رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الواحد والاربعون 41 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 41 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 41 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الحادي والاربعين


فصل ٢١ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

لا يؤخر الله عليك امرا إلا لخير و لا يحرمك من أمرا إلا لخير ولا ينزل عليك بلاء إلا لخير ، فلا تحزن ف الله لا يأتي إلا بالخير .

================================

بسم الله نبدأ

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

Автор: Меріам Насар

فيلا العدوي..

مريم : قولتي ايه يارودي يابنتي..!!

رودي : بتنهيدة..والله ياطنط مريم أنا مش عارفه..من وقت وفاة بابي. وأنا ماليش نفس لأي حاجه..

مريم : بتنهيدة وجع.. رحمة الله عليه..ربنا يتغمده بواسع رحمته..ووالدك راجل ونعم.. السيره اللهم بارك حسنه..وطلب أنه يعمل عمره هو ومراته..ورجع مفيش يومين تعب وتوفاة الله..يعني حاجه كلنا بنتمناها..وربنا يرزقنا جميعاً حسن الخاتمة. وهو عند رب رحيم..أنتي بقى المفروض تفوقي لنفسك..ولبيتك..چواد زعلان علشانك..وكمان چود؟ مش عايزه كدا تفرحي بيها..دا أنتي اللي بتسعدي قلبنا ديما يارودي ياحبيبتي..

رودي : ربنا يبارك فيكي ياطنط..والله حضرتك وماما رنا وكل العيله مهونين عليا كتير.. وأنا طبعآ نفسي أفرح بولادي..واشوفهم أحسن الناس..هو انا ليا مين غيرهم أفرح لفرحهم..

مريم : ربتت ع ضهرها بحنان وقالت..عين العقل يا نور عيني..يبقى نسمع منك قرارك الأخير.. وأنتي كمان إللي تحددي الوقت المناسب..علشان العريس يطلب أيد بنتنا چود.. قولتي إيه؟

رودي : بابتسامة هاديه.. قولت لا اله الا الله..

مريم : بإبتسامة حب..سيدنا محمد رسول الله..

رودي : خلاص يومين إن شاء الله.. مصطفى وعيلته يشرفونا.. إيه رأيك؟

مريم : بسعادة.. ودي عايزه كلام..يومين إن شاء الله..ونكون عندك يانور عيني.. ربنا يفرحك..ويفرح أمة سيدنا محمد يارب..

رودي : اللهم امين يارب العالمين..

مساءاً في فيلا تيم عزيز..

تيم : واقف في التراس وساند على السور..وسرحان ومخنوق..

ميرو : دخلت..وحطت الشاي.. وقالت أتفضل ياحبيبى.!!

تيم : أنتبه..وهز راسه ليها متشكر..

ميرو : وقفت جمبه.. وشافت شروده.. وبتفكر إزاي تهون عليه..وقالت..
نسيت اقولك إن عمتو رينو..صممت إني أتابع مع الدكتوره نسرين..قالت إنها دكتوره ممتازه..

تيم : .............!!!

ميرو : أحم.وتعرف كمان.. إن ماما نور قالت نفس كلامها. وأكدت عليه..

تيم : ......!!! وخرجت منه تنهيدة تعب..

ميرو : لفت وشه ليها..وقالت بعتاب.. أنت زعلان مني.؟

تيم : بص لعينيها..وقال بوجع.. أنا تعبان..!!

ميرو : قلبها وجعها للكلمه..وقالت بدموع..خلاص ياتيم..لو مش عايز تعالجها خلاص. في دكاتره كتير تتكفل بالحاله..بس بالله عليك بلاش اليأس ده..

تيم : سند على السور وبص قدامه.. وقال.. للأسف مش هينفع.. أنا فكرت في كلامك..وبابا مايستاهلش مني إني اخذله في أول مشواري المهني. وللأسف الشديد ضميري مش متحمل فكرة إن شخص محتاج مساعده.. وأنا أقف اتفرج عليه.. متربناش ولا اتعودنا على كدا يامريم..

ميرو : بدهشه..يعني أنت تقصد إنك موافق تعالج كامليا صح..؟!!

تيم : بخنقه..هز راسه للأسف أيوه..!!

ميرو : بفرحه.. يااااه ياتيم..بجد فرحت قلبي.. أنت متعرفش جزائك إيه عند ربنا.. إنك تقابل السيئه بالحسنه.. أكيد ربنا هيكرمك ويعوضك خير.. أنا متأكده من ده..

تيم : أبتسم بسخريه. أنا شايفك فرحانه أوي؟ عندك تفسير؟

ميرو : مسكت ايديه..وقالت بسعاده..طبعا في مليون تفسير كمان.. وأولهم إن جوزي حبيبي قلبه يتاقل بالالماس..وكمان الخير اللي جواه انتصر على الشر إللي حواليه..وضميرة المهني أكبر من أي عداء موجود.. وإنه قدر يفصل بين الشغل والمعاملات الشخصية..بجد انا مبسوطه اوى.. أنت عظيم أوي ياتيم.. أنت أجمل وأحسن واشطر دكتور تيم في العالم كله..

تيم : أبتسم بحب.. وقال.. أنا كل ده؟

ميرو : هزت راسها لأ طبعاً.. أنت أكتر من كدا.. أنت جوزي حبيبي وروحي ونبض قلبي..ودنيتي وكل حاجه حلوه ف الدنيا..

تيم : بضحكه..يخربيت التثبيت..وشدها لحضنه.. بحبك اوى يامريم..!!

ميرو : غمضت عينيها وقالت بتنهيدة راحه. وأنا بعشقك حد الإنهيار..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد يومين.. فيلا العدوي..

تمارا : قاعده شايله محمد..بتلاعبه..

مريم : نازله..ولابسه للخروح..وقالت..فين آريان ياتيما ياحبيبتى..

تمارا : بمعاكسه.. آريان مع بابا آدم في الجنينه ياقمر . بس إيه الجمال ده يامريومه ياقمر. الله اكبر عليكي.

مريم : بضحكه صافيه.. ربنا يصلح حالك ياتمارا يابنت قلبي.. جمال إيه بس يابنتي.. أنا كبرت خلاص..

تمارا : شهقت بهزار..وقالت.. سامع يامودي ياحبيب مامي؟ ناناه مريم بتقول أنها كبرت.. طيب قولنا أنت رأيك في الكلام ده؟

محمد : حاطط صوباعه في بوقه..وبيضحك لمريم..

مريم : بسعاده.. الضحكه اللي بموت فيها..هات بوسه بقى يامحمد قبل ما نخرج.. وباسته من خدو..وقالت يحفظ محمد واسمه..

تمارا : اللهم امين يارب ياحبيبتى..

مريم : بتعجب..أله.. أنتي لسه مالبستيش ياتمارا؟ كدا هنتأخر يابنتي على الميعاد..وعمك طارق انتى عارفاه..هيشبط مع جدك آدم..

تمارا : ههههه بجد كان نفسي اشوفهم..لكن مش هينفع.. لأن آريان..عازمنا على الغدا انا ومودي..لكن هنحصلكم على ميعاد تلبيس الدبل إن شاء الله.. ونبارك ليهم..

مريم : ااه.. أيوه صح..ده آريان قالي من أمبارح كمان. يلا ربنا يسعد أوقاتكم بكل خير..

دعاء دخلت وقالت..ست مريم.. سيدي آدم بيه بيقول لحضرتك لو جهزتي..هو موجود في الجنينه..

مريم : بابتسامة.. أيوه ياحبيبتى..جاهزه. وودعت تمارا وخرجت..لأدمها...

آدم : شافها..ونفس إبتسامة الإحتواء والحب.متغيرتش على ملامح الادم.

آريان : سلم عليها..وفتح ليها باب العربيه.. وركبت.. وآدم ركب جمبها..

وهارون ركب و ساق...

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا السيوفي..

طارق : قاعد مع أشرف ويوسف ومحمد ومراد وفهد وفارس ..بيتكلموا في أحوال الدنيا..

وفي الجنينه.. تيم و آدم وكريم ومصطفى..بيتكلموا..

مصطفى : واقف..وعايز يتكلم ويخلص..لكن لسه الامبراطور موصلش..!! وكل شوية يبص على بلكونة چود لكن مفيش أمل..

في اوضة چود..

البنات بتساعدها في اختيار لون الفستان..

آرين : بحماس..البسي الفستان الهاڤان ده..بجد تحفه عليكي..

ميرو : لأ لأ..البسي الفستان الأبيض ده.. رقيق وجميل..

ليليان : لاااا ماتسمعيش كلامهم يابت يا چود..البسي الفستان الدهبي ده.. حاجه تفرح بلا هاڤان بلا أبيض..

آرين : حطت ايدها ف جمبها وقالت..يسلام..بلا هاڤان؟ ع فكره بقى اللون الهاڤان على چود وبشرتها الخمريه يجنن..وبعدين دي مقابلة وتلبيس دبل..

ميرو : لأ لأ.. الأبيض تحفه اسمعي مني أنا..

چود : بااااااااس.. إيه يما أنتي وهي. سيبولي فرصه أختار وافكر.. انا أصلا عايزه ألبس ترنج..

كلهم..ايييييييه؟ تررررنج ياچووووود..!!!!؟

چود : عوجت بوقها.. اه يختي..ترنج..مالكوا اتصدمتوا ليه؟

تالين : ضحكت من قلبها..وقالت. الله يهديكي ياچود يابنت خالو.. تخيلي كدا شكلك وأنتي نازله قدام كل العيله..بترنج.. ونقدمك ليهم.. چود فارس السيوفي.
بنت السفير فارس السيوفي.. والدكتوره رودي السيوفي.. لأ لأ بجد. مش قادره أتخيل...

كلهم ضحكوا..

آرين : هههههههه أيوه ونكهرب شعرها..وتلبس سلبر الحمام.. وتنزل.واو ياسمين عبد العزيز أوي ههههههه

الكل ضحك..

چود : خلصتوا هري.. اطلعوا بره بقى.. أنا هلبس وا أوريكو مين هي چود السيوفي.. يلا بقى بره عشان قفلت خلاص..

الكل بيضحك من قلبه ع جود وخرجوا.. والفضول مجننهم.. عشان يشوفوا چود هتلبس إيه؟.

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد لحظات.. وصل أخيراً الامبراطور وأميرته..

الكل سلم ع آدم ومريم..

آدم : قعد جمب طارق..وقال مبروك ياطاروق..

طارق : مبروك على إيه؟ هو حد لسه اتكلم.. ماتلحح إبن أخت مراتك..عشان بنام بدري..

آدم : بإبتسامة..طول عمرك صاحب واجب..

طارق : بتعلم منك ياخويا..

آدم : بدأ يتكلم..ها ياجماعه.. جينا على الميعاد ولا فاتنا كتير؟

أشرف : بضحكه.. لأ احنا نقدر نقول حاجه وأنت مش موجود؟

آدم : حبيبي يا أبو يوسف.. طيب ايه يادرش.. حابب تقول حاجه؟

مصطفى : لابس كراڤت ومخنوق منها. لكن جه يتكلم..بس مش عارف يقول ايه.؟

كريم : ضربه بكوعه في جمبه..وقال من بين أسنانه.. ماتتكلم يارويتر..راح فين لسانك المترين..!!

مصطفى : بتوتر..مش عارف ياكرمله..كل الكلام اتبخر..

طارق ؛ كشر عينيه.. وقال.اله إيه يامصطفى؟ أنت هاتستخير هنا يابني؟

الشباب كاتمين الضحكه.

مصطفى ::ها...!! آه أحم.. لأ ما انا هتكلم أهو..! وهمس لتيم..وقال المفروض أقول ايه يادكتور.. انجدني ابوس ايدك.. شكلي بقى زفت..

تيم : بضحكه..قال. وجه كلامك لوالد العروسه.. وقول بصراحه ياعمي انا طالب القرب منك..وا....

مصطفى : قاطعه..وقال بصوت عالى مره واحده.. بصراحه ياعمي فارس أنا طالب القرب منك..

الكل ضحك..

فارس : بدهشه..القرب مني.. ما أنت قريب اهو يابني ولا تيجي تقعد على حجري..

الكل ضحك من قلبه..

مصطفى : بلع ريقه بتوتر.. بص لتيم.بغيظ.

تيم : بيضحك..وقال غبي أنا لسه مكملتش كلامي..

مصطفى : بغيظ..مش عايز من حد مساعده.. أنا هتكلم.. شكراً انت وكرمله..

كريم : صك ع أسنانه بغيظ..وتيم مسك أيد كريم يهدا عليه.

آدم مراد : جه قعد جمبه.. وقال بهمس..قول ورايا..

مصطفى : فتح عينيه بدهشه..وقال نعم... أقول وراك أنت.. أنت عايزني أرمي عليها اليمين قبل ما تكون على زمتي..

آدم مراد : بصله بتحذير.. وقال بحده..قول ورايا شكلك بقى تحت الأنقاض.. أخلص.

مصطفى : بص حواليه.. وشاف الشباب الصغيرين بيضحكوا عليه..

آدم مراد : قال بهمس. قول.جدو طارق .وعمي فارس طبعا..وباقي العيله يشرفني إني أكون جزء من العيله دي..

مصطفى : رفع حاجبه بتعجب وقال . صدق حلوه الجمله دي.. لأ عجبتني.. استنى. هاقول اهو..
وقال.. أحم..جدو طارق .وعمي فارس طبعا..وباقي العيله يشرفني إني أكون جزء من العيله دي..

آدم مراد : وبطلب من حضرتك أيد الانسه چود.. وبتمنى إني انول الشرف ده.. وربنا يقدرني واسعدها..

مصطفى : بدهشه.. إيه؟ انول الشرف؟ ليه هي عيلة عزيز شويه ولا إيه؟

آدم مراد : هز راسه تمام.. أنت حر..وقام وقف..

مصطفى : شدو بسرعه يقعد..وقال..خلاص خلاص.. هقول أهو..

آدم مراد : قعد...

مصطفى : بغيظ مكبت..وبطلب من حضرتك أيد الانسه چود.. وبتمنى إني انول الشرف ده.. وربنا يقدرني واسعدها..

آدم مراد : وأي طلبات أنا تحت امركم فيها..

مصطفى : بتوعد.. وأي طلبات أنا تحت امركم فيها..

طارق : بأعجاب.. أنا قولت الواد مصطفى ده الوحيد إللي شبهي.. شوفت يا آدم..شوفت الكلام طالع منسق إزاي. واد بيفهم بصحيح..

آدم : ضحك بصمت.. طبعا اومال.

أشرف ؛ بابتسامه..وطبعا ياطارق أنت عارف إن چود بنتنا قبل ما هتكون حرم حفيدي إن شاء الله..

يوسف : بتنهيدة.. فارس انا معنديش غير كريم ومصطفى.. وكريم ربنا تممله بخير..وباقي مصطفى.. يعني فرحة قلبي الكبيره لما أشوف مصطفى عزيز عريس.. وبالنسبالي ده حلم..وبتمنى منك الموافقه. وتحقق حلمي يصحبي.. وشوف طلباتك كلها لچود هتبقى أوامر..

فارس : بابتسامة.. كلام إيه ده يايوسف وطلبات ايه يابني.. چود أنا اوصلهالك لحد بيتك.هي مش هتروح لحد غريب..ده بيت جدها أشرف..يعني الأمان والاستقرار..

أشرف ويوسف. الله يكرمك يافارس..

مصطفى : بلهفه.. نقرأ الفاتحه بقى..وانا جايب الخاتم..

الكل ضحك..

آدم : بضحكه..طيب نعرف رأي عروستنا الأول..

طارق : بتنهيدة.. أطلع نادي لاختك ياچواد..

چواد : حاضر ياجدو..وطلع بسرعه..

ميرو و آرين واقفين عند السلم فوق..وعيونهم على تيم و آدم..

زياد : قاعد وقال..عقبالك يا آدم يابني.. فرحتك الفرحه الكبيره لجدك آدم..ولا ايه ياعمي..!!!

آدم : أبتسم بهدوء.. طبعاً.ده الإمبراطور الصغير..

مراد : بمكر.. أيوه ادعيله يازياد ياخويا.. أصل أبني آدم قافل باب الجواز ده خالص..

فهد : بتكشيره...وقال جواه..يخربيت التمثيل يا اخي..

زين : بدهشه..نعم..قافل بابا الجواز؟ ليه يا آدم يابني.. ده أنت تشاور بس..تشاور كدا بأيدك.. تلاقي ميت واحده . أنوي أنت بس وهتشوف عمك زين هيعمل إيه؟

آدم مراد : بشبح ابتسامه.. أنا ناوي فعلاً إن شاء الله.. لكن قدامي سنه.. أصلي وعدت أبوها.. وأنا عند وعندي.. وباقي من الوعد سبع شهور وبس..!!!

فهد : صك ع أسنانه بغيظ مكبت..

آدم : أبتسم بصمت..

زين : بدهشه.. والله..ده خبر حلو جدآ.. وياترى مين هي بقى.. نعرفها؟

مراد : بمكر بص ل فهد..

فهد : بصله بتوعد وتحذير...

مراد : رجع بص ل آدم إبنه..

آدم مراد : ضحك بصمت..وقال.. هتعرفها بعد سبع شهور ياعمى..وده وعد..!!!

طارق : ل آدم.. لأ حفيدك واثق من نفسه..

آدم : بضحكه.. طبعاً طالعلك يا أسد..!!

طارق : بفخر.. طبعاً.. بس الجامد مابيحكيش عن جمدانه..

آدم : ضحك من قلبه..

فهد : ضغط على دراع مراد.وقال بغيظ..ايه البجاحه إللي انتوا فيها دي؟

مراد : بمكر..الله يسامحك.. أنا مش عارف أنت مالك؟ حد كلمك ولا جه جمبك؟

فهد : بغيظ... إبنك ده انا هفرمه ماشي؟

مراد : بأستفزاز..تبقى استأذن أمه.. أصلها بتخاف عليه..و وحياة الموافقه اللي شايفها في عينيك دي براحه على الديزل يافهودي..!!!

فهد : يغيظ..منك لله يامراد..

مراد : رفع حاجبه وقال ..ومنك لله يافهودي..

------------------بقلمي مريم نصار.

رودي عينيها لمعت بدموع.. وقالت تعالي..انزلي ياجود..

الكل رفع عينيه على السلم..

مصطفى : بدقة قلب وانبهار..قال دي چود...!!!

چود : نازله على السلم..ولابسه فستان أحمر مطرز وليه ديل.وحجاب.. وكانت جميله جدا..

البنات انبهروا بيها...

فارس : قام وقف ومبتسم..وراح قابلها..وسلم عليها..وقال چود إيه الجمال ده..؟

چود : بتوتر..ميرسي يا بابي..

فارس : تعالى سلمي على العيله..

رودي : أستنى طيب يافارس.. هجيب القهوة لچود تقدمها..

چود : بخبث.. خليكي انتي يامامي..متتعبيش نفسك.. أنا هروح اجيبها.. بعد اذنكم..

طارق : منورين والله ياجماعه..

كلهم الله يكرمك بنورك ياحج طارق..

مصطفى : نفخ بخنقه.. هي راحت فين دي؟ ع طول تعباني معاها..

چود : جت وشايله صينية القهوة..وقالت برقه..مساء الخير..

الكل مساء الخير يابنتي..

طارق : أبتسم بحب وقال..تعالي ياحبيبت جدك .قدمي القهوة واقعدي جمبي هنا..

چود : بمكر.. حاضر يا بابا.. وقدمت القهوة لكبار العيله الأول.. وراحت عند مصطفى..ولفت الصنينه..وقالت برقه مصطنعه..اتفضل..!!

مصطفى : بتكشيره..صوت مين ده؟

چود : بغيظ..اتفضل القهوة..

مصطفى : رقص حواجبه..وقال ايوه كده..مرحب يمعلم.. واخد منها القهوة..

چود : حطت الصنية وقعدت جمب طارق..

طارق : مسد ع حجابها وقال..ماشاء الله تبارك الرحمن عليكى يا چود..

چود : بحب حقيقي..ميرسي جدا يابابا..

طارق : بلمعة في عينيه.. قال.. إحنا اتفقنا.. إن انهاردة هتلبسي خاتم الخطوبه زي ما قولتلك قبل كدا.. حاجه كدا عائليه..
وكتب الكتاب ع دخول المدارس.. والفرح إن شاء الله..في الاجازه..

چود : بدقة قلب..هزت راسها وسكتت..

آركان : يلا بقى يامصطفى.. اشرب قهوتك ولبس عروستك الخاتم..خلينا نفرح..

الكل ضحك وأكد على كلام آركان..

آدم مراد : بيشرب القهوه ورفع طرف عينيه..وشاف ضيه..وهي واقفه بتسقف بفرحه كبيره.. ووشها منور من الفرحه..والحب الكبير إللي مالي قلبها لكل إللي حواليها..

فهد : بص ل آدم..وشافه باصص لفوق.. وقال بغيره.. في حاجه يا آدم..باصص لفوق يعني؟

آدم مراد : أنتبه..وقال بهدوء.. ايوه...ياريت تقول لميرو و آرين يدخلوا جوه..مش حلوه واقفتهم كدا..!!!

فهد : بغيره.. أسمع يالا..اء....

مراد : قعد بينهم. وقال..ياسبحان الله.. سايبين اللحظات المهمه..وبتتفقوا على جواز ابني آدم.. يبني لسه بدري متستعجلش..عارف ياض آدم..خالك فهد ده.. كان نمس.. اه والله..خطب عمتك لارين في ألمانيا.. وأنا وزين إللي وصلناه للمطار..
وبص لفهد بتوعد وقال.. مش كدا ولا ايه ياحوت..!!!

فهد : رفع عينيه ل آرين.. وافتكر رينو.. واتخنق. لأن السنه قربت...!! وقام خرج بسرعه على الجنينه..!! وواقف يفكر..

آدم مراد : مط شفايفه.. أنا شايف رفض من خالي فهد.

مراد. : هز راسه لأ..فهد موافق وبالثلث..بس دي مشاعر مش هتفهما دلوقتي..
فهد ده صاحب عمري. وعشت معاه أكتر من امك فريحه نفسها.. صدقني مفيش احن من قلب فهد.. مشكلته أنه لما بيحب..!!! بيحب بجد..!!!

مصطفى : طلع الخاتم..وسط الزغاريد.. ورفع فنجال القهوة..وشرب منه.. وحطه ف الطبق. وتنح بصدمه كبيره.. ومش عارف يبلع القهوة...

چود : رفعت حاجبها..وقالت جواها.. أحسن عشان تحترم نفسك معايا.وتبطل تشتم فيا..

يوسف : بتعجب.. اله..يلا يامصطفي أنت واقف متنح كدا ليه؟ مش ده اليوم إللي نازل علينا زن فيه. اتفضل عروستك اهي.. لبسها الخاتم علشان نقرأ الفاتحه.. ههههه..

مصطفى : واقف والنار هتطلع من ودانه..ومش عارف يبلع القهوة.. وقال جواه..شطه...!!! يابنت ال..... عايزه تضحكيهم عليا؟ طيب أقسم بالله ياچود لأسود عيشتك..اااه نااار.. ناااار.. أعمل ايه دلوقتي.. شكلي بقى وحش..

أشرف : بص ل مصطفى..بجمود وقال يلا بقى يامصطفى..ف إيه؟

مصطفى : بلع القهوة غصب عنه..وفاتح بوقه..وعينيه دمعت من الشطه..وقال..اء.. حاضر ياجدو.. ونفخ وحاول الثبات.. وراح قدام چود..

چود ؛ وقفت وضحكت الشماته على وشها..

مصطفى : حاول يبتسم.. قال بغيظ دفين.. إيدك ياعروسه..

چود : رفعت أيدها..

مصطفى : لبس ليها الخاتم..

چود : لبست ليه الدبله..

والكل قرأ الفاتحة..وباركوا وهنوا.

مصطفى : ل آركان..عايز ميا.. هاتلي جردل مياااا بسرعه..نااااار..

آركان : بتعجب..يخربيتك بوقك احمر ليه كدا.. وكشر عينيه وقال ااااه يانمس...؛؛ لأ لأ بس لأ مستحيل.. هو قاعد قدامنا معملش حاجه..

مصطفى : ضغط على رجل آركان بجزمته..وقال.. هات ازازة ميا يابني ادم انجززز..هقلبلكو تنين مجنح دلوقتي..

آركان : ينهار اسوس..طيب استنى.. وجري جاب الميا ورجع..

مصطفى : بدهشه. أنت لحقت..

آركان : بثقه.. الفهد الأسود..يعني السرعه القصوى. والأداء المبهر.. أشرب يصحبي.. أشرب وانسى همومك..

مصطفى : فتح الازازاه..وشربها كلها..ومسح بوقه.. وقال بتوعد.. وحياة أمك ياچود لاتشوفي بعد كتب الكتاب هعمل إيه؟ وجنت على نفسها براكش..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد يومين كمان..

فيلا العدوي..

مريم و آريان وكريم وتمارا.وفريحه.و آرين.. قاعدين..

سمعوا صوت زغاريد زينب من الجنينة..

مريم : بتعجب يارب خيرا..ياترى زينب بتزغرد ليه؟

تمارا : بقلق..شهادة الثانوية العامة انهردا..و اكيد شهادة أحمد أبنها ظهرت.. وكمان دعاء في تانيه ثانوي.. يارب خير إن شاء الله..

آريان : انا واثق إن أحمد أبنها جاب مجموع كويس..
الولد ده شاطر وعندو طموح..

مريم : يارب يارب نجح الجميع.. أنا بقيت بنسى كتير ..طيب بسرعه اتصلي على مليكة وطمنينا على حياة.هي كمان شهادة... و كارما بنت مالك. وتالين حد راح يجيب شهادتها..

آرين : بحماس. أيوه ياماما المرعب.اء..قصدي آدم راح يجيبها..

مريم : طيب يا آرين الله يكرمك طمنينا على إبن زينب.هي مدخلتش ليه؟

آرين : حاضر ياحبيبتى..جري أهو.. وجريت ع باب الفيلا..وخبطت في حيطة سد..!!!

آرين : رجعت خطوه بسرعه..ورفعت عينيها..وشقهت بدهشه.. آدم..!!!

آدم مراد : شاف آريان وكريم موجودين.. وصاكك ع أسنانه بغيره عشان بتجري قدامهم..وقال كنتي بتجري بسرعه ليه؟

آرين : بلعت ريقها بتوتر..وقالت..اء.. أصل داده. داده زينب..كانت...!!!

آدم مراد : بحده..هو أنا قولت ليكي كام مره إنك مش صغيره. ومتجريش بالشكل ده.. أنتي امتى هتتعلمي..؟

آرين : عيونها لمعت..وقالت بزعل.. أنا كنت بجري عشان........!!! وسكتت..

آدم مراد : مسح ع شعرو بخنقه..وقال امشي من قدامي يا آرين..!!!

آرين : فتحت عينيها بصدمه.. وحست بالاحراج.. ودموعها نزلت.. وسابته وخرجت من باب الفيلا وراحت الشقه..!!

آدم مراد : قبض ع أيدو..وغمض عينيه بخنقه كبيره..!!!

فريحه : خارجه من المطبخ..وشافت آدم..وقالت..بتعجب.اله..واقف ليه يا آدم..تعالى ياحبيبي.. وطمني على نتيجة تالين أختك..

آدم مراد : دخل..وقال بثبات..نجحت يا أمي..هي فين تالين..!!

فريحه : بفرحه ألف حمد وشكر ليك يارب. هي فوق..هطلع افرحها بنفسي..واتصل ع مراد..

آدم مراد : هز راسه تمام..وقال لمريم.. اذيك يا ماما..

مريم : قالت بجمود..بخير الحمدلله..

آريان : متابع إللي حصل من آدم..وقال. تعالى ياكريم نتمشى في الجنينه شويه.. وأنتي ياتيما..اطلعي صحى ماما..عشان بابا على وصول..

تمارا : شالت محمد وقالت حاضر ياحبيي. وكمان أبارك لتوتا.. وطلعت..

مريم :............!!!

آدم مراد : مسح وشه بايديه..وقال..مالك يا ماما..!!!

مريم : بتجاهل. مالي بين أيادي الله..

آدم مراد : عرف أنها زعلانه منه..وقعد ع ركبه قدامها.. وقال. زعلانه ليه يا اميرة آدم..!!!

مريم : أبتسمت بعتاب.. وقالت.. طول عمري أميرة آدم..وطول عمري سلطانة المملكة..وطول العمر مميزه بين الكل..وطول عمري عايشه في مكان عالي ومرفوع.كأني ملكة..!!! عارف كل ده ليه؟

آدم مراد :. بصلها وقال..عشان عقلك وحكمتك..!!

مريم : هزت راسها لأ.. لأ يابن مراد لأ.. أنا وصلت للمكانه دي..بفضل الله ثم آدم.. آدم وبس..!!
طول عمره حاططني في مكان ماينفعش حد يتعداه. او يقرب منه سواء قريب أو غريب..
عمر صوته ما اترفع عليا قدام أي حد..
طول عمره يتشرف بيا قدام العالم..
اهتمامه بيا حتى لو بعيد عني.. في وسط زحمة الحياة كان يكلمني ويقولي معاد علاجك يا اميرة آدم..
ديما رافع روحي لفوق قبل قلبي..
والكل بيعمل حساب لاميرة آدم..عشان آدم.. مش عشاني..

ماهو يابن مراد.. الراجل بمعاملته وخوفه على مراته قدام الكل..؟
هو إللي بيرفع مراته لفوق..لفوووق اوووي.. أو ينزلها لسابع أرض ويخلي الكل يدوس عليها..
الست مننا مهما تكبر جواها طفله صغيره..عيله بضفاير.. قلبها بيورد ويصغر لما تلاقي اللي بيحبها رافع قدرها وميزها قدام الناس..

وقلبها بيشيخ ويشيب..لما تتهان ويدوس عليها..
ويحرجها. ويهين كرامتها..!!!
الراجل هو آمان الست.. ويوم مايطردها وتهون عليه.. يبقى مايستاهلهاش..!!!

آدم مراد : غمض عينيه..ولعن نفسه..!!!

مريم : قامت..!!!

آدم مراد : قام بسرعه..وقال ماما لو سمحتي اسمعيني..!!!

مريم : بجدية.. مش أنا إللي المفروض اسمعك.. أنت واقف في المكان الغلط يابن مراد..!!!
وسابته وطلعت ع الجناح..!!!

آدم مراد ؛ صوته رن ف ودنه.. أمشي من قدامي يا آرين..!!!

في مستشفى النور..

كامليا : مش طايقه نفسها..ومش متحمله الوجع والألم..وبتصرخ..

ماجده : بتعيط..يابنتي استحملي الله يهديكي..

كامليا : بصريخ..مش قااادراااااه.. نار بتاكل في وشي..ااااه..مش قاااااادره..

الممرضة.: طيب لو سمحتى خليني أحط ليكي الكريم ده ضروري وهيسكن الألم فوراً..

كامليا : بزعيق.. أنتي متخللللفه..بقول مش قااادره حد يلمسسسسني.. ااااااااه.. نااااااار في وشششي..

تيم : فتح الباب..وجواه إعصار من ناحيتها..

الممرضه : جت تحكي لتيم..

تيم : شاور ليها وقال بجمود.. أنا سمعت كل حاجه..

كامليا : سمعت صوت تيم..وضحكت لكن ضحكتها اختفت..وخبت وشها..وقالت.. لأ لأ.. أنت جاااااي تشمت فياااااا..؛!!!

تيم ؛ وقف جمبها..وقال بجديه.. الشماته فيكي خساره ياكامليا.. وأنا لو بأيدي كنت هكمل عليكي.. لكن للأسف الشديد ماينفعش..

كامليا ؛ بصريخ..اطللللع برررررره.. أنا مش عايزه حححددد..

تيم : حط المخدر في الكانيولا..وقال مش بمزاجي صدقيني..

كامليا : بتفتح وتغمض تحت تأثير المخدر..!!

تيم : بص ليها بكُره واضح.. وقال. استفدتي إيه دلوقتي ياكامليا.؟ شوفتي آخر الشر بيوصل لفين؟ توبي ياكامليا.. توبي وارجعي عن الطريق ده.. وإلا بعد كده مش هتلاقي قدامك غير الهلاك...!!!

------------------بقلمي مريم نصار.
Автор: Меріам Насар

في الجامعة..

شادي : أنتي آرين السيوفي..!!!

آرين : لفت تشوف مين..!!!

آدم مراد : بغضب العالم...!!!!

فيلا السيوفي..!!!

چود : بسعادة بتفتح كارت الفرح وقالت..لما أشوف تيفا كاتب إيه في كارت فرحنا....وبتقرا.. وفتحت عينيها بصدمه..وقالت ينهار أبوك....!!!!!-------------يتبع 



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 41 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 42 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-