رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الخامسة عشر 15 | روايات ندى محسن

  نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الخامسة عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 15 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الخامس عشر

الحلقة 15
للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕

عمران بص لعز
عز بصله وفهم قصده
عمران: انت وعدتني واظن انا عملت اللي عليا
سراج نزل غرام وبصلهم بإستغراب: وعدته بأيه في اي؟
عز: سراج.... انت عارف ان غرام صغيرة مش حمل بيت ولا جواز ولا تربية....
سراج: يعني تقصد اي يعني؟؟
عز: سيبها يا سراج سيبها تروح مع اهلها
سراج: اي الكلام دا انت جاي بعد كل دا تثولي سيبها اسيب مراتي؟
عز: سراج دا لمصلحتها...
سراج: مصلحتها تبقى معايا محدش هيخاف عليها ولا بيحبها قدي وانا واثق في حاجة زي كدا
عمران: انت لو كنت بتحبها ولو شوية مكنتش هتتصرف معاها كدا من الأول
سراج:اديك قولتها الأول افهموا بقى الأول حاجة ودلوقتي حاجة تانية خالص
عمران: هي عندها كام سنة؟؟ 15 سنة وانت سيادتك يا سيادة الرائد كام سنة
سراج: دا مش سبب يخليني اسيبها
عمران: انت لا هتبقى فاهم دماغها ولا هي عارفة تعيش معاك
سراج: دي حياتها هي.. دي حياتها هي اللي تقرر هي عايزة اي انتي عايزة اي يا غرام
غرام بصتله بقلق
سراج: قولي انتي عايزة اي وانا هحترم رأيك وهبعد
غرام: انا عايزة ابقى معاك... بابا انا عايزة اعيش مع جوزي زي اي بنت عايشة مع جوزها... ارجوك انا عايزة ابقى مع سراج..
عمران بص لعشق
عشق هزت راسها بإيجاب وشاف في عينها نظرة ترجي
ايان: سراج انا عارف كويس انك اتغيرت بس... بس هي فعلآ صغيرة عليك....
غرام هزت راسها بنفي: لا انا مش صغيرة انا هتم 15 سنة بعد بكرا مش صغيرة انا كبيرة وهحافظ عليه وعلى البيبي وهسكن مع عمو عز
عز ابتسم: ومتخفش احنة هنجيب خدامه عشان مراتي في الحالة دي مش هينفع تقوم بواجبتها..
احلام: اممم مراتك ومرات ابنك حامل والله عيب
اوتار اتحرجت وخدودها احمرت وهو حضانها: اي يا ماما متكسفيهاش مهي لسة صغيرة منا متجوزها وهي بنت 20 سنه
سراج ضحك وحاوط وسط غرام اللي ابتسمت وايان مسك ايده بعدها بصله بصدمه:انت اتجننت يله دي مراتي
ايان بصله بغضب وباين عليه الغيرة سحب غرام وحاوط وسطها:دي مش هتقرب منها انت متجوزتهاش بشكل قانوني انت اتجوزتها عشان تصلح غلطتك ودلوقتي طلقها وابعد عنها
تالين اتصدمت من الكلام وعرفت ان ادم كان معاه حق
سليم لاحظ دا واتكلم بغضب:ايان خلاص سيبهم هما يتفاهمو
ايان:لا دي لسة عيلة وهو بيستغلها
سراج سحبها ووقف قدامه بغضب:انت اتجننت ولا اي دي مراتي وبحبها وهي بتحبني وموافقة عليا زوج انت اي اللي يدخلك اصلآ وانت ولا ابوها ولا اخوها وبعدين انا مراتي مقبلش حد يمسكها بالطريقة اللي كنت ماسكها بيها دي حتى لو خالها يا ايان
ايان بصله بغضب وهيتخانق معاه عمران شده:ممكن تهدى بقى
ايان:انت مش شايف الأستفزاز اللي هو فيه؟؟
سراج:مراتي هترجع بيتها معايا ودا اخر كلام هي موافقة وانا موافق يبقى في اي بقى؟؟
غرام حضنته:اهدى طيب
سراج دفن راسه في رقبتها وابتسم همسلها:اي القمر دا انتي خلاص عرفتي ان حضنك الصغير دا بيهديني
غرام اتكسفت:اممم
سراج ابتسم
ايان شده ولكمه بعنف ودي كانت صدمه للكل وسراج هيضربه عز مسكه:سراااج خلااص
سراج اتكلم بغضب:انت مش شايفه دا اتجنن خلاص
عمران متفاجأ من تصرف ايان وسحبه برا:تعالى معايا
عشق مكنتش عارفة تقول حاجه
احلام:ادي اخرت تربيتك ودلعك فيه هو في اي مش فاهم يعني اي متجوزين وبعدين طريقته مع غرام اوڤر اووي يعني دا حتى مش اخوها
عشق:انا اسفة بس هو اكيد متضايق من اللي سراج عمله وعمران خده اكيد هيتكلم معاه...
عمران زأه:فهمني اي الجنون اللي انت فيه دا
ايان:سبق وقولت هو بيستغلها بيستغل برائتها وانا مش قادر ولا قابل اشوفها معاه هو بيستغل براءتها حرام تعاني مع واحد زيه حرام غرام يبقى مصيرها متعلق بسراج دا رائد واكبر منها هي لسة في بداية حياتها مين يرشح ان عيلة زي غرام ترتبط بسراج انا مستحيل اقبل علاقتهم حتى لو هو اتصلح حاله حلو بس يكون بعيد عننا بعيد عنها
عمران اتنهد:ايان نفكر بعقل شوية طيب معاك انا معاك لكن دا لو في حالة غرام مش لوحدها لكن دلوقتي غرام حامل كلها كام شهر وهيشرف ابنهم
ايان:انا ههتم بيه وهراعيه دي مش مشكلة ابدآ
عمران:طيب خليني ماشي معاك انت مش هتتجوز ومش ناوي تشوف حياتك هتفضل متعلق بالطفل دا؟؟والطفل دا تفتكر انت هتعوضه عن كلمه بابا والحنان المنبعث من ناحية الأب؟؟وغرام اللي بتحب سراج تفتكر انها هتقبل ترتبط بحد تاني غير سراج؟؟وتفتكر انا هقبل ان ابنها يبقى ليه جوز ام لو فكرتلها بعيدآ عن سراج اللي هو اكيد مش هيقبل ان ابنه يبقى بعيد عنه هتلاقي ان غرام هتبقى محتاج لسراج اكتر مهو محتاجلها واساس الأحتياج الطفل...
ايان بصله وعمران عرف انه اقتنع
عمران:مهما قولنا وعيدنا هنوصل لنتيجة واحدة ملهاش غير ان علاقتهم هتفضل....بحاول الاقي حل ومش مقتنع بسراج بس مفيش حل في اللي ربطهم يا ايان الطفل اللي كنت عايزها تخلص منه وربنا كاتبله انه يفضل...هو دا اللي منعني...
ايان هز راسه بإيجاب:معاك حق بس...
عمران:مبسش يا ايان اللي انت عمالته دا غلط انت غيران على غرام انت اللي مربيها وهي في مقام اختك الصغيرة....بس...بس مينفعش هي متجوزة
ايان هز راسه بإيجاب:حاضر يا بابا اعملوا اللي يريحكوا بس انا مازلت مش قابله مش قابل سراج انا ماشي...
مشي وعمران غمض بضيق
غرام:خلاص بقى اهدي
سراج:دا بني ادم متخلف
غرام:خلاص يا سراج متشتموش
سراج:مشتموش انتي زعلانة عشان شتمته ومش زعلانه ان القذر دا مد ايده عليا
غرام بغضب:خلاص يا سراج قولت متشتموش وبعدين هو خايف عليا هو خايف لتأذيني زي معملت قبل
سراج بصلها:وانتي مش خايفة على نفسك
غرام بصتله وحست بقلق
سراج لاحظ قلقها هز راسه بإيجاب:خافي على نفسك يا غرام وابعدي عني
مشي ويحيى جري وراه:سراج استنى
عز بص لأوتار:يلا بينا
سليم:وغرام
عز:لو هي مش خايفه منه وعايزة تيجي معانا انا اكيد اكيد مش همنعها
اوتار:انت كمان زعلت؟
عز:عشان مفيهاش تفكير يا اوتار هو كان بيموت وكان مهتملها وهي اكيد شافت اد اي هو اتغيرت ولما سألها اتوترت تجاوب بأه ولا لا هيقعد معاها ازاي وهي اساسآ من جواها خايفة منه
غرام دموعها نزلت
عشق حضنتها بضيق:غرام
غرام:انا غلطت انا مش خايفة منه انا عيزاه
عز غمض بضيق وقرب خدها في حضنه:طيب ممكن تهدي طيب خلاص تعالي معانا وهو ولا هيضايقك ولا هيكلمك هو لما يشوفك هينسى اصلآ
غرام:هروح معاهم يا ماما
عشق هزت راسها بإيجاب
تالين:مش يلا احنا كمان ولا هتباتو هنا وبعدين سالم زمانه روح البيت
ادم:انا هروح مع خالي عز
ادهم بصله:وانا كمان
ادم بعد نظره وابتسم بسخرية

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

حسام:لو سمحتي ممكن ادخل لسونا...
ام سونا بصتله وبص لأبوها وهو اتكلم:انت جوزها ودا من حقك...
حسام وقف ودخلها وهي وقفت بإستغراب:انت؟
حسام :اعمل اي وانتي مش عايزة تشوفيني او تقابليني
سونا:انت عايز اي انت بتقول نفس الكلام انا مش هرجعلك يا حسام
حسام:سونا يا ريت تفهمي
سونا:افهم اي انا قولتلك طلقني طلقنس يا حسام وانت شايف اهو انا مش منعاك من عياةك ولا عندي اي نيه امنعك لأني مش جاحدة اني احرمك منهم او احرمهم منك..
حسام:انا مش بس عايزه..انا عايزك ومش متخيل حياتي من غيرك....مش متخيل اني هعيش من غيرك....
سونا:انا مكنتش متخيلة اني هعيش من غيرك بردو بس عشت قسوتك علمتني ازاي ابقى قاسية....
حسام:يعني مفيش فايدة؟
سونا هزت راسها بنفي:انا عند قراري يا حسام طلقني
حسام بصلها بغضب:انتي انانية انتي حتى مش بتفكري في ولادك اللي هيتشتتوا بين اب وام
سونا هزت راسها بنفي:يتشتتوا؟لي يتشتتوا؟العيال هيفضلوا معايا يا حسام ودا من مصلحتهم...وانا مش همنعهم عنك في اي وقت ولما يقدروا ياخدوا قرارتهم...لو حد قرر انه يعيش معاك مش هيكون ليا اي اعتراض..
حشام بصلها بغضب:ماشي يا سونا انا هطلقك..
خرج وهي قعدت وغصب عنها عيطت وجاسر دخل مسحت دموعها وهو قرب حضانها:متعيطيش معلش انا مش هخلي جدو يدخله هنا تاني مش هخليه يدخل عندك
جاسر:انا مش بعيط عشان دخلي يا جاسر انا مش بكرهوا انا بحبه وهو هيوحشني....
جاسر بصلها
سونا:هو بيوحشني عشان كدا بعيط ومش عيزاك تبعد عنه عشان ميوحشكش ولا تعيط
جاسر باصصلها وهي حاسة انه مش مقتنع بكلامها
اتجمعوا حواليها وهي ابتسمت:فين وعد؟
اسر:مع جدو بيلعب معاها
سونا راحت لأبوها شافته بيلاعبها وهي بتضحك بصوت قربت:اي دا كله بس
ابوها ضحك:زي السكر
سونا قربت وابتسم:طب تسمحلي بقى يا بابا عشان تنام دا معاد نومها
ابوها مدهلها:خدي ربنا يحميهم يا رب
سونا بتسمت وشالت وعد
ابوها بصلها واتكلم:مش ناوية بردو تليميها مع حسام يا بنتي انتي عايزة اي اكتر من انه يخليكي متستته في بيتك
سونا:البيت اللي مفيهوش دفى ومفيهوش اهتمام وحنان ميبقاش بيت يبقى سجن وميبقاش جواز دا يبقى مؤبد مع الأشغال الشاقة يا بابا
ابوها اتنهد:المنطق بتاعك دا اللي هيوديكي في داهية
سونا:واللي بتسميه بيتي دا كان بيقضي عليا جسديآ ونفسيآ انا وولادي..
ابوها:وتفتكري ولادك كدا مرتاحين
سونا:على الأقل بينامو جنبي وانا كويسة وقادرة اضمهم بدل مكانوا بينامو جنبي وانا مش قادرة اتنفس او فاقدة للوعي....
ابوها بصلها وهي ابتسمت بحزن:بتتكلم في اي دا انت سمعت القليل بنتك شافت كتير في اللي بتسميه بيتي دا انا مكنتش ست بيت انا كنت خدامه من غير مبالغة....تصبح على خير
امها:انتي هتنامي دلوقتي
سونا:هنيم وعد واقعد مع العيال شوية وانيمهم وانام
دخلتلهم وهما بيتنطتوا على السرير قعدت:اقعدوا انا ضهري واجعني
قعدوا واسر حضانها وباس خدها بوسه طويلة وهي ابتسمت وخدته في حضنها
جاسر قرب باس وعد وابتسم:امتى اكبر وتخليني اشيلها
سونا ضحكت:تكون هي كمان كبرت بقى
جاسر ابتسم
تليفون سونا رن ردت:الو يا عز
عز بصوت قلقان:سونا...
سونا:في اي يا عز مالك صوتك؟
عز:سونا هو حسام كان عندك.؟
سونا:اه كان قاعد مع الولاد
عز بصوت مهزوز وباين عليه البكى:طب متكلمتيش معاه حسام بيموت يا سونا هو مش ىاضي يخلينا ننقله المستشفى وبيقول ربنا بينتقملك سونا انا عارف انه صعب عليكي بس قوليلنا اي اللي حصل هو خد حاجة
سونا وقفت بخوف وعينها دمعت:لا يا عز هو كان كويس وكان بيكلمني عز انتو فين؟
عز:عندي في البيت عندي يا سونا
سونا:طيب انا جاية مسافة السكة
قفلت وشالت وعد:خلي بالك من اخوك انا هاجي بسرعة خلي بالكوا من بعض يا حبيبي
جاسر هز راسه بإيجاب:هو بابا تعبان؟
سونا هزت راسها بنفي:بابا بإذن الله كويس
خرجت:بابا حسام تعبان انا رايحة في بيت عز هو هناك
ابوها:تعبان ماله؟
سونا بدموع فقدت السيطرة عليها:معرفش يا بابا معرفش هو كان كويس
امها:طيب اهدي طيب ان شاء الله مفيش حاجة
احلام:لا يا عز مش للدرجة دي انا مش هشترك فس حاجة زي كدا مش هفول على ابني انا بعد الشر عليه وانت يا سليم من امتى وانت بالشر دا؟وسونا يا عيني اتلاقي حالتها حالة
سليم:سيبك انتي بس تفكير اي
سراج:تفكير اي بس اتعمل في 700 فيلم عربي قبل كدا
عز:بس يلة انت المهم النتيجة
يحيى:حامل بإذن الله
سراج ضرب كتفه وضحكوا
سليم ضحك
عز:اي اللي يضحك يعني مش فاهم هو اي شغل العيال دا
حسام ابتسم:هي اتأخرت كدا ليه هي كمان
اوتار بصاله وبصت قدامها بضيق
حسام:انتي مش راضية يا اوتار عن اللي بنعمله؟
اوتار:لا يا حسام مش راضيه مش كفاية اللي عملتوه فيها ودلوقتي انتو بتفكرو ترجعوها بطريقة تقلقها وتوترها ولو انت واثق يا عز انها بتحبه شكلها هيبقى عامل ازاي دلوقتي وشعورها اي؟؟وشخصية سونا البريئة هتخليها هتأنب في نفسها حالتها هتبقى عاملة ازاي دلوقتي
عز:المهم النتيجة يا اوتار انتي عاجبك اللي هما فيه دا
اوتار:اكيد مش هيعجبني بس انا معترضة على الطريقة هو جرحها وهنها وهي يوم مترجع تخلوها ترجع باةطريقة دي؟؟لا طبعآ مش موافقة
حسام قرب مسك ايدها:اوتار ارجوكي خليكي معايا
عز بعد ايده وزأه:ايدك يا حلو ايدك
حسام رفع ايده: والله مقصد هي جت بتلقائية وبعدين سب وقولتلك هي زي اختي الصغيرة
عز هز راسه بنفي:زي اختك زي اخوك مليش فيه
غرام ابتسمت وهي بتسرق النظر لسراج ونفس الكلام بالنسبة لأدهم ولحور.....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا قاعدة على الكنبة في الصالون بتشرب عصير وقدامها چيمس اللي بتحاول على قد متقدر انها متبصلوش
چي سي دخلت بدموع: الحقني يا چيمس الحق يا چيمس
چيمس وقف: في اي يا چي سي في اي
چي سي: كرم بيموت كرم بينزف على الطريق ومحدش عايز يساعدني انقله على المستشفى
چيمس: كرم؟؟
بص لفلورا: لورا خليكي هنا
جري على برا بسرعة وقلق وفلورا شافت ابتسامة چي سي الخبيثة
چي سي خرجت قفلت الباب وفلورا شافت كرم دخل عندها ومن برا چي سي قفلت الباب وفلورا وقفت بصدمه: انتو بتعملوا اي؟؟
كرم بصلها بذهول ووقف قدامها: انتي مش شايفه بجد ولا بتشتغلينا
فلورا هتخرج سحبها وحط ايده قدام عينها وهي عينها جت في عينه وهي بصاله بغضب وزأته: ابعد عني.... حالآ
كرم: يعني شيفاني يا جميلة ههههههه مش مصدق هو چيمس اهبل للدرجة دي
فلورا زأته وعايزة تفتح الباب مش عارفة بتحبط بعنف: چي سي افتحي الباب والا انتي هتندمي افتحي الباب
كرم سحبها وهو بيبصلها وبيتأمل وشها هيقرب منها زأته وهو مسكها من شعرها: اهدي بس اهدي كدا
فلورا بتبعد وشه بغضب: ابعد عني انت عايز اي سيبني
كرم خبط راسها في الحيطة وهي سامعة صوت خبط وتكسير بس فقدت الوعي....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا وصلت على البيت والدموع في عينها وعز قابلها وهو مداري وشه وكأنه بيعيط وهي سامعه صوت عياطه وسليم نفس الشيئ
سونا بدموع: عز... هو حصله اي... هو فين
عز شاور على فوق وهي جريت وهو وسليم ضحكوا
سراج: عمرك شفت كدا
يحيى ضحك وهز راسه بنفي: والله اول مرة يعدي عليا النوع دا
عز: بس يلا انت وهو
سونا شافت اوضة مفتوحه وهو باين انه نايم على السرير دخلت ووعد على ايدها: حسام... حسام
حسام مغمض ومبيبديش اي ردة فعل
سونا قربت جنبه وبتحركه بلطف: حسام... حبيبي فوق في اي انت مالك
حسام مغمض وهو بيتكلم في سره: حبيبي اول علامة بانت اهي يا روحي
سونا عيطت: حسام في اي
حطت ايدها تحت انفه وهو كتم نفسه اتصدمت وسابت وعز وهي بتحاول تفوقه: اي دا؟ حسام.. حسام فوق حبيبي فوق حساااام.... عععععععز الحقني حسام مبيتنفسش يا عز الحقني
عز: اطلع ولا اي سخنت اوووي
اوتار بصاله بغضب
عز: طب اعمل اي يعني
اوتار وقفت وطلعت بغضب
عز شاور عليها لسليم: اتفضل خناقة للصبح
سليم ضحك
احلام: مهو انتو بايخين اللي انتو فيه دا اسمه بواخة
سونا بتحركه وبتعمله تنفس صناعي: حبيبي لا اكيد انت كويس هما ليه محاولوش ينعشوه لا هو كويس
بتعمله تنفس صناعي وهو فتح ومسكها باسها اتصدمت وبعدت ابتسمت: حبيبي انت عايش
حسام باصصلها: يعني حبيبك اهو اومال كنتي قلبالي لي على ام قلب ميت
سونا بصتله: هو انت كويس؟
حسام: انا كويس انتي بقى اللي مش كويسة
سونا: بس انت اي اللي حصلك
حسام: اللي حصلي محصليش حاجة دا بس عشان تعترفي انك بتحبيني
سونا اتصدمت وفهمت اللعبة وزأته: انت سافل وخقير وواطي واللي عملته دا شيئ تافه يا عديم الدم انت انك تلعب بأعصابي بالشكل دا ومش انا بس دا اعصاب كل اللي موجودين هنا انت شايف عز كان عامل ازاي وابوك
حسام ضحك: اخويا مين يختي اللي تعبتله اعصابه دا هو اللي قايلي على الخطة
سونا بصتله: يعني اي تقصد اي ان عز وعمو سليم مشتركين في.... لا مستحيل
حسام: اي يا سونا مش المهم اننا رجعنا لبعض
سونا: رجعنا تعرف انك قفلتني منك اكتر وحسام عز معايا
هتاخد وعد عشان تمشي شدها قعدها على رجله وهي بتبعده: سيبني يا حسام اي الجنون دا
حسام باسها وهي بتحاول تبعده بس مسكها بعد وبصلها وهي بصاله حضانها وباس خدها: حقك عليا حقك عليا يا نور عيني حقك عليا على كل موقف وجعك وحقك عليا على دموعك وكل مرة انا ظلمتك فيها حقك عليا....
سونا بصتله ودموعها نزلت:مش قادرة اسامحك..حاسة انك هتكسرني تاني انا خلااص يا حسام مبقاش فيا حيل مش هقدر استحمل
حسام:اديني فرصة فرصة واحدة بس اخر مرة صدقيني
سونا بصاله
حسام خدها في حضنه:خلاص يا سونا انا اتغيرت صدقيني خلاص يا حبيبتي
سونا بصاله وهي بتتأمل ملامحه
حسام باس خدها وهي ابتسمت وحضنته جامد:قلبي وقع انت وقعت قلبي بجد حرام عليك يا حسام حرام عليك
حسام باس ايدها:حقك عليا
وعد عيطت وهي بعدت عن حسام وشالتها وطبعت بوسة على خدها وحسام خدها منها وباس جبينها وحضانها
سونا ابتسمت
تليفونه رن وسونا شافت اسم شهد بصتله وهو مسك التليفون فتح وفتح الأسبيكر: الو
شهد: حسام.... انا شهد
حسام: ازيك اي اخبارك
شهد:حسام انت وحشتني انا مش فاهمه ازاي انت قدرت تبعد عني وتسيبني كدا....
حسام: انا اسف..
شهد: اسف؟؟
حسام: اسف يا شهد انا بحب مراتي اكتشفت اني من غيرهم ولا حاجة اكتشفت اني مقدرتش اعيش من غيرها هي هي اللي محليا حياتنا سواء انا او ولادي...
شهد: حسام بس دا مكنش كلامك
حسام: كنت غبي بس لما بعدت عني حسيت اد ايه انا من غيرها ولا حاجة
شهد بدموع: وانا؟
حسام: انتي تستحقي حد احسن مني صدقيني يا شهد انا مش ملكي انا مش حر انا معايا ولاد غير كدا انا بحبها وازاي هبقى معاكي وانا قلبي مع حد تاني... سامحيني
شهد قفلت وهي بتعيط وسونا بصتله: انت اللي عملت كل دا وانت
حسام هز راسه بإيجاب: عارف ان كل دا بسببي بس المهم اني بحاول اصلح انسي يا سونا اللي حصل خلي العيال يتربو في وسطينا في وسط اب وام سويين حياتهم مليانه بالحب والأحترام
سونا بصتله
حسام مسك ايدها وابتسم: صدقيني المرة دي غير المرة دي انا بقولك اني حسام تاني غير اللي انتي اتجوزتيه اصلآ
سونا ابتسمت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا فاقت شافت نفسها في السرير وچيمس جنبها حطت ايدها على دماغها وابتدت تعيط: هو اي اللي حصل
چيمس حضانها: بس خلاص اهدي مفيش حاجة دي كانت لعبة قذرة منهم انتي كويسة وخلاص هما اختفوا من حياتنا للأبد خلاص يا لورا
فلورا بتعيط: هو كان بيحاول ...
چيمس حضنها اقوى: هو متجرأش يلمس شعرة واحدة منك اهدي واسترخي بس انا هنا جنبك وطردتهم انا طردت كرم وچي سي خلاص انا عرفتهم على حقيقتهم والفضل ليكي
فلورا: ازاي يا چيمس انت ازاي جيت
چيمس بصلها وابتدى يحكي
Flash back
چيمس خرج بس ملقاش اي حاجة تدل ان في حادثة اكتشف انه نسي تليفونه ورجع لقى الباب مقفول خبط بعنف بس محدش بيفتح دخل من عند الحديقة وشاف چي سي واقفة ورا الباب وفلورا بتصوت اتصدم وقرب من الباب چي سي مسكته: چيمس استنى انا هفهمك
چيمس ضربها بالألم وبسرعه ضرب الباب برجله بمنتهى العنف كسره وشاف فلورا بتفقد الوعي مسك كرم وفضل يضرب فيه وكرم مش عارف يسد لكماته وهو مسكه من رقبوه بعنف:انت يا ******* تعمل معايا كدا انت ازاي تتجرأ وانا اللي افتكرت حصلك حاجة القذارة في دمك ي كرم انا خلاص لا هايز اشوفك ولا اعرفك تاني فاااهم مش عايز اشوفك كل اللي بينا انتهى
زأه برا وسحب چي سي من شعرها وزأها برا واتكلم بتحذير: اي حد هيفكر بس مجرد تفكير يقرب مني او من مراتي انا هنهيه فاهمين

back

چيمس: وبس طردتهم
فلورا عرفت انه مقلش لچيمس انها بتشوف غمضت عينها وهو حاضنها وهي اتكلمت بخفوت: هتوديني لبابا بكرا
چيمس هز راسه بإيجاب : كلها ساعات على طيارتنا ارتاحي بقى ونامي شوية
فلورا هزت راسها بإيجاب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا: انا متخيلتش انك تعمل معايا كدا
عز: الله بقى يعني انا اصالحكوا وتيجي تتخانقي معايا انا
سونا: عز انت مش هتتخيل شكلي وازاي كنت ماشية حاسة اني تايهه حرام عليك بجد
عز ابتسم: انتو ملكوش غير بعض كل واحد بيغلط وهو مطلبش اكتر من فرصة اديهاله واوعدك لو اتكرر اللي عمله انا اللي هطلقك منه
سونا ابتسمت وقربت حضنته وحسام شايل وعد: شكرآ انا بحبك اوووي يا عز انت احسن اخ في العالم دا كله
عز ابتسم وهو حاضنها ومش واخد باله من العيون اللي بتغمق واللي بتراقبه بغيرة وهي على السلم
حسام سحبها:خلاص اخوكي بس مش للدرجة وانت يا عم عز متخلنيش اضايقك
عز: دي زي اختي ملكش انت دعوة
حسام: طب يلا بقى نجيب العيال من عند باباكي ونطلع على البيت
سونا ابتسمت وهزت راسها بإيجاب ومشيوا وسليم استأذن ومشي
سراج: انا هطلع اريح بقى
عز هز راسه بإيجاب: وخد مراتك معاك
سراج بص لغرام وهي بصتله وبان عليها القلق قرب مسك ايدها: يلا
بقت تطلع براحة وهو لاحظ بصلها: في اي يا غرام
غرام: انا تعبانة بطني وجعاني اوي وبعدين الدكتورة قالتلي غلط تطلعي او تنزلي سلالم كتير فبطلع براحة
سؤاج شاله وهي شهقت: سراج
سراج ابتسم: اي مش جوزك دا اقل واجب يعني
غرام ابتسمت طلعوا اوضتهم نزلها ودخل الحمام خد شاور وغير هدومه خرج لقاها غيرت ولبست من هدومه ابتسم وحضانها: اي القمر دا
غرام ابتسمت: اي رأيك حلوة كدا؟
سراج:انتي طول عمرك حلوة وقمر يا روحي
غرام ابتسمت
سراج دفن راسه في رقبتها وهمس:تعرفي انك وحشتيني موت
غرام ارتبكت وهتبعد مسكها وهي زأته بعنف وبعدت:سراج لا....
سراج بصلها بإستغراب:مالك يا غرام
غرام:ابعد عني.....انا حامل وتعبانه ولو ضربتني هيبقى خطر عليه....
سراج:ولو انتي خايفة اني اضربك او ءأذيكي جاية معايا لي وطلعتي معايا لي
غرام عينها دمعت:مش خايفة بس قلقانه...
سراج:وفي فرق؟
غرام بصتله وبعدت نظرها عنه وهو قرب وحاوط وشها:انتي مراتي وانا بحبك ومن النهاردا كل حاجة اتغيىت من النهاردا احنا هنعيش سرا حياة جديدة يا غرامي
غرام بصتله
سراج ابتسم:لا عايزك تخافي او تقلقي او تعيطي خلاص يا غرامي كل حاجة اتغيرت سراج نفسه اتغير
غرام ابتسمت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز قعد جنب اوتار:بقالي قد اي بكلمك؟بقالي قد اي عمال اتكلم ومبترديش
اوتار عينها اغمقت وهي بتعلن عن غضبها
عز:في اي يا اوتار كنتي زعلانه عشان الخطة وسونا نفسها مبقتش متضايقة في اي
اوتار بصتله بغضب:وانت مش شايف انك عملت حاجة تضايق انا اللي بنكد وانت مش شايف ان في حاجة تضايق
عز:طيب ممكن توضحي كلامك عشان انا مش فاهم فعلآ
اوتار:انت حضنت سونا
عز فهم غمض عينه بضيق:اوتار...انا محضنتهاش اولآ
اوتار:انت كذاب
عز بصلها:لا انا مش كذاب هي اللي حضنتني عشان تشكرني وبعدين انتي ايش عرفك وانتي مكنتيش هنا اصلآ
اوتار:ايش عرفني ودا اللي همك تصدق انك بجح
عز بصلها بحده:انا هادي بيتهيقلي انا هادي وصبور معاكي لأبعد حد فبلاش تحاولي تتحدي صبري
اوتار:انت بتهددني منت بجح فعلآ انت ولا بتفكر في اللي بتعمله دا حلال ولا حرام صح ولا غلط انت بس متملك انت متملكني عشان كدا لو اتصرفت زي منت بتتصرف كدا مش هتعديها
عز:اي الهبل دا الموقف جه فجأة ومش انا اللي حضنتها وبعدين دي اختي الصغيرة دي اصغر من تالي
اوتار صرخت فيه:متبررش يا عز انت غلطان وانت لو مكنتش سامح بحاجة زي كدا هي مكنتش حضنتك ولا قربت منك
عز:صوتك يوطى
اوتار وقفت بغضب:هو دا اللي همك صوتك يوطى انت مستفز
عز قاعد ومربع ايده وبيتفرج عليها ودا استفزها اكتر:ععععز
عز:انتي منتظرة مني اي واي ردت فعل هتتاخد مني دلوقتي هتخليكي تندمي على كلامك دا
اوتار بصتله بدموع:صح....ماشي يا عز خليك
خرجت وقفلت الباب وعز نفخ بضيق:يعني حبكت يا سونا تشكريني بحضن والله الواحد زهق وغلطها دا بيخليني مش عارف اراضيها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ادم في الڤرندا بيتكلم مع حو :انا مصدقت ادهم يمشي عشان اعرف اتكلم معاكي
حور:هو انت مبتزهقش ولا بتمل انت بقيت مقرف انا مبقتش طيقاك خلاص
ادم:حور انا مش عايزك تفضلي تتجاهليني او تتجنبيني انا
حور:انتي بني ادم مريض انت عايز الكل يجري وراك ويقع في حبك بس اسفة انا مش كدا ولا هكون كدا لأنك خلاص سقطت من نظري بطريقة خلاص انا مبقتش طيقاك يا ادم
اوتار سمعتهم وقربت من الصوت
ادم حاوطها:حور انا مش هتخلى عنك بالسهولة دي
حور زأته وضربته بالألم:من بعد النهاردا انت لو اتجاوزت حدودك ولو قربت مني انا مش هرحمك فاهم
ادم بصلها بغضب وهيقرب:انتي ازاي تتجرأي
اوتار:اااادم في اي انت بتعمل اي هنا ومالك بيها؟
ادم بعد خطوة عن حور:خالتي اوتار....انا...
اوتار بغضب:لو اتكرر الموضوع دا مرة تانيه انا هقول لعز ومنصحكش انه يعرف فاهم انت من امتى بقيت بالشكل دا حصل قبل كدا وحصلت مشكلة وقولنا عيل وغلط وبنحاول نتغاضى عن اللي بيحصل بس تقريبآ كنا غلطانين ادم احترم انك في بيت محترم وفي ناس بيحترموك وبيقدروك انت وعيلتك والبيت بابه مفتوحلك لكن لو فكرت تضايقها او تستغفل اللي موجودين هنا انت اللي بتخلي بابه يتقفل في وشك.....
ادم اتحرج من كلام اوتار
اوتار:اخرج برا يا ادم والمرة دي اخر انذار لو اتكررت انا هقولك اخرج من البيت دا للأبد
ادم خرج
حور بصتلها بملامح حزينه
اوتار بصتلها:انتي لسة بتحبيه لسة بعد كل اللي عمله دا؟؟
حور هزت راسها بنفي:لا يا ماما حب اي بس انا بطلت احبه من زمن....انا متضايقة ومخنوقة من اللي بيعمله دا ومن تصرفات العيال بتاعته دي هنا وفي الجامعه بقيت اكره اكون متواجدة في نفس المكان المتواجد فيه....وفي نفس الوقت انا عرفت حاجه محيراني بس الأفضل اني اتغاضى عنها
اوتار:عرفتي اي
حور بصتلها بتردد
اوتار خدتها في حضنها:حبيبتي تأكدي محدش بيحبك ولا بيخاف عليكي قدي انا وبابا فأوعي تترددي انك تتكلمي معايا او تتكلمي مع بابا
حور هزت راسها بإيجاب:ادهم يا ماما..
اوتار:ماله يا حبيبتي
حور:هو بيحبني.....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ادهم رايح جاي قدام باب اوضة باباه وتالين شافته وهي داخله:في اي يا ادهم مالك عايز تقول حاجة في حاجة حاصلة معاك
ادهم هز راسه بنفي:لا...اه...اقصد اه....
تالين:طيب يا حبيبي متوتر كدا ليه
ادهم:ماما انتي الوحيدة اللي هتسعديني في الموضوع دا
تالين:موضوع اي يا حبيبي
ادهم:انا عايز اتجوز حور يا ماما.....

#استودعكم_الله

اسئلة الحلقة:-
غرام هتعيش ازاي مع سراج ويا ترى سراج هيفهم دماغها برغم فرق السن اللي بينهم؟!حسام وسونا كدا خلاص حياتهم هتبقى حلوة وهيقدرو يتفاهموا سوا؟!مين اللي غلط عز ولا اوتار؟!رد اوتار على حور هيكون اي؟!هل ادهم هيرتبط بحور وممكن اي اللي يحصل؟!



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الخامسة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة السادسة عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات