رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الاولى 1 | روايات ندى محسن

 نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثلاثون والاخيرة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الاولى 1 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الاول 

بصوا قبل متبدأو في القراءة تعالوا اوضحلكوا كام حاجه عشان محدش يتوه في الأحداث ويقولي مين ابن مين
عز واوتار عندهم تلاته (سراج وفلورا وحور)
تالين وسالم عندهم اتنين (ادم وادهم)
عشق وعمران عندهم تلت بنات(تالا وتاليا وغرام)
حسام وسونا عندهم اتنين (جاسر واسر)
وربنا يزيد ويبارك احفظوهم اسهل😂😂

#رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 1 (الجزء الثاني)
للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕
#Nada_Mohsen

عز قاعد بيفطر وسراج نزل وهو مبتسم ابتسامة جانبية: صباح الخير عز باشا
عز ابتسم: رايح على الجهاز
سراج ابتسم وهز راسه بإيجاب: ايوا يا سيادة العقيد
عز: طيب استنى بقى خدني معاك
اوتار قربت وسراج حضنها: صباح الفل على عيونك يا جميل
اوتار حضنته وهي مبتسمة: صباح الخير على احلا رائد في الدنيا
سراج ابتسم وباس ايدها
اوتار: كل قبل متمشي
سراج: لاء انا كدا هتأخر يدوب بابا ياكل ونتكل على الله
اوتار: لاء بقى ابدآ كل يلا والا
سراج ضحك:خلاص هاكل هي وصلت والا
قعد كل وشوية و حور قربت باست خد عز: صباح الجمال على احلا اب
عز ابتسم وحضنها: صباح الخير يا نور عيني على فين
حور ابتسمت: اول يوم جامعة ليا متحمسة اووي
عز ابتسم: ربنا معاكي يا مهندستي
حور ابتسمت: لسة اربع سنين لسة
عز: هيعدوا بسرعة وهتتخرجي وتبقي اجمل مهندسة وللأسف هتشتغلي مع عمك هو هيطلع عينكوا زي مطلع عين حسام لحد موصل بس انا واثق انك هتنجحي
حور ابتسمت بإمتنان
عز بص لأوتار: هي
اوتار قاطعته: زي منت عارف هي في الحديقة بتفطر
عز: هي مش ناوية تقعد معانا هنا
اسيا اتنهدت: غلبنا معاها ومش عايزين نتعبها ولا نجبرها على حاجه
عز اتنهد: خلص اكل وانا هروح اشوفها
عز قرب وقف وراها وهي ابتسمت: بابا
عز ابتسم وحضانها: بردو مصممة تحرمي بابا من شوفتك على الفطار
فلورا اتنهدت: بابا ارجوك بلاش تضغط عليا
عز هز راسه بإيجاب وقرب باس خدها وضمها ليه وهي ابتسمت: انا بحبك اووي
عز ابتسم: وانا بموت فيكي



چيمس: انا مش هرحمه ولا هو ولا ابووووه انا هنتقم منه انا منستش اللي عملوه فيا انا منستش ان ابوه يتمني وقتل ابويا
ايلين: چيمس ارجوك بقى انسى ابوك كان غلطان ابوك مكنش البريئ اللي انت عارفه
چيمس صرخ فيها: ابووويا كان مجبووور ابويا كان مجبور انه يعمل كدا حتى لو تاجر في المخدرات فهو مكنش لاقي يأكلنا ابويا كان راجل كويس فاااهمة
ايلين: چيمس انسى بقى انسى
چيمس بغضب: ماما اخرجي برا الموضوع دا انا مش هرحم ولا عز ولا ابنه سراج انا مش هرحمهم بس لاء الموت قليل اووي عليهم الموت خسارة فيهم انا عايز احرق قلب الأتنين
ايلين: چيمس تامر مات ومفيش حاجة هترجعه وانت مش قدهم انت ولا قد العقيد عز ولا ابنه
چيمس ابتسم وخرج سلاحه بصله: هثبتلك اني قدهم
ايلين بصتله بحزن وهو مهتمش وخرج


حور في الجامعة قاعدة مع ادم: مش فاهمه بردو مالك
ادم: حور ابعدي عن دماغي انا مش ناقص والله
حور: تصدق ان انا غلطانة اصلآ
ادم مسك ايدها: بقولك يا مزة
حور: افندم
ادم: انتو جايين عندنا النهاردا؟
حور: بابا قال هنروح عند جدو سليم بس اكيد كدا عمتو تالين هتيجي فهشوف وشك
ادم اتنهد وبصلها
حور: ادم انت مالك في ايه؟
ادم: فلورا مش مدياني اي فرصة اتكلم معاها حتى مكنتش كدا الأول
حور ضحكت: يبني هي بتتكلم معايا لما تتكلم معاك انت مش عارف انها مبتتكلمش مع حد غير بابا ويا دوبك ماما يا دوبك يعني وبعدين فلورا مستحيل تنضم لقايمة محبين سعادتك فخف
ادم: مدا شيئ مزعلني يا حور مكناش كدا بالعكس هي كانت مليانة بالحياة
حور اتنهدت:كانت
ادم مشي وهو محتار مش عارف ازاي يقرب منها
حور عضت شفتها بغيظ: بني ادم معندوش اي دم ولا بيحس مهو لولا اني بنت كنت قولتله بحبك بيحب فلورا وهي ولا معبراه
حست بإيد على كتفها فألتفتت وبصت للي قدامها بغضب: افندم؟؟
چيمس: الجميل زعلان ليه؟
حور: وانت مالك اهلك معلش بس؟
چيمس بصلها بغموض: تؤتؤ في بنوتة تتكلم كدا
حور: والله مش انت اللي هتعلمني اتكلم ازاي وبعدين عايز ايه انت مش عارف انا بنت مين ومن عيلة مين وممكن اعمل فيك ايه انا ممكن بإشارة اعلقك
چيمس بدهشة:ايه دا مسورة اباحة
حور بغضب:طب امشي من هنا بدل موريك الأباحة على حق
سابته ومشيت وكرم حط ايده على كتف چيمس وهو بيضحك:شكلك كان مسخرة ينهاار ابيض
چيمس بغضب:طب اتلم دي البت لاء وحور لا ورقة وعيونها بتطلع قلوب دي؟؟
كرم:سيبك منها دي خاالص حقك عليا مش هتسلك معاها
چيمس:ومين قالك
كرم:يا عم دي عز التاني اسمع الكلام بس دي عليها تكبر مش على حد مبتتكلمش ولا مع ولاد ولا بنات اخرها مع عيلتها وبس واي عيلة عيلة المنشاوي مش قليلة فألعب غيرها روح للتانية فلورا دي بقى مبتتكلمش اصلآ ولا مع قريب ولا مع غريب بس هادية كل يوم بتروح النادي بالظبط الساعة 2 مع الخدامه بتسيبها ساعتين وترجعلها بالظبط الساعة 4
چيمس بتفكير:عرفت دا كله ازاي يا جن انت
كرم ضحك:عيب عليك انت معاك كرم مش اي حارس شخصي وانا في الخدمه لو عايز مني اي حاجة تانية
چيمس:اشطا يلا سلام


سيف دخل على عز وكان معاه سراج:صباح الجمال
سراج:صباح الخير يا سوفا اومال فين يحيى؟؟
سيف:جاي منت عارفوه بيقوم براحته وبيوصل يا دوبك على الوقت
سراج هز راسه بإيجاب:عارف
عز:خدوا بعضكوا وانصرفوا وسيبوني
سراج:حاضر هو الأجتماع امتى
سيف:بعد ساعة زي المدير مقال هيكون يحيى شرف
سراج هز راسه بإيجاب



چيمس:ممكن اقعد هنا
فلورا بتوتر:انت مين...وبعدين لاء مينفعش
چيمس قعد قدامها:اسمي چيمس ومعجب اووي جدآ بهدوءك بحسه يشبهني
فلورا ارتبكت وابتدت تعرق
چيمس:الجو حر فعلآ تسمحيلي اشاركك الشمسية
فلورا بتدور على التليفون بتاعها
چيمس:في ايه في حاجة وقعت منك؟
فلورا:لو سمحت امشي
چيمس:ليه يا جميلة بس
فلورا وقفت والشنطة بتاعتها وقعت ووقعت الحاجة اللي فيها وهي قعدت بتحاول تلم وهو ملاحظ انها بتتصرف بغرابة وبتحسس على الأرض قرب حط ايده قدامها مشفش أي ردت فعل اتفاجأة بس قلعها النظارة السودا وحط ايده قدامها عينها مرمشتش
فلورا وقفت: لو سمحت هات النضارة لو سمحت
چيمس مركز في عينها:سبحان الله
فلورا مادة ايدها وهي بتفقد اعصبها:لو سمحت
چيمس مسك ايدها وحس بيها اتكهربت حط فيها النضارة وابتسم:انتي مبتشوفيش؟
فلورا لمت حاجتها على قد معرفت وسابت التليفون لسة مكانه
چيمس اخد التليفون:انتي بجد مبتشوفيش
فلورا بغضب:لا بهزر
چيمس ابتسم:طب الحمد لله
فلورا استغربت وبغضب:هي دي حاجة تفرح؟
چيمس ضحك:بصراحة اه واحدة زيك كدا مش ناقصها حاجة كانت هتخلي البنات تتجنن بس اهو بقى البنات تصبر نفسها
فلورا اتفاجأت من كلامه
چيمس:اسف بقى على اللي حصل وانا هروح اقعد في اي حتة بس ذنبي في رقبتك لو شميتي ريحة شياط اعرفي اني بشيط
مشي وفلورا غصب عنها ضحكت وبعد شوية جت الخدامه خدت فلورا وركبتها العربية والسواق وصلهم للبيت


چيمس ابتسم: واثق اني ممكن اقرب منها وتبقى نهاية عز وسراج مش كدا دي عامية
كرم بياكل وبيضحك: عامية هتصوم تصوم وتفطر على عامية وبعدين چي سي لو عرفت هتموتها وتموتك انت عارف ان روحها فيك
چيمس شوح بايده بلامبالاة: سيبك منها دي دلوقتي انت مشوفتش البت عاملة ازاي دي جامدة عينها لونها غريب عينها لون البحر المحيط ولا شكلها تؤ مصدقتش انها عامية بريئة اووي
كرم ضحك: ايه انت طبيت ولا ايه
چيمس ضحك: طبيت ايه يلة بقولك مزة
كرم: طب صاحبك حبيبك ملوش من المزة جانب ولا ايه
چيمس ضحك:عيب عليك استفرد بيها بس وهنتدلع احلا دلع ناخد منها اللي عايزينه ونرميها ولا نخلص منها
كرم ابتسم:يعجبني تفكيرك يا چيمي
چيمس ابتسم



عز رجع اوتار استقبلته وحضنته وهو باس خدها:وحشتيني
اوتار ابتسمت:انت اكتر
سراج:وانا
عز بصله بغيظ:انت راشق في اي حاجة وخلاص
سراج ضحك:مش امي يا باشا والله امي
ضحكوا وحور قربت اترمت في حضنه:بااابي
عز ابتسم:عيون وقلب وروح بابي
حور:مش هنروح عند جدو
عز هز راسه بإيجاب:اريح بس شوية واكل وعلى بليل نروح
حور هزت راسها بإيجاب
سراج لوى دراعها لورا ولف راسها ليه:وانتي مستعجلة ليه على المرواح
حور بألم:اااه عشان اشوف جدو
سراج همس:جدو ولا ادم؟
حور وشها احمر وهو حس بيها جسمها سخن واتوترت
سراج:ادم مش كدا
حور:مش صح
سراج:اخوكي مش غبي اخوكي بيفهم من نظرة وبس مش هتخبي على سراج يا حور
حور زأته وجريت الى فوق بإرتباك وقلق من اللي ممكن سراج يعمله
عز:في ايه يا سراج انت قولتيلها ايه
سراج ابتسم بإصطناع:تؤ ولا حاجه
عز اتنهد:فين فلورا يا اوتار
اوتار:فوق في اوضتها
طلع واوتار اتنهدت وطلعت
فلورا بتسرح شعرها
عز خبط
فلورا:ادخل يا بابا
عز دخل وابتسم قرب قعد قدامها:طب عرفتي ازاي ريحتي مكنتش وصلتلك لسة
فلورا ابتسمت: خبطتك
عز بحنان باس ايدها وهي ابتسمت بصلها واتكلم: بقالك كتير متفقدتنيش يمكن عين ناقصة مثلآ
فلورا كشرت: بعد الشر عليك.... انا بطلت
عز: ليه
فلورا ابتسمت بوجع: خفت تزهق او اكون تقيلة وانت مضطر تستحمل العبط دا
عز اتنهد بضيق: بس دا مش صح انا باباكي وانا ملكية خاصة بيكي
فلورا ابتسمت: يعني اتطمن
عز: طبعآ
فلورا لمست وشه بإيدها وبقت تلمس كل ملامحه ابتسمت: دقنك طولت شوية عن اخر مرة بس عارف شكلك حلو بيها ومن غيرها انت حلو وبكل حالاتك
عز ابتسم وباس ايدها
فلورا: ضيعت تليفوني مش لقياه
عز: هتلاقيه وولا يهمك يا روحي من بكرا يكون عندك واحد جديد
فلورا ابتسمت
الباب خبط وسراج دخل وابتسم: مساء الخير
فلورا لفت راسها نحيته وابتسمت: مساء الخير
سراج قعد جمبها: الجميل عامل ايه
فلورا ابتسمت: جميل
سراج حط ايده عل شعرها وهو بيطبطب عليها
عز: اللي يشوفك معاها ميشوفكش وانت بتاكل زمايلك
سراج ضحك: طبعآ دي روحي مش انتي روحي واختي الصغيرة بردو ولا انا غلطان
فلورا ابتسمت: مش غلطان
سراح ابتسم
عز: طيب انتي مش هتاكل معانا
فلورا هزت راسها بنفي وارتبكت
عز: انا سايبك براحتك بس على عيني هاا
فلورا: معلش يا بابا غصب عني
عز:ايه اللي غصبك يا فلورا انك تاكلي معانا
فلورا هزت راسها بنفي:معلش مش هبقى مرتاحة
عز اتنهد:طيب براحتك
خرج بحزن وسراج رجع شعرها لورا:مش حرانة
فلورا:حرانه
سراج:اومال سايبة شعرك ليه
فلورا:التوكة وقعت دورت ملقتهاش وخوفت اقلب في التسريحة ابهدل الدنيا وماما كفاية اللي هي فيه
سراج:طب استني
قرب جمبلها توكة ولم شعرها لورا وربطه بشكل جميل وهي ابتسمت:شكرآ يا سراج
سراج:العفو يا جميلة ليه مش بقيتي تشاركينا
فلورا:في ايه
سراج:في الأكل
فلورا اتنهدت:سراج متضغطش عليا لما اشاركوا واكل وابهدل نفسي وماما تضطر تقوم تغير هدومي او تاكلني واحس بالحزن بتاع بابا والشفقة فيكوا هل دا هيبسطني هو انتو مخدتوش على كدا مخدتوش اني واحدة عامية
سراج اتنهد:فلورا
فلورا بغضب صوتها علي:يا ريت يا سراج كفاية انا مش عايزة شفقة من حد انا خلاص اعتدت على كدا ويا ريت تتعايشوا معايا
سراج هز راسه بإيجاب ومسك ايدها:طيب اهدي طيب انا اسف ومش هخلي حد يضغط عليكي تاني
فلورا اتنهدت:يا ريت يا سراج اتمنى...



عز:الموضوع نفسه خانقني يا اوتار ليه مش قابلة تفضل معانا خلاص احنا اتعايشنا مع الوضع هو بقاله سنين
اوتار:انت ليه متسفرهاش المانيا تعمل العمليه بيقولوا في احتمال كبيير انها تشوف
عز بغضب:زي مسفرناها قبل كدا ومنفعش ونتعشم وهي نفسها تتعشم وتفشل خلاص انا تعبت وهي تعبت بصي كانت بتاخد وقت اد ايه عشان تشفى يا اوتار خمس مرات وتفشل وخمس مرات ونقتل الأمل جواها
اوتار حضنته بحزن:خلاص يا عز اهدى
عز اتنهد:خلاص بقى يا ريت متفتحيش الموضوع تاني واجهزي عشان نروح لبابا وانا هروح وخليها تجهز
اوتار هزت راسها بإيجاب مشي وهي غمضت عينها وهي بتفتكر
Flash back
اوتار سايقة العربية بتعيط وهما بيهددوها انهم هيرموا بنتها مبقتش عارفة تعمل ايه لو وقفت هتفقد بنتها للأبد ولو فضلت وراهم ممكن يرموها عشان يخلصوا منها وتبطل تطاردهم بقت عاجزه والراجل خرج سكينه وهددها انه هيطعن فلورا وهي بتصرخ اوتار فرملت العربية ووقفت وهي منهارة في العياط وبتهز راسها بنفي وهما مشيوا شافت طريق تاني نهايته هتوصلها لأخر الكوبري اللي العربية بتاعت العصابة طلعت عليه حسمت امرها وقررت انها هتروح منه ساقت بسرعة وبقت تتفادى العربيات وصلت بقت ورا العربية تاني وابتسمت بأمل وهما لاحظوا ان العربية وراهم فتحت الست باب الشنطة وقعدت ورا وبقت توجه الرصاص على عربية اوتار وبتضرب قاصدة تصيب العجل وهي بقت تحاول تتفاداها وساقت بسرعه خبطت العربية من ورا والست وقعت غصب عنها والراجل مكمل اوتار خدت المفتاح الأنجليزي اللي كان في العربية وشافت سلاح عز ابتسمت نزلت بسرعة للست اللي كانت مجروحه وبتنزف وضربت دراعها بعنف بالمفتاح الأنجليزي وهي صرخت واوتار وجهت المسدس عليها:بنتي هتاخدوها لفين انطقي بنتي هتروح فيييين
الست ابتسمت بألم:مش هتقدري تنقذيها حتى لو مشيتي ورا العربية لأننا نقلناها لما بعدتي مش هتعرفي توصليلها فأياكي تتهوري وتموتيني والا عمرك مهتعرفي مكانها
اوتار احساسها كان صح هي شكت لما قلولها تبعد وبعد كدا سمحولها تقرب اتنهدت:انا جوزي المقدم عز الدين المنشاوي ودي بنته لو حصلها حاجة مش هيرحمكوا فاااهمه مش هيرحم حد فيكوا فأنطقي والا انا هقتلك ودا سلاحه ومحدش هيهتم فااهمه
الست ارتبكت وهزت راسها بإيجاب:هقولك...بس سيبيني في حالي
اوتار لاحظت انها مادة ايدها بتحاول تاخد السلاح اللي وقع منها واوتار من غير تردد ضربتها بالنار في رجليها والست صرخت:ااااه خلاص هقولك...اااه هو هياخدها في *********
اوتار اتصدمت:الحتة دي بتاعت بنات الليل...
الست بتتكلم بصعوبة:مكان مشبوه في...في كل حاجه غير مشروعة منصحكيش تروحي هناك
اوتار اتنهدت وشدتها من شعرها صرخت واوتار حطتها في شنطة العربية خدت التليفون بتاع عز واتصلت على سيف
سيف:الو يا زوز
اوتار بدموع:سيف
سيف وقف:اوتار؟؟في ايه عز حصله حاجة
اوتار:لا..احنا كنا في الحديقة وعز وسراج راحوا يشتروا حاجة وسابوا التليفون والمفاتيح بتاعت العربية وبعدين
حكتله عن خطف فلورا واللي عرفته
سيف:طيب طيب متقلقيش انا هجيب مالك وهنروح ارجعي البيت واتطمني
اوتار هزت راسها بنفي:انا هروح على هناك
سيف شاور لسلمى انه نازل ونزل بسرعة:اوتار مش هينفع تروحي
اوتار قفلت وركبت العربية اتحركت على هناك بسرعة البرق
back
عز بيحركها:اوتار انتي كويسة اوتار؟
اوتار اتنفضت بخضة وحست ان نبضها عالي
عز: اهدي مكنتش اقصد
اوتار بصتله واتنهدت والدموع في عينها
عز:كنتي بتفكري في ايه يا روحي قلب كيانك كدا
اوتار حضنته وهو بيطبطب عليها: بس اهدي في ايه
اوتار بتعيط: مش قادرة انسى ان انا السبب في اللي حصل لفلورا مش قادرة انسى يا عز انا تعبت كل يوم وذكريات اليوم دا بتقتلني فاتت سنين ومش عارفة انسى مش عارفة
عز اتنهد وهو بيطبطب عليها: خلاص اهدي خلاص المهم انكوا كويسين المهم انكم بخير وانا اسف اني مكنتش معاكوا بس لازم تنسي يا اوتاري لازم
اوتار مسحت دموعها وهزت راسها بإيجاب
عز: البسي بقى يا روحي هنروح لبابا ها
اوتار هزت راسها بإيجاب
عز باس جبينها وابتسم: انا هشوف حور يلا اجهزي
اوتار هزت راسها بإيجاب لبست ولفت حجابها وسمعت صوت عز عند اوضة فلورا وصوته عالي: فلوووراااا يعني ايييه هتفضلي محبوسة هنا
فلورا بصوت مهزوز: مش عايزة
سراج: بابا لو سمحت بقى
عز صرخ فيه: سرااج اخررس لما انا اتكلم انت تسكت ايه انا لو سبتها هتدفن نفسها بالحياة ايه اللي حصل ايه يعني عميتي هي دي حاجة عيب ولا حرام دا نصيب
اوتار مسكته لما شافت عيون فلورا دمعت: عز كفاية سيبها انا هكلمها
عز: مفيش كلام انتي هتيجي وانتهى الموضوع
خرج وفلورا قفلت البابا وعيطت خرجت فستان ولبسته ونزلت
عز اتنهد: اوتار ساعديها تلبس
فلورا: انا لبست
عز: عريان
فلورا: دا كت وبعدين
عز قاطعها: مش هتروحي بيه
اوتار: تعالي يا لورا يا جميلة عشان انتي عارفة بابا بقى
طلعت معاها واوتار ساعدتها تلبس فستان طويل وبكم بس رقبته مفتوحه
فلورا سرحت شعرها
اوتار: حبيبتي انا مش اول مرة اقولك بس انتي كبرتي وخلاص لازم تتحجبي يا روحي
فلورا: انا عندي 22 سنة مش كبيرة
اوتار: حبيبتي بس بردو حرام دا فرض
فلور بصوت مهزوز: لو لبسته مش هعرف التزم بيه مش هبقى شايفة شاكلي عامل ازاي مش هبقى حاسة اني نوعآ ما مقبولة لو سمحتي متضغطيش عليا
اوتار: فلورا حبيبتي انا مش قصدي بس دا لازم
فلورا بغضب: متكلمنيش في حاجه ممكن
اوتار: فلورا
فلورا سابتها وفتحت الباب وبتنزل
اوتار مسكتها: فلةها استني
فلورا بتشد نفسها: مش عايزة اتكلم سيبيني
اوتار استسلمت ليها وسابتها وفلورا نزلت بسرعة وهي بتحسس على الترابزين
عز قرب خد ايدها بين ايده ومشي
اوتار اتنهدت وسراج مسك ايدها:الجميل غيران
اوتار هزت راسها بنفي
سراج:اومال
اوتار :مش وقته بقى يلا
وصلوا على بيت سليم المنشاوي
ودخلوا استقبلوهم جاسر وآسر ولاد حسام رحبوا بيهم بحب وحور حضنتهم:اهلآ اهلآ بالصغيرين القمر
سونا قربت حضنت اوتار واتطمنت عليهم
جاسر ابتسم:ازيك يا حور
حور ابتسمت:الحمد لله بخير
سراج باصصلها وهي بعدت نظرها وهو ابتسم بمكر
عشق:اوتار
اوتار بصتلها:نعم يا روحي
عشق:تعالي معايا ثواني
اوتار بصت لعز بصلها وسكت فضحكت:بعد اذنك
عز مسك ايدها وسحبها ليه:تروحي معاها اوضتها وترجعي
اوتار بصتله وهزت راسها بإيجاب
عمران:انت لسة مجنون يبني ايه دا لسة بتغير للدرجة دي
عز:ملكش دعوة عشان مزعلكش
حسام ضحك:بيغير عليها مني يبني دي زي اختي
عز:كانت
سونا:نفسي اعرف انت مش زيه ليه
حسام:واغير عليكي على ايه يختي
سونا بصتله واتضايقت
تالين شربت رجله:اتلم بصتى
فلورا قاعدة متضايقة على بعد منهم وحست بحد بيلمس كتفها مسكت ايده وارتبكت:م...مين...
ادم همس في ودنها:ادم وحشتيني اوي
فلورا وقفت وبعدت ايده ومشيت في اتجاه صوت عز خبطت في ايان
ايان:فلورا انتي كويسة؟
فلورا هزت راسها بإيجاب وبصوت مهزوز:عايزة بابا
ايان:مالك طيب تعالي انا هوديكي
مسكها ووصلها لعز: اهو
حور قامت من جنب عز وقعدت فلورا مكانها وعز ضمها ليه: مالك يا روحي
فلورا هزت راسها بنفي: مفيش... مفيش حاجة
عز: مالك يا حبيبتي
فلورا: مفيش...
اوتار دخلت مع عشق اوضتها: مالك يا عشق
عشق اتنهدت: انا اتجننت يا اوتار خلاص حاسة اني بتخنق
اوتار: ليه يا عشق بس؟
عشق: حاسة ان عمران هيتجوز عليا
اوتار:يتجوز عليكي؟لا طبعآ عمران ميعملهاش
عشق:يعملها من الذن عليه يا اوتار هما مقتنعين اني مبخلفش ولاد عايزينه يتجوز واحدة تانية عشان تجيبله الولد
اوتار:مين بيقول كدا عمو سليم مستحيل يفكر كدا وكمان طنط احلام مش هتوصل بيها للدرجة دي
عشق:ست هنا يا بنتي مرات اخوا عمو سليم
اوتار:يعني هما ميعرفوش ان الرجل هو المسئول عن نوع الجنين مش الست خالص يعني
عشق هزت راسها بنفي:لاء يختي مش عارفين وانا هتجنن هنا يا اوتار
الباب خبط وغرام دخلت وابتسمت:ازيك يا طنط اوتار
اوتار ضحكت:لاء انا مش طنط خالص تعالي يا سكر انتي
غرام حضنتها وابتسمت



حور واقفة في الڤرندا وحست بحد جمبها بصت لقت ادم ابتسمت:ايه اللي مخليك واقف هنا كدا
ادم:الحب....وانتي
حور ضحكت:نفس الشيئ
ادم ابتسم وبصلها:ايه بقى بتحبي مين
حور:مش عارفة
ادم:هتستهبلي
حور:انا بحب واحد اهبل متشغلش بالك
ادم:وسراج مخابرات البيت بتاعكوا ميعرفش
حور:شك بس
ادم مسكها وقربها ليه:انا ليه معرفش
حور:عشان محاولتش تعرف دا اولآ وعشان انت بتلعب بأي واحدة دي ثانيآ فشيل فلورا من دماغك لأنها مش لعبية وكمان مفيش تشابهه بينكوا اصلا
ادم بيقربلها عايز يبوسها: والتشابهه بيني انا وانتي مش كدا
بعدت وبصتله بصدمه:انت بتقرب ليه انت؟
ادم مسكها:استني بس
حور زأته وضربته بالألم :انت شكلك اتجننت ونسيت انا مين انا حور مش هيجي واحد زيك يخليني افقد الثقة اللي بابا مدهالي ادم يسعدني اقولك انك زبالة ومتربتش
خرجت وهو ابتسم بلؤم:بس تخميني كان صح انتي بتحبيني وعن طريقك هوصل لفلورا
ادهم:انت بتقول ايه ايه الجنون دا؟؟انت ازاي بتتكلم بالطريقة دي
ادم:اخرج انت منها وركز في جامعتك
سونا قاعدة متضايقة من حسام ومن الكلام اللي بيرميه عليها كل شوية جوازهم كان تقليدي بإرادة مامتوا بس هو لسة محبهاش ولا قلبه لان ليها
اوتار:مالك يا سونا
سونا ابتسمت:لا يا اوتار مفيش حاجة يا روحي
عز قعد اوتار في مكانها جمبه من الناحية التانية وهو ماسك ايدها
عمران بص لعشق وهو بيخمن هي قالت ايه لأوتار
تالين:صح يا عز انت مبتروحش لأخواتك
عز هز راسه بنفي:لاء طبعآ بروح وبتطمن عليهم
سالم:طمني لارا عاملة ايه وحلم وبنتها
عز:كويسين وبنتها الاء بتسلم عليكوا كتتير
سليم بص لسالم بضيق:الله يسامح اللي كان السبب واللي خلاها تبعد عننا
سالم:انا وانا مالي يا عمي هو انا اللي قولتلهم ياخدو في شقق بعيدة يعني
عز ملاحظ ضيق سونا بص لحسام وبعدين بص لسليم: بابا
سليم ابتسم: نعم يا عيون بابا
عز: متيجوا نقعد في المكتب شوية وحشتيني قعدتنا
سليم ابتسم: تمام يا سيدي مفيش مشكلة يلا
عز وحسام وعمران ومعاهم سليم دخلوا المكتب وسليم باصص لعز مستنيه يتكلم
سراج قعد جمب غرام: مالك يا جميل مكشرة ليه
غرام: ابيه سراج مفيش
سراج: عارفة ايه اكتر حاجة بتفرسني منك كلمة ابيه دي
غرام: انا عندي 14سنة وانت عندك 25 سنة طب اقولك ايه
سراج: الفرق اللي بينا مش كبير بس اللي يشوفك ميدكيش اصلآ 14 يديكي 20 او 22 او 23 او
غرام ضحكت: ليه
سراج ابتسم: ليه ايه انتي مش شايفة الغمازات والجسم الجامد دا
غرام اتكسفت من كلام سراج وهو حاوط كتفها وضحك: مكنتش اعرف انك خجولة اووي كدا
غرام وقفت: انا هروح اقعد معاهم في الصالون التاني
سراج سحبها فوقعت على رجله وبقت قاعدة عليها وهو ساندها وابتسم
غرام بصاله وخدودها احمرت واتحرجت جدآ
سراج باس خدها وهي اتنفضت جت تقوم مسكها خلاها تبصله وهيقرب يبوسها دورت وشها وبتبعد
سراج خلاها تبصله: في ايه مالك انتي مش بتحبيني ولا مش واثقة فيا انا سراج يا غرام اكيد انا مش زي اي واحد وحش ممكن تقابليه
غرام بخجل: دا... غلط....
سراج: متخافيش محدش هيعرف
غرام: بس دا ميمنعش ان دا غلط وحرام....
سراج: محسساني اني بكلم امي ليه؟
غرام بتبعد شدها وراح بايسها وهي اتصدمت بعد فترة سابها بياخد نفسه بصعوبه وهي مغمضة بخجل وصدمه
سراج قربها منه اكتر وباسها وهي بعدت ابتسم وهي عايزة تبعد فمسك شعرها وبيقربها تاني منه بقت تزأه: سراج سيبني... ارجوك... دا غلط
سراج اتنهد: اسيبك بس بشرط
غرام بصتله وهو كمل: هشوفك تاني مش هتستخبي مني
غرام بخوف هزت راسها بإيجاب سابها وهي جريت على برا ودخلت اوضتها عيطت حست انها عملت حاجة غلط ووجودها مع سراج كان اكبر غلط
سليم في المكتب مع عز: ايه يا عز عايز تقول ايه
عز: عايز اقول انت في ايه ومالك ومال مراتك ليه مصمم تضايقها
عمران بص لحسام بضيق
عز: عمران شكلك بيقول انك عارف حاجة
عمران سكت
حسام بضيق: انا عايز اطلقها
عز: ايه؟؟ انت اتجننت طب ليه وانتو مخلفين ومش عيل واحد لا اتنين ومراتك حامل
حسام: انا حاولت اكتر من مرة مقدرتش اتغاضى عن كدا انا مش عايزها مش عايزها
عمران:يبني بطل غباء بقى ايه اللي خلاك واثق ان شهد لسة بتحبك للأن
حسام:متجوزتش وانا مصدقت لقتها دي اول حب ليه ومصدقت
عز بغضب بيحاول صوته يبقى واطي بص لحسام بنفاذ صبر:انت جاي بعد ايه بقى عندك بيت وزوجة واولاد انت جاي دلوقتي عايز تطلق مراتك وتسيبها عشان مش عارفة مين اللي كنت بتحبها رجعت
حسام:عز انت ليه بتكبر الموضوع انا وهي اتفقنا على الطلاق وهي قالتلي انها مش همها بس بشرط مخدش منها العيال عشان جاسر لسة 7 واسر 5 ومش عايزة حاجةتأثر عليهم وكل حاجة انتهت
عز:يبقى كدا هي هتعيش طبيعي ومش بتحبك ولا محتجالك مش كدا
حسام:عز ارجوك كفاية تضغط عليا انا فيا اللي مكفيني
عز:حسام انت بتغلط
حسام:انا كنت ضد الجواز اصلآ وابوك وامك هما اللي لبسوني فيها
سليم بغضب بيحاول يسيطر عليه:لبسوك فيها لبسوك فيها يا متخلف انت عارف والله يا حسام هي خسارة فيك خسارة في واحد زيك والله....
حسام اتنهد:انتو ليه محسسني اني بفتري عليها الموضوع بسيط على فكرا
عز:هتندم وهفكرك
خرج وسابه وهو متضايق
اوتار:مالك يا عز
عز:يلا بينا
سونا:انت كويس ايه اللي حصل
عز بصلها وابتسم بحنان:مفيش يا حبيبتي انا بس مرهق شويه
سونا هزت راسها بإيجاب
عز راح مسك ايد فلورا وبص لحور:يلا بينا
فلورا ابتسمت وهو نادى:سراج يلا
ركبوا العربية وسراج ساق وعز جمبه واوتار وحور وفلورا ورا
اوتار بصت لعز في المراية بغضب وعز كان باين عليه الضيق وصلوا نزل عز خد فلورا لأوضتها بهدوء ودخل على اوضته اللي جمب اوضتها
اوتار دخلت وراها ومش بصاله قلعت الفستان وبقت بالبچامة سرحت شعرها ورفعته لفوق ونامت وهو اتنهد وضمها وهو وراها:مالك؟
اوتار:مفيش
عز:كاشفك اوي انا عشان قولت لسونا حبيبتي؟
اوتار بتهكم:كويس انك عارف لا بجد كويس
عز اتنهد:اوتار والله جت بتلقائية
اوتار:يعني انا ممكن اقولها لعمران او لحسام مهي بتلقائية بقى
عز لوى دراعها بغضب:انتي عارفة انك كدا بتستفزيني لأقصى حد
اوتار اتالمت:اااه عز انت اتجننت
عز:انتي لو فكرتي تسوميني بالطريقة دي هتندمي اوووي
اوتار بعدت وهو ساب ايدها مسكتها بألم وايد عز معلمة عليها الدموع لمعت في عينها غصب عنها وهي بتحاول تسيطر عليها :اااه ايدي...
عز اتضايق من نفسه وسابها دخل الحمام وهي اتضايقت منه اكتر ونزلت
عز بضيق:هي ملهاش ذنب انا متضايق من حسام هي ملهاش اي ذنب اني اتهور وامد ايدي عليها او اضايقها حتى.....
خرج ملقهاش اتضايق ونزل شافها قاعدة بتعيط وسراج حاضنها:بس خلاص طيب وبعدين مكنتيش عايزة تقوليلي ليه انا مش ابنك حبيبك لو مش هتشكي لسراج هتشكي لمين؟؟
عز:تشكي لأمك يخويا انتي ايه اللي نزلك هااا ايه اللي خلاكي تسيبي الأوضة؟؟؟
اوتار بصتله وبعدت نظرها عنه شدها بعنف وغضب:يلا
اوتار بألم:حااسب ايدي عز؟
سراج مسك ايد عز:حاسب ايدها في ايه سيبها
عز زاه:سراااج اتقي شري وابعد عني ومتتدخلش بينا فاهم
خد اوتار لفوق وهي مكشرة وعينها اتحولت لأزرق فاتح
عز بصلها وسحبها في حضنه:انتي ازاي خايفة مني
اوتار دفنت وشها فيه
عز ضمها بحب:خلاص حقك عليا دي زي اختي الصغيرة وانا مش هضايقك ولا اقولها حاجة ولا هتكلم معاها اصلآ غير بحدود هاا خلاص بقى اهدي
اوتار كشرت:انت لوتلي دراعي
عز مسك ايدها وباس ايدها ودراعها :حقك عليا انا بس متضايق ومش عارف اعمل ايه حسام متهور ولسة معقلش عايز يطلق سونا يسيبها حامل في بنت هتشرف بعد شهرين ويسيب عياله ويروح لواحدة تانية....
اوتار:يروح لمين يا عز اكيد لا حسام مش كدا حسام عاقل
عز:ولا عاقل ولا حاجة لسة بغباءه واحدة اسمها شهد كان بيحبها وفجأة كدا رجعت وعايز يتجوزها وهي موافقة
اوتار بصدمه:شهد؟؟
عز:انتي تعرفيها
اوتار هزت راسها بنفي:لاء بس هو حكالي عنها قبل كدا كانت قوية وهو كان بيحبها ايام المدرسة وبعدين هي اختفت تقريبآ
عز:واديها ظهرت ربنا يستر وميخربش حياته بإيده....
اوتار حضنته:متخافش ان شاء الله هيعقل



حسام قاعد بيكلم شهد على الواتس ومبتسم
سونا بصتله:بتعمل ايه
حسام متجاهلها
سونا قعدت جمبه وشافت هو بيكتب ايه وهي بتقرا(على فكرآ انا بحبك وبموت فيكي ومش بس كدا انا بعشقك واوعي تحطي سونا دي في دماغك انتي ضافرك برقبة ميت واحدة زيها)
حسام بعد التليفون لما خد باله انها بتقرأ
سونا بدموع ف عينها وغضب:انت ازاي كدا
حسام بيكتب ببرود
سونا خدت منه التليفون ودبته في الأرض بنرفزة وقفت:انت ايه يا اخي البرود اللي انت فيه دا ايه البرود دا
حسام وقف بغضب وصرخ فيها: انتي اتجننتي يا بت انتي
سونا صرخت فيه:بت لما تبتك يا عديم الدم انت
حسام:اخرسي لو متعرفش تتكلمي مع جوزك انا راجل واياكي تتطاولي في الكلام معايا
سونا بغضب والدموع في عينها:انت باي حق بتقول جوزك انت ولا جوزي ولا انا شيفاك رااجل اصلآ
حسام ضربها بالالم:اخرسي
سونا ردتله الألم
حسام حط ايده على وشه بغضب وهي بصت لأيدها بصدمه وبتبعد سحابها من شعرها وضربها بالالم بكل قوته وهي صرخت بألم وهو بيسحب شعرها اكتر وهي منهارة ضربها بالألم تاني:انتي تتجرأي وتمدي ايدك عليا يا بنت ال ****** انتي فاكرة نفسك مين هااا فاكرة نفسك مين يا قذرة انتي
سونا انهارت في العياط وشفتها وانفها بينزفوا وكل متحاول تبعده يضربها صرخت فيه:حساااام كفااااية مش قادرة حرام عليك سيبني انا حامل سيبني عشان خاطر بنتك حرام عليك يا حسام مش قادرة
حسام ابتسم وهو بيمشي ايده على بطنها :عشان تعرفي ازاي ترفعي ايدك عليا يا بنت ال ******* والبنت مين قالك اني عايزها هاا مين قالك اني عايز منك حاجه اصلآ تحبي اثبتلك كدا تحبي اثبتلك اني مش عايزها واموتهالك يا بنت ال
سونا بغضب ودموع صرخت فيه والعيال ابتدوا يصحوا:اياك تغلط في اهلي هما اشرف من 100 واحد زيك يا قذر
حسام ضربها تاني بعنف اكبر وهي خبت وشها بإنهيار وصرخت: يا مجنون انا حامل هتموتها كفااااية انا مش قادرة
وجاسر واسر بيشدوه بدموع:سيبها ابعد عنها
حسام زأها بعنف اتخبطت في الترابيزة في ضهرها ووقعت عليها اتخبطت جامد وصرخت بألم وحسام خد تليفونه وسابها وخرج
آسر بيعيط بإنهيار
جاسر قرب منها بخوف مسك وشها لقاها مبتتحركش بيحاول يفوقها مفيش فايدة وجسمه تلج بخوف بص لأسر:هي مبتفوقش...
اسر شاور على الأرض بصدمه شافو دم وجاسر خاف:اعمل ايه لازم تروح المستشفى
اسر:هو دايمآ بيضربها استنى هتفوق لوحدها
جاسر:هتفوق بس هي بتنزف دا غلط دا دم كتير
آسر بدموع قعد جمبها حضنها وباس راسها ونام في حضنها
جاسر:طيب نحطها على السرير عشان غلط كدا هي نايمة على الترابيزة وعلى الأرض
آسر:طيب نحاول نشيلها نحطها على السرير
جاسر هز راسه بإيجاب وبقوا يشدوها اتحركت من على الترابيزة وهما مقدروش يحركوها اكتر من كدا واسر نام في حضنها
جاسر حضانها وهما بيعيطوا وناموا



فلورا قاعدة في النادي الصبح زي متعودت وحست بحد قدامها اتنهدت: انت تاني؟
چيمس اتصدم: وانتي عرفتي منين اني بتاع المرة اللي فاتت
فلورا بضيق: انت لو ممشتش من هنا هنادي للأمن فاهم فمن سكات خد بعضك وامشي
چيمس: طب انا مش جاي اضايقك انا لقيت تليفونك وعرفت من صورتك اللي حطاها برا انه بتاعك
فلورا: صورتي؟
چيمس: اه صورتك وعلى فكرآ ضحكتك قمر
فلورا استنتجت ان عز هو اللي عامل كدا بس خدت التليفون: طب شكرا
چيمس قعد: بقولك ايه انا عطشان متعزميني على حاجة ساقعة حلاوة التليفون
فلورا اتنهدت: امري لله
چيمس قرب ايده من وشها عشان يشيل النظارة مسكت ايده
چيمس بدهشة: انتي عامية بجد ولا بتضحكي عليا
فلورا ضحكت: انت عديم الذوق على فكرآ انت لو قاصد تذلني مش هتفضل تقولهالي عامية عامية
چيمس ضحك:اسمي چيمس
فلورا هزت راسها بإيجاب:اسم غريب انت...
چيمس:انا ايه
فلورا:مفيش
چيمس:انا معجب بيكي على فكرآ وبصلي الفرض بفرضه
فلورا غصب عنها ضحكت:هو انا ليه حاسه انك مجنون
چيمس:مجنون بيكي
فلورا ارتبكت:اشرب الحاجة الساقعة قبل متبرد عشان تمشي
چيمس ابتسم:مهي باردة
فلورا ابتسمت:لحسن تسخن اشرب واتكل على الله
چيمس ابتسم:حاضر
.........

#استودعكم_الله ♥

اسئلة الحلقة:-
هل چيمس هينجح انه يدمر عز وسراج عن طريق فلورا؟!حور هتسمح لأدم انه يقرب منها او تقرب منه زي مكانت بتعمل دايمآ؟!تصرف سراج كان خاطئ بس ممكن يتمادى اكتر وممكن يتجوز غرام ولا بالنسبة ليه هي عيلة؟!سونا ممكن ايه يحصلهت وهل هتنتهي علاقتها بحسام بالسرعة دي؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الاولى ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثانية  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-