رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السادسة 6 | روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السادسة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 6 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل السادس

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة السادسة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

خدها عند حسام كان صحي والممرضة جابتله الأكل
حسام بياكل وابتسم: اخيرآ شوفتكوا ايه انتو دخلتوا في غيبوبه
عز: بطل استظراف مفيش حته سليمة في جسمك
حسام: متشكر يا اخويا يلي بتعايرني
اوتار ضحكت وعز ابتسم شويه ولقى تالين جت وشكلها كان متغير ومعاها زياد سلم عليهم واتضايق انها جت مع زياد وهنا ظهرت تقى: كفاية سلمات بقى انت اول مرة تشوفهم ولا ايه
اوتار بتبص لمكان الصوت اتصدمت شافت واحدة فيها شبه اوي من الصور بتاعت ليالي لا دي هي ليالي كانت جميلة جداً وانيقة جدا وكأنها خطوتها وكلامها محسوب قربت حضنت عز واتفجأت لما لقت عز لف ايده حواليها وحضنها وبعد باس خدها ورجع حضنها تاني وكأنه مش شايف حد
تالين نفخت بضيق واتنهدت بغضب: انا هطلع اجيب حاجات بعد اذنكوا
زياد راح وراها وهو عمال ينادي وهي مبتردش وهو مستسلمش:يا بنتي استني بس فهميني مالك
عز اخيرآ بعد عن تقى والتفت بص لحسام اللي مكنش عايز يشوفها حتى وحسام ابتسم بقرف: اهلآ
اوتار استغربت من معاملة حسام وحسام بصلها: اقعدي يا اوتار
عز: صح اوتار دي تقى اخت ليالي التوأم
اوتار بصاله وبصالها
تقى قامت بأبتسامتها المعهودة وحضنت اوتار واوتار مرتحتش لمعاملتها
تقى بغيرة واضحة: انتي لابسة چاكيت عز ليه مش دا الچاكيت بتاعك يا عز ولا انا غلطانه؟
اوتار بصت لعز
تقى عرفت ان تخمينها صح واتضايقت وابتسمت بغل:وريني فستانك دا شكله حلو!!واكيد هيليق عليكي اكتر من الچاكيت
بتفتح الچاكيت اوتار زأت ايدها بعنف وبعدت وتقى كانت هتقع عز مسكها وبص لأوتار بغضب:حاااسبي انتي مبتتعمليش مع حد من الشارع براحة في ايه؟؟
تقى بصتلها ومثلت الحزن:عز ملوش لزوم الكلام انا مكنتش اقصد اضايقها بعد اذنكوا هجيب حاجه واجي
خرجت وعز بص لاوتار ولقى عنيها بتغمق بشكل غريب حس انها قلبت كحلي وانها فعلاً هتسود
اوتار خرجت ونزلت
عز:راحت فين بس
نزل بسرعة ورا اوتار وتقى شافته رايح وراها استغربت هي دي تبقى لعز ايه وليه مهتم بيها كدا والمفروض هيجي ورا تقى مش اوتار....
عز شدها:اهدي بقى استني ايه قطر ماشي
اوتار بصتله وعينها داكنه بطريقة غريبة
عز حط ايده على كتفها وهو مركز معاها:انتي حاسة بإيه دلوقتي؟
اوتار بعدت ايده بغضب:حاسة اني متضايقة وحاسة اني مش عايزة ابقى هنا حاسة ..اني...
عز:اهدي بس ليه كل دا انا مكنتش اقصد
اوتار: مكنتش تقصد ايه بالظبط انت عارف ان هدومي مت....
سكتت والدموع لمعت في عينها: انا عايزة اعمل مكالمة
عز بإستغراب: هتكلمي مين؟
اوتار: ملكش دعوة هتديني اعمل مكالمة ولا اروح اخد تليفون من اي حد
عز خرج تليفونه بنفاذ صبر: اتفضلي
اوتار اتصلت على تالين
تالين:الو
اوتار:تالي زياد معاكي؟
تالين:اه
اوتار:ممكن تيجوا في حديقة المستشفى من ورا
تالين هزت راسها بإيجاب واستغراب:حاضر
راحولها وعز واقف:يلا نطلع انتي مينفعش تبقي هنا لوحدك
اوتار:اطلع انت اقعد معاها انا زياد هيجيلي
عز لاحظ عينيها بتغمق بشكل ملحوظ اول مرة يلاحظه وفي نفسه: هي غيرانه؟؟ اللون دا لون غيرتها؟ معقول!! اول مرة ظهر وانا بكلم تقى ودلوقتي لما جابت سيرتها
اوتار مش بصاله وهي مش عارفة ايه اللي مضايقها
زياد:اوتار
اوتار:زياد انا عايزة هدوم ممكن تديني الچاكيت بتاعك وتشتري واحد من برا انا هدومي مقطوعه
زياد هز راسه بإيجاب:طبعآ يا توتا انتي تؤمري وهروح اشتريلك دلوقتي متخافيش انا معايا فلوس خدت كل اللي كان في البيت وكويس ان جلال بيه مخلصش على اللي في البيت هجيبلك واجي بسرعة لحد ماجيب باقي هدومك من الشقة لو مش هترجعي عليها
قلع الچاكيت وادهولها ومشي وتالين باصة نحيته وابتسمت وعجبها موقفه وعز مركز معاها:تالين في ايه سرحانه في اي
تالين هزت راسها بنفي:لا ولا حاجة....
اوتار راحت في اتجاه الحمام وتالين وعز وراها وعز عارف هي هتعمل ايه واتضايق انها خدت چاكيت زياد عشان متلبسش الچاكيت بتاعه
تالين دخلت معاها واتصدمت لما شافت العلامة اللي في ضهرها:ايه دا يا اوتار؟؟....
اوتار بتلبس الچاكيت وبأنتباه:ايه
تالين:دا جرح
اوتار فهمتها:اه...جرح....قديم
تالين:من ايه
اوتار بصتلها:جلال
تالين حضنتها بأسف وطبطبت عليها:انتي تستحقي كل حاجة حلوة
اوتار ابتسمت
تالين:يلا يا قمر بقى
اوتار ابتسمت وخرجوا ومدت الچاكيت لعز
عز بصلها وبص للچاكيت بضيق:اه تصدقي بتاع زياد احسن واهو مداري شعرك اكتر
اوتار:اه منا عارفة
تالين بصالهم وعارفة ان عز بيتريق واستغربت هو عز غيران من زياد؟؟معقوله حب اوتار؟
اوتار:ايه يا تالي يلا نروح لحسام
مشيت قدامهم وهي مبتسمة بأنتصار
عز:بني ادمة غريبه ومستفذة سبحان الله الاتنين
تالين:بني ادمة عانت كتير تعرف ان جلال حرقها؟؟
عز:هي اللي قالتلك
تالين هزت راسها بنفي:لا بس جرح ضهرها يدل على كدا لما سألتها اترددت بس قالت جلال
عز اتنهد ومشي بغضب وهي وراه
حسام بص لاوتار:متزعليش واوعي تمشي تاني
اوتار هزت راسها بإيجاب وتقى قاعدة حاطة رجل على رجل بتكبر ونظراتها لأوتار كلها استحقار واوتار متجهلاها
عز دخل هو وتالين وشوية وزياد جه:يلا يا توتا تعالي
اوتار هزت راسها بإيجاب وجت تمشي بتلقائية عز راح وراها وتقى وقفت بصدمة وغضب:تاللييييين حساااام فهموني حالآ ماله عز ايه اللي بيحصل مخليه ماشي ورا البنت دي بالشكل دا مع حبه الكبير ل(جزت على سنانها)لليالي عمره مكان كدا هي سحراه ولا ايه ولا أيه اللي اتغير اتكلموا....
تالين:كل الحكاية انها بتساعده وكل الحكاية انها محتجاله وعز عمره متأخر عن حد محتاجله ولا نسيتي
حسام:عليكي نور يا تالي وانتي يا تقى خرجيها من دماغك عشان دماغك سم وانا عارفك وافتكري كويس ان عز كان بيحب ليالي مش تقى هاا!
تقى بصتله بغضب وخرجت ولعت سيجارة بغضب
زياد مستغرب لعز اللي لازق لاوتار واتضايق:شايفك مهتم بيها شويتين يا حضرت الرائد شويتين ايه قول تلاته اربعة خمسة
اوتار كانت بتغير هدومها في الحمام ولقت زياد منسيش حاجة كل حاجة هتحتاجها لقتها حتى الاكسسوار والميك اب لبست الچيبة والبلوڤر والچاكيت وحست بالدفا اخيرآ وحطت ميك اب خفيف ولبست الحجاب وكانت غاية في الجمال
خرجت مدت الچاكيت لزياد:شكرا يا زيزو
زياد ابتسم :يا عيون زيزو انتي ربنا يخليكي ليا وميحرمني من ابتسامتك
عز بمنتهى التلقائية نفخ:يا رب نخلص بقى وانت بطل نحنحة
اتصدموا لحركتوا نظراته كانت نظرات طفل غيران لمجرد انه شايف مامته مهتميه بطفل تاني
اوتار بصتله
زياد:ايه دا؟؟
عز بصله وشافه باصص لأوتار اللي عينها بنفسجي ابتسم عز وهي بصاله
زياد:انتي حاطة لينسز في عينك؟؟
اوتار بإستغراب هزت راسها بنفي:عمري محطيته ليه؟
زياد:انا عارف ان عمرك بس...مستغرب!عينك بنفسجي مش هي زرقا؟
عز ضحك:طب الحمد لله اني مش انا لوحدي اللي بشوف كدا دا انا قربت اتجنن
زياد:ايه دا بجد؟
اوتار بصتله وعينها رجعت طبيعية
زياد:واااو انا اول مرة اشوف حاجة زي كدا
عز:بتهزر انت عايش معاها فوق الخمس سنين
زياد بذهول بيهز راسه بنفي:عمري ملحظت حاجة زي كدا
اوتار اتضايقت وبسرعه دخلت الحمام بصت في المراية والدموع في عينها افتكرت اول مرة عز قلها ان عينها بنفسجي وازاي كانت منجذباله وحاسة انها معجبة بيه هي فعلاً معجبة بيه هي قلبها ليه بينبض بالشكل دا وهي جمبه معقول حبته دلوقتي لما حست نفس الإحساس زياد لاحظ معقوله اللون دا ظهر بس معاه معقول تكون بتحبه؟؟
عز بيخبط:اوتار انتي كويسه؟
اوتار مسحت دموعها وخرجت وهي لابسة الچيبة السودا والبلوڤر البينك والچاكيت المتناسقين بشكل جذاب وحجابها اللي من نفس لون الچيبة والبندانه نفس لون البلوزة وكانها هي اللي مختياراه مش زياد
عز:مالك يا صاحبة البنفسج
اوتار بعدت نظرها عنه ومش عايزة تبصله ومش عايزة يشوف لون عنيها دا تاني
عو بص لزياد وزياد مستغرب بس حس ان اوتار انجذبت لعز ودا ضايقه هو مش عايزها توجع قلبها وهو عارف حتى لو عز بيتعامل بحنية معاها فقلبه مقفول ومستحيل تدخله....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

جلال قاعد في الأرض وبيفتكر ازاي اوتار كانت هتبقى ملكه وبدل مهو بيعيش احلا ايام حياته كل دا اتبدل ومحبوس وبسبب مين عز المنشاوي ولسه كمان مشفهوش
الباب اتفتح وجلال رفع راسه:انت....
==انا اللي هفتحلك ابواب الجنه انت مش عايز اوتار ومش عايز تنتقم من عز هاا ايه رأيك بقى في اللي هينولك كل دا ويخرجك من هنا زي الشعرة من العجينه
جلال:ودا ازاي وعايز ايه في المقابل؟
==هتعرف بعدين بس تخرج من هنا وبس
جلال هز راسه بإيجاب وبتفكير:امتى هخرج وهتستفاد ايه انت مش صاحب عز؟؟ايه اللي هيخليني اصدقك
==الصداقة مبتأكلش عيش ومتسألش كتير انا بكره اللي بيسئلوا هتهرب امتى يوم رأس السنة محدش هيبقى واعي هنا هنضرب ضربتنا الكبيرة
جلال:اللي هي ايه؟
==انت نسيت الدمنهوري ولا ايه
جلال بصله بصدمة:انت عارف الدمنهوري كمان؟
==ابتسم:اومال فاكرني ايه مش قولتلك متقلقش يلا استرخي يا كبير دا انت فرحك قرب وهتعيش اجمل شهر عسل بس تسمع الكلام وتسلم امرك للعبد لله
جلال ابتسم وتفكيره في اوتار
== خرج وعلى وشه الأبتسامة الخبيثة ولع سيجارة واتصل بالدمنهوري:كله تمام جلال وافق ودا اللي كان متوقع شرطه الوحيد اوتار واكيد هنخرجه برا البلد بالفلوس والبضاعه كمان مظنش ان هيبقى فيه حد ءامن منه في الموضوع دا والقريب اولى
الدمنهوري ابتسم وهز راسه بإيجاب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

حسام روح البيت مع اصراره والدكتور وافق على شرط ميتحركش ولو حصل اي حاجة يتنقل فورآ احلام حضنته وقعدت تبوس فيه زي اللي تايهه منها بقاله زمن وهو ابتسم وحضانها
عمران:متحضنيش بضمير بس الواد ضله مكسور
احلام بصت لاوتار اللي عز صمم انها هتيجي معاه وزياد اقنعها ان الاحسن والأمن ليها تكون مع عز
اوتار بصت لتحت:عز اصر اني اجي....انا مش هطلع من اوضة الخدمين....ومش هقرب من حد
زياد وعز اتعصبوا وردوا في نفس واحد:انتي مش خدامه عشان تقعدي في.اوضة الخدمين
سارة نزلت ومراد وراها واول مشافت عز ابتسمت:حمدلله على سلامتك يا سيادة الرائد
عز ابتسم وبسرعه راح خدها في حضنه وهي كانت ناوية تعاتبه بس حضنته وغمضت عينها بحب :وحشتني يا نسيني وحشتني اوي يا عز بقى تغيب عني سنة
عز هز راسه بنفي وباس ايدها:ولا مرة نسيتك ولا هنساكي انتي من ريحة الحبايب انتي سبب في وجود الأقرب لقلبي ليالي
سارة:انا مبسوطة اني شيفاك سعيد وحقيقي سعيدة انك طلعت من الحالة اللي كنت فيها دي يا شيخ كفارة
تقى بصلها بغضب وبتجز على سنانها
عز بتلقائية بص لاوتار اللي واقفة بعيد وعينها صافية زي المحيط في لونه والراحة اللي بتحس بيها كل متبصله
سارة بصت لاوتار وبتهكم:اهلآ انتي بقى اللي وخداه مننا بقالك يومين
اوتار اتوترت وبتلقائية بعدت
زياد حاوط كتفها بإيده وهي بصتله وعينها بتفتح وهو مسك ايدها:ايه يا توتا اهدي اهدي خايفة من ايه!
اوتار همست بسرحان:مش مرتاحة يا زياد مش مرتحالهم حاسه بضيق في قلبي حاسة احساس وحش
عز اتعصب انها سامحه لزياد ايده تتحط عليها ونزل سحبها وخدها قدام سارة:دي مامت ليالي ودي اوتار اكيد هما عرفوكي تكون مين
سارة بغيرة بتحاول تخفيها:اه بس معرفونيش بالنسبة ليك ايه.؟؟
اوتار:هو ساعدني كتير عشان مليش حد وبابا مات بس...
سليم:هي بنت رعد اكيد فكراه
سارة بشماته ومكر:اه انتي اللي امك هربت مع عشيقها!!اممم اسيا مش كدا؟
عز بصلها واتضايق واوتار وشها احمر وعينها بقت فاتحة اكتر
احلام مش عايزة يحصل مشاكل خصوصآ انها مبقتش متوقعة ردت فعل عز:اوتار تعالي اوضة الخدمين علا قاعدة فيها ومظنش ان التانيه رايقة دلوقتي تعالي هتنامي في الدور اللي فوق
عز:زي منتي في اوضتك
احلام:تقى خادتها
تقى:وهي من امتى بقت اوضتها يا سي عز
عز:خلاص يا ستي راحت عن بالي تعالي معايا يا اوتار
مراد مدلها ايده:انا مراد اخو ليالي
عز مسك ايده:معلش بقى يا سيدي هي مبتسلمش
مراد:سبحان الله مبتسلمش ومتعلقة في ايدك
الكل انتبه واوتار بتبعد ايدها بضيق بس عز ماسكها وضحك بهزار:معلش بس ملكش فيه
خدها وطلع وسارة بضيق:انا مش عاجبني ابدآ اللي عز فيه وعلاقته بالبنت دي
احلام بصت لسليم وسليم متكلمش
عمران:يا حوسو مش ناوي تريح يلا هساعدك تطلع على اوضتك وانتي يا تالي يلا
سارة قربت من مراد وهمست:اوتار مش عيزاها تتعشم في اي حاجة من عز هتعرف تبعدها ولا اتصرف انا انا مش مرتاحة ومش عارفة عز شكله منجذبلها مش عيزاها تقرب من عز فااهم
مراد بإستغراب:وليه؟ايه المشكلة.؟
سارة ارتبكت:ا..علشان...لو حد اولى بيه بعد ليالي فهي تقى مش اوتار.....انت ناسي انه الأبن الكبير لسليم وكل دا رهن اشارته
اوتار باصة لعز
عز اتنهد:مكنتش اعرف ان
اوتار ابتسمت:معنديش مشكلة النوم فين مش فارق معايا فعلآ
عز ابتسم ودخلها اول اوضه واللي فوق اوضته على طول فتحها ولحسن حظها مكنش فيها حاجة لحد:اهي يا ستي فاضيه ونضيفه امم واهم حاجة مفيهاش تراب
اوتار ابتسمت:وفوق اوضتك يعني لو نديت من البلكونه هتسمعني
عز:ويا ترى هتنادي ليه
اوتار ضحكت:يمكن احلم اني بتخطف ولا حاجة
عز:براحتك اعملي اللي انتي عيزاه واحلمي ومتقلقيش انا تحت وقريب منك اسمحي لنفسك تحلمي بس وملكيش دعوة
اوتار بصاله وعينها اتحولت للون البنفسج وهو ابتسم وهي بصتله بإستغراب ولفت بصت في المراية وبصت لتحت
عز همس:انا بحب اللون دا ومعرفش امتى بيظهر بس انا اللي اكتشفته تقريبآ انا اول واحد شافه واول حد عرفه حتى قبلك انتي
اوتار بصتله وابتسمت:انت غريب النهادا..او نقول من امبارح هو دا بسبب تقى
عز ابتسم:فعلاً
عينها اتحولت في ثواني لأزرق داكن بيغمق كل ثانية اكتر
عز بشرود باصصلها
اوتار:لو سمحت اخرج انا عايزة ارتاح..وكمان لازم ترحب بضيوفك متحسسنيش اني تقيله عليك اوي كدا
عز بإستغراب:لا انتي بتتحولي فعلاً
اوتار:متجبش لنفسك وجع الدماغ يا سيادة الرائد اتفضل
زاته وقفلت الباب وهو مش عارف ليه عايز يدخل ليه عايز يبقى معاها حس بحد حضنه من ورا لف وابتسم بإستغراب:سوسو
سارة:تعالى بقى معايا يا سيدي اوريك جبتلك ايه
خدته اوضتها وخرجتله بدلة انيقة:ايه رأيك ذوقي على فكرآ
عز حضانها:طول عمرك ذوقك حلو
سارة:عشان اختارك يا عز
عز بصلها وابتسم:لولاكي مكنتش هعرف ليالي
سارة بصتله بضيق بس ابتسمت
حطت ايدها على صدره وباست رقبته وعز استغرب من تصرفها الغير معهود ووقف
سارة:مالك يا عز؟
عز:هنزل اشوف تقى ومراد وحشني
نزل وهي وقفت قدام المراية بتبص لنفسها بثقة:عز انا اول مشوفتك وقعت في حبك من قبل معرف انك ابن احلام مكنتش اتمناك لبنتي قد متمنيتك ليا عز انا بحبك وبحب كلمة سوسو من شفايفك بحب لباقتك وشخصيتك اللي هي نسخة من سليم زمان لما كنا مخطوبين... وبعشق ضحكتك
عز نزل قعد وتالين جت قعدت جمبه وخبطت خبطات خفيفه على قلبه
عز:ايه دا بقى
تالين بمناغشة:يمكن يتفتح
عز:بمعنى
تالين:التكشيرة راحت الجمود بقى تفاهم الزعيق بقى ضحك دا بس يتفتح وكل حاجة هتحلو
عز فهمها بس عمل عبيط:مش فاهم انتي بتتكلمي بالألغاز ليه يا تالي
تالين خايفة تجبهالوا صريحة يتعصب:انا قصدي تفتح قلبك كدا لاوتار وتدورلها على عريس على راجل يستتها ويقدر يحميها
عز:نعم يختي
تالين بصتله بتشوف ردت فعله وهو فهم ابتسم:بس كدا انا هشوفلها من عينيا مش عيزاني اشوفلك انتي كمان بالمرة
تالين اتضايقت:عز
عز:نعم عايزة ايه تاني
تالين بغضب قامت وهو ضحك وتالين طلعت
عز:بردو مش هريحك يا تالي
خرج صورة ليالي:انا ملكها هي وبس
تقى قعدت جمبه:واثق
عمران بيراقبهم مع سليم وظاهر عليهم الضيق
سليم:شكل مفيش فايدة وجود تقى هنا هيلهي عز عن اوتار...تقى نسخة من ليالي ولو عز هيعوض الفقد هيعوضه بيها
عمران ابتسم:دا لو هياخدها كبديل استبن يعني لكن القلب معندوش الكلام دا وحاسس ان اوتار هتستوطنه ووقتها لا تقى ولا ليالي نفسها هيبقى ليها سلطة عز معش قصة حب مع ليالي كل ما في الحكاية انه شايف انه سبب في موتها وموت ابنه مش اكتر وعز عمره مكان سبب في موت حد بريء فما بالك اقرب حد ليه
سليم:بتخليني اتفائل
عز قام
تقى:على فين لا بقى مش هسمحلك
احلام:عز في ايه انت مش ناوي تقعد معانا
عز:مشوار مهم هخلصه وارجع
مشي اتصل بمالك وسراج وسيف يقابلوه وراحو شركة جلال اللي هي شركة رعد قانونآ واوتار لانها الوريثة الوحيدة
سراج بإستغراب:بيعمل ايه هنا ومعناش اذن من النيابه بتفتيش المكان
سيف:ربنا يستر
مالك:انا مش قلقان علينا عز دايمآ بيتحمل نتيجة كل حاجه خايف عليه هو
عز:وانا مش خايف مبعملش حاجة غلط دا حق ولازم يرجع لصحابه
سراج:ومين صحابه
سيف بص لعز بتفكير:اوعى يكون اللي في بالي
السكرتيره اعترضت طريقهم عز بعدها:الرائد عز المنشاوي والأحسن متدخليش في شغلنا
السكرتيرة بعدت بقلق وعز دخل خد الورق اللي يخص اوتار وحاول يلاقي مفتاح الخزنه ملقهوش قعد يضرب عليها نار لحد مفتحها وخد الورق والفلوس وخرج وهما وراه
سراج ضحك:دي قضية سرقة دي
مالك ضحك:يا يا زوز استنى بس
عز:دا حق ناس ولازم يرجع
سيف:حق واحدة وبس
عز بصله وبص قدامه
سيف:يعني انا صح هي اوتار
سراج:اوتار! مش دي المزة بتاعت امجد
عز بغضب:بقولكوا ايه اتلموا مش عشان واحد قال عليها كلمة تفضلوا ترددوها ومش انا اللي هقولكوا يعني وانتوا عارفين امجد
مالك:مش ممكن يرفع عليك قضيه
عز:قضية ايه وهيثبت ازاي انها شركتهم دا كله بتاع اوتار ومحدش يتكلم عنها كتير دي تبقى بنت صاحب بابا مش اكتر
سيف بمناغشة:اممم قولتلي صاحب بابا ايوا ايوا
عز بصله وابتسامة شاردة ظهرت على شفايفه وساق بسرعة راح على البيت ومستناش يوصل حد فيهم للمقر بتاعهم
سيف وسراج ومالك دخلوا وسليم رحب بيهم هو وعمران وقعدوا يهزرو وصمموا يقعدوا يقضوا اليوم معاهم وتقى عينها بقت على واحد فيهم بإرتباك وخوف وراحت على الڤرندا وهو راح وراها واتأكد ان محدش واخد باله
==حمدلله على سلامتك
تقى:الله يسلمك
==كنت فاكرك زكية يا توتا والله خلصتي من علاقة ليالي وعز ومشيتي وعز بيبدأ علاقة جديدة
تقى بغضب:مخلصتش من حد اولآ ثانيآ عز بتاعي انا ثالثآ انسى انك اتكلمت معايا يوم من الأيام لأن مهما كانت ليالي مش هنسى انك كنت سبب في موت اختي
==حضانها:خليكي هادية لصوتك يعلى والله وحشني حضنك ولا نقول حضن ليالي فيكي نفس ريحتها نفس كلامها نفس جسمها
تقى غمضت عينها بضيق وهو باسها وهي بعدت وهزت راسها بنفي:لو حد جه هتبقى مشكلة
==طب وحشتيني سنتين وانتي بعيدة عني وحشتيني يا توتا
تقى هزت راسها بإيجاب:هتصرف واقابلك بس ابعد عني دلوقتي
==قرب باسها وبعد وطلع وهي بغضب مسحت شفتها بقرف
اليوم عدى كل واحد دماغه في حته شكل وعز اتردد بس خد الشنطة والورق وطلع على اوتار خبط وهي كانت لابسة البچامة اللي تالين جبتهالها وهي عبارة عن بنطلون طويل وتيشرت نص كم:مين
عز:الحج امين
اوتار ضحكت وهو ابتسم وهي بسرعه لبست الفستان وحطت الحجاب على شعرها وفتحت:منمتش ليه
عز دخل وقفل الباب وقعد على السرير:مستعدة
اوتار بإستغراب:لأيه
عز مدلها الشنطة فتحتها واستغربت وبعدت:ايه يا عز كل دا؟
عز ضحك بإستغراب:مالك اول مرة اعرف ان الفلوس بتخوف اوي كدا مش تشوفي اللي فيها
قلبت شافت مجوهرات رعد كان جيبهالها بس جلال خدها منها بصتله:انت ازاي وصلت للحاجات دي
عز مدلها الورق:دا المهم
خدت الورق بصت فيه وكان بيثبت ملكيتها للشركة والبيت وورق العربية بتاعت باباها وبتاعتها وهي بصتله بصدمه وهو بيتفرج عليها بإبتسامه بس اتفاجأ من ردة فعلها ودموعها اللي نزلت وبعدت عنهم:ليه...ليه عملت كدا...ليه..انت عارف ممكن يعمل فيا ايه هو هيشوف الموت ليا رحمة انت ازاي عملت فيا كدا انت عارف امجد بس تصرفه معايا هيبقى عامل ازاي حرام عليك انا مكنتش عايزة كل دا انا كنت عيزاهم يبعدوا عني تقوم تخليهم يحاربوني اكتر
عيطت وهو اتضايق سحابها بضيق:اهدي انتي خايفة اوي كدا ليه محدش هيقدر يعمل حاجة انا جمبك وبعدين دا حقك انتي ازاي تفكري كدا؟
اوتار صرخت فيه بدموع:لأمتى لامتى جمبي شهر اتنين تلاتة سنة مع انها مستحيلة وبعدين هعمل ايه هواجههم ازاي هعمل ايه بعديها كله هيبعد وانا اللي هبقى معاهم وانا مش بنتهم ولا هيخافوا عليا ولا على شرفي انا ارخص من ارخص كلبه عندهم انت لسه مش عايز تفهم
عز هز راسه بنفي:انتي دا حقك دا حق ابوكي دا اللي لو بقيتي لوحدك هيقويكي لازم تبقي قوية لازم ووجهيهم مش هتفضلي طول عمرك خايفة
اوتار عيطت: مش هقدر كفاية بقى
عز مسك وشها وخلاها تبصله: هوعدك وعد وتوعديني
اوتار:اوعدك بإيه وتوعدني بأيه
عز ابتسم بحنان وهو بيحاول يطمنها:اوعدك انك هتكوني بخير واني مش هتخلى عنك ابدآ ابدآ طول منا عايش وهعمل على حمايتك وبس....
اوتار لون عينها اتحول للبنفسجي
عز ابتسم:دلوقتي هتوعديني انك هتبقي قوية وتساعديني انك تبقي قدهم وتحافظي على تعب عمي رعد تعب باباكي عشان يأمنلك مستقبلك
اوتار ابتسمت لمجرد انه هيبقى معاها:اوعدك انا بوعدك
عز ابتسم:حلو كدا يا صاحبة البنفسج
اوتار بصت في الارض
عز رفع راسها:راسك تبقى دايمآ مرفوعه وعلى فكرآ بموت في البنفسج
اوتار ابتسمت وهو باصص لعينها وهي بتتحقق من ملامح وشه اد ايه هو جميل قد ايه عايزة تفضل معاه حتى لو هيفضلوا ساكتين الباب خبط والاتنين بصوا لبعض بإستغراب وعز شاورلها تسكت واستخبى ورا الباب
اوتار:م..مين
مراد:انا مراد ممكن اتكلم معاكي ثواني
اوتار بصت لعز بإستغراب:مراد مين
مراد:مراد اخو تقى عايزك بس في حاجه ضروريه
اوتار جت تفتح عز سحبها حط ايده على بؤها وهمس:قوليله امشي من هنا بكرا لما نبقى تحت قول اللي تقوله
اوتار هزت راسها بإيجاب وقالت الكلام اللي عز قالهولها
مراد:اوتار انا عايزك في حاجه ضرورية حياة او موت
اوتار استغربت وبصت لعز وعز هز راسه بنفي بغضب
اوتار بغضب:انت لو منزلتش من هنا انا هنادي لعمي سليم مفيش بينا كلام
مراد بضيق دخل اوضته اللي في اخر الممر ورزع الباب
عز ابتسم:ايه القوة دي لا شطورة
اوتار بتفكير:حياة او موت مش يمكن يكون في حاجه عز كان المفروض اشوفه
عز بغضب بيجز على سنانه:يخربيت الغباء هيكون عايز منك ايه غير انه يتكلم معاكي النحنوح دا اوتار مش عايز اشوفك واقفة معاه مراد اه بحبه بس عارف هو بيفكر ازاي وهربيه انه ميبصلكيش مجرد البصه
اوتار بصتله وعينها اتحولت لبنفسجي صافي بقت شبه اللؤلؤ المكنون (لؤلؤ ملمستوش اي ايد محفوظ في الصدف)
عز ابتسم:تصبحي على خير
اوتار:لا استنى
عز:ايه
اوتار:الحاجات دي اشيلها فين يا عز
عز فتح الدولاب بتاعها وخرج من الدرج مفتاح فتح الخزنه اللي تحت وحط الشنطة فيها وحط في ايدها المفتاح هخدك بالڤيزا ورقمها اهو تقدري تشيلي او تسحبي اي حاجة من البنك انتي حرة
اوتار:قولت انك مش هتسيبني
عز هز راسه بإيجاب:حصل
اوتار ابتسمت
عز:تصبحي على خير
خرج ونزل على اوضته وهو مبتسم سعادة مش عارف سببها او عارف وعامل نفسه عبيط وايه يعني المهم انه مرتاح لاول مرة في حياته مبسوط كدا معقوله دا عز معقوله دا تفكيري خرج الصورة وبصلها بإستغراب:انتي اكيد تتمنيلي السعادة وانا سعيد فرحان بس انا بموت فيكي وهتفضلي في قلبي...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اماني:عايزة امشي من المستشفى بس انا مش عايزة اشوف وشه الحمد لله انه طلقني
زياد:جلال في السجن متخافيش
اماني:ازاي ايه اللي حصل
زياد:حكالها انه حاول يخطف اوتار وعز اتصدرله
اماني اتنهدت:وديني اشوفها انا غلطت في حقها وديني ليها
زياد ابتسم:ماشي دا شيئ يسعدني

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار نزلت شافتهم بياكلوا تالين كانت لسه طالعه ابتسمت
تالين:كنت لسه هناديكي يلا عشان تفطري
بصت شافت عز قاعد وجامبه من ناحية تقى والناحية التانيه سارة والكرسي الوحيد الفاضي الكرسي اللي جمب مراد وقدام عز
سليم:تعالي يا قمر افطري يلا
اوتار ابتسمت وقربت قعدت
مراد:صباح الخير
اوتار من غير متبصله:صباح الخير
سارة بتأكل عز وبتمسح شفايفه وهي بتهزر معاه واوتار بتاكل غصب عنها وبصالهم وعز بصلها شاف عينها داكنه وهي بتبعد عينها عنه
مراد بصلها وحط ايده على ايدها:مبتاكليش ليه؟
وقفت بسرعه ومراد بص قدامه وابتسم
سليم:قومتي ليه يا حبيبتي كملي اكلك
اوتار هزت راسها بنفي:شبعت بعد اذنكوا
راحت على الحمام اللي جمب المطبخ:تصرفاتهم غريبة مراد وتقى وسارة دي مامتهم تصرفتهم مش مريحة وسارة دي نظراتها لعز غريبة ازاي محدش ملاحظ يمكن انا اللي مزوداها!بس سارة دي مش شكل ام ابدآ ونظراتها مريبة
خرجت شافت عز في المطبخ بيشرب بعدت نظرها وطلعت وهو كان هيندلها بس وقف لما شاف مراد عينه عليها وبغضب راحله ضربه على كتفه
مراد بصله وابتسم:ايه يا بطل
عز بتحذير:اتلم واحفظ ادبك عينك متجيش على اي حد من البيت دا واوتار منه هااا
مراد بصله وارتبك:انا معملتش حاجة
عز:انا بحذرك يا مراد
مشي ومراد اتنهد بضيق
تقى:عز بقى انا زهقانه مش هتخرجني
اوتار سمعتها وطلعت خبطت على اوضة حسام
حسام:ادخل
اوتار فتحت الباب ودخلت:انت كويس ايه اخبارك النهاردا
حسام:الحمد لله تعالي كلي معايا الاندال سابوني ومشيوا بس احسن انا كدا كدا مبحبش اكل مع العالم دي
اوتار قعدت على الكرسي اللي جمب السريع صبتله ميه وهو شرب وابتسم:عرفتي ازاي اني عطشان
اوتار:انت مش هتعرف تمد ايدك كدا وتجيبها فالاحتياط واجب...حسام انا مش مرتاحلهم خالص...مراد دا غريب..وتقى نظراتها مريبة...وكمان سارة...طنط سارة دي تصرفتها مع عز مش تصرفات حمى او ام...
حسام ضحك:طنط سارة دي واحدة قذرة يا روحي دي حاولت معايا قبل موت ليالي وانا اللي موفقتش....
اوتار وقفت بصدمة وغضب:عيب تقول كدا دي
حسام قاطعها:انا قليل الأدب بس اللي هتعرفيه عني لو سيف على رقبتي مبكدبش
اوتار بصدمه قعدت وبصتله:مش قصدي بس دي واحدة عمرها عدى الأربعين هتبص للي قد ولادها و
حسام قاطعها:جلال بص للي قد ولاده ملهاش علاقة بالسن ليها علاقة بالأخلاق وبالقيم والمبادئ
اوتار:محاولتش تقولهم تقول لعز...او تقولهم
حسام:قولت لعز وخدت الم ايه فله وخدت حذرها اوي اوي مع عز
اوتار بصتله واتنهدت بغضب
حسام ابتسم:الغيرة وحشة بس عز عاقل ومشاعره اتجاهها زيها زي امه
اوتار:انا مش غيرانه
حسام:اممم منا عارف كلي بقى وافتحي نفسي
اوتار كلت معاه وهو بقى عمال يضحكها وهي بتضحك وهنا زياد اتصل بيه
حسام:الو افندم
زياد:اوتار فين
حسام مدلها التليفون:اتفضلي يا ستي عايزك
زياد:الو يا عمري
اوتار:زياد انت مش هتيجي
زياد:لا جاي بس لازم اديكي خبر
اوتار ضحكت:طيب مستنياك
قفلت وادته لحسام
حسام:معلش هتعبك معايا اديني المسكن عشان الألم هيموتني
اوتار جابتله الدوا وشربتهوله وهو ابتسم:شكرا
حسام:على ايه!
اوتار:انت اتأذيت بسببي وانا مقدرتش اساعدك فحاسة
حسام:بااااااس ولا حاسة ولا مش حاسة انتي اختي يا عبيطة انتي زيك زي تالي كدا انتي اكتر من اخت ليا ولو كان حصلك حاجة كنت عمري مهسامح نفسي
عز:لا حنين انتي قاعدة معاه ليه اصلا
اوتار مردتش
حسام:اقعد بس
عز:لا عندي مشوار
اوتار بتريقة:اصله خارج مع تقى
عز بيقلد نفس طريقتها:لا خارج مع سيادتك
اوتار بصتله بإستغراب
عز:ااه منتي بتفقدي الذاكرة مش قولتلك هاخدك نروح البنك
اوتار:امم صح افتكرتك نسيت...
عز:يلا انا مبنساش كلمة قولتها
اوتار:هغير هدومي
عز:مهو حلو كدا
اوتار بصت لحسام
حسام:زي القمر
عز بصله بتحذير وبصلها:انتي بتاخدي رأيه!
اوتار:هو انا اتكلمت!
عز:في حاجات مش محتاجة كلام
سارة قاطعتهم بدخولها:عز معلش تعالي ثوانى
عز هز راسه بإيجاب:حاضر يا سوسو (بص لاوتار)انزل القيكي تحت وانت بطل نحنحة يا حنين
مشي واوتار بصت لحسام وعنيها بتغمق:دا بيقولها يا سوسو
حسام بغيظ:وبيقولي نحنحة ال ويعيب على الفاظي سيادة الرائد... اسمعيني خليكي مع عز انتي اللي طلعتيه من حالته دي واتمنى تبقي معاه انتي زي مبيقوله كدا ملاكه الحارس
اوتار ابتسمت
حسام بإستغراب:على فكرا عينك بتتغير
اوتار ضحكت:لا انت متعرفش حاجة انا بتحول
مراد:يوم واحد وجربت يا ستي والله
حسام غمض عينه بضيق وبيهمس:لا يا رب انا اصبحت عاجز متبتلنيش بيه ومش هعرف اهرب
اوتار سمعته وغصب عنها ضحكت
عز:نعم
سارة:انا خايفة
عز قعد قدامها ومسك ايدها بإستغراب:ليه ازاي خايفة وايه اللي مخوفك ومن امتى دا من امتى بتخافي
سارة:خايفة عليك منها...من اوتار عز انا مش مستريحة خالص
عز ضحك:سوسو انتي بتقولي ايه بس اوتار!!دي دي غلبانة جدا وبعدين بلاش قلب الام دا ابنك مش عيل
سارة بصتله وقربت حضنته وقعدت على رجله سارة كانت رشيقه واللي يشوفها يقول انها هي وتقى اخوات ودا اللي مش مديها سنها
عز بصلها بإستغراب وتلقائي افتكر كلام حسام
Flash back
حسام:تالين معاها حق لا انا ولا هي مرتاحين امها واحدة قذرة هتبقى هي ايه يا عز باشا
عز:حسام اتكلم عدل واحترم نفسك مين دي اللي قذرة
تالين:عز بلاش ليالي احنا مش مطمنين
عز بغضب:افهم انتوا اللي هتتجوزو ولا انا تالين حسام مش عايز كلمة منكم
حسام:حتى لو قولتلك ان امها حاولت معايا وكانت بتحاول تغريني وانها ارخص من ارخص واحدة في الشارع ولولا اني مطوعتهاش كانت زمانها قاعدة في اوضتي
تالين بصتله بصدمه وعز ضربه بالالم بعزم ما فيه
back
عز فاق وايدها بتتحرك على صدره وشفايفها بتلمس رقبته وبتهمس:انا بموت في ريحة البرفيم بتاعك يا عز
عز بصلها وهي بصتله باست خده ورفعت شعره وعز مش مصدق وعايز يعرف هي هتعمل ايه وبتفكر في ايه في الوقت دا اوتار كانت برا وهتتجنن وتفتح الباب وهي مش سامعه حاجه وحمدت ربنا انها هي ومراد وسارة بس اللي في الدور اللي فوق وان مراد مع حسام وبقت تحاول تفتح الباب فتحة صغيرة من غير متعمل صوت
سارة باست رقبت عز وهي حضناه وبتفتح قميصه وافتكرت انها اثرت عليه وابتسمت بس اتصدمت لما لقت......

#استودعكم_الله ♥
يا ريت الكل يعمل متابعة لصفحتي بينزل عليها الرواية بدري 👇
#Nada_Mohsen

اسئلة الحلقة:-

تعامل سارة مع اوتار هيبقى عامل ازاي؟!وهل تقى فعلاً هيبقى ليها تأثير على عز؟!ومازال بحثنا عن الشخص المجهول مستمر واتوضح انه حد من صحاب عز وبعيد عن امجد يا ترى مين!ايه اللي حصل عند سارة وعز وايه اللي هيحصل بينهم؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية غرام الاسد كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السادسة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابعة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-