نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الرابعة عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
رجل المهام الصعبة 2 الفصل الرابع عشر
الحلقة14
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
غرام بصاله: اي رأيك اقولك حاجة؟
ايان بصلها بإستغراب: اي بقى ان شاء الله
غرام بصتله وهي بتأكد على كل حرف:ملكش دعوة يا ايان ملكش دعوة بيا
ايان: انتي هترجعي تعصبيني
غرام راحت لعشق: ماما قوليله ملوش دعوة بيا قوليله ملوش دعوة بأي حاجة خاصة بيا
ايان سحب شعرها: يعني اي يا غرام كبرتي عليا
عمران مسك ايده: انت بتعمل اي نزل ايدك
عشق قلقت من حدة عمران في الكلام
ايان: لا مش هنزل ايدي البت دي بقت تطول لسانها دا غير عندها اللي ملوش حدود
غرام بتحاول تبعد: ابعد عني
عمران صرخ فيه: انا قولتلك سيبها
ايان بصله وصرخ: لا مش هسيبها دي بقت تقل ادابها ولو انت مش عارف تلمها انا هلمها
عمران ضربه بالألم وعشق شهقت بصدمه وغرام اتصدمت ايان سابها وبص لعمران وطلع على اوضته غرام قلقت: انت ضربته جامد يا بابا حرام
جت تطلع عمران مسكها وهز راسه بنفي: لا مش هتروحي وراه يلا على اوضتك ارتاحي
بص لعشق وشاف نظرة معرفش يفسرها بس نظرة حزينة طلعت لأيان حطت ايدها على كتفه بصلها ووقف وبص لتحت: انا اسف... مكنش قصدي امد ايدي عليها
عشق:فكرك المفروض تعتذر لمين
ايان:لأول مرة يضربني عشانها؟؟صح انا نسيت اني مش ابنه
عشق قعدته بغضب:شكلي انا اللي همد ايدي عليك انت اتجننت ولا اي هااا من امتى دا انت طول عمرك ابنه وطول عمره هو بيحبك وعمر مكان في حاجة تثبت عكس كلامي دا بس انت اتغيرت واتماديت انت مش عايز غرام تروح لسراج اللي هو جوزها وفي حالة خطر ربنا اعلم بيه اذا كان هينجى ولا هيموت انت بتفكر ازاي؟؟وبعدين دا ابن عز يا ايان عز اللي ياما شالك واهام بيك سوا هو او مراته عز اللي كنت اكتر من ابن ليك وزي مكان بيجيب لسراج كان بيجيبلك عمر محد فيهم ظلمك او قسي عليك ومين بيعمل كدا في الزمن دا؟؟مين بيهتم بحد مش من دمه
الباب خبط وهي سكتت واتنهدت:ادخل
عمران دخل:عشق...
عشق بصتله:نعم
عمران:ممكن تسيبيني معاه
عشق:ايان ممكن تهدى طيب
عمران:انا هادي ممكن بقى تخرجي
عشق خرجت وهو وقف قصاد ايان اللي كان باصص لتحت
عمران:بصلي هنا
عشق بصله
عمران:صح اللي انت عملته دا صح انك تمد ايدك على اختك؟صح انك تلغي وجودي ووجود عشق؟؟
ايان وقف:انا مش فاهم وجهت نظرها ومش عارف اخليها تبطل تأذي نفسها
عمران:انا فاهم وعارف الكلام دا بس مش كل حاجة بتيجي بالضرب فين التفاهم والكلام انت ضربتها ولما انا ضربتك بقت تقولي حرام وعايزة تطلع وراك هي بريئة ونقية وخلي بالك دي تربيتك انت انت اللي كنت بتتوسطلها في كل حاجة وف اي حاجة وكنت مانع حتى انها تخطلت بأي حد انت اللي احترتلها صحابها انت كنت قافل عليها وكنت لطيف معاها بس انت مينفعش بعد كل دا توصل ان الحل الوحيد انك تضربها...
ايان:انا مكنش قصدي انا اتعصبت
عمران:ودي مش اول مرة الدكتورة قالت ان غرام ضعيفة جدآ وممكن في اي وقت تجهض يا ايان وهي ولا واخدة بالها من نفسها ولا من الطفل تقوم جاي وتروح ضاربها؟من امتى وانا بمد ايدي عليك او على حد فيهم اصلآ بس خلاص يا ايان لما اشوف حد بيغلط وافتكر افتكر اني قعدت احذر فيك تسيبها وانت عليت صوتك بعد كدا خلاص يبقى كل حاجة غلط هلجأ لمد الأيد مش هو دا اللي انت عايزه واللي انت ابتديت تنفذه اخر حاجة هقولهالك يا ايان اللي يمد ايده على واحدة ميبقاش راجل
ايان بصله:انا اسف....
عمران:انا مستني لما اشوف يا ترى اسفك دا مجرد كلمه ولا فعلآ مش هتكرر حاجة زي كدا تاني
ايان حضنه وعمران ابتسم وخده في حضنه واتكلم:حقك عليا بقى متزعلش والله انت الألم اللي ادتهولك دا ضرني اكتر مضرك صدقني
ايان ابتسم وهو حاضنه
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
الدكتورة طلبت من چيمس يجي على حسب مسألت اللي كانوا موجودين وقت الحادثة عن المطعم : انتي متأكدة من اللي بتعمليه دا هيبقى ليه مضعفات
فلورا هزت راسها بإيجاب: على الأقل دلوقتي انا شايفة لو عملت العملية يمكن ودا الأرجح اني مش هشوف ارجوكي بلاش يعرف
طبعآ الجوار كله كان بالأنجليزي چيمس وصل وكان قلقان دخل و خدها في حضنه:حرام عليكي كنتي هتموتيني حرام عليكي يا فلورا اي يا روحي اللي قومك اي يا نور عيني اللي حصل
فلورا بتحاول متبصلوش بس غصب عنها بتتأمه اد اي هو جميل وملامحه رجولية بعدت عينها قبل ميلاحظ وهو باس خدها وحضانها تاني حست انه قلقان عليها فعلآ مسكها:يلا بينا انا مش هسيبك تاني ابدآ
فلورا وقفت حست بدماغها وجعاها مسكت دماغها بألم وهو قلق:اي يا لورا اي يا حبيبتي في اي
فلورا هزت راسها بنفي:مفيش حاجة مفيش حاجة...
چيمس خرج ووصلوا على البيت وهي شافت راجل وست شكلها مش مريح واستنتجت انها چي سي قربت چي سي وحضنتها:حمدللن على سلامتك چيمس قال انك عمالتي حادثة تؤتؤ مش صح اللي عملتيه دا اي اللي قومك من مكانك بس
چيمس مسك چي سي وبصلها بحده وبعدها
فلورا كانت شايفة نظراته ودا خلاها فرحت في چي سي
كرم قرب وقف قدامها:حمدلله على سلامتك يا فلورا
فلورا:الله يسلمك
چيمس شالها
فلورا شهقت:چيمس
چيمس:يلا عشان ترتاحي وتريحي جسمك ومش كلامي الدكتورة قالت انك محتاجة لراحة
فلورا هزت راسها بإيجاب وهي مش بصاله طلع ونبمها على السرير غير هدومه وهي غمضت وقرب خدها في حضنه وهي بتبعد:چيمس
چيمس هز راسه بنفي:متخافيش اهدي يا روحي ونامي يلا استرخي يا نور عيني
فلورا سكتت وغمضت عينها
چيمس باس جبينها وغمض عينه وهو واخدها في حضنه
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج خد جلسة الكيماوي وبقى على السرير تعبان ووشه مجهد شفايفه بقت بيضا وعز شايفه وقف برا اوضته وسند ضهره على الحيطة ودموعه غصب عنه نزلت مسح دموعه وحس بإيد على كتفه بص شاف اوتار اتنهد:هو مفيش سمعان كلام لي؟؟
اوتار:عشان بحبك وعشان مقدرش اعيش من غير ابني يا عز انت عايز تبعدني متخافش عليا انا كويسة يا عز
عز حضانها وهو حاسس بضيق
يحيى قاعد جنب سراج وباصصله بحزن
سراج:هو انا بقى شكلي صعب للدرجادي
يحيى هز راسه بنفي ومسك ايده:انت شكلك لسة حلو...انت حاسس بأيه؟
سراج باصصله:حاسس...
بعد نظره وغمض عينه
يحيى:اي يا سراج
سراج:مش عايز اتكلم الواحد وهو تعبان بيقول كلام ممنوش فايدة...
يحيى مسك ايده وسراج ابتسم بتعب:يحيى....
يحيى:نعم عايز تقول اي؟
سراج:انت مش مجرد صاحب ليا...انت كنت طول عمرك فاهمني واكتر من اخ محسستنيش اني محتاج اخ فعلآ لما كان حد يقولي معندكش اخ...كنت كنت بقول لا طبعآ عندي...كنت بتيجي في بالي دايمآ صاحبي وصديق عمري واخويا...لو حصلي حاجة اوعدني...هتفضل فاكرني هتصلي وهتدعيلي ربنا يغفرلي انا عارف انا اللي عملت في نفسي كدا....
يحيى:اي اللي بتقوله دا اسكت يا سراج الأحسن متتكلمش بالشكل دا
سراج بصله وقعد بضعف مسك ايده:انا هيبقى عندي ابني....بعد كام شهر هيشرف غرام صغيرة وانت اللي...انت اللي هتكمل تربيته انت اللي هتخليه يبقى صالح....انا بحب غرام وعارف هيبقى صعب عليها تقوم بكل واجبتها هي صغيرة على انها تبقى ام....عشان كدا هتتولى انت المهمة دي لو حصلي حاجة هتهتم بيهم مش كدا
يحيى:انا ههتم بيهم وبيك انت اياك تفكر في حاجه زي كدا
سراج بصله بنظرة تحذير:اوعى تحبها حتى لو حبيتها اياك تفكر تتجوزها
يحيى ضحك وبصله بنظرة تحدي وصوته مهزوز:لو مقومتش بالسلامة هتجوزها وهرمي ابنك
سراج ضربه بضعف ويحيى ضحك وحضنه:قوم بالسلامه انت بس واوعى تضعف
سراج:انا حاسس اني بموت بالبطيئ بالكيماوي دا
يحيى هز راسه بنفي:لا انت هتخف بس اصبر عارف انه صعب بس انت قدها
سراج غمض عينه بتعب ويحيى خرج ودموعه نزلت وقعد على الأرض سند ضهره على الحيطة وبقى يعيط
اوتار:يحيى...هو تعبان....
يحيى بدموع بصلها:سراج مش كويس سراج بيتدمر....سراج اول مرة يبقى ضعيف بالشكل دا
عز قعد على الكرسي ورجع راسه لورى بألم وهي مسحت دموعها ودخلتله شافته نايم باست دماغه وهي شايفه واحد تاني غير ابنها واحد ضعيف والمرض غير شكله واحد هي لو قارنته بأبنها القوي اللي ميعرفش الخوف مش هتلاقي اي وجه شبه..قربت منه باست دماغه وهو فتح بتعب ولما شافها حاول يبان كويس اتعدل وابتسم
اوتار بصتله بصوت مهزوز:ارتاح
سراج:انا كويس بس قولت انام شوية
اوتار بصاله والدموع في عينها غلبتها وهو فتحلها ايده حضنته وعيطت:اوعى تسيبني اوعى تعمل كدا فيا اوعى تبعد عني....اوعى يا سراج....
سراج حاضنها:طيب اهدث
اوتار بصتله وحاوطت وشه:انا مش هقدر اعيش من غيرك انت لو حصلك حاجه بعد الشر انا هتدمر انا مش هعرف اعيش انا مش هعرف اعمل حاجه...انت كنت عايز اخ انا كنت حاسة انك مفنقد لأخ معاك بس انا دلوقتي حامل يا سراج انا حامل في ولد وهجيبلك اخ
سراج اتصدم وبصلها:انتي حامل؟
اوتار هزت راسها بإيجاب:اه انا حامل و
سراج ضحك:انتي شكلك صغيرة اه بس مش للدرجة
اوتار بصتله وهي مستغربة
سراج غصب عنه ضحك:انا مراتي حامل
اوتار فهمته واتحرجت واتغاظت منه وضربت كتفه وخرجت مسحت دموعها بغيظ
عز بصلها بإستغراب:في اي
اوتار:متكلمنيش مهو انت السبب اصلآ
عز:سبب في اي؟؟
اوتار:ابنك بيتريق عليا عشان حامل وبيقولي انا مراتي حامل
عز غصب عنه ضحك ويحيى ضحك وهو بيمسح دموعه
اوتار بصتلهم:انتو رخمين على فكرآ لا رخمين اووي بجد حقيقي يعني...
عز ضحك وخدها في حضنه:خلاص طيب يا ستي حقك عليا
اوتار بصتله وعينها اتحولت للبنفسجي
عز ابتسم وقرب هيبوسها اتصدمت وبعدت:عز
يحيى:احم احم نحن هنا
عز:هنا بتعمل اي مش فاهم واحد مع مراته
يحيى ضحك:في المستشفى يا باشا في المستشفى
اوتار بصتله بغيظ وقعدت بكسوف وهو ضحك
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
الباب خبط وحور فتحت ونفخت بضيق:انت شكلك موركش حاجة غيري ادم انا سبق وقولتلك كل حاجة بينا انتهت
ادم دخل وقفل الباب وهز راسه بنفي:لا مفيش حاجة انتهت انا مش هسمح بكدا
حور لاحظت انه مش متزن وعرفت انه شارب حاجة ودا قلقها :طيب...روح ونتكلم بعدين...
ادم:لا يا حور مش هروح لا....
حور بعدت
ادم سحبها:متبعديش عني اسمعيني انتي مبقتيش تحبيني انا متضايق
حور:انت غرورك بس اللي تعبك ازاي بنت مبقتش تحبك ومبقتش مبهورة بيك مش كدا؟؟
ادم هز راسه بنفي:لا مش كدا انتي حلوة اوي
حور بتبعد:انت شارب اي
ادم:انا شارب سجارتين بس انا فايق
حور:انت مش فايق انت صايع
ادم مسك وشها وهيقرب بعدت وشها وزأته
حور:لو مخرجتش انا هكلم بابا وهوديك في ستين داهية يا ادم
ادم:انتي بتحبيني ومش هتكوني لحد غيري وادهم لو فكر فيكي انا مش هعديها
حور بصتله بإستغراب:ادهم؟
ادم بسخرية:والله يعني عايزة تقوليلي انه معترفلكيش انه بيحبك؟
حور اتصدمت:ادهم بيحبني؟انا؟
ادم:هو مقالكيش؟
حور فتحت الباب وزأته على برا وقفلت بسرعة وهي مصدومه: ادهم.... بيحبني هو عمره مبين حاجة زي كدا...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
فلورا قعدت باصة لچيمس وهي بتتأمله بذهول وهي معجبة بملامحه قلقت ليفتح ويلاحظ خرجت وشافت كرم قاعد اتجاهلته وهو وقف قدامها وهو بيفحصها بعينه ودا خلاها اتوترت وهو بيقرب قاصد يخبط فيها وهي معندهاش حل تاني خبطت فيه وهو مسكها: يا فلورا حاسبي كنتي هتقعي
فلورا اتعصبت وبعدت ايده بعنف هو لاحظه: انت مش شايفني مثلآ جاي
كرم اتوتر: مخدتش بالي يا لورا معلش
فلورا حست انه بيستعماها ودا ضايقها وشككها فيه :انا عايزة اشرب ممكن
كرم راح جبلها ميه وابتسم وهو بيمد ايده يلمس كتفها وكأنه بيشربها وهي بعدت ايده ومسكت الكوباية منه:انا هعرف اشرب...
كرم هز راسه بإيجاب:ماشي يا فلورا
فلورا قلقت منه وشكله كان مريب وهو اتكلم:هو نايم من امتى
فلورا:چيمس...من شوية
كرم مسك ازازة الخمرة وهو بيشرب وبيبصلها بنظرات مريبة:وهو حد يسيب القمر دا وينام ازاي بس مش فاهمه
فلورا:انا هطلع...
لفت في اتجاه السلم حست بيه بيحاوطها بتبعد ايده وهو ابتسم ودفن راسه في رقبتها:انتي حلوة اووي انا مش فاهم ازاي بيعرف يسيطر على نفسه معاكي ازاي انتي حلوة اووي اووي شابه وقمر وبنت اللوا عز بجلالة قدره هو انا لو قربت منك هيدين چيمس مش كدا
فلورا بتبعده عنها وهو لوى ايدها:اهدي بقى كدا اهدي احسنلك اهدي يا صغيرة يا جميلة اهدي
فلورا:ابعد عني
عضت ايده وبتبعد هتطلع كتم بؤها وبيسحبها لبرا البيت وهي شافت كدا اتصدمت مسكت الڤازا وكسرتها وبقت تخبط ايدها في اي حاجة بشكل عشوائي وكرم مش عارف يسيطر عليها وچيمس بسرعة نزل:فلورا...
كرم سابها وهي دموعها نزلت وچيمس سحبها في حضنه:انتي كويسة اتعورتي في اي يا روحي
فلورا باصه لتحت وبتعيط
چيمس حضنها:اهدي بس في اي
كرم:لقيتها هنا عمالة تتخبط في الحاجة
فلورا صرخت فيه:انت كذاب انت اللي كنت بتشدني وكاتم بؤي وانت اللي حاولت تقربلي انت كذاب
كرم:انا يا فلورا انا تفتكري اني هبص لمرات اخويا؟انتي اي اللي بتقوليه دا؟
فلورا:چيمس هو مش كويس هو حاول يقربلي يطريقة وحشه
چيمس لكمه بعنف ومسكه بقى يضربه
كرم:اااه انت اتجننت يا چيمس
چيمس ضربه بعنف:انا هعلمك ازاي تمد ايدك عليها دي مراتي واللي يفكر بس مجرد تفكير فيها انا هقتله
فلورا شيفاه واعجبت بيه اكتر وملامحه وهو غضبان كانت بتسرق النظر ليه چي سي جت مسكته:في اي يا چيمس الله في اي؟
چيمس زأها بتحذير:اللي هيضايقها مش هقولكوا هيحصله اي وانت يا يا كرم دا اخر تحذير ليك دي خط احمر وسبق وقولتلك عداوتي وانتقامي حاجة وهي حاجة تانية ولو مبطلتش تحطها في دماغك والله هخليك تندم انك اتولدت وهتبقى نهاية علاقتنا
كرم مسح الدم اللي نازم من انفه ونظراته النارية موجهه لچيمس وهو شال فلورا وطلع
چي سي بتجز على سنانها:هقتلها هقتلها
كرم:هقتله
چي سي بصتله بتحذير:اياك...
كرم:انتي اي راضيه عن اللي بيعمله دا
چي سي:هي السبب في كل دا..
كرم:انا عايزها البت دي انا عايزها
چي سي بصتله وابتسمت وحاوطت رقبته:واللي يسلمهالك على طبق من دهب
كرم حاوط خصرها:يبقى حبيبي
چي سي بتقربله:وبس؟
كرم:واعمله اللي عاوزه
چي سي ابتسمت وباسته وهو غمض وابتسم وبصلها شالها وطلع اوضته وهي بتضحك
چيمس قاعد قدام فلورا وحاسس انه مخنوق وهي حاسة بيه وشيفاه قربت وهو بيبتسم قاعد قدامها واتكلم بحنان:اسف حقك عليا انا مشتت انا مش عارف اعمل...بس هتصدقيني لو قولتلك مبقتش عايز انتقم والله....حاسس اني مبقتش عايز غيرك....حاسس اني...مشتت...انا اسف سامحيني مش هسيبك ابدآ
فلورا ساكته وهو نام على رجليها وعينها جت في عينه بقى مدقق فيها وهي بعدت عينها وحست انه ممكن يكشفها في اي وقت ودا وترها وهو قعد جنبها وخدها في حضنه:عارف ان كل اللي حصل دا صعب عليكي بس صدقيني انا بحبك انا بحبك جدآ اطلبي وبس
فلورا:هطلب....بس تفتكر انت هتنفذ...
چيمس:اطلبي وبس
فلورا:رجعني عند بابا....
چيمس:لورتي
فلورا هزت راسها بنفي:دا طلبي الوحيد ومش هتنازل عنه...
چيمس:امممم طيب
فلورا:طيب اي
چيمس:ارجعك....
فلورا:بجد
چيمس:ممكن
فلورا ملاحظة الارهاق اللي هو فيه بس مش قادرة تسأله لي سند راسه على كتفها واتكلم:انا حاسس انها وحشتني اووي
فلورا:مين دي اللي وحشتك؟؟
چيمس:متبقيش غيورة كدا ماما...هي وحشتني وانا حاولت اكلمها وهي اللي على لسانها:هات فلورا والا متتكلمش معايا وانسى ان ليك ام....
فلورا هزت راسها
چيمس:انتي لو سافرنا...هتبقي مع مين
فلورا:يعني اي مع مين
چيمس:يعني معايا (بلع ريقه بصعوبة)ولا مع باباكي مع عيلتك
فلورا:مع عيلتي....طبعآ
چيمس:وانا؟
فلورا:انت اي؟....
چيمس:انا...اي مصيري معاكي علاقتنا....
فلورا:طلقتني يا چيمس...انا افتكرت اني ممكن اعيش واتغاضى عن اعاقتي او ممكن حد يتغاضى عنها على الأقل...بس كنت غلطانه جوازي منك كان انانية مني وانتقام منك مكنش حب...فالطلاق لينا احسن حل
چيمس غمض والظاهر على وشه الإحباط وافتكر مكالمته مع ايلين بعد مأتخانق مع چي سي في المطعم وازاي قالتله نفس الكلام اللي عز قاله وان كرم ورا كل حاجة واد اي بقى تايهه
فلورا بصاله ومش عارفة هي بتفكر في اي فتح وهي بعدت نظرها عنه مسك ايدها وطبع عليها بوسة طويله وحطها على وشه:ممكن تسامحيني
فلورا....
چيمس:سامحيني انا تايهه فعلآ وحاسس نفسي غبي او مجرد اداة مبقتش فاهم مين الصح ومين الغلط صدقيني مبقتش فاهم حاجة...
فلورا:الوقت دا انت لازم تشاور مش بس عقلك لازم تشاور قلبك...انت حاسس بأيه انت شايف اي
چيمس:مش شايف ولا حاسس غير بحاجة واحدة
فلورا:اللي هي....
چيمس:اللي هي..اني بحبك...بحب كل حاجة فيكي بحب ادق تفاصيلك بحب قعدت المعتادة في النادي بحب نظارتك بحب عيونك وكلامك وبحب ارتباكك ونظراتك اللي ممكن تصادف وتيجي في عيني بحب حياتك اللي انتي شيفاها عادية وبحب نفسك اللي انتي شيفاها مملة بحبك....
فلورا مش بس حست بصدق كلامه هي شافت صدقه في عينه بعدت عينها وابتسمت:انا حياتي فعلآ مملة انا شخصيآ مملة
چيمس:لو تسمحيلي اشاركك الملل دا لو تسمحيلي اشاركك عتمتك....لو تسمحيلي اشاركك كل دنيتك دا الشيئ الوحيد اللي واثق اني عايزه صدقيني
فلورا كانت اجابتها على كل كلامه بجملة:امشي في اجراءات سفرنا يا چيمس من فضلك...
چيمس غمض بضيق وخرج وهي وقفت قدام المراية وهي باصة لنفسها واد اي انيقة الهدوم اللي اخترهالها وشعرها اللي بيظبطهولها ابتسمت بحزن:متمناش انك تخليني احتار يا چيمس اتمنى فعلآ اني ارجع لأهلي بأقل خسارة في مشاعري...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
غرام:مش كفاية كدا
عمران:كفاية اي انتي كمان؟
غرام:كفاية بقى اروح اشوف جوزي
عمران بص لتالا:انا لي حاسس انها فرحانة بكلمه جوزي وكل شوية تحشرها في اي جملة؟
تالا ضحكت
غرام:بابا بقى انا بتكلم بجد عايزة اروح اشوف جوزي
عمران:كلمه جوزي دي بتعصبني اووي
غرام:طيب عايزة اشوف زوجي قرة عيني
تاليا ضحك وتالا انفجرت في الضحك
غرام بصتلهم بغضب وبصتله:عاجبك كدا
عمران ضحك:عاجبني اي بس هم يبكي وهم يضحك
غرام:يا بابا بالله عليك بقى خدني لجوزي
ايان نزل وهي كشت وبعدت بتلقائية
عمران مخدش باله:طيب انتي دلوقتي هتروحي فين
غرام:مش عايزة اروح في حتة...انا هطلع اوضتي
طلعت بسرعة لفوق وهي بتخاول تهدي من سرعتها خوفآ على الطفل
عمران:هو في اي
ايان:هي كانت بتتكلم في اي
عمران:كانت بتقول عايزة تروح لجوزها
ايان غمض عينه بضيق:انا فهمت هي قلقت مني
تالا:فعلآ لأنها اول منزلت ارتبكت
ايان:ممكن اوديها؟
عمران:غلط عليها الحركه الكتيرة
ايان:انا هاخد بالي منها مش هخليها تمشي ولا تطلع سلالم وكل حركة هتبقى بالعربية...
عمران هز راسه بإيجاب طلعلها وخبط وهي زاقفة قدام مرايتها بتسرح شعرها:ادخل يا بابي
ايان دخل:مش بابي انا
غرام لفت وبصتله
ايان وقف قدامها:اي مش عايزة تشوفيني
غرام هزت راسها بنفي:لا مش كدا الموضوع...
ايان:اومال ازاي الموضوع
غرام هزت راسها بنفي:مش حاجة....
ايان:كنتي عايزة تروحي فين
غرام:مش عايزة اروح في حتة اصلآ....
ايان:انتي خايفة مني
غرام هزت راسها بنفي:مبخفش من حاجة اصلآ
ايان ابتسم:اومال بعيدة عني لي اصلآ
غرام:انا واقفة هنا
ايان حضانها:حقك عليا يا روحي حقك عليا وعلى عيني يا صغننتي انا كنت غبي واوعدك اللي حصل دا مش هيتكرر تاني
غرام بصتله:يعني اي بقى دا
ايان:يعني مش همد ايدي ومفيش داعي تخافي
غرام ابتسمت:طيب...
ايان:ها بقى يا جميل كنتي عايزة تروحي فين
غرام:عند جوزي
ايان ضحك
غرام كشرت:انت هتتريق يا ايان زيهم
ايان: لا اصل مفيش حد صغنن وكيوت وقمر كدا عنده جوز
غرام:انا صغننه وكيوت وقمر وعسل وعندي جوز يا سيدي
ايان ضحك:طيب يا بسكوتة
غرام ابتسمت وبصت في المراية سرحت شعرها وحطت فيونكة رقيقة على جنب وهي لابسة فستان بنفسجي لطيف:حلو كدا؟؟
ايان:قمر كدا يلا بقى
غرام:يلا
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
عمران دخل اوضته وشاف عشق قاعدة بشرود باس خدها وهي اتخضت بصلها ومسكها:اهدي وبعدين ليه الخضة حد يتجرأ يعمل كدا غيري
عشق ابتسمت وحضنته:لا طبعآ محدش يستجري يعمل كدا
عمران:انتي زعلانة مني؟
عشق بصتله وهزت راسها بنفي:لا وازعل ليه؟
عمران:عشان ايان
عشق هزت راسها بإستنكار:لا يا عمران انا كلمته وفهمته انه غلطان وانا عارفة اد اي هو عزيز عليك وبعدين يا عمران انت اب ليه انت مش جوز اخته وبس ايان كان اول ابن لينا وانا عمري محسيت انك بتعامله غير كدا
عمران:حسيت انك قلقتي عليه مني
عشق هزت راسها بنفي:لا يا عمران انا كنت بهديك عشان متغلطش انا عارفة اد اي انت روحك في ايان وعارفة اد اي انت بتخاق عليه انا لو قلقت على ايان وهو معاك ابقى قليلة الأصل بعد كل اللي عملته دا
عمران:انا معملتش حاجة
عشق:كل دا ومعملتش حاجة انت كنت احسن حاجة دخلت حياتنا يا عمران
عمران ابتسم وحضانها:والله انتي وايان كنتو احلا هدية من ربنا وبسببك بقى عندي تالا وتاليا وغرام اخر العنقود اللي مطلعة عيني
عشق ابتسمت وحضنته:ربنا يخليك لينا يا رب يا عمران وميحرمناش من بعض
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
غرام وصلت هي وايان على المستشفى وطلعت
عز ابتسم:جيتي تاني يا روحي كنتي ارتاحي
ايان ابتسم:عايزة تشوف جوزها بقى معلش
اوتار:في الأوضة يا روحي ادخليله
دخلت شافته نايم قربت استغربت من شكله كان باين عليك التعب مش زي مشافته كان مرهق وكانت شفايفه بيضا عكس العادى قربت ولمست وشه بحنان مفقش حركته بهدوء مفيش اي ردت فعل بتفوقه مفيش فايدة خرجت بقلق ولونها مخطوف
عز:اي يا غرام
غرام:سراج....مبيفوقش...
يحيى وقف بسرعة وداخله بيفوقه مفيش فايده مفيش نفس صاحبه مبيتنفسش خرج بسرعة نادى للدكتور والكل قلبهم اتقبض ايان كان متابع وهو في حالة هلع من اللي بيحصله الدكاترة بقت حواليه بقو ينعشوه لحد مرجع يتنفس فتح عينه بضعف ورجع غمضها تاني بتعب
الدكتور خرج بملامح حزينه:ادعوله الفترة دي اصعب فترة ادعوا ربنا يتم شفائه على خير...
ايان حس بالحزن وقرب دخله وشاف شكله ازاي اتبدل وازاي بقى واحد تاني غرام دخلت بدموع وايان هداها:اهدي عشان مش صح يشوفك كدا هو تعبان عيزاه يتعب اكتر لما يقلق عليكي و على البيبي
غرام هزت راسها بنفي
عمران:يبقى تهدي يا روحي هاا اهدي
غرام هزت راسها بإيجاب وقعدت جنبه باست راسه وباست خده وايان خرج
سراج فتح بتعب وابتسم:غرامي....
غرام عينها لمعت بسبب الدموع:غرام هتموت لو حصلك حاجة
سراج:انا تعبان اووي يا غرام....مش قادر...
غرام هزت راسها بنفي:لا انت قوي انت طول عمرك كنت قومي وعندك عضلات وكنت بتقدر تعمل اي حاجة
سراج:ودلوقتي انا ضعيف ومش قادر هتقبلي يبقى جوزك بالمنظر دا ومن غير شعر كمان
غرام:اولآ انت حلو واي يعني وبعدين انت زي القمر وكمان انا بحبك حتى لو من غير شعر حتى لو شكلك مش حلو فأنا بحبك بحب كل حاجة فيك...
سراج ابتسم
غرام:انت لازم تقوم يا سراج لازم تبقى كويس ونروح بيتنا بقى
سراج ابتسم وهو بيبصلها:البنفسجي تحفة عليكي يا نور عيني
غرام ابتسم
سراج:غرامي انا اسف
غرام بصتله:تاني
سراج:مش قادر انسى انا كنت ازاي معاكي انا كنت واخد ندل وشهواني انا كنت قذر كل مفتكر اللي كنت بعمله بقول حلال اللي بيحصل فيا دا انا كانت الدنيا وخداني ونسيت ان في نهاية وان في رب كريم هقابله انا وصلت لمرحلة اني خسرت اخرتي ومش بس كدا انا كنت بخسر دنيتي كنت خسرت اهلي وصاحبي حتى انتي يا غرام
غرام:المهم دلوقتي انت اتغيرت وربنا كريم وبيقبل التوبة صح انت هتبقى كويس ومش هتعمل اي حاجة من دا وكمان مش هتاخدني على المكان الوحش دا تاني....
سراج ابتسم وهز راسه بنفي:انا مش هروح على المكان الوحش دا تاني يا غرامي
غرام ابتسمت:وهتصلي وتبقى كويس
سراج:وهلبسك الحجاب كمان
غرام:انا لسة صغيرة
سراج:لا انتي عندك 14 سنة يعني فرض عليكي اصلآ مفيش حاجة اسمها صغيرة وبعدين في حد قمر كدا ويبقى مكشوف كدا
غرام اتكسفت وحضنته
سراج ابتسم بمناغشة:لو مكنتش تعبان كان زماني واخدك انا في حضني
غرام ابتسمت وبصتله قربت وباسته وهو ابتسم بعدت ومسكت ايده حطتها على بطنها:سلم على ابنك بقى
سراج ابتسم:ولد ولا بنت
غرام:سألت ماما قالتلي لسة مبيبنش حتى لو عملت سونار مش هيبان عشان لسة صغير
سراج هز راسه بإيجاب:لما يبان هنعمله ونشوف
غرام هزت راسها بإيجاب:انت عايز ولد ولا بنت
سراج:ولد....
غرام:اشمعنا
سراج:انا نفسي في ولد...
غرام هزت راسها بإيجاب:بإذن الله يبقى ولد...
اوتار في حضن عز بتعيط
عز:اهدي الدكتور قال انه معرض الفترة دي يتعب يغم عليه...معرض لأنه بيتعالج و...وكمان هو تعبان
اوتار:يا رب يبقى كويس يا عز يا رب يقوم بالسلامه ويرجع معانا على البيت بقى يا رب...
عز:يا رب ان شاء الله يا اوتار ان شاء اىله
عدت فترة من غير اي جديد سراج بيتعالج وبقى عنده ارادة يعيش وغرام مبتفارقهوش حسام بقى يجي لسونا ومبقتش عايزة تطلع تقابله ووعد بتبقى مع مامتها وجاسر بيشوفه غصب عنه...چيمس بيأخر ويماطل في سفره هو وفلورا وهي عارفة كدا وبتحاول تكتشف كل حاجة حواليها وتعبها بيزيد....بالنسبة بقى لحور فهي بقت تلاحظ نظرات ادهم المتدارية ليها ومستغربة ازاي هو مكلمهاش بقيت مستقلة ادم بالعكس بقت مستغربة هي ازاي حبت واحد زي ادم وولا مرة فكرت في واحد زي ادهم ملتزم ومحترم؟
الدكتور بعت لعز وعز قاعد قدامه:اي يا دكتور طمني
الدكتور بصله ومدله الورق بتاع فحوصات سراج قدامه.....
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
چيمس ماسك في ايد فلورا وماشيين
فلورا:احنا طولنا اووي هنا انت مش قولت اننا هنرجع؟؟
چيمس:ايوا هنرجع منا ماشي في الإجراءات هنرجع بالطيارة
فلورا:طيب امتى يا چيمس
چيمس:بكرا يا لورا بكرا...
فلورا:ماشي...
چيمس:مستعجلة اووي تبعدي عني؟
فلورا سكتت وهو وقف ومسك ايدها بينفخ فيها وهي بصتله بإستغراب ولما بصلها بعدت نظرها:هو انت بتعمل اي
چيمس:انتي بردانه؟ الجو هنا برد
فلورا هزت راسها بإيجاب:صح
چيمس:انا مش هنسى الأيام اللي قضيتها معاكي دي...
فلورا سكتت وهو باس ايدها ومشيو وهي حاسة بإحساس غريب يا ترى هي حبته ولا خدت عليه؟....
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
الكل واقف قدام سرير سراج وسراج قاعد وغرام جنبه واوتار قاعدة جنبهم
عز دخل ووقف قدامه ويحيى مستغرب:هو الدكتور قالك اي؟؟
عز بصله وقعد على ركبته قدام سراج
سراج مسكه بابا
عز اتنهد:انت كنت بتوصينا نخلي بالنا من مراتك وابنك....ونعيش حياتنا....واننا منوقفش حياتنا عليك....كنت خايف على ابنك...
سراج باصصله والكل باصصله
عز بصله:للأسف بقى مش هنضطر نشيل كل مسؤلياته وانت اللي هتشيل لواحدك
سراج بصله وبص لغرام بإستغراب
عز ابتسم والدموع في عينه في عينه اللي زادت لمعان:انت اللي هتخلي بالك انت اللي هتشيل وتربي وتغير انت اللي هتتحمل كل مسؤلياته وهتعيش معاه ادق تفاصيل في حياته
اوتار ابتسمت بدموع
سراج بذهول:انت تقصد اني....
عز ضحك ودموعه نزلت:انت خفيت يا سراج انت اتخلصت منه انت خلاص خفيت يا سرااج
سراج حضنه والدموع في عينه وقفه ويحيى اخيرآ استوعب نفسه حضنه وبقى يتنطت معاه بفرح وصوت ضحكه بقى مسيطر على المكان وهو هايص مع سراج الكل اتلموا حواليه واوتار قربت خدها في حضنه وهي بتعيط بإنهيار وهو واخدها في حضنه:شش خلاص اهدي باااس بااس
اوتار بتعيط وهي بتبوس فيه وبتحضنه وغرام دموعها نزلت وهي فرحانه
عمران خدها في حضنه وابتسم
غرام حضنته:انا فرحانه اووي يا بابا انا فرحانه بيه....
عمران ابتسم
حور حاضنة سراج وهو باس جدها وبعد وقف قدام غرام وهي بصتله وهي بتضحك والدموع في عينها بص لعمران اللي بعد ووسعله السكه وهي اتكلمت:حمدلله على سلامتك يا سراج...حمدلله على سلامتك....
سراج سحابها وشالها وهو حاضنها:خلاص يا غرام خلاص يا روحي هنروح ونروح بيتنا.....
#استودعكم_الله♡
اسئلة الحلقة:-
چيمس هيرجع فلورا ولا ممكن حاجة تحصل؟!فلورا فعلآ هتروح لأهلها؟!غرام وسراج خلاص كدا هيتجمعوا ولا عمران هيبقى ليه رأي تاني؟!
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
غرام بصاله: اي رأيك اقولك حاجة؟
ايان بصلها بإستغراب: اي بقى ان شاء الله
غرام بصتله وهي بتأكد على كل حرف:ملكش دعوة يا ايان ملكش دعوة بيا
ايان: انتي هترجعي تعصبيني
غرام راحت لعشق: ماما قوليله ملوش دعوة بيا قوليله ملوش دعوة بأي حاجة خاصة بيا
ايان سحب شعرها: يعني اي يا غرام كبرتي عليا
عمران مسك ايده: انت بتعمل اي نزل ايدك
عشق قلقت من حدة عمران في الكلام
ايان: لا مش هنزل ايدي البت دي بقت تطول لسانها دا غير عندها اللي ملوش حدود
غرام بتحاول تبعد: ابعد عني
عمران صرخ فيه: انا قولتلك سيبها
ايان بصله وصرخ: لا مش هسيبها دي بقت تقل ادابها ولو انت مش عارف تلمها انا هلمها
عمران ضربه بالألم وعشق شهقت بصدمه وغرام اتصدمت ايان سابها وبص لعمران وطلع على اوضته غرام قلقت: انت ضربته جامد يا بابا حرام
جت تطلع عمران مسكها وهز راسه بنفي: لا مش هتروحي وراه يلا على اوضتك ارتاحي
بص لعشق وشاف نظرة معرفش يفسرها بس نظرة حزينة طلعت لأيان حطت ايدها على كتفه بصلها ووقف وبص لتحت: انا اسف... مكنش قصدي امد ايدي عليها
عشق:فكرك المفروض تعتذر لمين
ايان:لأول مرة يضربني عشانها؟؟صح انا نسيت اني مش ابنه
عشق قعدته بغضب:شكلي انا اللي همد ايدي عليك انت اتجننت ولا اي هااا من امتى دا انت طول عمرك ابنه وطول عمره هو بيحبك وعمر مكان في حاجة تثبت عكس كلامي دا بس انت اتغيرت واتماديت انت مش عايز غرام تروح لسراج اللي هو جوزها وفي حالة خطر ربنا اعلم بيه اذا كان هينجى ولا هيموت انت بتفكر ازاي؟؟وبعدين دا ابن عز يا ايان عز اللي ياما شالك واهام بيك سوا هو او مراته عز اللي كنت اكتر من ابن ليك وزي مكان بيجيب لسراج كان بيجيبلك عمر محد فيهم ظلمك او قسي عليك ومين بيعمل كدا في الزمن دا؟؟مين بيهتم بحد مش من دمه
الباب خبط وهي سكتت واتنهدت:ادخل
عمران دخل:عشق...
عشق بصتله:نعم
عمران:ممكن تسيبيني معاه
عشق:ايان ممكن تهدى طيب
عمران:انا هادي ممكن بقى تخرجي
عشق خرجت وهو وقف قصاد ايان اللي كان باصص لتحت
عمران:بصلي هنا
عشق بصله
عمران:صح اللي انت عملته دا صح انك تمد ايدك على اختك؟صح انك تلغي وجودي ووجود عشق؟؟
ايان وقف:انا مش فاهم وجهت نظرها ومش عارف اخليها تبطل تأذي نفسها
عمران:انا فاهم وعارف الكلام دا بس مش كل حاجة بتيجي بالضرب فين التفاهم والكلام انت ضربتها ولما انا ضربتك بقت تقولي حرام وعايزة تطلع وراك هي بريئة ونقية وخلي بالك دي تربيتك انت انت اللي كنت بتتوسطلها في كل حاجة وف اي حاجة وكنت مانع حتى انها تخطلت بأي حد انت اللي احترتلها صحابها انت كنت قافل عليها وكنت لطيف معاها بس انت مينفعش بعد كل دا توصل ان الحل الوحيد انك تضربها...
ايان:انا مكنش قصدي انا اتعصبت
عمران:ودي مش اول مرة الدكتورة قالت ان غرام ضعيفة جدآ وممكن في اي وقت تجهض يا ايان وهي ولا واخدة بالها من نفسها ولا من الطفل تقوم جاي وتروح ضاربها؟من امتى وانا بمد ايدي عليك او على حد فيهم اصلآ بس خلاص يا ايان لما اشوف حد بيغلط وافتكر افتكر اني قعدت احذر فيك تسيبها وانت عليت صوتك بعد كدا خلاص يبقى كل حاجة غلط هلجأ لمد الأيد مش هو دا اللي انت عايزه واللي انت ابتديت تنفذه اخر حاجة هقولهالك يا ايان اللي يمد ايده على واحدة ميبقاش راجل
ايان بصله:انا اسف....
عمران:انا مستني لما اشوف يا ترى اسفك دا مجرد كلمه ولا فعلآ مش هتكرر حاجة زي كدا تاني
ايان حضنه وعمران ابتسم وخده في حضنه واتكلم:حقك عليا بقى متزعلش والله انت الألم اللي ادتهولك دا ضرني اكتر مضرك صدقني
ايان ابتسم وهو حاضنه
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
الدكتورة طلبت من چيمس يجي على حسب مسألت اللي كانوا موجودين وقت الحادثة عن المطعم : انتي متأكدة من اللي بتعمليه دا هيبقى ليه مضعفات
فلورا هزت راسها بإيجاب: على الأقل دلوقتي انا شايفة لو عملت العملية يمكن ودا الأرجح اني مش هشوف ارجوكي بلاش يعرف
طبعآ الجوار كله كان بالأنجليزي چيمس وصل وكان قلقان دخل و خدها في حضنه:حرام عليكي كنتي هتموتيني حرام عليكي يا فلورا اي يا روحي اللي قومك اي يا نور عيني اللي حصل
فلورا بتحاول متبصلوش بس غصب عنها بتتأمه اد اي هو جميل وملامحه رجولية بعدت عينها قبل ميلاحظ وهو باس خدها وحضانها تاني حست انه قلقان عليها فعلآ مسكها:يلا بينا انا مش هسيبك تاني ابدآ
فلورا وقفت حست بدماغها وجعاها مسكت دماغها بألم وهو قلق:اي يا لورا اي يا حبيبتي في اي
فلورا هزت راسها بنفي:مفيش حاجة مفيش حاجة...
چيمس خرج ووصلوا على البيت وهي شافت راجل وست شكلها مش مريح واستنتجت انها چي سي قربت چي سي وحضنتها:حمدللن على سلامتك چيمس قال انك عمالتي حادثة تؤتؤ مش صح اللي عملتيه دا اي اللي قومك من مكانك بس
چيمس مسك چي سي وبصلها بحده وبعدها
فلورا كانت شايفة نظراته ودا خلاها فرحت في چي سي
كرم قرب وقف قدامها:حمدلله على سلامتك يا فلورا
فلورا:الله يسلمك
چيمس شالها
فلورا شهقت:چيمس
چيمس:يلا عشان ترتاحي وتريحي جسمك ومش كلامي الدكتورة قالت انك محتاجة لراحة
فلورا هزت راسها بإيجاب وهي مش بصاله طلع ونبمها على السرير غير هدومه وهي غمضت وقرب خدها في حضنه وهي بتبعد:چيمس
چيمس هز راسه بنفي:متخافيش اهدي يا روحي ونامي يلا استرخي يا نور عيني
فلورا سكتت وغمضت عينها
چيمس باس جبينها وغمض عينه وهو واخدها في حضنه
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج خد جلسة الكيماوي وبقى على السرير تعبان ووشه مجهد شفايفه بقت بيضا وعز شايفه وقف برا اوضته وسند ضهره على الحيطة ودموعه غصب عنه نزلت مسح دموعه وحس بإيد على كتفه بص شاف اوتار اتنهد:هو مفيش سمعان كلام لي؟؟
اوتار:عشان بحبك وعشان مقدرش اعيش من غير ابني يا عز انت عايز تبعدني متخافش عليا انا كويسة يا عز
عز حضانها وهو حاسس بضيق
يحيى قاعد جنب سراج وباصصله بحزن
سراج:هو انا بقى شكلي صعب للدرجادي
يحيى هز راسه بنفي ومسك ايده:انت شكلك لسة حلو...انت حاسس بأيه؟
سراج باصصله:حاسس...
بعد نظره وغمض عينه
يحيى:اي يا سراج
سراج:مش عايز اتكلم الواحد وهو تعبان بيقول كلام ممنوش فايدة...
يحيى مسك ايده وسراج ابتسم بتعب:يحيى....
يحيى:نعم عايز تقول اي؟
سراج:انت مش مجرد صاحب ليا...انت كنت طول عمرك فاهمني واكتر من اخ محسستنيش اني محتاج اخ فعلآ لما كان حد يقولي معندكش اخ...كنت كنت بقول لا طبعآ عندي...كنت بتيجي في بالي دايمآ صاحبي وصديق عمري واخويا...لو حصلي حاجة اوعدني...هتفضل فاكرني هتصلي وهتدعيلي ربنا يغفرلي انا عارف انا اللي عملت في نفسي كدا....
يحيى:اي اللي بتقوله دا اسكت يا سراج الأحسن متتكلمش بالشكل دا
سراج بصله وقعد بضعف مسك ايده:انا هيبقى عندي ابني....بعد كام شهر هيشرف غرام صغيرة وانت اللي...انت اللي هتكمل تربيته انت اللي هتخليه يبقى صالح....انا بحب غرام وعارف هيبقى صعب عليها تقوم بكل واجبتها هي صغيرة على انها تبقى ام....عشان كدا هتتولى انت المهمة دي لو حصلي حاجة هتهتم بيهم مش كدا
يحيى:انا ههتم بيهم وبيك انت اياك تفكر في حاجه زي كدا
سراج بصله بنظرة تحذير:اوعى تحبها حتى لو حبيتها اياك تفكر تتجوزها
يحيى ضحك وبصله بنظرة تحدي وصوته مهزوز:لو مقومتش بالسلامة هتجوزها وهرمي ابنك
سراج ضربه بضعف ويحيى ضحك وحضنه:قوم بالسلامه انت بس واوعى تضعف
سراج:انا حاسس اني بموت بالبطيئ بالكيماوي دا
يحيى هز راسه بنفي:لا انت هتخف بس اصبر عارف انه صعب بس انت قدها
سراج غمض عينه بتعب ويحيى خرج ودموعه نزلت وقعد على الأرض سند ضهره على الحيطة وبقى يعيط
اوتار:يحيى...هو تعبان....
يحيى بدموع بصلها:سراج مش كويس سراج بيتدمر....سراج اول مرة يبقى ضعيف بالشكل دا
عز قعد على الكرسي ورجع راسه لورى بألم وهي مسحت دموعها ودخلتله شافته نايم باست دماغه وهي شايفه واحد تاني غير ابنها واحد ضعيف والمرض غير شكله واحد هي لو قارنته بأبنها القوي اللي ميعرفش الخوف مش هتلاقي اي وجه شبه..قربت منه باست دماغه وهو فتح بتعب ولما شافها حاول يبان كويس اتعدل وابتسم
اوتار بصتله بصوت مهزوز:ارتاح
سراج:انا كويس بس قولت انام شوية
اوتار بصاله والدموع في عينها غلبتها وهو فتحلها ايده حضنته وعيطت:اوعى تسيبني اوعى تعمل كدا فيا اوعى تبعد عني....اوعى يا سراج....
سراج حاضنها:طيب اهدث
اوتار بصتله وحاوطت وشه:انا مش هقدر اعيش من غيرك انت لو حصلك حاجه بعد الشر انا هتدمر انا مش هعرف اعيش انا مش هعرف اعمل حاجه...انت كنت عايز اخ انا كنت حاسة انك مفنقد لأخ معاك بس انا دلوقتي حامل يا سراج انا حامل في ولد وهجيبلك اخ
سراج اتصدم وبصلها:انتي حامل؟
اوتار هزت راسها بإيجاب:اه انا حامل و
سراج ضحك:انتي شكلك صغيرة اه بس مش للدرجة
اوتار بصتله وهي مستغربة
سراج غصب عنه ضحك:انا مراتي حامل
اوتار فهمته واتحرجت واتغاظت منه وضربت كتفه وخرجت مسحت دموعها بغيظ
عز بصلها بإستغراب:في اي
اوتار:متكلمنيش مهو انت السبب اصلآ
عز:سبب في اي؟؟
اوتار:ابنك بيتريق عليا عشان حامل وبيقولي انا مراتي حامل
عز غصب عنه ضحك ويحيى ضحك وهو بيمسح دموعه
اوتار بصتلهم:انتو رخمين على فكرآ لا رخمين اووي بجد حقيقي يعني...
عز ضحك وخدها في حضنه:خلاص طيب يا ستي حقك عليا
اوتار بصتله وعينها اتحولت للبنفسجي
عز ابتسم وقرب هيبوسها اتصدمت وبعدت:عز
يحيى:احم احم نحن هنا
عز:هنا بتعمل اي مش فاهم واحد مع مراته
يحيى ضحك:في المستشفى يا باشا في المستشفى
اوتار بصتله بغيظ وقعدت بكسوف وهو ضحك
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
الباب خبط وحور فتحت ونفخت بضيق:انت شكلك موركش حاجة غيري ادم انا سبق وقولتلك كل حاجة بينا انتهت
ادم دخل وقفل الباب وهز راسه بنفي:لا مفيش حاجة انتهت انا مش هسمح بكدا
حور لاحظت انه مش متزن وعرفت انه شارب حاجة ودا قلقها :طيب...روح ونتكلم بعدين...
ادم:لا يا حور مش هروح لا....
حور بعدت
ادم سحبها:متبعديش عني اسمعيني انتي مبقتيش تحبيني انا متضايق
حور:انت غرورك بس اللي تعبك ازاي بنت مبقتش تحبك ومبقتش مبهورة بيك مش كدا؟؟
ادم هز راسه بنفي:لا مش كدا انتي حلوة اوي
حور بتبعد:انت شارب اي
ادم:انا شارب سجارتين بس انا فايق
حور:انت مش فايق انت صايع
ادم مسك وشها وهيقرب بعدت وشها وزأته
حور:لو مخرجتش انا هكلم بابا وهوديك في ستين داهية يا ادم
ادم:انتي بتحبيني ومش هتكوني لحد غيري وادهم لو فكر فيكي انا مش هعديها
حور بصتله بإستغراب:ادهم؟
ادم بسخرية:والله يعني عايزة تقوليلي انه معترفلكيش انه بيحبك؟
حور اتصدمت:ادهم بيحبني؟انا؟
ادم:هو مقالكيش؟
حور فتحت الباب وزأته على برا وقفلت بسرعة وهي مصدومه: ادهم.... بيحبني هو عمره مبين حاجة زي كدا...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
فلورا قعدت باصة لچيمس وهي بتتأمله بذهول وهي معجبة بملامحه قلقت ليفتح ويلاحظ خرجت وشافت كرم قاعد اتجاهلته وهو وقف قدامها وهو بيفحصها بعينه ودا خلاها اتوترت وهو بيقرب قاصد يخبط فيها وهي معندهاش حل تاني خبطت فيه وهو مسكها: يا فلورا حاسبي كنتي هتقعي
فلورا اتعصبت وبعدت ايده بعنف هو لاحظه: انت مش شايفني مثلآ جاي
كرم اتوتر: مخدتش بالي يا لورا معلش
فلورا حست انه بيستعماها ودا ضايقها وشككها فيه :انا عايزة اشرب ممكن
كرم راح جبلها ميه وابتسم وهو بيمد ايده يلمس كتفها وكأنه بيشربها وهي بعدت ايده ومسكت الكوباية منه:انا هعرف اشرب...
كرم هز راسه بإيجاب:ماشي يا فلورا
فلورا قلقت منه وشكله كان مريب وهو اتكلم:هو نايم من امتى
فلورا:چيمس...من شوية
كرم مسك ازازة الخمرة وهو بيشرب وبيبصلها بنظرات مريبة:وهو حد يسيب القمر دا وينام ازاي بس مش فاهمه
فلورا:انا هطلع...
لفت في اتجاه السلم حست بيه بيحاوطها بتبعد ايده وهو ابتسم ودفن راسه في رقبتها:انتي حلوة اووي انا مش فاهم ازاي بيعرف يسيطر على نفسه معاكي ازاي انتي حلوة اووي اووي شابه وقمر وبنت اللوا عز بجلالة قدره هو انا لو قربت منك هيدين چيمس مش كدا
فلورا بتبعده عنها وهو لوى ايدها:اهدي بقى كدا اهدي احسنلك اهدي يا صغيرة يا جميلة اهدي
فلورا:ابعد عني
عضت ايده وبتبعد هتطلع كتم بؤها وبيسحبها لبرا البيت وهي شافت كدا اتصدمت مسكت الڤازا وكسرتها وبقت تخبط ايدها في اي حاجة بشكل عشوائي وكرم مش عارف يسيطر عليها وچيمس بسرعة نزل:فلورا...
كرم سابها وهي دموعها نزلت وچيمس سحبها في حضنه:انتي كويسة اتعورتي في اي يا روحي
فلورا باصه لتحت وبتعيط
چيمس حضنها:اهدي بس في اي
كرم:لقيتها هنا عمالة تتخبط في الحاجة
فلورا صرخت فيه:انت كذاب انت اللي كنت بتشدني وكاتم بؤي وانت اللي حاولت تقربلي انت كذاب
كرم:انا يا فلورا انا تفتكري اني هبص لمرات اخويا؟انتي اي اللي بتقوليه دا؟
فلورا:چيمس هو مش كويس هو حاول يقربلي يطريقة وحشه
چيمس لكمه بعنف ومسكه بقى يضربه
كرم:اااه انت اتجننت يا چيمس
چيمس ضربه بعنف:انا هعلمك ازاي تمد ايدك عليها دي مراتي واللي يفكر بس مجرد تفكير فيها انا هقتله
فلورا شيفاه واعجبت بيه اكتر وملامحه وهو غضبان كانت بتسرق النظر ليه چي سي جت مسكته:في اي يا چيمس الله في اي؟
چيمس زأها بتحذير:اللي هيضايقها مش هقولكوا هيحصله اي وانت يا يا كرم دا اخر تحذير ليك دي خط احمر وسبق وقولتلك عداوتي وانتقامي حاجة وهي حاجة تانية ولو مبطلتش تحطها في دماغك والله هخليك تندم انك اتولدت وهتبقى نهاية علاقتنا
كرم مسح الدم اللي نازم من انفه ونظراته النارية موجهه لچيمس وهو شال فلورا وطلع
چي سي بتجز على سنانها:هقتلها هقتلها
كرم:هقتله
چي سي بصتله بتحذير:اياك...
كرم:انتي اي راضيه عن اللي بيعمله دا
چي سي:هي السبب في كل دا..
كرم:انا عايزها البت دي انا عايزها
چي سي بصتله وابتسمت وحاوطت رقبته:واللي يسلمهالك على طبق من دهب
كرم حاوط خصرها:يبقى حبيبي
چي سي بتقربله:وبس؟
كرم:واعمله اللي عاوزه
چي سي ابتسمت وباسته وهو غمض وابتسم وبصلها شالها وطلع اوضته وهي بتضحك
چيمس قاعد قدام فلورا وحاسس انه مخنوق وهي حاسة بيه وشيفاه قربت وهو بيبتسم قاعد قدامها واتكلم بحنان:اسف حقك عليا انا مشتت انا مش عارف اعمل...بس هتصدقيني لو قولتلك مبقتش عايز انتقم والله....حاسس اني مبقتش عايز غيرك....حاسس اني...مشتت...انا اسف سامحيني مش هسيبك ابدآ
فلورا ساكته وهو نام على رجليها وعينها جت في عينه بقى مدقق فيها وهي بعدت عينها وحست انه ممكن يكشفها في اي وقت ودا وترها وهو قعد جنبها وخدها في حضنه:عارف ان كل اللي حصل دا صعب عليكي بس صدقيني انا بحبك انا بحبك جدآ اطلبي وبس
فلورا:هطلب....بس تفتكر انت هتنفذ...
چيمس:اطلبي وبس
فلورا:رجعني عند بابا....
چيمس:لورتي
فلورا هزت راسها بنفي:دا طلبي الوحيد ومش هتنازل عنه...
چيمس:امممم طيب
فلورا:طيب اي
چيمس:ارجعك....
فلورا:بجد
چيمس:ممكن
فلورا ملاحظة الارهاق اللي هو فيه بس مش قادرة تسأله لي سند راسه على كتفها واتكلم:انا حاسس انها وحشتني اووي
فلورا:مين دي اللي وحشتك؟؟
چيمس:متبقيش غيورة كدا ماما...هي وحشتني وانا حاولت اكلمها وهي اللي على لسانها:هات فلورا والا متتكلمش معايا وانسى ان ليك ام....
فلورا هزت راسها
چيمس:انتي لو سافرنا...هتبقي مع مين
فلورا:يعني اي مع مين
چيمس:يعني معايا (بلع ريقه بصعوبة)ولا مع باباكي مع عيلتك
فلورا:مع عيلتي....طبعآ
چيمس:وانا؟
فلورا:انت اي؟....
چيمس:انا...اي مصيري معاكي علاقتنا....
فلورا:طلقتني يا چيمس...انا افتكرت اني ممكن اعيش واتغاضى عن اعاقتي او ممكن حد يتغاضى عنها على الأقل...بس كنت غلطانه جوازي منك كان انانية مني وانتقام منك مكنش حب...فالطلاق لينا احسن حل
چيمس غمض والظاهر على وشه الإحباط وافتكر مكالمته مع ايلين بعد مأتخانق مع چي سي في المطعم وازاي قالتله نفس الكلام اللي عز قاله وان كرم ورا كل حاجة واد اي بقى تايهه
فلورا بصاله ومش عارفة هي بتفكر في اي فتح وهي بعدت نظرها عنه مسك ايدها وطبع عليها بوسة طويله وحطها على وشه:ممكن تسامحيني
فلورا....
چيمس:سامحيني انا تايهه فعلآ وحاسس نفسي غبي او مجرد اداة مبقتش فاهم مين الصح ومين الغلط صدقيني مبقتش فاهم حاجة...
فلورا:الوقت دا انت لازم تشاور مش بس عقلك لازم تشاور قلبك...انت حاسس بأيه انت شايف اي
چيمس:مش شايف ولا حاسس غير بحاجة واحدة
فلورا:اللي هي....
چيمس:اللي هي..اني بحبك...بحب كل حاجة فيكي بحب ادق تفاصيلك بحب قعدت المعتادة في النادي بحب نظارتك بحب عيونك وكلامك وبحب ارتباكك ونظراتك اللي ممكن تصادف وتيجي في عيني بحب حياتك اللي انتي شيفاها عادية وبحب نفسك اللي انتي شيفاها مملة بحبك....
فلورا مش بس حست بصدق كلامه هي شافت صدقه في عينه بعدت عينها وابتسمت:انا حياتي فعلآ مملة انا شخصيآ مملة
چيمس:لو تسمحيلي اشاركك الملل دا لو تسمحيلي اشاركك عتمتك....لو تسمحيلي اشاركك كل دنيتك دا الشيئ الوحيد اللي واثق اني عايزه صدقيني
فلورا كانت اجابتها على كل كلامه بجملة:امشي في اجراءات سفرنا يا چيمس من فضلك...
چيمس غمض بضيق وخرج وهي وقفت قدام المراية وهي باصة لنفسها واد اي انيقة الهدوم اللي اخترهالها وشعرها اللي بيظبطهولها ابتسمت بحزن:متمناش انك تخليني احتار يا چيمس اتمنى فعلآ اني ارجع لأهلي بأقل خسارة في مشاعري...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
غرام:مش كفاية كدا
عمران:كفاية اي انتي كمان؟
غرام:كفاية بقى اروح اشوف جوزي
عمران بص لتالا:انا لي حاسس انها فرحانة بكلمه جوزي وكل شوية تحشرها في اي جملة؟
تالا ضحكت
غرام:بابا بقى انا بتكلم بجد عايزة اروح اشوف جوزي
عمران:كلمه جوزي دي بتعصبني اووي
غرام:طيب عايزة اشوف زوجي قرة عيني
تاليا ضحك وتالا انفجرت في الضحك
غرام بصتلهم بغضب وبصتله:عاجبك كدا
عمران ضحك:عاجبني اي بس هم يبكي وهم يضحك
غرام:يا بابا بالله عليك بقى خدني لجوزي
ايان نزل وهي كشت وبعدت بتلقائية
عمران مخدش باله:طيب انتي دلوقتي هتروحي فين
غرام:مش عايزة اروح في حتة...انا هطلع اوضتي
طلعت بسرعة لفوق وهي بتخاول تهدي من سرعتها خوفآ على الطفل
عمران:هو في اي
ايان:هي كانت بتتكلم في اي
عمران:كانت بتقول عايزة تروح لجوزها
ايان غمض عينه بضيق:انا فهمت هي قلقت مني
تالا:فعلآ لأنها اول منزلت ارتبكت
ايان:ممكن اوديها؟
عمران:غلط عليها الحركه الكتيرة
ايان:انا هاخد بالي منها مش هخليها تمشي ولا تطلع سلالم وكل حركة هتبقى بالعربية...
عمران هز راسه بإيجاب طلعلها وخبط وهي زاقفة قدام مرايتها بتسرح شعرها:ادخل يا بابي
ايان دخل:مش بابي انا
غرام لفت وبصتله
ايان وقف قدامها:اي مش عايزة تشوفيني
غرام هزت راسها بنفي:لا مش كدا الموضوع...
ايان:اومال ازاي الموضوع
غرام هزت راسها بنفي:مش حاجة....
ايان:كنتي عايزة تروحي فين
غرام:مش عايزة اروح في حتة اصلآ....
ايان:انتي خايفة مني
غرام هزت راسها بنفي:مبخفش من حاجة اصلآ
ايان ابتسم:اومال بعيدة عني لي اصلآ
غرام:انا واقفة هنا
ايان حضانها:حقك عليا يا روحي حقك عليا وعلى عيني يا صغننتي انا كنت غبي واوعدك اللي حصل دا مش هيتكرر تاني
غرام بصتله:يعني اي بقى دا
ايان:يعني مش همد ايدي ومفيش داعي تخافي
غرام ابتسمت:طيب...
ايان:ها بقى يا جميل كنتي عايزة تروحي فين
غرام:عند جوزي
ايان ضحك
غرام كشرت:انت هتتريق يا ايان زيهم
ايان: لا اصل مفيش حد صغنن وكيوت وقمر كدا عنده جوز
غرام:انا صغننه وكيوت وقمر وعسل وعندي جوز يا سيدي
ايان ضحك:طيب يا بسكوتة
غرام ابتسمت وبصت في المراية سرحت شعرها وحطت فيونكة رقيقة على جنب وهي لابسة فستان بنفسجي لطيف:حلو كدا؟؟
ايان:قمر كدا يلا بقى
غرام:يلا
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
عمران دخل اوضته وشاف عشق قاعدة بشرود باس خدها وهي اتخضت بصلها ومسكها:اهدي وبعدين ليه الخضة حد يتجرأ يعمل كدا غيري
عشق ابتسمت وحضنته:لا طبعآ محدش يستجري يعمل كدا
عمران:انتي زعلانة مني؟
عشق بصتله وهزت راسها بنفي:لا وازعل ليه؟
عمران:عشان ايان
عشق هزت راسها بإستنكار:لا يا عمران انا كلمته وفهمته انه غلطان وانا عارفة اد اي هو عزيز عليك وبعدين يا عمران انت اب ليه انت مش جوز اخته وبس ايان كان اول ابن لينا وانا عمري محسيت انك بتعامله غير كدا
عمران:حسيت انك قلقتي عليه مني
عشق هزت راسها بنفي:لا يا عمران انا كنت بهديك عشان متغلطش انا عارفة اد اي انت روحك في ايان وعارفة اد اي انت بتخاق عليه انا لو قلقت على ايان وهو معاك ابقى قليلة الأصل بعد كل اللي عملته دا
عمران:انا معملتش حاجة
عشق:كل دا ومعملتش حاجة انت كنت احسن حاجة دخلت حياتنا يا عمران
عمران ابتسم وحضانها:والله انتي وايان كنتو احلا هدية من ربنا وبسببك بقى عندي تالا وتاليا وغرام اخر العنقود اللي مطلعة عيني
عشق ابتسمت وحضنته:ربنا يخليك لينا يا رب يا عمران وميحرمناش من بعض
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
غرام وصلت هي وايان على المستشفى وطلعت
عز ابتسم:جيتي تاني يا روحي كنتي ارتاحي
ايان ابتسم:عايزة تشوف جوزها بقى معلش
اوتار:في الأوضة يا روحي ادخليله
دخلت شافته نايم قربت استغربت من شكله كان باين عليك التعب مش زي مشافته كان مرهق وكانت شفايفه بيضا عكس العادى قربت ولمست وشه بحنان مفقش حركته بهدوء مفيش اي ردت فعل بتفوقه مفيش فايدة خرجت بقلق ولونها مخطوف
عز:اي يا غرام
غرام:سراج....مبيفوقش...
يحيى وقف بسرعة وداخله بيفوقه مفيش فايده مفيش نفس صاحبه مبيتنفسش خرج بسرعة نادى للدكتور والكل قلبهم اتقبض ايان كان متابع وهو في حالة هلع من اللي بيحصله الدكاترة بقت حواليه بقو ينعشوه لحد مرجع يتنفس فتح عينه بضعف ورجع غمضها تاني بتعب
الدكتور خرج بملامح حزينه:ادعوله الفترة دي اصعب فترة ادعوا ربنا يتم شفائه على خير...
ايان حس بالحزن وقرب دخله وشاف شكله ازاي اتبدل وازاي بقى واحد تاني غرام دخلت بدموع وايان هداها:اهدي عشان مش صح يشوفك كدا هو تعبان عيزاه يتعب اكتر لما يقلق عليكي و على البيبي
غرام هزت راسها بنفي
عمران:يبقى تهدي يا روحي هاا اهدي
غرام هزت راسها بإيجاب وقعدت جنبه باست راسه وباست خده وايان خرج
سراج فتح بتعب وابتسم:غرامي....
غرام عينها لمعت بسبب الدموع:غرام هتموت لو حصلك حاجة
سراج:انا تعبان اووي يا غرام....مش قادر...
غرام هزت راسها بنفي:لا انت قوي انت طول عمرك كنت قومي وعندك عضلات وكنت بتقدر تعمل اي حاجة
سراج:ودلوقتي انا ضعيف ومش قادر هتقبلي يبقى جوزك بالمنظر دا ومن غير شعر كمان
غرام:اولآ انت حلو واي يعني وبعدين انت زي القمر وكمان انا بحبك حتى لو من غير شعر حتى لو شكلك مش حلو فأنا بحبك بحب كل حاجة فيك...
سراج ابتسم
غرام:انت لازم تقوم يا سراج لازم تبقى كويس ونروح بيتنا بقى
سراج ابتسم وهو بيبصلها:البنفسجي تحفة عليكي يا نور عيني
غرام ابتسم
سراج:غرامي انا اسف
غرام بصتله:تاني
سراج:مش قادر انسى انا كنت ازاي معاكي انا كنت واخد ندل وشهواني انا كنت قذر كل مفتكر اللي كنت بعمله بقول حلال اللي بيحصل فيا دا انا كانت الدنيا وخداني ونسيت ان في نهاية وان في رب كريم هقابله انا وصلت لمرحلة اني خسرت اخرتي ومش بس كدا انا كنت بخسر دنيتي كنت خسرت اهلي وصاحبي حتى انتي يا غرام
غرام:المهم دلوقتي انت اتغيرت وربنا كريم وبيقبل التوبة صح انت هتبقى كويس ومش هتعمل اي حاجة من دا وكمان مش هتاخدني على المكان الوحش دا تاني....
سراج ابتسم وهز راسه بنفي:انا مش هروح على المكان الوحش دا تاني يا غرامي
غرام ابتسمت:وهتصلي وتبقى كويس
سراج:وهلبسك الحجاب كمان
غرام:انا لسة صغيرة
سراج:لا انتي عندك 14 سنة يعني فرض عليكي اصلآ مفيش حاجة اسمها صغيرة وبعدين في حد قمر كدا ويبقى مكشوف كدا
غرام اتكسفت وحضنته
سراج ابتسم بمناغشة:لو مكنتش تعبان كان زماني واخدك انا في حضني
غرام ابتسمت وبصتله قربت وباسته وهو ابتسم بعدت ومسكت ايده حطتها على بطنها:سلم على ابنك بقى
سراج ابتسم:ولد ولا بنت
غرام:سألت ماما قالتلي لسة مبيبنش حتى لو عملت سونار مش هيبان عشان لسة صغير
سراج هز راسه بإيجاب:لما يبان هنعمله ونشوف
غرام هزت راسها بإيجاب:انت عايز ولد ولا بنت
سراج:ولد....
غرام:اشمعنا
سراج:انا نفسي في ولد...
غرام هزت راسها بإيجاب:بإذن الله يبقى ولد...
اوتار في حضن عز بتعيط
عز:اهدي الدكتور قال انه معرض الفترة دي يتعب يغم عليه...معرض لأنه بيتعالج و...وكمان هو تعبان
اوتار:يا رب يبقى كويس يا عز يا رب يقوم بالسلامه ويرجع معانا على البيت بقى يا رب...
عز:يا رب ان شاء الله يا اوتار ان شاء اىله
عدت فترة من غير اي جديد سراج بيتعالج وبقى عنده ارادة يعيش وغرام مبتفارقهوش حسام بقى يجي لسونا ومبقتش عايزة تطلع تقابله ووعد بتبقى مع مامتها وجاسر بيشوفه غصب عنه...چيمس بيأخر ويماطل في سفره هو وفلورا وهي عارفة كدا وبتحاول تكتشف كل حاجة حواليها وتعبها بيزيد....بالنسبة بقى لحور فهي بقت تلاحظ نظرات ادهم المتدارية ليها ومستغربة ازاي هو مكلمهاش بقيت مستقلة ادم بالعكس بقت مستغربة هي ازاي حبت واحد زي ادم وولا مرة فكرت في واحد زي ادهم ملتزم ومحترم؟
الدكتور بعت لعز وعز قاعد قدامه:اي يا دكتور طمني
الدكتور بصله ومدله الورق بتاع فحوصات سراج قدامه.....
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
چيمس ماسك في ايد فلورا وماشيين
فلورا:احنا طولنا اووي هنا انت مش قولت اننا هنرجع؟؟
چيمس:ايوا هنرجع منا ماشي في الإجراءات هنرجع بالطيارة
فلورا:طيب امتى يا چيمس
چيمس:بكرا يا لورا بكرا...
فلورا:ماشي...
چيمس:مستعجلة اووي تبعدي عني؟
فلورا سكتت وهو وقف ومسك ايدها بينفخ فيها وهي بصتله بإستغراب ولما بصلها بعدت نظرها:هو انت بتعمل اي
چيمس:انتي بردانه؟ الجو هنا برد
فلورا هزت راسها بإيجاب:صح
چيمس:انا مش هنسى الأيام اللي قضيتها معاكي دي...
فلورا سكتت وهو باس ايدها ومشيو وهي حاسة بإحساس غريب يا ترى هي حبته ولا خدت عليه؟....
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
الكل واقف قدام سرير سراج وسراج قاعد وغرام جنبه واوتار قاعدة جنبهم
عز دخل ووقف قدامه ويحيى مستغرب:هو الدكتور قالك اي؟؟
عز بصله وقعد على ركبته قدام سراج
سراج مسكه بابا
عز اتنهد:انت كنت بتوصينا نخلي بالنا من مراتك وابنك....ونعيش حياتنا....واننا منوقفش حياتنا عليك....كنت خايف على ابنك...
سراج باصصله والكل باصصله
عز بصله:للأسف بقى مش هنضطر نشيل كل مسؤلياته وانت اللي هتشيل لواحدك
سراج بصله وبص لغرام بإستغراب
عز ابتسم والدموع في عينه في عينه اللي زادت لمعان:انت اللي هتخلي بالك انت اللي هتشيل وتربي وتغير انت اللي هتتحمل كل مسؤلياته وهتعيش معاه ادق تفاصيل في حياته
اوتار ابتسمت بدموع
سراج بذهول:انت تقصد اني....
عز ضحك ودموعه نزلت:انت خفيت يا سراج انت اتخلصت منه انت خلاص خفيت يا سرااج
سراج حضنه والدموع في عينه وقفه ويحيى اخيرآ استوعب نفسه حضنه وبقى يتنطت معاه بفرح وصوت ضحكه بقى مسيطر على المكان وهو هايص مع سراج الكل اتلموا حواليه واوتار قربت خدها في حضنه وهي بتعيط بإنهيار وهو واخدها في حضنه:شش خلاص اهدي باااس بااس
اوتار بتعيط وهي بتبوس فيه وبتحضنه وغرام دموعها نزلت وهي فرحانه
عمران خدها في حضنه وابتسم
غرام حضنته:انا فرحانه اووي يا بابا انا فرحانه بيه....
عمران ابتسم
حور حاضنة سراج وهو باس جدها وبعد وقف قدام غرام وهي بصتله وهي بتضحك والدموع في عينها بص لعمران اللي بعد ووسعله السكه وهي اتكلمت:حمدلله على سلامتك يا سراج...حمدلله على سلامتك....
سراج سحابها وشالها وهو حاضنها:خلاص يا غرام خلاص يا روحي هنروح ونروح بيتنا.....
#استودعكم_الله♡
اسئلة الحلقة:-
چيمس هيرجع فلورا ولا ممكن حاجة تحصل؟!فلورا فعلآ هتروح لأهلها؟!غرام وسراج خلاص كدا هيتجمعوا ولا عمران هيبقى ليه رأي تاني؟!
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الرابعة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الخامسة عشر أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .