رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثالثة عشر 13 | روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثالثة عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 13 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الثالث عشر

الحلقة13
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

سراج فتح عينه الصبح على خبط الباب وشاف غرام نايمه في حضنه ابتسم وغطاها: ادخل
الدكتورة دخلت واستغربت: اي دا هي نايمه معاك؟.
سراج هز راسه بإيجاب
الدكتورة: بس دا شيئ مش مسموح اولآ انت مريض ثانيآ دا مينفعش
سراج: اولآ انا مشتكتش ثانيآ دي مراتي
الدكتورة: طيب ممكن حضرتك تصحيها عشان تتفضل
سراج: تتفضل فين متتكلمي عدل
الدكتورة بغضب: دا شيئ مش مسموح بيه حضرتك في مستشفى مش فندق
سراج: انا الرائد سراج عز الدين المنشاوي والمستشفى دي انا ابويا وجدي بيدفعولها تبرعات لو اتمنعت انا مش لازم اوضح اي اللي ممكن يحصل فمتنسيش نفسك واعرفي انتي بتتكلمي مع مين
غرام صحيت بضجر: اي في اي
بصت للدكتورة اللي الغضب باين عليها: في اي؟.
الدكتورة خرجت بغضب: بني ادمين معاقيين..
غرام: مالها يا سراج
سراج حضانها: مفيش اي حاجة
كان بيحضنها وكل ميحس انه ممكن يبعد عنها لأي سبب يزيد ويضغط عليها وهي مبقتش متحمله: اااه يا سراج براحه انت بتوجعني
سراج بصلها وهز راسه بإيجاب: اسف.. مش متخيل اني ممكن ابعد عنك انا عايز اشبع منك
غرام: انا معاك دايمآ وكل العمر
سراج: واثقة؟؟
غرام هزت راسها بإيجاب: واثقة انا معاك دايمآ وطول العمر
سراج ابتسم وباس ايدها: طب اقتنع ازاي انا
غرام: امم تقتنع ازاي ايوا عرفت اقتنع بالبيبي
سراج ضحك: ازاي بقى
غرام: يعني البيبي دا ابنك وابني او بنتك وبنتي ولازم نبقى سوا عشان هو بتاعنا صح
سراج ابتسم : صح هو بتاعنا احنا الأتنين
غرام ابتسمت وباسته وهو ابتسم وخدها في حضنه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

چيمس دخل الاوضة عند فلورا بتوقيت كندا شافها نايمه قرب باس خدها اتنطرت وهو مسكها: استني انا اسف مكنش قصدي اخضك كنتي نايمه
فلورا بتتنفس بسرعة وقلق: اه... كنت نايمه
چيمس مسكها: طيب عاملة اي
فلورا بتبعد ايده: انا كويسة انا كويسة
چيمس بيقرب منها وهي بتبعده: انت عايز اي ابعد عني سيبني
چيمس: انتي مزهقتيش عايز اي عايز مراتي اللي بحبها واللي مهووس بيها
فلورا عيطت: سيبني بلاش تعمل كدا بالله عليك سيبني
چيمس ماسكها وعايز ينيمها على السرير: فلوووورااا كفااية بقى بطلي مقاومه
فلورا عيطت وخربشت وشه بعد بألم: اااه انتي اتجننتي ااه انتي اكيد اتجننتي
فلورا وقفت وبتبعد: ابعد عني مش هتقربلي حرام عليك كفاية بلاش تدمر حياتي
چيمس: ادمر حياتك انك تبقى معايا كدا ابقى بدمر حياتك لما تبقى مع جوزك اللي بيحبك كدا ابقى بدمر حياتك يا فلورا
فلورا بدموع: دا انتقام انت لا جوزي ولا انا عايزة اتكلم معاك او اقرب منك
چيمس:فلورا انتي كدا بتغلطي
فلورا:انا مش غلطانة انا بقول الحقيقة انت لا جوزي ولا انا عايزة اقرب منك يا چيمس وهفضل اقولك وديني لبابا ومش هسمح انك تتجاوز حدودك معايا
فلورا حست بدوخة وضباب ابيض قدامها مش عارفة اي اللي بيحصلها وچيمس لاحظ ملامحها قرب:انتي تعبانة ولازم ترتاحي تعالي
فلورا بعدت:لو راحتي معاك انا مستغنية يا چيمس
چيمس قرب مسكها وقعدها:اهدي مش هغصبك على حاجه
فلورا:انا عايزة اشرب
چيمس جبلها ميه ومدهالها:اشربي اهي
فلورا شربت وفردت جسمها بتعب
چيمس قعد جنبها فقعدت نفخ:نعم عايزة اي تاني مقعدش
فلورا:اه متقعدش جنبي...اخرج برا انا عايزة ابقى في اوضة لوحدي
چيمس:انتي بتزوديها اووي يا فلورا
فلورا:انا سبق وقولتلك مش طيقاك وعيزاك توديني عند بابا لو عندك كرامه وديني عند بابا...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز بيشرب سجاير وهو واقف عند الشباك في اوضة نومه
اوتار فتحت عينها واستغربت لما شمت ريحة سجاير قامت:عز انت بتعمل اي؟
عز رمى السجارة من الشباك وبصلها وباين عليه الأرهاق:ولا حاجة
اوتار:انت بتشرب سجاير؟
عز بصلها وكأنه بيحاول يسيطر على غضبه:اه بشرب انتي عايزة اي؟
اوتار بصتله وسكتت
عز خرج هدوم من الدولاب وبيغير هدومه
اوتار:رايح فين
عز:هكون رايح فين عند سراج
اوتار:طيب استنى لما اغير
عز:لا مش هستنى
اوتار بصتله:هو في اي يا عز مالك
عز:هو انتي مش حاسة ولا فاهمه مالي؟؟
اوتار بصاله
عز:مفيش خروج ليكي النهاردا انتي حامل وارتاحي وكمان حور هتبقى معاكي
اوتار:طيب بس اتكلم معايا قولي مالك
عز بغضب بصلها وصوته كان شبيه بالصراخ:مااالي يا اوتار هو انتي مش عارفة مالي انا اب قاعد عارف ان بنته بتعاني مع واحد اقل ما يقال عنه انه مريض عقلي
اوتار:عز اهدى مامته قالته انه بيحبها
عز صرخ فيها:بقولك غبي بيحبها وبيكرهني وهي كانت بتعيط كانت محتجاني جنبها
اوتار قربت حضنته وهي قلقانه:اهدى هي بإذن الله كويسة هي هتبقى كويسة...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج واقف بقلق ورا الحمام اللي ف اوضته في المستشفى : غرام... هدخل
غرام بترجع في الحمام وهو دخل مسك دماغها: اي يا غرام من اي دا انتي تعبانة
غرام غسلت وشها وعيطت
سراج: مالك يا روحي بس فيكي اي
غرام بدموع: انا كويسة هو البيبي بيخليني ارجع مش تعبانه هو اللي بيخليني ارجع
سراج حضانها: طيب معلش طيب اهدي يا روحي اهدي بس خلاص خلاص
غرام هديت ومسحت دموعها
سراج خرجها: تعالي يلا ارتاحي
الباب خبط وايان دخل
غرام ابتسمت: اياني
ايان قرب باس خدها: اي يا جميل اي اخبارك
غرام: تعبانة ورجعت كتير
ايان بص لسراج: مش المفروض تبقى هنا هي لازم تبقى مرتاحة في بيتها
سراج هز راسه بإيجاب: انا فاهم وكنت لسة بقولها اني هكلم بابا او حد يجي يروحها
غرام: بس اما قولتلك لا يا سراج مش هروح انا هفضل معاك وهفضل جنبك
سراج:يا روحي افهمي لازم تروحي عشان متتعبيش وابقي تعاليلي هتلاقيني
غرام بصتله وهزت راسها بإيجاب:هاجي الاقيك
سراج هز راسه بإيجاب:اه يا نور عيني
غرام ابتسمت وهزت راسها بإيجاب وراحت مع ايان وسراج نام على السرير بتعب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ادم في الجامعة شاف شروق صفر:اي القمر دا
شروق ماشية بثقة
حور ابتسمت بسخرية:رمرام
ادم سمعها والتفت:انتي صباح القمر يا قمر
حور بصتله بتهكم وهتمشي سحبها وهي زعقت:ادم بطل تصرفات العيال دي
حست بأيد بتسحبها بصت شافت ادهم بعد ايده عنها ورفع ايده:اسف....روحي الى محضراتك
طلعت على محاضراتها
ادم بصله بغضب:انت بقيت لازقلي كدا لي متشوف حالك بدل مهندمك يا ادهم
ادهم:ابعد عنها ولأخر مرة بحذرك
ادم:يبني انت اعمى ولا اي هي ولا شيفاك ولا معبراك انت بتحبها مع نفسك اصلآ
ادهم:ملكش دعوة بيها يا ادم
ادم:اي رأيك انها هتستسلملي
ادهم:اي الجنون دا دي بنت خالك بطل التخلف دا الشغل دا حرام وعيب تعمله مع الغريب فما بالك مع قريبتك بقى
ادم:خليك في نفسك اقولك انا هخرسك خالص
ادهم مسكه:مش عايز اقول لبابا ولحد الأن انا محترم انك اخويا الكبير
ادم:بجد اممم طيب يا شاطر ابعد كدا
بعده وراح لحور سحبها:بقولك اي تعالي معايا
حور:ادم انت مش شايف انك بقيت تلم اووي
ادم:تلم لي يا روحي انا عملت اي
حور:متخلنيش اطلبلك حرس الجامعة
ادم:اطلبيه يبقى حد يقرب بس
شروق زاته:في اي يا كابتن انت مالك بيها
ادم بصلها من فوق لتحت:القمر بجلاله قدره بيتكلم معايا
شروق بصتله بنفاذ صبر:اه تخيل بقى اني اتنازل واجي اتكلم مع واحد زيك بطل تضايقها
ادم:واحد زيي؟؟انتي مش عارفة انتي بتتكلمي مع مين
شروق ابتسمت بسخرية وبصت لحور:يلا؟
حور هزت راسها بإيجاب
شروق بصت لأدم ولبست النضارة ومشيت ابتسمت وحور جنبها
شروق:انا عارفة انه قريبك
حور:اومال لي اتدخلتي؟؟
شروق:مش كان لازم اتدخل؟؟
حور هزت راسها بإيجاب
شروق باصة قدامها وابتسمت:بيبص علينا
حور بصت لشروق بإستغراب
شروق:مالك؟
حور:مفيش بس مستغربة شوية
شروق:انا عارفة انك كنتي بتحبيه كان باين جدآ بس كل دا اتغير اعرف السبب؟
حور:بيتهيقلي انك مهتميه زيادة
شروق هزت راسها بإيجاب:مهتميه بس مش زيادة
حور:وبيتهيقلي مهتميه بيه هو
شروق ابتسمت وبصتلها بثقة وقفت:لو الكلام دا هيبقى بيني وبينك فأنا هجاوبك على كلامك بأه
مشيت وحور اتنهدت:معرفش البنات معجبة بيك على اي انا حاسة اني كنت غبية لما كنت بحبك اصلآ

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج مغمض عينه بألم وبيشد على قبضة ايده
يحيى مسك ايده وعينه بتعلقه بيه:انت هتبقى كويس
سراج ابتسم والألم باين على ملامحه:هبقى كويس....الألم مميت هو فعلآ مرض مميت ربنا ميوريك اللي انا حاسس بيه يا يحيى(ربنا ميوريه لحد يا رب حفظنا الله وحفظ احبتنا)
يحيى باس ايده وسراج ابتسم وباصص لراسه
سراج:موحشكش لعبك فيه دا
يحيى ابتسم:اللي وحشني شوفتك في الشغل وانت مجننا كلنا
سراج ابتسم:تعرف انك اجدع واحسن صاحب في العالم
يحيى ابتسم:متخيرش عنك يا سراج
سراج:اللي انت عملته دا كان بالنسبة ليا حاجة كبيرة مش هتتخيل انا اتصدمت بس حسيت شعور من الموقف دا عمري محسيته ولا هحسه يا يحيى
يحيى:انت مكبرها دي اقل حاجة وبعدين يا صاحبي انت عارف اني بحب اقلدك في كل حاجه حتى في حلقتك
سراج ابتسم:الموقف البسيط دا مكنتش هتعرف تخليني احس باللي حسيته دا لو كنت عملت اي وانا عارف شعرك دا بالنسبة ليك اي
يحيى ابتسم:انت متعرفش انت بالنسبة ليا اي ولا شعور العالم يكفيني
سراج ضحك معاه وهو بيحاول يتناسى المه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام قاعدة بحزن
عمران:مالك
غرام:عايزة اروح لسراج
عمران قعد قدامها:انا مش هسمح انك ترجعي معاه تاني يا غرام انتي معاه بس عشان تعبان ولو خف انا هخلي يطلقك عند مأذون
غرام اتصدمت وبصتله وبصت لأيان:هو اتغير وانا معاه
عمران:اتغير متغيرش والله بقى دا لنفسه
غرام: وابننا
عمران: هيبقى ابنك انتي هيتربى في وسطنا اللي زي سراج دا مفيش امل فيه
غرام هزت راسها بنفي: لا يا بابا انت غلطان...
عمران: معنديش استعداد اكمل اي كلام معاكي يا غرام بس انا قولت اللي عندي ومتفق مع عز ومسافة ميخف سراج من اللي فيه دا كل حاجة بينكوا هتنتهي
غرام بصت لعمران ولأيان وعشق
عمران:اي مش عاجبك الكلام؟
غرام:لا....هو ابنه هو ليه الحق كمان هو بيحبني....
عمران:بيحبك ؟بعد كل اللي عمله دا وبيحبك؟؟
غرام:اعتذرلي اكتر من مرة انا لي منساش
عمران:انتي غبيه انتي ازاي هتقبلي تعيشي مع واحد زي دا وبعدين فرق السن هو كبيى انتي لسة في بداية عمري لي تربطتي حياتك بحياته
غرام:انا حامل وغصب عننا هنرتبط ببعض
ايان شدها بعنف لأول مرة ولوى دراعها بغضب:انا مش طايقه وعمال انفذلك طلباتك بس فعلآ الواضح انك غبيه
غرام عيطت:ايان
عمران:ايان يبها
ايان اتنرفز:انا مش عايز اضايقكك وانتي كل مادا وبتصعبي الأمور على نفسك لي؟؟لي هتدفني نفسك بالحياة مع واحد سادي زيه دا مريض نفسي
غرام بصتله بدموع:دا انت انت السادي والمريض النفسي ومتتكلمش عليه
ايان ضربها بالألم بعنف وهي توازنها اختل ووقعت صرخت بألم
عشق اتنرفزت:اياااان انت اتجننت
ايان بغضب:انا تعبت وهي لازم تفوق وتعرف البني ادم دا مستحيل ترجع تعيش معاه
غرام حست بألم جامد وقفت واتألمت ووقعت تاني:ااااه
عمران مسكها:غرام
غرام ماسكه بطنها بألم ودموع:الم جامد يا بابا الم جاامد ااااه
عشق بتوقفها ولاحظت خفوت صوت غرام واختلال توازنها وقعت فاقدة للوعي
عمران شالها بقلق:غرام حبيبتي فوقي
مسرعة جري على المستشفى وعشق بصت لأيان
ايان بصلها وهو قلقان على غرام:مكنش قصدي ءأذيها بس انا تعبت من تفكيرها هي بتدمر نفسها....انا اسف انا عارف ان عمران هيتضايق وانك متضايقة....بس صدقيني دا من حبي وخوفي عليها هي اخر العنقود ودي اللي روحي فيها وانتي عارفة انا مقدرش اشوفها بتأذي نفسها واقف ساكت وهي لسة مستمرة....
عشق حضنته:انا عارفة بس خليك عارف العنف عمره مبيحل واتمنى متلجأش للطريقة دي تاني
ايان هز راسه بإيجاب بحزن وندم وخرج:انا هروحلهم
الدكتورة خرجت من عند غرام:انت باباها؟؟
عمران هز راسه بإيجاب
الدكتورة:البنت صغيرة وضعيفة جدآ لازم تهتموا بصحتها ولازم متتحركش كتير البيبي في حالة ضعف وممكن في اي لحظة ممكن تخسره هي لازم تخلي بالها من نفسها ومش هوصيك
عمران هز راسه بإيجاب:حاضر....
سند راسه على الحيطة :اتمنى مندمش اني جبتك هنا يا غرام اتمنى مندمش اني سمحتلك تيجي هنا....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

جي سي قاعدة على رجل چيمس وحاطة الكاس على شفايفها:انت مش عايز تشرب ليه
چيمس بعدها
جي سي:اي يا چيمس
چيمس حط ايده قدام عينها وشاور على الدبلة الفضي اللي في ايده:متجوز فالشغل دا انتهى
چي سي:متجوز انت بتسمى وجودك مع العامية دي جواز
چيمس بصلها:اومال يتسمى اي يختي؟؟
چي سي بتشرب:خيبة وكسة وهكذا
چيمس وقف وهيطلع مسكته:على فين انت زعلت مني طيب متزعلش تعالى
حاوطت رقبته وهو بعدها بغضب:قولت اني متجوز ودا مش هيتغير انا مش خاين يا چي سي وفي بينا رابط
چي سي:يعني هتروح على فين؟
چيمس:هخرجها
چي سي:نعم؟؟
چيمس:هخرج معاها يا چي سي انتي عاجبك حبستها دي
چي سي:تؤتؤ لا طبعآ يا عيني مينفعش تبقى محبوسة كدا زي الحيوانات
چيمس بصلها بغضب وطلع وهي طلعت عند كرم خبطت
كرم صحي وفتح:عايزة اي يا ستي؟؟
چي سي:البس اصله هيخرج السنيورة بتاعته
كرم:دا رايق اوووي
چي سي:البس ويلا هنلزقلهم بدل مخلض عليها اخر مزهق واجيبلكوا جناية
كرم:حاضر يا ستي حاضر
چي سي راحت على اوضتها لبست فستان ازرق مجسم ورفعت شعرها بشكل جذاب وغرقت نفسها بالبرفيم وحطت ميك اب كامل وخرجت
چيمس كان مخرج فلورا والريحة بتاعت چي سي اتنشرت في المكان
كرم:اي اللي عملاه في نفسك دا
چي سي قربت وطبعت بوسه على خد چيمس وفلورا سمعت صوتها وحست بيها بعدت ايدها عن چيمس
چي سي انجچت چيمس:يلا بقى
كرم غمزلها
فلورا كانت حاسة بخنقة وماشية معاه غصب تنها وصلوا على مطعم راقي وچي سي اتكلمت:انا هروح الحمام اعدل الميك اب بتاعي تعالي معايا يا فلورا
چيمس:لا فلورا مش هتروح في حته
چي سي:اي يا چيمي مالك كدا قلبك بقى ضعيف ولا اه صح نسيت ليك حق تخاف عليها الله اعلم مش يمكن تتعلق في ايد حد تاني
فلورا بغضب:تقصدي اي؟
چي سي:اقصد انك مش هتعرفي تفرقي يعني مقصدش حاجه يا لولو بهزر
فلورا مخنوقة منها وقعدوا وچي سي شاورت لچيمس يجيلها
چيمس وقف بغضب واتكلم بصوت بيحاول يكون هادي:خليكي هنا يا فلوا هروح وجاي
مشي وفلورا اتكلمت:متكذبش عليا....هو راحلها
كرم:انتي عرفتي منين متأكدة انك مبتشوفيش
فلورا:مبشوفش لكن بحس وبسمع
كرم:انا تعبت انا خلاص قرفت منها من اللي بشوفه بتعمله مع چيمس لو كانت مراتي كنت رميتها وطلقتها فما بالك اني انا مش جوزها لا وبحبها وهي على علاقة بأبن عمي انا مفيش حاجه فوق كرامتي وانا كرامتي متسمحش ابدآ اني ابقى معاها وهي تفكيها في حتة تانية لا وكمان اللي بيحبها چيمس مش اي حد مش هقدر اني اتصرف او اخد موقف فاهمه
فلورا هزت راسها بإيجاب:فاهمه...
كرم:بعد اذنك بقى هعمل تليفون وجايلك
فلورا هزت راسها بإيجاب وهو بعد وابتسم:هانت يا كرم هانت وتخلص منهم كلهم وتتمتع بكل حاجة
فلزرا وقفت وخرجت على حسب محفظت وبقت تخبط في الناس وتعتذر مش عارفة هي رايحة فين بس كل اللي هي عرفاه انها عايزة تبعد خرجت بسرعة على الطريق وسمعت صوت الكلكس عالي وفجأة حست بألم وقعت على الأرض والدوشة حواليها اصوات مش عارفة تميزها ومبقتش حاسة بأي حاجة....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز بص لسراج:عامل اي النهاردا
سراج ابتسم:الحمدلله انا كويس
عز حضنه وهو بيطبطب عليه
سراج حضنه:انا كويس صدقني...لسة لورا مظهرتش
عز مرضيش يقوله على اللي حصل ابتسم:كلمتني وقالت انها كويسة...اكيد هترجع قريب.
سراج:اكيد بإذن الله
سيف:انت متأكد انك مش عايز تسافرلهة كندا يا عز
عز :هسافر بس مش دلوقتي
سيف:انت مستني اي؟
عز بصله بضيق:مستني اي تفتكر مستني اي انا ابني بيتعالج
سراج:بابا انا تعبت من المستشفى دي....ارجوك خلينا نروح البيت...انا عايز اقعد في البيت
عز:صدقني هنا احسن حاجة ليك
سراج عز راسه بنفي:انت عارف اني بتخنق من المستشفيات وشوف بقالي قد اي هنا فخلاص بقى انا زهقت
عز:هنا انا هبقى متطمن عليك يا سراج لو في البيت وحصلك اي مضعفات مش عايز يبقى في اي حاجة غلط او اي مخاطرة
سراج هز راسه بإستسلام :طيب يا بابا طيب...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا قاعدة بتأكل جاسر واسر وبتلاعب وعد في بيت اهلها اللي متضايقين من ضعفها وانها واخدة العيال وهي بتحاول تتجنبهم
اسر باس خدها
سونا ابتسمت:اي يا روحي
اسر ابتسم وحضنهة
سونا حضنته:يا حياتي انت اي الحضن الجميل دا
اسر:بحبك قد الدنيا كلها قد الكون دا كله يعني
سونا ابتسمت:يا حيااتي انت ربنا ميحرمنيش منكوا يا رب ومن حنيتكوا عليا
جاسر حضنها وهو بيطبطب عليها
سونا ابتسمت وعينها دمعت باست خد جاسر:انا ربنا عوضني بيكوا بجد انتو احلا واحسن عوض من ربنا ربنا يخليكوا ليا يا رب وميحرمنيش منكوا يا رب متحرمنيش منهم ومن حنيتهم دي
جاسر:عايز اشيل وعد
سونا هزت راسها بنفي:تؤتؤ دي لسة صغيرة وبتتشال بطريقة معينه مش اي حد بيشيبها
جاسر:وريني بتتشال ازاي وخليني اشيلها طيب
سونا هزت راسها بنفي:مش هينفع بردو يا جاسر عشان ماقعش ولا تتمزأ ولا يحصلها حاجة
الباب خبط وام سونا فتحت واتنهدت:سونا دا حسام
سونا ابتسمت وشالت وعد: تعالوا يلا
جاسر:مش جاي انا
سونا:يعني اي مش جاي باباك برا
جاسر:مش عايز اشوفه
سونا:يعني اي مش عايز في حاجة اسمها مش عايز دا ابوك يلا هو بيجي مخصوص عشان يشوفكوا
جاسر هز راسه بنفي:مش عايز اشوفه انا حر انا مش عايز اشوفه
سونا:جاسر يلا واسمع الكلام
جاسر هز راسه بنفي
سونا:متجننيش يعني اي لا ليه
جاسر:مش عايز اشوفه ومش هقول ليه خليه ملوش دعوة بيا ولو قال انه عايز يشوفني قوليله هو مش عايز يشوفك ومبقاش يحبك
سونا اتعصبت:انت عارف انت بتثبتلي اي....اني غلطانه اني لازم مسيبهوش يعني عشان تفضلوا محترمينه
جاسر هز راسه بنفي:لا مش كدا
سونا:اومال اي يا سي جاسر
جاسر اتنهد ونام:قوليله نايم بس...
سونا خرجت ومدتله وعد وهتدخل الأوضة اتكلم:اومال فين جاسر
سونا:نايم ومرضيش يصحى...
حسام:نايم ولا مش عايز يشوفني
سونا:نايم يا حسام....
دخلت اوضتها هي والعيال وضربت جاسر على كتفه وهو اتألم:ااه طيب بتضربيني لي
سونا:عشان خلتني اكذب
جاسر:منا نايم اهو
سونا:لا واللهي انت بتضحك على نفسك ولا عليا يا بارد انت
جاسر:اومال اعمل اي يعني
سونا:مش عايز تشوفه ليه
جاسر:انا بروح المدرسة والعيال بيبقى معاهم ابهاتهم واسر بيزعل ان باباه مش معاه وانا متضايق منه هو مش معانا ولا عمره كان معانا فليه احنا نبقى معاه انا مش عايز اشوفه ولا ابقى معاه....
سونا:الكلام دا مش صح
جاسر:الكلام دا مش صح بس الكلام دا هو اللي بيحصل حتى لو مش صح هو دا اللي بيحصل يا ماما انا مش عايز اشوفه
سونا قعدت بحزن
جاسر قرب باس خدها:انا اسف مش تزعلي بس انا مش عايز اشوفه انا متضايقك
سونا حضنته:لا متضايقش كل حاجة هتتحل وانا مش هأثر معاكوا وانا هطلب منه انه
جاسر هز راسه بنفي:لا متقوليلهوش حاجة هو مبيطلبش منك تهتمي بينا وانتي بتهتمي بينا فمتطلبش منه يهتم بينا هو لو عايز كدا كان اهتم....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا فاقت شايفه ضوء ابيض غمضت عينها بعنف
الدكتورة بالأنجليزية :فتحي...
فلورا بتفتح وتغمض تاني:مش عارفة النور....بيخليني اغمض
الدكتورة:براحة كدا فتحي
فلورا بقت تفتح والرؤية الضبابية عندها ابتدت توضح ابتدت تشوف حاجات شايفة سرير وشايفة قدامها كنبة شايفه ملامحهم اتصدمت مبقتش عارفة تتكلم كلامها بيخرج مش مترتب:انا...شايفة ...
الدكتورة:انتي كنتي كفيفة
فلورا هزت راسها بإيجاب وصدمه:بس دلوقتي دلوقتي انا شايفة كل حاجة انا بميز ملامحكوا انا شايفة كل حاجة....
الدكتورة بصت للدكتور:اسمك اي؟
فلورا:فلورا اسمي فلورا
الدكتورة:اللي انتي فيه دا غلط دا مش شيئ كويس انتي شايفة كل حاجة بوضوح؟
فلورا هزت راسها بنفي:لا في ضباب بس انابميز الأشكال
الدكتورة:الحادثة كانت قوية.عملتلك نزيف داخلي والنزيف دا ضغط على مراكز المخ واقصد البصر بالتحديد
فلورا:يعني اي
الدكتورة:يعني انتي لازم بتعملك عمليه لازم يقف النزيف دا وكل منتأخر الوضع هيسوء
فلورا بصالها وهي مش مستوعبة اي حاجة بتحصل:يعني تقصدي اني مش هشوف تاني يعني هرجع عامية
الدكتورة:دي احتمالية خلينا نفكر بإيجابية
فلورا بصتلها
الدكتورة:انتي لازم تقوليلنا قرارك حالآ
فلورا بصتلها وبصت للدكتور وللدبلة اللي في ايدها:انا عايزة مراية....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ايان قاعد جنب غرام على الكنبه وهي مش بصاله
اتكلم هو:انا اسف....بس انتي السبب
غرام بصتله بهجوم:انا السبب ف اي انا عملتلك اي ولا انا اللي قولتلك اضربني
ايان:انا كان غصب عني كلامك هو اللي استفزني
غرام:انت اللي مستفز انت ضربتني وانا حامل يعني ضربت اتنين ضربتني وضربت البيبي
ايان ضحك بغلب:طيب المفروض اعمل اي بس
غرام:صالحني وصالح البيبي
ايان باس جبينها:حقك عليا يا احلا البنات
قرب من بطنها لمسها بحنان:اسف يا عم النونو خالو بقى معلش وكان متعصب متزعلش يا عم النونو يا احلا نونو في الدينا وقول لماما متتقمصش
غرام ضحكت
ايان ضحك:اهو النونو رد وبيقولك متزعليش ياماما خالوا ايان مكنش يقصد
غرام:اممم خلاص سمحناك يا سيدي
ايان ضحك:اي الكرم دا كله دا
غرام ابتسمت ووقفت:انا عايزة اروح اشوف جوزي بقى
ايان بصلها واتنهد:مش دلوقتي ومسموش جوزي
غرام:اومال امتى وبعدين مش هو جوزي بردو
ايان طلع اوضته:انا مش هتناقش معاكي بس مفيش مرواح ولا مجي يا غرام لا جوزي ولا زفت...
غرام .......

#استودعكم_الله

اسئلة الحلقة :-
يا ترى اي اللي ممكن يحصل بين حور وادم وادهم وشروق؟!فلورا هتعمل اي تفتكروا هتعمل العملية وهتشوف ولا لا؟!سراج وغرام ممكن اي اللي يحصلهم ويا ترى علاقتهم ممكن تتأثر؟!هل عز ممكن يوافق على چيمس؟!



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثالثة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الرابعة عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات