رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة والعشرون 24 | روايات ندى محسن

   نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة والعشرين من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 24 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل الرابع والعشرون

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 24
بقلم/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

مازن ابتسم من وسط دموعه بحنان وهو بيمسح دموعها:كملي انا مش خايف منك
تقى رجعت سندت راسها على صدره:بس وبعدين حصلت اكتر من مرة وكنت داخلة لقيتها بنفس المنظر (عيطت بإرتجاف) وواحد سحبني وهي قالتهالي صريحة عشان مرفعش عيني فيها تاني وهو قرب جريت على المطبخ وهو مسكني وانا قدرت انفد منه وضربته بالسكينة في بطنه ووقع مات والتاني اللي كان معاها جري وانا سيبتها وعارفة انها هتتخلص منهم وحصلت مرة تانية صحيت لما لقيت حد بيكتم بؤي بلزق وبيحاول يربطني ووقتها انا صوت بس صوتي كان مكتوب وهو كان طول بعرض بس لحن الحظ التليفون قريب مني ضربته بعنف في انفه وهو بعد بألم وبقى ينزف وانا شلت اللزق وهو سد الباب بغضب وانا جريت على الحمام جه ورايا بس نطيت فوقه وغرقته في البانيو لحد ممات وهي مبقتش تحاول تعمل حاجة زي دي معايا لأنها بقت عرفاني من اخر مرة لما ضربت اللي جابته بالسكينه
مازن حاضنها ومصدوم من اللي بيسمعه هو متخيلش انها توصل للدرجة دي وانها تعمل كدا مع بنتها
تقى بصتله بتشوف ردت فعله
مازن باس جبينها وبيمسح دموعها:انتي خرجتي كتير جواكي انسي بقى انسي كل دا
تقى مسحت بدموعه وحضنته بكل قوتها وهو ابتسم وحضانها:خلي بالك عشان ايدك
تقى بصتله:انت بجد بتحبني انت بجد عارف اني مشبهاش هااا انت بجد مصدقني و
مازن ابتسم:بحبك وانتي احلا واجمل بنوتة في العالم
تقى ابتسمت بفرحة
مازن:مش عايزة تنامي
تقى هزت راسها بإيجاب:ممكن طلب لو مش هضايقك
مازن:طلب واحد ءأمري
تقى:عايزة انام في حضنك يمكن كنت صغيرة بس مش فاكرة الشعور دا
مازن ابتسم:يا خبر بس كدا انتي من غير متطلبي يا قلبي
نام وهي نامت في حضنه وابتسمت براحة وهو بيفكر في كلامها فضل يدعي من قلبه ان ربنا ينتقم منها اشد انتقام

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

اوتار فاقت لقته قاعد نص قاعدة وبيتأملها ابتسمت
عز: صباح البنفسج
اوتار ابتسمت وباست خده: صباح القمر انت مطلعتش ليه لو صحيو
عز: اهدي كدا وتقلقيش هيقولو اني في اي حتة
اوتار هزت راسها بإيجاب: ماشي
جت تقف داخت وهو حس بكدا مسكها وهي وقعت وغمضت عنيها بعنف وتعب
عز: حبيبتي مالك في ايه..
اوتار: دوخت يا عز فجأة
عز: طيب متقوميش مرة واحدة وبعدين الدكتورة قالت اجهاد يا حبيبتي خليكي دايما مرتاحة
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب: حاضر يا عزي
عز باس جبينها: يا قلب عزك انتي
اوتار ابتسمت وقامت دخلت الحمام حاوطت بطنها بحب وابتسامه: باباك حلو اووي اووي اوووي وبيحبنا اوي بس معلش بقى هأجل الخبر بتاعك لبليل عشان تبقى ليلة تليق بوجودك يا قلب مامي
ضحكت بسعادة وهي مش مصدقة هي فعلآ حامل ومن حبيبها افتكرت ازاي استسمحت الدكتورة انها متقولش لعز
عز رفع حاجبه بضحك: ايه اللي يضحك في الحمام
اوتار حطت ايدها على بؤها بضحك وخرجت: افتكرت حاجة
عز: يا ترى ايه
اوتار: تعرف بليل هتيجي مش كدا
عز ابتسم: طبعا طبعا
اوتار ابتسمت
عز: انا هخرج
اوتار بصتله وهزت راسها بإيجاب
خرج وهي لبست فستانها والحجاب وحطت ميك اب خفيف زادها رقة وجمال وخرجت وهو بصلها بغيظ عشان الميك اب حلم قعدت قدامه بغموض
عز:مالك؟
حلم:صحيت ملقتكش بس استغربت شويه
عز:هو انا كنت بستناكي تصحي انتي عارفة انا دماغي
حلم هزت راسها بتفهم:انا ورايا مشوار
عز:على فين
حلم ابتسمت:رايحة لأختي
عز هز راسه بإيجاب وفهم انها رايحة تقابل حد وابتسم وهي مشيت وهو راح وراها من غير متحس
اوتار شافته من البلكونة وهو ركب عربيته ومشي ورا التاكسي اللي هي ركبت فيه
تالين خبطت واوتار سمحتلها تدخل وهي ضحكت: ايه يا عم الحلاوة دي اااه مهو طبعآ مين يلاقي الدلع
اوتار حضانتها بسعادة: عندي طلب
تالين: الله ءأمري
اوتار: عايزة بلالين وعايزة ورق ملون وعايزة صور بيبيهات
تالين بعدم فهم: حيلك بس هتعملي بيهم ايه
اوتار مسكت ايدها: تعالي معايا
اتصلت بزياد قالتله يجيب اماني وامجد بس استغربت من نفسها انها تطلب امجد بس ابتسمت
زياد:اوتار سامحيني مش هقدر اجي
اوتار:ليه يا زياد انت زي اخويا
زياد فهم انها متعرفش حاجة واتنهد:اوتار مش هقدر
اوتار:لاء بقى مليش دعوة هستناك
قفلت وحاوطت بطنها وفي نفسها: يمكن لازم كل مشكلة تنتهي بسبب دخولك على حياتنا
الكل اتجمع وقلقان وسليم وعمران هيموتوا ويضربوا زياد بس سكتوا عشان اوتار وتالين مش بصاله
سليم: في ايه يا اوتار عز كلمك؟
احلام بقلق: متنطقي
اوتار بصتلهم ووقفت ابتسمت بكسوف: هنزيد فرد جديد....
الكل بص لبعضه بإستغراب وعدم فهم
سليم: يعني ايه يعني هنزيد فرد يعني....
سكت فجأة وكانه اخيرآ استوعب وهي محاوطة بطنها بحنان وهو ضحك بدهشة: اوتاار انتي حامل
اوتار هزت راسها بإيجاب بسعادة
تالين وحسام بصو لبعض بصدمه واحلام كانها اتلجمت والكل بقى يباركلها وتالين حضنتها وبتدوخ وزياد سحبها: حيلك حيلك بس هي لسة في البداية غلط الحركة
تالين زات ايده وبصتله بحده وبصت لأوتار بسعادة: اسفة اسفة غصب عني والله
سليم باس جبينها بسعادة واضحة في عينه: مبروك مبروك يا قلبي
اوتار ابتسمت بخجل: الله يبارك في حضرتك
امجد مكنش متخيل انه هيفرحلها بالشكل دا ابتسم ووقف قدامها: مبروك الف مبروك...
اوتار ابتسمت بشيئ من التوتر
امجد: ربنا يتمملك على خير وتجيبي بنوته حلوة زيك تجيبي اللي تعوضك وتعوضه عن كل حاجة يا.... يا اختي
اوتار بصتله وشافت الصدق في عينه ابتسمت: عقبالك يا امجد
امجد افتكر ليالي وقلبه جمد: مظنش انها دعوة كويسة.... بعد اذنكوا
اماني بحزن: احلام اوتار حاولو تكلموه عايز يتنقل ويسيبني مبقاش يسمع لحد وانا مش هقدر اتخيل لو بعد انا خلاص مبقاش ليا حد
احلام ساكتة تمامآ
اوتار: متقلقيش يا طنط اماني كل حاجة هتتحل هو محتاج ياخد وقته
حسام بسعادة: قوليلي بقى اول ولد هتساميه ايه
اوتار ضحكت: معرفش هو ولد ولا بنت لسة ميبنش
حسام: سميه حسام
تالين: والبنت تالين
عمران بغيظ: عشان يطلع متخلف وتطلع هبلة
تالين وحسام كشرو: يا رخم
زياد مقدرش يفضل ساكت: عمي سليم.... خالتوا احلام... انا عايز اتجوز تالين
الكل اتصدم وسليم وعمران متغاظين منه وتالين بصاله بمشاعر جامده وغضب
اماني ابتسمت:سليم هما متربين سوا وهو بيحبها و
سليم:انا معنديش بنات للجواز والبنت الوحيدة اللي عندي مقري فتحتها وفي حكم المخطوبين
زياد بضيق:عمي لو سمحت انا بحبها وهي
عمران بغضب قاطعه:هي لو مخرجتهاش من دماغك انا هكسرهالك
اوتار:عمي ليه لاء...هو ابن خالتها و
سليم قاطعها:اوتار الكلام في الموضوع دا منهي البني ادم دا عمره مهيكون جوز بنتي انا معنديش غيرها ومش هرميها لواحد فاشل ومش بس كدا دي تربية جلال انتي اكيد عارفة
اوتار بضيق:عشان انا عارفة فبقولك
سليم بيحاول يهدي نفسه:وهيصرف عليها منين وازاي هيحافظ عليها
اوتار بثقة:زياد قدها وانا متنزلاله عن الشركة وهيشتغل فيها وهيوقفها على رجليها ولو قبل ابقى شريكته انا هكون سعيده
الكل اتصدم من كلامها حتى زياد:اوتار ايه اللي بتقوليه دا انا لا يمكن اقبل اني
اوتار:انت لازم تقبل عشان هي كدا كدا هتضيع لو فضلنا سايبينها كدا اللي بيمشيها مش عاملين عليها
سليم:اوتار دي حاجة تخصك بس بنتي تخصني وابن عمها اولى بيها والكلام منهي في النقطة دي امر منهي
زياد مستحملش رفضه ومشي واماني استأذنت وراحت وراه واوتار اتضايقت وتالين جريت على اوضتها وعيطت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

تقى فاقت بصت لمازن اللي قاعد على الكرسي بيلعب في تليفونه:بابا ....
مازن ابتسم:صباح الخير
تقى ابتسمت:صباح الخير بس احنا امتى كدا؟
مازن:احنا الظهر قومي فوقي كدا وايدك اللي متعورة بلاش تقربي ميه عليها
تقى هزت راسها بإيجاب وظبطت شعرها وخرجت دخلت الحمام وجودي ومصطفى بصو لبعض وبصو لحبيبة
حبيبة:شكلها احسن النهاردا
مصطفى:يا رب
مازن خرج:صباح الخير
جودي ابتسمت:صحيت من امتى
مازن:من بدري بس محبتش اخرج حبيتها تصحى تلاقيني
حبيبة ابتسمت وكان شكلها متضايق ومازن لاحظ واتمنى انه ميوصلش للمرحلة اللي يضطر يختار بينهم طمن نفسه ان حبيبة عاقلة وهي كانها فهمته او قرأت افكاره قربت حضنته:حبيبي سرحان في ايه متقلقش شيئ يسعدني انها تتحسن
مازن ابتسم وباس جبينها:ربنا يخليكي ليا يا روحي
تقى خرجت ومازن لاحظ ايدها بتنزف جري عليها بصدمه وهي بعدت ايدها:ايه يا بابا انا كويسة
مازن:ايه اللي فتح الجرح تاني عمالتي ايه
تقى بإحباط:المية كانت قاطعه
مازن:ودا يخليكي تفتحي ايدك؟؟
تقى:اتعصبت وضربت ايدي في الحنفية وبعدين انا كويسة يا بابا متقلقش
مازن:تعالي
خدها وبص لحبيبة:افطرو انتو
نزل بيها راح للدكتور وعالجلها الجرح واتكلم بإيتسامه مرحة:لاء بقى يا انسة خلي بالك على نفسك مش معقوله باباكي هيتجنن عليكي
تقى بصت لمازن ولاحظت خوفه ودا خلاها فرحت وهو حس انها طفلة وان كل اللي هي فيه تمرد كره سارة اكتر واكتر وبقى يدعي من قلبه ربنا ينتقم منها
خدها من عند الدكتور راح على مطعم وهي استغربت:ليه احنا هنا؟
مازن:هنفطر سوا
تقى ابتسمت:طيب هو شكله كويس مع ان المكان هنا بيئة اووي
مازن بصلها ولاحظ عجرفتها اللي بتفكره بسارة وهي لاحظت:في حاجه؟
مازن ابتسم بتكلف:مفيش
الجرسون جه وتقى طلبت ليها ولمازن وهو مبتسم وجه حط الاكل وغصب عنه وقع الشوك عليها وهي وقفت بغضب زاته:انت اتجننت يا اعمى انت
....:انا اسف يا انسة مقصدتش
تقى بغضب:تعرف لو كان الاكل كنت هتندم اشد الندم
مازن غمض عينه بضيق ومسك ايدها بيقعدها:اهدي بقى اهدي خلاص حصل خير
الناس بصت قدامها وهي قعدت بضيق:عالم مبتشوفش
مازن حاطت ايده على خده ومتابعها
تقى بصتله:في ايه؟
مازن:مفيش انتي حاسة ان في حاجه
تقى بصت لتحت:ل..لاء..انا.....طيب معلش...
مازن ابتسم بحنان:على ايه يا ترى
تقى:على تصرفي انا كسفتك...بص لو حابب نمشي فانا معنديش مانع
مازن:اولآ مكسفتنيش ثانيآ مش هنمشي غير لما تاكلي ولا كأن اي حاجة حصلت
اوتار بصتله وبصت لتحت وهزت راسها وبقت تاكل غصب عنها
مازن مراقبها بإبتسامة وبياكل وفي نفس الوقت متضايق من تكبرها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز وصل عند مصنع ضخم والواضح انه مهجور من فترة وهو استغرب هي بتعمل ايه هنا مشي ببطئ خرج سلاحه وبيمشي لحد مسمعهم قرب وقف ورا الحيطة وبقى يسمع
حلم:انت ليه مصمم تقفلني منك قولت هخلص شغلي وهسافر معاك انت مش هتسيبني هنا وتسافر يا روبرت ولسة مش عارفة هعمل ايه في البت ومش عارفة ازاي هسيبها منت عارف ملهاش اي اختلاط بإي كائن حي ولا بتعرف تتكلم
روبرت بلهجة مصرية رديئة:شوفي حلم انا عايز مستر دانيال يكون مبسوط ولازم ندخل الشحنة في اسرع وقت وهنستلمها في الجبل بعد اسبوع فاهمة هااا
حلم:فاهمه ومتقلقش انا قاعدة في بيت رائد محدش هيشك اني هناك
روبرت:ازاي
حلم :فاقد ذاكرته
روبرت:حلم خلي بالك تكون لعبة
حلم:ولو لعبة معقول هيخاطر بحياة اهله كلهم تؤ مفتكرش وبعدين دا ليه فضل عليا....انقذ حياتي
روبرت:ازاي
حلم:حسيت لأول مرة في حياتي ان في حد خايف عليا تعرف حسيت ان في حاجة بتشدني ليه ولمراته!!(ضحكت بسخرية)تصدق انت دي ان في حد خايف على حلم
روبرت:حلم انا ربيتك ومش عايزك تنجرفي ورا مشاعرك فاهمه
حلم:انجرف ايه بس روبرت متقلقش....متخافش..انا هروح اقعد مع لارا شوية واروح
روبرت هز راسه بإيجاب
عز بسرعة خرج ركب عربيته ومشي وهي خرجت ومشيت
عز راح على الجهاز وبسرعة سيف جري عليه خده بالحضن
عز ابتسم بس دارى الأبتسامة وبصله بجمود
سيف: حقك على راسي حقك عليا
مالك بإحراج: مكناش مصدقين ومكناش عارفين انك مش عارف... بس فكرنا وعارف اننا كنا اندال اووي حقك عليا ان دا جه متأخر
عز بصلهم وبص لسيف: مكنتش متخيلها منكم وانكوا تتخلوا عني في اكتر وقت انا محتاجكوا فيه... انتو متعرفوش انتو اتسببتوا في ايه اليوم دا متعرفوش
سيف: وحيات اوتار لتنسى
عز بغيرة واضحة: سيييف اوتار متجيش على لسانك انت بالذات لأنك كنت سبب في اني اجرحها
سيف: طيب يا سيدي اهدى دي زي اختي.. بس افهم ازاي كنت سبب!!
عز بصله وجه يمشي سحبوه: لا بقى مش هتمشي وبعدين هو انت مش قولت هتعمل فاقد الذاكرة لما روحتلك المطار ايه بقى اللي جابك هنا
عز: عايز اروح مكتبي بس عندي شوية شغل اوعوا بقى
سيف: مقولنا لاء مش هتمشي غير لما تصفى
عز: مسامحكوا بس موعدكوش اني هرجع معاكوا زي الأول
مالك: على الأقل مؤقتآ
عز بصله وبص لسيف ومشي شاف سراج بيراقبه وراح على مكتبه بيدور على الورق ملقهوش اللي كان جاي عشان راح على مكتب القائد بتاعه: فين الورق اللي كان في مكتبي
ماهر: الورق دا يخصنا
عز رزع ايده على المكتب بعنف وصرخ في وشه: الورق دا ميخصش حد غيري فاااهم
ماهر بغضب وقف وصوته عالي: حضرت الرائد اتمنى متنساش انك بتتكلم مع القائد بتاعك
عز بغضب: الورق دا يخصني
ماهر اتنهد بضيق: عز انت عارف اني بحبك وتسترك عليه مش هيفيدك هيدينك
عز: دا
ماهر: اوعى تقول صاحبي
عز غمض بضيق: هو اكيد حد وراه
ماهر: بس الورق دا بيدينه هو وبس
عز: انا عارف سراج اكيد حد وراه صدقني لو الورق اتسلم قبل معرف اللي وراه انا هعترف اني انا اللي عملت كل دا وانه كان بيحميني
ماهر بغضب: انت امتى لغيت عقلك انت ناسي عمل فيك ايه دا ضربك بالنار دا كان بيحاول يقتلك دي مجتش من عدوك وجت منه شغلنا مفيش وجود للمشاعر فيه يا عز
عز: انت لازم تفهمني هو اكيد في حد وراه وعشان هو مش غريب فانا عارف ومش بعيد تكون نفس العصابة اللي منها البت دي اللي سمعته النهاردا يأكد كدا صدقني الاتنين في نفس الوقت
ماهر: عز متخلنيش ابدا اشكك في قدراتك هي الوقعة اثرت على دماغك ولا ايه
عز بغضب: انا سليم وقولت اللي عندي المهمة هخلصها وهمسك المجرم الحقيقي مش هقبل بكبش فدا محدش يعرف اني بمثل غير سيف ومالك حتى سراج فاكرني مش فاكر حاجة غير اني بشتغل هنا وانا همثل الدور اتمنى حضرتك تفضل تثق فيا للنهاية
خرج وسراج مركز انه جاي عليه ومبتسم استغرب بس افتكر الخبطة اللي فقدته الذاكرة وافتكر لما سيف حكاله وابتسم
عز:عمال تبص ومجتش سلمت يعني مالك
سراج ابتسم بدهشة هو مش فاكر ايه
عز كان شايفه مبتسم وابتسم وهو في راسه ميت سؤال وسؤال
سراج:حمدلله على السلامة
عز:اممم الله يسلمك
سراج حضنه وعز حضنه ومشاعرهم متخبطة وسراج بصله وعز مستغرب معقول بيمثل للدرجة دي
سراج بصله واستغرب نفسه واستغرب مشاعره هو بيكره عز هو عمره محب عز هو بيحقد عليه وبيكرهه
عز باصصله بيقرا افكاره وسراج حس انه بقى مكشوف مش فاهم ليه وقرر يهرب من قدامه:معلش يا عز لازم امشي عندي شغل بعد اذنك
جري بسرعه من قدامه وعز ملاحظ ومستغرب وحس بأيد على كتفه اتنهد بنفاذ صبر:اممم نعم
سيف ضحك:يا عم واحشنا
عز:انا مروح
سيف:سامحتني
عز بصله:انتهينا يا سيف من السيرة دي
سيف حط اده عليه بدراما:من قلبك يا حبيبي
عز زأ ايده:يخربيت قرفك يا عم قولنا خلاص
مشي وسيف ضحك بس حاسس انه خسر صاحبه وقرر انه مش هيتخلى عنه ندم ندم عمره لما سلم ودنه لسراج وخسر شخص بيحبه لمجرد الكلام وافعال عز طول عمره معاه كويسة حس بالضيق من نفسه اتنهد بعمق ومشي راح مكتبه....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق مش لاقيه حاجة تأكلها لأيان وممعهاش فلوس افتكرت الفلوس اللي ادهالها عمران وبضيق سحبت منها
ايان من وراها:شوووووشي
عشق اتنطرت واتنهدت:ايه يا ايان خضتني
ايان ضحك وجري حضنها
عشق بحب ابتسمت:ايه يا حبيبي انا هنزل حالآ اجيبلك اكل
ايان:هاجي معاكي
عشق هزت راسها بإيجاب:طبعآ يا روحي
فتحت الباب شافت محمد شهقت بخضة وغضب:ايه يا محمد واقف زي الحرمية كدا ليه
محمد:مستنيكي منا عارف لو خبطت مش هتفتحي
عشق:كويس انك عارف حاسب بقى خليني اجيب اكل لأيان
محمد:يادي النيلة عشق انا عايز افهم عمران باشا كان بيعمل ايه هنا
عشق بتهكم ونرفزة:وانت مالك يا بني ادم انت محمد حافظ على الأحترام اللي بينا ووسع كدا
ايان ماسك ايدها ودافن راسه في هدومها بخوف
عشق بغضب:عديني بقى
محمد حط ايده على بؤها وبيزأها لجوا وزأ ايان بعنف وقعه وايان عيط
عشق بصدمه بتضرب ايده وغضبها زاد لما زأ ايان
محمد حاوطها وهو كاتم بؤها بإيد بعنف وباس كتفها وابتسم:مش مصدق انتي بين ايدي قولتلك متجوز قولتلك عايزك
عشق خربشت وشه بعنف وهو صرخ بألم وبعد وهي جريت على برا خدت الفلوس وشالت ايان وجريت على برا بخوف وقلق وقفت تاكسي:امشي بسرعة
سواق التاكسي مشي وهي حاضنة ايان بدموع:بس انت ايه اللي وجعك
ايان هز راسه بنفي والدموع في عينه:مش فيه انتي كويسة
عشق ابتسمت وباست خده وحضنته:انا بخير الحمد لله
السواق:على فين يا مدام؟
عشق بصتله بتوهان وبصت لأيان غمضت بحزن:شركة باريس للمعمار
السواق هز راسه ومشي وهي دموعها نزلت وبتفكر:يمكن دا مش حل بس لو حتى مؤقتآ لو عشان يا قلبي انا اعمل اي حاجة يا رب حنن قلبه عليه دايما يا رب متخليهوش يعاني ايان دة كل حاجة في حياتي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز وصل على البيت واوتار ابتسمت جت تجري افتكرت حطت ايدها على بطنها اتأكدت ان مفيش حد وراحت على الجنينة حضنته
عز ابتسم شالها وهو حاضنها:يا روحي انتي
اوتار ابتسمت
عز باس خدها :وحشتيني
اوتار بدلع:انا لحقت
عز ابتسم ورفع حاجبه:ايه الدلع دا كله اه لحقتي تعالي اقولك وحشتيني اد ايه بقى في اوضتنا
اوتار هزت راسها بنفي وبعدت بضحك:ممنوع بليل تدخل انما دلوقتي لاء
عز:ليه ان شاء الله
اوتار بدلع:ظروف خاصة بقى
عز ضحك:بتستفزيني وانا مبسكتش
اوتار ضحكت:طب عن اذنك بقى يا عزي اقابلك بليل
عز سحبها:خدي هنا بس ايه سبب التغيير دا
اوتار كشرت:مش جوزي
عز بغيظ وهزار:هو انتي لسة مستوعبة اني جوزك
اوتار ضحكت:تصدق اه انا مكنتش حساها بردو انا النهاردا صاحية بشعور كدا حلو اللي هو ياااه
حضنته وهو ضحك على تصرفها:لاء بجد ايه الفرحة دي كلها
اوتار:بليل تعرف
باست خده وطلعت وهو ابتسم بحب:ربنا يسعدك دايما يا رب
احلام باصة لاوتار وهي في المطبخ وباصة لبطنها:انتي بتعملي ايه
اوتار ابتسمت:طنط احلام انتي هنا معلش مخدتش بالي:انا بعمل
وطت صوتها:تورتة
احلام:عشان ايه؟
اوتار افتكرت ان عز فاقد الذاكرة:انا...عشان البيبي
احلام بسخرية:هو انتي لحقتي يا بت
اوتار بصتلها واستغربت
احلام:اطلعي برا المطبخ يلا
اوتار بصوت مهزوز:هو في ايه....هو حضرتك مش فرحانه....
احلام:وايه اللي يفرح؟
اوتار بصتلها بدهشة:انا حامل وهبقى ام لأبن عز ابنك
احلام بغضب:انك تبقي ام ابن عز ايه اللي يفرح انتي شايفة نفسك ايه هااا انتي من دلوقتي بتتدلعي وتتحكمي في عز اومال لما تولدي عارفة الحمد لله انه نسيكي
اوتار:انتي لسة محبتنيش انا كنت فاكرة ان
احلام قاطعتها:انا عمري محبيتك ولا هحبك فااهمة مش معنى اني بقيت معاكي وقت محنة لما كان عز في خطر فأنا كدا اتقبلتك فاهمه
اوتار بغضب:اموت واعرف انتي شوفتي مني ايه وحش يخليكي تعملي معايا كدا دا انتي تقى كنتي بتعامليها احسن من كدا وهي وامها اقذر من القذارة ازاي انتي مش حاسة ازاي عامية عن كل دا وهي حاولت توقع جوزك
احلام بغضب افتكرت اللي سليم عمله سحبتها من شعرها:انتي اتجننتي يا بت انتي هتنسي نفسك يا بنت اسيا
اوتار صرخت بألم:حاسبي....طنط احلام سيبيني
احلام:انا كنت فاكرة عز هيقضي معاكي ليلة اتنين وخلاص خلصت ويرميكي بعيد عننا بقى لأن دا اخرك فاهمه؟
اوتار بصتلها بصدمه وبدموع:انتي ازاي تقولي كدا احنا بنحب بعض زي اي زوجين وعز بيحبني
احلام:للأسف انا عارفة زي منا عارفة انك هتجرحيه بخيانتك ليه واهي ابتدت بأمجد وبعدين عز وزياد دلوقتي
اوتار بغضب:دا زي اخويا فاهمه زياد دا اكتر من اخ ليا انتي بتقولي ايه هو بيحب تالين فعلاً وانا بحاول اساعده ااااه سيبيني
احلام ابتسمت لضعف اوتار معاها وزاتها بعنف:اياكي تفكري تعلي صوتك انا هنا ست البيت فاهمه وانتي كنتي هنا في مقام خدامه
اوتار حطت ايدها على بطنها بألم
احلام قلقت وحست انها زودتها ونسيت انها حامل
اوتار بصتلها وبسرعه جرت على برا دخلت الحمام وقعدت ترجع واحلام حست انها السبب وقلقت:انتي حاسة بإيه؟
عز سمع صوتها قرب:في ايه يا ماما
اتفاجا باوتار دخل بسرعة مسك دماغها:مالك في ايه
اوتار بترجع في الحمام وهو بيطبط على ضهرها بقلق احلام ملاحظاه ومستغرباه
اوتار خلصت وغسلت وشها وحست بنفسها دايخة وهو حس بيها حضانها وهو بيطبطب عليها:اهدي اهدي بس مالك حاسة بإيه يا حبيبتي
اوتار كلام احلام ضايقها وراحت معيطة
عز قلق ونسي امه اللي واقفة:مالك يا اوتاري اهدي يا حبيبتي نروح المستشفى طيب نروح نكشف تاني
اوتار هزت راسها بنفي وانتبهت لأحلام اللي مندهشة:عز
عز بص لأحلام اتنهد بضيق واضطر يحكيلها بس اكد عليها متبينش
اوتار بصتلها بدموع
احلام بصت لأوتار وخرجت
عز:تعالي نطلع انتي لازم ترتاحي
اوتار مسحت دموعها وهزت راسها بنفي:قولت كويسة والله متقلقش
عز باس ايدها:ازاي مقلقش يعني
اوتار ابتسمت واحلام اتضايقت من معاملة عز الزيادة لاوتار وخرجت
اوتار:متخفش والله
عز:منا مش عارف ايه اللي بقى يحصلك
اوتار ابتسمت:انا كويسة والله اتطمن وسيبني بقى
خرجت ودخلت المطبخ خلصت التورتة وحطتها في التلاجة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عمران سمع خبط على باب مكتبه: ادخل
عشق دخلت وهي شايلة ايان ونايم وقف بسرعة وخده منها ونيمه على الكنبه
عشق بصاله وهي بتترعش نوعآ ما ومش عارفة تتكلم
عمران: مالك يا عشق في ايه
عشق بقلق ودموع: معاك حق مكنش ينفع موفقش اتجوزك.. انا موافقة
عمران ابتسم بدهشة: بجد
عشق هزت راسها بإيجاب: ب... بجد
عمران سحبها وباسها وهي اتصدمت وبعدت بسرعة وزاته بعنف:عمراان
عمران حط ايده على شفته بالم: ايه يا عشق مالك
عشق بدموع: وفقت اتجوزك اتجوزك يا عمران انت فاهم
عمران هز راسه بإيجاب وابتسم: طبعآ فاهم وهنكتب الكتاب وهنعمل احلا فرح ومن هنا ورايح مش هتسيبوا الڤلة
عشق هزت راسها بإيجاب ومدتله رزمة فلوس: اتفضل مش محتجاهم
عمران: دا حقك وشغلك مش اعانة مني هااا يلا هوصلكوا
عشق قربت تشيل ايان عمران شاله ونزلوا عشق خادته وهتركب ورا مسك ايدها: على فين قدام هنا اركبي هنا
ركبت وعمران ابتسم وركب وهو باصصلها ومبتسم بإعجاب وهي دافنه وشها في ايان استغرب ووصلوا على البيت قال للكل انه هيتجوزها وحلم كانت وصلت وقعدة معاهم
احلام: عمرااااان انت اتجننت
سليم ابتسم وبص لعشق: مبروك
عشق ابتسمت بإصطناع
اوتار: مبروك
احلام: انا مش موافقة
حسام حضن عمران وتالين حضنت عشق بسعادة: مبرووووك الف مبروووك
احلام زعقت : انتو مبتسمعوش
عز: ماما ممكن تهدي في ايه
حلم بإستغراب: هو في ايه ايه المشكلة يعني؟انه عايز يتجوزها؟
احلام: سيادته عايز يتجوز بنت من منطقة زبالة هي واللي فيها لاء وكانت عايشة مع واحد قذر والله اعلم ايه اللي حصل بينهم ومعاها عيل وعايزة ابني يقع فيها وانا افضل ساكته وسيباه
عمران اتنرفز وزعق بغضب: هي ملهاش ذنب ولا في شارعها ولا في جوز امها هي انسانة نضيفة وجميلة ودا اخوها
حلم بإستحقار بصت لأحلام: غريبة انتي بتحاسبيها انها فقيرة مثلآ ولا ايه مش فاهمه انهي عقل يقول انك تدوسي على حد لمجرد انه مش زيك؟؟ انتي بتحسسيني انك عمرك متعلمتي حاجة ولا في مجتمعك ولا في حياتك ميتجوزش واحدة لمجرد انها يتيمه يا ترى انهي عقل يقول كدا؟؟
عز واوتار بصوا لحلم بإعجاب وبصوا لبعض بإستغراب
احلام بغضب: اخرسي انتي شكلك زيهم
سليم صرخ فيها: احلااااام خلاااااص انا فاض بيا من تصرفاتك
احلام بنفس حالة الغضب صرخت فيه: انت ملكش دعوة بقى انت السبب في كل دا وانت اللي مقويهم
سليم: عشان مش لازم يقسوا مش لازم يدوسوا على مخاليق ربنا
احلام: دي مش طيبة دا غباء وانت غبي
سليم ضربها بالألم وهي صرخت بالم وصدمه
الكل اتصدم
عشق رجعت خطوة وجت تمشي عمران مسكها وحس بخوفها رغم القوة اللي كانت رسماها
احلام بدموع بصت لسليم: طلقني
سليم بصلها بتهكم وهو بنفس حالته: انتي طالق
الكلمة نزلت على الكل زي الصاعقة وبصتله هي كمان بصدمه
سليم: انا جازفت كتير واتحملت كتير وانتي بقيتي لغياني خلاص انا معنديش استعداد ادي تاني لاني خلاص طول عمري وانا بتنازل وبعدي بس مش ضعف مني دا كان حب انتي عايزة تقعدي مع ولادك في امان هنا اهلآ وسهلآ عايزة تمشي الباب يفوت الف جمل ومع السلامة
عز مسك سليم: بابا اهدى ممكن
سليم سابه وطلع على اوضته
احلام وقعت على الكرسي بصدمه:دا طلقني؟؟بعد السنين دي كلها وبسبب مين بسببك انتي
بصت لعشق اللي عايزة تمشي وعمران ماسكها واتكلم:كل دا بسببك انتي وبس يا ماما يا ريت تراجعي نفسك
احلام بتعيط:هروح فين انا دلوقتي
حلم بسخرية:من شوية كنتي بتقولي انتي جايه من المكان الفلاني وانتي مش عارف ايه بيتهيقلي هتحتاجي تروحي تقعدي هناك في المكان اللي هي جاية منه بيتهيقلي مش هترفض عشان باين عليها غلبانه او بلغتك هي غبيه؟؟
عز:حلم اسكتي
حلم بصتله يغضب:للأسف حاجة زي دي وعقليه زي كدا مبقدرش اسكت عليها
اوتار بصلها بإستغراب بس اعترفت بينها وبين نفسها انها قوية بشكل جميل واتمنت تبقى بنتها قوية كدا بس اتراجعت وفوقت نفسها دي نصابة
احلام بتعيط ووقفت عز مسكها:هتروحي فين
احلام بغيظ ودموع:هطلعله اشوفه دا ازاي يطلقني ومن امتى منا على طول بتعصب ازاي يطلقني انا دا انا مش ماشية وقاعدة على قلبه
طلعت وهما ضحكو الا عشق عمران خدها طلعها اوضته وهي بصتله بإستغراب:دي مش الأوضة اللي كنت
عمران:اه منا عارف دي اوضتي انا
عشق بقلق:وليه اوضتك انت
عمران بيقرب ياخد ايان:ايه يعني كلها ايام وتبقي مراتي فين المشكلة متخافيش هاتيه
عشق بدموع بعدت وهي حاضنه ايان:متقربش متقربش ارجوك...
عمران:في ايه مالك فهميني وايه اللي جابك
عشق عيطت بإنهيار وايان ابتدى يفوق وهي فقدت السيطرة على نفسها:مش عارفة اعمل ايه ولا اروح فين مش عارفة اعمل ايه وخايفة عليه مش عارفة مش عارفة
عمران قعد قدامها بضيق:طيب اهدي بتعيطي ليه انا اسف مش هكررها تاني بس قوليلي ايه اللي حصل
عشق بتعيط
ايان بيمسح دموعها:عشق
عشق بتحاول وتتماسك وحضنته:انا كويسة واللهي كويسة
ايان:هو جه تاني؟
عمران:مين دا
ايان:محمد الوحش دا
عمران:جه امتى
ايان:قبل منمشي شد شعر عشق وذأني وخدها في الأوضة ضربها وهي عيطت وبسرعة شالتني ركبنا تاكسي
عمران بإحراج:هو دا اللي جابك خوفك من محمد ووقعتي في اللي انيل منه
عشق بصتله بدموع واستغراب
عمران بضيق:اه انا اللي انيل...فكرت فيكي بطريقة مش حلوة بس بجد انا معجب بيكي
عشق:انا موافقة اتجوزك
حضنت ايان بدموع وحب:عشانه انا مستعدة اتجوزك بس توعدني تهتم بيه اوعدني....
عمران:عشق انا فعلآ بحبه
عشق هزت راسها بإيجاب:بس اوعدني بردو ان مهما هيحصل مش هتكرهه او تقسى عليه اوعدني انه هيبقى زي ابنك ارجوك
عمران ضحك:زي ابني مرة واحدة؟
عشق خوفها زاد من عمران وهو فهم انها قلقت اتنهد:مقصدش اقصد اني صغير مش متخيل نفسي بابا لكن هو هيبقى اعز عندي من ابني
عشق:ب..بجد
عمران:اوعدك هحافظ عليه اوعدك
عشق ابتسمت:شكرآ يا عمران
عمران ابتسم وشاله وايان ابتسم:هتتجوزها
عمران ضحك وباس خده:اه هتجوزها ومن هنا ورايح هتقولي بابا عشان انا هبقى باباك يا جميل يا صغير انت
عشق ابتسمت وهي شايفه علاقته مع ايان وازاي حلوة
سليم كاتم ابتسامته وواقف في الشباك: عايزة ايه
احلام بدموع: رجعني انت ازاي تطلقني ومش اول مرة تهددني بس المرة دي بسهوله نطقتها
سليم: مش انتي اللي طلبتي
احلام عيطت اكتر: من امتى وانت بتسمع كلامي انت عارف اني بحبك ومرضتش سارة تدخل وانا متكلمتش لأنها مش هتبقى اغلى منك بس انك تطلقني عادي كدا بسهولة وتطردني والباب يفوت الف جمل
سليم: يمكن تفوقي وتبطلي اللي بتعمليه دا
احلام بدموع: انا كل اللي عمالته اني عايزة مصلحة عيالي عايزة اشوفهم مرتاحين
سليم اتنرفز: عيالك يا احلام مش صغيرين عيالك بيظلموا بس مبيتظلموش ودي اسوء عمران انا بلاحظه سعات بيتحول لو عاوز حاجة في الشغل لاء مبيفكرش اللي عايزه بيكون كل حاجة عنده مباحة وانا خايف ليسوء الوضع
احلام بصاله بدموع: مكنتش اقصد بس اتعصبت انه هيورط نفسه
سليم: تاني هيورط نفسه تااااني مش عمران يا احلام هي اللي هتتورط صدقيني دا دماغه طقت متفهميش هو عاقل ولا متخلف
احلام بدموع هزت راسها بإيجاب
سليم باصصلها: انا عايز ارتاح
احلام: سليم....
سليم اتنهد: افندم
احلام بدموع: انا بحبك.....
سليم بصلها وابتسم وهي جريت حضنته وعيطت وهو حضانها: اهدي يا احلام وفكري في تصرفاتك بلاش تضغطي عليهم وكل واحد عنده مشاكله
احلام بدموع: انا اسفة يا سليم
سليم باس ايدها: وانا اسف ورجعتك يا ستي لعصمتي ومش هكررها تاني متخافيش سامحيني
احلام ابتسمت وباست خده
سليم بيطبطب عليها بحنان: ربنا يهديكي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

حبيبة قاعدة هي وجودي ومصطفى بيتفرجوا على فيلم وبيضحكوا وتقى قاعدة بعيدة عنهم سرحانة وبتفكر في سارة وكل اللي حصل اتنهدت بضيق وغمضت عينها: بكرهك بكرهك
الباب خبط وجودي فتحت بسرعة ومازن دخل تقى انتبهت وهو قدامها ابتسمت: بابا
مازن: قاعدة لوحدك ليه كدا
تقى: مفيش.... قاعدة كدا
الباب خبط ومازن بص بإستغراب: مين جه؟
مصطفى: اكيد ابن خالي
جودي فتحت وتقى سمعت صوت دوشة وهيصة وصويت بمرح واستغربت وهنا دخل شاب بضحكة مشرقة عينه عسلي وسنانه تشبه بياض الثلج شعره اسود وليه ذوق مختلف في اللبس بس شيك كح بإحراج: كدا يا عمتو مش تقولي عندك ضيفه اهلآ
مد ايده لتقى وهي سلمت وبعدت ايدها بصلها وابتسم: انا بدر
تقى بتجاهل بصت لمازن: بعد اذنك
دخلت اوضتها ومازن بصله: منور يا بدر
بدر: مين المزة دي يا عمتو
مازن ضربه: اتلم
بدر اتألم بضحك: الله مقصدتش
جودي: دي تقى اختي يا لمض
بدر: اختك منين انتو هتشتغلوني
مازن: دي بنتي وملكش دعوة بيها انا مش ناقص زيها زي جودي كدا فاهم
بدر: الله فاهم يا جوز عمتي فاهم
تقى في اوضتها سراج اتصل وهي استغربت وردت:الو
سراج ابتسم:جايبلك خبر انما ايه جامد
تقى:انت مش قولت خلاص كل اللي بينا انتهى
سراج بخبث:هو كان في حاجه بينا عشان تنتهي مقولتلك وانتي اللي مرضتيش
تقى بغضب:احترم نفسك انا
سراج قاطعها وهو بيكمل كلامها بتريقة:انا ملك عز وبس انا ملك عز
تقى بغضب:سراااج
سراج ضحك بإستفزاز:طب اهدي بس كدا عز فقد الذاكرة ونسي كل حاجة نسي اوتار ونسي اللي حصل معانا تمامآ
تقى بصدمه:ازاي؟
سراج:في حادثة الطيارة يا روحي
تقى:انت بتتكلم جد يا سراج
سراج ابتسم:اه بتكلم جد وخدي فرصتك بقى
تقى ابتسمت وقفلت:يعني هو نسي اني جيت على البيت اصلا...يمكن دي مش صدفة (ابتسامتها اختفت)يمكن قدر ونصيب....

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الخامسة والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-