رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة العاشرة 10 | روايات ندى محسن

    نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة العاشرة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 10 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل العاشر

الحلقة 10
للكاتبه /ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

الدكتور: سيادة اللوا....
عز بصله وبص لسراج: في اي؟
الدكتور: انا اسف اني هقولك كدا بس هو لازم يعمل العملية في اسرع وقت
عز بص لسراج ورجع بص للدكتور: والعملية دي بسيطة يعني
الدكتور اتنهد وهز راسه بنفي: مفيش حاجة بعيدة عن ربنا
عز: اعرف من كدا انها صعبة...
الدكتور هز راسه بإيجاب: انا اسف بس امل انها تنجح ضعيف المرض في حتة حية في الجسم
سراج ابتسم وهو بيتكلم في سره: هي دي نهايتك فعلآ.... الخمرة جابت اجلك
عز: العملية هتتعمل امتى؟
الدكتور:بكرا هنعمله التحاليل والفحوصات اللازمه وهنحدد معاد العمليه
عز هز راسه بإيجاب
خرج وسراج ساكت
عز:ساكت ليه؟
سراج:اعمل اي؟
عز:تعمل اي صح تعمل اي
سراج:مش هعمل حاجه
عز:طب يلا يخويا
سراج واقف:انا بتكلم بجد مش هعمل حاجه
عز استغرب:مش فاهمك
سراج:مش هعمل العمليه....مش هعمل عمليات انا
عز:اي الجنون دا
سراج ماشي:الجنون اني اعملها انا دلوقتي عايش اعمل عمليه نجاحها معجزة ليه اخاطر بحياه معايا اصلآ
عز بصله وهز راسه بنفي:لا انت لازم تعملها قبل مالوضع يسوء المرض دا لعنه
سراج:وبعد معملها اتعالج بالكيماوي وبردو لعشت لمت
عز:سراج
سراج:مش عايز اتعذب عايز اموت بهدوء ممكن
عز وقف قدامه ولكمه:انت اي الانانية اللي انت فيها دي سيبك مني وسيبك من العالم كله اتخيلت امك لو حصلك حاجه هتبقى عاملة ازاي هيبقى اي موقفها
سراج مشي واتجاهل عز اتصل بيحيى:يحيى تعالى على البيت واعمل حسابك هتبات معايا النهاردا
قفل وعز سحبه:انا بكلمك
سراج بيحاول يحافظ على بروده:صدقني فكرتي احسن
عز:فكرتك دي مفيش امل ولو 1% انك تنجى منها
سراج: بس على الأقل هكون عايش وقت اطول اكسب وقت.....
عز باصصله وركب: اركب
سراج قفل باب العربيه: روح انت انا هتمشاها
مشي ومقدرش يستحمل بقى يرجع دم غمض عينه بألم

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام حطت ايدها على كتف ايان وهو نايم على السرير وحاطت السمعات في ودنه فتح وشال السماعة:اي يا رورو
غرام:اطلب منك طلب بس محدش يعرف
ايان:اطلبي يا روحي عايزة اي
غرام:عايزة اكلم سراج
ايان:اي؟؟؟
غرام:مهو دا ابنه المفروض يعرف
ايان هز راسه بعدم تصديق:انتي اي مبتفكريش غرام دا واحد زباله ميستحقكيش
غرام:بس دا ابنه
ايان هز راسه بنفي:لا يا غرام اللي بتطلبيه دا هيخليكي تعاني سراج مش هيتقبل حاجة زي كدا انسي
غرام:دا رأيك
ايان هز راسه بإيجاب:اه يا غرام انسيه
غرام:حاضر...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج قاعد على السرير ويحيى قدامه بيلعب في شعره:يعني هتعمل العمليه؟
سراج:شايف اي
يحيى بصله واتنهد وهو لسة بيلعب بشعره:اعملها انا عندي امل كبير
سراج:وافرض دخلت اوضة العمليات ومطلعتش
يحيى:انا هطلعك
سراج:تطلعني اممم طيب بطل استفزاز وسيب شعرك بدل محزنك عليه
يحيى ضحك وهو بيحاول يطمنه رغم قلقه:لازم تعملها اي يا سيادة الرائد هتخاف
سراج:هعملها بس مش دلوقتي عندي شرط واحد بس
يحيى:اللي هو اي؟
سراج:هنعمل فرح فلورا الأول
يحيى:فرح فلورا؟
سراج:اه اتقدملها عريس وهما موافقين
يحيى ابتسم بحزن:مبروك ...
سراج بصله:يحيى...
يحيى:دي زي اختي لورا زي اختي ومتقلقش هتفضل اختي
سراج:انا هكلم بابا ودا هيبقى شرطي
يحيى هز راسه بإيجاب وسراج خرج ويحيى اتنهد وخرج وراه راح لعز ووقفوا في الڤرندا :انا موافق اعمل العمليه بس على شرط
عز:شرط؟؟شرط اي دا؟
سراج:شرط واحد بس فلورا تتجوز قبل مدخل العمليات احضر فرحها الأول
عز:جواز اي بالسرعه دي انت عبيط؟
سراج:دا شرطي ومش هتنازل عنه لورا تتجوز الأول عشان لو حصل حاجه تكون استقرت ومكونش اتسببت في ازمه ليها
عز:سراج دا مش منطقي
سراج:دا المنطقي الوحيد في الموضوع ودا شرطي
عز:هقولها ولو وافقت مش هرفض لكن لو رفضت انسى يا سراج
سراج هز راسه بإيجاب
عز طلع وخبط على فلورا واذنتله يدخل ابتسم:مساء الخير
فلورا:مساء النور يا بابا
عز:لورا انا كنت بفكر في حاجه كدا
فلورا:حاجة اي
عز:جوازك انا بفكر اعمله بسرعه
فلورا بإستغراب ومرح :مش فاهمه انت عايز تخلص مني ولا اي
عز حضانها:لا يا لورا طبعآ لا بس انا كنت عايز اطمن عليكي
فلورا:طيب اللي يناسبك انا معنديش مانع
عز:يبقى بكرا او بعدوا مثلآ
فلورا بصدمه:بكرا او بعدوا....بسرعة كدا؟
عز:حبيبتي وليه التأخير
فلورا:خايفة حاسة ان في حاجه غلط
عز:طبيعي عشان حياه جديدة يا لورا
لورا هزت راسها بإيجاب
عز:يعني موافقة
فلورا هزت راسها بإيجاب وابتسمت بتوتر
عز كلم چيمس اتفق معاه على الفرح وچيمس على قد مكان فرحان على قد مكان مستغرب
كرم:بكرا بالسرعة دي؟؟مش غريبة دي
چيمس:والله استغربت بس مش مشكله اهو كله في صالحنا
كرم:اممم صح يا ترى هو عايز يخلص منها بسرعة كدا ليه تلاقيها قرفاهم
چيمس بغضب بصله:كررررم نقي كلامك متنساش انها خلاص هتبقى مراتي
كرم:ايوا طبعآ انا اسف مكنتش اقصد...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا بتنيم وعد وجاسر واسر دخلوا ابتسمت وخدتهم في حضنها
جاسر باس وعد واسر ابتسم ونط جنبها بقى يبوسها وسونا ضحكت:طيب براحه هتكلوها
اسر:انا هاكل النونو وتبقى في بطني
سونا:يا لهوي تاكلها
اسر:منتي كلتيها قبل كدا وكانت في بطنك وبطنك كانت كبيرة
سونا ضحكت وحضنته:كلت مين بس ياض اي رأيك ارجع اكلك
جاسر ابتسم وهو مركز في ملامح وعد
سونا:اي يا عم جاسر مبرقلها كدا ليه هتاكلها انت كمان
جاسر:هي مش هيكون ليها اب
سونا بصتله بإنتباه:اي؟؟
جاسر:مش هيكون ليها اب خلاص كدا احنا بعدنا عنه
سونا:دا باباكوا واحنا مبعدناش احنا بس قاعدين عند عمو يومين وخلاص
جاسر هز راسه بنفي:لا انا مش غبي هو مش عايزنا مش كدا محدش عايزنا وعشان كدا انتي جبتينا هنا
سونا:مفيش الكلام دا....
جاسر:لا في انا فاهم
سونا:جاسر ملكش دعوة بأي كلام او اي حاجة بتحصل هنا
جاسر سكت وهو مكشر
سونا نامت وهي واخده وعد في حضنها وهما ناموا جنبها غمضت عينها وهي بتكلم نفسها:عقلك اللي بيتطور بسرعه كل مادا بيخوفني انت فهمت تقريبآ معظم الحاجات...انا مش عارفة اعمل اي بس دي حاجه مش حلوة دا هيأثر عليك واتمنى اكون غلطانه يا جاسر...يا رب ساعدني انا مليش غيرك تلت عيال انا مسؤلة عنهم مسؤوليه صعبه فقويني

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ايلين فاقت الصبح على چيمس قاعد بيفطر قربت قعدت جنبه
چيمس:مفيش مبروك
ايلين:على اي مبروك
چيمس:فرحي النهاردا
ايلين بصدمه:يعني اي؟
چيمس ضحك:مش قولتلك ساعة القدر يعمى البصر مش انا اللي حددته دا ابو العروسة القاتل عز المنشاوي برعاية ابنه سراج المنشاوي
ايلين هزت راسها بنفي:چيمس بلاش كفاية تغلط ارجوك...دا جواز مش لعبة ولو عرفوا انت ناوي على اي انت هتفتح على نفسك ابواب جهنم صدقني
چيمس:لو سمحتي يا ماما كفاية انتي هتيجي معايا انا مش هتراجع انا قررت وهنفذ.....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز خلى اوتار وسونا يجيبوا الفستان والميك اب ارتست والعمال اشتغلوا في الڤلة تبقي جاهزة للفرح
سراج كان تعبان وكان كل شوية يختفي يرجع وهو مجهد وعز مركز معاه
تالين: معرفش والله يا عز مستعجل على اي
اوتار بضيق: معرفش اخوكي دا هيجنني ليه السرعة دي
عز: قولتلك وهقولك يا اوتار هو كويس فليه نتأخر
تالين: ادي سنة تعارف كدا مش جواز خبط لزق
عز بص لسراج وسراج ابتسم وبعد وقف مع يحيى اللي بيلعب بشعره
سراج: يبني والله انت قص شعرك دا وارتاح بدل مهو روشك كدا
يحيى ضحك: يا عم انت شاغل نفسك بيه ليه
سراج: معرفش والله من كتر اهتمامك بيه بقيت اغيير منه
يحيى: طيب يا سيدي ادينه سيبته
چيمس دخل وفلورا نزلت مع عز كانت متوترة وفكرة ان الناس كلها بتتفرج عليها موتراها اكتر
حسام دخل البيت وسونا شافته خدت جاسر واسر بهدوء وطلعت عند وعد
اسر كشر: عايزين نحضر الحفلة
جاسر: ليه طلعنا يا ماما
سونا: حسام تحت وحاليآ مش عيزاه يشوفنا
جاسر هز راسه بإيجاب: طيب
قعد جنب وعد وباسها
سونا: جاسر مش عيزاك تصحيها
عز: نورت
حسام: مجتش عشانك جيت عشان اوتار وسراج عشان تبقى فاهم بس ولو مبطلتش استفزاز انا هقول لمراتك على تفكيرك العقيم
عز: تؤتؤ انت زعلت انت هتسيبها يبقى اي المشكلة
حسام بغضب: ععز خلصت مش عايز كلمه وهي دلوقتي مراتي وعلى ذمتي عشان تبقى عارف بس
چيمس مسك ايد فلورا حس انها ارتجفت: مالك يا لورا
فلورا بتبعد ايدها: مفيش...
چيمس: الا قوليلي يا لورتي انتي بباكي ليه كتب كتبنا وعمل الفرح بسرعة كدا
فلورا: حس ان التأخير ممنوش فايدة
چيمس: اممم طيب
الزفة خلصت وچيمس مسك ايد فلورا وهيخرج عز مسك ايده: على فين؟
الكل استغرب
چيمس: على بيتي
عز: بيتك؟ لا انتو هتقعدوا هنا
سراج بص لعز وفهم ان صعب عليه يفارق فلورا
چيمس بص لأيلين بتحذير
ايلين: عز دا يوم فرحهم خليهم يروحوا فندق حتى يغيروا جو
چيمس ابتسم: ومتخفش هرجعهالك تاني وبعدين يا عمي عيبه ف حقي اني اقعد هنا انا قد المسؤولية متقلقش
عز باصص لفلورا اللي ساكنه وهز راسه بإيجاب: طيب يا چيمس خلي بالك منها ويومين وتجيبها هنا مفيش شهر عسل دي عشان مجيش اخدها منك انا ووقتها مش هرجعهالك
چيمس هز راسه بإيجاب وخرج مع ايلين وهو ماسك فلورا
ايلين بصتله
چيمس: اتكلي انتي على البيت ومتخافيش عليا
ايلين بحزن: انا خايفة عليها من قذر زيك
چيمس راح على العربيه وساق وهو بيكلم كرم: هتقابلني هناك ها اه عند المينا طيب سلام
فلورا: مينا ايه؟
چيمس كلم السواق:هتودينا********
فلورا: چيمس انا مش فاهمه حاجه مش هنروح فندق هنعمل اي هناك؟
چيمس ابتسم: هنسافر يا روحي
فلورا: نسافر؟ نسافر فين انت مقولتش كدا لبابا
چيمس: دي مفجأة ليكي انتي ليه بابا يعرف
فلورا هزت راسها بنفي: لا يا چيمس رجعني هناك
چيمس: انتي مكنتيش خايفة بالشكل دا في اي
فلورا: كان لازم اقول لبابا على انك نفس الشخص اللي كان بيسألني عنه كان لازم اقوله
چيمس صرخ فيها: فلورا اسكتي
فلورا بتحاول تفتح الباب وهو بعد ايدها وضرب دماغها بالكرسي بعنف فقدت الوعي وهو اتنهد وحضانها:بس بقى اهدي ايوا كدا خليكي ساكته انتي هتيجي معايا برا اتمتع بيكي وهو هنا مش عارف بنتو فين

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ايلين كان قدام الڤلة بتاعت عز والدموع في عينها:لو سكت هيبقى حرام عليا...بجد لا مش هينفع اسكت
دخلت وكان عز واوتار وسراج وحور ويحيى وسيف ومالك بس اللي موجودين
عز وقف: مدام ايلين؟
ايلين: انا محتاجة اتكلم معاك.... ضروري....
عز بصلها واوتار بصتله بإستغراب : طيب اتفضلي في المكتب
اوتار راحت معاه وايلين قعدت وعز قلق: في اي؟؟ اي المشكلة
ايلين: اوعدني انك مش هتأذيه اوعدني انك مش هتأذي ابني
عز: ءأذي ابنك.؟؟ هو في اي بالظبط؟
ايلين اتنهدت: انا ايلين مرات تامر السويسي
عز بيفكر وفجأة هز راسه بإيجاب : انتي مرات تامر السويسي بس مراته كان اسمها هدى
ايلين: انا اسمي الحقيقي ايلين مش هدى
عز بصلها : طيب اي المشكلة
ايلين استغربت: هو كان تاجر مخدرات وانت اللي قتلته انت وابنك مش كدا؟
عز بصلها بصدمه: اي؟؟ جوز حضرتك ساعدنا اننا نمسك اكبر شحنه مخدرات وسلاح كانت هتدخل البلد وانا فاكر كويس انه اتقتل بس بإيد حد من اللي كانوا معاه
ايلين وقفت بصدمه: اي انت بتقول اي انت؟.
عز: انتي ازاي مكنتيش تعرفي هو كان هيقولك وقالي انه بيحبك ومكنش هيخبي عنك بس اي اللي حصل؟.
ايلين دموعها نزلت: انت تقصد اي اني انا السبب انه يموت بعيد عني انا اللي مرضيتش اسمعه ولا اقابله انا اللي بقنع چيمس ان ابوه قاتل وتاجر مخدرات
عز بشفقه: مدام ايلين ممكن تهدي بس ازاي وبطاقة چيمس مكنش مكتوب فيها انه مش ابن تامر
ايلين بصتله بدموع: عشان انا اللي عملت كدا انا اللي غيرت اسمه عز.... هو فاكر انك انت اللي قتلت ابوه كرم قاله ان انتوا اللي ضربتوه وانه كان مضطر هو حاول يأذي فلورا بس مقدرش وقرر يتقدملها عز انا مش عارفة ابني ممكن يوصل بيه التفكير لأيه بس هو طيب هو جواه عكس مبيبين
عز اتصدم: انتي تقصدي اي تقصدي انه اتعرض لفلورا قبل كدا
افتكر كلام فلورا ولما كانت بتحكيله على كرم ومكنتش عايزة تقوله على چيمس اتصدم واتنرفز: انتي تقصدي اي تقصدي اي انتي؟؟ يعني هو عايز ينتقم مني وف مين في فلورا في البنت اللي يدوبك حست انه مبيشفقش عليها
اوتار دموعها نزلت بصدمه: يعني هو اتجوز بنتي عشان ينتقم
عز بغضب: هو فين دلوقتي انطقي هو خد بنتي فين
ايلين عيطت: صدقني معرفش يا عز والله معرف
عز خرج وشاور لسيف ولمالك يجو وسراج هيقوم بصله وهز راسه بنفي: خليك انت يحيى خليك معاه
عز حكالهم اللي حصل
مالك بصلهم كأنه افتكر حاجة: عز هو كان بيقول انه عنده اخ مهيصدق يورثه وانه سكري وبيصرف كل فلوسه على الخمرة وكان بيحقد عليه
سيف: اه وعنده ولدين تقريبآ كرم و عمر
عز غمض عينه بغضب: كرم....يبقى هو اللي لعبها هو اللي اقنع چيمس اني انا وسراج اللي قتلنا ابوه
اتصل بچيمس وخلاص هو هيركب السفينه ابتسم ورد: الو يا حمايا
عز: انت فين انطق
چيمس: انا فين امممم انا في مكان مستحيل يخطر على بالك
عز: چيمس انت فاهم كل حاجه غلط انا مقتلتش ابوك متتهورش ورجع بنتي
چيمس ضحك: هي لحقت قالتلك
عز: چيمس انت هتندم رجع فلورا
چيمس: سلام بقى
قفل وركب السفينه وهو وفلورا في اوضه وكرم في اوضه
فلورا ابتدت تفوق وهي بتتألم
چيمس لمس وشها بحنان
فلورا ارتجفت وبتبعد وشها والدموع في عينها: چيمس..
چيمس حضانها وهو بيهمس: انا هنا چيمس هنا
فلورا بتبعده: انت عايز اي انت واخدني فين
چيمس بصلها وحاوطها: اهدي بس كدا يا روحي اهدي
فلورا بتزأه وصرخت فيه: ابعد عني متقربش
چيمس بعد: طيب اهدي اهدي
فلورا: احنا فين انت واخدني على فين
چيمس: احنا على سفينه هتودينا بعيييد
فلورا: بابا انا عايزة اكلم بابا
چيمس هز راسه بنفي: للأسف يا روحي مش هينفع وبعدين احنا عرسان جداد واول ليلة لينا مميزة على البحر
مسك ايدها وهي بعدتها وبتبعد بقت تخبط في التربيزه ومش عارفة تتحرك بالفستان سحبها من وسطها وقعها على السرير وهي عيطت وخبت وشها بصلها ومقدرش يقرب منها قعدتها ومسح دموعها: متخافيش بس اهدي
فلورا: ابعد عني ووديني لبابا يا چيمس بالله عليك انت بتعمل كدا ليه؟
چيمس اتعصب: ابوكي قتل ابويا ابوكي دمره ودمرني ابوكي واخوكي قتلوه
فلورا هزت راسها بنفي بدموع: دا كذب انت كذاب بابا وسراج غير اي حد بابا عمره مقتل حد بريئ هو عمره مقتل حد
چيمس مسك رقبتها بغضب: مش وحش لا وحش وسفاح وميستحقوش انهم يعيشوا مرتاحين
فلورا بتبعد ايده: انت ليه اتجوزتني وعايز مني اي
چيمس: هو ضعيف وانتي نقطه ضعفه هأذيه وانتي معايا مش هيقدر يأذيني هنقضي يومين عسل واهدده واخليه يعلن نهايته بإيده هخلص عليه وهو مستسلم
فلورا: انت ازاي بالحقارة دي وازاي انا مكنتش عارفة كدا
چيمس بيقربلها: انتي حبتيني وانا حبيتك واتجوزنا اهو
فلورا بتبعد عن صوته لحد مبقت سامعه صوت انفاسه ضربته بالألم وبتبعده وهو اتصدم وسحب شعرها: بت انتي الزمي حدودك مش عامية وكمان ايدك طويلة
فلورا عيطت وهو سابها وخرج
كرم: الله اي يا عريس اللي طلعك وبسرعة كدا
چيمس بصله بغضب: ملكش دعوة
كرم: طب اي طمني
چيمس بصله: سبق وقولت مراتي ملكش دعوة بيها ووجودك مكنش ليه لازمه
كرم: انا مش فاهمك والله بتفكر ف اي حاسك مش مجمع كدا وبعدين انت بتسايسها فكرك انها هتستسلم؟؟ دي لو كانت مراتي بس نعمل اي نصيب...
چيمس: كرم لأخر مرة بحذرك ملكش دعوة بيها
كرم ابتسم: حاضر يا چيمس
چيمس دخلها لقاها قلعت العقد والطرحة بتاعه الفرح قرب قعد جنيها وهي ارتجفت خد الشنطه وطلع بچامه حطها في ايدها وهي بتبعد: اي دا
چيمس: بچامه قطعتين غيري هدومك محدش هيجي هنا اتطمني
فلورا هزت راسها بنفي: لا...
چيمس: لا اي
فلورا: وانا اي اللي يضمنلي ان محدش يجي او انك تكون حاطت كاميرات مش كرم دا انت جيبته معاك
چيمس بصدمه: اي اللي بتقوليه دا انتي مراتي اينكان اللي بيحصل انتي مراتي وانا مش هقبل اي حد يجيب اسمك بس على لسانه انتي هتبقي هنا ولو حبيتي تطلعي هتلبسي فستان اهي البچامه انا خارج
خرج وقفل الباب واتنهد بغضب: انا ولا عارف اتعامل معاها ولا عارف اعمل اي بس الأكيد ان عز دلوقتي في بداية انهياره....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز:يعني هيكون فين بس
مالك قفل مع اللي بيكلمه في التليفون ووقف قدام عز:اخر الأخبار العربية اللي كان راكبها راحت في اتجاه المينا
عز ركب بسرعه وسيف ومالك معاه وراح على هناك سأل اللي موجودين قالوله ان السفينه مشيت من تلت ساعة كان هيتجنن راح على البيت وقرر انه هيسافر وراهم
ايلين:عز صدقني هو حبها مش هيأذيها بس هو لازم يعرف الحقيقه...
عز صرخ:حبها او محبهاش هو اتجوزها عشان ينتقم وبس وانا انا مش هرحمه...مش هرحمه لو حصلها حاجة
طلع وسمع خبط في اوضه سراج وصوت يحيى دخل شاف سراج واقع ويحيى بيقومه بقلق:سراااج فوق بقى سراااج
سراج شفايفه غرقانه بالدم وفقد الوعي عز جري عليه:يحيى اي اللي حصل
يحيى الدموع ف عينه:كنا بنضحك كنا بنهزر وفجأة بقى يتألم وبقى يرجع دم وبعدين وقع ومبيفوقش كان بيتألم
سراج فتح عينه بصعوبه
عز حاوط وشه:حبيبي مالك حاسس بإيه
سراج ابتسم:كويس...عايز انام...يحيى...
يحيى:نعم انا هنا انا جنبك
سراج بص لعز:سامحني....
عز باصصله
سراج رجع دم ويحيى ماسكه وسراج اتنهد وابتدى يغيب عن الوعي:انا بموت..انا...بموت
كلامته كانت بتطعن فيهم وبيحاولوا يتماسكوا
عز شاله ويحيى ساعده ونزلوا بيه
اوتار صرخت:اي دا عز هو ماله
سونا:عز في اي
ايلين وقفت
عز:تعبان هنقله على المستشفى
اوتار جريت وراهم
عز:اوتار ادخلي
اوتار ركبت جنب سراج بدموع وهي وخداه في حضنها:لا يا عز..انا مش هسيبه مالك يا حبيبي سرااج حبيبي فيك ايه
يحيى ركب جنب عز وراح معاهم
سيف شاور لمالك يركب وراح وراهم
سراج اتعمله الفحوصات اللازمه ومستنوش اتنقل بسرعة على العمليات.....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا لبست البچامه على حسب معرفت وچيمس دخل ابتسم وعدلها ياقه البچامه وهي بتبعد سحبها في حضنه وهو بيدفن راسه في رقبتها وهي عيطت بصلها:في اي انا لسة جيت جنبك؟
فلورا بتبعد وشه:مش عيزاك تيجي جنبي مش عايزاك وديني عند بابا
چيمس:فلورا ممكن تهدي
فلورا زأته:ابعد عني وبس...
چيمس شالها وهي بتضربه بدموع:سيبني چيمس
چيمس:فلورا متصعبيش الأمور
فلورا:مش طيقاك
چيمس نيمها وقربلها وهي خبت وشها بدموع اتضايق ونام جنبها:نامي يا فلورا مفيش داعي تخافي..مش هقربلك...
فلورا قعدت وهي بتمد ايدها جنبها
چيمس:اي يا فلورا عايزة اي؟
فلورا:غطا...
چيمس جاب غطا وغطاها وهي دفنت وشها في دراعها ونامت بدموع وهو سامع صوت شهقاتها اللي بتخليه يتشتت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام بترجع وهي تعبانه وبتعيط وايان معاها:غرام اهدي حبيبتي حاسة بأيه
غرام عيطت اكتر:مش عارفة انا خايفة انا خايفه يا ايان
ايان:من اي يا روحي اهدي في اي مفيش حاجة تخوف
غرام عيطت اكتر
عمران وعشق قربوا منهم وهما تحت وعمران اتكلم:في اي يا ايان مالها
ايان:مش عارف يا بابا قالت انها خايفه وبعدين عماله تعيط
عشق حضنتها:اهدي طيب اهدي في اي مالك
غرام منهارة في العياط
عمران اتنرفز:غراااام في ايه ايان اكيد قالتلك حاجه قابليها
ايان بصلها بتردد
عمران:لو عارف حاجه يا ريت تتكلم يا ريت
ايان:قالت انها عايزة تكلم سراج وانا مرضيتش واقنعتها ان لا مش هتتكلم وهي اتقبلت بس بقت مرتبكه وبعدين رجعت وطلعت قعدت تعيط كدا انا مش فاهم ولا عارف اي اللي حصلها وليه منهارة كدا
عمران حضانها:اهدي يا غرام اهدي عايزة تكلميه؟؟ليه هتكلميه؟
غرام بتعيط وعشق بتهديها:غرام حبيبتي اهدي دا غلط عليكي وعلى البيبي
غرام بصتله وهي بتعيط وحست انها بتدوخ وخلاص مش قادرة تقف وقعت بين ايديها وعمران شالها وبسرعه حطها على الكنبه بيفوقوها ايان اتردد كتير بس حسم امره وقرر انه يتكلم مع عز....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ساعة والتانية عدوا واوتار وعز ويحيى ومعاهم سيف ومالك منتظرين الدقايق بتعدي سنين عليهم اوتار بتقرأ في قرءان وصوت عياطها مسموع وعز واخدها في حضنه بيهديها بيلهي نفسه بيها حس انه بيتدمر بس لسه في امل لسه هو عنده امل ابنه قوي وهيقوم بالسلامه ...
الممرضه بسرعه خرجت وجريت من قدامهم زاد توترهم اكتر وهي راجعه يحيى مسكها:في اي ايه اللي بيحصل جوا سراج هو كويس
الممرضة:المريض حالته صعبه قلبه ضعف ووقف للحظات لو سمحت خليني ادخل بأكياس الدم
سابها واوتار عيطت اكتر:ابني..عز انا تعبت كتير انا مش هستحمل يسيبني انا مش هستحمل يحصله حاجة انا ممكن اموت فيها...
عز بيهديها :اوتار انتي مؤمنة وربنا كريم ربنا هينجيه متخافيش يا اوتار اهدي ربنا كريم...يا رب يا كريم....يا رب نجيهم يا رب
عز كان بيدعي وفلورا وسراج قدام عينه كان بيدعي تكون كويسه كلام ايلين ريحه شويه ان چيمس بيحبها وافتكر كلام فلورا لما قالتله انه انقذها من كرم بقى يدعي بقلبه
تليفونه عمال يرن برقم غريب رد:الو
ايان:عمي عز...
عز:ايوا ايان؟
ايان:اه انا ايان
عز:في حاجة طمني عليكوا
ايان:احنا كويسين المهم انا مش عايز حد يعرف اني بكلمك...سراج قدامك؟
عز غمض عينه والدموع في عينه:لا....سراج في اوضة العمليات
ايان بصدمه:اي؟؟
عز:سراج عنده كانسر...
ايان:ودا من امتى...
عز كان الكلام صعب علي اتنهد:من قريب المهم اننا مستنينه يخرج انا مش قادر اتكلم نتكلم بعدين يا ايان...
بيحاول يصبر لحد مالدكتور خرج والكل اتجمع حواليه:اي يا دكتور هو عامل اي؟؟
الدكتور:احنا عملنا العمليه هنراقبه في ال 48 ساعة دول لو عدو على خير بإذن الله دي نتيجة كويسة وهنبدأ العلاج بالكيماوي
يحيى بيدعي من قلبه :يا رب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عمران فوق غرام وواخدها في حضنه:خلاص اهدي بس خلاص يا روحي خلاص
ايان:بابا
عمران بصله وقام راحله وعشق جنب غرام
ايان:انا كلمت عمو عز...
عمران اتعصب:وتكلمه ليه هي مش محتجاه ولا احنا محتاجينه
ايان :بس هو محتاجلنا
عمران بصله بإستغراب
ايان:سراج كان في اوضة العمليات...
عمران:ايه؟ليه؟
ايان:عمي عز قال انه عنده كانسر
عمران اتصدم:ازاي يعني اي وبعدين من امتى
ايان:انا سالته من امتى قالي من قريب صوته كان ضعيف ومكنش قادر يتكلم انا حسيتها في صوته وهو قفل...
عمران حس انه مصدوم هز راسه بنفي:لا بإذن الله مش هيحصل حاجة انا لازم اسافر...حالآ
ايان:طب واحنا
عمران:غرام تعبانه انت هتبقى معاهم انت هتسد مكاني انا لازم اسافر اخويا محتاجني...
عشق قربت:في حاجة ولا اي يا عمران
عمران حكالها اللي حصل وهي اتصدمت:عشان كدا غرام كانت منهارة؟
عمران:وغرام اي هيعرفها؟؟
عشق:مش شرط تكون عرفت ممكن تكون حست
عمران بصلها:خلي بالك منها هي مش لازم تعرف حاجة فاهمه يا عشق
عشق هزت راسها بإيجاب
عمران مشي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سليم دخل المستفى وجري على فوق شاف عز اتنهد وقرب خده في حضنه
عز حضنه:قلقتك انا عارف بس محتاجك جنبي....ومحتاج عمران بس هو مشي....
سليم اتنهد باس راسه وهو بيطبطب عليه:هو هيبقى كويس بإذن الله هيبقى كويس وهيقوم بالسلامه بشقاوته وجنانه
عز دموعه نزلت:هو دمر نفسه هو دمر نفسه بالشرب اللي كان بيشربه مكنش بيسمع مني كان واخدني عدو ليه مش ابوه
اوتار كانت بتعيط على بعد منهم
سيف قرب بيطبطب على عز
عز سمح لنفسه ينهار في حضن سليم وصوت عياطه بقى مسموع لأول مرة في حياته يبقى بالشكل دا لأول مرة في حياتهم يشوفوه في الحاله دي سليم دموعه نزلت وبيحاول يهديه:اهدى هو هيبقى كويس اهدى هو هيقوم بالسلامه وتقدر تعمل فيه اللي تعمله بقى مش هيشرب تاني صدقني هيرجع واحد جديد وواحد نضيف صدقني هيرجع
عز كان بيبكي بألم وسليم بيحاول يهديه وسيف ومالك معاه
يحيى سمح لنفسه ينفرد بعيد عنهم استقر ورا ازاز اوضه سراج شايفه نايم ساكن لأول مرة في حياته افتكر هزارهم ولعبهم سوا وتحدياتهم افتكر قد اي سراج كان صديق مميز دايمآ واقف جنبه عمره متخلى عنه من يوم موعي على الدنيا ولحد اللحظه دي همس:انت كنت معايا من البداية فأرجوك ارجوك متسمحش ان دي تكون النهاية...اوعى تستسلم يا صاحبي انت قوي انت قوي مش ضعيف يا سراج اوعى تستسلم
كان بيتهيقله انه سامعه انه باصصله وبيبتسم كان بيتخيل انه بيقوله انا قوي انا هتحمل ومش هستحمل بس فاق من شروده وتخيلاته على واقف الجهاز اللي جنت سراج بيصفر بصوت غريب الجهاز المتصل بالقلب اتوسطه خط مستقيم خلى الكل في حالة هلع ويحيى ثابت متجمد الدكاترة كانت قدام اوضته وكلمات كتيرة متلغبطة في ذهن يحيى بقى حاسس انه تايهه بس كلمه واحدة اللي بيجمعها:لازم تنعشوه....

#استودعكم_الله

اسئلة الحلقة:-
چيمس هيتصرف ازاي مع فلورا وهي ممكن تعمل اي وممكن يعرف كرم على حقيقته؟!حسام وسونا هيتقابلوا ويا ترى ممكن ايه اللي يحصل؟!سراج كدا خلاص دوره خلص في روايتنا ولا مكتوبله عمر جديد؟!وتفتكروا غرام هتعرف؟!


موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة العاشرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الحادية عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات