رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل التاسع عشر 19 | روايات مريم نصار

  نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 19 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 19 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل التاسع عشر


فصل ١٠ ج 2
رواية جريمة عشق 5
(مملكة ميراث العشق)

‏اللهم اجبر خاطري وخاطر كل من يقرأ
يا جبار السموات والأرض أجبرنا جبراً يليق بك ، جبراً أنت أهله ووليه برحمتك يا أرحم الراحمين ، اللهم ارزقنا في كل خفقة قلب فرحاً وحمداً وشكراً وفي كل طرفة عين طاعة وعوناً وعافية وحفظاً وسكينة ورزقا وأمناً وفي كل دعاء إجابة ورحمة وغفرانا.
================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.


بعد اكتر من أسبوعين..!!

آريان ف ألمانيا..واتصل ع زين..!!!

زين : ابتسم وقال اكيد جددو العقد.. ورد عليه..وقال بابتسامه.. طمني يادكتور مضيتو العقد..!؟

آريان : بغيظ كبير وخنقه كبيره.وقال بصوت عالي..مصيبه يابابا..مصيييبه..!!!

زين : قام وقف بقلق. ف ايه يا آريان..مصيبة ايه؟

آريان : بغضب..الشركه الطبيه رفضت تجدد العقد..

زين : فتح عينيه بصدمه..وقال بعدم فهم..ليه؟ دي شروطنا مفيش زيها..وكمان احنا معاهم اكتر من ٢٠ سنه. اكيد ف سبب...!!

آريان : من بين أسنانه..ايوه يابابا..ف شركه منافسه. مضت العقد مع الشركه..

زين : قعد مكانه..وقال طيب اهدا كدا..واحكيلى بقى ايه ال حصل عندك بالظبط..

آريان : مسح وشه وشعرو بايدو..وقال بخنقه..انا والاستاذ حامد..وصلنا ودخلنا الاجتماع. وطلعت الملف وقدمته للمدير الفني. عشان يمضي ويجدد العقد زي كل سنه ومعايا شنطة الفلوس..لقيته بيتأسفلي..وبيقولى سوري مستر آريان. احنا لغينا التعاقد مع شركتكم A-k-A ..
وأنهم بعتو لينا فاكس وكمان بعتو رساله ع ميل الشركه. أنهم بيعتذرو لفض بنود العقد مع شركتنا.. وإن آخر شحنه لينا عندهم ف المينا وهتوصل مصر بعد تلات ايام..
وانا اتكلمت معاه بحاول افهم ايه السبب أو ايه التقصير.وقولتله احنا بنمضي ع استلام الشحنه. وقبل ما الشحنه توصل الشيك بيكون مصروف عندك..قالى ف شركه مصريه اتفقت معانا ع نفس الاجهزه ولكن بسعر مغري..

زين : بيسمع بتركيز.وفتح اللاب توب.وكانت الرساله وصلت من خمس دقايق. وقراها بعينيه وهو بيسمع آريان..وقال... اسم الشركه دي ايه يا آريان..؟

آريان : بغيظ.. للأسف مش عارف..بس شعار الشركه.. H-A
زين : بإستغراب..H-A؟ مفيش شعار معروف بالاسم ده..

آريان : فعلا يابابا..اكيد دي شركه مصريه وغير معروفه. وواضح انهم عايزين يكبرو ع اسم اجهزتنا. وشعار مجموعة العدوي.. A-k-A
بس دي مصيبه يابابا..وهنرجع من الصفر تاني. حضرتك وبابا آدم تعبتو كتير جدا.لحد ما اثبتو نفسكم بجداره.. وإن اي مستشفى تاخد اي جهاز مننا وهما مغمضين.. دلوقتي احنا ف كارثه بجد..

زين : هز راسه اهدا يا آريان.وانا هتصرف..انت خد الملف ومتعملش اي حاجه. ومتتكلمش مع اي واحد فيهم. وارجع على الفندق انت وحامد..وانا بكره هكون عندك إن شاء الله..

آريان : هتعمل ايه يا بابا..؟

زين : بص قدامه..وقال..هتعرف بكره يابن زين العدوي..
بس حذاري يا آريان..حذاري جدك يعرف بالموضوع ده.جدك تعبان ومش حمل خبر زي ده.

آريان : صك ع أسنانه. حاضر يابابا..متقلقش حضرتك.. وقفل..

زين : اتصل ع السكرتيره..وقال بأمر وحزم..مش عايز اي مخلوق يدخل عندي وقفل..
وشبك ايديه تحت دقنه..وفضل يفكر اكتر من نص ساعه ف صمت تام..
ويحسبها ف دماغه!! وبعدها..اخد نفس عميق واتنهد..ومسح وشه بايديه ونفخ بخنقه.
واتصل ع الارشيف..وقال بحزم..ابعتلي كل ملفات الشركه الالمانيه للأجهزه الطبيه. من اول يوم بدأنا فيه شغل معاهم .لحد دلوقتي.وكل شحنه انا استوردتها من هناك.. وقفل..

واتصل ع مسؤول المخازن..وقال بأمر.. عايز جرد لجميع الأجهزه الطبيه..وتشوف الكميه ال عندي هتكفي قد ايه مسحوبات للعيادات والمستشفيات ال بتتعامل معانا؟ ونص ساعه تعرفني بكل حاجه مفهوم.. وقفل..

واتصل ع المهندسين الفنيين..وقال. الساعه ٣ في اجتماع مغلق.كل المهندسين يكونو موجودين.
.ومفيش حد يروح لأمر طارئ.. وقفل..

واتصل ع يوسف عزيز ف شركته..واتكلم بحده..الو ايوه يايوسف..سيب ال ف ايدك وتعالى حالا..

يوسف : استغرب نبرة زين..وقال مالك يازين.. في حاجه حصلت معاك؟

زين : بنفاذ صبر..لما تيجي هتعرف كل حاجه يا يوسف..
يوسف : بقلق..طيب حاضر..مسافة الطريق واكون عندك..
زين قفل..وبص قدامه..وقال بتهديد..انا هوريكو مين هو زين العدوي.وازاي تخلو بالإتفاق مع نفسكم.. من غير ما ترجعولي..!!!

بعد لحظات..

ريتال : دخلت بسرعه..وقالت بقلق..ف ايه يازين؟ ايه ال بيحصل؟ والشركه مقلوبه ليه؟

زين : بثبات..مفيش حاجه ياريتال..وانتي هترجعي على البيت دلوقتي مع الحرس.

ريتال : هزت راسها لأ لأ يازين..اكيد في حاجه حصلت..الشركه فيها حركه غريبه جدا من شويه..
.ياريت تقولي ف ايه؟ بالله متقلقني عليك..

زين : مسح وشه بايديه..وقال الشركه رفضت تجدد العقد ياريتال..

ريتال : بصدمه كبيره ايه؟ ازاي الكلام ده؟ دي شركه كبيره جدا..وليها اسمها ونزاهتها.. والأجهزة بتاعتهم الاولى عالمياً..
وعشان كده بابا آدم تعاقد معاهم..واحنا كملنا معاهم..وكل سنه بندفع فرق الزياده. وهما مبسوطين من تعاملاتنا معاهم..يبقى ليه يرفضو التجديد؟

زين : من بين أسنانه..هنعرف..كلها سواد الليل ونعرف كل حاجه..

ريتال : طيب يازين حاول تهدا.. وانا جالي ميل من شركتهم..
.إن آخر شحنه لينا اتحركت وع وصول بعد تلات ايام...وبعدين.تروح شركه تيجي عشره..

زين : هز راسه بغيظ.. لأ ياريتال لأ..الاجهزه ال بتنزل مصر من الشركه دي عليها اللوجو. شعار مجموعة العدوي. ال هو آدم خالد العدوي.. AـkـA وأهم المستفيات واكبر الأطباء واكفأهم بيتعاملو معانا وهما مغمضين لكفائة منتجنا. يعني كدا هرجع من الصفر من تاني.. لأني مش عارف كفائة اي شركه تانيه..ولسه ف إجراءات كتيره اوي..بس انا مش لازم اتسرع..ومحتاج ابقى لوحدي عشان اعرف افكر..

وبصلها بتنبيه..ريتال حذاري بابا يعرف بحاجه زي دي..صدقيني لو.....!!

ريتال : هزت راسها..وقاطعته..لأ ابدا والله انا مش هقول اي حاجه..بس هنتصرف ازاي؟ وانت ناوي على ايه؟

زين : بخنقه..اول حاجه انتي ترجعي البيت. وكأنك مرهقه ورجعتي عادي وكأن الأمر طبيعي. ولو بابا يسألك عليا..تقولي ان عندي إجتماع مهم..وعندي عشاء عمل..وممكن أرجع متأخر..فاهمه ياريتال..ومش عايز اقرر كلامي تاني..

ريتال : شافت خنقة زين..وهزت راسها حاضر..حاضر يازين..

------------------بقلمي مريم نصار.

(ف دهب)

Автор: Меріам Насар

ياسين : قاعد ع السرير..وبيتكلم فون مع ماليكه..الو. اذيك يا ست الكل..

ماليكا : بابتسامه..اذيك يا حبيب قلبي. انا بخير طول ما انت بخير..

همس : نطت على السرير بحماس..وبتغلس على ياسين. وبتضحك من غير صوت..

ياسين : بصلها بتحذير..ومسك أيدها من على شعرو..وقال. بلخبطه..اء..اه ياماما وانتو عاملين ايه؟

ماليكا : كشرت عينيها..يبنى احنا كويسين الحمدلله. المهم همس عامله ايه؟

ياسين : بغيظ مكبت..كتف همس. وقال. همس كويسه جدا.

همس : لفت وشها ليه..ورقصت حواجبها..وقالت بصوت عالى.. عاااااا انت بتضربني يا ياسين.. شوفتي ابنك يا مامااااااا..

ياسين : بهمس..يابنت اللذين..!!!

ماليكا : شهقت..ايه يضربك؟ اهو ده الي مش ممكن اصدقه أبدا..معقول يا ياسين أنت؟

ياسين : ضحك بغيظ..جرا إيه ياماكي..انتي هتصدقي المجنونه دي؟

همس : عااااااا انت شرير اوي..انت عشان ظابط وربنا مديك عضلات تدوس بيها على مزاميز الخلق.. عاااااااا ياعيني عليكي ياهمس ياقمر انتي..

ياسين : ضحك من قلبه عليها..وقال..يابنتي اعقلي بقى..

همس : برقه..تؤ تؤ انت جوزي حبيبي. ولو عقلت قدامك هتحب فيا ايه؟ انا مجنونه. وبحب اتجنن عليك..وباسته من خدو برقه..

ياسين : ضحك بحب..وقال مجنونه ياهمستي..

ماليكا : سمعت ضحكة ياسين..الي من طالعه من قلبه..وعيونها لمعت من الفرحه..وقالت بحنان.. بتمنى ليكو السعاده الابديه. وتفضل تضحك من قلبك..وتفضل همس مصدر سعادتك..
وانتي ياهمس يابنتي.. ياسين مفيش احن منه. ولا اطيب من قلبه..خليكي مبسوطه عشان هو يفضل مبسوط..
انتي ممكن تسميها انانيه مني..بس انا كأم. عايزه اشوف ياسو مبسوط طول العمر.. ومش هيبقى كدا غير لما تكوني انتي مبسوطه وفرحانه. فاهماني يابنتى..

ياسين : بزعل..طيب انتي ليه بتعيطي دلوقتي ياامي؟

همس : شافت ملامح ياسين..وقالت بهزار.. اله في ايه بقى..ماكي بتعيط..وانت زعلان..وانا مضروبه.؟
انا بقول بينا على محكمة الاسره..

ماليكا : غصب عنها ضحكت..وقالت.. فعلا انتي مشكله زي ما قال زياد..

همس : مسكت خدود ياسين..وقالت..شايف ابوك بيقول عليا ايه؟ طب يمين عظيم..لازم يعزمنا على أفخم اوتيل فيكي يامصر..ايه رأيك بقى..؟

زياد : حضن ماليكا من الخلف. وقال..وانا موافق..بس ارجعو بقى.. الواد وحشني..

همس : بتذمر..الواد بس ياحج زياد؟ عموما ابنك هبعتهولك..ها ايه تاني؟

كلهم ضحكو..

زياد : لا وانا اقدر برضه..دي مرات الغالي. وبنتي التانيه..يعني مقامك محفوظ..

همس : بكبرياء..ميرسي جدا لحضرتك ياحج زيزو..

ياسين : شدها لحضنه وقال..سيبك منها ياحج..مش هتخلص منها..المهم انت عامل ايه وحشني جدا..

همس : بتلعت في شعرو بهزار..

زياد : بحنين..وانت كمان ياحبيب أبوك..ربنا يسعد اوقاتكم بالخير..

ياسين : هيتجنن من حركاتها..وعايز يقفل..وقال.. آمين يارب..سلامي لحياة وكل العيله.

زياد : وماليكا ف صوت واحد. لا إله إلا الله ياحبايبي.

ياسين وهمس..سيدنا محمد رسول الله.. وقفلو..

همس : جت تقوم..

ياسين : شدها لحضنه وقال بمكر..رايحه فين يا مجنونه.. عجبك البهدله دي..لازم تدفعي التمن..

همس : حاوطت رقبته بإيديها..وقالت برقه..احنا راجعين على مصر كمان يومين.ومفيش فرق بينا مين الي يدفع التمن..وغمزت..
انا رايحه اتفرج ع البحر وسمكاته ياروح المجنونه..

ياسين : هز راسه بخبث..تؤ تؤ. مفيش بحر.
في بحر عشق ياسين وبس..وقرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص..

------------------بقلمي مريم نصار.

(شركة العدوي)Автор: Меріам Насар

مسؤول المخازن..اتصل ع زين. وقال ايوه ياباشا.الاجهزه ال عندنا تكفي ل تلات سنين قدام بإذن الله معاليك..

زين : بأمل..تمام جدا.. وقفل.

بعد كدا..

زين : قاعد ف المكتب مع مجموعة من الموظفين..وبيراجعو ملفات الشركه الالمانيه..

السكرتيره..: خبطت ودخلت..مستر زين..كل المهندسين ف غرفة الاجتماعات المغلقه..

ف الاجتماع المغلق..

زين قاعد متمركز ع تربيزة الاجتماعات..وع يمينه يوسف..وع شماله مهندس ف نفس مجال يوسف. ف الاجهزه الطبيه.
ومهندسين فنيين محترفين.

يوسف : شايف ملامح زين جديه جدا..ومش فاهم حاجه..لكن بدأ يتكلم..وقال خير يازين..انت جمعتنا ليه؟

زين : بثبات..قال قبل أي حاجه..ف قدام كل مهندس فيكم. ع شاشة اللاب مجموعة صور لكل الأجهزة الطبية. ال انا بستوردها..عايزكم تركزو فيها كويس جدا..

كل واحد فتح اللاب توب ال قدامه..وفتحو الصور..
مهندس منهم قال..ايوه يافندم. واحنا ال بنركب الاجهزه دي للمستشفيات والعيادات.. والحمد لله محصلش ضدنا اي شكوى..

زين : شبك ايديه تحت دقنه..وقال.. انا بقى مش عايزكو تركبو الاجهزه دي .انا عايزكم تفككو أنواع الاجهزه كلها.من كل نوع جهاز يتفكك لحد آخر مسمار موجود فيها..

كلهم بصو لبعض بعدم فهم..
Автор: Меріам Насар

يوسف : ازاي يازين؟ ممكن توضح لنا اكتر...

زين : جواه مش عايز يكشف كل ورقه. ويقول ع الكارثه ال حصلت..لكن قال بذكاء..

زين : ابتسم..وقال مشروع ضخم لأول مرة في مصر..وبنفس تقنيات الاجهزه الطبيه ال بنستوردها..وكمان لو ف معدات وتقنيات أحدث هنعملها.. ها ايه رأيكم؟

يوسف : كشر عينيه وقال.. برضه مش فاهمين..

زين : هز راسه..وقام وقف..وبيتمشى.واتكلم.
وقال..
باشمهندس صالح..انت شغال معايا هنا من حوالي ١١ سنه..ودماغك ماشاء الله عليك.

صالح : وده شرف كبير ليا يازين باشا..

زين : ربت ع كتفه..وقال.تسلم..انا دلوقتي عايز أسألك..لو انا مثلا جبتلك جهاز من ال انا بستورده من بره مصر..وانت فككته. وتدرس أهمية كل قطعه موجوده فيه.. هل ترجع تأسس جهاز بنفس الكفاءة..بالظبط؟

صالح : بتفكير..لو السيوله موجوده. والمكان ال هقدر اصنع فيه الجهاز موجود..وكل حاجه ليا متاحه..اقدر اعمل نفس النسخه الاصليه بالظبط..

زين : ابتسم بمكر..وقال حلو اوى اوى.. وراح قعد مكانه..وقال.. المكان موجود والسيوله موجوده..وكل حاجه بفضل الله متاحه. ونشوف أكفأ مهندسين معاكم ونجيبهم وعايز خلال شهر واحد أشوف اول جهاز صنع ف مصر. تحت شعار AkA

يوسف : ابتسم..ايوه يازين..انا معاك..بس ده مشروع ضخم جدآ. وتكلفته هتبقى عاليه.

زين : ابتسم..ورفع حاجبه.. القطع الأصلية بتبقى بسعر مختلف خالص بعد التجميع. احنا ال بنحط سعر كبير بعد تقفيل المنتج.. بس انا بقى هحسب سعر القطعه مع سعر التجميع والتقفيل..وهبيعها بما يرضى الله.. ومتقلقش انا مظبط لكل حاجه..

صالح : آسف لجراتي ف السؤال يازين باشا. بس الشركه الالمانيه......!!

زين : بابتسامه. احنا عايزين نعتمد ع نفسنا ياباشمهندش صالح. هي ليه ديما منتجات الخارج احسن من منتجاتنا؟..عشان التقنيه والتفاني.. احنا بقى هنشغل نفسنا بنفسنا. هما مش احسن مننا. احنا عايزين يكون ف بلدنا كل حاجه موجوده ومتاحه.وبالسعر المتداول.

مهندس : اتكلم بحماس..والله بجد ده مشروع هايل فعلا..وتسمحلي يازين باشا..انا اعرف كام مهندس ايديهم سحر بجد وعندهم قدره عاليه سبحان الله..بجد بيبدعو ف شغلهم..

زين : تمام. يقدمو السي ڤي ونشوفهم ف حجات بسيطه كتجربه..
ودلوقتي انا هقولكم إيه المطلوب بالظبط.وهنبدا امتى. وفضل زين يشرح ليهم..وبدء الامل يكبر جواه..وعندو حماس لأكبر مشروع يتعمل ف مصر..

(ف بريطانيا)

ميرو : قاعده بتذاكر. بتركيز..

تيم : قاعد قصادها على الكنبه.. وماسك كتاب..
لكن سرحان وبيفكر في تصرف كامليا..وقال جواه..
معقول كامليا تكون حامل؟ لأ لأ. آدم قالي دي قرصة ودن ليها وبس..
طيب هي قالت كدا ليه؟ اكيد بتطفش العريس..!!
معقول بجد في بنت توصل ليها الجراءه انها تعمل كدا؟ او تقول على نفسها كدا إلا إذا كانت مريضه؟
بس على مين ياكامليا هانم؟ ده انا تيم عزيز.. وإن كنتي مفكره نفسك زكيه. او انا استسلمت تبقى غلطانه..
صبرك عليا..انتي مفكرا إنك بتصعبيها عليا.؟ بالعكس ده انتي سهلتي عليا الموضوع بطريقه كبيره.. بس صبرك عليا..
ده انا هبهرك..وهجوزك الي يليق بيكي بجد..والي يشيل الليله..!!!

ميرو : شافت تيم سرحان..وقالت بتعجب..اله هو تيم ماله؟
وبعدها قفلت الكتاب وسرحت..وقالت لنفسها. تيم كان مبسوط اوى. بحمل تمارا..!! معقول يكون بيفكر في الخلفه والأطفال؟
بس انا معنديش اي مانع..هو الي اقترح عليا موضوع التأجيل عشان الرساله..
طيب ممكن يكون عمل كدا عشاني انا؟ عشان متعبش؟
طيب وبابا محمد وماما نور زنبهم ايه؟ من حق بابا محمد يشوف ويفرح بذريته..
طيب اعمل ايه؟ امممم لقيتها..وحطت الكتاب على التربيزه وقامت.
وراحت على اوضة النوم..وفتحت الدرج بحذر..واخدت شريط منع الحمل. وبصت للشريط بتردد. وبعد تفكير أخدت القرار..ورمت الشريط في الباسكيت..وقالت..بارتياح..كدا افضل..وده احسن قرار اخدته..

------------------بقلمي مريم نصار.

(فيلا العدوي)

الساعه 11 مساءاً.

زين : رجع ومرهق جداً..ومتوقع إن الكل نايم.. لكن شاف مريم قاعده لوحدها.وبتروح في النوم.
وابتسم لانها أكيد قاعده لحد ماتتطمن عليه..

زين : قرب منها. ونزل على ركبه..وقال ست الكل..!!

مريم : حست بيه..وفتحت عينيها.وابتسمت.. زيني.. حمدالله ع سلامتك ياحبيبي..

زين : مسك ايديها الأتنين.وباس عليهم..وقال. الله يسلمك ياحبيبتي. انتي ليه قاعده لوحدك؟ وليه منمتيش ف جناحك وفين الامبراطور.؟

مريم : مسحت وشها.. وقالت.. آدم فوق وانا نزلت مجاليش نوم وانت بره..قلبي هيرتاح لما اطمن عليك..
وحطت أيدها ع خدو وقالت بحنان..اتأخرت ليه يانور عيني؟ ومالك مرهق اوي كدا ليه؟ لعل وعسى يكون خير يابن بطني..

زين : حط راسه على رجليها..وغمض عينيه بتعب..وقال بتنهيده..عايزك تدعيلي أوي يا أمي. محتاج لدعواتك تسندني..

مريم : مسدت ع شعرو بحنان..وقالت..دعواتي مرافقاكم ياولاد آدم.. مفيش ساعه بتعدي عليا غير لما استودعكم فيها..
دعيالك يازين يابن قلبي وروحي.. ربنا ينجييك من كل كرب. وينصرك..ويوفقك لما يحبه الله ويرضاه.. ويحميك. ويعليك ويرفع قدرك ويشرح صدرك. ويسهل ليك كل عسير..وينور طريقك..ويبعدك عن الحرام.و وساوس الشيطان. ويريح بالك وقلبك ياحبيبي..

زين : أخد نفس عميق جدآ جدآ..واتنهد وقال..الله. الله يامريومه قد ايه انتي بتهوني عليا وبتريحي قلبي..

مريم : بقلق..مالك يانبض مريم..في حاجه شغلاك.؟

زين : رفع راسه. وابتسم بحب..وقال. محدش يقدر يشغلني غيرك انتي والحج. انا كويس اوي دلوقتي ياست الكل.. انا بس كنت طمعان في نومه على حجرك..ولما حطيت راسي حسيت اني اخدت حنان لسنه قدام..ربنا يديمك تاج فوق راسي يا أمي.. اهم حاجه رضاكي عليا..

مريم : عيونها لمعت بدموع..وقالت قلبي راضي عنك في كل خطوه. وربي يرضى عنك في كل وقت وحين. يازين يابن مريم و آدم..!!

زين : قعد جمبها..وضمها لقلبه بحنان كبير..وقال بسعاده. كدا ضمنت الجنه يامريوم..

مريم : ربنا يمد في أجلك ويبارك في عمرك. ويرزقك سعادة الدارين يانور عيني..

آدم : واقف على السلم..ومتابع المشهد.واطمن على إبنه..وهز راسه..ودخل الجناح..واتصل على آريان..

مريم : طلعت من حضنه..وقالت بحماس.. أنا بقى هاقوم اجيبلك تتعشى..انت جعان ومتقولش لأ..

زين : أبتسم..وقال.. لأ انا واقع من الجوع..لكن هتتعشي معايا؟

مريم : ابتسمت وقالت .ما أنت عارف انا مبتعشاش.. انا أكلت حاجه خفيفه من بدري..

ريتال : نازله بسرعه..وقالت بتوتر..حمدالله ع سلامتك يازين..

زين : ابتسم..وقال الله يسلمك ياحبيبتي..

ريتال : شافت ابتسامة زين وقلبها استريح نوعاً ما..

زين : طيب يا أمي ريتال نزلت..تعالي انتي اطلعي استريحي وانا هاخد شاور وهتعشى.. اتفضلي..

مريم : بصت ل ريتال وقالت..خدي عشا لجوزك واطلعو اتعشو فوق..تصبحو ع خير..

ريتال : حاضر يا ماما..وحضرتك بخير..

زين : قام وساعد مريم..واخدها طلعها فوق.. وسلم على أبوه..وراح الجناح بتاعه. واخد شاور ولبس.. واتصل على رعد..
-الو.
زين : الو رعد باشا..معلش بتصل عليك في وقت زي ده..

رعد : ولا يهمك يازين انا كدا كدا عندي شغل فى الشركه وسهران..خير يصحبي..اؤمرني..

زين : تسلم يارعد.. دلوقتي انا مسافر بكره ضروري ألمانيا. ومحتاج منك اربعه حرس خاص. بكفاءه عاليه. محتاجهم معايا..

رعد : يسلام.. بس كدا؟ أنت تؤمر..بس اربعه بس؟

زين : هز راسه ايوه. منا عندي الحرس الخاص بتوعي..متقلقش.

رعد : تمام..من بكره الصبح هيكون عندك..

زين : ياريت تبعتهم على المطار على طول. ويكونو جاهزين..الساعه ٩ بالدقيقه هناك..

رعد : تمام.. كله هيكون جاهز على الميعاد..

عدت الليله على أبطالنا وجزء كبير منهم عقله مشغول ف بكره..

------------------بقلمي مريم نصار.
Автор: Меріам Насар

تاني يوم فى الجامعه..

چود : واقفه مع بنات صحابها..

مصطفى : جه عليها. وقال تعالي عايزك..

البنات : مصطفى ياچود.بجد قمر اوووي.

چود : بغيظ.. وغيره..ده قمر.؟ ده قمر بالستر..وانا مش هفضل كل شويه اقولكم..إن ده واحد قريبنا من بعيد مش اكتر..

سمر : حضرتك بشوفك معانا فى المحاضرات. ومشاغب جدآ.هههههه.

مصطفى : ببرود..عارف. بس محدش طلب رايك..وبص ل چود هو انتي مسعتيش قولت ايه؟

چود : بغيظ.. لأ ماسمعتش..وبعدين اجي معاك فين وليه أصلا؟

دينا : چود الاستاذ كيوت اوى. وليه اسلوبك جد اوي معاه كدا .بزمتك مش حرام..

چود : عوجت بوقها..لا يختي مش حرام..وريحي انتي..وبصت لمصطفى وقالت بغيظ..اتفضل بقى امشي من هنا..

مصطفى : بغمزه ليه بس ياچودي..تعالي بس هقولك.. ولا عشان انتي خمريه وقمر بتتقلي عليا.؟

چود : متغاظه من وجوده والبنات الي معجبه بيه..وعايزه تولع فيه وفيهم..وقالت..خمريه في عينك وغور بقى..

سمر : خمريه؟ وضحكت..وقالت..طيب انت مش بتحب البشره البيضه.والبنات البيضه.؟

مصطفى : بعدم اهتمام..البيضه دي تقليها لامك.

سمر : بدهشه..ايه؟

تيفا . قصدى يسلم فمك . بس انا مبحبش البيض.

سمر : بخيبة أمل.. ليه بس.؟

مصطفى : بسخريه . بيتلحمسو بسرعه اهااااا اههههاا..
بنعل ابو شكلك يلا يا چود اخلصي بقى عشان متغباش عليكي..

البنات اضايقو من تجاهل مصطفى ليهم.. ومشيو..

چود : جواها مبسوط..لكن جت تمشي..

مصطفى : وقف قدامها بسرعه .وقال. استني هنا..هو انا بقي مش عارف اتلم عليكي؟

چود : وتتلم عليا ليه إن شاء الله؟

مصطفى : بخنقه..چود اظن كفايه لحد كدا لعبة القط والفار..انا عايز دلوقتي نهايه للموضوع ده؟

چود : بارتباك.. موضوع ايه؟

مصطفى : بنفاذ صبر.. موضوع إني بحبك وانتي بتحبيني..ومنشفا دماغك معايا من سنين..!!

چود : ضحكت بسخريه.. لأ وواثق من نفسك أوي اني بحبك..جايب الثقه دي منين؟

مصطفى : جاب آخره..وقرب من وشها وقال.. لآخر مره هقولهالك ياچود انتي بتحبيني ولا لأ؟

چود : رفعت حواجبها ببرود..وقالت.. تؤتؤ. انا مبحبش حد..ياريت تفهم بقى..!!

مصطفى : صك ع أسنانه بتوعد..وهز راسه ليها وقال بتوعد.. تمام..تمام أوي أوي ياچود.. بس متجيش تزعلي مني ف الآخر..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

(ف ألمانيا)

قدام الشركه الالمانيه للأجهزه الطبيه..

وقفت عربيه فخمه جدآ. واتنين عربيه حراسه ونزل منها الجارد..وفتح الباب ل زين العدوي.. ونزل منها. بهيبه وثقه كبيره.. ورفع راسه للشركه..وقلع النضاره.. ودخل الشركه. وجمبه آريان وحامد.وحواليه الحراسه الخاصه..
وماشي بكبرياء وثقه.. وكأن الزمن بيعيد نفسه من تاني..
زين ماشي وكأنه في مراية آدم خالد العدوي....!!! --



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 19 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 20 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-