رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الثمانون 80 | روايات مريم نصار

 نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 80 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 80 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الثمانين


فصل ٤١ ج 1

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

الحمد لله وحده.

وظيفة شهر رجب الحرام: المبالغة في التوبة والتحرُّزِ من المعاصي وغلقِ مداخلِ الهوى.

راقب رجبَك، واعزم على نفسك أن تترك العصيان، احسب لنفسك واكتب لها وعدَّ عليها عدًّا.
جاهدها وإن تأبَّت عليك وتمنَّعت.
سوف تتصنَّع لك، وتسوَّف، وتقول: العمر مديد.
حايلها، وتصنَّع لها، وعِظْها.لا تصدِّقها،

وقل لها: كم خدعتِني، فلا والله؛ لا أدعك إلى أن تتمكّني، فتأمني.

وابدأ من الآن في التصالح مع القرآن، قبل حلول شعبان، ثم رمضان.

================================

بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

شركه العدوي.

في مكتب مراد.

مراد قاعد فاتح اللاب توب وبيراجع ع الملفات.. وحاسس بالملل..وقفل اللابتوب. وفتح تليفونه على الاستوديو وجاب الصور وشاف صورة لفريحه وهي في مرحله الجامعه..
وافتكر مواقفه معاها لما كان بيروح لها المزرعه وضحك. وحس بالحنين ليها..واتصل عليها..

عند فريحه.

قاعده في اوضتها بتعمل أشغال يدويه لأحفادها وفونها رن وأبتسمت وردت على طول..وقالت بابتسامة جميله.

ـ السلام عليكم يا مرادي.

مراد : أبتسم وعليكم السلام يا روح قلب مرادك. عامله ايه يا بت يا فريحه؟!

فريحه : بابتسامة رضا..الحمد لله انا كويسه وبخير طول ما انت بخير يا حبيبي.

مراد : رجع بضهرو ع الكرسي وقال.. انا قاعد في المكتب وانتي على بالي، ونفسي اكلمك من بدري ومش عارف أركز، قولت لا بقى اتصل أخد الجرعه علشان اعرف أشتغل.

فريحه : ضحكت بسعاده وقالت.ماتحرمش منك يا حبيبي.. لكن أنت بقى على طول على بالي.

مراد : حبيبي انت والله.. بتعملي ايه يا قمر.

فريحه : انا قاعده بعمل بلوفر شغل تريكو ل يزن ويامن وجنى.

مراد : كشر عينيه..وقال شغل تريكو؟ وأنتي من امتى بتشتغلي تريكو؟

فريحه : قالت. انا من فتره باخد كورس على الانترنت..اتعلمت فيه الاشغال اليدويه وبجد يا مراد جميله جداً.. انا عملت فستان صغير على قد راتيل بنت آريان..
. لكن مستنياك لما ترجع وتشوفه وتقول رأيك في أول حاجه اعملها..
انا شغاله عليه بقالي فتره والحمد لله تمارا ولدت ونقدر نقدمه ليها.

مراد : سند أيديه على المكتب وقال.. فريحه طول عمرها بتعمل كل حاجه حلوه. وانا متأكد ان كل حاجه انت عاملاها دلوقتي تجنن.

فريحه : بتنهيده حب.تعرف يا مراد أنا مفتقداك جداً.

مراد : بتفهم..قال عارف.. وانا كمان مفتقدك جداً. لان الفتره اللي فاتت كل تركيزي في الشركه والجهاز ومركز التدريب.
لكن اوعدك قريب جداً هعوضك عن كل حاجه.

فريحه : بإبتسامة حب.. حبيبي كفايه وجودك جنبي واني اشوفك كل يوم قدامي من غير سفر ولا مهمات؟ دي عندي بالدنيا كلها..

مراد : أقسم بالله بموت في أمك يابنت المستخبي.. بقولك إيه بقى.. فين الجرعه.؟

فريحه : كشرت عينيها وقالت.. مش فاهمه جرعة إيه؟

مراد : ضحك بصوته كله وقال.. يا بت هتعمليهم على مرادك.. هو انا يعني علشان بقالي فتره ما طلبتش سكر تلحقي تنسي..

فريحه : ضحكت من قلبها وقالت.. يا خرابي عليك يا مراد..!! انت ما بتنساش أبدا.

مراد : رفع حاجبه وقال بثقه.. انا عمري ما انسى السكر منك يا بنت كوم الشكاير..
يلا يا بت اخلصي وهاتي السكر علشان ارجع اشتغل بحماس.. عايزين نخلص أم المشروع ده..

فريحه : ضحكت وبعتتله السكر وهي بتضحك من قلبها على عشق مرادها..

مراد : قفل وابتسم وفتح اللابتوب ورجع يشتغل بحماس من جديد..

وفريحه كملت شغل التريكو وابتسامتها على وشها من حب مراد ليها اللي بيزيد مابيقلش..!!

فهد : خبط ودخل ع مراد وقال بإستعجال.. مراد يلا بسرعه لويس وصل..

مراد : قام بسرعه..وخرج مع فهد.

بعد شويه.

آدم مراد : دخل الشركه ومعاه ملف.. وسأل السكرتيرة وقال..
ـ عمي زين موجود فين؟

السكرتيرة : مستر زين ف قاعة المؤتمرات الخاصة يافندم..!! تحب أبلغه بوصول حضرتك..!!

آدم مراد : لأ..وسابها ومشي وركب الاسانسير..

في قاعه المؤتمرات

زين : رفع حاجبه وقال..ماهذا..؟!!

لويس : أبتسم بمكر وقال..نريد مصنع الأجهزة الطبية بكل ما يحتوي..مقابل..مائة مليار..!!!

زين : مط شفايفه بإعجاب وقال. أممم أنه عرض مغري جداً.

لويس : بتفائل..نعم ومربح أيضاً.تسطيع أن تفعل به مايحلو لك من مشاريع وتجني من وراءها أرباح طائلة.

زين : بمكر..ولما عليا أن أفكر في مشاريع جديدة. وأنا أمتلك شركة للأجهزة الطبيه مستر لويس..؟!!

لويس : بدأ يتخنق من زين..وقال. مستر زين. أنت بهذة الطريقه تفتعل المشاكل بيننا..!!

زين : رفع حاجبه وقال..هذا تهديد غير مباشر بأنك ستدبر لي مكيدة وتقتلني صحيح؟

لويس : أبتسم بخبث وقال.. لديك حياة يجب عليك أن تنعم بها..
فكر في الأمر جيداً.. ومن الأفضل لديك بأن لا ترفض عرضي حتى لا تسيء الأمور بيننا..!

باب داخلي في القاعه اتفتح.. وخرج منه مراد وفهد..

لويس والمحامي انتبهوا..

زين : أبتسم..وقال.. لويس..نسيت أن أعرفك..!!

مراد : قاطع زين..وقعد قصاد لويس وقال بضحكة شر..
عليَ رسلك زين..!! أنا سأعرفه بنفسي. حتى يتذكر جيداً من نحن..ومن نكون..!!

فهد : قعد جمبه من الاتجاه التاني ومسك كرسي لويس..وقال بشر..
ولا تنسى أن تخبره أيضاً ما نقدر على فعله.بمن يقترب من ملك السوق..!!

لويس : بلع ريقه بتوتر وحاول الثبات..وقال. ما..ماذا يجري هنا..!!

مراد : أبتسم بغيظ وقال من بين أسنانه.. العميد مراد آدم العدوي. من المخابرات العامة المصرية..

فهد : قرب من وشه.وقال. العميد فهد السيوفي.. وأيضاً من المخابرات العامة المصرية.

لويس : فتح عينيه بصدمه وقلبه بيدق.وقال بخوف متداري. ماذا يجري هنا بحق الجحيم..!!

زين : ضحك بصوته كله..وقال. لن ترى الجحيم بعد لويس..!!

لويس : هيضغط ع سماعه بلوتوث يطلب الجارد..!!

فهد : هز راسه. لأ لأ لأ..هذا لم يعد يجدي نفعا..!

لويس : بخوف..ماذا تريدون..!!!

مراد : قال.ارى في عينيك خوفاً كبيراً..ومن الواضح إنك فعلت أشياء وجرائم كثيرة.اثارت بك الرعب عندما علمت بأننا مخابرات.. ولكن لايهم الآن.
لنرى ماعيلنا فعله..و.فتح اللاب توب..ولف الشاشه ل لويس..!!

لويس : بص ع الشاشه..وشاف أنهم كانوا بيسجلوا كل حاجه.. وخصوصاً وقت عرض الرشوة ع زين وتهديده بأنه هيواجه خطر و هينهي حياته لو متعاونش معاه وباع المصنع..!!!

فهد : بغضب مكبت.. أنظر جيداً لما أنت عليه.. ومن الممكن بأن نعتقلك الآن.وسوف ترى الجحيم بين يداي..!!

مراد : أبتسم وقال..مستر لويس..من الصعب جدا إنك تقترب من أخي الصغير..
وكمل من بين أسنانه بغضب وقال.. وإلا وقتها لم يتعرف أحد من عائلتك على ملامح وجهك مما سافعله بك..صدقني ستتوسل إلي بأن ارحمك ولو قليلاً..!!!

باب القاعه اتفتح ودخل الديزل.بهيبته وقوته المعتادة..

مراد وفهد وزين استغربوا دخول آدم..!!

لويس : حرفياً خاف منهم..وبيفكر يصلح الأمور حالياً..ويخرج بخير..وبعدها يفكر على مهله ينتقم من زين ازاي..!!

آدم مراد : في صمت تام قرب ووقف قدام لويس..!!

مراد : بعدم فهم..قال.. آدم..؟ أنت إيه اللي جابك دلوقتي..!!

آدم مراد : أبتسم بشر واضح..وقال. جيت أحط نقطة النهاية..!!

وبص ع لويس..وقرب من وشه وقال بغضب شديد.. عندما تتحدى أحد من أفراد عائلتي..كان يجب عليك أن تعرف من هو الديزل أولا..!!

لويس : بص للمحامي والخوف بان ع ملامحه..

آدم مراد : اتعدل..وحدف الملف قدام لويس وقال بجدية..
أطلع على هذا الملف الآن..!!

لويس : برجفه..فتح الملف..وفتح معاه الغاز كبيرة مختفيه..وتودية ورا الشمس.بترجع ل19 سنة فاتت.

مراد وفهد وزين. شافوا لويس وشه أتغير ومرعوب حرفياً..و بصوا لبعض بعدم فهم..

آدم مراد : قرب منه وهمس ف ودنه وقال.. تتذكر هذا الحادث صحيح..!! أنت قتلت حبيبتك خوفاً من زوجتك أنها تعرف بأنك تخونها معها..
وأيضاً بعد خسارة شركتك منذ تسعة عشر عاماً قمت بسرقة البنك تحت تهديد موظفي البنك بالسلاح..
وقمت بعدها بالدفع لرجل يدعى ألبرت ليقوم بالاعتراف على نفسه بأنه قام بالسرقه.. ونسيت تماماً بأن هناك دليل قاطع لإدانتك..
والآن أنا لا يهمني إن كنت قتلت أو سرقت.. أو ماهو ماضيك..
ولكن تذكر شيئاً واحداً..
ومسك فكه بايدو وقال بغضب شديد.. إن حدث أي مكروه ل زين العدوي. وإن حتى كان خدشا صغيرا.؟!
وقتها سترى غضب الجحيم وهو يلتهم عصارة قلبك. وقلب عائلتك بكل ما فيها..!!! افهمت لويس ميلان..!!!

زين : مبهور حقيقي من قوة آدم..وكمان قدر يوصل لحجات تأمنه لآخر يوم في عمره من شر لويس..

لويس : بؤبؤ عينيه تايه ع التواريخ والصور والأدلة..
ومصدوم بجد.. لأنه قدر يخفي كل الأدلة..لكن مين ده؟ وقدر يوصل للاسرار دي إزاي..؟!

المحامي : شاف الوضع وإن زين عندو حصانه وعيله مش عند حد..وشاف توهان لويس وصدمته. وحاول يفض الموضوع..وقال بتفهم..

حسنا حسنا..لكم كل ما تريدون.ونتعهد لكم بسلامتكم جميعاً.
..مستر لويس لم يقصد التهديد البتة..هو فقط منزعج لخسارته ملايين الدولارات.. وارجو منكم جميعاً المعذره..سنذهب بهدوء..ودن افتعال أي شيء..

آدم مراد : بقوة..لا يهم خسرتم أم كسبتم.. ولكن دون أن أقسم لكم..ان حدث أي شيء اليوم وحتى على مدار السنوات القادمة.؟ سيتم تسليم هذا الملف إلي الشرطة الألمانية..ووقتها ستعرفون معنى الانتقام الحقيقي من أحفاد العدوي..!!! والآن. أخرجوا ولا تعودوا أبدا..!!!

المحامي : بهمس.. هيا مستر لويس.. أرجوك دعنا نذهب الآن..!

لويس : قام..وبص ل زين بتوهان..!!!

زين : بإبتسامة عريضة..قال. سررت كثيراً برؤيتك لويس..!!!
وبص للجارد وقال بسخرية.. اذهبوا مع سيد لويس إلى الخارج..واوصلوه إلى سيارته بسلام..!!!

لويس : صك ع أسنانه بقلة حيلة ومخنوق وسابهم وخرج وماشي بسرعه..وكل احلامة اتحطمت.. وزين العدوي بقى خط أحمر وخطر وغير مسموح الإقتراب منه.. ومستحيل يقرب منه تاني..!!!

آدم مراد : قفل الملف..

مراد : قام بدهشه..وقال. ولا يا آدم..ماترسينا ع الحوار..!!

فهد : بإستفهام.. أنت عرفت إزاي إن لويس جاي انهردا..!!؟

زين : قام ووقف قدامه.. وقال بتعجب..وعرفت لويس إزاي..
وازاي عرفت عنه حاجات خطيرة زي دي..!!

آدم مراد : فتح ازازة مايه وبيشرب..!!

فهد : بخنقه..يخربيت البرود..!!

مراد : بغيظ.. في دي عندك حق..الواد بقى تلاجه.. ماتنطق يالا..!!!

آدم مراد : أبتسم..وحط ايدو ف جيب جاكيت بدلة زين..وطلع جهاز تنصت صوت صغير جداً..!!!

زين : تنح وقال.. أنت بتراقبني يا آدم..؟!

آدم مراد : ضحك بصمت وقال.. لأ طبعاً..بس الجهاز ده علشان اطمن عليك..واسمع لويس هيقولك إيه؟

فهد : نفخ بخنقه وقال..طيب ممكن تنطق بقى..!!

آدم مراد : قال..من فترة سمعت عمي زين وهو بيتكلم مع بابا آدم.. وبيقولو إنه أدى ميعاد ولويس هيجي من المانيا..وعمي ساب بابا وخرج..

وقتها كان بابا آدم قلقان ع عمي جداً.. واتصل على عمي رعد. وكان عايز حراسه وحمايه وقت المقابله بينهم.. أنا اتدخلت..وقولت ليه تطلب حمايه وأحنا كلنا موجودين ونقدر نحمي عمي كويس جدا..

وكمان عمتو ريتال كانت قلقانه جداً. وأخدت منها شوية معلومات عن لويس. وأنا اتكفلت بالباقي..
وطلبت من عمتو ريتال تحط الجهاز ده ف بدلة حضرتك.. وبس..!!!

مراد : أبتسم بفخر..وقال..برافو عليك يا آدم..بجد يابني أنا بحسد نفسي عليك..

زين : ربت ع كتفه وقال.. آدم يبني.. أنا هكون صريح معاك..وهقولك إنك انهردا شيلت أكبر حمل تقيل كان ع قلبي..
أنا مش خايف من الموت..لكن كنت خايف على وجع عيلتي من بعدي..

آدم مراد : بجديه..بلاش الكلام ده ياعمي..ربنا يبارك ف عمرك.. وطول ما أنا موجود..هفضل احميكم لحد آخر يوم في عمري..

مراد : بص ل فهد..وقال بتريقه.. إيه.؟! مش هتقول حاجه لجوز بنتك..؟!

فهد : بصله بغيظ..وقال هو أنت ع طول ناطط في بوقي..ماتصبر ع رزقك..!

مراد : بهزار ربع أيديه وقال.. أهو أدينا صابرين..لما نشوف اخرتها معاك.اتكلم ياخويا.

زين : ضحك عليهم..

فهد : متغاظ من مراد..وبص ل آدم وقال بجديه.. أحم.. كويس.. إللي أنت عملته ده كويس..!!

آدم مراد : ضحك بصمت..

مراد : بسخريه..كويس..؟! هو أنا بسألك الشاي مظبوط ولا لأ علشان تقول كويس..؟! ماتتكلم ياض وتقول إن جوز بنتك مفيش منه اتنين..!!

فهد : صك ع أسنانه بغيظ واضح وقال. هو أنت كل شويه هتقولي جوز بنتك جوز بنتك..؟! ماهو إبن أختي عادي يعني..!!

زين ومراد ضحكوا عليه من قلبهم..و آدم هز راسه بضحكه..

زين : بضحكه خلاص ياشباب. حصل خير. وبجد حقيقي آدم إبن أخويا مفيش منه اتنين..!! ربنا يحميك يابني ويوفقك في حياتك إللي جايه..!

مراد : آمين يارب..

آدم مراد : أبتسم..وقال.متشكر ياعمي.. وبصلهم وقال.. أنا رايح الجهاز آركان سبقني ولازم الحقه..

مراد : ربت ع كتفه وقال..ربنا معاك..!!

آدم مراد : بمكر..لفهد.مش عايز حاجه يا...حمايا..!!!

فهد : أبتسم ببرود وقال.. لأ يابن مراد..!!

آدم مراد : بمكر.. أحلا حاجه اتقالت انهردا.. وسابهم وخرج وبيضحك..

فهد : بغيظ. مش عارف بيرتاحوا ع الاستفزاز.. حتى الزفت آركان عيل بارد ومستفز..

مراد : ده الطبيعي ع فكره أنت اللي متخلف..!!

فهد : بغيظ.. أنا مش هرد عليك..
وبعدها أبتسم وقال..علشان أنا مبسوط ل زين إن ربنا زال الغمه ولويس دلوقتي بالنسبالنا منتهي..!!!

زين : بإمتنان..ع فكره يافهد.. أنت أرجل واجدع واحد شوفته في حياتي.. أنت طول عمرك واقف معانا ولا اشتكيت..!! ربنا يبارك فيك يصحبي..!

مراد : بغمزه..زينو رضي عنك أهو ياعم..

فهد : بتريقه.. عقبالك.. ويلا أتحرك قدامي ورانا شغل متلتل.. عايزين نخلص كل حاجه قبل كتب الكتاب..!!

وبعد كده زين راح للامبراطور المكتب علشان يشرحله اللي حصل..
لكن اتفاجىء إن أبوه فاتح اللاب توب. وشايف كل حاجه حصلت ف قاعة المؤتمرات..!! وأبتسامة فخر ع ملامحه من حفيدو الإمبراطور الصغير..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا مصطفى عزيز..

في جناح مصطفى.

مصطفى : بيلبس ومضايق وخاصم چود..

چود : بتاكل قطعة بيتزا..وقالت.. خلاص بقى ياتيفا. أنا كنت بهزر معاك..

مصطفى : بعدم إهتمام..لا عادي.. وربنا يستجيب منك يستي. واتسخط قرد..!!

چود : ضحكت من قلبها وقالت..عتلاق هتبقى موز ههههه. اه يابطني.. مصطفى القرد هههههههههههه.

مصطفى : رفع حاجبه وقال..والقرد هيخلف قرد مش كدا ياچود..!!

چود : بغيظ..بعد الشر ع أبني.. أنت هتقفلني منك ليه؟

مصطفى : هز راسه وقال..والله..!! يعني أنا عادي مش فارق معاكي..! تمام أشطا أوي كدا..

چود : قامت وبتاكل وقالت.. بقولك ايه أبني نايم وآخر انبساط.. تعالى بقى الغدا جاهز في الجنينه والعيله مستنياك..يلا بينا..

مصطفى : أبتسم بخبث وقال..وماله يقلبي..بس اسبقيني أنتي..

چود : أشطا سلاموز.. منتأخرش علشان البيتزا متبردش.. وخرجت..

مصطفى : بغيظ واضح وحياة أمك يابنت رودي لا تشوفي القرد بقى هيعمل ايه؟
وجاب الفون بنرفزه وبيكلم نفسه وقال..بقى بتدعي عليا؟
لأ وايه اتسخط قرد.. تمام تمام.. إن ماقلبتهالك جبلايه.؟
مايبقاش اسمي مصطفى عزيز..
واتصل على سعيد وقال بغيظ..الو أيوه ياسعيد.. تتصرف وتبعتلي كوثر حالا.
ياعم أنا عايزها أنجز في يومك.. نص ساعه بالظبط. وترن عليا وأنا هستناك عند الباب الخلفي.. سلام. وقفل..وبص قدامه وقال بتوعد.. اشربي بقى ياچود هانم..!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد فتره..

مصطفى : بالقصد..وقع أكل ع فستان چود..

چود : قامت وقالت..مش تخلي بالك يامصطفى..

مصطفى : بتمثيل آسف ياحبيبتى مخدتش بالي.

مريم : حصل خير ياچود..اطلعي ياحبيبتي غيري فستانك..

چود : حاضر بعد إذنكم..ومشيت..

مصطفى : شاف رقم سعيد.. وقام بسرعه..وجاب كوثر. ومعاها ببرونة لبن. وطلع بيها.. وشال طارق إبنه بشويش علشان مايتخضش..
وحط كوثر مكانه.. وشال طارق ونزل بيه بسرعه.

مريم : بضحكه.. طارق حبيب ناناه تعالى ياروحي..

مصطفى : أبتسم بمكر.. وقال لما نشوف بقى ياست چودي..

چود : غيرت فستانها..ونزلت..لكن وقفت وقالت..لما أروح اطمن ع الواد طاروق يمكن يكون صحى..

چود طالعه اوضة طارق.. وفتحت الباب.. وقالت. ياخبر الواد شد الغطا ع وشه.. وقربت من السرير.. وسحبت الغطا..
واتفزعت..وصرخت بصوت عالى جدا.. عااااااا ابنااااي. طااااارق..

مصطفى : سمع صريخها..

الكل قام وقالوا ده صوت چود؟

چود : بتصرخ بصوت عالى وقالت.. الحقوووونااااي.. أبني طارق اتسخط قرد..!!!

وغصب عنها شالت كوثر وحضنتها وبتعيط.. أبني طارق.. أبني يااارب..

مصطفى : جري عليها وقال بتمثيل الدهشه.. مالك ياچود..!!

چود : جريت عليه وسط شهقات وعياط.. الحقني يامصطفى. إبنك طارق.. إبنك اتسخط قرد..

مصطفى : مثل الصدمه وقال . إيه؟ وبص ع كوثر وقال.. أبني طارق اتسخط قرد؟!!

چود : هزت راسها بعياط هيستيري..وقالت أيوة.

مصطفى : علشان تدعي علينا كويس ياچود.. شوفتي..! شوفتي دعوتك استجابت إزاي؟ حرام عليكى ياشيخه.. يعني أنا دلوقتي أبو القرد..؟!

چود : قعدت ع الأرض مكانها وحاضنه كوثر.وبتعيط بوجع كبير وقالت.. توبه والله أدعي ع حد .بس رجعلي أبني طارق تاني يااارب..
أنا همووت لو طارق أبني مرجعش ليا تاني.. ااااه ياحبيبي ياطارق.. رد عليا ياحبيبي..ياريتني كنت أنا..ااااه ياحبيبي يابني..

مصطفى : للحظه ندم..وقومها وقال..طيب أهدي ياچود.. إبنك طارق كويس..وهو تحت مع ماما.. أنا بس حبيت أعمل فيكي مقلب..

چود : رفعت راسها بصدمه..وقالت..يعني ايه؟

مصطفى : مسح دموعها وقال..يعني إللي ف حضنك نسناسة حقيقيه..واسمها كوثر..

چود : رجعت خطوه لورا..وحدفت كوثر بعيد بخوف.. وقالت بصدمه مقلب..؟! مقلب..!!

مصطفى : بقلق..چود أنا كنت واخد الموضوع هزار.. علشان زعلت منك إني هين عندك..

چود : بصت ل مصطفى بصدمه اكبر.. وجريت من قدامه. ونزلت تجري بسرعه علشان تشوف أبنها..

مصطفى : نفخ بخنقه وقال.. ياريتني معملت حاجه زي كده..

مريم ويوسف قابلوا چود. وسألوها بقلق..مالك ياچود..

چود : شافت طارق مع مريم..واخدته منها وهى بتنهج.. وجريت بيه ع العربيه..وركبت وقالت للسواق برجفه ودموع.. وصلني عند بابا..

مصطفى : نزل بسرعه..وجري عليها..

يوسف : بجدية.. مصطفى إيه اللي بيحصل بالظبط..!

مصطفى : مسح ع شعرو وخبط قبضة أيدو بغيظ من نفسه ومن چود..

مريم : مصدومه..ومسكت دراع مصطفى وقالت.. ماتتكلم يابني وقول چود مالها..ونازله منهاره ليه. واخدت طارق ومدتش لحد فرصه يفهم حاجه ليه؟

هنا : بدهشة.. أوعى تكون مديت إيدك عليها يامصطفى..!!

مصطفى : زعق وقال.. لأ بس انا نيلت الدنيا وأنا معرفش.
ياريت تسيبوني أصلح كل حاجه.. وجري بسرعه وركب العربية يحصلها..

كريم : ماسك كوثر.. وطلع ليهم وقال.. مصطفى أتجاوز المرادي ف هزارة يابابا..!!

يوسف : فتح عينيه وقال. إيه إللي ف إيدك ده ياكريم.. وزعق أنا عايز أفهم مصطفى عمل ايه؟

كريم : أنا طلعت جري ع صوت چود..وسمعت إللي حصل.. وهو.........!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد فتره..

فيلا السيوفي..

طارق : وقف بصدمه وقال.. انتي بتقولي ايه ياچود؟

چود : حاضنه أبنها بخوف..وقالت بجدية وغضب حقيقي.. قولت أنا عايزه أطلق يابابا.. أنا مش عايزه أعيش معاه تاني..

رنا : فتحت عينيها بصدمه..وقالت.. إيه؟

چود : صرخت وقالت.. أنا عايزه أطلق مش عايزااه..

مصطفى : دخل بسرعه.. وجري عليها وقال.. چود..چود اسمعيني..

چود : زقته بأيدها..وقالت.. أبعد عني. أنت جاي ليه؟ أطلع برة..
لاا. استنى عندك وقبل ما تتحرك خطوه واحدة طلقني..

مصطفى : من بين أسنانه قال.. أهدي ياچود.. الموضوع كله كان هزار..

رنا : شافت طارق قعد مكانه بتعب.. وقلبها اتخلع.. وقالت بخوف.. طاااارق.. مالك ياطارق..

طارق : بص ليهم.ومصدوم. وحاسس أنه بينزل مكان عميق لحد ما أشبه أنه غايب عن الوعي..!!

چود : بصدمه اكبر..صرخت باااابااااا..!!

مصطفى : جري ع طارق بسرعه.. جدو. جدو..

رنا : عينيها مفتوحه بصدمه..وحاسه أنها بتحلم..

چود : قعدت ع الأرض مكانها بصدمة..

مصطفى : بسرعه.. جاب جهاز الضغط..وقاسة وكان عالي جدا..
وقال بلهفه.. ناناه..ناناه فين علاج جدو طارق..

رنا : همست برجفه.. طارق روحت فين..رد عليا..

الشغاله : بعياط..العلاج أهو يسي مصطفى..

مصطفى : فتح العلبه ووقع كل حاجه ع الأرض. وشاف الاسبرين.. وحاول يحط برشامة تحت لسان طارق.. وقال بخوف.. جدو حاول تفوق..بالله عليك..

چواد : سمع صوت الصريخ..وخرج من الحمام بسرعه.. ولبس وهو خارج من الأوضه..ونزل جري.. واتصدم..

وشال طارق هو ومصطفى..للعربيه.. ومصطفى ساق بسرعه.. وچواد بيدلك أيدين جدو وقلبه بيدق بخوف كبير..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف مجموعة العدوي..

آدم : بيتكلم مع بيتر ع الفون..وبيضحك معاه..وقال. والله هو ده إللي حصل.

بيتر : بإعجاب.. لأ بجد حفيدك آدم فاجأني.. وكدا بقى إللي اسمه لويس ده يشرب من البحر..

آدم : الحمدلله عدت ع خير.. المهم بقى..متنساش كتب الكتاب آخر الأسبوع..

بيتر : لا ياعم مش ناسي..بس بقى ياريت تخليه بدري علشان أحط ع صاحبنا بمزاج..ههههه.

آدم : هز راسه بيأس وقال..يبنى قولتلك خف شوية ع طارق..

بيتر : خلاص ياعم..عرفت أنه عمودك الفقري.. أهو شوفت حتى إسمه فقري..وهو فقري طول عمره..ههههه.

آدم : بضحكه..هو فين يسمعك دلوقتي.. كان رد عليك بطريقته..

بيتر : ياعم ده راجل غلبان..شوف لو هزقني كدا.. محبش إلا هو. ههههه.

آدم : ههههه فعلاً حله وغطاها.. ربنا يديكم ليا وتعقلوا كدا..

بيتر : بتفكير.. بقولك ايه ياض يا آدم..

آدم : قول.

بيتر : ماتيجي نخرج إحنا التلاته خروجه من بتاعة زمان.. لوحدنا كدا.. نروح قهوة الحسين.ونتمشى شويه..ياااااه كانت أحلا ايام..

آدم : أبتسم وقال..موافق.. وطارق هيفرح جداً. بس يارب متتريقوش على خلق الله..

وشاف مريم بتتصل عليه.. وقال ثواني يا بيتر معايا مكالمه مهمه..

بيتر : ماشي رد انت وأنا هخلص شوية حجات.. يلا سلام..وقفل..

آدم : رد عليها بابتسامة حب..وقال. أميرتي..!!
وبعدها ضحكتة أختفت..وقام وقف بصدمة وقال.. بدقات قلب مرعوب..طارق..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

في المستشفى..

فهد : دخل يجري بسرعه وقلبه هيقف من الخوف. ومراد وفارس وزين وزياد..واكتر العيله وصلت..

رنا : بعياط هيستيري..طمني يادكتور..جوزي فيه إيه؟

الدكتور : اطمني يا أمي الحمدلله هى كانت جلطة ع المخ وربنا ستر..وكويس جدا انكوا لحقتوه بالاسبرين..

رنا : قعدت بتعب وصدمه..وقالت..جلطة ع المخ..!!!

مريم ؛ بدموع.. لأ يارنا استهدى بالله..الدكتور بيقول كانت..لكن الحمدلله محصلش حاجه..

چود : حاسة بتأنيب الضمير..وبتعيط في حضن أمها بهستريا..وكل شوية تقول أنا السبب..

ورودي بتعيط بوجع كبير.. وخوف من فقدان الأب الحقيقي ليها.

فريحه : جريت على امها ومنهاره من العياط.. وفارس اخدها في حضنه..

فهد : بدموع مكبوته..يعني بابا كويس يادكتور..
طمني عليه..قولي المطلوب في حالته وأنا هعمله..

الدكتور : بتفهم.. انا مقدر خوفكم ع الحاله..لكن المريض هيفضل تحت الملاحظه ١٢ ساعه. وبعدها يخرج عادي جدا..
ولكن لازم يبعد عن التوتر النفسي والعصبي.. لأن واضح إللي حصله ده نتيحة صدمة كبيرة رفعت عندو الضغط بالطريقه دي..
وكمان الأكل يكون بعيد عن أي دهون ويكون صحي. وتهتموا بالخضار والفواكه..ومع العلاج إن شاء الله يومين بالكتير وهيبقى كويس جدا..

فهد وفارس..قعدوا جمب رنا يهونوا عليها..

آدم مراد : بضيق حقيقي..شد چواد. وقال بحده.. أنا عايز أعرف أيه إللي حصل..واختك چود بتقول أنها السبب ليه؟

چواد : مسح دموعه وقال بحزن.. أنا كنت فوق وسمعت صوت چود بتصرخ..ونزلت جري لقيت مصطفى بيدي برشامة الأسبرين لجدو. وطلعنا ع المستشفى.

آدم مراد : صك ع أسنانه بغضب واضح.. وراح لمصطفى اخر الطرقه..

مصطفى : واقف ومربع أيديه وباصص من الشباك بشرود..وحاسس بالذنب..

آدم مراد : بجديه.. إيه اللي حصل ل بابا طارق يامصطفى؟

چود : بشهقات من ورا آدم قالت.. أنا السبب يا آدم..!!

آدم مراد : لف ليها وقال بصدمه.. إزاي ياچود.. إزاي أنتي السبب وأنتي أكتر واحده بابا طارق بيحبها..

چود : صعبت عليها نفسها وعيطت بوجع كبير.. وقالت بندم..
أنا طلبت الطلاق..وبابا متحملش الخبر.. ووقع مني.. بابا طارق لو جراله حاجه أنا مش هسامح نفسي.. ولا هسامحك يامصطفى..!!

تيم : جه..وقال.. طيب أهدي ياچود..وقولي إيه اللي حصل بالظبط..

مصطفى : بص لچود وعياطها إللي مزود ضيقته.. وحاسس بالذنب وكمان مخنوق جداً.. وقال. أنا المسؤول عن كل إللي حصل..
وبدأ يحكي كل حاجه بندم كبير..وكمل وقال.. هو كان هزار مش أكتر..لكن بعدها استوعبت أنها هتبقى صدمه لچود..
وبصلها وقال بعتاب..بس مكنتش أتوقع إني هاهون بسهوله كدا عندها وتطلب الطلاق..

آدم مراد : بغضب واضح.هزار..!!! تحط حيوان مكان طفل صغير.. وأمه تشوفه وتقول هزار؟

وأخرة هزاركم إيه؟ ها..ردو عليا.. أخرة الهزار ايييه؟ أقسم بالله لو حصل حاجه ل بابا طارق ماهعديها ع خير..

تيم : ضغط ع دراع آدم.. لأن چود منهارة.. وقال. اهدا يا آدم مش كدا..
ومتنساش إن مصطفى أتصرف وانقذ عمي طارق في الوقت المناسب فده يشفعله..
لكن...!! أنت غلطان يامصطفى.. غلطان لأنك مبتفكرش في عواقب إللي أنت هتعمله إيه؟
وع رأي آدم..لما أم تدخل تطمن ع أبنها وتلاقيه بقى حاجه تانيه وكمان بشعه.. أكيد الصدمه كبيرة.. ورد فعل چود ف الوقت ده طبيعي..

مصطفى : بتفهم..قال. أنا عرفت كل ده وحسيته.. أول ماشوفتها منهاره..
لكن والله العظيم انا كنت بهزر معاها.. وخلاص اتعلمت وحرمت..!!

تيم : بتفهم.وأنتي ياچود..لازم تتصرفي بحكمه أكتر من كدا.. الغلط واقع عليكي زي مصطفى بالظبط..

چود : بشهقات وكلام متقطع.. أنا عايزه بابا طارق..والله العظيم يفوق واعمله فيا إللي أنتوا عايزينو..بس بابا يفوق.. انا أسفه..والله مش هعمل كده تاني..

مصطفى : قلبه وجعه عليها..وشدها لحضنه وقال بخنقه.. أنا آسف..

چود : كلبشت فيه..وقالت. أنا عايزه بابا يامصطفى.. رجعلي بابا الله يخليك..

مصطفى : زاد من حضنها..وغمض عينيه وقال.. هيرجع.. إن شاء الله هيرجع وهنعتذر منه..

مراد : واقف مع فهد..وشاف أبوه جاي والخوف والرعب ع ملامحه..

آدم : وصل عندهم..وبص ع الاوضه..وفتح الباب من غير ما يتكلم مع أي حد..

الدكتور : هيتكلم..

مراد : أخد الدكتور ع جمب وفهمه مدى قوة علاقتهم ببعض..

آدم : قفل الباب..وشاف طارق متعلق ليه محاليل. واجهزه وأسلاك ع المخ.. والمنظر ده كفيل.. يهد الباقي من قوتة.

آدم : قعد بقلة حيلة جمب طارق..وباصص عليه..كتير..
وفاجأة بكى..!! طلع كل حاجه واجعاه..وقال بدموع نازله. إيه يصحبي.. أنت هتقع قبلي..؟! لأ مش هسمحلك..
قوم كدا وقولي مالك.؟ قولي مين زعلك وأنا هتصرف..مالكش دعوة أنت بأي حاجه.. أنا عايزك تفضل جمبي ومعايا وبس..

أنت متعرفش إني مسنود عليك ولا ايه..؟ أنا ماليش غيرك ياض ياطارق..

أنا هيبتي بتزيد في وجودك.. ولو حصلك حاجه.. الإمبراطور هايتهد..

قوم كلمني..مش واخد عليك ساكت كدا..قوم زعق.. أتكلم يارفيق عمري..
ومسح وشه ودموعه وقال..طيب تعرف إن بيتر جاي جري دلوقتي.. كان عايزك تروح معاه الحسين علشان تتريقوا على خلق الله.. وأنا ازعق ليكوا..
قوم ومش هزعق ولا هتكلم..اتريق برحتك.. قوم ياطارق..قوم ياخويا متسبنيش بالله عليك..!

بيتر : دخل بسرعه.. وجري عليه وبينهج.. ورفع ايدو برجفه..وقال..
طا....طارق مالك.. إيه اللي حصلك أنا مكلمك الصبح.. وكنت زي الفل يصحبي..
وقعد بتعب ومسك أيدو وقال بدموع.. قوم بقى. أنت قولت إنك اول واحد هتحط إكليل لما أموت.. أيوه منا مش عايز لما أموت متودعنيش..

طارق : فتح عينيه بتعب.. وهمس وقال.. افصل الله يخربيتك.تموت في النكد..!!

بيتر : ملامحه اتبدلت لدهشه..وقال..طارق انت عايش.. قصدي أنت سامعني..!!

آدم : تنفس الصعداء وحمد ربنا..ومسح وشه بايديه..

طارق : بص عليهم وقال بتعب.. تعرف ياض يا بيتر.. أنت عامل زي هادم اللذات بالظبط..

بيتر : بضحكه.ايوه كدا.حمدلله ع سلامتك يا أسد.

آدم : مسك كف أيد طارق وقال.. طارق أنت كويس.. أنادي الدكتور..

طارق : بص لعيون آدم وأبتسم وقال.. خلاص بعد إللي سمعته منك..مش عايز أي حاجه..

بيتر : كشر عينيه وقال..هو قال إيه عدلك مزاجك ياخويا..

طارق : اعدلوني بس خلوني أعرف أتكلم.. أم المستشفيات. مبكرهش في حياتي قدها..

آدم وبيتر ضحكوا..وساعدوه..وقعدوا جمبه..

بيتر : بفضول ها بقى قولي الإمبراطور قالك إيه؟

طارق : كح بسيط وقال..فيك من يكتم السر..

بيتر : استحاله احافظ عليه..

طارق : أصيل ياض يا بيتر..

بيتر : حبيبي والله.

آدم : باصص علي طارق ومبتسم..وكأن روحه ردت ليه من تاني..

طارق : بيكابر دموعه وقال بتمثيل الضحكه..شوفت آدم بيبصلي إزاي؟ كأني حبيبته وراجعه م الغربه..

بيتر : بتريقه..اه طبعآ ومين يشهد للعروسه..

آدم : ضحك بصمت وهز راسه بتنهيدة..

بيتر : ماترغي بقى انطق..

طارق : الواد آدم قال كلام يتبروز..بس صدق عندو دم زينا..مش بجح لأ..

بيتر : بتمثيل الدهشه..معقول..!!قول كلام غير ده..

آدم : بص لعينيه وشاف حزن متداري وقال.. سيبك من كل ده ياصحبي..وقولي مالك..وليه وقعت كدا؟

طارق : بلع ريقه بغصه..وقال..البت چود عايزه تطلق..!!

آدم وبيتر اتصدموا..

طارق : بتعب.. اول ما قالت كدا..محستش برجليا شيلاني..وتنميل في دماغي..وفوقت هنا ف المستشفى.

آدم : ربت ع أيدو وقال..طيب أهدا أنت وبعدين ده جيل طايش..ومفيش مشكله مالهاش حل..

طارق : بقلق..فين أم فهد.. أكيد خايفه عليا.. قوم ناديها يا آدم بسرعه..

بيتر : طيب اهدا تعالى نتصور الأول واحده سيلفي للذكرى..

طارق : بدهشه..سيلفي.. هتشل وتقولي سيلفي..؟!

بيتر : طب إيه رأيك هنتصور.. امسكه كويس يا آدم أصل عارفه فراك..
وطلع الفون..وقعد جمبه..وبيضحك وقال.. قولوا تشيز..!

آدم : ضحك وطارق وبيتر اتصور اكتر من صورة معاهم علشان يهون ع طارق.. وصوت الضحكه رجعت من تاني..

فهد : قام وقف وكشر عينيه وقال.. أنتوا سامعين صوت الضحك ده..؟!

الكل أنتبه وسكتوا.. وسمعوا صوت الضحك..

چواد : بعدم استيعاب..قال الصوت جاي من اوضة جدو طارق..!

فهد : فتح الباب ومراد وفارس.. وشافوا التلاته بيضحكوا..

مراد : بزهول.. ينهار اسوس..!!

رنا : بدقة قلب..وسع يافهد..ودخلت بسرعه..وشافت طارق.. وردت فيها الروح..

آدم وبيتر.. اتحركوا..

طارق : شاور ليها وقال..تعالي يام فهد..

رنا : قعدت جمبه وباست على أيدو وعيطت بفرحه.. أنت كويس ياطارق..

طارق : مسح دموعها وباس راسها وقال.. وأنا يبقى عندي صحاب متخلفين زي دول ومبقاش كويس..؟

فهد : دخل بسرعه وحضن أبوه.. وقال بدموع.. حمدالله على سلامتك يا بابا..

طارق : ربت ع ضهرو وقال الله يسلمك..وعينيه بتدور على حفيدته إللي قلقان عليها وع مستقبلها.

فريحه : جريت عليه..وقعدت جمبه..وفضلت تعيط كتير..وطمنها

فارس سلم عليه ومراد وزين وزياد وأشرف كان محرج من حفيدو. وجاسر سلم عليه ويوسف ومالك وكل العيله اطمنت عليه..

طارق : شاف حب العيله الحقيقي.. وملاحظ سكوت آدم صديق عمره.. ومتأكد أنه من جواه قلقان عليه..

چود : دخلت ببطء..وبتأنيب ضمير..ومحرجه من نفسها..وعينيها حمرا جداً.. وقربت من جدها.. وقالت بصوت مكسور وحزين..
بابا اء.. أنا أسفه..واترمت في حضنه وعيطت بصوت عالى..
وأغلب الموجودين فاهمين عياط چود من طبيعة العلاقة بينها وبين جدها..

طارق : ضمها لقلبه بحنان وربت ع ضهرها وقال.. هشش بس ياچود أنا كويس ياحبيبتي..

چود : باست ع أيديه وقالت بشهقات..والله انا مكنت أقصد..واتعلمت من غلطي.. سامحني وأرجع لينا بالله عليك.. حقك عليا يابابا..واستخبت تاني في حضنه.

طارق : زاد من حضنها..وهمس بصوت واطي..وقال يعني مفيش حاجه اسمها طلاق..!!

چود : هزت راسها لأ..مفيش خالص.. وأنا أسفه بجد.. مكنتش عارفه أنا بعمل ايه؟

طارق : باس جبينها وقال.. مصطفى جدع ياچود.. ولولاه يعالم أنا كنت هبقى فين..؟

مصطفى : دخل بخنقه متداريه.. وقال بجدية.. حمدلله ع سلامتك ياجدو..

طارق : أبتسم..الله يسلمك يادرش..

بعد شوية.

جه الدكتور وتابع الضغط مع طارق. ونقلوه غرفه خاصه..
وجم آرين وتالين من الجامعه وحياة وميرو واطمنوا ع جدهم..

وبعد دقايق رعد وسفيان عرفوا وجم بسرعه..

طارق : شايف مصطفى واقف ومحرج ومخنوق ومابيتكلمش مع حد.. وچود ساكته.. وقال..
مصطفى يابني..

مصطفى : اتحرك بسرعه نعم يا جدو..!

طارق : خد چود وارجعوا ع البيت.. أنا بقيت كويس..

مصطفى :............!!!

آدم : جدك طارق بيتكلم صح. خد مراتك وارجعوا. واحنا مش هنسيبه لوحدوا.. وكلها سواد الليل ويرجع بيته..

مصطفى : هز راسه وقال يلا يا چود..وشال طارق.

چود : قامت من سُكات علشان جدها.. وسلمت عليهم ومشيوا..

تالين : واقفه بره لوحدها.. وزعلانه.

سفيان : شافها.وضهرها ليه.. ولا إراديا راح عندها.. وقال. انسه تالين..

تالين : مسحت دموعها..ولفت ليه بهدوء..وقالت نعم..!

سفيان : قلبه دق ليها..وقال. ياريت متزعليش نفسك. وإن شاء الله. عمي طارق هيتحسن ويبقى أفضل من الأول.

تالين : اتوترت.. وحاسة إن نبرة صوتة ليها تأثير عليها..
وقالت بحرج.. إن شاء الله.. أحم بعد إذنك..

سفيان : بلهفه..تالين استني لو سمحتي.. أنا عارف إن الوقت مش مناسب..لكن كمان أنا محتاج إني أتكلم معاكي..

تالين : نزلت وشها بحرج وقالت..حضرتك أخدت الموافقه..

سفيان : أبتسم وقال.. وكانت أجمل موافقه لحضرتي. بس ع الأقل تعرفي طباعي.اسلوبي. تفكيري. أي حاجه إن شاله يارب أسمي بالكامل حتى..!!

تالين : غصب عنها أبتسمت برقه.. لكن قالت.. الشاب إللي ينقذ حياة بنت مايعرفهاش وكمان في بلد أجنبي. ويحافظ عليها.ويوصلها لعيلتها من غير ما يفكر بس يبصلها..!!
يبقى إنسان عظيم.من جميع النواحي. مش بس طباع وأسلوب وتفكير..!!

سفيان : فتح عينيه بعدم تصديق.. وقلبه هيطلع من مكانه..

تالين : حست بدقات قلبها..لكن أحرجت ومشيت بسرعه..

سفيان : أستني بس..!!! وبعدها ضحك بصمت.. وقلبه مبسوط جدا أنها ع الأقل قالت كلمه ف حقه..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف الطريق.

مصطفى سايق العربيه..ومخنوق..

چود : شايله طارق..وساكته..

مصطفى : فرمل العربيه..وباصص قدامه وساكت.. وبعدها جه يتكلم..وقال چود..

چود : بصت من الازاز..ومردتش.. ومسحت دموعها.

مصطفى : نفخ بخنقه..وداس بنزين وساق بسرعه.. ووصلوا البيت..

چود : طلعت بسرعه ع اوضتها.. ونيمت طارق ع سريرها..
وقعدت على طرف السرير وفضلت تعيط..

مصطفى : طلع وراها..وشافها.. وقرب منها وقومها. ووقف بيها..وقال.بخنقه وزعل.. أنا آسف ياچود..

چود : بتعيط وساكته..

مصطفى : ضمها لحضنه وقال.. حقيقي آسف.. أنا أول مرة أندم ع هزاري معاكي.. وبالطريقة دي..

چود : بشهقات.. أنا عمري ما هسامحك يامصطفى.. أنت متعرفش أنت عملت فيا إيه..وقلبي كان هيقف من الخوف والصدمه ع أبني..

مصطفى : غمض عينيه وقال بندم.. لأ عرفت.. انا محستش بكل ده..غير لما شوفتك خايفه..
بجد آسف.. واوعدك أنها هتكون اول وآخر مرة اهزر بالطريقه دي..بس سامحيني..كفايه إللي بابا وجدو أشرف عملوه فيا.. وماما وناناه مابيتكلموش معايا..

چود : تستاهل أكتر من كدا يامصطفى..!

مصطفى : مسك وشها بأيديه وقال.. خلاص بقى حقك عليا..كفايه إللي حصل لكوثر..

چود : خبطته في كتفه وقالت..هى دي بقى ست كوثر إللي كنت قارفني بيها.. قردة؟ قردة يامصطفى؟

مصطفى : أبتسم وقال..ايوة نصيبي أحب قرده.. وحياة أمك بقى عديها..كفايه اني زعلان عليها.

چود : بغيظ.. أحسن والله كريم عمل الصح..ورجعها مكانها الصح..علشان تتعلم الأدب..

مصطفى : خلاص اتعلمت..وتوبه.. بس أهم حاجة. أنتي افردي بوزك ده..علشان مرمر حالفه متكلمني غير لما تتأكد إني صالحتك..

چود : بتنهيدة.. خلاص كله يهون علشان خاطر إللي عملته ل بابا طارق وبس.

مصطفى : أبتسم..يعني خلاص مش زعلانه ياتراب القمر.

چود : أبتسمت وقالت.. لأ مدام هتتغير..يبقى مش زعلانه..وتعالى نصالح العيله..

مصطفى : خطف بوسه من خدها وقال.. أحلا چود أم طارق في الدنيا..
-------------يتبع




موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 80 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 81 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-