رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة الثانية والثلاثون 32 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 32 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 30 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق مريم نصار الفصل الثاني والثلاثون

الحلقه ٢٦ ج 2

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

بعد الصبر جبر .
ورُب ضارة نافعه .
ولو اطلعتم ع الغيب لاخترتم الواقع .
______________________________________

بسم الله نبدأ .

عوده للوقت الحالي.....

بعد شويه . ف الطريق .

آدم مراد : سايق العربيه واخد تيم معاه. وشايفه تايه وسرحان ومصدوم وساكت. وركن العربيه. وقال ايه ياتيم مش هتفهمني ؟

تيم : رفع عينيه ل آدم وبصله كتير كأنه سرحان ..

آدم مراد : شاف دموع متحجره ف عيون تيم ..وقال مين كامليا دي ياتيم ؟

تيم : بيأس وخيبة امل . دمعه نزلت منه غصب عنه . وقال ف اللاوعي دي مراية مريم .

آدم مراد : كشر عينيه . وقال مراية مريم؟ مش فاهم حاجه؟

تيم : دخل ف عالم تانى ..ونسي آدم تماماً . واتكلم . بتوهان .
. مريم؟ وابتسم بفرحه. مريم محدش لمسها هههه ايوه محدش لمسها .
.عارف انا كدا مش عايز حاجه تانى . حتى لو مبتحبنيش مش مهم صدقنى .

.انت متعرفش انا فرحان قد ايه .لما مريم تعرف انها ...؟ ههههه احلا خبر سمعته ف حياتى .
(خبر يشبه الجنه ).
اصل مريم متستاهلش كدا ابدا . دي ملاكي . ملاك ع هيئة بشر .
.انا ع قد ما انا زعلان إن مريم مبتحبنيش .. ع قد ما انا فرحان اوي ليها .
. تعرف مريم دي تشبه قوس قزح بالوانه وجماله الل بيخطف .
.وبعدها كمل بحزن. وقال بس لما مريم تعرف الحقيقه كدا هتبعد عنى وهترجع لل بتحبه . انا مش عارف ازاى هقدر اعيش من غيرها.
بعد مافرحت انها من نصيبى . كانت امنيتى إن ميرو تحب تيم ..

آدم مراد : بيسمع تيم بتركيز . وفهم كل حاجه. وضحك بصمت ع عشق تيم . وافتكر نفسه زمان لما كان مفكر تيم بيحب ارين . وربت ع كتف تيم وقال . تعرف ؟

تيم : فاق من شروده. وانتبه .وبص حواليه . شاف نفسه ف العربيه ..وبص ل آدم ف نظره معناها انا جيت هنا ازاى ؟

آدم مراد : حس بيه لانه اكتر من عاشق . وقال ميرو اختى مش بتحبك ياتيم ..

تيم : غمض عينيه بوجع كبير جدا ..وسكت ..

آدم مراد : كمل بمكر . ميرو اختى عشقها ليك عدى المدى يا.....دكتور ..

تيم : فتح عينيه بصدمه كبيره جدا وقلبه بدء بالنبض من تانى ودقات مختلفه وخفقان .ودقات مسموعه . وبيتنفس بصوت مسموع . وقال ا.انت بت ...بتقول ايه يا آدم؟

آدم مراد : هههههههه .. وشغل العربيه . وقال يدوبك نروح عشان نلبس وانت كمان تلبس يا ..عريس هههه وهقولك ف الطريق كل حاجه . بس قبلها قولى مين كامليا مراية مريم دي ؟

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه ..فيلا زياد جمال ..

زياد : ماكى ابنك ياسو فين؟

ماليكه : ف الجنينه نزل البيسين ياحبيبى . بس الل مزعلني بيقولى مش جاي الفرح .. وهيبقى موقف وحش منه .
.انا مش عارفه ماله امبارح وانهارده . حابس نفسه ودلوقتي بقاله ساعه واكتر ف الميا. كدا هنتاخر ع الفرح . باقى 4 سعات بس . ولسه مجهزناش..

زياد : ابتسم بتمثيل . اهدى يا حبيبتي وهنوصل قبل الميعاد إن شاء الله وياسين هيروح الفرح متقلقيش. انا نازل ل ياسو .. ونزل .

ياسين : ف البيسين . ومخنوق وكل مواقف ميرو بتيجى قدامه . وبيجاهد ينسى لان كدا حرام ومينفعش مجرد التفكير ف حاجه بقت محرمه عليه . وكل مايفتكر يعافر برفض الفكره ..

زياد : بحزم .. مش كفايه كده ياحضرة الظابط؟

ياسين : فاق ع صوت ابوه . وبصله وسكت ..

زياد : بجديه . ايه هتفضل كدا لحد امتى .مش هتفوق بقى ؟

ياسين : خرج من الميا . وقال انا كويس يابابا..

زياد : بصوت جهوري . لأ ياكابتن انت مش كويس . انت حسستنى إن خلاص نهاية الكون .
وكمان بتهرب ومش عايز تروح الفرح .
. ايه مش هتفوق لنفسك . انا عمرى ما ربيتك ع الضعف ده.؟
. امك كل يوم بتسالنى ابنك متغير . وانا اكدب عليها.
. اختك لاحظت بُعدك عنها وقالت ياسين مبقاش يسأل عليا. حتى الشركه بطلت تجيلى لما تكون فاضي . ايييه؟ ياحضرة الظابط ؟ اومال لو مكنتش ف شرطه كنت انتحرت ؟

ياسين : بابا انا......

زياد : بنفس النبره . انت هتدخل دلوقتي وتغير هدومك . وتلبس احسن بدله . وتقنع نفسك ومن دلوقتي انك عمرك ما حبيت نهائى. وبرضو تقنع نفسك أنك ف يوم هتقابل الحب الحقيقي الل بجد . انت فاهم يا ياسين ؟

ياسين : هز راسه .فاهم يابابا ..

ف السنتر .

البنت : يلا يا عرايس عشان تلبسو الفساتين

ليليان : قامت بحماس ممزوج بخجل ومبسوطه جدااا ..

تمارا : قلبها بيدق وقامت ومحرجه ..

البنت باستغراب . فين انسه مريم ؟

آرين : مريم بتصلي العصر جوه ..

البنت : بابتسامه . تمام . حضراتكم هاتصلو قبل ما تلبسو ..

كلهم ف صوت واحد صلينا الحمد لله ..

البنت اخدت ليليان . وتمارا وطلعو فوق ..

چود : واقفه قدام المرايا . وبتختار الوان الميكب الل هتحطها ..

آرين : انتى بتعملى ايه؟ انتى هتحطى ميكب .

چود : بتأكيد .. طبعا يابنتى دى أول فرحه ف العيله . يعنى لازم اكون طالعه صاروخ . ههههه.

آرين : بتذمر . امم يابختك بابي مش موافق ..

چود : ههههه طيب اكيد معروفه إن عمي فهد يرفض .

آرين : بغيظ . وانتى عمو فارس وافق ؟

چود : لأ محدش يعرف . انا هحطهم أمام الأمر الواقع . امم هيزعقو شويه بس عادي مشي حالك .

آرين : بقلق . بلاش ياچود تحطى حاجه زي كده من غير علم عيلتك عشان متعمليش مشكله .

چود : بكبرياء . يابنتى انا خلاص اخدت قراري ومفيش ف الدنيا حد يقدر يخليني أتراجع ..

فون چود رن . وكان مصطفى . وآرين شافت الاسم وقالت بعدم فهم . تيفا؟ مين تيفا ويعنى ايه؟

چود : قلبها دق . وقالت بتوتر .. دي واحده صحبتى ثوانى وراجعه واخدت الفون وجريت ..وردت . الو .

مصطفى : الو چودي .

چود : بتمثيل . ايوه مين معايا ؟

مصطفى : سماح كوبايه . ايه ياعم فيلم الابيض والاسود ده . انتى عبيطه ..

چود : بغيظ مكبت .انا عبيطه ياهبل .عرفتك من عبطك والله ..

مصطفى : عتلاق كدابه . يابت منا ببعتلك راسايل ع الواطيس من نفس ذات الرقم .

چود : اتكسفت واتغاظت منه .

مصطفى : ايه كوثر كلت لسانك هههههههه .

چود : بغيره . نعم كوثر مين دي ..

مصطفى : ايوه الغيره الجامده دي . و ده تعبير مجازي عادي يعنى انا عمرى ما حب غيرك ياچودى .

چود : قلبها دق. وقالت بغيظ انت متصل ليه أنجز عشان عايزه اقفل ؟

مصطفى : هقولك يسلام . بس كدا . انا متصل عشان عرفت من كيمو أنك ف السنتر مع ليليان .

چود : بتريقه . وانت مالك انت..

مصطفى : بنفس النبره . وانا مالى؟ ده انا مالى ومالى ومال العيله كلها .
.اسمعى يابت عارفه لو شوفتك ف الفرح وحطه اى حاجه ع وشك هلعبلك ف وشك . هخليكى كوثر تو انتى فاهمه؟

چود : حست بغباء . وقالت . بهمس انا بت؟ و كوثر تو ؟
.وزعقت وانت مال اهلك انت . تطلع مين انت عشان تقولى اعمل ايه ومعملش ايه؟
.انا هحط وميكب كامل كمان . يلا غور ياض من هنا ومش عايزه اشوف رقمك تانى عندي سلاااام.

مصطفى : بغيره . اقسم بالله العظيم ياچود لو لقيتك ف الفرح حطه حاجه ماهتعرفي وقتها انا هعمل ايه؟ انا مجنون وانتى عارفه . ولا يهمنى اى حد .وبلاش تشوفي الوش التاني ..

چود : بعند .. هحط يامصطفى . وانا بقى عايزه اشوف هتعمل ايه ..وزعقت كبيرك اييه تعملوووو يالا انت ؟

مصطفى : قام وقف بغيره وقال . اقسم بالله هبوسك قدام كل الناس .

چود : اتخضت وشهقت بصوت عالى.. وقالت . تب....تبو......

مصطفى : ايه اتشليتى ياحبيبتى . لأ واسمعى الباقى بقى .
لما اعملها قدام الكل ؟ . وقتها هقول ل ابوكي يكتب كتابنا عشان استر ع الل حصل . فاهمه ولا لا . وع فكره ورحمة جدي الغالى انا مبهظر . ولو مش مصدقه اعمليها وشوفى ..وقفل المكالمه ..

چود : فتحت عينيها بصدمه كبيره . ومش مصدقه ..
وهمست يابن المجانين ..

------------------بقلمي مريم نصار.

عند محمد عزيز .

تيم : بعد ما عرف من آدم إن ميرو بتحبه هو وبس .كان هاين عليه يحضن الناس كلها .
.وكان من أسعد الناس . والضحكه مرسومه ع وشه. وفكر ازاى يعوض ميرو عن الوجع الل شافته .. وجاتله فكره . وطلب من آدم أنه ينفذ كل حاجه هيقوله عليها.

ودلوقتي : تيم بيلبس واكتر من مبسوط حرفيا. وفونه رن وكانت كامليا.

وشه قلب ١٨٠ درجه وصك ع اسنانه بغيظ كبير . لكن بص قدامه بتوعد وقال حسابك معايا هيكون معنوي مش جسدي ياكامليا . اصبرى عليا. واخد نفس عميق ورد عليها بهدوء . الو .

كامليا : من جواها هتموت وتعرف ايه رد فعل تيم بعد ما شاف ميرو ف الموقف ده . وردت بلهفه . الو تيم حبيبى اذيك وحشتنى اوى .

تيم : ههههه ع مهلك يا كامي خدي نفسك ..

كامليا : بفرحه . كامي؟ واو بجد انت عمرك ما دلعتني قبل كده.

تيم : بمكر .اصلى مبسوط اوى انهردا .

كامليا : بغيظ. مبسوط؟ ليه؟

تيم : بخبث اصل ميروووو ..........

كامليا : قامت بلهفه وغيره. ايه مالها ميرو .حصل معاها حاجه؟

تيم : قبض ع ايديه بغضب مكبت .وقال لأ . وانتى عايزه يحصل معاها حاجه ياكامليا؟

كامليا : انتبهت وكحت بتوتر احم . لأ .ا.انا .ا.نا ....اصل انت بتقول مبسوط . قولت يمكن هتتجوز ولا حاجه؟ وضحكت بصمت بشماته..

تيم : ابتسم بتوعد . فعلا ميرو هتتجوز . وأنهردا ياكامليا ..

كامليا : ايييييه؟ هتتجوز طيب اززاى؟ مستحيل

تيم : بغيظ مكبت . ليه مستحيل ؟ انتى ف حاجه حصلت عشان تعترضي ع جوازها كدا ؟

كامليا : ضغطت ع شفايفها بغيظ ولخبطه .وقالت بتلعثم .ا.ه .. احم لأ لأ ابدا . وا....وايه يعنى الل هيخلينى اعترض . ا.انا بس استغربت لانها مش مخطوبه ..

تيم : بص ف المرايا وابتسم وقال .. اصل انتى متعرفيش إن ميرو جوزها ده بيعشق التراب الل بتمشي عليه .
.وبيتمنالها انها تشاور بس. اصله بيعشقها من زمان جدا ٨ سنين وحطى عليهم الضعف ياكامي ..

كامليا : قبضت ع أيدها بكُره كبير . وصكت ع أسنانها بغيظ كبير وقالت ااه وهي بقى وافقت عليه بسرعه كدا ؟

تيم : ههههه بقولك بيدوب فيها . لأ وكمان دي هي بتعشقه . ومش هتتخيلي مين الل جمعهم مع بعض؟

كامليا : بتركيز وغيره. مين ؟ مامتها؟

تيم : بيرش برفان وقال تؤ . وبص قدامه بشر كبير وقال .. الل جمعهم اكبر عدو للعريس .متخيله .
بس العريس وعد أنه هيدمره . امممم الله يكون ف عون الخصم ده . اصله عبيط اشترا عداوه ببلاش . عارفه هيعمل ايه؟

كامليا : بلعت ريقها بتوتر. وخافت للعريس ده يعرف الل عملته فيها . وقالت ايه ؟

تيم : من بين أسنانه بتوعد . مش هايخيله يشتغل ف اي مكان ف مصر . وهيلغي شهادة المهنه بتاعته. وهيدمرو أصله كتب نهايته بايديه ع ايد (الهلاك) ..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا العدوي .ف اوضة آدم مراد

آدم مراد : بيلبس . و آركان اتصل عليه. ورد .الو يبنى .

آركان : بزهق .. الو ياعم آدم . والله حرام عليكم المشوره الل انا فيها دي .

آدم مراد : أنجز عملت كل الل قولتلك عليه . مفيش وقت. وتيم عايز كل حاجه تكون زي ما طلب .

آركان : ياعم انا خلصت. بس معلش يعنى الدكتور تيم اتفاجئ أنه هيتجوز انهردا ؟
ماهو من اسبوعين بيرتب ف كل حاجه. وبعدين دي طلبات تاخد يوم كامل .

آدم مراد : بحزم . اخلص قولى هببت ايه؟

آركان : حاضر حاضر . انا اتصلت ع بابا وهو قالى. مالكش دعوه انا هظبط كل حاجه ل تيم وميرو . ورحت معاه. ووصلتله الحجات الل انت سلمتهالى . ووقفنا مع العمال وخلص ورجعنا ع البيت. وبابا دلوقتي بيلبس عشان يدوب نطلع ع السنتر.

آدم مراد : هز راسه تمام. وقفلو ..
وآدم بص قدامه بحيره . وافتكر . انه أول مارجع ع البيت شرح لجدو . ولكن جزئية ميرو والشقه مقلهاش لأن تيم طلب منه كدا. علشان كرامة ميرو .

.وقال لجدو انا هتصل ع ياسين عشان نظبط شوية حجات لتيم وميرو. طلبها مننا ..
آدم : رفض وقاله بلاش ياسين .. وآدم ربط الأحداث ببعض . تيم قال ميرو بتحب غيرو. وجدو قال بلاش ياسين ؟ امممم انا كدا فهمت .. وكمل لبسه وخرج ..

...
ف جناح آدم ..

مريم بتلبس ..

آدم : بيتكلم ف الفون . ايوه يابيتر . انت فين يبنى ؟

بيتر : ايوه يا آدم انا لسه داخل البيت حالا اهو . هاخد شاور وهطلع ع القاعه لانى مش هلحق العرسان .

آدم : بهدوء. يعنى كان لازم حوار العربيات ده؟ ما العربيات كتير وجاهزه .

بيتر : هههههههه ياض انا ماشي ع العهد . زفيتك انت وولادك . وكمان هعملها مع احفادك ..
وعشان دلوقتي مش هلحق. انا بعت ال٣ عربيات مجهزه ومتزينه ع السنتر. وهتبقى مفجأه للعرسان. الف مبروك يصحبى .

آدم : ابتسم الله يبارك فيك ياحبيبى. منتاخرش بقى انا خمس دقايق ونازل .

بيتر : تمام .مع السلامه .

آدم : قفل والإبتسامه ع وشه ..

مريم : ايه ياحبيبى ماله الاستاذ بيتر ؟

آدم : قام وقف قدامها وقال . بيتر مصمم ع العربيات هديه للعرسان . ٣ عربيات لاموزين . وهيبعتهم ع السنتر ..

مريم : بابتسامه ماشاء الله تبارك الرحمن .

آدم : ابتسم بحب . ورفع دقنها وباسها برقه . انما ايه الجمال ده . انا بحسد نفسي عليكى .

مريم : هههههههه . خلاص يا آدم احنا كبرنا ..

آدم : لف وشها للمرايا . ووقف خلفها وضمها لقلبه. وقال كبرتى فين؟ انتي اصغر من بناتك وحقيقه مش كدب .

مريم : حطت راسها ع كتفه . وابتسمت بحب كبير . ربنا يديمك تاج فوق راسي يا آدم ..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه ..

كريم : لبس وخرج .. ومتحمس جدا . وقلبه مبسوط .

وآريان : لبس وخرج .. وف قمة السعاده .

تيم : لبس وف الطريق. وسايق وقلبه أول مره يحس بالسعاده دي ..وقال وعد منى انى هقدملك السعاده . واكون آدم يامريم ..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف نفس الوقت ..

فيلا الجبالي .

رؤوف : قاعد ع كرسي ملكي فخم جدا وحاطط رجل ع رجل . وفاتح اللاب توب قدامه . وعينيه ع الكاميرات .. وقال بأمر ها ياعاشور . اتصلت ع الصحافه؟

عاشور : حضرتك أمرت اتصل اول ما العرسان يوصلو القاعه حضرتك .

رؤوف : مط شفايفه اممم ايوه ايوه. انا قدامى اهو القاعه . بس مفيش حد وصل هناك ..

عاشور : الجارد سالم ياباشا قال إن آدم العدوي وكل العيله خرجت وراحو ع السنتر .. يعنى نقدر نقول كمان ساعتين كدا ياباشا . ويروحو القاعه.

رؤوف : ابتسم بخبث. ولا وهتتفضح يا آدم ياعدوى. وع ايدي ..

صوت من عند الباب. للأسف ياباشا خطتك اتكشفت ..

رؤوف : اتعدل بدهشه ..

عاشور : طلع المسدس ووجهه ع الشخص الل واقف عند الباب .

رؤوف : كشر عينيه ..انت مين؟ وازاي تدخل هنا؟

= انا فاعل خير يا رؤوف باشا ..

عاشور : كشر عينيه وقال أنا شوفتك قبل كدا . بس مش فاكر . انت مين ؟ وانطق قبل ما اقتلك مكانك ..

= انا اسمي شاهين ..شغال جارد خاص عند آدم باشا العدوى ..

رؤوف : بصدمه . اييييه؟ انت شغال عند عدوي اللدود وجاي لحد عندي . وتقولى فاعل خير؟

شاهين : دخل ووقف قدامه وقال . انا قولتلك فاعل خير . ولو مش عاوز تشتري خلاص اعتبر انى مجتش . وخليك قاعد فاتح اللاب توب لبكره . سلام وجه يخرج ..

رؤوف : بغيظ. استنى عندك ياجدع انت ..

شاهين : وقف ولف ليه وقال . شاهين . أسمى شاهين يا باشا ..

رؤوف : بغيظ . انت جاي ليه؟ وايه الل انت عايز تقوله؟

شاهين : انا ف الحقيقه. ليا تار عند آدم باشا . وشغال معاه من زمان . ودلوقتي هو بيثق فيا. ولما لقيته كشفك قولت بس فرصتى . ابيع ليك . وانت تشتري ..

رؤوف : بعدم تصديق . وايه الل يضمنلي انك بتقول الحقيقه ؟ مش يمكن آدم هو الل بعتك بنفسه عشان توقعنا؟

شاهين : هههه ياباشا. ده حتى انت عارف إن مش دي دماغ آدم باشا خالص . وبعدين. هو هيبعتنى ليك ازاى؟ وهو اصلا هيبعتلك هديه انهردا الساعه ١٠ بليل ..

رؤوف : بلع ريقه بخوف وبص ع عاشور .

عاشور : قرب من رؤوف . وهمس انا مش مطمن ياباشا . وكمان خايف لايكون بيقول الحقيقه . وازاى اتكشفنا ؟

رؤوف : بتوتر. ل شاهين طيب قولنا تعرف ايه؟

شاهين : قبل ما اقول .. انا عايز ٣ مليون ..

رؤوف : نعمممممم انت اكيد مجنون . انت بتساومني ياحيوان انت .انت مش عارف بتتكلم مع مييين؟ دا انا ادفنك هنا .

شاهين : والله ياباشا انا مش بساومك . انا واحد عندو معلومات ليك مهمه جدا . وانا بصراحه خدام الل يدفع اكتر . ولو انت مش موافق خلاص اعتبرني مجتش ولا قولت حاجه..

رؤوف : بتفكير . امممم طيب قول الل عندك . واما اشوف هتثبت ولائك ليا ازاى ؟

شاهين : انحنى ليه باحترام .تحت امرك ياباشا . وعشان تعرف انى صادق معاك .
انا هقولك .. سيادتك فاتح اللاب توب . ومنتظر فضيحة العدوي قدام الدنيا كلها . وخصوصاً ان فرح أحفاده انهردا . وإن الحكومه تقبض عليه هو وابنه زين وحفيده آريان ..بتهمة الإتجار ف المخدرات ..

..احب اقولك إن آدم باشا . مراقبك من زمان . وكمان انت من اسبوع طلبت كمية كبيره من المخدرات . وحطتيها امبارح ف مخزن من مخازن العدوى . وبالاماره ف صندوق شبه البضاعه . ف كونتينر ٢٧ ولا انا غلطان ؟

------------------بقلمي مريم نصار..

ف السنتر ..

كل عروسه لبست وجهزت.

ميرو : لبست الفستان واستغربت . لانه ده الفستان الل قاسته قدام تيم . ولما سألت البنت قالت إن الفستان التاني كان فيه غلطه . ورجعناه وجبنا ده. وميرو صدقت.

ليليان : لابسه فستان جميل جدا. وكانت قمر. ومتوتره .

تمارا : ملاك وجميله جدا . ومحرجه جدا ..

آرين : لبست الفستان وكانت تشبه عالم ديزني وكانت فاتنه بجد .رينو الصغيره فعلا. والكل انبهر بيها وبجمالها ..

وحياة وكارما وتوتا لبسو وقاعدين مع بعض.

چود : لبست فستان احمر . والحجاب وقاعده . وكانت زى القمر .. لكن متوتره من تيفا ..

آرين : ايه ياچود . انتى لبستى وليه محطتيش ميكب؟

چود : اتخضت وافتكرت تهديد المجنون . وقالت بتوتر. لأ . احم انا اقتنعت بكلامك ومش هحط ميكب. احم .

آرين : ابتسمت فعلا انتى كدا قمر بجد .

چود : بغمزه .انا برضو الل قمر . اومال انت ايه ياقشطه انت . يلهوز ع الجمدان .

آرين : ههههههههه بيئه ياچود جدا .

چود : بخبث .تفتكرى آدم هلبس بدله ولا كلاسيك؟

آرين : اتوترت .وقالت بلخبطه . احم . مع....معرفش .احم تعالى ندخل للعرايس نشوفهم .

چود : رقصت حواجبها وقامت ..واتحركو .

آرين : شافتهم وانبهرت وقالت بسم الله ماشاء الله . ووووااااااووووو . بصي ياچود تيما تخطف العقل ازاى؟ جميله اوى اوى بجد ..

چود : صفرت .اوباااا ياجودعان كفايه جمال بقى .

آرين : هههههههه وانبهرت واااووو لي لي او ماي چاد ليليان هتجنن كريم بجمالها .

چود : واتكا . اقسم بالله حاجه كدا جامده جامده يعنى .

آرين : هههههههه انتى رهيبه .وشهقت بانبهار اكبر. وقالت وهي متنحه. چود . بصي ع ميرو .

چود : بانبهار ماشاء الله . اوبااا ايه ده انا هيغمن عليا . ميرو شبه الملايكه. ميكب اب خفيف مع حتة فستان يهبل . والعا معاك يادكتور تيم . خربانه يابا..معاك حته جاااااامده جمدان السنين ..

آرين : بنفس الانبهار . بصراحه ميرو خطفت قلبى انا شخصيا. وبجد ملاك فعلا . ماشاء الله. ده تيمو هيغمى عليه بجد ..

چود : تعالى نتصور معاهم . قبل العرسان ما يوصلو عشان يدوبك ..

آرين : تعالى ..واتصورو مع بعض كلهم . وتالين جت عليهم يابنات . ابيه كريم وأبيه آريان وصلو ..

ليليان وتمارا . يتنفسو بحرج ومتوترين جدا ..

ميرو : قاعده ومنزله وشها وساكته ومش حاسه الفرحه ولا اللهفه. جسد من غير روح ..

كل العيله وصلت قدام السنتر ومتجمعين. ف انتظار العرسان. والكل انبهر بالعربيات بتاعة العرسان ..

جه كريم : بلهفه واخد لليليان الل اتجنن من جمالها وخرج من السنتر.

ودخل : آريان وشاف الل خطفت قلبه اكتر واكتر . واخدها وخرج من السنتر .

------------------بقلمي مريم نصار.

تيم : اخيرا وصل . وكان ف قمة جماله . والقريب والغريب مبهور بيه.

نور : تنحت وقالت محمد ابنك بيضحك اخيرا. وفرحت جدا ..

محمد : ضحك بسعاده . الحمدلله يانورى . وانا بقى كان وحشنى ضحكتك هههههههه..

تيم : راح وقف قدام آدم وبص ليه بشكر كبير وامتنان اكبر وباس ع أيدو .

آدم : ربت ع كتفه واخدو ف حضنه . وقال ميرو امانه بين ايديك وانا واثق وع يقين انك هتحافظ عليها..

تيم : ف حضنه . ورجع لطبيعته الل جواه هيقوله قدام الكل .
. وقال بصوت مسموع للكل .. وعد من تيم عزيز أنه هيكون ل مريم العدوى . نسخه مصغره من آدم العدوي التانى ..

الكل ضحك بفرحه من وعد تيم . ونور ومحمد فرحو جدا .

مريم : ضحكت بدموع السعاده لما سمعت وعد تيم .
واخدته ف حضنها.

وبعد كده سلم ع مراد ووعده تانى. وفريحه الل بتعيط من الفرحه . ونور ومحمد .

وسلم ع آدم مراد بحب كبير . حبيبى يا آدم شكرا جدا.

آدم مراد : عيب يادكتور . والف مبروك..

تيم : سلم ع فهد. شكرا جدا يا فهد تعبتك معايا

فهد : ربت ع كتفه ياريت كل التعب ف الفرح ..

تيم : بسعاده . عملت كل حاجه زى ما انا عايز ؟

فهد : ههههه لأ . لانك جاهل . وانا بقى عملت كل حاجه ع طريقة الفهد ومتقلقش هبهرك ..

تيم : ههههههههه ربنا يستر ..

تيم : رفع عينيه للسنتر . واخد نفس عميق . ونفخ بتوتر . من اول لقاء واعتراف .
. وقال مريم تستاهل مفاجاءه تفرحها. وطلع يجري ع السلم بحماس. وكل الشباب بتصفر .

------------------بقلمي مريم نصار.

تالين : قاعده جمب مريم وقالت ابله مريم. انتى جميله اوي . انتى حوريه بجد .

ميرو : اول مره تبتسم وضمت تالين لحضنها. وانتى جميله اوى اوى ياتوتا. وهتوحشيني اوي .

تالين : طيب انتى ليه مش واقفه تشوفى نفسك ف المرايا زي ابله ليليان وابله تمارا ؟ ممكن تقومي لو سمحتى انتى جميله اوي اوي يا ابله ..

ميرو : حاضر ياحبيبتى. وقامت وهي تايهه وضايعه

ميرو : قامت وقفت قدام . قدام المرايا وشافت إن الفستان جميل جدا عليها . لكن الحزن كاسي ع ملامحها .

تيم : دخل السنتر . والبنت بتقدم ليه بوكيه الورد . واخده .. وادخل بتوتر.

آرين : سقفت بطفوليه تيم جه يابناااات ..

تيم : ابتسم . ل آرين. وقال اذيك ياا...... ومكلمش وشاف ميرو ف المرايا ورغم الحزن الا انها اخترقت قلبه .. وقلبه دق بسرعه وتنح من جمالها.ومن جمال اول فستان شافه عليها . وجابه ليها من يومين .. وقلبه هيطلع من مكانه وهمس مريم ..

آرين : سقفت بفرحه والله قولت انك هيغمى عليك من جمالها. ههههه .

تيم : شاف ميرو مغمضه عينيها بوجع كبير وزعل جدا عشانها . . وقال ل آرين امسكي الورد ده يا آرين.

آرين : اخدت البوكيه. ومتابعه تيم الل راح بسرعه عند ميرو ..وفتحت عينيها بانبهار وشهقت لانه بيشيل ميرو . وصورت بسرعه اللقطه دي فيديو .

ميرو : سمعت آرين .وقلبها دق بخوف .وغمضت عينيها بتعب لأن الل جاي صعب جدا عليها.
.ولكن فجاءه شقهت بصوت عالى لانها اتشالت من ع الأرض . وغمضت عينيها من الخضه . وفتحت تشوف مين شايلها وشهقت بصدمه ..تيم؟ ..

تيم : شالها بين ايديه وبص ف عينيها وقال بحُب .. عمر تيم الل جاي يامريم ..

ميرو : قلبها بيدق بقوه .. واتوترت جدا . وبتترجف ومش فاهمه حاجه . وحاسه انها بتتخيل لأن الل سمعته ده عمره ما يحصل ..

تيم : شايلها . وقلبه بيدق وشاف حالة الصدمه الل ع ملامحها . واتجرأ وقرب من وشها وباس جبينها بحب كبير وقلبه هيطلع من مكانه . لانها اول مره..

ميرو : جسمها اتشد . واترجفت وبتتنفس بسرعه. وحست انها عطشانه .. من هول المفاجأة والاحساس الل هي فيه . وجت تتكلم صوتها راح خالص .

تيم : شاف توترها الكبير . ونزلها قدامه .

ميرو : بتترعش . وكانت هتقع لورا لانها رجليها مش شايلاها .

تيم : لحقها وشدها عليه وايدو ع ضهرها. وبص ف عينيها وشاف دموع مكبوته. وجمع كل قوته وقال .عايز اعترفلك بحاجه مهمه جدا ..

ميرو : ..........ومش عارفه تتكلم تيم قريب منها جدا ..

تيم : شافها تايهه . وقرب وباسها من جبينها بحب كبير جدا . وغمض عينيه وقال بعشق ...
( انتى أساس حكايتى) ..

ميرو : اتصدمت .. ورفعت عينيها ليه . وبتنهج بسيط ومش مستوعبه واقنعت نفسها انها بتحلم . ودموعها اتجمعت ف عينيها.

تيم : شاف نظرتها ولمعتها .. وزعل علشانها . وقرب من ودنها وهمس تانى حاجه. انا آسف . وعايز اعترفلك .. انا بحبك وبعشقك وبموت فيكى .

ميرو : حاسه انها هتقع . و غمضت عينيها ودموعها نزلت بتعب وافتكرت انه بيشفق عليها لانها مغتصبه .. ومش مصدقه ..وهمست بوجع. كفايه لو سمحت.

تيم : قرب من دونها و بنفس الهمس . انا جبتلك حقك ولسه . والحادثه دي كانت لعبه مش اكتر . ومفيش حد .......وقبض ع ايديه بغيره . لكن كمل علشان يشوف الفرحه ف عينيها .
.مفيش حد لمسك . وده كان لون مش اكتر . وسكت وصك ع اسنانه بغيظ مكبت ..

ميرو : رفعت عينيها بسرعه بزهول كبير جدا جدا . ورايحه يمين وشمال بعدم تصديق . ا.انت بت....بتقول ايه؟ تيم انت بتقول ايه ؟

تيم : قلبه وجعه عليها . ومسح دموعها . وقال . انا بقول الحقيقه يامريم.
.والل حصلك ده بسببى أنا . ودي كانت خطه اني اشوفك كدا واشك فيكى ونفترق بس مستحيل ابعد عنك خطوه انا عارف انك زعلانه منى لانى جرحتك .. أنا اسف . انا بجد اسف . صدقينى الموقف كان اكبر منى ..

ميرو : مزهوله . وقلبها دقاته مسموعه . و بتنهج بسرعه من الدهشه ومش مصدقه . ومسكت ايد تيم بترجي . وقالت بعياط .وآمل حلفتك بالله تقول الحقيقه . ا.انا......وعيطت.

تيم : مسح دموعها هششش . بس اهدى وانا هفهمك كل حاجه بعدين . آرين وتالين واقفين. وابتسم وكفايه دموع . انتى عروسه . وزى الملاك . والملاك مابيعيطش ..

ميرو : ف حالة صدمه ..ومش مصدقه. وبصت ف عينيه وساكته. كأنها بتقوله انا مش فاهمه ولا مستوعبه انا بحلم ..

تيم : مسك كف أيدها وباس عليها وقال بحبك ..والله العظيم بحبك ..

ميرو : تايهه ..............وف حالة صدمه مؤقته من هول الخبر ورجليها مش قادره تقف عليها وبتترجف ..

تيم : ابتسم . ننزل عشان اتأخرنا ع السيشن .؟

ميرو : لسه بصه ف عينيه ومبتردش ..............

تيم : حس بيها . وأنها مش مستوعبه كل الاخبار الجميله دي .. وابتسم . ومره واحده رفع ايديها حوالين رقبته .وقال حرم تيم عزيز ملكه تتشال وبس. وبعدها شالها بين ايديه. وخارج بيها من السنتر .

ميرو : ايديها حوالين رقبته ..لسه باصه ف عينيه وهي حاليا ف اللاوعي . ومسلوبه تماما . ومش مستوعبه . تيم اعترف بحبه ؟ انا محدش لمسنى؟ ا.اناااا......؟

آرين : خرجت بسرعه وراه مع تالين. ومش مصدقين إن تيم العريس الوحيد الل شال عروسته ...عكس كريم وآريان ..

الكل : واقف قدام السنتر .. وفجاءه الكل اتصدم حرفيا . وتنحو .

تيم : شايل مريم بين ايديه بتملك وثقه كبيره ورافع راسه بكبرياء. كأنه بيثبت وبيقول للعالم كله. هذه خاصتى . وانتهي الأمر . -



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 32 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 33 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات