نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
رجل المهام الصعبة 2 الفصل التاسع عشر
الحلقة 19
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
اوتار زأت سراج والطلقة مصبتوش وسراج ضربه بالنار موته غرام جريت عليه مسكته: سراج حصلك حاجة
سراج هز راسه بنفي وبص لأوتار وابتسم
اوتار بصتله بدموع: احنا لازم نلاقي حد يساعدنا وبسرعة
سراج هز راسه بإيجاب: متعرفيش خدو الباقي فين
اوتار شاورت على تحت: تحت في الدور اللي تحت
سمعوا ضرب نار جامد وغرام استخبت ورا اوتار بخوف
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
عز مسك سليم: بابا... انت كويس بابا...
سليم: متقلقش.... في كتفي متقلقش....
ادهم بيضرب وصوت ضرب النار ملى المكان
حور: احنا لازم نلاقي الباقي
عز بص حواليه بيدور على كرم ملوش اثر غمض عينه بغضب
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
چي سي بتعالج جروح كرم: انت غبي وحركة غبيه انت فاكر انك هتسيطر عليهم كلهم؟؟ طيب المستشفى ورجالتك الأغبية لبسوا لبس دكاترة الڤلة واصطادو حارس حارس تقوم مجمعهم كلهم هنا وحاليآ بقوا مسلحين
كرم بغضب: اخرررسسي بقى انا مش ناقص
وقف بص لأم چيمس اللي فاقدة الوعي وبص لفلورا اللي نايمه بهدوأ ومتعلقلها المحاليل لمس وشها بإيده وابتسم: مش هيقدروا يأذونا طول مهي معانا...
چي سي بصتله وهزت راسها بنفي: لسه غبي دي هتتحرك بيها ازاي من هنا انت مش شايف هي عامله ازاي بالله عليك فكر بعقل ولو شوية كفاية غباااء
كرم بصلها بغضب: چي سي اخرسي انتي دلوقتي قبل مخلص عليكي
الدكتور: اي يا عم كرم مفيش حد تاني
كرم هز راسه بنفي: لا فيه بس استنى
چي سي: امممم استنى لما يعرفوا مكانا ويخلصوا علينا استنى
كرم بصلها بحدة: اخرسي بقى
چي سي نفخت بغضب وقلق
كرم: محدش هيجي في البدروم هنا.... وفي قفل من برا محدش هيجي ...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج بيضرب اي حد يقابله والحراس اللي قدام الأوضة اللي موجود فيهم باقي البنات خرجوا على الصوت وسراج خبى اوتار وغرام وهو مداريهم:شششش محدش يطلع صوت
غرام هزت راسها بإيجاب وقلق
سراج: خليكوا هنا في الأوضة دي فاهمين
غرام: وانت... وبعدين ممكن حد يجي
سراج: انا خارج وانتو لازم تبقوا هنا وهحمي الباب بتاعكوا محدش هيقرب انتو لو طلعتوا معايا مش هتبقوا بخير انتو مش سامعين الصوت
اوتار: سراج دا خطر
سراج:ماما دا شغلي متنسيش ان دا شغلي....
اوتار بصتله بقلق
سراج خرج وقفل الباب وخد سلاح من اللي واقعين وحط اتنين في جيبه وبقى ماسك اتنين بيضرب اي حد يلاقيه لحد مكان هيضرب وحد رفع ايده
ادهم: انت اتجننت دا ابوك
سراج انتبه وقرب من عز اللي واقف بضهره وساند سليم : اي يا بابا اي اللي حصل وانت هنا من امتى
عز:من شوية والباقي في السكة سيف ومالك ومعاهم يحيى جايبين قوات وفلورا هنا لازم نلاقي فلورا والباقي
سراج: فلورا؟ هي ازاي جت هنا انا معرفش هي فين وبعدين انا اعرف الأوضة اللي فيها باقي البنات يلا
مشيوا فوق وفتح لغرام واوتار اللي مصدقت شافت عز حضنته والدموع في عينها
عز حضانها بحنان
اوتار: عز فلورا مش موجودة انا خايفة عليها
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
چي سي: كرم هنفضل هنا دا مش صح
كرم بغضب: لا نطلع ونتكشف احسن
چي سي نفخت: اوووف وبعدين
فلورا ابتدت تفوق بتعب واثر البنج اللي ادهولها خلص:اااه....
كرم قرب منها وهي مبتسم وحاوط وشها:صباح الخير يا قمر
چي سي بصتله بغضب وهي بتهمس:ضيعتنا بغباءك...
خرجت من الشباك بتاع المنور وابتدت تطلع على المواسير
فلورا بصاله وبصت حواليها بصدمه:انا فين.....
كرم:ششش ارتاحي واهدي كدا يا قمر انتي معايا هنا
فلورا قعدت دماغها وجعتها وغمضت بألم
كرم:لا ارتاحي يا قمر دا غلط عليكي ششش ارتاحي يلا غمضي عينك
فلورا زأت ايده:ابعد عني ابعد يا مجنون انت ووديني على المستشفى رجعني لأهلك
كرم ابتسم بغل وهو بيقربلها:اهلك هنا يا حلوة بس الله اعلم مين هيخرج من هنا سليم ومين هيترحموا عليه
فلورا زأته بغضب:ابعد عني يا متخلف انت
الدكتور:كرم....نشتغل معاها؟
كرم هز راسه بنفي:لا دي حرام فيها الموت
فلورا بصتله وهي باصة للدم اللي في الأرض وبصتله:انا فين انت واخدني فين
كرم ابتسم:شايفة الستارة اللي فاصله بين الأوضتين دي لو اتشالت وشوفتي اللي وراها هتعرفي انتي فين
فلورا اتصدمت من منظر الدم والدكتور اللي واقف وصرخت صرخة هزت كيان كرم وكيان عز وهي بتفتكر يوم خطفها والمناظر اللي شافتها دخلت في حالة غريبة بتصرخ وبتعيط بإنهيار ومهما حاول يوقفها ويكتم صوتها مش عارف
عز بخوف :دا صوت فلورا.....انتو لازم تلقوها بسرعه
چي سي:انا هساعدكوا...بس توعدوني اني متحاكمش
چيمس بغضب سحب شعرها:انطقي بسرعة هي فين
چي سي:في البدروم في الأوضة المقفولة اللي تحت.....
كرم مش عارف يتصرف معاها ازاي ضربها:اخرسي بقى اسكتي
فلورا فقدت وعيها
كرم غمض بضيق وشاور للحراس على الباب وقفوا ورا الباب وعز ضرب القفل كسره وضرب الباب برجله اتفتح والحراس ابتدوا الضرب اتفرقوا بس لأن عز في اول الباب كان اكتر واحد اتصاب اتصاب يرصاصتين واحدة في جنبه والتانيه في صدره اوتار شافته غصب عنها صرخت وغلهم زاد وبقوا يضربه اكتر وچي سي ملقتش تستخبى واتصاب في قلبها اتصدمت وهي حاطة ايدها على قلبها وبصت للدم چيمس بصلها بصدمه وسحابها
چي سي بصتله بدموع:انا....كنت...بحبك فعلاً.....سامحني....
چيمس غمض عينه بضيق:انتي اللي عملتي كل دا في نفسك بس...انا مسامحك
چي سي غمضت عينها اللي اعلنت عن نهايتها..
قضوا على الحراس وكرم كان مستخبي وسط الموتى اللي اتسبب في قتلهم بأبشع الطرق عشان يستفاد ماليآ مفكرش انه هيقابل بعد كدا رب هيحاسبه ميعرفش انه هيقابل مصير محدش هينفعه فيه
عز واقع في الأرض واوتار مسكته بتفوقه:عز فوق عز
عز بصلها وابتسم بحنان:شش...اهدي..
اوتار:عز بالله عليك خليك معانا
عز غصب عنه غمض
سراج بيفوق فلورا:دي لازم تروح على المستشفى
چيمس بصلها وبص لأيلين:كرم....فين كرم
بص حواليه وشال الستارة بعد عينه من المنظر اللي شافه وبان على وشه الأذى والحزن وشاف حرم سحبه وهو ملطخ بدم كل اللي قتلهم ركله بعنف وقعه على الأرض ووجه عليه السلاح
كرم:چيمس متغلطش هتودي نفسك في داهية
سيف وصل ومعاه القوات والأسعاف واتصدم اول مشاف عز واقع على الأرض قرب منه:مالك بسرعة لازم يتنقل على المستشفى
چيمس باصصله بغضب وغل
كرم:چيمس انا ابن عمك....چيمس
سيف:چيمس سيبه صدقني اقصى عقاب ممكن ياخده لما يجي معانا متقتلوش وتودي نفسك في داهية....
چيمس صرخ فيه:دا قتل ابويا دا اتسبب في اذى لكتير وخلاص بقى خلاص لازم ينتهي
سيف:هينتهي معانا چيمس ابعد السلاح
چيمس بغضب فضل يضرب نار على رجل كرم وهي سامع صوت صراخه وكرم رفع ايده:خلاص بقى اهدى
قبضوا على الدكتور وعلى كرم اللي اتنقل في الأسعاف بعد متأكدوا من موت الباقي وچيمس كان جنب فلورا في عربيه الأسعاف مع حور وسراج واوتار كانوا مع عز اللي متركبله جهاز للتنفس واول موصلوا اتنقل بسرعه على العمليات هو وسليم والكل برا
اوتار منهارة في العياط في حضن سراج وهو بيهديها:شششش اهدي خلاص اهدي..هو هيكون كويس
يحيى حاطت ايده على كتفه:سامحني اني اتأخرت بس مكناش عارفين نحدد مكانكوا خصوصآ ان التليفون فصل بسبب الشبكة في المكان دا
سراج هز راسه بتفهم
اوتار:هما اخروا لي كدا عنده لي اخروا؟؟
الدكتور خرج وهي جريت عليه:اي هو عامل اي
الدكتور ابتسم: متقلقيش عز باشا صحته بومب احنا خرجنا الرصاص والحمد لله مصبش اي منطقة حيه في جسمه
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب:الحمد لله...
احلام ابتسمت:طيب سليم جوزي
الدكتور:متقلقوش الرصاصة كانت في دراعه مفيش داعي للقلق
احلام:الحمد لله الف حمد وشكر ليك يا رب
غرام:اهو يا سراج كويس تعالى بقى عالج دماغك والنبي
سراج هز راسه بإيجاب:طيب ماما
اوتار بصتله:روح يا حبيبي معاها شوف جرحك وانا هفضل جنبه
سراج هز راسه بإيجاب وراح معاها وخيطه دماغه وهي ماسكة في ايده:سراج
سراج:متقلقيش انا كويس
غرام:بتتوجع؟؟
الدكتور ابتسم وكان سنه صغير:اهدي يا قمر متقلقيش اوي كدا
غرام بصتله وسراج بغضب:في حاجه يا دكتور
الدكتور:احم لا....بس بهديها اختك باين عليها بتحبك اووي يا سراج باشا
بعد وخلاص غطى الجرح وسراج بصله وهو ماسك ايد غرام:بس دي مش اختي دي مراتي
الدكتور بصله بإستغراب:مراتك؟
سراج ابتسم بغيظ:امممم مراتي...يلا بينا
خرج وبصلها:انتي امتحاناتك امتى صح
غرام:الأسبوع اللي جاي لي؟
سراج:اممم الأسبوع اللي جاي يعني فاضل اسبوع كامل هنقعد سوا بقى ونلم الدنيا وفي امتحاناتك هوصلك واروح شغلي ترني عليا استأذن اجيبك البيت وارجع ومفيش صاحبي دي مفيش حاجه اسمها صاحبي يا سراج عشان مزعلكيش تمام خلينا كويسين سوا
غرام كشرت:كويسين اه
سراج:الكلام مش عاجبك بقى
غرام:اه مش عاجبني وبعدين هيثم دا اللي بتلمح عنه صاحبي من اولى ابتدائي
سراج:غراااااام مفيش حاجه اسمها صاحبي وانتي مش في اولى زفت دلوقتي يعني اتحجبتي ولسة بردو بتكلمي ولاد اي قلة الأدب دي
غرام بصتله وكشرت وزات ايده
سراج:انتي بتعصبيني
ايان:انت مالك بيها احنا في اي وانت لسة عايز تتخانق وخلاص
سراج:ايان خليك في نفسك
عمران:مبس بقى في اي
ايان:انا مش عارف نازل زعيق فيها ليه وضايقها
غرام مكشرة وساكته
سراج:متتكلمي انا بتخانق معاكي لي
غرام:عشان هيثم يا بابا مش عايزني اكلم هيثم
عمران:واي المشكلة
سراج:قولها
عمران:انا بقولك انت اي المشكلة انت خلاص بقيت تعمل عقلك بعقل العيال
سراج بصله بغضب:دي مراتي ومش عيلة تمام؟ومفيش حاجة اسمها صاحبي واذا كنت انت راضي بقى فأنا لا وانا مش طرطور عشان اسيب مراتي تكلم حد واقول عادي عيال
عمران اتعصب:انت تقصد اي يلة انت
سراج:انا قولت اللي عندي ورجاءً محدش يتدخل بيني وبين مراتي
سحبها ووقف قدام اوضة عز مع اوتار وهي لكمت كتفه وهو متجاهلها تمامآ
غرام ضربته اجمد وعشق بصالها ومستغربة وهو ساكت ومنشف نفسه فعضته غصب عنه كتم ضحكته وهو ساكت وهي عماله تعضه اجمد وهو ساكت وبيتألم بعدت وكشرت وطبطبت على كتفه:انا وجعتك.....معلش طيب....
اوتار مستغربة بس سيباهم وواقفة مستنيه عز لما يفوق
غرام:سراج
سراج.....
عشق مرقباهم وعمران جنبها متعصب:شوفي احنا في اي وهو سايبها ازاي
عشق كلمته بهدوأ:هو اكيد اللي حصل مضايقه ومأثر عليه وابوه تعبان وبنتك نازلة ضرب وعض فيه يعني بأني منطق بتغلطه
عمران:اسكتي بس انتي متعرفيش لسة متخانق معاها وعمال يزعقلها وهي ساكته وبعدين تقوله متزعلش بنتك مش طيبة دي غبيه
غرام مكشره ولكمته في كتفه تاني وهو مقدرش ميبتسمش بصلها وخدها في حضنه:خلاص معلش حقك عليا خلاص
غرام ابتسمت وشبت اتعلقت في رقبته ودفنت راسها فيه
عشق بصت لعمران:لو هي عنيدة وهو عنيد مين اللي هيساعد التاني انهم يتجمعوا زي مهي بتسامحه هو بيعديلها يا عمران عشان علاقتهم تستمر فدورنا اننا ندعمهم مش نفرق بينهم هو عصبي وعنيد ويمكن مغرور بس معاها حاجات كتيرة اتغيرت صدقني...
عمران:انا مش عايز افرق بس عايز اتطمن عليها معاه
عشق:صدقني مصلحتها انها تبقى معاه هيواجهه متاعب كتيرة انا معاك بس هما قدها ليه؟عشان هما دايمآ بيساندوا بعض....
عمران بصلها وابتسم وخدها في حضنه:صح دايمآ انتي صح
عشق ابتسمت:ودايمآ انت بتفهمني....
عمران ابتسم
سراج بص لغرام بحب وهمس بإستفزاز:بس بردو مفيش حاجة اسمها صاحبي
غرام:بس لو كلمني اقوله اي؟؟
سراج:قوليله جوزي قالي متكلميش ولاد
غرام:وافرض انه زعل؟
سراج بيحاول يتمالك اعصابه:لو زعل بقى يا روحي يتفلق ولو فضل يكلمك قوليلي وانا بنفسي هاجي اصالحه
غرام:بجد؟؟
سراج:اممم بجد طبعآ
غرام ابتسمت وهي مش ملاحظة ابتسامه سراج الخبيثة
الدكتورة داخلة لعز وخطفت النظر لأيان وعمران لاحظ:هي الدكتورة دي تعرفك؟
ايان هز راسه بنفي:شوفتها لما كانت بتعالج فلورا
عمران:امممم
عشق:اي بتشأله ليه
عمران هز راسه بنفي:عادي شوفتها بصتله
عشق:اممم هي متجوزة
ايان رفع حاجبه:وانا ايش عرفني دكتورة هفضل اسألها انتي متجوزة ولا لا
عشق:انت الواحد ميعرفش ياخد ويدي معاك في الكلام يا اخي
الدكتور اتطمن على عز وسمحلهم بالزيارة واوتار دخلتله وكلهم برا قرروا يسيبوهم يتكلموا شوية
عز فاق واول مفتح شاف عيون اوتار اللي غرقانة بالدموع ابتسم وبصلها فتح ايده وهي حضنته بحذر:انت....كويس؟
عز ابتسم بتعب:كويس..انا كويس
اوتار:انا كنت هتجنن عليك كنت حاسة نفسي توهت اتأكدت انك ملجأي الوحيد اول مرة تبعد عني كدا ابقى عايزة اترمي في حضنك ومعرفش يا عز احساس صعب
عز باس ايدها:حقك عليا يا اوتاري حقك عليا يا حبيبتي سامحيني...
اوتار ابتسمت وبصتله:انا طبعآ مسمحاك
باست ايده وخده وجبينه وهي ضامه ايده بين ايدها
عز ابتسم وغمض عينه بإرهاق
اوتار فضلت جنبه والباب خبط واتفتح دخل سراج والباقي واتكلم عمران:اي يا اوتار
اوتار:اتكلم كلمتين ونام
عمران:متقلقيش هو هيتحسن انا هروح اشوف بابا بقى
اوتار هزت راسها بإيجاب
خرجت شافت سيف ومالك جايين وقفت قدامهم:عمالتوا اي
سيف:متخافيش هما هيتحاكموا وهيتعاقبوا اشد عقاب
مالك ابتسم:هما لسة هيتعاقبوا دول حاليآ شايفين النجوم في عز الظهر
سيف:طمنيني عز عامل اي يا اوتار
اوتار:هو بقى احسن العمليه نجحت
مالك:طيب احنا هنشوفه
اوتار هزت راسها بإيجاب وراحت تشوف سليم
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ايلين ابتسمت:طيب هتفضل قاعد جنبي كدا
چيمس ماسك ايدها وقاعد يتأملها:اول مرة اعرف ان امي حلوة وقمر كدا
ايلين ابتسمت:انت بكاش اوي بطل بكش وروح للحلوة اللي شايفها فيا
چيمس ابتسم:طيب انا هروح للحلوة واجيلك تاني يا جميل
ايلين ابتسمت:ماشي يا سيدي
ابتسم وخرج راح لفلورا اللي كانت نايمه مسك ايدها وهو بيلمس وشها بحنان فاقت بفزع ودموعها نزلت
چيمس قلق:اهدي يا فلورا دا انا چيمس
فلورا بصتله وبصت حواليها:انا فين....انا كنت معاه...كنت مع كرم...
چيمس بيهديها:اهدي خلاص من النهاردا مفيش كرم ومفيش اي حاجة تستدعي انك تخشيها خلاص كرم انتهى من حياتنا
فلورا:انا مش فاهمه اي حاجة
چيمس ضمها ليه:مش مهم خلاص كل حاجة خلصت وانتي بخير وهتبقي دايمآ معاها يا كل حاجة حلوة في حياتي انا حياتي اصلآ انتي وامي
فلورا بصتله وهي مبتسمه
چيمس ابتسم وقرب يبوسها الباب اتفتح بعد
سراج دخل وبصله بحده:احنا في مستشفى فأتلم
چيمس:مراتي على فكرآ والناس بتخبط قبل متدخل
فلورا خدودها احمرت وسراج بص لچيمس بحدة وقعد جنبها:قلبي عامل اي
فلورا ابتسمت:حلو
سراج:مطول عمره حلو متغيرش
فلورا ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
سراج ابتسم وباس خدها وضمها:الحمد لله حمدلله على السلامة عليكي...لورا تسمحيلي اسألك سؤال واحد وتجاوبيني بصراحة
فلورا هزت راسها بإيجاب
سراج:لما سافرتي مع الواد ده كرم كان معاكوا
چيمس بصله بغضب:اولآ انا مش عيل زي اللي متجوزها فمتقولش واد ثانيآ انت مالك
سراج اتعصب ومسكه من رقبه قميصه:چيمس اتلم عشان انا مسيطر على اعصابي ومتنساش اني رائد قبل مكون اخوها فاااهم
چيمس بعد ايده بعنف وزأه:ومش مقبول منك اي تطاول في الكلام
فلورا:ممكن كفاية انا تعبانه لو عايزين تتخانقول اتفضلوا برا..
سراج بصله بغضب وبقى يتمالك اعصابه:اي يا فلورا مجوبتيش
فلورا:اه يا سراج كان معانا...
سراج بص لچيمس بغضب:ومحاول يتطاول عليكي او يلمسك وانتي مكنتيش شايفه
چيمس اتعصب وبصله
فلورا بصت لچيمس ولسراج وغمضت عينها بضيق:لا
سراج وچيمس بصولها
سراج:لا؟
فلورا:لا...محصلتش حاجة زي كدا لأن جوزي كان معايا
سراج بصلها وبص لچيمس بتقدير:اممم تمام...
خرج وچيمس بصلها وقعد قدامها
فلورا بصتله وهي مبتسمه:اولآ انا قولتله كدا عشان فعلاً انت مسمحتش بحاجة زي كدا ثانيآ هو سأل وانا عامية بس لما هو اتجرأ وحاول يقربي انا كنت مفتحه...مكذبتش
چيمس ابتسم وضمها ليه:انا عارف...عارف يا حبيبتي
فلورا ابتسمت وهي دافنة راسها فيه
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سليم:عز فين؟؟
اوتار بصتله:عز كويس واحنا سيبناه يرتاح وجينا نشوفك
سليم غمض براحة:الحمد لله انه بخير
اوتار:طمنا عليك
سليم:الحمد لله بخير
احلام مسكت ايده وهو بصلها وابتسم قرب ايده من شفايفه طبع عليها بوسة وابتسم
احلام ضمت ايده بين ايدها وطبعت بوسة عليها
عمران بمناغشة:طب نتهوى احنا ولا اي طيب
سليم:بس يلا اسكت
ضحكوا واوتار انسحبت من وسطهم راحت عند عز وعينها عليه من ورا الإزاز وهي بتفتكر
Flash back
اوتار:خلاص بقى صدقني مفيش حاجة
عز:انا عارف اني وعدتك.....بس صدقيني غصب عني كان نفسي اعملك فرح ...بس...
اوتار:عز انت بتتكلم في اي انت فاكرني زعلانة؟؟انت وعدتني بيوم فرح بس انت خليت كل ايامي فرح....
عز بصلها
اوتار باست ايده:صدقني اللي بتفكر فيه دا مش صح
عز:انا بحبك تعرفي كدا انا فعلآ بحبك وبموت بموت فيكي...
اوتار ابتسمت:وانا بموت بموت بموت فيك
عز ابتسم
اوتار:ها بقى قولي بتفكر في اي؟
عز:بفكر فيكي متيجي نسافر
اوتار:عز انت عندك شغلك وانا عندي العيال
عز:نسافر يعني اخدك انتي والولاد ونسافر انا عايز اشوفك واشوفهم دايمآ بخير انا مليش غيركوا انتو اصلآ انتو كل حياتي
اوتار ابتسمت وهزت راسها بنفي:وانت كل حياتنا يا احلا واطيب واغلى بابا في العالم
back
اوتار عينها دمعت وهي متضايقه انه نايم كدا
حست بأيد على كتفها لفت
حور ابتسمت ومسحت دموع اوتار:اهدي مش الدكتور طمنا عليه اي الحب دا كله دا
اوتار بصتلها والدموع في عينها :انا مش متعودة عليه...مش متعودة عليه كدا نايم وتعبان هو حتى لما بيبقى تعبان كنت ببقى جنبه...
حور:طيب اهدي طيب هو هيبقى كويس اهدي
حضنتها وبصت لأدهم اللي واقف بيتابعها بصمت وابتسمت وهو بادلها الأبتسامه ومشي اداها ضهره وغمض عينه بألم
اوتار بصتلها وشافت ان نظرها موجه لأدهم بصتلها بإستفهام
حور:انا بحبه....وقولتله اني بحبه وهو رفضني...ورفض حبي....رفضني....خلاص مبقاش عايزني
اوتار غمضت بضيق:انا مش عارفة مين عندنا بالغباء دا انتي غبية يعني منتظرة انه يقولك بحبك وانتي وافقتي على اخوه انتي غبيه يا حور؟؟
حور:انا مش عارفة يا ماما انا ازاي وافقت مش عارفة مع اني كنت حاسة وقايلة اني مبحبوش
اوتار هزت كتفها بإستغراب
ادم:مبحبهاش
ادهم بصله:اي
ادم:اللي بتفكر فيها انا مبحبهاش....
ادهم بصله:انا مبفكرش في حور
ادم بصله بترقب:ومين قالك اني اقصد حور تؤ مش فاكر اني ذكرت اسمها
ادهم بعد نظره وقضب حواجبه بضيق:حسيت انك ذكرتها بس مقصدش انا بجد مقصدش
ادم:حصل اي لما كنتو سوا؟
ادهم بصله:محصلش حاجة
ادم:مقالتلكش حاجة
ادهم:هو تحقيق ولا اي قولتلك مفيش حاجة وقولتلك مبحبهاش ومش
ادم قاطعه:انا مش هكمل معاه لأني واثق اني مبحبهاش
ادهم:خلاص بقى سيبها لصاحب نصيبها...
خرج بضيق وسالم لاحظ ضيقه وخرج وراه:ادهم في اي
ادهم ابتسم:ولا حاجة يا بابا ولا حاجه
سالم:انت متضايق عشان حور
ادهم بصله:حور؟
سالم:انا عارف انك بتحبها بش
ادهم بتهكم:اممم والله انت كمان عارف وروحت خطبتها لأدم لا بجد حلو
سالم:افهم ادم طلبها انا كنت شاكك بس كنت هقوله اي وانا بس شاكك انك بتحبها وانت متكلمتش
ادهم:لا اتكلمت مين قالك اني متكلمتش اتكلمت بس الواضح اني اتأخرت انا اتأخرت اووي
سالم:ادهم
ادهم:محتاج اريح انا هروح على البيت هات المفتاح
سالم مدلع المفتاح بتاع البيت نزل وحور شافته نازل نزلت وراه واوتار نادتلها مردتش اتضايقت من تصرفات حور
ادهم واقف على الطريق وبيوقف عربيه
حور مسكت ايده:ادهم
ادهم بصلها
حور:انت رايح فين؟
ادهم:مروح يا حور
حور بصتله ووقفت قدامه وهو بعد عينه عنها واقسم في سره انها لعنه حلت على قلبه لفت ايدها حوالين رقبته وهي بصاله ومسكت وشه خلته يواجه وشها وهمست بحروفه بصوت خافت:ادهم
ادهم بصلها وبعد ايدها:احنا في الشارع وتصرفاتك دي مش مقبوله
حور وهي بتأكد على كل حرف:بحبك
ادهم بصلها وهو مركز في عينها
حور:خلاص بقى سماح
ادهم هز راسه بنفي: انا مش زعلان منك عشان اسامحك
.....: ايوا يا عم الله يسهله في الشارع طب منا عندي شقه متيجي ومش هكلفك كتير حور بعدت ايدها عن رقبه ادهم واتكسفت
ادهم لكمه وزأه: انت اتجننت ولا اي متلم نفسك
....: انت اتجننت يلة بتمد ايدك عليا انا دا انت وقعت اهلك سودة
ادهم ركله بعنف وضربه بغل: طيب اخرس بقى وغور من هنا
زأه بعنف: مشوفش وشك تاني
..... بصله بغضب وبعد
ادهم بص لحور بغضب:عجبك كدا ارتحتي
حور ابتسمت:اومال لو كان ضربك كنت عملت اي
ادهم:طب يلا اطلعي على فوق بشعرك ومنظرك دا اطلعي على فوق
حور:طب بطل العقل الصعيدي دا
ادهم:عقل اي يختي؟ مش عجبك؟ ولا انتي يعجبك الصايع بس
حور بصتله
ادهم حس انه غلط واتنهد:اطلعي يا حور وسيبيني في حالي بالله عليكي يا شيخة سيبيني في حالي
حور:انا عارف انك بتحبني
ادهم ابتسم بسخرية:يا فرحتي لا بجد يا فرحتي انتي عارفة ومع ذلك وافقتي على ادم؟وهو عارف ومع ذلك طلبك؟ماما عارفة ومع ذلك مقلتش!بابا عارف ومع ذلك قال على ادم؟؟عمي عز تقريبآ لاحظ ومع ذلك وافق؟.....بس لا انا بجد خلاص بطلت.....وهحترم اوي وجودك معانا كمرات اخ لأني ولا خاين ولا ندل ويا ريت تبعدي عني لأني بجد مبحبكيش ابعدي عني يا حور ارجوكي بقى كفاية عشان انا تعبت
حور عينها دمعت:كان غصب عني محسبتهاش صح والله ومش هوافق
ادهم:دا شيئ يرجعلك وربنا يوفقك انتو استغنيتوا بس انا اللي دلوقتي مستغني.....
مشي وهي واقفة دموعها نزلت مشي من جنب المستشفى وهي مسحت دموعها وطلعت وهو مراقبها رجع يشوفها وهي طالعه اتطمن انها طلعت واتنهد بضيق وقف تاكسي ومشي
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ادم وقف قدامها:انتي روحتي وراه؟
حور بصتله:وانت عايز اي
ادم:انتي بجد مبقتيش تحبيني
حور:وانت مبتحبنيش انت عندت في ادهم مش كدا
ادم بصلها وحاول يبرر:حور انا
حور بسخرية:تؤتؤ متخفش انا مش هعتب عليك عشان انا متخيرش عنك يا ادم انا كمان عندت مع قلبي لما وافقت عليك
جت تدخل الممر اللي موجودين فيه عليتهم وقفها صوته:حور ارفضيني عشان انا مبقتش عايز ارتبط سيبيني انتي قبل مسيبك
حور بصتله بإستغراب
ادم:انا عارف اني غلطت كتير وفي حقك بالذات انتي وادم بس تصرف ادهم حسسني اد اي انا حقير وواطي....بس لأول مرة حبيت....يمكن يكون دا عقاب ليا حبيت واحدة مش هتعبرني اصلآ
حور بصتله بإستغراب:مين؟
ادم ابتسم:تعرفيها...شروق
حور ابتسمت بذهول:انت بتتكلم بجد؟
ادم استغرب:واي اللي يصدم...اه حبيتها في اي؟
حور ابتسمت ومسحت دموع اتمردت ونزلت:لما تقدملها وتتجوزها هتعرف
ادم:لا بجد في اي
حور:بيتهيقلي هي الشخص المناسب ليك صدقني اتمسك بيها ومش هتندم يا ابن عمتي
ادم ابتسم وهز راسه بإيجاب:حاضر افهم من كدا انك مسمحاني
حور هزت راسها بإيجاب:اه مسمحاك....بس لو اتجوزتها
ادم:الله انتي اتحمستي اكتر مني
حور ابتسمت:جدآ...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ادهم:رايح على البيت يا اكرم في اي
اكرم:يبني مبقتش بشوفك متيجي انا في كباريه*****
ادهم:مليش انا في الكلام دا
اكرم:اي يا دوما شكلك زعلان متيجي تروق عن نفسك وصدقني هتفك اسألني انا يا باشا
ادهم:يا عم قولنا مليش في الكلام دا من امتى وانا باجي معاكوا
اكرم:يبني في اي انت محبكها اووي كدا ليه مأخوك كان بيجي ولا هو من بيت تاني يعني
ادهم:ملكش فيه وابعد عن دماغي بقى
قفل في وشه وطلع على شقتهم ريح على الكرسي وغمض عينه وهو مجهد:وبعدهالك يا ادهم لازم تنساها هتبقى مرات اخوك لازم متفكرش فيها يا ادهم انت مش خاين ولا حقير....ارجوك شيلها من دماغك انسى..بس ازاي ازاي هنسى ازاي هجبر نفسي اني انسى بس يا رب.....يا رب انت عارف نيتي نسيهالي....
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سالم:يعني اي
حور:يعني انا مش موافقة عليه
سالم بص لأدم
ادم:و انا كمان....
حور:مش عيزاه
ادم:وانا كمان
حور:فأعذروني اني مش هقدر اكمل معاه
ادم:وانا كمان...
حور بصتله وهو بصلها وابتسموا وابتسامتهم اتحولت لضحك
اوتار:انتو بتتكلموا بجد ولا بتهزروا مش فاهمه؟
ادم:انا هفهمكوا احنا مش شايفين بعض مناسبين وسبق واتكلمنا في الموضوع دا...ف احنا مش مناسبين خالص نبقى مخطوبين او ازواج او نكون عيلة حتى...لكن مناسبين نبقي اهل ونحب بعض كأسرة واحدة وكل واحد يشوف حياته
حور ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
ادم:ويسعدني يا بابا اطلب منك تخطبلي
سالم:تااااني تاااني
ادم :والله المرة دي بجد المرة دي ولا انا بعند مع حد ولا عشان غروري المرة دي انا حبيت وطبيت فعلآ
حور ابتسمت:ويسعدني يا عمو سالم اني اطلبك منك تجبر ابنك يتجوزني عشان هو فاكرني مبحبوش
سالم بإستغراب:ابني؟
اوتار بصتلها بحدة وغضب
حور بخجل:ادهم
تالين ابتسمت بذهول والكل كان سعيد:بجد
ادم:انتو مفرحتوش كدا لما طلبتها للدرجة دي كنا مش متناسبين
سليم هز راسه بنفي:تؤتؤ خااالص
ادم ضحك:طب الحمد لله خلصنا
حور بصتله بحدة:ادم
ادم بتراجع:قولت خلصنا مش خلصت عيب عليكي
ضحكوا واوتار سحبت حور:تعالي معايا........
#استودعكم_الله
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
اوتار زأت سراج والطلقة مصبتوش وسراج ضربه بالنار موته غرام جريت عليه مسكته: سراج حصلك حاجة
سراج هز راسه بنفي وبص لأوتار وابتسم
اوتار بصتله بدموع: احنا لازم نلاقي حد يساعدنا وبسرعة
سراج هز راسه بإيجاب: متعرفيش خدو الباقي فين
اوتار شاورت على تحت: تحت في الدور اللي تحت
سمعوا ضرب نار جامد وغرام استخبت ورا اوتار بخوف
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
عز مسك سليم: بابا... انت كويس بابا...
سليم: متقلقش.... في كتفي متقلقش....
ادهم بيضرب وصوت ضرب النار ملى المكان
حور: احنا لازم نلاقي الباقي
عز بص حواليه بيدور على كرم ملوش اثر غمض عينه بغضب
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
چي سي بتعالج جروح كرم: انت غبي وحركة غبيه انت فاكر انك هتسيطر عليهم كلهم؟؟ طيب المستشفى ورجالتك الأغبية لبسوا لبس دكاترة الڤلة واصطادو حارس حارس تقوم مجمعهم كلهم هنا وحاليآ بقوا مسلحين
كرم بغضب: اخرررسسي بقى انا مش ناقص
وقف بص لأم چيمس اللي فاقدة الوعي وبص لفلورا اللي نايمه بهدوأ ومتعلقلها المحاليل لمس وشها بإيده وابتسم: مش هيقدروا يأذونا طول مهي معانا...
چي سي بصتله وهزت راسها بنفي: لسه غبي دي هتتحرك بيها ازاي من هنا انت مش شايف هي عامله ازاي بالله عليك فكر بعقل ولو شوية كفاية غباااء
كرم بصلها بغضب: چي سي اخرسي انتي دلوقتي قبل مخلص عليكي
الدكتور: اي يا عم كرم مفيش حد تاني
كرم هز راسه بنفي: لا فيه بس استنى
چي سي: امممم استنى لما يعرفوا مكانا ويخلصوا علينا استنى
كرم بصلها بحدة: اخرسي بقى
چي سي نفخت بغضب وقلق
كرم: محدش هيجي في البدروم هنا.... وفي قفل من برا محدش هيجي ...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج بيضرب اي حد يقابله والحراس اللي قدام الأوضة اللي موجود فيهم باقي البنات خرجوا على الصوت وسراج خبى اوتار وغرام وهو مداريهم:شششش محدش يطلع صوت
غرام هزت راسها بإيجاب وقلق
سراج: خليكوا هنا في الأوضة دي فاهمين
غرام: وانت... وبعدين ممكن حد يجي
سراج: انا خارج وانتو لازم تبقوا هنا وهحمي الباب بتاعكوا محدش هيقرب انتو لو طلعتوا معايا مش هتبقوا بخير انتو مش سامعين الصوت
اوتار: سراج دا خطر
سراج:ماما دا شغلي متنسيش ان دا شغلي....
اوتار بصتله بقلق
سراج خرج وقفل الباب وخد سلاح من اللي واقعين وحط اتنين في جيبه وبقى ماسك اتنين بيضرب اي حد يلاقيه لحد مكان هيضرب وحد رفع ايده
ادهم: انت اتجننت دا ابوك
سراج انتبه وقرب من عز اللي واقف بضهره وساند سليم : اي يا بابا اي اللي حصل وانت هنا من امتى
عز:من شوية والباقي في السكة سيف ومالك ومعاهم يحيى جايبين قوات وفلورا هنا لازم نلاقي فلورا والباقي
سراج: فلورا؟ هي ازاي جت هنا انا معرفش هي فين وبعدين انا اعرف الأوضة اللي فيها باقي البنات يلا
مشيوا فوق وفتح لغرام واوتار اللي مصدقت شافت عز حضنته والدموع في عينها
عز حضانها بحنان
اوتار: عز فلورا مش موجودة انا خايفة عليها
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
چي سي: كرم هنفضل هنا دا مش صح
كرم بغضب: لا نطلع ونتكشف احسن
چي سي نفخت: اوووف وبعدين
فلورا ابتدت تفوق بتعب واثر البنج اللي ادهولها خلص:اااه....
كرم قرب منها وهي مبتسم وحاوط وشها:صباح الخير يا قمر
چي سي بصتله بغضب وهي بتهمس:ضيعتنا بغباءك...
خرجت من الشباك بتاع المنور وابتدت تطلع على المواسير
فلورا بصاله وبصت حواليها بصدمه:انا فين.....
كرم:ششش ارتاحي واهدي كدا يا قمر انتي معايا هنا
فلورا قعدت دماغها وجعتها وغمضت بألم
كرم:لا ارتاحي يا قمر دا غلط عليكي ششش ارتاحي يلا غمضي عينك
فلورا زأت ايده:ابعد عني ابعد يا مجنون انت ووديني على المستشفى رجعني لأهلك
كرم ابتسم بغل وهو بيقربلها:اهلك هنا يا حلوة بس الله اعلم مين هيخرج من هنا سليم ومين هيترحموا عليه
فلورا زأته بغضب:ابعد عني يا متخلف انت
الدكتور:كرم....نشتغل معاها؟
كرم هز راسه بنفي:لا دي حرام فيها الموت
فلورا بصتله وهي باصة للدم اللي في الأرض وبصتله:انا فين انت واخدني فين
كرم ابتسم:شايفة الستارة اللي فاصله بين الأوضتين دي لو اتشالت وشوفتي اللي وراها هتعرفي انتي فين
فلورا اتصدمت من منظر الدم والدكتور اللي واقف وصرخت صرخة هزت كيان كرم وكيان عز وهي بتفتكر يوم خطفها والمناظر اللي شافتها دخلت في حالة غريبة بتصرخ وبتعيط بإنهيار ومهما حاول يوقفها ويكتم صوتها مش عارف
عز بخوف :دا صوت فلورا.....انتو لازم تلقوها بسرعه
چي سي:انا هساعدكوا...بس توعدوني اني متحاكمش
چيمس بغضب سحب شعرها:انطقي بسرعة هي فين
چي سي:في البدروم في الأوضة المقفولة اللي تحت.....
كرم مش عارف يتصرف معاها ازاي ضربها:اخرسي بقى اسكتي
فلورا فقدت وعيها
كرم غمض بضيق وشاور للحراس على الباب وقفوا ورا الباب وعز ضرب القفل كسره وضرب الباب برجله اتفتح والحراس ابتدوا الضرب اتفرقوا بس لأن عز في اول الباب كان اكتر واحد اتصاب اتصاب يرصاصتين واحدة في جنبه والتانيه في صدره اوتار شافته غصب عنها صرخت وغلهم زاد وبقوا يضربه اكتر وچي سي ملقتش تستخبى واتصاب في قلبها اتصدمت وهي حاطة ايدها على قلبها وبصت للدم چيمس بصلها بصدمه وسحابها
چي سي بصتله بدموع:انا....كنت...بحبك فعلاً.....سامحني....
چيمس غمض عينه بضيق:انتي اللي عملتي كل دا في نفسك بس...انا مسامحك
چي سي غمضت عينها اللي اعلنت عن نهايتها..
قضوا على الحراس وكرم كان مستخبي وسط الموتى اللي اتسبب في قتلهم بأبشع الطرق عشان يستفاد ماليآ مفكرش انه هيقابل بعد كدا رب هيحاسبه ميعرفش انه هيقابل مصير محدش هينفعه فيه
عز واقع في الأرض واوتار مسكته بتفوقه:عز فوق عز
عز بصلها وابتسم بحنان:شش...اهدي..
اوتار:عز بالله عليك خليك معانا
عز غصب عنه غمض
سراج بيفوق فلورا:دي لازم تروح على المستشفى
چيمس بصلها وبص لأيلين:كرم....فين كرم
بص حواليه وشال الستارة بعد عينه من المنظر اللي شافه وبان على وشه الأذى والحزن وشاف حرم سحبه وهو ملطخ بدم كل اللي قتلهم ركله بعنف وقعه على الأرض ووجه عليه السلاح
كرم:چيمس متغلطش هتودي نفسك في داهية
سيف وصل ومعاه القوات والأسعاف واتصدم اول مشاف عز واقع على الأرض قرب منه:مالك بسرعة لازم يتنقل على المستشفى
چيمس باصصله بغضب وغل
كرم:چيمس انا ابن عمك....چيمس
سيف:چيمس سيبه صدقني اقصى عقاب ممكن ياخده لما يجي معانا متقتلوش وتودي نفسك في داهية....
چيمس صرخ فيه:دا قتل ابويا دا اتسبب في اذى لكتير وخلاص بقى خلاص لازم ينتهي
سيف:هينتهي معانا چيمس ابعد السلاح
چيمس بغضب فضل يضرب نار على رجل كرم وهي سامع صوت صراخه وكرم رفع ايده:خلاص بقى اهدى
قبضوا على الدكتور وعلى كرم اللي اتنقل في الأسعاف بعد متأكدوا من موت الباقي وچيمس كان جنب فلورا في عربيه الأسعاف مع حور وسراج واوتار كانوا مع عز اللي متركبله جهاز للتنفس واول موصلوا اتنقل بسرعه على العمليات هو وسليم والكل برا
اوتار منهارة في العياط في حضن سراج وهو بيهديها:شششش اهدي خلاص اهدي..هو هيكون كويس
يحيى حاطت ايده على كتفه:سامحني اني اتأخرت بس مكناش عارفين نحدد مكانكوا خصوصآ ان التليفون فصل بسبب الشبكة في المكان دا
سراج هز راسه بتفهم
اوتار:هما اخروا لي كدا عنده لي اخروا؟؟
الدكتور خرج وهي جريت عليه:اي هو عامل اي
الدكتور ابتسم: متقلقيش عز باشا صحته بومب احنا خرجنا الرصاص والحمد لله مصبش اي منطقة حيه في جسمه
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب:الحمد لله...
احلام ابتسمت:طيب سليم جوزي
الدكتور:متقلقوش الرصاصة كانت في دراعه مفيش داعي للقلق
احلام:الحمد لله الف حمد وشكر ليك يا رب
غرام:اهو يا سراج كويس تعالى بقى عالج دماغك والنبي
سراج هز راسه بإيجاب:طيب ماما
اوتار بصتله:روح يا حبيبي معاها شوف جرحك وانا هفضل جنبه
سراج هز راسه بإيجاب وراح معاها وخيطه دماغه وهي ماسكة في ايده:سراج
سراج:متقلقيش انا كويس
غرام:بتتوجع؟؟
الدكتور ابتسم وكان سنه صغير:اهدي يا قمر متقلقيش اوي كدا
غرام بصتله وسراج بغضب:في حاجه يا دكتور
الدكتور:احم لا....بس بهديها اختك باين عليها بتحبك اووي يا سراج باشا
بعد وخلاص غطى الجرح وسراج بصله وهو ماسك ايد غرام:بس دي مش اختي دي مراتي
الدكتور بصله بإستغراب:مراتك؟
سراج ابتسم بغيظ:امممم مراتي...يلا بينا
خرج وبصلها:انتي امتحاناتك امتى صح
غرام:الأسبوع اللي جاي لي؟
سراج:اممم الأسبوع اللي جاي يعني فاضل اسبوع كامل هنقعد سوا بقى ونلم الدنيا وفي امتحاناتك هوصلك واروح شغلي ترني عليا استأذن اجيبك البيت وارجع ومفيش صاحبي دي مفيش حاجه اسمها صاحبي يا سراج عشان مزعلكيش تمام خلينا كويسين سوا
غرام كشرت:كويسين اه
سراج:الكلام مش عاجبك بقى
غرام:اه مش عاجبني وبعدين هيثم دا اللي بتلمح عنه صاحبي من اولى ابتدائي
سراج:غراااااام مفيش حاجه اسمها صاحبي وانتي مش في اولى زفت دلوقتي يعني اتحجبتي ولسة بردو بتكلمي ولاد اي قلة الأدب دي
غرام بصتله وكشرت وزات ايده
سراج:انتي بتعصبيني
ايان:انت مالك بيها احنا في اي وانت لسة عايز تتخانق وخلاص
سراج:ايان خليك في نفسك
عمران:مبس بقى في اي
ايان:انا مش عارف نازل زعيق فيها ليه وضايقها
غرام مكشرة وساكته
سراج:متتكلمي انا بتخانق معاكي لي
غرام:عشان هيثم يا بابا مش عايزني اكلم هيثم
عمران:واي المشكلة
سراج:قولها
عمران:انا بقولك انت اي المشكلة انت خلاص بقيت تعمل عقلك بعقل العيال
سراج بصله بغضب:دي مراتي ومش عيلة تمام؟ومفيش حاجة اسمها صاحبي واذا كنت انت راضي بقى فأنا لا وانا مش طرطور عشان اسيب مراتي تكلم حد واقول عادي عيال
عمران اتعصب:انت تقصد اي يلة انت
سراج:انا قولت اللي عندي ورجاءً محدش يتدخل بيني وبين مراتي
سحبها ووقف قدام اوضة عز مع اوتار وهي لكمت كتفه وهو متجاهلها تمامآ
غرام ضربته اجمد وعشق بصالها ومستغربة وهو ساكت ومنشف نفسه فعضته غصب عنه كتم ضحكته وهو ساكت وهي عماله تعضه اجمد وهو ساكت وبيتألم بعدت وكشرت وطبطبت على كتفه:انا وجعتك.....معلش طيب....
اوتار مستغربة بس سيباهم وواقفة مستنيه عز لما يفوق
غرام:سراج
سراج.....
عشق مرقباهم وعمران جنبها متعصب:شوفي احنا في اي وهو سايبها ازاي
عشق كلمته بهدوأ:هو اكيد اللي حصل مضايقه ومأثر عليه وابوه تعبان وبنتك نازلة ضرب وعض فيه يعني بأني منطق بتغلطه
عمران:اسكتي بس انتي متعرفيش لسة متخانق معاها وعمال يزعقلها وهي ساكته وبعدين تقوله متزعلش بنتك مش طيبة دي غبيه
غرام مكشره ولكمته في كتفه تاني وهو مقدرش ميبتسمش بصلها وخدها في حضنه:خلاص معلش حقك عليا خلاص
غرام ابتسمت وشبت اتعلقت في رقبته ودفنت راسها فيه
عشق بصت لعمران:لو هي عنيدة وهو عنيد مين اللي هيساعد التاني انهم يتجمعوا زي مهي بتسامحه هو بيعديلها يا عمران عشان علاقتهم تستمر فدورنا اننا ندعمهم مش نفرق بينهم هو عصبي وعنيد ويمكن مغرور بس معاها حاجات كتيرة اتغيرت صدقني...
عمران:انا مش عايز افرق بس عايز اتطمن عليها معاه
عشق:صدقني مصلحتها انها تبقى معاه هيواجهه متاعب كتيرة انا معاك بس هما قدها ليه؟عشان هما دايمآ بيساندوا بعض....
عمران بصلها وابتسم وخدها في حضنه:صح دايمآ انتي صح
عشق ابتسمت:ودايمآ انت بتفهمني....
عمران ابتسم
سراج بص لغرام بحب وهمس بإستفزاز:بس بردو مفيش حاجة اسمها صاحبي
غرام:بس لو كلمني اقوله اي؟؟
سراج:قوليله جوزي قالي متكلميش ولاد
غرام:وافرض انه زعل؟
سراج بيحاول يتمالك اعصابه:لو زعل بقى يا روحي يتفلق ولو فضل يكلمك قوليلي وانا بنفسي هاجي اصالحه
غرام:بجد؟؟
سراج:اممم بجد طبعآ
غرام ابتسمت وهي مش ملاحظة ابتسامه سراج الخبيثة
الدكتورة داخلة لعز وخطفت النظر لأيان وعمران لاحظ:هي الدكتورة دي تعرفك؟
ايان هز راسه بنفي:شوفتها لما كانت بتعالج فلورا
عمران:امممم
عشق:اي بتشأله ليه
عمران هز راسه بنفي:عادي شوفتها بصتله
عشق:اممم هي متجوزة
ايان رفع حاجبه:وانا ايش عرفني دكتورة هفضل اسألها انتي متجوزة ولا لا
عشق:انت الواحد ميعرفش ياخد ويدي معاك في الكلام يا اخي
الدكتور اتطمن على عز وسمحلهم بالزيارة واوتار دخلتله وكلهم برا قرروا يسيبوهم يتكلموا شوية
عز فاق واول مفتح شاف عيون اوتار اللي غرقانة بالدموع ابتسم وبصلها فتح ايده وهي حضنته بحذر:انت....كويس؟
عز ابتسم بتعب:كويس..انا كويس
اوتار:انا كنت هتجنن عليك كنت حاسة نفسي توهت اتأكدت انك ملجأي الوحيد اول مرة تبعد عني كدا ابقى عايزة اترمي في حضنك ومعرفش يا عز احساس صعب
عز باس ايدها:حقك عليا يا اوتاري حقك عليا يا حبيبتي سامحيني...
اوتار ابتسمت وبصتله:انا طبعآ مسمحاك
باست ايده وخده وجبينه وهي ضامه ايده بين ايدها
عز ابتسم وغمض عينه بإرهاق
اوتار فضلت جنبه والباب خبط واتفتح دخل سراج والباقي واتكلم عمران:اي يا اوتار
اوتار:اتكلم كلمتين ونام
عمران:متقلقيش هو هيتحسن انا هروح اشوف بابا بقى
اوتار هزت راسها بإيجاب
خرجت شافت سيف ومالك جايين وقفت قدامهم:عمالتوا اي
سيف:متخافيش هما هيتحاكموا وهيتعاقبوا اشد عقاب
مالك ابتسم:هما لسة هيتعاقبوا دول حاليآ شايفين النجوم في عز الظهر
سيف:طمنيني عز عامل اي يا اوتار
اوتار:هو بقى احسن العمليه نجحت
مالك:طيب احنا هنشوفه
اوتار هزت راسها بإيجاب وراحت تشوف سليم
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ايلين ابتسمت:طيب هتفضل قاعد جنبي كدا
چيمس ماسك ايدها وقاعد يتأملها:اول مرة اعرف ان امي حلوة وقمر كدا
ايلين ابتسمت:انت بكاش اوي بطل بكش وروح للحلوة اللي شايفها فيا
چيمس ابتسم:طيب انا هروح للحلوة واجيلك تاني يا جميل
ايلين ابتسمت:ماشي يا سيدي
ابتسم وخرج راح لفلورا اللي كانت نايمه مسك ايدها وهو بيلمس وشها بحنان فاقت بفزع ودموعها نزلت
چيمس قلق:اهدي يا فلورا دا انا چيمس
فلورا بصتله وبصت حواليها:انا فين....انا كنت معاه...كنت مع كرم...
چيمس بيهديها:اهدي خلاص من النهاردا مفيش كرم ومفيش اي حاجة تستدعي انك تخشيها خلاص كرم انتهى من حياتنا
فلورا:انا مش فاهمه اي حاجة
چيمس ضمها ليه:مش مهم خلاص كل حاجة خلصت وانتي بخير وهتبقي دايمآ معاها يا كل حاجة حلوة في حياتي انا حياتي اصلآ انتي وامي
فلورا بصتله وهي مبتسمه
چيمس ابتسم وقرب يبوسها الباب اتفتح بعد
سراج دخل وبصله بحده:احنا في مستشفى فأتلم
چيمس:مراتي على فكرآ والناس بتخبط قبل متدخل
فلورا خدودها احمرت وسراج بص لچيمس بحدة وقعد جنبها:قلبي عامل اي
فلورا ابتسمت:حلو
سراج:مطول عمره حلو متغيرش
فلورا ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
سراج ابتسم وباس خدها وضمها:الحمد لله حمدلله على السلامة عليكي...لورا تسمحيلي اسألك سؤال واحد وتجاوبيني بصراحة
فلورا هزت راسها بإيجاب
سراج:لما سافرتي مع الواد ده كرم كان معاكوا
چيمس بصله بغضب:اولآ انا مش عيل زي اللي متجوزها فمتقولش واد ثانيآ انت مالك
سراج اتعصب ومسكه من رقبه قميصه:چيمس اتلم عشان انا مسيطر على اعصابي ومتنساش اني رائد قبل مكون اخوها فاااهم
چيمس بعد ايده بعنف وزأه:ومش مقبول منك اي تطاول في الكلام
فلورا:ممكن كفاية انا تعبانه لو عايزين تتخانقول اتفضلوا برا..
سراج بصله بغضب وبقى يتمالك اعصابه:اي يا فلورا مجوبتيش
فلورا:اه يا سراج كان معانا...
سراج بص لچيمس بغضب:ومحاول يتطاول عليكي او يلمسك وانتي مكنتيش شايفه
چيمس اتعصب وبصله
فلورا بصت لچيمس ولسراج وغمضت عينها بضيق:لا
سراج وچيمس بصولها
سراج:لا؟
فلورا:لا...محصلتش حاجة زي كدا لأن جوزي كان معايا
سراج بصلها وبص لچيمس بتقدير:اممم تمام...
خرج وچيمس بصلها وقعد قدامها
فلورا بصتله وهي مبتسمه:اولآ انا قولتله كدا عشان فعلاً انت مسمحتش بحاجة زي كدا ثانيآ هو سأل وانا عامية بس لما هو اتجرأ وحاول يقربي انا كنت مفتحه...مكذبتش
چيمس ابتسم وضمها ليه:انا عارف...عارف يا حبيبتي
فلورا ابتسمت وهي دافنة راسها فيه
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سليم:عز فين؟؟
اوتار بصتله:عز كويس واحنا سيبناه يرتاح وجينا نشوفك
سليم غمض براحة:الحمد لله انه بخير
اوتار:طمنا عليك
سليم:الحمد لله بخير
احلام مسكت ايده وهو بصلها وابتسم قرب ايده من شفايفه طبع عليها بوسة وابتسم
احلام ضمت ايده بين ايدها وطبعت بوسة عليها
عمران بمناغشة:طب نتهوى احنا ولا اي طيب
سليم:بس يلا اسكت
ضحكوا واوتار انسحبت من وسطهم راحت عند عز وعينها عليه من ورا الإزاز وهي بتفتكر
Flash back
اوتار:خلاص بقى صدقني مفيش حاجة
عز:انا عارف اني وعدتك.....بس صدقيني غصب عني كان نفسي اعملك فرح ...بس...
اوتار:عز انت بتتكلم في اي انت فاكرني زعلانة؟؟انت وعدتني بيوم فرح بس انت خليت كل ايامي فرح....
عز بصلها
اوتار باست ايده:صدقني اللي بتفكر فيه دا مش صح
عز:انا بحبك تعرفي كدا انا فعلآ بحبك وبموت بموت فيكي...
اوتار ابتسمت:وانا بموت بموت بموت فيك
عز ابتسم
اوتار:ها بقى قولي بتفكر في اي؟
عز:بفكر فيكي متيجي نسافر
اوتار:عز انت عندك شغلك وانا عندي العيال
عز:نسافر يعني اخدك انتي والولاد ونسافر انا عايز اشوفك واشوفهم دايمآ بخير انا مليش غيركوا انتو اصلآ انتو كل حياتي
اوتار ابتسمت وهزت راسها بنفي:وانت كل حياتنا يا احلا واطيب واغلى بابا في العالم
back
اوتار عينها دمعت وهي متضايقه انه نايم كدا
حست بأيد على كتفها لفت
حور ابتسمت ومسحت دموع اوتار:اهدي مش الدكتور طمنا عليه اي الحب دا كله دا
اوتار بصتلها والدموع في عينها :انا مش متعودة عليه...مش متعودة عليه كدا نايم وتعبان هو حتى لما بيبقى تعبان كنت ببقى جنبه...
حور:طيب اهدي طيب هو هيبقى كويس اهدي
حضنتها وبصت لأدهم اللي واقف بيتابعها بصمت وابتسمت وهو بادلها الأبتسامه ومشي اداها ضهره وغمض عينه بألم
اوتار بصتلها وشافت ان نظرها موجه لأدهم بصتلها بإستفهام
حور:انا بحبه....وقولتله اني بحبه وهو رفضني...ورفض حبي....رفضني....خلاص مبقاش عايزني
اوتار غمضت بضيق:انا مش عارفة مين عندنا بالغباء دا انتي غبية يعني منتظرة انه يقولك بحبك وانتي وافقتي على اخوه انتي غبيه يا حور؟؟
حور:انا مش عارفة يا ماما انا ازاي وافقت مش عارفة مع اني كنت حاسة وقايلة اني مبحبوش
اوتار هزت كتفها بإستغراب
ادم:مبحبهاش
ادهم بصله:اي
ادم:اللي بتفكر فيها انا مبحبهاش....
ادهم بصله:انا مبفكرش في حور
ادم بصله بترقب:ومين قالك اني اقصد حور تؤ مش فاكر اني ذكرت اسمها
ادهم بعد نظره وقضب حواجبه بضيق:حسيت انك ذكرتها بس مقصدش انا بجد مقصدش
ادم:حصل اي لما كنتو سوا؟
ادهم بصله:محصلش حاجة
ادم:مقالتلكش حاجة
ادهم:هو تحقيق ولا اي قولتلك مفيش حاجة وقولتلك مبحبهاش ومش
ادم قاطعه:انا مش هكمل معاه لأني واثق اني مبحبهاش
ادهم:خلاص بقى سيبها لصاحب نصيبها...
خرج بضيق وسالم لاحظ ضيقه وخرج وراه:ادهم في اي
ادهم ابتسم:ولا حاجة يا بابا ولا حاجه
سالم:انت متضايق عشان حور
ادهم بصله:حور؟
سالم:انا عارف انك بتحبها بش
ادهم بتهكم:اممم والله انت كمان عارف وروحت خطبتها لأدم لا بجد حلو
سالم:افهم ادم طلبها انا كنت شاكك بس كنت هقوله اي وانا بس شاكك انك بتحبها وانت متكلمتش
ادهم:لا اتكلمت مين قالك اني متكلمتش اتكلمت بس الواضح اني اتأخرت انا اتأخرت اووي
سالم:ادهم
ادهم:محتاج اريح انا هروح على البيت هات المفتاح
سالم مدلع المفتاح بتاع البيت نزل وحور شافته نازل نزلت وراه واوتار نادتلها مردتش اتضايقت من تصرفات حور
ادهم واقف على الطريق وبيوقف عربيه
حور مسكت ايده:ادهم
ادهم بصلها
حور:انت رايح فين؟
ادهم:مروح يا حور
حور بصتله ووقفت قدامه وهو بعد عينه عنها واقسم في سره انها لعنه حلت على قلبه لفت ايدها حوالين رقبته وهي بصاله ومسكت وشه خلته يواجه وشها وهمست بحروفه بصوت خافت:ادهم
ادهم بصلها وبعد ايدها:احنا في الشارع وتصرفاتك دي مش مقبوله
حور وهي بتأكد على كل حرف:بحبك
ادهم بصلها وهو مركز في عينها
حور:خلاص بقى سماح
ادهم هز راسه بنفي: انا مش زعلان منك عشان اسامحك
.....: ايوا يا عم الله يسهله في الشارع طب منا عندي شقه متيجي ومش هكلفك كتير حور بعدت ايدها عن رقبه ادهم واتكسفت
ادهم لكمه وزأه: انت اتجننت ولا اي متلم نفسك
....: انت اتجننت يلة بتمد ايدك عليا انا دا انت وقعت اهلك سودة
ادهم ركله بعنف وضربه بغل: طيب اخرس بقى وغور من هنا
زأه بعنف: مشوفش وشك تاني
..... بصله بغضب وبعد
ادهم بص لحور بغضب:عجبك كدا ارتحتي
حور ابتسمت:اومال لو كان ضربك كنت عملت اي
ادهم:طب يلا اطلعي على فوق بشعرك ومنظرك دا اطلعي على فوق
حور:طب بطل العقل الصعيدي دا
ادهم:عقل اي يختي؟ مش عجبك؟ ولا انتي يعجبك الصايع بس
حور بصتله
ادهم حس انه غلط واتنهد:اطلعي يا حور وسيبيني في حالي بالله عليكي يا شيخة سيبيني في حالي
حور:انا عارف انك بتحبني
ادهم ابتسم بسخرية:يا فرحتي لا بجد يا فرحتي انتي عارفة ومع ذلك وافقتي على ادم؟وهو عارف ومع ذلك طلبك؟ماما عارفة ومع ذلك مقلتش!بابا عارف ومع ذلك قال على ادم؟؟عمي عز تقريبآ لاحظ ومع ذلك وافق؟.....بس لا انا بجد خلاص بطلت.....وهحترم اوي وجودك معانا كمرات اخ لأني ولا خاين ولا ندل ويا ريت تبعدي عني لأني بجد مبحبكيش ابعدي عني يا حور ارجوكي بقى كفاية عشان انا تعبت
حور عينها دمعت:كان غصب عني محسبتهاش صح والله ومش هوافق
ادهم:دا شيئ يرجعلك وربنا يوفقك انتو استغنيتوا بس انا اللي دلوقتي مستغني.....
مشي وهي واقفة دموعها نزلت مشي من جنب المستشفى وهي مسحت دموعها وطلعت وهو مراقبها رجع يشوفها وهي طالعه اتطمن انها طلعت واتنهد بضيق وقف تاكسي ومشي
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ادم وقف قدامها:انتي روحتي وراه؟
حور بصتله:وانت عايز اي
ادم:انتي بجد مبقتيش تحبيني
حور:وانت مبتحبنيش انت عندت في ادهم مش كدا
ادم بصلها وحاول يبرر:حور انا
حور بسخرية:تؤتؤ متخفش انا مش هعتب عليك عشان انا متخيرش عنك يا ادم انا كمان عندت مع قلبي لما وافقت عليك
جت تدخل الممر اللي موجودين فيه عليتهم وقفها صوته:حور ارفضيني عشان انا مبقتش عايز ارتبط سيبيني انتي قبل مسيبك
حور بصتله بإستغراب
ادم:انا عارف اني غلطت كتير وفي حقك بالذات انتي وادم بس تصرف ادهم حسسني اد اي انا حقير وواطي....بس لأول مرة حبيت....يمكن يكون دا عقاب ليا حبيت واحدة مش هتعبرني اصلآ
حور بصتله بإستغراب:مين؟
ادم ابتسم:تعرفيها...شروق
حور ابتسمت بذهول:انت بتتكلم بجد؟
ادم استغرب:واي اللي يصدم...اه حبيتها في اي؟
حور ابتسمت ومسحت دموع اتمردت ونزلت:لما تقدملها وتتجوزها هتعرف
ادم:لا بجد في اي
حور:بيتهيقلي هي الشخص المناسب ليك صدقني اتمسك بيها ومش هتندم يا ابن عمتي
ادم ابتسم وهز راسه بإيجاب:حاضر افهم من كدا انك مسمحاني
حور هزت راسها بإيجاب:اه مسمحاك....بس لو اتجوزتها
ادم:الله انتي اتحمستي اكتر مني
حور ابتسمت:جدآ...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ادهم:رايح على البيت يا اكرم في اي
اكرم:يبني مبقتش بشوفك متيجي انا في كباريه*****
ادهم:مليش انا في الكلام دا
اكرم:اي يا دوما شكلك زعلان متيجي تروق عن نفسك وصدقني هتفك اسألني انا يا باشا
ادهم:يا عم قولنا مليش في الكلام دا من امتى وانا باجي معاكوا
اكرم:يبني في اي انت محبكها اووي كدا ليه مأخوك كان بيجي ولا هو من بيت تاني يعني
ادهم:ملكش فيه وابعد عن دماغي بقى
قفل في وشه وطلع على شقتهم ريح على الكرسي وغمض عينه وهو مجهد:وبعدهالك يا ادهم لازم تنساها هتبقى مرات اخوك لازم متفكرش فيها يا ادهم انت مش خاين ولا حقير....ارجوك شيلها من دماغك انسى..بس ازاي ازاي هنسى ازاي هجبر نفسي اني انسى بس يا رب.....يا رب انت عارف نيتي نسيهالي....
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سالم:يعني اي
حور:يعني انا مش موافقة عليه
سالم بص لأدم
ادم:و انا كمان....
حور:مش عيزاه
ادم:وانا كمان
حور:فأعذروني اني مش هقدر اكمل معاه
ادم:وانا كمان...
حور بصتله وهو بصلها وابتسموا وابتسامتهم اتحولت لضحك
اوتار:انتو بتتكلموا بجد ولا بتهزروا مش فاهمه؟
ادم:انا هفهمكوا احنا مش شايفين بعض مناسبين وسبق واتكلمنا في الموضوع دا...ف احنا مش مناسبين خالص نبقى مخطوبين او ازواج او نكون عيلة حتى...لكن مناسبين نبقي اهل ونحب بعض كأسرة واحدة وكل واحد يشوف حياته
حور ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
ادم:ويسعدني يا بابا اطلب منك تخطبلي
سالم:تااااني تاااني
ادم :والله المرة دي بجد المرة دي ولا انا بعند مع حد ولا عشان غروري المرة دي انا حبيت وطبيت فعلآ
حور ابتسمت:ويسعدني يا عمو سالم اني اطلبك منك تجبر ابنك يتجوزني عشان هو فاكرني مبحبوش
سالم بإستغراب:ابني؟
اوتار بصتلها بحدة وغضب
حور بخجل:ادهم
تالين ابتسمت بذهول والكل كان سعيد:بجد
ادم:انتو مفرحتوش كدا لما طلبتها للدرجة دي كنا مش متناسبين
سليم هز راسه بنفي:تؤتؤ خااالص
ادم ضحك:طب الحمد لله خلصنا
حور بصتله بحدة:ادم
ادم بتراجع:قولت خلصنا مش خلصت عيب عليكي
ضحكوا واوتار سحبت حور:تعالي معايا........
#استودعكم_الله
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة التاسعة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الاخيرة أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .