رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة عشر 19 | روايات ندى محسن

    نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 19 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل التاسع عشر

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 19
بقلم/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز ابتسم ومن لون عينها قدر يفهم ببساطة انها غيرانه
نزل بيها وركب العربية ووقف عند بيتهم
اوتار بتعب:ليه جينا هنا
عز:هجيب حاجة
قرب ينزلها وهي بعدت بخوف غصب عنها:لا انا مش هدخل معاك
عز:حبيبتي انا مش عايز اسيبك لوحدك
اوتار بغضب:قولت لا
عز:خلاص انا مش هتأخر
طلع وقعد يدور على فلوس ملقاش غير اللي يا دوبك يمشوه يومين وندم على انه حط كل فلوسه في الشقة وان كرامته متسمحلوش بأنه يطلب فلوس من سليم جاب هدوم اوتار الموجودة في الشقة ونزل كانت مغمضة عينها وهو عارف انها تعبانه وبتكابر ركب وهي بصتله:تليفونك عمال يرن في رقم غريب
عز رد:الو مين
لمار:دا رقمي متنساش تسجله انت عارف انا مين
عز ابتسم بإصطناع:اه طبعا عارف
لمار ابتسمت:متنساش تيجي المستشفى
عز:ليه؟
لمار:في ورق مخلصتوش للمريضة اوتار
عز:حاضر اي خدمة؟
لمار ابتسمت:لا شكرا
عز:سلام
قفل واتنهد بص لاوتار مفيش اي ردت فعل على وشها:دي الدكتورة لمار
اوتار بصتله
عز:كانت بتقول لازم اجي اخلص اي ورق خاص بيكي
اوتار:الدكتورة جابت رقمك منين
عز:طلبته من شوية وانا
اوتار قاطعته وهي مغمضة عينها:وانا مصدقت ادهولها اصل قلبي حنين ومبيكسفش حد
عز وقف العربية بغضب وهي اتألمت:اااه مش تحاسب يا بني ادم انت ااااه
عز بغضب وصوت عالي نسبيآ:انتي ايه يا اوتار انهي فكرة وخداها عني انا مش قذر ولا خاين ولا هبص لغيرك ولا يفرق معايا حد انا مش فاهم ليه بتعملي كدا انا هريحك
فتح تليفونه وخرج الشريحة وكسرها ورماها وخرج التانيه وكسرها واوتار اتصدمت وهو رزع التليفون في العربية:عجبك كدا انا مش عااارف اثبتلك ازاااي اني مش خاين واني بحبك مش عااارف قوليلي انتي اعمل ايه
اوتار عيطت غصب عنها
عز خبط العربية بعنف وبقى يضرب فيها بعنف وبيخرج غضبه في العربية:طب اعمل ايه تاني هااا اعمل ايه اعمل تاني
اوتار قعدت تعيط:انا تعبت
عز ساق ووقف في مكان فاضي فتح الباب ونزل وفتحلها الباب وهو قدامها مسك ايدها بحنان:طيب قوليلي في ايه واحدة واحدة كدا كلميني انا بحبك ومش ممكن ءأذيكي اللي فات كوم واللي جاي كوم تاني خالص انسي كل حاجة انسي ان عمي رعد اتجوز على امك انسي جلال وسراج انسيهم كلهم
اوتار بدموع:انا بتضايق لما حد يجي جمبك ويحضنك او يقرب منك بحسه هياخدك مني بتضايق لما تشرب خمرة وانت مش متخيل ان دا حرام وغلط وبتضايق لما بليل واحدة تكلمك في التليفون انا بتضايق من كل دا نفسي نعيش كويسين بما يرضي الله نفسي تصلي وتحفظ قرءان نفسي تبقى حياتنا هادية ومتفاهمين نفسي تفهم يا عز نفسي تفهم حاجة زي كدا
عز اتنهد:اوتار انا مكنتش اقصد حاجة زي كدا ابدآ اوتار حبيبتي انا بعتبرهم اصدقاء مش اكتر والشرب انا كنت متعود عليه بس خلاص توبة انا مقصدتش اي حاجة كل اللي اقصده اني بحبك واني مستحيل ابص لغيرك انا بقالي اسبوع مبنمش انتي متخيلة عشان قلقان عليكي عشان مش قادر ولا عارف انام وانا شايفك بتعاني ودا كله بسببي انا اوتار انا محتاجك تثقي فيا اكتر
اوتار بدموع بصاله:ازاي وانت مش عامل حساب لربنا ازاي عايزني اثق فيك؟
عز بصلها وكلامها دا ضايقه بس هو مراعي حالتها اتنهد:اكتر وقت قربت فيه من ربنا لما اذيتك ونويت اغير حاجات كتير عشان مش عايز اخسرك يا اوتار عشان عايزك بخير وعايزك معايا
اوتار بصتله بدموع
عز قرب مسح دموعها:خلاص بقى عشان خاطري انا ناوي اتغير وانا معاكي اديني فرصة بس هتبخلي عليا بفرصة
اوتار:ب..بجد يا عز...
عز هز راسه بإيجاب:بجد وجد الجد خلاص بقى
اوتار سندت راسها على كتفه وهو قريب منها
عز حاوطها بحنان:حقك عليا
اوتار:انا تعبانة وعايزة
عز قاطعها:حاضر هنروح على البيت ارتاحي بس
اوتار اتعدلت وهو ساعدها وساق وصلوا والكل فرح وحالة ذهول سيطرت عليهم وسارة ابتسمت بس اتغاظت بسبب اوتار اللي عز شايلها على ايده
تالين قربت بابتسامه وحضنتها
اوتار ابتسمت بالم واحراج:طب نزلني طيب
عز ضحك وهز راسه بنفي:هي صممت نيجي هنا
احلام ابتسمت:احلا تصميم
اوتار ابتسمت
سليم:على اوضتك يلا تعالى عشان ترتاح
قرب من اوضته وفتحلهم الباب وعز حط اوتار على السرير وسليم قرب باس جبينها:حمدلله على السلامة
اوتار بعدت راسها بتلقائية وسليم لاحظ دا وعز بصله وهو اتحرج
سليم:انا اسف...بس مهما كان عز ابني وانتي مراته...بعد اذنكوا
عز بصلها
اوتار:انت اتضايقت انا...
عز ابتسم وهز راسه بنفي:لا بس عايز اقولك حاجة
اوتار بصاله
عز: انا ابنهم بالرضاعة
اوتار بصتله بإستغراب
عز: الفرق بيني وبين عمران سنه فبالتالي انا ابنهم بالرضاعة عشان انا رضعت مع عمران صحيح تالي تحل ليا بس انا ابنهم
اوتار بصاله
عز: مش كدا انا ابنهم ولا ايه انا مفهمش في الدين قدك
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
عز بصلها وبص لتليفونه ورماه على الكنبه
اوتار ملاحظة ثباته مفيش ردت فعل ومفيش اي تعبير ظاهر على وشه وهي اتضايقت انها شكت فيه وهو كل شوية يثبتلها انه مفيش حاجة بس مهما كان هو غلطان بس لازم تمشي معاه واحدة واحدة
عز: بتفكري في ايه
اوتار: مفيش
عز جه يقعد جمبها ولاحظ انها بعدت بتلقائية الخوف ظهر في عينها اللي فتحت بشكل ملحوظ وهو بعد: اهدي... انا مش هقرب خلاص... انا... الاوضة اللي قدامك لو احتجتي حاجة... تقى سابت البيت فهي فاضية
خرج وهي غمضت بحزن: انا اسفة بس انا لازم اخد وقتي لازم ارجع صافية

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق: ايه يا قلبي
ايان: سمعت صوت حد غريب
عشق: طيب تعالى هنا اكيد حد تبعهم
ايان: انتي ليه مش بتخرجي من الاوضة
عشق: عشان دا مش بيتنا وكفاية انهم شايلنا اكل وشرب واديني بتحسن شوية بشوية وارجع الشغل ويبقى معايا فلوس عشان اجيبلك كل حاجة
ايان هز راسه بإيجاب وحضانها
عشق ابتسمت: ربنا يحميك يا قلبي ويا عقلي ويا روحي
ايان ضحك وهي بتزغزغه
الباب خبط وتالين دخلت وابتسمت
ايان ابتسم
تالين: الجميل مش عايز يقعد معانا
عشق: انتو عندكوا ضيوف
تالين ابتسمت: لاء ضيوف ايه بس دا اخويا ومراته
عشق: انا عايزة اتكلم مع عمران بيه ممكن
تالين: ممكن طبعآ بس ايه عمران بيه دا ايه الطربوش اللي في لسانك دا
عشق ضحكت: معلش بقى مقامات
تالين: تيجي تحت ولا اخليه يطلعلك
عشق: لا يطلع ايه بس يلا ننزل
نزلت وايان ماسك في ايدها التانية
عمران ابتسم: كنت لسة هطلعلك يلا بينا
عشق: على فين
عمران: نسيتي معاد التغيير على الجرح؟
عشق: اه صح... طيب حاضر... بس
عمران: هيجي معانا
عشق ابتسمت اوي وايان ابتسم: بجد
عمران: بجد يلا يا قمر
مدله ايده وشاله: هووبا
سليم ابتسم
احلام بصتله وسارة همستلها: احلام انا خايفة ابنك يطب ولا يحبها ولا يتعلق بيها مش حكاية مش من مستواه بقى دي معاها عيل حتى لو اخوها يا حبيبتي انتي شايفة هي متعلقة بيه قد ايه
احلام هزت راسها بنفي وهمست: لا يحب ايه بس دي يومين وتتكل على الله وانا هكلم سليم ينقلها من الشركة دي خالص ويوديها المصنع ولا اي حته ولا يشوفلها شغل بعيد عننا
سارة: يا ريت حرص ولا تخون
(في ناس مبتحبش تشوف غيرها مرتاح ودي حقيقة...)
عز مش مرتاح لهمسات سارة واحلام اللي مطوعاها وبص لسليم: هو في ايه. ومين دي
سليم: سكرتيرة عمران وجوز امها الله يرحمها قارفها وبيحاول ياذيها وعمران وصل شافه بيموتها واهو البوليس قالب الدنيا عليه واد بلطجي وصايع كدا
عز: وصل فين؟
سليم: اخوها كان معاه وقاله انه هددها وعمران راح على بيتها
عز هز راسه بفهم:خليه ياخد باله الأيام دي من نفسه
سليم هز راسه بإيجاب و حط ايده على كتفه: انا مش قادر اوصفلك اد ايه انا سعيد بوجودك
عز ابتسم بحزن
سليم: انت عامل ايه واحوالك ماشية ازاي
عز: هي لسة هتاخد وقت عقبال متشفى وهي مناعتها مش مساعدة وهي لسة مبتثقش فيا وخايفة مني هي مكلمتنيش بس انا عارفها هي بيبان في عينها مش عارف اعمل ايه....
سليم: متقلقش واحدة واحدة كل حاجة هتتحل.. بقولك
عز بصله
سليم بغموض: عملت ايه في حكاية الملجأ
عز: ادوني عنوان لما وريتهم الورق وصورتي وانا صغير لما خدتهم منك
سليم: وروحت؟
عز هز راسه بإيجاب:الراجل جبني الملجأ لما لقاني قدام بيته (ضحك بسخرية)الله اعلم مين رماني
سليم بحنان:انت ابني وحبيبي
عز ابتسم وحضنه وسليم ابتسم وحضنه جامد وكانه كان مستنيه يترمي في حضنه
سارة ابتسمت وقربت: ربنا يخليكوا لبعض
سليم همس بضيق لعز: وياخدك يا بعيدة
عز ضحك وبعدو الأتنين وهما بيضحكوا وحسام انضملهم وهو فرحان بوجود عز وحضنه وسارة متضايقة انها ملهاش مكان في حياته
عز بصلها وبعد نظره بقرف
سارة اتعصبت وطلعت وقبل متدخل اوضتها ابتسمت بخبث ونزلت عند اوتار دخلت كانت اوتار نايمة على السرير بس مفتحة
سارة قفلت الباب:اهلآ
اوتار بصتلها:انتي بتعملي ايه هنا وعايزة ايه
سارة:عايزة اشكرك طبعآ انك جبتي عز هنا تاني بعد محرمني من شوفته بس رجع معايا
اوتار ابتسمت بإصطناع وكعمشت وشها بسخرية:هو كان معاكي اصلآ عشان يرجع معاكي مش غريبه دي؟عز لو بص لو وحطي تحت لو دي مليون خط لو بص للعالم كله عمره مهيبصلك انتي
سارة ضحكت:والله هو انتي مش شيفاني مفيش راجل يقدر يقاومني يا توتا
اوتار:اممم مفيش راجل يقدر يقاومك طبعآ منتي صارفة كل فلوسك على عمليات التجميل بس عز مبيغروش الحاجات دي
سارة بغضب: على فكرا انا عمري معملت
اوتار قاطعتها بإستفزاز: امم مفهوم مفهوم طبعآ مهو اكيد مش هتقولي انا عملت
سارة بغضب: بلاش اللعبة دي معايا يا اوتار استفزازك ليا هيخسرك كتير
اوتار ضحكت بسخرية: وهو انا اللي جيالك ولا انتي اللي جايه
سارة ابتسمت بحقد: اوعدك قريب اووي اوووي انتي اللي هتجيلي....
اوتار بصتلها وسارة ابتسمت بثقة وخرجت وشوية وعز خبط ودخلها وهي اتعدلت واتألمت
عز من على الباب:اهدي...عشان متتعبيش انا جيت اقولك اني مسافر بكرا
اوتار اتصدمت:مسافر؟؟ليه....مسافر فين اصلا...
عز:امريكا
اوتار بذهول:وليه يا عز هتسافر وبعيد كدا وانا
عز ابتسم:هوحشك
اوتار بصتله ورسمت الجمود:توحشني؟لاء مظنش بس مين هيصرف عليا هو انا مش مراتك
عز ضحك:والله
اوتار:اه والله
عز:ال يعني الطلبات مقطعة بعضها
اوتار:مليش دعوة
عز:انا رايح اجيبلك مخصوص هدية اتمنى تعجبك فعلآ....
اوتار:ايه هي؟وهتجيبلي ايه من امريكا!!
عز مرضيش يقولها وهي الفضول هيموتها بس هو ابتسم وسكت
اوتار كشرت
عز قرب قعد قدامها: الله متفقناش على كدا
اوتار: ترجع بالسلامة هو انت هتطول
عز هز راسه بنفي: لا مش هطول وهبقى معاكي على التليفون على طول
اوتار: خلي بالك من نفسك.. انا عايزة اقولك حاجة
عز: قولي حاجات مش حاجة
اوتار ابتسمت: انا بحبك
عز برق وبصلها وبيمثل الذهول:الله دا من امتى
اوتار ابتسامتها وسعت: وواثقة فيك جدا جدا جدا وانك مش خاين فمش هتخوني
عز ابتسم بحنان وهو بيقرب منها: وانا عارف
اوتار بقلق من قربه: انا حساك غريب... مش عارفة من يوم مكنت
سكتت فجأة وبصتله بقلق وهو عرف انها بتدقق في تفاصيل وشه وخايفة
عز قرب يكلمها وهي اتنطرت بخوف وصرخت غصب عنها بالم بسبب ضلوعها وعز اتصدم ومسكها بيهديها ونادى: تاااالي مااااماااا تعالو بسرعة
الكل جري على فوق وحسام استنى عند الباب واوتار باصة لعز بخوف وهو باصصلها بحزن: خليكوا معاها وكلمي الدكتورة يا ماما تيجي... خليها معاها او تسيب الممرضة معاها
اوتار دموعها نزلت وهي بصاله وهو بيبعد هي مكنش قصدها بس غصب عنها خافت وهو دخل الاوضة اللي قدامها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

الدكتورة: بسم الله ماشاء الله بنتحسن بسرعة اهو
عشق ابتسمت
الدكتورة بضحك: ايوا مين يلاقي الدلع وميتدلعش جوزك مدلعك على الاخر
عشق بإستغراب: جوزي؟
الدكتورة: اللي واقف مع ابنك برا
عشق فهمت قصدها وبضحك: ااه ربنا يستر
الدكتورة:لا متخافيش عيني مش وحشة وكمان انا متجوزة ومخلفة تلاتة ولدين وبنت
عشق:ربنا يحفظهملك
الدكتورة:ويحفظك انتي وهما يا رب
عشق ابتسمت ولبست الچاكيت بتاعها بمساعدة الدكتورة وخرجت
ايان حضانها
عشق ابتسمت وقربت باست خده
عمران ابتسم:يلا بينا
عشق هزت راسها بإيجاب:استاذ عمران
عمران بصلها:يادي استاذ يا ستي عمران حلو ماله عمران وحش
عشق بإحراج:انا عايزة اروح على البيت هاشم مستحيل يروح على هناك والبوليس بيطارده وبكرا اجازه بعد بكرة هتلاقيني في الشركة وهعوض كل دا وكمان
عمران بيقنعها:خطر انك بطفل وانتي متصابة تقعدي وسط الهمجيين دول
عشق بصتله:انا ساكنة هناك من ساعة موعيت على الدنيا متقلقش انا من ضمن الهمجيين دول
عمران قاطعها بإحراج:مقصدتش
هنا صوت قاطعهم:عشق...
عشق لفت وابتسمت وعمران باصصلهم
محمد قرب بقلق:عشق انتي موتيني قلقتيني عليكي حرفيآ انا وملك رجعنا من الشغل ماما قالتلنا اللي حصل ومكنش حد معاها معرفتش تعمل حاجة انا اسف طمنيني عاملة ايه ودراعك بسبب الزبالة دا
عشق هزت راسها بإيجاب
محمد:انتي ساكنة فين انا عارف انك تعبانه والظروف منيلة
عشق:انا قاعدة عند اهل استاذ عمران انا بشتغل في شركته
محمد بصله ومدله ايده:اهلآ انا اسف بس كنت هتجنن عليها
عمران رافع حاجبه ومط شفايفه بتهكم:اممم لا براحتك يا حبيبي لو عايزني اتهوى واجيب شجرتين لمون عادي
محمد:افندم
عشق:دكتور محمد انا لازم امشي
محمد:تمشي فين عشق انتي هتيجي معايا على البيت وماما هناك واحنا متربيين سوا واوعدك هعمل المستحيل عشان اقنع بابا
عمران بيهمس:امم يا روح بابا
عشق:محمد انا مش عايزة مشاكل
ايان كشر:احنا هنروح عند مورا
محمد:مورا مين
ايان مد ايده لعمران وهو شاله وايان حضنه وباس خده بحب:دا
عمران ضحك:حبيب مورا بتدلعني كمان
ايان هز راسه بإيجاب وكسوف
عشق ابتسمت:اديك شايف
محمد بغضب من ايان اللي مسيطر على عشق:عشق انتي لحد امتى هتفضلي تدلعي فيه انتي هتبوظيه بطريقتك دي وهيطلع عيل فاسد ومش هتعرفي تلميه
عشق ينرفزة:محمد سبق واتكلمنا في الموضوع دا ودا طفل واظن يا دكتور انك عارف اكتر مني يعني طفل هعامله ازاي المفروض اضربه ولا ازعقله وهو اصلآ مبيعملش حاجة
محمد بص لأيان وايان انكمش وهيعيط وعمران زعق لمحمد بغضب:هو انت مالك بيه اصلا ومالك تدلعه ولا متدلعوش هو انت بتصرف عليه من بيت اهلك ولا ايه
محمد بغضب:احترم نفسك ويا ريت متتدخلش فااهم
عمران بغضب:عشق امسكي ايان الواد دا عايز يتربى احترم نفسي دا انا هخليك تتمنى لو مكنتش اتولدت على طريقتك دي شكلك متعرفش انا مين
عشق اتنهدت بقلق ومخدتش ايان منه:خلاص محمد خلاص امشي احنا في مستشفى
محمد مسك دراعها:اتصل بيكي تردي فاهمه
عشق:ممعيش تليفون
عمران مسك ايده ولواها وزاه بعنف وايان على ايده:ايدك شكلك عايزها توحشك
عشق بصتله بدهشة
محمد بغضب بيقرب عمران ركله بعنف وبص لعشق بغضب:مش قولتلك خديه
عشق وقفت قدام محمد بضيق:ممكن تمشي دلوقتي
محمد اتنهد وخرج ورقه وكتب رقمه ومسك ايدها حطهولها:تتصرفي وتتصلي بيا عشان ملك كمان عيزاكي وماما عايزة تطمن عليكي
عشق هزت راسها بإيجاب
محمد بص لعمران بغيرة واضحة ومشي
عمران بغضب:هه...مامي عيزاكي
ايان:هو عايز يتجوزها وعشقي مش موافقة
عمران ضحك:عشقك
عشق بصتله:يلا بينا
عمران:وانتي موفقتيش ليه
عشق ابتسمت بغلب:انت بتسأل
عمران:ليه موفقتيش فضول
عشق اتنهدت:هو دكتور انا بشتغل وطالع عيني عشان الجنيه باباه صعب ومش هيتقبل ايان ولا محمد نفسه هيتقبله اذا كان من الأول وعمال يقولي مدلعاه وعملاه دا 3 سنين يعني طفل في سنه محتاج ايه غير الحنان وهو مبيقدرش يزعلني وبسم الله ماشاء الله بيفهم ليه القسوة؟
عمران:سيبك منه القمر دا احلا حاجة واحسن نعمة ربنا هدهالك فلازم طول عمرك تفضلي تصلي شكر لربنا...
عشق أبتسمت بإعجاب
ايان:ابتسم
عمران:يلا بينا
عشق هزت راسها بإيجاب
مشيو واول موصلوا على البيت كانوا احلام وسارة قاعدين وسارة ماسكة تليفونها بتتصور وبتتكلم في التليفون واحلام سرحانه بتتفرج على التلفزيون
عمران:السلام عليكم اومال فين سليم باشا
احلام:مع اخوك في المكتب
عمران:مال شكلكوا متغير ليه
سارة بقرف:هي طول ما الزفتة اللي اسمها اوتار دي هنا هنرتاح مشوفتش انت عملت ايه صرخت زي المجنونة ودا كله عشان تعبانه يعني؟
عمران:ايه دا يا ماما فهميني
احلام:هي خايفة من عز ودا الواضح
عمران:انا عايز افهم مخلاص هو كان سكران وخلاص
احلام بصتله وسكتت
عشق:بعد اذنكوا....
احلام بصتلها بضيق وطلعت
ايان في حضن عمران وباصصله
عمران ابتسم وباس خده:يلا مع اختك وانا هكلم بابا
ايان هز راسه بنفي:وانا هكلم بابا
عمران ضحك
عشق:ايان اسمع الكلام ويلا
ايان هز راسه بإيجاب
عمران:لا وانا اقدر ازعله تعالى نكلم بابانا
ايان ابتسم
ودخلو المكتب
سارة بصت لعشق بغيظ
عشق استغربت نظراتها:بعد اذنك يا طنط
سارة:طنط؟لا يا حبيبتي انا مش طنط اسمي سارة وممكن تقولي سوو
عشق هزت راسها بإيجاب بإستغراب وطلعت:الست دي مش مريحة ولبسها دا اوڤر اووي
عمران اول مدخل المكتب عز بصله بإستغراب وعمران ابتسم:ايان القمر
سليم:عايشلي في دور البابا الحنين دا بيجيبله هدوم وحاجات ايه
عز ابتسم:طب اشيله طيب
قرب يشيله ايان مسك في عمران فضحك وحضنه:متخافش انا معاك يا عمري
عز رفع حاجبه:ايه دا ان شاء الله للدرجة دي
عمران بحب:واكتر
عز بص لسليم بدهشة
سليم ضحك:اديك شايف
عز:لا انا عايز اشيله
ايان بص لعز
عز ابتسم:ايه يا جميل مش عايز تجي
ايان بص لعمران
عمران:متخافش دا اخويا زي عشق كدا مش اختك
ايان هز راسه بإيجاب وشاله وابتسم وبص لسليم ولعمران
عمران ضحك:هو ماله دا اول مرة يشيل طفل
عز بإبتسامة عريضة:يمكن فعلاً دي اول مرة الولد دا عسل اووي وفيه حنان كدا غير طبيعي
عمران ابتسم:هو فعلاً كدا
عز ابتسم:اسمك ايه
ايان بصله:ايان مهو قالك
عز ابتسم:بس انا عايز اسمعها منك
ايان ابتسم على ابتسامة عز:ايان اسمي ايان
عز:تيجي معايا هوديك لواحدة جميلة
عمران بص لسليم وضحك:دا بيتلكك والمصحف عايز تحب على حساب الواد
عز:بس يله ووسع كدا انا طالع لمراتي حبيبتي ونور عيني
ضحكوا وهو طلع وقبل ميخبط على اوتار كانت بتعيط وهو سمعها واتنهد بضيق
ايان برق:هي بتعيط؟
عز هز راسه بإيجاب
ايان:مش هتدخل تشوفها
عز:يمكن لو دخلت تعيط اكتر
ايان كشر وهز راسه بنفي:عشق كانت بتقول لو حد بيعيط وحضنته بيسكت وكل متعيط كنت بحضنها وكانت هي بتسكت
عز ابتسم:طب ايه رأيك لما ندخل تحضنها انت
ايان ابتسم وهز راسه بإيجاب
عز خبط
اوتار مسحت دموعها:مين
عز:ممكن ادخل
اوتار ابتسمت انه جه تاني وبقت تظبط شعرها:ادخل
عز دخل وهي ابتسمت:ايه دا
عز:ايه رأيك بقى احلا هدية
قرب جمبها وبص لأيان: زي متفقنا بس خلي بالك متلمسش بطنها عشان هي متعورة
ايان هز راسه بإيجاب وحضانها وهي اتفاجأت وبصت لعز وابتسمت وحضنته: يا روحي انت اسمك ايه
ايان: اسمي ايان وانتي
اوتار بصتله: اوتار
ايان ابتسم وبص لعز: عينها حلوة اوي
عز رفع حاجبه: نعم يخويا
اوتار ضحكت على حركة عز
ايان: عينها لون مختلف زيي بس انتي بحر وانا خضرة بس بردو المية بتسقي الخضرة فأحنا زي بعض
عز بصله وفهم قصده ان عينها تشبه البحر عشان زرقا وعينه تشبه الخضرة عشان خضرا وضحك
اوتار ضحكت بدهشة: مين دا يا عز
عز قالها اللي سليم قاله وهي ابتسمت: جميل بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك يا نونو
عز عض شفته بغيظ:لا كدا هغير تعالى يله
ايان بعد وضحك واوتار ضحكت على ضحكه
عز ابتسم:كنت عارف انه هياخد قلبك هو خد قلبي قبلك
اوتار:هو عسل وفيه حنيه كدا تخلي الواحد عايز يفضل حاضنه
حضنته وايان ضحك
عز شده وقلبه على السرير بضحك:وله دي مراتي
ايان ضحك وعايز يغيظ عز بهزار:هي بتحبني انا
عز بص لأوتار:شايفة يا هانم طرطور انا
اوتار ضحكت وصوت هزارهم كان عالي احلام بصت لسارة اللي معاها في الأوضة بإستغراب
سارة:دي اوتار وعز؟؟
بغل:هما مش متخانقيش ولا هي عملت فيها المقموصة
احلام خرجت وسارة وراها وقربو من الاوضة وعشق نزلت بإستغراب:دا صوت ايان
سارة بصتلها بإستحقار وعشق ردتلها البصة بقرف
احلام خبطت
عز بضحك:ادخل
احلام فتحت واوتار وعز بصو لبعض بإستغراب
عز:ايه في ايه مالكوا كلكو
عشق بإحراج:لا انا بس كنت عايزة اعرف بيضحك على ايه دا صوته مسمع
اوتار ابتسمت:انتي اخته؟
عشق هزت راسها بإيجاب وقربت سلمت عليها:انا عشق
اوتار ابتسمت:انا اوتار انا اتشرفت جدا بمعرفتك وحقيقي اخوكي دا عسل ربنا يخليهولك
عز ابتسم:خلاص احنا هناخده منك
عشق ابتسمت:دا حياتي دا يلا بقى يا قلبي
عز:متسيبيه شوية معانا انا مصدقت
همس:بيني وبينك مشوفتهاش بتضحك كدا من فترة
اوتار عينها اغمقت:افندم
عشق بصتلها بإستغراب وبعدت خطوة
عز استغرب موقفها بس ضحك بصوت عالي لحد مبقى يكح
اوتار بتعض شفتها بغيظ:بتضحك على ايه انت
عز:البنيه خافت منك
اوتار بغيظ: ليه انا بخوف للدرجة دي
عشق:عينك اغمقت فجأة
اوتار غصب عنها ضحكت
عز:شوفتي عشان تعذروني هي كدا تبقى غيرانه
عشق ابتسمت بذهول وايان ابتسم
احلام بدهشة:ممكن يلا على اوضتك
عشق اتحرجت:يلا يا ايان
ايان:سيبينا شويه
سارة بغضب وصوت عالي نوعآ ما:ميلا بقى يا واد انت هتمشي كلامك متغور معاها
عشق اتعصبت وايان جري في حضنها والدموع في عينه وهي اتنهدت وطبطبت عليه وبصت لسارة بغضب
سارة:بني ادمه باردة
عشق هتتكلم لسه
اوتار قاطعتها بغضب:انتي مالك انتي بيها
سارة بغضب:بقولك ايه اخرسي انتي
اوتار:لا مش هخرس هي ولا قاعدة في بيتك ولا في اوضتك وانتي هنا ليه اصلا اخرجي برا
سارة بغضب:هو كان بيت اهلك عشان تحكمي
عز بغضب وهو بيحاول يتحكم في اعصابه:خلااااص خلصت برا يلا وبعدين متجيش عند الاوضة دي تاني مش عايزين قرف ومتتدخليش في اللي ميخصكيش كفاية اننا متحملين قعدتك وانتي الدم عندك اتعدم ومراتي خط احمر تتكلمي معاها بأدب انا عارف انه مش عندك فغصب عن اهلك تحترميها ومتخلنيش افقد صبري معاكي
احلام:عز بس عيب دي قد امك
عز:ماما يا ريت تبقى هي عارفة كدا
سارة بصتله بحب وهو اتنهد بقرف واشمأزاز من تصرفات الست دي واوتار ملاحظة
احلام بصت لعشق بغضب ومشيت ومعاها سارة
ايان كان خايف ومتداري في عشق
عشق قعدت بألم في مستواه وحضنته جامد: بس ايه يا روحي مشيت انا اسفة حقك عليا انا اسفة هاا
عز بص لاوتار لقاها متضايقة قعد في مستوى ايان وبص لعشق بحيث تبعد وهي بعدت وعز شال ايان وزغزغه: يا اخي بقى البعبع مشي خلاص هتخاف من ايه بس
ايان ضحك والدموع في عينه: خلاص خلاص
عز بيزغزغه: لاء مش خلاص لاء خلاص ايه بس
اوتار وعشق ابتسموا
ايان بيضحك وعز مش سايبه لحد مصرخ من الضحك وهو بعد وايان حضنه وهو بيضحك
اوتار بتضحك وحبت عز اكتر لما شافت تصرفه مع ايان وكانت اول مرة تشوفه كدا وعز لاحظ عينها اتحولت للبنفسجي وعشق بصالها ومبرقة بإستغراب
عز: دا لون حبي انا بقى اللي عاملة زعلانه مني عينها بتفضحها
اوتار بعدت نظرها بكسوف وعز غمزلها بضحك
عشق ابتسمت وهي شايفة حبهم ومناغشتهم لبعض وفاقت:يلا بقى يا روحي
ايان هز راسه بإيجاب وراح معاها:تصبحو على خير
اوتار وعز في نفس واحد:وانت من اهله
عشق ابتسمت وخرجت
اوتار بصتله بسرحان
عز: مالك يا روحي
اوتار بصاله: انت كويس؟
عز: اه مالي انا بخير بس هلكان بقالي زمن منمتش
اوتار ابتسمت بتوتر وهو لاحظ ان عينها فتحت بشكل ملحوظ:طب نام
عز: متخافيش انا هنام في اي حتة
اوتار بقلق: ا.. تعالى...
عز قرب:نعم
اوتار بصت جمبها الناحية التانية وشاورت بإيدها
عز بصلها ورفع حاجبه:واثقة؟
اوتار هزت راسها بإيجاب
عز ابتسم ونط جمبها وهي بصتله وبتتحقق من ملامح وشه وهو غمض عينه بضحك:يا لهووي عليا طب اعمل ايه اطلع لاء انام لاء طب ايه ارسيلك على حل
اوتار بكسوف وقلق:نام...
عز:طيب مش هتنامي انتي
اوتار هزت راسها بإيجاب:هنام
عز بترقب:بس عندي سؤال
اوتار بصتله
عز:نومي هنا حب ولا قلق اني ممكن ابص لحد
اوتار:انك تبص لحد لاء...مع اني واثقة فيك بس فكرة اني مش عيزاك تبص لحد فدا حب وخوف انا عشت لوحدي اي حد بحبه بحسه بيهرب مني بابا اتجوز على ماما وكانت متجوزه بس اطلقت عشانه وماما سابتني معاه ظنآ انها هتحافظ عليا....وطنط اماني قالت عليها كلام مش كويس هي وعمو جلال بس هي كانت على تواصل مع بابا لحد مطنط اماني ردت عليها ومش عارفه قالتلها ايه بس لما قولت لبابا كدا هي انكرت دا معناه ان في حاجه تعرف انها كانت معرفة لبابا عنوانها يعني كانت متخيلة ان بابا ممكن يروح يجيبها بس طنط اماني كانت مسيطرة عليه انا عارفة انهم حبو بعض بس دي خيانه هو خان ثقتها وخان مشاعرها انا مش فكراها حتى بس دا احساس يمكن عشان مش هقبل ان جوزي يبص برا
عز:جوزك بيموت فيكي وعمره مهيبص برا اطمني انا معاكي ومش هسيبك اطمني...المهم دلوقتي هي فين
اوتار:بابا كان بيقول انها في امريكا في ***********
عز بصلها بتفكير وهز راسه
اوتار:بتفكر في ايه
عز باس جبينها:ولا حاجه يا روحي
اوتار:مش هتنام
عز:لاء هنام بس على الكنبة
اوتار:ليه؟
عز:مش عايز اتقلب ولا حاجة ءأذيكي وانتي مش ناقصة
اوتار:لا انا هطمن وانت جمبي
عز ابتسم وهز راسه بإيجاب ونام وهو بيتأملها وهي اتكسفت ودفنت وشها في صدره وهو ضحك وباس خدها وحاوطها بحنان:بموت فيكي تصبحي على كل حاجة حلوة
اوتار ابتسمت:يبقى هصبح عليك
عز ابتسم ودفن راسه في شعرها وغمض عينه نام براحة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

ايان:وعمو دا جميل ومراته جميلة وقعدو يضحكو ويلعبو معايا وبيزغزغني وانا مش قادر
عشق ضحكت:يا حبيبي انت بتحكي وتعيد وتزيد
ايان بيطنطت على السرير بفرح:ايوا انا فرحان وعايز افضل معاهم على طول ومنكنش خايفين لوحدنا وهاشم يجي انا عايز ابقى معاهم بس اللي بتزعق دي لاء ناخد الحلوين ونسيب الوحشة هنا
عشق ضحكت بنظرة حزينه:حبيبي انت عارف ان مسيرنا نمشي وقريب مش كدا
ايان قعد وكانه اتفاجا وبصلها:انا مش عايز...
عشق:دا بيتهم واحنا ملناش وجود
ايان الدموع اتجمعت في عينه وعيط بصمت
عشق:ايان بالله عليك بتعيط ليه
ايان بدموع حضانها
عشق بدموع:ايه يا روحي بس ليه بتعيط
ايان:انا خايف
عشق بتمسح دموعه:ليه يا قلبي
ايان:عشان هنرجع لوحدنا عشان هتسيبيني عشان هرجع هناك وعشان مش هشوف تالي وحسام وعمران وعشان مش هشوف عمو ولا مراته عشان هعيش في الشارع تاني
عشق دموعها نزلت وحضنته بألم:يا روحي انا مش هسيبك وهخلي اللي يهتم بيك في غيابي بس متعيطش
ايان فضل في حضنها لحد منام

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

زياد:بجد واوتار ايه اخبارها
امجد بصله
تالين بتكلمه في التليفون:احسن بس شكلها تعبان
زياد بص لقى امجد واماني مركزين معاه فخرج برا وامجد اتنهد:مجنون وانا مش فضيله بالمناسبة...
اماني بصتله
امجد:انا هقدم على طلب نقلي..تبع المهمات الخارجيه...
اماني بصتله بصدمه:ايه؟وهتسيبني هتسافر
امجد بصلها وابتسم بسخرية وطلع وهي طلعت وراه بتحاول تقنعه يغير رأيه بس مفيش فايدة
زياد:عمالتي ايه
تاالين:في ايه
زياد:في.سالم
تالين:محدش جاب سيرة تاني
زياد:هتوافقي
تالين:انت ايه رأيك
زياد:انا رأيي لاء
تالين ابتسمت:وليه يا ترى
زياد:دا رأيي
تالين بهزار:بس انا عايزاه مع التعليل
زياد:عايزة توصلي لأيه
تالين:مش عايزة اوصل لحاجة انا بس عايزة افهم ليه لاء..مش اكتر
زياد:اممم ليه لاء عشان مينفعش تتجوزيه عشان مش ماشيين مع بعض ومش متوافقين وهو مش هيناسبك متخلنيش اشتم
تالين قاطعته:زياد...
زياد اتنهد:اسف بس انتي اللي خرجتيني عن شعوري مفيش جواز
تالين بترقب:اممم بس هلاقي شاب جميل وجذاب وبعضلات و
زياد بغضب:تاالين
تالين ضحكت:الله وانت مالك
زياد:بطلي استفزاز
تالين يترقب:وانت ايه اللي مضايقك؟
زياد ماشي وبينهج
تالين:الله بتنهج ليه كدا هو حد بيجري وراك
زياد:انزلي
تالين:انزل؟
زياد:انا تحت البيت انزلي انا واخدها مشي ونفسي مقطوع
تالين برقت:بيت مين
زياد:هتنزلي ولا
تالين:انزل انت بتتكلم جد بقى
زياد:متتاخريش
تالين:دا جنون لو حد شافنا
زياد:انجزي انا تحت
قفل وتالين اتنهدت وبصت في المراية سرحت شعرها وبصت لهدومها وللي هي لبساه وهدومها القصيرة اتنهدت:هو مش غريب ايه يعني وبعدين انا بحبه...
جريت على تحت وهو كان متعصب بس اول مشافها اتصدم
اوتار صحيت على صوت الهوا وعز نايم عرفت انه تعبان وكان محتاج يرتاح باست خده وهو محسش بيها وقامت تقفل الشباك شافت تالين مع زياد تحت بصت بذهول ولبس تالين ضايقها كانت لابسة شورت چينز وتيشيرت بحمالات رفيعه
زياد باصصلها:ايه دا
تالين:ايه
زياد:اول مرة اشوفك كدا يعني
تالين بكسوف:كدا ازاي
زياد سحابها لورا السور:متخرجيش كدا طبعا
تالين:اشمعنا
زياد:عشان جسمك كله باين
تالين بصت لتحت:كنت عايز ايه
زياد:كنت جاي اتخانق معاكي عشان سي سالم بس بعد مشوفتك
تالين:بعد مشوفتني؟
زياد بحب:حسيت اني عايز اعمل حاجات كتيرة هندم عليها
تالين بصاله بإستغراب
زياد:حد شافك وانتي نازله
تالين هزت راسها بنفي:لاء هما نامو الساعه10 والكل بقى ينام بدري ممكن حسام يكون صاحي في اوضته لو عايزه ممكن اناديه
زياد بيقرب وهي بصاله بإستغراب:تناديه ايه بس لاء طبعآ
تالين:المهم امشي دلوقتي يلا عشان بابا لو صحي هتبقى مشكلة وهو بالأمانه بيتلككلك
زياد قرب وحاوطها وهي بعدت بس السور وراها واوتار مش فاهمه في ايه بس هي متضايقة من وقوفهم
تالين بإحراج بصتله وبصت لأيده وهو قرب باسها بحب وهي اتصدمت وبرقت وزاته بصدمه
زياد اخد نفس عميق وسحابها بيبوسها وهي بتزاه مسك ايدها
اوتار بسرعة لبست اسدالها ونازلة
تالين بتزاه:زياد ايه اللي بتعمله دا
زياد باس رقبتها بعنف:استني بس اهدي انتي جميلة اووي مش حرام عليكي تعذبيني كدا
تالين مصدومه وبدموع زاته وضربته بالالم وصرخت فيه:زياااااد بطل داا جنووون
اتصدم بصلها جت تطلع سحابها وباس خدها وهي اتعصبت اكتر وبتزأه:سيبني زياد ابعد عني
زياد كعبلها فوقعت وهي مصدومه وبدموع قعدت وبتزأه وهو سحب شعرها نيمها وبيتنفس بسرعة بس انه بيحاول يسيطر عليها مش عارف اتكلم بضيق ونفاذ صبر:اهدي اهدي استرخي في ايه متخافيش
تالين بدموع:سيبني دا غلط
زياد:غلط ومش غلط لما تخرجي كدا مش غلط وانتي عماله تستفزيني دا كله مش غلط
تالين بدموع:انت عايز ايه سيبني بالله عليك
زياد بص لدموعها وغمض بضيق:طيب اهدي متخافيش اهدي متعيطيش خلاص انا مش هتصرف معاكي بعنف
قرب حضانها وهي بتزأه وبتضربه وهو حس بإيد سحبته واتصدم بأوتار وقبل مينطق كانت ضربته بالألم بعزم ما فيها .......

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة العشرين أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .

#استودعكم_الله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-