رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثالثة 3 | روايات ندى محسن

  نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثالثة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 3 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الثالث

رواية_رجل_المهام_الصعبة2
الحلقة 3 (الجزء الثاني)
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕

سراج بيفوق دماغه وجعاه ودايخ فتح عينه استغرب السقف دا مش غريب عليه هيقعد حس بثقل على دراعه شال الغطا كشف دراعه اتصدم بالصغيره النايمة بين ايده: غرام.....غرام؟؟؟
بيحركها بعدم تصديق: فوقي غرام
غرام فتحت عينها اللي كانت حمرا ودبلانه من كتر العياط
سراج بصدمه: هو ايه اللي حصل انتي معايا هنا بتعملي ايه
غرام انكمشت في الغطا اكتر ودموعها خدت طريقها على خدها تاني
سراج حط ايده على شعرها: غرام.... حبيبتي
غرام بعدت راسها بعياط: خلاص بقى ابعد عني....
سراج بعد ايده: انتي ازاي جيتي معايا ازاي جيتي هنا معايا وازاي انا...
سكت افتكر لما كان في الديسكوا وبيشرب مع يحيى: انا معرفش انا كنت مع يحيى ازاي جيت هنا وانتي ازاي جيتي انا هتجنن
غرام صوت عياطها علي وهو اتعصب: غرااام
غرام بصتله بخوف
سراج بتوهان وصدمه: انا اذيتك؟ انا مكنتش اتخيل ان مهما وصل تفكيري فيكي اني اعمل حاجه زي كدا صدقيني انا مكنتش عايز كدا غرام
غرام: اخرج.... اخرج برا....
سراج وقف وخرج بتوهان شاف تليفونه عمال يرن رد: الو يا بابا
عز صرخ فيه: انت فين يا بني ادم انت غرام مش لاقينها من امبارح عمران هيتجنن وامها منهارة وقالبين الدنيا عليها انا وسيف ومالك انت مختفي فين يحيى قال انك سيبته ومشيت روحت ف انهي داهية تعالى وساعدنا الدنيا مقلوبة في بيت جدك سليم
سراج بلع ريقه بصعوبه:غرام معايا متقلقش....انا هوصلها ل....لبيتها....
عز: معاك؟ ازاي ومن امتى؟
سراج: انا هجيبها
قفل ووطى راسه بضيق حس بإيد بتخبط على كتفه برجفه بصلها بعدت بخوف وصوت مهزوز مدتله الورقة: اتفضل....
سراج: ايه دي!
غرام بإرتجاف وباين عليها التعب والذبول: انت قولت... قولتيلي لو عرفت حد باللي حصل الكاميرات اللي في البيت صورتني وهتنشر اللي حصل....
سكتت بدموع بلعت ريقها بصعوبة: انا بديلك الورقة مش هتكلم بس امسح الحاجات دي امسح كل حاجة
سراج قرأ الورقة ولعن نفسه ميت مرة ومسك ازاز الخمرة بقى يكسرها بعدت بخوف ليقرب منها وجريت على الباب بترزع امل ان حد يفتحلها انهارت: افتحولي بالله عليكم افتحوا الباب يا بواب اي حد يفتح...
سراج سحبها وهي بعدت بدموع: ابعد عني انا اديتك الورقة انت عملت اللي انت عايزه سيبني امشي
سراج حضانها: اهدي اهدي انا اسف انا قذر اهدي بس مفيش كاميرات مفيش حاجة في اوضتنا الورقة دي مش انا كتبتها خلاص انتي مراتي ها خلاص اهدي خليها معاكي ها خليها معاكي بس محدش يعرف فاهمه
غرام بتعيط وبتبعد: عايزة اروح لماما عايزة اروح لبابا ولجدو وديني انا مش هعرف اروح وديني هناك
سراج: حاضر هغير هدومي وجاي
دخل وبسرعة خرج كان لابس فتح الباب وهي واقفة مكانها متحركتش
سراج: ميلا!
غرام هزت راسها بنفي وبصتله
سراج: مالك
غرام: انا.... تعبانه
سراج قبل ميقرب كانت وقعت اغم عليها اتصدم بيحاول يفوقها مبتفوقش شالها ونقلها على المستشفى وهو مش قادر يفهم ولا يستوعب اللي حصل كل اللي كان فاكرة انه بيسكر عز كلمه: فينها يا بني ادم انت كلنا مستنيين ولقيتها فين ولا هي جتلك؟ طمني هي كويسة حد ضايقها ولا في ايه يا سراج
سراج: احنا... في المستشفى مستشفى ********** هي تعبت.... بس جينا للمستشفى....
الأسبيكر كان مفتوح برغبه عمران اللي كان حاضن عشق المنهارة الكل والكل اتفاجأ وعشق مستنتش جريت على برا وعمران وراها وكلهم انطلقوا على هناك
سراج واقف برا اوضتها بيفتكر ايه اللي حصل افتكر لما كلمها وقالها تنزل وفعلآ هي نزلت بس مش فاكر ايه اللي حصل: ايه اللي حصل يا سراااج افتكر افتكر
عمران سحب سراج: سراج ايه اللي حصل ايه طمني مالها غرام
الدكتورة خرجت: انتو اهل البنت اللي جوا؟
عمران: اه يا دكتورة مالها؟
الدكتورة بتردد: هي متجوزة؟
عشق هزت راسها بنفي: لا يا دكتورة دي لسة عيله دي عندها 14 سنة ليه هي مالها عمران هي اكيد لما خرجت اغم عليها انا عايزة اشوفها
الدكتورة بصتلها وبصت لعمران: انا اسفة بس هي متعرضة لأغتصاب... ودا ادى لأنهيار عصبي ليها
الكل اتصدم وسراج ساكت وجهه خالي من اي تعبير
يحيى ربط كلام سراج لما كان معاه عن العيلة وكلامهم واتصدم بص لسراج: سراج.....
سراج باصص قدامه وساكت
يحيى لكم كتفه بعنف: سراااج
سراج ساكت ومش باصصله
الكل انتبه
عز بغموض: في ايه وانت لقيتها فين
عمران كان ساكت في حالة صدمه متقلش عن عشق
سيف: احنا مش عارفين ايه اللي حصل
عز: سراج لأخر مرة بسألك غرام كانت فين؟؟
سراج.......
يحيى بصله بخيبة امل وجه يمشي سيف مسكه: في ايه متصبر مالك
يحيى بعد ايده بعنف وانفعال: لو سمحت يابابا وجودي هنا دلوقتي مش هيبقى مرحب بيه صدقني
بص لسراج بغضب ومشي
عز لكمه بعنف
اوتار اتخضت وهي مصدومه ومش عارفة ليه عز بيتصرف كدا مع سراج
سيف مسكه:عز في ايه اهدى عليه هو اكيد مصدوم من اللي مر بيه مع البت دي
عمران بص لسيف وهو بنفس حالته:تقصد ايه؟؟؟؟
سيف:عمران مقصدش غير اننا لازم نفهم في ايه اهدى
عز لكم سراج بعنف اكبر وسراج شفايفه بقت تنزف وهو متماسك وكأنه مش حاسس ودا ضايق عز اكتر مسكه من هدومه بعنف خلاه يوجهه وبصوت شبيه بالهمس:انت اللي عملت كدا؟؟صح انت اللي طلعت ندل معاها انت المريض اللي فكر يأذي طفلة زي دي مش كدا
اوتار بتسحب عز:كفاية يا عز سيبه بقى ايه الجنون دا انت مش شايف حالته
عز بغضب:اوتااار ابعدي عني والا هتكوني طالق مني وللأبد
اوتار اتصدمت وهي بصاله
عز زأها بغضب ونرفزه:ابعدي
سراج غمض عينه بألم وجه يمشي عز سحبه وخبطه في الحيط وصرخ فيه:آااااانت مش كدااااا انت اللي استغليت برائتها مش كدا
سراج بصوت مهزوز وبعدم تصديق بصله:صدقني انا معرفش انا مش فاكرة انا كل اللي فاكره اني كنت سهران مع يحيى و صحيت لقيتها في حضني
عمران اتصدم وهجم عليه بالضرب وسيف زأهم بعيد عنه:اهدوووو بقى استنوا لما نسمعها هو مش فاكر
عمران بغضب زأ سيف:انت متعاطف معاه متعاطف معاه على غلطه انت ايه يا اخي الوساخة في دمك
سيف بغضب:انا بقول نسمع انتو مش شايفينه عامل ازاي
عز باصص لسراج بغضب وخيبة امل:يا ريت كنت مت وانت لسة طفل يا ريتك كنت رحت مكان فلورا ومرجعتش
سراج بصله وكلام عز كان خنجر بيطعن فب قلبه
الدكتورة خرجت واتكلم بكلام صدم الكل: فين سراج هي طالبة تشوفه لوحدهم
سراج نفسه اتصدم وعز سابه قرب دخل وقفل الباب
عمران بصدمه وعينه لمعت بغضب: هو مش كدا ويوم ميفكر يفكر في طفلة يفكر في عيله؟ ومين بنت عنه
سيف: اهدى يا عمران
عمران صرخ فيهم: متقوليش اهدى اخرس
ايان حاضن عشق وبيطبطب عليها

#رواية_رجل المهام_الصعبة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕

سونا لسة في المستشفى بصت للدكتورة: دكتورة انا عايزة اشوفها
الدكتورة هزت راسها بإيجاب: حاضر هتشوفيها بس استني شويه وهجيبهالك
سونا ابتسمت وهزت راسها بإيجاب وشوية ودخل حسام معاه جاسر واسر من برا
جاسر واسر بسرعة جريوا عليها حضنوها: ماما عاملة ايه
سونا باستهم وحضنتهم غمضت عينها براحة وفتحت: انتو كويسيين؟
حسام بصلها: انا غيرتلهم يا حبيبتي وجبتهم يقعدوا معاكي واتصالحنا بقى لما عرفوا اني صالحتك
سونا بصتله وهي عارفة انه بيمثل
الدكتورة دخلت وهي شايله بنتهم: الأميرة الصغيرة اهي متنسيش ترضعيها بقى
سونا هزت راسها بإيجاب ابتسمت وشالتها بحنان وهي بتبوس راسها: دي صغيرة اووي
حسام: عشان مولودة بدري بس
سونا بصتله
جاسر: هتسميها ايه
سونا: اسميها اين
افتكرت كلامها مع حسام ووعده ليها بالطلاق والوعود اللي اتفقوا عليها عشان يتطلقوا: وعد.... هسميها وعد
حسام: طيب تسمحيلي اخدها منك بقى اروح اسجلها
سونا بصتله وهي مترددة:ماشي بس.... هتاخد جاسر معاك
حسام فهم انها خايفة عليها منه هز راسه بإيجاب: يلا بقى يا باشا

#رواية_رجل المهام_الصعبة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕

غرام باصى لسراج بخوف: بص..... هما كلهم عرفوا اللي حصل.... ممكن...
سراج: ممكن ايه؟
غرام: نتجوز نعرفهم اننا متجوزين
سراج: اتجوزك؟اتجوز عيلة
غرام بصتله بصدمه وهي بتعيط: العيلة دي انت فكرت فيها وغصبتها تيجي معاك
سراج صرخ فيها: كنت سكران كنت مش واعي ازاي جيتي معايا وانا بالحالة دي اكيد شكيتي ولو 1% اني مش طبيعي
غرام هزت راسها بنفي بدموع
سراج اتنهد بنفاذ صبر: غرام الكل عرف ومحدش هيقبل بجوازنا
غرام: انت اللي مش هتقبل
سراج صرخ فيها: ايوا لما تبقى مرات الرائد عز عندها 14 سنة هيقولو ايه؟؟
غرام سكتت بدموع
عشق دخلت وضربته بالألم: انت ايه انت لسة بتجرحها انت فاكرها ايه ملهاش حد هااا فاكر انك هيتسكتلك فاااكر اييييييييه يا سرااااج
اوتار دموعها على خدها مجفتش وهي شايفة ابنها واحد تاني غير اللي كانت تعرفه واحد هي سبب في كل حاجه بيعملها هي اللي مكنتش سامحة لعز انه يحاسبه على اي حاجة
عز: انت برضاك غصب عنك هتتجوزها فااااهم وهيتعملها فرح
عمران باصص لعز وحس انه عاجز هو معندوش حاجة يعملها كان فاكر انه هينفجر في عز بس عز منحيزش لسراج بالعكس هو مساند غرام
سراج بص لعز: انت بتقرر بدالي انا مش هتجوزها
ايان بغضب ضربه وهو لوى ايد ايان وزأه بعنف: اياك تفكر تمد ايدك انت اتجننت
ايام: انت مفيش في بجاحتك
ضربه برجله بعنف وسراج اتألم
غرام: خااالو خلاص
ايان: انتي مش عيزاني اضربه انتي معاه؟؟
غرام بدموع: هو اتجوزني هو كتبلي ورقه اهي....
سراج بصلها بغضب ومشي راح على الشقة شاف الكاميرا اللي في الصالة ابتدى يشوف اللي حصل امبارح شافها ازاي دخلها وازاي كانت مرعوبه وبتهرب منه شاف منفسه حيوان عايز يهجم على فريسته ومش همه اي حاجة تانية وكل شوية يلعن في نفسه غمض عينه بغضب لما شافها بتخبط على الباب بخوف وبتحاول تفتحه وهي منهارة وهو حاوطها حس ان مش هو الي في الفيديوا ونفسه يوقف الزمن وينقذها بس مجرد امنيه افتكر سراج اللي كان مالك بيحكيله عنه وقف وراح لبيت مالك
مالك ابتسم: حمدلله على السلامه مالك يله؟
سراج: انا... حاسس اني شبهه اووي هو كان فيه الحلو والوحش بس انا معنديش غير الوحش
مالك: تقصد ايه؟وبعدين قولي لقيت غرام ازاي عز قال ازك لقيتها
سراج صرخ بغضب: انا مش عايز كلام عنها مش عايز اشوفها ولا عايز اكلمها
مالك: ليه يا سراج في ايه
سراج: انت عارف انا لقيتها فين انا فوقت لقيتها معايا في السرير انا كنت سكران ومعرفش ازاي جت انا مش عارف حاجة شوف الكاميرا اللي في البيت كنت بتهجم عليها
مالك اتنهد: ممكن تهدى
سراج صرخ فيه: اهدى ازاي كلمني انت مستوعب اللي حصل كلهم بيقولوا جواز كلهم مش طايقيني ومش قادر اتكلم مع حد
مالك باصصله
سراج: انت مبسوط مش كدا مبسوط باللي انا فيه؟
مالك اتنهد بغضب: مبسوط؟ انت اتجننت
سراج: كلكوا اتجننتوا كلكوا كنتو منتظرين مني ايه وانت كنت عايزني نسخة من سراج بس اعمل اللي انت عايزة وفي نفس الوقت وانا راضي مش كدا
مالك: ايه الهبل دا كل الحكاية اني كنت بحكيلك عنه و
سراج: وانا مش عارف انا جيتلك ليه...
جه يمشي مالك سحبه: يبني استنى
سراج: سيبني بقى ممكن سيبني في حالي
مشي ومالك اتضايق: انا مش فاهم ايه اللي خلى غرام معاه؟

#رواية_رجل المهام_الصعبة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕

لارا باصة لكريم بحب وهو بيشتغل على اللابتوب
كريم رفع عينه شافها ابتسم وساب اللاب وفتحلها ايده: تعالي
لارا حضنته وهي قاعدة في حضنه: عارف نفسي ف ايه
كريم: ف ايه
لارا: اروح عند عز واشوف حلم مشوفتهومش بقالي كتير كتير
كريم ابتسم وباس خدها: مش لسة كنتي معاهم في بيت حلم من اسبوع
لارا:دا من اسبوع يا روحي بقى عشان خاطري يا كرميلا
كريم بغيظ:ك ايه؟
لارا ضحكت:عشان خاطري
كريم:امري لله بكرا هوديكي
لارا ابتسمت وحضنته
كريم:مالك؟حاسس ان في حاجه
لارا هزت راسها بنفي وبصتله بتردد
كريم:انتي عايزة تقولي حاجه قولي مالك
لارا بصتله:هو احنا كدا عمرنا مهيبقى عندنا عيال
كريم بصلها واتنهد بحنان:احنا حلوين كدا مع بعض
لارا:يعني انا مش هينفع اجيبلك بيبي مهما خاولنا ومهما روحنا لدكاترة
كريم هز راسه بنفي:مين قال كدا؟؟كل حاجه بإيد ربنا لما يريد هيبقى عندنا
لارا:بس الدكتورة قالت اني مش بخلف والأمل ضعيف وبقالي كتير باخد ادوية
كريم:حبيبتي ربنا دايمآ بيختار الأحسن لينا فصدقيني مش لازم نستعجل
لارا:هو انت ممكن تتجوز واحدة بتخلف عشان يبقى عندك عيال
كريم هز راسه بنفي وبضيق اتكلم:لارا ايه الكلام دا انا قولتلك كل حاجة بإيد ربنا منا ممكن اتجوز واحدة وتطلع مبتخلفش
لارا:بس طنط هنا قالت
كريم قاطعها:حبيبتي ماما متقصدش اي حاجة صدقيني
لارا:هي بتقول كل متشوفني انها نفسها تشوف نصيبك وتملى البيت عليها
كريم حاضنها:متحطيش اي كلام في دماغك محدش ليه ددعوة بينا دي حياتني وكريم دا بتاعك انتي وبس يا احلا لارا
لارا ابتسمت وغمضت وهي حاسة بالأمان

#رواية_رجل المهام_الصعبة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕

سراج روح البيت شافهم كلهم هناك غمض بضيق
عز سحبه:يلا
سراج:يلا ايه
عز:هتتجوزها رسمي ودلوقتى
سراج:بابا انت بتقول ايه
عز:انت هتعمل اللي بقوله يلا هتتجوزها
عشق كانت حاضنة غرام بدموع ونظراتها لسراج كلها كره
غرام باصة لسراج وقربت قدامه:ابيه سراج...هو انت مش عايزني
عمران ضحك بسخرية:لا ولسة بتقوله يا ابيه
احلام بصت لأوتار بغضب:هي دي تربيتك مش كدا يتجوزها في السر يتجوز بنت عمه في السر ويا ريتها واحدة ناضجة دي عيلة وقاصر
عز:المأذون جوا وانا اتفقت معاه هيجوزهم يلا
سراج:بابا
عز بصله بتحذير:يلا يا سراج لأخر مرة هقولها يلا
سراج نفخ بضيق وهي بصاله وشاف في عيونها خيبه امل وكسرة
تالا يصاله بإستحقار
تاليا:وبعدين ازاي....ازاي هيتجوزها بالطريقة دي غرام صغيرة
ايان:لازم يعمل كدا....بس لو كان بإيدي كنت قتلته لكن دا مديها ورقة تثبت انهم متجوزين في السر وهو مأنكرش..ولا خدها منها
اتكتب كتابهم
عز وقف قدام عمران:دلوقتي هما متجوزين تحب تخليها هنا ولا تاخدها لحد الفرح كمان يومين
عمران باصصله بغضب:انا مش هسيب بنتي مع واحد زيه فاهم
سحب غرام:يلا بينا
حور باصة لسراج بقرف:انت طلعت مفيش في قذارتك انت مش خايف علينا مش خايف ان كما تدين تدان انت ايه
فلورا كانت ساكته
سراج:حور مش عايز اسمع كلمه منك
حور صرخت فيه:لا انت لازم تسمع يا سراج لازم تسمع انت غلطت غلط كبير انت ازاي طلعت بالعقليه دي
اوتار كانت قاعدة ساكته وحاسة انها هيغم عليها من الإجهاد النفسي والجسدي
عز:اطلعوا ناموا يلا....احنا منمناش من امبارح
سليم بص لعز:كل اللي تالين تعرفه ان غرام اغم عليها ولقتوها متعرفش حاجة تانية ودا الأحسن بالنسبة لحسام تليفونه كان مقفول وميعرفش حتى عمك ومراته عارفين انها اغم عليها وروحنالها المستشفى وكويس انهم مكنوش معانا فياريت كفاية كلام في الموضوع
عز هز راسه بإيجاب:حاضر يا بابا
سليم بص لسراج بغضب ومشي هو واحلام
عز:ميلاااا اطلعوا نااامو
سراج:باابا
عز بغضب بيحاول يسيطر عليه:انا مش عايز اسمع كلمة منك انت نهيت اي كلام بينا ودمرت علاقتنا بتصرفك دا فاهم
بص لأوتار: انا هطلع فوق
طلع وفلورا وقفت قرب سراج منها وقبل ميمسكها بعدت عنه
سراج: فلورا انا هساعدك
فلورا هزت راسها بنفي: ابعد عن طريقي
سراج استسلم وبعد وهي طلعت سمعت تليفونها بيرن ردت: الو
چيمس: مجتيش النهاردا ليه
فلورا ميزت صوته بسرعة: انت عايز ايه؟
چيمس بغيظ: مش عايز حاجة كنت بتطمن بس عليكي
فلورا: شكرآ بس يا ريت متتصلش تاني....
قفلت وهو اتعصب: هي مالها دي
كرم: مالك يبني اهدي
چيمس: بتقول متتصلش تاني مع اني حسيت انها ممكن تقبلني معرفش مالها دي ايه اللي حصلها انا
كرم اهدى عليها البت عايزة تدلع عليك شوية خلي عندك صبر
چيمس: اديني صابر لما اشوف اخرتها ايه معاها
ايلين كانت في الأوضة واقفة ورا الباب بتسمعهم هي عارفة ان ابنها مش هيتراجع عن اللي بيعمله بس مين دي اللي بيخططولها ودي مش اول مرة تسمعهم هي لازم تعمل حاجة ولو مش هتعرف توقف ابنها فتبعد البنت اللي ممكن تكون ضحية لجنونهم....

#رواية_رجل المهام_الصعبة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕

عشق قاعدة جمب غرام في سريرها وحضناها بحنان
غرام بصتلها
عشق: ايه يا روحي عايزة تقولي حاضر
غرام هزت راسها بإيجاب: هو انا هتجوز ابيه سراج غصب عنه؟ هو مش عايزني وانا مش عايزه اتجوزه ولا عايزة اتجوز حد
عشق: وافرضي بقيتي حامل؟
غرام اتخضت ودا مان على وشها وعلى ايدها اللي تلجت بين ايد عشق وهي حضناها واتضايقت انها خوفتها
غرام: انتي مش هتخرجي
عشق: مش عايزة مامي تاخدك في حضنها شوية تتكلم وتلعب معاكي
غرام هزت راسها بنفي: عايزة اقعد لوحدي
عشق اتنهدت: امري لله لو في اي حاجة ناديلي
غرام هزت راسها بإيجاب وعشق خرجت وغرام عيطت وخدت التليفون اتصلت بسراج وهي بتمسح دموعها وبتحاول تخلي صوتها عادي
سراج مسك تليفونه شاف اسمها اتعصب: هي دي جنسها ايه مكفهاش اللي حصل وبتتصل بيا؟؟ مش خايفة مني؟ ولا كرهتني هو اي عقلها دي
رد: افندم عايزة ايه
غرام: بص انا عندي فكرة
سراج بتريقة: فكرة ودي جبتيها منين
غرام بصوت مهزوز: انت عايز تخاص مني
سراج: النهاردا قبل بكرا اووي
غرام: بعد الفرح انت سيبني وانا هرجع بيت بابا وتطلقني
سراج: تصدقي فكرة بس انتي اللي تقوليلهم عشان انا مش عايز مشاكل والفرح دا مش هعزم فيه صحابي مش عايز فضايح انا
غرام هزت راسها بإيجاب وقفلت

#رواية_رجل المهام_الصعبة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕

حسام دخل البيت وسونا شايلة وعد وراحت نيمتها على السرير حسام حضانها وباس جبينها:حمدلله على السلامة يا روح قلبي
جاسر ابتسم وحضنه وآسر حضن سونا
سونا ابتسمت:يا حبايبي انتو يلا بقى على اوضتكوا عشان ماما والتوتو عايزين يناموا شوية
آسر هز راسه بإيجاب:حاضر يا ماما
راحوا على اوضتهم
سونا ابتسمت بسخرية:بتعرف تمثل ايه فوق الرائع بصراحة
حسام اتنهد:ارتاحي وبطلي قرف انا مش ناقص
سونا:صح انت لسة والد وتعبان
حسام:سوووونا انا مش فايقلك
سونا:صوتك ابتدى يعلى وانت اخرك شهر وتطلقني لو هما كرهوك فدا عشان تصرفاتك وعشان الطفل بيحس
حسام قرب من وعد:بيحس فعلآ هي هتحس باباها
قرب يشيلها سونا خدتها وهي حضانها بحنان:ابعد عنها والا انا هتصل بعمي سليم وبابا وماما وهقولك اللي انت بتعمله ابعد
حسام:انتي فكراني ممكن ءأذيها لاا بقى دا جنون انتي فكراني ممكن اخلص منها ولا اموتها انتي ازاي تفكري كدا دي بنتي
سونا حاضنة وعد بحنان:هي ضعيفة وانت وعدت مش هتلمسها فأبعد
حسام:اشبعي بيها
نام على السرير وهي باست جبين وعد ونامت جنبه ووعد جنبها الناحية التانية بعيدة عن حسام
حسام اتنهد بقلة حيلة ونام

#رواية_رجل المهام_الصعبة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕

اوتار دخلت الأوضة شافت عز نايم على السرير او عامل نفسه نايم غيرت هدومها ونامت جمبه وهي مدياله ضهرها وهو كذلك التفت شافها مدياله ضهرها اتنهد وحاوطها وهي دموعها نزلت حس من حركه جسمها انها بتعيط غمض بضيق: اوتار كفاية انا مش ناقص
اوتار جت تقوم مسكها: بقول كفاية دموع لكن مش هسيبك تبعدي
اوتار: انا السبب ليه الكل بيحملني نتيجة كل حاجة انا مقصدتش اي حاجة من اللي حصل والله مقصدتش يا عز
عز حضنها وباس جبينها: طيب اهدي خلاص بس
اوتار بتعيط: انا مش عارفة ازاي يغلط غلطة زي دي يا عز مش عارفة
عز: خلاص يا اوتار اهدي اكيد كل حاجة هتبقى كويسة....
عدى يومين من غير اي جديد عليهم عز حضر كل حاجة لفرح سراج وهو كان زيه زي اي ضيف حسام وتالين كانوا مستغربين من السرعة دي بس توقعوا ان عز هو السبب زي متجوز اوتار في يوم وليلة بس الكل حضر في بيت عز
سراج شاف صحابه داخلين اتصدم وبص لعز
عز بصله بتحدي :قوم رحب بصحابك
سراج بغضب:انت جايبهم يتفرجوا عليا على الخيبة اللي انا فيها يوم متجوز اتجوز عيلة عندها 14 سنة
عز رفع ايده الأتنين:انا مغصبتكش ولا ناوي اعمل حاجة زي كدا وانا ضد ان حد يغصب اي حد على الجواز بس انت اللي عملت كدا اولآ انت اللي اتجوزتها ثانيآ انت اللي سبق واغتص
سراج قاطعه:ممكن بس بقى كفاية انا سبق وقولت كنت سكران
عز :وهو انا اللي غصبتك تشرب
سراج:انت نفسك كنت بتشرب انت نفسك عمت كدا وكنت بتعرف ستات وبتقضي وقت معاهم انتوا بتحاسبوني وكأنكم الملايكة وانا الشيطان
مالك اتفاجأ وسحب سراج:اخرس بقى
عز:لحظة بس كدا انت مين قالك كل الكلام دا
سيف بص لمالك وفهمه فحط ايده على كتف عز:ممكن تهدى احنا في فرح والناس هتتفرج علينا
عمران دخل ومعاه غرام اللي كانت اجمل ما يكون وسراج فضل متنحلها هي دي العيلة اللي اتجوزها
غرام كانت مش مبسوطة اللي يبصلها هيعرف بسرعة انها حزينه وعمران بيحاول يمثل السعادة على الأقل قدام الناس والصحفيين
سراج قرب وقف قدامها ومدها ايده وهي مسكت في ايد عمران اكتر
عمران باس ايدها:انا هنا وهفضل جنبك
غرام ابتسمت وهزت راسها ومسكت ايد سراج وهو قرب باس جبينها وهي بتبعد فمسكها:اثبتي الناس بتتفرج علينا
غرام هزت راسها
ايان كان متضايق ومكنش طايقه راح قعد جنب فلورا وحور
حور:مالك
ايان:مالي انتي شيفاني مالي
حور هزت راسها :فهماك
فلورا كانت مكتفيه انها تسمع وبس وقفت وهي ماشيه بالعصاية بتاعتها بهدوأ مشيت لحد موقفت في مكان اقل دوشة شمت ريحة مميزة مألوفة ليها التفت وهي سامعة صوت انفاس اتنهدت:انت ايه اللي جابك هنا؟؟ازاي جيت امشي انا بطلت اروح عشانك عشان بابا ميضطرش يراقبك او يبعدك عني بطريقته تقوم جاي ؟؟؟

#رواية_رجل_المهام_الصعبة2
للكاتبة/ندى محسن عوض الله

غرام بصت لسراج وهما قاعدين
سراج:في ايه
غرام:مفيش
سراج:اومال متنحالي ليه
غرام:مفيش بس...
سراج:بس ايه؟؟
غرام:هو انا ممكن اروح الحمام؟؟
سراج ضحك:اه ايه اللي مأمكنوش يعني اتكلي
غرام:لا بس الفستان....
سراج:يعني عيزاني ادخلك يعني؟؟
غرام بغضب بصت قدامها بضيق وهو ضحك على شكلها
زياد وقف قدام تالين وتالين اتفاجأت :زياد
زياد ابتسم:اخوكي عزمني بركه انه لسة فاكرني
تالين بصت حواليها خوفآ ان سالم يشوفهم
زياد:ايه يا تالي مش حابة تشوفيني؟؟

#رواية_رجل المهام_الصعبة
للكاتبة /ندى محسن ♕Noody♕

چيمس: طب اعمل ايه مكان لازم اشوفك اهدي
فلورا بغضب: چيمس
چيمس: همشي بس المشكلة اني بحب عمرو دياب اووي وانتو متواصين بيا اووي هنا
فلورا: چيمس امشي
چيمس: على شرط
فلورا: مفيش شروط يلاا بقى امشي لو بابا جه صدقني هتمشي من هنا على المستشفى
چيمس: ماشي يا فلورا همشي بس هرقص معاكي رقصة واحدة بس
فلورا: ترقص؟؟ ومعايا لا بقى انت شكلك اتجننت
چيمس: فلورا واحدة بس ممكن
في نفس الوقت غمز لكرم يصوره معاها وكرم ابتسم وابتدى يصورهم وهو حاوط فلورا وحط ايدها على كتفه فلورا: چيمس لو سمحت سيبني
چيمس قرب منها وهمس بهدوأ: شششش اتحركي معايا وعلى فكرآ انتي زي القمر
فلورا مستغربة طريقته معاها
چيمس كان بيقرب منها عشان كرم يصور لحد مهي حست بأنفاسه بتبعد قربها منه ودفن وشه في رقبتها وهي زأته بعنف: انا... مبحبش كدا متقربش..
چيمس: طيب انا اسف اوعدك مش هتتكرر تاني خلاص اهدي بقى انا اسف
بقى يرقص معاها وهو على بعد منها
فلورا: انت عايز ايه مني؟ ليه بتقرب مني دايمآ وتجيلي مع انه مش شفقة مبحسش انك بتشفق عليا
چيمس: مش شفقة ممكن يكون حب؟
فلورا ضحكت بسخرية: حب؟ انت تحبني انا
چيمس: وليه لا اشوفك بكرا هتيجي واشوفك
سابها وهي استغربت تسرعه بس سمعت صوت عز: فلورا في ايه بتعملي ايه عندك يا حبيبتي؟
فلورا هزت راسها بنفي: ولا حاجة يا بابا ولا حاجة....
عز قرب مسك ايده وخد العصاية من على الأرض وبصلها: هو كان في حد هنا معاكي؟
فلورا ساكته
عز قرب قدامها: مجاوبتيش كان في حد معاكي؟
فلورا هزت راسها بإيجاب: اه
عز: مين؟
فلورا سكتت
عز: هو مش كدا نفس الشخص اللي ريحته محوطاكي حاليآ
فلورا: مكنتش اعرف انه هيجي انا خرجت وهو كلمني....
عز: اسمه ايه؟
فلورا بقلق: بابا انا قولتلك مش هكلمه انا مش هروح النادي تاني انا مش هشوفه.... انا مبشوفش اصلآ
عز: اهدي في ايه مالك انتي خايفة عليه
فلورا هزت راسها بنفي: لا بس انا مش عايزة حاجة تحصل بسببي يا بابا قولتلك مش هكلمه صدقني
عز اتنهد: خلاص يلا تعالي
فلورا حضنته: متزعلش مني انا بحبك ومش هزعلك
عز ابتسم وباس جبينها: ماشي يا نور عيني انا مش هزعل منك انتي مكذبتيش
سكت لما استنشق ريحة البرفيم اللي شمها اول مقرب من فلورا عند رقبتها استغرب وبصلها
فلورا: بابا في حاجه؟
عز كان هيتكلم بس سكت وبصلها: يلا ندخل يا فلورا....
فلورا دخلت معاه بس حست بقلق من طريقة عز
عز دخل مكتبه واتصل على احمد صاحبه: احمد عايز منك خدمه انت هتجيبلي مخبر كفئ عايزة يراقب كل تحركات فلورا بنتي خطوة خطوة
احمد: انت بتشك فيها يا عز؟
عز: لا طبعآ لو بشك فيها مكنتش خرجتها بس عايز اعرف مين اللي بيضايقها فعايز اعرف مين اللي بيقعد ويتكلم معاها بعد بكرا بالكتير يبقى على مكتبي كل التفاصيل.....
احمد: حاضر يا عز
عز اتنهد: شكرآ
احمد: ولا يهمك
عز قفل معاه وخرج برا
عشق واقفة مع تالا وتاليا وساكتين
سراج قرب وقف قدام يحيى
يحيى اتنهد وبعد عينه: مكنتش متخيل انك هتتجوزها بسرعة كدا
سراج: انت متخيل اني ممكن اعمل ايه هااا انا كنت سكران مكنتش واعي انا كنت معاك ودي اخر حاجة انا فاكرها صدقني انا مش فاكر اي حاجة تانية
يحيى: انت كنت سكران وبتفكر فيها وانت كان في نيتك كدا
سراج: انت بتقول ايه انا مهما كان مكنش في نيتي اني ءأذيها بالطريقة دي يا يحيى
يحيى: اتمنى انك تعقل بقى
سراج بصله وسكت
يحيى: روح يا سراج اقعد جنبها البت شكلها حزين
سراج: ماشي يا يحيى ماشي
مشي وراح قعد جنبها وهي ساكته وباصة قدامها بتتفرج على اللي بيرقصوا
عز قرب منهم: يلا قوم ارقص مع مراتك
سراج: ارقص
عز بصله بتحذير
سراج: اه ارقص وماله قومي....
غرام وقفت ومسكت ايده وابتدوا يرقصوا وهو باصصلها ومبتسم
غرام: ايه
سراج: اصلك حلوة اووي النهاردا
غرام: بجد
سراج ابتسم: اه بجد انا الليلة اللي فاتت كنت سكران الليلة دي فايق فايقلك يا جميل
غرام بعدت ايدها عن كتفه وبتبعد
سراج ماسكها
غرام: ابيه سراج سيبني
سراج اتعصب: اهدي بس اهدي الناس بصالنا وبعدين ايه ابيه دي انتي بقيتي مراتي اينعم مؤقتآ بس مراتي
غرام عينها دمعت وهو اتضايق.....

استودعكم الله 


موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثالثة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الرابعة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-