رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل السادس 6 | روايات مريم نصار

  نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 6 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 6 | روايات مريم نصار



رواية مملكة ميراث العشق الفصل السادس



فصل ٣ ج 2

رواية جريمة عشق 5
(مملكةميراث العشق)

‏سَيبعدُ اللّٰهُ همًّا كَان يُشقينا
ويملأُ القَلب أفراحًا ويُرضِينا
فكُلَّما اشتدَّ هـٰذا اللَّيل مِن ألَمٍ
أتاهُ فَجرٌ جديدٌ مِن أمَانِينا
================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

الصحراوي..

آدم مراد : وصل بسرعه ونزل.. وشاف مجموعه من الحرس..

# : آدم باشا..القناص ال حضرتك أمرتنا نعرف مكانه..لقيناه مقتول سيادتك ومجهول الهويه..

آدم مراد : جسمه اتشد بغضب..واتحرك بسرعه..وزق الحرس من حوالين الجثه..

وشاف فهد قاعد ع ركبه قدام القتيل.وقال لفهد بغضب..يعني كنت عارف وساكت..!!

فهد : مركز مع القتيل..لكن هز راسه..وقام وقف قدام آدم وقال ايوه كنت عارف..

آدم مراد : صك ع أسنانه..طيب مقولتليش ليييه؟

فهد :بيحاول يمتص غضبه..وقال.. أنت مسألتش.
وبعدين ما انت كنت عارف وساكت..ولا انت مفكر إنك الوحيد ال بتشتغل ف صمت..

آدم مراد : بص بعيد..وقال بغضب..انا عرفت بليل بس انت لو كنت قولت اول ما عرفت كان ممكن نوصله قبل ما يتقتل..!!

فهد : مط شفايفه..امم طيب احب اعرفك إن القتيل جسمه بارد ومقتول من امبارح بليل..
وبعدين انا معرفتش كل حاجه.القناص هرب وف الكاميرات كان ملثم.والبواب وصف..وانا اخدت المعلومات بعد ما القناص اترسم من وصف البواب..يعنى بتهائلي ف نفس الميعاد ال انت عرفت فيه..

آدم مراد : مسح وشه بايديه ونفخ بنفاذ صبر.وبص ع القتيل..

فهد : ل آدم.انا بلغت الشرطه..والجثه هتتحول للطب الشرعي وهنعرف نوع الرصاص والسلاح . وكمل بتوعد..اكيد هنوصل للقاتل.

وفهد يقصد وليد الشامي..

آدم مراد : صك ع أسنانه.. وسابهم وركب الريس وساق بسرعه.وبيلعن ف كل حاجه..!!

فهد : تفهم غضب آدم..وقال..معلش يا آدم..تار وليد معايا انا..مش حد تاني..!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد فتره كبيره..ف المستشفى..

مراد ل فهد..مقولتليش يافهد.. اكتشفت حاجه ف الكاميرات؟

فهد : بحيره..قال..متشغلش بالك أنت..المهم انا رايح اطمن ع لارين..وهحاول اجيبها عشان مش ساكته..وقام ومشي عشان مراد مايشكش ف حاجه..!!
فهد مقالش ل مراد ع وليد عشان عارف أنه مش هيسكت وهيعمل شوشره.
وخايف من رد فعل مراد ف الظروف دي..ولأنه مش هيتحمل ضغوطات اكتر من كده..

بعد كدا..

تقرير الطب الشرعي طلع بسرعه لأن دي قضية رأي عام..وكان القناص مضروب برصاصتين ف القلب بمسافه صغيره جدا..والقناص مات ف الحال..

فهد : شرح ل مالك كل حاجه ف الفيديو..وعن وليد الشامي..لكن فهد مقالش ل مالك ع ميعاد وليد ف الديسكو..عشان هو عايز ينتقم بنفسه.

..ومالك أمر بضبط وإحضار وليد الشامي..وبعت قوه تفتش الفندق المقيم فيه..لكن وليد مكنش موجود ف الغرفه.. واكتشفوا السلاح موجود عند وليد ف قلب هدومه..واتحرز ع السلاح وكان نفس التطابق.. والذخيرة ناقصها رصاصتين بالفعل..

مالك : اتصل ع مراد..وقال ايوه يامراد التقرير لرفع البصمات قدامي ع المكتب..

مراد : بلهفه. ايه يامالك..وطلعت بصمات مين؟

مالك : دي قطعة ازاز من كاس ويسكي..وعليه بصمات...!!! وليد الشامي..!!!

مراد : بصدمه كبيره..همس وليد الشامي..!!!

مالك : ايوه يا مراد..وكلها كام ساعه وهنقبض عليه..!

مراد : خبط الحيطه بغضب شديد..وقال بصوت عالى وغضبان..مكانه فييين ياماااالك؟

مالك : بتنهيده..لسه بندور عليه يامراد..وكمان عايز اقولك حاجه مهمه جدا.. انت لازم تهدا وتتحكم ف اعصابك.. لأن القضيه قضية رأي عام..يعني ماينفعش فيها انتقام..وكمان اول ما وليد يتقبض عليه. ف كل الادله ضده.. والإعدام مصيره..!!!

مراد : بغضب. انت بتحلم يامااااالك. وليد حرق قلبى..ودمر حياتي. وليد جاتله الجراءه انه يأذي ابويااا..ابويااا يامااالك..وتقولى اهدااا واتحكم ف اعصابي. ده انا هخليه يتمنى الموووت..دا انا هاتفنن وانا بعذبه فااااهم ولييييد ده بتااااعي انااااا..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

الساعه ١٢ ونص صباحاً..قدام الديسكو..فهد راكن العربيه..وواقف ف مكان ضلمه.. وعينيه ع باب الديسكو..منتظر وليد..

بعد شويه..

وليد وصل ونزل من تاكسي..ودخل الديسكو..

فهد : شافه. واستنى عشر دقايق..ودخل وراه..

وليد : قاعد ع البار..وجمبه بنت بتشرب معاه وبترقص وهي قاعده ع الكرسي جمبه وبيضحكو..

فهد : لبس كاب ومخبي وشه..ودخل الديسكو..ودور عليه بعيون من نار..

البنت : وشوشت وليد ف ودنه. وضحكت بجراءه..

وليد : شرب كاس..وغمزلها. وطلع حاجه من جيبه..وقال وهو سكران..تعرفي انا مبسوط اوى اوى اوى.
البنت : بضحكه ليه مبسوط ياروحي..

وليد : عشان حرقت قلب اكتر اتنين كرهتهم ف حياتي. ههههه وقطعت اهم راس ف عيلتهم.ههههه. وا... وبكره.. بكره هكون هوووف اختفيت وطرت بعيد هههههه..!!!

فهد : سامعه..والنار بتزيد..وقرب بسرعه..ومسكه من قفاه..ومن غير تفاهم روسيات ف دماغ وليد..

البنت صرخت وجريت..واكتر الديسكو بيصرخ ويطلعو جري من الديسكو...

فهد : مسك فك وليد بشر كبير. وقال من بين أسنانه..ادعي اني ارحمك يابن ال........!!! ومسك شعر وليد..وخبط راسه ف ترابيزة البار.. وسحبها ومشي بيها ف وسط الكاسات وازايز الخمره..

وليد : بيغمض عينيه ويفتح وبيتألم. بوجع كبير ف وشه وراسه..وبينهج..ولأنه سكران مش شايف كويس ولا واعي.

فهد : بغيظ لانه بيكره ملامحه..ولأن وليد بص لمراته قبل كده..الدم على ف عروق فهد..ونزل فيه بوكسات بشر كبير..وهشمه حرفياً..!!

الجارد لسه هيتدخل..لكن عربيات البوكس..والقوه وصلت ودخلت وحاولو يبعدو فهد بالعافيه..وينقذو وليد من ايديه..

وليد : بينزف وبينهج .. كان شبه مغمى عليه..

مالك : ربت ع كتف فهد..وقال كفايه كده يافهد..دورك خلص..

فهد : بغضب انت جيت ليه يامالك؟وعرفت ازااااي؟

مالك : عرفت إزاي؟ ف ده شغلنا برضه يافهد..وعشان انقذك قبل ما يموت ف ايديك.
وقولتلك قبل ما اقول ل مراد دى قضية رأي عام..ماينفعش تخسر نفسك عشان كلب زي ده..وانا هعرف شغلي معاه.
ال اتصاب ده خالى يافهد..خالي آدم..ال وجوده بس ف حياتنا نعمه كبيره..
والكلب وليد عايز يحرمنا النعمه دي.. انت متخيل اني هسيبه أو هرحمه. لأ اقسم بالله لا اخيله يكره الساعه ال اتولد فيها..!!!

وبعد كده.القوه.اخدت وليد ع القسم..

وفهد طلع ع المستشفى.وجواه نار لسه قايده..

------------------بقلمي مريم نصار.

عدا الوقت ع مراد كأنه سنين..ومستني ضوء الشروق عشان يروح ويبرد قلبه بقتل وليد..

مراد : ساب زياد وزين قدام العنايه وخارج للانتقام..
..وفهد كان ف الدور التاني بيتكلم مع محمد.وشاف مراد نازل بسرعه. وفهد حصله.

مراد : ركب العربيه..ولسه هيتحرك..

فهد : فتح الباب بسرعه وركب جمبه..وبينهج..

مراد : بغضب واضح..انزل يافهد..وليد الشامي يخصني انا..!!!

فهد : بعند اكبر. محدش هيقطع راس وليد الشامي غيري ياصقر..ومتتعبش نفسك مش هسيبك..

مراد : صك ع أسنانه بغيظ..وداس بنزين وطلعو ع القسم..

وبعد شويه ف الطريق...Автор: Меріам Насар

مراد : اتكلم بغضب. انت ليه كدبت عليا..وقولت إن مفيش حاجه مهمه ف الكاميرات.مع انك شوفت وليد.؟

فهد : انت عارف انا خبيت عليك ليه يامراد..ولو انا مكانك انت كنت هتعمل زي ما انا عملت ويمكن اكتر. انت دماغك مشغوله بعمي وأخواتك..وكمان ميرو يعني مش هتعبك واشغل دماغك..وبعدين يصحبي.. انا عرفت كأن انت عرفت بالظبط. ووليد هيموت انهردا..!!!

مراد : بتنفس غيظ..ومسح وشه بايدو..وقال ماشي يافهد.ماااااشي..

بعد شويه وصلو القسم..ومراد نزل بسرعه وبتوعد بأشد العقاب والعذاب ل وليد..حتى لو هيتسجن فيها .
فهد : ماشي جمبه وبنفس الغيظ..لكن لفت انتباهه..العساكر بتجري بسرعه..

مراد : من غير ما يدخل المكتب راح لمكان الحجز ال فيه وليد..لكن وقف مكانه هو وفهد..وقبضو ع أيديهم بغضب الدنيا..

آدم مراد : واقف قدام الحجز..وقابض ع ايديه بغضب واضح جداً..لانه كان جاي ينتقم ل جدو..لكن ال حصل..
إن وليد الشامي..لقيوه مات ف الحجز..مات منتحر..

مراد : جري بسرعه وبينهج..ومسك آدم مراد..وقال انت ال عملتها يا آدم..!!!

آدم مراد : بغضب واضح.. للأسف لأ.

الظابط امير : سمع مراد..وجه بسرعه..وقال لأ حضرتك.. آدم مقربش من ال اسمه وليد..انا كنت موجود من قبله..وكان آدم جاي ف الطريق..وانا دخلت انا والعساكر..لقينا وليد كان ميت.. وشكله انتحر لأن ف دم خارج من بوقه..

مراد : بهيستريا..دخل القفص..ومسك وليد من هدومه..وزعق.وقال بغضب..انت ماينفعش تموت غير ع ايددددي..انت كان لازم تموووت ع ايددددي..انت كدا رحمت نفسك منننني...!!!

فهد : دخل بسرعه..وكتف مراد..وبعدو عن وليد..وقال خلاص يامراد .خلاااص اهدا..اهو مات وغار ف ستين داهيه..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد مرور اكتر من شهر ونص..

طبعا وليد اتحول للطب الشرعي..وادا الانتحار..انه مات نتيجة تمزق ف شرايين القلب الداخلية.

وجثة القناص مجهولة الهوية. وعرفو أنه من بلد أجنبي واكيد ال استأجرو وليد الشامي..!!

آدم العدوي. لسه تحت الأجهزة..

الست صابره..فاقت وحكت كل حاجه لولادها. وعلية العدوي..وشوقي اشتغل بناءا ع طلب آدم..

مريم : ع نفس الحاله..لكن دبلت وكبرت وملامحها اتغيرت..وخست..
لكن بتمثل القوه..ولحد دلوقتي رافضه تتكلم مع حد..وكل يوم تقعد جمب آدم ف صمت طويل.. وبعدها تدخل ع مكانها الخاص تصلي وتنام..

نور ورينو استسلمو للأمر الواقع..وكل يوم يروحو.. ويتكلمو مع آدم..وحاولو يقفو ع رجليهم من تاني..

مراد وزين بيتابعو شغلهم بناءا ع طلب طارق وبيتر.. والكل واقف ف ضهر التاني..

ف المستشفى..

محمد : عقم طارق. لانه داخل ل آدم..وقال ل طارق..ياريت متطولش زي امبارح ياطارق..

طارق : بحزن..هز راسه..ودخل ل آدم..وقرب منه وقعد قصاده بتعب كبير..وقال صباح الخير يا آدم..!!
وبصله بعتاب..وقال...
بقى كدا يصحبي..!؟ ٤٧ يوم ماسمعش فيهم صوتك.؟
وضحك بوجع..ايه انت حبيت الغيبوبة ولا ايه؟ طيب..طيب انت ليه اناني كدا يا آدم.؟ ليه روحت وسبتنى..طيب خدني معاك ف العالم ده.. يمكن اقابلك..ساعتها هقدر احضنك..
وشاور ليه بايدو وقال بدموع. بس تعرف.؟ هحضنك بغباء.ويمكن امد ايدي عليك كمان. عشان زعلان منك..
صدق وحشني صوتك ووحشني كلمة ياض يا آدم..
هو انا مش وحشتك ولا أيه؟
انت بتخلف بالوعد ع فكره يصحبي.. انت ناسي الوعد بتاع زمان اننا هنكون ع المره قبل الحلوه..
فاكر يا آدم..فاكر اول يوم شوفتني ف المدرسه.. لما الواد ابو دم تقيل ده شد شنطتي وقطعهالى..وجاب اخوه التنح وولاد عمه..وعايروني اني وحيد ماليش أخوات.. وأنت جيت وقفت جمبي مع إنك متعرفنيش . وضربتهم معايا..ونصرتني عليهم..وقولتلهم اني اخوك..!؟ ومن وقتها واحنا واحد.؟ احنا عشرة اكتر من ٦٥ يصحبي. هانت عليك كدا بسهوله..!!؟
طيب تعرف البت چود جالها عريس..ههه بس انا طردته..وقولتله لما جدها يرجع..

ومسح دموعه..وكمل..انت عايز حفيدتي تعنس ولا ايه يصحبي.؟ قوم بقى يا اخي..انت مشبعتش نوم وفراق؟
عايز اقولك إن الدراسه بدأت..والبت ميرو وتيم مقدمين ف جامعه اسمها مكلكع كدا..بس قدمو ع اجازه..والواد تيم جدع..قال أنا مش هسافر طول ما جدو تعبان كدا.وميرو بقت واحده تانيه خالص كأنها عايشه ف دنيا لوحدها.فوق بقى عشان العيال تنجح..

البت آرين .دخلت اولى جامعه. بس خست خالص . ههه وتحس انها عقلت شويه.وانت عارف اني مبحبش العقل.

تمارا : اتعينت دكتوره جامعيه..حاجه كدا تشرف بجد. ههه بقولها يلا فرحينا وجيبي طارق الصغير قالت عايزه اجيب توأم وتسمي آدم وطارق..انا حلفت مايحصل ابدا..عارف ليه؟ عشان مفيش غير آدم وطارق واحد بس..!!

بس تعرف..انت مخلف رجاله بجد.. الواد مراد ده واد سندال..ممشي البيت زي ما انت كنت ممشيه..بس مش زيك طبعا..والواد زين واريان واقفين ف ضهر بعض عشان لما ترجع تلاقي كل حاجه زى ما هي..

البت فريحه. خدت اجازه مفتوحه.. وقاعده ف البيت. وريتال كمان..

الواد آدم بقى ياستار عليه قفل وشه اكتر ما هو قافل وطلع مأموريه اسبوعين ورجع تاني..وال عرفته أنه قتلهم بال آر بي جي..واد مفتري.. اسد ف نفسه كدا. طالعلي ههه.

الواد بيتر. تحس انه عجز من غيرك..اه والله بيقولى وحشتني الضحكه ال من القلب يصحبي..

الواد فهد ابني محتار يراضي مين.بيحبك اوي الواد ده..ماهو تربيتك..

اشرف وجاسر برضه زعلانين..
الواد زياد آجل فرح ياسين.. وقال اقسم بالله ما يحصل.
والواد ياسين طلع راجل..وهو ال قال إنه مش هيتجوز ف الظروف دي..
تعرف انا اول مره اشوف الواد زياد وهو بيبكي..وقال أنا حاسس اني يتيم من غير عمي آدم..

الواد آركان..دخل الحربيه..وقال أنا لازم اكون اقوى من كدا عشان انتقم من ال يقرب من العيله.. ههه عيله فيها عرق شر ياض يا آدم..

عايز اقولك إن رعد وشاهين وعاشور وهارون.. عايشين ف نفس إحساسنا..واكترهم رعد..

شوفت بقى خدتي ف الكلام ازاي؟ نسيت اقولك. إن عُمال كتير وهما بيعملو عمره دعولك مخصوص..

وماليكه ومالك وساره طلعو عمره عشانك..!! الخير ال انت عملته عمره ما يضيع ابدا..!!
وف موظف خلف ولد وسماه آدم ع أسمك..

عارف البت زينبو ع رأي الواد مراد. مابتبطلش عياط . ونفسها ترجع انت ومراتك البيت..

تعرف اني امبارح كنت هتخانق مع مراد ابنك..ههه لا هو ابني ماهو تربيتي..تربيه مايعلم بيها الا ربنا..
الواد بقوله أنا هدبح عجلين لله واوزعهم ع الغلابه عشان آدم يقوم بالسلامه إن شاء الله..

الواد يقولى هدبح خمسه..فاكرو مزاد هو..وبيعاند معايا..
بس انا فرحت..عشان مراد بيقسم إنك اول ما تفوق هيدبح خمس عجول لله ومن ماله الخاص. واد ابن حلال أوي..

ومسح وشه بايديه بتعب كبير..واتنهد بتعب..وبص ل آدم وقال بوجع.. ايه يا آدم طولت الغيبه عليا.. حلفتك بالله يا اخي تفوق. والله الدنيا مهجوره من غيرك.. بطل انانيه بقى يا اخي.

تعرف انا عمري ما حب أبين ضعفي قدام حد..بس انت مش اي حد..انت كتفي التاني وضهري..وعايز اقولك اني ضعيف من غيرك يصحبي..وانت لو مقومتش طارق قريب هيودع الدنيا كلها..صدقني انا حاولت ماتهدش..بس انا من غيرك هش..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

عدا يومين كمان..

ف شقة تيم.

ميرو : بحزن حقيقي وجديه..لو سمحت انا عايزه اروح المول..

تيم : قام وقف وقرب منها..وقال..حاضر بس ممكن اتكلم معاكي شويه.!!!

ميرو : عيونها لمعت.وبصت بعيد..وقالت بحزن..مفيش بينا كلام يتقال ياتيم..

تيم : قرب منها بحنان..واخد راسها ف حضنه.وضمها لقلبه بحنان كبير..وقال يااااه..حضنك وحشني اوي ياملاكي..

ميرو : عيطت بوجع كبير..وساكته..

تيم : باس ع راسها.وضمها اكتر..وقال.. آسف..والله بجد آسف..لكن لو كنت اعرف ال هيحصل..انتي عارفه اني مكنتش هتأخر ونرجع حالا..بس انا رفضت عشان عايزك جمبي وف حضني..

ميرو : بعياط مش قادره اسامحك ياتيم..انت متعرفش بابا آدم وحشني قد ايه؟ فتره كبيره ماسمعش صوته..دي عمرها ما حصلت. ليه رفضت نرجع.؟
كنت وافق ياتيم ع الأقل كنت هترمي ف حضنه. كنت حسيت حنانه ال اتحرمت منه..وكمان ماما مريم. ال اتغيرت كتير..وحاسه انها مبقتش تعرفنا. أنا ضعيفه جدا من غير بابا وماما. أنا عايزاهم..تقدر ترجعهملي؟ تقدر ترجع بالزمن وتسمعني صوته..انا خلاص مش قادره ع فراقهم اكتر من كده..

تيم : طلعها من حضنه..ومسح دموعها..ومسد ع خدها..وقال آسف.دي الامنيه الوحيدة ال مقدرش احققهالك لانها بايد ربنا مش بأيدي.. مريم احنا بنصلي وندعي وعملنا كل حاجه تقدر تتعمل..وكمان انا طلبت من بابا وجبنا دكاتره من الخارج.رغم كفائة الدكاتره والاستشاريين هنا..وطمنونا إن الحاله مستقره..وماما مريم..بتاخد علاج والدكتور مروان متابع الحاله.. وإن شاء الله.ربنا هيعوض تعبنا خير..
المملكه ماتنفعش من غير آدم واميرته ياملاكي..!!

ميرو : رفعت عينيها ليه بأمل..

تيم : ابتسم بحب..وباس جبينها وقال..تفائلو بالخير تجدوه..هو انا ال هقولك برضه..المهم عايزه تروحي المول ليه؟

ميرو : بانكسار..اجيب الصدفه. واوديها ل بابا آدم..!!

فيلا العدوي..

فريحه : نازله من ع السلم..وبتنده..زينب..يازينب..!!

زينب : جت نعم ياست الدكتوره..

فريحه : بارهاق..خلصتى الغدا عشان رايحه المستشفى ل بابا..

زينب : من عينيا هوا ويكون جاهز..بس وانبي ياست الدكتوره فريحه..عايزه من سيادتك طلب..

فريحه : خير يا زينب محتاجه فلوس؟

زينب : بنفي.. لأ لأ ابدا وانتو مخلينا محتاجين ل حاجه.. شاله يستركو دنيا وآخره ونفرح برجعة سيدى آدم بيه وست الكل وينورو الدنيا من تاني.

فريحه : بتنهيده اللهم امين يارب..قولى عايزه ايه؟

زينب : بترجي..كنت عايزه اجي معاكي انا وعوض..شاله يجبر بخاطرك يارب..انا بقالى اسبوع مروحتش وست مريم وحشاني..ده انا حتى عملتلها الاكل ال هي بتحبه..

فريحه : هزت راسها ماشي يازينب..بس اجهزو بسرعه علشان مراد زمانه ف طريقه للمستشفى..

زينب : بفرحه كبيره حالا وجريت من قدامها..

رينو : داخله الفيلا..وقالت بتعب السلام عليكم..

فريحه : وعليكي السلام ياحبيبتى.عامله ايه دلوقتي يارينو..!!

رينو : بحزن حقيقي.. الحمد لله بخير يافريحه..بقولك الله يكرمك..ابعتي حد يجيبلي علاجي من فوق..نسيت اخدو امبارح وانا مروحه..

فريحه : من عينيا ياقلبى.. بس انتي رايحه ف مكان..

رينو : مسحت دموعها..وهزت راسها ايوه..فهد جاي ياخدني يوصلني ل بابي..

فريحه : بزعل عشانها..طيب وحدي الله يارينو. انتي باين عليكي التعب جدا..

رينو : بتنهيدة وجع.. لا اله إلا الله..

فريحه : طيب اقعدي اشربي كوباية عصير الاول..وندهت ع عزه تجيب عصير..

رينو : حاسه بدوخه وقعدت بتعب..وقالت لأ هاتي بس العلاج عشان مخدتش وحاسه اني تعبانه..

فريحه : صممت إن رينو تشرب عصير..ورينو اخدت العلاج..

فهد : وصل ودخل..السلام عليكم..وقرب من رينو وباس جبينها وسلم ع فريحه..وقعد جمب رينو..

رينو : بصوت تعبان..قالت آرين هتخلص محاضرات الساعه ٣

فهد : قال ..عارف ياحبيبتى..وشاهين هيجيبها من الجامعه.يلا بينا..وبما إنك رايحه يافريحه يلا تعالي معانا.

رينو : قامت بتعب..

فريحه : منحرمش منك يافهد.. اسبقوني انتو. وانا هاجي ومعايا الغدا.. وزينب وعوض جايين معايا.وهارون هيوصلنا ..!!

فهد : حاسس بتعب رينو..وسندها..وخارجين..وفتح باب العربيه ليها..وركب جنبها.. وساق ع مهله عشان الحمل..!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف المستشفى..

ميرو : داخله ل جدها..

تيم : بصلها ادخل معاكي..

ميرو : هزت راسها بحزن.. لأ انا محتاجه اكون لوحدي..

تيم : مسد ع حجابها. وتفهم وقال ماشي ياحبيبتى..وانا هستناكي مع باقي العيله..

ميرو : دخلت وقفلت الباب..وقربت من جدها..وقعدت جمبه ع طرف السرير.. ودموعها نازله زي المطر..

وقالت : بحنين ممزوج بوجع..مساء الخير يا بابا.. لأ لأ السلام عليكم.

آدم : .........!!!

ميرو : مسحت دموعها وحاولت تبتسم لكن صعب جدا..ومسكت ايدو وباست عليها بحب كبير. وقالت وحشتني جدا يابابا..وبصت ع ملامحه يمكن يتحرك..

آدم : .........!!!

ميرو : عيطت بيأس وقلة حيله..وقالت..بابا آدم ارجوك رد عليا..كفايه وجع كفايه بعد وجفا..حضرتك نسيتنا خالص..
طيب انا عارفه انك زعلان مني عشان بعدت عنك فتره..ومش هتتكرر صدقني انا اسفه بس أرجع لينا ومش عايزه أسافر اي مكان..هفضل جمبك ع طول..

آدم : .......!!!

ميرو : سابت أيدو..وبصت ع غرفة مريم..وقالت بوجع..ماما مريم اتغيرت جدا يابابا..
زلفت ليه..وقالت بدموع. اتغيرت لدرجه كبيره انها مش عايزه تتكلم مع حد خالص..
بس انا فاهمه انا متأكده انها زعلانه منك..وبتعاقبك بسكوتها..
عايزه تعرف ازاي انها هانت عليك كل ده..
ماما مريم انا واثقه انها لو اتكلمت معاك انت هترجع لينا من تاني..بس هي رافضه عشان زعلانه اوى منك..ماما مريم مكسوره يابابا..ومحتجالك..
عندها احتياج ليك بحجم زعلها منك..ماما مريم مش مصدقه إنك مش موجود معاها.. أحيانا بشوف ف نظرتها ليك عتاب كبير مايفهموش غير ال جرب وجع الفراق..
ومسحت دموعها..وفتحت شنطة هدايا..وطلعت منها الصدفه..وقالت بشهقات وجع..بص انا جبت ايه؟ وانا ف المالديف شوفت هناك صدف جميل جدا..ودي كانت أكبر واحده بينهم..وانا اختارتها ليك ول ماما..بص يابابا..
بص انا اخدت صورتك وصورة اميرتك..وطلبت من البنت وحطتها ف قلب الصدفه..وقولتلها تكتب.. تحت كل صوره.
بص تحت صورتك مكتوب كيان مريم..وتحت صورة ماما مكتوب أميرة آدم.. وهنا مكتوب هدوء العشق..
انا اخترت الاسم ده عشان لايق ع عشقك ل ماما مريم..
وحطت الصدفه جمبه..وعيطت بوجع كبير. وحطت راسها ع صدرو..وقالت بعياط وترجي.. بابا بالله عليك أرجع لينا..اميرتك من غيرك هتموت يابابا...!!!

آدم : فتح عينيه...وقال أميرتي..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه..

مريم : رفعت عينيها ليه.واتملت بالدموع.واخيرا خرجت عن الصمت وقالت...
اكتر حاجه سمعتها صح ف حياتى لو اتحضنت من ال بتحبه مره هتفضل مريض بيه طول العمر.. اتأخرت ع أميرتك أوي يا آدم.....!!!! -------------يتبع


موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 6 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 7  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-