رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثامنة 8 | روايات ندى محسن

 نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثامنة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 8 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الثامن

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة الثامنة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار بصتله بإستغراب:نعم؟؟
عز:اقصد ايه رأيك في الفكرة يعني انا عايز رأيك
اوتار بعدم فهم وهي مستغرباه:انت عايز توصل لأيه ايه الكلام دا؟؟
عز:انا بفكر يعني ارتبط
اوتار بصتله بصدمه:بتتكلم بجد
عز ابتسم هز راسه بإيجاب
تالين جت بسرعة شدته:عز تعالى حالآ
عز:ايه استني طيب
تالين هزت راسها بنفي:لا يا عز تعالى مراد وعمران بيلعبوا بوكس تعالى دا عمران مبهدله وانتي يا اوتار يلا
نزل وتقى طلعت بإبتسامة وبصت لسارة ضحكت
سارة:ايه دا ايه اللي مفرحك كدا
اوتار لسه هتدخل عند حسام سمعت تقى
تقى:عز طلب يتجوزني وهيعلن دا يوم راس السنة اوتار غمضت عينها وحست رجليها مش قادرة تشيلها وبصتلهم شافت تقى فرحانه واوتار مشيت عشان تطلع اوضتها
تقى بضحكة مكر:استني مش هتباركيلي
اوتار بصتلها
تقى:عز هيعلن خطوبتنا يوم راس السنة
اوتار بصت لسارة ولاحظت عليها الغضب وبصت لتقى بصوت مهزوز:م..مبروك...
تقى:انتي مالك لونك مخطوف كدا ليه
اوتار:انا تعبانة بس شوية بعد اذنكوا....
طلعت اوضتها وعيطت من قلبها بل انهارت وهي بتفتكر كل لحظه معاه وانهارت في العياط ودخلت الحمام اتوضت وصلت ركعتين ودعت ان ربنا يقف معاها وانها تنسى حب عز دا نهائي:انا غلطت يا ربي سامحني انا نسيت حدودي معاه وعشان كدا انا دلوقتي مجروحة عشان كدا دلوقتي انا بعاني..انا اسفة انا مش هغلط تاني..
عيطت وقفلت الباب ونامت
سارة قاعدة في اوضتها وحاسة بالغضب والضيق والدموع في عينها:انا حبيتك يا عز حتى لو دا مش صح فدا حلمي انت حلمي ومش هستسلم...حتى لو على حساب تقى....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

في بيت الدمنهوري
الدمنهوري:بكرا المفروض العملية ومعرفناش نوصل لحد تبعه
=معرفوش يجيبو البت وعز شكله حبها بس متقلقش عندي فكرة جامدة وواثق انها هتعجبك
الدمنهوري:قول لما نشوف
=مدام نور مرات القائد ماهر القائد بتاعنا ايه رايك دي اكبر نقطة ضعف ليه
الدمنهوري:يا ابن اللذينه فكرة جاحدة
=بس بقولك ايه اياك ثم اياك حد يجي جمبها
الدمنهوري هز راسه بنفي:عيب عليك دا مجرد تهديد
الدمنهوري ابتسم بخبث وسند ضهره على الكنبة براحة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

اوتار صحيت بشعور جديد مش حاسة بحاجة حالة غريبة اول مرة تحس بيها غسلت وشها اتوضت وصلت الضهر ونزلت شافت عز خارج من اوضة الصلاة بتاعته ابتسم وقرب:ملحقناش نكمل كلامنا امبارح انا عايز اقولك حاجة بس انا بجمع بالعافية فهتستحمليني المرة دي بقى
اوتار بصتله:بس انا عارفة الكلام اللي هتقوله
عز بثقة:بجد اللي هو ايه بقى.مظنش انك تتوقعيه
اوتار بصتله ومشيت دخلت المطبخ
عز بإستغراب:انا مش فاهم هي مالها....سارة اوووف ممكن يكون دا اللي ضايقها خصوصآ انها كانت معايا امبارح...انا لازم اتكلم معاها في الموضوع دا بس ليه الكلام صعب معاها...لا لا لازم اتكلم لاني حاسس وعارف انها بتحبني
احلام:بردو مصره
اوتار:انا هشيل الدنيا لحد معلا ترجع ومتقلقيش دا ولا هيتعبني ولا هيجرحني مفيش اي مشكلة...دا هيريحني
احلام:انتي حد ضايقك في حاجة...
اوتار هزت راسها بنفي:لا...انا كويسة لو سمحتى خليني اعمل اللي عيزاه
احلام هزت راسها بإيجاب وخرجت
اوتار ابتدت تحضرلهم الفطار وحولت الاكل وخلصوا وهي قعدت معاهم ومثلت انها بتاكل لحد مخلصوا ووقفت تغسل الاطباق بتلهي نفسها باي حاجه
عز:مكلتيش ليه
اوتار اتحكمت في نفسها وبصتله:انت مركز معايا ليه انا حرة مليش نفس
عز:اوتار في ايه مالك النهاردا ايه سبب قلبتك دي
اوتار:مالي انت اللي جاي تتكلم
عز:لا انتي متغيرة حتى نظرتك متغيرة
اوتار:ممكن تسيبني براحتي عشان بكرا في حفلة واكيد هتبقى مميزة وجدآ كمان بالنسبة ليك..
عز:اوتار انتي مش مغصوبة تعملي حاجه وانا هكلم ماما
اوتار:لا متعملش كدا لو سمحت انا اللي اصريت ولو سمحت سيبني في حالي
ابتدت تكمل غسل الاطباق وعز مسك دراعها:اوتار في ايه ايه التغيير دا قلبتك وحشة على فكرا
اوتار زات ايده بعنف وطبق وقع منها اتكسر:لو سمحت لو سمحت ملكش دعوة بيا وايدك متلمسنيش والا انا همشي فعلاً ابعد عني يا عز وحرام عليك تبقى بتصلي وزي مبتتظاهر انك عارف ربنا وتلعب على واحدة تطلعها سابع سما وانت على علاقة بامها حاجه في منتهى القرف وانت مستهون باللي بتعمله بس انا مليش دعوة بيك ومش عيزاك تتقرب مني باي شكل فاهم خليك كل يوم والتاني مع واحدة فيهم وانت مش عارفة عاقبة دا ممكن يكون ايه........
احلام دخلت:في ايه انتوا مالكوو وانت يا عز واقف ليه وانتي متعصبة ليه
بصت في الارض وللطبق اللي اتكسر:حد اتعور؟مين وقعه مش تخلوا بالكوا
اوتار بغضب بعدت عينها عن عز المتفاجأ من كلام اوتار:غصب عني الطبق وقع
عز خرج
احلام راحت وراه:حبيبي مالك في ايه
عز:مفيش حاجة
سليم:مالكوا
احلام:شكله متغير واوتار كانت بتتكلم معاه بس باين ان شكلها متعصب البنت دي ضايقتك
عز بضيق و غضب صوته عيلي:لو سمحتوا محدش ليه دعوة بيا و يا ريت يعني تسيبوني في حالي لو سمحتوا
خرج راح شغله
سليم حضن احلام:متضيقيش هو اكيد متضايق من حاجه
احلام:اكيد بسببها هي
سليم اتنهد بضيق من تفكيرها:احنا لسه منعرفش ومينفعش نحكم اهدي بس لحد ميهدى ونعرف
اوتار خرجت ملقتهوش وشافت حسام نازل ابتسمت وهو غمزلها:ياااه البيت وحشني اوي
احلام ابتسمت
عمران نازل وراه:نفسي اديله برجلي كدا وهو نازل يتشقلب
احلام:بس يا رخم
حسام نزل واحلام حضنته:حمدلله على سلامتك يا عمري
سارة ابتسمت:حمدلله على السلامة يا بطل
حسام اتجاهلها وبص لاوتار:مجتيش شوفتيني امبارح تالي كدا هتبقى اجدع اخت
تالين ابتسمت وبصت لاوتار بثقة وضحك:شوفتي هتفوق عليكي بسرعة انا روحتله امبارح
اوتار ضحكت وحسام ملاحظ حزن وضيق في عينها
حسام ابتسامته اختفت وسألها بعينه في ايه وهي غمضت عينها بإبتسامة وفتحتها بمعنى كويسة وهو عارف ان في حاجه بس محبش يضغط عليها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

سيف:مالك؟
عز:بما ان مفيش حد هنا هتكلم معاك انا قولت هقولها اني بحبها قولت اني هبدا حياة جديدة وصليت استخارة وارتحت وكمان قولت اني اول بنت هنجيبها هنسميها ليالي
سيف بدهشة:الله اكبر كل دا عشان كلمتين قولتهم لاء جامد انا
عز:مش بالظبط هما كلمتين جوم في وقتهم
سيف:يا ابن اللذينه ايه بقى اللي حصل يا نمس
عز بضيق:محصلش معرفتش اكلمها من زحمة البيت وبعدين النهاردا متغيرة مقبلتش تتكلم معايا خاالص ولا قبلت حتى اكمل كلامي انا مش عارف في ايه وايه اللي مغيرها مش فاهم
سيف:اكيد في حاجة بيتهيقلي هي مش من النوع دا!!
عز:يعني المفروض اعمل ايه وبعدين العملية بكرا وانا مش فاضي ودماغي فيها مليون حاجة اصلآ
سيف:سيبك من العملية دي خالص يا عز المهم دلوقتي في اوتار ايه رأيك تكلمها!!
عز:ممعهاش تليفون ومش هتصل بحد اقوله ادهاني مش عايز حد يعرف حاجة الا لما اخد رأيها مش عايزها تتحرج ولا عايز حد يتكلم معاها من اللي في البيت
سيف:امم طب متروحلها
سراج:يروح لمين
سيف:انت شرفت
عز مش معاهم وعمال يفكر اكيد هي سارة السبب اتنهد وقام
سيف بأبتسامة وهو باصص في الورق بخبث:على فين عندنا مهمة بكرا ايه هنسيبها ولا ايه
عز بغيظ:ملكش دعوة شوية وجاي
خرج واحمد خبط فيه:على فين مبقتش منتظم اليومين دول يعني
عز:خرجني من دماغك عشان مش فايق خااالص
مشي واحمد اتضايق ودخل مكتبه
عز وصل على البيت شاف اوتار بتزينه وتالين معاها واوتار بتقولها تزين فين وعمران بيساعدهم هو ومراد وزياد
تقى قاعده حاطه رجل على وبتلعب في الفون بتاعها واول مشافت عز جريت حضنته وعز حضانها وابتسم وهي باست خده:وحشتني
عز:يا سلام انا لحقت
تقى:انت دايمآ بتوحشني
عز بص لأوتار عينها جت في عينه وهو شايفها غامقة جدآ ابتسم وخلاص عرف انها غيرانه وهي بعدت عينها عنه وهي واقفة على السلم بتعلق الزينه وهو وقف تحت السلم وترها
اوتار:تالي معلش ناوليني الفرع الفضي دا
عز جابه وادهولها وهي خدته بضيق وتوترها زاد وهي بتدعي وبتتكلم مع نفسها:خليه يبعد يا رب انا حاسة اني مش عارفة اعمل ايه ....وجوده بقى صعب فعلآ
سارة بصاله باستغراب وضيق
عز:انزلي عايز اتكلم معاكي يلا
اوتار :مش فاضية
عز:انا جاي مخصوص عشان اكلمك انزلي قولت
اوتار:وانا قولت مش فاضيه
عز:يعني مش هتنزلي
اوتار بعند:لأ لأ لأ
عز ابتسم بمكر وضرب السلم اللي هي واقفة عليه برجله وهي صرخت والكل وقف واتخض
بس عز كان مجهز نفسه وايده انه هيشيلها وفعلآ شالها وهي اتصدمت وبصاله
عز:لما اقول اني عايز اتكلم معاكي المفروض تيجي بهدوأ العند مش حلو معايا
سارة بغضب:انت ايه اللي بتعمله دا يا عز هااا معنها متكلمت متغور وبعدين عايزها في ايه
عز بصلها بحده:اسمها اوتار وتحترمي نفسك معاها عشان انا لحد دلوقتي محترم معاكي بس مش هسمح حد ينطق بحرف عنها
اوتار بصتله بصدمه وعيزاه ينزلها وهو خرج برا البيت بيها
عمران صقف وصفر: الله علييييك يا زوز الله ينور
تالين بصت لحسام:هو دا بجد؟؟
حسام بعدم تصديق:مهو لو مكنش بجد يبقى مبروك علينا التهيئات
احلام بغضب:دا شكله اتجنن وكلكوا ماشيين وراه زي الحمير
تقى بغضب ونظرة حقد وبدموع:هي البت دي عاملة لعز ايه
سارة طلعت على اوضتها بغضب
اوتار بتحرك رجليها بعنف في الهوا :نزلني بقى ايه اللي عملته دا عععز نزلني هصوت
عز بصلها لقى عينها بنفسجي فاتح ابتسم:اللي عملته عجبك بس خوفك
اوتار بصت لتحت :انت زعلتهم
عز:محدش هيزعل غير سارة وتقى اممم وامي مش فاهمة فممكن تضايق اكتر مهي متضايقة مني اصالحك بس وهروح افهمها
اوتار:انا مش متضايقة غير انك شايلني نزلني بقى يا عز
عز نزلها وركبها العربيه:اربطي حزام الأمان
اوتار:احنا رايحين فين
عز اتكلم في التليفون:انا جاي كل حاجة تبقى جاهزة زي متفقنا
اوتار:ممكن لو سمحت تفهمني في ايه انا عندي حاجات جوا هعملها
عز ساق:مش وقته وربنا يستر مش مستعد اضحي بالعربية دي كمان
اوتار كتمت ضحكتها
عز:حتى دي مستخسرة عليا اشوفها
اوتار بصتله باستغراب وهو ابتسم

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

حسام:تفتكروا خادها ليه تفتكروا ممكن يقولها انه بيحبها ويتجوزها ويعيشوا في تبات ونبات بقى ويجيبو حسام وحسامات
ضحكوا وتالين بصتله بتفكير
تالين:بجد لا لا صعب دا عز بردو
عمران:دا لو حصل انا هغني واقلبهاله بكرا
حسام:يا رب بقى
احلام:يا رب تخرسوا عشان صدعتوني واللي بتقولوه دا مش هيحصل فاهمين
حسام: اما نشوف... يا مامتي
احلام ضربته بتليفونها وهو مسكه بسرعة وضحك

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز نزلها من العربية:تعالي
اوتار:دا مطعم!
عز:صح منا عارف بعرف اقرأ
اوتار:مش فهماك!
عز مسك ايدها وهي بعدتها وربعت ايدها وهو اتنهد: مفيش فايدة
دخلت شافت المطعم متنزين بشكل جذاب وهادي ومفيش غير بنات فيه بيقدموا الاكل وبيعزفوا موسيقى هادية
اوتار بصتله بإستغراب
عز سحب كرسي وشاورلها تقعد قعدت بإستغراب وقلبها بينبض بسرعة غريبة هو ممكن يتقدملها هنا وبالطريقة دي
عز قعد قدامها:تحبي تاكلي ايه
اوتار بصتله:مش جعانه..انا عايزة امشي مشيني من هنا
عز ابتسم بحب:لا مشيان ايه بس لسه شوية هاتيلنا اممم اوتار انتي بتحيبي المشويات
اوتار هزت راسها بإيجاب
عز:طب اتنين وجبة فراخ مشوية واتنين كفته مشوية و
اوتار:انا مش جعانه كفاية
عز غمز للنادلة:متنسيش العصير
النادلة هزت راسها بإيجاب وابتسمت ومشيت
اوتار وقفت بغضب وعينها بتغمق:لو سمحت مشيني من هنا لو سمحت
عز وقف وهز راسه بنفي فهم انها غيرانه وابتسم:اقعدي بس انا عايز اتكلم معاكي وعندي شغل
اوتار:بدل منت عندك شغل اتفضل روحه وانا هرجع البيت
عز اتعصب وحس انه بيفرض نفسه عليها بس اتمالك نفسه:اوتار هما دقيقتين اسمعي بس
اوتار قعدت وهي مكشرة:انا بقول بس عشان تعرف تاخد راحتك وانا شكلي ميشبهش للمكان دا
عز:اولآ انا اللي جايبك هنا فراحتي معاكي ثانيآ انتي اجمل من اجمل واحدة شغالة هنا
اوتار بصتله بدهشة كان الاكل جه وابتدوا يكلوا وهو طلع علبة خاتم وحطها قدامها وهي اتصدمت وهو بياكل بإبتسامة
اوتار الدموع اتجمعت في عينها وابتسمت وعز تأكد انها هتوافق على الجواز بيه فتحت العلبة وبصتله بصدمة:ايه دا يا عز!!
عز:انتي بتحبي الشيكولاته مش كدا حاسك متضايقة قولت اجبهالك حاجة صغننه كدا
اوتار جالها خيبة امل انه يتقدملها وهي بتهمس لنفسها:انتي فاكرة انه ممكن يتقدملك انتي انتي فعلاً غبيه عز لما فكر فكر في النسخه بتاعت ليالي...مش فيكي...
مسحت دموعها وهو مركز معاها وحس بضيق بسبب دموعها والنادلة جبتلهم العصير
عز:انتي كويسة
اوتار ساكتة وبتمسح دموعها اللي رافضة تقف
عز ابتسم بحنان:اشربي مالك زعلانة ليه بس
اوتار:ملكش دعوة بيا لو سمحت
عز بغيظ:بقى كدا
اوتار:اه
عز ابتسم:طب بطلي عياط واشربي واهدي كدا
اوتار شربت براحة وهي بتمسح في دموعها لحد محست بحاجة لامست شفايفها نزلت الكوباية بسرعة
عز مبتسم:مالك يا اوتار
اوتار بقلق:عز في حاجة غريبه في العصير
عز مبتسم وقرب يضحك:حاجة غريبة!اكيد فواكه يا روحي
اوتار:لا معدن حاجة حديد
عز ضحك:بس هو مش حديد
اوتار بصتله وبصت لضحكته وبتردد مدت ايدها في الكوباية وطلعت الخاتم وهو مبتسم وهي بصتله بس محبتش تتعشم ولا تجرح نفسها:ايه دا
عز:انتي شيفاه ايه
اوتار بصت من جواه لقته محفور عليه اوتار وعز تحت بعض وحرف A مشترك بينهم كانهم كلمة واحدة بصتله وقلبها بينبض بسرعة حست ريقها ناشف جسمها تلج اكيد دمها نشف وهو قرب قعد قدامها على الارض وهي قاعدة على الكرسي ومصدومه وجت تقف ثبتها بإيده
عز:تقبلي تتجوزيني
اوتار بصتله بصدمه وهو مسك ايدها لقاها متلجه وشايف حركة صدرها بيعلى وبيهبط وكأنها بتحارب عشان تتنفس
عز ضحك:ايه استهدي بالله كدا
اوتار حست ان الأكسچين خلص:انت بتقول ايه..انت...
عز ابتسم:بقول ايه بقول عايز اتجوزك عايز اتجوزك ايه المشكلة لما تبقى مدام عز الدين سليم المنشاوي يعني
اوتار عيطت وبقت تشهق
عز بضيق وقلق: اوتار بتعيطي ليه
اوتار: عشان انا مش مصدقة انت عايز تتجوزني ليه
عز ابتسم بحنان: عشان بحبك عشان في اليومين دول نستيني كل حاجة خلتيني افكر بس انك مش لازم تبعدي عني ولازم تفضلي جمبى انا بحبك يا اوتار بحبك فعلاً ومرتاح اني قولتلك شعوري من اول مشوفتك ملهاش علاقة بالعشرة ولا بالسنين ولا بأي حاجة غير اني اول مشوفتك قلبي دق احساس بالكهربة كل مبلمسك حاجات ممكن متصدقيهاش بس بتحصل معايا ومعاكي انتي بس...انا بحب ليالي ومش هنساها بس اتمنى انك تتقبلي دا ومهما كان مفيش حاجة تأثر على علاقتنا
كل اللي اوتار بتعمله انها بتسمعه وبتعيط بإبتسامة وهو خد الخاتم منها ولبسهولها: ميتقلعش من ايدك بقى ولا عندك رأي تاني
اوتار بصاله وهو مسح دموعها:انتي بتعيطي ليه
اوتار: انت منتظر مني اني ابقى كويسة انت عارف اني كنت واثقة اني عمري مهسمعها منك واني بس هعيش على ذكرياتنا انا بحبك جداً يا عز لدرجة اني تايهه حاسة اني في حلم وهفوق منه بس لا لو دا حلم انا عايزة افضل نايمة عشان افضل طول عمري اسمعها منك فعلاً ولا بالسنين ولا بالعشرة بالراحة انا اول مشوفتك ارتحتلك واتشديتلك رغم جمودك
عز ابتسم وهو بيمسح دموعها: طيب عشان خاطري عندك متعيطيش
اوتار هزت راسها بإيجاب وابتسمت وبصت للخاتم بإنتباه: عز.... دا الماظ؟؟؟
عز ابتسم: وهو يغلى عليكي؟
اوتار: بس دا كدا انا ازاي همشي بيه وهخاف لو
عز ضحك: ايه يا عمري انتي نسيتي انك صاحبة املاك وخلاص كلها سنة وتستلمي املاكك ومحدش هيبقى واصي عليكي
اوتار: بس انت عرفت ازاي مقاسي دا على قدي بالظبط
عز خرج الخاتم بتاعها اللي لقاه في الأوضه ومدهولها:مكنتش اعرف يوم ملقيته اني هحتاجه بس هو ترتيب ربنا بقى
اوتار ابتسمت:عز وانت فين الخاتم بتاعك
عز:امممم لو معندكيش مانع دا يبقى بتاعي
اوتار ضحكت:بس جه على مقاسك؟
عز:هو مقاسك دا يجي على مقاس طفل لما يجي على مقاسي
اوتار كشرت:متتريقش عليا
عز ضحك:حاضر يا عمري دا جه على مقاسي وحاطه في صباعين مش صباع واحد
اوتار ضحكت:طب ازاي هتلبسه
عز:كدا
خرج سلسلة فضة وحطه فيها ومدهالها:وحضرتك تلبسيهالي
اوتار ابتسمت ولبستهاله وانتبهت: بس دا مش صح مينفعش الراجل يلبس سلسلة فضة منهي عنه
عز: اممم منا عارف يا روحي وعشان كدا في بديل
خرج المدالية بتاعته وقلع السلسلة وعلقها في المدلية بتاعت المفاتيح ولفها كذا مرة عشان تبقى في مستوى المفتاح بشكل جميل وجذاب ابتسمت اوي بس بصتله بإستغراب:اومال خلتني البسهالك ليه
عز ابتسم:عشان حابب كدا
اوتار ابتسمت وهو بصلها وهي قريبه منه وبص لشفايفها وقرب وهي بعدت بسرعة وهزت راسها بنفي وهو مسك ايدها عشان متبعدش اكتر:ايه يا اوتار انتي مش بتحبيني
اوتار بصت لتحت وبعدت ايدها:لا بحبك...
عز:اومال مش واثقة فيا
اوتار:لا طبعآ واثقة فيك
عز:اومال بتبعدي عني ليه
اوتار:عشان بحبك يا عز عشان عايزة ربنا يبارك في علاقتنا عشان مش عايزة اي حاجة حرام فلو سمحت بلاش..
عز افتكر
Flashback
عز:دلوقتي بقيتي خطيبتي راسمي يا عمري
ليالي حضنته وابتسمت:انا بموت فيك
عز:وانا بعشقك يا روحي
ليالي ابتسمت وحضنته وقربت باسته وهو اتفاجأ وهي بصتله وابتسمت:ايه كلها كام يوم ونكتب الكتاب وتبقى جوزي
عز بعد:لما تبقي مراتي
ليالي حضنته جامد وباسته:انا راضيه يا سيدي
عز بصلها بإستغراب وهي مبتسمة وقربت باسته وهو حاضنها
back
اوتار:سرحت في ايه؟
عز ابتسملها :على العموم مش هنطول وهنتجوز بسرعة كمان
اوتار ابتسمت:كمان.....عز انت بجد بتحبني بجد انت حاسس انك بتحبني
بص حواليه مش عارف ازاي يثبتلها وبص لكاس العصير بتاعها وابتسم مسكه وبيشرب منه مسكته:عز انا حطيت ايدي فيه ولمست الترابيزة هنا وكذا حاجة لمستها والعربية وكنت
عز ضحك وشربه كله:انا عارف والله
اوتار بذهول:عز؟
عز مسك ايدها باسها وهي سحبتها بإحراج وهو ابتسم:بحبك وبحب كل حاجة فيكي ومبقرفش منك وبموت فيك...
اوتار ابتسمت وهو وقف وسحبها وهنا الموسيقى اشتغلت كانت موسيقى جميله جدآ وهي بصاله وهو غرقان في لون عينيها البنفسجي
اوتار انتبهت وهي مش حابة ترقص معاه ومحرجة:عز انت عندك شغل قولتلي عندك شغل
عز:اووووف بقى مش عايز اروح بس في مهمة بكرا ولازم ابقى موجود
اوتار:طيب روح وبعدين مش عيزاك تكسل ابدآ ابدآ عيزاك تتقدم دايمآ وتبقى ناجح جدا جدا
عز ابتسم وباس ايدها:ربنا يخليكي ليا اخر اغنية واطير اوصلك واروح بسرعة
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب وهو عمل للنادلة حركة بإيده اربعة وهي ابتسمت وشغلتلهم الأغنية
اوتار عينها بقت داكنه وبصاله
عز:تؤ تؤ مش عايز اي عصبيه غمزتلها من شوية عشان تحط الخاتم في العصير ودلوقتي تشغل الأغنية وخليكي عارفة مش معنى اني بضحك لواحدة ولا بتعامل معاها ولا حتى حضنتها ولو وصلت اني ابوسها حتى يبقى في بينا حاجه
اوتار بعدت عنه بغضب:صح المفروض ان حضرتك تخلف منها مثلآ عشان يبقى ليا عذر اتضايق
عز ضحك ومسك ايدها حطها على كتفه:لا انتي مش فهماني لازم تسأليني عن اي حاجة مضيقاكي متشكيش فيا ابدآ لأني اخترتك يا اوتاري وبعدين مش يمكن اكون في مهمة وخلي بالك انا بعرف اتحكم في نفسي اووي جدا يعني الا قدامك انتي القلب بيضرب العقل وابقى مش عايز حاجة غير انك تبقي جمبي
اوتار ابتسمت: انا واثقة فيك بس انا غصب عني مبتحكمش في غيرتي عز راعي حاجة زي دي عشان بجد بتبقى حاجة صعبة عليا
عز: من غير متقولي انا خلاص مش مستعد اشوفك متضايقة....
اوتار ابتسمت وبقوا يرقصوا على اغنية قابلتيني
(اسيبكوا تعيشوا شوية مع كلمات الأغنية)
يااااه كان في واحد ولا فارق معاه عايش حياته بين هنا وهناك ولا حد شاغل قلبه لااا... اااه.... اااه مييين حالآ هقولك هو مين بينك وبينه يجي خطوتين ونفسه يقولك كلمتين..ااه اااه قابلتيني غيرتي كل حاجة ليه في عنيا اه من اللي حبك عمله فيا واللي لسه هتعمليه...... اااه قابلتيني غيرتي كل حاجة ليه في عنيا اه من اللي حبك عمله فيا واللي لسه هتعمليه......
اوتار مبتسمه وهو بيرقص معاها بمهارة وعينه متعلقة في عينها
~لييه انا عشت دنيتي ليه رد السؤال دا هتعرفيه لو حضني تيجي ثانية فيه.. كااان كان جوا قلبي في مكان متساب عشان من زمان خدتيه خلاص ان الاوان... قابلتيني غيرتي كل حاجة ليه في عنيا... اه من اللي حب انتي عمله فيا واللي لسة هتعمليه......
اوتار ابتسمت وهو ابتسم.....
عز:تحبي نتصور؟
اوتار هزت راسها بإيجاب وهو خرج التليفون وقعد يصورها معاه
اوتار:حتى دي ماهر فيها الصور جميله جداً
عز:عشان انتي فيها طبيعي هتكون جميله يا روحي وبعدين بصي كلهم عينك فيهم بنفسجي
اوتار ضحكت:طب اعمل ايه طيب مهو بمزاجها
عز ابتسم: وبمزاجي انا بعشق اللون البنفسجي دا بموت فيه بس في عيونك النادرين دول عمري مكنت بحبه بس لما جيتي حبيت كل حاجة خاصة بيكي
اوتار ابتسمت وهو باس ايدها وقرب يبوسها بعدت بسرعة: يلا بقى عشان تروح شغلك
عز اتنهد بخيبة امل وابتسم غصب عنه: يلا اتلقيهم على نار يعرفوا في ايه
اوتار: بس انا مش هقولهم حاجة
عز: انتي براحتك يا عمري بكرا انا هقولهم كلهم قبل ممشي هتبقى احلا واجمل حفلة يا روحي
اوتار بصتله وهما ماشيين: انت بجد بتحبني يا عز يعني بجد حاسس باللي بتقوله دا ولا انت محتاجني... يعني محتاج زوجة معاك وخلاص
عز وقف وحاوط وشها: لو محتاج زوجة وخلاص فدا بعيد كل البعد عن الحقيقة عشان انا مكنتش ناوي ارتبط بأي شكل بعد موت ليالي لحد مشوفتك لحد محبيتك وبقيت عايزك جامبي دايما ومفيش غير الجواز
اوتار ابتسمت
عز: يلا بقى يا روحي وبلاش الاسئلة اللي ملهاش طعم دي
اوتار ضحكت وهزت راسها بنفي وركبت معاه وهو مشغل اغاني وهو بيغنيلها معاهم كانه مصدق انه اعترفلها وهي بتضحك كان اسعد يوم في حياتها وحياته
اوتار جت تقلع الخاتم مسك ايدها وهي بصتله: ايه ايدك
عز: ايه ايه بس انتي بتعملي ايه
اوتار: مش قولت هتعرفهم بكرا هياخدو بالهم
عز هز راسه بنفي: لا ميتقلعش من ايدك وايه يعني لو حد عرف ميعرف
اوتار: بس
عز: ميتقلعش من ايدك وخلاص يا اوتار
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب: امرك يا حضرت الرائد
عز ابتسم وقرب يبوسها وهي نزلت بسرعة شاورتله سلام وجريت على جوا وهو ضحك ومشي
اوتار دخلت وحسام وتالين وعمران وزياد وقفوا قدامها: ايه
اوتار بعدت وضحكت: انتوا اللي ايه ايه الهجوم دا
تالين قربت بفضول : ايه بقى احنا هنخبي
اوتار: نخبي ايه بس
تالين لحظت في حاجة في ايدها بتلمع ومسكت ايدها: عمران بص ايه دا
عمران بص ودقق النظر: دا الماظ.... اه والله انا عارفه
زياد بصدمة: عز اللي اداهولها؟؟
تقى وراهم والغل مليها: عز ايه اللي يدهولها انتوا اتجننتوا ولا ايه ودي تبقاله ايه اصلآ؟؟
اوتار بصت لتقى وابتسمت بثقة: متصدقيش حاجة زي كدا صح غلبانه اوي انتي ولا نقول غبية؟
طلعت اوتار بسعادة
وحسام راح مزغرط وكلهم ضحكوا
احلام: ايه المسخرة دي متتلموا
سارة شدت اوتار وهي خلاص استنفذت كل ذرة صبر فيها: كنتي فين معاه
اوتار بعدت ايد سارة بقرف:ايدك متلمسنيش فاهمه يا(بصتلها بسخرية)يا طنط
سارة بغضب: انطقي يا ظريفة كنتي فين معاه
اوتار بإبتسامه مستفزة: وانتي مالك
سارة: انتي شكلك متعرفيش انتي بتكلمي مين
اوتار بغضب اتملكها وخلاص مبقاش عندها صبر تصبر على سارة: انتي اللي متعرفيش انتي بتكلمي مين اوتار رعد السويدي الوريثة الوحيدة لشركات رعد السويدي وهتبقى حرم الرائد عز المنشاوي قريبآ امم بس دي مفجأة يا ريت تحافظي على السر عشان حبيبي هيعرفهم كلهم بكرا
سارة بصتلها بصدمه: انتي كذابه
اوتار فتحت ايدها قدام وش سارة وقربتها من عينها عشان تشوف الخاتم: هو اللي لبسهولي
سارة بعدت بصدمه سندت على الحيطة واعصابها باظت
اوتار بسخرية: لونك اتغير غريبة انا افتكرت انك هتفرحيله اكمنه زي ابنك
سارة بغضب قربت تضربها واوتار مسكت ايدها وهي مستغربه نفسها حبها لعز اداها قوة غريبة حاسة نفسها مختلفه ابتسمت لسارة بثقه وبعدت ايدها: انتي كنتي هتغلطي غلط كبير وعز مش هيبصلك لانه مش قذر زيك
سابتها ومشيت وسارة دموع غضب نزلت منها: انا مش هرحمك
نزلت سحبت تقى للحديقة: انتي شكلك اتجننتي انتي هتسيبلها عز
تقى بدموع غل: عز دا ملكي انا انا هموتها انا مش هسيبها عايشة انا هموتها عز بكرا عنده مهمة ومش هيبقى موجود عشان يحميها انا هموتها لأنه ملكي وانتي لو فكرتي فيه انا مش هعديهالك
سارة بقرف ونفاذ صبر: وانتي عرفتي منين ان عنده مهمة
تقى رفعت شعرها وابتسمت بثقة: انا اعرف كل حاجة انا محوطاه وهتعرفي بعدين....
بعدت واتصلت بالمجهول وفضلت تتكلم معاه
.....: تموتيها؟؟
تقى: اه انا هقتلها في وقت مهمة عز مش هقبل عز يكون لغيري انت فاهم
......:انتي اتجننتي هتموتيها بجد
تقى :انت هتعملي فيها الشريف ال يعني اول مرة
........:بصراحة حلوة وبقول خسارة في الموت
تقى:انا هخلص منها يعني هخلص منها لأنها لو فضلت عايشة هتبقى خطر عليا وعلى عز ويمكن عليك هي شكلها مأثرة عليه
.......:اعملي اللي انتي عيزاه
قفل وهي ابتسمت :بس دا انا هعذبها عذاب اللي استجرأت وقربت من عز حبيبي عز ملكي انا.. وانتي يا اوتار هتندمي اشد الندم
راحت لسارة:عيزاكي بعد الحفلة تصري ان كلنا نروح ناكل برا ومحدش يرجع لبيت الا الساعة 2 فاهمة
سارة:ايه دا صعب جدآ وبعدين ليه انتي هتعملي ايه بالظبط
تقى بغضب:هو ايه اللي ليه انا هخلص من اوتار بكرا عز مش هيبقى موجود وكلكوا تخرجوا ومحدش هيشك فيا والحراس انا هتصرف بس اسمعي الكلام
سارة:ولو اتمسكتي
تقى:مش اول مرة وانا مش طفلة دا انتي حتى عارفة عز ليا انا ومش هيبقى لغيري
مشيت بغضب وشرها بيطير وكأنه اعلن هو كمان عن غضبه وتمرده
سارة ابتسمت هي عارفة ازاي تستفز تقى وتخليها تعمل اللي هي عيزاه غضب تقى محدش بيسيطر عليه وهي هتخليه لمصلحتها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

سراج ابتسم:اللي واكل عقل سيادة الرائد
عز مبتسم بصله ورجع بص في الورق اللي قدامه
سيف:طمني سبع ولا ضبع
عز ضحك:اسد
سيف ضحك:اللهم صل على النبي
سراج:متفهموني في ايه
مالك دخل وابتسم:شكله بيحب جديد
عز مبتسم ومردش على حد فيهم
احمد دخل:زي متفقنا هنتحرك كلنا الساعة 1 بليل
عز هز راسه بايجاب
محمود:مش متطمن ربنا يستر
عز:التزموا بس بالخطة وسيبو الباقي على ربنا
عز رجع كانت اوتار بتجهز للحفلة معاهم وهي فيها بهجة وحيوية ونشاط غير عادي
تالين :على فكرآ بقى انا تعبت وكمان من صبحية ربنا شغالة
اوتار :بسم الله ما شاء الله البيت كبير وشوية ونخلص
تالين:لا بقى انا مش واخدة على كدا مع نفسك
طلعت واوتار ضحكت وكملت كنس الزينه وعز بيراقبها بأبتسامه وهي شمت ريحة البرفيم بتاعه التفتت وابتسمت وبصت لتحت بكسوف
عز ابتسم وقرب مسك ايدها باسها وحضانها :وحشتيني اوي
اوتار بعدت بكسوف وعدم رضا: عز... احنا قولنا ايه بقى
عز :دا مجرد حضن بريئ
اوتار ضحكت:ولو الصح صح والغلط غلط
عز ضحك:ليكي يوم ومش هتهربي ومش هيبقى حضن بريئ
اوتار ضحكت:طب هحضرلك اكل واقعد هنا
عز:لا انا هلكان وبكرا يوم طويل وبعد ما الحفلة تخلص زي مقولتلك رايح في مهمة
اوتار هزت راسها بايجاب:خلاص غير هدومك وخد دوش اكون جهزتلك الأكل منت هتاكل يعني هتاكل
عز ابتسم:طيب هما الكل ناموا؟؟
اوتار هزت راسها بايجاب:اه وانا خلصت مع تالي ومستنياك واهي لسه طالعة
عز:طيب يا روحي لو تعبانه خلاص انا مش جعان
اوتار هزت راسها بنفي وهو ابتسم وهز راسه بايجاب
طلع غير هدومه وشوية الباب خبط فتح وسارة زأته ودخلت ووشها غير مبشر بالخير والباب اترد
عز:مالك نعم افندم
سارة:انت صحيح ناوي ترتبط بأوتار
عز:اه
سارة:وانا
عز اتنهد بضيق:انتي خلاص اتجننتي وناسية انتي تبقي بالنسبة ليا ايه وشكلك مش ناوية تعقلي
سارة:مش هعقل طول منت بتتجاهلني انا فضلت مستنياك عشان هتجنن عز انا مش طالبة حاجة غير اني ابقى بين ايدك
حطت ايدها على صدره:مش طالبه غير انك تعاملني كحبيبتك
حضنته وعز زأها بعنف وصرخ فيها:ممكن تبطلي اللي بتعمليه دا بعد الحفلة انا مش عايز اشوف وشك من سكات ومن غير فضايح ودا مش علشانك ولا عشان سواد عيونك انتي عشان بس ليالي اللي كانت مراتي واللي للأسف انتي امها
سارة:اممم صح ليالي اللي اول مأوتار ظهرت رميت كل حاجة خاصة بيها حتى الصورة اللي في اوضتك اختفت
عز:اتكسرت وانا مش محتاج ابرر ليكي اي حاجة واطلعي برااا
سارة:انا مش عايزة اتصرف بجنون فعلآ وءأذيها
عز مسك دراعها بعنف:انتي اتجننتي تأذي مين انتي
سارة حاوطت رقبته:لو حسيت انها ممكن تاخدك مني مستعدة حتى لو كانت حياتي هي التمن
عز بصلها بصدمه من لهجتها الجديدة وهي شافت اوتار في المراية وانها لسه هتدخل راحت باست عز وبتحاول تظهر ان عز هو اللي بيقربلها واوتار اتصدمت وعز زأ سارة بعنف وزأها :برااااا يلا برااا
شاف اوتار والدموع في عينها وبصت لتحت:انا جبتلك الأكل
سارة حضنت عز:تصبح على الف خير يا حبيبي
خرجت ونظراتها موجهه لأوتار بشماته وتحدي وهو بص لأوتار:واللهي مفي حاجة انا اتفاجأت بيها هنا....

#استودعكم_الله ♥
يا ريت الكل يعمل متابعة لصفحتي بينزل عليها الرواية بدري 👇
#Nada_Mohsen

اسئلة الحلقة:-
تقى هتعمل ايه وهل هتنجح تأذي اوتار؟!مين ممكن يساعد اوتار وعز هيكون في المهمة؟!المهمة هتتم بسلام بعد خطف مرات وبنت القائد؟! وهل المهمة هتتلغي وممكن ايه يحصل؟! ايه ردت فعل اوتار على سارة اللي كانت في اوضة عز؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثامنة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-