رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة 4 | روايات ندى محسن

  نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 4 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الرابع

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة الرابعة
للكاتبة/ندى محسن♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار سحبت ايدها:لا...انا مش فاهمة حاجة مش فاهمة...
امجد:مش فاهمة ايه تعالي وبس
اوتار هزت راسها بنفي وبعدت:مش هروح معاك
امجد بسخرية:الله ايه الأسطوانة الجديدة دي
اوتار بصتله وبصوت مهزوز: مش هروح معاك مش هخليك تاخدني ليه هو مش هيسيبني وانت مش هتقدر تقف قدامه
امجد سحبها وهو ماسك ايدها بعنف:يلا متعصبينيش
بتحاول تبعده مفيش فايدة وعمالة تشد نفسها: امجد انت اتجننت سيب دراعي اوعى دا مش من حقك وانا مش هروح معاك انت ضعيف ومش هتقدر تحميني
امجد ضربها بالالم وصرخ فيها: اتهدي بقى متخلنيش اموتك في ايدي
اوتار بتعيط وهي حاطة ايد على خدها وباصة في الأرض:مش عايزة اروح معاك
عز فقد صبره وزأه بعنف ولكمه بعنف اكبر ومن اول لكمة انفه وشفايفه نزفو وعز ركله بغل وزاه بغضب صرخ فيه: انت اتخطيت كل حدودك وسيبتك تتكلم لكن تمد ايدك عليها وكلنا واقفين ولا عامل حساب لحد تبقى تتربى
احلام صرخت فيه:عز سيبه خلاااص ميخودها ولا تغور عز سيب ابن خالتك
عمران شده:خلاص بقى اهدى عز اهدى
عز بص لأوتار وعروق رقبته بارزه وزأ عمران وسحبها:تعالي
اوتار كانت هتعترض وبتحاول تبعد ايده:ع..على...فين
عز وقف وبصلها:مش واثقة فيا
اوتار هزت راسها بنفي ودموعه موقفتش نزول:لا واثقة
عز بص لامجد بغضب وتحدي وسحابها وهي مسكت في دراعه وهو اتفاجئ مش طبعها بس حس بخوفها وارتجافها
فتحلها باب العربية وركبها وهي ركبت من غير كلام وهو ساق بسرعة
اوتار بتمسح دموعها وحاطة ايدها على وشها وهو فجاة وقف العربية وقفل الإزاز وهي بصتله والدموع في عينها
عز ابتسم
اوتار بصاله بإستغراب:انت بتضحك على ايه
عز:اصل غريبة شكلك طفولي اوي وانتي بتعيطي
اوتار بصتله وبعدت نظرها عنه وبتمسح دموعها وحست انها غلطت لما مسكت في دراعه
عز اتنهد: انا عارف انه صعب عليكي وعشان كدا خدتك عايزك تحكيلي كل حاجة
اوتار: زي ايه
عز: كل حاجة من يوم معمي رعد مات ولو قبل كدا احكي
اوتار هزت راسها بنفي ونظراتها اتغيرت لنظرات تايهه وخايفة
عز:جلال مش هيقدر يقربلك واللي حصل النهاردا مش هيحصل تاني امجد مش هيتجرأ ويمد ايده عليكي دا اولآ ثانيآ بقى متستهونيش بيا انتي متعرفيش انا ممكن اعمل ايه
اوتار ابتسمت:انا عارفة انك قوي وتقدر تقف قدامه
عز: اتكلمي
اوتار:بس بشرط
عز بجمود:محدش بيتشرط عليا
اوتار:مش صعب
عز:بردو لاء
اوتار بصت قدامها بكبرياء
عز بتلقائية:انتي عايزة ايه يا ست اوتار
اوتار:هتحكيلي حياتك زي مهحكيلك مبأمنش بالصداقة بين الراجل والست بس حقيقي دا هيريحك
عز بصلها:مهتمة ليه
اوتار:زي منت مهتم
عز:شفقة يعني
اوتار بصتله وكلمته دي ضايقتها:انا عارفة انك بتشفق عليا بس....انا مبشفقش عليك انا عايزة اساعدك ويمكن اساعدك...مش اكتر....ومش هضايقك...
عز حس انه ضايقها:احكي وهحكيلك بعدين
اوتار هزت راسها بإيجاب:بس استحملني...
عز:اشمعنا هتعملي ايه
اوتار:اسمعني وخلاص
عز بصلها وهي ابتدت تحكي
اوتار:كان عندي 15 سنة كنت متعلقة بأمجد لما كان بيجي يزور طنط اماني مرات بابا رجعت في يوم كان امجد خرجني بعد المدرسة لقيت عمو جلال هناك قالولي بابا مات ودفنوه وكانت اكبر صدمة في حياتي تعبت نفسيآ بعديها عمو جلال خد مكان بابا في كل حاجة اوضته مكانه شغله كل حاجة رجع لطنط اماني واتجوزها وامجد كان كل يوم يتقرب مني ويساعدني وانا مبقلعش الحجاب بس كل مبكبر معملته معايا بتتغير بقى سعات يضربني لو مسمعتش الكلام لو بعدت ايده عني...لو قالي هاتي حاجة واتلهيت كانت بتبقى حاجات تافهه.....
عز باصصلها:سكتي ليه
اوتار الدموع لمعت في عينها وهزت راسها بنفي:هكمل...امجد شوية وبقى يقولي بحبك بقى يعاملني كويس بس عمي فجاة نظرته ليا اتغيرت بقى يتعمد يقرب مني كتير بقى يدخل اوضتي وانا نايمة...بقيت احس بيه ويوم قومت حسيته شارب ريحة الخمرة كانت محوطاه مكنش قابل كلامي و
سكتت
عز بصلها ومسك ايدها لقاها بتترعش:كملي متقلقيش متخافيش من حاجه
اوتار:مكنش قابل كلامي مكنش راضي يسيبني فضل يضايقني.....فقدت الامل وصوت وامجد لقيته جه وخده برا...من وقتها قفلت الباب وبقيت انام بحجابي واكتر من مرة حاول يدخلي بقى يتلكك ويضربني عشان بس ايده تلمسني كنت بقرف من نفسي لحد مطلب يتجوزني انا بقيت اتهرب وكمان امجد بقى زيه بس امجد مطلبش يتجوزني غير النهاردا بطريقة غريبة دي حياتي بإختصار انا كنت طول الوقت خايفة ضعفت كنت هستسلم من كتر مجلال كان بيضربني ولما حكيت لامجد يساعدني جلال حرقني بالسكينة واليوم دا كنت تعبت بس حاربته بكل طاقتي وعورته بالسكينة في ايده وكنت هصوت خرج قفلت الباب مكنتش بعالج الجرح مكنش راضي كان بيشدني ويقطع فستاني مخصوص يشوف الجرح لو لقاه متعالج ب...بيفتح الجرح تاني اللي في ضهري انا تعبت انت مش هتقول لحد صح
عز بصلها:يعني لمسك
اوتار بصتله بصدمة وهزت راسها بنفي قاطع:لا...لا طبعآ انا مسمحتش ولا هسمح...لا هو ولا امجد ولا حد...تعرف
عز:ايه
اوتار:عمري موثقت في حد غير في بابا وانت من بعده
عز بصلها وقلبه دق بطريقة غريبة
اوتار بصت لأيده الماسكة في ايدها وبعدتها بحرج وضيق:انا مكنتش متخيلة اني هحكي بالثبات دا ومن غير معيط بس انا مبحبش دا..
عز بص لأيدها وفهم قصدها ابتسم بتحفظ وهز راسه بإيجاب
اوتار:احكي بقى انت
عز بصلها وحس انه فعلاً محتاج يتكلم
اوتار:انت قولتلي... احكي
عز:اتجوزت بنت صاحبت ماما اتقابلنا في النادي حبيتها جدا كانت لطيفة وجميلة وروحها حلوة (ابتسم)كنت بحب الهزار وشوية طايش زي اي شاب كنت بحب الجنون معاها وهي شبه الملاك اتجوزنا بسرعة وعشت اجمل ايام حياتي معاها لحد....لحد مطلعت في مهمة لحد مقبضت على اكبر تاجر مخدرات واترقيت بقيت رائد في وقت قصير..بعدها طلبت نخرج كانت تصرفتها غريبة بعد شهرين بس من جوازنا ومصدقت تطلب تخرج وخدتها خرجنا بس اتصدمت انه مفيش فرامل.... مفيش فرامل قعدت احاول اوقف العربيه بكل الطرق فتحت العربية لما لقيت مفيش مفر طلبت منها تنط بس هي مسكت فيا وقالت لا اقنعتها اني هنط معاها وفهمتها ازاي تنط نطت واتجرحت وانا قومت روحتلها وسمعنا ضرب نار وعربية جاية علينا حضنتها وبدور على سلاحي ملقتوش وافتكرت انه في العربية في الوقت دا تلاتة ملثمين نزلو اتنين اجسام ضخمة وكبيرة وواحد متوسط انا قلقت عليها وهي بتعيط وخايفة وحضنتها وهمستلها هتجري على العربيه اللي كانت دخلت في الشجرة وشوية وهتولع تجيب السلاح من التابلو بس في ثواني كانوا الأتنين ماسكني وانا ضربتهم بعنف بس في واحد منهم ضربني على دماغي وقعت ولقيت التالت بيقرب منها وهي بتترجاه وجريت عليا بس قبل متوصلي كان شدها وهي بقت تضربه حاولت اقوم ضربوني على دماغي حسيت اني مبقتش شايف بسبب الدم وهي بقت تصوت وتترجاهم يسيبوني بس التالت دا ماسكها وبقى يهمسلها وايده محاوطها وانا اتجننت وضربت اللي ورايا وقومت ضربتهم بس اللي كان ماسكها خرج السكينة وف ثواني كان كان حاطتها على رقبتها ومازال بيكلمها لحد منظرتها ليه اتغيرت لغل وقالتله حاجة وفي ثواني كان...
اوتار بدموع بصاله وكانه بتشجعه بعينها انه يكمل
عز غمض عينه بيحاول يسيطر على افكاره بس مقدرش والصورة استحضرت قدامه من اول وجديد بعد مقعد سنتين بيحاول ينسى وهي لاحظت تشنجه وهو همس:دبحها صفاها قدامي دبحها مقدرتش اعمل حاجة مقدرتش انقذها كنت عاجز دماغي كانت بتنزف كنت عاجز ضربته بعنف بس كان رافض يسيبها لحد مقعدت اضرب فيه سابها مسكتها بحذر وهي بدموع بتتنفس بصعوبه لونها اتغير وانا بفقد الوعي وبقاوم وهي بس بتردد سامحني انا وصلت للعربية بصعوبة كنت منهار كنت دايمآ فاكر اني بسيطر على مشاعري لكن انا كنت بموت وقعدت جمبها وهي مسحت دموعي حضنتها بحذر ... انا محستش غير وانا في المستشفى فوقت الدكتور قال نبضها ضعيف و... وبعدين الدكتور مقدرش يعملها حاجة... كانت حامل قالي البقاء لله خسرتهم.... خسرتهم
اوتار بصتله ولأول مرة شافت دموعه وهي دموعها موقفتش ولاحظت مبقاش عارف يتنفس وبيفتح قميصه وهو بيستحضر كل صغيرة وكبيرة في اليوم دا
اوتار: عز في ايه عز
بتحاول تفتح العربية مبتفتحش لازم من عنده
عز بيسحب نفسه بسرعة ويخرجه بنفس السرعة صدره بيعلى وبيهبط بسرعه وهي افتكرت اللي كانت بتسمعه عن علم النفس وبتردد قربت منه وعز صوت انفاسه بيعلى وهي حضنته بكل قوة فيها:اهدى بس اهدى انت كويس انا جمبك كل شيى بيتصلح هي اكيد في مكان احسن عند ربنا اهدى عز
ابتدى يهدى شوية بشوية وهي مكلبشه فيه وتقريبآ شوية وهتبقى قاعدة على رجله حست بإيد عز اتحركت على كتفها بصتله شافت الدموع في عينه ونظرة عمرها مهتنساها نظرة معرفتش تفسرها بس نظرة وجع وضعف وهو بعدها وهي بعدت بإحراج وهو بصلها وبص قدامه مسح دموعه بكبرياء وساق بسرعه على البيت نزلت اوتار وطلعت على اوضتها وهو قفل العربية وطلع على اوضته بيفكر في اللي حصل واتضايق حضنه ملك ليالي وبس ومش من حق اي حد غيرها اتضايق وخرج خبط على اوتار ملقاش صوت خبط تاني: ملحقتش نامت يعني
دخل ملقهاش سمع صوت المية في الحمام قعد على الكرسي بتعب
اوتار خرجت وهي بتنشف شعرها بعد مغيرت هدومها للهدوم اللي كانت تالين سيبهالها وعز رفع راسه بصلها واتصدم وكأنه شاف حورية وهي محستش بيه دماغها مش فيها بتفكر في اللي حصل وبتنشف شعرها اللي واصل لتحت خصرها
عز وقف وكان شكلها جذاب قرب وقف وراها وهي وقفت بخوف لما حست بحركه وراها ومعندهاش الجرأة تلف وارتجفت: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم الله لا اله الا هو الحي القيوم
عز ضحك على شكلها وطريقتها غصب عنه وهي لفت بصدمه اتنطرت لورا بصدمه وخدت الحجاب حطته على راسها بإحراج وضيق وطبعآ كان شعرها كله باين ومفرود وهي بقت تلمه من تحت الحجاب: انت ازاي تدخل كدا وازاي تفضل واقف كدا ازاي محستش بيك ولا بدخولك ازاي
عز قاطعها بإيده اللي اتحطت على شفايفها: اهدي ازاي ازاي انتي دماغك مش فيكي وسرحانه فطبيعي مش هتحسي بيا وانا خبطت مرتين مش جن مثلآ وازاي فضلت واقف معرفش كان اول مرة اشوف شعرك وربنا يسامحني على الذنوب اللي خدتها بسببك بس شعرك حلو اووي
اوتار بعدت ايده: انت جاي هنا ليه
عز رجع لبروده وكبرياءه: اللي حصل النهاردا دا
اوتار قاطعته بثقة: نسيته ومش فكراه
عز ابتسم: لا شطورة بس في حاجه عايز اعرفها ومش عايزك تنسيها حضنتيني ليه
اوتار وشها احمر وبعدت نظرها عنه
عز: انتي مبتقبليش حاجة زي كدا ولا بتحبي كدا وعارفة انه حرام عملتي كدا ليه
اوتار بصتله وبصت لتحت بإحراج: انت كنت مش قادر تتنفس الحالة دي اسمها متلازمة الخوف بالعربي كان لازم احضنك واطمنك وفعلا نجحت
عز: اممم على كدا اي حد معدي مش قادر يتنفس تحضنيه الشعب كله بالشكل دا هيبطل يتنفس
اوتار غصب عنها ضحكت
عز ابتسم وهو شايف ضحكتها
اوتار هزت راسها بنفي: لا هو مش كدا
عز: امال
اوتار: سؤالك جوبتك عليه واحنا في العربية
عز: اللي هو
اوتار: انا واثقة فيك...يمكن عشان بابا كان عنده ثقة فيك معرفش...
عز ابتسم بتلقائية وبص لشعرها اللي باين وهي متوترة من نظراته وهو قرب منها بعدت بحذر وبعدت وشها وهو ابتسم ودارى شعرها: تصبحي على خير
بصتله وابتسمت وهو خرج وهي ضحكت وهي بتنط بسعادة مش عارفة سببها بس مش دايمآ الحاجات الحلوة بتدوم.... حست بإيد على كتفها ابتسمت ولفت: ايه تاني يا
سكتت اول مشافت عمران
عمران ابتسم: انا بردو بقول كدا عز كان عندك بيعمل ايه؟
اوتار ارتبكت: عز...هو كان بيقولي حاجة
عمران: طيب دا مش موضوعنا عايز اتكلم معاكي كلمتين
اوتار:ايه ممكن بكرا
عمران قعد على السرير:تعالي اقعدي
اوتار بصاله وهي واقفة عند الباب
عمران:انتي قلقانه ليه متخافيش
اوتار مش بصاله وبتتعامل بجمود:لو سمحت اخرج
عمران:انتي شكلك ملكيش مزاج لأمجد انا عايزك
اوتار بصتله بضيق من جرأتوا
عمران:في ايه عايزك عايز اتجوزك
اوتار بصتله بصدمه
عمران وقف وقرب منها:مالك يا اوتار في ايه كنت فاكر ان ردك هيبقى غير كدا
اوتار بعدت:لو سمحت اخرج
عمران:انا هقولك يا ستي انتي محتاجة اللي يقف جمبك ويحميكي وانا مكدبش عليكي عايز واحدة لرغباتي وفي الحلال احنا الاتنين محتاجين بعض بس كل واحد بطريقته
اوتار مصدومة من كلامة وهو قرب حط ايده على وسطها:وانتي بسم الله ماشاءالله قمر مع انك رفيعه بس تجنني ومتقلقيش ههتم بيكي اوي بعد الجواز
اوتار زاته وضربته بالالم والدموع في عينها وبغضب:انت لو مخرجتش هصوت والم عليك البيت فاهم
عمران سحبها بغضب ورزع الباب بتاع اوضتها وهي بتزاه:انت بتعمل ايه سيبني
عمران:قسمآ بالله لتدفعي تمن الألم دا غالي وغالبآ تمنه شرفك
اوتار بتبعد وهي مرعوبة منه ومن كلامه ومن نظراته ليها وهو سحبها بعنف وعايز يفتح فستانها وهي صوتت غصب عنها بدموع:خلاااااص انا اسفة سيبني
عمران شد شعرها بعنف وهي اتصدمت لما لقته بيقربها منه وايده بتفتح زراير فستانها وهي مش عارفة تبعده وهو باصص لشفايفها بتزأ وشه بعنف وصرخت بصوت اكبر:كفااااية والنبي ابعد الحقوووني عععععز بالله عليك تعالى
عز كان في الحمام خرج على صوتها بسرعه فتح الباب واتصدم وسليم واحلام كانوا خرجوا من اوضهم وتالين وحسام كذلك
عز زأ عمران بعنف وهو مصدوم وهي مسكت فيه وجسمها كله ساب وهو مسكها بيسندها:اوتار....
اوتار بصت لعمران ودفنت راسها في كتف عز
عز بص لعمران بغضب:انت ازاي تتجرأ وتيجي هنا وكنت عايز ايه منها انت اتجننت يا عمران
عمران:في ايه انا عملت ايه عايز اتجوزها وهي اللي مكبرة الموضوع
سليم:تتجوز مين؟
احلام:هي اثرت عليك الزبالة دي تتجوز مين يا عمران انت اتجننت
عمران:ماما لو سمحتي
عز بص لأوتار:ايه اللي حصل عملك ايه مالك اتكلمي اوتار متخافيش انا معاكي
اوتار بدموع:قالي كلام وحش وانا ضربته بالألم وايدي هتلاقيها معلمه على خده وهو قال هيدفعني تمن الألم دا وان تمنه....
بصت لعمران وعز حط ايده على ايدها وكأنه بيقويها:كملي متخافيش
اوتار:تمنه شرفي....اتهجم عليا وانا صوت واللهي دا اللي حصل انا زأيت وشه وجرحته بضوافري
عز بص لسليم بغضب:ايه رايك في ابنك المحترم ايه رأيك يا مدام احلام مش مصدقة جروح وشه تثبت
تالين بصت لحسام وهما الاتنين مصدومين
سليم بصراخ:انت ايه اللي عملته دا
عمران باصص لأوتار
اوتار ورا عز وماسكه فيه بخوف وارتجاف ودموعها مجفتش وهو فقد اعصابه ولكمه بعنف لأول مرة في حياته وزأه:برااااا اياك اشوفك قريب منها مرة تانيه اياك اشوف عينك بس بصلها بصه مش كويسة
احلام اتعصبت:انت اتجننت يا عز ضربت ابن خالتك ودلوقتي اخوك عشان مين عشان عاهرة
اوتار بصتلها بصدمه
احلام بغضب:انا خلاص مش طيقاكي غوري بقى من ساعة مجيتي كل حاجة باظت براااا اطلعي براااا انا مش هستنى لما يخسروا بعض بسببك لأول مرة يمد ايده على اخوه
اوتار بتقفل زراير الفستان بتوهان وبصت لتالين ولعز بعدت وخدت فستانها ودخلت الحمام
عز بغضب:انتي ايه انتي مبتمليش المفروض تعاقبوا مين الظالم ولا المظلوم انت فاكر ايه ملهاش حد لا تبقى غلطان وانتو عشان هي بنت وعشان ابنكوا هو اللي غلطان خلاص كل حاجة مباحة
عمران: وانت محموق ليه ملهاش حد وداخله دماغي يا اخي ملكش دعوة محدش هيحاسبني ولا هيقولي حقنا وانت من امتى بتتدخل
سليم قاطعه بالم صدم الكل: انت ايه البجاحة اللي انت فيها دي انت فاكر اني هسكتلك انت اتجننت يا عمران ولازم تفوق
عمران حط ايده على وشه بصدمه وهو باصص لسليم
اوتار خرجت بتوهان وقفت قدام تالين مدتلها الفستان: اسفة اني... مرجعهولك من غير مغسلوا بس... انا كنت لسه لبساه...
تالين بصالها: انتي كويسة؟؟
اوتار هزت راسها بإيجاب وهي تايهه بصت لعز وليهم: انا همشي.. انا اسفة
عز كان هيمسكها اتراجع وبعد ايده: تمشي فين مفيش مشيان
اوتار بنفس النظرة التايهه وارتجافها: انا كنت غلط... انا كان لازم اسلم نفسي لجلال كان لازم اوافق عليه مش كدا؟هو دا اللي الكل عايزه صح هو دا اللي كان هيخلي الكل ميقدرش بتكلم معايا مش كدا؟
انهارت في العياط: انا لو كنت عاهرة فعلاً كنت وافقت اسلمله نفسي واعيش معاه ملكة بس انا مش كدا واللهي مش كدا حرام عليكوا انكوا تتكلموا كدا عليا وانا معملتش حاجة على الأقل احترموا الراجل اللي رباني واللي علمني الصح والغلط انتوا مش متخيلين كلامكوا دا بيعمل ايه
عز بص لامه بغضب وهي مستغربه من كلام اوتار
اوتار انهارت اكتر في العياط: مشيني من هنا بقى سيبني امشي بقى والنبي سيبوني في حالي لو انت حاسس بجرحي ولو شوية صح خليني امشي خليهم يسيبوني في حالي وهبعد خالص كفاية والنبي خلي كل دا يخلص بقى انا تعبت نفسيآ وجسديآ خلاص
عز حضانها بقوة وهي انهارت في العياط واحلام اتصدمت والكل اتصدم وعمران ابتسم بغموض
تالين: ه.. هو دا عز!!
حسام فاتح بؤه بصدمه:دا حضنها!!
عز بصلها مسح دموعها: فاهم وعارف وحاسس اهدي
اوتار بعدت بضيق: هتمشيني من هنا صح
عز بص لأحلام واحلام مشيت على اوضتها وسليم وقف قدامها: انا اسف انا معرفش عقله كان فين هو مش من النوع دا وبترجاكي تفضلي هنا انتي من ريحة اعز الحبايب ربنا يرحمه
اوتار بصت لعمران وبعدت نظرها عنه
عز بغضب: اطلع برا مشوفش وشك هنا فاااهم براا يا عمران
عمران خرج بهدوأ وعز مستغرب اللي حصل هو عارف ان اخوه مش من النوع دا بس مصدق اوتار في كل كلمة قالتها
عز بص لتالين: خليكي معاها النهاردا لتنامي معاها لتاخديها اوضتك عشان تعرف تنام
اوتار هزت راسها بنفي: مشيني سيبني امشي بس ومتمنعنيش
عز: جلال مش هيسيبك ومضمنش يحصل ايه اسمعي الكلام واطمني تالين هتبقى معاكي
تالين هزت راسها بإيجاب: متخافيش
اوتار لسه ماسكة ف عز
وعز بص لايدها:اوتار انتي بتثقي فيا وانا بضمنلك محدش هنا هيضايقك وتالي مش هتسيبك
اوتار سابت دراعه ببطئ وكانها سيباه غصب عنها
عز خد حسام وخرجوا وسليم راح لعمران
تالين قفلت الباب: اقلعي الحجاب والفستان دا والبسي البجامة دي ومتقلقيش محدش جاي وادي الباب قفلناه بالقفل
اوتار: انا عايزة امشي
تالين: هتروحي فين يا توتا بس وبعدين حد يبقى مهتم بيه عز ويقول امشي تؤ تؤ محصلتش دي انا مش عارفة انتي عملتي فيه ايه ايه اللي مخليه مهتم اوووي كدا
اوتار بشرود: شفقة... صعبت عليه...
تالين متكلمتش لمجرد ان مفيش كلام تقوله فعلاً اوتار معاها حق عز اه جامد قاسي بس انسان وعنده قلب واوتار حالها ممكن يكون سبب في رق قلبه بس في الحالتين دا كويس ان عز يخرج من الحالة اللي كان فيها
عز عمران شاغل باله قرر يروح يتكلم معاه طلع على اوضته في الدور اللي فوق وقبل ميدخل سمع كلامه مع سليم
سليم:انت مجنون يعني تضايقها وتعمل مشكلة عشان تكشف مشاعر عز عشان تعرف في امل يحبها ولا لا انت ايه يا عمران لغيت عقلك كان في ميت طريقة
عمران:اهو دا اللي حصل مهو شوشو كان موجود اسكووووت مش كان موجود وكان تالتنا وهي حلوة جدا وبعدين انا بني ادم دم ولحم يعني
سليم:مشوفتش في برودك دا كان شويه وهيكسرك وانا عن نفسي هموت واضربك
عمران:بذمتك مش اتحمق عليها وكان هيتجنن انا قولت لايقين على بعض
عز كور قبضه ايده وعروقه برزت بشكل مخيف
عمران:نفسي ينسى ليالي بقى ويعيش انا واثق ان اوتار مش هتطول وفي خلال ايام هتكون قاعدة في قلبه ومربعه هما الأتنين بيكملوا بعض وهما الأتنين محتاجين لبعض
عز كان هيدخلهم بس وقف ونزل على اوضته:تقريبآ انا اللي خلتهم يفهموا غلط انا اللي كنت غلط تعاملي وتعاطفي معاها خلاهم يفكروا انها ممكن تاخد مكان مراتي
مسك صورة ليالي وهز راسه بنفي:سامحيني انا غلطت بس مش هكررها سامحيني انتي مراتي وحبيبتي ودنيتي يا ليالي....اوعدك اني هغير تفكيرهم هغير كل دا هرجع عز بتاعك انتي وبس

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

زياد:صباح القمر يا ست الكل
اماني ابتسمت وشالت جهاز التنفس من عليها
زياد:لا لا خليكي تتحسني بسرعة كدا
اماني هزت راسها بإيجاب:فين امجد
زياد:امجد اتجنن وبيقول انه لازم يتجوز اوتار وانا قلقان عليها هي بتحبه بس هو ميستهلهاش
==ليه بقى ان شاءالله
زياد التفت ولقاه امجد بص قدامه بضيق
امجد:انا عايز افهم هي قيلالك ايه وايه اللي غيرها مرضتش تيجي معايا ليه
زياد:مرضيتش؟
امجد:اه خلتني مديت ايدي عليها
زياد:وايه اللي خرشمك كدا
امجد بغضب:الزبالة اللي اسمه عز فجأة بقى شهم وبيحميها لا وخدها ومشي لا وهي تقوله واثقة فيك قسمآ بالله مهعديهالهم
زياد:يا شيخ بقى سيبها وابعد عنها والحمد لله انها رفضتك
امجد بغضب:متستفزنيش عشان انا على اخري فاااهم
زياد بسخرية وهو ماشي:اتشطر على اللي ضربك
امجد:شايفة قلة ادبه
اماني:هو معاه حق في كل كلمة ابعد عنها يا امجد كفاية وجع قلب ليها البنت دي اتحملت كتير سيبها للي يعوضها سيبها تلاقي نصيبها
امجد اتعصب اكتر:نصيبها مين انتي متخيلة ان حد هياخدها مني دي بتاعتي دي ملكي من يوم مكانت بالفيونكات من يوم مكنت بروح اخودها من المدرسة دي ملكي
اماني مسكت ايده:بلاش تغلط تاني
امجد:تاني؟وانا غلطت امتى اولاني
اماني بصتله وهو ارتبك وهي سابت ايده:بلاش يا امجد بلاش...ابعد عنها يبني
امجد مشي وهي غمضت عينها بحزن:حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا جلال بس خلاص انا مبقتش خايفة منك ضرب وبتضرب اهانة وبتهان انا مش هسكت كفاية انك بوظت امجد ربنا ينتقم منك يا جلال....عمرك معلمته حاجة كويسة وخليته يبص لمرات واحد كان شايله على راسه بس حقدك دا اللي دمرنا وهو نفسه اللي هيدمرك يا رتني مكنت رجعتلك ولا مشيت ورا كلامك

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار فاقت شافت تالين قاعدة على السرير:صباح الخير
تالين ابتسمت:صباح النور والقمر والسعادة
اوتار تليفونها رن لقته زياد ردت:الو يا زياد
زياد:قلقتك ولا ايه
اوتار:لا انا كنت لسه صاحيه بس
زياد:عاملة ايه انا جايلك
اوتار ابتسمت:طيب كويس
زياد:وجايبلك حاجات كمان
اوتار:بيتهيقلي اني هاجي معاك...انا موافقة اتجوز امجد......
تالين اتصدمت
زياد اتعصب:اوتااار تتجوزيه ايه اوتار انتي مش عارفة حياتك معاه هتبقى عاملة ازاي هيتحول امجد مش ليكي وانتي مش عاجبك دلوقتي بعد الجواز هيزيد سوء حياتك معاه هتبقى جحيم
تالين نزلت شافتهم كلهم قاعدين كل واحد في ناحية
حسام:بنت حلال يا قلبي تعالي اترزعي معايا بدل منا قاعد كدا
تالين بصتله
حسام:مالك؟؟تالي في ايه
تالين:اوتار كانت بتتكلم مع زياد وقالت انها هتتجوز امجد
عز بصلها وبص في تليفونه وهو بيتحكم في اعصابه
تالين:انا متضايقة هي مبتحبوش ومش عيزاه
عمران:لو مش عيزاه مش هتتجوزه
تالين بغضب بعدت نظرها عنه:كله بسببك انت
طلعت على اوضتها وحسام اتنهد:عز مش هتخليها تتجوزه صح
عز بصله بجمود وسخرية:ليه اضربها على ايدها ولا اعاقبها انا مالي هو انا خلفتها ونسيتها وبعدين انا تعبت من وجع الدماغ دا ومش فاضيلها
سليم بصله بصدمة وحس ان عمران كان غلط عز مشاعره متحركتش ناحيتها
احلام ابتسمت:احسن خليه ياخدها وبالمناسبة تقى كلمتني وقالت انهم جايين بكرا حجزوا التذاكر امبارح
عز هز راسه بإيجاب وبيرفع عينه شاف اوتار نزله ملامحها بهته وشكلها متغير عرف انها سمعته بصتله بحزن وابتسمت:انا همشي مع زياد...سلام
رفعت ايدها شاورت لعز باي وبصت لسليم:حقيقي كنت شخص لطيف وفيك حنية غريبة ربنا يخليك ليهم....
بصت لحسام:سلام...
حسام بعد نظره بضيق وهو متضايق من اهله وخرج
اتجاهلت عمران وبصت لأحلام:انتي زي اي ام خايفة على عيالك مش زعلانه منك بس انتي فاهمه غلط انا مش عارفة طنط اماني كلمتك عشان عمو جلال بيضايقني...بس انا مسكتش عشان كدا مشتني
احلام:ازاي بيضايقك
اوتار بصتلها وبصت لتحت
عز مقدرش يفضل ساكت:كان بيتهجم عليها ايه عايزة تفسير تاني
احلام اتصدمت وبصتلها:ازاي انت بتهزر دي زي بنته
عز:عشان انسان قذر
احلام بصت لأوتار
اوتار بكسوف:هستناه برا...انا ودعت تالي
عز كان هيتكلم بس سكت واتظاهر بالتجاهل
اوتار بصتله وخرجت دموعها نزلت
حسام:هنشوفك تاني؟
اوتار ابتسمت بحزن:احنا ونصيبنا بقى
حسام:انتي كنتي اكتر من اخت بالنسبة ليا حبيتك زي محبيت تالي
اوتار:انت شخص لطيف وكويس وشكرا انك كنت لطيف معايا
زياد جه وهو شايل شنطة على كتفه لقاها واقفة ابتسم:وانا اقول ايه اللي كان ناقصني الأيام اللي فاتت اتاريكي وانا مش داري
اوتار ابتسمت وبتمسح دموعها:بطل طيب ويلا بينا
زياد:واثقة انك عايزة تمشي؟
اوتار هزت راسها بإيجاب
زياد بص لحسام:هبقى اجيلك
حسام:انا جاي معاكوا
زياد رفع حاجبه:معانا فين
حسام:هوصلها معاك
زياد:طب يلا
حسام:هجيب عربيتي يلا
ركب زياد جمب حسام واوتار ورا سندت راسها على الشباك وبتفتكر لما كانت راكبة مع عز وابتسمت
عز خرج بخنقة واحلام كانت ساكته
عمران:مكنتش متخيل انها هتمشي
سليم:خلي شوشو ينفعك
احلام:انا شكلي غلطت في حقها
سليم:شكلك يا شيخة دا انتي كنتي بتسممي بدنها غير المية اللي حرقتيها بيها
احلام:وجودها هنا كان غلط وانا بخاف على ولادي
سليم:من مين يا احلام من اوتار من البنت الغلبانه دي ربنا يسامحك يا شيخة وانت يا عم زفت جاي ولا تستقيل وتريحني
عمران:جاي يا باشا جاي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

سيف:وبعدين كدا هنعمل ايه
القائد:مش فاهم ازاي حصل كدا وعادل اللي كان بيجيبلنا الأخبار ربنا يرحمه
سراج:كدا احنا توهنا مقدمناش غير اننا نراقبهم
مالك:نراقبهم ازاي بقى
عز دخل
القائد:حمدلله على السلامة
عز قعد:الله يسلمك
القائد:احنا زي مكنا بنقول الحل نراقبهم
عز:المهمة يوم رأس السنة في نفس المعاد
امجد:وانت ايه عرفك يا زكي
عز اتجاهله
القائد:عرفت ازاي يا عز
عز:من عادل
الكل بصله
القائد اتنهد:عز
عز:انا ولا بهزر ولا بستخف بيكوا عادل قبل ميموت نقلنا صورة واضحة جدآ عن شخصيه الدمنهوري وانه ممكن يكون عمل كدا عشان يتوهنا ودا من خلال سماعي ومعرفتي بالشخص دا
فريق عز قاعد سامع وفريق تاني قاعد معاهم وهو فريق احمد ومكون من(رأفت ومحمود وجمال وادم)
القائد:طيب انتوا الأتنين هتطلعوا بالفريق كله لازم نوقف المهمة دي بأي تمن ومش عايز اعتراض يا عز انت كفء بس مش عايزين مخاطرة واكيد الدمنهوري هيبقى عامل حسابه في كل خطوة وهما مسلحين
عز بصله ومعترضش وبيبص لكل واحد فيهم
احمد هز راسه بإيجاب:علم وينفذ
(احمد وعز مش متفاهمين هما في نفس المستوى في كل حاجة تقريبآ مطلعوش مهمة الا ونفذوها بمنتهى المهارة بس احمد بقى يقارن نفسه بعز ودا كان سبب كافي انهم ميتفهموش بس عز دايمآ بيتجاهل)
عز بص للقائد
القائد:عز عايزك تيجي على مكتبي
مشي وسراج بصله:عايزك في ايه
سيف:وهو عرف منين يا اذكى اخواتك استنى يرجع ونشوف
القائد (ماهر السيوفي):بتفكر في ايه مين منهم الخاين
عز ابتسم برسمية:طول عمرك فاهمني
القائد ربع ايده قدام صدره:اتمنى يا عز
عز:محدش كان عارف بالمهمة دي الا فريقي وفريق احمد واللي حصل ان حد خرج سر برا وهو كان السبب في موت عادل
القائد بترقب:وليه منفرضش ان عادل هو اللي كشف نفسه
عز هز راسه بنفي:عادل مش غبي وانا واثق فيه هما عرفوا وعذبوه ولو كان اعترف مكنوش هيموتوه كانوا هيعوزو يستفيدوا منه بس هما كانوا قصدهم يموتوه والغريبه ان واحد متكهرب ازاي يموت بالغرق وكانه كان في بحر؟ في لغز وانا مش مرتاح وعشان كدا انا هحاول اعرف مين الخاين واللي كان سبب في موته
القائد:بتشك في مين
عز سكت بتفكير:كلهم صحابي ولو ركبتها على كل واحد فيهم مفتكرش ان حد يعمل كدا
القائد:ولا امجد
عز:امجد مجنون بس متخيلهاش منه ومشاكلنا الشخصيه حاجة واللي حصل دا حاجه تانية ولا ايه وانه يقتل عادل لا...صعب
القائد هز راسه بإيجاب:تلت ايام ونشوف وانا هطلع معاكوا
عز هز راسه بإيجاب:الموضوع اتعقد اكتر
القائد ابتسم:بس واثق فيك لأنك تربيتي
عز ابتسم وخرج والقائد بيفكر مين ممكن يعمل كدا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار دخلت البيت كان في منطقة شعبيه وكان البيت بسيط دخلت شقتها وحسام وزياد وقفوا على الباب
زياد:لو في اي حاجة كلميني الشقة فيها اكل وفيها شرب وفيها اي حاجة ممكن تحتاجيها
حسام:شكلها مريحة مينفعش تتبنيني
اوتار ضحكت والدموع في عينها
زياد اتنهد وقرب وقف قدامها:في ايه يا توتا
اوتار هزت راسها بنفي:مفيش
زياد:لا فيه
اوتار:انا خايفة في حته غريبه انا طبيعي ابقى خايفة اني ابقى هنا لوحدي
حسام:شوف يا سيدي قولتلك اقعد معاها
زياد:طب اخرس طيب
حسام ضحك
اوتار ضحكت وبصتله:خلاص انا كويسه
زياد:هبقى اتصل بيكي
اوتار هزت راسها بإيجاب
مشيوا وسابوها وهي قفلت الباب وبصت حواليها ودخلت المطبخ لقت ميه واكل والتلاجة مليانه ابتسمت وشكرت ربنا ان في حياتها زياد يعوضها عن اخوها وافتكرت عز ودموعها نزلت على الكلام اللي كان بيقوله لأهله
اوتار حطت ايدها على قلبها:حاسه بحاجة غريبة
عز حط ايده على قلبه:حاسس بحاجة غريبة...
امجد وسيف بصوله بإستغراب
سراج:انت كويس؟
عز هز راسه بإيجاب وقعد بيقلب في الملف الخاص بالدمنهوري

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

جلال ابتسم:يعني هي دلوقتي في الشقة لوحدها
.....:اه من خلال مرقبتي للبيت عرفت ان زياد ابن حضرتك خدها وداها
جلال ابتسم وبص لأيده مكان عضتها وابتسم:هانت يا نور عيني هانت يا روح قلبي بكرا تكون جاهز هنروحلها وانتوا عارفين هنطلع على اسكندرية بعد منخدها ومن هناك هنطير على برا
الحارس بتاعه هز راسه بإيجاب وجلال ابتسم:بكرا يا توتا بكرا يا نور عيوني هتبقي معايا انتي (ضحك بإنتصار)وكل حاجة تملكيها هتبقى ملكي.....


#استودعكم_الله ♥
يا ريت الكل يعمل متابعة لصفحتي على الفيس بوك بينزل عليها الرواية بدري 👇
#Nada_Mohsen

اسئلة الحلقة:-
عز واوتار تفتكروا كدا بعدو؟!جلال هيروح لأوتار وممكن ايه اللي يحصل؟!تفتكروا عز غلط لما سابها وليه وهي اصلا مش مسئوليته؟! اماني كانت تقصد ايه ان امجد بص لمرات غيره؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية غرام الاسد كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الخامسة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-