رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية والعشرون 22 | روايات ندى محسن

  نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية والعشرين من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 22 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الثانى والعشرون

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 22
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

مسك التليفون في جيبه والبنت اللي معاه مستغرباه وازاي بيتكلم في التليفون في حالته دي
عز مسك ايدها وطلع على وش الميه والبنت معاه واتكلم ويا دوبك بينطق:انا كويس
اوتار:ايه اللي حصل عز انا عايزة اجيلك ايه اللي حصلك اعمل ايه طب انا هكلم سيف يتصرف
عز اتنهد وخد نفس عميق بألم:متقلقيش انا كويس
اوتار خرجت ونادت عمران وقالتله يكلم سيف وان طيارة عز وقعت وهما اتصدموا وفجاة عيطو واحلام بخوف ودموع:هو بيكلمك بيكلمك صح
اوتار فتحت الإسبيكر
عز:اوتار هديهم...
احلام بدموع:انت ايه اللي سفرك اصلا انت غاوي تتعب قلبي
عز اتنهد بغلب:والله انا كويس
اوتار:عمران كلم سيف
عز ابتسم وبحنان بيطمنها:طيب ممكن تهدي وتتماسكي كدا زي منا عارفك وايمانك يقوى وتبقي معاهم
اوتار بتطمنه:انا معاهم
عز بص في تليفونه:التليفون هيفصل يا اوتار ومش عايزك تخافي هاا مش عايزك تخافي
اوتار بدموع:لما تبقى كويس هتكلمني صح
عز بحنان:صح
اوتار بدموع:خليك معايا لحد ميفصل اتكلم معايا
سارة بغضب:هو في ايه ولا ايه انتي كمان بمياصتك دي
عز بغضب:ملكيش دعوة بيها فاهمة يا سارة(سكت بالم وخد نفس عميق وكمل)اياكي تضايقيها
اوتار بدموع:انا اسفة دا بسببي
عز:بسببك انتي؟لا طبعا
اوتار:انا بحبك بجد ومكنش قصدي
عز:وانا عارف وافتكري دايمآ انا بموت فيكي بجد انا عمري موصلت للمرحلة دي من الحب اصلا انا بعشقك وكان احسن يوم في حياتي لما بقيت اقولك يا مراتي (كملت وهو بيتألم وبيحاول يضحكها)مع انهم كانوا يومين حلوين والدنيا شقلبتنا بعديها
اوتار ابتسمت:عز انت معاك حد الناس كويسة؟
عز قبل ميتكلم كان التليفون قفل:اه انا اوووف...قفل معاكي تليفون
البنت هزت راسها بنفي كان باين الخوف في عينها رغم القوة اللي بتحاول ترسمها وهي ماسكة فيه بخوف
عز:طيب اهدي اهدي
البنت بيأس:الناس بتموت وفي اللي كان انفجر مع الطيارة احنا هنموت خلاص وانت بتنزف ودمك هيخلص وتموت وانا عارفة ان دي هتبقى نهايتي هموت ومحدش هيلاقي جثتي
عز اتنهد وبصلها بغموض:ممكن تهدي ممكن ايه البؤس دا انتي اسمك ايه
البنت بصتله بدموع:حلم
عز ضحك بغلب والم: اااه مش اسم على مسمى خالص
حلم بصتله بدموع وبتطلع نفسها وبتنزله
عز:لاء لاء اهدي انتي هتغرقيني كدا
حلم:انا حاسة اني بقع انا مش عايزة اغرقك انا خايفة واكيد مش عيزاك تسيبني وبردانه انا بردانه جدا
عز:طيب اهدي وخليكي ماسكة فيا
بقى يعوم وهي معاه والمية محوطاهم والدنيا ضلمة والوضع بقى مخيف وهي بتغمض وجسمها بيترعش
عز غمض عينه وبيفتكر اوتار ضحكتها وبرائتها وحنيتها وابتسم وكانه بيستمد الطاقة منها وبيهمس بصوت هز كيانه قلبه:وحشتيني اووي
حلم بغضب:انت مبتسم وسعيد اوي احنا بنموت وفين اللي كانو معانا هااا ماتو من البرد او غرقوا صح
عز بص وراه وملقاش حد فعلاً وحس انه تايهه هو بيعوم ومش عارف رايح على فين
حلم:الوضع مش ممكن يسوء اكتر من كدا
عز بصلها وفجاة الدنيا مطرت وهي برقت وهو بصلها بغيظ: كابوس مش حلم عادي لاء
حلم بغضب بصتله:انا شكلي هموتك!
عز لمح ضوء من بعيد وابتسم:شايفة
حلم:شايفة ايه انت شايف ايه
عز:ضوء ابيض هناك
حلم بصدمة:انت بتموت لاء لاء متروحش في اتجاه النور خليك هنا معايا
عز بغلب:يا ستي ضوء اهو بصي ايه الدراما دي
حلم بصت بتركيز:ينهار اسود دا نور فعلاً يا لهوي ممكن يكون ايه السمكه اللي عندها لمبة في دماغها دي بشوفها بتاكل البني ادمين يا لهوي
عز بغضب:يا ستي انتي والله هتموتيني بسكته قلبيه دي سفينه دي سفينة اكيد السمكة مش بتطير اهدي من شغل الافلام الأجنبي دي
حلم بدموع ماسكة فيه وهو بيعوم وهي معطلاه وحس انه تعب بس بيقاوم وبيحاول يطول نفسه
حلم: انت تعبت
عز اتنهد: انتي شايفة ايه مش بني ادم
حلم:متكلمنيش كدا مبحبش حد يكلمني بالطريقة دي
عز غمض عينه:يا رب صبرني يا رب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

اوتار بتصلي وبتدعي ربنا وهي بتعيط في اوضة الصلاة بتاعت عز :يا رب انا عارفة انك مش هتخذلني انا معملتش اللي يخليني اطلب منك طلب بقلب جامد بس يا رب متختبرش صبري فيه يا ربي ساعدني ورجعهولي بالسلامة يا رب ساعدني وصبرنا لحد ميرجع يا رب وانا هتقبل اي اختبار تاني الا موته دا صعب عليا يا رب ساعدني ونجيه ارجووك
قعدت تعيط خرجت والكل منهار واحلام بتعيط:ابني انا عايزة ابني رجعهولي عز لاء انا مش هستحمل كدا كتير هو عانى كتير مينفعش يموت بعيد عننا بعيد عن حضني هو معش يوم حلو هو ليه كدا
اوتار بدموع قربت تحضنها:استغفري ربنا ربنا كريم ودا قدره وكل اختياره رحمة
سارة زأتها:خليلك الكلمتين دول احنا مش ناقصين
اوتار بصتلها بضيق:انتي ازاي بالقرف دا
سارة:بت انتي انا مش نقصاكي
اوتار:انتي متتكلميش فاهمة
سارة بتقرب بغضب وفي نفس الوقت سليم دخل مسك حسام من دراعه بعنف وغضب:انت ايه اللي قولته طيارة ايه وابني ماله
حسام غمض عينه بدموع
تالين منهارة في العياط وحضنته:بابا عز في خطر الطيارة وقعت بيه في البحر ...
سليم حضنها بصدمه:لا اكيد هيبقى كويس ان شاءالله خير
سارة بصتله والدموع في عينها
سليم بص لاحلام شايفها دافنه وشها في ايدها وبتعيط بحرقة اتنهد وعمران حط ايده على كتفه:روحلها ربنا يسترها عليه ويرجع روح خلافتكوا بعدين تتحل
سليم اتنهد وقعد قدامها خدها في حضنه:بااس هو اكيد بخير هو هيبقى كويس دا عز يا احلام مفيش حاجة بتقف قدامه حتى...
سكت والدموع اتجمعت في عينه هيقول ايه حتى الموت.؟؟ وهو بين ايد ربنا
احلام عيطت وهي حضناه بكل قوتها:انا عايزة ابني يا سليم انا عايزة عز انا مش هتحمل فراقه انا هموت يا سليم اعمل حاجه
سليم بحنان وخوف مدفون جواه بيحاوة يطمنها:هو هيرجع ويبقى بخير... متخافيش
احلام بتعيط بإنهيار:يا رب يا سليم يا رب
سارة بصلهم بغل وكانها غير مدركة الوضع اللي هما فيه واوتار بصالها والدموع على خدها بإستغراب معقول في ناس كدا معقول في ناس بالحقد والغل دا معقولة في ناس مبتعرفش تشوف غيرها مرتاحين او تشوفهم في عز حزنهم مترابطين؟

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز اخيرآ وصل للسفينه وابتسم وهو بيستغيث:سااعودونااا
واخيرآ الناس ادركوا ان في حد وبسرعة رمو العوامات وجابوهم وعز كان مش قادر يتحرك بص لحلم اللي مازالت بتدعي القوة
حلم وقعت في الأرض اغم عليها وهو غمض عينه وبقى يشكر ربنا وسجد وغصب عنه فقد الوعي وبقى يصحى ويغيب من التعب والإجهاد اللي كان فيه وراسه اللي كانت بتنزف بس عالجوه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

يوم جديد جه عليها وهي في اوضة الصلاة يتدعي وتصلي وتعيط من قلبها محستش انها بتحبه كدا غير لما حست انها هتفقدو ودا خلاها انهارت اكتر الباب خبط واوتار ردت بصوت مهزوز:ادخل
تالين دخلت بخيبة امل:سيف ومالك برا وسراج...
اوتار طلعت بسرعة وبصت لسيف اللي الدموع في عينه وبصتلهم بإستغراب
سليم حاضن احلام اللي منهارة
مالك اخيرآ قطع الصمت بصوت ضعيف:احنا وصلنا للمكان الطيارة انفجرت وناس كانت فيها واتحرقوا وغرقوا في نفس الوقت
اوتار بأمل:بس عز مكنش فيها عز نط منها وكان بيكلمني وانا واثقة من دا
مالك:الجثث اللي لقيناها ماتت بالغرق...غير الجو والمية المتلجة...والمطر اللي زود الموج..وفي جثث السمك شوهها وكتير مفقودين
اوتار صرخت فيه:انت قصدك ايه انت جثث جثث انت بتقول ايه وقصدك توصل ايه
سيف بدموع بيحاول يسيطر عليها:البقاء لله و
اوتار خدت نفس عميق وقاطعته:بس هو ممتش
احلام بصتلها بأمل
اوتار ابتسمت بدموع وحب:هو ممتش انا حاسة انتو متخيلين ان ربنا اد ايه كريم عز بجد ممتش عز كويس وهيرجع انا مستنياه يرجع عز ممتش هو هيرجع
سراج:اوتار بس هو
اوتار بصتله بتحذير:عز كويس انا مراته وهحس بيه وانا بقولكوا كويس
احلام مسكت في ايدها بدموع:انتي بجد حاسة انه كويس بجد
اوتار بإبتسامه خفيفه من وسط دموعها هزت راسها بإيجاب وحضنتها وهي مغمضة عينها وبتدعي وبتذكر ربنا
وحسام حضن تالين اللي منهارة:ممكن تهدي دا غلط عليكي هو بإذن الله كويس
سيف ابتسم بدموع:هو مفقود ومش هستسلم انا هقلب الدنيا وهحاول اوصله
مالك حط ايده على كتفه:هنقلب الدنيا...احنا غلطنا غلط كبير ويا رب يبقى في فرصة نصلحه
سيف بص لسراج وسراج خرج
مالك: غلطنا في حق عز لما سمعنا لسراج ولكلامه...اتمنى نصلح غلطنا...
مشيوا واوتار ابتسمت لأحلام
احلام:اوتار احنا لازم نصلي وندعي كتتير
اوتار هزت راسها بإيجاب:يلا
تالين:وانا معاكو
سارة بغضب بصتلهم وبتهمس:انتي هتقلبي البيت كله على مزاجك وبكرا تيجي عندي وتقوليلي اتحجبي ال
سليم بصلها وهي بعدت نظرها عنه وهو بغضب:براا
سارة ابتسمت بسخرية
سليم بغضب:مسمعتيش برااا قبل مخرج كل اللي انا فيه عليكي برااا
احلام واوتار بصوله
سليم مسك ايدها بعنف وبيخرجها وهي بعدت ومثلت الدموع:سليم سيبني حرام عليك انا عملت ايه عشان تعمل فيا كدا سيبني
سليم:انتي لسه بتمثلي يا بنت ال ******
احلام مسكت ايده
سليم بغضب:انتي لسة مصدقاها انتي ايه عاامية مبتفكريش يا شيخة فوقي بقى
احلام بدموع:دا مش وقته انك تطردها وملهاش حد انت ايه مش عارف ان ابنك في عرض دعوة في عرض اي حاجة بلاش يا سليم تتصرف اي تصرف دلوقتي زي منا اتغاضيت عن اي حاجة عشان خاطر عز اتمنى انك تعمل كدا
دخلت اوضة الصلاة وتالين واوتار وراها
سليم بغضب بص لسارة وزأها وخرج وكانت الإذاعة والجرايدة بيتكلموا عن حادثة الطيارة وتقى سمعت خرجت واتصدمت باللي المذيعة بتقوله:عز...هو مفقود
حست الدنيا بتلف بيها وبدموع:م..مستحيل
وقعت بس مصطفى لحقها وسندها ومازن اتصدم ووقفوا بسرعة وبيحاولوا يفوقوها فاقت وهي خايفة على عز والدموع في عينها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

حلم:هو كويس
الشاب بصلها وبلهجة انجليزيه جيدة:اه النزيف وقفناه والدكتور عالجه بس مش عارفين هيكون ليه اي تأثير ولا لاء احنا قربنا نوصل على الشط ولازم يروح المستشفى انتي مراته ولا حبيبته
حلم اتوترت:م..مراته
الشاب هز راسه بإيجاب وخرج وهي بصت لعز النايم:انت هتبقى كويس..وشكرا جدا لوقفتك معايا..شكرا
عز ابتدى يفوق وهي ابتسمت ونادت للدكتور اللي على السفية جه بسرعة ومد ايده قدامه عمل صوابعه على شكل تلاته وسأله بالأنجليزي:دول كام
عز بتعب واجهاد:3
الدكتور مسك ايده وبيشوف نبضه
عز اتنهد:انا فين وازاي جيت هنا اصلا؟؟؟
حلم:احنا على السفينه
عز:سفينه ايه؟؟
حلم بإستغراب بصتله واللي حواليهم مش فاهمين حاجه والشاب اللي حلم اتكلمت معاه قلهم انها مراته وسابوهم
عز قعد واتألم فحلم وقفته وهو بصلها:انتي مراتي؟؟ازاي وانا بعمل ايه هنا ؟
حلم:عز انا اضطريت اعمل كدا عشان ميفتكروش اني ضعيفه واني جاية معاك كدا وخلاص وابقى لقمة سهلة
عز بضيق:انا بسال سؤال ازاي وصلنا هنا وامتى اتجوزنا ومين دول وايه السفينه دي
حلم استغربت وبصاله بدهشة وهو خرج وبيبص حواليه بإستغراب والمية محوطاه:انا ازاي جيت هنا ايه اللي جابني هنا؟؟
حلم:امبارح انت مش فاكر حاجه؟
عز: انا اخر حاجة فاكرها كنا انا وعمران سوا وكان معايا سراج وسيف ومالك.... وبعدين مش عارف
دماغه تعبته وهو بيفكر وبيحاول يفتكر مسك دماغه بألم
حلم مسكته ونادت: دكتوور دكتووور
دخل الدكتور وابتدى يتكلم معاه وطبعا الحوار بالأنجليزي
عز: انا مش فاكر حاجة.. ومش عارف ايه اللي جابني هنا هو في ايه
الدكتور ابتدى يفهم: انت عندك فقدان جزئي في الذاكرة
عز بصله بدهشة: ازاي
الدكتور: يعني في حاجات كتير اتحذفت من ذاكرتك ومعظمها اللي كانت مسببالك ضغط وفي الحالة دي منصحكش تحاول تفتكر والا هتتعب ووضعك هيسوء والمدام هتهتم بالباقي هي فضلت جمبك لحد مفوقت
احلام بصتله
عز: انا اتجوزتك امتى؟ انا ازاي مش فاكر
الدكتور بص لحلم: ممكن كلمة
خرج وهي وراه وكلمها: اوعي تعرضيه لأي اجهاد او تفكريه بحاجة ولو حاول يتكلم معاكي طمنيه
حلم هزت راسها بإيجاب وهو مشي اتنهدت بضيق : مكنتش ناقصة انا
دخلتله
عز قاعد بسرحان ووقف اول محس بيها: احنا فين
حلم: امريكا
عز: طب ايه اللي جابني هنا وانتي معايا يعني مش في مهمة؟
حلم: ممكن تهدى شوية عشان انا كنت بموت
عز: ليه
حلم: بس متجهدش دماغك الطيارة وقعت بينا في البحر وكل اللي معانا ماتوا وفيه اللي انفجر في الطيارة وانت اتخبطت في دماغك جامد ودا اللي اثر على الذاكرة بتاعتك
عز اتنهد: طيب عايز اكلم بابا او ماما او عمران
حلم بصتله: تليفونك كان فاصل شحن
حطت ايدها في جيبه وخرجته وادته للشاب اللي برا
عز نام على السرير بإرهاق وهو بيبص عليها من وقت للتاني
حلم قعدت في الكرسي اللي جمبه
عز بصلها: طب انا عايز اتكلم في التليفون
حلم: لو تحب بكرا نرجع على مصر انت كنت بتكلم اهلك قبل تليفونك ميفصل واكيد قلقانين
عز اتنهد وهز راسه بإيجاب: ربنا يستر وماما ميحصلهاش حاجة....
حلم ابتسمت:خير
عز: انتي مش عايزة ترتاحي لحد منوصل للشط
حلم: هما بلغوا ان في اتنين من اللي كانوا على الطيارة هنا واكيد هياخدو اجراءات ويرجعونا صح
عز: صح.. مش هتنامي؟
حلم بتغير الموضوع: هو ممكن الموضوع ياخدله قد ايه
عز: معرفش.. مش هتنامي بردو وانتي بتغيري الموضوع ليه؟ وبعدين احنا معندناش ولاد ولا نسيتهم هما كمان
حلم بخجل:لاء معندناش...
عز ابتسم بإرهاق:طيب تعالي
حلم:اجي فين؟
عز:مش هتنامي...معلش انتي اسمك ايه.؟
حلم:اسمي حلم
عز ابتسم وهز راسه بإيجاب:معلش انا مش عارف ازاي نسيتك....انا معرفش
حلم بتطمنه:دا شيئ طبيعي عشان فقدان الذاكرة وبعدين دا مؤقت بإذن الله
عز ابتسم وهز راسه بإيجاب
الشاب دخل وهو بيتكلم بالأنجليزي:اسف لأزعاجكم انا چورچ لو سمحت اسمكم عشان نرسلهم للمطار
عز:عز سليم المنشاوي...وحلم..حلم
حلم كملت:حلم عبد الرحمن السيد
عز هز راسه بإيجاب
خرج وعز ابتسم:اكيد هنوصل قريب
حلم هزت راسها بإيجاب
عز مسك ايدها قعدها وفرد جسمه بتعب نام وهي اتنهدت بحيرة وبتهمس:فاقد الذاكرة لاء وفاكرني مراته يعني يوم مكون زوجة اكون مرات رائد في المخابرات هه لاء نكته دي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق راحت على الشركة وسمعت الخبر عن وقوع الطيارة واتصدمت
ايان:يعني عمو عز مش لاقينه
عشق:ان شآء الله خير وهيلاقوه
ايان:لازم نروح لعمران صح
عشق بصتله بحيرة بص حسمت امرها وشالته وخرجت من الشركة وقفت تاكسي وراحت على الڤلة خبطت وحسام فتح وبعد من قدام الباب ودخلت عشق شافت عمران قاعد راسه بين ايده بصتله
احلام بصتلها وبحزن ودموع وقفت:انتي جيتي
عشق:لما عرفت وقوع الطيارة مقدرتش استنى ان شآء الله هيبقى بخير
قربت حضنت اوتار واوتار بتعيط
عشق:ان شآءالله هيرجع بخير متقلقيش...
مالك دخل في نفس الوقت ومبتسم بدموع:عااايش عااايش
الكل بصله
عمران وقف بسرعة مسكه:عز
مالك ضحك بدموع:اه عز عز بخير وكويس جه بلاغ في المطار عز سليم المنشاوي وحلم عبد الرحمن السبد الوحيدين اللي نجو من حادثة الطيارة
اوتار ابتسمت وبسرعة جريت عليه:طب وبعدين
مالك بفرح:طيارة راحت تجيبهم وسيف راح وانا جاي اقولكوا قريبآ البيه هيوصل
اوتار ابتسمت بدموع وبسرعة راحت على اوضة الصلاة سمحت لنفسها تنهار وقعدت تبكي بفرح:الحمد لله يا رب شكرا يا رب الف حمد وشكر ليك يا رب
صلت وبسرعة طلعت على اوضتها خرجت فستان انيق ودخلت خدت دوش ولبسته وسرحت شعرها ولبست حجابها بسعادة وحطت ميك اب خفيف ونزلت والكل في حالة فرحة وسعادة في انتظار عز

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

جلال بغضب وصريخ:انا هفضل محبوس هنا
سراج:اكل وشرب وعايز ايه تاني متنساش ان اوتار واملاكها راحت من ايدك
جلال:بسببك لو مكنتش ضربتني في اليوم دا
سراج:كنت هتخطف تالين
جلال:وانت مالك انت اكيد مكنتش هاخد تالين
سراج بغضب:انت هنا في امان عز مازال مخلي ناس تدور عليك
جلال بغضب:انا عايزها
سراج:بقت مراته
جلال زاه بغضب:يبقى ملكش دعوة بيا وهي هتبقى ملكي فاهم من اول مشوفتها هي ملكي....
سراج مسك رقبته بعنف:انا بحذرك لو فكرت تأذيها انا هقتلك
جلال زاه:ابعد ايدك والا انا فعلاً مش هرحمك
سراج بغضب:دا اخر تحذير انت متعرفش وشي التاني فاااهم
سابه ومشي
جلال:انا هخطت وهاخدها وخطتي مش هتخيب وعد....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

اوتار والكل في انتظار وعربية سيف اخيرآ وقفت قدام الباب وحسام صرخ بفرح وحماس:عععز
جري عليه وحضنه
حلم:خلي بالك...هو مجروح
حسام ابتسم:اسف اسف...بس مين
عز خبطه على دماغه برقة وضحك:انت هتستهبل
دخل وايد حلم في ايده وسيف وراه
حسام:مين دي يا سيف؟
سيف رفع كتفه بعدم تصديق:مراته ومتسألنيش ازاي...
دخل وامه رحبت بيه وسلمت على حلم عادي وبإستغراب وهي منهارة في حضن عز اللي قعد يضمها ويطمنها وملاحظة تغير فيه وفي كلامه وانفعالاته وهي مستغربة
سارة قربت حضنته وهو ابتسم وضمها ليه:حتى انتي كمان هنا يا سوسو وحشتيني
سارة استغربت بس ابتسمت وهي متأكدة ان في حاجة غلط وبصت لحلم بعدم فهم
سلم على الكل واوتار قربت بدموع وسعادة وعينها اتحولت للبنفسجي وقفت قدامه وبصاله وكانها مش شايفة غيره
عز ابتسم ومد ايده:اهلا
اوتار بصتله بإستغراب ومسكت ايده بأبتسامة وهو بعد ايده وبعد:متتخيلوش انا كنت عامل ازاي اول مفوقت والصدمه اللي كنت فيها بس لولاها بقى
حلم بصاله وبتدعي محدش يتكلم لحد متفهمهم
اوتار بصالهم بإستغراب وباصة لإيد عز اللي ماسكة في ايد حلم بعدم فهم
سليم:عز انت زعلان منها ولا ايه؟
عز بإستغراب:من مين
سليم:اوتار؟
عز :اوتار؟
سليم بإستغراب بص لأحلام
عز بص لحلم بإستغراب:مين اوتار؟
اوتار بصدمه بصاله
سليم باصص لأوتار وعز فهم من نظراته انها هي وابتسم بإحراج:انا اسف بس....هي تبقى مين؟؟؟هي قريبتنا او تبع صحاب ماما ولا تبعك يا سوسو
اوتار مصدومه وبصوت مهزوز:ع...عز....
حلم:لو سمحتو هو تعبان فمحدش يجهده بعد اذنك يا عمي
اوتار بدموع:مين دي؟؟عز انت بلاش تعاقبني بالطريقة دي انا اتعاقبت كفاية
مسكت وشه:بلاش ارجوك يا عز انا مراتك
حلم بضيق:يا جماعة قولتلكوا لازم يرتاح
اوتار مسكته بقلق:حبيبي مالك
عز فقد الوعي واوتار بتحاول تفوقه بدموع
سليم بغضب:ممكن تفهمينا في ايه وامتى اتجوزتيه
حلم بخوف وقلق:ح...حاضر انا متجوزتهوش بس هو افتكر كدا من كلام الشباب اللي انقذونا هو وقعت على دماغه حاجة مع انفجار الطيارة...وحصله فقدان جزئي للذاكرة بشكل مؤقت ونسي معظم الحاجات اللي كانت مسبباله ضغط على دماغه قبل الحادثة ودا اللي خمنته الدكتور اللي كان على السفينه ودا اللي قالوه في المستشفى قبل مصاحبه يوصل ودي التقارير
عمران وسيف ودوه اوضته واوتار بدموع بتتكلم:وانا كنت من ضمن الضغط اللي قبل الحادثة مش كدا؟بعني هو فعلاً مش فاكرني
حلم:انتي مراته؟ انتي.اللي كان بيكلمك قبل تليفونه ميفصل...انا اسفة بس انا اضطريت اقول للي انقذونا كدا عشان مبقاش مباحة لمضايقتهم وهما قالوله فبالتللي صدق لأنه كان في بداية فوقانه
اوتار طلعت بدموع عنده وهو كان نايم قعدت جمبه وسيف وعمران خرجو بحزن وهي مسكت ايده ابتسمت بحنان وحضنته وطبعت بوسة طوويلة على جبينه وبدموع اتكلمت:انت هتبقى بخير وتفتكرني انا واثقة وبعدين انا قلقانه ليه انت بتحبني بقلبك وعقلك فلو عقلك نساني قلبك هيفضل يحبني وحتى لو مفتكرتش شكلى فهتحس بيا زي منا كنت حاسه بيك
عز:تصدقي فعلآ
اوتار بصتله بدهشة
عز سحبها في حضنه وقبل متتكلم كان قاطعها بشفايفه على شفايفها وهي غمضت عينها وبعدت بإستغراب بصتله:انت
عز:هو انتي متخيلة اني ممكن انساكي فعلاً؟؟هل انتي مجنونة
اوتار بدموع بصاله:انت ازاي...
عز ابتسم:مهمة يا ستي بسبب القائد ماهر اللي قربت ادعي عليه ووقوع الطيارة اداني الفكرة دي واللي معايا دي ميغركيش شكلها دي بتشتغل مع اكبر رجل مافيا في روسيا وهو مصدر من مصادر تصدير سلاح ومخدرات لمصر ومش بس كدا دا بيتاجر في الأطفال يعني كمان تجارة رق انتي متخيلة
اوتار بصدمة:وانت جايبها هنا ليه...
عز:انا المفروض اني فقدت الذاكرة وفاكر انها مراتي وهي هربانة من واحد مش عارف ليه فهي هتلاقي فرصة وجودها هنا كويسة اقفلي الباب وتعالي
اوتار قفلت الباب وقربت قدامه وهو سحبها في حضنه:انا اسف اني قلقتك كدا بس كان غصب عني واسف اني حطيتك في الموقف دا انا قلبي نازل ضرب فيا كنت نفسي اوصل بس عشان احضنك وبدل مخدك في حضني شوفت دموعك وانا بجرحك
اوتار حضنته بكل قوتها وهو حس بخوفها دفن راسه في رقبتها وهو بيهمس بحنان:انا معاكي عز معاكي ومش هيسيبك ابدآ عز عمره مهيتخلى عنك
اوتار ضحكت بدموع وباست خده ورجعت حضنته بلهفة وبعدين بعدت وعينها اغمقت:يعني هيي هتبات معاك في الأوضة؟؟؟
عز بصلها ومعرفش يجاوب
اوتار فهمت رده واتنهدت مسكت ايده:انا واثقة فيك وانت قد الثقة دي....
عز مفهمش هي بتقوله ولا بتسأله بس حب يطمنها باس ايدها وابتسم:انا قد الثقة دي وتأكدي اني مش هعمل اي حاجة تهز الثقة دي وبالنسبة للمار صدقيني غصب عني انها في مهمة كبيرة يا اوتار اصعب مهمة في حياتي زي مكانت اكبر صدمة في حياتي لمار انا كنت فاكرها دور مهم بس هي طلعت كومبارس مش اكتر انا كنت رايح المستشفى اديها الفلوس باقي حساب المستشفى بس سمعتها بتتكلم مع سراج وبيتفق معاها هتعمل ايه عشان تبعدني عنك انا روحت عشان اشوف هتعمل ايه وفهمتها واتأكدت ومش بس كدا يا اوتار سراج عامل مهم في المافيا دي وهو اللي بيساعد على حاجه زي كدا هو وقريبه اللوا اللي في المخابرات انا مش عارف ازاي بس دا اللي اكتشفته ودا اللي اكده القائد ماهر....بس في الورق اللي يثبت معايا
اوتار بصتله بصدمه وحس برجفه في جسمها مسكها وهي بصتله:ازاي هو وصلت بيه الخيانة للدرجة دي...عز انا لازم اقولك حاجة هو اللي قتل ليالي وسارة تعرف وتقى ليالي كانت بتروحله وليهم(بلعت ريقها بصعوبة)ليهم فيديوهات يا عز وهو مسجل كل حاجة انت قبل كدا قولت انه بيسجل كل حاجة في الدولاب بتاع الأوضة اللي كنت قاعدة فيها بلاوي كميه سديهات وملفات بس انا شوفت بتاع اتنين تلاته...
عز:ليه مقولتيش الكلام دا من بدري؟ليه مقولتيش لما اتجوزنا
اوتار بدموع:عشان خفت عليك وعلى زياد هو هددني بزياد انا مكنتش عارفة اتصرف صدقني حسيت ان لو محدش عرف هو هيبعد وههدده مش هيقرب
عز بغضب:مش هيقرب دا تعباااان ازاي ميقربش
اوتار بتعيط وهو حس بيها حضانها وباس خدها:بس وحيات عز لتهدي حقك عليا بس انا مكنتش متخيل انه هيوصل للمرحلة دي واللهي عمري متخيلت انها هتوصل بيه للدرجة دي سامحيني
اوتار ابتسمت بدموع:مش زعلانه منك يا عز بس خايفه
عز باس ايدها:طول منتي جمبي متخافيش مش هسمح لحد يقربلك وبعدين معلش بقى هديتك مجتش معايا بس هتوصل في اسرع وقت اتمنى توصل بسرعه
اوتار كشرت:انا مش عايزة حاجة ولا كنت عيزاك تسافر قولتلك انت احسن هدية
عز ابتسم وحضنها:انا بموت فيكي مكنتش هقدر مقولكيش ولا اعرف اخدك في حضني انا كان ممكن يجرالي حاجة ومش عايز حد من اهلي يعرفوا خليهم طبيعين
اوتار ابتسمت والباب خبط
عز همس:افتحي وانا كأني نايم يلا يا قلبي
فتحت وعمران دخل هو وسليم واحلام بعد محلم حكت كل حاجة حصلت
سليم:عامل ايه يا اوتار
اوتار:نايم....
سليم قرب من عز وطبطب على شعره وهو عمل نفسه كانه بيفوق وابتسم:بابا
سليم بص لأوتار بحزن واوتار خرجت وهي فرحانه دخلت على الأوضة اللي قدام اوضته

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

تقى بتتكلم وهي فرحانه: بجد يا سراج رجع
سراج بغضب: بسبع ترواح ابن ال******
تقى بغضب: متشتمش بعد الشر عليه
سراج بغضب : انا مش ناقصك وقولتلك ميت مرة متتصليش هنا
تقى: وانا يعني اللي عايزة اتكلم معاك
قفلت وهي بتتنطت خبطت في مصطفى ومسكت راسها بالم: مش تفتح يا اعمى
مصطفى بغضب: اعمى.؟؟ وبعدين كنتي بتكلمي مين
تقى بإستغراب: وانت مالك
مصطفى: تقى انا اخوكي الكبير وانتي اختنا الصغيرة فمتخلنيش اتصرف معاكي تصرف بايخ وهتكرهيني
تقى بغضب: ملكش دعوة بيا مش هتعمل كبير عليا انت فاهم ولا لاء انت اوعى كدا خليني امشي
مصطفى لوى دراعها: تمشي على فين انتي اتجننتي
جودي خرجت من اوضتها على صوتهم: مصطفى في ايه سيبها
مصطفى بغضب: جودي ملكيش دعوة
تقى بغضب ركلته وغصب عنه توازنه اختل ووقع بألم
مازن خرج وسحب تقى بصدمه: ايه اللي بتعمليه دا
تقى زات مازن بغضب وصراخ: انا محدش ليه دعوة بيا فاهمين انا حرة فاهمين وهو مسمحلوش يمد ايده
حبيبة: تقى عيب باباكي
تقى بتحذير لوت دراعها: انتي تحوشي ابنك عشان لو فاكر اني ممكن اسمحلو يقرب مني ولا يعمل كبير عليا انا انا هقتله
مازن سحب شعرها بعنف: تققققى انا حذرتك كتير
تقى بتزأه
مازن ضربها بالالم بعنف: اخرسييييي بقى اهدييييييي
تقى بغضب وكانها حابسة دموعها ورافضة تحررها وبتحذير:ابعد ايدك عني ابعد ايدك احسنلك
مازن بغضب دخلها اوضتها ودخل وقفل الباب بغضب:انتي اتجننتي خلاص انا ابوكي غصب عنك ابوكي فوقي بقى من القرف اللي انتي فيه ومن الغل والحقد اللي جواكي
تقى بغضب:اطلع براا انا بكرهك انا مبثقش فيك ومبثقش في حد غير عز ابعد عني بقى وسيبني في حالي انا مش عايزة ابقى معاكو
مازن قرب بغضب واتفاجأة بيها بتبعد بخوف واستغرب
تقى نظراتها اتحولت من قوة لضعف وصوتها اتهز:ابعد عني...انت عايز ايه
مازن بصلها بإستغراب وقرب يمسكها اتصدم لما ضربته بالالم:لو قربت مني هقتلك فاهم...
مازن حط ايده على وشه بصدمة وهي بعدت بخوف هيقرب ويمد ايده بعدت بخوف وهو خرج وهو مصدوم وحبيية وقفت قدامه:انت كويس
مصطفى بغضب:هي قالتلك حاجة؟
مازن بصلهم ونزل وتقى قفلت الباب وسمحت لنفسها تنهار
مازن راح على بيت سليم وخبط بعنف وهو في قمة غضبه فتحو وسارة استغربت سحبها من شعرها وهو خارج احلام صوتت:مازن انت بتعمل ايه اتجننت
مازن بص لسليم باعتذار:انا اسف يا سليم بس لو سمحت محدش يتدخل بيني وبين الشيطانة دي هي اكيد بتخرب في بيتكوا زي اي بيت رجليها بتدخلوا الحية دي
خرج وسليم مربع ايده بإبتسامة:والله وهتتربي
احلام بغضب:انت عاجبك
سليم من غير ميبصلها:شششش مش عايز كلمة منك فاهمه واعملي حسابك لو دخلت البيت دا تاني بسببك تبقي طالق
احلام شهقت بصدمه:طالق؟
تالين وحسام بصو لبعض بصدمه ولاوتار اللي كانت مستغرباه
احلام:عايز تطلقني يا سليم.
سليم:انتي صدقتيها وصدقتي فيلمها عشان ايه صاحبتك صحبة ايه اللي تخرب بيتك دي انا قولت اللي عندي لو دخلت البيت اعتبري كل اللي كان بينا انتهى....والقرار قرارك
سارة بألم:سيبني انت اتجننت اااه
مازن بغضب ركبها العربيه وبيسوق ووقف وهو قافل العربية:ايه اللي حصل مع تقى من يوم مخدتيها
سارة بسخرية:دا ايه الاهتمام دا
مازن بغضب:سؤالي واااضح ملها تقى وليه بالانانية والحقد والكره دا وليه بتخاف مني هي فكراني....ممكن اني اقرب منها او المسها بطريقة وحشة (اتعصب وخبط العربية بغضب وصرخ فيها وهو ماسك رقبتها وخبطها في العربية وهي صرخت)ليييييه ايه سبب الحالة النفسية اللي هي فيها دي
سارة بألم وخوف:معرفش
مازن سحب شعرها بعنف:انا صابر عليكي على الاخر انجزي واتكلمي
سارة بالم:انت بتعمل ايه سيبني انا معرفش
مازن:خايفة هو اللي زيك يعرف الخوف يا بنت ال.....استغفر الله العظيم انطقي كل حاجة والا
سارة قاطعته وهي حاطة ايدها على راسها بألم:اااه هتكلم بس سيب شعري..هي كدا لدرجة انها قتلت ومش مرة لاء اتنين واحنا في امريكا وحاولت تقتل اوتار بس فشلت
مازن بصدمه بيلوي دراعها:وايه السبب
سارة بغضب:معرفش اسألها هي
مازن فتح العربية:غوري من هنا انزلي
سارة بصتله ودموعها نزلت:انت بتكرهني للدرجة دي
مازن ضحك:للاسف مبقتش اتأثر بيكي يلا روحي في داهية
سارة بصتله وبتقرب:مازن ارجوك انا مستعدة ارجعلك
مازن بغضب فتح الباب وزاها بعنف وقفله بقرف ومشي وهي ضربت الأرض برجليها بغضب وراح على بيت سليم المنشاوي خبطت وسليم فتح وابتسم بقرف:للأسف ملكيش دخول هنا تاني يا بنت ال ******
سارة بصتله بدموع غضب:انت ازاي تتجرأ انا كل اللي انا دا بسببك انت ازاي تتجرأ
سليم بسخريه وتهكم:بسببي لا واللهي بجد؟؟ليه انا اللي قولتلك خوني جوزك وبهدلي عيالك وطلعيهم مجانين زيك انا اللي قولتلك بيعي نفسك واشتغلي عاهرة انا اللي قولتلك دمري بيتك دا كله بسببي؟؟انا اللي قولتلك خوني صاحبتك واخربي بيتها دا بسببي؟
سارة بدموع:انت سيبتني عشانها انت اتخليت عني وانا عمري مخونتك انت السبب في كل حاجة انت السبب
سليم بغضب:انتي مبتزهقيش انت مبتمليش من القرف بدل متغيري نفسك للأحسن انتي قررتي تتمادي في وساختك يا شيخة انتي ايه مبتمليش انتي مش بس خسرتي راجل محترم رغم اختيارك اللي كان غلط اصلآ يوم مفكرتي تتجوزي كنتي هتخربي بيت واحد عنده مراته وعياله انتي خونتيه وخسرتي راجل ضفره برقبت ميه زيك انتي خدتي عياله بعيد عن حضنه وهربتي انتي دمرتي حياتهم
سارة بغضب ودموع:انتو السبب كلكوا كنتوا السبب انت واحلام ومازن وانا مش هغفرلكوا
سليم بغضب:احلام خلاص انسيها انتي مكنتيش ولا هتكوني صاحبتها فاهمه احنا مش عايزين اي حاجة تربطنا بيكي برا يلا
زاها بعنف وقفل الباب في وشها وهي بغضب مشيت ودموعها مجفتش:انتو فاكرني هسيبكوا تعيشو متهنيين لا لا بيتهيقلكوا.....
حلم حست بإيد بحد وراها لفت لقته عز ابتسمت بتوتر:ايه اللي قومك من السرير يا عز انت تعبان
عز :انا مش فاكر ايه اللي وداني اصلا بصي ما علينا انا جعان مش تعبان
حلم:طيب ثواني
دخلت المطبخ كانت اوتار بتطبخ ابتسمت:مساء للخير
اوتار بصتلها وابتسمت غصب عنها:مساء النور
حلم:هو جعان...ممكن...
اوتار فهمت وادتلها الأكل
حلم بعدت:وانا مالي هو مش جوزك ولا ايه
اوتار بصتلها
حلم بلامبالاه:انا هشوف اي حاجة تتاكل هنا انا بحب اكل في المطبخ
اوتار بصتلها واتنهدت وخرجت لقته قاعد قربت حطت قدامه الأكل وهو بصلها وغمزلها
اوتار كتمت ابتسامتها:الأكل...
عز بص حواليها وبسرعة باس خدها وقعد
اوتار غصب عنها ابتسمت:بالهنا والشفا
عز سمع همس من المطبخ وعرف ان حلم بتتكلم في التليفون واوتار بصتله:انا قعدة في الأوضة اللي قدامك
عز هز راسه بإيجاب:اطلعي ريحي بقى انا هاكل واطلع
اوتار:لاء انا هقعد هنا وبصفتي قريبتك زي منت فاكر فاهم انا قاعدة هنا
عز ابتسم على غيرتها اللي ملهاش حل وهز راسه بإيجاب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق بتنيم ايان وحست بصوت خبط على الباب اتنهدت وقامت بسرعة من جمب ايان بخوف ورا الباب بتسأل:مين؟
محمد:ممكن اتكلم معاكي
عشق بضيق:لا مش ممكن ولو سمحت يا دكتور محمد لو سمحت تبعد عني وانا مش عايزة اي تواصل بينا ممكن
محمد:انتي ليه كبرتي الموضوع ملوش داعي ولا ليه لازمه دا كله
عشق بغضب:ممكن حضرتك تمشي انا مش فاضية ولا هفتح ولا عايزة اتكلم
محمد:ماشي يا عشق على راحتك
عشق اتنهدت بضيق وقعدت قدام التليفزيون سرحانه بتفكر في عمران وكلامه واتنهدت:واحد زيه وفي مركزه ومركز باباه والبيت بتاعهم بسم الله ماشاء الله مفيش زيه...هيعوز ايه مني وليه هيستحملني انا وايان وليه يستحمل ايان اصلا...لو عايز اي واحدة يشاور بس عليها بس ليه انا ليه. يا عمران..
قعدت تفكر كتير ومش عارفة توصل لنتيجة:يا رب سهلهالي اللهم دبر لي فأنا لا احسن التدبير..انا خايفة اخد اي قرار يضر ايان ودا كل حياتي اصلا انا مش عايزة غير سعادته وبس...

#استودعكم_الله 

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثالثة والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-