رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل السابع 7 | روايات مريم نصار

  نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 7 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 7 | روايات مريم نصار



رواية مملكة ميراث العشق الفصل السابع



فصل ٤ ج 1
رواية جريمة عشق 5
(مملكةميراث العشق)

تَنام ع كسرـــ‏وتُصبح ع جبر
‏ وبين حالٍ وحال؛ ﴿يُدَبِّرُ الْأَمْرَ﴾
================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

ف الجامعه..

هبه : خارجه من مكتب الوكيل..وطلعت فونها من الشنطه..وقالت بدهشه.. يانهار أبيض..شاهين اتصل عليا اربع مرات.؟ مش هخلص دلوقتي..واكيد هيزعقلي..واتصلت عليه..ورد عليها.

شاهين : بخنقه الو ياهبه..!!

هبه : الو..ايوه يا شاهين..!!

شاهين : ايه ياهبه انتي فين وبتصل عليكي من ساعه مبترديش ليه؟

هبه : بحرج سوري بقى ياشاهين معلش. أنا ف الجامعه من الصبح لمناقشة الرساله بس لسه مخلصه حالا والله..

شاهين : مسح وشه بإيدو..ااه الجامعه..!! ومقولتيش ليه عشان اوصلك؟

هبه : بحرج.احم..اصل احمد اخويا وصلني..وا...!!

شاهين : بتفهم هز راسه..اه وا..ايه بقى؟ هتقولي انت خطيبي ومينفعش توصلني مش كدا؟

هبه : احم.بصراحه..هوا...اصل....!!!

شاهين : بتنهيده..خلاص..انا عارف ياهبه..اكيد عاشور وأحمد معترضين..وبصراحه ده الصح.. ماينفعش اوصلك كل يوم اجي اخدك من تحت البيت واوصلك لحد البيت..انا عارف إن ده مش صح..

هبه : خافت إن شاهين يزعل..وقالت بمرح..
والله طول عمرك رجوله ياشاهين باشا.. انا برضو قولت شاهين ده ملك الجدعنه وعمرو مايزعل من الأصول ابدا..ابدا..صح ياشاهين؟

شاهين : ابتسم صح يادكتوره..انا بس خايف عليكي مش اكتر..

هبه : بدقة قلب ربنا يخليك لينا..وتعيش وتخاف عليا..!!

شاهين : كشر عينيه.. وقال . لينا وعليا..!!!

هبه ؛ بتوتر.. احم قصدي ربنا يكرمك يعنى..المهم انت فين دلوقتي؟

شاهين : انا قدام المستشفى. كنت بوصل الدكتوره نور..

هبه : بزعل حقيقي اه ياحبيبتى..ربنا يفك كربهم يارب..انا كلمت مريم امبارح..وكانت نفسيتها مدمره بجد..

شاهين : بحزن..كلنا والله ياهبه.. آدم باشا حاجه اساسيه وغالي ع الكل...
.واكتشفنا إن البيت والشركه والشغل مالوش اي قيمه من غيرو..
ليه كاريزما وعامل روح حلوه لاي مكان..بجد ربنا يشفيه ويرجع لينا بالسلامه..

هبه : إن شاء الله..وربنا هيفرح قلوبنا بشفاه..

شاهين : معلش يا هبه المفروض كنا هنكتب الكتاب قبل الدراسه..بس ماينفعش عشا....!!!

هبه : قاطعته..كلام ايه ال بتقوله ده ياشاهين.؟
انا عارفه ومقدره..وبعدين ياسيدي وقت ما عمو آدم يرجعلو وعيه ويبقى بخير. نبقى نكتب الكتاب..كل تأخيره وفيها الخير إن شاء الله..

شاهين : هز راسه إن شاء الله.. قوليلى مين هيوصلك؟عاشور؟

هبه : احم.. لأ احمد هيجيلي كمان شويه.انا هستناه ف الكافتيريا..

شاهين : تمام.. وياريت تخلي بالك من نفسك.. ولو حصل معاكي اي حاجه اتصلى عليا فورا..

هبه : بفرحه كبيره..حاضر..واول ما اوصل البيت إن شاء الله.هتصل عليك اطمنك..

شاهين : تمام..ربنا معاكي..مع السلامه..

هبه : بتنهيده مع السلامه..وقفلت..وابتسمت بحب كبير..وقالت..
ربنا يباركلي فيك ياشاهين..
واتحركت وخرجت من المبنى..وماشيه ف الجامعه..وحد خبط فيها..!!

هبه : فونها وقع.ووطت جابته..واتعدلت.. وقالت بخنقه..مش تخلي بالك كويس يا آنسه.!!؟

# : سوري مقصدش..احم هو حضرتك الانسه هبه..!!ف طب عيون مش كدا؟

هبه : بتحط الفون ف الشنطه..واستغربت من إن البنت تعرفها..ورفعت راسها بسرعه تشوف مين..
وكشرت عينيها بدهشه وتعجب..وقالت حضرتك تعرفيني؟
وكمان انتي فيكي شبه من واحده صحبتي.

كامليا : ابتسمت بخبث..اها..تقصدي مريم مراد؟

هبه : رفعت حاجبها..اه بالظبط هي..حضرتك تقربي ليها؟بحكم الشبه وكدا؟

كامليا : بكُره دفين.. لأ ابدا احنا أصدقاء وبس..

هبه : بتعجب..سبحان الله..فعلا يخلق من الشبه اربعين..وابتسمت.اهلا بحضرتك..!!

كامليا : بضحكه خبيثه.اهلا بيكي ياروحي.بس انا ف الحقيقه كنت جايه اسأل ع مريم..هي المفروض تناقش الرساله السنادي.هي ليه مش موجوده معاكي؟

هبه : بعدم فهم..وكانت هتقولها انها هتناقش الدكتوراه ف بريطانيا..لكن قالت بإستغراب..هو حضرتك مش قولتي انكم أصدقاء؟ ازاي بقى انتي متعرفيش مريم مش موجوده هنا ازاي؟

كامليا : بتوتر وخنقه..اء..احم ابدا عادي يعنى..انا بس كنت مسافره ولسه راجعه من يومين..!! ممكن بقى تقوليلي مريم مابتجيش ليه من اول الترم؟

هبه : بلمحة ذكاء..وقالت جواها إزاي صحاب ومتعرفش بال حصل مع جد ميرو؟وكمان انا ومريم صحاب من اولى طب.وعمري ما شوفت البنت دي مع مريم قبل كده..
ومريم عمرها ما قالت ليا انها عندها صاحبه فيها شبه منها..تؤ البيت دي كدا شكلها مش طبيعي..وانتبهت..وقالت...

طيب ع كلامك انتى لسه راجعه من يومين ايه ال عرفك أنها مجتش من اول الترم..!!!؟

كامليا : بلعت ريقها بتوتر..وبصت حواليها.تداري موقفها...وبتفكر ف رد..!!

هبه :بشك.قالت انتى تعرفي اسمي..بس انا متعرفتش ع حضرتك..ممكن اعرف اسمك ايه؟

كامليا : بغيظ مكبت.وقالت بنبرة شر..اسمي روح..

هبه : قلبها اتقبض من الاسم وطريقة نطقه من كامليا..وقالت بخوف..اء اهلا بحضرتك..
فرصه سعيده جدا.

كامليا : بخنقه..هو سؤالي غريب انتي قاعده تحققي وتحللي ف كلامي..ولا هو سر إن مريم مابتجيش..!! وبصت ف عيون هبه بكُره واضح..وقالت..
انا عايزه اعرف مريم مابتجيش ليه..ف امانه معايه وعايزه أوصلها ليها..او ممكن تجيبي عنوانها الجديد هي وتيم..!!! ولا ده كمان سر..!!!

هبه : بلعت ريقها بخوف.وهمست بتعجب تيم..!!.
وشكت إن روح دي اكيد وراها لغز.وابتسمت بتوتر.وقالت بتفكير..
اهدى يا آنسه روح..مالك اضايقتي كدا ليه؟انا مش قصدي حاجه صدقيني..انا بهزر معاكي.يمكن عشان الشبه ال بينك وبينها..انا هقولك ياحبيبتى..اصل مريم وجوزها تيم سافرو يحضرو الدكتوراه بره مصر..

كامليا : بصت ل هبه..بزهول..وصكت ع أسنانها بغيظ كبير..وقالت بصوت جهوري..انتي بتقولي ايه؟ مستحيل..!!

هبه : شكها اتحول ليقين.وخافت من هجوم كامليا عليها..وبصت ولمحت احمد أخوها..ونفخت براحه كبيره..وقالت..اء..احم..ايوه سافرو من اول الترم..وا...!!!

كامليا : اتنفست غيظ..وسابت هبه ومشيت بسرعه..ونارها بتزيد..وقالت بتوعد ممزوج بغضب..
هستناكي يامريم... هستناكي لو هربتي ١٠٠ سنه مسيرك ترجعي وهنتقم منك انتي وتيم..
انا خلاص اتعرضت للاغتصاب..وكل حاجه راحت وانتهت..
.يعني معنديش حاجة اندم عليها..يا اقتلك يا ادفنك حيه..
اما تيم..!!! لازم اروضه بطريقتي..ويكون ليا انا وبس..لازم يمشي ع اوتار كامليا عبد الباري..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف شقة كريم..

ليليان ف الحمام وقاعده ع طرف البانيو..وماسكه اختبار الحمل.. ودموعها نازله.. وعيطت بوجع كبير.. لأنها كانت بتتمنى إن جدها اول واحد يعرف ويفرح بخبر حملها..

كريم : خبط ع الباب..وقال لي لي حبيبتي..انا لبست وجهزت..يلا عشان منتأخرش ع العيله.. آريان وصل هناك من بدري..!!

ليليان : حطت ايدها ع بطنها..وعيطت بصوت موجوع..

كريم : بقلق.. ليليان..!! انتي سمعاني ياحبيبتى؟

ليليان : مسحت دموعها..واخدت نفس عميق.. وقالت بصوت مهزوز..ايوه ياكريم..هتوضى وخارجه..

كريم : حس بنبرة صوتها..وقال بزعل..طيب ياحبيبتي..
ومشي خطوه ورجع تاني..وقال بعتاب.. ع فكره ياليليان..غلط تعيطي وانتي ف الحمام..!!
وبعدين حضن جوزك اولى بوجعك وخنقتك..انا لسه موجود ولا إيه؟

ليليان : فتحت الباب وخرجت بسرعه..واترمت ف حضنه..وعيطت بصوت عالى..

كريم : زعل علشانها..وضمها لقلبه بحنان كبير. وربت ع ضهرها..وقال...
المفروض إني طول ما انا موجود ماشوفش دموعك ولا تبكي.. لكن ال حصل مزعلنا كلنا..ومقدرش اقولك متعيطيش..لكن ال اقدر اقوله خلي عندك أمل ف الله.. إن جدو آدم هيرجع لينا بخير..

ليليان : رفعت عينيها ليه وقالت بحنين..بابا آدم وحشني صوته اوي ياكريم..انا هتجنن نفسي يرجع ف وسطينا من تاني..!!

كريم : مسح دموعها..وابتسم وقال. إن شاء الله خير..مش انتي كل يوم تتكلمي معاه.. خلاص قوليله انهردا كمان أنه واحشك قد ايه.. والعيله سقفها هيقع من غيرو..قوليله انه وجوده اهم من اي مهم..

ليليان : غمضت عينيها..وقالت جواها بوجع..هاقوله بنت قلبك حامل يابابا..اكيد هيسمعني ويفرح عشاني وهيفوق.. أكيد..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف القسم..

ياسين : ف المكتب..

العسكري خبط ودخل..وادى التحيه..تمام يافندم.ف واحده عايزه تقابل سيادتك..وعايزه تبلغ عن جريمة قتل..!!

ياسين : هز راسه تمام.خليها تدخل..وبص ل آمين الشرطه ال جمبه.وقال...افتح المحضر يبني..!!

همس دخلت بسرعه..وقالت بمرح تا تا تا.. ههههه هاي كابتن ياسو..!!!
وضغطت ع شفايفها بحرج.من ال قاعد مع ياسين..!!

ياسين : اتكسف جدآ مع دهشه وغيره..وبص ل آمين الشرطه..وقاله بغيظ..سيبنا لوحدنا..

آمين الشرطه : والمحضر ياسيادة الملازم..!؟

ياسين : صك ع أسنانه بغيظ..محضر ايه يابني قولتلك سيبنا لوحدنا..!!وبص ل همس بتوعد.!!

آمين الشرطه : قام بحيره..وخرج..

همس : واقفه قدام المكتب. وباصه بعيد بتهرب من نظرات ياسين..!!

ياسين : خبط ع المكتب بغيظ..وقام وقف..

همس : اتخضت. وبلعت ريقها بتوتر. وقالت بلخبطه.اء.ا.انا...

ياسين : بيقرب منها..وقال بغيظ مكبت..انتي اييه.؟

همس : بترجع بضهرها..وقالت..و..وحد الله يا..ياسين مش كدا..

ياسين : بغيظ..ممكن اعرف ايه ال انتى بتهببيه ده..!؟
همس : بترجع وخبطت ف الكرسي وقعدت عليه واتخضت.وقالت..هببت ايه؟ والله انا بريئه..!؟

ياسين : مسك الكرسي وقرب منها..وقال بغيظ..بريئه..جايه تبلغي عن جريمة قتل..!! دا انا هابيتك هنا ف التخشيبه يا همس..

همس : بلعت ريقها..وقالت..ببرود انا اكاد اوجزم اني مش اهون عليك ابتا ابتا يا ياسو..

ياسين : غصب عنه ابتسم..واتعدل ومسح وشه بايديه.وقال..
لا طبعا مش هاتهوني عليا..بس اعملى حسابك ولو اتكررت كتير هعملها معاكي.كدا بلاغ كاذب وازعاج سلطات.

همس : بكبرياء.نو لأ لأ لأ حاسب عندك..انا مش ضعيفه حضرتك... انا مواطنه مصريه وليا حقوقي الكامله..
وبعدين انا جايه ابلغ عن جريمه..ليه بقى معاملة البوابين دي اللاه..!!

ياسين : فتح عينيه بدهشه..وقال يخربيتك ياهمس..!! لا بجد انا احترت فيكي.. ومسكها من حجابها من قفاها وقومها..

همس : قامت معاه..وباصه لفوق.

ياسين :بغيظ.. معاملة بوابين؟ يابنتي انتى لو خدتي قلم مني اخاف ع عمرك. اعقلي واهمدي..

همس : بمرح.. اله اله اله.. لأ لأ لأ. ايه ياحظابط ياسو. لااا قلم مين ياباشا..احنا بالصلاة على النبي كدا مابنخافش من حد.. وبعدين انت قد المسكه دي ها؟

ياسين : رفع حاجبه بمكر..وقرب وهمس ف ودنها..وقال بمكر وحشتيني..!!

همس : غمضت عينيها.واتكسفت..وقالت بتلعثم..ع..ع فكره حلوه معاملة البوابين.مالها يعني؟ احم استمر عليها..

ياسين : بضحكه..قال القمر بتاعي بيتكسف.؟ وساب ايدو ورتب ليها الحجاب..وقال..تعالى اقعدي يامجنونه..!!

همس : وشها بقى احمر جدا..وقعدت بحرج..

ياسين : قعد قصادها..وبص لملامحها..وقال بتعجب..بحاول افهم الانفصام ال عندك بس مش جاي معايه سكه خاااالص..

همس : كشرت عينيها بغيظ..انا عندي انفصام؟ عموما الله يسامحك..
.انا اصلا قولت اجي اعمل فيك معروف واقعد معاك اونسك شويه..بس يلا خير تعمل..تريقه تلقى..!!

ياسين : ضحك بصمت..وقال يقلبي انتي تنوري القسم كله..
وصك ع اسنانه بغيظ.وقال..وبعدين انتى ليه مقولتيش انك جايه ها؟

همس : بتوتر..احم.بص بقى انا كنت ف الشركه وخلصت شغلي بسرعه.. كنت راجعه ع البيت. قولت بدال ماتصل عليك.. اجيلك واعملهالك مفاجأه..
وعوجت بوقها وقالت..بس اظاهر المفاجاه مش عجبتك..

ياسين : بتنهيده..عمر وجودك مايضايقنى ابدا ياحبيبتى..وانتي عارفه كدا كويس..بس من الأفضل بعد كده تعرفيني حتى لو جايه ع هنا.. اتفقنا..

همس : بتذمر..اوكي اوكي.. وبصت ليه وقالت..مفيش اخبار عن عمو آدم؟

ياسين : بحزن..هز راسه للأسف الحاله زي ما هي..وبجد انا مخنوق من كل حاجه..

همس : بزعل..ليه بس ياحبيبى.

ياسين : عايزه الحقيقه..وجود عمي آدم. أساسي جدا ف العيله..بجد العيله مهما تتجمع و مافيهاش لا عمي ولا مراته بجد بيبقى ناقص طرف مهم جداً..لو بصيتي ع كل وش واحد ف العيله هتلاقي حزن كبير جدا..ناقص ف ملامحهم الروح ال ترد فيهم الروح..

همس : ربتت ع أيدو. وقالت بحزن..فعلا انا كمان مفتقده وجوده رغم اني متعرفه عليكم من فتره صغيره..لكن وجود الامبراطور. شيء مهم جدا.. وإن شاء الله ربنا هيشفيه ويعافيه.. اطمن..

ياسين : حط ايدو ع أيدها وبص ف عينيها وقال..انا مش عايزك تكوني زعلانه اني آجلت الفرح..والله غصب عني. ماينفعش افرح والعيله كلها زعلانه وبتمر بالظروف دي..

همس : بهزار..ياعم دي احسن حاجه حصلت..

ياسين : كشر عينيه بدهشه..نعم..!!!؟

همس : ههههه ايوه طبعا..بص انا هقولك..اصل احسن فتره ف حياة البنت هي فترة الخطوبة..العريس بيكون كيوت كدا وبينفذ لخطيبته كل حاجه هي عايزاها..بس اول ما يتجوزو يظهر دراكولا ع حقيقته..بس هيروح مننا فين..احنا دلوقتي بقينا بنقتل وبنشفى كمان يعني مش هتفلتو من تحت أيدينا ياحظابط..!!

ياسين : غمض عينيه وهز راسه بيأس.. وبعدين ضحك..وقال اقسم بالله انفصام انفصام يعني مفيش كلام..

همس : كشرت عينيها بغيظ مكبت..وقالت اتفضل افتح محضر..انا عايزه اعمل فيك محضر عدم التعرض منك ليا بخدش واحد بس..

ياسين : ضحك..وقام وقف.وقال عدم التعرض؟ ده المفروض احنا الرجاله ال نعمل كدا..ونأمن ع نفسنا معاكو..
.. يلا يامجنونه.يلا اوصلك ع البيت عشان اروح المستشفى..

همس : قامت بمرح..اعزمني ع عصير قصب طاه..

ياسين : حط ايدها ف دراعه.وضحك وقال احلا كوباية عصير ل حرمي المصون..واخدها وخرجو من القسم بيضحكو..

آمين الشرطه. بص للعسكري وقال بإستغراب.. اله..؟ هي فين جريمة القتل ال جايه تبلغ عليها.؟

العسكري : بغباء..ماهي تلاقيها واخده سيادة الملازم ورايحه توريله الواقعه..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف المستشفى..

تيم واقف ومعاه آريان وجزء من شباب العيله..

كريم : وليليان جاين عليهم.. السلام عليكم.

كل الموجودين وعليك السلام..

آريان : شاف عيون ليليان وارمه وحمرا..وقرب منها. ورفع وشها.وقال بقلق مالك يا ليليان؟

ليليان :هزت راسها بانكسار.وقالت مفيش حاجه يا آريان..وبصت ف عينيه بدموع.وسألته.مفيش جديد..؟

آريان : فهم سبب دموعها..وحاوطها من كتفها..وباس ع راسها..وقال إن شاء الله خير ياحبيبتى..

كريم : سلم ع تيم..وقال اومال عمي مراد وفهد فين و آدم؟

تيم : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه كبيره..وقال. خالو مراد ف الطريق وفهد جايب رينو وجاي..و آدم سافر امبارح بليل مأمورية.

كريم : رفع ايدو ع كتف تيم..وقاله انت كويس ياتيم..؟

تيم : هز راسه..وابتسم بتمثيل.انا كويس جدا..

كريم : بص حواليه..وقال اومال مراتك فين؟ خلي ليليان تقعد معاها..انت شايف حالتها..

تيم : بحزن..هي عند بابا آدم..

زين : جه وسلم ع الكل..وقعد واخد ليليان جمبه..وبيتكلم معاها..

سليم وفتون وصلو السلام عليكم..

كلهم وعليكم السلام..

فتون : ازيك ياطنط رنا عامله ايه دلوقتى؟

رنا : بوهن انا بخير تسلمي يافتون يابنتي..

فتون : قعدت جمب ملك..ازيك ياطنط ملك.. الضغط عامل ايه دلوقتي؟

ملك : بدموع وتعب.. نحمد الله يافتون ياحبيبتى..كله خير إن شاء الله.

فتون : ربتت ع أيدها..وقالت بإذن الله تعالى.. وسلمت ع باقي البنات..

سليم : ازيك يا زين عامل ايه دلوقتي..؟

زين : ابتسم بحب الله يسلمك يا سليم..بجد الواحد مش عارف يقولك ايه..تسلم لوقفتك معانا ومسبتناش يوم واحد انت وخالد..

سليم : ابتسم..ياااه أخيراً ضحكت يازين؟ وبعدين هتقول ايه؟ عمي آدم مقامه ف قلبى كبير جدا..وعمره ماقصر معايا ف اى حاجه لا أنا ولا خالد..وده واجب عليا لاني ف مقام إبنه..

زين : ربت ع كتفه..وبابا بيعتبرك زي ابنه بالظبط....اتفضل اقعد مراد وفهد كلها دقايق ويوصلو..

سليم : قعد وزياد جه وسلم ع الكل وقعد مع سليم وزين.. وبعدها خالد..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف الجامعه..

آرين : ماشيه ف الجامعه سرحانه.وحاضنه الكتب..

شاب واقف مع مجموعة شباب واسمه وحيد وف اولى علوم ..ولمح آرين ماشيه..وقال ثواني ياشباب..واتحرك بسرعه..

آرين : وصلت عند استراحه.. وقعدت لوحدها. وواضح عليها الحزن..

وحيد : قرب منها وقال..مساء الخير يا آنسه آرين..!!

آرين : انتبهت ورفعت عينيها بدهشه..وقامت وقفت بخنقه..وشالت الكتب وماشيه..!!

وحيد : لحقها ومشي وراها..وقال آنسه آرين.. ممكن تردي عليا..والله انا مش بعاكس.. انا قصدي خير.. وبعدين انتي من اول يوم دخلتي فيه الجامعه مكشره ليه كدا؟ ممكن افهم؟

آرين : وقفت ولفت ليه..وقالت بدموع وخنقه.. أنت لو مابطلتش اسلوبك ده انا هبلغ مدير الجامعه وأمن الجامعه كمان..ياريت تحترم نفسك وتبعد عن طريقي..!!

وحيد : ابتسم..وقال ياااه أخيراً سمعت صوتك.؟ والله يابنت الحلال انتي فاهمه غلط خالص..انا بس عايز عنوانك مش اكتر..انا من الاخر كدا من يوم ما شوفتك وانا مش قادر مفكرش فيكي..

آرين : اتخنقت لأن الحزن ال جواها اكتر بكتير من اي حاجه..وسابته بعدم اهتمام ومشيت..

وحيد : يا آنسه.. يا آنسه..طيب عنوانك طيب؟ واتنهد بحيره..وقال هو لسه ف بنات بالاخلاق دي؟

آرين : ماشيه ومخنوقه..

مصطفى : ماشي معاه سعيد عند علوم..ولمح آرين ماشيه بسرعه..وقال..
ولا ياسعيد امسك الكتب دي واستناني هنا..وجري يلحق آرين.. ونده عليها.. بإسم ابوها فهد يافهد..!!

آرين : سمعت صوت مصطفى..ووقفت بخنقه..

مصطفى : جري عليها..ووقف قدامها..وقال ايه يا آرين ماشيه بسرعه البرق كدا ليه؟ ف حاجه حصلت؟

آرين : بتنهج.. ودموعها نازله وقالت بحزن ..مفيش حاجه يامصطفي..

مصطفى : بخنقه..انتى بتعيطي ليه؟ حد ف الجامعه ضايقك؟ قولي اقسم بالله افرمه..

آرين : مسحت دموعها..وهزت راسها لأ مفيش حاجه..هي چود فين يا مصطفى؟

مصطفى : چود ف المحاضره..

آرين : بتعجب..طيب وانت ليه مش ف المحاضره؟ وليه جاي عند علوم؟

مصطفى : بهزار لأ..مش غرور والله..بس انا بلا فخر اتطرد من المحاضره..!!

آرين : شهقت بدهشه..ليه كدا يامصطفي؟

مصطفى : بهزار..يستي هو ال دكتور معقد..ايه يعني لما اضرب ال قدامي ع قفاه..هو ال قفاه مغري وايدي مقدرتش تقاوم بصراحه..

آرين : غصب عنها ضحكت.

مصطفى: هرش ف قفاه.وقال طيب انا كدا عملت ال عليا وضحكتك..روقي كدا.. وإن شاء الله كل العيله هترجع زي الأول وأحسن..

آرين : هزت راسها بتنهيده..وقالت يارب.يارب يامصطفي..

مصطفى : اهي چود جايه هناك اهي..

آرين : لفت ليها..

چود : قربت منهم. ومتغاظه من مصطفى..وقالت بغيظ.. اذيك يا ارين؟

آرين : بهدوء الله يسلمك ياچود..

مصطفى :بتريقه..اذيك يا آرين...!! طيب وانا ايه هوا واقف.. ولا خيال؟

چود : بغيظ..معلش اصلك تافه.. وبعدين انت هتبطل تفاهه امتي وتبقي انسان هادف ها..؟

مصطفى : بتريقه.. الهادف الذي طلبته غير موجود بالخدمه..س س سلام وسابهم ومشي..

چود : بغيظ..عيل متخلف وفاشل..!

آرين : .........!!!

چود : بصت ل آرين..وقالت انتي لسه بتعيطي يا آرين؟ يابنتى إن شاء الله جدو آدم هيرجع زي الاول وأحسن كمان.روقي وفوقي كدا انتي خسيتي النص..

آرين : قعدت بوهن..وقالت بحزن مسيطر ع ملامحها..مش قادره يا چود..
من وقت ما بابا آدم دخل ف غيبوبه..وانا حاسه بإحساس غريب..حاسه اني وحيده
وتايهه.ف جزء كبير جداً جوايا مكسور وزعلان.
انا اكتشفت ف وجود بابا آدم انه كان مديلي الثقه ف نفسي..عايشه ف أمان..مش خايفه من حاجه.داعم كبير ليا..
كان بيسمعني حتى لو كلامي تافه وصغير كان بيفهمني.
كنت مهما اكبر اشوف نفسي طفله برحتي لأن بابا آدم مميزني بكدا..بيحب روحي وبرائتي.
وفجأة حسيت نفسي كبرت كتير..الضحكه والفرحه بقت صعبه أوي ياچود..
ازاي بابا آدم مش قادر يفوق ويرجعلي..ازاي ماما مريم بعدت عننا..الاتنين عايشين ف صمت كبير. البيت اتغير كتير..مبقاش فيه الروح ال كانت موجوده بوجود بابا وماما..
مامي تعبانه ومكسوره واسمعها ديما بتدعي ودموعها ع خدها..بابي ديما بيحاول معاها. خالو مراد ضحكته اختفت..ميرو بقت ديما ساكته..كل العيله اتغيرت..الحزن مسيطر ع الكل ياچود..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف المستشفى..Автор: Меріам Насар

الممرضه..دخلت وشافت ميرو حاطه راسها ع صدر جدها.وبتعيط..
الممرضه : بزعل ع ميرو..قالت.. آسفه لحضرتك بس وقت الزياره خلص..ممكن تتفضلي.عشان اعلق المحلول للحاله..

ميرو : رفعت راسها بتعب..ومسحت دموعها..وبصت ع وش جدها. وقربت منه وباست جبينه بحنين ممزوج بوجع..وهمست بكسره..وقالت أميرتك بقت هشه اوي من غيرك يابابا..أميرتك ممكن تموت من هجرك ليها..!!
ارجوك ارجع ارجوك يابابا..ودمعه نزلت ع كف أيدو
.وقامت وسابت الصدفه..وخرجت..

تيم : شافها خارجه ووشها أحمر جدآ من العياط..وجري عليها..

ميرو : شافته.وعيطت اكتر واترمت ف حضنه..

تيم : مخنوق عشانها..وربت ع ضهرها بحنان كبير..وقال..هشش بس يامريم ارحمي نفسك علشان خاطر ال حواليكي..الكل منهار ولازم تقويهم بيكي.وباس ع راسها..واخدها وقعدها وقعد جنبها..

الممرضه : مسكت الصدفه..وقالت بإعجاب.الله جميله اوي..وبصت ع آدم..وقالت بزعل..
والله حضرتك لو شوفت عيلتك عامله ايه علشانك بره..انت هتفوق عشانهم..ربنا يقومك بالسلامه يارب..وقربت منه عشان تشيل الخرطوم..

آدم : المخ عنده انتبه..ع كلمة.اميرتك من غيرك هتموت يابابا...!!! والمخ ادا اشاره للجسم..وايدو اتحركت..!!

الممرضه : شافت حركة ايد آدم..وحست انها بتتخيل..وغمضت وفتحت عينيها تاني..وبصت بتركيز..

آدم : مخه استوعب..وحرك ايدو تاني.. وبيحاول يحرك شفايفه..

الممرضه : فتحت عينيها بدهشه..وسابت الخرطوم..وضربت الجرس بسرعه..وخرجت تجري بفرحه.وندهت بصوت عالي...دكتور محمد..دكتور محمد..وخبطت ف مراد آخر الطرقه ونزلت جري..

مراد بص للممرضه بعدم فهم..ورايح للعيله..

آدم : فتح عينيه.واخد نفس بشهقه..وقال بهمس أميرتي..!!!

مريم : قلبها دق بقوه..وقامت من مكانها بسرعه..وهمست برجفه آدم..!! -------------يتبع


موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 7 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 8 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-