رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الواحد والخمسون 51 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 51 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 51 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الحادى والخمسون


فصل ٢٦ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

الكلمة؟.

مفتاح الجنة فى كلمة... دخول النار على كلمة.. وقضاء الله هو كلمة... الكلمة نور.. وبعض الكلمات قبور.. وبعض الكلمات قلاع شامخة يعتصم بها النبل البشرى..الكلمة فرقان بين نبى وبغى.. بالكلمة تنكشف الغمة.. الكلمة نور..ودليل تتبعه الأمة.. عيسى ما كان سوى كلمة. أضاء الدنيا بالكلمات وعلمها للصيادين فساروا يهدون العالم.. الكلمة زلزلت الظالم.. الكلمة حصن الحرية.. إن الكلمة مسئولية.. إن الرجل هو كلمة.. شرف الله هو الكلمة.

ارتقوا في إختيار الكلمات قبل وقوعها على قلب فينام حزيناً للأبد..!!!

================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
تاني يوم..الضهر..

طبعا آدم مراد فضل مع آرين لحد الصبح بدري وخرج. قبل ما تفوق..

وبعد كدا فهد ورينو و آركان فضلوا جمبها لحد دلوقتي.. لكن خرجوا بأمر من الدكتور عزمي..

الدكتور عزمي مر على المرضى وكمان آرين.. وغير ع الجرح..وخرج..

تيم : لفهد..ها يافهد آرين لما فاقت عملت ايه؟

فهد : بيأس..ولا حاجه..رافضه تتكلم مع حد..

تيم : طيب انا هدخل ليها...وهتكلم معاها..

فهد : غمض عينيه لأنه مضطر..وهز راسه ماشي..

تيم : دخل بابتسامه..وقال..صباح الخير يا رينو ياصغيره..!!

آرين : نايمه ع السرير باصه ع.السقف ودموعها نازله بصمت..ومردتش...!!!

تيم : قرب منها وقال بتمثيل العتاب.. بقى كدا..مش عايزه تردي على تيمو..!!

آرين : لفت وشها بعيد..وقالت بحزن..لو سمحت عايزه أكون لوحدي..!!

تيم : أبتسم..عمرنا ما هنسيبك لوحدك يا رينو.. وبالأخص أنا..
شوفي.؟؟! لو الدنيا كلها اتخلت عنك.. اعرفي إن تيمو عمره ما هيتخلى عنك أبدا..

آرين : عيطت بوجع وقالت..عايزه أرجع البيت..

تيم : بوجع..كلها بكره بس وترجعي البيت.. لكن دلوقتي هننقلك لغرفه خاصه..اتفقنا..!!

آرين : مردتش...!!!

بعد كده نقلوها لغرفه تانيه..

آرين : قايمه من ع السرير..

رينو : بسرعه.. رايحه فين يا آرين...!!

آرين : بكسره..رايحه الحمام..بعد إذنك..!!

فهد : مثل الابتسامه.. ودي محتاجه لاذن من فراشة حياتي.. آرين بنتي تعمل إللي هي عايزاه..

آرين : بجديه.. ميرسي..بعد اذنكم..

رينو : بدموع وخوف..استني انا هساعدك..

آرين : لأ... أنا هقدر اعمل كل حاجه لوحدي..ممكن؟

رينو : بدموع وجع..ممكن ياروح قلبي..

آرين : ماشيه بقلة حيلة.. ودخلت الحمام.. وقفلت الباب.. وسندت بضهرها..وغمضت عينيها ودموعها نزلت..ع الشاش.. والجرح حرقها من الدموع..
واتحملت الوجع..
ووقفت قدام الحوض..وبصت ف المرايه..واتخضت من الشاش ووشها وهو ملفوف.. ورفعت أيديها على الشاش.. وجابت بداية الشاش وفكته..!!!

آركان : داخل وقال بقلق آرين فين؟

رينو : بتعب..في الحمام..!!

آركان : هز راسه تمام.. وبعدها فتح عينيه بصدمه كبيره وقال.. الحمام فيه مرايه؟

فهد : لف ليه بسرعه..وفتح عينيه بصدمه..

وفاجأه..سمعوا صريخ آرين في الحمام...

فهد : قلبه اتخلع حرفياً.. وجري بسرعه على الحمام.. وخبط آريييين.. آريييين..

آرين : شافت وشها في المرايه وانه بالنسبالها..بقى بشع واتخضت وصرخت بهستريا..

رينو : بتخبط بسرعه وعياط.. آرين يابنتي افتحي..

فهد : ماستناش..وكسر الباب...وجري بسرعه عليها وخباها في حضنه..

آرين : بتصرخ وقالت.. أنا بشششعه.. انا اتحرقت..انا مشووهه..

فهد : شالها وطلع بيها بسرعه.. ونزلها على السرير..

آرين : بتترجف وبتعيط بصوت منهار.. وقالت أنا ادمرت..مستقبلي وحياتي انتهت..وقالت وكلام مش مفهوم من شهقات عياطها..

رينو : ضربت الجرس بسرعه

آركان : بجديه.. اهدي يا آرين..انتي هترجعي زي الأول..انتي مش مشوهه..انتي هتتعالجي..انتي فااااهمه...

فهد : بصله بتحذير..

آركان : مسح وشه بأيديه ونفخ بخنقه وقلبه بيدق بسرعه كبيره..

فهد : بدموع..رفع دقنها..وقال..انتي بتثقي فيا مش كدا؟
مش أنا المفضل عندك ومثلك الأعلى صح يا آريني؟ صح أنا فهد حبيبك مش انتي ديما تقولي كدا.. وأنك بتحبيني أكتر من اي حد؟

آرين : صوت عياطها بدأ يقل شويه..وهزت راسها بوجع . أيوه..

فهد : دموعه نزلت وقال..انتي بنتي وكنتي ومازلتي وهتفضلي لآخر العمر بنتي آريني الجميله..
انتي جميله..مفيش فيكي اي حاجه اتغيرت..

آرين : بصوت منهار.. أنا شوفت شكلي يابابي.. أنا اتشوهت...!!!

آدم مراد : من ورا فهد قال بحزم..متصدقيش.. إللي أنتي شوفتيها دي مش أنتي..!!!

آرين : خبت وشها بايديها علشان آدم مايشوفهاش.. وقالت بصوت عالي .انا مشوهه.. أنا شوفت نفسي في المرايا..

آدم مراد : بقوه..كدب..!!! كدبي المرايا.. كدبي نفسك..كدبي اي حد..كدبي الكون كله..وصدقيني..انتي محصلكيش أي حاجه.. انتي لسه زي ما أنتي..

آرين : بعياط..اطلع بره يا آدم..مش عايزه حد يشوفني.. انتوا مشوفتوش أنا شوفتني ازاي..انا شكلي بشع.. أنا اتحرقت..اتحرقت.. أنا....!!!

آدم مراد : بصوت غضبان...انتي يا آرييين مفيش فيكي اي حاجه اتغيرت..
انتي عمرك ما كنتي بشعه. أنتي لسه آرين بروحك وطبعك واخلاقك وتصرفاتك.. الشكل ده آخر حاجه تحكمي بيه على نفسك..

آرين : خبت وشها أكتر في صدر فهد.. وقالت.. خليه يخرج ارجوك يا بابي.. آرجوووووك خلي آدم يخرج..وخبيني من أي حد...!!!

فهد : بص ل آدم..وهز راسه ليه يخرج دلوقتي..

ميرو : تعالى يا آدم..تعالى هي أكيد منهاره تعالى..

آدم مراد : قبض ع ايديه..بقلة حيلة..ونفسه يثبت ليها أنها مهما تكون.. هتكون ضيه وبس..!!!

فهد : بثبات انفعالي..خلاص ياحبيبتي.. آدم خرج..

آرين : بترجي.. ارجوك يا بابي عايزه أرجع بيتنا..لو سمحت..

فهد : مسد ع ضهرها وقال.. الدكتور قال بكره ياحبيبتي معلش علشان خاطري استحملي انهردا.. انهردا وبس..!!

الممرضه جت ورينو طلبت منها تعقم جرح آرين وتلفه من تاني..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد. لحظات

آدم ومريم دخلوا عند آرين وابتسموا بتمثيل..

آدم : قعد جمبها أبتسم وقال..حبيبة جدها.. إللي حضنها وحشني.. وفتح ايديه ليها..

آرين : بصت ل جدها بحيره ووجع ومش عارفه تعمل ايه؟

آدم : شاور ليها تعالى...

آرين : اترمت في حضنه وعيطت بوجع كبير.. وقالت.. خلاص يابابا.. أنا مبقتش عارفه ولا فاهمه حاجه..!! ولا عارفه ده بيحصلي ليه؟ أنا اتشوهت ياااباابا..مستقبلي وحياتي انتهوا..

آدم : مسد ع ضهرها بحنان وقال..قولي كل حاجه جواكي ياحبيبتي..!!

مريم : قعدت جمبها ومسدت ع ضهرها بحنان ودموعها نازله بصمت..

آرين : غمضت عينيها وقالت بوجع.. أنا شوفت شكلي يابابا..وقد ايه مخيف جدا وبشع.. أنا خوفت جدا.. خوفي كان أكبر من صدمتي..
أنا تعبانه اوي يابابا..كل ما افتكر النار وهي بتاكل في وشي وايديا.. أخاف واتعب من تاني..
أنا دلوقتي كل ماغمض عينيا أشوف النار واحسها.. بقيت بخاف أغمض عينيا علشان النار ممكن تشعل حواليا..
بابا آدم..حضرتك لو شوفتني دلوقتي هتكرهني. أنا مش عايزه حد يكرهني..ولا عايزه يكلمني وهو مضطر يتحملني وانا مشوهه..
أنا تعبانه.. تعبانه اوي يابابا.. وخايفه..

آدم : مغمض عينيه وبيحاول يكون أقوى علشان حفيدته بتنهار.. وطلعها من حضنه.. وأبتسم بتمثيل.. وقال..
مش حفيدتي اللي تفكر بالطريقه دي.. انتي عارفه أننا عمرنا لاهتمينا بالشكل ولا المظاهر..
طبع العيله بنبص للجوهر نفسه.. وأنتي بنتي وحفيدتي وروحي وتربيتي..
ولا يمكن حد يقدر يمسك بسوء أو أنه يفكر يجاملك..
لأنك مش محتاجه لمجامله..
إيه يعني حصلك حادثه؟ وفيها إيه؟ ما انتي ف المستشفى اهو علشان تتعالجي..
وهتخفي مش هقولك ترجعي زي الاول.. لأ.. لأن مفيش حاجه فيكي اتغيرت..
أنتي اسمك آرين واخلاقك زي ما هي وأسلوبك زي ما هو وبرائتك وعفويتك إللي جدك بيحبها زي ما هي.. يبقى فين مشكلتك..؟

مريم : أبتسمت وقالت.. وحفيدتي حبيبتي ربنا بيحبها.. وعارف أنها صبوره وحموله..وابتلاها على قد صبرها..
ورب العرش العظيم قال.
{…وَالصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِينَ الْبَأْسِ ۗ أُولَئِكَ الَّذِينَ صَدَقُوا ۖ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ}
(البقرة 177).

وكمان رب العرش قال في سورة لقمان..
وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا أَصَابَكَ ۖ إِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ (17)

صدق الله العظيم..

يعني آرين بنت فهد السيوفي جبل عمر مايهزه ريح ابدا..ربنا بعتلك ابتلاء صغير.. يبقى تقولي ألف حمد وشكر ليك يارب.. إنك إبتلتني..علشان بتحبني..

طيب ده البنت اللي معاكي ياقلب أهلها عليها.. نصها كله اتبهدل.. نسأل الله السلامه يارب..

وحدي الله يانور عيني..واحمديه واشكري فضله عليكي أنه قدر ولطف بيكي وأنك موجوده معانا وف وسطنا..

آرين : أخدت نفس عميق واتنهدت وقالت بإنكسار.. الحمدلله على كل شيء..

وبعد كده قعدوا يتكلموا معاها..وطارق ورنا جم..
ورنا أكلت آرين بالعافيه بعد محايلات.. واكلت من أيد رنا..
و آرين حست بصداع شديد وحاولت تنام..

بعد شويه الكل بدأ يزور آرين ويقعدوا مع رينو وفهد..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا العدوي..

مراد : امسك ياعوض حط الغدا ده ف العربيه..

عوض حاضر ياسعادة الباشا..وربنا يطمنكم على الهانم الصغيره..

مراد : أمين..

دعاء : جت بسرعه..وقالت بحرج..مراد بيه..الله يخليك كنت عايزه اطمن على آرين..

مراد : بص ف الساعه وقال..بس انتي عندك درس دلوقتي يادعاء..

دعاء : مش مهم الدرس بس عايزه اطمن عليها..

مراد : من جواه رافض علشان آرين وحساسيتها للموضوع.. وقال..
طيب بصي خلصي دروسك.. وإن شاء الله..لو رجعت بليل هخدك معايا..
وكمان آرين جايه بكره إن شاء الله..

دعاء : بفرحه بجد يعني آرين جايه بكره؟

مراد : بتنهيده ايوه يادعاء..بس انتي ادعيلها..

دعاء : بزعل. والله العظيم بدعيلها أنا وماما على طول..ربنا يشفيها يارب.. بعد اذنكم هروح الدرس ومشيت..

مراد : أمين.. يلا يافريحه..

فريحه : يلا ياحبيبى..

تالين نازله بسرعه وقالت..ماما ماما..

فريحه : خارجه من الفيلا .ولفت ل تالين وقالت نعم يا حبيبتي..

تالين : بترجي..ارجوكم عايزه اروح ل آرين بالله عليكم

مراد : مسد ع حجابها وقال..وماله ياحبيبتي.. أكيد آرين محتجالك دلوقتي.. يلا بينا.. وخرجوا ع المستشفى..!!

------------------بقلمي مريم نصار.

في المستشفى..

آدم مراد : بخنقه.. قال لجدو أنا لازم اتكلم مع آرين..

آدم : بتفهم..لازم تتكلم معاها..هي دلوقتي من جواها محتجالك..لكن ظاهرياً رفضا إنك تشوفها.. مش عايزاك تشوفها وتفكر إنك ممكن تغير فكرتك..

آدم : بجديه.. أنا ماليش دعوه بدماغها.. أنا المفروض انهردا أتقدم ليها رسمي..ولازم أتكلم معاها...

آدم : بهدوء..طيب لكن حذاري تتعصب عليها..علشان محدش هيقفلك غيري..

آدم مراد : بص لجدو..وهز راسه ليه متقلقش.. وقام وقف واتحرك..

------------------بقلمي مريم نصار.

في غرفه خاصه..

رينو : بتسمد ع راس آرين..

آرين : فتحت عينيها..

رينو : ابتسمت..وقالت صح النوم ياروحي..

آرين : هزت راسها واتعدلت..

رينو : جابت برشامة وكوباية ميا وقالت خدي ياحبيبتي المسكن ده..

آرين : برفض لأ مش عايزه..

آدم مراد : خبط ودخل..

آرين : حطت ايدها ع وشها بسرعه..لكن كان ملفوف بشاش.. ونزلت ايديها ببطء..وقلبها بيدق بقوه..

رينو : بوجع مكتوم قالت..اهو آدم جه أهو..وانا هقوله إنك رافضه تاخدي المسكن..

آرين : بصت بعيد وقالت بجديه..انا حره مش عايزه اخد حاجه..

آدم مراد : أبتسم لعمتو..وفتح ايدو وقال..هاتي ياعمتو..

رينو : حطت البرشامه والميا.في أيديه..

آدم مراد : قال بابا آدم عايز حضرتك بره.. وأنا عايز اتكلم مع آرين شويه..

رينو : بتفهم..ربتت ع دراعه..وباست راس آرين وطبطبت عليها وخرجت..

آرين : بلعت ريقها بصعوبه..وبصت بعيد.. والدموع اتحجرت في عينيها..

آدم مراد : قعد ع الكرسي.. وقال بهدوء.. خدي يا آرين..

آرين : هزت راسها لأ..مش عايزه..

آدم مراد : طيب لو قولتلك علشان خاطري..

آرين :...........!!!

آدم مراد : إيه ده؟ ماليش خاطر عندك خالص..

آرين : لو سمحت يا آدم أنا مش قادره أتكلم..

آدم مراد : بمكر. المفروض لو سمحت يامرعب..!!!

آرين : افتكرت.هزارها معاه..وعيطت وحطت وشها بين ايديها..

آدم مراد : نفخ بخنقه..وقال بتحذير..لو مبطلتيش عياط..انا مش عارف هتصرف إزاي؟ قولتلك قبل كدا مبحبش اشوفك بتعيطي فاهمه ولا لأ؟

آرين : بتخرج منها شهقات بصمت وساكته..

آدم مراد : بجدية..امسكي علاجك الأول.. واسمعيني كويس..

آرين : أخدت العلاج في صمت.. وساكته..

آدم مراد : شافها باصه بعيد عنه..ومسح وشه وشعرو بنرفزه.. وقام ولف ليها وقعد جنبها ع طرف السرير..

آرين : قلبها دق بقوه..وبلعت ريقها بتوتر..

آدم مراد : بص ل عينيها وقال بدقة قلب..عامله ايه دلوقتى يا آري؟

آرين : صعبت عليها نفسها لكن مش عايزه تعيط قدامه اكتر من كده..
وقالت بغصه..كـ..كويسه..

آدم مراد : بجديه.. آرين انا عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم..

آرين :..........!!!

آدم مراد : قال.. أمبارح..اء....ونفخ بخنقه.. لكن كمل وقال.. أنا اتكلمت مع خالى فهد في اني عايز اتقدملك رسمي.. والمفروض أن اتفاقنا انهردا..!!

آرين : فتحت عينيها بزهول..وقلبها بيدق بقوه كبيره..
لكن رجعت فكرت بخيبة أمل.. وإنه قال كدا في الوقت ده تحديداً..كنوع من الشفقه.. لأن مين هيبص ليها بعد ما اتشوهت..

آدم مراد : شاف دموعها وصدمتها لكن كمل وقال..
آرين أنتي طبعا عارفه من زمان حقيقة علاقتي بيكي.. وأنك الوحيده تهميني..وا........!!!!

آرين : قامت بسرعه..وجريت عند الشباك..وهزت راسها بالرفض.. لأ لأ..مستحيل ده يحصل..

آدم مراد : قام. راح وقف جمبها وقال. هو ايه اللي مستحيل يا آرين..!!!
آرين أنا هطلب أيدك انهردا.. وقدام العيله كلها..

آرين : بتوهان..وبتنهج..ومين قالك إني موافقه..المفروض تاخد رأي الأول..

آدم مراد : بتنهيده..وقال وماله حقك..!!
وأنا اهو واقف قدامك..وبقولك تتجوزيني يا آرين..!!!

آرين : جسمها رجف..وقلبها بيدق..وجواها حالة تضاد من كل حاجه..
موافقه ورافضه..عايزاه ومش عايزاه..فرحانه وحزينه.. طايره في السما..ومكسوره..

آدم مراد : شافها تايهه..وقرب منها خطوه..

آرين : رجعت لورا بسرعه ورجفه..وهزت راسها لأ ابعد عني يا آدم..

آدم مراد : بدقة قلب..مردتيش عليا ليه ياضي آدم..

آرين : بتصرخ بهستريا..وقالت بعلو صوتها..أنا رفضاااااك..أنا مش عايزااااك في حياتي يا آدم. أبعد عنننني وأخرج من حياااتي..مش عايزه أشوفك تاااااااني.!!!

آدم مراد :........!!!

آرين : بتنهج..ونزلت ع الأرض مكانها وعيطت بوجع..وقالت مش عايزاك يا آدم.. أنت جاي في الوقت الغلط..!!!

آدم مراد : حس بوجعها...ومسكها من دراعتها..وقومها من ع الأرض.. وقال..
تعالى اقعدي هنا وعايزك تهدي خالص.. وساعدها وقعدت على الكنبه..

آرين : قاعده وباصه في الأرض..

آدم مراد : نزل ع الأرض قدامها.. وقال.اسمعيني يا آرين..
أنا عارف دلوقتي أنتي بتفكري ازاي؟ وعارف وحاسس بيكي..
لكن إللي عايزك تفهميه وتصدقيه.. إني عايزك ليا من زمان جدا..

آرين : بكسره بس انا وشي اتحرق يا آدم..!!

آدم مراد : صك ع أسنانه بغضب لوجعها..
وبعدها حاول يمتص غضبه.. وقال بهدوء.. مايهمنيش ..
أنا ميهمنيش كل ده.. انا عايزك انتي عايز قلبك وروحك وحياتك..وكمان شكلك..
آرين مش معنى حصل معاكي حادثه يبقى المتوقع اني اسيبك...!!! لأ ده مستحيل يحصل..

آرين : غمضت عيونها وشافت شكلها في المرايه..وفتحت عينيها بسرعه.. وقامت بسرعه..وقالت..
لأ لأ أنا مش عايزه حد..مش عايزه حد.. أنا اتحرقت..اتشوهت..

فهد : فتح الباب..

آدم مراد : قرب من آرين وقال بتهديد قدام فهد.. انتي لو كلك على بعضك اتشوهتي فإنتي برضه ليا.. ومش هسيبك ولا هتخلى عنك.. انتي فاهمه؟..
وطلع علبة الخاتم..وحطها على التربيزه بنرفزه.. وخرج من المستشفى كلها..

آرين : جريت على فهد وعيطت بوجع كبير..وقالت..مش هقدر اعيش يابابي..مش هقدر أكمل..

فهد : ضمها لقلبه وباصص ع الخاتم.. وآخر جمله ل آدم بترن في ودنه..
(انتي لو كلك على بعضك اتشوهتي فإنتي برضه ليا.. ومش هسيبك ولا هتخلى عنك..)

فهد أبتسم وهز راسه بتنهيده..!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد كده..

مراد جه وفارس وزين وباقي العيله.. قعدوا معاهم لآخر الليل وكل واحد رجع ع بيته.. لكن تالين استاذنتهم تبات مع آرين..

و آرين قاعده في الاوضه. بتفكر في آدم..ولما قلبها يحن ليه..تقوم تبص على. وشها في المرايه..وتقتنع أنها أخدت القرار الصح..

------------------بقلمي مريم نصار.

تاني يوم...

مراد وفهد راحوا ع الجهاز.. و آرين خرجت من المستشفى..ووصلت المملكه..

آركان سايق العربيه وداخل الفيلا..

وآدم مراد سايق العربيه وخارج من الفيلا.. ووقفوا قصاد بعض..

آدم مراد نزل إزار الشباك..

آركان : نزل الازاز وقال صباح الخير يا آدم..

آدم مراد : بجديه صباح الخير يا آركان..

رينو : نزلت الازاز..وكانت آرين جمبها..وقالت انت رايح فين. إحنا رجعنا على البيت ومفيش حد في المستشفى..!!

آدم مراد : عينيه ع آرين وقال..معلش يا عمتو. اصل عندي شغل في الجهاز..وكمل بمكر.. يمكن أطلع مأمورية سنه ولا حاجه..

آرين : شهقت بصمت..وسرقت النظر ليه.. وعينيها جت في عينيه وقلبها دق..

آدم مراد : بشبح ابتسامه..بتمثيل الجديه..قال..
حمدلله على سلامتك يا آرين..!!

آرين : بلعت ريقها بتعب وهزت راسها بحزن..الله يسلمك . وبصت بعيد..

وكل عربيه مشيت في سكه مختلفه..!!

آرين : بخنقه..لو سمحتوا انا هطلع على شقتنا ع طول..بليز يا آركان..

آركان : حس بيها..وقال بمرح طب عتلاق لاشيلك واطلعك لحد باب الشقه كمان..

ونزل من العربيه..وفتح ليها الباب وقال. نورتي مملكتك ياموزتي..وجه يشيلها..

آرين : بجديه.. آركان اتعامل معايا عادي.. أنا عارفه إن كل ده شفقه منكم عليا.. لو سمحتوا سيبولي فرصه ووقت وأكيد هتعود..

آركان : بصدمه ايه إللي بتقوليه ده يا آرين..!!

رينو : مصدومه.و موجوعه..وقالت لأ يا آرين أوعي تفكري بالطريقه دي ياحبيبتى.. آركان أخوكي ديما بيتعامل معاكي كدا..انتي عارفه أنه بيحب بهزر معاكي..

آرين : بحيره وخنقه من تصرفاتها..بعد اذنكم أنا طالعه فوق وخبت وشها بالحجاب..ومشيت من قدامهم..

رينو : بقلة حيلة..متزعلش من أختك يا آركان.. أكيد هي متقصدش..

آركان : هز راسه لأ عمري ما أزعل منها.. أنا لو مكانها هعمل أكتر من كدا..
أنا هطلع وراها افتح ليها الباب علشان أيديها..

رينو : مسدت على خدو..وقالت.. وأنا هجيب آيان واحصلك ياحبيبى..

آركان : تمام متتاخريش علشان نرخم ع البت دي..

رينو دخلت الفيلا وسلمت ع الكل..

آدم : بهدوء..مش عايز حد يضغط على آرين..الدكتور قال كل ده بيحصل طبيعي..كفايه الخوف اللي عاشته وقت الحريق.
وانتي يا رينو حاولي تهدي ليها الجو.. واللي عايز يزورها يجي على هنا.. بلاش احتكاك كتير.
ممكن حد يبصلها بزعل ..هي تشوفها شفقه منكم.. وأنا مش عايز حفيدتي تعاني..

مريم : عندك حق يا آدم.. لازم نهيأ ليها الجو الهادي..

تالين : بعد اذنكم أنا اتكلمت امبارح مع آرين كتير.. وحسيت أنها طبيعيه جدآ معايا..فلو ممكن أنا اقضي معاها شوية وقت..

رينو : ابتسمت ياريت يا تالين ياحبيبتي..هي صحيت الصبح سألت عليكي ولما عرفت إنك مشيتي بدري مع مراد حسيت انها زعلت..

آدم : كويس جدا..يبقى تالين تفضل معاها أكبر وقت..

تمارا : داخله ومعاها آيان ومحمد..

آيان : أول ما شاف رينو..عايز يرمي نفسه من العربيه وبيلاغي بصوت عالي...

رينو : قامت بسرعه وشالته..وفضلت تبوس فيه..وقالت بلهفه واشتياق..روح مامي وحشتيني اوي يا آيو..

آيان : بيضحك وفرحان أنه شافها..وبيشاور ع الجنينه كأنه عايز يطلع البيت بتاعهم..

رينو : باسته من خدو..وقالت طيب يا جماعه انا هطلع اطمن ع آرين واغير ل آيان.. شكرا جدا ياتمارا تعبتك معايا..

تمارا : كلام إيه ياخالتو.. آيان في عينيا.. وأنا مغيرالو ومأكلاه.وكله تمام..
وكملت بزعل..وربنا يطمنك على آرين..

رينو : بتنهيده.. أمين..

------------------بقلمي مريم نصار.

في شقة فهد..

Автор: Меріам Насар

آركان : فتح الباب..وقال بمرح.. اتفضلي يابرنسس آرين هانم.. لأ لأ.نسيت اتفضلي ياريبونزل هانم..

آرين : بحزن..خلاص يا اركان.. ريبونزل اتشوهت..

آركان : بهزار مصطنع..والله اتكلمي برحتك من هنا لسنه قدام.. انتي بالنسبالي هتفضلي ريبونزل..
وكمل بتمثيل المكر..وحبيبة سي فهد باشا السيوفي.. طيب تعرفي..سعات كتير بقول.. ياااه ياواد يا آركان لو أنت كنت آرين..وهي كانت آركان..
كنت زمانك نايم برحتك وبتاكل احلا كنز.. لأ وايه واخد الدلع كله..ايوه بقى..مجرد التخيل بيجوعني. هههههههههههه..

آرين :...............!!!

آركان : نفخ بتعب..وقرب منها ومسك دراعها وقال..اسمعيني كويس يا آرين.. انتي مهما تعملي هتفضلي أختي حبيبتي..
وأنا عايز أسألك سؤال مهم.. لو انا إللي كان حصل معايا كدا..كنتي هتتخلي عني..

آرين : بحزن حقيقي ودموع..بعد الشر عليك يا آركان.وانا عمري ما اتخلى عنك أبدا. أنا متمناش الإحساس إللي عشته والخوف إللي حسيته وقتها..يحصل لأي حد.. بجد النار صعبه أوي..

آركان : مسح دموعها وباس ع أيديها الأتنين وقال.. يبقى خلاص..عايزك كمان تتأكدي إنك مهما تعملي فيا أنا يستحيل اتخلا عنك.. انتي أختي ونصي التاني وتوأمي.. يعني عمرنا مانفترق اوكي..

آرين : هزت راسها. بعدم اقتناع..وقالت بتعب انا تعبانه وعايزه استريح شويه.. بعد إذنك..

آركان : هز راسه بتفهم..وقال اتفضلي يا حبيبتي..وانا هروح أخد شاور في التلج ده..!!

آرين : اتحركت..دخلت اوضتها سابت الباب مفتوح.. وكأنها أول مرة تحس أنها غريبه عن العالم بتاعها.. ووقف قدام المرايا..وبتمشي أيديها على الشاش ووشها..وفكت الشاش..ووقفت تتأمل في شكلها الجديد وقد ايه هي من وجهة نظرها شايفاه بشع..ولفت ضهرها بسرعه..ومغمضه عينيها وبتنهج مش شكلها.. وجريت ع الحمام.. ووقف قدام الحوض بتعيط ودموعها نازله تحرق في الجرح وغسلت وشها لأنها مش قادره تتحمل..

رينو : دخلت وقالت اتفضل يسي آيان.. إحنا جينا أخيراً على بيتنا..

آيان : بيلف راسه يمين وشمال كأنه بيدور على آرين..

رينو : قالت..بص انزل بقى العب باللعب دي..وانا هدخل اقلع النقاب..والبس بيجامه وهاخد شاور بس بعد ما اطمن على آرين..خليك هنا أوكي؟ وباسته ودخلت اوضتها..

آيان : زحف بسرعه ورايح ع اوضة آرين..

آرين : في الحمام ولبست بيجامه.. وعملت شعرها ديل حصان وكارهه نفسها..وكارها تبص في المرايا أكتر من كدا.. وخرجت من الحمام.. وشافت آيان في الأوضه..
ونسيت جرح وشها وضحكت بسعاده.. وقالت آيو حبيبي وحشتني اوي..وبتقرب منه..تعالى ياروحي.

آيان : اتخض من شكلها وخاف واتفزع...وصرخ وعيط بصوت عالى..

آرين : شهقت بصدمه..ورجعت لورا..

رينو : خرجت تجري.. و آركان طلع من اوضته بسرعه.. وراحوا على أوضة آرين..

آركان : بقلق في إيه..

آيان : راح بسرعه عند اركان.وبيصرخ..

آركان : شال آيان.. و آيان خبى وشه في كتف آركان وخايف..

رينو : حطت ايدها ع بوقها من صدمة آرين..

آرين : رجعت بصدمه كبيره..وقالت بتحذير ورجفه.. اخرجوا بره.

آركان : بقلق.. آرين.. آيان صغير..ومش فاهم........!!!

آرين : زعقت بصوت عالى مش عايزه اسمع حاجه.. واطلعوا بررره.. آرجوووووكوا سيبووووووني لوحدي..وخبت وشها بأيديها.. وقالت بصريخ وهيستريا.. قولتلكم انا بقيت مشوهه. مشوووووهه.. سيبووووني لوحدددى.. انا مش عايزه حد. مش عاااااايزه حددددد....!!!

رينو : جريت عليها. وبتعيط..

آرين : بتحذير مش عايزه حد يقرب مني..
وعيطت بوجع انتوا ليه مش حاسين بيا.. ابوس ايدك سيبيني لوحدي..

رينو : بعياط..علشان خاطري يابنتي متعمليش في نفسك كدا..

آرين : بصريخ وهيستريا اعمممممل اييييه.. آيااااان اخوياااا اول ما شافني كدا خاف مني واترعب..

اخوياااا آيان خاف مني..عارفه يعني ايه أول ما يشوفني يهرب..
ابعدوووووا عني بقى.. ابعدوووووا عني..
ووقعت مغمى عليها...

آركان : برعب آرييييين..ونزل آيان وجري عليها..وشالها بسرعه وحطها على السرير..

رينو : بتعيط برجفه..واتصلت بسرعه على فهد..!!!

ولكن آدم مراد إللي رد عليها......!!!

------------------بقلمي مريم..

في المستشفى..

تيم : بابتسامه..يلا يا آرين جاهزه لأول عمليه؟

آرين : أخدت نفس عميق وهزت راسها بتوتر.. جاهزه..

تيم : طيب يلا بينا..!!

آدم مراد : في آخر الطرقه
.وقال بصوت جهوري استني يا آرين..!!!

آرين : بدقة قلب..ولفت ل آدم بوجع كبير..!! لكن فتحت عينيها بزهول.. وهمست.. المأذون..!!!

آدم مراد : بتهديد وأمر.. انتي مش هتدخلي العمليات..ولا هتعملي أي عمليه..قبل ما تكوني على ذمتي.
مش قبل ما تكوني آرين آدم العدوي..!!! -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 51 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 52 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-