رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة الثلاثون 30 من روايات ندى محسن

     نقدم اليوم احداث رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة 30 من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عندما تتنفس الكتب كاملة بقلم الكاتبة جهاد سعيد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عندما تتنفس الكتب pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة 30 - روايات ندى محسن



عندما تتنفس الكتب الفصل الثلاثون


الحلقة 30
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

اخرج الطبيب نسرين وحاول انعاش كاسر
نسرين تبكي بقوة واقترب يوسف راكضآ عند رؤيتها بهذا الشكل
-نسرين ايه اللي حصل هو ماله
نسرين لم تقدر على الحديث ويوسف رأى ما يحدث حاول الدخول له لكنه لم يستطع منعوه الممرضين
-يا فندم مينفعش دا خطر على حياته لو سمحت استنى
يوسف صرخ بهم
-انعشوه لازم يفوق لاااازم دا صاااحبي ايه اللي مش هينفع
الطبيب صعق كاسر عدة مرات ليعيد نبضه وتظهر الخطوط المتعرجة على الشاشة تنهد الطبيب وخرج
-ممنوع الدخول ليه... مش في كل الوقت الكلام مع المريض بيكون كويس... الشخص دا مش طبيعي....
نسرين نظرت له بتعجب وسط دموعها
يوسف بتعب وصوت مهزوز
-تقصد ايه
القى الطبيب نظرة على كاسر من خلف الزجاج
-يمكن نفسيآ متدمر! ايه اكتر حاجة بيحبها وايه اكتر حاجة عقله متعلق بيها؟
يوسف صمت يفكر ونظر لنسرين وهمسوا الأثنين في نفس واحد
انت/ي؟
صمتوا هزوا رأسهم بنفي وناتاشا تتابع كاسر بدموع
نسرين تذكرت فجأة عندما حدث اقتحام بالمنزل وكتب كلمة سر الباب الأسود كان كاسر وخديجة واسم خديجة ايضآ كلمة سر لفتح هاتفه نطقت بسرعة
-خديجة.... يوسف... مامته؟
يوسف هز رأسه بأمل
- مامته......
نسرين نظرت له ونظرت بأتجاه كاسر استندت على الزجاج وهي تبكي
يوسف بحيرة
-بس انت تقصد اجيبها دا مستحيل هو ابدآ مكنش هيرضى بحاجة زي كدا
الطبيب بأمل
-فكروا في حاجة تنعش عقله وتخليه يقاوم فكروه بيها
نسرين تذكرت عندما كانت تداعب شعره كيف تأثر وكيف كانت ترى على وجهه الأستمتاع والشرود بآن واحد
-خليني ادخله....
الطبيب هز رأسه برفض
-لا... مش صح تخاطري تاني هو مش مستقر وهو في مرحله ان قلبه هيتأثر بأي ضغط صدقيني....
نسرين بدموع
-خليني احاول... عندي امل كبير....
الطبيب فتح الباب لها ودخل معها هو واثنان من الممرضين
نسرين بإرتجاف قربت يدها من شعره وهي تتذكر عندما كانوا على الشاطئ وعندما دفن وجهه ببطنها وهو يريدها ان تداعب شعره تذكرت ضمه لها وشعورها بالدفئ تذكرت عندما ركبت خلفه الدراجة النارية ظلت بجواره تداعب شعره ظهر على وجهه شبح ابتسامه وكأنه طفل صغير تداعبه الملائكه ابتسم الطبيب وهز رأسه بإيجاب
-زي متوقعت...
يوسف ابتسم بحزن ودموعه تتساقط كطفل فقد والديه للتو...
اقترب فهد منهم تفاجأ به يوسف وركض عليه
-فهد انت لسة مصاب انت ازاي تيجي هنا
فهد كان يكتم المه ونظر ليوسف بضيق
-محدش بيطمني....كاسر عامل ايه؟
يوسف نظر له بحزن
-كاسر لسة مفقش...بس بيقولوا في امل...هو حالته النفسية مش كويسة بس...في امل...تعالى معايا انت لازم متتحركش دلوقتي خالص..

#رواية_عندما_تتنفس_الكتب
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

نغم حاولت غلق الباب كي لا يدخل كريم ولكنه دفع الباب بقوة ودلف للداخل لتصرخ به في انفعال
-كرييييييم انت اتجننت...انت شكلك اتجننت
كريم ابتسم وهو ينظر لها بغل
-مش بس اتكلمتي لا وبقيتي تمشي كمان
نغم دفعته بقوة وهي خائفة
-اخرج... حالآ رحيم.... جاي ومش هيرحمك....
كريم نظر لها بسخرية
-رحيم مشي يا حلوة واخوكي راح شغله الجديد بس حلوة الشركة اللي بيشتغل فيها ....مفكرش ان ممكن بأشارة مني تحصل حادثة بسيطة تخليه ينتهي
نغم بدموع غضب
-انت ايه انت شيطان بس عارف انا مبقتش خايفة منك انت دمرت حياتي ولسة بتدمرها لسة بتدمر فيا رحيم لو شافك مش هيرحمك هو بلغ عنك وهتتسجن ويتحكم عليك بالأعدام
كريم بتهكم
-ليه بقى وايه دليله يا حلوة وبتهمة ايه
نغم ابتعدت عنه وتحدثت بقوة
-انت قتلت واحد بعربيتك وانا شاهدة لما كنت معاك...
كريم اقترب منها امسك بشعرها بقوة
-وانتي بقى ليكي لسان وعرفتي تتكلمي وقولتي كل حاجة
نغم بغل وغضب
-اللي خبطه دا يبقى ابو رحيم اللي مات هو ابو رحيم يا ندل يا حقير
كريم انصدم ولكن لم يمكث طويلآ فلقد ضحك
-وهتفرق ايه بقى يا حلوة وايه دليلك انتي مراته وهو غيران مني وعايز يوقعني
نغم نظرت له وابتسمت بقوة
-مش هسيبك تفلت منها يا كريم دا وعد
كريم صفعها بقوة وامسك بشعرها
-بقى كدا دا انتي اللي مش هتفلتي مني اخرج منديل ابعد وجهه عنه واراد وضعه على فمها استنتجت ما به ودفعته بقوة وابتعدت عنه بخوف تصرخ
-الحقووووني
كريم ابتسم بجنون
-محدش هنا يا قلبي
نغم ارادت ان تركض للڤرندا وتستغيث بأحد لكنه وقف امامها
-مش هحس بالأنتقام منك الا لما تكوني ملكي وتحت امري هعذبك بس هتمتع انا تعالي بقى علشان انتي طولتي اوي وكان من الأول كل شيئ ينتهي بس كان دايمآ حظك حلو
نغم بدموع فقدت السيطرة عليها
-حظي مكنش حلو...بس ربنا كان معايا وانا مش ندمانة على اي حاجة عشتها معاك ولا موافقتي عليك علشان مشاكلي وعجزي وصلوني لطريق تاني...وصلوني لطريق رحيم.....اللي فعلآ ربنا حطه رحمة انا عمري مقولت ليه بيحصل معايا كدا وليه ربنا وقعني في واحد زيك ربنا كان دايمآ بينقذني منك ومش بس كدا دا اداني احلا واجمل هدية في الدنيا بعد مصبرت على حيوان زيك هداني برحيم....محمد انت مش هتقدر تأذيه مش هسمحلك البوليس بيدور عليك يا كريم ومش هتفلت
سمعت صوت بكاء مريم في ذلك الوقت تعجب كريم وابتسم
-ايه دا انتو عندكوا ضيف ولا ايه
نغم شعرت بقلبها يرتجف خوفآ على مريم وهو لاحظ هذا اتى ليقترب من الغرفة فأمسكت نغم بالسكينة ووقفت امامه
-مبقتش ضعيفة يا كريم...ابعد...ابعععععد
كريم ابتسم بشر
-ايه يا قمر اهدي كدا خايفة اوي ليه دا انا حتى بحب البيبيهات الصغيرين وبحب العب معاهم ليه محسساني اني ممكن اموتها اخلص عليها مثلآ!
نغم شعرت انه سيضغط عليها عن طريق مريم كما يفعل بالعادة....وقفت امام الباب ومازال يقترب غير خائف منها وهو يبتسم
نغم صرخت به
-كريم ابععععد
كريم قام بلوي زراعها حاول وضع المنديل على فمها تذكرت بأحلامها كيف كانت تهزم الشر كيف كانوا يحترقون عند المساس بها لم تكن صدفه...ستقتله لوت نفسها وقامت بطعنه ليشهق بصدمه وهي تبتعد وهي تبكي بقوة وشهقاتها تعلوا نظرت للسكينة بيدها وهو وضع يده بجانبه بألم فتبكي
-انت اللي خليتني اعمل كدا انت مش سايبني في حالي انت عايز بس تدمرني
كريم نظر لها بغل وغضب رغم المه وقع بالأرض وهو يكتم الجرح
نغم اسرعت بمسك الهاتف واتصلت برحيم وهي تبكي حاول كريم منعها لكنه لم يستطع
رحيم اجابها
-الو....نغم حبيبتي انتي بتعيطي ليه في ايه؟
نغم بإنهيار
-رحيم...الحقني.....كلم البوليس وتعالى....كريم هنا....وانا...انا ضربته
رحيم بسرعة ركض الى المنزل وصل وجد الباب مفتوح وشهقات نغم تعلوا دلف وجد كريم بالأرض ينزف ومازال مستيقظ يتألم ونغم حاملة مريم بخوف عليها
رحيم ركض عليها ضمها وهي حاملة مريم قبل رأسها
-اهدي.... اهدي كله هيبقى تمام....اهدي....
اتصل رحيم بالشرطة وقال لهم ما حدث
رحيم كان ينظر لكريم بغضب وغل اراد ان ينهي حياته ولكن حالة نام لا تسمح هي متعلقة به وتدفن وجهها وجسدها به هامسة دون وعي
-مكنتش عارفة اعمل ايه كان عايز يستغلني تاني...كان عايز يضغط عليا بيها كان ممكن يأذيها كان ممكن يجرحها معرفتش اعمل ايه....معرفتش... هو السبب...هو مبيسيبنيش في حالي..هو مش سايبني في حالي يا رحيم....مش سايبني انا بكرهه انا بكرهه انا مش عايزاه مش عايزة كدا مش عايزة حاجة
جسدها متشنج ورحيم حاول تهدأتها اخذ مريم منها ووضعها على الأريكة وضم نغم اليه
-بس اهدي...حبيبتي اهدي.. نغم بصيلي انا جنبك مفيش حاجة...نغم بصيلي....
نغم غابت عن الوعي لتدخل بعالم اخر....عالم عشقته وتعلقت به واصبح يمثل لها كل شيئ عندما تتنفس الكتب......

#رواية_عندما_تتنفس_الكتب
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

نسرين دلفت لغرفة كاسر بعد فترة من وقوفها بالخارج اقتربت وقامت بتقبيل جبينه وهي تداعب شعره ليهمس
-نسري.....
نسرين تفاجأت وهو فتح عينه كان شاحب الوجه نظر لها ابتسم واغمض عينه مجددآ خرجت مسرعة
-چو....كاسر فتح عينه وفاق
ناتاشا وقفت مسرعة ويوسف بسرعة ذهب لكاسر وضغط على زر ليأتي الطبيب بسرعة فحصه وتحدث معه
-انت سامعني؟
كاسر فتح عينه ونظر لنسرين ليتابع الطبيب وهو يختبر قوته العقليه
-انت اسمك ايه؟
كاسر صمت قليلآ
-اسمي...مازن صقر السوهاجي...
نسرين ابتسمت وهزت رأسها بإيجاب
الطبيب بتعجب
-هو مش اسمه كاسر العميري
كاسر وهو يحدق بنسرين
-كاسر العميري مات.....اتضرب بالرصاص وانتهى....انا مازن صقر السوهاجي
يوسف ضحك وهز رأسه اقترب ليمسك بيده وهز رأسه بإيجاب
-صح ..
نسرين ابتسمت بدموع
-هو فعلآ مازن صقر السوهاجي....
الطبيب هز رأسه بتعجب
-طيب هنستنى نتطمن عليك شوية ولو اتحسنت هننقلك لأوضة عادية يلا ممكن حضارتكوا تخرجوا
نسرين نظرت له بتشجيع وخرجت هي وناتاشا اتى يوسف ليخرج لم يتركه كاسر
-عايزك معايا....
الطبيب هز رأسه بنفي
-ممنوع
كاسر بإصرار
-انا عايزو في حاجة...
خرج الطبيب بإستسلام ونظر كاسر ليوسف
-اقفل الستارة وتعالى
تعجب يوسف واغلق الستائر وتعجبت نسرين وناتاشا
كاسر حاول الجلوس لكنه فشل وتألم
يوسف قام بتثبيته
-اثبت
كاسر هز رأسه بإيجاب واشار له ان يقترب ليسمع صوته الخافت
-لويس فين يا يوسف
يوسف نظر له
-في السجن...
كاسر هز رأسه بإيجاب
-يوسف....مش عايزو يموت انا...
يوسف امسك بيده هز رأسه
-اهدى ممكن ترتاح ومتشلش هم الجرايم اللي عملها انا مش هخليه يرتاح القضية خلاص مبقتش بتاعتنا
كاسر بهدوء
-خلاص انا هنهي كل حاجة يا چو...مش عايز حاجة انا مستقيل
يوسف نظر له بتعجب
-مستقيل من ايه؟
كاسر نظر له
-من الشغل انا مش عايز اكون في الشرطة وعدت نسرين بحياة هادية مريحة مش هخلف بوعدي انا مش عايز حاجة تانية يا يوسف
يوسف هز رأسه بعدم تصديق
-دا كيانك
كاسر هز رأسه بنفي
-مش كياني...نسرين وانت....واهلي هما كياني....انا مش عايز تكون مشاعرها دايمآ خوف عليا مش عايز اظلم واقتل....وفي مكاني دا انا يمكن اتسبب في دم كتير.... يا يوسف خلاص مبقتش قادر يا صاحبي....
يوسف هز رأسه بإيجاب
-طيب خلاص اهدى ومتفكرش في حاجة دلوقتي ارتاح
كاسر امسك بيد يوسف وضغط عليها
-مش عايز اشوف اثار دموع في عيونك فاهم يا يوسف انا كويس...انت لازم تبقى قوي اقف جنب نسرين وجميلة وفهد...وكلم اهل نسرين كلم مامتها وباباها جنبها...دا احسن ليها... هي محتاجة ليهم.....هما اهم....حاجة في حياة اي...حد....
يوسف هز رأسه بإيجاب ونظر له بحنان
-ارتاح طيب وابقى كويس علشان تقوم بالسلامة وتقف جنبهم...
كاسر ابتسم واغمض عينه بتعب ويوسف وضع له جهاز الأكسچين...
ناتاشا بتعجب
-هو ايه اللي خلاه عايز يوسف
نسرين نظرت لها وناتاشا اقتربت من الباب قامت بدقه خرج يوسف وهي دلفت لكاسر امسكت بيده بإرتجاف
-كاسر...انت حاسس بأيه
كاسر ابتسم
-شكرآ
ناتاشا نظرت له بتعجب
-على ايه
كاسر بتقدير
-على انك احسن مني...حقيقي طلعتي احسن مني يا ناتاشا
ناتاشا بدموع
-كنت هموت من الخوف عليك صدقني....
كاسر بحزن
-ناتاشا...انا...
ناتاشا وضعت اصبعها على شفتيه تمنعه من الحديث
-ششششش متتكلمش...ارجوك يا كاسر بلاش تتكلم بلاش تجرحني وسيبني معاك شويه انا بحبك يا كاسر....
اقتربت منه قبلت جبينه وهو شعر بالضيق اقتربت من شفتيه وفي هذه اللحظة فتحت نسرين الباب وهي لم تحتمل وجود ناتاشا بالداخل لتبتعد ناتاشا ويدير كاسر وجهه بضيق
ناتاشا وضعت شعرعا خلف اذنها وخرجت ونسرين نظرت قليلآ لكاسر اتت لتخرج قاطعها صوت كاسر
-نسري..
نسرين بخفوت
-ارتاح يا كاسر الدكتور مانع ان حد يدخل....
خرجت واغلقت الباب نظرت لناتاشا
-انتي كنتي بتعملي ايه جوا؟
ناتاشا نظرت لها بتعجب
-كنت بعمل ايه كنت بتطمن على جوزي
نسرين نظرت لها بضيق عند نطقها بكلمة زوجي ولاحظ يوسف هذا نظر لنسرين
-نسرين تعالي معايا
نسرين بتعجب
-اجي معاك فين؟؟
يوسف وهو يحاول ابعادها عن ناتاشا
-عند جميلة هي عايزة تشوفك
نسرين هزت رأسها
-ايوا اكيد انا كنت عايزة اشوفها خدني ليها
اخذها وناتاشا جالسة وجدت نفسها تبكي بكت بألم وحزن هي ليس لها مكان هنا بينهم على من تكذب هي غير مرحب بها هنا....ماذا سيفعل كاسر هل ستبقى على ذمته وماذا ستفعل ومن لها سواه!!

جميلة ابتسمت فور رؤيتها بنسرين ونسرين اسرعت بضمها واطمئنت عليها وهي واقفة تحدثوا قليلآ ويوسف يتابع نسرين بقلق وجهها شاحن عكس العادة اقترب منها
-نسرين!
نسرين نظرت له
يوسف بقلق
-مالك انتي حاسة بأيه؟انتي كويسة؟
نسرين هزت رأسها بإيجاب
-اه الحمد لله بخير
بقوا قليلآ ونسرين تتحدث مع جميلة وفجأة قاطعت حديثهم وركضت على اقرب حمام لتتقيئ يوسف تبعها بسرعة وقلق
-نسرين انتي حاسة بأيه...انا هجيبلك دكتورة
نسرين تتقيئ بألم وهو اقترب امسك برأسها لتبعد يده وتغسل وجهها استندت على الحائط بألم محاوطة بطنها
-اااااه الم بشع....
يوسف اقترب بقلق
-طيب تعالي هوديكي للدكتورة
نسرين دموعها تساقطت غصبآ عنها ويوسف قلق عليها اكثر
-نسرين كفاية عناد بقى تعالي
ذهبت معه ويوسف اتى له هاتف اجاب
-الو...حاضر انا هنزل ثواني.....
ذهب مع نسرين للطبيبة لتقم بفحصها وهبط هو
الطبيبة نظرت لنسرين
-هو ايه اللي حصل انتي حالتك بتسوء ليه دلوقتي وضعك اتأخر بالشكل دا
نسرين بدموع
-اهملت في نفسي..انا مش قادرة اكون كويسة جوزي حالته مش مستقرة
الطبيبة نظرت لها وبحنان تحدثت
-حبيبتي ابنك ملوش ذنب لازم تهتمي بيه وتبقي قوية علشان تقدري تهتمي بجوزك استرخي شوية عايزاكي تبقي معايا النهاردا علشان اشوف حالتك هااه بدل منتي كدا كدا قاعدة في المستشفى خليكي في الأوضة دي الرائد يوسف وصانا عليكي
نسرين اغمضت عيناها بتعب سمعت صوت والدتها
-نسرين...
نسرين فتحت عيناها وابتسمت بفرح وقفت بسرعه وارتمت بأحضان والدتها اخذت تبكي بألم وحزن اخذت تبكي وتشهق بقوة
عادل نظر لها بألم لم تبكي بهذا الشكل مطلقآ ماذا حدث لها نظرت نسرين له وهو قلق ان تنفر من وجوده ولكن قاطعته عندما ارتمت بأحضانه وبكت بقوة مجددآ ضمها بقوة وهو يشتاق لها والدموع تجمعت بعينه
-هيبقى كويس ممكن تهدي....اهدي
ناتاشا دقت الباب ودلفت الجميع نظروا لها ونسرين توقفت عن البكاء وتمسح دموعها
ناتاشا بتعجب
-مكنتش اعرف ان عندك ضيوف...
يوسف تعجب منها
-ناتاشا انتي بتعملي ايه هنا
ناتاشا نظرت له ببرود
-عايزة اتكلم معاها ولا فيها مشكلة يا سيادة الرائد هااه
زينب اجابت بعفوية
-هي تعبانة انتي مين؟
ناتاشا ببرود
-انا مرات كاسر...او نقول مازن (اكدت على كل حرف)الأ و ل ى
شهقت زينب ونظر عادل لنسرين بعدم تصديق
-ايه؟؟
يوسف سحب ناتاشا بقوة
-تعالي معايا
خرج وهي معه وهو يشتعل غضبآ منها
-انتي قاصدك ايه بالحركات دي عارفة لولا ان كاسر تعبان انا مكنتش اترددت ثانية واحدة اني اقوله اتلمي فاااهمه
ناتاشا بغضب ودموع
-انت ازاي تتكلم معايا بالطريقة دي اينكان انت مين انت ميحقلكش تتكلم بالطريقة دي فااااهم وبعدين انا معملتش حاجة غلط بالعكس انا لطيفة جدا انا لا خليتها تجهض ولا عذبتها ولا ضريت حد هااه انت اكتر واحد عارف بكل دا
يوسف نظر لها وصمت وهي ذهبت امام غرفة كاسر هامسة
-رضيتوا او لا انا مراته.....وكاسر كاتب مؤخر عالي اوي....مش هينفع يطلقني الا لو اتنازلتله وانا مش هتنازل الا بقى لو رضي كاسر يعيش بفلوس حرام مع نسرين ومظنش انها هترضى...

#رواية_عندما_تتنفس_الكتب
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

نغم تحلم انها دلفت للعالم الخيالي مجددآ فتح الباب وذهبت للداخل وجدت الشاب التي تراه دائمآ بأحلامها يبكي بقوة تعجبت وارتجف قلبها اسرعت بالذهاب اليه وضعت يدها على كتفه وما ان التفت حتى وجدت امامها رحيم يبكي بقوة لتستفيق للواقع شاهقة اليوم عرفت ما كانت تراه بأحلامها لم يكن سوا رحيم.....
رحيم اقترب منها بسرعة
-نغم...انتي كويس؟؟
نغم بدموع نظرت له
-رحيم...
رحيم اقترب منها وهي مدت زراعيها له ليقترب ويضمها فتضمه بقوة وهي تبكي
-قتلته...انا قتلته.....
رحيم هز رأسه بنفي
-ممتش يا نغم لسة عايش في المستشفى وانا عملت بلاغ فيه هو حاول يتهجم عليكي ويأذي بنتي ودا كان دفاع عن النفس
دلفت عائلتها وعائلة رحيم وكانوا معها
نادية ضمتها بقوة وهي تبكي
-حققك عليا انا السبب في انك يوم من الأيام تبقي مع واحد قذر زي كريم دا
سالم كانت الدماء تغلي في عروقه
-رحيم هو هنا في نفس المستشفى؟؟
رحيم اقترب منه
-عمي البوليس عنده هو مش بس متهم بالتهجم على نغم هو متهم بقتل ابويا واللي ساعدنا اني كنت مقدم بلاغ فيه يوم مخطف نغم وبلاغ فيه يوم معرفت انه القاتل
سالم والجميع صدموا
-خطف نغم؟؟
رحيم هز رأسه بإيجاب وحكى لهم كل شيئ ونور اقتربت بدموع ضمت نغم
-حبيبتي ازاي منعرفش انتي ازاي واجهتي كل دا لوحدك
نغم كانت شاردة نظرها موجه فقط لرحيم كان الجميع متعجب حتى هو ولكنها همست
-مكنتش لوحدي...كان رحيم معايا من قبل معرفه......وهو معايا
ابتسم رحيم وهو جاهل بما تقصده...
نسمة امسكت بيد محمد كي يهدأ قليلآ دق الباب ورحيم اجاب
-ادخل يا عبد الله
دلف عبدالله وهو يحمل مريم
-حمدلله على السلامة
نغم ابتسمت
-الله يسلمك..
عبد الله ابتسم ورحيم اقترب منه ليحمل مريم حملها وضمها اقترب قبلها فوجدها تفتح فمها وتضم يدها على وجهه نظر لعبدالله بضيق
-عبدالله دي جعانة انت مأكلتهاش
عبدالله وضع يده على رأسه بضيق
-نسيت واتلهيت خالص يا رحيم....وبعدين معيطتش مش جعانة اوي
رحيم بضيق وغضب نظر له
-مش جعانة ايه دي هتاكلني
ابعد وجهه نظر لنغم وهي ابتسمت وهزت رأسها بإيجاب
-روح يا رحيم شوف هتعملها ايه
رحيم تنهد
-هروح قسم الولادة انت منك لله يا عبدالله
زهرة اقتربت من رحيم
-هاتها يا حبيبي انا هروح مينفهش انت تروح قسم الولادة
اخذتها منه وقبلتها ففتحت مريم فمها لتقبلها زهرة وهذا اغضب رحيم مجددآ
-زهرة خفي وبلاش تفضلي تبوسي فيها علشان انا عارفك هتكليها
ضحكت زهرة وذهبت
عبد الرحمن بتلقائية
-انا هروح معاها لحد يكلمها ولا حاجة
رجاء نظرت له
-مفيش داعي يبني هي في مستشفى
عبدالرحمن ذهب وسالم نظر لنادية وهي هزت كتفها بعدم معرفة
عبد الرحمن رأى زهرة فنادى
-زهرة استني
زهرة تعجبت والتفتت
-استاذ عبد الرحمن....في حاجة!
عبد الرحمن هز رأسه بنفي
-لا بس هاجي معاكي
زهرة تعجبت وهزت رأسها بنفي
-مفيش داعي....
عبد الرحمن ابتسم
-لا انا مصمم
تعجبت وسارت بمريم....

#رواية_عندما_تتنفس_الكتب
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

زينب بإنفعال
-يا بت متتكلمي وتفهميني في ايه ايه الكلام دا
نسرين ترددت كثيرآ ان تحكي لهم ولكنها بالنهاية اخبرتهم بكل شيئ
عادل بغضب
-ازاي يخدعنا بالشكل دا
نسرين بدموع هزت رأسها بنفي
-هو شخص كويس يا بابا....هو ملوش ذنب في كل اللي حصل
زينب بحزن
-يا حبيبي يبني علشان كدا كنت دايمآ بشوفه بيبصلي بنظرات غريبة لما بحضنك واتكلم معاكي هو فاقد للحنان
عادل بغضب
-ورشدي دا دلوقتي ايه مصيره مع كاسر؟
نسرين وهي تجفف دموعها
-معرفش انا تعبت اوي يا بابا انا اتعرضت لحاجات عمري في حياتي مفكرت اتعرضلها خطف وحبس وخوف ورعب تعبت...مبقتش قادرة والله يا بابا....
عادل ضمها بقوة
-طيب ممكن تهدي اتطمني هتيجي معانا انتي محتاجة للراحة
نسرين هزت رأسها بنفي
-لا يا بابا وكاسر اسيبه لوحده هو تعبان
زينب بحنان
-حبيبتي هو لما يخف ويجي هو كمان
نسرين وقفت
-هروح اشوفه....
ذهبت وهم خلفها وصلت امام غرفته وجدتها فارغة فزعت
-هو راح فين في ايه
يوسف رأها واقترب
-نسرين الدكتور شاف حالته بتتحسن نقلوه اوضة تانية انا كنت جاي اشوفك هو بيسأل عليكي
نسرين ذهبت معه وهي مازالت تشعر بالألم وصلت امام غرفته ودلفت فتجد ناتاشا عنده ممسكة بيده شعرت بالضيق وكاسر ابعد يده
نسرين ابعدت وجهها وهي تشعر بالضيق والغضب
-معلش....افتكرتك لوحدك
اتت لتخرج ولكن كاسر لم يسمح لها
-استني....انا عايزك...يوسف...
يوسف اخرج الجميع حتى ناتاشا التي خرجت رغمآ عنها
نسرين نظرت له
كاسر ابتسم
-قربي مش قادر اقوم
نسرين اقتربت وهي تمنع دموعها امسك بيدها وقربها من شفتيه قبلها
-وحشتيني مش عايزك تغيبي عن عيني خليكي جنبي بصي....السرير دا انا طلبته مخصوص علشان تشاركيني فيه والبركة في چو
نسرين نظرت له بتعجب
-مش فاهمه
كاسر ابتسم بإرهاق
-تعالي يا نسري نامي جنبي انا عارف انك تعبانة حقك عليا اني مش جنبك بس مش هسمحلك تبعدي عني عايزك جنبي دايمآ يلا تعالي يوسف مش هيدخل حد اتطمني وهيفهمهم انك هترتاحي معايا
نسرين هزت رأسها بنفي
-لا يا كاسر مش هينفع انت تعبان و
كاسر بضيق
-هبقى كويس وانتي جنبي...نسرين مش هيحصل حاجة مش هتأذيني اتطمني
نسرين اقتربت منه نامت بجواره بجانبه السليم شعرت انها تريد البكاء وهو حاول التحرك فتألم وبقي مكانه وضع يده على يدها وهي دفنت وجهها بزراعه همس بحب
-نسرين.....عيطي.....
نسرين نظرت له وصوتها اهتز
-ليه يعني..
كاسر بضيق
-علشان انتي عايزة تعيطي...عيطي يا نسرين
نسرين بكت بقوة هو كان يتوقع بكائها لكنه لم يتوقع ان تنهار هكذا امسك بيدها وقبلها وضع يده على خدها يمسح دموعها
-كفاية
نسرين ظلت تبكي بقوة انتهت بعد مدة ونظرت له وقفت
-كاسر....انا تعبتك....انا
سحبها عليه
-ممكن تنامي وتبطلي الكلام دا مالك يا نسري مالك يا قلبي ليه كل دا
نسرين الدموع اتجمعت بعيناها ودفنت وجهها بزراعه مجددآ
-تعبانة يا كاسر انا خايفة ومتضايقة هي مراتك بس انا مش قادرة اتقبلها صدقني مس عارفة ولا قادرة يا كاسر....مش قادرة اتقبل انك لغيري او اني خدتك منها...
كاسر تنهد وضم يدها بيده
-حبيبتي نسرين...سبق واتكلمنا في الموضوع دا انا هطلقها.....
نسرين نظرت له
كاسر ابتسم
-محبتش ولا هحب غيرك يا نسر قلبي انت
نسرين ضحكت واقتربت قامت بتقبيله تفاجأ من فعلتها ولكنه ابتسم وهي نامت بجواره بم تمضي ثواني وكانت بعالم اخر ليبتسم هو......

#رواية_عندما_تتنفس_الكتب
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
#Nada_Mohsen

كريم يتألم وهو وحيد بالمستشفى لا احد بجواره شعر بالألم يزداد ولا يقوى على الحديث غضب من هذا الضعف وهذا العجز ليصرخ وهو ينحامل على نفسه
-انتو با بهااايم يلي هنا....انتووووووو.....
رحيم دلف للغرفة الموجود بها
-شششش مالك بتصوت زي الستات ليه
كريم نظر لن بغضب
-انا عايز الدكتور المسؤول عن حالتي
رحيم جلس امامه ببرود
-خد اجازة بس متخافش انا هنا وهتوصى بيك بزيادة كلب زيك مش معقولة متوصاش بيه
كريم نظر له بحقد وغل
-انت متعرفش انا ممكن اعمل فيك ايه
رحيم اقترب لكمه بقوة ليتألم ورحيم اخذ يسدد له اللكمات حتى اصبح يصرخ ويستنجد فيخرج رحيم حقنة ويقوم بحقنه ليهدأ تمامآ ودموعه تتساقط رغمآ عنه
رحيم بغضب دفعه وخرج
-عمري مكنت كدا بس انت اللي بدأت دمرتني بموت ابويا وبخطف نغم وبمهاجمتك ليها وخلاص يا كريم خلاااص دورك انتهى....

زهرة اخذت زجاجة حليب من احدى من قسم الولادة واطعمت مريم حتى شبعت ونامت وابتسمت زهرة اصبحت تقبلها ليقاطعها صوت عبد الرحمن
-هاااه رحيم قال ايه
فزعت زهرة ونظرت له بغيظ ليضحك بقوة اتى له هاتف
-الو يا سماح....انا مش في البيت.....لا طبعآ مش هينفع سماح انا مش فاضي...طيب لما ارجع خلاص لما ارجع هجيلك البيت طيب سلام..
اغلق وزهرة تنظر له وللهاتف
عبد الرحمن تنهد وبتلقائية تحدث
-دي سماح جارتنا
زهرة بتقزز
-وانا مسألتكش دي مين
عبد الرحمن تعجب ونظر لها ولكن زهرة ذهبت لعند عائلتها

#رواية_عندما_تتنفس_الكتب
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عادل بضيق
-بس هي تعبانة والأحسن تيجي معانا
يوسف تنهد
-وهو مين هيبقى معاه
ناتاشا نظرت لهم
-انا هكون معاه....
زينب نظرت لها بضيق وابعدت وجهها
يوسف تنهد ودق الباب على كاسر فعدل من حجاب نسرين النائمة ودخل يوسف
-كاسر....ابوها مصمم ياخدها معاه بيقول انها تعبانة...
كاسر هز رأسه بإيجاب
-هي تعبانة...لازم تروح معاهم احسن...بس هي نايمة دلوقتي...نسرين....نسري حبيبتي قومي
نسرين فتحت عيناها وجلست سريعآ
-مالك يا كاسر....انت كويس؟
كاسر ابتسم وهز رأسه بنفي
-كويس يا حبيبة قلبي بس الأحسن تروحي مع باباكي ومامتك هاااه ارتاحي علشان متتعبيش اكتر ويوسف هيبقى يجيبك
نسرين هزت رأسها بنفي
-لا يا كاسر انا هستنى لما الدكتور يكتبلك خروج ونبقى سوا...
كاسر هز رأسه بنفي
-لا يا نسرين مش هينفع
نسرين وضعت اصبعها على فمه
-هشششش ريح نفسك يا كاسر ممكن مش هسيبك انا
يوسف ابتسم وهز رأسه بإيجاب خرج واخبرهم ما حدث وعادل وزينب بقوا قليلآ ودلفوا ليطمأنوا على كاسر وبعد ذلك رحلوا اوقف عادل تاكسي وفتح لها الباب جلست زينب بالخلف وجلس هو جوارها
-ودينا شاطئ النخيل لو سمحت
زينب نظرت له بتعجب وهمست
-انت رايح فين انا عايزة اروح البيت
صمت عادل وهي صمتت حتى لا تتحدث امام السائق....
وصلوا امام الشاطئ وهو حاسب السائق وانزلها امسك بيدها وهي نظرت له بتعجب اقترب من الشاطئ وجلس واشار لها ان تجلس جواره
زينب ادارت وجهها
-انا مش عايزة اقعد ممكن نمشي وكفاية بقى
سحبها لتجلس جواره وقربها منه اسند رأسها على كتفه لتبتعد بحرج
-ايه اللي بتعمله دا احنا في مكان عام
عادل نظر لها بدهشة
-هو انا عملتلك حاجة يا ست انتي
زينب بجمود
-يلا نروح بقى
عادل سحبها فجلست بجواره مجددآ امسك بيدها وقربها الى فمه قبلها وابتسم
-ربنا يخليكي ليا
زينب نظرت له بضيق
-انت عايز مني ايه يا عادل ايه الحنية دي كلها
عادل نظر لها وانفعل
-زينب انا عمري مكنت قاسي عليكي
نظرت له بذهول
-هو انت مصدق نفسك؟
عادل بحزن
-كفاية يا زينب انا تعبت ابوس ايدك بقى كفاااية انا تعبت من بعدك عني انا كنت زبالة وغلطان انا اسوء شخص في العالم بس بلاش تعاقبيني بالشكل دا خلاص كفاية
زينب نظرت له وتحدثت بصوت مرتجف
-تعالى نجرب نبعد....ونشوف مش يمكن نرتاح
عادل نظر لها وهو لا يجد ما يقوله
زينب برجاء
-طلقني يا عادل....لو فعلآ بتحبني حس بيا...و....طلقني...
عادل سحبها بحضنه
-بحبك والهي بحبك انا استغبيت بس....انا كنت وحش معاكي اوي وغلط في حقك اوي انا معترف بس ارجوكي سامحيني يا زينب اول واخر مرة...صدقيني اول واخر مرة...
زينب نظرت له بدموع
عادل قبل يدها بحزن
-عارف اني جرحتك واوي انا كنت مش واعي انا مكنتش انا...انا كنت بخسركوا وايدي جنبي....مش دا انا ابدآ والهي معايز عيال انتي عندي بالدنيا كلها انا مكنتش اعرف ان هيبقى عندنا نسرين وربنا رزقنا بيها ربنا يرزقها ويفرح قلبها....بلاش يا زينب تغلطي غلطتي وتهدي علاقتنا وساعديني ارجوكي يا حبيبتي بلاش المرة دي انا هطاوعك يا زينب هعمل اللي تطلبيه بس صدقيني انا من غيرك..ولا حاجة....
زينب........

#استودعكم_الله



موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة الثلاثون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عندما تتنفس الكتب الحلقة الحادية والثلاثون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عندما تتنفس الكتب ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-