رواية عشق القاسي الفصل الثالث عشر 13 من روايات قطرة حياه

   نقدم اليوم احداث رواية عشق القاسي الفصل الثالث عشر من روايات قطره حياة . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عشق القاسي كاملة بقلم قطرة حياه  من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عشق القاسى pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية عشق القاسي الفصل 13 من روايات قطرة حياه



عشق القاسى الفصل الثالث عشر


عشق القاسي
الفصل الثالث عشر
ياسين بعد ما لبس بيبص في المراية انا مالي فرحان كده ليه امال لو مش عارف انها مش راضية وانا كمان مش راضي اكيد احساس الفرحة عشان خاطر ماما ايوا اكيد "

بعد نصف ساعة يطل عريس بوجه قاسي مبتسم ببدلة كلاسيكية سوداء
منال: لولولوووووووووووووي مبروك يا حبيبي الف الف مبروك
ياسين بابتسامة: الله يبارك فيكي يا ست الكل
سليم : مبروك يا عريس الحمد لله ان اليوم ده وصل بالسلامة
يوسف : ههههههههههه اه والله عندك حق
ياسين: ظريف اوي انت وهو عقبالك انت كمان
سليم: يارب يا خويا
محمد صاحب ياسين: ههههههههههه انت متاكد من الخطوة دي وانت في كامل قواك العقلية
ياسين يخبط كتفه: امشي يلا من هنا ايه اللي جابك
منال: امشوا بقي بطلوا شغل العيال ده
ياسين: يلا يا ست الكل
////////////////// $/////////////////
في بيت عائشة
المعازيم قليلة جدا مقتصرة علي الاصحاب المقربة فقط واقارب الاقارب
منال بفرحة : انا مبسوطة اوي يا عائشة ان ربنا مد في عمرنا وشوفنا اليوم ده
عائشة: ربنا يتمم علي خير ونشوف ولادهم يارب
منال: اللهم امين يارب .هي مرام مش هتنزل دلوقتي ولا ايه
عائشة: مراد طلع يجيبها

ياسين واقف مع صحابه ويعد اكثرهم هيبة ونضوج ورجولة ان لم يكن اوسمهم بوجهه القاسي الذي يزينه ابتسامة هادئة نابعة من قلبه ولا يعرف سببها

محمود صاحب ياسين: والله يا ياسين من بعد سنوات العزوبية دي كلها قلت اكيد ان انت نسيت ان في حاجة اسمها جواز
ياسين بضحكة : ههههههههههههه ياد مانا لو نسيت ست الكل مش هتنسي
سليم : عندك حق والله نسيناها دي
محمد بدهشة واعجاب : هي العروسة منتقبة
محمود باعجاب شديد : ما شاء الله
سليم مبتسم وعينه في الارض عارف احساسهم مر فيه من قبلهم لان مرام ملفتة للنظر
ياسين بإستغراب: ايه ال عرفك وفجأة لف وشافها متعلقة في ايد مراد زي الطفلة رغم انها اجمل الاناث الناضجات وفقد الاحساس بمن حوله رغم انه لا يراها ولكنها احدثت خفقان شديد في اقصي يسار صدره وسرعان ما تحول هذا الخفقان لغضب شديد بعد ما جال بنظره علي جسدها بالكامل ولبسها وان كل الناس تراها بهذا المنظر

مرام عروس بابهي حلة تطل بفستان سهرة من اللون الفيروزي ونقاب صغير بنفس لونه تظهر عينيها اكثر اثارة وجمالا رغم بساطة مكياجها ويزين راسها تاج بسيط يحمل فصوص لامعة وملفته بجمالها يكمل جمال فستانها الدانتيل وفخامته جمال جسدها ينتهي بديل بسيط ترتدي جزمة من اللون الفضي تظهر فخامتها وطول كعبها بكل خطوة من مرام يزين لظافرها مانكيير من اللون اللحمي .

تقدمت من مرام منال ومريم وعائشة يسلموا عليها ويزغرطوا
منال بتشاور لياسين يجي يقعد جنبها
ياسين جه والشرار يتطاير من عينه وقعد علي الكرسي بتاعه جنبها وسابوهم ومشيوا
ياسين بهدؤ تحته عصبية مفرطة : انتي ايه اللي انتي مهبباه في نفسك ده
مرام : عاملة ايه يعني
ياسين: انتي هتستهبلي ايه مشفتيش نفسك في المراية قبل ما تنزلي
مرام باستفزاز: طبعا شفتني عسل واجنن
ياسين : انتي مجنونة امال سيبتي ايه للجهلة واللي مش متربيين لما تخرجي بالمنظر ده وانتي عارفة ان في اختلاط وفي رجالة تقدري تقوليلي لازمتها ايه حتة القماش ال مسمياها نقاب دي ها يعني مغطية وشك وجسمك كله باين ها
مرام " الله يسامحك يا مريم الله يسامحك خليتيه يمسك عليا حاجة" : ملكش دعوة اخرج زي مانا عاوزة وحتي لو عاوزة اقلع النقاب انا حرة انا مش صغيرة
ياسين مبقاش قادر يتحكم في اعصابه : طيب اخرسي خالص دلوقتي عشان مش اجرم فيكي
مرام بخوف بتداريه: يا ريت تتكلم باسلوب احسن من كده شوية وخليك راقي
ياسين بصرامة : قلت تخرسي كده زي الشاطرة ومش عاوز اسمع صوتك نهائي دلوقتي ده احسنلك انتي
مرام بسخرية: ده علي اساس هخاف منك واجري استخبي ورا ماما مثلا
ياسين : استغفر الله العظيم يارب صبرني
مرام: يا سلام وان صبرك نفد يعني هتضرب مثلا ولا هتشدني من ضفرتي وتزعقلي يا ابيه ياسين
ياسين بضحكة : هههههههههههههههههههههه والله طيب كويس انك لسه فاكرة كده وانتي تستاهلي كده بصراحة
مرام: علفكرة اقدر جدا ارد بقلة زوق زيك بس للاسف انا مش عديمة الزوق ولا اسلوبي جلف
ياسين بصدمة: قصدك ايه انا عديم الزوق واسلوبي جلف كمان
مرام لسه هترد جه يوسف

يوسف: ايه يا جماعة واضح اوي انكم بتشدوا مع بعض والناس مركزة معاكم
ياسين بيشاور ليوسف وبيوشوشه: اقسم بالله شكلي هصور قتيل هنا خلصوا هاتو الشبكة خلينا نخلص الليلة السوداء دي عشان خلاص وصلت معايا لهنا ويشاور علي انفه

يوسف : خلاص اهدي اهدي ايه يا ابني انت الكبير استحمل هي عيلة متركزش معاها
ياسين: عيلة مين يا يوسف دي انسانة مش متربية
يوسف بصرامة: عيب يا ياسين دي مهما كان بنت عمك ميصحش كده
ياسين بعصبية: يعني يصح تقول عليا قليل زوق واسلوبي جلف انا اسلوبي جلف
يوسف بيحاول يخبي ابتسامته: طبعا لا جلف ايه بس لا ميصحش
ياسين : اضحك اضحك متمسكش نفسك
يوسف: ههههههههههه والله بنت عمك دي مشكلة ده انتو هتقلبوا البيت حريقة اما تتجوزوا متفرقوش عن توم وجيري كتير
ياسين وبيزقه : امشي يلا من هنا انا مش طايق نفسي ولا فايق لتقل دمك
يوسف بابتسامة : ماشي يا عم هستحملك عشان عريس

مرام : ابيه يوسف معلش ابعتلي مريم
يوسف : حاضر
جت داليا: ايه يا بنتي مالك انتو باين اوي انك بتتخانقوا امال لما تقعدوا لوحدكم هتعملوا ايه لما بتعملوا كده قدام الناس
مرام بخضة : نهار اسود هو احنا هنقعد لوحدنا
داليا باستغراب: لا يا شيخة امال مش النهاردة خطوبتكم اكيد هتقعدوا سوا
مرام: يا لهوي يبقي هيطلع عيني ده انا بهدلته معرفش جاتني منين الجرئة دي
داليا: هههههههههه وريني بقي هتهربي ازاي يا ناصحة
مرام: انتي بتخوفيني ليه دلوقتي يا حمارة
داليا : ههههههههههه الله يسامحك

مريم: خير يا مرام يوسف قال انك عوزاني
مرام: اه والنبي يا مريم عاوزة اخلص انا تعبت من الجزمة اوي وزهقت من القعدة
مريم: خلاص هجيب الشبكة تلبسيها طالما تعبتي
مرام: اوك
داليا : هههههههههه لادرجة دي مستعجلة عشان تقعدوا لوحدكم متست
داليا : هههههههههه لادرجة دي مستعجلة عشان تقعدوا لوحدكم متستعجليش
مرام بعصبية : امشي يا غبية يا ام مخ شمال من هنا
داليا : ماااااااااشي همشي باي
مرام: استني يا بت متمشيش
داليا: مش ملاحظة انك نازلة فيا تهزيئ
مرام: معلش حقك عليا
منال جاية بالشبكة
مرام : نهار اسود الحقيني يا داليا
داليا: خير يا بنتي
مرام: انا مفكرتش في النقطة دي
داليا : نقطة ايه
مرام برجفة: ده هو اللي هيلبسني الشبكة
داليا بإستغراب: اكيد طبعا امال انا اللي هلبسهالك
منال بإبتسامة : مرام حبيبتي مدي ايدك
وبدات انغام يا دبلة الخطوبة
مرام مدت ايدها وهي بترجف ولبسها ياسين الدبلة بهدؤ وهو بيراقبها وشايف توترها ومسك ايدها وحس برجفتها وعاوده الخفقان من جديد بشكل اكبر من احساسه بملمس يديها ولبسها الخاتم وزفرت مرام براحة بعد انتهاء وصلة عذاب الاعصاب
ياسين ابتسم اول ما سمع زفرتها " اصبري عليا ان ما ربيتك وخليتك تكلميني بادب مبقاش ياسين يا بنت عمي"

عائشة بإبتسامة : اتفضلي يا حبيبتي لبسي خطيبك
مرام اخدت الدبلة وهو مد ايده ويدوب حطتها في اول صباعه وشالت ايدها بسرعة ياسين ابتسم ودخلها هو
بدأ السلام والمباركة للعرسان
محمود بإبتسامة : مبروك يا مرام
مرام : الله يبارك فيك يا محمود عقبالك
محمود : ههههههههههه لا يا ستي انا خلاص اضربت علي الجواز طالما مرضتيش بيا
مرام: هههههههههه كداب في اصل وشك
ياسين وهو شايف صغر سن محمود بس برده ممنعش نفس من العصبية : مين الاخ المقهور ده
مرام: ده محمود اخو داليا
محمود بيسلم علي ياسين: مبروك حضرتك انا اسف بس متعود اكلم مرام زي داليا اختي بالظبط الف مبروك
ياسين : شكرا ' الله يبارك فيك
محمود: مبروك يا مرام الف مبروك
مرام : تسلم يا محمود الله يبارك فيك

جه صحاب ياسين وسلموا عليه وباركوا لمرام

انتهي الحفل بعد ساعة وجلسوا الاسرتين مع بعض
منال بإبتسامة : الف مبروك يا حبايبي ربنا يتمم لكم علي خير يارب
ياسين: الله يبارك فيكي يا ست الكل
مرام: الله يبارك فيكي يا طنط
عائشة: والحمد لله اليوم كان جميل اوي
مريم: اه الحمد لله





موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية عشق القاسي الفصل الثالث عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عشق القاسي الفصل الرابع عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عشق القاسى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-