رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الحادية عشر 11 | روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الحادى عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 11 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الحادى عشر

الحلقة 11
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

الدكاترة حوالين سراج بيحاولوا ينعشوه منعين حد يدخل يقرب منه وعز هيتجنن برا خلاص فقد كل ذرة صبر فيه حالة من الهرج حصلت
اخيرآ سراج رجع يتنفس مع جهاز الإنعاش قلبه الدكتور باصص لجهاز القلب بيرجع يعلن عن منحنياته اللي اعلنت عن حياة سراج الدكاترة اخيرآ اتنهدوا بأمل خرج الدكتور وطمنهم: انعشناه اطمنوا... هو لسة عايش
عز مسح دموعه وقرب وقف اوتار اللي وقعت في الارض بإنهيار وقفها وحضانها وعينه مش مبطله دموع
اوتار:عز انا مش هقدر مش هقدر افقده...
عز حاضنها ودافن راسه فيها بهدوء:مش هنفقده مش هنفقده يا اوتار اهدي....
حس بجسمها تقل بيحركها:اوتار
عرف انها اغم عليها شالها بسرعه:بابا....اوتار اغم عليها
الممرضه جت ونقلتها على اوضه والدكتورة جت كشفت عليها
عز: دكتورة... طنيني هي كويسة؟
الدكتورة : متقلقش هي مجهدة بس ودا غلط عليها اثناء الحمل
عز: اثناء اي؟؟ حمل اي؟
الدكتورة: انت متعرفش ان المدام حامل
سيف: مدام مين يختي اللي حامل.؟
عز بصله بحده ورجع بص للدكتورة: فهميني كدا بالراحة مين حامل دي عندها 46 سنة!
الدكتورة: و اي يعني في ناس بيبقى عندها 50 وبتخلف
عز: طب وفي الحالة دي في اي اضرار عليها او على صحتها
الدكتورة هزت راسها بنفي: في الأضرار الطبيعيه واللي هيكون تأثيرها اقوى لو اجهضت
عز هز راسه بإيجاب : شكرآ
داخل وسيف جاي يدخل وقف قدامه بنفاذ صبر: في اي يا سيف انا داخل لمراتي مالك
سيف: يا سيدي كنت عايز اشوف البيبي
عز دخل وقفل الباب كانت نايمه باس جبينها فتحت: عز...
عز: اهدي
اوتار الدموع اتجمعت في عينها تاني: عز ابني... سراج... هو هيبقى كويس
عز حضانها: هيبقى كويس بإذن الله هيبقى كويس اهدي بقى عشان ابنك التاني
اوتار بصتله
عز: انتي حامل يا اوتار
اوتار اوتار بصتله بصدمه: اي.؟؟
عز هز راسه بإيجاب: انتي حامل
اوتار بصتله بعدم فهم
عز شاور عليها: انتي انتي حامل
اوتار بعد استيعاب: انا حامل ودلوقتي؟
عز ضحك بغلب: اممم قدر ربنا بقى نعمل اي حملتي دلوقتي
اوتار: مقصدش
عز باس ايدها وخدها في حضنه: هو هيبقى كويس يمكن ربنا ادانا الخبر الحلو دا عشان يفرحنا
اوتار بصتله: انت فرحان بجد؟
عز: طبعآ فرحان ازاي تبقي حامل في ابني ومفرحش لازم اكون فرحان طبعآ اني هيشرفني ابن او بنت تاني منك انتي وبس
اوتار ابتسمت ابتسامه حزينه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام دايرة تدور في الأوض وايان لمحها : بتدوري على اي
غرام بترقب: بابا.. فين بابا
ايان ارتبك بس ابتسم: اي يا غرام محسساني انك طفله بتدور على باباها
غرام: فين بابا يا ايان؟؟ راح فين؟؟
ايان: في اي يا غرام مالك
غرام اتنرفزت: منت قولي في اي وفين بابا
ايان: مفيش حاجه
غرام: بابا سافر صح؟؟ بابا سافر؟
ايان بصلها
غرام: اي اللي حصل جدو تعب تاني؟؟ جدو حصله حاجة
ايان اتنهد: غرام اهدي غرام جدو محصلوش حاجة
غرام بدموع: مستحيل بابا هيسافر دلوقتي الا لو حصل حاجة والا مكنش جابنا هنا
ايان:غرام هو عنده كام مشوار وهيرجع
غرام:انت بتكذب عليا انت بتكذب عليا لي؟
ايان:مكذبتي...هو عنده كام مشوار هناك وهيرجع
غرام:ايان انا عايزة اسافر...
ايان :تسافري اي يا غرام اومال ليه جينا هنا عايزة تسافري دلوقتي...وبعدين انتي حامل والحركة الكتيرة مضرة ليكي
عشق:في اي مالكوا
ايان:عايزة تسافر
عشق:ودا كلام يا غرام
غرام بدموع هزت راسها بنفي:حاسة ان في حاجه انتو مخبيين عليا حاجة وانا لازم اسافر جدو تعب حصله حاجة؟
ايان:واللهي العظيم جدك كويس يا غرام جدو مفيهوش اي حاجة
غرام:يبقى تيته يبقى جدتي حصلها حاجة
عشق:والله هي كمان كويسة
غرام:اومال مين انا واثقة ان حد حصله حاجه بابا ساب الدنيا كلها وساب شغله وجابنا هنا مستحيل يرجع عشان كام مشوار زي مخالي بيقول
ايان خلاص مبقاش قادر يسكت وحس انه لازم يقولها:اه يا غرام حد حصله حاجة بس ولا جدك ولا جدتك الموضوع عند عمي عز
عشق:ايان اخرس بقى
غرام بصتله بدموع:هو حصله حاجة؟هو ماله يا ايان انا كنت حاسة انا كنت مخنوقة ومش كويسة حصله اي يا ايان
ايان:مش عمي عز اللي حصله سراج....
غرام اتصدمت:بابا سافر عشان سراج....يعني معنى كدا انه....
منطقتش وفي ثواني كان اغم عليها وعشق اتصدمت وايان مسكها بيحاول يفوقها:غراااام فوقي غرام

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز واقف مع يحيى ورا اوضة سراج واوتار في اوضة جنبه بعد مأصر على سليم ومالك وسيف انهم يمشوا ويحيى مرضيش يتحرك من مكانه واقف ماسك المصحف بيقرى فيه وكل شويه يمسح عينه اللي مليانه بالدموع بيقرى من قلبه اللي بيترجى ان صاحبه يرجعله بخير
عز:حبيبي الفجر خلاص اذن روح ارتاح وتعالى بكرا
يحيى بصله:ارتاح انا لو روحت هتجنن يا ترى فاق يا ترى حصله حاجة الف يا ترى ويا ترى انا مش مرتاح وانا هنا هرتاح لما اروح؟.
عز سكت وهو بيحاول يتماسك:طيب اي رأيك تبقى في الأوضة اللي جنبنا هي مفيهاش حد
يحيى هز راسه بنفي:لا انا هفضل هنا كدا قدام اوضته لحد ميفوق ويبقى مسموحلي ادخله مش هتحرك من هنا
عز ابتسم بحزن وحس بإيد على كتفه رفع عينه وهو قاعد شاف سيف استغرب:انت مروحتش؟؟
سيف:انا جبت اكل وشرب عشان متتعبوش وبعدين اروح اعمل اي يعني اقعد حاطت ايدي على خدي امسك وروح دخل امراتك تاكل بلاش الحزن يخليكوا تمرضوا لازم تقوو عشان تهتمو بيه
عز غمض عينه بإرهاق وحس بسيف بيحاوطه فتح عينه شافه حاضنه وهو بيقوى الحضن ابتسم بحزن ومسح دموعه وسيف بعد ومسح دومعه ومثل الضحك:يا عم روق كدا انت عارف اني مبعرفش ابقى عاطفي زي الواد يحيى ابن ال**** دا
يحيى بصله:انت مبتصدق يحيى وتلزق فيها شتيمه
عز ضحك غصب عنه بدموع
سيف:يلا يا صاحبي روح اكل مراتك دي حامل
عز هز راسه بإيجاب
سيف:وانت يبو شعر انت يلا عشان تاكل
يحيى:هاكل معاه لما يفوق
سيف اتكلم بشيئ من الجدية:يحيى انت لازم تاكل اللي بتعمله دا مش عقل
يحيى:انا هاكل مع صاحبي لما يفوق
سيف:اذا كان ابوه وامه هياكلوا وبعدين هو كمان بياكل المحاليل دي بتغذيه
يحيى قفل المصحف وهو واقف ورا الإزاز وسند ايده عليه وهو عينه على سراج:لما يفوق هاكل معاه.....
سيف اتنهد وقام حط ايده على كتف يحيى ويحيى مش عايز يسمح لدموعه انها تنزل هز راسه بنفي:انا لازم افضل متماسك ولما يفوق انا هسمح لنفسي اني ارتاح هو هيشيل عني لما يفوق
سيف حضنه وهو بعد:انا مش محتاج حضنك ولا محتاج لمواساة حد انا مستنيه لما يفوق....
سيف هز راسه بإيجاب وعينه دمعت:هو هيفوق...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام فتحت وبصت حواليها :هو في اي...
عشق حضنتها:مش كفاية بقى تقلقيني عليكي؟
غرام افتكرت اللي حصل وعينها دمعت:ايان...ماما....سراج هو
ايان قاطعها:سراج هو كويس سراج ممتش اهدي
غرام بدموع:هو حصله اي يخلي بابا يسافر عشانه
ايان:هو تعب ونقلوه على المستشفى ودا كل اللي حصل انا كلمت عمي عز وهو قالي الكلام دا وانا قولته لبابا واقنعته انه لازم يروح عشان عمي عز وهو قال انه لازم يسافر عشان اخوه مش عشان سراج عشان كدا قولتلك عشان عمي سراج الأول وقالي مقولش اصلآ عشان متقلقيش ولا تقولي عايزه اسافر اكيد لو سراج او حد حضله حاجة بعد الشر كنا كلنا هنسافر يا غرام
غرام اقتنعت بكلام ايان:بس انا عايزة اسافر...
ايان:شوفتي مكانش عايز يعرفك عشان كدا هو رايح يقف مع اخوه انتي هتسافري لي؟
غرام بصت لأيان وسكتت
ايان وعشق كانوا بيتجاهلوا الكلام اللي عارفينه واللي هي رافضة تصرخ بيه وهي خوفها على سراج واللي خلى حبها ليه واضح جدآ قدامهم..

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

اوتار نايمه في حضن عز اللي غفل صحي الصبح على خبط الباب قام وغطى اوتار وفتح اتصدم لما شاف عمران قدامه:عمران؟
عمران حضنه بصمت وعز ابتسم وحضنه واتكلم بصوت بيحاول يخليه طبيعي:انا كنت محتاج وجودك
عمران:وانا مقدرتش تبقى محتاجني ومجيش...
عز ابتسم
سيف قرب بسرعة:عز
عز:في اي
سيف:سراج فاق
عز بسرعه راح عند اوضته واوتار حست بعز مش جنبها قامت عدلت الحجاب وراحت عند سراج
عز واقف ورا الأزاز بيتابع سراج اللي فتح مع الدكتور
الدكتور:انت كويس حاسس بإيه
سراج......
الدكتور:طيب هو صعب عليك الكلام حاليآ عشان العمليه وعشان البنج لو واعي انا بقول اي ارمش بعينك مرتين
سراج رمش بعينه مرتين بهدوأ
الدكتور ابتسم وهز راسه بإيجاب:متقلقش انت بتتحسن كتير هديك دلوقتي مهدأ كل متنام كل ميبقى احسن عشان متحسش بالألم
سراج رمش بعينه بموافقة
يحيى ابتسم والدموع ف عينه الدكتور خرج وطمنهم:دا شيئ ايجابي جدآ وعدى كدا مرحله الخطر بس هنستنى لما نبدأ العلاج بالكيماوي اتمنى فعلآ انه يصمد....ممنوع طبعآ الزيارة
اوتار سمعته وقربت:عز هو فاق
عز ابتسم وهز راسه بإيجاب:اه فاق والدكتور طمنا بس لسه ممنوع الزيارة
اوتار ابتسمت وكادت انها تضحك من الفرحة وبصت لعمران اللي ابتسم بإمتنان
عز بصله وابتسم:وشك حلو علينا
عمران:طول عمري يا...يا اخويا
عز ابتسم وتليفونه رن:الو يا حبيبتي....ايوا احنا لسة في المستشفى....طيب خلي بالك من نفسك وقولي لسونا متتعبش نفسها وتبهدل العيال معاها....خلاص يا حور خليكي وانا جاي يلا سلام
اوتار:اي يا عز؟؟
عز:حور بتكلمني عايزة تيجي وسونا وايلين مصممين يجوا هروح اجيبهم
اوتار هزت راسها بإيجاب
سيف:متخليك انت واروح انا
عز هز راسه بنفي:لا مش هتأخر خلي بالك من نفسك مش لازم افضل اتكلم كل شوية
اوتار:حاضر حاضر
عز بصلها ومشي
يحيى ورا الإزاز متابع سراج حس بأمل بيتجدد جواه في امل ان يبقى كويس اكيد لازم يكون عنده امل...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا فاقت و قعدت
چيمس:صباح القمر يا اميرتي
فلورا مردتش
چيمس:مالك شكلك مقريف شوية اعملك شاي؟
فلورا....
چيمس قعد قدامها ومسك ايدها وهي بعدت ايدها بقلق اتنهد وبصلها:فلورا
فلورا:انا مش عايزة اتكلم معاك لحد مترجعني لبابا...
الباب خبط وچيمس وقف وفتح
كرم:صباحية مبارك يا باشا اي بقى مش ناوين تخرجوا الهوا فوق رائع والمنظر اروع
چيمس:هنطلع اتكل انت
قفل وبص لفلورا:مش هنطلع
فلورا:اطلع انت وملكش اي دعوة بيا انا ولا عايزة اروح معاك في حتة ولا عايزة اتكلم مع واحد زيك
چيمس غمض عينه بضيق:انتي حرة انا اللي غلطان خليكي قاعدة
خرج وقفل الباب وهي وقفت بتلمس اي حاجة تقابلها بتحاول تتعرف على المكان اتمنت لو تلاقي تليفون بس حتى لو لقته مش هتعرف تعمل بيه حاجة
كرم واقف ومربع ايده:اي يا سيدي
چيمس:بقيت مقرف اووي انت
كرم ضحك:انت بقيت خنيق اووي على فكرآ
چيمس اتنهد:مش عارف اللي جاي اي هعمل اي حاسس اني تايهه
كرم:مش انت قولت هتتجوزها وتخليها تحكيله عن معاناتها معاك
چيمس بضيق:اي معاناه بقى فين المعاناه اللي هي عشاها معايا وانا مش قادر اشوفها حزينه
كرم:انت حبيتها بجد ولا اي
چيمس:اومال اتجوزتها لي...انا اه حبيتها...بس...
كرم:بس اي؟
چيمس:بس مش قادر اسامح في حق ابويا يا كرم مش هقدر...
كرم ابتسم ودارى وشه وهمس بصوت خافت:انت مش هتقدر تأذيها بس صدقني انا اقدر....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا وصلت على المستشفى مع عز وهي شايله وعد وساييه جاسر واسر مع ايلين اللي طمنتهم انها هتبقى معاهم دخلوا اتصدموا بوجود حسام اللي اتفاجأ بسونا مع عز وف نفس الوقت افتكر كلام عز اللي خلاه اتعصب
سونا بصت لعز
عز هز راسه بنفي:والله مكنتش اعرف انه هنا صدقيني...
سونا اتنهدت هزت بإيجاب وبتردد انجچت عز وهو بصلها بعدت نظرها عنه
اوتار واقفة وباصه لأيدهم بضيق
حسام قرب بغضب وقف قدامهم :انتي كنتي فين؟؟
سونا بصتله من فوق لتحت بإستحقار
حسام:انتي كنتي فين
سونا بصتله نفس البصه وبصت قدامها
حسام:سونا انطقي
سونا ماسكه في ايد عز وحسام سحب ايدها من ايده بعنف وزأ عز:انا مراعي اللي انت فيه وجيت عشانك بس انك انت تستغفلني وتبقى عينك على مراتي دا شيئ لا يمكن اسمح بيه فاااهم سووونا انتي كنتي فين؟
سونا بإستفزاز:دا شيى ميخصكش وكمان انا اتطمن لو بتسال عشان ولاد فالولاد احسن وبخير في بيت عمهم
حسام بصلها:انتي كنتي في بيته؟
سونا بصت قدامها
حسام:سوووونا انطقي
سليم مسكه:بطل بقى لا وقته ولا معاده انت اي مبتفكرش
حسام بص لاوتار:وانتي اي موافقة ومأيده اللي بيحصل
اوتار ساكته هي عارفة اللي سونا وعز بيعملوه ومش موافقة بس هي عارفة ان مفيش حاجه بينهم
عز: اه موافقة وانت مالك؟ مش انت اللي رمتها وانت اللي هنتها وانت اللي كرهتها حياتها عايز حياتها تقف عليك مع ان حياتك موقفتش عليها
حسام بصله بغضب: عز لو عندك كلمه حلوة قولها معندكش يبقى تسكت خالص
عز:لا مش هسكت انا سبق وقولتلك النعمه اللي انت بترفصها في غيرك بيتمناها انت سبق وهنتها ورميتها ومفكرتش غير في نفسك وبس ولا همك هي ولا همك حتى ولادك اللي من لحمك ودمك وجاي دلوقتي تبكي؟.
حسام:انا لو كنت اناني كان زماني اتجوزت كان زماني عشت حياتي
عز:شوفت اهي حياتك هي اللي وقفت عليها مش حياتها هي اللي وقفت انت لعبتها وحسبتها بس اللعبة اتقلبت عليك وحساباتك كلها كانت غلط
حسام بص لسونا
عز:هي دلوقتي مش عيزاك هي هتطلق منك وهتنساك وان كان على العيال عايزهم خودهم مش عايزهم تأكد انهم هيعيشوا عيشه مكنوش يحلموا انهم يعيشوها وهما معاك
حسام لأول مرة حس بالأحساس دا لأول مرة يحس انه محتاجلها قرب بسرعه مسكها:سونا
سونا بتبعد:حاسب وعد على ايدي حاسب
حسام:سونا انا كنت غبي وكنت جبان انا اسف ارجوكي سامحيني....
سونا بعدت ايدها اتكلمت من غير متبصله:ابعد عني انت بترجعنا لنقطة الصفر
حسام:طب انا سيبتها والله سيبتها مش هرجعلها ولا هحنلها صدقيني المرة دي بجد المرة دي انا راجع عشان بحبك بحبك يا سونا
سونا عينها دمعت وبتبعد مسكها:سونا حبيبتي انتي نفسك متقدريش تستغني عني انتي متقدريش تبقي لغيري انتي عيشتي معايا تفاصيل مستحيل اقبل تعيشيها مع حد غيري
سونا بدموع:انت دمرت كل حاجه حلوة بينا انت دمرت كل حاجة انت خليت حياتي معاك جحيم بعد معرفت...اني حامل في جاسر الذكريات الحلوة قليله اووي يا حسام مش لازم افتكر عشان متعذبش اكتر ان سنين من عمري راحوا كدا مع واحد ميستهلش زيك يا حسام
حسام اتنهد:سونا متبقيش قاسية
سونا:قاسية مين اللي قاسية يا حسام؟؟مين اللي قاسية؟؟انا اومال اللي انت عملته كدا اي؟؟يا حسام انت عديتها انت عديت القسوة بمراحل...
حسام:سونا ارجوكي يا سونا اديني فرصة عشان خاطر عيالك مش عشان خاطري انا...
سونا بصتله وبعدت نظرها عنه هزت راسها بنفي:طلقني....
حسام بص لعز بغضب
عز:بتبصلي لي انت بتحصد اللي زرعته
حسام هيلكمه عز مسك ايده ولوى دراعه:انت اتجننت والله اي لا تبقى اتجننت فعلآ
حسام:انا فعلآ هتجنن وهنسى انك اخويا لو مبعدتش عنها وبطلت تلعب في دماغها وانسى لي انت مش اخويا اصلآ ابعد ايدك
زأه بعنف وغضب وعز مش عايز يمد ايده عليه وحسام بقى يستفز بزأه
سليم:حسام انت اتجننت دا اخوك الكبير
حسام في لحظه غضب بص لسليم وصرخ فيه:اخوك متقولش اخوك دي هو مش اخويا هو لولا انك جبته من الملجأ مكنش هيبقى اخويا ولا هيبقى في وسطينا
احلام اتصدمت من كلام حسام وسونا وحور ويحيى بصوا بإستغراب
سليم لسة هيقرب بس وقف بصدمه لما سمع الألم اللي نزل على خد حسام من عز
حسام حط ايده على وشه بصدمه هو كان فاكر انه هيستفزه هيجرحه بس متوقعش انه يمد ايده عليه
عز مسكه من رقبه قميصه:لما تبقى راجل وتبقى قادر تحمي بيتك وتكون اب لعيالك تعالى عشانها غير كدا اعتبر انك ملكش اخ انا فعلاً مش اخوك بس ربيتك ودا يديني احق ءأدبك لو غلطت يا حسام
زاه وخرج من المكان واوتار راحت وراه
سليم:هتفضل طول عمرك عيل وزبالة يا حسام هتفضل طول عمرك غير مسؤول وهو بيستحملك
سونا:هو مكنش فكر انه يبصلي حتى انا اخته هو كان بيستفذك وكنت عيزاك تبعد عني بس متخيلتش انك توصل بيك الوقاحه انك تجرحه بالشكل دا وازاي تتخيل انه ممكن يبصلي اصلآ بس...عمي سليم..الكلام دا صح يعني عز مش ابن حضرتك
يحيى بصلهم بصدمه متقلش عن حور
اوتار:عز...اقف بقى كفاية والله تعبت
عز وقف وبصلها:اي يا اوتار نعم يا اوتار
اوتار بصتله وقربت وقفت قدامه وحضنته
عز اتنهد ولف ايده حواليها:محتاج ابقى مع نفسي شوية بس مش اكتر
اوتار:وانا محتاجة ابقى مع نفسك بردو يا عز
عز بصلها وابتسم:انا عارف انه بيهبل وخلاص وانا متجرحتش للدرجة يعني مبقتش صغير
اوتار حاوطت وشه:صح انا جوزي جامد واجدع وارجل واجمل راجل في الدنيا
عز ابتسم:طيب تعالي نقعد شوية كدا وانتي لازم متتحرميش كتير
اوتار:انا مكسوفه
عز بصلها:ليه يا قمر مين كسف القمر بتاعي
اوتار ضحكت:بتكسفني اكتر
عز ضحك:طب اي اللي كسفك طيب
اوتار:اني حامل يا عز في السن دا يعني المفروض نكون مستنيين البيبي بتاع سراج البيبي بتاع لورا او حور يعني مش انا خالص
عز هز راسه بنفي:تؤ مين قال كدا عادي يعني ربنا كاتبلنا نجيب نونو تاني
سكت بملامح حزينه
اوتار مسكت ايده:اي يا عز
عز:خايف سراج يحصله حاجة وقلقان على لورا مش عارف هي فين وبتعمل اي مش عارف عنها حاجة
اوتار:انا قلقانه عليها يا عز بس متطمنه على حسب كلام ايلين هو مش هيأذيها
عز اتكلم بغضب:طول ممتاه الشيطان اللي اسمه كرم دا مش هبقى متطمن انا مش عايز غير بنتي والله لو حصلها حاجة مش هيكفيني عمره كله يا اوتار
اوتار:بإذن الله مفيش حاجة بإذن الله مش هيحصل حاجة وهتكون كويسة يا عز...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

چيمس:مطلبتش تكلميني على الأقل كلي
فلورا....
چيمس:فلورا انجزي
فلورا هزت راسها بنفي:لا....مش هاكل ولا هعمل اي حاجة وديني عند بابا
چيمس:هو انتي عليكي عفريت اسمه وديني عند بابا اي يا فلورا انتي لو بنت في خامسة ابتدائي مش هتتصرفي بالشكل دا
فلورا:خليني اكلمه
چيمس بصلها:بصي يا لورا يا جميلة هخليكي تكلميه بس على شرط واحد بس تقوليله قد اي من يوم وليله كرهتي حياتك واد اي انا الوحش اللي يتخاف منه وبعذبك ولا اكل ولا شرب
فلورا بسخرية:انت بتتفرج على افلام ابيض واسود كتير اومال مين اللي بيتخانق على الأكل دلوقتي
چيمس شدها وهو بيقطع هدومها صرخت:چيمس انت اتجننت
چيمس مسك وشها بضيق:شوفتي انا طيب اووي يا لورا ميغركيش الملاك اللي معاكي دا يا حبيبتي انا لو عايز ءأذيكي هأذيكي فاااهمه لو عايزك هتكرهي حياتك هتكرهيها تعرفي انا بشفق عليكي انا مش مرمي عليكي ولا بحبك انا بشفق على حالتك ومنظرك دا مبيغرنيش حتى انتي نكرة يا فلورا لو عايزة ترجعي اوكيه تمام جدآ بس اعمل اللي اما عايزه احرق قلبه زي محرق قلبي
فلورا حست بالإهانه :انا بكرهك وانت واحد مريض نفسي
چيمس مسك اعصابه بصعوبه وخرج
فلورا عيطت
كرم:يبني مش ناوي تريحني
چيمس اتجاهله وبعد عنه وكرم ابتسم وراح ناحية اوضتها دخل وهي وقفت بغضب:انت اي معندكش دم
كرم قفل الباب وقرب وهي بعدت بصدمه:انت مش چيمس
كرم اتصدم ووقف مكانه
فلورا:انت مش چيمس...(صوتها عيلي وبتمشي ناحية الباب)چييييييمس
كرم مسكها:فلورا استني
فلورا زاته بعنف ودموع:سيبني يا حيوان انت عايز اي ابعد عني وسيبني في حالي سيبني
كرم مش عارف يهديها وچيمس دخل بسرعه بغضب زاه برا:انت اتجننت ولا اي يا كرم
كرم اتوتر:انا كنت بحاول اتكلم معاها كنت بحاول اهديها
چيمس صرخ فيه:انا سبق وحذرتك يا كرم انا مرضتش اخليك تقرب منها بس وانا غريب عنها دلوقتي انا جوزها جوزها فاهم
كرم:انا اسف يا چيمس بس انت فهمت غلط انا مكنش قصدي
چيمس:تقصد ولا متقصدش دا ميخصنيش اللي يخصني انك تبعد عنها مش عايزك قريب منها بأي شكل فااهم
كرم هز راسه بإيجاب:حاضر يا چيمس مش هقرب منها انا اسف يا سيدي
چيمس دخلها وهي وقفت والخوف ظاهر عليها قرب حضانها:متخفيش خلاص اهدي مفيش حاجة مفيش حاجة چيمس مش هيخلي حاجة وحشة تحصل چيمس معاكي
فلورا دفنت وشها فيه وهي حاسة براحة وهمست:مش هتعملي حاجة صح هتوديني لبابا
چيمس قعد وواخدها في حضنه:اه يا لورا اه مش هعملك حاجة اهدي بقى يا حبيبتي
فلورا بتعيط بخوف من اللي جاي هي عمرها محست بعجزها بس لأول مرة حست بيه حست بالوحدة والضلمه الدقايق الممله اللي بتمر عليها بالبطيئ حست انها محتاجة عز جنبها وكان چيمس بيردد كلمه واحدة بس:چيمس معاكي چيمس معاكي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

حسام حس ان الدنيا بتضيق عليه ووجوده مش مرحب بيه هو بدل ميخفف عن عز زودها عليه وهو كان بيتجاهل وهو بيستفزه غمض بضيق وقرب من سونا اللي شايله وعد ومتجاهلاه رفع وشها وبصلها بحنان وهو مبتسم بهدوء:انا همشي...همشي بس مش هطلقك
سونا بصتله وهتتكلم قاطعها: دلوقتي على الأقل... هسيبك تاخدي وقتك وتقرري بهدوأ وانا هحترم قرارك عشان لو طلقتك هتبقى الطلقة التانية.... بس انا بوعدك واقسملك لو رجعتي كل حاجة هتتغير معاملتي كل حاجة ... انا مش هوعدك انك مش هتشوفيني لأني مش هقاطع عيالي بس اوعدك اني مش هضايقك انا ماشي من البيت وهبعد... خلي بالك على نفسك وعلى العيال...
بص لسليم ولأحلام: انا همشي... سلام
عمران باصصله وساكت مكنش ليه اي ردت فعل

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام:هو بابا اتأخر بابا اتاخر ممكن اي اللي يحصل؟؟ممكن يكون سراج حصله حاجة
ايان سامعها وهو قاعد على التليفون ومتجاهل قعدت جنبه:ايان
ايان:لا
غرام:انا لسة متكلمتش
ايان:عايزة اسافر لبابا عايزة اسافر واحد بهدلك وطلع عينك ومحترمكيش اي عايزة تروحيله ليه
غرام:عشان انا حامل في ابنه ودي حاجه هتخليه كويس صح
ايان:غرام حبيبتي هو تعبان وبابا سبق وقالك سراج لو عرف انك حامل مش هيقبل بالطفل
غرام وقفت بغضب:هيقبل يا ايان هيقبل هو مش هيموته وانا واثقة انه هيوافق
ايان:انتي مفيش فايدة فيكي يا غرام
غرام:انا عايزة اسافر يا ايان
ايان:حاضر بس لما نكلم بابا ولو وافق مش همنعك انا بالعكس انا اللي هوديكي يا غرام
غرام:بجد يا ايان
ايان:بجد يا روح ايان
غرام ابتسمت وهي بتتنطت بسعاده مسكها:اهدي بقى انتي حامل وبعدين اي الفرحة دي كلها
غرام:انا مبسوطه وخلاص يا اياني
ايان ابتسم:طيب يلا روحي زي الشطورة على اوضتك وسيبي ايانك في حاله مش عارف يقعد ما نفسه شوية
غرام:حاضر
خرجت وهو ابتسم وسريعآ ابتسامته اختفت:انا خايف عليكي خايف عليكي من اللي جاي يا غرام انتي مش حمل وجع قلب....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج فاق والدكتور كان عنده طلب منه يرمش بعينه وسراج شال جهاز التنفس والدكتور مسكه:لا لا انت بتعمل اي
سراج:ماما....وبابا....عايز بابا....
الدكتور:انت محتاج ترتاح يا سراج
سراج:عايز اشوفهم ...
الدكتور سمحلهم بخمس دقايق والكل برا ويحيى مبتسم شايفه بيتكلم بصعوبة بس كفاية انه فاق
سراج ابتسم بصعوبة:انا ....تعبان.....انا...عايز...غرام
عز بصله:طيب انت غلط انك تضغط نفسك كدا
سراج:غرام.....لسة..مراتي....رجعتها...لعصمتي غرام دي....مراتي...
عز هز راسه بإيجاب:حاضر يا سراج حاضر هجيبهالك بس ارتاح
اوتار باست جبينه وايده ورجعتله جهاز التنفس وهو ابتسم وغاب عن الوعي تاني
خرجوا وعمران بصله:اي يا عز
يحيى:قالكوا اي هو كويس
عز:بيقول ان غرام لسة مراته وانه رجعها لعصمته وعايز يشوفها ....
عمران بصله:نعم؟غرام دي لازم ينساها تماما انا واقف معاك يا عز وجنبه بس بنتي خط احمر خلاص علاقتهم انتهت
يحيى:انا كنت معاه وهو بيرجعها....
عمران:عز انت بتتصرف بأنانية
عز:انا عارف اني اناني بس هو كان ومازال بين الحياه والموت...
عمران بصله
عز:ارجوك يا عمران تفكر هي مش هتتعرض لأي حاجة هي بس هتبقى جنبه يمكن دا يحسن من صحته ولو شوية ارجوك....
عمران مشي
سليم:متقلقش هو محتاج يفكر...
عز هز راسه بإيجاب
يحيى باصص على سراج من ورا الإزاز وسراج قتح عينه شافه ابتسم بتعب ويحيى ابتسم ورفع ايده شاورله👍🏻
سراج ردله الإشارة وايده على السرير وغمض عينه تاني ويحيى مستمر في قراءةالقرءان والدعاء
عمران اتصل بعشق وحكتله اللي حصل
عمران:يعني عرفتوها يعني انا محرج عليكوا وانتوا مفيش فايده؟؟
عشق:عمران دي كانت هتنهار افتكرت بعد الشر جدها حصله حاجة بس اول معرفت انه سراج هي اغم عليها وانا ملاحظة انها لازقة لأيان عشان ياخدها عندك
عمران اتنهد:مش عارف يا عشق هو عايز يشوفها وهو ردها
عشق:انت قولتلهم انها
عمران هز راسه بنفي:لا مقولتش حاجة طبعآ
عشق:ناوي على اي يا عمران؟
عمران.......

#استودعكم_الله

اسئلة الحلقة:-
حسام وسونا ممكن يتجمعوا ازاي؟!غرام وسراج هيتقابلوا ازاي؟!عمران ناوي على اي واي هيبقى رأيه في مقابلت سراج وغرام وتفتكروا انه هيعرف انها حامل؟!


موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الحادية عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثانية عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-