رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة الرابعة والثلاثون 34 | روايات مريم نصار

    نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 34 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 34 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق مريم نصار الفصل الرابع والثلاثون

الحلقه ٢٧ ج 2

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

اللهم رب السموات السبع ورب العرش العظيم ربنا ورب كل شيء فالق الحب والنوى ومنزل التوارة والإنجيل والفرقان أعوذ بك من شر كل شيء أنت آخذ بناصيته اللهم أنت الأول فليس قبلك شيء وأنت الآخر فليس بعدك شيء وأنت الظاهر فليس فوقك شيء وأنت الباطن فليس دونك شيء اقض عنا الدين وأغننا من الفقر
*(اللهُمَّ لا تجعلْنِي شَقِيًّا ولا محْرُومًا)*
*اللهم* اشفي مرضانا وعافي مبتلانا وارحم موتانا ياأرحم الراحمين. آٌمَيّن يَارٌَبٌّ العَّالِْمينٌ
______________________________________

بسم الله نبدأ .

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

آدم مراد : سايق وفجاءه فرمل مره واحده .

آركان : بعدم فهم. ايه يا آدم ف ايه ؟

آدم مراد : بيشغل ف العربيه ومش عايزه تشتغل. وقال العربيه عطلت.

آركان : اووووف ام اليوم ده . طيب وبعدين ..

آدم مراد : بحده انت شايف ايه يعنى . هصلحها وبعدين هنطلع ع القاعه .

آركان : اييييه؟ لا انا عايز اروح السيشن .

آدم مراد : هز راسه ..مش هنلحق.

آركان : بزهق . اوووف ام الحظ ده .

ياسين : ماشي بالعربيه وشاف آدم واقف بالعربيه . ووقف خير يا آدم ف حاجه ؟

آدم مراد : ابدا يا ياسو حاجه بسيطه وهصلحها . انت بس خد آركان معاك عشان مستعجل .

ياسين : تمام . تعالى يا آركان انا لوحدي .وهنتسلى.

آركان : تمام . يلا يا آرين ..

آدم مراد : بغيره انت عبيط يالا تركب مع ياسين ؟ انزل عشان ما عملهاش معاك .

آركان : بلع ريقه بتوتر .بس بابا .

آدم مراد : بصله بغضب . عايز تنزل انزل . آرين هتفضل معايا فاهم ؟

آرين : بتوتر .. آركان .. احم آدم ابن عمتو بس ياسين مش قريبي غير من بعيد يا آركان وخايفه من بابي .

آركان : بحيره .

آدم مراد : بصوت جهوري ياتنزل . ياقعد لما اصلح العربيه والراجل يمشي ..

ياسين : يبنى تعالى . انا مشغل ميوزك هيعجبك ..

آركان : محتار. لكن نزل . وركب مع ياسين ومشيو.

آدم مراد : ابتسم . وبص ليها ف المرايه . ممكن تنزلى وتيجى جمبى .

آرين : قلبها بيدق بسرعه واتكسفت . ونزلت بحرج كبير.

آدم مراد : نزل . وشافها بالفستان عن قرب . وجمالها مسيطر عليه .. وفتح ليها الباب . وركبت جمبه.

آرين : ركبت ومتعرفش برضه ليه بتتوتر كدا . ومش عارفه تحدد مشاعرها ..

آدم مراد : قفل الباب وركب جمبها .وشغل العربيه واتحرك ..

آرين : فتحت بوقها وعينيها . بزهول وقالت آدم العربيه.....؟

آدم مراد : بشبح ابتسامه. العربيه زى الفل .

آرين : طيب انت عملت كدا ليه؟

آدم مراد : قال عشانك . عملت كل ده عشان تكونى جمبي . يا آري ..

آرين : اتكسفت ونزلت وشها ف الارض بحرج كبير ..

آدم مراد : شغل ميوزك . رومانسي وكان اغنية عمرو دياب وماله لو ليله .. وقال اسمعى دى ليكى يا آري ..

آرين : بتسمع ومكسوفه جدا . وحاولت تخرج من الل هي فيه . وقالت بمرح انت هتغنى انهردا ف الفرح؟

آدم مراد : بصلها نعم؟ اغنى؟ لأ طبعا ..

آرين : بتقلدو . نحم اخنى لأ طبعا . بارد .

آدم مراد : فرمل مره واحده . قولتى ايه؟

آرين : شهقت بصوت عالى . وحطت أيدها ع قلبها . ايه يا آدم خضتنى . مقولتش حاجه ..

آدم مراد : بحده قووولتى اييييه؟

آرين : بلعت ريقها بتوتر . وقالت اه اسكت يا آدم اصل انا زعلانه اوى . اه والله .

آدم مراد : ابتسم ع توترها . وبص لعينيها وتاه فيها .وقال زعلانه ليه ؟

آرين : رفعت عينيها ليه وهتتكلم . لكن الصمت احتل المكان .
. ودقات القلب عرفت طريقها . واتكلمو بلغة العيون . وآدم معجب جدا بجمالها الفتاك الل أثر قلبه تماما ..

آرين : تاهت ف حب ال آدم . ورفعت أيدها بتوهان وحطتها ع قلبها الل بيدق . وقالت ف اللاوعي . آدم قلبى بيدق ..

آدم مراد : ف اللاوعي من ٨ سنين وقلبى بيدق علشانك يا آري .. وانتبه . احم . وبص قدامه انتى مقولتيش انتى زعلانه ليه.؟

آرين : ضغطت ع شفايفها بحرج كبير واتاكدت انها معجبه ب آدم . وقالت بزعل اصل بابي رفض انى اعمل ميكب خفيف ..

آدم مراد : بصلها بغضب واضح . نعم ؟ تحطى اييييه؟

آرين : بنرفزه . يووووه . انا زهقت بقى والله. اعاااااا.

آدم مراد : مسح وشه بايديه . وشغل العربيه. وقال بتهديد اسمعى عشان مقلبش الفرح انهردا . ممنوع تحطى اى زفت ميكب ده .

آرين : بغيظ لييييه؟ ليييييه ممنوع ؟

آدم مراد : طلع فونه . بصيلى ياارين .

آرين : بصتله .

آدم مراد : صورها . صورها جميله. وقال امسكى شوفى نفسك ..

آرين : بصت ف الصوره وقالت . انا عارفه إن دى انا .

آدم مراد : لا دى مش انتى . دى صورة اجمل بنت ربنا خلقها .
. يعنى ماينفعش تغيرى من شكلك لمجرد فرح والناس تشوفك فيه .
. واظن انتى عارفه انه حرام تمام ؟.ف اسمعى كلامى عشان تكونى مبسوطه . وتانى حاجه . حركات البنات ف الافراح دي مبحبهاش .

آرين : صكت ع أسنانها بغيظ كبير . ازااااى بقى ؟

آدم مراد : يعنى ممنوع نهائى تتنططى . او تطلعى ع الاستديج. انتى اخرك تسلمى ع البنات . وتقعدى يا اما ع تربيزتى يا اما جمب عمتو لارين . غير كدا مش مسموحلك تعملى حاجه تانيه ..

آرين : بتذمر . يعنى ايه بقى . انا مش هفرح ولا ايه؟

آدم مراد : لا طبعا هتفرحي . لكن بوجودي جمبك .

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه .. الكل وصل السيشن .

آدم مراد : وصل قبل فهد . وشاور ل آركان . ووقف معاهم .

آريان وتمارا بيتصورو . وكريم وليليان . وكل اخ مع أخته.

تيم وميرو . اتصورو وصورهم كانت مميزه جدا. لانها بين اول اعتراف وتيه من ميرو . ونظرات العشق والعتاب كانت واضحه جدا ف الصور . وزادت من جمالها .

كل الاحفاد اتصورو مع الامبراطور .

وكل عروسه اتصورت مع باباها. ومامتها .

فهد : اخد رينو وأتصور معاها صور رومانسيه جدا .

آدم مراد : يلا يا آرين روحي ل خالو فهد. .

آرين : من جواها مش عايزه تسيبه رغم أنها مضايقه منه . وقالت . آدم عندى سؤال مهم جدا.

آدم مراد : بص ف عينيها اسألى ..

.آرين : بمرح . هو إل اخترع الساعه ظبطها ع الساعه كام ؟

آدم : ابتسم . وشاف فهد جاى . وقال .. ظبطها ع دقة قلبى لقلبك وسابها ومشي.

آرين : تنحت اكتر .. وانتبهت وقالت خد يالا .. لاا مهو مش معقول كل شويه يقول كلمه ويجرى .

فهد : من وراها مين ده الل يجري يا آرين. ؟

آرين : اتخضت .. و اتوترت وقالت ابدا انا كنت بسال نفسي سؤال . احم ..

فهد : طيب تعالى عشان نتصور كلنا مع بعض . وحط أيدها ف دراعه وماشيين .

آرين : سألته بمرح . باابي هو إل اخترع الساعه ظبطها ع الساعه كام ؟

فهد : ههههه . حاضر هقولك . ظبطها ع دقة قلبى لقلب نجمتى .

آرين : همست بصوت واطي اايه؟ وقالت جواها . معقول آدم يكون بيحبنى ..

بعد شويه . فهد اتصور مع آرين .. وكانت سرحانه ف آدم ..

بعد الصور وكل حاجه . طلعو ع القاعه. وفهد اخد آرين و آركان معاه ..

العربيات ال٣ وقفو قدام القاعه . والعرسان نزلو . بطلب من فريق العمل . والعرسان دخلو جوه القاعه.

محمد : فتح باب العربيه واخد تمارا . وحط أيدها ف دراعه ووقف قدام الفندق ..

زين : فتح باب العربيه لليليان . ونزلت . وحط أيدها ف دراعه. ووقف ع باب الفندق ..

مراد : فتح باب العربيه لميرو ونزلت ووقفوا قدام باب الفندق ..

ميرو : استوعبت كل حاجه. ولكن حاسه انها لازم تسجد تشكر ربنا . حاسه ان ف حاجه نقصاها .

كل الضيوف وصلو . ما عدا همس .

الميوزك . بدء . وكل أب اخد بنته وداخل بيها الفندق .

تيم . واقف وقلبه بيدق بإحساس مختلف ومش مصدق إن حب عُمره بقى ملكه ف لحظه .

آريان : واقف وعيونه ع تمارا .

كريم : واقف وملهوف ع ليليانو ..

محمد : ماشي وقلبه بيبكى ع فراق بنته . وسلم تمارا ل آريان.

زين : بيضحك ع اللمضه لي لي لانها بتقوله عايزه ارقص معاك .

مراد : ماشي وشاف ميرو عيونها تايهه . وهمس وقال متقلقيش هو الل هيسلمك بنفسه لعريسك . واخدها . وراح لعند آدم . وحط أيدها ف ايد ابوه .

آدم : هز راسه بابتسامه . وحط أيدها ف دراعه وقال بهمس. اميرتي الصغيره الحلوه . ممكن تبتسم . واوعى تقولى ل أميرة آدم انى كسرت تانى قاعده عشانك .

ميرو : ابتسمت . ربنا يديمك ف حياتى يا بابا .

آدم : وانتى كمان ياروحي . وسلم ميرو ل تيم .

كل العرسان قعدو وكل عروسين ع بعد مسافة مترين من العروسين التانيين .

بيتر وصل وسلم ع آدم وطارق وجاسر وأشرف وباقى العيله.

مراد : قعد جمب فريحته . وتالين .

فارس : مع عيلته . وكل شويه چود تبص ع مصطفى تلاقيه بيضحك مع شباب العيله. وهي تبتسم ع ابتسامته الل بتحبها لكن متغاظه منه اوى .

آسر : قاعد مع عيلته . وعيونه عليها .

جاسر : شاف نظرات أسر ولف لجهة عيونه . وشاف حياة جمال . ولف وشه وابتسم . لانها نفس النظره زمان واتنهد بتمنى كبير ..

الفرح ابتدى . وكريم هو أول واحد وطلع ع الاستديج . واخد المايك . وغنى ل لليليان . أغنية حلم سنين تامر حسني .. والجو بقى مبهج والفرحه سيطرت ع الكل.
.والشباب طلعت ترقص مع كريم . وكريم . راح مسك ايد ليليان ونزل ع ركبه ونص قدامها وباس ع كف أيدها وهو بيغنى.

تيم : حاول يمسك ايد ميرو .

ميرو : قلبها بيدق وسحبت أيدها. وبصت ع فريحه وهزت راسها ليها تيجى .

فريحه : مراد ياحبيبى هاقوم اشوف ميرو وراجعه .

مراد : ماشي وانا هسلم ع رعد جاى هناك اهو .

فريحه : طلعت لميرو . ايه ياقلب مامي. عايزه حاجه؟

ميرو : مامي عايزه اطلع فوق شويه وهنزل .

فريحه : بعدم فهم ليه ياحبيبتى؟ عايزه تعملى حاجه .

ميرو : بحيره. ايوه .احم ايوه. وشويه وهنزل ..

تيم : بقلق. ف ايه يامريم ؟

ميرو : تجاهلته . لو سمحتى يامامى .

تيم : شاف العتاب ف عينيها . وشاف انه يديلها فرصه ترتب أفكارها .

فريحه : طيب ياحبيبتى تعالى قومي معايا . والميكب بتاعك عايز يتظبط . هبعتلك البنت ع الأوضه فوق ..

آدم مراد : جه بسرعه ف ايه؟

فريحه : مفيش ياحبيبى اختك عايزه تظبط الميكب .

آدم مراد : طيب خليكى انتى . وانا هاخدها . ومسك أيدها واتحركو .

وتيم : كان عايز يطلع معاهم . لكن محبش يضغط عليها .

والكل سأل . وفريحه قالت هتظبط الميكب . وبعتت البنت.

كريم خلص الاغنيه. والكل سقف . وشال ليليان ولف بيها كتير جدا .

ليليان : داخت وكلبشت فيه . وبتضحك .

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد كدا. آريان . باس ايد تمارا . واخدها معاها ووقف ع الاستدج . وغنى ل عمرو دياب . سلامك كله حنيه . وكانت روشه والجو بقى مبهج اكتر . والكل بيرقص من الشباب. ومحتلين الاستديج وكل واحد منبه ع حبيبته مترقصش ..

آدم مراد : طلع مع ميرو. . وقال انتى كويسه يامريم ؟

ميرو : ابتسمت بتمثيل. ايوه ياحبيبى انا كويسه جدا . انت شايف الميكب اتلخبط من العياط . هدخل الحمام . والبنت هتظبطلى كل حاجه وهنزل.

آدم مراد : طيب انا هستناكي هنا.

ميرو : لأ انزل انت عشان لو اتأخرت .

آدم مراد : شويه وراجعلك اوكي .

ميرو : تمام .

آدم مراد : ابتسم ليها. واتحرك .

ميرو : دخلت الاوضه وقفلت الباب بالمفتاح. وضحكت بدموع الفرح وسجدت ع الأرض مكانها وعيطت بصوت عالى وشكرت ربنا كتير . كتير جدا أنه كملها بالستر عليها.
.ودعت ربنا كتير ف سجودها. وفضلت ساجده شويه . وفاقت ع البنت وهي بتخبط . وقامت . ومسحت دموعها بسرعه . وفتحت الباب . والبنت دخلت. وظبطت المكيب وزودت ليها لمسات اكتر وكانت فاتنه.

ميرو : افتكرت كل حاجه . وافتكرت كلام تيم وانه كان مصدق ال حصل منها. وضربه ليها بالقلم .. لكن غمضت عينيها وضحكت بسعاده من اعتراف تيم بحبه ليها. وقالت ماشي ياتيم . هنشوف .

آدم مراد : طلع وخبط عليها ودخل . وابتسم بحب كبير من جمالها.

ميرو : رجعت لطبيعتها والسعاده والبهجه ملت قلبها. وحطت أيدها ف دراع آدم ونازلين.

تيم : شافها نازله بتضحك ومبسوطه. وجمالها زاد الضعف. وقام وقف . واتحرك كام خطوه ووقف قدام السلم .. ورفع ايدو ليها.

آدم مراد : حط كف أيدها ف ايد تيم. واتحرك ..

فهد : غمز ل آركان .

آركان : بسرعه اخد المايك . وحطه ف ايد تيم. وحط علبه قطيفه ف جيبه

تيم : مسك المايك . واخد ميرو ع الاستديج .وطلع العلبه القطيفه من جيبه ونزل ع ركبه ونص قدامها . وفتح العلبه ليها .

فهد : شاور لواحد وقاله دلوقتي..

الشاب : هز راسه حاضر يافندم . وكان ف بالون ابيض كبير جدا . وكان طاير فوق تيم وميرو . والشاب شد الشريط والبالون فرقع ونزل منه ورد احمر كتير جدا فوق تيم وميرو . ودى تانى مفجاءه ع طريقة الفهد . بعد الخاتم ال اشتراه ع زوقه لتيم .

ميرو : قلبها دق لما شافت تيم نازل قدامها وف ايدو خاتم الماس تصميم راقي ونادر جدا .
وشهقت بانبهار اكبر لما شافت الورد نازل عليهم ..و فتحت عينيها بانبهار كبير وضحكت بسعاده كبيره.

تيم : حس بفرحتها وابتسم بحب .وقال ف المايك . بحبك .

الكل صفر وضحك بسعاده وسقفو.

ميرو : حطت ايدها ع بوقها ومبسوطه الضعف . ايوه ياميرو كنتى عايزه اعتراف. واهو تيم قدام كل الناس اعترف بحبه ليكي .

تيم : لبس ميرو الخاتم. وباس ع أيدها وهو لسه ع ركبه . وقال ف المايك وهو ماسك كف أيدها.

وعُقِدَ قرآنُ قلبي ع قلبها فألبستهُا قلبي خاتم مودةٍ وإجلالٍ وثناء،
وألبستني قلبها تاج حبٍ واستثناء.. رضيتُ بها قدرا.وبعينيها وطنا وبحبها أمانا مُخلدا بحبك . انتى ملاك تيم عزيز.

الكل ضحك بسعاده كبيره .وسقفو بحفاوه.

ميرو : عيطت بفرحه كبيره جدا.

تيم : قام وقف قدامها. وبص ف عينيها وقال والله العظيم بحبك.

ميرو : بتتنفس بسرعه.

تيم : قدام الكل شدها لحضنه اول مره . وضمها لقلبه بحب كبير..وهمس تيم بيعشقك من زمان جدا يامريم .

ميرو : قلبها هيطلع من مكانه . وفرحانه جدا . ورفعت أيديها وكلبشت فيه وغمضت عينيها ..

------------------بقلمي مريم نصار.

الميوزك اشتغل. وهما ف حضن بعض. ورقصو سلو .
وتيم غنى ليها. أغنية بيهم كلهم لرامي جمال .

قُول حبيبي إنك معايا وجنّب منِّي
دي الحقيقة ولا حلم وطال شوية
والكلام الحلو ده بتقُوله عني
يعني فعلا دُنيتي رضيت عليّ
قُل حبيبي إنك معايا وجنّب منِّي
دي الحقيقة ولا حلم وطال شوية
والكلام الحلو ده بتقُوله عني
يعني فعلا دُنيتي رضيت عليّ.

الكل أتأثر ليهم .

آريان : اخد تمارا وحاوطها من وسطها ورقصو سلو .

كريم : اخد ليليان وحط أيديها حوالين رقبته ورقص معاها .

مراد : غمز ل فريحه. وضحكت وشدها من ايدها وطلع يرقص معاها. وزين وريتال .

مالك : اخد ساره ورقصو. وفارس ورودي .

ويوسف ومريم . وزياد ومليكا .

وكل كابلز بيرجع بذكريات زمان .

وفهد ابتسم ومسك كف أيدها وباس عليه وهمس ف ودنها . بعشقك يالاري ..

رينو : قلبها بيدق . وحطت راسها ع كتفه وقالت بعشقك يافهد ..

ميرو : حطت راسها ع صدر تيم لاول مره تحس بالأمان والاستقرار النفسي. وغمضت عينيها ف حضنه .

تيم : بيغنى ومتملكها ف حضنه ومبسوط جدا بيها. وكمل الاغنيه .

وَعد مني تعيش معايا سنين مَعِشتش زَيُهم أحلامك اللي حلمتهم
انسَى الحياة والدنيا دي وتعالى نِهرب منهم
ما بقتش عايز ناس خلاص جاء لي اللي بيهم كلهم
وَعّد مني تعيش معايا سنين مَعِشتش زَيُهم أحلامك اللي حلمتهم
انسَى الحياة والدنيا دي وتعالى نِهرب منهم
ما بقتش عايز ناس خلاص جاء لي اللي بيهم كلهم
يا اللي سايب ليّ رُوحك ومأمني
اللي فَاتك من الحياة هتعيشُه بيّ
وفي عيونك ألف حاجة مفرحني
والحياة بتزيد جمال لو بَصُوا ليّ
يا اللي سايب ليّ رُوحك ومأمني
اللي فَاتك من الحياة هتعيشُه بيّ
وفي عيونك ألف حاجة مفرحني
والحياة بتزيد جمال لو بَصُوا لي ..

------------------بقلمي مريم نصار.

بره الفندق. همس وصلت اخيرا. ومخنوقه من الكعب العالي.

ربيع : ده الل مربيها . وقال يابنتى ع مهلك . هي الدنيا طارت .

همس : بغيظ . بص ياعمو ربيع انت تسكت اوكي عشان أنا لو مش المنظر العام كنت قلعت الزفته دي .

ربيع : يابنتى مالها ماهي ماشيه مع الفستان اهو. انتى الل لازم تعترضي ع كل حاجه زي العريس كدا .

همس : وقفت اممم انت كمان عرفت. طيب انا راضيه زمتك . اقول للعريس هنعيش فين يقولى هسال ماما . يختى سماله كتكوت عين امه.

ربيع : هههههههههه .والله اول ما شوفته ماستريحتلوش

همس : شوفت بقى يعنى نظرتى صح .

ربيع : طيب يلا ادخلى صوت الفرح طالع بره اهو . وانا هستناكي ف العربيه. ساعه ياهمس يابنتى الله يكرمك .

همس : اوووف ياعمو ربيع. بص لو اتأخرت نام ف العربيه. اوكي. يلا باي . واتحركت وكانت هتقع. وقالت الله يحرق الكعب العالي. انا غلطانه . وداخله وبتتصل ع ساره. وقالت اكيد مش هتسمعنى ..

وفرحت اوي وقالت واوووو اغنية رامي جمال انا بعشق الاغنيه دي .

ياسين : شاف ميرو مستكينه ف حضن تيم اتخنق وقام بسرعه . وخارج .

همس : ماشيه بتتصل تاني. وفجأه اتكعبلت من الجزمه . وكانت هتقع . وصرخت بخوف لكن ياسين لحقها . ووقعت وتقريباً كانت ف حضن ياسين.

ياسين : اتعدل وعدلها معاها . وعيونه ف عينيها.

همس : غمضت عينيها ونفخت بتوتر ورفعت عينيها تشكرو. لكن شافت عينيه وسرحو . مع كلمات الاغنيه . وجزء من كاميرات الفيديو اتسلطت عليهم.

زياد : شاف ياسين وابتسم بصمت .

همس : بتوهان احم . ا.انا ..

ياسين : بتوهان ياسين . اسمي ياسين .

همس : ف اللاوعي . وانا همس . أسمى همس .

ساره : نزلت من ع الاستديج . وراحت عندها . هاى همس اتاخرتى ليه .

همس : بتوهات الجزمه ..

ساره : بعدم فهم ايه؟ جزمة ايه ؟

ياسين : انتبه . احم . وابتسم ع لخبطتها ..

همس : انتبهت . وكحت . وقالت اهلا مدام ساره . الف مبروك ..

ساره : الله يبارك فيكي حبيبتي . وبما أن ياسين موجود احب اعرفكم ببعض. همس ده ياسين جمال وخلص كلية الشرطه وهيتعين قريب إن شاء الله. يبقى إبن اخت جوزي مالك الصاوى .

همس : نزلت عينيها بحرج .احم اهلا أستاذ ياسين.

ساره : ياسين .اقدملك انسه همس المنشاوى. ومعايه ف مجموعة الصاوى من شهرين تقريبا . واتعرفنا ع بعض .. وهي انسانه رقيقه جدا.

ياسين : ابتسم اهلا وسهلا. تشرفت بحضرتك .

همس : الشرف ليا انا حضرتك .

ساره : تعالى بقى اعرفك ع مستر آدم العدوي مش ده حلمك .

همس : ابتسمت بحماس . اكيد طبعا. اخيرا هشوف الامبراطور . واتحركو .

الاغنيه خلصت.

وميرو : فاقت وبصت حواليها. واتوترت ووشها هينفجر من الاحراج . وبتترجف.

تيم : حس بيها . واخدها من أيدها تعالى اقعدى استريحى . عشان أنا محضرلك مفاجآه تانيه ..

ميرو : ............

ساره : رايحه عند آدم وقالت خلى بالك عمو آدم مابيسلمش عشان متحرجيش نفسك . اوكي ياهمس.

همس : بفرحه. والله شخصيه محترمه جدا . اوكي ماشي .

آدم : محاوط مريم. ومبسوطين بفرحة الاحفاد .

ساره : عمو آدم ..

آدم : تعالى ياساره.

ساره : ابتسمت. احب اعرفك همس رياض المنشاوي
وهي معايا تحت التدريب . وحلم حياتها انها تشوف حضرتك ..

آدم : ابتسم .اهلا اهلا يا انسه همس . اذيك ؟

همس : أنبهرت بشياكته وشبابه ماشاء الله . وقالت بتوتر . اهلا بحضرتك والله انا مبسوطه جدا انى شوفت سيادتك . حضرتك مثال مشرف لكل رجال الأعمال ..بجد .

آدم : متشكر جدا يابنتى. انتى بقى بنت رياض المنشاوى رجل الأعمال ف تخصص الموبيلات وشركة الاتصالات.

همس : بسعاده . ايوه حضرتك .هو يبقى والدي .

آدم : امم انسان محترم جدا .

همس : بسعاده ميرسي جدا لحضرتك.

ساره : طيب ياهمس . تعالى اعرفك ع عمو جاسر الصاوي . وكارما. واتحركو .

آدم : ابتسم . وبص ل مريم. ايه؟

مريم : ههههه ايه ياحبيبى؟

آدم : مش غيرانه ولا ف دخان ولا حاجه؟

مريم : ابتسمت بحب . امبراطور قلبى حافظ مكانته ف قلب اميرته. اغير عليك لما أحس أني لازم اغير . لكن دا انت بتكلمها وانت محاوطتي بايدك .

آدم : ابتسم. عمرى ماقدر اعملها ياقلب آدم . انتى ف منتصف الوريد .

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه : آرين قاعده مخنوقه. اوووف. بااابي .

فهد : حاوطها من كتفها نعم ياروحي .

آرين : بتذمر . بليز عايزه اطلب من حضرتك حاجه . انا ........

فهد : سمع ميوزك رومانسي . وابتسم . وقال موافق . وعشان بس متقوليش انى معقدك . ومد ايدو ليها . واخدها وطلع ع الاستديج . وجواها لوهله خافت من آدم وبصت عليه ملقتوش ف القاعه . وحمدت ربنا.

تيم : نزل وراح عند جدو آدم . واخدو وطلع بيه ع الاستيدج .

آدم : ابتسم . واخد ميرو وهيرقص معاها سلو.

تيم : اخد تمارا يرقص معاها.

وآريان اخد ليليان ورقص معاها .

مصطفى : جه جمب كريم. ايه يانجم كل واحد بيرقص مع أخته .تعالى ارقص معايا انا ههههههههه.

كريم : هههههههههههه الحمد لله عارفه نفسك يابيضه .

آدم : بيرقص مع ميرو. ومع ليليان وتمارا. وكانو مبسوطين جدا . والفرح ليه طعم خاص بوجود العدوي.

آدم : شاف آدم حفيدو داخل الفندق . وشاف آرين بتضحك ومبسوطه اوي مع فهد .
.وباس جبين تمارا وسلمها لمحمد عزيز . وراح اخد آرين من فهد . بطريقه لطيفه. وضحك ليها . وحط أيدها ف دراعه ونازلين . وقعدت ع الكرسي . وآدم دخل القاعه بيدور عليها وشافها قاعده بتضحك مع رينو .وهيلينا .

آدم : بص ف الساعه . وشاور ل رعد .

رعد : جه تحت امرك ياباشا .

آدم : همس عايزك تيجى معايا مشوار مهم .

رعد : كشر عينيه وابتسم شكله انتقام من بتوع زمان .

آدم : ابتسم بالظبط . يلا بينا.

رعد : تحت امرك . اتفضل يا باشا.

آدم : همس ل مريم . حبيبتى انا رايح مع رعد مشوار مهم وراجع. مش هتاخر تمام .

مريم : ربنا معاك يا حبيبي ..

آدم : قام وقفل الجاكت . وخارج . لكن اتفاجئ
ب طارق وبيتر ومراد وفهد وزين وزياد وآدم مراد . خارجين وراه

كلهم ف صوت واحد. رايح فين وايه الل حصل؟

آدم ابتسم ايه ياجماعه . رعد عايزني ف موضوع شخصي . يلا كله يدخل جوه .

طارق : مسك دراعه بقلق . ف ايه يا آدم ؟ مش بالعاده تسيب فرح احفادك وتخرج ؟

بيتر : قرب منهم . آدم اتكلم ف ايه واحنا معاك؟

آدم : ابتسم . ياجماعه مفيش حاجه . وانت ياطارق متقلقش عليا انت وبيتر . وانا عمري عملت حاجه من غيرك انت وهو ولا خبيت عليكم ؟

مراد : قرب من ابوه. بابا قولى لو ف حاجه حصلت.

آدم : هز راسه لأ متقلقش . وقولتلكم رعد عايزني ف موضوع شخصي . ولا ايه يارعد .

رعد : فعلا ياباشا . معلش ياجماعه خضتكم مره واحده.

آدم مراد : تمام كله يدخل وانا هقف هنا استناك ..

آدم : بتحذير . كله يدخل جوه مش عايز لعب عيال . يلا كل واحد جمب بنته واخته يلا .

كله اتحرك ..

آدم : لمح شاهين نازل من العربيه. وسأله . ايه كنت فين كدا ياشاهين؟ ومش موجود ليه من بدرى؟

شاهين : بتوتر. احم ابدا ياباشا انا اسف والدتى تعبت شويه . واتصلو عليا . ورحت اطمن عليها. محبتش أزعج حضرتك ياباشا .. آسف..

آدم : هز راسه تمام . والوالده عامله ايه دلوقتى؟

شاهين : هز راسه الحمدلله بخير .ياباشا .

رعد : اذيك ياشاهين؟

شاهين : انحنى باحترام . الحمدلله يارعد باشا .

آدم : اتحرك . وركب العربيه تعالى سوق يارعد .

رعد : تحت امرك .. بس ع فين ياباشا. ؟

آدم : بص قدامه. ع المخزن القديم ..

رعد : اتحرك وساق بسرعه ..

------------------بقلمي مريم نصار.

وبعد شويه وصلو المخزن .

هارون : شاف آدم ورعد وفتح ليهم باب المخزن.

آدم : دخل . وشاف عامر والجارسون بينزفو . وسابهم .

رعد : بص عليهم وقال يخربيتكم مين الل عمل فيكم كدا .؟

آدم : مردش . وقال للجارد بغضب .. افتح الاوضه دي يبنى .انت وهو .

الجارد : فتح الاوضه ...

وبعدها دخلو الاوضه. وكان ف الاربعه الجارد الل كانو عايزين يخطفو ميرو ويغتصبوها ويصوروها .

الجارد مضروب من آدم مراد ومخلص عليهم وبيثتغيثو.

آدم : بص عليهم . ف نظره طويله. وقال جواه بقى انت يارؤوق كنت عايز الاربعه دول يحطو راسي ف الارض وتقتل براءة حفيدتى .
.والدم غلى ف عروقه . وطلع مسدس وضرب عليهم كل الطلقات.

رعد : فتح عينيه بصدمه كبيره.

آدم : بصوت غضبان هارررووون ..

هارون : دخل بسرعه وسمع صوت صريخهم امرك ياباشا .

آدم : تاخد الأربع كلاب دول وتحطهم ف العربيه بتاعتهم .وتحط الشنطه الل ف عربيتى وتبعتهم هديه ل رؤوف الجبالى الساعه ١٠ بالظبط يكونو هناك . وسابهم وخرج من الاوضه.

هارون : تحت امرك ياباشا ..

آدم : شاف عامر والجارسون مرعوبين. وقالهم لسه دوركم مجاش .
. وزعق بغضب .. انا معنديش استعداد أضحى بواحد من احفادي عشان كلب زيك انت وهو .
.لأ انا ال هخلص عليكم بنفسي . يلا يارعد . وسابهم وخرج .

الجارسون وعامر . بصو لبعض . وجواهم رعب كبير ...

رعد : ماشي ومش فاهم حاجه.

آدم : فتح باب العربيه وركب بصمت .

رعد : طلع الشنطه ل هارون. وركب ومشي . وقال آدم باشا ممكن أسأل؟

آدم : اتنهد . كانو هيخطفو حفيدتى يارعد .

رعد : اتصدم ايه؟ طيب مقتلتهمش ليه ياباشا .

آدم : القتل مش طبعي يارعد . لكن مع الجبالى شكلى هعملها.
.انا ضربت كل واحد طلقه ف رجله وايدو وبعتهم رسالة تحذير للجبالى . ولو متعلمش يستحمل الل هعملو فيه بعد كده.

رعد : طيب ومراد باشا عرف ؟

آدم : لأ .. وده الل خايف منه أنه يعرف . او فهد . وقتها مراد وفهد ممكن يهدو الدنيا ..
وكمان خايف ع آدم حفيدى . انا خرجت الكلاب دول من غير ما آدم حفيدى يعرف لانه ناوي ع موتهم .وانا معنديش استعداد اخسرو .

رعد : هز راسه بتفهم . مراد باشا مش لازم يعرف بحاجه زي دي وكمان فهد باشا لأنهم بجد لو عرفو هتحصل كوارث . وربنا يستر . وإن شاء الله خير ..

بعد شويه وصلو القاعه.

. وآدم نزل ورسم الابتسامه . ودخل مع رعد وقعد . وشاف الكل بيرقص ومبسوط . وباس ع أيد اميرته وحاوطها من كتفها. وبص ف الساعه وكانت ١٠ وابتسم ..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا الجبالي ..الساعه ١٠ بالظبط .

عاشور : دخل يجري الحق ياباشا آدم العدوي باعت عربية الجارد بتاعنا .. ومضروبين بالنار ف رجليهم وأيديهم وبيصرخو .ومعاهم شنطه لحضرتك ..

رؤوف : بلع ريقه بخوف .

عاشور : جاب الشنطه وحطها قدام رؤوف الل خاف ورجع خطوه لورا . وزعق افتحها بعيد عني ياحيوان انت.

عاشور : خايف . لكن فتح الشنطه بحظر. ورجع لورا برعب كبير.

رؤوف : بص ف الشنطه وفتح عينيه بصدمه كبيره . وكانت راس شخص شبه رؤوف بالظبط ومصنوعه ومقطوعه والدم نازل منها ع اكياس الهيروين .

عاشور : شاف ورقه .واخدها بخوف .. وبيقراها لرؤوف . ومكتوب فيها .

( من الامبراطور.).

. تم عقد قران احفاد العدوي ..

ف مرحله ف حياتك إسمها مرحلة دفع الفاتوره لكل الأختيارات الغير مناسبه ف حياتك
وانت ليك فرصه اخيره . وبعد كده ماتلومش غير نفسك .. امضاء . آدم باشا العدوي .

------------------بقلمي مريم نصار.

ف القاعه .

ميرو : الجو والفرح الل حواليها وسعادة قلبها انها محدش لمسها . مخليها اكتر من مبسوطه . لكن ياترى هتسامح تيم؟

تيم : قاعد وكل شويه يحاول يتكلم معاها لكن هى واضح انها متوتره أو متجنباه مش عارف. وتيم بص لفهد ف اشاره ..

فهد : هز راسه ليه. وقاله ابدأ .

تيم : قام وقف. ومد ايدو ل ميرو . وقال ممكن تيجى معايا ..

ميرو : اتكسفت ولكن حطت ايدها ف ايدو وقامت معاه .

تيم : اخدها ع الاستيدج . ووقف قدامها وبص ف عينيها وساكت.

الكل انتبه وشافهم ومستغربين واقفين ليه كدا؟

فهد : باشاره للشاب . الشاب نزل سكينة الكهربا . والدنيا كلها بقت ضلمه. واتحول لاضاءه هاديه جدا .

الكل بيهمس ومش فاهم حاجه ..

فجاءه. شافو شاشة عرض كبيره جدا. والكل بص ع الشاشه . حتى ميرو . واستغربت.

ومكتوب حكاية تيم وميرو . وشافت اول جمله ظهرت ع الشاشه. (انتى أساس حكايتى) وقلبها بيدق بسرعه ..

بعد كدا بدأت ع الشاشه صور ميرو وتيم من وهما صغيرين مع بعض. ومراحل عمرهم وهما مع بعض .

وفهد رتب كل الصور مع شوية كلمات رومانسيه جميله .
.وتطور عشق تيم ل ميرو . وحط اغنيه ع الصور . وكانت رومانسيه جدا . والكل انبهر من جمال الصور مع الكلمات. مع روعة الإحساس.

تيم : عينيه ع ميرو . وشاف لمعة عينيها من الفرحه . وابتسم بحب كبير عشانها.

كل كابلز بيتفرج ومبسوط جدا .

مراد : للحظه قلبه دق بحنين كبير لبنته وصورها من صغرها لحد دلوقتي . ودمعه خانته ونزلت منه. ومسحها بسرعه . وابتسم بحب كبير ع عشق تيم ل ميرو .

طبعا الامبراطور . مبسوط جدا لما شاف حفيدته اخيرا مبسوطه .

محمد ونور مبسوطين جدا . ونور قالت بدموع الفرح فاكر البوم صورى انا وانت .

محمد : باس ع أيدها وابتسم .وقال طبعا. عشقتها منذ نعومة أظافرها ..

------------------بقلمي مريم نصار.

آرين : قامت بفرحه كبيره ولسه هتتنطط شافت الحارس الشخصي ليها . باصص عليها بتحذير .وبلعت ريقها بتوتر . وقعدت مكانها.

آدم : ظهر منه شبح ابتسامه .ع برائتها الل بيعشقها.

فهد : محاوط رينو وحطا راسها ع كتفه . ومتابع فرحة العرسان .

بعد عرض البوم صور تيم وميرو . اخر صوره كانت ل تيم ومكتوب عليها . ميرو ملاك تيم . بحبك يامريم .

وقبل ما الشاشه تقفل ومع رجوع الضوء تيم شال مريم ولف بيها كتير جدا..

ميرو : ضحكت بسعاده كبيره وحضنت تيم بفرحه كبيره جدا . وعيطت من فرط السعاده ومش مصدقه ان تيم بيحبها أوي كدا .

تيم : نزلها قدامه وضمها لقلبه عشان مش تدوخ .وبيضحك بسعاده لفرحتها.

مصطفى طلع ع الاستيدج بسرعه ومسك المايك وقال -------------يتبع


موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 34 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 35 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-