رواية احببت ملتحي الجزء الثانى الحلقة الرابعة 4 - روايات أم فاطمة ( شيماء سعيد )

 نقدم اليوم احداث رواية احببت ملتحي الجزء الثانى الحلقة 4 من روايات أم فاطمة . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية احببت ملتحي كاملة بقلم ام فاطمة من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية احببت ملتحي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية احببت ملتحي الجزء الثانى الحلقة 4 - روايات أم فاطمة ( شيماء سعيد )



احببت ملتحي 2 الفصل الرابع


الحلقة الثلاثون
أحببت ملتحى ❤️
....................
إرتجفت جويرية عندما وجدت سامر ملقى فى الأرض وينتابه تشنجات تشبه مرضى الصرع ويكاد يختنق فشعرت بالذعر وتناست ما كان يريد أن يفعل بها ، فأقتربت منه وفتحت زر قميصه كى يتنفس ومسحت الرغاوى التى نزلت من فيه وحاولت أن تجعله ينام على إحدى جمبيه وأخذت تتلوا بعض آيات من القران الكريم حتى هدىء .
إستعاد سامر وعيه بعض الشىء فوجدها بجانبه والدموع تتلألأ فى عينيها خوفا وتردد آيات من القرآن الحكيم بصوت عذب شغف قلبه .
سامر....هو حصل ايه ؟
جويرية.....أنت فجأة وقعت واتشنجت كده وكنت مش قادر تاخد نفسك .
فأنا فتحتلك القميص شوية عشان تعرف تتنفس وقرئت قرآن عشان تهدى ..
( ألا بذكر الله تطمئن القلوب )
نظر لها سامر بإعجاب قائلا ..أنتِ مطلعتيش جميلة فى الشكل بس ، أنتِ قلبك طيب اووى ، يعنى كان مفروض تسبينى أموت عشان ترتاحى منى ، تقومى تحاولى تنقذينى .
جويرية ...أنت نفس مكرمة من عند الله وحق عليه أساعدك اما اللى بتعمله فربنا يصلح قلبك ويبعد عنى أذاك .
سامر...يصلح قلب مين ؟
أنتم اللى مش ماشيين على طريق الحق والجماعة وأنتِ مش عايزة تفيدى الجماعة وتجاهدى ولو فضلتى مصممة هتموتى .
جويرية بسخرية.....طريق الحق واجاهد هو فين ده ؟
والله اللى اتعلمناه من الكتاب والسنة أن طريق الله هو الحق واتباع السنة وجهاد النفس أو جهاد المعتدين على الوطن والدين .
لكن انتم عايزين تفرضوا ارائكم بالسلاح مع أن الإسلام اتنشر بأخلاق المسلمين اكتر من الفتوحات زمان .
وعلمنا الرسول صل الله عليه وسلم أن لا نكفر المسلم العاصى وحسابه عند ربنا أما أنتم عملتم شرع جديد وكفرتوه وأستحليتم الدم وقتل غير المسلمين مع أن ربنا نهانا عن قتلهم مادام مش بيؤذونا.
سامر .....إزاى ده لازم يموتوا دول كفره؟
جويرية ....ألم تسمع قول الله تعالى .
لَّا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ.
يبقى حتى لو على غير الملة ومش بيأذينا نحسن إليه .
سامر....والمسلم اللى بيعمل كبائر ده إزاى نسيبه يعيش ؟
جويرية.....سمعت حديث رسول الله
وعَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ قَالَ: لَا يَحِلُّ قَتْلُ مُسْلِمٍ إِلَّا فِي إِحْدَى ثَلَاثِ خِصَالٍ: زَانٍ مُحْصَن فَيُرْجَمُ، ورَجُلٌ يَقْتُلُ مُسْلِمًا مُتَعَمِّدًا فَيُقْتَلُ، ورَجُلٌ يَخْرُجُ مِنَ الْإِسْلَامِ فَيُحَارِبُ اللَّهَ ورَسُولَه، فَيُقْتَلُ، أو يُصْلَبُ، أو يُنْفَى مِنَ الْأَرْضِ.

رَوَاهُ أَبُو دَاوُدَ، والنَّسَائِيُّ، وصَحَّحَهُ الْحَاكِمُ.
وكمان مش الأفراد اللى يعملوا كده فيهم ، لازم حاكم الدولة ، مش إحنا .
سامر بغضب....هى دولة كافرة تحكم بالديمقراطية وليس شرع الله .
مش ربنا بيقول برده لو حافظة "
ن قوله تعالى: وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ [المائدة:44]
جويرية.......برده كل شوية تكفر ، كده غلط .
والحاكم حتى لو حكم بغير شرع الله ، فلا يجوز الخروج عليه وطاعته واجبة بدون معصية الله ورسوله .
يعنى أنت واجبك انك متعصيش الله ورسوله لكن تكفيره والخروج عليه حرام مادام مسلم موحد بالله ولم يظهر عليه كفر صريح .
وإحنا الحمد لله فى مصر شعب متدين بطبعه وأغلب الأحكام فيها كتير من الشريعة الإسلامية الا بعض الأحكام بس مش إحنا اللى هنسئل عليها ، وملناش دعوة ، هيسئل عليها اللى حطها ، فليه نشغل بالنا ، خلينا فى أنفسنا وطاعتنا لربنا
زى مربنا سبحانه وتعالى وبيقول( إن ربنا لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم ) .
سامر ...طيب والمسيحيين الكفرة دول ، لازم يموتوا كلهم .
جويرية.... استغفر الله العظيم يارب ، ليه كده ، إحنا عايشين مسالمين مع بعض ومتعاهدين معاهم ( والدين لله والوطن للجميع ) وحرام نقرب لحد فيهم أو نضايقه .
عَنْ عَبْدِاللَّهِ بْنِ عمر رضي الله عنهما، عَنِ النَّبِيِّ ﷺ قَالَ: مَنْ قَتَلَ مُعَاهَدًا لَمْ يَرَحْ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ، وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَد مِنْ مَسِيرَةِ أَرْبَعِينَ عَامًا. أَخْرَجَهُ الْبُخَارِيُّ.
نكس سامر رأسه وشعر بصدق ما قالت ولكنه آبى غير التمرد رغم ملامسته الحقيقة .
فهب واقفا وتبدلت ملامحه من السكينة الغضب قائلا...وفرى كلامك اللى ملهوش لزمة ، أنا عندى كلام يقنع اكتر بالأدلة برده .
بس مش فاضى دلوقتى ، هخرج للأمير عشان بنحضر لعملية مهمة وياريت لما ارجع تكونى فكتيها شوية يا أحلى جورى يا طعم أنت .
فأغمضت جويرية عينيها حزنا ودعت ألا يسلط غضبه على أحد غيرهم وأن يصلح قلبه .
...........
غسان بضحكة يفهم مغزاها سامر....أهلا ببطل الأبطال ، ها قدرت على القطة جويرية ولا خربشتك .
فهمهم سامر وحاول تغيير الموضوع فبادر قائلا .....سيدى الأمير ، هل أُذن لنا بالبطش بهؤلاء الأوغاد على الحدود أم لا ؟
ففهم غسان إنها فعلت معه مثل أشجان وخديجة فتمتم .....مش عارف دول جواهم إيه ؟ خلاهم بالقوة دى ، رغم إنهم حريم يعنى لا حول ليهم ولا قوة ( إنها قوة الإيمان التى لا تدركها إيها الفاسق ) .
غسان .....نعم أبشر يا سامر ، فقد جاء الأمر وفى الصباح سنباغت هؤلاء الأوغاد فى عكر دارهم فى وحدتهم فى سيناء وستكون ملحمة ، نسئل الله الفوز فيها وفى الآخرة والشهادة فى سبيل الله .
سامر...الله اكبر ، ومتى التحرك إذا ؟
نظر غسان فى ساعته ثم أردف ....بعد ساعة من الأن إن شاءالله .
سامر...هل ستأتى معنا ؟
غسان بتوتر......لا ، حتى أدير العمل هنا ، وإنما ستذهب أنت مع بعض الرجال ، فاذهب واستعد للتحرك سريعا .
سامر ....عذرا سيدى ولكن الغد أول رمضان ، كل عام وأنت بخير .
والطريق شاق ،والجو حار ، فهل أذنت لنا بالفطر من أجل إتمام المهمة على أكمل وجه .
غسان ......نعم نعم يجوز طالما به مشقة والعمل صعب ، افطروا .
وهؤلاء هم من قال الله فيهم
أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَىٰ سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَىٰ بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن يَهْدِيهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ ۚ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ (23
فقد ضلوا فعلا وحلوا لأنفسهم ما نهاهم الله عنه .
سامر.......إذا أستودعك الله ، سأذهب وأعد العدة من الذخائر والقذائف الهاون والأر إتش جى .
وحدث الرجال فى بعض النقاط الهامة بالعملية وعمل كل واحد منا فيها ثم نحصن أنفسنا بالاحزمة الواقية ثم نتوكل على الله حتى نصل فى الوقت المحدد وأظن سيكون على آذان المغرب وهما يقومون بتناول الإفطار وهما غير واعين لنا .
غسان.....أحسنت ، عدت لنا سالما يا أخى .
ثم عانقه سامر وخرج إلى رجاله وأعلمهم بالخطة وإعداد المطلوب ثم تجهيز أنفسهم للخروج بعد ساعة من الآن .
ثم توجه هو لغرفته حيث جويرية التى عندما رأته تراجعت بظهرها لتلتصق بالحائط خوفا منه .
سامر بابتسامة واهنة من زواية فمه ....متخفيش ، أنا مش فاضى ليكِ دلوقتى ورايا عملية مهمة بكرة ، بمناسبة رمضان ، كل سنة وانتِ طيبة .
اتسعت عين جويرية من الفرحة بحلول الشهر الكريم ولكن سرعان ما بكت وتذكرت خالد فى ذلك اليوم فشردت للحظات .
عودة للوراء .
بينما كانت جويرية منشغلة بتنظيف الأوانى وجدت من يحاوطها من الخلف بذراعيه وقبل وجنتها قائلا بهمس......كل سنة وأنتِ طيبة يا أحلى جورى ، الرؤية ظهرت وبكرة أول رمضان إن شاءالله .
فالتفت له جورى بإبتسامتها الساحرة لتتعلق بعنقه مردفة..وأنت طيب يا قلب مراتك .
بس أنا زعلانة منك .
خالد وقد قضب جبينه...معقول حبيبتى أنا تزعل ، ليه ؟
جويرية...عشان نستنتى السنادى فى الفانوس ، شكلى كبرت وأنا مش حاسه .
خالد بضحك.....أبدا جورى عمرها متكبر وهتفضل هى بنتى الأولى وأنا عمرى مانسيتك بس كنت بلف عشان أجيب لحضرتك الفانوس اللى بتحبيه زى بتاع زمان مش اللى بحجارة وأغانى زى دلوقتى .
ثم التفت ورائه خالد وأخذ الفانوس وأعطاه إياها ففرحت جويرية وقبلته وشكرته.
خالد.....العفو يا جميل .
بس ليه كنتِ مصممة على الشكل القديم ده .
جويرية بضحك ...يمكن أمسحه ويطلعلى الجنى وأطلب منه حجات يحققهالى.
ضحك خالد حتى دمعت عينيه قائلا ...ولزمته إيه الجنى يا ست جورى ، ماأنا قدامك أهو .
أؤمرينى وأنا أنفذ ولو حتى طلبتى لبن العصفور .
جويرية بعشق جارف....أنا مش عارفة لو مكنتش قابلتك كانت حياتى هتكون إزاى ؟
أنت يا خالد نعمة كبيرة اووى فى حياتى وعوضتنى عن حنان الاب والأم وساعدت اخواتى البنات .
وأنا مش عارفة أقدملك ربع اللى بتعمله معايا
إبتسم خالد وعناقها بحرارة هامسا ...وجودك لوحده جمبى أكبر نعمة وأكتر من اللى قلتى عليهم دول .
أنتِ يا جورى مش زوجة بس أنتِ عشقى وروحى وتقدرى تقولى نفسى اللى بتنفسه ومن غيرك أموت .
ففزعت جويرية وابتعدت عنه برفق ووضعت يدها على فاه مردفه ...أوعى تقول كده تانى ، ربنا يبارك فى عمرك ويحفظك لينا .
ويلا خد الشيخ أنس الصغير واستعد لصلاة تروايح أول ليلة من رمضان وطبعا ماتنساش وأنت جى الفول والزبادى للسحور .
خالد...عيونى يا أحلى أم أنس فى الدنيا .
إستفاقت جويرية على صوت سامر .
سامر...مالك كده وقفة متخشبة وسرحتى فى إيه ؟
جويرية بصوت حزين.....افتكرت أجمل ليلة من رمضان مع زوجى وولادى وقراءة القرآن وصلاة التراويح والراحة النفسية والبركة الموجودة فى البيت .
سبحان الله على حالى دلوقتى ، اللهم إرفع عنى هذا الإبتلاء.
غضب سامر ولكنه تماسك واقترب منها يلاطفها بقوله..بس مش بذمتك إنه ابتلاء جميل ولطيف ، وأحسن بكتير من خالد بتاعك ده .
دفعته جويرية بغضب وبصوت حاد ....مين أحسن ؟
أنت أتجننت ، الشيخ خالد مفيش زيه ولا هشوف ، ربنا يجمعنى بيه على خير .
تلون وجه سامر وبرزت عنقه وقبض على يديه بقوة قائلا....لولا إنى مستعجل ،كنت وريتك مين الأحسن أنا ولا الشيخ بتاعك ده ؟
تمتمت جويرية ...الحمد لله إنك مستعجل ، ربنا يقينى شرك .
سامر...بتربطمى تقولى إيه ؟
جويرية.....بقول عملية إيه اللى هتروحها دى ؟
أنا قلبى مش مطمن وأدينى بحذرك من حرمة الدماء
وتذكر قول الله تعالى"
{ومن يقتل مؤمناً متعمداً فجزاؤه جهنم خالداً فيها وغضب الله عليه ولعنه وأعد له عذاباً عظيماً } سورة النساء الآية 93.
هز رأسه سامر بلا مبالاة قائلا....مش لو كان مؤمن ، سلام يا جميل ، ودعواتك يا حاجة أرجع بالسلامة .
ثم تركها وغادر ، فوضعت يدها على قلبها بخوف.......يارب سلم إحنا فى أيام كريمة .
ثم بكت لأنها تريد أن تصلى ولكن ليس هناك ما تستر به شعرها وبكت على كشف وجهها أمام الرجال رغما عنها وليس بإرادتها .
وسبحان الله هى تبكى لكشف وجهها وأخرى من بناتنا اليوم بكشوف أجسادهم من أجل الشهرة .
فأين ذهب العفاف ؟
...........
ولج سامر على رجاله الذين تأهبوا للعملية الجديدة ، وهناك للأسف منهم من تمنى الشهادة وهذا لإنهم غسلوا عقولهم بالباطل فصدقوه .
ثم غادر سامر ورجاله متوجهين إلى مدينة العريش مدججين بالأسلحة والذخيرة اللازمة فى قتل الجنود حراس الوطن
وورد أن ليلة حراسة واحدة من أجناد الأرض فى سبيل حماية الوطن هى خير من ليلة القدر وان مات فهو شهيد والشهيد فى الجنة ، فسلاما على شهدائنا.
................
مرت ساعات طويلة حتى وصل سامر ورجاله إلى مدينة العريش ووصلوا فى ساعة آذان المغرب فى أول يوم من رمضان وكان الجنود فى الكمين منشغلون بالإفطار فلم يتوقعوا أبدا أن يصيب مسلم أخاه المسلم فى هذا الشهر الكريم ولكن للأسف هم لا يعرفون حرمة الشهر ولا يعرفون سوى أنفسهم الحقيرة.
وبدء إطلاق النار فأسرع الجنود لحماية أنفسهم وتبادلوا إطلاق النار ولكن فاجئهم سامر بإطلاق قذائف الهاون وقذائف اى ار إتش فأصابت كثير منهم بأصابات خطيرة مما أدى لموت معظمهم وما بقى إلا قليل مصاب يصارع الموت .
وسجل أحدهم صوت إستغاثة قبل موته قائلا ...الوووو نتعرض الأن لهجوم مسلح ارجوا المساعده سريعا ، نحن على وشك الموت وعندما تعرض هذا الجندى للإصابة تمتم متألما ....بلغوا أمى إن إبنها عاش راجل ومات راجل .
أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمد رسول الله
ثم فاضت روحه البريئة إلى الله

ياللي انت واقف ع الحدود .. الزمن غير الزمن
بتدي ضهرك لليهود.. الضربة جتلك من الوطن
بس والله ياابني مايوم.. كرامتك تمتهن
دا انت مصري وتاج رؤوسنا.. وحندفعهم الثمن

عندما إنتهت مهمة سامر للأسف بنجاح تمتم هو ورجاله الله اكبر ولله الحمد وهى كلمة حق أريد بها باطل .
ثم سرقوا الأسلحة من الجنود الأبطال وحملوا كل الذخيرة الموجودة ثم فروا هاربين .
أتصل سامر بـ غسان......سيدى الأمير لقد تم ما أردت وقضينا على هؤلاء الأوغاد وأنا فى الطريق إليك .
غسان بفرحة غامرة......بوركت يا سامر ، لك عندى احتفال عظيم يليق بك ، غير إنك تتطلب ما تريد ونحن علينا التنفيذ .
سامر بفخر.....أشكرك سيدى .
................
لم يغمض جفن لكل من معاذ وخالد وأدهم حزنا على ما حدث لزوجاتهم .
خالد بغصة مريرة ودموع حارقة....وبعدين يا أدهم ، هنعمل ايه فى المصيبة دى ؟
عدى يوم بليلة ولسه منعرفش عنهم حاجة ولا هما فين ولا حصلهم إيه ؟
هنفضل قاعدين كده ومش عارفين نعمل ايه ؟
كور أدهم يديه بغضب وضرب بها الحائط بغضب صارخا....أعمل إيه أنا مسبتش مكان ممكن يتواجد فيها الأوباش دول إلا ورحته حتى من غير قوة .
غير لجان التفتيش على الطرق وعملنا إشارات فى كل المحافظات ، ولسه مفيش اى معلومات .
أنا بتقطع من جوايا ، فأرجوك مش قادر اتحمل أى كلمة .
معاذ وقد انسابت دموعه وهو يتذكر أشجان .
معاذ ....بتحبينى بجد يا أشجان ولا لسه بتفكرى فى خالد ؟
فوضعت أشجان يدها على فمه قائلة ...إسكت متكملش وياريت مسمعش تانى منك الكلام ده .
ثم أمسكت يده ووضعتها على قلبه ثم همست....حاسس بدقات قلبى ،
معاذ. ايوه .
أشجان ....أهى كل دقة بتقول بحب معاذ .
فابتسم معاذ وضمها لصدره بحب .
أشجان....صدقنى أنا بعد الحادثة واللى حصلنا ولما قربنا من بعض بعد ما صهيب خطفنى ، حسيت إنى كنت موهومة فى حب خالد أو كام مجرد بإعجاب براجل عرفنى إيه هو الدين الحق مش الدين بتاع الجماعة .
شوفت فيه أخلاق عمرى ما شفتها على حد فى الجماعة ، شوفت فيه حب لزوجته فاتمنيت أنا كمان أعيش نفس الحب ده وفعلا مكنتش إن ربنا سبحانه وتعالى بيحبنى كده وهيكرمنى بالتوبة وزوج صالح زيك يعوضنى عن كل سنين القهر والذل والأنكشاف على الجماعة ثم بكت أشجان فشد معاذ من معناقتها هامسا....بس يا قلبى متعطيش ، بتكسرى قلبى لما بشوف دموعك .
فابتعدت عنه أشجان لأخذ أنفاسها مهمهة بصعوبة ....متتخيلش أنا كنت بحس بإيه وأنت جسمى متاح للجميع فى الجماعة بحجة إن ده جهاد كنت بتعذب وأدعى كتير ربنا يريحنى بالموت أهون وكنت لما بشوف وحدة ست وجوزها فى الشارع ، كنت بتمنى اكون مكانها واكون زوجة لواحد بس يكرمنى ويصونى .
وأهو الحمد لله ربنا عوضنى بأحسن زوج وحسيت معاك بمعنى الحب الحقيقى .
ربنا يخليك ليه يا معاذ .
أفاق معاذ من شروده على صوت رنين هاتف أدهم .
فاستقاموا سريعا بقلوب وجفة متلهفين لأى أخبار تطمئنهم عن زوجاتهم وأبنائهم .
ليتلقى أدهم خبر نزل على قلبه كالصاعقة وهى قتل الجنود فى مدينة العريش وهم يتناولون وجبة الإفطار .
أدهم بإنفعال...يا ولاد **** بتقتلوا جنود ربنا اللى بيحرسوكم عشان تناموا أنتوا فى بيوتكم مرتاحين .
بتقتلوا جنود صايمين فى رمضان ، إيه الجبروت ده .
يستحيل تكونوا اصلا بتنتموا لإى دين .
يستحيل تكونوا بشر أصلا ، أنتم حيوانات .
ولج على صوت أدهم ابو خالد ...إيه مالك يا ابنى ؟
طمنى عرفت جديد ؟
نكس رأسه أدهم بحزن قائلا...لسه يا عمى .
أبو خالد ...طيب خير يا ابنى ، أن شاءالله ربنا هيكرمنا ببركة الايام الكريمة دى .
وتعالوا يلا ، أم خالد حضرت فطار بسيط كده من زعلها على البنات بس قالت لازم نفطر عشان افتكرت حديث الرسول صل الله عليه وسلم
للصائم دعوة عند فطره دعوة لا ترد .
عشان تدعى ربنا يكرمنا ويحفظ البنات ويردهم لينا سالمين .
تجمع خالد ومعاذ وأدهم على الفطار ولكن لم يستطيعوا تناول شىء سوى التمر والماء ثم أستعدوا لصلاة العشاء والتروايح .
.....................
إستقبل غسان سامر بإطلاق بعض الطلقات فى الهواء احتفالا بما حققه فى الغدر بالجنود الصائمين .
غسان .....يا هلا بالقائد سامر .
سامر....العفو يا سيدى الأمير .
ثم همس غسان فى أذن سامر ، قد جاءك تمويل من الخارج ما يعادل مليون جنيه لتضعهم فى حسابك متى شئت .
سامر بإبتسامة فرح...اشكرك واشكر بالنيابة عنى المسئولون عن الجماعة فى الخارج .
واستأذنك الأن للراحة .
غسان بمكر...إذهب واستريح مع تلك القطة الحسناء .
فأسرع سامر إلى غرفته فقد أوحشته جويرية حقا وتمنى فى داخله أن تكون إستكانت ورضيت بالأمر الواقع وأن ترضخ له .
ولكن ما إن ولج لغرفته حتى وجدها ؟؟؟




موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية احببت ملتحي ج2 الحلقة الرابعة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية احببت ملتحي ج2 الحلقة الخامسة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية احببت ملتحى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-