رواية تحت حماية الفارس الفصل الخامس والعشرون 25 من روايات نوران جمال

نقدم اليوم احداث رواية تحت حماية الفارس البارت 25 من روايات نوران جمال . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية نور الآسر كاملة بقلم نوران جمال من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية تحت حماية الفارس pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية تحت حماية الفارس الفصل 25 - روايات نوران جمال



نور الآسر الجزء الثاني البارت الخامس والعشرين


٢٥

كان الوقت متأخرا والجميع نائمون
في غرفة معتز
استيقظ معتز من نومه علي صوت رنين هاتفه فأمسك معتز الهاتف ونظر فيه فوجد رقم والده فهذه أول مره يتصل به فإستغرب معتز كثيرا من ذلك ولكنه رد علي الهاتف.
معتز : ألو
رجل غريب : معتز الحسيني...
معتز بإستغراب : أيوه أنا..
الرجل: الحسيني بيه ومراته للأسف توفوا بسبب سقوط الطائره اللي هما كانوا راكبينها من ساعتين..، وهنا اصبحت الأرض تدور بمعتز بسبب صدمته فرغم انه لم يحب والديه ابدا الا انهم في الاول والأخر والديه وبالفعل نزلت دموعه بسبب حزنه عليهم .
معتز بصوت متماسك قليلا: طيب لقيتوا الجثث...
الرجل بأسف وحزن: للأسف لا جثثهم مش موجوده ...
معتز بصدمه: يعني إيه يعني حتي مش هعرف اشوفهم آخر مره..
الرجل : للأسف لا أحم انا ابقي مساعد الحسيني باشا وبعت كل الفلوس والشغل علي الإيميل بتاع حضرتك أنا كده خلصت شغلي وبالنسبه للشركه فهي افلست من يومين عشان كده هما كانوا راجعين مصر بس للأسف مفيش نصيب معتز بيه حضرتك معايا ...
معتز بتماسك وصوت خالي من التعبير: شكرا أنك عرفتني ..، ثم قام بإغلاق الهاتف وبكي بشده فكم كان يتمني ان تكون علاقتهم افضل من ذلك وبعد مرور ساعتين كان قد هدأ قرر النزول إلي الجنينه ليتنفس بعض الهواء فهو يشعر بالضيق .
نزل معتز الي الأسفل وظل ينظر إلي السماء وقلبه يؤلمه وفجأه سمع صوت محبب إلي قلبه ..
جوري بهدوء: ايه اللي مصحيك لدلوقتي ..
معتز والألم يظهر علي وجهه وصوت ضعيف مختنق : ماتوا ماتوا ملحقتش اشوفهم ملحقتش اكلمهم آخر مره كنت متخانق معاها أما هو مفتكرش أنه يكلمني عمرهم ما وحشوني بس مش هقدر اشوفهم تاني او اكلمهم انا ندمان بجد نفسي اكلمهم ثم قام بوضع يده علي عينيه ليخبئ دموعه ..
اما جوري كانت تبكي هي الاخري فهي فهمت من كلامه أنه يتحدث عن والديه فقامت بالذهاب إليه ومسكت يده واقتربت منه أكثر ولأول مره قامت بإحتضانه .
جوري بهدوء وصوت شبه باكي: ده قدر ومكتوب دلوقتي اللي في ايدينا اننا ندعيلهم صح ..
فنظر لها معتز في اعينها وهو ما زال يحتضنها: أنتي طيبه اوي أنا كان عندي حق لما حبيتك..
فنظرت جوري له بصدمه هل حقا يحبها هل حقا يبادلها الشعور..
جوري وهي تنظر له : بتتكلم جد ..
معتز : انا بعشقك من يوم ما شوفتك من يوم ما كنت هخبطك بالعربيه وانا فضلت ادور عليكي كتير وفي الأخر لقيتك هنا بعد ما كنت فقدت الأمل في اني الاقيكي وده معناه ان القدر جمعنا تاني انا قلبي دق ليكي انتي يا وردتي يا احلي جنه في دنيتي ...
فضحكت جوري ثم ابتسمت: وانا كمان بحبك يا معتز بس ..
معتز بغموض: مروان ...
جوري: أه هعمل ايه ..
معتز : تقوليله أنك مش بتحبيه...
جوري: بس ايه هيبقي رد فعله ..
معتز : بكره هنعرف بس المهم انك ان شاء الله تروحي مع نورين تجيبي فستانك ..
جوري : بس انا عندي ..
معتز بغضب: لا يا وردتي انتي هتجيبي فستان جديد والاولاني ده تولعي فيه وبكره ان شاء الله هقولهم ...
جوري : أنا خايفه من مروان ..
معتز بإبتسامه وكل هذا وهو يمسك يده: طول مانا معاكي متخافيش ..، ثم ذهبوا إلي النوم وكان معتز مازال حزين بسبب وفاه والديه ولكنه أيضا كان فرحان بسبب جوري فقام بالدعاء لوالديه ثم نام وهو يفكر لأمر ما غدا ..
__________

في اليوم التالي
استيقظ الجميع وكانوا جالسين معا فقام معتز بإمساك يد جوري والوقوف معا امام الجميع
معتز بإبتسامه: انا وجوري قررنا نتجوز مع الشباب ..وهنا قام الشباب بالتصفير والبنات كانوا يسقفون بفرح أما فارس كان يبتسم بفرح لهما ..
اسر : معتز البقاء لله عرفنا النهارده الصبح ..
معتز : ونعمه بالله..
نورين بحزن: ليه مقولتليش..
معتز : كنت هقولك بس دلوقتي ندعيلهم اهم حاجه ..
نورين بإبتسامه: عندك حق ..
كرم : احنا نسينا مروان ..
حمزه : انا شوفته ماشي ومعاه هدومه النهارده الصبح ..
فارس بإستغراب: ازاي ده لسه معاد شغله بعد بكره ..
معتز : انا حاسس ان ورا مروان حاجه ومش عارف ايه هي ..
ادهم : مصير كل حاجه تبان يمكن يكون سمعكوا مثلا فمشي..
معتز : مش عارف بس المهم دلوقتي فرحتنا كبرت والنهارده بليل تجيبوا الفساتين..
فأومأت الفتيات بمعني نعم وذهب كل اثنين الي مكان مختلف في القصر وكانوا يتكلمون معا بحب .
أما في الجنينه امام البسين كان فارس ونورين يتكلمون سويا .
فارس بحب : بعشقك يا نوري ..
نورين بحب : وانا كمان بحبك اوي يا فارس ...
فارس : مكنتش متخيل ان في يوم من الأيام قلب الصياد ممكن يحب ويوم ما حب حبك انتي يا قردتي ..
نورين بغضب: في ايه يا فارس في حد يقول كده معتز بيقول لجوري يا وردتي وانت تقولي يا قردتي...
فارس بضحك: طيب ديه اسمها جوري وناس كتير بتقول وردتي لكن في حد في الدنيا قلك قردتي ..
نورين : الصراحه لأ ..، ثم نظروا لبعضهم وضحكوا كثيرا ..
نورين بحب : انا فعلا بحبك يا فارس بجد انت اخدت قلبي بعيونك دول اللي زي البحر والغابه في نفس الوقت ...
فارس بحب : وانا عشقت عيونك اللي زي البندق دول يا بندقتي..
فجاء لهم حمزه وقال بمرح : هنيالوا يا عم و أخيرا شوفتك يا صياد وانت بتحب وممحون كده ...
فارس بحده : ممحون مين يا روح امك ..
حمزه بخوف: انا أنا هو في حد يقدر يجيب سيرتك انا هروح لسلمي سلام ..
فضحك فارس ونورين كثيرا ثم اكملوا كلامهم .
اما حمزه كان يتكلم مع سلمي بحب كبير .
حمزه : بحبك يا اجمل سلمي في الدنيا ..
سلمي : وانا بحبك يا حمزه ..، وهنا جاء الشباب
كرم بمرح: مش كفايه كده يا حمزه سلمي هتقوم تقعد مع البنات شويه يالا يا سلمي ..
فأمسك حمزه يدها وقال بغضب: بتقول ايه زفت انت ..
ادهم بضحك: بنعمل اللي كنت بتعملوا معانا ...
زين بمرح: هو كده يا صاحبي الحب بيذل ههه..
اما معتز وجوري كانوا يتكلمون معا وبعد دقائق انضموا جميعا الي الشباب وكانوا يتكلمون معا بحب وفرح وجاء الليل فقال كل واحد لحبيبته ان تذهب الي غرفتها فيوجد هنا مفاجأه كبيره لهم وبالفعل عندما طلعت بطلاتنا صدموا كثيرا مما رأوا فهم راوا فساتين سهرا كثيره فإرتدوها وعندما نزلوا وجدوا الشباب يرتدون بدلاتهم وكان اليوم هو كتب الكتاب
جلس كل واحد بجانب حبيبته وظلوا يتكلمون بحب في إنتظار المأذون أما عند مجانينا فكان الوضع مختلف تماما
فارس بغضب: ايه اللي انتي لبساه ده ..
نورين بغضب: في ايه يا فارس مش ده الفستان اللي انت جايبه والفستان حلو عليا ..
فارس بغضب: مهي ديه المشكله بقولك ايه قومي البسي اي حاجه تانيه يالا ..
نورين بغضب: فارس متعصبنيش...
فارس :نورين عدي الليله علي خير وقومي غيريه انا استاهل الضرب اني جبتلك الفستان ده كان لازم اتزفت واجيبه أحمر يعني ..
نورين بغضب: اديك اتزفت وجيبته يبقي خلاص ..
فارس بحده : نورين احترمي نفسك ويالا من سكات قومي ..
نورين بحده: لا مهو انا لو قومت مش هنزل ويبقي ولا فستان ولا جواز فإنت اللي تعدي الليله...
فارس بغضب وصوت مرتفع : نورين اخلصي وإلا اقسم بالله ما هيحصل كويس ...
فخافت نورين ووقفت حتي تذهب ..، فجاء المأذون وكان الجميع يضحك عليهم ..
اسر : فارس يالا عشان مفيش وقت ...
فوضع فارس يده علي رأسه بغضب ثم قام بخلع جاكيته ووضعه علي كتف نورين فإبتسمت نورين علي هذا المجنون امامها وابتسم الجميع علي هذا الثنائي ومر هذا اليوم بخير وانتهي كتب الكتاب بفرح واول ما انتهي قام كل بطل من ابطالنا بإحتضان حبيبته بحب كبير وانتهي هذا اليوم علي ابطالنا بخير وفرح " فهل ستدوم فرحتهم "
________________

في مكان بعيد كان يقف رئيس العصابه ويتحدث مع تولين .
رئيس العصابه بغضب: اتجوزوا ازاي كده ازاي النهارده يعدي عليهم بفرح لازم اخلص عليهم بأي طريقه ..
تولين بهدوء ومكر: اهدي انت بس انا عندي خطه صدقني هتاخد بيها حقك وزياده ..
الرئيس : ايه هي ..
تولين : بكره الفرح صح يبقي الخطه ..... تمام ..
الرئيس بفرح : تمام..ثم أغلق مع تولين
تولين وهي ترمي الهاتف بعيدا: غبي لازم اخلص منه وبعدها اخلص من الصياد وادمر عيلته كلها ..، ثم ضحكت بشر كبير.
اما عند الرئيس في فيلته دخل إليه أحد رجاله .
الرجل : محمود عايز يرجع البنت لأهلها عايز يرجع رونان..
الرئيس بشر: يرجعها مش مهم حتي تبقي آخر فرحه ليهم .
" فيا تري مروان راح فين وايه اللي هيحصل بكره وهل فرحتهم هتكمل ولا لا وايه هي خطه تولين ومين هي البنت ديه ، انتظروا "



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية تحت حماية الفارس الفصل الخامس والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية تحت حماية الفارس الفصل السادس والعشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية تحت حماية الفارس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-