رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الرابعة 4 | روايات ندى محسن

  نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 4 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الرابع

رواية_رجل_المهام_الصعبة2
الحلقة 4 (الجزء الثاني)
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕

زياد: تعرفي انك لسة زي منتي
تالين: ازاي
زياد: لسة بريئة وقمر وصغيرة
تالين ضحكت: انا تخنت على فكرآ
زياد ابتسم لسة زي منتي بغمزاتك اللي بتخطف القلب وضحكت اللي بتعلن عن فرحتك
تالين بصتله وبصت لتحت: زياد
زياد: الكلام مفيهوش فايدة الكلام مش هيغير حاجة وبعد السنين دي كلها عارف بس مش هقدر اني اشوفك ومتغزلش فيكي وبعدين انا كنت حبك الأول
تالين: انا متجوزة وبحب جوزي لأن جوزي كان راجل من البداية
زياد: الصعيدي دا
تالين: انا فخورة بحب الصعيدي دا ملك قلبي وبموت فيه
ادهم حط ايده على كتفها: مالك يا جميل ايه يا انكل زياد معصب حبيبتي ليه
زياد بص لأدهم ومشي
ادهم: واقفة معاه ليه
تالين: هو جه و
ادهم: ومسيبتهوش ومشيتي ليه وانتي عارفة ان بابا هيتضايق من حاجه زي كدا
تالين: ادهم محصلش حاجه لدا كله
ادهم: يا ريت متتكررش روحي اقفي مع بابا
تالين مشيت وهي متضايقة من ادهم ومن نفسها
ادم غمز لحور وهي عينها جت عليها بعدت نظرها بص حواليه وقرب منها
حور اترددت
ادم قرب وقف قدام حور وحور اتفاجأت بيه ومسكت في فلورا:لورا...دا بيقرب
فلورا:مين؟؟
حور :ادم
ادم وقف قدامهم:القمرات قاعدين لوحدهم ليه
فلورا:امشي من هنا والا انا هنادي لبابا
ادم:اوووو هتنادي بابا يا صغيرة
فلورا بغضب:ااادم
ادم :فلورا انا مش جيلك ولا جاي اضايقك والله انا جاي اتكلم مع حور جاي اعتذرلها
سراج:باصص ناحيتهم وشايف ملامح حور الخايفة وفلورا الغضبانة
حور :مش عايزة اكلمك ولا عايزة اشوفك انا سبق وقولتلك تبعد عني
غرام:ابيه سراج؟؟
سراج سابها
ادم قرب ايده من حور:تعالي بس معايا
حور دفنت وشها في فلورا
فلورا:اادم
سراج مسك ادم وزأه :انت عايز ايه انت
ادم:في ايه يا عم سراج انا عملت ايه يعني؟؟
سراج :اعد عنهم خالص انت تايقهم ليه
ادم:وهما قالولك اني بضايقهم
سراج:مش لازم يقولوا انا بفهم
ادم ضحك:زي منا بنفهم كدا
عز خد باله ورحلهم:في ايه ماكوا
سراج مسك ادم بغضب من رقبة قميصه:كان بيضايقهم والظاهر مش اول مرة
ادم زأه بغضب:سرااااج ايدك متتمدش
سراج:طول مهتضايقهم انا همسح بيك الأرض
سليم مشى الصحفيين:لو سمحتووو دي مشاكل عائلية وشكرآ لحضوركم
مشو الناس ومحمود اخو سليم استأذن ومشي هو ومراته
لارا وحلم ومعاهم كريم وصخر مستغربين ومش فاهمين حاجة
عز:اهدوا بقى ادم انت مالك بيهم حور اتكمي في ايه
حور اترددت تتكلم وادم اتوتر
عز:حور في ايه اتكلمي
حور بدموع:من كام يوم لما روحنا لعموا سليم هو كان متضايق ان فلورا مش معبراه وهو بيحبها وبعدين انا كنت بتكلم معاه حاول يقربلي
سالم بصدمه:يقربلك ازاي يعني
حور بخجل:حاول يبوسني ....وبعدين تاني يوم جالي وكلكوا كنتوا برا حاولت مدخلوش بس مسمعليش واتهجم عليا
كملت بدموع :حاولت ابعدوا بس لوى دراعي وعورني لحد مجت فلورا وانا زأيته ....
عز اتصدم ولكم ادم اللي اتصدم وسراج مسك ادم ولكمه
عمران :اهدى يا عز ممكن نجوزهم
عز بغضب:انت اتجننت يا عمران انا بنتي اشرف من 100 واحد زيه ومستحيل ارميها لواحد فكر بس انه ...
سكت لما افتكر اللي سراج عمله مع غرام وعمران عض شفته وهز راسه بغضب وبكل عنف لكم عز اللي مسك فكه بصدمه
عمران :كان نفسي اوووي اعملها ولو مرة في حياتي كان نفسي اخرج اللي فيا فعلآ
لكم عز تاني وعز ثابت وشفايفه نزفت هيلكمه تاني حس بحد مسك ايده بص شاف سليم واحلام وقفت قدام عز وبغضب ضربت عمران بالألم
عمران اتصدم وسحب ايده بعنف من سليم:انتي بتضربيني وانت بتمنعني اي راجل هيرضى اللي حصل لبنته دا هو نفسه قالها وانتوا مغلطني انا؟؟انتو صح انا منتظر منكوا ايه انتي بالذات انا كل يوم بندم اني معملتش زيه وزي حسام وسيبتكوا مراتي وخدامه ليكوا وبتعاملوها اسوء معامله وايان وانتي كنتي اسوء كبوس في معاملتك ليه حتى بناتي ميهموش حد فيكوا
عشق مسكته بدموع:عمران
عمران غمض بضيق وحضانها وباس ايدها وجبينها:حقك عليا يا نور عيني حقك عليا يا روحي حقك عليا انتي استحملتي كتير وجيتي على نفسك كتتتيير
عشق ابتسمت بحنان:حبيبي انت كنت احلا حاجة حصلتلي
غرام بدموع قربت وحضنته وقعدت تعيط:انا اسفة دا بسببي انا اسفة
عمران هز راسه بنفي: ابدآ يا روحي ابدآ....
حلم: هو في ايه يا عز ايه اللي حصل في الأيام اللي فاتت؟
تالين كانت ساكته زي اوتار وباين عليها الحزن
سراج بص لأدم بغضب
ادم ضحك بإستفزاز: الا قولي يا سراج اتجوزت بنت 14 سنة ليه ومن يوم وليلة كدا يا ترى ايه السبب بس تعرف اني اتأكدت من كلامهم
سالم شد ادم بغضب وزأه: برا يلا تالين ادهم يلاااا
مشيوا والكل اتدى يمشي اللي مصدوم واللي مش فاهم مبقيش غير عمران ومراته وبناته وسليم واحلام
عمران: بنتي هتيجي معايا
سراج: بقت مراتي
عمران: وانت عايزها معاك ليه؟؟؟؟
سراج: بقت مراتي
عمران: وهي بنتي ومش هأمن عليها مع واحد زيك
عز كان ساكت
سليم: عمران اهدى هي بقت مراته اهدى بقى
عمران: مراته ايه انت عارف دي كان سنة انت متخيل ان بنت عندها 14 سنة يحصلها كل دا المفروض كان يتجلد 100 جلدة ولا ايه يا اوتار
اوتار كانت مكسورة مش عارفة تتكلم او تدافع عن ابنها وهي متعاطفة مع غرام
سليم: عمران هو اتجوزها
عمران: امممم لا فكرتني الورقة اللي ادهالها لا والله امير
سراج: انا هاخدها معايا لأنها مراتي
عمران: سراااج انا مش عايز كلمة منك
عز: غرام هتفضل هنا في بيتي سراج مش هياخدها واحنا كلنا جنبها
غرام بصتلهم: يعني ايه بابا انت قولت ان بعد الفرح هاجي معاك
عمران: انا مش هسيبها
مسك ايدها وهيمشي سراج سحابها
غرام خافت وبقت تزأه: سيبني ابيه سراج سيبني بالله عليك
عمران لكم سراج بعنف وصرخ فيه: دي بنتي ومش هسمحلك اقرب منها
عز صرخ فيه: عمراااان كفااية خلاص بقت مراته
غرام حست انهم هيتخانقوا تاني مسكت عمران بدموع: بابا بص انا هبقى هنا مع عمو عز ولما يطلقني انا هاجي معاكوا ماشي يا بابا خلاص
عمران: انتي مش مضطرة يا غرام
غرام هزت راسها بإيجاب: انا كويسة متخفش انا هبقى هنا
عشق مسكته: يلا يا عمران
عمران بص لعز بغضب واستحقار وسليم سحبه ومشيوا
غرام حست بالغربة والوحدة اول مالباب اتقفل قعدت على الأرض مكانها وحاوطت وشها وهي بتعيط
سراج قربها وقفها: اهدي في ايه متخافيش انا مش هعملك حاجة اهدي
غرام: انا عايزة بابا وديني لبابا ولماما....
سراج: اننتي بقيتي مراتي تعالي
عز: واخدها على فين
سراج: على اوضتي على اوضتنا
عز: سراااج
سراج: انا فايق ومش سكران ومش غبي
عز هز راسه بسخرية وسراج خدها لأوضته دخل وقفل وهي بعدت عنه ومش قادرة تقرب منه
سراج: اهدي انا مش شارب ومش هقربلك غصب عنك اهدي بقى ممكن عندك الحمام في نفس الأوضة تقدري تغيري وتبقي براحتك في هدوم في الدولاب ماما بنفسها جهزتهالك
غرام هزت راسها بإيجاب
سراج فتح الدولاب وخرجلها قميص للنوم وروب: انا هدخل الحمام تكوني غيرتي الفستان تمام
غرام هزت راسها بإيجاب وغيرت هدومها وعجابها اوي شكل التسريحة اللي مليانة بالميك اب والبرفيم رشت وابتسمت وسراج خرج ابتسم وشافها وهي بتسرح شعرها بشرود حط ابده على كتفها وهي بعدت بفزع وقعت البرفيم
سراج: اهي مالك
غرام جابته من على الأرض وحطته على التسريحة ودخلت الحمام
سراج اتنهد: هتصرف معاها ازاي دي مدي مش شكل عيله اووووف بقى
غرام خرجت وبصتله: انا عايزة انام...
سراج وقف قدامها: وانا هموت وانام
غرام ملاحظة انه بيقرب فبعدت: لو ضايقتني هنادي لعمو عز
سراج: انتي اللي بتضايقيني على فكرآ انتي ازاي بالحلاوة دي
غرام بتبعد: ابيه سراج انا بحذرك
سراج: تاني ابيه انتي كدا بتضايقيني اكتر
بيقرب وهي وقفت على السرير وهو ضحك: مش هجيبك كدا بردو
غرام: ملكش دعوة بيا
جريت الناحية التانية وهو جري وراها وهي بتجري وهو وقع ضحكت بصوتها كله وعز واوتار استغربوا بس ضحكوا وعز اتنهد بغلب: والله الأتنين مجانين
اوتار: كان نفسي يتجوز في ظروف احسن من كدا وتكون واحدة مقاربة ليه في السن
عز: ابنك هو السبب في كل حاجة هو مش الضحية ابدآ عارفة خوفي من ايه ليكون اسم على مسمى ليكون ابتلاء لينا.... بس انا مش هسمحله يتمادى اكتر من كدا ومالك حسابه معايا بعدين وبعدين ليه نامي انتي انا شوية وجاي
اوتار: عز هتروحله دلوقتي
عز:دلوقتي انسب وقت
سراج مسك غرام اخيرآ وهو بينهج ووقعوا على السرير وهي بتضحك: ااااه مسكتني
سراج ضحك غصب عنه: اه انتي مصيبة
غرام وقفت: تاني
سراج قعد: تاني ايه بس قطعتي نفسي
غرام جريت من قدامه: مليش دعوة
سراج: انا لو حد شفني بالمنظر دا معاكي هيبتي هتضيع
غرام بصت حواليه بقلق وحاوطت نفسها: هو حد حاطت كاميرات هنا؟
سراج بخبث: اه
غرام: بجد؟؟ فين
سراج قرب وهو بيشاور وراها وهي بتبص فشالها وضحك: كاميرات هنا يا عبيطة مسكتك
غرام: ابيه سراج لا بجد كدا خم والله انت خميت مليش دعوة
سراج: خميت وابيه تيجي ازاي بقولك ايه لو سمعت كلمة ابيه دي بعد كدا هعاقبك
غرام بغيظ:ابيه ابيه ابيه
سراج باسها وبعد:ادي واحد
قرب تاني:ادي اتنين
بعد وابتسم وباسها:ادي تلاته
غرام بصاله بصدمه
سراج:هو دا عقابي بقى
غرام دفنت وشها في كتفه بقلق:نزلني
سراج نزلها وهو حاضنها وابتسم دفن وشه في رقبتها:انتي ريحتك دي مجنناني
غرام ابتسمت
سراج قرب منها وهي بصاله وهو ضمها بحنان:انا فايق ومش هفكر ءأذيكي دلوقتي انتي مراتي
غرام بصتله وهو قرب منها باسها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👇
#Nada_Mohsen

عز بيخبط ومالك فتح واستغرب واتوتر في نفس الوقت وعز دخل وقعد حط رجل على رجل وهو بيبص حواليه: يااااه هو انا مجتلكش بقالي كتير كدا صورتك مع الخاين في كل مكان هنا
مالك اتعصب: الخاين دا هو اللي فداك ولولاه كنت زمانك ميت
عز: لولاه انا ومراتي اتحطينا في اسوء الظروف ولولاه انا اتعذبت قبل كدا ولا نسيت لما قتل ليالي قدام عيني
مالك: مش موضوعنا سراج مات وميجوزش عليه غير الرحمة
عز وقف بغضب: ولو انت عارف انه مات ليه فضلت تحاول تحييه جوا ابني انت حكيتله اني كنت بشرب وكنت بني ادم قذر طيب يا سيدي انا زبالة بس انت عايز تفهمني انك متكلمتش عن سراج واكيد مش هتوصل انه كان اقذر من القذارة
مالك: عععز سراج مات
عز: انت بتقولي انا ولا بتقول لنفشك بتقنعني ولا بتقنع نفسك؟؟
مالك اداله ظهره وعينه دمعت: اخرج يا عز انا مش هاجي ولا جنبك ولا جنب ابنك
عز اتنهد وقرب حط ايده على كتف مالك: يعني ينفع اجي اتخانق معاك نخليني اصالحك
مالك مسح دمعة اتمردت واتحررت من عينه وبص لعز: كان صاحبي عمري ملجأتله وخذلني حتى لو عمل ايه فهو كان صديق طفولتي وكان احسن صديق ليا كنت عارف ان غيرته هتأذيه بس كنت بنصحه وعمري متخيلت ان الأمور هتوصل للدرجة دي معاه بجد عمري متخيلت انها هتوصل للدرجة دي يا عز انه يساعد في تهريب مخدراته وانه يحاول يأذيك انا عمري متخيلت ان ممكن يحصل كدا وفجأة مات قدام عيني وهو سايح في دمه...
عز حضنه وهو مش عارف يقول ايه: اهدى وبعدين فات كام سنة
مالك: لو حبيت حد بجد والله لو فات على بعدكم قرون مش سنين هتفتكره في كل لحظة حلوة كل ضحكه حتى كل دمعة عمر الذكريات دي مبتتنسي صدقني....
عز هز راسه بإيجاب: طيب يا عم اهدى طب انت شايف ان دا صح انك تتكلم مع سراج ابني في حاجات زي كدا حاجات خلاص انتهت ليه تزرع فيه سلوك وحش
مالك: عندك حق انا غلطت لما حاولت اشوف سراج في ابنك بمميزاته وبعيوبه
عز: طيب خلاص بقى اهدى كدا وبعدين فين مراتك وعيالك؟
مالك: لسة مرجعتش من عند باباها انت عارف انه عامل عملية وتعبان
عز هز راسه بإيجاب: ايوا.... تمام تصبح على خير
مالك: وانت من اهله...
عز مشي وبيدعي ربنا ان مالك يعقل وينسى سراج
مالك بص لصورته مع سراج وهما بيضحكوا وابتسم: ربنا يرحمك.... يا صاحبي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

حسام غير هدومه ونام على السرير شاف تليفونه بيرن بأسم حياتي وسونا متجاهلة رد: الو يا روحي.... لا روحت ولسة راجع يا نور عيني
سونا بتنيم وعد وهي قاعدة جنبه
حسام بيضحك: لا محدش سأل عليها انا كنت مستغرب اصلآ بس انا عرفت بابا انها ولدت قريب هنتطلق
سونا حست بالإهانة وهو مش هامه هي قاعدة ولا لاء ولا همه كرامتها
حسام: لا يا حبيبتي هي مش نايمة اهي قاعدة ايه بتنيم وعد
سونا ساكته وهي باصة لوعد وحست بإرتباك حسام: ليه؟.... شهد هي هتضايقك.... طيب.... سونا
سونا بصتله
حسام: شهد حابة تكلمك
سونا بصتله وكان نفسها تشوه وشه بضوافرها بس ابتسمت وخدت التليفون منه ودا قلقه ردت: الو
شهد ابتسمت: حمدلله على السلامة يا مدام
سونا: الله يسلمك... انا فاهمه انتي عايزة تكلميني ليه اتطمني هو منتظر ردي اول مقوله نتطلق هيطلق بس عشان عياله انتي عارفة ان بسم الله عنده تلت ولاد فعامل على مستقبلهم
حسام باصصلها وشهد جت تتكلم سونا قاطعتها: اما من ناحيته متخافيش انتي مش هتقلعيه من رجلك لأنه مش زي بقيت الرجالة فمش هيتحكم فيكي انا خلاص قريب هرميه وتقدري تاخديه
حسام سحب التليفون منها رماه وضربها بالألم وهي صرخت غصب عنها ووعد اتخضت وصرخت بعياط وسونا بتعيط: يا قذر يللي معندكش كرامة ولا دم
حسام بغضب: انا مش راجل ومتقلعش من الرجل مش كدا انا هوريكي
مسك شعرها وهي مسكت ايده وبصاله بدموع وغضب: انا لسة والده لو حصلي او حصلها حاجة مش هرحمك
حسام سابها بغضب وهي بتسكت وعد ومسحت دموعها
حسام خرج وهي اتصلت بعز وقالتله على كل حاجة حصلت: سامحني انا مقدرتش استحمل حسيت اني بموت هو مبقاش عنده دم وانا مبقتش مستحملة
عز اتنهد بغضب: مش عارف ازاي وصل للمرحلة دي
سونا: هو بقى ضامن وجودي خلاص يا عز بقى ضامن انه هيلاقيني هو عارف ان اهلي مش هيتقبلوا فكرة ان بنتهم مطلقة وعارف اني مش هلجأ ليهم بالسرعة دي وانا تعبت والله يا عز تعبت ومبقتش عارفة اعمل ايه؟
عز سايق وحاطت السماعة في ودنه
سونا فكرت واتنهدت: عايزة اطلب منك طلب كأخ
عز: ءأمري يا سونا
سونا اتنهدت: تحبني
عز: نعم يختي
سونا: مبهزرش تعمل انك بتحبني وهتتجوزني بعد ميطلقني وانا بحبك وهو مش هيقدر يقف قصادك يمكن لما يحس اني هروح من ايده يفوق شويه انا مش ناوية ارجعله بس هو عذبني كتر نفسي اتطلق منه وانا حاسة ان كرامتي متجرحتش
عز: مش عارف اقولك ايه
سونا: ارجوك يا عز انت عارفه بس مش عايزة اي حد يعرف
عز: الا واحدة بس عشان متودناش في داهية انا وانتي
سونا ضحكت: مفيش مشكلة هي اصيله ربنا يديمكوا في حياه بعض
عز: شكرآ يا سونا
سونا: لو كدا انت هتجيلي بكرا كأنك هتطمن عليا وسيب الباقي عليا
عز : حاضر بس مش قبل متكلم مع اوتار ولو هي مش موافقة مش هقدر اعمل حاجه زي كدا
سونا: حاضر يا عز وانا مش هضغط عليك توصل بالسلامه يا حبيبي
قفلت وشافت حسام واقف بإستغراب: حبيبك مين دا اللي حبيبك؟؟ كنتي بتكلمي مين؟
سونا اتنهدت براحة لما عرفت انه مسمعش المكالمه واتجاهلته ونيمت وعد
حسام شدها: سؤالي واضح بتكلمي مين
سونا: وانت مالك يا حسام كنت بكلم صاحبتي
حسام: صحبتك وحبيبي؟
سونا: منت بتكلم صحبتك وبتقول اكتر من كدا سيبني
بعدت وخرجت وهو فتح تليفونها شاف اسم عز استغرب هي ليه خبت عليه؟؟ ولا هي عايزة تستفزه وخلاص بس لا اكيد عز م هيفكر في سونا..
اوتار بصاله: ساعة مش عايز تتكلم وتغير من موضوع لموضوع ايه يا عز متقول في ايه ايه اللي حصل شديت مع مالك طيب
عز: بصي انا هقولك بس تفهميني
اوتار: قول يا حبيبي انا طول عمري فهماك
عز ابتسم وحكالها على مكالمة سونا وعلى اللي حصل
اوتار: انت منتظر مني ايه تفتكر دا صح؟
عز: تفتكري لو كانت لجأت لحد غيري كان هيبقى صح؟؟ افرضي حد استغلها هي حاسة ان كرامتها اتهانت وهو بيجرحها ومش همه فقررت توجع قلبه
اوتار: بس انت هتعالج الغلط بغلط اكبر
عز: كل الحكاية انه هيتوهم انا ولا هتجاوز حدودي معاها ولا هقولها كلام اوڤر بس هي مثلآ هتتصل بيا قبل ميجي هاجي ويجي يشوفنا بنتكلم وانا مش دايمآ المكسورة اللي مستنياه لحد مأطلبها منه
اوتار شهقت وهو ضحك: تمثيل يعني يا اوتار دي زي اختي الصغيرة
اوتار اتنهدت: والله معارفة اقولك ايه
عز: واثقة فيا ولا مش واثقة
اوتار: يا لهوي هنرجع للموضوع دا تاني واثقة والله واثقة
عز ضحك وخدها في حضنه: تعرفي اني بموت فيكي ولا متعرفيش
اوتار: ربنا يستر حاسة الدنيا كلها بتتعك فوق دماغنا
عز هز راسه بنفي: لا ان شاء الله مفيش عك ولا حاجة انا هنزل اجيب عصير واجبلك معايا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام بصاله وهو ابتسم وباس خدها وهي ساكته
سراج: مالك انا ضايقتك؟
غرام بصاله ودفنت وشها في المخده وعيطت
سراج: غرام
غرام: متتكلمش معايا
سراج وقف لبس التيشرت بتاعه وخرج بضيق
عز شافه قاعد على الكنبة تحت قرب: مالك؟
سراج وقف: مفيش اتخنقت بس جيت اقعد في الهوا
عز: شكلك بيبقى مكشوف وانت كذاب على فكرآ
سراج: دي عيله وانا معنديش ادنى فكرة اتعامل معاها ازاي شويه تضحك شوية تعيط وشوية تسكت هي مش هتتقبل علاقتنا
عز: وانت مفكرتش كدا ليه من الأول
سراج: يووووووه مقولنا كنت متهبب شاااارب
عز ضرب كتفه: صوتك يوطى وانت بتتكلم
سراج قعد: انا مش عايز اتكلم حتى
عز:دي يعتبر طفلة وفي يوم وليلة منتظر منها انها تتقبل وضع لقت نفسها مجبرة عليه انهي عقل يقول كدا
سراج:انا بتضايق لما بشوفها بتعيط بحس اني مخنوق وهي بحالات
عز:خليك حنين عليها ومش هتشوف دموعها بلاش الخشونة دي
سراج:خشونة ايه؟فين الخشونة؟؟
عز:اديني بقولك وخلاص
سراج:معلش سيبك مني انا انت واخد العصير دا ورايح فين (ضحك)لا وواحدة ليك وواحدة لأوتارك
عز:ابو سئالة دمك دي ملكش دعوة انت وخليك في نفسك
طلع ودخل عند اوتار
سراج طلع لغرام شافها بتنشف شعرها ابتسم:خدتي شاور
غرام هزت راسها بإيجاب:وجهزتهولك
سراج:ايه الكرم دا كله
غرام ساكته ومش بصاله
سراج زغزغها وهي شهقت وبعدت:ايه
ضحك وهو بيقرب:ايه انتي بتغيري
غرام بتبعد:ملكش دعوة بيا
سراج بيزغزغها وهي ضحكت بصوتها كله:طيب كفاية طيب بغيير والله
سراج ضحك وكتم بؤها:ششششش انتي ضحكتك فضيحة وطي صوتك
غرام ضحكت وبعدت ايده:طيب بطل طيب انا مقولتلكش زغزغني
سراج:طول منتي مكشرة هزغزغك
غرام ضحكت:خلاص بقى مش مكشرة
سراج ضحك وباس جبينها:اموت انا في الضحكة دي
غرام ابتسمت وهو دخل الحمام

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

تالين ضربت ادم بالألم:انت ازاي اتصرفت بالطريقة دي ازاي
سالم:اااادم انت شكلك اتجننت
ادم مش باصصلهم وادهم الغضب باين عليه:انت ازاي توصل بيك انك تحاول تقرب منها؟؟ازاي؟؟
ادم:انا مكنش اقصد كنت فاكر ممكن اجذب انتباه فلورا او على الأقل هتسمحلي اكلمها عشان ابعد عن حور
تالين بغضب:ايه التفكير دا انت عارف هما حاسين بأيه دلوقتي من ناحيتك هما استحقروك ومش هيبقى عندك اي فرصة تقرب منهم او حتى تتكلم معاهم خلاص يا ادم انت خسرت احترامهم كلهم وحبك لفلورا دا انتهى
سالم عرف انها افتكرت زياد واللي عمله معاها قبل كدا
ادم:ماما
تالين صرخت فيه:اااادم خلاص انا اكتفيت منك ومعنديش استعداد اخسر عز عشان تصرفك الطايش دا
ادم:انتي عارفة ان سراج غلط مع غرام عشان كدا اتجوزها بالسرعة دي؟
تالين ضربته بالألم تاني:اخرررس انا مش عايزة كلمة
ادم حط ايده على وشه وبصلها بضيق والم وخرج
سالم:اهدي انتي زودتيها هو مش صغير
تالين:بس غلط وهو ابني ولازم يتربى انا مش عيزاه يبقى كدا وتفكيرة يبقى بالطريقة دي سواء برضاه او غصب عنه يا سالم
ادهم دخل اوضته

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا فاقت في اليوم التاني شافت حسام قاعد وشايل وعد قعدت بسرعة:في ايه هي مالها عيطت انا محستش بيها؟؟
حسام:في ايه كانت هتعيط وشلتها سكتها وسكتت خلاص اهدي
سونا خدتها منه ودخلت وخرجت بعيد عنه عشان ترضعها وحسام اتصل بشهد واتكلم:صباح الجمال
شهد:انت سكتلها على اللي حصل امبارح؟؟
حسام هز راسه بنفي:انتي بتهزري لا طبعآ ضربتها
شهد:ويا ترى هتبقى كدا معايا بعدين وتمد ايدك عليا؟؟
حسام:انتي بتهزري انتي مش هتتساوي ابدآ بيها يا حياتي
شهد ابتسمت:شاطر يا حبيبي
حسام:يلا بقى سلام هقوم افطر
قفل معاها وخرج شاف سونا بتاكل هي والعيال
حسام:ايه دا وانا
سونا بتمثيل:معلش يا حبيبي انا والدة وتعبانة اعمل لنفسك
جاسر:وهاتلنا عصير معاك كمان يا بابا
حسام ابتسم بغيظ:براحتك يا حبيبتي حاضر هعملي اكل واجيبلكم عصير
دخل وبعد شوية خرج بالأكل والعصير وهي مسكت بطنها بألم:ااااه حسام
حسام مسكها بقلق:ايه يا سونا مالك حاسة بإيه؟
سونا:معلش يا حبيبي ينفع تروق الدنيا النهاردا الشقة مش هتاخد معاك حاجه انا دايمآ بعملها يا روحي
حسام بصلها وفهمها وهمسلها:انتي سوسة مش سونا
سونا:اشرب بقى يا حبيبي
حسام بصلها واتنهد واتكلم بصوت عالي:ارتاحي انتي يا حبيبتي وانا هعمل الشقة مفيش مشكلة يا روحي
سونا ابتسمت وخدت العيال دخلت الأوضة وضحكت وهو ابتدى يروق ويمسح وهو متعصب
سونا:خلي بابا بقى هو اللي يعمل كل حاجة عشان يحرم يضايقنا تاني
اسر حط ايده على بؤه وهو بيبتسم

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا قاعدة في النادي ومستغربة من اصرار عز انها تروح بس هي مش مرتاحة
چيمس شايفها وكرم ماسكه :بطل جنون يا چيمس
چيمس:ايه عايزني الغي كل اللي اللي رتبتله
كرم:في مخبر بيراقبها انت عارف اني شغال في جهه امنيه اسمع الكلام لو شافك وابوها عرف انت مين وابن مين هتبقى فيها كارثة
چيمس:اه يبقى نستسلم بقى بقولك ايه اعمل دوشة او اي حاجة وخلي الكل يبعد عنها وانا هخودها نقعد سوا وقبل مالخدامة تيجي هكون مرجعها
كرم:امري لله
راح لبنت بتشتري اكل من الكفتريا:ايه دا اول مرة اشوف القمر هنا
البنت بصتله:نعععم؟
كرم:بقولك ايه مناخدها من قاصرها وتيجي معايا نشرب حاجة
البنت:ايه رأيك تاخدها من قاصرها وتمشي بدل ملم عليك الناس
كرم:الله مالك عنيفة كدا متهدي
البنت:جتك هدة متغور من هنا ولا انت حابب كرامتك يتمسح بيها الأرض
چيمس واقف بعيد وبيضحك:يعني ملقتش غير دي
كرم:بت انتي اتلمي
البنت:لمة اما تلمك
الناس اتلمت وهي ضربته بالألم اتصدم واتعصب والناس كلها بقت حواليهم بيحاولوا يهدوا
فلورا مسكت تليفونها وهتتصل بعز چيمس مسك ايدها:حبيبتي قومي معايا في خناقة مش صح تبقي هنا يلا
فلورا:چيمس انت..
چيمس وقفها وخد حاجتها وخدها بعيد وهي كانت متطمنة ابتسمت:انت جيت في الوقت الصح
چيمس مركز معاها وابتسم وشال النظارة وهي اتضايق:چيمس
چيمس:صدقيني مفيش احلا من عنيكي فمتحرمنيش بقى من اني اشوفهم
فلورا ابتسمت:امممم مجاملة حلوة
چيمس:انتي تعرفي عني كدا يا وردتي
فلورا:وردتك؟
چيمس:اه وردتي طبعآ مش اسمك يعن وردة بردو انا ساقط انجليزي
فلورا ضحكت:وجهت نظر
چيمس ابتسم:مالك شكلك متضايق ليه
فلورا هزت راسها بنفي:مفيش بس عيزاك ترجعني مكاني وتسيبني
چيمس:مش حابة وجودي معاكي
فلورا:مش حابة اخيب امل بابا ومش حابة تتأذي بسببي
چيمس:اتأذي ليه هو باباكي يبقى مين يعني اوعي تقولي جزار ممكن اسيبك واجري
فلورا ضحك:لا مش جزار
چيمس:يبقى خلاص انا اتطمنت كدا
فلورا ضحكت :بتكلم بجد يا چيمس
چيمس باصصلها مسك ايدها وباسها وهي استغربت بس سحبت ايدها بخجل وهو مسكها تاني:متخافيش بقولك ايه اي رأيك اخدها من قاصرها واروح اكلم ابوكي
فلورا:تكلمه تقوله ايه؟؟
بص لأيدها:اكلمه اقوله انا يا عمي طالب ايد بنتك جميلة الجميلات ام عيون بتجنني فأنا طالب ان طول عمري ايدي تبقى في ايدها على الحلوة والمرة ومنسبش بعض ابدآ ابدآ
فلورا حست قلبها بيدق بعنف ابتسمت في نفس الوقت اللي عينها دمعت فيه
چيمس:دي موافقة ولا رفض انا مش قد المقام وبسيط بس صدقيني يومين كانوا كافيين انهم يوقعوني في غرامك
فلورا بلعت ريقها بصعوبه وبعدت ايدها:اللي بتقوله دا حاجة مش معقوله انت هتتجوز واحدة عامية مفيش امل انها تشفى هتتجوز واحدة ولا هتبقى شيفاك ولا شايفة نفسها ولا بتعمل اي حاجة في حياتها عايزة دايمآ اللي يخدمها واهلك هيقولوا ايه ولو حصل وجيبنها عيال قولي هيبقى ايه الوضع هنعمل ايه هيبقوا من غير ام انت اللي هتقوم بكل حاجة او هتتجوز واحدة تخلي بالها منك ومن عيالك طب ليه تحكم على نفسك تعيش طول عمرك تعيش مع واحدة محكوم عليها تعيش في ضلمة وعمرها متشوف نور
چيمس حط ايده على شفايفها:شششش اهدي بس كدا اهدي اللي بتقوليه دا ملوش مكان في تفكيري صدقيني يا فلورا ومن ناحية اهلي انا مش عايز غير مع امي بس وهي طيبة جدآ وهتحبيها جدآ جدآ
فلورا:طيب وليه تكسر فرحتها وتتجوز واحدة عامية ليه
چيمس هز راسه بنفي وباس ايدها:ابدآ يا وردتي ابدآ انتي هتبقي احلا واجمل وارق هدية ربنا هدهالي
فلورا ابتسمت بحزن وهو ماسك ايدها بيطمنها:مش عايزك تقلقي او تفكري في اي حاجة غير حاجة واحدة بس انتي بتحبيني ولا لاء
فلورا:انت اول شخص في حياتي احس اني دايمآ عايزة اسمع صوتك اشم ريحة البرفيم بتاعك اول شخص استنى اسمع انفاسه ببقى قاعدة مستنية يا ترى هيجي النهاردا انت اول شخص قلبي يدق ليه ومش عارفة دا يبقى ايه دا يتسمى ايه؟؟
چيمس ابتسم بمكر وهو بيمثل:بحبك
فلورا ابتسمت:عايزة اشوفك
چيمس رفع حاجبة:اه يا حبيبتي شوفيني
فلورا ضحكت:قرب مني
چيمس:بس كدا انتي تؤمري يا نور عيني
قرب وهي حطت ايدها على وشه وبتمشي ايدها وهو غمض وحاسس بإحساس غريب اول مرة يحس بيه ابتسمت وبعدت ايدها بعد شويه:تعرف
چيمس:ايه
فلورا:انت احلا بكتير مما توقعت
چيمس ابتسم:وانا مهما وصفتلك قد ايه انتي جميلة مش هتصدقي زي متوصفي البحر والله لو اتعمقتي في ادق تفاصيله عمر اللي شافه وعاش جواه زي اللي سمع عنه
فلورا:مخيف....انا مبحبش البحر
چيمس:ازاي في حد يكره البحر؟
فلورا هزت راسها بإيجاب: اه انا بحس صوته مخيف وبحسه بيعلن عن صريخ اللي ماتوا جواه....بحس انه حاجة صعبة ومعقدة وبابا تفهم دا وبطلنا نسافر
چيمس هز راسه بنفي:مش معاكي دي اكتر حاجة ممكن تهدي الأعصاب
فلورا:اللي سمع غير اللي شاف بقى
چيمس:عايز اعرف انتي من امتى مبقتيش تشوفي
فلورا:دا موضوع يطول شرحه
چيمس:مش هضغط عليكي بس لما تستعدي تتكلمي انا موجود
فلورا ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
چيمس:بقولك ايه....
فلورا:ايه؟
چيمس:تعالي معايا نفسي ماما تشوفك
فلورا:اجي فين؟؟
چيمس:في بيتنا ولا هضايقك لو ضايقتك وخايفة مني اعتبري نفسك مسمعتيش حاجة
فلورا:اخاف؟انا عمري مخوفت من حد عشان اخاف منك يا چيمس وبعدين عمر احساسي مخاب في حد وانا شيفاك شخص كويش ومعنديش مانع اشوف مامتك
چيمس ابتسم وهو بيتكلم في سره:عمري مكنت متخيل اني هوصل للي انا عايزه بالسرعة دي
اتكلم في التليفون:الو
كرم بألم:انت فين يا عم چيمس دا انا خدت علقة من البنت انما ايه عنب وانت بسلمتك مقضيها نحنحة
چيمس:ايوا يا ماما انا جايبلك هدية هتعجبك اوي هجيبها على شقتنا
كرم فهم:يبن اللعيبة بالسرعة دي
چيمس ابتسم:طبعآ يا ماما هتعجبك يلا انا هجبهالك هنا استنيني
كرم:دا انا هطير على هناك ايوا بقى دا التعويض المناسب على العلقة اللي خدتها بسببك دي
چيمس:ماشي ماشي سلام
قفل ومسك ايد فلورا:يلا بينا
فلورا ابتسمت:يلا بس هترجعني قبل الخدامه متيجي
چيمس هز راسه بإيجاب:طبعآ
عز بغضب:يعني ايه اختفت اومال احمد باعت اهلك تعمل ايه
.....:خناقة يا باشا عملت شوشرة وببص على الترابيزة اللي كانت عليها ملقتهاش
عز قفل بغضب وخد مفاتيح عربيته ونزل
سيف:في ايه يا عز
عز مردش على حد ونزل ركب عربيته وساق بسرعة في اتجاه النادي........

#استودعكم_الله

اسئلة الحلقة:-
حسام هيسيب سونا فعلآ بعد الشهر اللي اتفقوا عليه؟!سراج هيتعامل ازاي مع غرام الفترة الجاية وهل هيطلقها؟!عز وسونا هينفذوا مخطتهم وايه ممكن يكون رد فعل حسام؟! عز هينقذ فلورا من مصيرها المجهول ولا چيمس هينجح يدمره عن طريقها وممكن مين ينقذها ؟!


موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الرابعة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الخامسة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-