رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثانية 2 | روايات ندى محسن

 نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثانية 2 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الثانى

رواية_رجل_المهام_الصعبة
الحلقة 2 ♡الجزء الثاني♡
بقلم/ندى محسن♕Noody♕
#Nada_Mohsen

حسام دخل البيت مسمعش حاجة غير صوت في المطبخ اتنهد: انا كنت متخلف وزودتها انا لازم اعتذرلها لازم اعتذرلها...
دخل المطبخ شاف النار قايده و جاسر موطي على رجله وايده واسر وقف على ضهره:مش طايل بردو
جاسر: انزل واجيب كرسي التسريحة عشان اكبر
آسر نزل شاف حسام اترعب وبعد بسرعة بخوف
جاسر بعد
حسام بعدم استيعاب: بتعملوا ايه في المطبخ؟
جاسر: مكرونه عشان.... ماما لما تصحى... يعني... تلاقي اكل عشان متقفش وتتعب
آسر ماسك في جاسر بخوف: كنا جاعنين وهي لسة نايمة
حسام بإستغراب: لسه نايمة ازاي
جاسر:احنا مصحنهاش متضربهاش
حسام دخل شافها لسة واقعة والدم حواليهة بصلها بصدمه قرب منها بيحاول يفوقها مبتتحركش:سونا سونا فووقي سمعاني
بص لعياله:هي نايمة من امتى
جاسر:امبارح بعد ممشيت هي مش قامت
حسام بغضب صرخ فيهم:ومتصلتوش بيا ليه سوونا فوقي
جاسر:عشان متضربهاش سيبها وهي...هي هتفوق زي كل مرة
حسام بصدمه وخوف:دي...دي حامل و...وبتنزف دي لازم تتنقل على المستشفى
شالها ونزل:خليكوا ومحدش يقرب من النار ولا يعمل حاجة
جاسر:هي هتبقى كويسة تعالى ناكل من التلاجة
آسر هز راسه بإيجاب



چيمس بيضحك وفلورا بتضحك:ياااه دا انتي طلعتي جميلة جداً
فلورا ابتسمت:مكنتش متخيلة ان دمك خفيف كدا
چيمس ابتسم بسخرية وتهكم وهو بيفحصها بعينه قرب الكرسي جمبها:بقولك ايه منبقى صحاب
فلورا اتوترت:صحاب!
چيمس:لو مش شيفاني قد المقام فأنا بعتذرلك
فلورا هزت راسها بنفي:لاء طبعا انا مبفكرش كدا
چيمس ابتسم:يبقى هنكون صحاب
فلورا ابتسمت
چيمس:ممكن صورة بقى
فلورا هزت راسها بنفي:لاء مش للدرجة
چيمس:مش واثقة فيا
فلورا هزت راسها بنفي:لا بردو مش كدا
چيمس:يبقى يلا
حط ايده على كتفها وهي لفت راسها ناحيته فلقط الصورة وهي هزت كتفها بضيق:ايدك...
چيمس بعد ايده:اسف
فلورا ابتسمت:يا ريت متتكررش ويا ريت تمشي عشان الخدامة جاية
چيمس:انا اسف
فلورا:على ايه
چيمس باس خدها:على دا
جري وفلورا حطت ايدها على خدها بكسوف


يحيى حاضن سراج وعز بيضحك:اوڤر اووي انتوا
يحيى بعد وحط ايده على كتف سراج بفخر:صاحبي دا صاحب عمر بحاله
سراج:واحلا صاحب دا
سيف ابتسم:رومانسية اوي ايه دا يا اخي عز احنا ليه مش صحاب كدا متيجي نعمل زيهم
مالك دخل وهو بيضحك:غيور اوووي
سيف:انت هنا من امتى
مالك ضحك:من اول متيجي نعمل زيهم
سراج:افضلوا حفلوا كدا
عز:يلا يله انت وهو وهو وهو من هنا
يحيى:ادينا اتطردنا
سيف:انت يله مش ناوي تقص شعرك اللي مطولهولنا دا ولا لايق عليك
يحيى مشى ايده ف شعره بفخر:متعرفش دا يبقى ايه بالنسبة ليا وانا قمر بيه على فكرا
سراج:ايوا صاحبي جاحد على فكرآ
سيف:اولعوا بقى انت وهو انا ماشي سلام يا زوز صح بقولك انت معرفتش تربي
عز شوح بإيده بلامبالاه
سيف:شوفتوا الصحاب مع انه بيموت في دباديبي
مالك ضحك:فشاار اووي على فكرآ
سيف:ليه فاكرني زي
امجد:تؤتؤ مش عايز غلط
عز حط ايده على خده كأنه بيتفرج على فيلم:امممم دا انتو هتطولوا بقى
سيف:هو انتو ليه بتدخلوا ف اوقات مش مناسبة بقولكوا ايه انتو معزومين عندي النهاردا
مالك ضحك:بتصلح اللي بوظته يعني
سيف:خليك محضر خير مستنيكوا النهاردا


الدكتوة: انت ازاي تسيبها لما توصل للدرجة دي
حسام بقلق: هي ايه حصلها
الدكتورة بغضب: دي متعرضة لأعتداء وشها وجسمها مليانين بالكدمات والطفل لازم حالآ ننزله ولازم تمضي على الورق دا والا هيموت في بطنها وممكن تموت لأنها مبتفقش لازم يكون عندها ارادة
حسام هز راسه بإيجاب: نزليه انا مش عايزو
الدكتورة بصتله إستغراب وهو مضى على الورق سونا فتحت عينها بتعب والدكتورة بتخقنها: انا... فين....
الدكتورة: في المستشفى اهدى واسترخي
سونا: انا حامل....
الدكتور: حالت الطفل ضعيفة جدا وجوزك وافق اننا نجهضه عشان نقدر نوقف النزيف وننقذك
سونا بألم: انا تعبت عقبال محملت فيها وربنا هيديني القوة لازم تولديني وهي سليمه اوعي تجهضيها اوعي ارجوكي
فقدت الوعي مع اخر كلمه والدكتورة اتعاطفت معاها: اوعدك هحاول انقذها....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

حور: انت عايز ايه يا ادم جاي ليه؟؟
ادم: مالك يا بت في ايه
حور: نعم؟
ادم: مش امك بتجيب حاجة والخدامه مع فلورا انا جيت اعتذرلك
حور: طب برا اطلع برا انت ليك عين
ادم: تؤ مش عيب؟
حور قعدت على الكنبه بضيق
ادم: مش دا معاد فلورا
حور: اه معاد فلورا اقعد بقى استناها لوحدك بعد اذنك
ادم بص في الساعه وابتسم وحاوط حور: منتي معايا
حور بغضب: ادم
ادم: انتي خليتي فيها ادم ادم مات من جمالك
حور بتزأه: ابعد عني انا مسمحلكش انت ازاي بتعاملني بالطريقة دي انا بنت خالك
ادم سحبها من شعرها وباسها بعنف وهي زأته: ادم ابعد بقى انت اتجننت
ادم ابتسم ولوى دراعها بعنف وباس رقبتها بعنف وبقى يجرحها وهي صرخت بألم: ادم انت بتعمل ايه اااه انت بتوجعني يا متخلف انت سيبني بقى ابعد عني
ادم بيمشي ايده على جسمها وهي بتضربه وعيطت: سيبني بقى سيبني
ادم حط ايده على بؤها: شششش اسيبك على شرط
حور بدموع بعدت ايده: انا بكرهك
ادم باسها: كذابة
حور بدموع بتبعده: اوعى سيبني انا هقول لبابا
ادم: مش هتقدري بذمتك تقدري تقوليله
فلورا دخلت والخدامه راحت المطبخ من الباب التاني وادم لمحها فقطع هدوم حور وهي صرخت وهي بتضربه وعيطت: آااادم سيبني بقى كفاية بالله عليك ابعد عني
ادم: انا هنتقم فيكي وهتبقي بتاعتي
فلورا اتصدمت وهي مش عارفة تتصرف ازاي صرخت فيه: ااادم سيبها...حور
ادم بعد عنها وهو بيمثل التفاجأ: فلورا؟؟
حور جريت حضنت فلورا بآنهيار: فلورا الحيوان دا حاول يقربلي هو كان
فلور بغضب: اطلعي فوق انتي
حور جريت على فوق
ادم وقف قدام فلورا بإبتسامه وهي سامعه صوت انفاسه واتفاجأ بيها بتضربه بالألم:انت ازاي تتجرأ ازاي تتمادى وتقرب منها ازااااي يا بني ادم انت؟
ادم مسكها:عشان بحبك عشان عايزك عشان مش قادر اتخيل حياتي من غيرك
فلورا زاته:اااادم الزم حدودك
ادم:فلورا انا هسيبها في حالها لكن خليني معاكي وافقي نتخطب
فلورا هزت راسها بنفي:انت فاكرني ايه غبية عشان اتخطب لواحد زيك بعد اللي عملته دا يا قذر ادم اطلع برا
ادم:فلورا
فلورا زأته وهي معتمدة على صوتوا:غووور برا والا انا هقول لبابا
ادم:فلورة اسمعيني
فلورا بغضب:براااا
ادم خرج وحس انه عكها اكتر اتنهد:انا مش هغلب يا فلورا انا سبق وقولتلك انك بتاعتي....
فلورا طلعت لعند حور
حور حضنتها:انا اسفة مكنتش هدخله والله
فلورا طبطبت عليها:هو مشي ولما يجي بابا انا
حور هزت راسها بنفي:لا يا لورا متقوليش لبابا ارجوكي هو مشي ولو اتكررت انا هقوله
فلورا اتنهدت:امري لله انا هروح اوضتي وانتي ريحي كدا
حور:حاضر
فلورا دخلت اوضتها وقفلت الباب وغيرت هدومها للبچامة اللي كانت اوتار فردهالها على السرير وسرحت في چيمس وطريقته الغربية معاها


كرم بيصب الخمرة:وبعدين يبن اللذينة
چيمس:بوست خدها ومشيت
كرم:بسهولة كدا وهي مستسلمالك
چيمس ابتسم وهو بيشرب:عيب عليك
ايلين:چيمس؟؟انتو بتتكلموا على ايه
كرم :مفيش يا مرات عمي....احنا كنا بنهزر...
ايلين بصت لكرم بغضب:انا مش عيزاك تقرب من ابني لأي سبب
مسكت الكاس من چيمس ورمته كسرته:انت بتهبب ايه مكافية بقى وارجع زي مكنت ارجع عيش صح
چيمس شاور لكرم:اسبقني على الديسكو
كرم مشي
ايلين مسكت چيمس:مش هتمشي يا چيمس ولا هتروح هناك انا مصدقت خلصت من ابوك حرام عليك بقى كفاية توجع قلبي كفاااية
چيمس زأها:ابعدي عني بقى انتي فرحانة انه مات؟؟
ايلين:انت مكنتش تعرف حاجه
چيمس:ولا عايز اعرف كل اللي اعرفه انه خلاني اوعده اخد حقه فاااهمه
ايلين مسكته:مش هتروح هناك بردو مش هتروح
چيمس زاها:كفاية بقى ابعدي عني
مشي وهي عيطت بغضب وضربت الأرض برجليها


حسام برا اوضة العمليات وفجأة سمع صوت عياط طفل استغرب هو قال انه مش عايز...
الدكتورة خرجت:مبروك جالك بنت
حسام بهدوء بيحاول يسيطر على اعصابه:انتي مش قولتي
الدكتورة قاطعته:المريضة رفضت تستغنى عنه ودا كان اكبر دافع ليها مش فاهمه ازاي انت هتبقى اب ليها بس بجد زوجتك مميزة...
سابته ومشيت وبعدين نقلوها لأوضة تانية وسونا فاقت بصت حواليها بتعب:دكتورة
الدكتورة ابتسمت:حمدلله على السلامة
سونا:بنتي؟؟
الدكتورة:اتنقلت على الحضانه على طول عشان اتولدت في الشهر السابع...انا بجد مش عارفة ازاي انتي قاعدة مع جوزك دا هو مش عايزها وكان عايز يجهضها
سونا:انا عايزة اشوفه....
الدكتورة استغربت وهزت راسها بإيجاب هي استنتجت انه ضاربها بس مستغربة سونا خرجت وخلته دخلها
سونا بصتله وهي نايمة بتعب ووشها مشوه بالجروح
حسام بصلها واتنهد:انا مكنش قصدي...مكنتش اعرف ان دا كله هيحصل انا
سونا:طلقني...دا الوقت دا انسب وقف
حسام اتنهد:دا ابدآ مش الوقت الصح ابدآ
سونا دموعها غصب عنها نزلت:ليه؟انت عايز تموتني؟ولا تموت بنتي؟؟انت فعلآ عايز تخلص منها
حسام اتنهد قرب قعد جمبها وهو بيطبطب على شعرها:جاسر واسر شايفني الوحش دلوقتي يعني يرضيكي ابعد وانا اسوء واحد بالنسبة ليهم ازاي يعني؟
سونا بعدت راسها:انت اللي عملت كدا
حسام خلاها تبصله وابتسم:انا مش عايز اكتر من اني اسيبلهم الذكرى الحلوة وهسيبك
سونا بدموع:انا عندي الحل بس اوعدني وقت مقولك طلقني هتطلقني
حسام ابتسم:بوعدك ايه الحل بقى
سونا:هتبقى حنين عليهم وعليا قدامها وتعمل نفسك بتحبني هما بيحبوني ودا هيخليهم يحبوك لحد ميوصلوا لسن يستوعبوا احنا انفصلنا ليه...
حسام هز راسه بإيجاب:اممم طيب
سونا:عيزاك توعدني وعد تاني
حسام:ايه
سونا:مش هتأذي بنتي
حسام هز راسه بعدم تصديق:انتي متخيله اني ممكن ا
سونا قاطعته:انت كنت قاصدها لما كانت في بطني
حسام:لا مكنتش
سونا قاطعته:حسام لو سمحت انا فهماك بس متقربش منها غير برضايا ودا لازم توعدني بيه
حسام:اوعدك اي حاجه تانية؟
سونا بدموع:اه عندي سؤال
حسام:اللي هو
سونا:يعني احنا لما اتجوزنا مكنتش كدا كنت حاسة انك متهور وطايش بس....حنين...قربتلي وسمحت لنفسك تخلف مني جاسر وبعدين اسر وخليتني اسميهم وكنت مش كدا ليه اتحولت بتديها ليه بقيت كدا ليه بقيت تضربني ولو انت مبقتش طايقني من سنتين ليه كنت بتقرب مني وسمحت اننا نخلف تاني
حسام:اممم فهمت سؤالك
سونا:انا عيزاك تفهمني
حسام:انتي مش شايفة نفسك انتي اجمد بت شافتها عيوني انتي اللي يتقضي معاكي ليله اتنين تلاته بس مربطش حياتي بيكي على طول انا مشوفتش واحدة اجمد منك
سونا بدموع واستحقار:انا مشوفتش واحد اقذر واحقر منك
حسام:مش عايز غلط والأحسن تفاصيل علاقتنا تفضل بينا
سونا ابتسمت بتحدي:بس مش ببلاش
حسام رفع حاجبه بإستغراب:يعني ايه؟
سونا:يعني بشرط انك متقربش مني ولا هتلمس شعرة مني اتفقنا
حسام بسخرية:ال يعني انا اللي هموت عليكي
سونا بعدت وشها عنه بتعب وهي بتتخيل اي زوجة كانت هتتمنى زوجها يبقى جمبها في اللحظة دي ويخفف عنها تاني اصعب الم في العالم وهو الم الولاده (اصعب الم في العالم وهو رقم واحد الحرق ربنا يحفظنا ويحفظكم يا رب)
حسام:بتفكري في ايه
سونا بنبرة سخرية:بفكر لو انت كنت راجل
حسام بصلها بغضب ومسك شعرها:انا مقدر الحالة اللي انتي فيها متخلنيش اموتك
سونا:وعيالك تسيبهم لوحدهم كدا وانا داير على حل شعرك
حسام بغضب:سوووونا
سونا بسخرية:اول مرة ان اعرف انك عندك كرامه
حسام بغضب:انتي مش شيفاني راجل مش كدا
سونا:صح اصل الراجل بعيد عنك يعني بسمع انه مبيمدش ايده على واحدة
حسام سابها وخرج وهي غمضت عينها بدموع:ربنا يسمحك يا شيخ....


عز وسراج وصلوا على البيت
اوتار استقبلتهم وابتسمت وعز خدها في حضنه وباس جبينها: عاملة ايه يا نور عيني
اوتار ابتسمت: انا كويسة
سراج حضنها: وحشتيني يا ست الكل
عز بصله وسحب اوتار: اومال فين لورا وحور؟
اوتار بصتله بغموض وابتسمت: فوق
عز ابتسم وطلع على فوق سمع صوت فلورا بتتكلم:اممم يعني استغليت عمايا
چيمس بيشرب الخمرة وضحك:تصدقي اه
فلورا ابتسمت:انت
چيمس:وقح
فلورا هزت راسها بإيجاب:بصراحة اه وقح
عز:فلورا؟؟
فلورا:طيب انا لازم اقفل دلوقتي ...
قفلت ووقفت وعز سحبها بعنف:كنتي بتكلمي مين
فلورا كانت هتقع:بابا حاسب
عز اتنهد وقعدها:مين الوقح اللي بتكلميه
فلورا:دا....
عز:دا ايه؟؟بيضايقك؟
فلورا:زميل ليا....
عز بغضب:ومن امتى دا من امتى تتكلمي مع ولد او تسمحي بكدا هااا من امتى اسمه ايه دا
فلورا:بابا انا مكنتش اقصد هو لقى تليفوني وادهوني واتصل وانا
عز بغضب:وانتي ايه انتي بتحاولي تبرري؟؟
فلورا بصوت مهزوز:بابا...
عز اتنهد:متتكررش تاني انا واثق فيكي فبلاش تخلي الثقة دي تروح عشان بجد مش هتبقي مبسوطه يا فلورا
فلورا سكتت
عز خرج بغضب

اوتار دخلت اوضتها هي وعز شافته رامي هدومه على الأرض عكس عادته وبيلعب في تليفونه وملتفلهاش قربت قعدت جمبه وابتسمت بحنان: حبيبي ماله وبيعمل ايه
عز اتنهد: يا ريت يا ريت تخلي بالك من عيالك شوية انتي ام والبيت ميبقاش واخد كل وقتك يا ريت يا ريت تهتمي بعيالك
اوتار مستغربة هجومه: في ايه يا عز وانا مأثرة في أيه؟؟
عز: اوتار اهتمي بفلورا
اوتار: وهي اللي قالتلك اني
عز: يووووه بقى قولنا خلاص بقى اهتمي بيهم وخلاص
اوتار اتضايقت وعينها اغمقت بصلها وجت تقف سحبها وحضانها وهو بيغرس صوابعه في شعرها
اوتار عينها اتحولت للبنفسجي
عز باس جبينها: حقك عليا حقك عليا
اوتار دفنت وشها فيه: انا هعمل كل اللي عايزه بس متكلمنيش كدا
عز هز راسه بإيجاب: حاضر النهاردا كلنا هنروح عند سيف وانا عايز اقولك ان يحيى سبق وطلب فلورا وانا رفضت ظنآ مني انه بيشفق عليها بس ميتهيقليش كدا
اوتار هزت راسها بنفي: لا....فلورا مستحيل توافق
عز: لأمتى انا حزين عليها بجد...
اوتار: حبيبي هي كويسة بلاش تضغط عليها
عز هز راسه بنفي وخرج وهي سرحت غمضت عينها وهي بتفتكر
Flash back
اوتار وصلت على المكان التفت حواليها وشافت بنات شكلهم مش مريح دخلت بالعرابيه وقفلت ازاز العربية لحد موصلت لحيطة سد ومن جنبها مكان يدوبك يعدي شخصين جنب بعض نزلت بتردد وهي خايفة ماسكة السلاح وماشية وشافت رجالة الواضح انهم سكرانين دخلوا بيوت شكلها غريب
اوتار اتنهدت وهي بتمشي وبتتلفت مش عارفة تعمل ايه دموعها نزلت وبتبص في التليفون: اتصل بقى يا عز... اتصل ارجوك
مفيش فايدة فضلت ماشية وحست حد بيحط ايده على وسطها اتنفضت
.....: مالك اهدي استرخي
اوتار ضربته بكوعها في بطنه بعنف وبعدت وجهت السلاح عليه: ابعد.... اعد عني والا انا
..... بصلها بغضب وضرب المسدس برجله وقعه من ايدها ولوى دراعها: انتي تتجرأي وتمدي ايدك عليا
اوتار بغضب صرخت فيه: سيبني انا جوزي مقدم ولو مسيبتنيش انا وبنتي اللي خطفتوها هنا انتوا كلكوا هتروحوا في داهية انت فاكرني جاية هنا من غير ميعرف شوية وكلكوا هتشرفوا في السجن
اوتار كانت ملاحظة التوتر عليه والإرتباك ودا شجعها اكتر زأته: انا عايزة بنتي وصدقني لو حصلها حاجه مش هتترحموا
.....: انا مليش دعوة.... انا باجي بشرب هنا في القهوة القديمة اللي هناك وكنت فاكرك واحدة من اياهم
اوتار خدت السلاح من على الأرض: لو عايز تنجى يبقى تساعدني
...... بيمشي: شكلك مجنونة اساعدك ايه انتي عيزاهم يموتوني
اوتار بعشوائيه ضربت عليه نار والطلقة جت جنب الدماغة وهو اتسمر بصدمه: ايه الجنان دا
اوتار: انت خايف من الموت انا ممكن اموتك مكانهم لو بنتي حصلها حاجه هي فين
..... بصلها بغضب وشاور بإيده وراها: شايفة العمارة دي بالصدفة سمعت ان فيها الراجل اللي بيساعد في خطف الأطفال والبنات عايزة تروحي روحي بس صدقيني مش هتطلعي ولو حصلت معجزة وطلعتي مش هتبقي سليمة
اوتار بلعت ريقها بصعوبة: هتيجي معايا
.....: اجي معاكي فين بقولك ايه اضربيني بالرصاص وخلصيني لكن اطلع فوق لحاجة مجهولة يا ترى البنات والأطفال بيتعمل فيهم ايه بيقطعوهم ويبيعوهم انا اموت بكرامتي احسن يلا اديني رصاصة الرحمة
اوتار بغضب ودموع: متخوفنيش عليها اكتر والله انا هقتلك
.....: اقتليني يا ستي لكن اطلع معاكي انسي اسلام يموت بكرامته احسن
اوتار بغضب: طب اطلع قدامي
اسلام: مش طالع
اوتار وجهت عليه السلام واسلام اتراجع واتنهد بضيق: الروح غاليه تصدقي منا اللي ابن ***** يعني سيبت البنات كلها عشان اقع معاكي
طلع معاها وهي وراه ورافعة السلاح وهو خده منه بنفاذ صبر وطالع قابل واحد ضربه بالنار وهي صرخت: ايه دا انت
اسلام: شششش وطي صوتك هقابلة بالحضن مثلآ اهدي
خدها واستخبى والرجالة اللي في المكان طلعت عشان الصوت وشافوا صاحبهم واسلام جه يمسك اوتار بعدت بتحذير: اياك تلمسني فاهم اياك
اسلام اتنهد وبصلها بإستغراب وشاورلها تمشي مشيت قدامه وهو شاف اوضه فتحها بحذر وحسوا بهوا بارد وشافوا تلج
اوتار بإستغراب: دي تلاجة
اسلام بلع ريقه بصعوبه: ومش اي تلاجه....
اوتار قربت وشافت شنط بلاستيك شفافة بتتفتح بسوسته والواضح ان اللي جواها اشخاص وهو بصلها واتنهد: ممكن تشوفيهم
اوتار بصوت مهزوز ودموع: تقصد ايه....
اسلام: مش بعيد تكون بنتك م
اوتار قاطعته بدموع:اخرس خاالص انت بتقول ايه لا مستحيل
قربت ويتفتح السوسته وهي منهارة بسبب المناظر اللي بتشوفها وصلت لأخر شنطة فتحتها ووقعت على الأرض منهارة
اسلام بصدمه : مالك هي.؟
اوتار هزت راسها بنفي بدموع: مش هي مش هي بس صعب....
اسلام:يا ستي احمدي ربك تعالي الحقي بنتك
اوتار حاسة انها هيغم عليها واعصابها بايظة
اسلام مدلها ايده وهي بصتله ووقفت خرجت وهو اتنهد وخرج مشيوا وسمعوا صوت ناس جايين استخبى وهي وراه
عدوا واوتار واسلام مشيوا وصلوا عند باب ضخم وسمعوا عياط اطفال اسلام شاورلها على الباب وفتحه وبعد شافوا دم وشافوا طفل ميت واوتار حاسة ان روحها بتتسحب عينها اتحولت لأزرق فاتح جدآ ونفسها ضاق
لسلام بصلها وقرب يمسكها يهديها بعدت وبغضب ودموع:ايدك متلمسنيش ل..لأخر مرة بقولك
اسلام:احنا في ايه ولا في ايه بس
دخل وهي وراه بتحاول تتماسك شافت اطفال كتيرة نايمه في الأرض عريانين ومتكومين فوق بعض وهي مصدومه من اللي شيفاه وبنات نايمين الواضح انهم فاقدين الوعي وعيال بيعيطوا على جمب انهارت:بنتي فين....انا عايزة بنتي
اسلام اتنهد:اهدي يا شيخه
شافوا رجاله بتقرب قفلوا الباب بسرعه بالقفل وهي اتصدمت ورعبها بيزيد:انا هنبقى هنا انا مخنوقة انا بموت
اسلام صرخ بغضب:لو خرجنا هنموت زي اللي قدامك دول
حط السلاح على دماغه وقبل ميضرب شدت السلاح منه:انت ايه مجنون ايه الغباء دا
اسلام:سبق وقولتلك معنديش استعداد اعيش اللحظات اللي الجثث دي عاشوها
اوتار سمعت صوت انين وعياط هي عرفاه وابتسمت بأمل:دا صوتها...صوت بنتي
قربت شافت دولاب فتحته شافتها وبعدت لما لقت دم في الأرض وابتسمت والخبط مازال شغال بيحاولوا يكسروا الباب
اوتار ضمت فلورا وكان جسمها متلج بصت لحسام وهو قلع الچاكيت ومدهولها لبسته لفلورا اللي كانت بفستان خفيف
فلورا بتوهان:انتي مين...؟
اوتار بصتلها بدموع:انا مامتك يا فلورا
فلورا بصتلها بتوهان وبتبعد بفزع وخوف عايزة تدخل الدولاب اوتار سحبتها وضمتها بدموع:بس اهدي انا مش هسيبك
فلورا صرخت برفض تقرب منها
اوتار:انا مش عارفة في ايه
اسلام:باين اوي انها متخدرة ومرعوبة من اللي شافته
تليفون اوتار رن وفتحت بأمل
عز:انتي فين حصل ايه انا غلبت عقبال ملقيت سنترال وبتصل بيكي مفيش شبكة ليه
اوتار انهارت بمجرد مسمعت صوته
عز:اوتار في ايه اتكلمي
اوتار:الحقنا يا عز...انا في ******* فلورا اتخطفت واحنا في خطر ارجوك الحقنا سيف ومالك قي الطريق بس لسه موصلوش
عز اتصدم هو كان متخيل انها راحت تجيب حاجة لفلورا مكنش متخيل ان دا كله يحصل في دقايق وكانوا لسة مع بعض
عز:اهدي اهدي وانا جاي انا جاي
اسلام سمع خبط وصوت رصاص وبعد:هاتي السلاح
اوتار بغضب:اسلام مش هديك حاجه
عز بص لسراج:اطلع على بيت جدك سليم وانا جاي
مشي بسرعة بالتليفون وقف تاكسي وقال لسواق التاكسي انه هيسبهوله وانه مقدم ومشي بسرعه والراجل ملحقش يعمل حاجة
اسلام صرخ فيها: اسمعي الكلام
اوتار حاضنة فلورا بإنهيار وبتهز راسها بنفي: لا لا مش هديهولك
عز بغضب وخوف : اوتار مين دا؟؟
اوتار: دا ساعدني يا عز اسلام بطل
الباب اتكسر وصرخوا وسيف ومالك جريوا عليها: انتي كويسة فلورا انتي كويسة.؟؟ يلا بسرعة لازم نمشي من هنا
اوتار ابتسمت وبصت لإسلام: شوفت شوفت
اسلام ابتسم بأمل
سيف: اوتااار بسرعة الوضع بيسوء والمكان مسلح والقوات كتير منهم اتصابت وطلبنا اعانة بس لازم اخرجك انتي وفلورا الأول
الأطفال بصولهم برهبه ودموع
اوتار بدموع وهي حاضنة فلورا: سيف لازم تنقذهم
سيف متقلقيش يا اوتار هنعمل اللي نقدر عليه بس يلا لازم تتحركي يلا
اوتار خرجت واسلام ماسك سلاحه وماشي قدامها بحذر
سيف شاورلها بس فجأة ابتدى يتضرب عليهم نار من كل مكان واوتار صرخت وهي ماسكة فلورا حضنته فلورا واتحاوطوا الرجالة ضحكت: انتي بقى اللي عمالتي الدوشة دي كلها
اوتار خايفة وحاضنة فلورا
الراجل قرب سحبها منها وضحك: يعني نبقى علمنا على الشرطة كمان لو خلصنا منها اضرب يلة
وقف فلورا ووجه السلاح عليها واوتار ملقتش حل غير انها تزأها بس للأسف فلورا اصلآ كانت دايخة ووقعت من الشباك بتاع العمارة اللي كانوا فيها من الدور التاني واوتار صرخت سيف اتصدم واستغل صدمتهم وضرب الراجل وضربهم بالنار بسرعه مع مالك واسلام وباقي افراد الشرطة اللي متصابوش
اوتار نزلت جري على تحت شافتها واقعة وراسها بتنزف قربت بتحركها بإنهيار: فلورا... انا مكنتش اقصد فلورا فوقي ارجوكي
صرخت بدموع: سيييييف الحقني مبتتحركش مااالك
اسلام قرب بيحاول يشعفها وعز قلبه واجعه الخط قطع من اول ممسكوهم ومش اارف يعمل ايه
سيف شالها: اركبوا القوات في الطريق وهيسيطروا مالك خلي بالك احنا رايحين لمستشفى******
اوتار واسلام ركبوا بسرعة وراحوا على المسشفى
اوتار انهارت: انا اللي قتلتها كدا انا السبب
سيف: اوتار اهدي اوتار استني الدكتورة لما تخرج اوتار
back
عز: اوتار اوتار انتي كويسة
اوتار اتخضت وهو غمض بضيق: اوتار
اوتار غمضت ومسحت دموعها
عز حضانها وباس جبينها: ايه يا روح قلبي مالك مالك يا اوتاري
اوتار هزت راسها بنفي: مفيش.... مفيش حاجة .... انا كويسة....
عز:مالك يا حبيبتي مالك
اوتار هزت راسها بنفي:مفيش
عز:اوتار انا فاهمك انتي من سنين على الحالة دي حبيبتي لأمتى هتفضلي كدا
اوتار بدوموع حضنته:عز...انا اسفة انا...
عز:انا فاهمك وعارف انه غصب عنك....اوتار انا عندي عرض ليكي
اوتار:اللي هو
عز بصلها بتردد
اوتار:مالك يا عز متتكلم
عز:اوتار انا
اوتار اتنهدت:سكت تاني
عز ابتسم بحنان وحاوط ايدها بين ايده:حبيبتي انا عاؤف قد ايه بتمري بضغط وانا حاولت معاكي بس بردو اليوم دا مش عايز يتمحي من ذاكرتك وانا مش هاين عليا تفضلي كدا
اوتار:وبعدين
عز:ايه رأيك نشوف دكتورة نفسيه
اوتار بصتله
عز اتنهد:انا مش عايزك تفهميني غلط انا بس
اوتار قاطعته وضحكت:انت مالك يا عز ليه محسسني انها حاجة كبيرة كنت خايفة والله بعد التنهيدات والمقدمات دي تقولي هتجوز عليكي قضى اخف من قضى
عز ابتسم على بساطتها وباس ايدها
اوتار:عادي انا فاهمه ان اللي نفسيته تعبانة بيروح لدكتور زي اللي بطنه وجعاه يعني والا مكنش هيبقى في دكتور نفسي ودكتور جسدي
عز اتنهد:دكتورة هاا مش دكتور
اوتار ضحكت وحضنته:وانا موافقة بس لازم انظم يومي الأول عشان البيت والولاد وكدا
عز هز راسه بإيجاب:خدي وقتك مش يلا بقى العيال جهزوا البسي عشان نروح لسيف صح سراج مش جاي معانا
اوتار بإستغراب: ليه
عز: قال خارج مع يحيى مش هيبقوا موجودين سراج مبقاش عاجبني
اوتار: ليه يا عز
عز: اوقات كتيرة اووي بندم ندم السنين اني سميته سراج بحسه اسم ملعون
اوتار بصتله وعرفت ان لسة قلبه مش صافي ومتضايق من ساعة مسماه حضنته: سراج احسن ابن في الدنيا وعمره مهيخذلك هو بيحبنا يا عز
عز: ربنا يستر....


يحيى بيضحك:انت سكرت ولا ايه
سراج يا دوبك مفتح عينه:سكرت لاء بس بالي مشغول
يحيى: بمين
سراج ضحك:بعيله.....
يحيى:لا شكلها ضربت منك قوم افوقك بدل متروح كدا وعز باشا معندوش تفاهم
خده هلى الحمام
سراج:تعرف اني بحب كل حاجة فيها مش عارف ازاي حاسس انها بتاعتي انا مربيها وهي
يحيى بيرش في وشه ميه:فوق بقى يخربيتك
سراج:يحيى بطل بقى فايق قولت
يحيى:قولت ايه بس يا اخي خليك هدخل الحمام وجاي
سراج شوح بإيده بلا مبالاة وابتسم مسك تليفونه واتصل:الو
غرام:انت بتتصل ليه
سراج:وحشتيني اووي
غرام كشرت:انا زعلانه منك
سراج اتنهد:ليه بس
غرام:عشان ...
سكتت بكسوف وهو ابتسم:عايز اشوفك
غرام:ابيه سراج مش هينفع انا
سراج:ايه رأيك اجي اقعد في اوضتك شويه
غرام:ابيه
سراج:مبلاش كلمة ابيه دي انا في الطريق هرن عليكي تنزلي ومتخافيش انا بحبك ومش هفكر ابدآ اضايقك
غرام اترددت
سراج:هرن عليكي تنزلي يا غرام
قفل ومشي بسرعة ساق عربيته ويحيى خرج ملقهوش اتصل عليه مردش:روحت فين لو عز باشا شافك كدا هتبقى مصيبه

حور ردت على ادم بعد اتصالاته المتتالية وصرخت فيه وهي حابسة دموعها بالعافية :انت ايه دا ايه البجاحة دي اللي انت فيها يا عديم الكرامة والدم انت
ادم:حور انا
حور بغضب:متنطقش اسمي على لسانك انا فعلاً مش عارفة ازاي طلعت بالحقارة دي
ادم:حور انتي عارفة اني بحب فلورا
حور صرخت فيه بدموع:ودا عذر للي عملته معايا انت غبي وبتحب واحدة اكبر منك وعمرها مهتفكر فيك انت بالنسبة ليها ولا حاجة وانا بكرهك انا فعلآ كرهتك هحب ايه في واحد زيك انا مش عايزة اشوف وشك تاني ورقمك دا مش بس همسحه انا هحذره كمان ويا ريت فأي مناسبة لو اتقابلنا تتجاهلني والا انا هفضحك قدامك اهلك فاهم
قفلت في وشه وادم رزع التليفون ادهم بصله بغضب
ادم:مالك في ايه
ادهم:هو انت ضايقتها؟
ادم:انا مش ناقصك سلام
ادهم غمض بضيق ونزل

غرام نزلت:نعم
سراج في العربية:اركبي عشان نتكلم شوية صغيرين
غرام هزت راسها بنفي
سراج فتحلها العربية:اركبي يلا
غرام:ابيه سراج....
سراج:اركبي
غرام بعدت:لا
سراج غمض عينه بضيق:اركبي
غرام جت تطلع سحبها وركبها العربيه وقفل بصلها وابتسم
غرام خافت:ابيه سراج انت مالك
سراج:مالي
غرام:انا عايزة انزل....
سراج ساق
غرام:مقولتش لبابا هيقلقوا
سراج نزل ونزلها بعد شوية
غرام: ابيه سراج
سراج قربها منه:شششش اهدي اهدي خالص
غرام سكتت بخوف وهي يتبعد وهي صغيرة قدامه:ابيه
سراج بغضب:ابيه ابيه ابيه مش عايز اسمعها منك
غرام الدموع اتجمعت في عينها وهو سحبها لعمارة طلع فوق وطلع المفتاح فتح ودخل شقة وهي مستغربة:احنا بنعمل ايه هنا
سراج رمى المفتاح وهو بيبصلها وبيقرب :عشان ابقى معاكي انتي لوحدك
غرام بتبعد بخوف وهو مش متنزن واول مرة تشوفه كدا:انت...انت مش طبيعي
سراج:صح دا اكتر وقت محتاجك فيه
غرام بدموع:انت سكران؟؟انت شارب حاجه
سراج:ودا احساس جميل عايزك تجربيه
غرام بتبعد وهو بيحاول يمسكها صرخت فيه:ابيييه سراج ابعد عني
سراج:عارفة انا جبتك هنا ليه هنا بجيب اللي بعوز اعرف منهم معلومات بالذات البنات الحلوين اللي زيك بس شهادة لله اول مرة تدخل بنوته صغننه زيك هنا
غرام عيطت بخوف :انت عايز ايه انت بتقرب كدا ليه
سراج هيمسكها بعدت وصرخت فيه:ابيه سراااج ارجوك سيبني اخرج
سراج ابتسم:انتي رقيقه اوي يا غرامي
غرام بتخبط على الباب بدموع:افتحولي
سراج حاوطها:ليه محسساني اني وحش هيفترسك اهدي انا حاولت امسك نفسي كتير عنك عشان بنت عمي لكن ايه اللي حصل مقدرتش معرفتش والشيطان شاطر اوي طب اعمل ايه هاا
غرام بتعيط بخوف وبتبعده مسك ايدها:غرام انا حنين معاكي بلاش تبعديني
غرام بتحاول تلاقي حل بصتله بدموع:طب بص...انا مش هبعد عنك بس على شرط
سراج بنفاذ صبر:اللي هو هعملك اي حاجة
غرام: نتجوز نتجوز وبعدين مش هبعد عنك سيبني بقى امشي وبكرا نتجوز ايه رأيك
سراج ضحك: انا شارب اه بس انتي غبية لو فكراني عيل هتضحكي عليه هااا يا غرامي
غرام عيطت وبتزأه: ابعد عني انا مش هخليك تقربلي
سراج سابها وراح المكتب وهي بتدور على المفتاح مش لقياها بتخبط بعنف على الباب ابتسمت بألم: بابا... هتصل ببابا وخالوا ايان
بتحط ايدها في جيبها مش لاقيه التليفون بتدور في الشقة مش لاقية حاجة سراج سحبها وحط في ايدها ورقه:حلو كدا؟تعالي بقى يلا
غرام بتزأه:انت ايه دا
سراج:احنا كدا متجوزين بينا وبين بعض هااا والنهاردة ليلتنا تعالي
غرام زأته بعنف وخوف
سراج حضانها:شششش اهدي اهدي
غرام بدموع بصتله:انت بتخوفني ليه منك بالله عليك يا ابيه فوق بقى وسيبني
سراج باس خدها:اهدي انا بحبك مش هأذيكي اهدي
غرام بصتله وهي بترتجف شالها ودخل اوضته وهي بتحاول تبعده سحبها في حضنه:خلاص انتي بتاعتي يا غرامي اخيرآ


ليلى قاعدة جمب سلمى وبتبص لأوتار بغيظ
اوتار متجاهلاها
عز بص لسيف بغيظ وقرب همس:مقولتليش ليه ان اخت مراتك جاية انت ناسي العداوة القديمة
سيف ضحك بصوت واطي:ولسة البنيه سنجل منتظراك
عز بغيظ بصله:ربنا يخدك هيتخرب بيتي على ايدك
حور قاعده مع فلورا بزهق:انتي مش زهقانه انا بلعب في الفون وزهقانه انتي ايه بقى مفيش اي ردت فعل
فلورا ابتسمت:مش زهقانة اتعودت على كدا وبقى جزء في حياتي
حور حضنتها
فلورا ضمتها بحنان:انتي كويسة؟
حور عينها دمعت وهزت راسها بإيجاب :اه
فلورا همستلها:صدقيني مكنش يستاهل حبك
حور ضحكت بحزن:هو انا كنت مكشوفة اوي كدا
فلورا:بصراحة اه بطلي بقى دا ميتزعلش عليه صدقيني
حور:معاكي حق.....


عشق فتحت اوضة غرام شافتها فاضية استغربت وبتنادي:غرام انتي يا بنت
احلام:مالك يا عشق متوطي صوتك
عشق:غرام مش في اوضتها
احلام:هتروح فين يعني
ايان بإستغراب:يعني ايه مش في اوضتها هتكون راحت فين يعني
عشق نزلت:مش عارفة انا قلقانه عليها مش عارفة قلبي مقبوض عليها
تالا:ماما انا شوفتها نازلة من شوية وخرجت هي مقلتلكيش
عشق هزت راسها بنفي:لا....مبتخرجش من غير متقولي
عمران:ولا قالتلي استني اسأل بابا
دخل المكتب ورجع:ولا قالتله ؟دا من امتى يا تالا
تالا:من ساعتين تلاته كدا وانا افتكرتها رجعت ممكن تكون رجعت وخرجت
عشق بصدمه:ساعتين تلاته عمران ايان اتصرفوا اعمل ايه
ايان حضنها:اهدي يا عشقي هي بإذن الله بخير
عشق بخوف:انا مش عارفة اعمل ايه حاسة اني تعبانة انا قلبي واجعني حاسة ان بنتي مش بخير...........

#استودعكم_الله
اسئلة الحلقة:-
حسام وسونا هتبقى حياتهم ماشية ازاي؟!ادم هيحاول يتواصل مع حور وممكن ايه يحصل؟!تفتكروا فلورا هتصد چيمس بعيد عنها؟!سراج غلط ازاي ممكن يتصرف بعد ميفوق ويا ترى ايه ممكن يحصله ويحصل لعيلته بسبب غلطه دا؟!

الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية رجل المهام الصعبة كاملة 
رواية غروب الروح كاملة 
رواية هنا التقينا كاملة 
رواية عاشقان الروح كاملة 

موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثانية ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثالثة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-