رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثالثة والعشرون 23 | روايات ندى محسن

   نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثالثة والعشرين من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 23 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الثالث والعشرون

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 23
بقلم/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

حلم قاعدة على الكرسي اللي جمب عز واوتار قاعدة قدامه وماسكة تليفونها وعز بص لحلم:مش يلا نطلع نرتاح؟
حلم:انا هموت وانام يلا
عز بص لاوتار وهي بصتله ولاحظ عينها الغمقه طلع وحلم معاه وهي اتنهدت وطلعت على اوضتها وهي بتصبر نفسها:انا واثقة في عز عز عمره مهيتجاوز حدوده هو وعدني.....حدود ايه دا معاه واحدة في الاوضة لاء يا اوتار عدي لعشره كدا واهدي اتنفسي يا رب يشوفها قردة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

تقى في اوضتها سرحانة في عز وازاي نفسها تشوفه ونفسها تترمي في حضنه زي عادتها وابتسمت الباب خبط وهي قافلة من جوا
مازن حاول يفتح مفتحش اتنهد وعرف انها مش هتفتح ودخل اوضته وجودي ومصطفى بصوا لبعض
مصطفى:انا مش عارف جنسية المخلوقة دي ايه
تقى سمعاهم ومش مهتمية
جودي:انا اول مرة اشوف بابا ملامحه دبلان بالشكل دا كدا هو كان اوقات كبيرة بيبقى متضايق بس اول مرة يبقى كدا
حبيبة بحزن:كانت بتبقى وحشاه ودلوقتي هي هنا ومش قادر يخليها تفهم انه ابوها..
مصطفى نفخ بضيق
تقى ضحكت بسخرية وهي حاطة ايدها على شفايفها وبتسكت نفسها
سمعوها برا واتنهدوا بخيبة امل
مصطفى بغضب:دي مجنونة كمان
مازن خرج:ممكن تسكتوا بقى وبطلوا استخفاف ومحدش ليه دعوة بيها
تقى وقفت ورا الباب بإستغراب
مصطفى بغضب:انت نسيت اللي عملته وانها سبب خنقتك وهي بمنتهى البرود بتضحك
جودي:مصطفى اهدى
مصطفى بغضب:لا مش ههدى انا كنت ناوي اتعامل معاها عادي بس هي دي متوحشه دي مش بني ادمه دي مجنونة
تقى حطت ايدها على ودنها بغضب عشان متسمعش وكسرت الترابيزة وقعدت ترزع فيها لحد مايدها اتشوهت والدم غطاها
مازن غمض عينه بضيق
مصطفى بغضب:شوفت جنون اكتر من كدا دي بتكسر في اوضتها دي انسانة مريضة
مازن ضرب مصطفى بالالم وصرخ فيه:اسكووووووت بقى عمااال اقولك بااااس
حبيبة وقفت قدامه بصدمه:مازن؟؟
مصطفى حط ايده على وشه بصدمه وبصله بحزن وخيبة امل ودخل اوضته
جودي:بابا انت ليه تضربوا
مازن صرخ فيها:دي اختكوا برضاكوا او لا دي بنتي وهي اختكوا يا جودي ولازم تفهموا كدا سواء انتي او البيه اللي زعلان
حبيبة بضيق:مازن اهدى بقى في ايه دا كله عشانها وهي اللي غلطانه
مازن بصلها بحدة:كلمة تانية وتبقي طالق يا حبيبة انا مش ناقص
تقى بصت بصدمه وبصت للباب بإستغراب وتهكم:معقول دا عشاني؟؟
حبيبة بصدمه بصتله:ابقى طالق؟؟هو دا جزاتي.....شكرا شكرا اوي يا مازن
دخلت اوضتها وجودي قعدت بحزن
مازن حس بخنقة ودخلها وشافها بتعيط ابتسم بحزن هو بيظلمها معاه وعارف انها غلبانة واستحملته كتير قرب قعد جمبها وباس خدها
حبيبة ابتسمت وبصتله
مازن حضانها:واللهي واللهي واللهي مقصد انا اسف انا بجد اسف انا بس مضغوط ومش عارف اعمل معاها ايه الواضح انها فعلآ مريضة نفسيآ وبسبب سارة اللي هربت بيهم عشان تبوظهم عشان فاكرة كدا انها بتنتقم مني طب انا اعمل ايه انا مش عارف انا اسف سامحيني
حبيبة حضنته:انا حاسة بيك بس موعدكش اني هفضل كدا واني اسامحك لو نطقت الكلمة دي تاني انا مع كل اللي مرينا بيه يا مازن عمري مطلبت الطلاق...
مازن:انا اسف مش هتتكرر
الباب خبط وهو فتح واتفاجأ بتقى قدامه عنيها كانت حمرا بشكل مخيف وفيها دموع كالعادة رافضة انها تتحرر
مازن عينه راح على ايدها شافها بتنزف وايدها بتنقط الدم على الأرض:انتي بتنزفي ايدك لازم تتعالج
تقى:بنتك اغم عليها
مازن:ايه؟
تقى بغموض:برا.
مازن افتكر جودي وخرج بسرعة شافها واقعة مغم عليها
جميلة جت تخرج تقى مسكت ايدها بتحذير:خليه يمشيني والا انتي هتخسري عيالك الاتنين وهتخسري جوزك صدقيني
حبيبة قلبها اتقبض وتقى سابتها ودخلت اوضتها تاني
حبيبة بصت لأيدها اللي دم تقى طبع عليها ومازن فضل يفوق في جودي لحد مفاقت
حبيبه بصاله وخافت من كل كلمة تقى قالتها
جودي قعدت
مازن:مالك يا حبيبتي ايه اللي حصلك بس في ايه يا نور عيني
جودي بشرود:معرفش.... انا فجاة دخت ووقعت...وحسيت ايد مسكتني
تقى ابتسمت وغمضت وهي قاعدة على السرير وبصت لدم ايدها اتنهدت وبتمسح ايدها بحنان:انا اسفة مش هخلي حد يأذيكي بس انتي عرفاني عصبية شوية ومحستش بالمك....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

سارة قاعدة في الشارع ومش عارفة تروح فين وابتسمت:مازن حبيبي انت اللي اتسببت في دا كله فأكيد مش هخلي يومك يمر حلو هااا انت السبب وانت اللي تشيل بقى
مشيت واتجهت لبيت مازن وهي مبتسمة وقفت تاكسي وقالتله العنوان ركبت وابتسمت:شكل السهرة هتبقى عندك النهاردا يا حبيبي بس يا ترى شكل مراتك الغبيةهتبقى عاملة ازاي يا ترى هتضحك عليها بكلمتين بردو تؤتؤ هتفضل طول عمرها غبية وبتصدقك بني ادمة ضعيفة......

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

زياد بيتصل بتالين وهي في اوضتها مردتش وهي متعصبة وكل ميتصل تكتم الصوت دخلت الحمام وزياد طلع على السلم لأوضتها خرجت وهي مش واخده بالها منه وبعدين وقفت فجأة وهتصوت كتم بؤها:شششش اهدي اهدي بالله عليكي مش هعملك حاجه اهدي بس
تالين زأته بعنف ومأثرتش فيه وهو بصلها وبص لجسمها وهي شافت نفس النظرة اللي في عينه اللي شافتها يوم مقرب منها وهي بتزأه بغضب ومازال ماسكها حط ايد على وسطها وهمس:انتي حلوة سواء بالحجاب او من غير الحجاب انتي بتاعتي من زمان من ساعة مكنا صغيرين وانتي بتاعتي فمتفكريش انك هتبقي لغيري فاهمه
تالين دموعها نزلت وهي بتحاول تبعده ومازال كاتم بؤها كانت هتخربش وشه بس مسك ايدها وهو بيهمس:اهدي اهدي انا مش هقربلك دلوقتي انا هتجوزك انا هسيبك بس لو صوتي انا بحذرك اهو
سابها وهي بتاخد نفسها بصعوبة
زياد:عايز اتجوزك
تالين بقرف:وانا مش عايزة ومستحيل اتجوزك اطلع برا حالآ
زياد:تااالي انا بقول عايز اتجوزك ليه لاء وعارف انك بتحبيني
تالين بدموع بتزأه:براا ارجع مكان مجيت والا قسمآ بالله انا هصوت فاهم
زياد حضانها:انا مش هسيبك ارجوكي يا تالي
تالين زأته وهو سحبها:انا قولت بحبك
هنا الباب اتفتح وكان عمران اللي كان معدي وسمع صوتها وصوت زياد وغضبه زاد فتح الباب شافه وهو حاضنا وهي زأته وزياد اتصدم وملامح وشه اتغيرت
تالين بقلق وتوتر:عمران....
عمران ضربها بالألم وهي اتصدمت وصرخت بألم
زياد:عمران انت ليه تمد ايدك عليها
عمران لكمه بغضب:انت فعلآ دمك نجس زي اللي جابك انت ازاي تتجرأ وتقرب من اوضتها بس
تالين:عمران...
عمران:ششششش اخرسي
سليم:مالك يا عمران وانت يا حيوان بتعمل ايه هنا.؟؟
زياد نفخ بخيبة امل:اهي كملت
سليم بعنف زاه:بتهبب ايه هنا
زياد:عمي انا عايز اتجوزها
سليم بغضب:تتجوزها فتدخل اوضتها
عمران:الظاهر انها مش اول مرة مش كدا؟
تالين بصتله بدموع وسكتت
عمران سحب شعرها بعنف:مش صح؟
تالين زاته:عمرااان بس بقى ابعد عني
عمران ضربها بالألم وعز كان عندهم:في ايه؟؟في ايه عمران انت اتجننت
تالين جريت على عز حضنته بإنهيار:عز انا معملتش حاجة
عز بغضب:في ايه وايه اللي جايبك هنا يا زياد
زياد:عايز اتجوزها اه انا سبق وقربت منها ولمستها وهتلاقي دليل دا على رقبتها وطالب اتجوزها ليه بقى متجوزهانيش يا عمران بيه وتتسطر على اختك
عز بص لتالين وتالين اتصدمت من كلام زياد
عمران لكمه وفضل يضرب فيه:دي اشرف منك يا ابن ال *****
تالين بصاله بدموع
سليم وقف قدام تالين وهي في حضن عز شدها وكشف رقبتها ولاحظ كدمات وبهدوء ما قبل العاصفة بصلها:ايه دا!؟؟
تالين بصت لزياد بكره وقرف:انت سافل وقذر انت قذر
سليم مسك وشها خلاها تبصله وعمران طرد زياد اللي بيحاول يصد ضرباته بغضب واخيرآ خرجه وعمران وهو الغضب مسيطر عليه شدها:ايه دا بقى انطقي ايه اللي حصل بينك وبينه
تالين بإنهيار:انت اتجننت محصلش حاجة محصلش حاجة
عمران سحب شعرها وعز اتعصب مسكها وبعده عنها بغضب:يا اخي بقى ايه مبتعرفش تتكلم اهدى
عمران بغضب صرخ فيه ومن غير تفكير:مهي لو اختك لو من دمك كنت حسيت
عز بصله وكلامه كان سكينه وغرزت في قلبه
سليم حس بيه وبص لعمران بغضب وعمران اتصدم من اللي قاله واستوعب نفسه:انا...صدقني واللهي العظيم مقصدتش
عز اتجاهله وبعد ايده عن تالين:ايه اللي حصل بهدوأ قولي لأخوكي ولأبوكي...هما عندهم حق يغيروا ويخافوا عليكي
تالين بدموع:نزلت قابلته في يوم تحت في الحديقة وهو اللي اتجاوز حدوده معاها بس اوتار جت وضربته بالالم ويومها نقلتوها على المستشفى
عز اتفاجا انها مقلتلوش بس مبينش المفروض انه مش فاكرها
عمران:وايه اللي جابه في اوضتك
تالين بدموع:كنت في الحمام خرجت فجأة لقيته معرفش ازاي واللهي دا كل اللي حصل وكنت بقوله يمشي
عمران بص من البلكونه وشاف السلم والغضب ماليه:بني ادم حقير
سليم:هتتجوزي سالم هكلمهم يجو قريب فاهمه
تالين بصدمه هزت راسها بنفي:لا يمكن اتجوز البيئة دا انا مش هتجوز واحد بجلبية ودماغه معقدة
سليم بيقرب بغضب وعز وقف قدام:لو سمحت بلاش...
تالين استخبت وراه
سليم:الموضوع منهي واللي بقوله هيحصل فاااهمه
خرج وعمران بص لعز
عز بصلها:ارتاحي....متخافيش....
نزل وشال السلم دا بعيد وعمران بصلها بغضب وخرج

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

سارة راحت خبطت على الباب ومصطفى فتح وبص بإستغراب: مين؟
سارة: مين انت؟
مصطفى رفع حاجبه بإستغراب: هو مش حضرتك جاية تخبطي هنا ولا انا بيتهيقلي
سارة بصتله: انا عايزة مازن
مصطفى بإستغراب: طيب اي خدمه انا ابنه
سارة بدهشة: انت مصطفى؟ مكنتش اعرف انك كبرت كدا وبقيت طول بعرض
مصطفى ابتسم بتحفظ: ثواني هناديه لحضرتك
راح على اوضة مازن خبط وهو خرج وابتسم لما شافه
مصطفى مش باصصله: فيه واحدة عايزة حضرتك
مازن حضنه: متزعلش مني انا ابوك يا حيوان انت هتزعل من ابوك
مصطفى حط ايده على خده مكان الألم: ازعل.. هو كان طبيعي دا انت كلتني الم
مازن باس راسه: حقك عليا متبقاش تنح بقى وبعدين مين اللي عيزاني
مصطفى: روح لأني شوية وهفضحك دي مزه ايه جاامدة بنطلون استرتش وبلوزة كط وشعر دهبي ايه بقولك ايه لو ينفع ممكن تجوزهالي؟
مازن مش متخيل انها سارة: يخربيت كدا وعيزاني ليه دي لو حبيبة شافتها هتاكلني انا هطلع اكلمها واشوف تعرفني منين دي
مصطفى غمزله: ماشي يا نمس انت
مازن ضرب رجله وهو خارج: اتلم
سارة ابتسمت لما شافته جاي
مازن بصدمه: انتي يخربيت اهلك يا شيخة
سارة بغيظ ابتسمت: ايه يا زوما موحشتكش
مازن: انتي عايزة ايه انتي
سارة دخلت: جاية اشوف بنتي دا حقي. يا مازن
مازن ابتسمت بسخرية: بنتك امممم بنتك قولتيلي(صوته علي بأنفعال) طيب برا يلا
مصطفى استغرب من صوت ابوه وخرج من اوضته وجودي مستغربة وحبيبة طلعت بإستغراب: ايه يا مازن في ايه
تقى فتحت باب اوضتها واتصدمت لما شافت سارة
حبيبة: مين دي؟؟
سارة ضحكت بسخرية: لسة زي منتي غبية صح منتي مشوفتينيش بس رسايلي كانت بتوصلك صح وجوزك في حضني هاا بس مكنش عندك كرامة ومطلبتيش الطلاق بس سارة مش سهلة مش كدا؟
حبيبة جزت على سنانها: انتي لسة عايزة ايه وجاية ليه يا سارة
مصطفى اتصدم وجودي بصتله بصدمه: هي دي مامت تقى؟
مصطفى بصدمه: مامت مين دا انتي اللي ماما
جودي ضربت كتفه
مازن: برااا
مسك دراعها وبيخرجها وهي حضنته وبصت لحبيبه بخبث وحبيبة اتعصبت منها
مازن زأها: برا انتي ايه معندكيش دم ولا كرامة؟ انتي ملكيش دين ولا ملة انتي ايه انتي شيطانة..شيطانة ايه بس دا ابليس هيتعلم منك
سارة: انا عايزة اشوف بنتي هي فين ومش باينة ليه (بصت لحبيبة بقرف) لو فكر حد يتكلم بس كلمة انا ممكن انسفه دي نسخة مني
مازن فهم لعبتها وقرر يجاريها عشان يخلص منها: اممم يعني انتي جاية عشان بنتك حلو اوووي خديها انا مش عايزها
تقى اتصدمت وعينها احمرت بدموع غضب وبتخبط راسها في الباب بهدوأ
سارة بتراجع: يعني انت مش عايزها... اومال خدتها ليه لو مش عايزها
مازن عرف انها مش عيزاها وابتسم: عادي وانا بقولك اهو خوديها
سارة بغضب وعدم رضا: وانت هترضى تستغنى عن حد من عيالك
مازن: مصطفى وجودي تربية حبيبة حبيبتي اللي مفيش في الدنيا قلب زي قلبها لكن اخدانك ليهم وسفرك بوظهم وانا خلاص متنازل
سارة بضحكه غضب وسخرية: اااه متنازل بس انا بقى مش واخدة حد وابقى ارميها في الشارع ولا خليها تقتلكوا هي مش جديدة عليها واهي بنتك يا مازن وهي اللي هتخلص عليكوا دا اكبر ابتلاء ليكوا اني اسيب واحدة زيها هنا
خرجت قبل ممازن يصمم انها تاخدها زي مهي فاكرة ومازن رزع الباب: في داهية
حبيبة: دي شيطانة
مصطفى وجودي لسة مش مستوعبين اللي بيحصل
مازن نظره جه عند اوضة تقى شافها وشاف نظراتها الغير مبشرة بأي خير وعينها بقت تحمر اكتر ومازالت دموعها رافضة الخضوع والأستسلام بصتله وقفلت بهدوأ وهو نفخ بخنقة: اعمل ايه مش عارف
دخل اوضته وحبيبة دخلت تهديه
تقى بصت في المراية بغضب ومسكت الأباچورة وحدفتها بكل قوتها عليها والمراية اتكسرت:بكرهكوا
مصطفى وقف بخضة وبغضب زعق: يخربيت الجنون اللي انتي فيه يا شيخة
مازن خرج بقلق: في ايه
مصطفى: المجنونة دي نازلة تكسير وترزيع
مازن جه يدخلها حبيبة مسكته: مازن بلاش
مازن: الباب ميتفتحش فاهمه لو ايه حصل لو حد حاول يفتح الباب هيندم وسيبكوا من اي حاجة هتعملها فاهمين
حبيبة خافت عليه منها وقلبها اتقبض: البنت دي مش طبيعية يا مازن ومبتخفش وقتلت قبل كدا سارة قالت انها
مازن اتعصب وصرخ فيها: حبيبة انا مش عايز كلمة فاهمه ولا لاء دي بنتي واللي كانت هنا السبب في كل حاجة تقى بتعملها مش عايز حد يتدخل ولا انتي ولا حد من العيال فاهمه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز دخل عند اوتار وقفل الباب ابتسم لما شافها نايمة قرب باس خدها محستش ابتسم وبعد شعرها عن عينها وباس جبينها وهنا هي فتحت واتنفضت بخضه وهو مسكها:اهدي دا انا
اوتار ابتسمت:انت بتعمل ايه هنا وافرض شافتك او شكت
عز ضحك:على فكرآ انتي اللي مراتي وبعدين انا مش هقدر انام وانتي بعيدة كدا
نط جمبها على السرير وحضانها وهي ابتسمت
اوتار دفنت وشها في رقبته:مش قادرة اقولك اد ايه انا بحبك اد ايه انا بتطمن وانا جمبك مش هتستوعب ابدآ انا ازاي بموت فيك
عز ابتسم وقرب باسها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

دخلها وقفل الباب بالمفتاح وحطه في جيبه
تقى بصتله بإستغراب وغضب: براا اطلع برا انت تدخل هنا ليه
مازن باصصلها ومربع ايده ببرود
تقى مسكت قطعه من المراية اللي اتكسرت بكل قوته وايدها الأتنين بينزفوا بسبب الترابيزة اللي كسرتها والمراية بصتله بتحذير: اخرج... والا انا هاذيك سيبني امشي لو مش عايزني متسيبنيش ليه لو روحت لعز هو هيساعدني وهيقف جمبي عز مش هيسيبني كدا ومش هيخليني اعاني هو اكيد هيحبني ومش هيقدر يستغنى عني عكسكوا كلكوا هو هيفضل بيحبني طول حياته وانا مش هسمح حد يقرب منه عشان دا حبي انا وبس
مازن بغضب: عز متجوز وعز عنده حياته واللي بتعمليه دا غلط
تقى باصة لقطرات الدم وضحكت: اممم قصدك على دا هو دا بالنسبة ليك غلط تؤتؤ انت الغلط مشوفتهوش بس انا شوفته مع مراتك هاا مع الست اللي كانت هنا مع اللي للاسف امي ابعد حالآ وخليني امشي من هنا
مازن قرب وهي بعدت بغضب: هأذيك
مازن قرب لحد مبقى قدامها وهي بغضب هتضربه بالمراية وقفت وهو حزين عليها حطت المرايا على شريانها وفي ثواني كانت معورة نفسها وغمضت عينها وهو اتصدم ومسكها
تقى: انا خسرت كل حاجة وانت اثبتلي اني حتى خسرت عز... خلاص انا مفيش حاجة اعيش عشانها... مش كدا
مازن مصدوم وهي ابتدت تدوخ وهي واقفة بثبات وبتنزف
مازن بسرعه جاب المفتاح وفتح وزعق في مصطفى: بسرعة تعالى هننقلها على المستشفى خد المفاتيح وانزل بسرعة عشان تسوق
جودي حاطة ايدها على بؤها بصدمه من اللي تقى فيه
حبيبة قربت بصدمة من تقى وهي واقفة ثابته وبصلها ابتسمت بدهشة: ايه للدرجة دي حالتي صعبة هاا
حبيبة بعدت وغطت عينها من منظر الدم اللي مبتستحملش تشوفه
تقى ضحكت وغصب عنها ابتدت تتعب: انا مبحسش لو كنتي قعدتي مع سارة مكنتيش هتبقى.... ب....
داخت وبقتش قادرة تقف ومازن جري مسكها: يلا بسرعة هننزل على المستشفى
بصتله وهي مش شفاه كويس وفجأة وقعت جودي جابت قماشة وربطت ايدها ومازن شالها بسرعة ونزل ركبها ومشيوا على المستشفى

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عمران اتصل بعشق
عشق ردت بقلق:ايوه....
عمران اتنهد:وحشتيني
عشق بصدمه حست قلبها نبضه زاد وبصت قدامها:استاذ عمران....
عمران:عايز اتجوزك عز رجع اه الدنيا متلغبة هنا بس كله هيتحل انا عايز اتجوزك
عشق بدموع:انا مش عايزة
عمران:ارجوكي افهميني انا مكنتش اقصد حاجة يمكن انا كنت عايز اوضحلك انك هتديني مقابل ومتبقيش حاسة بالإهانة
عشق بغضب:طب اسكت عشان بتعقد الدنيا اكتر
عمران:انا عايز اشوفك
عشق:قولت مش هشوفك
عمران:افتحي الباب انا برا ويلا بسرعة
عشق بصدمه:انت اتجننت ايان نايم وانا مش هينفع افتح ولو صحي هيشبط فيك
عمران:هخبط على فكرآ وانتي حرة
عشق بغضب راحت وفتحت:عايز ايه
عمران ابتسم:وحشتيني الله
دخل وقفل الباب وميعرفش محمد اللي كان مراقبه من ورا الباب:الله بقى تعملي الشويتين بتوعك عليا وتدخليه هو ماشي يا عشق ماشي
عشق:لو سمحت بقى اخرج
عمران بصلها وهي مربعه ايدها وواقفة بضيق:قولت اخرج بقى ممكن
عمران دور وشها ليه وابتسم:عايز اتجوزك
عشق:تتجوزني هو بالعافية قولتلك لاء
عمران:ليه لأء
عشق بغضب بعدت ايده:انت فاكرني ايه واحدة هتاخد منها اللي انت عايزه وترميها في ستين داهية بقى خلاص مبقاش ليها لازمة والله اعلم هبقى لوحدي ولا معايا عيل وبدل مهو واحد يبقوا اتنين ولا هعرف اخد حق منك ولا باطل وانت عمران المنشاوي انما انا مين انا ولا حاجه انا ولا حاجة بالنسبة ليك انت او عيلتك او اي حد الطبقة اللي انا منها والناس اللي زيي ملهمش اي دية ولا يعتبرو بني ادمين عند اللي زيكوا
عيطت وهو قرب حضانها:واللهي انا مش كدا صدقيني اللي بتقوليه دا كله مش صح....
عشق زاته:والله طيب انا مستقيلة يا ريت تقبل استقالتي ومش عايزة اشوف وشك تاني بقى ممكن...
عمران بصلها بحزن وجه يدخل جوا عند ايان مسكته بخوف:انت عايز ايه انت هتاخدو مني
عمران اتصدم من كلامها وهو باصصلها بثبات:هسلم عليه متخافيش
عشق زأته:اخرج برا لا تقرب مني ولا منه
عمران دخل عند ايان شافه نايم غصب عنه ابتسم وباس خده وهي قلقانه وبعد:انتي استقالتي ودي الأيام اللي اشتغلتيها
ادالها رزمة فلوس وهي اتصدمت:ايه دا كله انا مش عايزة انا....
عمران حطها على السرير:دا حقك وحقك بردو انك لو مش عيزاني مش هغصب عليكي هتوحشوني على فكرآ....سلام
خرج وهي عيطت وقفلت الباب وراه ونامت جمب ايان وهي دافنه وشها في كتفه الصغير وابتسمت:ريحتك زي ريحة البيبيهات اللي لسة مولودين انا بحس فعلاً انك ابني ربنا يخليك ليا انا مليش غيرك لو حصل حاجة انا ممكن اموت يعلم ربنا اني روحي فيك يا رب دبرلي اموري

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

اوتار فتحت عينها شافت عز باصصلها ابتسمت:مالك
عز:مش جايلي نوم عايز افضل جنبك كدا على طول
اوتار:حبيبي انت محتاج ترتاح بردو انت راسك متعورة
عز ابتسم:حلوة حبيبي دي
اوتار ابتسمت بكسوف:مدي حقيقة انت حبيبي يا عزي
عز قرب يبوسها بعدت وشها بضحك
اوتار:انت مبتصدق يا اخي
عز ضحك بصوت عالي نسبيآ:مش مراتي وبحبها
اوتار حطت ايدها على شفايفه:هتفضحنا
عز ضحك:جه اليوم نتقابل في السر كدا
اوتار ضحكت وهو بيقرب بعدته وجت تقوم سحبها:لاء انسي انك تفلتي مني
اوتار زاته بسرعه ودخلت على الحمام وسمع صوت ترجيعها اتصدم وجري بسرعه:حبيبتي مالك؟
اوتار بترجع وهو قلقان بيطبطب عليها غسلت وشها وشدت السيفون وهو حضنها:مالك يا اوتار انتي كنتي كويسة ايه اللي حصل
اوتار ابتسمت بحنان:معدتي قلبت فجاة متقلقش يا عزي
عز اتنهد وباس خدها وشهالها وهي ضحكت حطها على السرير وتالين سامعه صوت اوتار وهي واقفة في البلكونه واستغربت هي بتضحك كدا ليه ومين معاها وضيقت عينها بشك:اوعى يكون ابو ذاكرة ممسوحة بس ازاي
كانت هتخرج بس افتكرت كلام اوتار ولبست اسدالها ومازال الحزن باين عليها وخبطت على اوتار
عز بصلها وضحك بصوت واطي وهو بيهمس:ينهار ايه اوعى يكون البت صحيت
اوتار وقفت:طب بسرعة استخبى
عز:استخبى ايه دا
اوتار:عشان خاطري يا عز دا شغلك
عز دخل البلكونه وقفل واوتار اتكلمت:مين
تالين:انا تالي
عز بصوت واطي:حبكت تيجي دلوقتي يعني
دخلت وهي بتبص حواليها بإستغراب وخدت نفس عميق وبصت لأوتار بخبث:معقول
اوتار:معقول ايه عايزة ايه قلقتيني
تالين:قلقتك ايه دا انتي اللي قلقتيني صوت ضحكك كان جايب لأخر الدنيا يختي هو فين
اوتار:هو مين يا تالي روحي نامي بقى
تالين:عز فين واوعي تنكري انا سمعتك ودلوقتي شميت ريحة البرفيم بتاعته ايه بقى هو فين
اوتار:مش في الاوضة
تالين:بس كان في الاوضة!
عز خرج:عايزة ايه يا مستفزة انتي
تالين برقت ودورت وشها واوتار اتحرجت ورمت التيشيرت في وشه:استر نفسك طالع من غير التيشيرت ليه
عز بغيظ بيعض شفايفه:واحد مع مراته افندم
تالين بصتله بصدمه:انت فاكر
عز سحب اوتار ودفن راسه في رقبتها:طبعا انا اقدر انسى اوتاري
تالين وشها احمر وبخجل:طيب اسفه انا هنام
جت تخرج عز وقفها بكلامه:انا ناسي لازم الكل يتصرف على اني ناسي
تالين بإستغراب:بس ليه يا عز
عز:مش وقته بقى يا تالي يلا روحي نامي
هتخرج ندالها:تالي
تالين لفت وبصتله:ايه تاني يا سي عز
عز ابتسم:قمر بالحجاب انتي واللي كانت السبب
باس ايد اوتار وهي بصتله بإستغراب:عرفت ازاي؟
عز:عشان عارف انك سبب كل حاجة حلوة مش هستبعد عنك حاجه زي كدا
اوتار ابتسمت بحب وتالين خرجت وقفلت الباب بإبتسامة واتخيلت نفسها هي ممكن تعيش قصة حب زي كدا افتكرت كلام زياد و تهوره معاها وبقت حزينة اكتر (عايزة قصة حب زيهم يبقى تتنفخ زيهم كدا منتهى العدل ولا انا غلطانه؟🙄😂😂)
اوتار:على فكرا انت كسفتني جدا
عز:ليه بس كدا
اوتار:مينفعش تتصرف كدا قدام تالي
عز بإستغراب:كدا ازاي يعني انا نسيت اني قالع التيشيرت
اوتار:اقصد لما حضنتني
عز ضحك:اممم فهمتك يا قمر انت بس كان غصب عني وبعدين مراتي والله مراتي
اوتار ابتسمت وحضنته وهو ابتسم:بحبك لدرجة انتي عمرك مهتتخيليها
اوتار:انا بموت فيك يا عزي
عز ابتسم وقرب من شفايفها زأته بسرعه وجريت على الحمام قعدت ترجع وهو وراها:لا بقى هو في ايه مالك يا اوتار وتخبيش عليا حاسة بإيه
اوتار بصتله وهزت راسها بنفي:انا كويسة...
حطت ايدها على بطنها واتألمت
عز مسكها بحنان:مالك؟
اوتار بصتله بألم مقدرتش تداريه:بطني....وجعاني اوي يا عز اااه...
عز قلق اكتر سحبها قعدها على السرير:اقعدي طيب
خرجلها فستان بسرعه ولبسهولها وربط شعرها ولبسلها الحجاب
اوتار:عز لاء مش قادرة....استني
عز شالها:هستنى ايه لما تتعبي اكتر
نزل بسرعة وهي فتحت الباب وخرجوا بسرعه ركب عربيته وساق بسرعه وهي ابتسمت بحنان: واللهي يا حبيبي كويسة
عز:اوتار اسكتي مش عايز معارضة
راح على المستشفى بقلق وفضل مستني برا الدكتورة خرجت مبتسمة
عز:مالها في ايه
الدكتورة ابتسمت بإطمأنان:اهدى والله هي كويسة مجرد اجهاد مش اكتر وممكن تشوفها وتاخدها معاك
عز هز راسه بإيجاب وراحة:الحمد لله
دخلها وهي قعدت وحضنته:بحبك
عز ابتسم:وانا بموت فيكي يلا بقى
اوتار هزت راسها ومدتله ايده وهو ابتسم وشالها:هووبا
اوتار ضحكت:هستحلاها على فكرآ
عز ابتسم:وايه يعني انا نفسي تستحليها
اوتار نامت على صدره بحب وصلوا وطلعوا على اوضتهم وهي فضلت حضناه وهو بيطمنها لحد مناموا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

الدكتورة:متقلقوش احنا نقلنلها دم وهي هتبقى احسن
مازن هز راسه بإيجاب:الحمد لله
الدكتورة:تقدرو تدخولولها وتخدوها معاكوا كمان.....
مازن هز راسه بإيجاب
الدكتورة:بعد اذنكوا..
مشيت ومصطفى بص لمازن : هي انتحرت دي مجنونة فعلاً ؟؟ ايه دا
مازن غمض بضيق: مش عايز كلمة هي تعبانة هي مش كويسة وهي مرت اكيد بمصايب وانا بكل غباء خلتها تفقد اخر امل ليها يمكن الواحد يعيش شهور من غير اكل وايام من غير ميه ويمكن دقايق من غير هوا بس ازاي هيعيش لحظات ولا ثواني من غير امل؟....
مصطفى اتنهد: طيب يا بابا احنا ممكن نحاول معاها رغم ان دا صعب اصلا
دخلولها كانت قاعدة باصه للسقف ومهتمتش تبصلهم
مازن قعد جمبها ومصطفى قعد ن الناحية التانية وهي بتفتكر
Flash back
سارة بتضحك وتقى منزعجة من صوت ضحكها بتفتح عينها شافت اتنين قريبين منها اتنطرت بخوف وهما ضحكوا
سارة ضحكت: براحة عليها بس دي لسة صغيرة
تقى وقفت بإستغراب وعرفت ان سارة سكرانه:ماما...ماما ايه دا
الشاب طلع رزمة وحطها في ايد سارة: اتكلي بقى وسيبينا مع الحلوة دي
تقى مش مستوعبة اللي بيحصل : ماما...
سارة خرجت
تقى بقلق مسكت المخده حطتها قدامها وهما ضحكوا عليها وواحد بيقرب ضربته بيها ورمت عليهم الملاية وهي بتخنقهم بيها وكان سهل تسيطر عليهم
جريت على برا ملقتش حد خرجت لقت سارة قاعدة قدام الباب ولسة سكرانة
Back
تقى بتبعد عنهم بقرف
مازن سحبها في حضنه وباس راسها وهو حاضنها رافض يسيبها بحنان وهي بصتله وهديت
مازن باس جبينها:مالك يا حبيبة بابا بس مالك
تقى بصاله بسرحان
مازن:انتي كويسة؟
تقى بتوتر دفنت راسها في صدره وهو بص لمصطفى وابتسم
مصطفى قرب حط ايده على شعرها بحنان:مش نروح بقى
تقى بصت لمازن
مازن هز راسه بتشجيع:يلا بينا متقلقيش انتي كويسة وكل حاجة تمام انتي بخير..
تقى قامت معاهم وهو ساندها لحد منزلوا وهي ساكتة روحوا وهي دخلت الأوضة كانت طبعا في حالة فوضة والدم على السرير
مصطفى:بابا تقدر تخليها تنام في اوضتي...
نقى بصتله وبعدت نظرها بجمود ودخلت اوضة جودي اللي المفروض كانت قاعدة فيها وقفلت الباب
مصطفى:هتنام ازاي في الفوضة والإزاز دا والدم
مازن هز راسه بعدم معرفة وخنقة:سيبها الأحسن انك متتكلمش معاها
دخل اوضته وكلهم قعدين برا بحزن
تقى خرجت فجاة وبصتلهم:هو...هو فين...
حبيبة وقفت:قصدك مين؟
تقى:بابا..هو فين
حبيبة:في اوضته هناك
تقى قربت من الاوضة ودخلت وهو فتح عينه بإستغراب محدش بيدخل الا لما يخبط سواء ولاده او مراته
تقى:انت فاضي...اتكلم معاك
مازن قعد وهز راسه بإيجاب وهي قفلت الباب وقربت قعدت قدامه
مازن:في ايه انتي تعبانة؟ايدك اكيد وجعاكي طيب اديكي المسكن دلوقتي
تقى ابتسمت بإستغراب:في ايه انا مش حاسة بألم انا مبحسش اصلا...
مازن بصلها والحزن باين عليه
تقى بهدوأ مستغربه :ممكن طلب
مازن:اطلبي
تقى:أولآ مكنتش اقصد اني
بصت لخده
مازن:امممم قصدك على الالم..تعرفي انا مش عارف ازاي وسبحان اللي خلاني سكت عليكي بس روحت طلعته على اللي كانت السبب
تقى بصتله
مازن:كنتي عايزة تطلبي ايه بقى
تقى:عايزة امشي
مازن:هنرجعله تاني
تقى:مشيني من هنا سيبني امشي سيبني في حالي
مازن بخنقة:انتي في ايه انتي مالك انتي شوفتي ايه هنا وحش انا ابوكي
تقى:انت كنت هتخليني اروح معاها ودي اسوأ حاجة وكان ممكن توصل اني اقتلها انت عارف اني قتلت تلت مرات انت عارف اني قتلتهم بدم بارد وبعد مكانوا بيتحركوا وبيضحكوا حولتهم لجثث انت مش خايف على نفسك واهلك هاا يمكن هي بعتتني هنا عشان عرفاني وعارفة اني
مازن:انتي بنتي وانتي اهلي وحياتي ونور عنيا ازاي هتخلى عنك قتلتي انا عارف....بس ليه عملتي كدا؟دا اللي المفروض اعرفه وبعدين اقرر
تقى بصتله وعيونها احمرت
مازن بيطبطب على كتفها بحنان:ايه يا روح بابا اتكلمي وقوليلي مالك واوعدك انا هساعدك ومش هخليكي تندمي بس اتكلمي واحكي
تقى:اقول ايه.؟؟؟انا مش هبرر حاجة
مازن:مش هتبرري حاجة...انا مش عايزك تبرري انا عايزك تحكيلي
تقى:انت ازاي بالبرود دا وانت سبب اساسي في اللي انا فيه انت سيبتني
مازن بيحاول يتمالك اعصابة على قد ميقدر:انا مسبتكوش هي اللي هربت بيكوا
تقى بغضب وقفت:بس محاولتش ترجعنا مسافرتش ورانا ليه ودورت علينا ليالي مماتتش طبيعي في حادثة ليالي اتقتلت انت عارف دا انت عارف انها اتقتلت؟
مازن اتصدم ووقف:انتي بتقولي ايه
تقى بسخرية:صح وهتعرف منين ليالي اللي قتلها واحد كانت في علاقة بينهم وكانت حامل منه ولما قررت تنزل البيبي وتبعد عنه عشان بتحب امجد ابن خالت عز هو قتلها
مازن مسك دراعها بعنف:جبتي الكلام دا منين
سارة:من عشيقها مهو كان عايزني انا كمان بس انا رفضت لأني ملك عز وبس وهو دلوقتي حب حب مرات عز اوتار
مازن مصدوم والغضب سيطر عليه وحس ان قلبه هيقف من كتر مهو بينبض وهي لاحظت عليه دا وبصتله بثبات:انت كنت فاكر ايه لما تسيبنا هااا فاكر اننا هنبقى سوا مترابطين وكويسين زي ولادك كدا انت شوفت ايه اصلا هااا
مازن اتنهد وباصصلها وبياخد نفسه بسرعة وبيخرجه بنفس السرعة
تقى:انا بكرهك وهفضل طول عمري اكرهك واكرها فاهم وانا لو حد قرب مني هقتله حتى لو كان انت
مازن ضربها بالألم وهي حطت ايدها على وشها بصدمة والدموع في ثواني كانت مغرقة خدودها وهو بصلها وبيرسم الثبات والجمود:دا...عشان تعرفي كويس اووي ازاي تتكلمي مع ابوكي هااا....
تقى جت تخرج شدها:انا مخلصتش كلامي انتي مش هتمشي وهتفضلي دايما هنا وتحت طوعي فاهمه
تقى:انا مش
مازن ضربها بالالم تاني وهو بيحاول يتمالك اعصابة وهي بصاله ودموعها نزلت اكتر وبعدت عينها عنه
مازن:ايه؟متألمتيش
تقى هزت راسها بنفي
مازن حضنها وهي بتعيط وغمض عينه بندم:طب وكدا
تقى بدموع:كدا انا فعلاً بتألم الإنسان اللي عاش طول عمره بيتألم وبيعاني لحد مبقت المعاناه جزء من حياته لو لقى الحنية وحس بالفرق هيحس بالألم فعلاً....
مازن حاوط وشها وبحنان كأنه بيتعامل مع طفلة:طيب ممكن نبقى في الحنيه والأمان ونبعد عن القسوة ونبعد عن كل حاجة وحشة ممكن تثقي فيا بس المرة دي ممكن تنسي بس كل حاجة المرة دي تنسي كل حاجة فاتت هااا انسي
تقى:ازاي....ازاي عايزني انسى نفسي وانا جزء من كل حاجة وحشة....ازاي
مازن بحنان:انتي مش وحشة الظروف هي اللي كانت وحشة ودلوقتي قدامك فرصة ليه تضيعيها
تقى بصتله
مازن:دي فرصة استغليها وعيشي صح
تقى بصاله بدموع وبعدت نظرها عنه
مازن:عايزك تحكيلي على كل حاجة وانا هسمعك تقى انا محدش بيحبك قدي خليكي واثقة في دا خليكي واثقة فيا
تقى مش بصاله
مازن رفع وشها خلاها تبصله :حبيبتي....خليكي واثقة فيا
تقى هزت راسها بدموع وقلق وهو قعدها وقعد خدها في حضنه وهو بيطبطب عليها:مالك يا حياتي اتكلمي
الباب خبط وهي دفنت راسها في صدره بقلق
مازن:مين؟
حبيبة:مازن انت كويس
مازن:مش عايز حد يدخل دلوقتي خااالص ممكن
حبيبة بإستغراب:ماشي...
تقى ابتسمت بسخرية:هي خايفة عليك مني خايفة ءأذيك ولا اقتلك
مازن هز راسه بنفي:ازاي يعني انا عارف وهما عارفين انك بتحبيني اتكلمي بقى
تقى مسكت ايده وكأنها بتتقوى بيه وابتدت تحكي:هي خدتنا وسافرت وكانت معانا كانت بتعيط واحنا اتعاطفنا معاها ومراد هو بيكرهك عشان سبتنا بس بعديها تصرفتها اتغيرت بقت تعمل حفلات في البيت وبقت تاخد من الناس فلوس وليالي معاها وبيسهرو مع رجالة ومراد دايمآ برا كنت بخاف واقفل الباب عليا من شكلهم والسُكر اللي بيكونوا فيه...وبعدين عدت فترة كدا وسعات كنت بشوف سارة واللي مش عايزة ابدآ انديها ماما نايمة مع شباب وكانت صدمة ليا وكنت بنهار وبعدين رجعنا مصر وفجاة ليالي بقت تحاول توقع عز وسارة معاها كنت بسمعهم بيخططوا وانا فعلاً حبيته وكنت خايفة عليه وهما مش بيسمعوا مني بس عرفت انها بتفكر في عز كمان وكانت عايزة تلغي الأتفاق مع ليالي بس كانوا اتجوزوا وليالي رفضت تسيب عز انت متخيل كمية القرف اللي وصلولها....وبعدين سافرنا وكانت بتجيب رجالة الشقة وموعيد شغل مراد معروفه وانا حاولت اتكلم معاه مصدقش وضربني جامد وانا وقتها دماغي اتفتحت وفضلنا كدا لحد موت ليالي وانا بقيت ارد عليها وبدافع عن نفسي وهي بقت تحاول تكسرني بأي طريقة بس حتى مراد مبقاش قادر عليا وبيقيت اضربه وبقت تخلي الرجالة دول يحاولو يعتدوا عليا وكانت النتيجة اني قتلتهم بطرق بشعة
صوت عياطها بقى عالي وهو الدموع اتجمعت في عينه والباب خبط
مصطفى:بابا في حاجه
مازن:مفيش وانا قولت محدش يدخل
مصطفى بص لجودي ولحبيبة بإطمئنان
تقى بإنهيار:كانت اول مرة كنت نايمة وفوقت على حركة جمبي لقيت اتنين سكرانين وهي سكرانه وادولها فلوس كتيرة وانا خوفت وهما بيقربولي خدت المخده وضربت بيها واحد والتاني شدني بس كنت اسرع ومسكت الملاية خنقتهم بيها لحد مماتوا وخرجت لقيتها قاعدة برا كنت منهارة وخايفة وكنت مش عارفة اعمل ايه وانا قتلت دي كانت اول مرة وهي اتصدمت وقررت تخفيهم وكلمت حد من اللي تعرفهم جم وجابو مادة غريبة معاهم الجثث مبقتش ليها اثر انت متخيل كمية الرعب اللي كنت فيها بس هي قعدت تعتذر وانها كانت سكرانة وانا كنت خايفة منها كنت مرعوبة كنت بموووت بس بعدين قولت اني كنت بدافع عن نفسي واللي موتهم ما هما الا قذرة زيها وقلبي جمد اكتر...بس غصب عني واللهي مكنش عندي اختيار تاني مكنتش عارفة اعمل ايه
مازن حاضنها بصدمة وتلقائيآ ارتجف من تخيل منظر موتهم وهو مش مستوعب اللي وصلتله سارة واللي حصل مع تقى
تقى بصتله بدموع وفهمت سكوته وارتجافه دا غلط:انت خوفت مني؟؟....خوف اموتك خوفت ءأذيك او اموت عيالك صح؟؟

#استودعكم_الله

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثالثة والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-