نقدم اليوم احداث رواية عشق القاسي الفصل السادس والعشرون من روايات قطره حياة . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عشق القاسي كاملة بقلم قطرة حياه من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عشق القاسى pdf كاملة من خلال موقعنا .
عشق القاسى الفصل السادس والعشرون
عشق القاسي
الفصل السادس والعشرون
عدي ساعة وهما قاعدين ومرام بتلف في التلفزيون علي الفاضي
ياسين: انا طالع يلا بينا
مرام بتوتر: لالا اطلع انت انا بتفرج علي التلفزيون
ياسين: ما في تلفزيون فوق قومي مينفعش تفضلي قاعدة هنا وطلع قدامها
ياسين: ما يلا يا بنت الناس
مرام بتردد: اوك وطلعت وراه
ودخلوا الجناح بتاعهم
فهي قعدت في الصالة وفتحت التلفزيون بسرعة
ياسين خرج من الحمام وبإبتسامة: علفكرة مش دي القناة اللي كانت شغالة تحت
مرام بتوتر: ها اه لا ما انا عارفة بس انا غيرت
ياسين بابتسامة: لا والله
مرام : اه والله
ياسين: ماشي وتحرك ناحيتها وميل في مستوي قعدتها وحط صباعه علي جبهتها وبهدؤ وابتسامة : ريحي ده شوية من التفكير ماشي
واتعدل واقف : يلا تصبحي علي خير
مرام قلبها طبول من طريقته وكلامه" يقصد ايه بقي" هو انا ناقصة يا ربي لا والله ما له امان
///////////////////
في فيلا سمير
مني حاضنة عليا وبدموع : عشان خاطري يا عليا خدي بالك من نفسك كويس واوعي تفكري ترجعي هنا خالص حتي لو قالك هقطع اختك نساير انتي سامعة
عليا بشهقات وبكاء: طيب تعالي معايا يا مني ايه لازمة قعدتك هنا نروح القسم سوا ونبلغ سوا
مني : مش هنوصل يا عليا بيراقب كل خطوة حتي لو دخلت الحمام بيعرف فما بالك القسم مش هيقدر يمنعني
عليا : خلاص مش هروح
مني بصرامة: لو بتحبيني هتعملي اللي قولتلك عليه وتاخدي بالك من نفسك
عليا بدموع : حاضر
مني : الورق تسلميه باليد لياسين الشريف يا عليا باليد وتطلبي منه انه يساعدك عشان تبقي في امان
عليا : طيب افرض مرضيش يساعدني وخد الورق وبس
مني : طالما سمير وسعيد بيكرهوه اوي كده يبقي هو مطلع عنيهم وانسان كويس جدا وهيساعدك انا متاكده
عليا : ماشي
مني بتحضنها: ربنا يحميكي يارب
عليا: ربنا يخليكي ليا
مني: سامحيني يا عليا انا اللي حطيتك في ده كله سامحيني
عليا : متقوليش كده ان شاء الله هنرجع زي زمان وميبقاش لينا غير بعض
مني : ان شاء الله يلا يا حبيبتي تصبحي علي خير
عليا : نامي معايا النهاردة
مني: مقدرش لازم انام معاه عشان الهيه وميروحش جنب الخزنة
عليا : طيب تصبحي علي خير
مني: وانتي من اهله يا حبيبتي وباستها وخرجت
///////////////////////////
في اوضة ياسين ومرام
مرام فضلت قاعدة ساعتين وبعدين دخلت تتسحب عشان تنام لبست بيجامة نبيتي ساتان كلاسيكية بكم في الحمام وخرجت ونامت علي الكنبة في الليفنج
ياسين صحي الصبح بدري وملقهاش جنبه فطلع وشافها نايمة برة وفقد الاحساس باي شئ جنبه الا هي كم رآها انثي بمعني الكلمة " سبحان اللي خلقك" فحاول يسيطر علي اعصابه ودخل الحمام يتوضي وطلع وهي لسه في مكانها صلي وقعد علي الكرسي جنبها وفتح التلفزيون ووطي الصوت وبقت هي التلفزيون بتاعه وتقريبا حفظ كل حته فيها
ياسين " ايه اللي انا بعمله في نفسي ده " ومسك كتفها يهزه بالراحة: مرام
لارد
ياسين: مرام
مرام : هممم
ياسين : قومي يلا
مرام بنعاس شديد : امشي من وشي يا مراد احسنلك
ياسين بابتسامة: وان ممشتش
مرام بدأت تستوعب وفطت بسرعة وقبل ما تصرخ جري ياسين ومسكها من كتفها وقفل بقها
ياسين بعصبية بسيطة : انتي هبلة يا بت انتي هو كل ما تصحي هتصرخي
مرام بترفص وبتشاور بايدها
ياسين تدارك انه لسه مكتفها فسابها
مرام بتوتر : ما انا ناسية يعني ما هو علطول مراد اللي بيرخم وهو بيصحيني فعقلي الباطن بيجيبه مراد علطول
ياسين برفعة حاجب : لا يا شيخة العيب بقي على العقل الباطن دلوقتي
وبغمزة وابتسامة: بس ولا يهمك بكرة اخليه يجبني انا بدل مراد
مرام سابته وراحت الحمام
مرام" يا ماما يا ماما يخوف يا ربي ايه ده
بس عليه ابتسامة تجنن يخربيته
ما تفوقي يا ست المسهوكة مش ده ياسين اللي تطيقي العمي ولا تطيقيه
اوه ايه الهبل بتاعي ده اما اتوضي واروح اصلي احسن "
ياسين قاعد برة والابتسامة مفارقتش شفايفه " الله ما هي بتتكسف زي البنات اهو امال ايه توب العند اللي طايحة فيه ده "
///////////////////////////////
في فيلا سمير
مني وسمير علي الفطار
عليا جت عليهم : مني انا هروح شقتنا اجيب السي في بتاعي عشان عاوزة اقدم في كذا شغلانة
سمير متدخلا: وليه الشغل والمرمطة عند الغرب تعالي عندي وخدي المرتب اللي انتي عوزاه
عليا : لا معلش يا جوز اختي انا هرتاح مع الغريب اكتر
سمير : علي راحتك
عليا: عاوزة حاجة وانا راجعة يا مني
مني : سلامتك يا حبيبتي
عليا : مع السلامة
مني: سلام
//////////////////////////
في اوضة ياسين ومرام
مرام صلت وغيرت هدومها لبست جينز سكيني كحلي وفيست ربع كم اصفر وعملت شعرها ضفيرة علي جنب وخرجت لقيته بيدخن وفاتح التلفزيون
مرام" ايه ده هو مبيبطلش تدخين": لو سمحت انا قلتلك اكتر من مرة بتعب اوي من ريحة الدخان دخن برة في الجنينة
ياسين : لا يا شيخة اسيب الفيلا كلها واطلع أدخن في الجنينة ليه عليا ذنب ولا بدخن من وري ماما مثلا
مرام بتذمر وتمد شفايفها مثل الاطفال: انت كل حاجة عندك سخرية طيب علي الاقل في البلكونة لو سمحت
ياسين بابتسامة: هفكر يلا عشان هموت من الجوع
مرام: اوك
ونزلوا بس ملقيوش منال
ياسين: غريبة راحت فين
مرام : رن عليها
ياسين: الو ايوا يا امي انتي فين ………..خلاص ماشي براحتك يا جميل .............. فبص لمرام ههههههههههههههههههه لا برده انتي لسه احلي واحدة في نظري خلاص ماشي اسيبك بقي وسلميلي عليها......مع السلامة
مرام بإستغراب: ايه فين طنط
ياسين وهو بيقعد : عند مامتك
مرام : غريبة اشمعني
ياسين: عادي وحشوا بعض
مرام بتوتر : امممم
ياسين بابتسامة: طيب ايه انا جعان
مرام: وانا كمان
ياسين : هههههههههههههه يعني اقوم انا اجهز فطار
مرام بحماس : طيب ايه رايك نفطر برة من زمان مخرجتش ومش متعودة علي القعدة كده
ياسين: هههههههههه اول مرة اشوف واحدة تطلب هي العزومة برة المفروض انا اللي اعزمك
مرام باحراج: اعملك ايه ما انت ملكش في الاتيكيت قلت اكسب ثواب واعلمك
ياسين: ههههههههههههههههههههههههه ماش
قلت اكسب ثواب واعلمك
ياسين: ههههههههههههههههههههههههه ماشي يا طمطماية
مرام : انا ؟
ياسين بابتسامة: امال انا في ثانية قلبتي طماطم
مرام: يعني هننزل نفطر ولا لا
ياسين: لا طبعا هننزل يعني هو ينفع قمر كده تعزم نفسها واكسفها ده حتي ابقي مش زوق خالص
مرام بتوتر من طريقة كلامه : طيب هطلع البس
ياسين : ماشي " وبعدين معاك يا ياسين ما تعقل ايه شغل المراهقين ده من امتي وانت بتعرف تعاكس شكلك هتطلعي المواهب المدفونة كلها يا ست مرام "
مرام طلعت لبست فستان صيفي مشجر بسيط شيك جدا وعليه جاكت جينز صغير دخل ياسين وهي بتسرح شعرها وتلمه
ياسين بإستغراب: ده كله لسه مخلصتيش ده فات تلت اربع ساعة
مرام :خلاص خلصت هلبس النقاب في ثانيه وبصتله بإستغراب : انت هتخرج كده
ياسين : لا هغير بسرعة وانزل اشغل العربية علي ما تنزلي
مرام : اوك
خد لبسه وخرج غير في الحمام ودخل تاني وهي واقفة بتلف الحجاب فوقف قدامها وسرح وحط بيرفيوم ومرام واقفة هتطق
مرام بنفخ : اووف ياسين ايه كل ده مش ملاحظ انك واقف قدامي قاطع عني ماية ونور
ياسين بابتسامة وهو بيبص في عينها : ماية ونور ؟ ده حسد بقي يا اوزعة
مرام بعصبية: اوزعة؟ ازاي يعني انت اللي عامود نور مش مشكلتي
ياسين بهدؤ وهو بيقرص خدودها ويبص في عينها : احلللللللللللي اوزعة ومن رأي يلا خلي اليوم يعدي علي خير ومسك نفسه عشان ميعملش حاجة تانية يلا انا نازل
مرام قعدت علي الكرسي من الرجفة " الحمد لله اننا خارجين"
ياسين تحت في العربية" لا كده مش هينفع خالص خالص "
الفصل السادس والعشرون
عدي ساعة وهما قاعدين ومرام بتلف في التلفزيون علي الفاضي
ياسين: انا طالع يلا بينا
مرام بتوتر: لالا اطلع انت انا بتفرج علي التلفزيون
ياسين: ما في تلفزيون فوق قومي مينفعش تفضلي قاعدة هنا وطلع قدامها
ياسين: ما يلا يا بنت الناس
مرام بتردد: اوك وطلعت وراه
ودخلوا الجناح بتاعهم
فهي قعدت في الصالة وفتحت التلفزيون بسرعة
ياسين خرج من الحمام وبإبتسامة: علفكرة مش دي القناة اللي كانت شغالة تحت
مرام بتوتر: ها اه لا ما انا عارفة بس انا غيرت
ياسين بابتسامة: لا والله
مرام : اه والله
ياسين: ماشي وتحرك ناحيتها وميل في مستوي قعدتها وحط صباعه علي جبهتها وبهدؤ وابتسامة : ريحي ده شوية من التفكير ماشي
واتعدل واقف : يلا تصبحي علي خير
مرام قلبها طبول من طريقته وكلامه" يقصد ايه بقي" هو انا ناقصة يا ربي لا والله ما له امان
///////////////////
في فيلا سمير
مني حاضنة عليا وبدموع : عشان خاطري يا عليا خدي بالك من نفسك كويس واوعي تفكري ترجعي هنا خالص حتي لو قالك هقطع اختك نساير انتي سامعة
عليا بشهقات وبكاء: طيب تعالي معايا يا مني ايه لازمة قعدتك هنا نروح القسم سوا ونبلغ سوا
مني : مش هنوصل يا عليا بيراقب كل خطوة حتي لو دخلت الحمام بيعرف فما بالك القسم مش هيقدر يمنعني
عليا : خلاص مش هروح
مني بصرامة: لو بتحبيني هتعملي اللي قولتلك عليه وتاخدي بالك من نفسك
عليا بدموع : حاضر
مني : الورق تسلميه باليد لياسين الشريف يا عليا باليد وتطلبي منه انه يساعدك عشان تبقي في امان
عليا : طيب افرض مرضيش يساعدني وخد الورق وبس
مني : طالما سمير وسعيد بيكرهوه اوي كده يبقي هو مطلع عنيهم وانسان كويس جدا وهيساعدك انا متاكده
عليا : ماشي
مني بتحضنها: ربنا يحميكي يارب
عليا: ربنا يخليكي ليا
مني: سامحيني يا عليا انا اللي حطيتك في ده كله سامحيني
عليا : متقوليش كده ان شاء الله هنرجع زي زمان وميبقاش لينا غير بعض
مني : ان شاء الله يلا يا حبيبتي تصبحي علي خير
عليا : نامي معايا النهاردة
مني: مقدرش لازم انام معاه عشان الهيه وميروحش جنب الخزنة
عليا : طيب تصبحي علي خير
مني: وانتي من اهله يا حبيبتي وباستها وخرجت
///////////////////////////
في اوضة ياسين ومرام
مرام فضلت قاعدة ساعتين وبعدين دخلت تتسحب عشان تنام لبست بيجامة نبيتي ساتان كلاسيكية بكم في الحمام وخرجت ونامت علي الكنبة في الليفنج
ياسين صحي الصبح بدري وملقهاش جنبه فطلع وشافها نايمة برة وفقد الاحساس باي شئ جنبه الا هي كم رآها انثي بمعني الكلمة " سبحان اللي خلقك" فحاول يسيطر علي اعصابه ودخل الحمام يتوضي وطلع وهي لسه في مكانها صلي وقعد علي الكرسي جنبها وفتح التلفزيون ووطي الصوت وبقت هي التلفزيون بتاعه وتقريبا حفظ كل حته فيها
ياسين " ايه اللي انا بعمله في نفسي ده " ومسك كتفها يهزه بالراحة: مرام
لارد
ياسين: مرام
مرام : هممم
ياسين : قومي يلا
مرام بنعاس شديد : امشي من وشي يا مراد احسنلك
ياسين بابتسامة: وان ممشتش
مرام بدأت تستوعب وفطت بسرعة وقبل ما تصرخ جري ياسين ومسكها من كتفها وقفل بقها
ياسين بعصبية بسيطة : انتي هبلة يا بت انتي هو كل ما تصحي هتصرخي
مرام بترفص وبتشاور بايدها
ياسين تدارك انه لسه مكتفها فسابها
مرام بتوتر : ما انا ناسية يعني ما هو علطول مراد اللي بيرخم وهو بيصحيني فعقلي الباطن بيجيبه مراد علطول
ياسين برفعة حاجب : لا يا شيخة العيب بقي على العقل الباطن دلوقتي
وبغمزة وابتسامة: بس ولا يهمك بكرة اخليه يجبني انا بدل مراد
مرام سابته وراحت الحمام
مرام" يا ماما يا ماما يخوف يا ربي ايه ده
بس عليه ابتسامة تجنن يخربيته
ما تفوقي يا ست المسهوكة مش ده ياسين اللي تطيقي العمي ولا تطيقيه
اوه ايه الهبل بتاعي ده اما اتوضي واروح اصلي احسن "
ياسين قاعد برة والابتسامة مفارقتش شفايفه " الله ما هي بتتكسف زي البنات اهو امال ايه توب العند اللي طايحة فيه ده "
///////////////////////////////
في فيلا سمير
مني وسمير علي الفطار
عليا جت عليهم : مني انا هروح شقتنا اجيب السي في بتاعي عشان عاوزة اقدم في كذا شغلانة
سمير متدخلا: وليه الشغل والمرمطة عند الغرب تعالي عندي وخدي المرتب اللي انتي عوزاه
عليا : لا معلش يا جوز اختي انا هرتاح مع الغريب اكتر
سمير : علي راحتك
عليا: عاوزة حاجة وانا راجعة يا مني
مني : سلامتك يا حبيبتي
عليا : مع السلامة
مني: سلام
//////////////////////////
في اوضة ياسين ومرام
مرام صلت وغيرت هدومها لبست جينز سكيني كحلي وفيست ربع كم اصفر وعملت شعرها ضفيرة علي جنب وخرجت لقيته بيدخن وفاتح التلفزيون
مرام" ايه ده هو مبيبطلش تدخين": لو سمحت انا قلتلك اكتر من مرة بتعب اوي من ريحة الدخان دخن برة في الجنينة
ياسين : لا يا شيخة اسيب الفيلا كلها واطلع أدخن في الجنينة ليه عليا ذنب ولا بدخن من وري ماما مثلا
مرام بتذمر وتمد شفايفها مثل الاطفال: انت كل حاجة عندك سخرية طيب علي الاقل في البلكونة لو سمحت
ياسين بابتسامة: هفكر يلا عشان هموت من الجوع
مرام: اوك
ونزلوا بس ملقيوش منال
ياسين: غريبة راحت فين
مرام : رن عليها
ياسين: الو ايوا يا امي انتي فين ………..خلاص ماشي براحتك يا جميل .............. فبص لمرام ههههههههههههههههههه لا برده انتي لسه احلي واحدة في نظري خلاص ماشي اسيبك بقي وسلميلي عليها......مع السلامة
مرام بإستغراب: ايه فين طنط
ياسين وهو بيقعد : عند مامتك
مرام : غريبة اشمعني
ياسين: عادي وحشوا بعض
مرام بتوتر : امممم
ياسين بابتسامة: طيب ايه انا جعان
مرام: وانا كمان
ياسين : هههههههههههههه يعني اقوم انا اجهز فطار
مرام بحماس : طيب ايه رايك نفطر برة من زمان مخرجتش ومش متعودة علي القعدة كده
ياسين: هههههههههه اول مرة اشوف واحدة تطلب هي العزومة برة المفروض انا اللي اعزمك
مرام باحراج: اعملك ايه ما انت ملكش في الاتيكيت قلت اكسب ثواب واعلمك
ياسين: ههههههههههههههههههههههههه ماش
قلت اكسب ثواب واعلمك
ياسين: ههههههههههههههههههههههههه ماشي يا طمطماية
مرام : انا ؟
ياسين بابتسامة: امال انا في ثانية قلبتي طماطم
مرام: يعني هننزل نفطر ولا لا
ياسين: لا طبعا هننزل يعني هو ينفع قمر كده تعزم نفسها واكسفها ده حتي ابقي مش زوق خالص
مرام بتوتر من طريقة كلامه : طيب هطلع البس
ياسين : ماشي " وبعدين معاك يا ياسين ما تعقل ايه شغل المراهقين ده من امتي وانت بتعرف تعاكس شكلك هتطلعي المواهب المدفونة كلها يا ست مرام "
مرام طلعت لبست فستان صيفي مشجر بسيط شيك جدا وعليه جاكت جينز صغير دخل ياسين وهي بتسرح شعرها وتلمه
ياسين بإستغراب: ده كله لسه مخلصتيش ده فات تلت اربع ساعة
مرام :خلاص خلصت هلبس النقاب في ثانيه وبصتله بإستغراب : انت هتخرج كده
ياسين : لا هغير بسرعة وانزل اشغل العربية علي ما تنزلي
مرام : اوك
خد لبسه وخرج غير في الحمام ودخل تاني وهي واقفة بتلف الحجاب فوقف قدامها وسرح وحط بيرفيوم ومرام واقفة هتطق
مرام بنفخ : اووف ياسين ايه كل ده مش ملاحظ انك واقف قدامي قاطع عني ماية ونور
ياسين بابتسامة وهو بيبص في عينها : ماية ونور ؟ ده حسد بقي يا اوزعة
مرام بعصبية: اوزعة؟ ازاي يعني انت اللي عامود نور مش مشكلتي
ياسين بهدؤ وهو بيقرص خدودها ويبص في عينها : احلللللللللللي اوزعة ومن رأي يلا خلي اليوم يعدي علي خير ومسك نفسه عشان ميعملش حاجة تانية يلا انا نازل
مرام قعدت علي الكرسي من الرجفة " الحمد لله اننا خارجين"
ياسين تحت في العربية" لا كده مش هينفع خالص خالص "
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله
هنا تنتهى احداث رواية عشق القاسي الفصل السادس والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عشق القاسي الفصل السابع والعشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عشق القاسى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .