رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل التاسع والسبعون 79 | روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 79 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 79 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل التاسع والسبعون


فصل ٤٠ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

تغسلُ دمعها بماء الوضوء ، رفيقها كتاب الله ، تمشي في إستيحاء ، تقاتل اليأس بالدعاء ، تبكي فيضحكها لطف الله ، تربط كل شىء بالله..

- أتراها تُهزم ؟!

================================

بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

عدا كام يوم كمان..

وسفيان عرف مواعيد محاضرات تالين وبيشوفها من بعيد لأنه بعد ما عرف أنها بنت صاحب والده.. أحترم النقطه ومحاولش يكلمها.. وانهردا أخيرا هيشوفها عن قرب في حفلة الباربيكيو.

أما باري مضايقه جدا من آركان لأنها من يوم ماقالتله مش عايزه أشوفك هو مرحش الجامعه تاني.

لكن هى متعرفش إن آركان مايقدرش يعدي عليه وقت من غير مايشوف عيونها..!!!

شركة العدوي..

المحامي خبط ودخل وقال.. مستر زين..حالا لسه واصل فاكس من رئيس مجلس إدارة الشركة الألمانية للاجهزه الطبيه.مستر لويس.. وطالب فيه ميعاد مناسب لمقابلة حضرتك للاهميه..!!!

زين : ضحك بنصر..ورجع بضهرو ع الكرسي.. وقال.. وأخيراً..!!!
وبص للمحامي وقال.. رد عليه بعد يومين.. وهبلغك با لميعاد المناسب ل ملك السوق..!!!

بعد فتره كبيره..

فيلا الجوهري..

رعد : للشغالين..يلا ياجماعه ظبطوا كل حاجه في الجنينه الضيوف ع وصول..

هيلينا : رعد أطلع البس البدله..

رعد : بدلة ليه بس.. أنا هلبس بنطلون وتيشيرت..

هيلينا : بنفاذ صبر..رعد بليز دي أول مرة يجولنا ضيوف مهمين.. أنا مجهزالك بدله جديده.. أطلع البس.. لارين قالت خمس دقايق والكل يكون موجود..

رعد : باستسلام حاضر يهالي هانم..حاجه تاني؟

هيلينا : بضحكه..نو ثانكس..لكن خدني معاك اغير أنا كمان..

سفيان : خرج من الحمام..وواقف قدام الدولاب ومحتار..
البس كلاسيك؟ ولا كاچول؟ لأ أنا محتار.. لأ لأ ياسفيان سيبك من البدل..
البس بنطلون وقميص.. أيوه طيب أنا لاحظت إن تالين أكتر لبسها أبيض..وبتبقى ملاك.. لأ هى أصلا ملاك..
خلاص أنا هلبس بنطلون أسود وقميص أبيض.. طيب فين الساعه الجديده..
ايوه أهي..والبرفان اللي جايبه من إيطاليا.. فين فين. ايوه أهو..
كدا بقى كل حاجه تبقى تمام..البس وانزل أقابل أجمل وش ملائكي..!!!

بعد لحظات..

رعد استقبل فهد ورينو.. و آدم مراد و آرين..

آركان : سلم ع رعد.. ولمح باري عند البوابه الخلفيه وفتح عينيه بصدمه وقلبه دق بقوه كبيره.

آرين : كشرت عينيها وقالت..مالك يا آركان..!! بتبص ع باري كدا ليه؟

آركان : بص ل آرين بزهول..وقال باري؟انتي تعرفيها..؟

آرين : ضحكت وقالت..طبعا دي باري بنت عمو رعد صديقتي وحبيبتي.. بحبها اوي..

آركان : تنح حرفياً وقال.. باري بنت رعد الجوهري؟ لأ وكمان بنت صديقة ماما..!!!
وانا بقالي سنه ونص كعب داير..!!! اممم ماشي يابنت رعد..

باري واقفه بتأكل الكلب كاسبر..وبتغني..وقالت..

هو روقان في كل سهرة..ولا مود في كل مرة
هو رقصة ومستمرة..ولا كل دول سوا
هو بيانو ولا طبلة..ريتم أهدى ولا أعلى
حالة حلوة وحالة أحلى..وحالة تالته من الهوى

آركان : من وراها بهمس كمل وقال..

هى شمس وسط رمله..هى حلوة بت سمرة
حاجة حلوة هي أحلى أحلى..حالة حلوة هي زهرة زهرة..

باري : مصدقتش أنها سمعت صوته..لكن لفت ليه وقلبها بيدق باشتياق كبير ولخبطه وصدمه..
لكن انتبهت وشهقت وقالت.. أنت؟ أنت كمان جاتلك الجراءه تيجيلي لحد البيت..أتفضل أخرج برة حالا..

آركان : حط أيدو ع كاسبر وبيتعامل معاه..وقال بمكر.. أخرج فين؟ دانا راشق هنا..!! وبص ل عينيها وقال.انا جاي أخطفك..

باري : شافت سفيان خارج من الفيلا.. وقالت بخوف..
س..سفيان..!! امشي يا آركان أرجوك..

آركان : هز راسه وقال .. أنا مش همشي أنا ماصدقت لقيتك..باري انا لازم أتكلم معاكي.. لازم.

باري : بخوف وترجي..طيب هنتكلم لكن بعدين أرجوك تمشي دلوقتي..بابي لو شافك مش هيحصل خير.. أنا خايفه عليك أرجوك أمشي..

آركان : أبتسم وقال..بجد خايفه عليا ياباري؟

باري : شافت واحد من الشغالين جاي عندها. وزقت آركان ورا الشجرة.

آركان : واقف بيضحك بصمت.. واتأكد إن المشاعر متبادلة بينهم..
لكن خاف عليها أنه يسبب ليها مشكله.. وسابها ومشي..

الشاب : تؤمريني بحاجه يهانم؟

باري : بتحاول تهدا..وقالت.احم. لأ ميرسي.. هو بابي فين؟

الشاب : رعد باشا بيستقبل الضيوف ياهانم..

باري : هزت راسها أوكي.. اتفضل أنت .

الشاب : مشي.. وباري نفخت بأريحية..وجريت بسرعه تشوف آركان.. وقالت لازم يمشي حالا.. بابي لو شافه مش هيحصل خير..وشكله هيبقى قدام الضيوف......!!!!
ومكملتش لأنه مش موجود.. وحطت أيدها ع قلبها واتنفست الصعداء وقالت.. الحمد لله مشي.. بجد مجنون.. لأ انا مشوفتش في جنانه..

رعد إستقبل كل العيله ورحب بيهم مع هيلينا ترحيب خاص وكانوا مبسوطين جدا..

هيلينا : بابتسامة جميله.. أنا مبسوطه كتير أنكم شرفتونا انهردا.. وخصوصاً طنط مريم..

مريم : أبتسمت..حبيبتي يا هيلينا.احنا إللي مبسوطين. بس تعبتوا نفسكم يابنتي..

هيلينا : تعب إيه بس ياطنط.. ياريت كل التعب حلو كدا..
اذيك آرين ومبروك الحمل ياحبيبتى..

آرين : أبتسمت..ميرسي جدا ياطنط هالي.. هى باري فين؟

هيلينا : جايه دلوقتي حبيبتي..
وأبتسمت ل تالين.. وقالت. تالين حبيبتي نورتينا..

تالين : مش عارفه ليه متوتره..لكن أبتسمت برقه وقالت.. متشكره جداً لحضرتك..

هيلينا : رحبت بفريحه ونور ورينو وريتال ..وباقي البنات..

وباري راحت لعندهم وسلمت عليهم.. وهيلينا بعتتها تسلم ع الإمبراطور...!!!

عند رعد..

رعد : بسعاده..والله ياباشا أنا ممصدق نفسي. نورت الدنيا كلها..

آدم : بابتسامه..تسلم يا رعد..تعبت وكلفت نفسك..

رعد : ياخبر يا آدم باشا.. معاليك أنا مهما أعمل مش هوفيك خيرك عليا.زمان ولحد دلوقتي..

آدم : ربت ع رجله وقال.. أنا معملتش حاجه يارعد.. أنت تستاهل كل خير.. اومال فين إبنك سفيان..

رعد : نازل حالا ياباشا..لازم بقى يتعرف ع مراد وفهد وزين وشباب العيله..

مراد : والله أنا متشوق أشوف إبنك يارعد..وكفايه سفر وغربه بقى..

رعد : والله يامراد أنا مستني تخلص السنه دي بفارغ الصبر..ونجوزه بقى..

آدم مراد : جه وسلم ع رعد..

رعد : نورتنا ياسيادة النقيب.

آدم مراد : أبتسم..متشكر جدا ياعمي..

آركان قعد جمب آريان والفرحة والتفاؤل ع ملامحه..

آريان : بهمس كنت فين يالا..

آركان : اهو بعد يالا دي.. هتتعب معايا علشان أقولك..

آريان : مش عايز أعرف ياخويا..

تيم : قال ليهم. يارب نعقل بقى إحنا مش ف البيت..!!

رعد : بإبتسامة..اتفضل استريح ياسيادة النقيب.. وشاف سفيان جاي..وقال.. أهو سفيان شرف أهو..

سفيان جاي وكله حماس أنه يتعرف على العيله..

آدم مراد بيلف مع ابتسامه خفيفه..

سفيان و آدم شافوا بعض وكل واحد ابتسامته اتحولت لدهشه كبيره في وسط تعجب ملحوظ من باقي افراد العيله..

آريان : قام وقف بدهشه ومعاه آركان..

مراد وفهد قاموا وقفوا وبصوا لبعض..

سفيان : بزهول..قال..مش معقول آدم..!!!

آدم مراد : بنفس الزهول قال.. سفيان..!!!

آدم ورعد استغربوا..ومحمد وزين والكل بيهمس هما يعرفوا بعض؟

سفيان : ضحك وقال..بجد إيه الصدفه الجميلة دي..

آدم مراد : بضحكه. أنا بجد مش مصدق يعني أنت بقى سفيان الجوهري.؟ وحضنوا بعض..

الكل ع وشه علامات استفهام..والامبراطور شك أنهم اتعرفوا ع بعض بالصدفه..!!

سفيان : بضحكه..بجد انا مبسوط جدا يا آدم..معقول.. فعلاً الدنيا صغيره جدا..

آدم مراد : أبتسم. أنا أكتر يا سفيان.

رعد : باستفهام..لحظه واحدة بس ماتفهمونا ياجماعه.. أنتوا تعرفوا بعض؟ طيب إزاي؟

مراد : خاف إن حد يسمع.. وأمه تعرف عن خطف آرين وتالين..ولسه هيتكلم..

سفيان : قال بإبتسامة.. أبدا يابابا.. إحنا اتقابلنا صدفه في إيطاليا..ودردشنا أنا و آدم شويه.. وبجد فرحت جدا.

رعد : أبتسم وقال..طيب كويس جداً..تعالى لما أعرفك ع باقي العيله..

سفيان : ده شرف كبير ليا..وسلم ع الإمبراطور وقال.. انهردا يوم مميز جداً..

آدم : أبتسم..وقال. فعلاً ياسفيان يبني لأننا من النوادر لما نقابل أشخاص مميزين زي والدك وأنت..

سفيان : أبتسم..وسلم ع محمد وزين واتعرف عليهم من خلال أبوه..

رعد : قال. وده العميد عمك مراد العدوي ياسفيان..العميد فهد السيوفي.

سفيان : سلم ع مراد..وكشر عينيه وافتكر لهفته ع البنت اللي أنقذها..
وشاف آريان..وافتكر لما قال إنها بنته...!!!
وفتح عينيه مع دقة قلب وقال جواه..معقول تكون تالين...!!!

وسلم ع فهد..

رعد. عرف سفيان ع باقي شباب العيله وسلم عليهم مع ترحاب كبير..

آدم : بهمس لحفيدو..متأكد أنها مجرد دردشه بينك انت وسفيان..!!! لأن رد فعل ابوك وفهد والشباب مش طبيعيه..

محمد و زين سامعين آدم...

آدم مراد : بنفس الهمس..قال..سفيان هو الشاب إللي أنقذ تالين في إيطاليا يابابا...!!!

آدم ومحمد وزين..بصوا ل سفيان بإعجاب وإمتنان كبير..

سفيان : قعد جمب آدم بيتكلموا وبيضحكوا.. وبدأت تربطهم صداقه جديدة بينهم

رعد : أبتسم بحب وقال..تعالى ياباري ياحبيبتي.. ده الإمبراطور بنفسه سأل عليكي..

باري : جايه بضحكه صافيه وقالت.. وانا جايه مخصوص أسلم على حضرته..

آدم : أبتسم..عامله ايه ياباري..!!

باري : بإبتسامة أنا كويسه جداً..وبجد مبسوطين لتشريف حضرتك لينا..بابي فرحان أوي..

رعد : بطلي غلبه وتعالى أعرفك ع العيله مع وظيفة كل واحد فيهم..هما في مقام اعمامك وكمان أخواتك..

وبدأ يعرفها ع كل شخصيه لحد ما وصل ل آريان.. وقال..
رعد : طبعا انتي عارفه الدكتور آريان لأنه موجود في الجامعه..

باري : بإبتسامة.. طبعاً.. أهلا وسهلا بحضرتك يادكتور..

آريان : أبتسم.. أهلا يا آنسه باري..

رعد : وده يستي..الملازم آركان فهد السيوفي.. مخابرات عامه..

باري : تنحت وفتحت عينيها بصدمه..ومعملتش أي رد فعل..!!!

آركان : قام وقف بثقه..وبص ليها مع ابتسامة خبث.. وقال.. أهلا وسهلا آنسه باري الجوهري..!!!

باري : واقفه ببلاها ومش عارفه تتكلم.
ومفيش غير صوت باباها بيتردد.. آركان السيوفي مخابرات عامه..!!

رعد : بتعجب.. إيه ياباري..!! مش هترحبي بالضيف..!!!

باري : كحت.. وقلبها بيدق بسرعه كبيره..وقالت بتلعثم..اء..اه.احم ايوه ايوه.. أهلا بحضرتك..

آركان : بغمزه خفيفه.. أهلا بيكي..!!

باري : بلخبطه..مامي كانت عايزاني..بعد اذنكم.. ومشيت بسرعه..!!

آدم مراد : بهمس ل آركان..قال..هو ده بقى سبب وجودك في الجامعة ياكابتن..؟!

آركان : بغمزه..هو باين عليا أوي كدا؟

آدم مراد : جداً..وبتهيألي كل العيله دلوقتي خدت بالها..وبيتفقوا في مخيلتهم ع كتب الكتاب..

آركان : بحماس.. ايوه بقى.. أنا عايز اتجوز..

آدم مراد : أبتسم وقال..طيب أنجز وعليك وع الراس الكبيره..
بكلمه منه ل عمك رعد..هيوافق ع طول..

آركان : عدل ياقة القميص وقال.. نشوف الحوت والامبراطور..ويبقى على خيرة الله..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شوية الغدا جهز والكل اتغدا الشباب في مكان والبنات في مكان..

وبعدها الكل اتجمع في الجنينه..

آدم مراد وسفيان وتيم و آريان بيتمشوا في الجنينه..

سفيان بيسرق النظر ل تالين وهيموت ويكلمها..لكن مستحيل يعرف في وجود العيله.. وكمان هى صعب أنها تقف تسمعه.. وأخد قرار أنه هيتكلم مع والده بعد ما يمشوا..علشان يطلب أيدها رسمي..

باري قاعده مع آرين وتالين..وشاردة تماماً.. وحاسه إحساس مختلف..وفرحت أكتر بإن آركان فى المخابرات.. وزاد إعجابها بيه..

الإمبراطور بيتكلم مع رعد وولاده..وعدا بيهم الوقت. وحان وقت أنهم يستأذنوا.

آدم : سلم ع رعد وقال. أنا بجد مبسوط جدا بالوقت إللي قضيناه هنا مع عيلتك يارعد..

رعد : ده شرف كبير ليا معاليك..ويارب تدينا شويه من وقتك و تتكرر ديما..

آدم : ربت ع كتفه..وقال إن شاء الله يابني..

عند البوابه..

مراد : شاور ل تالين..

تالين : نعم يابابا..

مراد : حاوطها من كتفها وقال..هتركبي معايا انا وماما..

تالين : أبتسمت..زي ما حضرتك تحب..

سفيان : جه وقال..شرفتنا ياعمي..

مراد : أبتسم.. الشرف ليا والله ياسفيان.بعد إللي أنت عملته.. أنا مش قادر اوصفلك أنا مبسوط بيك قد ايه؟

سفيان : ابتسم وقال. ياخبر ياعمي..حضرتك ع راسي والله.. وأنا معملتش أي حاجه.. أنا لو رجعت بالزمن هعمل نفس اللي عملته واكتر..

مراد : ربت ع كتفه وقال.. هذا الشبل من ذاك الاسد ياسيفو..
وبص لتالين وقال.. تالين ده سفيان إبن عمك رعد.. والمفاجأه بقى.. أنه هو نفس الشخص اللي أنقذك في إيطاليا..شوفتي الصدف..؟!

تالين : فتحت عينيها بزهول وقالت..بجد..!!! قصدي.. أحم..متشكره جداً لحضرتك.. بجد ربنا يبارك في أمثالك..انقذتني من خطر حقيقي..

سفيان : قلبه بيدق بسرعه..وقال باحترام.. أنا معملتش حاجه يا آنسه تالين.. ديني وتربيتي ورجولتي تجبرني إني أحافظ على أي بنت..
وكمل بقلبه وقال.. وخصوصاً انتي يا أجمل ملاك شافته عينيا..!!!

باري : ودعت البنات..وعينيها بتدور على المتعجرف..ونفسها تشوفه قبل ما يمشي..

آركان : فتح باب العربيه وقال..بتدوري ع حد!!؟

باري : انتبهت وقالت بلخبطه.اء..ابدا..هتدور ع مين يعني؟

آركان : بثقه..عليا..!!

باري : بسخرية..عليك أنت؟ ليه خلاص مبقاش إلا أنت..؟!

آركان : بثقه أكبر..ماسمهاش كدا.. اسمها مفيش إلا أنت ادور عليه..!!!

باري : بغيظ..يخربيت غرورك..

آركان : بغزل.. دلوقتي بس عرفت سر جمالك وجمال عينيكي ياباري..!!

باري : قلبها دق واتحرجت..وقالت.. أنت قليل الذوق علشان بتعاكسني وكمان في بيتنا..؟!

آركان : ضحك بغيظ..وقال..عادي نتجوز..واخدك ع بيتنا..!!

باري : تنحت وفتحت بوقها وعينيها..

آركان : بتحذير..ووقتها هعرفك مين هو قليل الذوق يابنت رعد..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا مصطفى عزيز..

كريم دخل البيت وسلم ع الكل..

عُمر : جري عليه وكريم شاله..وقال اومال ليليان فين؟

مريم : قاعده جمب يوسف وشايله طارق.. وقالت..
ليليان فوق ياحبيبي.. أطلع غير وانزلوا علشان العشا..

كريم : حاضر ياحبيبتى..وباس إبنه عُمر..وقال خليك هنا ياعم عُمر ونازلك تاني..وسابه وطلع..وفتح الباب ع ليليان..وكشر عينيه..وقال بتعيط ليه دي؟

ليليان : قاعده ع السرير..وفاتحه شاشة العرض.. وبتتفرج ع إحتفال الأجهزة الطبية..

كريم : شاف الإحتفال..وقلع الجاكيت وباسها من خدها.. وقعد جنبها..وقال.ايه ياليليانو..مالك ياحبيبتى..

ليليان : عينيها متعلقه بأبوها وقالت بحنين كبير..
شايف ياكريم..شايف بابي وهو ماسك أيد مامي من أول ماوصل القاعه لحد ما طلع بيها ع المنصه..ومش بس كده..
ده خرج بيها وهو ماسك أيدها..حتى وسط الصحافه والاعلام.. بردو ماسبهاش.. كأنه بيقول لكل الناس دي إللي بتكمل صورتي..
أنا كل يوم ااتفرج ع الإحتفال علشان المشهد ده وبس..

أنا فخوره أوي إني عندي أب زي زين العدوي..وكمان أم زي ريتال عزيز.. أنا بحبهم أوي ياكريم..

كريم : مسح دموعها وقال بإبتسامة.. أهالينا هما فخرنا وسعادتنا.. وخصوصاً لما يكونوا بالاخلاق والحب ده..
وأنا كمان فخور بيكي وبحبك أكتر من أي حد.. واكتر من أي وقت..
أنتي بنت ريتال عزيز..وواثق إنك ف يوم هترفعيني لفوق..ووقتها هكون ماسك إيدك..ووعد إني عمري ما هسيبها أبدا يا ليليان..

ليليان : حطت راسها ع صدرو وقالت..وعد ياكريم..!!

كريم : ضمها لقلبه وقال..وعد لآخر العمر ياقلب كريم..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا الصاوي..

آسر : بيراجع ل حياة..وقال. ها ياروحي فهمتي الجزئيه دي..

حياة : ماسكه بطنها بتعب..وقالت.. أيوه ياحبيبي. ربنا يباركلي فيك.. مش عارفه اشكرك ازاي يا آسر..

آسر : مسك أيدها وقعدها في حضنه وحط ايدو ع بطنها وقال.. وأحنا تحت أمر حياة هانم.. والأستاذ أدهم باشا..مش كدا يا أدهم..!!!

حياة : أبتسمت وقالت..خلاص هانت أهي كلها شهر وتشوف أدهم قدام عينيك.. بإذن الله..

آسر : باس أيدها وقال.. إن شاء الله ياحبيبتى.. وتقومي ليا بألف خير وسلامه.

فيلا الجوهري..

رعد : بصدمه.. أنت بتقول ايه ياسفيان..تالين بنت مراد العدوي.؟

سفيان : أبتسم.. أحم أيوه يابابا..بصراحه تالين هى الوحيدة اللي شايفها مناسبه ليا..

رعد : بتعجب..من مرتين شوفتها فيها يابني؟

سفيان : بالعكس يابابا.. أنا شوفت تالين من فتره كبيره..واتعلقت بيها جداً من غير ما أعرف هى مين وبنت مين..!! بنت مفيش منها في الزمن ده.. كمية برائة مش موجوده..وهخسر كتير لو سبتها..

رعد : بحيره.. إن كان ع أخلاقها..ف بنات عيلة العدوي مفيش عليهم غبار.. وأخلاقهم زي الالماظ..بس انا مش عارف لو ده حصل..ياترى آدم باشا هيبقى عندو مانع..!!! أنا مقدرش ع زعل آدم باشا..!!

هيلينا : بتعجب.. وابني سفيان ماله رعد..؟! أبني راجل يشرف أي عيله..

رعد : بنفي.. وأنا مقولتش حاجه ياهالي.. أنا بفكر معاكم بصوت عالي..
أبني مش قليل ولا يترفض بسهوله..أبني سيد الرجاله..بس عيلة العدوي مش بالساهل أنهم يوافقوا ع اي عريس.. وكمان مش من أول زياره ع الأقل..!!

سفيان : بتفهم.. أنا مقدر علاقة حضرتك بالامبراطور.. وشغلك زمان معاه.. لكن دلوقتي يابابا حضرتك صاحب أكبر شركة حرس خاص..وابنك مالي مركزه.. والشخص عمره ما كان بالفلوس بردو يابابا...

رعد : آدم باشا عمره ما فكر بالطريقه دي.. والفلوس آخر اهتماماته.. عموماً سبني ارتبها وإن شاء الله ربنا يقدم إللي فيه الخير..

هيلينا : بتصميم..رتب أنت رعد حبيبي..بس انا مش هتنازل عن تالين زوجه لابني سفيان..
أنا بقى هوريك شغل الست المصرية..

سفيان : ضحك بصمت وقال..يبقى كتب كتابنا قريب إن شاء الله ياست الكل..

رعد : ضحك وقال..خلاص مدام الحريم دخلت فيها يبقى خربت..

هيلينا : بتحذير..رررعددد..

رعد : قصدي عمرت..تبقى عمرت ياحبيبتى..!!!

------------------بقلمي مريم نصار

بعد يومين..

فيلا آريان العدوي..

نور : دخلت.. وقالت إيه ياتيما طمنيني الدكتوره قالتلك هتولدي امتى ياحبيبتى..

تمارا : قعدت جمبها بتعب وقالت.. بعد تلات ايام إن شاء الله يامامي..

نور : ربتت ع أيدها وقالت.. إن شاء الله خير ياحبيبتى.. أنتي تروحي المستشفى قبل ولادتك بيوم.ونظبطلك كل حاجه..

آريان : أبتسم وقال.. إن شاء الله ياماما.. أهم حاجة سلامة تيما عندي بالدنيا..

تمارا : أبتسمت بحب وقالت..ربنا يباركلي فيك..

محمد : جه وحط ايدو ع بطن تمارا وقال.. النونو فين..!!

تمارا : ضحكت وقالت.. النونو أختك.هتشوفها قريب.. ياحماده..

نور : شالت محمد وباسته وقالت.. أختك اسمها إيه؟

محمد : بضحكه..راتيل العدوي..!!

فيلا العدوي..

مريم : بدهشه.. أنتي متاكده يارينو يابنتي..!!!

رينو : ههههه إلا متأكده يامامي..هيلينا جاتلي العياده انهردا..
وطلبت مني إني أتدخل في الموضوع..وهى هتموت ع تالين من وقت ما شافتها أول مرة. لحد ما سفيان أبنها أول أمبارح فتح الموضوع رسمي..

مريم : بحيره..والله مانا عارفه..هو شاب محترم وكل حاجه.. بس نشوف رأي آدم و مراد ونستخير إن شاء الله..

رينو : بضحكه واستخيري بالمرة معاكي ل آركان يامامي.. ههههه..

مريم : بعدم فهم..ليه يابنتي..!!

رينو : بفرحه.. أمبارح آركان قال لفهد.. أنه عايز يتجوز..ومش هتصدقي مين العروسه..!!

مريم : كشرت عينيها وقالت.. أنا أعرفها يعني؟ ماتقولي يارينو مش عايزه مزاوله الله يهديكي.

رينو : بهزار..خلقك بقى ضيق من يوم ما امبراطورك رجع الشركه ههههههه..

مريم : بضحكه..اه والله.. أنتي بتقولي فيها..ربنا يرده سالم إن شاء الله.. قولي بقى مين اللي عليها العين..

رينو : أبتسمت وقالت..باري بنت هيلينا..!!!

مريم : شهقت بفرحه وقالت..يختي قمر ماشاء الله.. لأ الواد آركان ده.. طلع مش ساهل..بس لما اشوفو..

رينو : بضحكه..يعني نتوكل على الله ياحبيبتى..!!

مريم : مدام المراد موجود..استخيري ونتكل على الله..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد أسبوعين..في إيطاليا..

سفيان رايح جاي ومتوتر..ومش عارف يشتغل.. ومسح وشه بايديه..
وبيكلم نفسه.. ياترى تالين وافقت ولا لأ..هي رفضت تكلمني وقالت هتاستخير..طيب المفروض هاخد الرد الأخير انهردا..اوووف.

رافيل : دخل وقال. جراتسيا سنيور سفيان. لقد انتهى موعد العمل.

سفيان : بخنقه.. اذهب أنت رافيل.. وإن حدث أمر كنت منتظره.. سأذهب إلي مصر في الصباح الباكر..

رافيل : بالتوفيق سينور..!! وخرج.

سفيان : مسح ع شعرو وقال.. لأ أنا مش قادر استنى اكتر من كدا.. أنا هتصل على بابا..

فيلا العدوي..

آدم مراد : مسك وش تالين بأيديه.. وقال. أنا قولتلك أنا معاكي في أي قرار..

تالين : بحرج.. انا مش عارفه يا أبيه حضرتك قولت إنك واثق في سفيان..وكمان سألت عليه ف إيطاليا..

آدم مراد : أبتسم..وقال جبتلك ملف كامل عن حياة سفيان بره مصر وجوه مصر.. وقولتلك أنه أخلاقه متختلفش عننا..

تالين : نزلت وشها في الأرض ومحرجه..

آدم مراد : رفع دقنها وقال..نقول إيه للناس.. موافقه ولا مفيش نصيب..!!!

تالين : ضغطت على شفايفها بحرج..وقالت. إللي تشوفه حضرتك..!!

آدم مراد : أبتسم..وشاف القبول في عينيها..وقال. لأ ده قرارك أنتي..ودي حياتك.. وأنا واثق إن سفيان هيسعدك..

تالين : بتلعثم..خلاص موافق....!!! أحم بردو إللي تشوفه حضرتك يا أبيه..

آدم مراد : أبتسم.وباس جبينها وقال.. مبروك ياروحي..!!

تالين : بدقة قلب..الله يبارك ف حضرتك..

تاني يوم..

فيلا الجوهري..

فون باري رن وكان رقم غريب.. لكن ردت في تاني مرة
باري : كشرت عينيها وقالت..الو..!!

آركان : أحلا الو من أحلا باري..

باري : فتحت عينيها ع الآخر..وقالت.. أنت..!! أنت جبت رقمي منين.. دانا هوديك في خمسين داهيه..

آركان : حط ايدو ع قلبه..وقال بهيام وهزار. اااه شيلتي عشر داهيات علشان خايفه عليا...!!

باري : بنرفزه..وات..!!

آركان : أصلها ستين داهيه يا باري مش خمسين..

باري : أحم..Did not matter (لا يهم) وبعدين أنت سايب الموضوع الأساسي وماسك ف الفرعي..!! أنت إزاي جبت رقمي..!!

آركان : بثقه..خطيبتي ومن حقي يبقى معايا رقمها..

باري : صكت ع أسنانها وقالت..مين قالك إني موافقه عليك أصلا.. أنت مرفوض..!!

آركان : ضحك بصوته كله..وقال. أنا شوفت المشهد ده فين قبل كده..!!! أممم أيوه ع التيك توك.. أوعي يكون عندك تيك تيك ياباري.. أنا خطيبك ومن حقي أرفض..

باري : خبطت برجلها ع الأرض بغيظ..وقالت انننت مستفززز.. أنت لو قدامي كنت انتقمت منك..

آركان : بجديه ماتهدي بقى يابت أنتي.. إحنا مبنهزرش.. اخوكي سفيان أخد الموافقه واتفق ع كتب الكتاب الأسبوع إللي جاي علشان يسافر يكمل الترم التاني..ويرجع يتجوز..

وأنا عندي مأموريه بعد عشر أيام وعايز نكتب كتابنا أنا وانتي معاه..
وزعق.. باري أنا بحبك مش هلف وادور اكتر من كده.. وانتي عارفه إني بحبك.. موافقه تكوني شريكة حياتي ولا لأ..!!!

باري : اتخضت.. وقعدت على طرف السرير وقالت بدقة قلب خايف.. آركان أنت هتسافر..!!!

آركان : مسح ع شعرو وقال.. أيوه ياباري.. بس لو أنتي مش عايزاني....!!!

باري : قاطعته وقالت..موافقه.. ووشها بقى جمرة نار..

آركان : أبتسم وقال.. ستات ماتجيش إلا بالعين.......

باري : بغيظ.. نعم بقى؟

آركان : بدقة قلب.. بالعين اللي دوبت قلب آركان السيوفي..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

في شركة العدوي..

ف قاعة المؤتمرات..

لويس : بضجر..مستر زين. نعلم أنك منزعج منذ زمن بعيد. بسبب التصرف الذي صدر منا دون قصد..

زين : حط رجل ع رجل وقال بكبرياء.. دعك من الماضي مستر لويس.. أنا نسيته تماماً..
لأن زين العدوي يسير إلى الأمام ولا ينظر لما تركه خلفه أبدا.

لويس : بتوتر.. أحم.نعلم جيداً من هو ملك السوق القادم. وبالنسبة لمشروعك.. وا....

زين : قاطعه وقال بثقه.. وأتيت لتهنئني بهذا المشروع الضخم صحيح مستر لويس؟

لويس : بيعدل الكراڤت..وقال. مستر زين.دعك من كل هذا ولاكون صريح معك.منذ البدء في مشروعك الجديد..انخفض معدل شركتنا بشكل كبير وملحوظ..
تعرضنا لخسائر كبيره..
وتم فسخ عقود كثيره ولا يكترثوا لما مايفعلوه معنا. شركتا في خطر حقيقي مستر زين..

زين : أبتسم وقال..وهل أنا من اتفق مع مموليك بأن يفضوا العقود بينكم..؟! أنا لا أعلم شيء البته.

لويس : بيمتص غيظه وقال بتمثيل الهدوء.. نريد منك أن تتعاون معنا.. ونرجع كما كنا معا في السابق..!!

زين : ضحك بصمت وقال.. يوجد عندنا مثل يقال في مصر..
وقرب من وشه وقال.. البضاعه المباعه لاترد ولا تستبدل.. أي انتهى وقضى الأمر تماماً مستر لويس..

لويس : غمض عينيه..وهز راسه..و شاور للمحامي..!!

المحامي : حط دفتر الشيكات قدام لويس..

لويس : كتب شيك..وقدمه ل زين.. وقال تفضل مستر زين..

زين : رفع حاجبه وقال..ماهذا..؟!!

لويس : أبتسم بمكر وقال..نريد مصنع الأجهزة الطبية بكل ما يحتوي..مقابل..مائة مليار..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا مصطفى عزيز..

مصطفى : قاعد بيلعب بلاي ستيشن.. وطارق بيلعب باللعب جمبه..

چود : دخلت ومعاها وجبة خفيفة لطارق.. واتغاظت وقالت..
يعني أنا أقولك خلي بالك من طارق خمس دقايق.. ترميه كدا وتسيبه.. وأنت تقعد تلعب؟ هو مين فيكوا العيل..

مصطفى : ببرود..بيقولك.مره كوباية شاي لقت كوباية قهوة بتعيط قالتها coffee عن البكاء هههههه.

چود : بغيظ واضح.. أنت بقالك فترة مش عاجبني..رجعت للهبل تاني يامصطفى..؟

مصطفى : رفع حاجبه وقال..ماتهمدي بقى يابت.. انتي عايزه كف خماسي يظبطك..بس أنا مش هعمل كده عارفه ليه؟

چود : ربعت أيديها ورفعت حاجبها..وقالت ليه يامصطفى..!!!

مصطفى : قلد بصوت أطاطا وقال..علشان أنا جدع.. ههه ههههه.

چود : قعدت جمبه بغيظ..وقالت دمك بقى يلطش..

مصطفى : رفع حاجبه وقال..طيب اسمعي النكته دي..
بيقولك قرد ودنه مقطوعه قاعد طول النهار قدام المرايا يقول.. ااااه الحلو ديما ناقص..ههههههه

چود : شالت أبنها ع حجرها بخنقه وقالت.. ربنا يسخطك قرد ياشيخ..

------------------بقلمي مريم نصار..

چود طالعه اوضة طارق..

چود : بتصرخ بصوت عالى وقالت.. الحقوووونااااي.. أبني طارق اتسخط قرد..!!! -----------يتبع




موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 79 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 80 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-