه
عز اتعصب من صوت صويتها وسليم واحلام بيراقبو من على باب الأوضه وتالين وحسام مستغربين ايه اللي بيحصل واوتار قامت بسرعة من على السرير وغصب عنها وقعت صورة ليالي من على الكومودينوا وبعدت فداست عليها والكل اتصدم وهو باصص لعز اللي بص للصورة وبص لأوتار وملامحه ابتدت تتغير وعينه اتحولت بشكل مخيف لحظته اوتار

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

زياد:وليه مشتوها ليه وهي ايه ذنبها تسيبوها كدا من غير حاجه ولا هدوم ولا فلوس وانت يا امجد يلي قولت بتحبها خلاص اتنازلت عنها
امجد ابتسم بغموض:انت عمرك مهتفهم دماغي
زياد بغضب صرخ فيهم:انا ولا عايز افهمكوا ولا حابب اعرفكوا كل اللي يهمني اوتار فين هي
اماني:اوتار من مصلحتها متبقاش هنا على الأقل دلوقتي
زياد:يعني هي اللي بتعاني والغلطان خرج يشرب ويسكر وحاجة في منتهى القرف انا عايز اختي اوتار
اماني:البنت دي مش اختك انت ابني انا انما هي بنت اسيا انا مبكرهاش انا مش عيزاها تبقى هنا جلال مش هيسيبها
زياد بغضب طلع على اوضته بيكسر اي حاجة قدامه :انا بكرهه انا بكرهه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار بتبعد ومبقتش شايفة قدامها وقعت فقدت الوعي وحسام اتصدم
الدكتور قرب مسك ايدها وبصدمه حط ايده على رقبتها:البنت دي مش طبيعية دا نبضها بطيئ جدا لازم ننقلها حالآ المستشفى
عز بصله وافتكر
Flash back
الدكتور:نبضها ضعيف مراتك بتموت لازم حالآ تدخل العمليات
عز:تدخل تدخل المهم تبقى كويسة
الدكتور دخلها وبعد دقايق بتمر على عز سنين وخرج بحزن
عز:في ايه هي بقت كويسة صح
الدكتور:اسف هي كانت حامل مقدرناش نعمل حاجة البقاء لله...
عز بص لسيف:يعني ايه دا بيقول ايه دا؟البقاء لله والكلام دا انت اتجننت انا مراتي كويسة هي حامل؟؟هي حامل في ابننا انا وهي ودي دي لحظة كنت بستناها لحظت...متقول هيجيلي بيبي مراتي دي هي...حياتي..
وقع وسيف وعمران جريو عليه مسكوه
Back
عز شال اوتار بسرعه نزل بيها وركبها عربيته وربط حزام الأمان ومحدش عارف هو بيفكر في ايه
احلام:هو ماله دا عز في ايه هو خايف عليها قوي كدا ليه
سليم:طبيعي انا قلبي وجعني عليها ابوها راجل طيب وامير
عمران:طبيعي بس مش طبيعي عند عز
حسام:شوف شالها ازاي وجري وكان هيتجنن عليها كأنها مراته
سليم واحلام بصوله
عمران:انت جبتها هو اكيد بيفكر في ليالي اكيد....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

الدكتور:متقلقش انا اديتها حقنه مهدأة بس لازم تخلي بالك منها انت تقرب ايه للمريضة؟انت جوزها
عز بصله وهو مش عارف يفكر والدكتور فهم سكوته غلط
الدكتور:متخافش مراتك هتبقى كويسة
عز بجمود:دي مش مراتي
الدكتور:اسف...امم تقدر تشوفها لو عايز
عز دخلها وهي قاعدة ساكته على السرير قرب قعد جمبها
اوتار حست بخوف وبعدت لأخر السرير وهي محاوطة نفسها
عز:افهم انتي مرعوبة اوي كدا ليه هو انا هكلك
اوتار:عايزة امشي
عز:تعالي هنروح
اوتار:لا انا همشي لوحدي مش هروح معاك
عز بنفاذ صبر وعصبية:هتروحي فين انتي الساعه تلاته الفجر
اوتار بدموع:مش عارفة ولو سمحت متزعقليش
عز:بصي انا مكنتش ناقصك بالمرة وفوتلك حاجات كتير يا بت انتي ومش عارف ازاي فوتهالك اصلآ واخرهم الصورة اللي وقعتيها دي كان ممكن رقبتك تروح فيها فاهمة انا بساعدك عشان ابوكي ليه جميل عليا وانا مبحبش حد يبقى ليه عندي حاجه فهساعدك وانتهينا بقى
اوتار بدموع:انت تعرف بابا
عز بنفاذ صبر:امممم
اوتار عيطت اكتر
عز:هو في ايه عارفة واللهي انا ممكن اسيبك وامشي
اوتار بصتله بغضب من وسط دموعها:امشي انا عيزاك تمشي اصلا مش عايزة اروح عند حد انا تعبانه و.....هو مين جابني هنا ؟
عز:امي امي اللي جبتك هنا انتي شايفة مين معاكي هنا دلوقتي يا زكية
اوتار:ا..نت...انت ازاي جبتني هنا
عز مش فاهم هي عايزة توصل لأيه:شيلتك وجبتك مطرتش بيكي يعني
اوتار بغضب وقفت:ازاي تسمح لنفسك تشيلني يا بني ادم انت ازاي تتجرأ
عز:اللهم طولك يا روح انتي مالك يا بت انتي في ايه
اوتار جت تمشي عز سحابها زات ايده بغضب:ايدك احترم نفسك
عز بيجز على سنانه:طب امشي قدامي
اوتار مشيت معاه لحد الشارع وجريت فجأة...
وهو اتنهد وجري خطوتين وكان واقف قدامها ورافع ايده ببرود:اركبي يلا يا شاطرة احسن ممسكك واركبك العربية بنفسي
اوتار بغضب ركبت
عز اتنهد بنفاذ صبر وركب
اوتار سندت راسها على الشباك ونامت في ثواني وهو مستغرب
عز:دي شكلها منمتش بقالها كتير يا ترى في ايه وعملت ايه تاني يا جلال ملفك عندي بيكبر يمكن دا اول مسمار هيتدق في نعشك اوتار.....هتبقى سبب في نهايتك
وصل البيت واتنهد قرب يشيلها افتكر كلامها:بت انتي فوقي
اوتار رايحة في النوم خالص
عز بيحركها:اوتار
اوتار مسكت ايده وهي نايمة وهو حس بكهربة لحظية وبصلها وبص لأيده بإستغراب وهي بتتكلم كلام مقدرش يفهم منه غير جملة واحدة:امجد متمشيش وتسيبني اوتار بتحبك...انا مليش حد امجد استني
مسكت في ايده اكتر وهو بعد ايده بعنف وبيفتكر
Flash back
ليالي قربت من عز وابتسمت:عشان خاطري كفاية انت وهو خناق انت عارف امجد مخه غريب
عز: بردو لا ميجيش وانا مش هنا ليالي انا عدتهالك بس ميت مرة اقوله ملقتنيش يغور برا مش ماما تيجي من برا تلاقيه ماشي
ليالي طلعت بغضب:خلاص يا عز انت حر
back
عز نزل شال اوتار وبص للحارس:اقفل العربية وفتح عينك محدش غريب يدخل هنا
دخل البيت والكل وقف
عمران:عملت ايه
عز:كويسه بس هي نايمة
عمران هز راسه:طيب نيمها وارتاح
عز طلع واحلام ضربت كتف عمران:متكلمتش معاه ليه
عمران:اتكلم اقول ايه طيب انا اتكلم اقول ايه هو مش صغير ولا طايش
تالين:صح يا ماما عز مبيعملش حاجه غلط
سليم طلع وشاف عز نيم اوتار على سريره وهو مستغرب
عز خرج وسليم بصله:عايز اكلمك
عز:اتفضل
سليم:شكلك تعبان.
عز ببرود:عايز ايه
سليم:عايزك تفكر في مستقبلك وعايز الصراحة انت بتعمل كدا مع اوتار ليه رد جميل ولا حاسس بحاجة
عز بسخرية:والمفروض انه سؤال انت بجد بتسأل بتسأل ايه انت حاسس بأيه بعيدآ ان دا مش هيحصل ودا مستحيل بس انا اول مرة اشوفها النهاردا اساسآ
سليم:اتريق براحتك مش هسمع الأجابة دلوقتي
مشي وعز نزل شرب وبص في ايده بإستغراب:حاسس اني متكهرب
حسام:سلامتك من الكهربة
عز:اتمسى
حسام ضحك:طب هتنام فين والمزة في اوضتك ولا ناوي تطلع على اوضتك
عز بصله بحدة
حسام:بهزر واللهي بهزر
عز:انا هنام في اوضتك
حسام:يا سلام تنور
عز طلع وغير هدومه ونام
النهار طلع اوتار فاقت وقعدت بإستغراب:انا فين تاني
بصت حواليها وشافت صورة لعز بطوله الطبيعي كانت صورة غريبة هي فعلاً غريبة عز كان بيضحك في عيونه لمعة غريبة كان مبسوط كانت نظراته مليانه بالحب والحنان قعدت تحاول تحلل نظراته ومن معنى تدخل في معنى تاني ولقت كذا صورة وكل صورة ليها وضعها واخيرآ لقت صورة بخلفية سودا صورة مكبوت فيها كمية حزن وضيق غير عادية بقت مستغربة من الإنسان دا
الباب خبط واوتار عدلت حجابها وفتحت ابتسمت لما شافت بنت زي القمر مبتسملها فيها بهجة غير عادية كانت جميله عينيها مش ملونه بس ليها نظرة جذابة عندها غمازتين محلينها
تالين:صباح الخير يا جميل
اوتار:صباح الخير
تالين:انا تالين اخت عز تقدري تقوليلي تالي
اوتار ابتسمت:انا اوتار
تالين:قلقتيني عليكي امبارح
اوتار:انا اسفة بس
تالين:بس ملوش لزوم الكلام في الموضوع دا بابا بيقولك تنزلي تاكلي
اوتار هزت راسها بنفي:انا شبعانه
تالين:تؤ تؤ مفيش حاجة كدا يلا يا قمر بابا مستني عقبال مصحي عز
احلام:تاااااالين انتي يا بنت تااااالي
تالين:يوه بقى معلش يا اوتار خبطي على عز صحيه هو في الأوضة دي بتاعت حسام معلش يا اوتار هتعبك معايا
اوتار:بس مينفعش انا...
تالين نزلت بسرعة وهي نازلة شافت سليم غمزتله وهو غمزلها وشورلها بإيده 👍🏻
اوتار خبطت على الباب مفيش رد خبطت اجمد شوية مفيش رد فتحت بتبص مفيش حد دخلت بإستغراب:هو مش هنا الحمد لله
عز:انتي بتعملي ايه هنا؟.؟
اوتار لفت بصتله برقت وبسرعة ودت وشها الناحية التانية وهو باصصلها ببرود وهو محاوط خصره بفوطه بس
اوتار بغضب:انت ازاي واقف كدا هااا ازاي واقف كدا
عز:واحد في حمام اوضة هيخرج منه ازاي وبعدين انتي ايه اللي جابك هنا؟
اوتار بترجع بضهرها وهي مغمضة:عشان اصاحيك تاكل
خبطت في الباب اللي اتقفل وهو قرب:استني هي ناقصة عمى لما تغمضي عينك
طلعت قدام بحذر وهو فتح الباب وهي جريت على تحت كان هيضحك بس سكت:احم غريبة
اوتار نازلة:استغفر الله العظيم انا غلطانه انا مكنش المفروض اروح اصلآ
الباب خبط وهما فتحوا
....:اوتار
اوتار: زياد انت ايه اللي جابك هنا
زياد جري وقف قدامها وابتسم بسعادة: مصدقتش لما حسام قالي انك هنا كنت هتجنن عليكي يا روحي
اوتار ابتسمت والدموع في عينها
زياد: حقك عليا مقدرتش اعمل حاجة وانتي ملكيش ذنب في كل دا وهو السبب انا بكرهه انا مبقتش قادر احبه وانا عارف كل بلاويه
احلام: انت بتتكلم عن مين وبعدين انتي لحقتي كالتي عقل الواد
اوتار بعدت من قدام زياد بصتلها
سليم: احلام ممكن تهدي هو اللي جايلها اهدي لما نفهم
احلام: نفهم ايه البت دي مش طيقاها من اول كلمة انت مشوفاهاش امبارح بكل وقاحة كانت عايزة تروح مع امجد وتقوله بحبك يا شيخة احترمي حجابك ولا هو عياقة عشان تمشي على حل شعرك ابوكي كان محترم بس الظاهر انك كلك امك اسيا
اوتار بصتلها وبصت لزياد والدموع في عينها ومش عارفة تتكلم
زياد: لو سمحتي يا خالتوا كفاية هي ملهاش ذنب في اي حاجة اوتار مش كدا
اوتار: خدني معاك مش عايزة ابقى هنا عايزة اكلم امجد
عمران نزل من اوضته متشيك لابس البدلة السودة وبيعدل الكراڤته بتاعته: صباح الخير صوتكوا عالي ليه ازيك يا زيزو
زياد بإحباط: كويس
عمران: في ايه بقى مالكوا
احلام: مفيش بس البت دي مفيش حد مالي عينها
اوتار حست بإحراج كبير وعمران بصلها: انتي بتتكلمي عن دي (ضحك) يا شيخة كفاية افترى دي ولا بتهش ولا بتنش سليم باشا شكل مراتك هتملى فراغها على حساب البنية
سليم: احلااام كفاية بقى انا هروح الشركة مع عمران
احلام: مش هتاكل
سليم: لا يا روحي انتي سميتي بدن الكل على الصبح سلام يلا يبني
مشيوا واحلام نفخت بغضب وطلعت
تالين: ماما طبعها صعب متزعليش على فكرآ احنا يسعدنا انك تقعدي معانا مرتاحين حقيقي
حسام: جدآ يعني
اوتار بتمسح عنيها مش عايزة تعيط وتضعف اكتر من كدا
تالين بصت لحسام وشاورتله عليها
حسام صرخ: اوووووتااااار
اوتار اتخضت وبصتله بإستغراب
حسام: انتي كدا بتعصبيني وبعدين انا نقطة ضعفي دموع البنات الحلوين المسكرين
تالين ضربت رجله: يا شيخ اتنيل بقولك فكها مش عاكسها
اوتار بصت لزياد وضحكوا
عز نازل من على السلم: في ايه متوسعوا كدا
تالين كشرت بتقلده: حاضر يا عز باشا
عز بصلها بجمود ومشي اوتار نادت عليه
اوتار: عز استنى
عز استغرب وكمل طريقه
اوتار: استنى انت مكلتش
عز وقف وافتكر
Flash back
ليالي: ععععز لااا واللهي لا
عز: عندي شغل ليالي مش هينفع
ليالي: لا ينفع مش هتمشي غير لما تاكل معايا حرام عليك يا زوز تسيبني اكل لواحدي وعمي وعمتي مش هنا
عز: طب بسرعه
ليالي باست خده: حالآ يلا تعالى يلااا
عز: يلا يا مغلباني يلا
back
عز غمض عينه بوجع
تالين بصت لحسام بقلق وقربت حطت ايدها على كتفه: عز
محستش غير وعز زأها بعنف وغضب بمنتهى القسوة
تالين غصب عنها توازنها اختل ووقعت:اااه
اوتار حطت ايدها على بؤها بصدمة
عز التفت بصلها بصدمه وقرب: تالي.... انتي كويسه
تالين بصدمه هزت راسها بإيجاب
عز بصلها وبصلهم ومشي
حسام قومها: قومي يختي يا حنينة ميت مرة قولتلك متقربيش من عز
اوتار: ازاي يعمل كدا دا مجنون
زياد هز راسه بنفي: مش مجنون دا مجروح دا مكسور الهيلمان اللي انتي شيفاه دا ولا حاجة جواه عيل صغير غضبان بيعيط واي حد بيقرب بيضربه بيصرخ محتاج اللي بيدور عليه محتاج ايد مامته اللي بتطبطب على قلبه قبل كتفه
تالين بحزن: انت معاك حق في كل حرف وفي كل كلمه...
حسام: بس مامي ماتت اللي كانت بتطبطب على قلبه وتدادي ماتت يا فيلسوف زمانك
زياد: ربنا يجبر بخاطره
اوتار: مين مات؟
تالين: مراته يمكن اللي ماثر عليه اكتر انها ماتت بسببه كانت معاه وعمل حادثة
اوتار بحزن: حاجة صعبة... ربنا يصبره ويراضيه بعد اذنكوا
تالين: انتي مكلتيش يا توتا
اوتار: مليش نفس بس عايزة اعرف القبلة منين واصلي فين
تالين: تعالي يا روحي هوريكي المكان بتاع سي عز دا بقى بس للصلاة ولقراءة القرءان تقدري تدخليه عدا قبل الفجر وبعده بيبقى فيه واحيانآ لا عز مش مفهومله حاجة متقطع بس عمله لما ليالي ماتت ربنا يهديه ويهدينا
اوتار هزت راسها بإيجاب:يا رب
راحت معاها لأوضه كانت جميلة ومتزينه بشكل جميل سجادة الصلاة كانت سودا وفخمه واوتار ابتسمت: حلو اووي انه عامل مكان مخصص للصلاة وللعباده
تالين: طول مهو هنا بيقعد فيها مبيقعدش معانا خااالص
اوتار بتفكر في اللي اتقال عن عز وحست بالحزن عشانه صلت وحست براحة ودعت ربنا انه يقف معاها ويساعدها ولقت نفسها بتدعي لعز ان السعادة ترجع لقلبه زي مشافت الصورة بتاعته قعدت تسبح وشافت مصحف كبير على حامل قربت قعدت قصاده وفتحته اول حاجة عنيها وقعت عليها (فأستجبنا له) ابتسمت وابتدت تقرأ في القرءان

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

تقى دخلت البيت لقت اغاني واتنين شباب قاعدين مع سارة وكلهم سكرانين بغضب بصتلهم وقرف:ايه القرف اللي عملاه هنا دا؟؟انا مش ميت مرة اكلمك في الموضوع دا
سارة ضحكت:توتي تعالي
تقى بقرف:اطلعوا براااا اطلعوا برااا
ضحكوا والشاب همس لسارة:بنتك دي مش متحضرة خالص يا سوو بس قمر هي مش ناوية تلين دماغها ولا ايه
سارة ضحكت والشاب التاني قرب من تقى سحابها بعنف وزاها على الكنبة وهو بيقرب منها
تقى ضربته بعنف وهو سحب شعرها وبيحاول يعتدي عليها وهي صرخت في سارة:انتي عايزة ايه خليه يسيبني انتي اتجننتي خليه يبعد عني
سارة بتضحك بخبث:عشان تحرمي يا روحي عشان متشوفيش نفسك عليا عشان خلاص مش هسمع منك كلمة لما اكسرك يا روح ابوكي
تقى جريت على المطبخ مسكت السكينه والتاني بيقرب لوى دراعها وهي شقلبت نفسها وضربته بالسكينه في بطنه بعنف وهو برق وصرخ بألم وهي بعدت وابتسمت ودموع الغل في عينها:انت فاكر ايه ها انك هتقدر عليا تؤ تؤ للاسف غلطان اووي واي حد هيتجرا ويضايق تقى بس هتبقى دي نهايته
سارة قربت وهي لسة سكرانه:انتي...قتلتيه
الشاب التاني شاف المنظر جري
تقى:اه قتلته اه وكنت بدافع عن نفسي وهسيبلك المهمة انك تخلصي منه انا خارجة
خرجت وسارة بغل وغضب غمضت بضيق
تقى قعدت قدام البحر وبتفتكر حياتها مع باباها مازن كانت قد ايه جميلة لحد مسارة اصرت تاخدها بس خلاص هي هتخرج عن تحكمها وعن القذارة اللي هي عايشة فيها وتعيش لنفسها هي بتكره الكل حتى باباها حتى مازن :انا هرجع مصر....عشانك يا عز عشان انا ملكك انت وبس انا كنت بحبك وبحبك وهفضل احبك طول عمري يا عز انت سبق وعجبتك ليالي بس ليالي مش الشخص اللي كان يستحقق انا بقى هفضل محافظة على نفسي لحد مبقى بين ايدك يا روحي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

مازن قاعد بسرحان وبيبتسم
حبيبة:جوزي حبيبي ايه اللي واكل عقله (كشرت)ايه يا مازن ناوي تتجوز تاني
مازن حضانها وهز راسه بنفي:جواز ايه بس دي كانت غلطة دي اكبر غلطة في حياتي انا معنديش استعداد اخاطر بيكي اصلا مرة تانية انا مصدقت انك رجعتيلي انتي ومصطفى وجودي
حبيبة:كنت سرحان في ايه بقى يا نور عيني
مازن بحزن:انا خسرت ليالي اللي سارة خلتها نسخة منها بس معنديش استعداد اخسر تقى مراد ولد وانا بحاوة اتواصل معاه بس تقى دي اللي مش عارف هي عاملة ازاي بقالي سنين مشوفتهاش ووحشتني...
حبيبة:اكيد هتنزل مصر قريب مش مراد قال انها عايزة تنزل مصر
مازن:هتنزل مع سارة والله اعلم دي مصايبها كتير
حبيبة:ان شآء الله خير متقلقش وفك كدا
مازن ابتسم بحزن:ان شآء الله...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز قاعد متضايق وبيفتكر لما زأ تالين وملامحه اتبدلت للحزن
سيف: ايه يا عز مالك في ايه
عز بصله وسكت
مالك:قلقان عشان المهمة ولا ايه
عز بصله وهز راسه بنفي وبص قدامه بثقة:دي مترتبلها ومتخطتلها وخلصانه اهم حاجة السريه زي منتوا عارفين
القائد دخل:عز العملية النهاردا الساعة 12
عز وقف: ازاي يعني
القائد: معرفش عادل صاحبك اللي احنا حطينه في وسطهم ادانى معلومات بكدا العملية الساعه 12 بليل كلمني وبسرعة قفل تقريبآ حد كان جاي
عز: انت متأكد ليه متكونش لعبه
القائد: لعبه او لا هنتحرك احنا عندنا ثقة فيه
عز هز راسه بإيجاب
القائد: انا هاجي معاكوا
عز: ملوش لزوم متقلقش احنا قدها
القائد: انا كلمت امجد امبارح هيبقى معاكوا ومش عايز اي اعتراض لو كانت لعبة الموضوع هيصعب اكتر
عز اتنهد بنفاذ صبر وبصله بجمود
القائد اتجاهل نظراته: انت اعلى منهم انت اللي هتقودهم عز خلي بالك
عز بجمود: احنا مش اطفال شكرا
القائد: خلي بالك اني القائد بتاعك وكلامك بالطريقة دي ممكن تندم عليها
عز بغضب: انا طريقتي مش هغيرها اولآ وثانيآ انت محترمتش رغبتنا وكلمت امجد وانت عارف كويس ان انا م
القائد قاطعه: متنساش دا شغل يا حضرت الرائد ومشاكلكوا الشخصيه بعيده كل البعد عن الشغل
امجد دخل: صح كلامك وانا نسيت كل حاجة بس عز اللي قلبه اسود
عز بصله بغضب وسخرية: انت ليك عين تنطق
سيف: طب نتكلم في المهمة وبلاش نضيع وقت
عز قعد وحط رجل على رجل بمنتهى الكبرياء
القائد بصله بغضب وخرج
عز: مش عاايز غلطه خليكوا مفتحين مش هنتحرك غير لما تاخدو الإشارة مني سيف هتبقى على بعد بسيط مني وانت اللي هتدى الأشارة لمالك يديها لأمجد وسراج من بعده نتحرك بسلاسة المكان مكشوف بس الطريق في صخور كتير اظن انكوا متدربين كفاية تفهموا اللي اقصده
الكل هز راسه بإيجاب وعز رجع راسه لورا بتفكير

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

حسام: انا زهقان بقولكوا ايه متيجوا نعمل اي حاجه
تالين بتقلب في تليفونها: زي ايه
حسام: نلعب مثلا اي حاجة تيجوا نلعب استغوماية
زياد ضحك: يبني اعقل بقى
اوتار خرجت وبصتلهم
حسام: انتي اللي هتنصريني يا غاليه نلعب استغوماية
اوتار بصت لزياد
زياد هز راسه بنفي: لا دي ملكش دعوة بيها دي لو ايدك جت عليها ممكن اكسرهالك عادي جدا يعني
اوتار ضحكت
حسام: بقى كدا طيب انا خارج بقى ومش هقولك تعالى معايا
تالين ابتسمت وبصت لأوتار: تيجي تقعدي معايا في اوضتي اوريكي اللوحة الجديدة بتاعتي
اوتار بصتلها وبصت لزياد: بس انا
زياد: في ايه انتي عايزة تقولي حاجه
اوتار هزت راسها بإيجاب
زياد: طيب تعالي يا حبيبتي
راح معاها وتالين بلمت:حبيبتي!
حسام بصلها وابتسم بخبث: جرا ايه اوعى يكون اللي في دماغي صح
تالين بصتله ورفعت حاجبها: اللي هو
حسام بيغني بطريقة كوميديا: جرب ناااار الغيرة يا تالي
تالين وقفت بإنفعال: لا طبعاً وبطل رخامة يخربيت رخامتك
طلعت على اوضتها
حسام ضحك: اراهنك يا بت دا انا راجل بركة مفيش كلمة الا وطلعت صح وبعدين انا راجل شورقي ودمي حامي كلمة كدا همسة كدا فيها رقبتك يا حلوة
تالين حدفته بالتفاحه وهي على السلم:طب اتلم يا شورقي
وهو خدها كالها بإستفزاز: تسلميلي يا روح الروح معندكيش مانجة!!
تالين صرخ بغيط: بااااارد رخخخمممممم
حسام: من ذوقك يا مؤدبة
تالين طلعت بغيظ وهو ضحك
زياد: مالك
اوتار: انا خايفة...
زياد: من ايه
اوتار: قعدتي هنا مع ناس غريبة وانا
زياد: صدقيني فاهمك بس اقسملك واللهي يا اوتار قعدتك هنا ءأمن من قعدتك مع بابا وامجد صدقيني خالتي طبعها وحش شوية بس بردو طيبة حسام مخه طاقق بس حنين وجدع وعمران محترم وجدع وعز ملوش اي تعامل وجوز خالتي هتحبيه جدا
اوتار دموعها نزلت: خليني اكلم امجد
زياد: اوتار انتي زي اختي وكلامك مع امجد دا مش لصالحك
اوتار: هو بيحبني انا واثقة خليني بس اكلمه
زياد اتنهد واتصل بيه ادالها التيليفون
امجد رد: الو يا سيدي نعم
اوتار: انا اوتار
امجد: اوتار! هو لحق وصلك بسلامته
عز بصله وسيف ومالك وسراج بصوله بخبث
امجد: نعم
اوتار بصوت مهزوز: عايزة اشوفك
امجد: منا قولتلك على اللي فيها وانتي اللي موفقتيش ومعندكيش اي ثقة فيا
اوتار: امجد انا محتاجة اشوفك انا مش معايا تليفون حتى عشان اتواصل معاك انت خدتني هنا من غير اي حاجة
امجد باصصلهم وبص قدامه : امممم ماشي يا روحي حاضر من عنيا هجيلك
اوتار:انا هستناك
امجد:طيب يا عمري حالآ
قفل واوتار بصت لزياد
زياد:انتي بتحبيه بجد ولا محتاجة حد جمبك وخلاص وفي الحالتين اختيارك غلط امجد مش الشخص االي تثقي فيه
اوتار:انا لازم اكلمه اعرف هو عايز ايه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

جلال بغضب:انطقي هي فييييين انا بتكلم بهدوأ بعد كدا مش هيحصلك طيب انطقي
اماني بغضب:اعلى ما في خيلك اركبه وخليك فاكر انا ممكن اوديك في ستين داهية لو قربت منها
جلال:انتي اتجننتي يا اماني
اماني:انت اللي اتجننت انت خدت كل حاجة منها عايز ايه تاني سيبها في حالها كفاية اني ساكته ومش عايزة افضحك ودا عشانها وعشان ولادي
جلال سحب شعرها بعنف وهي غصب عنها صرخت وهو بيشده اكتر:فين البت بقى انتي خايفة عليها ااااه طبعآ مهي من حبيب القلب رعد بس متنسيش مين امها اسياا
اماني بتتألم:سيب شعري سيبني انا هصوت
جلال صوتي بس هتقولي هي فين
اماني عيطت:سيبها في حالها والنبي
جلال ضربها بالألم:انطقي هي فين
اماني هزت راسها بنفي بألم ودموع وصرخت وانفها بينزف:مش هتعرف مكانها لاااء
جلال زأها بعنف وقلع حزامه وابتسم:انطقي بدل مشوه جسمك وفي الأخر بردو هتعترفي وانتي كبرتي صحتك مبقتش زي زمان
اماني بعدت وهو بغل قرب بقى يضربها ومش هامه الضربه تيجي فين وهي بقت تصوت بألم وتحمي وشها على قد متقدر بقت تترجاه بدموع وانهيار:جلاااال كفاااية جلاااال حرام عليك
جلال بيضربها بعنف:انطقي فين اوتار
اماني حست بحاجة بتسيل على جسمها لقته دم بصتله بصدمه وهي منهارة ومش قادرة تاخد نفسها وبتصوت:كفااااااية جللااااااال حراااام سيبني
جلال:مش قبل متنطقى هي فين
ضربها بعنف اكبر وهي انهارت ومبقتش قادرة تستحمل:احلام..عند...احلام....
جلال غمض عينه بغضب:يا بنت ال******انتي طالق واجي من برا مشوفش وش اهلك هنا والبت دي انا هعرف اجيبها ازاي وهتعيش هنا معايا هتمتع بيها وبفلوسها
اماني مش قادرة تتكلم او تتحرك وغمضت عينها بتعب
جلال خرج ركب عربيته وبيسوق بسرعه:انا جايلك ومحدش هيقدر يقف قدامي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز: تمشي دا ايه في مهمة هنقوم بيها وبنرتبلها اقعد
امجد: الله مش اتفقنا ولا ايه يا ابن خالتي
عز بغضب وجمود: انا اللي اقول امتى تمشي وانا مش ابن خالتك انا الرائد عز سليم المنشاوي وانت هنا تنفذ وبس
امجد ابتسم ابتسامه غل ممزوج بسخريه: انت اللي بتؤمر بس التنفيذ والخطة عليا
الكل بصله بإستغراب
عز بصله وبسخرية ابتسم وبثقة: انت واخد مقلب كبير في نفسك ربنا يشفيك
مشي وامجد اتعصب: هو دا جنسوا ايه بني ادم بارد
سيف: بقولك ايه لم نفسك
مالك: والله مفي بارد غيرك
سراج: انت زودتها قوي
امجد: ولا زودتها ولا حاجة هو اللي من ساعه مست الحسن غارت وهو عايش في دور امينة رزق وانتو دايرين وراه تطبطبوا وعاملينلي المحاميين بتوعه ولا كانكوا كنتوا تعرفوا هي ايه
سراج: بقولك ايه ملناش مزاج نتخانق معاك والقائد فعلآ غلط لما حطك معانا عندنا عمليه بليل يا ريت تركز وبلاش شغل التلقيح دا وليالي مكنتش وحشة
امجد بصلهم بغضب ومشي
سيف حط ايده على كتف سراج: اهدى متعصبش نفسك
سراج:منتو عارفين انه كان حاطت عينه على ليالي واكتر من مرة جالها وبقى يحاول يلفت نظرها
مالك: هو فاكر ان لما يجيب سيرة عز مش هيلاقي اللي هيرد عليه هههه لا غلبان
ضحكوا وسيف ابتسم: طبعآ احنا جاامدين اووي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار واقفة في الحديقة مستنية امجد واصرت على زياد ميقفش معاها سمعت صوت عربيه وقفت قدام الڤلة بتاعت سليم ابتسمت ولفت بسرعة تجمع الورد من على الترابيزة واللي قطفته عشان تديهوله حست انه وراها ابتسمت:اتأخرت على فكرآ غمض عينك انا محضرالك حاجة
لفت اتصدمت لما شافت جلال اللي ابتسم ابتسامة واسعه : ورد تعرفي انا عمري محبيت شكله الا النهاردا وانتي واقفة في وسطه احلا من احلا ورده
معرفتش تنطق وبقت ترتجف وترجع لورا بخوف جه يمسكها اتنطرت ووقفت ورا الترابيزه بدموع: لو قربت هصوت امشي من هنا
لفت نظرها الدم اللي على قميصه وهو لاحظ نظراتها ابتسم: معلش ملحقتش اغير كنت مستعجل اجيبك وعمتك اماني مكنتش عايزة تقولي على مكانك الا لما عقبتها شوية ودي كانت النتيجة يلا من سكات تعالي معايا وانا هظبطك على الأخر يا روحي ومتخافيش انا عارف انك متدينة وهتجوزك
اوتار عيطت وبتبعد: انت واحد مريض.... انت عايز ايه مني
جلال بيقرب: حبيبتي بلاش وجع قلب عشان مش هتهربي مني وكمان يا روحي انا عايزك نتجوز موافق مش هنتجوز مفيش مشكلة وهتبقي معايا بردو وملكي انا بس
اوتار هزت راسها بنفي: مش هتاخدني ومش هتجوزك ولا هخليك تقرب مني
جلال شدها وهي صرخت: زياااا
قبل متنطق وتنادي على زياد كان كاتم بؤها وضحك: انت فكرك هسمحلك تبعدي دا بعدك من سكات هتخرجي معايا قدام الحراس بمنتهى الرضا ولا تحبي اخدرك
دفن راسه في رقبتها: انا بموت في ريحتك بموت في كلامك وشكلك بموت فيكي
اوتار بتضرب فيه وهو مش متأثر لحد معضته جامد وهو سابها بألم لما نزف وهي مسحت شفايفها بقرف ودموع بتاخد نفسها اللي كان كاتمه بأيده
جلال باس جرحه بطريقة مقذذة: اي حاجة منك انا راضي وبحبك
اوتار بدموع بتبعد بقرف: انا بكرهك في حياتي مكرهتش قدك
جلال بصلها من فوق لتحت بإبتسامة مقرفة وبيقرب........

#استودعكم_الله ♥
يا ريت الكل يعمل متابعة لصفحتي بينزل عليها الرواية بدري 👇
#Nada_Mohsen

الأسئلة:-
اماني ايه اللي هيحصلها وايه هيبقى رد فعل امجد وزياد؟! جلال هينجح يخرج بأوتار وممكن ايه يحصل؟! حد هينقذ اوتار منه ويا ترى مين؟! تقى وسارة ممكن ينزلو مصر وممكن ايه اللي يحصل؟! سارة ممكن تهمل ايه مع تقى وممكن توصل لأيه؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية غرام الاسد كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثالثة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-