رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السادسة والعشرون 26 | روايات ندى محسن

    نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السادسة والعشرين من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 26 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل السادس والعشرون

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 26
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز لاوي ايد حلم: اعقلي يا مجنونة سيبي السكينه
حلم بغل ودموع: قتلته ليه ليه حرام عليك ليه تعمل كدا ليه عملت كدا انت كنت عايزني انا ليه تقتله
عز ضرب ايدها وغصب عنها وقعت السكينه وهو لاوي ايدها لورى بإيد واحدة وخلاها تبصله: مقتلتوش انا جيت لقيته مقتول
حلم: وجيت ليه وعرفت مكانه ازاي
عز:جيت عشان اعرف مكانك وعرفت مكانه ازاي هو اللي كان عايزني اعرفه ولو بالصدفة
حلم بغضب:مش فاهمه ومش مصدقاك
عز:انتي اختي ودا اللي خلاني رجعتله تاني لما اداني ورق وشهايد ميلاد لينا.....لما روحت ولقيت شعره ليكي على السرير وعملت تحاليل DNA وعرفت انك اختي
حلم بعد تصديق:انا بنت صاحب روبرت انا ولارا وانت عز الرائد عز سليم المنشاوي
عز بص حواليه شاف جريدة مسكها وابتسم لما لقى خبر انه متبني ومدهلها بترقب:ودلوقتي؟
حلم بصاله:انت بتكذب انت
عز: مكنتش متخيل اني هبقى سعيد لما اشوف الخبر دا دي الحقيقة ولازم تصدقيها انا هساعدك وهخرجك من كل دا
حام بسخرية:والله؟؟وانت لسة فاكر؟
عز حكالها كل حاجة من اول معرف انه مش ابن سليم المنشاوي
حلم كانت في حالة صدمة وذهول هزت راسها بإيجاب:سرا....سراج
عز التفت لأحمد المقتول وكأنه اكتشف حاجة وبص لأثار الدم: هو كاتب سرا يبقى قصده سراج سراج اللي قتله
كلم سيف وقاله يجي وشرحله الوضع بسرعه
حلم حطت ايدها على بؤها:انا لازم اروح للارا لازم ابعدها عن المكان
عز مسكها:انا معاكي
مشيوا وحلم تفكيرها مشتت الباب خبط وفتحت بنت شعرها طويل شبه حلم بس ملامحها تبان بريئة جدآ لابسة فستان بسيط بكتاف عريضة بعدت بخوف وبصت لحلم وحلم حضنتها:متخافيش انا هنا هو...
سكتت وبصتله وابتدت تحكي كل اللي قاله عز ولارا بصلها بصدمه
عز بإرتباك وتوهان ميفرقش عنهم:انتي لارا
لارا بصتله
عز ابتسم:انا عز انا حقيقي مكنتش اعرف ان عندي اختين حلوين كدا
حلم بصاله ومش عايزة تديله كل الأمان ممكن تكون لعبة عشان الحكومه توقعها بس احساسها بيقول انه صادق وعمر احساسها مكذب
عز:مالكوا بقولك انا هموت من العطش
حلم وقفت دخلت تجيب ميه وعز بص للارا: انتي مالك حاسس انك عايزة تقولي حاجة مبتتكلميش ليه
لارا بصت في اتجاه المطبخ
عز: مالك عايزة حاجة اتكلمي
لارا بصتله
عز: قولي اللي عيزاه
لارا بقت متعصبة ودا بان عليها
عز مسك ايدها: انتي كويسه
لارا زاته وجريت على المطبخ وحلم كان طالعه وقعت الصينيه اللي حلم مسكاها ومسكت فيها بخوف حلم بحنان غير معهود على شخصيتها: باااس بااااس انا هنا اهو مفيش اي حاجة مفيش اي حاجة تخوف
لارا شاورت على عز
حلم بصتله: ممكن تقرب شويه
عز قرب بإستغراب: في ايه؟؟ انا مش فاهم
حلم حطت ايدها على وشه وطبطبت عليه ولمست شعره وكتفه: حلو مش وحش مش كدا
لارا بصتلها وابتسمت
عز بيحاول يحد من جو التوتر وهو مش فاهم: انتي ليه محسساني اني حيوان اليف
حلم بصتله بجدية: مش دا قصدي
عز: اومال وهي مبتتكلمش معايا ليه
حلم: عشان مبتتكلمش اصلآ
عز اتفاجأ: ايه؟؟ ودا من امتى
حلم: من تلت سنين
عز: ايه السبب طب اتعرضت على دكتور؟
حلم: لاء والسبب ميخصكش
لارا دفنت وشها في كتف حلم وشاورت على عز كأنها طفله بتستخبى في مامتها وخايفة تقرب من اي غريب
عز: طيب ممكن تهدي متخافيش مني
حلم بصتلها: ممكن تعملي اللي انتي عيزاه بس تسمعي الكلام وقت مقولك
لارا ابتسمت بخوف وجريت على اوضتها قفلت الباب وسمع صوت خبط جه يقرب وقفت حلم قدامه وهزت راسها بنفي: متدخلش لو سمحت سيبها
عز: هي بتعمل ايه
حلم: بتحط حاجات ورا الباب
عز: وليه؟؟
حلم: عشان تنزل تحت الأرض
عز بصدمه: وليه؟ وازاي؟ انتي بتهرجي؟
حلم: ليه عشان تستخبى انما ازاي في مخبأ
عز بعدم استيعاب: انتي ليه محسساني اني شخص مختل وان كلامك طبيعي
حلم: انا فعلآ كلامي طبيعي
عز باصصلها وغموضها قلقه:هي ليه كدا وايه السبب
حلم: هي المفروض انها ميته المفروض ان دانيال قتلها او هو فاكر انه قتلها
عز: ازاي؟
حلم: عجبته حيويتها وبرائتها وقرر ميسيبهاش تفلت من ايده.... حاول يقرب منها ...اتدخلت اجبرني اني ابعد وانا مقدر اعارضه بعدت فعلآ وكنت سمعاها بتصوت وبتستنجد بيا بس دا كان امر مفيش حد يجرأ يعصي دانيال وفجاة صرخت صرخة كانت بمقياس صاعقة كان اخر مرة صوتها يطلع دخلت لقيتها غرقانة دم وهدومها متقطعه دانيال زير نساء من الدرجه الأولى بس هي هانت رجولته برفضها وضربها وكانت هتموته وانا عارفة كدا بس مكنتش اعرف اللي هو هيعمله وكان نتيجة اللي عملته انه سبقها بضربه سكينه في صدرها دخلت وهو رماها وقالي ادفنها وكانت بتطلع في الروح انا خدتها وروحت لأحمد يساعدها وهو اللي اهتم بيها وسراج جالي قولتله انها ماتت ودفنتها وهما صدقوا بس هي نجت بإعجوبة من ساعتها بتخاف ومبتأمنش لغيري يقربلها فكرة اني انقذتها مبتحبش تقعد مع حد كانت الأول متحبنيش معاها كانت تنزل تحت الكرسي تحت السرير مش تصرفات حد عاقل لقيتها في مرة بتحفر في الأرض وعايزة تستخبى وكأنها بتدفن نفسها بس انا ريحتها وعملتلها مخبئة مبتعملش في حاجه غير الرسم شغبطة بتشغبط وبس وشرطت عليها لو مش عيزاني انزل تسمعي الكلام وتقعدي معايا ووفقت
عز مصدوم وكأنه دخل عالم غريب عليه: انا عايز... اشوفها ازاي هتخرج وهي خايفه
حلم دبت برجليها على الأرض وشويه كان سامع كركبة والباب اتفتح نص فتحة حلم ابتسمت: هي بتسمع كلامي
عز بغضب: انتي بتروضيها انتي بتتعاملي معاها كانها
حلم بغضب: انت تخرس فاهم
عز كان هيفقد اعصابه معاها بس اتمالك نفسه
حلم همست: اولآ مفيش كلمه تتقال قدامها ومش لازم تعرف ليه ثانيآ انا بحاول اتعامل معاها سواء بالذوق او بالعافيه
قربت منها وهمست ولارا بصتلها بدموع وراحت معيطة
عز بغضب: قولتيلها ايه يا بني ادمه انتي
حلم بضيق: انت مش هتخاف عليها ادي يا ريت تخف مشاعرك دي هي مش طفله
عز: قولتيلها ايه
حلم: هنمشي فترة من هنا دا اللي قولته
عز جه يدخلها حلم مسكته: هتصعب الأمور اكتر
عز بعد ايدها: سمعت منك كفاية يخليني احكم
دخل الأوضة كانت بحالة كويسة استغرب فين المخبأ؟؟ بص لحلم وهي بصت على الأرض بس مش ملاحظ اي تغيير
حلم دبت على الأرض مرتين واتفتح باب سري وعز استغرب بس معلقش ونزل على السلالم لقاها بتعيط في وسط ورق وعجبه ان حلم قد كلامها ومنزلتش معاه لمجرد انها قالت للارا انها مش هتنزل
لارا بصتله ووقفت بغضب
عز بيبص حواليه: لقى شغبطة فعلآ بس اتجمعت على هيئة ظل انسان مشوهه على هيئة حيوانات هي بترسم على طريقة تناسب المتاهه اللي هي فيها لاحظ صورة بحجم طبيعي بالشغبطة بردو ومكتوب عليها Dad زاته لبرا وهو متحركش بتزأه مسك ايدها باسها وهي بصتله بصدمه وتفاجأ وهو ابتسم بحنان: انا اخوكي زي بابا كدا مش نفسك في بابا يا صغيرة
لارا بتوهان شاورت لعز على الصورة اللي مكتوب عليها بابا
عز هز راسه بنفي: دي صورة انما انا حقيقة
لارا قربت ايدها من وشه بتردد لمست شعره ووشه ومسكت ايده حطتها على وشها وابتسمت هو مش فاهم هي بتعمل كدا ليه بس اتفاجأه وهي فرحانه وبتحضنه باست خده وادتله الورق بتاعها وكأنها طفلة اللي يشوفها ميقولش ان عمرها تقريبآ 25
لارا بصتله بإستغراب
عز: مالك
لارا مدتله صوره مكتوب عليها حلم
عز: عيزاكي تمشي توديكي مكان امن
لارا كشرت ومدتله كل الورق
عز: انتي عيزاه معاكي
لارا هزت راسها بإيجاب ولفت نظره صوره لشخص بالشغبطة بس حمرا مسكها وشاف عليها اسم دانيال بصلها وهي بصت للصورة وابتسمت وهو استغربها مسكت الصورة وحطتها قدام صورة تانيه بنفس المنظر ومكتوب سراج
حطتهم في درج صغير استغرب وهي جريت على فوق فتح الدرج واتفاجأ باللي فيه كان فيه صورة متشغبط عليها لحد متجمعت على شكل بنت صغيرة وصورة تانية مكتوب عليها بابا استغرب من عقليتها اللي مش مفهومة خرج ولقى حلم بتسرح للارا وبتلبسها الجزمه:يلا بينا يلا
لارا كشرت
حلم اتكلمت بنفاذ صبر:لارا اسمعي الكلام والا انا هوديكي لدانيال
نزل الأسم على لارا زي الصاعقة حس عز انها اتكهربت حاوطت رقبتها في شرود وحلم ندمت على تهورها مسكت ايدها:لارا انا اس
قبل متنطق كانت لارا زأتها بعنف وبتجري على الشباك مسكها عز ومنعها تتحرك وهي بتضرب فيه حضنها بكل قوته لحد مهديت وبص لحلم بغضب:يا ريت تفكري في كلامك
حلم اتنهدت بضيق وقرب من لارا حطت ايدها على وشها وبتهديها:بس خلاص اهدي بس
عز:انا هاخدكوا معايا
حلم:تاخد مين؟؟انت اتجننت نروح فين معاك يا سيادة الرائد
عز:انا اخوكوا ومؤقتآ هاخدكم لڤلة سليم المنشاوي
حلم بتفكير بصت للارا:خدها هي وخلي بالك منها كويس هي محتاجة معاملة خاصة زي منت شايف
عز:وانتي
حلم:انا هروح لدانيال
عز بغضب:انتي ناسية هو ايه وهو السبب في حالة لارا دي
حلم:تفتكر دا هيخليني اسيبه هو ميقدرش يأذيني غير اني بقى معايا اللي بيحميني انا ميتخافش عليا انا يتخاف مني يلا سلام وهبقى اجي اشوفها دا لو مفيش حد مراقبني
مشيت وهو ماسك لارا ضمها ليه بحنان:انتي هتيجي معايا في بيت جميل هيعجبك
لارا بصتله وهي ساكته

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen
سارة فتحت عينها شافت قدامها الدكتور ابتسم:حمدلله على السلامة
سارة بتتكلم ببصعوبة:انا..فين...ازاي...انا..
الدكتور:متتعبيش نفسك كويس اللي حاولوا يموتوكي ملحقوش جرح رقبتك كان سطحي والبركة في الشباب الجدعان اللي لحقوكي ارتاحي عشان تقدري تتكلمي حضرت الظابط محتاج ياخد اقوالك
سارة غابت عن الوعي تاني

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

اوتار قاعدة في اوضتها لابسة بچامة مريحة وفي انتظار عز شافت عربيته وقفت قدام البيت نزلت تستقبله برا زي عادتها وشافت واحدة متعلقة في ايده ودافنة وشها في كتفه وهو شايل شنطة الواضح انها شنطتها بصتله بإستفسار:مين دي؟؟انت لحقت
عز ضحك بغيظ:يعني ايه لحقت دي!! هروح اتجوز عليكي مثلآ
اوتار:يعني مين بردو
عز ساب الشنطة وحط ايده على راس لارا بحنان:حبيبتي اهدي
اوتار بنفاذ صبر وهي مش شايفه وشها ونسيت انها ممكن تكون اخته :حبيبتك؟عز فهمني في ايه
عز بإستفزاز:اه دي حبيبتي وروحي وعقلي
اوتار بغضب:ععععععز
عز ضحك:اختي دي لارا اهدي شوية هتخوفيها
اوتار:وهي ساكته ليه وانت مستفز ليه وهي لسه تقريبآ في حضنك
عز بصلها وعرف انها غيرانه وابتسم مسك ايد لارا اللي عايزة تبعد ومتقربش من اوتار ووقفها قدمها:دي اوتار مراتي
لارا بصتله
عز:دي حلوة اووي وطيبة خالص
لارا بتبعد عنها بخوف
اوتار بغيظ:هو انا بخوف
عز شايف لون عين اوتار بيغمق وهو اتنهد قرب طبطب على راسها وحط ايده على وشها بحنان وعلى كتفها زي حلم معملت وبص للارا سحبها ووقفها قدام اوتار:شوفي حلوة ازاي
اوتار بصاله بعدم فهم:هو في ايه
لارا قربت ايدها من وشها وطبطبت عليها وابتسمت
عز:يلا ندخل
خد لارا ودخل:تعالوا
اوتار ماشية وراه ووقفت بألم حطت ايدها على بطنها هتتحرك اتألمت:ااااه معلش اديني هبقى هادية اهو
دخلت وهو قعد لارا وهي ماسكة فيه
عز:اهدي مش هسيبك
اوتار مستغربه تعلقها في عز بالشكل دا قربت:اختك مجتش معاكي ليه؟؟
عز بصلها
اوتار بغيظ:انا بكلمك على فكرآ
عز سحبها بشكل مفاجأ بعيد عن لارا وهي بعدت ايده بعنف:في ايه يا عز
عز بدهشة:ايه يا اوتار دي اختي انا مش فاهم تفسيرك دا
اوتار اتنهدت:عز انا اول مرة اشوفها وهي مزوداها وولا بترد عليا و
عز قاطعها وبصوت شبيه بالهمس عشان لارا:اوتار هي مبتتكلمش
اوتار بصتله وحست ان مشاعرها انجرفت في طريق غلط
عز بحنان حاوط وشها:هي بتخاف ومكنتش تعرف غير حلم وبصعوبة وثقت فيا فأرجوكي خليكي زي منتي معاها متغيريش اسلوبك وطبيعتك الحنينة واللي بتاخد قلب اي حد
اوتار:انا اسفة...بس اتعصبت من الطريقة مكنتش اعرف بس ليه هي كدا؟
عز:بعدين بقى تعالي
بصوا ملقوهاش استغربوا وعز اتخض لتكون خرجت بس الباب كان مقفول ومازال ومسمعوش صوت فتحه سمعوا صوت خبط اوتار راحت عن السلم لقيتها قاعدة تحته بتحاول تدخل في اضيق حته:عز تعالى هي هنا
عز جه وقرب خرجها وحضنها:اهدي اهدي انا عارف انك بتضايقي من الوسع بصي تعالي هوريكي اوضة حلوة اوووي هتعجبك
خدها للأوضة اللي قدامهم وهي بصتله وبصت لاوتار
اوتار طبطبت عليها بحنان:انتي جميلة اووي على فكرا
لارا بعدت وبصت لعز وهو ابتسم فأبتسمت وبصت لأوتار وهزت عز
عز:عايزة ايه بالراحة فهميني
لارا بتحركه وبتشاور على اوتار
عز:ايه يا رورو اوتار
لارا هزت راسها بنفي وحس انها هتعيط
عز:طيب اهدي
اوتار:ممكن تكون عايزة حلم
لارا التفتتلها وهزت راسها بإيجاب
عز:هي هتيجي بس مش دلوقتي عشان دانيال ولا انتي عيزاها تيجي
لارا هزت راسها بتراجع ونفي
عز ابتسم وبص لأوتار:هما اللي في البيت فين
اوتار:كل واحد في اوضته وطنط احلام عند طنط اماني الباب خبط وعز واوتار نزلوا بعد مطمنوا لارا اللي كانت عايزة تبقى لوحدها كانت تالين فنحت وحسام قاعد
.....:لو سمحتي هنا بيت عز سليم المنشاوي
تالين شافت ست غاية في الجمود نبرة صوتها مختلفة لابسة چيبة وبلوزة بشكل انيق ورافعه شعرها والنضارة مخبية وشها كانت تقريبآ في سن امها او اصغر
.....عادت السؤال تاني:دا بيت عز سليم المنشاوي
تالين هزت راسها بإنتباه وحسام جه
اوتار:مين دي اللي بتسأل عليك
عز:معرفش انا مش مستني...
سكت كتنه افتكر حاجة نزل بسرعه:انا عز
الست بصتله:اتمنى يكون الكلام اللي قولتهولي بجد وحقيقي انا استلمت جوابك على قد منا استغربت على قد منا قولت لازم اتأكد هي فين؟
عز بعد من قدام الباب ابتسم بترقب وشاورلها على اوتار
اوتار كانت مستغربة وباصة لعز بإستفهام
تالين همست لحسام:مين دي؟
حسام:وانا ايه اللي هيعرفني
قرب من عز وهمس:مين دي يا عز؟
عز ابتسم وبصله:استنى وشوف
الست وقفت قدام اوتار واوتار بصالها بإستغراب وهي قربت:مش عرفاني...
اوتار بإستغراب:انا شوفتك قبل كدا؟عز؟
الست ابتسمت:ازاي مشوفتنيش انتي اول حد شالك كانت انا انا اللي تعبت في حملك وولادتك ورضاعتك وانا اللي اديتك كل الحب في السنين اللي كنت معاكي فيها وانا اللي لما قررت اختار اخترت راحتك على رحتي اخترت اسيبك مع رعد اللي كانت روحك فيه على اني اخدك واغربك وتندمي في الأخر وتلوميني
اوتار اتلجمت من الصدمه وهي مش عارفة ترد ولا لاقيه كلام ساكته وبصالها وبصت لعز
اسيا ابتسمت بحنان:متخيلتش انك كبرتي كدا بس متغيرتيش كتير انتي لسة جميلة بقيتي اجمل من الأول
اسيا قلعت النظارة اللي بينت عنيها الزرقا بشكل جميل وجذاب واوتار بصت لعز وهو مبتسملها بحنان
تالين بتكلم حسام:انا مش مصدقة حيام بجد دي مامتها؟
حسام:انا مش شاغلني غير امك لو جت دلوقتي
تالين:ينهاار
اسيا باصه لأوتار واوتار مش عارفة ترد او تعمل حاجة واسيا ابتسمت وكأنها حاسة بيها قربت وحضنتها بإشياق:انا مش مصدقة انك معايا انا مكنتش اعرف ان رعد مات
اوتار دموعها نزلت غصب عنها وبقت تعيط وكأنها بتشكيلها كل حاجة حصلت معاها وعز قلق عليها قرب حط ايده على راسها وهي في حضن اسيا:حبيبتي اهدي انتي عارفة ان دا غلط عليكي
اسيا بعدت ومسحت دموعها وباست جبينها وحضنتها تاني بإشتياق:حقك عليا خلاص بقى متعيطيش
عز:على فكرآ المفروض انها هدية معجبتكيش ارجعها يعني
اوتار ابتسمت وبصتله وهو ابتسم:خلاص بقى كفاية دموع
اسيا حضناها وكأنها مصدقت لقتها واوتار بصتلها:انتي ليه سيبتيني وسافرتي ليه بعدتي عنه هو بس انا بنتك ليه هاجرتي وفعلآ انتي هربتي مع واحد
اسيا ملامحها اتغيرت نظرتها اتغيرت بقت قاسية:اوتاار اسكتي
اوتار:انا لازم اعرف
اسيا:اوتار خلينا نأجل كلامنا في الموضوع دا
بصت لعز:محتاجة ارتاح (رجعت بصت لأوتار)وانتي تعالي معايا بصت حواليها بتقيم البيت:محتاجة اتكلم معاكي
خدتها وطلعت على الأوضة اللي في الدور التاني وحسام بص لعز برضى:حركة حلوة اوووي جدآ يعني
عز ابتسم:اتمنى
اسيا:احكيلي بقى ازاي اتجوزتي عز؟
اوتار:مش حضرتك تعبانة
اسيا:ايه حضرتك دي انا امك
اوتار بصتلها
اسيا:هتاخدي وقت عقبال متتعودي عليا عايزة وقت؟
اوتار ابتسمت هزت راسها بنفي:بالعكس انا كنت محتجاكي وجيتي في وقتك رغم معاملة تالين وعمو سليم وحسام وعمران واولهم عز الا اني حاسة اني لوحدي
اسيا:هو بعتلي جواب استغربت بس قولت لازم اجي وجيت من المطار على هنا
اوتار ابتسمت:ودي احلا حاجة
اسيا:احكي بقى
اوتار حكت ازاي جت هنا وحبت عز وهو طلب يتجوزها ومحبتش تحكي اي حاجة عن مشاكلهم او اي حاجة تانية
اسيا:احلام عاملة معاكي ايه
اوتار:كويسة....
اسيا:يعني مش زي اماني؟
اوتار بصت لأسيا وجه في دماغها ان اماني بالنسبة لأحلام ملاك
اسيا:اتكلمي يا اوتار محدش يقدر يتكلم معاكي طول منا موجودة
اوتار:كله تمام بجد انا كويسة
اسيا:انتو كتبتوا كتاب بس ليه معملكيش فرح؟؟
اوتار:الظروف مكنتش تسمح احنا اتجوزنا في ظروف صعبة
اسيا:يعني كتبتوا الكتاب بس ولسة هتتجوزو وانتي قاعدة معاه في نفس البيت؟؟
اوتار اتنهدت:ماما انا حامل
اسيا بصتلها بشيئ من الصدمه:بس...
اوتار:انا وافقت اكون مراته الفرح والفستان واللمه مكدبش انا اه اتمنتهم...بس في ظروفنا كان جوازنا احسن حاجة بسبب عمي جلال وبسبب حاجات تانية المهم انها خلصت
اسيا:هو بيحبك؟
اوتار ابتسمت:اكيد
اسيا ابتسمت:دي اهم حاجه
اوتار هزت راسها بإيجاب: هسيبك ترتاحي انتي والغدا كمان شوية هخبط عليكي
اسيا: كويس عشان محتاجة اتكلم معاهم...
نزلت اوتار وحست بإيد بتحاوطها ابتسمت لما شمت ريحته وحضنته جامد
عز: ايه رأيك في الهدية؟
اوتار ابتسمت: احلا هدية بس انا مش عارفة مالي قلبي بينبض بعنف شعور غريب اووي بس انا فرحانه
عز ابتسم: ودا اللي يهمني تعالي معايا بقى نكلمهم عشان لارا وعشان مامتك وماما جت تحت فيلا
اوتار حست بقلق خصوصآ من احلام انها تعرف ان امها جت وقاعدة هنا....
نزلوا وعز طلب من الكل يسمعه اتكلم عن اللي حصل لما احمد طلبه وقال انه جاب لارا هنا واحلام بصتله بقلق:عز انا خايفة عليك
عز طمنها:هو بس مش بيضر البلد دا دمرهم انا وقعت فيكوا ونجتوني من حاجات كتير لكن هما عانوا كتير
احلام ابتسمت بتداري قلقها:انا عايزة اشوفها يعني هي شبهك؟
عز ابتسم:اه هي نسخة من حلم وواخده لون شعري
سليم:طيب خلينا نشوفها
تالين بصاله ومعملتش اي ردت فعل اتكلمت بصوت مخنوق:بعد اذنكوا...
جت تطلع سحبها:على فين يا جميل
تالين:طالعه
عز ابتسم:وتسيبيني تسيبي اخوكي ومش عايزة تشوفي اختك انتي كمان؟
تالين كشرت:انت هتبطل تهتم بيا
عز ابتسم:لاء يا نور عيني هما اخواتي زي منتي اختي كدا
تالين ابتسمت:لو كان كدا انا راضية
عز:وفي حاجه تانية في ضيفه عندنا هنا
سليم بإستغراب:مين؟
عز:مامت اوتار
احلام بصدمه:مين
عمران بصلهم بإستغراب:مامتها؟
عز:اه انا بعت اجيبها من امريكا ووصلت النهاردا وهتشوفوها على الغدا هي ولارا
احلام بغضب:انت اتجننت يا عز واحدة زي دي هتخليها تقعد
عز قاطعها بغضب:ماما لو سمحتي كفاية
عشق مستغربة من احلام اللي مبتطقش حد
احلام بصت لأوتار بغضب:كنت عارفة انك هتعملي كدا كنت عارفة انك هتستغلي حبه وتعملي اللي انتي عيزاه بس انتي فاكرة نفسك ايه انا صاحبة البيت هنا
عز بصلها بضيق وبص لسليم:انا هاخدهم وامشي....انا مش حابب اكون تقيل عليكوا كدا
عز نجح انه اثار غضب احلام واتراجعت:ععععز متعصبنيييش دا بيتك
عز:دا بيتي.؟؟وهي دي مش مراتي لما تقوليلها دا مش بيتك يبقى ايه
احلام:مكنتش اقصد بس امها لاء...
اسيا نزلت:مالها امها
بصو ناحية السلم وهي وقفت بثبات:انتي اياكي تسمحي لنفسك انك تطاولي في الكلام معاها فاااهمه دي ملكيش دعوة بيها وخرجيها من دماغك والا يا احلا انتي هتشوفي وش مني مش هيعجبك
احلام بغضب:انتي بتهدديني وكمان في
اسيا قاطعتها:اخرسي
عز:خلاص بقى ممكن تهدوا ممكن
اسيا حطت ايدها على كتف اوتار اللي حست انها بتقويها وابتسمتلها بحنان
جه وقت الغدا الكل اتجمع رغم توتر الجو عمران بيخطف النظر لعشق اللي بتأكل ايان وعز بياكل وبيأكل اوتار ومهتم بالناحية التانية بلارا اللي كانت بتاكل واسيا مرتاحة لمعاملته واحلام بتولع سليم بيتابعها بصمت وضيق
لارا جت تقف مسكها:ايه لسة مكلتيش
لارا هزت راسها بنفي ودخلت الحمام
اوتار:هي اكلتها ضعيفة
عز ضحك:زي حضرتك بس خدي بالك لازم تزودي عشان الأستاذ اللي جواكي دا ميموتش من الجوع
اوتار ابتسمت:بعد الشر عليه
عز ابتسم ومسك ايدها باسها:بعد الشر عليكوا
عمران:متخف شوية يا عم عز في اعزب هنا اهو لسة متجوزش
عز:طب شد حيلك بقى عشان اخلص منك ومن قرك
عمران ضحك:شكرآ بس على ايه هتخلص مني الدعوة اتعملت واتوزعت النهاردا وبعد بكرا الفرح
عشق بصتله بصدمه
عمران ابتسم
سليم:هو انت بتتصرف من دماغك؟؟
عمران:ايه يا بابا مش قولتلكوا هتجوز خلال الأسبوع دا واهو الخميس بعد بكرا
عشق بصتله وحست انها مخنوقه طلعت بسرعه
احلام استغربت:هي مالها دي؟
سليم:ابنك بيتصرف من دماغه وهي مش موافقة
احلام:مش موافقة؟؟؟؟مش موافقة على عمران؟
عمران اتنهد وطلع وراها وتالين قعدت جمب ايان تأكله عشان مش طايل السفرة
عمران دخل
عشق بغضب:بطل تدخل من غير متخبط لو سمحت بقى
عمران مسك وشها خلاها تبصله:مالك
عشق زاته بعنف:مااالي مااالي يا عمران انت خدت رايي في حاجه لاء
عمران:رأيك؟ احنا خلاص هنتجوز
عشق بضيق:خلاص هنتجوز صح
عمران حط ايده على شعرها:مالك يا عشق
عشق بعدت ايده:انا كويسة
عمران:انا فاهمك وبعد فرحنا هتعرفي انك بتحكمي عليا حكم غلط
عشق بغضب:صح ايوا
عمران اتنهد:استعدي
عشق بغضب بصاله وهو خرج

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

سراج حاطت رجل على رجل وحلم دخلت بغضب:امممم انت قاعد هنا
سراج ابتسم:كنتي بتدوري عليا
حلم بغضب والدموع لمعت في عينها :قتلته انت اللي قتلته
سراج وقف وحط ايده في جيبه بإستفزاز:اه قتلته يا حلم عايزة ايه
حلم مسكت السكينه وعايزة تضربه بيها:اه عايزة رقبتك
سراج مسكها بصدمه:اتجننتي
حلم ضربت رجله وقع وهي وقعت عليه والسكينه على رقبته بيبعدها بصعوبة وحس انه مش لازم يتحداها حلم غير اي بنت حلم عاشت طول عمرها بتضرب انها تكون قوية
دانيال سحبها زاتها:حلم؟؟
حلم اتنهدت:عايز ايه
دانيال:بتعملي ايه
حلم:هقتله
دانيال:بس انا محتاجه
حلم بغضب:هو قتل هو قتل شخص عزيز عليا
دانيال:وعشان عزيز عليكي كان لازم يقتله
حلم بصتله بصدمه
دانيال حضنتها:لازم حلم ميكونش ليها عزيز ولا غالي حلم معندهاش مشاعر حلم بتنفذ وبس
حلم بصتله
دانيال:حلم انا اللي امرته يقتله
حلم:بس هو معملش حاجه
دانيال:مكنش بيأثر عليكي بكلامه؟؟مكنش بيخليكي عايزة تبعدي عني عن دانيال اللي بيحبك
حلم بصتله
دانيال بص لسراج وشاورله
سراج ابتسم:استأذن انا
مشي وابتسم وبيفتكر اوتار:وحشتيني اووي
دانيال حط ايده على وشها وبيقرب منها وهي بعدت وشها
دانيال:ايه يا روحي خايفة؟
حلم بسخرية:من امتى بخاف انت اخر حاجة كنت خايفة عليها قضيت عليها
دانيال هز راسه بنفي:عيبك انك بتفتكري اني غبي وانا سايبك بمزاجي
حلم:تقصد ايه؟
دانيال:اقصد ايه امممم لارا عاملة ايه؟؟
حلم حست لتاني مرة ان قلبها تلج
دانيال ابتسم بخبث:ايه يا حلم مالك
حلم:عرفت ازاي
دانيال:حبايبي كتتير او نقول اللي بيخافوا مني كتير
حلم بصتله:هي عايشة بقالها تلت سنين بعيدة عنك ومحصلش حاجة وهي معندهاش القدرة انها تأذيك صدقني....
دانيال:منا مصدقك عشان كدا سايبها عايشة
حلم مشيت وروبرت سحبها حط ايده على بؤها ونزلها للبدروم بتاع البيت وسابها:ششش اهدي
حلم:ايه اللي عرفه بلارا
روبرت:هو فيه غيره الأفعى اللي في المخابرات
حلم:سراج انا كنت هقتله كنت هخلص منه
روبرت:عمالتي ايه مع الظابط
حلم:طلع اخويا
روبرت بصلها بصدمه:انتي عرفتي منين مين قالك؟
حلم:انت كنت عارف؟؟
روبرت اتراجع:لاء انا
حلم:كنت عارف؟روبرت اتكلم
روبرت بعد وشه:كنت عارف بس مكنش ينفع اتكلم
حلم بسخرية والدموع في عينها:صح مكنش ينفع
روبرت:صدقيني انا خايف عليكي صدقيني مش هيسيبك لو قررتي تبعدي عنه
حلم:انا شكلي هبعده هو
روبرت: حلم متنسيش انه رباكي
حلم: مش هنسى انه موت اهلي
روبرت بتحذير: ايااااكي تأذيه يا حلم انتي فاهمه
حلم:هو دمر حياتي
روبرت:لولاه انتي عايشة
حلم:لولاه انا عايشة وهو اللي قتل اهلي.؟؟انت بتحبه اووي كدا ليه اموت واعرف جبتله الحب دا منين
روبرت:هو الوحيد اللي وقف جمبي
حلم:وهو الوحيد اللي دمر حياتي...اول مرة احس انك بتتخلى عني يا روبرت....اول مرة....
روبرت اتنهد وهو بيغرز ايده في شعره بضيق:حلم افهمي
حلم:مبقتش عايزة افهم حاجة....
مشيت وهو ضرب رجله في الكرسي بإحباط

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

لارا قاعدة وتالين جت قعدت جميها ولارا حاسة بقلق وقفت بسرعه وجريت على عز مسكته
عز:اهدي لارا اهدي في ايه
لارا خبت وشها فيه
عز:يا حبيبتي مفيش حاجة مالك
تالين:مش عارفة يا عز مكنش قصدي اضايقها
عز اتنهد وحاوط وش لارا:اهدي يا روحي تالين بتحبك
لارا جريت على فوق
تالين:انا مش فاهمه مالها
عز:تالي متنسيش انها تعبانه واظن اني وضحت دا
تالين:خلاص معلش انا بس
عز ابتسم:ولا يهمك انا فاهمك يا تالي
تالين ابتسمت
الباب خبط وعز فتح شاف حلم ابتسم
حلم:هي فين؟
عز:فوق
حلم جريت على فوق
عز وراها مستغرب شاور على اوضتها وحلم دخلت شافتها قاعده ولارا اول مشافتها جريت عليها حضنتها وعيطت
حلم باست جبينها :يا نهار ابيض كل دي دموع حقك عليا بس يا نور عيني بس
عز مستغرب شخصية حلم حاجة ومع لارا حاجة تانية خالص
حلم:عرف دانيال عرف انها عايشة ويمكن عارف انها هنا
عز اتنهد:ميقدرش يقرب منها وهي هنا
حلم:ازاي وسراج معاه سراج بيساعده
عز حس ان في خنجر بيطعن في قلبه ازي صاحبه وصل للمرحلة دي
حلم:انا مينفعش اقعدها لوحدها انا هخليها هنا بس عايزاك تخلي بالك منها كويس متسيهاش في البيت لوحدها
عز:وانتي
حلم:انا مع دانيال...
عز:انا مش عارف انتي ازاي بالغباء دا
حلم:روبرت بيحب دانيال وانا عارفة وواثقة اني مينفعش اتحداه
عز:عشان انتي اللي اقنعتي نفسك بدا دانيال مش من حقه يتحكم فيكي افهمي بقى دانيال لازم ينتهي من حياتك فاهمه
حلم:انا فاهمه بس يا ترى هو فاهم او هيفهم حاجة زي كدا انت بتتكلم في حاجه شبه مستحيلة يا سيادة الرائد
عز:انا بتكلم كأخ مش كرائد
حلم:فين مراتك
عز بإستغراب:انتي عايزة ايه منها
حلم:عايزة اشوفها وعيزاك تخلي بالك منها
عز:في اوضتنا
حلم بعدت عن لارا اللي ماسكه فيها وابتسمت بحب:اهدي في ايه منا معاكي اهو وبعدين مش هبطل اجي واشوفك
لارا ابتسمت بقلق
حلم:تعالي معايا
خدتها وراحت لأوتار وعز معاها خبطت واوتار ردت:مين
عز:افتحي يا اوتاري
فتحت وابتسمت وهي باصة لحلم وللارا بذهول:شبه بعض اووي
حلم ابتسمت:انا جاية اتكلم معاكي مخصوص واوصيكي عليها
اوتار ابتسمت:اتطمني هي قمر وهادية وجميلة جدا ومتنسيش انكم اخوات عز واكيد انا ههتم بيكوا واشيلكوا في عيني
عز ابتسم
حلم:دا اللي يهمني انك تخلي بالك منها
اوتار:بس عندي سؤال
حلم:اللي هو
اوتار:ليه متخليش بالك منها بنفسك
حلم بصت لعز
اوتار:ليه متقعديش معاها هنا؟؟صدقيني دا هيبقى احسن وهنبقى متطمنين ودا مش معناه اني مش ههتم او مش عايزة اهتم بيها انا حابة اهتم بيكوا انتو الأتنين وعلى فكرآ انا اعجبت بيكي جدآ من البداية
حلم ضحكت غصب عنها:اعجبتي بيا وانا جاية على اني مرات الباشا
اوتار ضحكت:الله كدا هتخليني اغير رأيي ولاء يا ستي ماعجبتش بيكي عشان مراته ولا حاجة بس حسيتك قوية كدا ومترديش ان حد يتظلم
حلم بسخرية بصت لعز:مراتك على نياتها اوي هي متعرفش اني تبع اكبر منظمه مافيا ولا ايه؟
عز:بيتهيقلي مراتي معاها حق وهما عارفين اني فاقد الذاكرة وسراج بالذات فمتقلقيش انا بالنسبة ليهم فاكرك مراتي
حلم بصتله وبصت لأوتار
اوتار:اقعدي عشان خاطرها بلاش عشان خاطره مع انه قلقان عليكي
حلم بصت لعز
عز:اقعدي بدل مهو كدا كدا عارف انها عايشة
حلم اتنهدت:ولما يتأكد اني بقيم في بيت الرائد عز سليم المنشاوي اللي ماسك القضية بتاعته لاء وكمان عرفت انه اخويا
عز:وايه اللي هيعرفهم
حلم:روبرت بيحبه يمكن من خوفه عليه يقوله بس لاء لاء انا واثقة جدا في روبرت انا بجد واثقة فيه
عز:وانتي بتاع ايه تثقي فيه اصلآ وللدرجة دي؟؟
حلم:عشان مكنش ليا غيره روبرت مش وحش خصوصآ معايا لو وحش مع الدنيا كلامها معايا انا حاجة تانية
عز:انتي هتبقي هنا ودا الأهم
حلم:مش هينفع
لارا مسكت فيها بعنف خوفآ انها تمشي
اوتار:اديكي شايفه
لارا حاضنة حلم جاامد وحلم ابتسمت بألم:خلاص هبقى معاكي خلاص اهدي
اوتار ابتسمت ولارا اتنطت بفرح وكأنها طفلة
عز ابتسم وحضنهم واوتار مبتسمه وهو شاورلها بصباعه تيجي وهي قربت حضنها معاهم وحلم مستغربة شعورها هي كانت حاسة بشعور جميل لما كان بيعافر انه ينقذها ولما شافت مراته بس دلوقتي حاسة بالدفئ معترضتش وسمحت لنفسها تحس بلأمان وحضنت عز واوتار
تالين بغيظ:ملناش من الحضن جانب
عز واوتار ضحكوا
حلم:هي دي بنت سليم المنشاوي
تالين بغيظ:انا اخته
حلم ابتسمت:على فكرا المفروض انا اللي اغير منك مش انتي
تالين بصت لعز وعز فتح ايده انها تيجي في حضنه وهي راحت حضنته
حلم بصت لأوتار:مش غيرانه
اوتار اتنهدت وبصتلها:هي اخته هو مقتنع بكدا
تالين بصت لأوتار وبعدت:انا معرفش انك ممكن تضايقي
اوتار بصتلها ومعرفتش تتكلم
تالين دخلت اوضتها اللي جمب اوضتهم بحزن
عز اتنهد بضيق وبص لأوتار اللي مش بصاله
حلم:اهدى بس يا عم ومتتحمقش
عز:طيب اطلعي على اوضت لارا انتي هتبقي معاها ولا تحبي يبقى ليكي اوضة لواحدك
حلم:لاء انا هبقى معاها وكدا كدا هدومها وهدومي واحد فهلبس من هدومها وشكرآ
بصت للارا:انا منمتش من امبارح بسبب اني مش عارفة اتطمن عليكي فمصدقت اني اتطمنت عليكي وهنام هتيجي تنامي معايا ولا هتخليكي هنا
لارا شاورت عليها وحلم ابتسمت:طب تعالي بس هتنامي او تلعبي في شعري لحد منام
لارا هزت راسها بإيجاب بإمتنان ودخلوا
عز:فين طنط اسيا
اوتار:فوق في اوضتها
عز هز راسه بإيجاب وضحك:ملهاش حل
اوتار فهمته
عز:عكسك في كل حاجة
اوتار:تقصد طبعها
عز:اه مبتقبلش من حد كلمه
اوتار:دا صح هي شخصيتها قوية جدا
عز:وانتي طيبة جدا
اوتار:تقصد طيبة ولا ضعيفة؟....
عز حاوطها:لاء طيبة وجميلة وقوية بس على طريقتك يا عمري
اوتار ضحكت وبعدت:طب ابعد بس لحد يجي احنا هنا في المحور
عز:خلاص تعالي ندخل اوضتنا
اوتار:هنطلع لماما يلا
عز:امري لله شوفتي بقى انك قوية وبتفتري عليا
اوتار ضحكت وطلعوا قعدو مع اسيا اللي كان كلامها قليل ولبقة جدا واعجبت بشخصية عز وخصوصآ مع اوتار وهي شايفه قد ايه بيحبها وبيعلن دا في كل موقف وكل كلمة ليها
عدى اليومين وحياتهم مستمرة والعصابة بتستعد للعملية وحلم بتروح لدانيال من وقت للتاني وجه فرح عمران الكل بيجهز والميك اب ارتست مع عشق في الأوضة بتجهزها بأمر من عمران
عشق باصة في المراية:شكلي حلو
تالين من على باب الأوضة:انتي حلوة يا عشق
عشق ابتسمت بإصطناع:شكرآ وانتي قمر اووي
تالين ابتسمت وقلبها بينبض بشكل غريب زياد هيبقى تحت بس قلثانه عيلتها كلها جاية واكيد سالم من ضمن عيلتها
اوتار بتجهز هي وعز
عز خرج من احمام:انتي لسة انا هلبس چاكيت البدلة وخلاص كدا
اوتار:طيب اعمل معروف واقفلي سوسته الفستان دا
عز ابتسم وقرب باس كتفها وقفل السوسته
اوتار ابتسمت ولمت شعرها وبتلبس الحجاب
عز بيتابعها بإبتسامه
اوتار:خلصت يا عزي
عز:متمسحي الميك اب دا
اوتار:يا عز دا بسيط اووي وعشان بس الفرح
عز:انتي حرة بس لو حد بصلك والله مش بعيد اقتله واتحملي انتي بقى
اوتار ضحكت ونزلوا
تالين شافت سالم كانت هتمشي وسليم ندالها:تالي تعالي سلمي على عمك
تالين راحت سلمت على عمها (محمود)وسلمت على سالم من غير متبصله بس لفت نظره انه لابس بدلة عكس عادته
زياد بغيظ:هو دا سالم ابن عمها محمود مش كدا؟
امجد بإستفزاز:الواحد حلو مفيش كلام هما اهل المنيا احلو كدا للدرجة دي الواد قمر رغم ان عينه مش ملونه مثلآ طول بعرض
زياد:امجد متعصبنيش
اماني:بطلوا بقى وانت يا حبيبي اهدي
زياد:اهدى ايه وابوها عايزها تتجوز البني ادم دا
عشق نزلت مع سليم وايان معاها وعمران قرب ابتسم ومسك ايدها باسها:مبروك
عشق بعدت ايدها وقعدوا يكتبوا الكتاب وبعديها عمران حضانها وهي بصتله بضيق ولاحظ تشنج جسمها بعد:للدرجة دي؟
عشق مش بصاله
عمران ابتسم:على فكرآ الفستان جميل اوي عليكي
اوتار:عز ممكن طلب
عز:ءأمري
اوتار:غنيلي
وهنا عز شاف سيف ومالك وسراج داخلين......

#استودعكم_الله ♥
يا ريت الكل يعمل متابعة لصفحتي بينزل عليها الرواية بدري 👇
#Nada_Mohsen

اسئلة الحلقة:-
تعامل اسيا هيبقى عامل ازاي مع احلام؟!سارة ممكن ايه يحصلها؟!تعامل سالم مع تالين هيبقى ازاي وزياد ممكن يعمل ايه؟!عشق وعمران ممكن ايه يحصل بينهم وممكن ايه اللي يحصل بوجود سراج في الحفلة؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السادسة والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابعة والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-