رواية رجل المهام الصعبة الحلقة العشرون 20 | روايات ندى محسن

 نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة العشرين من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 20 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل العشرون

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة20
بقلم/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

زياد حاطت ايده على وشه بصدمه:اوتار..اختي
اوتار بدموع ضيق في عينها:اخرس انا مش اختك انت ازاي تعمل حاجة زي كدا انت ازاي تعمل كدا...الواضح انك نسخة من جلال فعلاً
زياد بص لتالين وهي واقفه وبص لاوتار
اوتار بتتحامل على نفسها وبتزاه برا:اطلع برا اطلع
زياد:اوتار.اسمعيني حبيبتي انا مش قصدي اوتار هي السبب وانا كنت....
اوتار زاته بعنف:برااااا اطلع برااا انا مش حبيبتك ولا عايزة اشوف وشك
زياد اتنهد وقرر يمشي وهو بيعاتب نفسه بس هي اللي استفزته قعد يحاول يفكر ويقنع نفسه بس كل ميفكر يتضايق اكتر
تالين بصالها واوتار مسكت في الباب بألم وهي قربت منها بدموع:اوتار....انا...
اوتار بتكتم المها بين شفايفها اللي قربت تعلن عن تحرير صراخها
تالين بدموع:انا كنت بكلمه وقال انه تحت وبعدين انا نزلت وانا معرفش ان دا هيحصل صدقيني
اوتار غمضت بألم
تالين:اوتار انتي كويسه؟؟
اوتار اتكلمت بضيق وهي مش باصة لتالين :اطلعي فوق...اطلعي مش صح حد يشوفك هنا وبالمنظر دا وخصوصآ عز
تالين هزت راسها وطلعت بسرعة بتمسح دموعها
اوتار مبقتش قادرة تتحرك هي اتحركت زيادة وزأت زياد بقوتها ومبقتش قادرة تتحرك اتالمت وخلاص مبقتش قادرة تتحمل وغصب عنها صرخت بكل المها ووقعت على الارض صرخت صرخة هزت كيان اللي في البيت وكيان عز اولهم اللي صحي بص حواليه وبسرعة جري على تحت
سليم بخوف:في ايه
عز جري على تحت وبيبص حواليه:مش عارف... مش عارف في ايه اوتار هي فين
عشق نزلت بسرعة وعمران كان تحت وتالين نزلت بعد مغيرت هدومها
حسام:الصوت من برا
جريو وعز شاف اوتار عند البوابه واقعة وصوت عياطها والمها عالي جري عليها بلهفة وقرب يشيلها
اوتار بدموع: عز متلمسنيش اااه انا تعبانه
عز بحذر وقفها والخوف يباكل في قلبه
احلام:ايه اللي حصل
سارة بصوت يا دوبك مسموع:الأهم كانت بتعمل ايه ولا بتقابل مين هنا
عز بصلها بغضب وتحذير وشال اوتار:عمران انا هروح على المستشفى
عمران:هاجي معاك يلا
عشق:وانا هاجي معاكو
سارة:هتروحي معاهم تعملي ايه انتي
عشق:هساعدها هخلي بالي منها
ايان مسك في عشق بخوف
عشق قربت وباست خده:هتفضل مع تالي الجميلة لحد ماجي هاا مش هتأخر عشان هي تعبانه
ايان بعد بحزن وهز راسه بإيجاب وهي سابته وبعدين اتنهدت وفتحت ايدها وهو اتعلق فيها وركبت جمب اوتار ورا وعز بيسوق العربيه بسرعة
اوتار بتنظم نفسها بألم
ايان بقلق:هي بتولد؟
الكل بصله واوتار كانت اول واحدة ضحكت والمها بيزيد وبتعيط:لا مبولدش انا وبطل تضحكني انا مش قادرة
عز ضحك معاها بقلق وبيحاول ينسيها المها:لا مبتولدش يا ايان مش عايزة تجيبلي بيبي
اوتار بصتله بغيظ
عمران ضحك:خبيث انت واستغلالي اوي
عز:ركز بس وودينا على اقرب مستشفى
وصلوا وعز نزل شال اوتار ومشي بيها وهنا لمار قبلتهم وكانت خارجة واتفاجأت بيهم:عز في ايه
اوتار اتنهدت وبصت لعز
عز برسمية:هي تعبت شوية وهعرضها على الدكتور اتفضلي انتي يا دكتوره
مشي ولمار حست انه بيصدها اتصلت بسراج وقالتله قالها تروح وراهم وتفضل معاه وهو جاي
لمار راحت وراهم وصممت تكشف على اوتار واوتار مش طيقاها وعشق ملاحظه فأتكلمت بضيق وصوت مسموع:مش عارفة ايه اللزقة دي
عمران ضحك:مالك بس
عشق:دي عماله تقرب من اخوك بطريقة مستفزة اووي يعني
عمران:وانتي عرفتي ازاي
عشق:مهي مراته هتولع اهي ونظراتها كلها موجهه لأخوك
عمران ركز ولاحظ فعلاً كدا
لمار:شوفتي قولتلك انك لازم تفضلي في المستشفى
اوتار:دا ظرف بس مش اكتر
لمار:طيب ممكن تستنو برا
عمران وعشق خرجوا وعز ابتسم لأوتار بحنان وطمنها بعينه وهي ابتسمت وخرج
لمار بضيق بصتلها
اوتار بنفاذ صبر:يا ريت نخلص بقى

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

سارة:هي ايه اللي نزلها ولوحدها في وقت زي دا كلنا خلاص بنام وبعدين اكيد نزلت تقابل حد البوابة كانت مفتوحة مش لو كان عز مطردش الحراس كنا عرفنا
احلام بتفكير:مش عارفة والله ...
سارة:البت دي يا احلام انا مش مرتحالها وايه اللي هيخليها تصوت كدا الا لو بذلت مجهود يعني كانت بتعمل ايه دي
احلام بضيق:تقصدي ايه يعني انها بتخون عز؟
سارة اتراجعت :لا لا مش لدرجه الخيانة بس اللي سمعته منك عن امها واللي سمعته من اماني يخليني احرص منها
احلام هزت راسها بتفهم:انا هخليني قاعدة مستنياهم اطلعي انتي
سارة ابتسمت وهزت راسها بإيجاب وطلعت لقت اوضة احلام مفتوحة وسليم نايم على السرير ابتسمت بخبث ودخلت وقفلت الباب والنور مطفي
سليم بيتكلم على انها احلام:جم ولا لسه
سارة سكتت وهزت راسها بنفي
سليم:تعالي متقلقيش بدل معز معاها اكيد بإذن الله هتكون بخير وهو هيكون كويس
سارة قربت حضنته وباسته وهو اتفاجا وبعدها وسارة مسكته:اشششش اهدى
سليم بغضب:انتي بتعملي ايه انتي وازاي تتجرأي وتتجاوزي حدودك حصلت انك تدخلي هنا تدخلي اوضتها يا قذرة
سارة:بحبك وانت متعصب
سليم وقف ووقفها وهيفتح الباب وصوته ابتدى يعلى:انتي اتجننتي يا زبالة انتي براااا انتي تقربي من اوضتها وفاكرة ايه اني هجاريكي
سارة شدت المفتاح من الباب ورمته
سليم بغضب هيقيد النور راحت شداه وصوتت وهو اتصدم وهي بتصوت بصوتها كله ومتعلقة في رقبته:سليييييم انت اتجننت سيييييبني سليييييم حراااام عليك احلاااام الحقيني
سليم اتصدم وفهم لعبتها وهو بيحاول يسكتها وبغضب بصلها:اخرسي
سارة بتصوت وابتدت دموعها تنزل وهو مصدوم من تمثيلها وهو بعيد عنها وهي اللي بتقرب منه وبتقطع هدومها
احلام اتصدمت وطلعت بسرعة بعدم فهم وحسام وتالين بيخبطوا بإستغراب
سليم زأها بعنف وضربها بالألم: سااااارة كفااااية
قاد النور وخد المفتاح وفتح وحسام وتالين مصدومين واحلام دخلت شافت الأوضة متبهدلة وسارة هدومها مقطوعه ومنهارة وعلامات صوابع سليم على وشها وبصت لسليم بصدمة:ايه...ايه دا؟؟
سليم بغضب مسك دراع سارة وبيخرجها برا
سارة بتزأه بإنهيار:سيبني حرام عليك سيبني انت اتجننت يا سليم
احلام زأته وبعدتها عنه بدموع:انت اتجننت يا سليم سيبها
سارة حضنتها وهي بتعيط:انا اسفة يا احلام انا كنت طالعة زي مقولتي وهو اللي شدني وانا حاولت اكلمه بهدوأ بس هو متراجعش وكان فاكر اني هستسلم انا مكنش عندي حل غير اني اصوت انا اسفة
تالين وحسام بصين لسليم ومن ملامحه المصدومه والساخرة مصدقوش وحسام قرب من سليم وقف جمبه:انتي هتصدقيها دي كدابه
احلام ضربته بالألم وحسام حط ايده على وشه بصدمه وسليم اتصدم هو عارف ان حسام بالنسبة لأحلام اعز حد عندها
سليم:انتي ايه اللي بتعمليه دا انتي مصدقاها
احلام بدموع جت تطلع معاها سليم سحبها:انتي مصدقة؟لا دي شكلها لحستلك عقلك
احلام بعدت ايده بدموع وودت سارة اوضتها وخرجت دخلت اوضتها وسليم هيخش قفلت الباب من جوا وهي بتعيط
سليم بسخرية:دي صدقت فعلاً؟؟
تاالين:هو ايه اللي حصل
سليم:اللي حصل انها طول مهي مدخلة الحية دي في حياتنا هتخربها وانا صبري للأسف ابتدى ينفذ
خرج من البيت ومعرفوش يوقفوه وحسام قاعد
تالين بصاله بدموع
حسام حضانها:بس هو هيرجع وكله هيتحل اوعي تعيطي
تالين هزت راسها بإيجاب
حسام:تحبي تقعدي معايا ولا تطلعي على اوضتك
تاليت هزت راسها بنفي:اقعد معاك مش هسيبك لوحدك
حسام ابتسم بحزن وهز راسه بإيجاب:متقلقيش كل حاجة هتبقى كويسة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

لمار خرجت وهي بتحاول تأخرهم وخلاص:الأحسن تيجي معايا عشان تخلص ورق المستشفى
عز هز راسه بإيجاب
وراح معاها وعشق دخلت لأوتار مع ايان
اوتار:اومال فين عز
عشق:هو راح مع الدكتورة يخلص حساب المستشفى
اوتار هزت راسها بإيجاب
عشق بصالها وساكته
اوتار:ايه عايزة تقولي حاجة
عشق:الدكتورة دي هي كويسة؟
اوتار عينها اغمقت
عشق:دا معناه ايه عينك اغمقت
اوتار:معرفش الله اعلم بيها بس انا مش عاجبني كلامها مع عز
عشق:امم يعني غيرة
اوتار بصتلها واتحرجت
عشق ابتسمت:ايه هو مش جوزك ولا انا بيتهيقلي
اوتار:اه جوزي
عشق ابتسمت:ربنا يديمكوا في حيات بعض
اوتار بصت لأيان:دا شكله عايز ينام
عشق شالته بدراع واحد:ايه يا قمري
ايان ابتسم بنعاس:انا حلو
عشق ضحكت:انت دايما حلو وجميل وقمر
ايان ابتسم:اقصد اني حلو مش تعبان
عشق ابتسمت وباست خده:اسند راسك على كتفي ونام
اوتار:ممكن تجيبيه عندي
عشق:هيتعبك
اوتار:هبعده عن ضلوعي هاتيه بس
عشق حطته على رجليها واوتار سندته وهو ابتسم واوتار ضحكت:ايه الحلاوة دي بس

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز ماشي ولمار ماشية جمبه
لمار بتحاول تتكلم:كلمتك امبارح بس تليفونك مقفول
عز:مبقاش معايا خطوط
لمار بإستغراب وقفت عن المشي:ودا ليه
عز وقف وابتسم من غير ميبصلها:عينيها بقت ازرق غامق
لمار بتهكم:ودا ايه علاقتوا
عز التفت بصلها وابتسم:ازاي دي كانت غيرانه
لمار:وبتغير مني انا؟
عز بإبتسامة شاردة:مش مسألة بتغير من مين الحكاية كلها بتغير على مين لو مقدرتش مشاعرها هقدر مشاعر مين ولا ايه رأيك
لمار:بس انت رائد وبعدين اكيد في ارقام ناس مهمين يعني مش بالسهولة دي يا عز
عز:يا دكتورة اللي عايز يوصل لحاجة هيوصلها وانا عوزت اوصل لثقتها اللي اتهزت فيا ونجحت نوعآ ما واللي عايز يوصلي هيوصلي وبالنسبة للأرقام مهي متسجلة على التليفون لو عايز حد هكلمه بس انا مش عايز غيرها
لمار بصتله
عز:مش يلا بينا!
لمار هزت راسها بضيق متداري وابتسمت بتكلف:اكيد...
راح ودفع الحساب وكان ممعوش فلوس يكمل ولمار لاحظت فدفعت ودا ضايقه وبصلها ولسة هيتكلم
لمار:عشان اضمن اشوفك تاني بس تكون جبت خط بقى
عز ابتسم بإصطناع وهز راسه ومشي بضيق وهو متعودش حد يدفعله او ياخد فلوس من حد حتى اهله...
راح لاوتار وهي لاحظت الضيق عليه:مالك
عز ابتسم بإصطناع:مفيش يلا بينا
اوتار سكتت وعز شال ايان اللي كان نام بالفعل
عشق بإحراج:ملوش داعي
خرج وعمران ابتسم:لا دا صاحبي انا تسمحلي بقى انت معاك صاحبتك مليش فيه
خد ايان منه وعز قرب يشيل اوتار مسكت ايده وهزت راسها بنفي
عز:مالك
اوتار:انا بقيت احسن همشي انا متقلقش ومتتعبش نفسك
عز:لا انا مش هتعب نفسي متقلقيش يلا
شالها وهي ابتسمت وحاوطت رقبته واستغلت الفرصة وسندت راسها على صدره
ونزلوا بس اتفاجأو بسراج قدام العربية بتاعت عز وهو حس بأرتجافها
سراج ابتسم بحب وقرب وعمران بص لعز
عز قرب يركب اوتار العربية ونزلها وهو بيتجاهل سراج وكانه عايز يخبيها
سراج:وحشتيني
عز مسك رقبته بعنف وغضب:لو خايف على نفسك امشي من هنا فاهم
سراج زأه بعنف:انتي سمحتيه وبمنتهى البساطة دي بعد اللي عمله بعد مكان هيموتك؟
اوتار بصت لسراج
سراج بحزن ونظرات الحب واضحة في عينه:انا مش جاي اضايقك انا بس جايب هدومك....
اوتار بصتله واستغربت
سراج ابتسم:اتمنى تبقي سعيدة دايما وشكرا لدعوتك يا ستي اللي بتقطع في قلبي انا حبيتك ودا لوحده كان اكبر عقاب
عز زأه بغضب ولكمه ومسكه لكمه بعنف وعمران مسك عز:اهدى بقى اهدى
عز زأه عمران بعنف خبطه في العربية وهجم على سراج بيضرب فيه وركل رجله وسراج وقع ومسك رجل عز كان هيقع وعمران مسكه وشده:عز كفاااايه
اوتار بصت لسراج وبتحاول تستشف مشاعره من نظراته
سراج بيمسك الدم من على بؤه ووقف بألم بصلها بحزن و مشي ابتسم بخبث
عز بصلها وهو لسة منفعل:ايه نجح انه يأثر فيكي
اوتار بصتله وسكتت
عز:على فكرا هو مبيحبش يعيش دور الضحية فميصعبش عليكي هو اكيد بيخطت لحاجة
اوتار:الحجر بيلين وربنا قادر يغير قلبه
عز بنرفزة: صح بس دا ربك ختم على قلبه انتي متعرفيش حاجة ومش وقته اي حاجة تتعرف....
اوتار بصتله بإستغراب:وانت ايه اللي تعرفه
عز بصلها بغموض:بعدين
اوتار بصتله وسكتت
عشق مش فاهمه حاجة وعمران ملاحظ كمية الأسئلة اللي في عينها فأبتسم:بعدين يلا عشان القمر دا ميقلقش خالص عز سوق انت بقى انا صاحبي مش هسيبه
عشق ابتسمت وفرحت اوي ان عمران بيحب ايان وصلوا على البيت وتالين بصت لأوتار بأسف واوتار بعدت نظرها عنها بغضب
عز:مالكوا وبابا وماما فين
حسام بصله وبص لتالين
عز:في ايه يا تالي
حسام اتنهد وحكالهم وعشق مصدومة ازاي سارة عملت كدا وعمران اتنهد بغضب
عز: وطبعآ هي صدقت الهبل دا
حسام: انت مسمعتش الصويت ومشوفتش انهيارها زي العقربة
تالين بدموع وصوت مهزوز: ايوا وهو مشي هو ساب البيت ومحدش عارف راح فين
عمران: انا بكلمه مبيردش حاول تكلمه يا عز
عز اتنهد بضيق: ممعيش شريحة
اوتار بصتله واتضايقت من نفسها وهو بصلها وبعد نظره عنها
عمران: هو مش صغير بابا بيحب يبقى لوحده واكيد ست احلام كملت عليه
تالين بغضب: طب وبعدين
عز: روحو نامو يلا وانتي يا عشق معلش خدي اوتار معاكي فوق
اوتار: انت رايح فين؟
عز: هروح اشوفه هو بيحب يقعد في مكان معين واظن اني هلاقيه هناك
عمران: هاجي معاك
عز: لاء ومتقلقش حسام هات تليفونك عشان لو حد عايز يطمن يتصل عليه وهجيب شريحة وانا جاي
حسام مدله تليفونه وادهوله
عز خده ومشي
اوتار اتعصبت وطلعت على فوق بضيق عند سارة خبطت وسارة وقفت بسرعه وهي بتحاول تعيط لحد منجحت وبصوت حزين:ادخل
اوتار دخلت وقفلت الباب وسارة مسحت دموعها واوتار بصتلها بإحتقار
سارة بتهكم:افندم نعم جاية ليه
اوتار:جاية اشوف حقارتك وصلت لفين انتي ازاي اتجراتي وعملتي كدا محدش مصدق اصلا اللي عمالتيه وانتي هتبقي برااا
سارة:مش احلام مصدقة دا المهم وبعدين هو انتي مش بنت ازاي انتي تسمحي بحاجة زي كدا وهو حاول انه
اوتار بغضب:اخرسي هو اشرف وانضف من عشرة زيك انتي ازاي وصلتي للمرحلة دي واستفادتي ايه من دا كله استفادتي ايه وانتي بتحاولي تسوئي شكل راجل محترم قدام عياله استفدتي ايه
سارة:انتي عارفة اني انا وهو كنا بنحب بعض جدا؟هاا؟تعرفي كدا؟
اوتار:انتي واحدة كدابة ومريضة فعلاً
سارة بسخرية:لا يا امورة احنا كنا بنحب بعض وشاف احلام معايا اللي هي صاحبتي وابتدى يقارن ابتدى يعلق عليا انتي مصااحبة ولاد انتي لبسك مش عارف ايه انتي حاطة ايه انتي بتقولي ايه لحد مقطع علاقته معايا وراح اتقدم لأحلام اه صح اصلها الأصيلة جت وقالتلي وتفهم مني اذا كان فيه حاجة وانا طبعا الصاحبة الكويسة اللي لازم تضحك وتداري ولا يا احلام وافقي انا عادي واحنا كنا صحاب زيه زي اي صديق يعني واتجوزو وسافرو فترة وانقطعت اخبارهم رجعوا وكنا بنتعامل عادي وهو مانعها تتعامل معايا عشان ايه عشان مش عاجبه ال ايه تصرفاتي وانا اتجوزت مازن بس هو كان متجوز وكان مخلف بس ايه يعني عاجبني واحلا من سليم وعشت معاه اربع سنين بعد سنة جالنا تقى وليالي وقررت اني مش هخلف تاني شكلي هيكبر وانا مش عايزة ابقى فيا غلطة بس مراد جه بعد السنة دي وانفصلنا
اوتار بصالها وهي مستغربة من عقل الست دي
سارة ضحكت:عايزة تعرفي انفصلنا ليه هقولك مع انك لسه صغننه انفصلنا عشان كان شاكك اني بخونه بس شكوكه اتحولت لحقيقة وشافني وانا بخونه كان المفروض عند مراته التانية بس الحقيرة اللي اسمها تقى كلمته وقالتله ان في حد هنا وهي لسة عيلة وجه وشافنا واحنا سوا في الاوضة واكيد مش هبقى لبسة اسدالي يعني
ضحكت وهي باصة لأوتار
اوتار بصدمة واستحقار بصتلها وهي مش عارفة تنطق
سارة:الواد هرب وهو ضربني اداني علقة موت وطلقني وخد مني تقى وليالي ومراد اللي مكملش سنتين لمراته ست حبيبة الحنينة اللي مكنتش قبلاه لما اتجوزني بس قبلت عياله وبعد كذا سنة وانا بفشل اخودهم سمحتلي الفرصة وكان عندي ميت حد يساعدني وبالفعل خدتهم وهربت على امريكا وشوية ورجعت وكانوا كبار انهم ياخدو قراراتهم وليالي اتجوزت عز بعد مقبلت احلام في النادي بالصدفة بس تفتكري دي صدفة؟
اوتار بصالها
سارة:بس انا عجبني الواد وكان لازم اغير الخطة بس احلام اشتغلت على دماغ عز انه يوافق وهو عاجبني وحسيت الزمن رجع بيا تاني هو لو مش ابن سليم فهو واخد طبعه واخد شخصيته وحكمته اتمنيت بجد
ابتسمت:اتمنيت ابقى بين ايده
اوتار بصالها بإستحقار:انتي ازاي بالقرف
دا ازاي بالأنانية دي ازاي دمرتي حيات عيالك بالشكل دا انتي....
سارة:انا انا ايه هاا انا حبيته وهو اتجوز صاحبتي
اوتار:بلاش تعيشي في دور الضحية انتي فضلتي تلعبي على دماغ طنط احلام
سارة ضحكت:مهو كان لازم اعمل كدا
اوتار:انتي لازم مش تطلعي برا البيت انتي تطلعي برا حياتهم كلهم
سارة:انا حاولت اورط حسام بس للأسف موافقش ورفض
حاوطت جسمها:مع اني جميلة كفاية اني اغري اي حد
اوتار بغضب وعصبيه:انتي شيطانه انا اول مرة اقابل حد بالقذارة دي انا هفضحك
سارة ضحكت:ولا تقدري
اوتار بغضب: هخلي طنط احلام هي اللي تطردك من هنا
سارة باصلها بخبث واستفزاز:بقولك ايه انتي حلوة اوي متيجي معايا وعندي اللي يدفع كتير مقابل بس ليلة معاكي النوع الصعب دا بيعجبهم ومتخافيش عز مش هيعرف ابدآ دا وعد يا قمر طبعآ
اوتار اتعصبت وقربت ضربتها بالألم بعزم ما فيها:انتي لو اتجرأتي ونطقتي حرف تاني انا مش بس هنسى انك اكبر مني واد امي يعتبر انا هنسى انك بني ادمه وهي مسالة وقت وربنا يمهل ولا يهمل خليكي فاكرة
سارة بغضب بتقرب هتضربها اوتار زأتها وهي بتتحامل على نفسها وبغضب:اياكي تفكري بس في كدا واظن انك عارفة اللي هيحصل وجوزي مش هيسيبك هاا
سارة فكرت والغضب مليها واوتار خرجت برا وسارة كسرت الكوبايه اللي جمب سريرها واتنهدت وابتسمت:ماشي يا اوتار ماشي انا هفضحك ومش هسيبك في حالك...وعز جوزك زي مبتقولي هو اللي هيرميكي برااا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز وصل قدام النيل ودخل الحديقة اللي على النيل وابتسم اول مشاف سليم قاعد على السور قرب قعد جمبه
سليم بصله واتنهد:انت الواحد ميعرفش يهرب منك
عز:قدرك يا سليم باشا
سليم ابتسم بحنان:احلا قدر واحلا يوم واحلا ساعة يوم مشرفت حياتي
عز بصله وابتسم :ايه الكلام الحلو دا بس
سليم:سيبني اخرجه بس دا انت الوحيد اللي بتفهمني من نظرة عين
عز ابتسم:ودا شيئ يسعدني....
سليم:عايز ايه
عز:عايز انام
سليم:وجاي ليه
عز:عشان عايزك معايا مش ارجع انت تسيبني
سليم:عمري مسيبك
عز:يبقى تيجي معايا
سليم:مخنوق مش هروح على البيت
عز:يبقى تيجي على شقتي يلا
سليم هيعترض عز قاطعه:هتيجي منا مش هسيبك وحرام انا بستعد اسافر يعني
سليم:رايح فين
عز:امريكا بس يلا
مدله ايده وسليم ابتسم وسند عليه وقام مشي معاه وكل واحد ركب عربيته وراحو على الشقة واول مدخلوا سليم بصله بذهول:ايه دا؟!
عز بصله وبص للشقة اللي متبهدلة والطرابيزة الواقعة ومتكسرة وصدى صوت بيرن في ودنه وكان صراخ اوتار واستنجادها "عععز انا بمووووت"
سليم:سرحت ف ايه
عز:الشقة كدا...من يوم الحادثة...من يوم مأوتار دخلت المستشفى
سليم حس بضيقته فحب يفرفشه وضحك:الحمد لله البت عايشة
عز اتنهد:كان كابوس
سليم باصص للدم اللي في الأرض وبصله
عز:راسها وضهرها اتجرحوا
سليم هز راسه بتفهم:انت مقربتش منها؟
عز بصله وسكت
سليم:اممم لاء؟
عز.....
سليم باصصله بإستغراب:منعتك؟
عز هز راسه بنفي
سليم:اومال
عز:حصل...بس وعدتها اني هعملها فرح واجيب اهلها انا ناوي اجيبلها مامتها ناوي افرحها لأنها تستاهل كل خير مش عايزها تحس انها اقل من اي واحدة مش عايزها تفكر بس مجرد تفكير في كدا ايه كتير عليها
سليم ابتسم وهو فخور بيه وبتفكيره:لاء مش كتير بس هي معندهاش عيلة
عز:مامتها على الأقل تبقى معاها هسافر امريكا وهي في *******هروح واتمنى يبقى العنوان اوتار مراتي قدام ربنا وهي بنتك وهتخلي بالك منها
سليم:اكيد
عز:انا هبيع الشقة دي
سليم:ليه يا عز محتاج فلوس او حاجه قولي خد الفيزا والرقم السري وخد اللي عايزه
عز:اوتار مش هتدخلها تاني وعايز امحي اي ذكرى سيئة بينا
سليم هز راسه بتفهم
والتليفون اللي معاه رن:دا عمران
سليم:رد
عز رد:الو
اوتار اتكلمت:انت كويس؟ولقيت عمي
عز ابتسم:اه انا كويس وعمك معايا في الشقة هنبات هنا النهاردا
اوتار هزت راسها بحزن انه مش هيبات معاها:طيب يا عز....خلي بالكوا على نفسكوا ونام كويس
عز ابتسم:حاضر يا روحي (بص للتليفون بتركيز)هو عمران جمبك بتتكلمي في تليفونه
اوتار:اه بتكلم بس هو مش جمبي هو جه ادهولي عشان عارف اني هعوز اكلمك وخرج برا
عز:طيب اديهوله ونامي....
اوتار:حاضر...لا اله الا الله
عز ابتسم:محمد رسول الله
اوتار ابتسمت وقفلت وودت التليفون لعمران اللي كان باين عليه التعب والأجهاد وطمنته وهو ارتاح بس معندوش طاقة يتكلم مع حد وهي دخلت اوضتها قفلت وقلعت فستانها ونامت بالهدوم اللي تحته وكانت عبارة عن برامودا وتيشيرت نص كم
نامت وتفكيرها كله في عز صحيت على خبط على الباب:مين
تالين:ممكن تفتحي
اوتار قعدت بألم:عايزة ايه
تالين:عايزة اتكلم معاكي
اوتار وقفت فتحت وتالين دخلت بسرعة وابتسمت:بتبقى قمر اوي بشعرك يا اوتار
اوتار بصتلها برسمية: عايزة ايه
تالين:انا اسفة
اوتار:على ايه
تالين:على اللي حصل امبارح
اوتار:انتي مقتنعه وعارفة انك كان قصدك تغريه
تالين بنفي:لاء لاء...مكنش قصدي بس انا بحبه وكنت عايزة ابقى حلوة في عينه..(بحزن والدموع لمعت في عينها)مكنتش اعرف انه هيتجاوز حدوده وميهتمش ليا حتى....
اوتار بغضب:دا شاب في الاول والاخر الناس هيقولو كدا ومجتمعنا مش هيحط اللوم عليه الا من رحم ربي وهو غلط فانتي غلطتي انتي رخصتي نفسك في عينه وهو عارف انك مش هتصوتي ويمكن تستسلمي وانتي نزلاله بالمنظر اللي انا شوفتك بيه دا تالين انتي المفروض عليكي تتحجبي انتي مش صغيرة احنا من سن بعض تقريبآ بس انتي ليه مش عاملة اي حدود وحتى مبتفكريش شكلك كان عامل ازاي انتي متخيلة لو كان عز شافك لو كان عمران ولا حسام شافوكي معاه كان هيبقى ايه الوضع يا تالين
تالين بدموع:انا اسفة اول واخر مرة متزعليش مني يا اوتار وانا كرهته انا مش هكلمه او اعرفه ابدآ انا مبقتش طيقاه بابا كان عنده حق زياد زي جلال....وانا معنديش مانع اني اتجوز سالم كمان وهراعي نفسي وهرضي ربنا وكمان انا هلبس حلو وهتحجب
اوتار ابتسمت بحنان:انتي مش محتاجة تعملي كل دا لغرض انك مجروحة لازم يبقى كل دا نابع من جواكي
تالين بدموع ابتسمت:من جوايا فعلاً
اوتار حضنتها
تالين بتعيط
اوتار بتمسح دموعها:انتي لسه بتحبيه مفيش حاجة اسمها كرهته من يوم وليله انتي زعلانه وغضبانه منه بس دا بعقلك قلبك مش هيقتنع بحاجة زي كدا دلوقتي
تالين:انا مش عايزة اشوفه تاني يا اوتار انا مش هنسى منظره وانا مش هماه ولا فارق معاه دموعي وكانه كان مبسوط
اوتار حضنتها وبتطبطب عليها
تالين بصتلها ومسحت دموعها:ممكن تجيبيلي حجاب من عندك
اوتار ابتسمت بحنان:قررتي خلاص
تالين هزت راسها بإيجاب:اه انا قررت
اوتار ابتسمت وخرجتلها حجاب من الشنطة: طيب خدي يا قمر
تالين ابتسمت وخرجت على اوضتها لبسته ونزلت
حسام بإستغراب:ايه دا وعلى فين كدا؟
تالين:انا اتحجبت
حسام:بجد!
تالين:ايه رأيك
حسام ابتسم بسعادة:زي القمر لاء بجد زي القمر
تالين ابتسمت:طيب انا رايحة الجامعة بقى باي
مشيت واول مخرجت ابتسامتها اختفت اول لما شافت زياد اللي اتفاجأ بحجابها وهي بعدت
زياد ابتسم وقرب
تالين جريت على جوا وهو وقف اتنهد وقرر يدخل
حسام:مالك رجعتي ليه غيرتي رايك
زياد:صباح الخير
بص لتالين وهي جريت على فوق عند اوتار ودخلت اوتار اتخضت:يخربيتك ايه يا تالي خضتيني
تالين بقلق:زياد تحت زياد جه...الحقيني ممكن يقول حاجة لحسام يا اوتار ووقتها مش هيفهم اوتار بالله عليكي ساعديني
اوتار لبست فستانها بسرعة وحجابها بألم وتالين بتستعجلها ونزلت
حسام:مالك يله في ايه
زياد:فين تالين؟ممكن اتكلم معاها
حسام بإستغراب:وايه المشكلة تااالي تعالي
اوتار نزلت:تالين مش فاضيه بتعملي حاجات انت عايز ايه
زياد بصلها بإحراج وبص لحسام
حسام:امممم عايزني اشم هوى انا
زياد:عادي.....
حسام:طب بعد اذنكوا
مشي واوتار بصت بغضب لزياد:عايز ايه وجيت ليه
زياد ابتسم:محدش عرف اللي حصل
اوتار:محدش عرف ولا هيعرف وامشي من هنا
زياد مسك ايدها وسحبها لبرا:تعالي بس عشان نعرف نتكلم عشان محدش يسمع
اوتار فلتت ايدها بعنف والم:انت اتجننت انت الزم حدودك
زياد:اوتار انتي اتغيرتي اوي معايا من ساعة متجوزتي اوتار انا زياد اخوكي
اوتار:انت مش اخويا انا فجاة اكتشفت اني معرفكش
سارة واقفة في الشباك ومرقباهم بإبتسامة وجابت الكاميرا بتاعتها وبقت تصورهم
زياد حضانها:واللهي مكان قصدي يا اوتار
اوتار زأته بعنف:زياد ايدك متتمدش فاهم وملكش دعوة بيها
زياد:انا اسف انا اعتذرت وعايز اكلمها وعايزها تسامحني انا غلطت ومعترف بس انا حسيتها بتغريني
اوتار بنرفزة:عشان انت غبي دي بنت خالتك يعني قريبتك والمفروض انك تخاف عليها وتهتملها قبل نفسك
زياد:انا اسف بقى انا غلطت بس خليني اكلمها
اوتار هزت راسها بنفي:هي مش مستعدة بجد وقت تاني
زياد:اوتار بالله عليكي انتي عارفة اني مش كدا وانا اسف اني حضنتك انا عارف انك بتضايقي بس كان غصب عني انا اسف
اوتار:خلاص يا زياد محصلش حاجة اهم حاجة انك عارف غلطك
زياد بإبتسامه:هي اتحجبت؟
اوتار بغموض:ودا يهمك في ايه؟
زياد بمكابرة:يهمني؟ لا طبعا بس فرحتلها (ملامحه اتغيرت واتنهد بحزن)هو دا بسببي يعني بسبب تهوري؟
اوتار:مش بسببك بالظبط هي كانت عايزة هزة عشان تراجع حساباتها
زياد:مكنتش اتمنى انها تشوفني كدا وانا طول عمري بحترمها بس هي استفزتني امبارح وكنت جاي اتخانق معاها واتفاجأت بيها وباللي كانت عملاه انا مش عارف ايه اللي حصل
اوتار:اللي حصل انها غلطت لما نزلتلك واللي حصل انك غلطت اكتر لما قابلت تقابلها
زياد اتنهد:اهو اللي حصل بقى
اوتار:يا ريت تراجع نفسك انت كمان
زياد ضحك:ايه اتحجب
اوتار برسمية وضيق:بتكلم جد
زياد:منا عارف بس وحيات زياد لتفكي كدا مقدرش انا ازعلك
اوتار:خلاص يا زياد خلاص انا مش زعلانه يلا امشي بقى
طلعت وهو ابتسم ومشي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز صحي من النوم وخرج شاف سليم بيفطر
سليم ابتسم:صباح الخير
عز:صباح النور
سليم:اقعد يلا يا سيدي افطر
عز هز راسه بإيجاب:بقولك
سليم:ءأمر
عز:انا معنديش وقت....لو معندكش مانع هسيبلك مهمة الشقة تبيعها
سليم طلع الفيزا وحطها قدامه قبل ميكمل:اتصرف منها واسحب اللي عايزه
عز بصله
سليم:يبني انا ابوك محسسني انك بتشحت مني ليه يلا يلا شوف طريقك
عز هز راسه بإيجاب وخدها:شكرا
سليم بيعض شفته بغيظ:مش هرد عليك
عز ابتسم وهو بياكل

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق صحيت على ايد بتمشي على شعرها فتحت عينها وابتسمت:صباح القمر
ايان ابتسم:انا صحيتك
عشق:اممم وايه يعني لما تصحيني
ايان:انا كنت بطبطب عليكي
عشق ابتسمت وباست خده:ينهار ابيض على الجمال دا
ايان ضحك وباس خدها وحضنها
عشق:تعرف انا بحبك قد ايه
ايان:اد ايه؟
عشق:اد الكون كله قد العالم كله
ايان ابتسم:وانا بحبك كتتتييير كتتتييير
عشق ابتسمت وهي حضناه
ايان:عايز انزل
عشق بمكر:اممم عشان كدا ايان بيه مصحيني ال ايه بيطبطب عليا
ايان ضحك:طيب عايز انزل معاكي للجنينه مش هقعد مع حد
عشق هزت راسها بإيجاب ونزلوا كان عمران بيفطر وهو متضايق وهي بصتله:صباح الخير
عمران:صباح النور
عشق بإحراج:انا هاخد ايان للجنينة
عمران ابتسم بحزن:براحتك
عشق خرجت وهي عارفة سبب ضيقه اكيد مشتاق لبباه وهي اتنهدت وبقت تلعب مع ايان
ايان بيضحك ويحدفلها الكورة وهي بتشوطها برجليها وهي بتضحك على ضحكه
عمران واقف بيراقبهم بإبتسامة وهو معجب اوي بعلاقتهم
ايان شافه وابتسم وجري عليه سحبه:تعالى العب معانا
عمران بص لعشق وهي اتحرجت:ايان بس عيب
عمران ابتسم وشال ايان باسه وقرب:ايه اللي عيب انا مصدقت اصلا
قعد يلعب معاهم واحلام واقفة في البلكونة الدموع في عينها وحاسة بضيق وشافت عمران مبسوط مع عشق وايان ودا ضايقها اكتر نزلت بغضب وشدت عمران
عمران:في ايه يا ماما
احلام بغضب وصراخ وكأنها بتخرج كل اللي جواها فيه:انت اتجننت ولا ايه انت مش شايف انك زودتها ومع الناس دي انت مش خايف تتحط في مشاكل انت اصلآ وقعت في مشاكل
ايان استخبى في حضن عشق بخوف
عمران:ماما في ايه ممكن تهدي شوية
احلام بغضب وصراخ:اهدى ايه انت مش شايف نفسك يا عمران ايه اللي شدك ليها وايه اللي مخليك معاها
عمران بغضب:ماما لو سمحتي مفيش الكلام دا
احلام:انا خلاص مش عيزاهم في بيتي مش عايزة حد في بيتي
مسكت عشق من دراعها وزأتها برا:يلااا برا يلااا انا مش عايز اشوف وشك هنا تاني ولا في البيت ولا في الشركة
سارة واقفة في البلكونة ومبتسمة بشماته
عشق بتتألم:براحة حسبي اااه استني....
ايان عيط
عمران شد احلام بعنف وهي اتصدمت وهو بغضب اتكلم:كفااااية انتي بتعملي ايه
احلام بصت لأيده وبغضب ضربته بالألم وهو اتصدم وعشق شهقت بصدمه وشالت ايان اللي كان خايف ومنهار
عمران بص لأحلام بصدمه:ماما...
احلام بدموع وغضب:خليها تطلع برا
عشق بعدت بهدوأ وجريت على برا بأيان بخوف ودموع فضلت ماشية وهي بتجري وايان بيعيط وقفت بألم وتعب وقعدت وايان في حضنها ماسك فيها وبيعيط بخوف
عمران:انا مش عارف انتي ازاي بتعملي كدا مش عارف دول يتامى دول المفروض يتعاملوا غير كدا دول ملهمش غير ربنا ولا اهل ولا قرايب انتي ازاي قاسية للدرجة دي
احلام بدموع وعصبية:قاسية عشان بدور على مصلحتك ابقى قاسية عشان هممني انكم تعيشوا مرتاحين ابقى قاسية يا عمران
عمران مشي:عمرك مهتفهمي
عشق بدموع باست خده و مسحت دموعه:خلاص يا نور عيني مشينا متخافش بس خلاص يا حبيبي خلاص
ايان بيعيط وبيشهق
عشق بألم بتتحامل على نفسها:خلاص يا ايان خلاص يا حبيبي بس خلاص
ايان بدموع:هي ضربته واحنا مشينا مكنش ينفع نسيبه
عشق بحنان مسحت دموعه:دي مامته وهو كبير متخافش
ايان:احنا هنرجع لهاشم تاني
عشق بصتله وهزت راسها بنفي:لا مش هنرجع لهاشم تاني متخافش...
وصلوا عند بيتها وشافت صحاب هاشم ابتسمولها بمكر وهي طلعت خبطت على بيت ملك ومحمد فتح وابتسم:عشق اتفضلوا ادخلوا ادخلوا
عشق بتعب دخلت
محمد قفل الباب:مالك يا عشق انتي تعبانه؟
ايان دافن نفسه فيها
عشق:شوية...فين ملك ومامتك؟
محمد:مسافرين البلد الوقت دا كلهم بيسافرو وملك خدت اجازة من الشغل
عشق بتعب وقفت
محمد مسك ايدها:رايحة فين يا عشق
عشق:همشي
ايان:هنروح فين
عشق مش عارفة ترد ومش عارفة تفكر
محمد ابتسم:وليه تروحو في حته خليكوا هنا
عشق بدموع:مش هينفع
محمد:طيب متعيطيش طيب
عشق شالت ايان:يلا بينا
محمد سحبها:انا عندي حل والله
عشق بصتله
محمد:نتجوز نكتب الكتاب حالآ ولا اقولك نكتب ورقتين ونعيش سوا ومفيهاش حاجة
عشق برقت وبصتله بغضب:انت تقصد ايه يعني؟نتجوز في السر؟؟
محمد اتراجع:اقصد زي منتي عايزة عيزانا نكتب الكتاب
ايان حاضنها بخوف وهي بتطبطب عليه وهزت راسها بنفي:لا انا مش هتجوز انا عايشة بس عشانه...
محمد:وانا هكون اب ليه مش اخ او جوز اخته بس وافقي
عشق مطمنتش وبعدت وهزت راسها بنفي
محمد قرب:طب بتبعدي ليه هنتكلم وهحاول اقنعك اقعدي ارجوكي
عشق فتحت الباب وخرجت:ارجوك انت ابعد عني وسيبني في حالي
دخلت شقتها اللي كان بابها مفتوح او نقول مكسور بسبب عمران من يوم مسابته نزلت ايان وقفلت الباب وحطت ورله الطرابيزة وحست بحركة جوا بعدت وايان خاف وحضنها:م...مين جوا
عشق بصتله بخوف:معرفش...تعالى نخرج
بتبعد الترابيظة وايان بيساعدها وفجأة حست بإيد على كتفها وصرخت وحضنت ايان جامد بإنهيار

#استودعكم_الله 

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة العشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الحادى والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-