نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابعة والعشرين من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
رجل المهام الصعبة الفصل السابع والعشرون
رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة27
بقلم/ندى محسن♕Noody♕
#Nada_Mohsen
اوتار نفخت: اوووف هو عارف انك فاقد الذاكرة واديهم وصلوا فخلاص بقى كدا هتبعد عني وتروح لحلم والمفروض انها مراتك مش كدا
عز اتنهد وراحلهم سلم عليهم وسلم على سراج اللي بيتحكم في تعبيره لدرجة خلت عز مستغرب ازاي اتحكم في نفسه بالطريقة دي
سراج:مالك بتبصلي كدا ليه يا عز؟
عز هز راسه بنفي:ولا حاجه
لارا مسكت في حلم وشاورت على سراج
حلم:متخافيش انا هنا
لارا جريت على برا وحلم جريت وراها شافته قاعدة في الحديقة قربت حضنتها:اهدي خالص عز هنا وهو اخونا وقوي هيقدر يقف قدام اي حد صح وانا معاكي انا اختك وسامحيني مش هسمح انك تتجرحي مرة تانية
لارا ابتسمت
حلم:انا لازم ابقى جوا بقى ماشي مش هتروحي في حته
لارا هزت راسها بإيجاب
حلم دخلت
اوتار مكشرة
سراج عينه عليها بإعجاب
مالك همسله: خف شوية واتلم وشيل عينك شويه
سراج: وانت مال اهلك هو انا ببص بعينك
مالك: مش عايز مشاكل فأتلم بقى
سراج اتنهد وقرب من اوتار: عاملة ايه..... انا منعت اني اشوفك لأني عارف انك بتضايقي من شوفتي
اوتار بتتكلم في نفسها: والله؟؟ عشان بضايق ولا عشان القرف اللي بتحضرله
سراج: عايز اتكلم معاكي انتي وحشاني اوووي بجد انتي وحشاني اووي
اوتار بغضب: مسمحلكش يا سراج وابعد عني عز جوزي ودلوقتي انا حامل وانت خليك ابعد ما تكون عني
سراج اتصدم: حامل؟؟ حامل يا اوتار؟؟
اوتار: ايه يا سراج دي حاجه طبيعية دا جوزي
سراج: دا مش فاكرك اصلآ
اوتار: بس جوزي ودي حقيقة
عز زأ سراج بعيد عن اوتار وهو بيحاول يتحكم في غضبه وحلم قلقت لسراج يعرف ان عز فاكر
سراج: مالك؟
عز: مالي ايه انت هتستهبل دي بنت عم ابويا
سراج: لااا بجد؟
عز: اه بجد ومحدش يقرب منها
سراج بص لأوتار: معلش يا سيدي مكنتش اعرف انها قريبتك اسف يا يا انسة
مشي واوتار بصت لعز: بنت عم ابوك جبتها ازاي دي؟
عز ضحك: والله معرف انا كنت هتجنن
حلم قربت: كنت خايفة لتعمل حاجة ويعرف انك مش فاقد الذاكرة
عز هز راسه بنفي: متقلقيش انا عارف اعمل ايه ودلوقتي تعالي معايا
مسك ايد حلم وراح ناحية الديچيه خد المايك
تالين مكشرة وباصة لعز
سليم: مالك؟
تالين: مليش يا بابا حسيت اني بعدت عن عز من يوم وليلة وهو مش بس بقى مع مراته بقى مع اخواته وانا مبقتش حاجة بالنسبة ليه
سليم: ازاي بقى؟ تالي حبيبتي حتى لو انتو مش اشقاء فانتي اخته وسبق وقولت الكلام دا ولما امك جابته كانت حامل في عمران ورضعوا سوا وعز عارف الكلام دا
تالين: بس بحس اوتار بتضايق وكمان هو رضع مع عمران مش معايا انا وبس
سليم: حبيبتي هي ممكن تكون مش مدركة كدا عز رضع مع عمران فبكدا هو اخوكوا كلكوا هو اخ ليكي ولعمران ولحسام
تالين: وحلم ولارا
سليم: لاء هما مش اخواتكوا لأن عز هو اللي رضع مش هما فهما يجوزو لحسام ولعمران
تالين هزت راسها بإيجاب: اممم فهمت
سليم: وانا هفهمهم حاجة زي كدا في وجود حلم ولارا كمان
عز بيتكلم: النهاردا يوم مميز فأحب اووي اقدم لمراتي حبيبتي واغلى شيئ في حياتي الأغنية دي
بص لاوتار وهي ابتسمت وحلم فهمت هو ليه واخدها جمبوا وابتسمت غصب عنها وهمست: بتستغلني والغريب اني راضيه؟؟
عز ضحك: سماح المرة دي مش عايز اكسر بنفسها
حلم ابتسمت: طيب يا عم يلا غني
عز ابتدى يغني والكل بيسمعه: معروف انا من زمان ولا واحدة بتملالي عنيا جت هي حصل جنان شكلي هيتعلم عليا لاء في تعظيم سلام حلوة جدآ مش عادياااا
عمران غنى معاه وهو جمب عشق تحت بعد مخد مايك: دا الحب ملوش كبير وانا ال ايه فاكر نفسي خبرة وبوقع ناس كتير وبعدي من خرم ابرة ال ايه جامد خطير خدت انا درس مية مياااااا
عز: طب هي دي اختراااع قلبي راح غير مساره دا جملها يجيب صداع كام برج من عقلي طاره ايوا ام عيون فظاع
عمران: دبت جوا القلب نااااره
الكل هاص معاهم وهما بيرقصوا على الموسيقى:طب هي دي اختراع دبت جوا القلب ناره دا جمالها يجيب صداع كام برج من عقلي طاره
عز: طب حبة حبة قلبي شافها طب طبة ال ايه كان مقفول بالضبة وترباس ومفيش دخول
عمران بص لعشق بحب: تأثير الاهي شد عقلي وانتباهي غيرت انا اتجاهي واتجننت مش معقوووول
هاصوا سوا وحسام بيرقص مع تالين: طب هي دي اختراااع قلبي راح غير مساره دي جمالها يجيب صداع كام برج من عقلي طاره ايوا ام عيون فظاع دبت جوا القلب ناره
بيرقصوا وعيون اوتار متعلقة بعز بحب وعيونها اتحولت للبنفسجي الصافي وهو غمزلها فضحكت وهي واقفة زي الأميره همس لحلم: خديني لعندها عشان تبقى مش مكشوفه
حلم: تعالى نشوف اوتار
مسكت ايده وراحوا عند اوتار
اوتار ابتسمت: كنت حلو والأغنية كانت جميلة
عز بحب: مش محتاجة لكل دا انا شايف كل دا في عينك شايف كل دا في البنفسج اللي بحبه
اوتار ضحكت
سراج: هي بتضحك على ايه دي ايه اللي يضحك انا بكره لون عينها البنفسجي دا اكتر من اي حد
عمران:ايه رايك في صوتي
عشق:مش قد كدا يعني
عمران:كذابه
عشق ماسكة ايد ايان وهو جمبها
عمران:تعالى هنا
عشق:فى ايه
عمران:يقعد في وسطنا ولا انا بابا في حاجات وحاجات تعالى
ايان ابتسم وقعد وسطهم
احلام:عجبك كدا يا سليم هي دي الجوازة اللي انت كنت بتتمناها لأبنك
سليم:تعرفي اني متمنتلوش ان حياته تبقى بالحلاوة دي بس هو مش هيتجوز بشكل تقليدي هو هيربي ويتربى
اسيا:جميلة البنوته واخوها زي السكر وانتي مالك هتاكليها بعينك ليه متتمنيلهم السعادة وخلاص هو انتي لازم تتحشري
احلام:واحدة زيك متتكلمش وبعدين صح فين جوزك؟
اماني ارتبكت من وجود اسيا ولونها اتغير
امجد:ماما انتي كويسة
اماني هزت راسها بإيجاب
اسيا بملامح وجهها الجامد:جوزي؟لاء يختي جوزي مات او نقول اللي كان جوزي مات وهو مع اختك والله اعلم مات ازاي يا ترى مات بشكل طبيعي ولا؟
عز سمعهم واوتار قربت:ماما انتي تقصدي ايه
اسيا بتحاول تحافظ على هدوئها:اقصد انها قتلت رعد مش كدا رعد محدش عرف بموته او دفنته غير بالصدفه رعد اتقتل ومحدش عرف بيه ولو حد ليه مصلحة فهي
اوتار افتكرت اليوم دا والدموع لمعت في عينها:انا رجعت من المدرسة ملقتوش وقالوا انهم دفنوه قالوا انه مات كنت مع امجد انت جيت خدتني بعد المدرسة..
امجد:لأن جلال طلب مني كدا
اوتار:بس جلال مكنش يعرفني ولا كان بيشو
سكتت بصدمه:يعني كان قاصده يبعدني طنط اماني ايه اللي حصل؟؟
اماني ساكته بدموع
زياد:ماما ايه اللي حصل
عز غمض عينه بضيق:هي مقتلتوش
اسيا:ولو مش هي يبقى مين يا سيادة الرائد؟؟
عز:جلال هو اللي قتله هو اللي سمه
احلام اتصدمت واماني اتصدمت محدش كان يعرف غيرهم
اوتار:وانت كنت عارف؟؟من قبل منتجوز؟.
عز بجمود :انا عرفت تاني يوم قتله....
اوتار بسخرية ودموع:اااه ودا الجميل اللي كنت بتحاول ترده فيا مش كدا؟
عز:اوتار ممكن تهدي صدقيني انا سايبه بمزاجي عشان يوم ممسكه ميقدرش يهرب ومش عايز حد يلاحظ خصوصآ سراج اهدي ممكن
سليم دخلهم المكتب وحلم مستغربة وبصت حواليها:ايه اللي بيحصل
احلام ساكته تمامآ
اسيا بغضب متداري:انتو كنتوا كلكوا شركه في قتله وانا كنت غلطانه غلطانه لما سمحت واحدة زيك تاخد جوزي وبيتي مني غلطانه لما استسلمت بس قولولي واحدة جوزها داخل عليها بصحبتها يقولها احنا اتجوزنا ولازم تفهمي اننا كنا بنحب بعض واننا كنا بنحاول نبعد المفروض كنت اعمل ايه ولما كنت بتصل عليها وكان بيرد ويبينلي انه ندمان ويطلب ارجع بس كرامتي ازاي كنت اقدر اقتلها لحد مردت عليا ست اماني وقالتلي انها حامل في الشهر الأول مع العلم انه كان بيقولي نرجع قبل مكالمتها بشهرين ازاي وعلاقتهم مستمرة؟؟
اماني خافت من رد فعل اسيا
اوتار بدموع:يومها قولت لبابا انك اتصلتي بس هي كدبتني وهما فعلآ كانوا كل واحد في اوضة الفترة دي وهي كانت بتحاول تقرب من بابا اماني بغضب وهي خايفه من انفجار اسيا:اخررسسسسسي بقى يا اوتار اسكتي
اسيا ضربتها بالألم:بنتي تلزمي حدودك معاها فاهمه بنتي دي جزمتها فوق راسكوا كلكوا فاهمه
اوتار بتعيط واسيا غضبها زاد وبصت لعز:وانت كنت عارف انه اتقتلت ومع ذلك سكت ومع ذلك سايبها
اوتار باصه لعز ولأول مرة شاف النظرة دي في عينها نظرة خيبة امل
اسيا:وللأسف مش هطلب منك تطلقها عشان دا قررها ودا ابنها وهي تختار
اوتار حضنت اسيا وانهارت:مكنتش اعرف انه بيكذب عليا وانا كنت بحكيله على كل حاجة مكنتش اعرف ان هو كمان ستر على حاجه زي كدا مكنتش اعرف انه اتجوزني مجاملة
سليم:اوتار حبيبتي عز بيحبك والله بيحبك
عز:اوتار انتي عارفة كويس انا مريت بإيه وانا
اوتار صرخت فيه ووقفت قدامه بغضب:مريت بإيه مريت بإيه انت عشت على الأقل في وسط ناس بيحبوك مش ناس بيقتلو في بعض عشان الفلوس ينعل ابو الفلوس يا اخي انت معشتش حاجة من اللي عشتها اذا كنت انت مريت باللي خانوك فالخيانه كانت جزء في حياتي وخسرت اعز شخص في حياتي يا عز خسرت ابويا خسرت الكلمة الحلوة والأبتسامة الدافية خسرت الحب بلا مقابل خسرت الحنان والدفئ والدهر خسرت فجأة كل حاجة حلوة في حيااتي واللي يوجع انه اتقتل مات لوحده من غير مودعه كان اخر حاجة وانا رايحة الدرسة حضني وباس دماغي وقالي (انهارت اكتر)قالي هتوحشيني يا اميرتي قالي انه بيموت فيا قالي انه ملوش غيري وهوحشة وهو واحشني دلوقتي واحشني اكتر من اي حد وحشني ونفسي اشوفه ونفسي اقابله ونفسي ياخدني في حضنه وحشني نظرت حبه ليا وقعدتنا وكل حاجة انت بقى ايه انتو ايه...انتو مبتحسوش....
سكتت حشت انها دايخة وعز حس انها هتقع مسكها وهي بعدته عنها:ابعد......مت...قربش
وقعت اغم عليها وعز شالها نيمها على الكنبة وبيحاول يفوقها مفيش فايده شالها وخرج من الباب اللي في المكتب:مش عايز الجو يتوتر ومتقلقوش عليا خليكوا مع عمران
اسيا:انا امها وجاية معاها
عز هز راسه بإيجاب
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
لارا قاعدة زي مهي حست بحد قدامها رفعت عينها والخوف اتملكها وهو ضحك:كنت فاكر انا بس المخنوق منهم طلع في بينا حاجة مشتركة
لارا وقفت وهتجري سحب شعرها وهي اتألمت بصمت ومش قادرة تصوت
سراج ابتسم:انتي كبرتي يا بت شويه واحلويتي
لارا بتضربه بدموع وخوف
سراج:ايه اهدي بس اهدي انتي بجد مبقتيش تتكلمي يخربيت جمالك تصدقي كدا حبيتك اكتر لو دانيال عرف حالتك دي مش هيسيبك بقيتي اضعف مش كدا
لارا بتزأه وهو حضانها خرج المطوة اللي شايلها في جيبه:محتاجك اووي محتاج ابقى معاكي انا شايف حبيبتي مع واحد تاني مش فاكرها اصلآ ولسة بتحبه انا متغاظ انا مش عارف اعمل ايه
باس رقبتها بغل وحط.المطوة في جمبها:انا مش عارف ليه هي معاه مش عارف ...تعالي معايا يلا واياكي تعاندي والا انا هموتك صدقيني انا مش واعي انا بعمل ايه فأحذري مني
بيزأها في اتجاه الأوضة اللي كلم فيها اوتار قبل كدا وهي بتحاول تقاومه مسك شعرها وزأها بعنف كانت هتقع لولا الأيد القوية اللي زات سراج من وراه وقعته وسحبتها حضنتها ولارا منهارة وصوت شهقاتها عالي
حلم بدموع في عينها باست جبينها:حقك عليا اسفه سهيت غصب عني سهيت ومشفتهوش وهو خارج بس
سراج وقف وابتسم بخبث:يا ريتك فضلتي ساهية
حلم بغضب هتقرب لارا اتعلقت اكتر فيها وهي منهارة وشاورت على سراج
حلم باست خدها:مش هسيبك مش هسيبك
سراج ضحك وبيقرب:تعرفوا شكلكوا مؤثر بس خلاص هي دخلت دماغي وهخودها هي قاعدة هنا على اساس ايه انها اخت مراته ها مش صح
حلم بغضب:اطلع برا يا سراج دانيال مش هنا عشان ينجدك
سراج:ومين قالك اني عايز دانيال
بيقرب سحب لارا وحلم ضربته برجليها وداست على ايده بكل قوتها وهي بتضربهاله برجليها:انت لو لمستها هقتلك فاااهم
خدت لارا ودخلت وسراج واقع بيتألم اتصل بمالك جاله:مالك يله في ايه
سراج:اااه تعالى معايا للدكتور ايدي شكلها اتكسرت
مالك:من ايه؟
سراج:وديني بس الأول
حلم حاضنة لارا بحنان:مشي بعد خلاص هو بعد عننا
لارا بتشهق بدموع
حلم غمضت بحزن وهي بتتكلم:هقتلك يا سراج انا مصدقت ابتدت تخرج من حالتها دي مصدقت
لارا بصت لحلم بعيونها البريئة وحلم ابتسمت بحنان:مشي خلاص
لارا باصه لحلم بألم
حلم:مالك ايه بيوجعك يا روحي مالك يا لارا
لارا حطت ايدها على رقبتها وحلم شافت رقبتها:دا بسببه بني ادم قذر دا مش هيتكرر اوعدك
لارا مدت ايدها لحلم وشافتها مليانه دم اتصدمت:ايه دا منين دا؟؟
بقت تقلب في لارا بخوف مجنون ولاحظت انها بتألمها اكتر ولارا نايمه اتكلم بصوت مهزوز:اتعدلي منين الدم دا
لارا مسكت في حلم وبتتألم وحطت ايدها على جمبها ومدت ايدها لحلم اللي اتصدمت بكمية الدم ازاي مكنتش حاسة كل دا انها متصابة وبتنزف وقفت بسرعه عرت جمبها: نهار اسود انتي بتنزفي كتتير ايه دا.اعمل ايه طيب اعمل ايه
اتصلت بعز بدموع:انت فين
عز بقلق:لسة واصل للمستشفى اوتار اغم عليها انتي مالك يا حلم في ايه ايه اللي حصل
حلم بدموع:انا في اوضتي لارا بتنزف كتتير الجرح اللي في جمبها بينزف الحقني مش عارفة اعمل ايه مش عارفه هي مش قادرة تقوم يا عز
عز بخوف هتصل بسيف ومالك يجيبكوا ولا لاء.....هكلم عمران
قفل كلم عمران اللي اعتذر للناس ان في حاجه مهمه وسليم استغرب ومشيوا جري على فوق شاف لارا بتنزف وفاقدة الوعي:ايه دا مش تكتمي الجرح ليه تسيبيها كدا
مسك فوطه كتم بيها الجرح:اكتميه ويلا بينا بسرعه على المستشفى
جري بسرعه ومعاه حلم وسليم صمم يروح معاه وحلم حضناها وكتمالها الدم وبتبوس فيها وبتهمس:اوعي تسيبيني ارجوكي بلاش اوعي تسيبيني يا لاراانا ممكن اموت ممكن يجرالي حاجة اوعي تضعفيني بالشكل دا يا روحي انا هخلي بالي منك اكتر ولو عايزة تبقي لواحدك خليكي لواحدك لو دا هيريحك هجبلك الوان وورق كتير بس ابقي كويسة ابوس ايدك مليش غيرك
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
الدكتورة خرجت من عند اوتار:متقلقوش خير ان شاء الله اهم حاجة متتعرضش لأي اجهاد نفسي
عز جه يدخلها اسيا سحبته بغضب:اسمع انا لولا اني شايفة انك بتحبها مكنتش خليتك تدخلها انا مش خايفة منك ولو بنتي قررت انك متقربش مش هتقرب
عز بضيق:انا عمري مغصبتها على حاجه ولا هغصبها وبعدين انا عايز بس سعادتها والا مكنتش جيبتك هنا النهاردا جلال هيتعاقب بس بطريقة مناسبه بيه وانا مش هغفل عنه
اسيا سابته يدخل وهو ابتسم لما شافها قاعدة:حمدلله على سلامتك
اوتار مش بصاله قعد جمبها وجه يحط ايده على كتفها بعدتك ابتسم بحزن:للدرجة دي
اوتار بخفوت:المتستر على مجرم يبقى مجرم مش صح يا حضرة الرائد ولا انا غلطانه؟
عز غمض عينه بضيق:اوتار يا ريت تفهميني بقى ولو شوية يا حبيبتي انا مستني عشلن اعاقبه انا سنتين بجمع في ادلة عشان ميخرجش صدقيني كلها ايام وهتعرفي كل حاجه
اوتار بصتله وشافت الصدق في عينه بس متضايقة منه انه كذب عليها ومقلهاش وانه كان عارف وساكت:وديني على البيت يا عز
عز اتنهد:لاء انتي هتفضلي هنا شوية
اوتار:انت غاوي عند وخلاص؟
عز:يا بنتي ارحميني لارا مش عارف مالها وعمران جايبها
اوتار قلقت:ايه اللي حصلها
عز:معرفش يا اوتار معرفش حلم كلمتني وكانت بتعيط ومفهمتش منها حاجة
وصلوا وعمران كلم عز قاله على اوضتهم وانها دخلت العمليات واوتار راحت معاه هي واسيا
حلم كانت منهارة لأول مرة عز يشوفها كدا حضنها:اهدي يا حلم وقوليلي ايه اللي حصل
حلم: سراج ضربها
عز بدهشة: وليه يعمل كدا مش قولتي ان دانيال قال انه مش هيقربلها يعني كذب
حلم هزت راسها بنفي: لاء دانيال مش كذاب
عمران بغضب مختلط بسخرية : هو بتاع مافيا بس مش كذاب هو خبيث بس طيب مش كدا؟
حلم بصتله بغضب واتجاهلته:هو عمل كدا من نفسه انا واثقة ان دانيال مأمرهوش
عز:طب وليه هيعمل كدا
حلم بدموع:كان عايزها كان بيحاول يقرب منها
عز فهمها وغصبه زاد وجه يمشي مسكته:عععز انت ناوي على ايه اي غلطة فيها حياتنا متبقاش مجنون يا عز
سليم:حلم معاها حق استنى
عز بغضب:انا هأدبه هو عارف انك مراتي ولارا اختك يعني حاول يقرب من اخت مراتي ومراتي قالتلي ايه بقى المشكلة المفروض اني هسكت لما واحد المفروض انه صاحبي يقرب من اخت مراتي
اسيا بصت لأوتار:مين دا اللي صاحبه؟
اوتار:ماما دا موضوع كبير خليه بعدين
اسيا:ماشي يا روحي براحتك
الدكتور خرج:متقلقوش الجرح كان سطحي ومأصبش اي منطقة حية بس المشكلة انها نزفت كتير عشان كدا نقلنالها دم وخيطنها الجرح هنتطمن عليها لحد متفوق وتقدرو تدخلوا تشوفوها
حلم عيطت وهزت راسها بإيجاب
عمران اتنهد ودماغه بتلقائية راحت لعشق يا ترى بتعمل ايه؟تليفونه رن بص شاف اسمها وابتسم بذهول بعد عنهم ورد:كنت لسة بفكر فيكي
عشق برسمية:لارا عاملة ايه؟
عمران:اممم لارا
عشق:اممم اومال كنت فاكر ايه
عمران:هعديهالك يا عشق لارا خرجت من اوضة العمليات وهتبقى بخير ان شاءالله ونشوف لو ينفع تيجي معانا
عشق:طب كويس....
عمران:انتي فين
عشق:في اوضتك
عمران ابتسم:حد معاكي
عشق بإحباط:لاء
عمران بضيق:ايان فين؟
عشق استغربت بس ردت:مع تالين مرات عمك محمود قالت استناك وتالين خدت ايان
عمران: اه عمي هيقعد هنا يومين هو وعياله سالم وصخر وكريم
عشق: طيب
عمران: وحشتيني على فكرا
عشق سكتت ومش عارفه ترد
عمران بضيق قفل وحس انه بيهين نفسه بس خد نفس عميق: اهدى يا عمران هي مش من يوم وليلة هتتعود عليك
لارا فاقت وحلم حضنتها بقت مكلبشة فيها وبتبوس راسها وجبينها وخدتها ولارا ابتسمت بتعب
اوتار ابتسمت: حمدلله على السلامة
لارا ابتسمت وبصت لحلم
حلم: انا عرفت اني بحبك اوووي وبموت فيكي انت عرفت اني مقدرش اعيش من غيرك وانك كل حاجة بالنسبة ليا يا روحي
لارا ابتسمت
حلم حضناها
عز: ادي لغيرك فرصة يتطمن عليها
حلم: لاء انا كنت هموت اصلآ
سليم ابتسم: ربنا يخليكوا لبعض
لارا ابتسمت وبعتتله بوسه بإيدها وكلهم ضحكوا وفضلوا في المستشفى للساعه 2 بليل لحد متطمنوا عليها والدكتور سمحلهم يروحوا بيها بس متتحركش وكاهم روحوا
عز ماسك ايد اوتار بعد مطمنوا عمه محمود ومراته مدام(هنا)
صخر:حمدلله على سلامتك يا جميله
لارا كشت ودفنت وشها في كتف حلم اللي مسنداها
صخر استغرب:هي مالها
حلم:ملكش دعوة
صخر بص لكريم بإستغراب
سليم اتدخل:يلا اطلعوا بقى وحلم يلا خدي لارا لأوضتها
حلم طلعت
عمران طلع على اوضته
اوتار:مش هدخل
عز:ليه هنام على السلم
اوتار دخلت جابت بچامة وهتخرج عز سحبها بغضب:اوووتار انا مش ناقص فاتقي شري
اوتار بعدت ايده:انت مالك في ايه هااا انا مش فاهمه في ايه لدا كله
عز بغضب:قولي لنفسك انتي رايحة على فين
اوتار:الحمام كنت...خارجة عشان تدخل وادخل في نفس الوقت
عز:هتستهبلي يا اوتار
اوتار بغضب:متكلمنيش كدا يا عز
عز اتنهد ومسك شعاها بيطبطب عليها وبيجز على سنانه:معلش معلش
اوتار بعدت ايده وهو سحبها بغضب:اوتاااااار انا مبحبش كدا
اوتار:شوف طريقتك عاملة ازاي
عز:ومن امتى دا ولا عشان امك
اوتار:ومالها ماما شوف انت تصرفاتك بقت عاملة ازاي وطريقتك يا عز انا معنديش استعداد اقبل معاملتك دي وكانك عايز تضربني
عز اتنهد وهدي واستغفر وقرب يحضنها بعدت دخلت الحمام
الباب اتفتح وعشق غمضت عملت نفسها نايمه وهو دخل قلع جذمته ورمى نفسه على السرير وهي مسكت في الغطا اكتر ضحك عليها:على اساس انك نايمه مثلآ
لمح دمعه نزلت من عنيها واتصدم مسح دموعها وهي انكمشت اكتر فبعد ايده:عشق....عشق بصيلي
عشق فتحت وقعدت بقلق وغضب:نعم انت عايز ايه
عمران قعد قدامها:مالك يا عشق
عشق بخفوت وقفت:مليش يا عمران مليش انا قدامك اهو وبقيت مراتك خلاص
عمران بصلها وشاف الروب القصير اللي لبساه واللي كان يجنن عليها وقف قدامها وباس راسها وهي مغمضة وبتعيط مسح دموعها وحضانها:انتي فاهمه الليلة دي غلط خالص وفهماني غلط اكبر انا مش حيوان ومتجوزتكيش عشان اقتل براءتك ولا روحك الحلوة يا روحي لاء انا اتجوزتك عشان بحبك عشان اعجبت بيكي مش بجسمك زي منتي فاكرة اتمنى تكوني اقتنعتي انتي قدامي دلوقتي وممكن اخد اللي انا عايزه بس للأسف اللي عايزه اكبر من كدا وهو حبك
عشق بصتله وابتسمت بدموع بتمسحها:يعني انت
عمران باس خدها:متعيطيش
خرج خبط على تالين وهي فتحت وهي بتضحك استغرب وبص بجوا شاف ايان واقف فوق السرير وبيضحك:انتو مصدقتوا اتقابلتوا يلا يا بطل معاد النوم
تالين: نوم مين؟
عمران: نومنا عايزة ايه انتي
تالين: بس ماما قالت مينفعش يبقى معاكوا انتو عرسان
عمران فتح ايده وايان نط وحضنه: ملكيش دعوة بكلام امك بس وانت كنت عايز تنام من غيرنا
ايان ضحك: هي كانت بتلعب معايا
عمران ضحك: طب كفاية لعب ويلا بينا على النوم
راح لعشق اللي ابتسمت وحضنته ونام جمبها عمران غير هدومه ونام جمبهم وايان بينهم
عشق بصت لعمران وابتسمت بإمتنان
عمران بغيظ مصطنع: لو تحبي اخرج واسيبلك الأوضة اخرج يا روحي انتي تؤمري
عشق ضحكت
ايان حضنه: لاء خليك
عمران ابتسم وحضانهم وعشق سمحت لنفسها تقرب وهو حاضنها وهي حاضنه ايان
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
عز باصصلها وهي قاعدة على الكرسي بتلعب في تليفونها : عايز انام
اوتار: متنام
عز: هقوملك
اوتار: عز سيبني في حالي عايز ايه
عز قام شالها ونزلها على السرير ونام خدها في حضنه وحاوطها بإيده ورجله دفن راسه في رقبتها وهمس: عايز انام كدا
اوتار ابتسمت وبتلقائية حضنته وهي بتغرز ايدها في شعره
عز: بحبك
اوتار بصتله وهي ساكته
عز: بقول بحبك
اوتار: انا متضايقه منك وكل مفتكر معاملة طنط احلام وطنط اماني بتضايق وبتجنن اكتر يعني هما كانوا عارفين ان جلال قتل بابا ومعاملتهم معايا كانت بالشكل دا وكانوا بيهينوني بأمي اللي هي كانت بتعاني اصلآ ايه الظلم والأفترى دا
عز باس خدها: بس اهدي بقى اوتار الكل غلط فعلآ بس انتي لازم تنسي
اوتار بدموع: استكتروا عليا اني اعيش معاه اني اتحامى فيه وقتلوه وبعدوني عنه قتلوه
عز حاضنها وبيهديها لحد مراحت في النوم
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
صحيت من النوم على الصوت اللي اتعودت تسمعه اول متصحى سرحت شعرها وخرجت راحت الحمام وخرجت خبطت في بدر اللي ابتسم: صباح الخير
تقى: هو انت مبتزهقش؟؟ لاء بجد مبتزهقش وكل مرة اقولك متتكلمش معايا؟؟
مازن جه يقوم حبيبة مسكته وهمست: استنى لازم تتعامل مع اي حد لازم تخرج من اللي هي فيه
مازن بضيق: افرضي مش طيقاه هنجبرها ليه تتعامل معاه؟
حبيبة: استنى بس
بدر:انتي ليه بتعامليني كدا؟هل قتلتلك قتيل ليه محسساني اني جوز امك
تقى بصتله وهو مكعمش وشه وضحكت غصب عنها
بدر بذهول:منتي عندك سنان اهو ايه القمر دا
تقى بصاله ووشها فتح بشكل جذاب
بدر:اول مرة اعرف ان الأبتسامه،الضحكة،الفرحة ليها شكل ممكن نشوفه
تقى ابتسامتها اختفت:انت مش ناوي تبطل مغازلتك البايخة دي
بدر: على فكرا انا اللي المفروض اتضايق منك انتي ناسية اخر مرة عملتي ايه (حط ايده على خده وهي ضحكت غصب عنها)
الباب خبط جودي فتحت ومراد دخل:فين ابوكي
مصطفى:مش تسلم
مازن نادى على تقى اللي في البلكونه:تقى تعالي
تقى:اسيبك انا تكمل انت في ذكرياتك
مراد: انت عايز تخلص منها ولا ايه انا معنديش بربع جنيه استعداد اخودها بص انا ماشي
مازن شده: يا بني ادم يا متخلف انت اثبت في ايه محسسني انك هتاخد عفريت
مراد: ارحم العفريت بيخوفك لكن دي بتأذي دي مجنونة دي ممكن تقتلكوا ماما شافتها بتخنق واحد وجريت على جارنا خده ومشيه ومن ساعتها وانا عارف انها مجنونة
مازن اتأكد ان سارة مأثرة على مراد وانها نجحت تخليه يتعاطف معاها بس ازاي ملاحظش
مراد: انا ماشي
مازن: مرااااد اتلم واترزع متعصبنيش
تقى بصوت مخنوق: سيبه يمشي
التفتوا وشافوا تقى وطبعآ سمعت الكلام كلمه بس مكنش ليها ردت فعل هي بس ساكته وملامحها جامدة ومراد قلق: عاملة ايه؟
تقى: زي منت شايف...
مراد خايف منها: اممم طيب.... انا ماشي انتي عايزة حاجة ولا ايه؟
تقى: مش عايزة حاجة
مازن: انتي كنتي عيزاه واديه قدامك اهو
تقى: صح هو قدامي بس مبقتش عيزاه
قربت من مصطفى حضنته وهو اتفاجأ بس حضانها وهمس: مالك يا روحي
تقى ابتسمت وبصتله:انت حنين... وطيب زي بابا بالظبط
جودي كشرت: وانا يا ست تقى انا كدا هغير منه
تقى ضحكت وجودي حضنتها وحبيبة ابتسمت فهمت انها محتاج لحد يبقى جمبها قربت وحضنتها لأول مرة وتقى ابتسمت
مراد بصدمه: هي دي تقى انتوا بتسعبطوني ولا انا اتجننت ولا ايه الحوار انا مش فاهم ازاي يعني دي....
بدر: ايه الغريب هي مش اختك
مراد: اختي بس مش بالمنظر دا مش بالطيبة دي ولا بالحب دا ايه اللي اتغير
مازن:عشان راحت القذرة اللي بتناديها ماما الل كانت بتدمرها مراد:هي اللي قالتلك كدا؟؟هي اللي قالتلك كدا صح؟؟دي كذاابة دي كتلة كذب
مازن بغضب: هي قالت فعلاً بس مش تقى هي سارة وهي فعلاً كذابة الا في دي هي صدقت هي اللي دمرتها وهي قتلت بسببها هي اللي كانت بتخليها الزبالة بتوعها يحاول يقربوا من تقى ويلمسوها بشكل قذر لحد مبقت تقتل اللي يقرب منها
بدر اتصدم ورجع خطوة لورا بصدمه
تقى لاحظته وفهمت انه خاف منها صوتها اتخنق: بابا كفاية....
مازن بغضب وهو مش حاسس بنفسه مسك مراد من رقبه قميصه: فوووق بقى يا بني ادم انت فوووق
مراد اتنهد وبص لمازن: انا مش لاقي كلام بي اينكان انا خلاص بعت كل حاجة وهشوف حياتي وانا مستحيل ءأمن لواحدة مش بس قتلت لاء حاولت تقتلني
تقى باصه لملامح بدر وصرخت في مراد: لو عايزة اقتلك ليه معملتش كدا كان ايه اللي هيمنعني وانا كان ممكن اخفي جثتك ادوبها زي اللي كان بيحصل في اللي بموتهم وانت مش حاسس
مراد بصلها وهو مش مطمن
بدر بص لتقى
تقى بضيق: انا معملتش كدا واللهي انا معملتش كدا هي يا بابا اتكلم(حست ان الدنيا بتلف بيها وصرخت) ياااا بابا
مازن لاحظ اهتمامها ببدر واستغرب
بدر حس انه ملوش مكان في وسطهم ودي حاجة خاصة بيهم وهي فهمته غلط وهو استأذن: استأذن انا....
تقى دخلت اوضتها وغصب عنها عيطت وبصت في المراية:اهدي اهدي بقى بس...انتي مش محتاجة حد يحبك انتي مش محتاجة حد يبقى جمبك مش محتاجة حد
حست انها هتتجنن مسكت السكينه وبتضغط عليها حست باللي بيسحبها ببطئ شهقت وبصت وراها وبدر خد منها السكينة: اهدي ايدك انتي ازاي بتعوري نفسك
تقى بدموع غضب: برااا اطلع برااا مش عايزة اشوف وشك
بدر بصدمه: افتكرتك مهتمه بيا واحنا برا كنتي....
تقى بتزأه بدموع:كنت ايه استحقرتك قليت من نظري او خوفت منك كنت ايه انت متهمنيش انت زيك زي اي واحد قذر بيهتم بالمظاهر عجبتك فكرت ازاي توصلي مش كدا بس انت غلطان انا اللي بيلعب معايا بيموت صدقني
بدر: تتجوزيني؟
تقى اتصدمت: ايه؟؟
بدر: تقبلي تتجوزيني هكون اسعد انشان في العالم لو قبلتي تكوني مراتي
تقى هزت راسها بنفي: لاء.... انت متعرفش حاجة... لاء مستحيل اللي انت بتطلبه دا مستحيل.... انا اتجوز... واتجوزك انت انت في دنيا غير دنيتي واهلك شكلهم طيبين و
بدر: كل دا شيئ مش هيأثر علينا انا عارف كل حاجة من الألف للياء عارف كل حاجة
تقى: ازاي....
بدر: ازاي عمتو فهمتني كل حاجة وبكامل قواي العقلية يسعدني اقولك اني بموت.... بموت فيكي في يومين ومن اول الم جننتيني انتي فكراني اني راشق عندهم على طول لاء دا عشانك دا انا كان ناقص اعتصملهم هنا وجوز عمتي مبقاش طايقني
تقى غصب عنها ضحكت: كنت عارفة ومستغربة
بدر قرب وحاوطها واستغرب انها مستسلماله قرب من شفايفها وهي اتوترت وغمضت عينها وهو لمس شفايفها: مش اول شخص مش كدا؟
تقى افتكرت سراج وهي بتمسح دموعها هزت راسها بنفي: لاء.... مش اول واحد... بس صدقني انا لسة
بدر قاطعها بهمسه: عارف واللي فات كوم واللي جاي كوم تاني خالص تعالي انا هطلبك من جوز عمتي
تقى:انا مش عارقة انا عايزة كدا ولا لاء انا مش عايزة ابعد عنهم ولا اتغرب مش عارفة دا قرار صح ولا لاء انا لسة مش عارفة حاجة
بدر:اولآ مش همنعك من اهلك ومش هتحسي انك غريبة ثانيآ قلبك بيقولك ايه
تقى:مش عارفة بس مرتاحة فعلآ
بدر: يبقى خلاص يلا تعالي
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
سارة بدموع:تليفوني؟
الممرضة:يا مدام انتي بتفوقي ويغم عليكي انتي مينفعش تجهدي نفسك
سارة بغضب:هاتي تليفوني
الممرضه ادتهولها بإستسلام:لو سمحتي انتي لازم تهدي
سارة كلمت مراد وهو رد:افندم عايزة ايه؟
سارة بدموع:انا في المستشفى ومحتجالك انا مليش غيرك انا في مستشفى*******تعلالي
مراد بتهكم:مش فاضيلك ومش ناوي افضالك وبعدين قراية فتحت تقى النهادا
سارة بدموع:بجد؟....بجد هي قراية فتحتها النهاردا على مين على عز؟
مراد:عز لاء عز دا كان ماضي اتعرفت على شخص كويس ابن اخو طنط حبيبة ويا رب تنسى حياتها السودا اللي كانت معاكي
سارة انهارت في العياط:بس انا امك حرام عليكوا تعملوا كدا فيا حرام عليكوا
انهارت في العياط والممرضه هتقرب سارة بعدتها:ابعدي...مراد بالله عليك تعالى وهاتها ابوس ايدك هات احلام واوتار كمان وانا اوعدك خلاص هبعد عنكم بس دي اخر مقابلة
الكل باصص لمراد وبعد مخلص حكالهم اللي قالته
تقى هزت راسها بنفي:يا ريتها تموت يا ريتها تموت بقى وتريحني
مازن.........
#استودعكم_الله
الحلقة27
بقلم/ندى محسن♕Noody♕
#Nada_Mohsen
اوتار نفخت: اوووف هو عارف انك فاقد الذاكرة واديهم وصلوا فخلاص بقى كدا هتبعد عني وتروح لحلم والمفروض انها مراتك مش كدا
عز اتنهد وراحلهم سلم عليهم وسلم على سراج اللي بيتحكم في تعبيره لدرجة خلت عز مستغرب ازاي اتحكم في نفسه بالطريقة دي
سراج:مالك بتبصلي كدا ليه يا عز؟
عز هز راسه بنفي:ولا حاجه
لارا مسكت في حلم وشاورت على سراج
حلم:متخافيش انا هنا
لارا جريت على برا وحلم جريت وراها شافته قاعدة في الحديقة قربت حضنتها:اهدي خالص عز هنا وهو اخونا وقوي هيقدر يقف قدام اي حد صح وانا معاكي انا اختك وسامحيني مش هسمح انك تتجرحي مرة تانية
لارا ابتسمت
حلم:انا لازم ابقى جوا بقى ماشي مش هتروحي في حته
لارا هزت راسها بإيجاب
حلم دخلت
اوتار مكشرة
سراج عينه عليها بإعجاب
مالك همسله: خف شوية واتلم وشيل عينك شويه
سراج: وانت مال اهلك هو انا ببص بعينك
مالك: مش عايز مشاكل فأتلم بقى
سراج اتنهد وقرب من اوتار: عاملة ايه..... انا منعت اني اشوفك لأني عارف انك بتضايقي من شوفتي
اوتار بتتكلم في نفسها: والله؟؟ عشان بضايق ولا عشان القرف اللي بتحضرله
سراج: عايز اتكلم معاكي انتي وحشاني اوووي بجد انتي وحشاني اووي
اوتار بغضب: مسمحلكش يا سراج وابعد عني عز جوزي ودلوقتي انا حامل وانت خليك ابعد ما تكون عني
سراج اتصدم: حامل؟؟ حامل يا اوتار؟؟
اوتار: ايه يا سراج دي حاجه طبيعية دا جوزي
سراج: دا مش فاكرك اصلآ
اوتار: بس جوزي ودي حقيقة
عز زأ سراج بعيد عن اوتار وهو بيحاول يتحكم في غضبه وحلم قلقت لسراج يعرف ان عز فاكر
سراج: مالك؟
عز: مالي ايه انت هتستهبل دي بنت عم ابويا
سراج: لااا بجد؟
عز: اه بجد ومحدش يقرب منها
سراج بص لأوتار: معلش يا سيدي مكنتش اعرف انها قريبتك اسف يا يا انسة
مشي واوتار بصت لعز: بنت عم ابوك جبتها ازاي دي؟
عز ضحك: والله معرف انا كنت هتجنن
حلم قربت: كنت خايفة لتعمل حاجة ويعرف انك مش فاقد الذاكرة
عز هز راسه بنفي: متقلقيش انا عارف اعمل ايه ودلوقتي تعالي معايا
مسك ايد حلم وراح ناحية الديچيه خد المايك
تالين مكشرة وباصة لعز
سليم: مالك؟
تالين: مليش يا بابا حسيت اني بعدت عن عز من يوم وليلة وهو مش بس بقى مع مراته بقى مع اخواته وانا مبقتش حاجة بالنسبة ليه
سليم: ازاي بقى؟ تالي حبيبتي حتى لو انتو مش اشقاء فانتي اخته وسبق وقولت الكلام دا ولما امك جابته كانت حامل في عمران ورضعوا سوا وعز عارف الكلام دا
تالين: بس بحس اوتار بتضايق وكمان هو رضع مع عمران مش معايا انا وبس
سليم: حبيبتي هي ممكن تكون مش مدركة كدا عز رضع مع عمران فبكدا هو اخوكوا كلكوا هو اخ ليكي ولعمران ولحسام
تالين: وحلم ولارا
سليم: لاء هما مش اخواتكوا لأن عز هو اللي رضع مش هما فهما يجوزو لحسام ولعمران
تالين هزت راسها بإيجاب: اممم فهمت
سليم: وانا هفهمهم حاجة زي كدا في وجود حلم ولارا كمان
عز بيتكلم: النهاردا يوم مميز فأحب اووي اقدم لمراتي حبيبتي واغلى شيئ في حياتي الأغنية دي
بص لاوتار وهي ابتسمت وحلم فهمت هو ليه واخدها جمبوا وابتسمت غصب عنها وهمست: بتستغلني والغريب اني راضيه؟؟
عز ضحك: سماح المرة دي مش عايز اكسر بنفسها
حلم ابتسمت: طيب يا عم يلا غني
عز ابتدى يغني والكل بيسمعه: معروف انا من زمان ولا واحدة بتملالي عنيا جت هي حصل جنان شكلي هيتعلم عليا لاء في تعظيم سلام حلوة جدآ مش عادياااا
عمران غنى معاه وهو جمب عشق تحت بعد مخد مايك: دا الحب ملوش كبير وانا ال ايه فاكر نفسي خبرة وبوقع ناس كتير وبعدي من خرم ابرة ال ايه جامد خطير خدت انا درس مية مياااااا
عز: طب هي دي اختراااع قلبي راح غير مساره دا جملها يجيب صداع كام برج من عقلي طاره ايوا ام عيون فظاع
عمران: دبت جوا القلب نااااره
الكل هاص معاهم وهما بيرقصوا على الموسيقى:طب هي دي اختراع دبت جوا القلب ناره دا جمالها يجيب صداع كام برج من عقلي طاره
عز: طب حبة حبة قلبي شافها طب طبة ال ايه كان مقفول بالضبة وترباس ومفيش دخول
عمران بص لعشق بحب: تأثير الاهي شد عقلي وانتباهي غيرت انا اتجاهي واتجننت مش معقوووول
هاصوا سوا وحسام بيرقص مع تالين: طب هي دي اختراااع قلبي راح غير مساره دي جمالها يجيب صداع كام برج من عقلي طاره ايوا ام عيون فظاع دبت جوا القلب ناره
بيرقصوا وعيون اوتار متعلقة بعز بحب وعيونها اتحولت للبنفسجي الصافي وهو غمزلها فضحكت وهي واقفة زي الأميره همس لحلم: خديني لعندها عشان تبقى مش مكشوفه
حلم: تعالى نشوف اوتار
مسكت ايده وراحوا عند اوتار
اوتار ابتسمت: كنت حلو والأغنية كانت جميلة
عز بحب: مش محتاجة لكل دا انا شايف كل دا في عينك شايف كل دا في البنفسج اللي بحبه
اوتار ضحكت
سراج: هي بتضحك على ايه دي ايه اللي يضحك انا بكره لون عينها البنفسجي دا اكتر من اي حد
عمران:ايه رايك في صوتي
عشق:مش قد كدا يعني
عمران:كذابه
عشق ماسكة ايد ايان وهو جمبها
عمران:تعالى هنا
عشق:فى ايه
عمران:يقعد في وسطنا ولا انا بابا في حاجات وحاجات تعالى
ايان ابتسم وقعد وسطهم
احلام:عجبك كدا يا سليم هي دي الجوازة اللي انت كنت بتتمناها لأبنك
سليم:تعرفي اني متمنتلوش ان حياته تبقى بالحلاوة دي بس هو مش هيتجوز بشكل تقليدي هو هيربي ويتربى
اسيا:جميلة البنوته واخوها زي السكر وانتي مالك هتاكليها بعينك ليه متتمنيلهم السعادة وخلاص هو انتي لازم تتحشري
احلام:واحدة زيك متتكلمش وبعدين صح فين جوزك؟
اماني ارتبكت من وجود اسيا ولونها اتغير
امجد:ماما انتي كويسة
اماني هزت راسها بإيجاب
اسيا بملامح وجهها الجامد:جوزي؟لاء يختي جوزي مات او نقول اللي كان جوزي مات وهو مع اختك والله اعلم مات ازاي يا ترى مات بشكل طبيعي ولا؟
عز سمعهم واوتار قربت:ماما انتي تقصدي ايه
اسيا بتحاول تحافظ على هدوئها:اقصد انها قتلت رعد مش كدا رعد محدش عرف بموته او دفنته غير بالصدفه رعد اتقتل ومحدش عرف بيه ولو حد ليه مصلحة فهي
اوتار افتكرت اليوم دا والدموع لمعت في عينها:انا رجعت من المدرسة ملقتوش وقالوا انهم دفنوه قالوا انه مات كنت مع امجد انت جيت خدتني بعد المدرسة..
امجد:لأن جلال طلب مني كدا
اوتار:بس جلال مكنش يعرفني ولا كان بيشو
سكتت بصدمه:يعني كان قاصده يبعدني طنط اماني ايه اللي حصل؟؟
اماني ساكته بدموع
زياد:ماما ايه اللي حصل
عز غمض عينه بضيق:هي مقتلتوش
اسيا:ولو مش هي يبقى مين يا سيادة الرائد؟؟
عز:جلال هو اللي قتله هو اللي سمه
احلام اتصدمت واماني اتصدمت محدش كان يعرف غيرهم
اوتار:وانت كنت عارف؟؟من قبل منتجوز؟.
عز بجمود :انا عرفت تاني يوم قتله....
اوتار بسخرية ودموع:اااه ودا الجميل اللي كنت بتحاول ترده فيا مش كدا؟
عز:اوتار ممكن تهدي صدقيني انا سايبه بمزاجي عشان يوم ممسكه ميقدرش يهرب ومش عايز حد يلاحظ خصوصآ سراج اهدي ممكن
سليم دخلهم المكتب وحلم مستغربة وبصت حواليها:ايه اللي بيحصل
احلام ساكته تمامآ
اسيا بغضب متداري:انتو كنتوا كلكوا شركه في قتله وانا كنت غلطانه غلطانه لما سمحت واحدة زيك تاخد جوزي وبيتي مني غلطانه لما استسلمت بس قولولي واحدة جوزها داخل عليها بصحبتها يقولها احنا اتجوزنا ولازم تفهمي اننا كنا بنحب بعض واننا كنا بنحاول نبعد المفروض كنت اعمل ايه ولما كنت بتصل عليها وكان بيرد ويبينلي انه ندمان ويطلب ارجع بس كرامتي ازاي كنت اقدر اقتلها لحد مردت عليا ست اماني وقالتلي انها حامل في الشهر الأول مع العلم انه كان بيقولي نرجع قبل مكالمتها بشهرين ازاي وعلاقتهم مستمرة؟؟
اماني خافت من رد فعل اسيا
اوتار بدموع:يومها قولت لبابا انك اتصلتي بس هي كدبتني وهما فعلآ كانوا كل واحد في اوضة الفترة دي وهي كانت بتحاول تقرب من بابا اماني بغضب وهي خايفه من انفجار اسيا:اخررسسسسسي بقى يا اوتار اسكتي
اسيا ضربتها بالألم:بنتي تلزمي حدودك معاها فاهمه بنتي دي جزمتها فوق راسكوا كلكوا فاهمه
اوتار بتعيط واسيا غضبها زاد وبصت لعز:وانت كنت عارف انه اتقتلت ومع ذلك سكت ومع ذلك سايبها
اوتار باصه لعز ولأول مرة شاف النظرة دي في عينها نظرة خيبة امل
اسيا:وللأسف مش هطلب منك تطلقها عشان دا قررها ودا ابنها وهي تختار
اوتار حضنت اسيا وانهارت:مكنتش اعرف انه بيكذب عليا وانا كنت بحكيله على كل حاجة مكنتش اعرف ان هو كمان ستر على حاجه زي كدا مكنتش اعرف انه اتجوزني مجاملة
سليم:اوتار حبيبتي عز بيحبك والله بيحبك
عز:اوتار انتي عارفة كويس انا مريت بإيه وانا
اوتار صرخت فيه ووقفت قدامه بغضب:مريت بإيه مريت بإيه انت عشت على الأقل في وسط ناس بيحبوك مش ناس بيقتلو في بعض عشان الفلوس ينعل ابو الفلوس يا اخي انت معشتش حاجة من اللي عشتها اذا كنت انت مريت باللي خانوك فالخيانه كانت جزء في حياتي وخسرت اعز شخص في حياتي يا عز خسرت ابويا خسرت الكلمة الحلوة والأبتسامة الدافية خسرت الحب بلا مقابل خسرت الحنان والدفئ والدهر خسرت فجأة كل حاجة حلوة في حيااتي واللي يوجع انه اتقتل مات لوحده من غير مودعه كان اخر حاجة وانا رايحة الدرسة حضني وباس دماغي وقالي (انهارت اكتر)قالي هتوحشيني يا اميرتي قالي انه بيموت فيا قالي انه ملوش غيري وهوحشة وهو واحشني دلوقتي واحشني اكتر من اي حد وحشني ونفسي اشوفه ونفسي اقابله ونفسي ياخدني في حضنه وحشني نظرت حبه ليا وقعدتنا وكل حاجة انت بقى ايه انتو ايه...انتو مبتحسوش....
سكتت حشت انها دايخة وعز حس انها هتقع مسكها وهي بعدته عنها:ابعد......مت...قربش
وقعت اغم عليها وعز شالها نيمها على الكنبة وبيحاول يفوقها مفيش فايده شالها وخرج من الباب اللي في المكتب:مش عايز الجو يتوتر ومتقلقوش عليا خليكوا مع عمران
اسيا:انا امها وجاية معاها
عز هز راسه بإيجاب
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
لارا قاعدة زي مهي حست بحد قدامها رفعت عينها والخوف اتملكها وهو ضحك:كنت فاكر انا بس المخنوق منهم طلع في بينا حاجة مشتركة
لارا وقفت وهتجري سحب شعرها وهي اتألمت بصمت ومش قادرة تصوت
سراج ابتسم:انتي كبرتي يا بت شويه واحلويتي
لارا بتضربه بدموع وخوف
سراج:ايه اهدي بس اهدي انتي بجد مبقتيش تتكلمي يخربيت جمالك تصدقي كدا حبيتك اكتر لو دانيال عرف حالتك دي مش هيسيبك بقيتي اضعف مش كدا
لارا بتزأه وهو حضانها خرج المطوة اللي شايلها في جيبه:محتاجك اووي محتاج ابقى معاكي انا شايف حبيبتي مع واحد تاني مش فاكرها اصلآ ولسة بتحبه انا متغاظ انا مش عارف اعمل ايه
باس رقبتها بغل وحط.المطوة في جمبها:انا مش عارف ليه هي معاه مش عارف ...تعالي معايا يلا واياكي تعاندي والا انا هموتك صدقيني انا مش واعي انا بعمل ايه فأحذري مني
بيزأها في اتجاه الأوضة اللي كلم فيها اوتار قبل كدا وهي بتحاول تقاومه مسك شعرها وزأها بعنف كانت هتقع لولا الأيد القوية اللي زات سراج من وراه وقعته وسحبتها حضنتها ولارا منهارة وصوت شهقاتها عالي
حلم بدموع في عينها باست جبينها:حقك عليا اسفه سهيت غصب عني سهيت ومشفتهوش وهو خارج بس
سراج وقف وابتسم بخبث:يا ريتك فضلتي ساهية
حلم بغضب هتقرب لارا اتعلقت اكتر فيها وهي منهارة وشاورت على سراج
حلم باست خدها:مش هسيبك مش هسيبك
سراج ضحك وبيقرب:تعرفوا شكلكوا مؤثر بس خلاص هي دخلت دماغي وهخودها هي قاعدة هنا على اساس ايه انها اخت مراته ها مش صح
حلم بغضب:اطلع برا يا سراج دانيال مش هنا عشان ينجدك
سراج:ومين قالك اني عايز دانيال
بيقرب سحب لارا وحلم ضربته برجليها وداست على ايده بكل قوتها وهي بتضربهاله برجليها:انت لو لمستها هقتلك فاااهم
خدت لارا ودخلت وسراج واقع بيتألم اتصل بمالك جاله:مالك يله في ايه
سراج:اااه تعالى معايا للدكتور ايدي شكلها اتكسرت
مالك:من ايه؟
سراج:وديني بس الأول
حلم حاضنة لارا بحنان:مشي بعد خلاص هو بعد عننا
لارا بتشهق بدموع
حلم غمضت بحزن وهي بتتكلم:هقتلك يا سراج انا مصدقت ابتدت تخرج من حالتها دي مصدقت
لارا بصت لحلم بعيونها البريئة وحلم ابتسمت بحنان:مشي خلاص
لارا باصه لحلم بألم
حلم:مالك ايه بيوجعك يا روحي مالك يا لارا
لارا حطت ايدها على رقبتها وحلم شافت رقبتها:دا بسببه بني ادم قذر دا مش هيتكرر اوعدك
لارا مدت ايدها لحلم وشافتها مليانه دم اتصدمت:ايه دا منين دا؟؟
بقت تقلب في لارا بخوف مجنون ولاحظت انها بتألمها اكتر ولارا نايمه اتكلم بصوت مهزوز:اتعدلي منين الدم دا
لارا مسكت في حلم وبتتألم وحطت ايدها على جمبها ومدت ايدها لحلم اللي اتصدمت بكمية الدم ازاي مكنتش حاسة كل دا انها متصابة وبتنزف وقفت بسرعه عرت جمبها: نهار اسود انتي بتنزفي كتتير ايه دا.اعمل ايه طيب اعمل ايه
اتصلت بعز بدموع:انت فين
عز بقلق:لسة واصل للمستشفى اوتار اغم عليها انتي مالك يا حلم في ايه ايه اللي حصل
حلم بدموع:انا في اوضتي لارا بتنزف كتتير الجرح اللي في جمبها بينزف الحقني مش عارفة اعمل ايه مش عارفه هي مش قادرة تقوم يا عز
عز بخوف هتصل بسيف ومالك يجيبكوا ولا لاء.....هكلم عمران
قفل كلم عمران اللي اعتذر للناس ان في حاجه مهمه وسليم استغرب ومشيوا جري على فوق شاف لارا بتنزف وفاقدة الوعي:ايه دا مش تكتمي الجرح ليه تسيبيها كدا
مسك فوطه كتم بيها الجرح:اكتميه ويلا بينا بسرعه على المستشفى
جري بسرعه ومعاه حلم وسليم صمم يروح معاه وحلم حضناها وكتمالها الدم وبتبوس فيها وبتهمس:اوعي تسيبيني ارجوكي بلاش اوعي تسيبيني يا لاراانا ممكن اموت ممكن يجرالي حاجة اوعي تضعفيني بالشكل دا يا روحي انا هخلي بالي منك اكتر ولو عايزة تبقي لواحدك خليكي لواحدك لو دا هيريحك هجبلك الوان وورق كتير بس ابقي كويسة ابوس ايدك مليش غيرك
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
الدكتورة خرجت من عند اوتار:متقلقوش خير ان شاء الله اهم حاجة متتعرضش لأي اجهاد نفسي
عز جه يدخلها اسيا سحبته بغضب:اسمع انا لولا اني شايفة انك بتحبها مكنتش خليتك تدخلها انا مش خايفة منك ولو بنتي قررت انك متقربش مش هتقرب
عز بضيق:انا عمري مغصبتها على حاجه ولا هغصبها وبعدين انا عايز بس سعادتها والا مكنتش جيبتك هنا النهاردا جلال هيتعاقب بس بطريقة مناسبه بيه وانا مش هغفل عنه
اسيا سابته يدخل وهو ابتسم لما شافها قاعدة:حمدلله على سلامتك
اوتار مش بصاله قعد جمبها وجه يحط ايده على كتفها بعدتك ابتسم بحزن:للدرجة دي
اوتار بخفوت:المتستر على مجرم يبقى مجرم مش صح يا حضرة الرائد ولا انا غلطانه؟
عز غمض عينه بضيق:اوتار يا ريت تفهميني بقى ولو شوية يا حبيبتي انا مستني عشلن اعاقبه انا سنتين بجمع في ادلة عشان ميخرجش صدقيني كلها ايام وهتعرفي كل حاجه
اوتار بصتله وشافت الصدق في عينه بس متضايقة منه انه كذب عليها ومقلهاش وانه كان عارف وساكت:وديني على البيت يا عز
عز اتنهد:لاء انتي هتفضلي هنا شوية
اوتار:انت غاوي عند وخلاص؟
عز:يا بنتي ارحميني لارا مش عارف مالها وعمران جايبها
اوتار قلقت:ايه اللي حصلها
عز:معرفش يا اوتار معرفش حلم كلمتني وكانت بتعيط ومفهمتش منها حاجة
وصلوا وعمران كلم عز قاله على اوضتهم وانها دخلت العمليات واوتار راحت معاه هي واسيا
حلم كانت منهارة لأول مرة عز يشوفها كدا حضنها:اهدي يا حلم وقوليلي ايه اللي حصل
حلم: سراج ضربها
عز بدهشة: وليه يعمل كدا مش قولتي ان دانيال قال انه مش هيقربلها يعني كذب
حلم هزت راسها بنفي: لاء دانيال مش كذاب
عمران بغضب مختلط بسخرية : هو بتاع مافيا بس مش كذاب هو خبيث بس طيب مش كدا؟
حلم بصتله بغضب واتجاهلته:هو عمل كدا من نفسه انا واثقة ان دانيال مأمرهوش
عز:طب وليه هيعمل كدا
حلم بدموع:كان عايزها كان بيحاول يقرب منها
عز فهمها وغصبه زاد وجه يمشي مسكته:عععز انت ناوي على ايه اي غلطة فيها حياتنا متبقاش مجنون يا عز
سليم:حلم معاها حق استنى
عز بغضب:انا هأدبه هو عارف انك مراتي ولارا اختك يعني حاول يقرب من اخت مراتي ومراتي قالتلي ايه بقى المشكلة المفروض اني هسكت لما واحد المفروض انه صاحبي يقرب من اخت مراتي
اسيا بصت لأوتار:مين دا اللي صاحبه؟
اوتار:ماما دا موضوع كبير خليه بعدين
اسيا:ماشي يا روحي براحتك
الدكتور خرج:متقلقوش الجرح كان سطحي ومأصبش اي منطقة حية بس المشكلة انها نزفت كتير عشان كدا نقلنالها دم وخيطنها الجرح هنتطمن عليها لحد متفوق وتقدرو تدخلوا تشوفوها
حلم عيطت وهزت راسها بإيجاب
عمران اتنهد ودماغه بتلقائية راحت لعشق يا ترى بتعمل ايه؟تليفونه رن بص شاف اسمها وابتسم بذهول بعد عنهم ورد:كنت لسة بفكر فيكي
عشق برسمية:لارا عاملة ايه؟
عمران:اممم لارا
عشق:اممم اومال كنت فاكر ايه
عمران:هعديهالك يا عشق لارا خرجت من اوضة العمليات وهتبقى بخير ان شاءالله ونشوف لو ينفع تيجي معانا
عشق:طب كويس....
عمران:انتي فين
عشق:في اوضتك
عمران ابتسم:حد معاكي
عشق بإحباط:لاء
عمران بضيق:ايان فين؟
عشق استغربت بس ردت:مع تالين مرات عمك محمود قالت استناك وتالين خدت ايان
عمران: اه عمي هيقعد هنا يومين هو وعياله سالم وصخر وكريم
عشق: طيب
عمران: وحشتيني على فكرا
عشق سكتت ومش عارفه ترد
عمران بضيق قفل وحس انه بيهين نفسه بس خد نفس عميق: اهدى يا عمران هي مش من يوم وليلة هتتعود عليك
لارا فاقت وحلم حضنتها بقت مكلبشة فيها وبتبوس راسها وجبينها وخدتها ولارا ابتسمت بتعب
اوتار ابتسمت: حمدلله على السلامة
لارا ابتسمت وبصت لحلم
حلم: انا عرفت اني بحبك اوووي وبموت فيكي انت عرفت اني مقدرش اعيش من غيرك وانك كل حاجة بالنسبة ليا يا روحي
لارا ابتسمت
حلم حضناها
عز: ادي لغيرك فرصة يتطمن عليها
حلم: لاء انا كنت هموت اصلآ
سليم ابتسم: ربنا يخليكوا لبعض
لارا ابتسمت وبعتتله بوسه بإيدها وكلهم ضحكوا وفضلوا في المستشفى للساعه 2 بليل لحد متطمنوا عليها والدكتور سمحلهم يروحوا بيها بس متتحركش وكاهم روحوا
عز ماسك ايد اوتار بعد مطمنوا عمه محمود ومراته مدام(هنا)
صخر:حمدلله على سلامتك يا جميله
لارا كشت ودفنت وشها في كتف حلم اللي مسنداها
صخر استغرب:هي مالها
حلم:ملكش دعوة
صخر بص لكريم بإستغراب
سليم اتدخل:يلا اطلعوا بقى وحلم يلا خدي لارا لأوضتها
حلم طلعت
عمران طلع على اوضته
اوتار:مش هدخل
عز:ليه هنام على السلم
اوتار دخلت جابت بچامة وهتخرج عز سحبها بغضب:اوووتار انا مش ناقص فاتقي شري
اوتار بعدت ايده:انت مالك في ايه هااا انا مش فاهمه في ايه لدا كله
عز بغضب:قولي لنفسك انتي رايحة على فين
اوتار:الحمام كنت...خارجة عشان تدخل وادخل في نفس الوقت
عز:هتستهبلي يا اوتار
اوتار بغضب:متكلمنيش كدا يا عز
عز اتنهد ومسك شعاها بيطبطب عليها وبيجز على سنانه:معلش معلش
اوتار بعدت ايده وهو سحبها بغضب:اوتاااااار انا مبحبش كدا
اوتار:شوف طريقتك عاملة ازاي
عز:ومن امتى دا ولا عشان امك
اوتار:ومالها ماما شوف انت تصرفاتك بقت عاملة ازاي وطريقتك يا عز انا معنديش استعداد اقبل معاملتك دي وكانك عايز تضربني
عز اتنهد وهدي واستغفر وقرب يحضنها بعدت دخلت الحمام
الباب اتفتح وعشق غمضت عملت نفسها نايمه وهو دخل قلع جذمته ورمى نفسه على السرير وهي مسكت في الغطا اكتر ضحك عليها:على اساس انك نايمه مثلآ
لمح دمعه نزلت من عنيها واتصدم مسح دموعها وهي انكمشت اكتر فبعد ايده:عشق....عشق بصيلي
عشق فتحت وقعدت بقلق وغضب:نعم انت عايز ايه
عمران قعد قدامها:مالك يا عشق
عشق بخفوت وقفت:مليش يا عمران مليش انا قدامك اهو وبقيت مراتك خلاص
عمران بصلها وشاف الروب القصير اللي لبساه واللي كان يجنن عليها وقف قدامها وباس راسها وهي مغمضة وبتعيط مسح دموعها وحضانها:انتي فاهمه الليلة دي غلط خالص وفهماني غلط اكبر انا مش حيوان ومتجوزتكيش عشان اقتل براءتك ولا روحك الحلوة يا روحي لاء انا اتجوزتك عشان بحبك عشان اعجبت بيكي مش بجسمك زي منتي فاكرة اتمنى تكوني اقتنعتي انتي قدامي دلوقتي وممكن اخد اللي انا عايزه بس للأسف اللي عايزه اكبر من كدا وهو حبك
عشق بصتله وابتسمت بدموع بتمسحها:يعني انت
عمران باس خدها:متعيطيش
خرج خبط على تالين وهي فتحت وهي بتضحك استغرب وبص بجوا شاف ايان واقف فوق السرير وبيضحك:انتو مصدقتوا اتقابلتوا يلا يا بطل معاد النوم
تالين: نوم مين؟
عمران: نومنا عايزة ايه انتي
تالين: بس ماما قالت مينفعش يبقى معاكوا انتو عرسان
عمران فتح ايده وايان نط وحضنه: ملكيش دعوة بكلام امك بس وانت كنت عايز تنام من غيرنا
ايان ضحك: هي كانت بتلعب معايا
عمران ضحك: طب كفاية لعب ويلا بينا على النوم
راح لعشق اللي ابتسمت وحضنته ونام جمبها عمران غير هدومه ونام جمبهم وايان بينهم
عشق بصت لعمران وابتسمت بإمتنان
عمران بغيظ مصطنع: لو تحبي اخرج واسيبلك الأوضة اخرج يا روحي انتي تؤمري
عشق ضحكت
ايان حضنه: لاء خليك
عمران ابتسم وحضانهم وعشق سمحت لنفسها تقرب وهو حاضنها وهي حاضنه ايان
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
عز باصصلها وهي قاعدة على الكرسي بتلعب في تليفونها : عايز انام
اوتار: متنام
عز: هقوملك
اوتار: عز سيبني في حالي عايز ايه
عز قام شالها ونزلها على السرير ونام خدها في حضنه وحاوطها بإيده ورجله دفن راسه في رقبتها وهمس: عايز انام كدا
اوتار ابتسمت وبتلقائية حضنته وهي بتغرز ايدها في شعره
عز: بحبك
اوتار بصتله وهي ساكته
عز: بقول بحبك
اوتار: انا متضايقه منك وكل مفتكر معاملة طنط احلام وطنط اماني بتضايق وبتجنن اكتر يعني هما كانوا عارفين ان جلال قتل بابا ومعاملتهم معايا كانت بالشكل دا وكانوا بيهينوني بأمي اللي هي كانت بتعاني اصلآ ايه الظلم والأفترى دا
عز باس خدها: بس اهدي بقى اوتار الكل غلط فعلآ بس انتي لازم تنسي
اوتار بدموع: استكتروا عليا اني اعيش معاه اني اتحامى فيه وقتلوه وبعدوني عنه قتلوه
عز حاضنها وبيهديها لحد مراحت في النوم
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
صحيت من النوم على الصوت اللي اتعودت تسمعه اول متصحى سرحت شعرها وخرجت راحت الحمام وخرجت خبطت في بدر اللي ابتسم: صباح الخير
تقى: هو انت مبتزهقش؟؟ لاء بجد مبتزهقش وكل مرة اقولك متتكلمش معايا؟؟
مازن جه يقوم حبيبة مسكته وهمست: استنى لازم تتعامل مع اي حد لازم تخرج من اللي هي فيه
مازن بضيق: افرضي مش طيقاه هنجبرها ليه تتعامل معاه؟
حبيبة: استنى بس
بدر:انتي ليه بتعامليني كدا؟هل قتلتلك قتيل ليه محسساني اني جوز امك
تقى بصتله وهو مكعمش وشه وضحكت غصب عنها
بدر بذهول:منتي عندك سنان اهو ايه القمر دا
تقى بصاله ووشها فتح بشكل جذاب
بدر:اول مرة اعرف ان الأبتسامه،الضحكة،الفرحة ليها شكل ممكن نشوفه
تقى ابتسامتها اختفت:انت مش ناوي تبطل مغازلتك البايخة دي
بدر: على فكرا انا اللي المفروض اتضايق منك انتي ناسية اخر مرة عملتي ايه (حط ايده على خده وهي ضحكت غصب عنها)
الباب خبط جودي فتحت ومراد دخل:فين ابوكي
مصطفى:مش تسلم
مازن نادى على تقى اللي في البلكونه:تقى تعالي
تقى:اسيبك انا تكمل انت في ذكرياتك
مراد: انت عايز تخلص منها ولا ايه انا معنديش بربع جنيه استعداد اخودها بص انا ماشي
مازن شده: يا بني ادم يا متخلف انت اثبت في ايه محسسني انك هتاخد عفريت
مراد: ارحم العفريت بيخوفك لكن دي بتأذي دي مجنونة دي ممكن تقتلكوا ماما شافتها بتخنق واحد وجريت على جارنا خده ومشيه ومن ساعتها وانا عارف انها مجنونة
مازن اتأكد ان سارة مأثرة على مراد وانها نجحت تخليه يتعاطف معاها بس ازاي ملاحظش
مراد: انا ماشي
مازن: مرااااد اتلم واترزع متعصبنيش
تقى بصوت مخنوق: سيبه يمشي
التفتوا وشافوا تقى وطبعآ سمعت الكلام كلمه بس مكنش ليها ردت فعل هي بس ساكته وملامحها جامدة ومراد قلق: عاملة ايه؟
تقى: زي منت شايف...
مراد خايف منها: اممم طيب.... انا ماشي انتي عايزة حاجة ولا ايه؟
تقى: مش عايزة حاجة
مازن: انتي كنتي عيزاه واديه قدامك اهو
تقى: صح هو قدامي بس مبقتش عيزاه
قربت من مصطفى حضنته وهو اتفاجأ بس حضانها وهمس: مالك يا روحي
تقى ابتسمت وبصتله:انت حنين... وطيب زي بابا بالظبط
جودي كشرت: وانا يا ست تقى انا كدا هغير منه
تقى ضحكت وجودي حضنتها وحبيبة ابتسمت فهمت انها محتاج لحد يبقى جمبها قربت وحضنتها لأول مرة وتقى ابتسمت
مراد بصدمه: هي دي تقى انتوا بتسعبطوني ولا انا اتجننت ولا ايه الحوار انا مش فاهم ازاي يعني دي....
بدر: ايه الغريب هي مش اختك
مراد: اختي بس مش بالمنظر دا مش بالطيبة دي ولا بالحب دا ايه اللي اتغير
مازن:عشان راحت القذرة اللي بتناديها ماما الل كانت بتدمرها مراد:هي اللي قالتلك كدا؟؟هي اللي قالتلك كدا صح؟؟دي كذاابة دي كتلة كذب
مازن بغضب: هي قالت فعلاً بس مش تقى هي سارة وهي فعلاً كذابة الا في دي هي صدقت هي اللي دمرتها وهي قتلت بسببها هي اللي كانت بتخليها الزبالة بتوعها يحاول يقربوا من تقى ويلمسوها بشكل قذر لحد مبقت تقتل اللي يقرب منها
بدر اتصدم ورجع خطوة لورا بصدمه
تقى لاحظته وفهمت انه خاف منها صوتها اتخنق: بابا كفاية....
مازن بغضب وهو مش حاسس بنفسه مسك مراد من رقبه قميصه: فوووق بقى يا بني ادم انت فوووق
مراد اتنهد وبص لمازن: انا مش لاقي كلام بي اينكان انا خلاص بعت كل حاجة وهشوف حياتي وانا مستحيل ءأمن لواحدة مش بس قتلت لاء حاولت تقتلني
تقى باصه لملامح بدر وصرخت في مراد: لو عايزة اقتلك ليه معملتش كدا كان ايه اللي هيمنعني وانا كان ممكن اخفي جثتك ادوبها زي اللي كان بيحصل في اللي بموتهم وانت مش حاسس
مراد بصلها وهو مش مطمن
بدر بص لتقى
تقى بضيق: انا معملتش كدا واللهي انا معملتش كدا هي يا بابا اتكلم(حست ان الدنيا بتلف بيها وصرخت) ياااا بابا
مازن لاحظ اهتمامها ببدر واستغرب
بدر حس انه ملوش مكان في وسطهم ودي حاجة خاصة بيهم وهي فهمته غلط وهو استأذن: استأذن انا....
تقى دخلت اوضتها وغصب عنها عيطت وبصت في المراية:اهدي اهدي بقى بس...انتي مش محتاجة حد يحبك انتي مش محتاجة حد يبقى جمبك مش محتاجة حد
حست انها هتتجنن مسكت السكينه وبتضغط عليها حست باللي بيسحبها ببطئ شهقت وبصت وراها وبدر خد منها السكينة: اهدي ايدك انتي ازاي بتعوري نفسك
تقى بدموع غضب: برااا اطلع برااا مش عايزة اشوف وشك
بدر بصدمه: افتكرتك مهتمه بيا واحنا برا كنتي....
تقى بتزأه بدموع:كنت ايه استحقرتك قليت من نظري او خوفت منك كنت ايه انت متهمنيش انت زيك زي اي واحد قذر بيهتم بالمظاهر عجبتك فكرت ازاي توصلي مش كدا بس انت غلطان انا اللي بيلعب معايا بيموت صدقني
بدر: تتجوزيني؟
تقى اتصدمت: ايه؟؟
بدر: تقبلي تتجوزيني هكون اسعد انشان في العالم لو قبلتي تكوني مراتي
تقى هزت راسها بنفي: لاء.... انت متعرفش حاجة... لاء مستحيل اللي انت بتطلبه دا مستحيل.... انا اتجوز... واتجوزك انت انت في دنيا غير دنيتي واهلك شكلهم طيبين و
بدر: كل دا شيئ مش هيأثر علينا انا عارف كل حاجة من الألف للياء عارف كل حاجة
تقى: ازاي....
بدر: ازاي عمتو فهمتني كل حاجة وبكامل قواي العقلية يسعدني اقولك اني بموت.... بموت فيكي في يومين ومن اول الم جننتيني انتي فكراني اني راشق عندهم على طول لاء دا عشانك دا انا كان ناقص اعتصملهم هنا وجوز عمتي مبقاش طايقني
تقى غصب عنها ضحكت: كنت عارفة ومستغربة
بدر قرب وحاوطها واستغرب انها مستسلماله قرب من شفايفها وهي اتوترت وغمضت عينها وهو لمس شفايفها: مش اول شخص مش كدا؟
تقى افتكرت سراج وهي بتمسح دموعها هزت راسها بنفي: لاء.... مش اول واحد... بس صدقني انا لسة
بدر قاطعها بهمسه: عارف واللي فات كوم واللي جاي كوم تاني خالص تعالي انا هطلبك من جوز عمتي
تقى:انا مش عارقة انا عايزة كدا ولا لاء انا مش عايزة ابعد عنهم ولا اتغرب مش عارفة دا قرار صح ولا لاء انا لسة مش عارفة حاجة
بدر:اولآ مش همنعك من اهلك ومش هتحسي انك غريبة ثانيآ قلبك بيقولك ايه
تقى:مش عارفة بس مرتاحة فعلآ
بدر: يبقى خلاص يلا تعالي
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
سارة بدموع:تليفوني؟
الممرضة:يا مدام انتي بتفوقي ويغم عليكي انتي مينفعش تجهدي نفسك
سارة بغضب:هاتي تليفوني
الممرضه ادتهولها بإستسلام:لو سمحتي انتي لازم تهدي
سارة كلمت مراد وهو رد:افندم عايزة ايه؟
سارة بدموع:انا في المستشفى ومحتجالك انا مليش غيرك انا في مستشفى*******تعلالي
مراد بتهكم:مش فاضيلك ومش ناوي افضالك وبعدين قراية فتحت تقى النهادا
سارة بدموع:بجد؟....بجد هي قراية فتحتها النهاردا على مين على عز؟
مراد:عز لاء عز دا كان ماضي اتعرفت على شخص كويس ابن اخو طنط حبيبة ويا رب تنسى حياتها السودا اللي كانت معاكي
سارة انهارت في العياط:بس انا امك حرام عليكوا تعملوا كدا فيا حرام عليكوا
انهارت في العياط والممرضه هتقرب سارة بعدتها:ابعدي...مراد بالله عليك تعالى وهاتها ابوس ايدك هات احلام واوتار كمان وانا اوعدك خلاص هبعد عنكم بس دي اخر مقابلة
الكل باصص لمراد وبعد مخلص حكالهم اللي قالته
تقى هزت راسها بنفي:يا ريتها تموت يا ريتها تموت بقى وتريحني
مازن.........
#استودعكم_الله
الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة
رواية غروب الروح كاملة
رواية هنا التقينا كاملة
رواية عاشقان الروح كاملة
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابعة والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثامنة والعشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .