رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الخامسة 5 | روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الخامسة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 5 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الخامس

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة الخامسة
للكاتبة/ندى محسن♕Noody♕
#Nada_Mohsen

النهار طلع بيعلن عن بداية يوم جديد مجهول احلام مهتمية بالبيت عشان اللي جايين تالين وحسام بيتكلموا بالنظرات لحد محسام همس:انا مبطقش الست دي ولا عيالها ولا مراد الغتت
تالين:ومين سمعك يخربيت دمه
حسام:بقولك ايه هما يجوا تسلمي وتطلعي على اوضتك متتكلميش معاه نهائي ولو قلك يا تالي هيبقى فيها كلام تاني
تالين:وانا مالي انا انا مبتكلمش معاه مليش علاقة
حسام:اديني قولتلك وبس كدا
تالين:حاضر يا عم
حسام شدها:تعالي بقى معايا
تالين:على فين
حسام:هخرجك ناكل ايس كريم ونروح ملاهي واوديكي تركبي مركب في النيل ونروح سينما كمان
تالين بتحمس:اشطاا جدا وايه رأيك نعدي ناخد اوتار انت قولت انك روحت مع زياد
حسام:اه بس يا رب توافق وانتي تقنعيها بقى
تالين:اشطا هلبس واجي
غيرت هدومها وهي نازلة كان عز قاعد يفطر واحلام بتحط الأكل وعمران قدامه
حسام غمزلها تمشي على طول
تالين ماشيه عمران ندالها:على فين هي الجامعه بقت اخر النهار ولا ايه
حسام نفخ بضيق:خارجين هاخدها تغير جو عايز ايه
احلام:تغير جو فين وانتو عارفين ان جيلنا ضيوف
حسام:منا واخدها علشان كدا
الكل بصله وسليم كتم ضحكته
احلام:انت بقيت قليل الذوق وانتي خلاص ماشيه وراه
حسام:بقولك ايه ملكيش دعوة بيها هي زهقانة وانتو مبتخرجوهاش
عمران:سبحان الله انتو اتفقتوا يبقى فيها مصيبه
تالين:ليه ان شاءالله مش اخويا حبيبي
حسام بعتلها بوسه:حبيبت قلبي
عز بصلهم وهو بيضحك غصب عنه
عمران:اوڤر بشكل مقرف يعني
احلام باصة لعز:متتكلم لما يجو وميلقوهومش وعارفين اانهم جايين
عز:اعمل ايه يعني اضربهم اقولهم متخرجوش اقعدهم بالعافية متسيبيهم براحتهم
احلام بغضب:انا خلاص مبقاش حد يحترمني
عز قام من على الاكل واتنهد طلع على اوضته وشاف الاوضة اللي كانت فيها اوتار مفتوحة دخل بتلقائية واتخيل اخر مرة لما كانت واقفة بتنشف شعرها وشكلها كان قد ايه جذاب حرك راسه بنفي كانه بيخرجها من راسه وهنا شاف الخاتم بتاعها على الكومودينو عرف انها نسيته مسكه كان سادة وممسوح كان فضي قاسه لقاه وصل لعقلة واحده من صوابعه ومعرفش يدخل وضحك بتلقائية وبص لأيده افتكر لما مسكت ايده واد ايه كانت نعمة وصغيرة حرك راسه بنفي:عز فوق دي مش ليالي دي مش هي
(قال انها مش ليالي انها مش حبيبته بس يا ترى هو اتشدلها بس لمجرد انها بتفكره بليالي؟)
حط الخاتم في جيبه وخرج وخلاص بقوا في انتظار اهل ليالي سارة وتقى ومراد
حسام وتالين خرجوا وزوغوا منهم واتفقوا يروحوا لاوتار يخدوها معاهم ويعملولها مفاجأة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار قاعدة لقت الباب خبط ابتسمت بفرح:اكيد زياد اكيد هو
لبست الحجاب وبسرعة فتحت واتصدمت لما شافت جلال رزعت الباب بسرعه في وشه ودموعها نزلت وسمعت دب كتير على الباب بقت تحط حاجات وراه خدت التليفون واتصدمت انها مش عارفة رقم حد جابت القايمة وشافت اسم عز في تليفون زياد كلمته
عز باصص في تليفونه:زياد بيتصل
رد:الو
اتسمر اول مسمع صوت اوتار:عععععز الحقنيييي انا هنا لوحدي وجلال معاه ناس بيحاول يكسر الباب
عز سمع خبط الباب والدوشة اللي عندها جري بسرعه وكانه مش سامع اي حد من اللي بينادوله اتخبط في تقى وهي نادتله بإستغراب وهو مردش مستمر مع اوتار:اهدي اهدي متخافيش انا جاي قوليلي انتي فين
تقى بصت بإستغراب وغضب هي كانت منتظرة مقابلة غير كدا وسارة ابتسمت وتقى بصتلها وابتسمت تداري غلها ودخلوا
اوتار بدموع:مش عارفة زياد هو جابني هنا وحسام... مش عارفه عز هو مش هيسيبني هو ممكن يموتني هما بيكسرو باب الشقة بطريقة بشعة
عز:انا هقفل واتصل بيكي تاني
اوتار هزت راسها بنفي وبدموع:انا مليش حد انا محتجاك بالله عليك متتخلاش عني المرة دي انا هبعد عنك وعن اهلك بس انا خايفة بالله عليك يا عز
عز:متقلقيش مش هسيبك وهكلمك تاني على الرقم دا
اتصل بحسام مبيردش
حسام:هيقرفونا بقى اطلعيلها وعرفيها اني معاكي هقفل العربية وطالع
تالين هزت راسها بإيجاب طلعت وحسام قفل العربية ورد:نعععم نعععم ترن ترن ورا بعض في ايه احنا لسة مروحناش حته والله
عز بعصبية وخوف:حالآ قولي عنوان اوتار
حسام:في ايه يا عز احنا عندها وتالين لسه طلعالها
عز بغضب وخوف:تالين طلعت حسااام قولي العنوان جلال فوق ومعاه رجلته واوتار في خطر ودلوقتي تالين كمان حاول توقفهم
حسام بصدمه:العنوان ******* والحته هادية مفيش حد هنا اعمل ايه اخبط على الشقق
عز بيسوق بسرعة:اتصرف انت راجل خد اي حاجة من الشارع امنعهم اصطاد واحد واحد خليك خفيف اتفادى اي ضرب مش هيبقوا تلاته محبوسين كفاية اوتار وتالين
قفل واتصل بأوتار
اوتار بتعيط:عز تالين معاهم وبتصوت انا اسفة انا هفتح
عز بيطمنها:انا جاي متفتحيش حسام تحت وانا انا مش هسيبك
بيتعاد قدامه اللي حصل مع مراته واوتار بدموع:شكرآ بس انا مش هقدر استنى جلال مش كويس انك تسيبها معاه
عز:مش هسيبها انا جاي
الباب اتكسر وبقو يرموا اللي وراه واوتار اتصدمت وهي منهارة:عز كسروا الباب انا في المطبخ
خدت سكينه
عز:اهدي انتي قوية انا هوصل بسرعه متقلقيش يا اوتار انا جاي
جلال دخل ورمى تالين للحراس اللي معاه ودخل الأوضة ملقهاش دخل المطبخ لقاها واقفة ابتسم وهي دموعها مغرقة وشها وماسكة السكينة:لو قربت مني انا ه..هقتلك بجد انا هقتلك انا مش هرحمك
جلال ضحك وخرج سيجارة ولعها وبيبصلها من فوق لتحت:مفيش غيرك بيظبط مزاجي تعرفي بقى
عز كلام جلال مجننه وبيسوق بسرعة وهو مش شايف قدامه غير اوتار مش ليالي..
اوتار بدموع:ابعد عني بالله عليك سيبني في حالي انا مش عايزة حاجة منك انا عايزة تسيبني وبس ابوس ايدك انا سيبتلك كل حاجة ومستعدة اكتبلك تنازل بدا
جلال ابتسم بسخرية : انتي فاكرة يا حلوة اني عايز فلوسك لاء وجاي عشان اخدها منك انا عايزك انتي ومستعد ادفع كتتير عشان بس افوز بيكي انتي متعرفيش نظرة عينك بتعمل فيا ايه عينك اللي تشبه المحيط وبعدين انتي عارفة اني بتكلم جد وفي رجالة بتدفع دم قلبها عشان تطول واحدة
اوتار ضربته بالسكينه في دراعه: دول القذرين اللي زيك
هو اتنطر بالم وجريت هي على برا بدموع شافت تالين ماسكينها وبتضربهم بدموع عشان يسيبوها وواحد من اللي ماسك تالين سابها وقرب من اوتار وفي نفس الوقت حسام ضرب اللي ماسك تالين على راسه:انا هوريك ازاي تمد ايدك عليها يا ابن ال****
تالين قاعدة وبتعيط من الخوف
حسام هز راسه بنفي:اجمدي يا بت قومي
الحارس قرب من حسام وحسام ضربه بالخشبة كسرها عليه ومأثرتش فيه وحسام اتصدم:دا اللي هو ازاي..(بص لأوتار وتالين بذهول)مبدايآ كدا احنا ضعنا
هو لكم حسام بعنف وقع واوتار وتالين صرخوا:حسااام حاااسب
عز قلبه وقع وهو بيخبط العربية بعنف حاسس انه عاجز وهو بيسوق بأقصى سرعة
جلال سحب اوتار والتليفون وقع منها
اوتار:سيبني سيبني اوعى انا هموتك
جلال دراعه وجعه بعنف شد حجابها ولفه على دراعه بيمنع الدم وابتسم ابتسامته القذرة واوتار بتحاول تبعد بس جلال منعها وحاوطها:كنت ناوي اخدك يا اوتار وامشي بس مش قادر استنى هتبقي ملكي ودلوقتي ولاما تدخلي معايا الاوضة لأما هتتكشفي قدامهم واظن انك مش هيعجبك ها
اوتار ضربته بالالم وهو ضحك وحاطط ايده على وشه بغضب وضربها بعنف وقعت على الارض وحسام صرخ فيه بألم:سيييبهاااا اااه اوتار قومي
الحارس ضرب رجل حسام كذا مرة وبقى يضغط عليها
تالين منهارة وبتضرب الحارس:سيبه سيبه بقى... حسااام
حسام بيتألم وشد رجل الحارس بعنف وقعه والحارس قام ولكمه كذا مرة لحد موشه اتغرق دم والصويت سيطر على المكان وناس قربت والحراس بعدوهم وضربوا نار
جلال بص للحارس وشاورله على تالين وهو ابتسم وحسام بيحاول يقوم
تالين لقت الحارس بيقرب وبيقلع قميصه مسكت في حسام ودفنت راسها فيه: حسام...
حسام بيغيب عن الوعي
واوتار جات تجري عليهم جلال شدها قطعلها الفستان من ورا وكشف ضهرها وحضانها وهو بيهمس: ركزي معايا انا وبس ملكيش دعوة بيهم
تالين بتخربش وش الحارس وبتضربه عشان يسيبها وهو بيحاول يسيطر عليها
حسام دموعه نزلت وبيحاول يقوم بس خلاص هو اتحمل فوق طاقته وغاب عن الوعي
اوتار بدموع:هاجي معاك وبمزاجي بس حرام عليك خليه يسيبها بالله عليك وحيات اغلى حاجة عندك هاجي معاك حالآ
جلال:هتسافري معايا اسكندرية ومش هتسيبيني
اوتار:انا موافقة موافقة بس خليه يسيبها
جلال:ابعد عنها
الحارس سابها وابتسم بأسف:خسارة يا قمر
تالين منهارة في العياط
جلال حط ايده على راسها:يلا يا عمري معايا
عز بيزود السرعه بيسبق الوقت ولعن زياد اللي بعدها للدرجة دي اتصل بالأسعاف تيجي على هناك واتصل بسيف يروح على الشقة وهو طالع على طريق اسكندرية اللي خمن انهم هيرحوه لانه اقرب ليهم
تالين بتحاول تفوق حسام وهي منهارة بعد مفشلت تمنع جلال انه ياخد اوتار

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

سارة بضيق وغضب:يعني ايه المهم وراه انه يتجاهلنا كدا ويمشي يا ست احلام
تقى بتبعد شعرها عن عينها وابتسمت بثقة:هو اكيد عنده مهمة كان شكله باين عليه خايف قلقان على قد مكان جذاب
احلام ابتسمت رغم قلقها:اهي قالتلك اكيد مهمة
سارة بمياعة:مش المهمة دي اللي خسرت بنتي بسببها انا خلاص قرفت من اللي هو فيه بلاها الشغلانه دي
مراد:مكفاية كلام في الموضوع دا بقى
تقى بضيق من امها:ماما احنا عارفين كويس عز ملوش ذنب
احلام بحزن:هعملكوا حاجة تشربوها
سليم وعمران قاعدين وسليم اتكلم بغيظ:اممم نورتوا
سارة ابتسمت بدلع:بنورك يا سليم عامل ايه
سليم برسمية:انا بخير الحمد لله
سارة قربت مدتله ايدها وسلمت عليه وابتسمت:يا رب اشوفك بخير دايما
بصتله بإبتسامة وهي بتدقق في تفاصيل وشه
سالم سلم عليها وبعد ايده بسرعه
عمران همسله:هي متغيرتش
سليم بضيق:دي واحدة مريضة فاكرة نفسها في العشرين من عمرها مفيش حد عاقل وسوي يعمل اللي هي بتعمله دا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز بيسوق بسرعة واللي يشوفه مبيلحقش يلمح العربيه من سرعتها وكذا مرة كان هيعمل حادثة بس اتفادى اي حاجة بمهارة لحد ملمح عربيه جلال وابتسم بقلق وساق بسرعة: خلاص انا جاي خلاص ساق بسرعة لحد مبقى في نفس مستواها
جلال بيبص مش عارف مين اللي في العربيه ومين لاحقهم وعربية عز كانت غامقة مفيمة اللي برا ميشوفش اللي جوا وعز وقف قدام عربيتهم نزلوا وجلال منزلش وماسك اوتار والحراس نزلوا وخرجوا سلاحهم فتحوا العربيه ملقوش حد وعز مخرج سلاحه والناحية التانيه من العربيه والحارس الاول لف يشوف عز بسرعه ضربه في قلبه والتاني لف بسرعه كان عز ماسك في اللي ضربه واتفادى بيه الرصاص اللي الحارس التاني كان بيضربه عليه وبسهوله ضربه والاتنين وقعوا واحد مات والتاني بيطلع في الروح وجلال اتصدم واوتار بتحاول تبعده عنها
جلال خرج سلاحه ونزل ضرب على عز بس عز اتفداها بمهارة وضربه في رجله بالرصاص وجلال وقع على الأرض ومن كتر غل عز فضل يضرب فيه برجله: دي عشان اخويا اللي اتجرات واذيته
ضربه بعنف اكبر: دي عشان تالين اللي اتجرات وايدك جت عليها وخليت واحد نجس زي دا يحاول يقربلها
فضل يضرب فيه بعنف وجلال بقى ينزف ومش قادر يصد قدامه وعز مسكه من رقبته: اوتار لو بس اتواجدت في مكان هي فيه صدفه او لا ولو نفدت مني اصلآ اعتبر نفسك انتهيت
اتصل بسراج يجي ياخدهم وحكاله اللي حصل بإختصار وانه يجيب معاه مالك
قفل قرب من العربية اللي فيها اوتار وحاسس ان قلبه هيخرج من كتر مهو بينبض بسرعة عينه وقعت عليها خايفة ومنكمشة في نفسها وشعرها سايب على جسمها بعشوائية
عز مدلها ايده: انزلي
اوتار هزت راسها بنفي و بدموع
عز: انزلي متخافيش
اوتار هزت راسها بنفي ولسه منكمشه ومحاوطه نفسه
عز فهم انها خايفة وسحبها ولأنها كانت على الحرف وقعت بسهولة وبتلقائية ايده جت على ضهرها وحس بجسمها متلج وبصلها وهي مسكت في هدومها وهي بتترعش: هو قطعهولي هو... انا....
عز قلع الچاكيت اللي كان لابسه ولبسهولها وقفله وشد الظنط بتاع الچاكيت غطى بيه شعرها ومسك ايدها بيدلكهلها بيحاول يدفيها وهي بتترعش وجسمها تلج
عز:اهدي انتي كويسة مفيش حاجة
اوتار باصة حواليها وللدم اللي في الأرض
وبصتله وبصت للسلاح اللي في ايده
عز شال سلاحه في جيبه وحاوط وشها:كله هيبقى كويس يلا نمشي
اوتار بصاله ونظرها تايهه وهو قلق:انتي حاسه بإيه
هي مش قادرة تنطق وسمحت لنفسها بالأنهيار ووقعت بين ايده مغم عليها مسكها بقلق وايده على رقبتها بيفوقها بيضرب خدودها ضربات خفيفة:اوتار فوقي
شالها خدها حطها في العربية وساق بسرعة اتصل بسيف:انتو فين
سيف:احنا في مستشفى****** تالين عندها انهيار عصبي وحسام في اوضة العمليات رجله مكسوره ووشه متبهدل جروح وعنده ضلع مكسور متفهمني ايه اللي حصل
عز غمض عينه بحزن وقلق عليهم:بعدين بعدين
وصل على المستشفى بسرعة خلى دكتورة تدخل لاوتار وطمنته ان اللي هي فيه اجهاد وتعب اعصاب وانها اديتها حقنة مهدأة هتنام وعز تليفونه مبطلش رن من امه وابوه وعمران اللي مش مطمنين من ساعه متالين وحسام مردوش وعز مردش راح عند تالين وشاف سيف على باب الاوضة
سيف جري على عز:عز فيه ايه... ايه اللي حصل فهمني
عز:انا تعبان هقولك بعدين بعدين
دخل لتالين لقاها قاعدة بتعيط قرب قعد جمبها وحضانها
تالين انهارت في العياط:عز اوتار هما خدوها جلال خدها وهي راحت عشان يسيبنا
عز:اهدي وانسي كل دا اوتار هنا وكويسة
تالين:بجد يا عز وحسام؟... حسام ايه جراله
عز بصلها:هو هيبقى كويس اهدي انا رايح اشوفه
تالين: لا خودني معاك والنبي
عز هز راسه بإيجاب خدها وشاف حسام من برا في العناية المركزة وطبعآ ممنوع حد يدخل
تالين انهارت في العياط:هو كان بيدافع عني هما ضربوه جامد
عز الغل مليه واتعصب
سيف حط ايده على كتفه بيهديه وهو مش عارف في ايه وتليفون عز عمال يرن واخيرآ رد على عمران
عمران: اخيرآ ايه يا عم انت فين
عز حكاله اللي حصل وعمران وقف بصدمة وغضب:يا ابن ال****** هو ازاي اتجرأ عز وانت ازاي متقوليش انتو فين في مستشفى ايه واوتار عاملة ايه
عز:في مستشفى******اوتار بإذن الله كويسة حسام في العناية مستنين يفوق وبلاش تقلقهم قولهم اي حاجة
عمران هز راسه بإيجاب: طيب يا سيدي جايلك
جه نازل سليم نداله: في ايه
عمران بصلهم: مفيش مهي شورة حسام العربية عطلت بيهم طلبوا عز وعز في مهمة وانا هروحلهم
سليم مصدقش وصمم يروح معاه واحلام القلق بياكل في قلبها
سارة بزهق:اهدي يا احلام هما مش صغيرين ان شاءالله خير متقلقيش
ابتسمت وبصوت شبيه بالهمس:المهم عز بخير انما حسام دا في داهية عيل شايف نفسه عليا
احلام:ربنا يستر تعالوا اوريكوا اوضكم
تقى ابتسمت وهي بترجع شعرها لورا بثقة: انا عارفة اوضتي
احلام ابتسمت: طبعآ يا روحي اللي قدام اوضة عز وانتي يا سارة فوق الدور التاني اول اوضة وانت يا مراد في تلت اوض تانيين تقدر تختار بينهم اللي ترتحلها يلا تعالوا افرجكوا
سارة بصت لتقى وتقى بصتلها بتحدي وقرف وطلعت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز: سيف خلي بالك عليها شوية وراجع
سيف هز راسه بإيجاب وهو سمع مكالمته مع عمران بس معرفش يميز هل اوتار دي اللي كانت عند امجد وازاي جلال هيعمل كدا مع واحدة قد بنته وايه علاقة عز بيها؟؟
عز راح عند اوتار دخل لقاها نايمة والظنط رجع من على شعرها شوية قعد جمبها دخل خصلات شعرها وشد الظنط لقدام عشان يداري شعرها ولاول مرة يحس براحة محسش بأنه انجز اي مهمة غير بمهمة انقاذها وكانه استعاد وقت العجز اللي حس بيه يوم قتل ليالي حس انه فاز بأصعب مهمة في حياته حس بأنه سبق الوقت.... سرحان ميت فكرة وفكرة في دماغه بص لشفايفها المجروحه وافتكر انه سمع جلال وهو بيضربها بقى يلمس وشها بحنان والغضب مليه من جلال بس الموت قليل عليه بقى عنده رغبة شديده انه يحس بملمس شفايفها ومهما حاول يبعد الفكرة دي عن دماغه بتسيطر عليه ومعندوش استعداد يفضل يفكر في النقطة دي تاني قرب باس جرحها وباس شفايفها برقة كانه كان مغيب عن الوعي وفجأة فاق بعد وحط ايده على شفايفه بصدمه وهز راسه بنفي خرج بسرعة مش عارف هو بيهرب من ايه بس كل اللي عارفه انه عايز يهرب وخلاص... عمران وسليم شافوه واقف قربوا بقلق وهو طمنهم
سليم: فين هما
عز: اوتار هنا وتالين مع سيف عند اوضة حسام
عمران بمكر: وسيادة الرائد سايب اخواته وواقف هنا ليه اممم صح اوضة اوتار
عز بتحذير: عمران
عمران هز راسه بنفي: تؤتؤ اوعى تفهمني صح حاسب اما اطمن عليها
عز حط ايده على الباب:عمران انا مش فايقلك
عمران بص سليم وضحك وسليم شده: تعالى معايا
طلعوا يتطمنوا على حسام وسيف حس ان ملوش مكان بينهم استأذن ونزل يشرب حاجة
عز دخل لاوتار والمرة دي لقاها قاعدة محستش بدخوله حاطة ايدها على شفايفها
عز اتوتر: انتي كويسة؟
اوتار بصتله بنفس نظرة التوهان اللي بيكرها عز وبيحس انها خايفة وضعيفة
عز: مالك يا اوتار
اوتار:جلال...هو قرب مني؟؟
عز هز راسه بنفي:اوتار انا مسبتكيش وجبتك على المستشفى ليه بتقولي كدا
اوتار بصتله وهو فهم قصدها لما لقاها بتلمس شفايفها
عز قرب قعد جمبها وبصلها:انتي بخير ودا المهم ومتخافيش محدش فيهم لمسك انا مسبتكيش ولا لحظه
اوتار ابتسمت وبصتله وعينه جت في عينها واتفاجأ وهي استغربت: مالك؟
عز: عينك... بنفسجي؟
اوتار: بنفسجي؟ انا عيني زرقا
عز هز راسه راسه بنفي: لا بنفسي دلوقتي بنفسجي
اوتار بإستغراب: ازاي يعني
عز بضحك: انتي بتتحولي ولا ايه
اوتار ضحكت وهو قعد يهزر معاها عشان يخرجها من اللي فيه ونجح وهي بقلق سألته: حسام وتالين؟
عز: منا قولتلك كويسين
اوتار: خليني اشوفهم
عز هز راسه بإيجاب قامت كانت هتقع وهو مسكها اختل توازنه ووقع معاها وهي بصتله بصدمه والم
عز بصلها واتفاجأ وهي بتتألم وهو مش واخد باله انه رامي تقله كله عليها
اوتار: عز..
عز: عينك
اوتار بإستغراب: مالها
عز: ازرق فاتح فاتح اوي
اوتار بإستغراب: ايه الغريب
عز: مش عارف انتي عينك بتتغير؟
اوتار: انت اول حد يقولي كدا! عيني زرقا دايمآ
عز مستغرب لو عينيها بتتغير ازاي هو اول واحد يلاحظ متلازمة تغير القزحتين اللي في عينها
اوتار: عز...
عز:مالك عايزة ايه
اوتار:ا...ابعد...
عز:ايه؟
انتبه لوضعهم والباب اتفتح في نفس الوقت...
وسيف اتصدم وقفل الباب بسرعة وعز وقف بإحراج وهي قعدت بكسوف وضيق
عز: دا.. صاحبي... هكلمه.. و.. وتعالي اوديكي لتالين
خرج وسيف ضحك بصدمة: انت؟ ومن امتى وفي المستشفى يا جاحد
عز: سيييف محصلش حاجة دي حادثة بس مش اكتر ومش محتاج ابررلك
سيف: تبررلي ايه بس
اوتار خرجت بإحراج
سيف تنح: انتي... انتي المزة بتاعت امجد
عز بغضب ضرب كتفه: سيف متلم نفسك اتكلم معاها عدل
سيف: لا بقى منا مش فاهم فهمني انا كنت شاكك بس مش وصلالي انت ايه اللي وصلك ليها
اوتار بتلقائية وقفت ورا عز
عز اتنهد وبصلها بحنان:متخافيش
سيف ضحك:هو حضرتك عز ولا بتشتغلني
عز:سيف امشي دلوقتي هكلمك بعدين
سيف:حاضر يا سيدي هوزع نفسي بعد اذنك اقولها بعد اذنك عادي ولا هتكعمشلي وشك
عز بصله بتحذير: سيييف
سيف: خلاص ماشي
اوتار حطت ايدها على وشها وعز اتضايق وحس انها بتعيط لكن ثواني وخالفت توقعاته وشافها بتضحك
عز: دا من ايه دا
اوتار بتوقف نفسها عن الضحك وعز غصب عنه ضحك
عز: عجبك كلامه اوي
اوتار مسحت الدموع اللي اتسبب الضحك فيها: شكلك كان حلو وانت مكعمش وشك
عز ابتسم: ودلوقتي شكلي وحش!
اوتار بصتله واتكسفت وبصت لتحت
عز:يلا نروحلهم
راحوا وتالين جريت على اوتار حضنتها واوتار حضنتها
تالين: انا اسفة
اوتار: انا اللي اسفة انتي ملكيش ذنب في اي حاجة يا تالي ولو كان جرالك حاجة مكنتش هسامح نفسي
تالين: الحمد لله ان عز ساعدك انا كنت هموت من القلق عليكي ومكنتش عارفة اعمل ايه
الدكتور قاطعهم: المريض فاق وعايز يشوف تالين واوتار تقدروا تشوفوه بس متطولوش
عمران: تالين واوتار واحنا نكرة ولا ايه مش فاهم متتكلم يا سليم باشا قول حاجة
سليم: والله انت المفروض متدخلش
عمران: لا والنبي افتكر بس لولايا مكنتش هتعرف
عز: خلاص بقى اتنيل ادخل بلاش شغل العيال دا
حسام بص لأوتار وابتسم لما شافها وبص لتالين اللي بتبتسمله
تالين: حمدلله على سلامتك يا بطل
حسام: انتوا كويسين؟؟
تالين: احنا بخير متقلقش
اوتار هزت راسها بإيجاب: البركة في عز
حسام: انا اسف
تالين: انت بجد كنت بطل
سليم: ايه الكلام دا ولا كأنك كبرت فجاة
حسام غمض عينه بالم
اوتار:انت حاسس بأيه
حسام:الم جامد في صدري
عز:دا طبيعي تحس بيه انت عندك ضلع مكسور
حسام هز راسه بإيجاب وضحك: دا انا خدت علقة
عمران ضحك: ربك بيخلص ولك يوم يا ظالم
حسام: خرجوه براا هيموتني بذبحة
عز غصب عنه ضحك وكانه مفيش حاجة نسي مشاكله ونسي حزنه وجموده كان بيتعامل كأنسان طبيعي اوتار مركزة مع كل تفصيلة فيه واتمنت لو ينسى فعلآ ماضيه عدى اليوم وعز رفض يروح البيت واوتار اتحججت وقعدت معاه وعمران وسليم طبعآ مصدقوا وتالين مشيت معاهم احلام عرفت اللي حصل واتصدمت وبقت وخدى تالين في حضنها وهي بتعيط
سليم: مكفاية قولنا كويسين اهدي
احلام: وافرض حصلهم حاجة
عمران بيمثل الحزن : صح وافرض حصلهم حاجة مش لازم تعيط وتبقى جاهزة
سليم ضحك وتالين كتمت ضحكتها بالعافية
تقى بغيرة متدارية وابتسامة: بس مين اوتار اللي عز انقذها واللي المفروض قاعدة معاه في المستشفى النهاردا!!
عمران: اوتار دي تبقى بنت صاحب بابا المقرب الله يرحمه
تقى بصتلهم: اممم يعني مفيش اي قرابه!
احلام بتبرر: عمك سليم كان بيحب باباها جدا وهي غاليه عليه
تقى: بس بيتهيقلي عز مش من النوع دا
تالين وقفت بنفاذ صبر: بس اذنكوا هطلع ارتاح
تقى: استني مش هنسهر سوا
تالين: الوقت اخر وانا عايزة ارتاح سوري خليها وقت تاني
عمران: لسة البت راجعة من خطف يا عيني
تالين بصتله ببرود: ملكش علاقة
سليم: انت بقيت رخم كدة امتى؟
عمران ضحك: والله معرف يابا
سليم كور ايده وبيهدد بلكمه:اتلم ابا في عينك
سارة قاعدة ومش مركزة معاهم وبتهمس لنفسها:مين اللي عز كان شكله مخطوف عشانها دي يا ترى....لا مستحيل عز مش هيحب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز: مش عارف ليه العند؟ انتي هتخسري ايه لو سمعتي الكلام؟؟ لزمته ايه تبقي هنا وانتي ممعكيش هدوم ويا دوبك الچاكيت مغطيكي في البرد دا
اوتار: انا مينفعش امشي وانا السبب في دا وقولت ابقى معاك قبل متتحول
عز: اتحول ليه هكلك بقلب زومبي انا
اوتار: لا تبقى عصبي ومش طايق نفسك كدا
عز: اممم
اوتار بصاله وساكته
عز: عايزة تقولي ايه قبل متحول
اوتار: عايزة اقول ان اللي حصل قضاء وقدر ولو كان حصلي حاجة وملحقتنيش مش هيبقى ذنبك قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا وانت عملت اللي عليك يا عز بس دا بيبقى قدر
عز بصلها
اوتار: مكنش لازم تلوم نفسك او تتهمها بالتقصير
عز: عايزة توصلي لأيه
اوتار: موت ليالي كان قدر ملوش علاقة بيك انا كنت خايفة لو حصلي حاجة تتهم نفسك تاني واتهام النفس دا ااصعب حاجة بيعيشك في تأنيب ضمير والم دايما زي اللي انت عايش فيه من يوم موتها
عز في الطبيعي مبيقبلش حد يتكلم عن ليالي بخير او بشر بس كان بيسمع اوتار بهدوأ كان قلبه مرحب بالكلام وكان عايز يسمع اكتر وكأنه محتاج لكلامها كانه كان مفتقده من قبل ميلقيه!!
اوتار: كفاية تلوم وتعذب نفسك يمكن اختبار من ربنا وانت نجحت بإنك تقرب منه دي حاجة عظيمة جدا
عز باصصلها وساكت
اوتار: اتمنى تفكر في كلامي
عز ابتسم ولسة هيرد تليفونه رن رد: الو
== ايه يا عز نسيتنا ولا ايه طب احنا مش وحشينك يا سيدي بس انت وحشتنا ووحشني انا بالذات....
عز غمض عينه للحظات الصوت دا نفس صوت ليالي نفس الصوت اللي واحشه نفس الصوت اللي كان بيسمعه كل يوم لفترة كانت اسعد فترات حياته رد: وحشتيني
تقى ابتسمت ورجعت شعرها لورا بثقة: عارفة وسوري يعني طولت على مرجعت كان لازم ابقى جمبك يا حضرت ال
عز: رائد بقيت رائد وان شاء الله بكرا هجيلك
تقى: ولو مجتش انا اللي هجيلك ولا تشغل بالك
عز ضحك: ماشي انا هستناكي نامي يلا تصبحي على خير
قفل واوتار كانت بصاله نظرتها ليه معرفش يفسرها بس غيرة!!! عينها كانت لونها بيغمق من ازرق فاتح لغامق لدرجة حس انها هتسود بصلها بإستغراب
اوتار بهدوء: هو... انت كنت بتكلم مين
عز فعليآ خاف منها وهي بصاله
اوتار يإستغراب: انت باصصلي كدا ليه!!
عز سحبها ووقفها قدام مراية الأوضة اللي قعدو فيها في المتشفى: شايفة بصي لون عينك دا اتغير ليه
اوتار غصب عنها ضحكت: هي بأحوال عادي هي داكنه بس متغيرتش
عز بصلها وهو بيدقق في عينها لقاها بترجع طبيعية اوتار بصاله وبصت لأيده اللي على كتفها بعدت بإحراج:انا هروح...اجيب مية
عز:تروحي فين اقعدي بس ولا افردي جسمك على السرير هجيبلك وراجع
نزل وهي كانت تعبانه فعلاً فردت جسمها وغمض عينها وهو راح جابلها اكل وبيبسي وميه بس لقاها نايمة مرضيش يصحيها بصلها وقعد جمبها واوتار كانت لسه مراحتش في النوم وحست بيه
عز بص لشفايفها واتنهد وبعد وشه عنها ولمس شعرها بحنان بيدخله في الظنط وحس بإرتباكها وعرف انها صاحيه ابتسم وحمد ربنا على انه متهورش واتضايق من نفسه واتضايق من اندفاعه وهو مش فاهم ايه اللي بيحصله وليه فرحان اوي وهو معاها وليه بقى عنده رغبة شديدة يقرب منها وهو مش من النوع دا هو مبينجرفش ورا رغباته
خرج وقفل الباب وهي استغربت وقعدت بإستغراب:هو ماله؟ويقولي انتي بتتحولي هو اللي بيتحول والله

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

تالين صحيت من النوم على حد بيداعب انفها وبيزعجها زأت ايده وبعدين انتبهت فتحت عينها وقعدت بصدمة:انت بتعمل ايه هنا
مراد:بصحيكي يا روحي ومتخافيش ماما عارفة
تالين قعدت بغضب:ماما في عينك انت ازاي يا عديم المشاعر انك تسمح لنفسك تدخل اوضتي
مراد:في ايه يا تالين من امتى دا
تالين:وانت من امتى كنت بتدخل اوضتي
مراد:ولا مرة ايوا بس ولا مرة بقيتي تكلميني كدا وبعدين انتي ناسية انتي كنتي ايه بالنسبالي!!
تالين: كنت وانت عمرك مكنت حاجة بالنسبة ليا
مراد قعد جمبها على السرير: تالي انا مش عايز نفتح حبيبتي انا بجد لسه بحبك انتي احلويتي اوي
تالين: لسه بحبك انتي احلويتي اوي عشان كدا لسه بتحبني اطلع برا حالآ يا مراد ومتعصبنيش
مراد مسك شعرها وهي صرخت بألم وهو هز راسه بنفي: انا حنين معاكي بس متنسيش مراد ممكن يعمل ايه وانا مازلت عايزك وبموت فيكي
تالين زأته: انت ايه البلاطة اللي في دمك دي فاكرني هخاف منك
مراد بغضب طلع فتح الباب لقى اللي كان لسة هيخبط عليه
تالين وقفت بسرعة وزياد بصلها وبص لمراد بغضب: انت بتعمل ايه هنا
مراد: هه مش انت زياد انت نستني ولا ايه متفوق وبعدين مش المفروض اني اسألك بتعمل ايه عند اوضه حبيبتي
زياد:انت عايز منها ايه وحبيبتك ايه
مراد:غريبة اوي يعني لما تسيب حاجة من حاجتك وتسافر وترجع تطالب بيها مبتبقاش بتاعتك؟
نزل وزياد بص لتالين بغضب وقبل مينزل:انا كنت جاي اعرف منك ايه اللي حصل عمران قالي كلمتين ومريحنيش بس شكلي كنت غلطان وجيت في وقت مش مناسب
تالين مسكت ايده:انت بتقول ايه انت عارف اني بكره الشخص دا ولا عمري حبيته والوحيد اللي حبيته كان ا
سكتت بصدمة هي كانت ممكن تقوله انها حبته هو
زياد بصلها مستنيها تكمل
تالين بصاله بصدمة وسكتت:بعد اذنك هغير هدومي
دخلت وهو مستغرب:حبيتي مين يا تالين؟؟

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار فاقت لقت نفسها على السرير لسه نايمة وعز على الكرسي ورجله على الترابيزه ومغمض عينه قامت وجت تخرج مسك ايدها وهي اتخضت وعينها اتحولت للون المحيط وهو ابتسم:على فين شكلك هتروشيني صبح وليل
اوتار:ايه يا عز خارجة هروح الحمام
عز:ممنوع لوحدك هاجي معاكي
اوتار بصتله بغيظ:معايا فين
عز ضحك:لا لا اوعي تفهميني صح
اوتار بعدت ايده عن ايدها وهو ضحك:يا ستي هستنى برا متبقاش دماغك شبه نيتي كدا
اوتار بصتله وضحكت:لا طلعت بتعرف تهزر او ترخم بعد اذنك
خرجت وهو وراها استناها برا وهي لمت شعرها ولبست الظنط وقربته من انفها ابتسمت لما شمت ريحت عز فيه حطت ايدها في جيبه شافت صورة ليالي ابتسمت وبصتلها:بحسدك وبشفق عليكي بحسدك عشان في انسان بيحبك كل الحب دا ومش عايش غير على الذكريات وبشفق عليكي عشان ملحقتيش تعيشي معاه انا فقدت بابا اغلى حاجة في حياتي وعارفة الم الفراق وعشان كدا بساعده وتأكدي يا مدام ليالي معنديش اي نية اخد مكانك
حطت الصورة مكانها وخرجت وعز ابتسم
اوتار:مش هتدخل؟
عز:دخلت بسرعة وانتي مش هنا غسلت وشي وفوقت يلا بقى نشوف سي حسام
اوتار مسكت ايده قبل ميمشي:شكراً
عز:على ايه
اوتار:انت خرجتني من كل حاجة وكأن محصلش اي حاجة اللي حصل امبارح انا كان مستحيل انساه وكان ممكن يجرالي حاجة بس انت مش ساعدتني جسديا وبس لا انت ساعدتني ودعمتني جسديآ ونفسيآ
عز غمض عينه وابتسم بأطمانان وكانه بيقويها وفجأة عينها اتحولت لبنفسجي وهو بصلها بإنتباه: تاني مرة اشوف اللون دا انتي سهل الواحد يقراكي من عينك انتي مبسوطه!! اللون دا بيظهر لما تبقي سعيدة؟ جاوبيني
اوتار: صدقني اول مرة يظهر اللون دا عيني زرقا لأما فاتح او غامق غريبة انك بتشوفها بنفسجي ازاي؟
عز ضحك: يعني هي بتتحول ليا انا بس بنفسجي؟.....

#استودعكم_الله ♥
يا ريت الكل يعمل متابعة لصفحتي بينزل عليها الرواية بدري 👇
#Nada_Mohsen

اسئلة الحلقة:-
سارة قعدتها في بيت سليم المنشاوي ممكن تعمل ايه؟!حبس جلال خلاص كدا حكايته انتهت؟!وجود اوتار مع عز بالنسبة لتقى هل هيبقى ليه عواقب؟!ايه ممكن يحصل بزيارة تقى المستشفى؟!
يلا عايزة اشوف توقعاتكوا للحلقات اللي جاية....

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية غرام الاسد كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الخامسة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السادسة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-