رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة والعشرون 29 | روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة والعشرين من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة الحلقة 29 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة الفصل التاسع والعشرون

الحلقة 29
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

تالين: انت بتقول ايه دا مستحيل
سليم: تالين انا عارف الصح ليكي وعارف مصلحتك
تالين حست انها تايهه ومش عارفة تعمل ايه
سالم ملاحظ تعابير وشها ونفخ: عمي سليم انا
محمود سحبه: تعالى معايا (بعد وكلمه بصوت واطي) انت مش بتحبها؟
سالم: بابا انت عارف اني بحبها من زمان من ساعه مكانت طفلة بس اتجوزها بالطريقة دي صعب بجد صدقني.... صعب عليا قبل ميكون صعب عليها ازاي اتجوزها غصب عنها؟
محمود: سالم استنى بس ومتتكلمش
سليم: يلا يا محمود
تالين: بابا؟؟؟
سليم: تاااالين مش عايز نقاش
تالين سكتت بحزن وهي مش عارفة ومش متعودة تعارضه
سليم حضانها: حبيبتي صدقيني دا احسن ليكي يا تالي
تالين هزت راسها بإيجاب وهي حاسة بشعور غريب والكتاب اتكتب
عز: اومال فين بابا يا ماما
احلام بخنقة: في اوضة المكتب
عز: مالك في ايه هو في حد معاه؟
احلام: المأذون
عز بصدمه مصطنعه: ليه هيطلقك
احلام ضربت كتفه: انا مش نقصاك كفاية عليا ابوك
عز ضحك: طب مالك طيب يا جميل
عمران بيلعب في تليفونه: بيكتب كتاب تالين
عز بصدمه: نععععم؟؟ انت بتستهبل؟
عمران بصله واتنهد: بيكتب كتاب تالين على سالم
عز: وتالين؟
دخل من غير ميخبط كان خلاص الكتاب اتكتب وناقص امضاء الشهود
تالين ابتسمت بحزن وحضنت عز
عز حضانها: ايه اللي بيحصل وازاي انا معرفش
تالين عيطت: مكنتش عايزة انا
عز بضيق بص لسليم: ايه اللي بيحصل وايه اللي بتعمله دا قالت مش عايزة ومش موافقة هتغصبها
سليم: خلاص اتفضل انت
الماذون استأذن ومشي
عز بغضب: متفهموني ايه الجنون دا
سليم: عععز انا ابوك متنساش
عز حاضن تالين: المفروض حاجة زي كدا متتمش الا برضاها
سليم:انت شايف سالم في ايه وحش يترفض؟
عز: انا مبتكلمش على سالم بتكلم على المبدأ نفسه
سليم: تالين
تالين طلعت بغضب
احلام بصت لسليم بغضب:انت عملت اللي في دماغك وخلاص ارتحت
طلعت لتالين وهي مخنوقة من سليم ومحمود وهنا السبب
هنا: حبيبي احنا كل اللي عملناه عشان مصلحتهم هما ولاد عم و
عز بسخرية: اه وطبعآ ميراث عيلة المنشاوي لازم ميروحش برا مش كدا يا مرات عمي مش هو دا تفكيركم وانت يا سالم يا عاقل يا متعلم ازاي رضيت تشترك في الجريمة دي
سالم بخنقة: جريمة؟؟ عز انت عارفني انا مكنتش عايز كدا مكنتش حابب انها تيجي بالطريقة دي انا هطلع اكلمها ولو مصممة انها تسيبني انا هطلقها محدش عرف اننا متجوزين وكل حاجة تنتهي وخلاص
طلع واحلام بصتله وهي بتطبطب على تالين
سالم:عايز اتكلم معاها لو ممكن
احلام خرجت وتالين مسحت دموعها بغضب
سالم قعد قدامها:ممكن اتكلم معاكي
تالين:لا مش ممكن واتفضل اخرج
سالم ابتسم بحنان:طيب اهدي طيب بطلي عياط واللي عيزاه هيحصل انا مستحيل اتجوزك غصب حتى لو حبيتك فمشاعري هحتفظ بيها لنفسي
تالين بغضب:لو سمحت كفاية وابعد عني
سالم:طيب اسمعي بس عايز اقولك ايه
تالين:مش هسمع
سالم:انتي حرة كنت هقولك على خطة لطيفة خااالص
تالين بصتله بإستغراب
سالم هز راسه بإيجاب:ايوا خطة هتخليكي تبعدي
تالين:خطة ايه انا مش فاهمه حاجة
سالم اتنهد:ايه رايك نهاودهم ونعمل نفسنا متجوزين كدا وكدا يعني وبعدين احنا نعمل نفسنا بنتخانق وتقوليلهم اني وحش وانا هقولهم اني مش عايز اكمل واطلقك ومحدش يحاول يرجعنا
تالين هزت راسها بإيجاب:انا موافقة
سالم ابتسم بحزن:طيب كويس...
تالين بصتله:انت زعلان بس انا بحب...
سالم هز راسه بإيجاب:عارف ولولا انه اتقدملك مكنتش هتهاون في حاجه زي دي يا بنت عمي
تالين هزت راسها بإيجاب
سالم خرج وفي نفس الوقت تليفونها رن بصت للتليفون وشافت اسم زياد اتنهدت بس قررت ترد وتعرفه انها اتجوزت
زياد بصوت مخنوق وغضب:مبروك
تالين:عرفت منين؟
زياد:هو دا اللي يهمك
تالين:انت غلطت في كل اللي انت عملته دا غلطت في افعالك وكلامك
زياد بغضب:تقومي تتجوزي تتجوز يا تالين انتي فاكرة الجواز لعبة فاااكرة ايه انتي
تالين:انت اللي غلطت من الأول
زياد:عارفة انا غلطت في ايه؟غلطت لما سيبتك مجي اوتار اليوم دا كان غلط لما خدتك مني كانت غلط المفروض انتي كنتي هتبقي ملكي وابوكي غصب عنه هيوافق غصب عنه مكنش هيرفض
تالين بغضب وقرف الدموع لمعت في عينها: تعرف اني غلطانه اني رديت عليك انا خلاص مش عايزة اتكلم معاك ومبقتش طيقاك يا زياد وسالم دا احسن منك ميت مرة
قفلت في وشه وعيطت: ماشي يا زياد انا هعذبك اضعاف مكنت بتعذبني انا هوريك
اوتار خبطت وتالين سمحتلها تدخل دخلت وبصت لتالين: انتي كويسة
تالين ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
اوتار: بجد انتي كويسة
تالين هزت راسها بنفي ودموعها نزلت اوتار قربت حضنتها: اهدي بس اهدي عز باعتني اشوفك لو عيزاه يطلقك حالآ هيخليه يطلقك
تالين فكرت في زياد وفي اتفاقها مع سالم وقالت لأوتار
اوتار: تفتكري دا صح انك تبقي مع سالم عشان تخلي زياد يغيير؟
تالين هزت راسها بنفي: كدا كدا سالم اتفق معايا ان احنا هنصبر شوية بس انا شيفاها فرصة انتقم من زياد على اللي عمله وعلى كلام هو مستهون بيه
اوتار هزت راسها بإيجاب : فهماكي
تالين: بس اوعي تقولي لحد ولا حتى عز
حلم من عند الباب وبضحكة خبيثة: مخبيين ايه على اخويا
اوتار ضحكت: تعالي تعالي اومال فين لارا
حلم: في الأوضة قاعدة ترسم زي عادتها
اوتار هزت راسها بإيجاب: هي لسة بردو زي مهي
حلم هزت راسها بنفي: لاء اتحسنت كتير موت دانيال خلاها تتشجع شوية بقت تسمحلي اطفي النور وانام في الضلمة اخيرآ بس مبتتكلمش كتير يعني اسألها على حاجه تشاور بإيدها، بدماغها، بكتفها كدا يعني
اوتار هزت راسها بتفهم:محتاجة تاخد وقتها
حلم:وانا سيباها
تالين سرحانه
اوتار: تالي انتي معانا
تالين هزت راسها بإيجاب: اه معاكوا
حلم: مبروك
تالين ابتسمت بتكلف: الله يبارك فيكي....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق بتلبس ايان التيشرت: البس بقى ايان والله انا زهقت
ايان بيبعد ومكشر: مش هيلبس ايان
عشق:لاء هيلبس ايان يخويا هيلبس
عمران دخل وكان باين عليه الضيق
عشق بصوت شبيه بالصويت: ايااان
ايان ضحك وكشر: لاء بردو
عمران غصب عنه ضحك: في ايه يا عشق
عشق: عمران انا هتجنن كل شوية يقلع التيشيرت بتاعه وهيبرد وهيتعب وانا بقيت اتجنن منه
عمران سحبه وشاله: في ايه يلة انت مش بتسمع الكلام ليه ومجننها كدا
ايان كشر: ايان حران
عمران بيحاول ميضحكش: ايان حران يلبس حاجة خفيفة مش يقعد عريان كدا وفي بنات في البيت يرضيك بنت تشوفك كدا
ايان بإقتناع هز راسه بنفي
عمران ضحك: يبقى نسمع الكلام بقى زي الحلوين ونلبس
ايان هز راسه بإيجاب: عشق لبسيني
عشق ابتسمت ولبسته وحضنت عمران بشكر
عمران: دا كله عشان لبستيه
عشق هزت راسها بنفي: انت مش هتفهم بس الموقف دا عندي حاجه كبيرة انت بتعرف تتعامل معاه وساعات اكتر مني
عمران: عشان محتاج لراجل يا عشق
عشق ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
ايان حاضن عمران: نيمني
عمران: تحب احطك على السرير
ايان: لاء نيمني في حضنك امبارح نمت في حضن عشق ومش نمت في حضنك
عمران ابتسم وباس خده قعد وهو منيمه في حضنه وعشق بتابعهم
عمران: تعالي يا عشقي جمبي
عشق ابتسمت وقعدت جمبه على السرير سندت راسها على كتفه وهما بيتفرجوا على التليفزيون:مالك كنت جاي مكشر ليه
عمران حكالها اللي حصل مع تالين
عشق بصتله بضيق وبعدت عنه
عمران:عارف انك مش هتتفهمي اللي حصل
عشق:اتفهم؟وانت شايف اللي بتقوله دا حد يتفهمه اصلآ تجوزها غصب عنها تكتب كتابها ودموعها على خدها انت عارف الشعور دا اد ايه شعور صعب لاء وانت عارف كمان انها بتحب ومبتحبش اي حد دا ابن خالتها اللي على طول هيكون قصادها في اي مناسبة هيتجمعوا
عمران:يعني انتي ندمانة انك اتجوزتيني مع انك مكنتيش حابة
عشق بضيق:انت يا عمران بتشبه ايه بأيه يا اخي افهم انا مكنتش بحب الوضع مختلف تمامآ هما الأتنين بيحبوا بعض ازاي تفرقهم
عمران:انا معملتش حاجة وبعدين دا اللي يتقال عليه نصيب قدر هما مش لبعض
عشق:معملتش حاجة انت كل دا ومعملتش حاجة وعرفت منين انهم مش لبعض
عمران بضيق:عشق بابا هو اللي صمم وانا مقتنع جدآ بالفكرة عشان كدا انا وافقت
عشق بعدم رضا:انت حر بس انت غلطت وغلطت اووي كمان يا عمران
عمران حاضن ايان وقاعد بهدوأ
عشق بغضب:انا مش عارفة جايب البرود دا منين
عمران بإستفزاز:ششش وطي صوتك لو صحي انا هزعلك
عشق بصتله بدهشة:نععععم
عمران بإستفزاز:زي مسمعتي وطي صوتك بقى عشان هو عايز ينام ومصدق انه نام
عشق بصتله بغضب ونزلت
عمران اتنهد وباس جبين ايان وحضنه وهمس:عجبك اللي بتعمله فيا عشقك ياما نفسي اعرف بتفكر في ايه يا صغير انت وبتحلم بإيه
ايان ابتسم ابتسامة خفيفة وهو نايم ودا كان كفيل يخلي ابتسامة عمران تنور وشه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق نازلة بغضب
اوتار:مالك؟
تالين:مالك يا عشق عمران زعلك؟
عشق هزت راسها بنفي:انا اتخانقت معاه
تالين:ليه؟
عشق دورت وشها بضيق
اوتار:حبيبتي اهدي بس مالك في ايه
عشق:من عمايله يا اوتار هو وافق انه يجوز
سكتت وبصت لتالين
تالين بصت لاوتار وضحكوا
عشق بغيظ:انتو في ايه انتو كمان
تالين:اصلك حاليآ متعصبة اكتر مني
عشق اتنهدت:حاجة تعصب
تالين:بفكر اقولها على خطتي الشريرة
اوتار ضحكت:وانا من رأيي بردو
تالين حكتلها اللي دار بينها وبين اوتار وانها عايزة زياد يغير
عشق هزت راسها بإيجاب وابتسمت بخبث:وتندميهم بقى ازاي يجوزوكي غصب عنك
تالين ابتسمت:شوفتي يا اوتار اهي بتشجعني ليه بقى انتي اللي رافضة
اوتار شردت:عشان اللعب بمشاعر انسان مهما كان شيئ صعب وهتندمي عليه....
عشق بصتلها بإستغراب:انتي بتفكري في ايه
عز مراقبها بصمت وملاحظ شرودها قرب:اوتار تعالي عايزك
اوتار هزت راسها بإيجاب وراحتله وهو طلع على اوضتهم دخلت وراه واتفاجأت بيه بيكسر الڤازا اللي بتحط فيها الورد كل يوم الصبح اتخضت وبعدت:ايه اللي بتعمله دا
عز سحبها بغضب:ايه اللي بعمله هاا اتخنقت وتعبت وكل مقول هتنسى مفيش حاجة بتتغير مفيييش
اوتار بدموع بعدت:ابعد عني يا عز انا مش هتكلم معاك طول منت كدا
عز صرخ فيها:كدا ازاي انتي مش شايفة انتي بتعملي ايه فات اكتر من شهر على موته هو هيعذبني وهو عايش ووهو ميت انتي ازاي متعاطفة معاه بعد كل دا ازااااااي
اوتار بتبعد وهو ماسكها:اياكي تبعدي فاهمه
اوتار بصوت مخنوق:انا مش هتكلم معاك طول منت كدا
عز بغضب صرخ فيها:بردو هتعيديها بردو
اوتار خبت وشها بخوف ليضربها وهو اتفاجأ واتضايق اكتر: اوتاااااار
اوتار دفنت وشها في صدره بخوف وهو اتفاجأ من رد فعلها هي بدل متحاول تبعد عنه قربت استخبت فيه وكانها بتقوله ♡لا مهرب منك سواك ♡
اوتار بصوت مهزوز: ممكن تهدى
عز اتنهد خد نفس بسرعه وخرجه بنفس السرعه حضنها بحنان وحس بيها بتعيط قعد وقعدها على رجله وهو بيطبطب عليها:خلاص اهدي
اوتار:انا مش قصدي اضايقك بجد بس كل اللي حصل كان صعب مالك عارف كل حاجة عنه ومع ذلك لحد الأن متأثر ورافض يتكلم مع اي حد حتى سيف هو كان وحش بس اللي عمله أثر فينا كلنا وكلامه
عز الغضب اتملكه ومسك ايدها وبصلها بحدة:كلامه دا اللي مجنني كلامه اللي لسة في دماغك دا هو اللي مجنني يا اوتار انتي محدش ليه الحق يقولك بحبك محدش ليه الحق يقولك بحبك غيري فاااهمه
اوتار بصت لتحت
عز رفع وشها وهز راسه بنفي:لاء متبصيش لتحت بصيلي انا
اوتار بصتله وراحت حضناه ابتسم غصب عنه:انتي ازاي بتمتصي غضبي كدا
اوتار ابتسمت:زي منت بتمتص غضبي وغيرتي كدا
عز حضانها:انا مقصدش اضايقك بس
اوتار بصتله:بس ارجوك تقفل الموضوع دا
عز:انا عايزوا يتقفل جواكي يا اوتار
اوتار هزت راسها بإيجاب:اوعدك...اوعدك اني هجاهد اني مفكرش في حاجه في اي حاجه تضايقك
عز اتنهد وهز راسه بإيجاب:اتمنى تنسيه تمامآ
الباب خبط واوتار بعدت وفتحت
اسيا:عيزاكي تنزلي معايا لو فاضية اجيب شوية حاجات
اوتار هزت راسها بإيجاب:حاضر يا ماما هغير الأسدال بس
عز:هتجيبي ايه
اسيا ابتسمت:شوية حاجات لحفيدي
اوتار ضحكت:ماما لسة بدري
اسيا:تلت شهور يا اوتار اهو
اوتار حطت ايدها على بطنها:لسة بردو
اسيا:الشهور بتجري اسمعي الكلام
اوتار هزت راسها بنفي:انا عندي معاد مع الدكتورة النهاردا الأولى اني اروحوا وكمان شهرين نشوف موضوع البيبي دا ماشي
اسيا بإستسلام:براحتك بقى
مشيت وعز ضحك:مستعجلين اووي
اوتار ابتسمت وهي محاوطة بطنها:انا حاسة بيه جوايا احسن على قد منا بعد الأيام الا اني مرتاحة للشعور دا
عز بإستغراب:مرتاحة دا كفاية الترجيع اللي بيتعبك دا
اوتار ابتسمت:دا اللي يتقال عليه تعب بطعم الراحة
عز ضحك
اوتار بغيظ:انت بتتريق يا عز
عز ضحك:غصب عني والله انا بحسك ساعات هتلعنيه هو وابوه
اوتار ضحكت
عز:البسي بقى
اوتار:مش لسة معاد الدكتورة لسة ساعتين
عز:البسي نخرج واشربك حاجة ونروح
اوتار ابتسمت وباست خده:احلا زوج دا ولا ايه
عز ابتسم وبيسحبها ليه
حسام بضحك:طب اقفلوا الباب طيب في عنا عذاب لسة
اوتار بعدت بسرعه بإحراج
عز بغيظ قفل الباب في وشه:غور بقى عيل تنح
اوتار بكسوف وغيظ:عجبك كدا
عز ضحك:هو انا اللي قولتله تعالى اما انتي حاجة غريبة وبعدين كنتي بعيدة عني حتى مش حاضنك
اوتار:طيب بطل بقى والبس يلا انا هلبس الفستان وخلاص
عز:ماشي يا ستي
لبست وهو بيسرح شعره وبيحط البرفيم بتاعه وهي بصتله بغيظ
عز:مالك يا اوتاري
اوتار بضيق:شكلك حلو
عز ضحك:ودي حاجه تضايق في ايه طيب الحمد لله يعني شكل جوزك حلو
اوتار بنرفزة:دي حاجه تضايق ان في بنات وستات مش محترمين بيبصولك
عز ضحك بصوته كله
اوتار:انت ليه عايز تعصبني وبعدين تشتكي انك الزوج الحنين وانا النكدية الشريرة ليه مُصر على كدا
عز بيحاول يكتم ضحكته:حاضر يا حيااتي انا اسف وانا الزوج الشرير وهتنقب عشان محدش يشوفني حلو كدا يرضيكي
اوتار ضحكت:مؤقتآ
عز ضحك:طب يلا بينا
نزلوا والكل بصلهم
احلام:على فين انا خلاص هحط الغدا
عز:لاء كلوا انتوا احنا هنتغدى برا
احلام بضيق:انتي مش حلو ليكي اكل المحلات عشان كمان البيبي
اوتار:دي مرة مش هيحصل حاجه
احلام هزت راسها بإيجاب:طيب خلي بالك على نفسك
اوتار هزت راسها بإيجاب:حاضر
مشيوا وركبت العربية جمب عز بصمت وهي بتفكر في تعامل احلام اللي اتغير معاها في اخر فترة وانها مش عارفة تتقبله بسبب اللي عرفته عن موت رعد....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

اماني خبطت وتالين فتحت سلمت عليها وجت عينها في عين زياد عرفت ان هو سبب في مجي اماني
اماني:اومال فين الباقي
تالين:بيتغدوا عند الڤرندا اتفضلي يا خالتوا
اماني راحت وقبل متالين تروح وراها زياد سحبها:انا لازم اتكلم معاكي
تالين بعدت ايده عن ايدها:اتمنى تلزم حدودك انا دلوقتي متجوزة
زياد بغضب:بلاش تعصبيني متجوزة ايه انتي عمرك متكوني لغيري
تالين نادت:سالم
سالم استغرب وسليم ابتسم هو ومحمود
تالين:سالم
سالم:بعد اذنك يا عمي هقوم اشوفها
سليم:ماشي يا حبيبي دي بقت مراتك وهاتها تاكل
سالم قام ملقهاش استغرب بس لقى الباب مفتوح
زياد سحبها وهو حاطت ايده على بؤها وراح ورا السور وهي زأته:انت اتجننت يا زياد ايه الهبل دا؟؟
زياد:فاكرة ايه اللي حصل هنا؟فاكرة
تالين خافت منه وهي شايفة في عينه النظرة اللي بتكرهها واللي بتحسسها انه هيتهجم عليها
زياد بصلها من فوق لتحت:منظرك وانتي بالشورت والبدي القصير مش راضي يروح من بالي وانتي كنتي حلوة اووي كنتي حلوة بزيادة
بيقرب منها وهي زاته وضربته بالألم بغضب:انت لو نطقت كلمه تانية او قربت انا
زياد بغضب بصلها:انتي قد اللي عملتيه دا
تالين هتدخل سحبها من طرحتها فمسكتها عشان متقعش:زياد بالله عليك كفاية وبلاش فضايح
زياد حاوطها:فضايح ايه يا روحي هااا واحد وحبيبته وبنت خالته هما مالهم ابوكي مش هيجي هنا مش كلهم لسة بيتغدوا يا تالي
تالين زات ايده:زياااد ايه الجنون دا
زياد شدها:انتي السبب في الجنون دا انا بحبك وانتي اتجوزتي صح مش اتجوزتي
سالم:صح كويس انك عارف انها اتجوزت
زياد التفت وشاف سالم طول بعرض قدامه اول مرة يشوفه بالقرب دا وملامحه جامدة بتعلن عن غضبه
سالم مد ايده سحب تالين وهو محاوط كتفها بحماية وبص لزياد بغضب وهو بياكد على كل كلمة بيقولها:اياك تقرب منها اياك اشوف عينك بتبصلها بس بصة مش حلوة انا مش غبي وصعيدي ودمي حامي ومقبلش حد عينه تيجي على مراتي فاااهم
زياد بصله بغضب وتحدي:دي حبيبتي قبل متكون مراتك وهي بتحبني واسألها قلبها دا ملكي
سالم بصلها وبص لزياد
زياد بغضب:متسألها اسالها بتحب مين يلا(كمل بإستفزاز) مش انت صعيدي ودمك حامي ترضى مراتك قلبها يكون مع غيرك
سالم لكمه:كلمه تانية وهخليك فرجى للي يسوا واللي ميسواش
سحب تالين ومشي هو فعلاً مكنش عنده الجرأة يسألها لانه تقريبآ عارف الإجابة فكفاية يحرج نفسه
تالين:انا
سالم اتعصب:انتي حرة بس طول منتي على ذمتي فكري في تصرفاتك شوية بلاش تخلي صورتي تتشوه قدام اي حد
تالين:انا نديتلك ومروحتش معاه وانا محافظة على كرامتك جدا ولما كان بيتكلم انا نديتلك
سالم بإبتسامة سخرية:كتر خيرك يا بنت عمي
سابها وراحلهم وهي ضيقها وغضبها من زياد زاد من جنونه
حلم قاعدو جمب لارا بتأكلها وملاحظة نظرات صخر ليها بس متجهلاها
لارا شاورتلها على المية
كريم مدهلها
لارا بصتله وخدودها احمرت وبصت لحلم اللي كتمت ابتسامتها وخدت المية وهي بتشرب لارا
كريم:بالهنا والشفا
محمود بترقب: في حاجه يا كريم
كريم بإحراج:لا يا بابا تسلم
صخر ضحك وسليم كتم ضحكته وحلم فهمتهم
لارا بصت لحلم
حلم:مالك عايزة ايه
لارا:شبعت...وقولتي هتخرجيني
حلم:طيب تعالي
سليم:هتخرجوا لوحدكوا كدا
حلم هزت راسها بإيجاب:عز خرج وانا موعداها اني هخرجها وكمان الدكتورة قالت انها لازم على طول تخرج وتشم هوا وهي حابة كدا فكويس
سليم هز راسه بنفي:مينفعش بردو تخرجوا لوحدكوا خلاص سالم وتالين يروحوا معاكوا
حلم:ملوش لازمه يتعبوا نفسهم
سليم هز راسه بنفي:لاء مفيش.تعب هما هيخرجوا
كريم:وممكن اجي معاكوا يعني
صخر:ايوا مفيهاش مشكلة
سليم ابتسم بخبث
احلام همستله:انت بتفكر في ايه انت خلاص بقيت ماشي بمبدأ يا بخت اللي يوفق راسين في الحلال
اسيا سمعتهم وسليم ضحك وغصب عنها ضحكت
احلام بصتلها بإستغراب
اسيا بإستفزاز:انا مبتجسسش بس انتي اللي كان صوتك عالي حبتين
احلام سكتت بغيظ

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

اوتار نايمة على السرير والدكتورة بتعملها سونار وهي مبتسمة شايفة عز سعيد باصص للشاشة والسعادة بتنط من عيونه ابتسمت بحنان ومسكت ايده وهو باس ايدها
الدكتورة ابتسمت:الحمد لله البيبي حالته مستقرة وانتي اتحسنتي كتير داومي على الڤيتامينات وعلى الأكل الصحي اهم حاجة
اوتار هزت راسها بإيجاب وبعد مامشيوا عز كان ضامم ايد اوتار بحب:ربنا يخليكي ليا يا اغلى ما في حياتي
اوتار ابتسمت بسعادة
عز:تحبي نركب مركب في النيل
اوتار :لا يا عز معلش بس بقيت ادوخ كتير فبلاش
عز هز راسه بإيجاب:خلاص مفيش مشكلة يا روحي نقعد بس في نفس الحتة اللي قعدنا عندها قبل كدا
اوتار ابتسمت وهزت راسهة بإيجاب
عز مسبش ايدها وهي كانت مبسوطة جدآ انها معاك فتحلها ازازة العصير وبقى يشربها وهي ضحكت:طيب انا ممكن اشربها
عز هز راسه بنفي:لاء انا اللي هشربهالك يا نور عيني
اوتار ابتسمت
عز:نفسك في ايه
اوتار:منفسيش في حاجه
عز هز راسه بنفي:لاء اكيد نفسك في حاجه
اونار:صدقني دلوقتي مفيش حاجة في نفسي انت تقريبآ حققت كل حاجة وجودك جمبي وحنيتك اللي بتعوضني عن حاجات كتير دي اهم حاجة مبحسش ان في حاجه اهم من كدا اصلآ
عز ابتسم
اوتار:انت نفسك في ايه بقى دلوقتي
عز ابتسم:اممم نفسي اخدك شهر عسل
اوتارابتسمت:انا كل ايامي معاك فهي عسل وبعدين تاخدني شهر عسل بعد تلت شهور جواز وانا حامل
عز:مليش علاقة بقى المهم نروح
اوتار:هنروح فين وامتى بس عشان ابقى عارفة
عز:فين دي مفاجأة انما امتى قريب اووي بعد فرحنا
اوتار ضحكت:هو شكل النيل عامل معاك شغل بصراحة فرح ايه يا عز مخلاص
عز هز راسه بنفي:ايه اللي خلاص انا لسة عند وعدي وبعدين مامتك معاكي وبيتهيقلي تعوضك عن اهلك مش كدا
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب:بيتهيقلي كدا بجد وجودها معايا فرق جدآ
عز ابتسم
اوتار اتنهدت وبصتله:انا متضايقة عشان اللي حصل دا
عز:تقصدي جواز تالين
اوتار هزت راسها بإيجاب:دايمآ بتفهمني
عز:انا كمان الموضوع مضايقني سالم راجل وجدع مفيش كلام بس مكنتش عايزها تيجي بالطريقة دي...
اوتار اتنهدت:زياد قلبه هيتكسر دا بيحبها
عز بضيق:زياد متهور ولو قلبه اتكسر فأنا هعتبر دا عقاب منصف ليه جدآ يعني هو حاول يقرب منها وهنها بالكلام وجرحها وكان عايز يشوه صورتها قدامنا فأنا بجد مش عارف اتعاطف معاه
اوتار:هو اعتذر وهو حبها فعلاً
عز:انتي كنتي عارفة حاجة زي كدا ومع ذلك متعاطفة معاه ساعات بشك في عقلك يا اوتار دي مش طيبة دا غباء
اوتار بضيق: عز روحني
عز اتنهد: اوتار هو غلط وكان عايز يصحح غلطه بغلط اكبر هو ميستهلهاش تالين انقى واحسن من انها تبقى مع واحد زيه
اوتار: هو مر بحاجات كتير وهو مش زي جلال ليه متبقاش عوض ليه
عز: تالين مش هتستحمل تالين بتتأثر من اي كلمة من نظرة زياد شاب ومتهور سالم ابن عمها وهيخاف عليها كل الحكاية اني معترض على الطريقة بس مش اكتر مكنتش حابب انها تيجي غصب عنها
اوتار سكتت
عز حضانها: متزعليش مني انا مقصدتش اضايقك حقيقي متزعليش مني
اوتار ابتسمت بحزن وهزت راسها بإيجاب
عز: يلا بينا بقى ترتاحي شوية
اوتار هزت راسها بإيجاب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

كريم في الحديقة:ايه رأيك بقى مبسوطة
لارا هزت راسها بإيجاب وهي بتاكل ايس كريم وماسكة في حلم
حلم:ايه يا روحي؟
لارا هزت راسها بنفي بمعنى مفيش
صخر:انسة حلم انا معجب جدآ بمعاملتك مع لارا
حلم بصتله بتهكم:واللهي معرفش لولا اعجابك كنت هعمل معاها ايه
سالم بص لتالين بتلقائية كتموا ضحكهم
كريم ضحك
صخر بص لحلم بغضب:انتي ايه لسانك دا اومال لو قولتلك انك مزة كنتي عمالتي ايه
حلم:مطلبتش منك تتعامل معايا والزم حدودك
لارا دفنت راسها في كتف حلم بخوف:ح..حلم
حلم بتطبطب عليها:حبيبتي اهدي مفيش حاجة يا روحي اهدي خالص
صخر استغرب طريقتها معاه مختلفة تمامآ عن طريقتها مع لارا
حلم:انا عايزة اروح وهي كمان شكلها عايزة تروح كفاية كدا لو سمحتوا ويلا بينا
تالين:حلم اهدي
حلم بصت لصخر وبصت لتالين بضيق وصوتها عالي:هو شكله فاهم انه جاي هنا معانا يشقط لو انتو مطولين فأنا ماشية
وقفت وهتمشي صخر مسك ايدها:استني بس
حلم لوت دراعه وكعبلته وقعته على الأرض وهو اتألم:اااه انتي اتجننتي
سالم:حلم في ايه هو ميقصدش
حلم:محدش ليه دعوة بينا فاهمين
لارا صوتها اترعش وعيطت:حلم
كريم اتضايق:صخر بس بقى ملكش دعوة بيها وانتي يا لارا اهدي
حلم حضنتها:اهدي مفيش حاجة حلم كويسة اهي يلا بينا
مسكت ايدها ومشيت بسرعه ومهما حاولوا يوقفوها مفيش فايدة
تالين بصتلهم بضيق
سالم:انت ايه اللي هببته دا
صخر:اعمل ايه كنت هوقفها بس اقولها انه مش قصدي
كريم:انت ماسك ايدك كدا ليه هي وجعاك هي بجد اثرت فيك؟
صخر بدهشة ابتسم:غريبة مش كدا هي فعلآ غريبة ايدها يبني بعشر رجالة في بعض
تالين:يلا بينا
كريم:يلا ويارب متقولش لعز والا انت هتتعلق

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عشق غسلت سنانها في الحمام وهتخرج عمران زأها لجوا ودخل وقفل الباب
عشق بضيق: عمران انت اتجننت
عمران بغضب: مش عايز صوتي يعلى ومش عايز اصحيه فأهدي كدا انتي متضايقة مني ومش عارف انا ايه ذنبي اللي حصل حصل خلاص وعز حسمها لو هي قالتله طلقني هيطلقها منه في الحال ومحدش هيعترض فملوش لازمه انك تكبري الموضوع ولا انتي عايزة تبعدي عني وخلاص
عشق ابتسمت غصب عنها: عايزة ابعد عنك وخلاص
عمران سابها وهز راسه بإيجاب وهيخرج: وانا هبعد وملوش لازمه انك تعملي كدا عشان تبعديني
عشق سحبته وباسته بعدت وهو اتفاجأ بس ابتسم
عشق ابتسمت بكسوف: انا حامل يا عمران
عمران اتلجم من الصدمه وبصلها
عشق استغربت ردت فعله وصوتها اتهز: عمران.... انا بقولك حامل في ابننا....
عمران خد نفس عميق وبصلها
عشق: انت مش فرحان اني..... يعني انا حامل....
عمران هز راسه بنفي:دا غلط دا اكبر غلط
عشق بصتله بصدمه:غ...غلط؟؟انا مراتك ودا
عمران سابها وخرج وهي حاوطت بطنها بدموع وحزن: انا اتخيلت انك هتطير من الفرحة انت ازاي كسرت فرحتي بالشكل دا هو دا مش من حقي انا كنت حاسة ربنا يسامحك يا عمران ....
انهارت في العياط وخلاص حسمت امرها دا الوقت اللي كانت بتستعدله بس مكنتش متخيلة انه هيجي بدري كدا
عمران نزل شاف سليم قرب: بابا لو سمحت عايزك عايز اتكلم معاك...
سليم قرب: مالك شكلك ميطمنش؟
عمران دخل المكتب وهو دخل معاه
سليم: اتكلم بقى مالك في ايه؟
عمران: عشق... حامل... عشق حامل
سليم ابتسم: بجد
عمران هز رايه بإيجاب
سليم بإستغراب: في ايه يا عمران انت مش مبسوط
عمران: حملها كان غلط بجد حملها غلط
سليم بغضب: لااا بقى انت اتجننت متفهمني في ايه
عمران: في ان ايان صغير، في انه محتاج للرعاية والحنان والدلع، في انها كدا مش هتعرف تهتم بيه هتجيب طفل هتيبقى كل اهتمامها واهتمامكوا واكيد اهتمامي ايان هيحس بإيه ايان هيبقى ايه شعوره وممكن دا يسبب كره بينهم خلينا نفكر بعقل
سليم اتنهد براحة عمران بيفكر في ايان مش بس في نفسه
عمران: صعب... اوووف
سليم حضنه: دا نصيب وانت قدها اهدى كدا وبإذن الله مفيش حاجة من اللي بتفكر ليه بالعكس ايان طيب وحنين خالص وانا واثق انه مش هيتغابى على الطفل وانت ومراتك طيبين واذكية وهتعرفوا تحتووهم انا واثق فيك
عمران ابتسم: بجد
سليم هز راسه بإيجاب: اه بجد وجد الجد اطلع بقى
عمران: لاء خليني شويه انا سبتها كانت مصدومه من ردت فعلي
سليم هز راسه بنفي: الأحسن تطلع دلوقتي انت كل مهتتأخر كل مالأمور هتسوء يلا اطلع لمراتك
عمران هز راسه بإيجاب: حاضر
عشق بتصحي ايان: حبيبي قوم
ايان: ايان تعبان
عشق بدموع: حقك عليا بس قوم وانا هنيمك واحنا في العربية وهجيبلك حاجات حلوة كتيرة
ايان هز راسه بإيجاب ووقف وهو نعسان وبيدعك في عينه عشان يشوف كويس
عشق شالت الشنطة على ضهرها حست بألم بس اتجاهلته ومسكت ايد ايان بتفتح الباب شافت عمران قدامها اتنطرت بخوف وحضنت ايان وهي بتبعد هي واثقة انه هيقولها تجهضه خافت منه وبقت تبعد
عمران بعدم تصديق: على فين انتي كنتي هتسيبي البيت؟؟
عشق بخفوت: طلقني وسيبني امشي انا كنت عارفة كنت عارفة ان... ان اللحظة دي هتيجي بس مكنتش اعرف انها بدري كدا انا قولتهالك... هتتجوزني دلوقتي وبعدين(كملت بعياط) وبعدين هترميني وبدل منا بعيل واحد هبقى بأتنين بس مكنتش اعرف اني هحس بالخوف دا وانك لو مش عايزه هتمحي اي حاجة تربطني بيك حتى هو
انهارت اكتر: وحيات اغلى حاجة عندك سيبني في حالي ارجوك يا عمران سيبني انا مش هقدر اجهضه بس هبعد عنك
عمران بضيق: عشق انتي عماله تفترضي وخلاص بتسألي وتجاوبي على نفسك؟؟ انا مقولتش غير كلمة
عشق بدموع: كلمتك فصلت كل حاجة
عمران: عشق انا مكنتش اقصد انا مكنتش خايف غير عشان ايان
عشق بدموع: العب غيرها يا عمران
عمران بغضب مسكها: عشق انا مش مغصوب على اللي بقوله انا بحبك
عشق بدموع: انا مبقتش عارفة حاجة مبقتش حاسة بحاجة انت اخر حاجة فيا انت دمرتها انت كسرت اخر فرحة ليا اني اكون ام انت نجحت في انك تحطم اخر جزء من فرحتي
عمران كلامها كان بيوجعه وبيطعن في قلبه اتنهد وحضانها بس لاحظ جسمها تقل بين ايده بعدها وهو ماسكها لاحظ نظراتها التايهه: عشق انتي حاسة بإيه
عشق بخفوت ودموع وهي بتتسند عليه: الم جامد.... انا خايفة ليكون.... لاء انا مش عايزة افقده... مش عايزة... ااااه
عمران قلعها الشنطة ازاي انتي لسة في بداية حملك وشايلة شنطة زي دي شالها ونيمها على السرير باس جبينها وجابلها مية:ارتاحي بقى شوية
عشق هزت راسها بإيجاب وفتحت ايدها لأيان حضنها وهي همست بصوت حنون:حبيبي نام يلا غمض عينك وارتاح
ايان ابتسم وباس خدها:تصبحي على خير
عشق:وانت من اهل الخير يا نور عيني
عمران نام جمبها الناحية التانية وهي بصتله وهو باس جبينها وقرب من بطنها باسها وهمسلها:تصبحي على خير يا نور عيني
عشق بصتله بدموع
عمران:خلاص بقى يا روحي وحياتي بقى انسي اللي حصل صدقيني انا كنت خايف على ايان انا كنت خايف لو جه طفل جديد هو هيحس انك مبقتيش تهتمي بيه انا فكرت يمكن بطريقة مش صح بس خوفت عليه فعلآ ليبقى في بينه وبين الطفل الجديد غيره وتتحول لعداوة بعدين
عشق:ايان طيب ايان حنين وانا مربياه على الحب والحنان مستحيل يحصل كدا حتى لو جه طفل جديد فأنا مش هخليه يحس ان اهميته قلت بالعكس هو طفلي الأول
عمران ابتسم:خلاص بقى متزعليش مني
عشق بصتله وبعدت نظرها عنه واتغطت وهي حاضنة ايان
عمران حضانها ونام وعشق ابتسمت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

جلال بغضب:يعني ايه صعب هو انا بديكوا فلوس عشان تقولولي صعب
.....:يا باشاا البت في ڤلة الرائد عز الدين المنشاوي وصعب الواحد يقرب في اعداد كتيرة في البيت ورجالة وهي يوم مبتخرج بتخرج مع جوزها تحب ناخدها وهي معاه
جلال هز راسه بنفي وهو بيفتكر ايه اللي حصل فيه وفي رجلته قبل كدا وقبل متكون مراته:لا هو في وقت شغله تهجم على الڤلة انت ورجلتك وتجيب البت من وسطهم فاهم
.....:من بكرا البت هتكون عندك
جلال رجع راسه لورا:انا نفسي اغمض وافتح الاقيها بين ايديا هتبقى اكبر جايزة ليا ووقتها هخدها وهاخد كل حاجة تملكها واسافر هبدأ حياة جديدة معاها وبفلوسها هعيش احلا عيشة ومش هسيب يا شريف مش هتخلى عنك
شريف ابتسم:انا عيوني ليك يا باشا وانت عارفني بكرا هتكون عندك
جلال ابتسم:انت نجحت تاخدها مني وجه وقتي يا عز وحياتك لتندم.....

#استودعكم_الله

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثلاثون والاخيرة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-