نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السادسة عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
رجل المهام الصعبة 2 الفصل السادس عشر
الحلقة 16
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
تالين: تتجوز مين؟
ادهم: حور.... انا بحبها وهبقى سعيد لو حضرتك يعني تقولي لبابا ونتقدملها..
تالين: حور يا ادهم يعني ملقتش غير حور؟
ادهم بصلها: يعني اي ملقتش غير حور محترمة ومؤدبة وبنت خالي
تالين: حبيبي انا طبعآ عارفة حاجة زي كدا بس ادم
ادهم: بابا انا لا ندل ولا خاين واكيد مش هتقدملها لو عارف او حاسس ان ادم بيحبها ادم اقل ما يقال عنه انه صايع.... هو مبيحبهاش يا ماما
تالين ابتسمت:انا عارفة اختيارك وواثقة فيه
ادهم ابتسم:يعني...
تالين:هكلمهولك ونروح نخطبها من عنيا
ادهم ابتسم وباس ايدها:شكرآ يا ست الكل
دخل اوضته بفرح وهي هتدخل اوضتها تليفونها ىن وشافت اسم زياد غمضت بضيق وبعدت ودخلت البلكونة:الو
زياد:وحشتيني هو انا لو متصلش منتكلمش؟
تالين:زياد بطل تستهبل انت عارف سالم وعارف
زياد:عارف اي انا ليا الحق فيكي قبل ميكون ليه الحق فيكي
تالين:زياد موضعنا انتهى من زمن
زياد ابتسم بخبث:شوفتي انتي تقصدي اي وانا نيتي سليمة انا اقصد اني ابن خالتك يا تالي
تالين بضيق اتكلمت:وجوزي بيتضايق منك ومن كلامي معاك يا زياد بطل تتصل عشان انا مش عايزة مشاكل
زياد:انتي مستكترة عليا اكلمك مستكترة عليا المكالمة اللي بتديني امل في الحياة يا تالين انا متجوزتش انا مدخلتش في اي علاقة انا بحبك وعارف اني بتكلم في حاجة مستحيلة بس اعمل اي؟اعمل اي انا بحبك يا تالي
تالين:زياد انت مش من حقك حتى تتكلم معايا بالطريقة دي
ادم دخل البيت وسمعها بتتكلم
زياد:انا بحبك
تالين:وانا كمان بحبك يا زياد بس الموضوع مختلف انا مبكرهكش
زياد:تالي متستكتريش عليا المكالمة...
تالين اتنهدت:زياد انت عارف ان سالم لو عرف حاجة زي كدا مش هتعدي على خير
ادم:صح معاكي حق
تالين اتصدمت وشهقت
ادم خد منها التليفون ودبه في الأرض وداس عليه بعنف
تالين:انت اتجننت
ادم بغضب:دا انتي اللي اتجننتي
تالين بصتله بصدمة:ااادم احترم نفسك انا امك اي قلة الأدب دي
ادم صرخ فيها:اخرسي انتي بأي حق بتقوليها انتي بأي جق بتتكلمي مع واحد لا ومش اي واحد وتقوليله بحبك ولولا جوزي اممم لولا جوزك كان زمانك في حضنه
تالين ضربته بالألم:اخررررس انت شكلك خلاص فجرت
ادم صرخ فيها:انتي مش من حقك دا فاهمه
سالم وادهم خرجوا بسرعه وسالم زأه:انت اتجننت ولا اي انت شكلك اتجننت عمال تعلي في صوتك وعشان هي سكتالك بتزودها
ادم:عشان ملهاش عين تتكلم
سالم:انت اتجننت يا ادم ولا اي متخلنيش امد ايدي عليك
ادم:انا بقول الحقيقة اسألها كانت بتكلم مين وبتحب فيه في التليفون
سالم بصله وبصلها ورجع بصله بغضب:احترم نفسك انت فاكرني هصدقك
ادم:وانا هخرب بينكوا ليه كانت بتكلم زياد وكانت بتقوله انها بتحبه وان لولا جوازكوا ولولاك انت وتحكماتك كانت هتبقى معاه
سالم صرف فيه:ادم اخرس
ادم:مهي قدامك اسألها انا كسرت التليفون وهي اتحمقت اووي
ادهم بصلها والغضب ماليه
سالم:تالين متتكلمي اي اللي بيحصل دا
تالين بدموع:اكيد الموضوع مش كدا صدقني...
ادم:انتي كذابة
سالم زأه بعنف:اااادم احترم نفسك
ادم:هي بتكلمه ودي مش اول مرة وبينهم كلام مينفعش واحدة متجوزة تعمل اللي بتعمله دا
ادهم باصصلها بضيق
تالين بدموع:انت مش فاهم حاجة وانا مش صغيرة عشان تعلمني الأدب انا امك
سالم بغضب:تالين حالآ توضحي اي اللي حصل واي الكلام دا
تالين بصتله وخافت من شكله والواضح انه بيحاول يمسك اعصابه اتكلمت بقلق:هو كلمني وانا
سالم قاطعها:دي مش اول مرة مش كدا
تالين سكتت هي عارفة انها غلطت في كلامها مع زياد بس مكنتش بتقدر تجرحهه وكلامه بيأثر فيها
سالم:متتكلمي
تاالين:مش اول مرة
سالم بصلها بحدة وهي اقسمت لو كانت النظرات بتقتل كانت نظرته قتلتها بعدت بقلق:سالم...انا مبعملش حاجة غلط وعارفة حدودي وهو ابن خالتي
ادهم صرخ فيها:وانا اكتر من مرة قولتلك ابعدي عنه
سالم شاورله بأيده يسكت:اكتر من مرة...
تالين غمض بضيق:انتو بتعكوا الدنيا امتو بتعملوا اي
ادم:انتي غلطتني
تالين:انت اخر واحد تتكلم يلي مشوفتش ربع ساعة تربية انت
سالم مسكها ودخلها اوضتهم واتكلم بهدوء:مش عايز حد هنا يا ريت كل واحد يروح على اوضته رجاءً
دخل وقفل الباب
تالين:سالم دا حصل فعلآ بس مش زي منت فاهم
سالم بصلها وضربها بالألم صرخت بألم:سالم!!
سالم:انتي هتخيبي على كبر؟انتي اي مبتحسيش؟انت شايفة ان دا عادي انك تتواصلي مجرد التواصل دا عادي؟؟
تالين بدموع:انا عارفة اني غلطت بس انا اسفة انا مقصدش يا سالم والله مقصد انا كنت بتحرج
سالم بصلها بغضب:تعرفي اني مستحقرك لا وعيالك عارفين من فترة مش كدا انا بالنسبة ليهم دلوقتي بقرون مش كدا
تالين هزت راسها بنفي وهي بصاله بدموع واسف
سالم:تالين....بيتهيقلي الفترة دي روحي اقعدي عند ابوكي او عند عز احسن....
تالين اتصدمت:انت تقصد اي
سالم:اقصد انك محتاجة تعيدي ترتيب افكارك ان لم يكن دماغك كلها ومظنش ان دا هيحصل وانتي هنا
تالين:سالم انت بتغلط انت هتكبر الموضوع
سالم بصلها بحدة:انتي ملكيش الحق تتكلمي او تقولي اي حاجة ملكيش اي حق فاااهمه
تالين بصتله بدموع وقربت منه:طيب اسمعني طيب...والله انا ولا جرحت كرمتك ولا عملت حاجه
سالم:مجرد انك اتواصلتي معاه فأنتي جرحتي كرامتي
تالين بصاله بدموع:انا ولا هخرج ولا هسيب بيتي
سالم:اممم طيب خليكي انا اللي خارج
تالين مسكته:لا مش هتخرج انت عمال تتكلم وحكمت ومن غير متسمعني سالم انت ايه اللي بتقوله انا بحبك ومفيش راجل في الدنيا هيبقى زيك ويعاملني زي معاملتني زياد اي اللي هبصله او هفكر فيه وانت معايا لو مش واثق فيا ومش واثق في حبي ليك ماشي بس على الأقل خلي عندك ثقة في نفسك
سالم بصلها وسابها وخرج وهي قعدت تعيط
ادم واقف في البلكونه بيدخن
سالم بغضب:انت بتهبب اي انت كمان انا مش قولت بلاش القرف دا
ادم:كل واحد حر وكل واحد بيعمل اللي هو عايزو
سالم سحبه:ااادم اتقي شري الليلة دي
ادم:انا عايز اتجوز
سالم:تتجوز؟تتجوز مين ان شاء الله
ادم:حور
سالم:ولا دا وقته ولا دا اوانه
ادم:دا ولا ليه وقت ولا ليه اوان دا طلب مستعجل عايز اتجوز حور عشان محسش اني بغلط عايز اتجوزها عشان اتجبر التزم بتصرفاتي
سالم:كل اللي بتقوله دا هبل انت هتتجوزها بس عشان تلزم نفسك
ادم:الحب عندي بقى شيئ بلا قيمة انا حبيت مرة وفشلت وهي اتجوزت واحد تاني والله اعلم هي سعيدة ولا لت فمتنتظرش مني اني اطلب اتجوز واقولك عشان بحبها وبس....
سالم باصصله وهز راسه بإيجاب:ماشي يا ادم حاضر هخطبهالك وهحاول مع عز يمكن حالك يتعدل...
ادم ابتسم
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج:انتي هتفضلي بعيدة عني كدا
غرام هزت راسها بإيجاب:ايوا عشان انت قليل الأدب...
سراج:انا اي يختي؟
غرام اتوترت:انت بتعمل حاجات مش كويسة وانا بتضايق منك ومتقربش عشان مصوتش واقول لعمو عز
سراج:عمو مين يختي وحاجات اي اللي مش كويسة هو انتي بتتكلمي عن اي؟؟وتصوتي اي؟؟انتي مراتي هو انتي نسيتي ولا اتهبلتي
غرام:كوني اني مراتك دا ميدنيش الحق اني اسكت على حاجة غلط انت بتعملها
سراج بصلها وضحك بغلب:انا اارف اني هعاني بس مكنتش اعرف اني هعاني للدرجة دي...حقيقي مكنتش اعرف
غرام بصتله:انت تقصد اي
سراج:اقصد اي لا لا متشغليش بالك يا روحي...
غرام قربت ونامت في حضنه وهو حضانها وابتسم بصتله:انا هنام في حضنك انا والبيبي لأني برتاح بس خليك محترم عشان مصوتش
سراج ضحك:حاضر من عنيا يا حبيبتي
غرام ابتسمت ودفنت وشها في صدره:انا بحبك قد الدنيا والعالم بحبك قد كل حاجة حلوة
سراج ابتسم:وانا كمان بحبك يا روحي...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
اوتار نايمه على الكنبة والباب خبط فتحت واتفاجأت بفلورا قدامها ابتسمت بذهول:ف..فلورا
فلورا ابتسمت وهي شايفاها قد اي مبسوطة وفرحانه
اوتار حضنتها وصوتها علي:فلووورا وحشتيني حبيبتي انتي كنتي هتموتينا من القلق عليكي سراااج عععععز فلورا هنا
عز نزل بسرعة واتفاجأ بيها قرب خدها في حضنه وهي بصاله وبتتأمله ودموعه لمعت في عينه وهي دموعها نزلت وحاوطت وشه عينه كانت متعلقة بعينها وكان في حالة ذهول وهي اتكلمت بصوت مهزوز:انا اتخيلتك كتير بس معرفش ان عندي اب قمر للدرجة دي....
عز بصدمه:لورا
فلورا:انا شيفاك والمرة دي مش بقلبي بس لا بعيني كمان يا بابا
چيمس اتصدم وهو واقف وراها هي كانت شيفاه
عز الدموع في عينه بصدمه وهي اترمت في حضنه:كنت محافظة على انك اول واحد تعرف الكل كان فرحان بيها وغرام جت سلمت عليها وحضنتها وفلورا فرحت بوجودها
عز شاف چيمس قرب هيمسك فيها فلورا وقفت قدامه:بابا بلاش
عز بغضب:بلااش دا زبالة وقذر وغبي دا بني ادم غبي وماشي مع اللي ضيع اب ه وهيضيعه هو كمان
فلورا:هو طرده...وكمان اتفقنا على كل حاجة اتفقنا على الطلاق...
چيمس بصلها وهو لسة في حالة الذهول انها كانت شيفاه كل الوقت دا
فلورا ابتدت تدوج وتتعب وهو مسكها:حاسبو
فلورا بصتله وابتسمت بخفوت:في اي يا چيمس
عز:انت في اي مالك بيها
چيمس:هي مش كويسة....فلورا في اي
فلورا مبقتش قادرة تقف ووقعت بين ايد چيمس
عز صرخ فيه:فلووورا انت عارف لو حضلها حاجة انا مش هرحمك يا چيمس مش هرحمك
فوقوها وهي ابتسمت
اوتار بصتلها بقلق:فلورا في اي مالك
فلورا دموعها نزلت: انا اسفة...بس انا قررت....
عز:قررتي اي
فلورا:مش هعمل العملية
عز:عملية؟عملية اي؟
چيمس كان باصصلها والف سؤال وسؤال بيدور في دماغه
فلورا بصت لچيمس اللي كان باين علبه الصدمة
عز بص لچيمس بغضب:متنطق عملية اي
چيمس:انا معرفش حاجة عن اللي بتقوله دا انا مكنتي اعرف انها شايفة حتى....
عز:فلورا فهميني في اي
فلورا حكتلهم الحادثة واللي حصل في المستشفى...
عز غمض عينه بضيق
اوتار:حبيبتي داكدا غلط عليكي اي يا فلورا اللي بتقوليه دا
فلورا بصتلها بضيق:لو عملتها ممكن وفي احتمال كبير اني مشوفش تاني ليه هتملها واحط نفسي في الموقف دا تاني انا لسة مشبعتش من نظري لسة عايزة اشوف حاجات كتيرة
عز:حبيبتي ربنا رايد انك تشوفي ومن غير حاجة انتي اهو شوفتي لو ربنا كاتبلك انك هتشوفي فالعمليه مش هتأثر على نظرك فلورا خليكي عارفة ان كل حاجة بإيد ربنا..
فلورا بصتله وحضنته وهي بتعيط
عز باصص لچيمس بغضب
اوتار:سيبها ترتاح تعالي اطلعي ارتاحي
چيمس مسك ايدها وبيقومها وهي بصتله
عز زأه بغضب:انت تبعد عنها اي رأيك مش انت عايز تموتني اي رأيك موتني يلا
لكمه بعنف وچيمس كتم المه بين شفايفه وبصله
عز لكمه بعنف:انت غبي
سراج ركله:انت هتدفع تمن بعدها عننا دا غالي اووي
عز:وازاي اتجرأت ولمستها غصب عنها ازاااي
سراج ضرب رجله بغل وهو مستسلم
فلورا زأته سراج ووقفت قدام چيمس واتكلمت بغض:كفاااية بقى خلاااص كفااية ابعدوا عنه
عز:اموت واعرف انتي بتدافعي عنه لي
فلورا ساعدته يقف وهو سحبها في حضنه:لورا....انا بحبك...
فلورا غمضت عينها بشعور غريب حاسة بيه
عز سحبها:طلقها حالآ يلا
چيمس باصصلها وهز راسه بنفي
عز:چيمس طلقها
چيمس:انا بحبها...ومش هطلقها
مشي وفلورا عينها متعلقة بيه
عز:فلورا
فلورا:ملمسنيش كل اللي كنت بتسمعه وفاكره وهم....هو مأذنيش...
عز:ايه؟؟
فلورا:هو بيحبني...واكتشف حقيقة كرم وچي سي بس متأخر...انا دلوقتي انا
عز:انتي اي؟
فلورا:انا مش عارفة حاجة مش عارفة اي حاجة..
عز:انتي حبتيه؟معقولة؟
فلورا بصتله وبعدت نظرها:محبتوش يا بابا محبتوش
غرام بصت لسراج
سراج:في اي مالك
غرام:مش ببصلك
سراج ضحك وهو بيقلد طريقتها:مش اي يختي
غرام:ببصلك
سراج:طيب متبصليش واطلعي يلا ارتاحي
غرام ابتسمت وطلعت
عز:يلا اطلعي على اوضتك يا لورا نامي وارتاحي
فلورا هزت راسها بإيجاب وطلعت وهي باصة حواليها بتستكشف كل حاجة ولأول مرة تحس انها غريبة في بيتها....وكأنها اعتادت انها تشوف چيمس وتبقى معاه...
غرام بتغير هدومها وسراج دخل اتعصبت:مش تخبط
سراج:مش اوضتي وبعدين انا جوزك وبعدين منتي لابسة اهو
غرام:طيب كويس تعالى اقفلي السوستة بتاع الفستان دا بقى
سراج:حاضر يا ستي امرك
وقف وراها وشال شعرها على كتفها وطبع بوسه على قبتها بعدت:سراج لو مبطلتش قلة ادب والله يا سراج مش هيحصل طيب
سراج ضحك بغلب وغيظ:والله انا معارف اي حلك تعالي تعالي
قفلها السوستة وسحبها في حضنه:طيب انا عايز اقولك حاجة
غرام:قول
سراج بيحاول يفهمها يعني اي حياة زوجية مستقرة وهي سمعاه
غرام بحرج:انت بتقول ان حقك تقربلي....
سراج:دا مش واجب عليكي او حاجة لازم تعمليها مش عايزك تاخدي الموضوع كدا بالطريقة دي...بالعكس دي حياتنا وقربنا دي حاجة تبقى محببه ليكي
غرام دفنت وشها في صدره بكسوف وهو حضنها:انا معاكي دايمآ وفي كل وقت انا معاكي يا روحي
غرام بصتله:انا بحبك اووي انت مش متخيل بحبك ازاي
سراج ابتسم:متخيل وانا بحبك جدآ تخيلي انا قلبي ساب نساء الأرض كلها واحب طفلة بتاعة كدا صغيرة شقية ومتمردة طيبة وقمر عيونها الخضر دول اسروني بطريقة غريبة حبيت اتسجن جوا قلبك بمنتهى الرضا
غرام بصتله وهي مبسمة وهو بيقرب بعدت:صح صح يا سراج
سراج باصصلها بغيظ:اممم اي تاني
غرام:امتحاناتي قربت لازم اذاكر كويس وانت هتساعدني صح
سراج:صح صح يا روحي
غرام ابتسمت:سراج انا عايزة ارقص
سراج ضحك:ارقصي يا روحي بس استني انتي حامل دا مينفعش
غرام هزت راسها بنفي:لا يا سراج مش رقص لوحدي انا عايزة ارقص معاك بهدوء كدا زي يوم فرحنا فاكر
سراج:يسلام بس كدا من عيوني يا روحي
غرام ابتسمت وهي بصاله شغل اغنية حلم حياتي وهو حاوطها وخد ايدها حطها حوالين رقبته وهو بيفتكر شكلها وهي صغيرة واول متولدت وازاي كان فرحان وهو شايلها ابتسم وعيونه لمعت بحب وهي ابتسمت
سراج:عارفة انا فاكر شكلك بشقاوتك بحلاوتك من وانتي صغيرة
غرام ابتسمت:انا بردو فكراك ازاي كنت بتجيب حلويات ليا ولو حد زعقلي كنت بتتخانق معاه بس كنت بتضايق منك سعات لما كنت بتهتم بتاليا وتقعدي تضحك مع تالا
سراج ضحك:ياااه دا انتي غيورة من زمان بقى
غرام ابتسمت: اه ويوم مبوستني انا اتضايقت اوي منك يا سراج
سراج: الله لي بس
غرام: عشان مينفعش وبعدين انت خوفتني منك وفضلت اعيط يومها في الأوضة
سراج حضنها: حقك عليا انا اسف وخلاص يا ستي بقيتي مراتي اهو
غرام ابتسمت وهي حضناه
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ايلين حاضنة چيمس بدموع: انت اخيرآ حسيت انت عارف انا مكنتش عارفة اقعد ولا انام حرام عليك العذاب اللي بتعيشني فيه دا
چيمس حضانها:بس اهدي من بعد النهاردا مفيش عذاب ولا حاجة بس اهدي انا خلاص رجعت...صدقت وعرفت الحقيقة وهعرف اتصرف مع كرم....هعرف اندمه على موت ابويا...
ايلين:انا تعبت بقى يا چيمس ارحمني
چيمس حضانها:متخافيش انا هفضل معاكي والمرة دي انا مش هغلط...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
تالين:سالم...سالم انا اسفة خلاص بقى ارجوك...
سالم بصلها واتنهد بغضب:تالين انتي بتيجي عليا وانا بحاول اتحمل بس انتي مش مستوعبة حاجة زي كدا
تالين حضنته:خلاص بقى انت هاقبتني وامبارح منيمتنيش في حضنك كفاية تعاقب بقى
سالم بصلها
تالين:والله محصل اي حاجة ولا جيت على كرامتك انا بحبك وبحبك دي كلمة سخيفة اووي على شعوري ناحيتك انا بعشقك يا سالم
سالم بصلها
تالين ابتسمت بمناغشة:انا اه محظوظة بحب صعيدي بس متنشفش دماغك كدا
سالم بيحاول يمنع ابتسامته
تالين: شكلك مبيبقاش حلو وانت مكشر على فكرآ
سالم بصلها بغيظ الباب خبط وهي ضحكت: انقذني والله اكيد ادم
قامت فتحت واتصدمت بزياد قدامها
زياد باصصلها وابتسم: وحشتيني
تالين استوعب نفسها بالبجامه واستخبت ورا الباب وسالم قرب: مين؟
تالين بصتله بقلق
سالم وقف قدام الباب وشاف زياد بص لتالين بحدة: ادخلي جوا وغيري هدومك
تالين دخلت بغضب: اي اللي جابه دا
زياد ابتسم: ياااه من زمن مجتش هنا ازيك يا جوز حبيبتي
سالم مسكه من رقبه قميصه بغضب: اتعدل عشان معدلكش بمعرفتي يا زياد وبعدين انت عايز اي وانت عارف ان وجودك هنا مش مرحب بيه ابدآ
زياد بعد ايده بغضب: انا جاي اشوف بنت خالتي مش جاي اشوفك انت وبعدين واجب اتطمن عليها
سالم بصله بغضب: امشي من هنا يا زياد
زياد: هو دا الواجب اللي بيتقدم للضيف؟ بس صح عندك حق انا مش ضيف
دخل وقعد حط رجل على رجل وسالم بغضبه شده ولكمه وزياد ردله اللكمه وزأه: انت اتجوزت واستقريت بس انا عشت السنين دي بنمي نفسي لوحدي فاهم فمتجربش تستفز قوتي البدنية
سالم بغضب بصله وركله فجأة وزياد وقع اتعصب اكتر وهيضربه تالين شافتهم ووقفت قدام سالم: انت اتجننت يا زياد انت اكيد اتجننت
زياد بغضب: هو اللي مد ايده
سالم: انت اللي جاي في بيتي وملكش مكان هنا اطلع برا ومش عايز اشوف وشك هنا تاني
زياد بصله بغضب وبص لتالين
تالين: اطلع برا يا زياد
زياد: انتي بتطرديني يا تالي؟
تالين: دا بيت جوزي وانت مش مرحب بيك هنا
زياد بصلها بغضب وخرج
تالين رفعت شعر سالم لفوق وحضنته
سالم زأها بعنف: انتي ازاي تفتحيله بالبچامه
تالين بصت لتحت: افتكرت حد من العيال قولت ادم او ادهم... صدقني مكنتش اقصد
سالم اتنهد بغضب ورفع وشها: عينك تبقى في عيني وانتي بتكلميني
تالين بصت لعينه وضحكت: لو عيني في عينك هضحك وهتتعصب اكتر صدقني
سالم حضانها: تالي انتي لسة مشوفتيش عصبيتي وربنا ميوريكي عصبيتي عليكي...
تالين كشرت: طيب خلاص
سالم: خلاص... بس لو عرفت ان في اي تواصل اي تواصل يا تالين انا مش هعديها
تالين دفنت وشها في سالم بقلق
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
اوتار بتتجنب تبص في عين عز
عز بيتجاهلها
حور: انتو متخانقين ولا اي؟
عز: خليكي في نفسك ومتتدخليش
حور: الله طب ليه بس كدا يا عز باشا
عز بصلها ورفع حاجبه بإستغراب: اي هو انتي اتعديتي منهم
حور ضحكت: حلوة عز باشا كدا هيبة
عز ضحك
اوتار حطت الأكل قدامهم ونادلت لفلورا نزلت وبتنادي لسراج
سراج: حاضر ماشي وبعدين احنا يعتبر عرسان جداد يعين
عز مقدرش يسكت: عرسان جداد على نفسك هي حامل وعمالة تشيل وتحط وتروح وتيجي فخلي عندك دم
حور بصت بسراج وانفجرو في الضحك
عز: اي المضحك يا سخف
سراج حاوط غرام: اصل مراتي حامل يا بابا يا بابايا يا جدو بند كان شهر
عز التفت وهو بيدور على حاجة يحدفه بيها ومسك شوكه وسراج استخبى ورا غرام
عز : بتدارى فيها يا جبان
سراج: عشان عارف قلبك مش هيطاوعك تضرب حفيدك يا جدو
عز عض شفته بغيظ وحور ضحكت: يعني هبقى اخت وعمتو في نفس الوقت
اوتار طلعت بحرج
عز: على فكرآ اتضايقت من سخافتكوا
سراج ضحك: مليها حق تضايق والله
حور ضحكت
عز بياكل بغيظ
سراج قعد غرام وبيأكلها: شوف اتعلم مش مراتك غضبت قاعد تاكل ولا همك
عز بصله بحدة: اتقي شري يا سراج لأني فعليآ هفقد شعوري معاك
سراج: طيب خلاص روق دمك كدا
عز قام وخرج وجاتله رسايل كانت صور لأوتار في اوضة نومهم وبنفس لبسها اتصدم ودمه بقى يغلي وقرأ الرشالة بغضب(مراتك حلوة اوي لا وتبان شابة كمان تخيل دلوقتي لو قناس يقضي عليها تؤ نهاية مأساوية اوووي يا سيادة اللوا)
عز اتصل بالرقم بغضب رد سمع صوت ضحكة سخيفة: كنت منتظرك
عز: انت مين وعايز اي
....: انا مين مش هتعرف عايز اي بقى انا عايز كل حاجة تملكها عايز بيتك واملاكك كل حاجة وعايز بنتك الجميلة بصراحة مكنتش ضمن مخطتي بس بثت داخلة دماغي
عز: طيب مش هتقول انت مين ولا هتفضل مستخبي كتير
....: لما تبقى مستعد تديني اللي انا عايزه هتعرف
عز: طيب انا مستعد
..... ضحك: تبقى كداب اووي هتتخلى عن فلورا بالسهولة دي
عز: انطق انت عارف كويس ان اللي بتطلبه دا بعيد عنك اوووي
.....: انا احلامي بتتحقق لما تستعد قولي
قفل وعز هيتجنن طلع جري على فوق وشاف اوتار واقفة في البلكونه سحبها لجوا بغضب
اوتار: اي يا عز في اي ودا كمان حرام في اي محدش شايفني
عز: ومين قالك ان محدش شايفك
اوتار بتهكم: يعني حد يطلع سطح المباني اللي قدامنا دي عشان يتفرج عليا
عز بغضب:مش عايش نقاش ولو انتي مستنيه اجابة على تهكمك واستهزاءك اه يا اوتار حد هيطلع
اوتار: انت بقيت مش طبيعي وبتعمل مشكلة من مفيش
عز:انتي اللي مبقتيش فاهمه انا سبق وقولتلك ان في واحد بيهددني وطليه اي اني اخسر كل حاجة هو اكيد واثق ومتأكد اني مش هعمل كدا ومش هسلمله اللي عايزه بس اي يا ترى ممكن يعمل اي
اوتار بصتله:عز انت قدها وياما مرينا بمشاكل لي المرة دي حساك خايف
عز:انا قلقان عشان مش عارف مين دا انا بعادي مين؟؟
اوتار بصتله:ممكن تهدى توترك دا مش هيفيد في حاجة بالعكس يا عز هيحصل مشاكل
عز:انا بحاول اهدى بحاول اكون هادي بس غصب عني بفقد السيطرة غصب عني...
اوتار بصتله وسكتت
عز حضانها:ومتزعليش مني واللهي زعلك دا مش بالساهل عندي يا اوتار زعلك دا بيدمرني
اوتار:انت اللي غلطان وانت عارف ان دا لا ينفع ولا يصح وانت واخد الموضوع عادي بتحضن وتبوس
عز:حقك عليا وبعدين انتي ضايقتيني انتي بقيتي تطولي لسانك عليا ودا ابدآ مش هسمح بيه....
اوتار:انا اسفة انا غلطت وقتها بس كان رد فعل طبيعي لتصرفاتك
عز:اينكان يا اوتار خليكي واثقة ان اي حاجة بعملها وتضايق اكيد انا مببقاش قاصدها
اوتار بصتله وهزت راسها بإيجاب
عز باس جبينها:يلا بقى تعالي معايا عشان تاكلي يا جميلتي
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
كرم بيشرب في البار وچي سي حطت ايدها على كتفه:وبعدين
كرم:احنا الأتنين هنبقى كسبانين بس الخطة تمشي صح هو لسة ميعرفش مين كرم احنا هناخد الفلوس وكل حاجة ونخلع برا البلد عند بابا
چي سي ابتسمت:وچيمس هيندم انه خسرني بس انا مبخسرش...
كرم ابتسم:بالظبط كدا ويمكن ميلقيش غيرك يلجأله فيرجعلك
چي سي:صح
كرم ابتسم وباسها وبعد سحبها:تعالي معايا بقى دلوقتي قبل ميلجألك
چي سي ضحكت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
الكل متجمع في بيت سليم يوم الجمعة
ادهم بيسرق النظر لحور من الوقت للتاني وحور بقت مركزة معاه وافتكرت كلام اوتار انها متفكرش في الموضوع وانه لو من نصيبها هيتقدملها ووقتها لو مرتحاله توافق لأنه يستحقها
قاطع شرودها كلام سالم :عز
عز بصله:اي
سالم ابتسم: انا عايز اطلب ايد حور لأبني
ادهم اتفاجأ وبقى محروج
حور اتفاجأت وبصت لأدهم وهو مبتسم
عز: حور؟ لمين فيهم
سالم: ادم... ادم عايز يتجوز حور
ادهم وحور اتصدموا وادم ابتسم
تالين بصت لسالم بصدمه وبصت لأدهم
عز: بس ادم...
ادم: عمي فلورا دلوقتي اكتر من اخت ليا.... انا فعلآ عايز ومستعد اتجوز حور
عز اتنهد: اينكان يا ادم حور ليها الرأي الأول والأخير..
حور بصالهم
عز: حور تعالي
حور قربت وهي مصدومه
عز: اي رأيك يا حبيبتي
حور بصت لأدم
ادم: انا اوعدك اني من بعد النهاردا كل همي اني ارضيكي
حور في صوت جواها: انطقي اتكلمي دا ادم حب عمرك عايزك ومستعد يتغير.... مستعد يبقى انسان كويس اتكلمي...
ادم: حور انا عايز اتجوزك
حور هزت راسها بإيجاب وبصت لعز
ادم حس انه اتحطم وانه بينهار وتالين عينها عليه
ادم ابتسم
ادهم خرج وحور بتلقائية بتدور عليه
تالين خرجت وراه واوتار وراهم
تالين مسكت ايده: ادهم
ادهم بعد ايده والدموع في عينه: نعم اي في اي
تالين: انا...
ادهم : انتي اي؟؟ انتي اي يا ماما مقولتيلوش الواضح ان ادم كان قايله ادم عايز حور بس لو كان بيحبها لي كان بيتصرف بالشكل دا ليه مقاليش انه بيحبها وكان مفهمني انه بيتسلى ليه...
تالين حضنته: حبيبي
ادهم: انا غبي انا حتى في الحب غبي.... بس لا انا مكنتش سيئ اناكنت محافظ عليها حتى من نفسي انا كنت خايف عليها حتى من نفسي بس هي مش نصيبي... هي فعلآ مش من نصيبي....
اوتار اتأثرت بكلامه
تالين حضناه وعينها مدمعة: انا اسفة حقك عليا انا اسفة...
ادهم هز راسه بنفي: لا مش ذنبك... تفتكري انا كنت هفكر فيها لو ادم بيحبها وهي.... هي كمان بتحبه انا افتكرت انها.... يلا مش مهم... انا محتاج ابقى لوحدي خليكي جنب ادم وخليه ياخد باله منها يمكن دا يكون سبب انه يعقل....
مشي وتالين مسحت دموعها وهتدخل شافت اوتار......
#استودعكم_الله♡
اسئلة الحلقة:-
اي اللي ممكن يحصل مع چيمس وفلورها؟! مين اللي بيهدد عز واي اللي هيحصل معاهم؟! حور هتبقى مع ادم طب وادهم؟! كرم ناوي هلى اي؟!
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
تالين: تتجوز مين؟
ادهم: حور.... انا بحبها وهبقى سعيد لو حضرتك يعني تقولي لبابا ونتقدملها..
تالين: حور يا ادهم يعني ملقتش غير حور؟
ادهم بصلها: يعني اي ملقتش غير حور محترمة ومؤدبة وبنت خالي
تالين: حبيبي انا طبعآ عارفة حاجة زي كدا بس ادم
ادهم: بابا انا لا ندل ولا خاين واكيد مش هتقدملها لو عارف او حاسس ان ادم بيحبها ادم اقل ما يقال عنه انه صايع.... هو مبيحبهاش يا ماما
تالين ابتسمت:انا عارفة اختيارك وواثقة فيه
ادهم ابتسم:يعني...
تالين:هكلمهولك ونروح نخطبها من عنيا
ادهم ابتسم وباس ايدها:شكرآ يا ست الكل
دخل اوضته بفرح وهي هتدخل اوضتها تليفونها ىن وشافت اسم زياد غمضت بضيق وبعدت ودخلت البلكونة:الو
زياد:وحشتيني هو انا لو متصلش منتكلمش؟
تالين:زياد بطل تستهبل انت عارف سالم وعارف
زياد:عارف اي انا ليا الحق فيكي قبل ميكون ليه الحق فيكي
تالين:زياد موضعنا انتهى من زمن
زياد ابتسم بخبث:شوفتي انتي تقصدي اي وانا نيتي سليمة انا اقصد اني ابن خالتك يا تالي
تالين بضيق اتكلمت:وجوزي بيتضايق منك ومن كلامي معاك يا زياد بطل تتصل عشان انا مش عايزة مشاكل
زياد:انتي مستكترة عليا اكلمك مستكترة عليا المكالمة اللي بتديني امل في الحياة يا تالين انا متجوزتش انا مدخلتش في اي علاقة انا بحبك وعارف اني بتكلم في حاجة مستحيلة بس اعمل اي؟اعمل اي انا بحبك يا تالي
تالين:زياد انت مش من حقك حتى تتكلم معايا بالطريقة دي
ادم دخل البيت وسمعها بتتكلم
زياد:انا بحبك
تالين:وانا كمان بحبك يا زياد بس الموضوع مختلف انا مبكرهكش
زياد:تالي متستكتريش عليا المكالمة...
تالين اتنهدت:زياد انت عارف ان سالم لو عرف حاجة زي كدا مش هتعدي على خير
ادم:صح معاكي حق
تالين اتصدمت وشهقت
ادم خد منها التليفون ودبه في الأرض وداس عليه بعنف
تالين:انت اتجننت
ادم بغضب:دا انتي اللي اتجننتي
تالين بصتله بصدمة:ااادم احترم نفسك انا امك اي قلة الأدب دي
ادم صرخ فيها:اخرسي انتي بأي حق بتقوليها انتي بأي جق بتتكلمي مع واحد لا ومش اي واحد وتقوليله بحبك ولولا جوزي اممم لولا جوزك كان زمانك في حضنه
تالين ضربته بالألم:اخررررس انت شكلك خلاص فجرت
ادم صرخ فيها:انتي مش من حقك دا فاهمه
سالم وادهم خرجوا بسرعه وسالم زأه:انت اتجننت ولا اي انت شكلك اتجننت عمال تعلي في صوتك وعشان هي سكتالك بتزودها
ادم:عشان ملهاش عين تتكلم
سالم:انت اتجننت يا ادم ولا اي متخلنيش امد ايدي عليك
ادم:انا بقول الحقيقة اسألها كانت بتكلم مين وبتحب فيه في التليفون
سالم بصله وبصلها ورجع بصله بغضب:احترم نفسك انت فاكرني هصدقك
ادم:وانا هخرب بينكوا ليه كانت بتكلم زياد وكانت بتقوله انها بتحبه وان لولا جوازكوا ولولاك انت وتحكماتك كانت هتبقى معاه
سالم صرف فيه:ادم اخرس
ادم:مهي قدامك اسألها انا كسرت التليفون وهي اتحمقت اووي
ادهم بصلها والغضب ماليه
سالم:تالين متتكلمي اي اللي بيحصل دا
تالين بدموع:اكيد الموضوع مش كدا صدقني...
ادم:انتي كذابة
سالم زأه بعنف:اااادم احترم نفسك
ادم:هي بتكلمه ودي مش اول مرة وبينهم كلام مينفعش واحدة متجوزة تعمل اللي بتعمله دا
ادهم باصصلها بضيق
تالين بدموع:انت مش فاهم حاجة وانا مش صغيرة عشان تعلمني الأدب انا امك
سالم بغضب:تالين حالآ توضحي اي اللي حصل واي الكلام دا
تالين بصتله وخافت من شكله والواضح انه بيحاول يمسك اعصابه اتكلمت بقلق:هو كلمني وانا
سالم قاطعها:دي مش اول مرة مش كدا
تالين سكتت هي عارفة انها غلطت في كلامها مع زياد بس مكنتش بتقدر تجرحهه وكلامه بيأثر فيها
سالم:متتكلمي
تاالين:مش اول مرة
سالم بصلها بحدة وهي اقسمت لو كانت النظرات بتقتل كانت نظرته قتلتها بعدت بقلق:سالم...انا مبعملش حاجة غلط وعارفة حدودي وهو ابن خالتي
ادهم صرخ فيها:وانا اكتر من مرة قولتلك ابعدي عنه
سالم شاورله بأيده يسكت:اكتر من مرة...
تالين غمض بضيق:انتو بتعكوا الدنيا امتو بتعملوا اي
ادم:انتي غلطتني
تالين:انت اخر واحد تتكلم يلي مشوفتش ربع ساعة تربية انت
سالم مسكها ودخلها اوضتهم واتكلم بهدوء:مش عايز حد هنا يا ريت كل واحد يروح على اوضته رجاءً
دخل وقفل الباب
تالين:سالم دا حصل فعلآ بس مش زي منت فاهم
سالم بصلها وضربها بالألم صرخت بألم:سالم!!
سالم:انتي هتخيبي على كبر؟انتي اي مبتحسيش؟انت شايفة ان دا عادي انك تتواصلي مجرد التواصل دا عادي؟؟
تالين بدموع:انا عارفة اني غلطت بس انا اسفة انا مقصدش يا سالم والله مقصد انا كنت بتحرج
سالم بصلها بغضب:تعرفي اني مستحقرك لا وعيالك عارفين من فترة مش كدا انا بالنسبة ليهم دلوقتي بقرون مش كدا
تالين هزت راسها بنفي وهي بصاله بدموع واسف
سالم:تالين....بيتهيقلي الفترة دي روحي اقعدي عند ابوكي او عند عز احسن....
تالين اتصدمت:انت تقصد اي
سالم:اقصد انك محتاجة تعيدي ترتيب افكارك ان لم يكن دماغك كلها ومظنش ان دا هيحصل وانتي هنا
تالين:سالم انت بتغلط انت هتكبر الموضوع
سالم بصلها بحدة:انتي ملكيش الحق تتكلمي او تقولي اي حاجة ملكيش اي حق فاااهمه
تالين بصتله بدموع وقربت منه:طيب اسمعني طيب...والله انا ولا جرحت كرمتك ولا عملت حاجه
سالم:مجرد انك اتواصلتي معاه فأنتي جرحتي كرامتي
تالين بصاله بدموع:انا ولا هخرج ولا هسيب بيتي
سالم:اممم طيب خليكي انا اللي خارج
تالين مسكته:لا مش هتخرج انت عمال تتكلم وحكمت ومن غير متسمعني سالم انت ايه اللي بتقوله انا بحبك ومفيش راجل في الدنيا هيبقى زيك ويعاملني زي معاملتني زياد اي اللي هبصله او هفكر فيه وانت معايا لو مش واثق فيا ومش واثق في حبي ليك ماشي بس على الأقل خلي عندك ثقة في نفسك
سالم بصلها وسابها وخرج وهي قعدت تعيط
ادم واقف في البلكونه بيدخن
سالم بغضب:انت بتهبب اي انت كمان انا مش قولت بلاش القرف دا
ادم:كل واحد حر وكل واحد بيعمل اللي هو عايزو
سالم سحبه:ااادم اتقي شري الليلة دي
ادم:انا عايز اتجوز
سالم:تتجوز؟تتجوز مين ان شاء الله
ادم:حور
سالم:ولا دا وقته ولا دا اوانه
ادم:دا ولا ليه وقت ولا ليه اوان دا طلب مستعجل عايز اتجوز حور عشان محسش اني بغلط عايز اتجوزها عشان اتجبر التزم بتصرفاتي
سالم:كل اللي بتقوله دا هبل انت هتتجوزها بس عشان تلزم نفسك
ادم:الحب عندي بقى شيئ بلا قيمة انا حبيت مرة وفشلت وهي اتجوزت واحد تاني والله اعلم هي سعيدة ولا لت فمتنتظرش مني اني اطلب اتجوز واقولك عشان بحبها وبس....
سالم باصصله وهز راسه بإيجاب:ماشي يا ادم حاضر هخطبهالك وهحاول مع عز يمكن حالك يتعدل...
ادم ابتسم
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج:انتي هتفضلي بعيدة عني كدا
غرام هزت راسها بإيجاب:ايوا عشان انت قليل الأدب...
سراج:انا اي يختي؟
غرام اتوترت:انت بتعمل حاجات مش كويسة وانا بتضايق منك ومتقربش عشان مصوتش واقول لعمو عز
سراج:عمو مين يختي وحاجات اي اللي مش كويسة هو انتي بتتكلمي عن اي؟؟وتصوتي اي؟؟انتي مراتي هو انتي نسيتي ولا اتهبلتي
غرام:كوني اني مراتك دا ميدنيش الحق اني اسكت على حاجة غلط انت بتعملها
سراج بصلها وضحك بغلب:انا اارف اني هعاني بس مكنتش اعرف اني هعاني للدرجة دي...حقيقي مكنتش اعرف
غرام بصتله:انت تقصد اي
سراج:اقصد اي لا لا متشغليش بالك يا روحي...
غرام قربت ونامت في حضنه وهو حضانها وابتسم بصتله:انا هنام في حضنك انا والبيبي لأني برتاح بس خليك محترم عشان مصوتش
سراج ضحك:حاضر من عنيا يا حبيبتي
غرام ابتسمت ودفنت وشها في صدره:انا بحبك قد الدنيا والعالم بحبك قد كل حاجة حلوة
سراج ابتسم:وانا كمان بحبك يا روحي...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
اوتار نايمه على الكنبة والباب خبط فتحت واتفاجأت بفلورا قدامها ابتسمت بذهول:ف..فلورا
فلورا ابتسمت وهي شايفاها قد اي مبسوطة وفرحانه
اوتار حضنتها وصوتها علي:فلووورا وحشتيني حبيبتي انتي كنتي هتموتينا من القلق عليكي سراااج عععععز فلورا هنا
عز نزل بسرعة واتفاجأ بيها قرب خدها في حضنه وهي بصاله وبتتأمله ودموعه لمعت في عينه وهي دموعها نزلت وحاوطت وشه عينه كانت متعلقة بعينها وكان في حالة ذهول وهي اتكلمت بصوت مهزوز:انا اتخيلتك كتير بس معرفش ان عندي اب قمر للدرجة دي....
عز بصدمه:لورا
فلورا:انا شيفاك والمرة دي مش بقلبي بس لا بعيني كمان يا بابا
چيمس اتصدم وهو واقف وراها هي كانت شيفاه
عز الدموع في عينه بصدمه وهي اترمت في حضنه:كنت محافظة على انك اول واحد تعرف الكل كان فرحان بيها وغرام جت سلمت عليها وحضنتها وفلورا فرحت بوجودها
عز شاف چيمس قرب هيمسك فيها فلورا وقفت قدامه:بابا بلاش
عز بغضب:بلااش دا زبالة وقذر وغبي دا بني ادم غبي وماشي مع اللي ضيع اب ه وهيضيعه هو كمان
فلورا:هو طرده...وكمان اتفقنا على كل حاجة اتفقنا على الطلاق...
چيمس بصلها وهو لسة في حالة الذهول انها كانت شيفاه كل الوقت دا
فلورا ابتدت تدوج وتتعب وهو مسكها:حاسبو
فلورا بصتله وابتسمت بخفوت:في اي يا چيمس
عز:انت في اي مالك بيها
چيمس:هي مش كويسة....فلورا في اي
فلورا مبقتش قادرة تقف ووقعت بين ايد چيمس
عز صرخ فيه:فلووورا انت عارف لو حضلها حاجة انا مش هرحمك يا چيمس مش هرحمك
فوقوها وهي ابتسمت
اوتار بصتلها بقلق:فلورا في اي مالك
فلورا دموعها نزلت: انا اسفة...بس انا قررت....
عز:قررتي اي
فلورا:مش هعمل العملية
عز:عملية؟عملية اي؟
چيمس كان باصصلها والف سؤال وسؤال بيدور في دماغه
فلورا بصت لچيمس اللي كان باين علبه الصدمة
عز بص لچيمس بغضب:متنطق عملية اي
چيمس:انا معرفش حاجة عن اللي بتقوله دا انا مكنتي اعرف انها شايفة حتى....
عز:فلورا فهميني في اي
فلورا حكتلهم الحادثة واللي حصل في المستشفى...
عز غمض عينه بضيق
اوتار:حبيبتي داكدا غلط عليكي اي يا فلورا اللي بتقوليه دا
فلورا بصتلها بضيق:لو عملتها ممكن وفي احتمال كبير اني مشوفش تاني ليه هتملها واحط نفسي في الموقف دا تاني انا لسة مشبعتش من نظري لسة عايزة اشوف حاجات كتيرة
عز:حبيبتي ربنا رايد انك تشوفي ومن غير حاجة انتي اهو شوفتي لو ربنا كاتبلك انك هتشوفي فالعمليه مش هتأثر على نظرك فلورا خليكي عارفة ان كل حاجة بإيد ربنا..
فلورا بصتله وحضنته وهي بتعيط
عز باصص لچيمس بغضب
اوتار:سيبها ترتاح تعالي اطلعي ارتاحي
چيمس مسك ايدها وبيقومها وهي بصتله
عز زأه بغضب:انت تبعد عنها اي رأيك مش انت عايز تموتني اي رأيك موتني يلا
لكمه بعنف وچيمس كتم المه بين شفايفه وبصله
عز لكمه بعنف:انت غبي
سراج ركله:انت هتدفع تمن بعدها عننا دا غالي اووي
عز:وازاي اتجرأت ولمستها غصب عنها ازاااي
سراج ضرب رجله بغل وهو مستسلم
فلورا زأته سراج ووقفت قدام چيمس واتكلمت بغض:كفاااية بقى خلاااص كفااية ابعدوا عنه
عز:اموت واعرف انتي بتدافعي عنه لي
فلورا ساعدته يقف وهو سحبها في حضنه:لورا....انا بحبك...
فلورا غمضت عينها بشعور غريب حاسة بيه
عز سحبها:طلقها حالآ يلا
چيمس باصصلها وهز راسه بنفي
عز:چيمس طلقها
چيمس:انا بحبها...ومش هطلقها
مشي وفلورا عينها متعلقة بيه
عز:فلورا
فلورا:ملمسنيش كل اللي كنت بتسمعه وفاكره وهم....هو مأذنيش...
عز:ايه؟؟
فلورا:هو بيحبني...واكتشف حقيقة كرم وچي سي بس متأخر...انا دلوقتي انا
عز:انتي اي؟
فلورا:انا مش عارفة حاجة مش عارفة اي حاجة..
عز:انتي حبتيه؟معقولة؟
فلورا بصتله وبعدت نظرها:محبتوش يا بابا محبتوش
غرام بصت لسراج
سراج:في اي مالك
غرام:مش ببصلك
سراج ضحك وهو بيقلد طريقتها:مش اي يختي
غرام:ببصلك
سراج:طيب متبصليش واطلعي يلا ارتاحي
غرام ابتسمت وطلعت
عز:يلا اطلعي على اوضتك يا لورا نامي وارتاحي
فلورا هزت راسها بإيجاب وطلعت وهي باصة حواليها بتستكشف كل حاجة ولأول مرة تحس انها غريبة في بيتها....وكأنها اعتادت انها تشوف چيمس وتبقى معاه...
غرام بتغير هدومها وسراج دخل اتعصبت:مش تخبط
سراج:مش اوضتي وبعدين انا جوزك وبعدين منتي لابسة اهو
غرام:طيب كويس تعالى اقفلي السوستة بتاع الفستان دا بقى
سراج:حاضر يا ستي امرك
وقف وراها وشال شعرها على كتفها وطبع بوسه على قبتها بعدت:سراج لو مبطلتش قلة ادب والله يا سراج مش هيحصل طيب
سراج ضحك بغلب وغيظ:والله انا معارف اي حلك تعالي تعالي
قفلها السوستة وسحبها في حضنه:طيب انا عايز اقولك حاجة
غرام:قول
سراج بيحاول يفهمها يعني اي حياة زوجية مستقرة وهي سمعاه
غرام بحرج:انت بتقول ان حقك تقربلي....
سراج:دا مش واجب عليكي او حاجة لازم تعمليها مش عايزك تاخدي الموضوع كدا بالطريقة دي...بالعكس دي حياتنا وقربنا دي حاجة تبقى محببه ليكي
غرام دفنت وشها في صدره بكسوف وهو حضنها:انا معاكي دايمآ وفي كل وقت انا معاكي يا روحي
غرام بصتله:انا بحبك اووي انت مش متخيل بحبك ازاي
سراج ابتسم:متخيل وانا بحبك جدآ تخيلي انا قلبي ساب نساء الأرض كلها واحب طفلة بتاعة كدا صغيرة شقية ومتمردة طيبة وقمر عيونها الخضر دول اسروني بطريقة غريبة حبيت اتسجن جوا قلبك بمنتهى الرضا
غرام بصتله وهي مبسمة وهو بيقرب بعدت:صح صح يا سراج
سراج باصصلها بغيظ:اممم اي تاني
غرام:امتحاناتي قربت لازم اذاكر كويس وانت هتساعدني صح
سراج:صح صح يا روحي
غرام ابتسمت:سراج انا عايزة ارقص
سراج ضحك:ارقصي يا روحي بس استني انتي حامل دا مينفعش
غرام هزت راسها بنفي:لا يا سراج مش رقص لوحدي انا عايزة ارقص معاك بهدوء كدا زي يوم فرحنا فاكر
سراج:يسلام بس كدا من عيوني يا روحي
غرام ابتسمت وهي بصاله شغل اغنية حلم حياتي وهو حاوطها وخد ايدها حطها حوالين رقبته وهو بيفتكر شكلها وهي صغيرة واول متولدت وازاي كان فرحان وهو شايلها ابتسم وعيونه لمعت بحب وهي ابتسمت
سراج:عارفة انا فاكر شكلك بشقاوتك بحلاوتك من وانتي صغيرة
غرام ابتسمت:انا بردو فكراك ازاي كنت بتجيب حلويات ليا ولو حد زعقلي كنت بتتخانق معاه بس كنت بتضايق منك سعات لما كنت بتهتم بتاليا وتقعدي تضحك مع تالا
سراج ضحك:ياااه دا انتي غيورة من زمان بقى
غرام ابتسمت: اه ويوم مبوستني انا اتضايقت اوي منك يا سراج
سراج: الله لي بس
غرام: عشان مينفعش وبعدين انت خوفتني منك وفضلت اعيط يومها في الأوضة
سراج حضنها: حقك عليا انا اسف وخلاص يا ستي بقيتي مراتي اهو
غرام ابتسمت وهي حضناه
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ايلين حاضنة چيمس بدموع: انت اخيرآ حسيت انت عارف انا مكنتش عارفة اقعد ولا انام حرام عليك العذاب اللي بتعيشني فيه دا
چيمس حضانها:بس اهدي من بعد النهاردا مفيش عذاب ولا حاجة بس اهدي انا خلاص رجعت...صدقت وعرفت الحقيقة وهعرف اتصرف مع كرم....هعرف اندمه على موت ابويا...
ايلين:انا تعبت بقى يا چيمس ارحمني
چيمس حضانها:متخافيش انا هفضل معاكي والمرة دي انا مش هغلط...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
تالين:سالم...سالم انا اسفة خلاص بقى ارجوك...
سالم بصلها واتنهد بغضب:تالين انتي بتيجي عليا وانا بحاول اتحمل بس انتي مش مستوعبة حاجة زي كدا
تالين حضنته:خلاص بقى انت هاقبتني وامبارح منيمتنيش في حضنك كفاية تعاقب بقى
سالم بصلها
تالين:والله محصل اي حاجة ولا جيت على كرامتك انا بحبك وبحبك دي كلمة سخيفة اووي على شعوري ناحيتك انا بعشقك يا سالم
سالم بصلها
تالين ابتسمت بمناغشة:انا اه محظوظة بحب صعيدي بس متنشفش دماغك كدا
سالم بيحاول يمنع ابتسامته
تالين: شكلك مبيبقاش حلو وانت مكشر على فكرآ
سالم بصلها بغيظ الباب خبط وهي ضحكت: انقذني والله اكيد ادم
قامت فتحت واتصدمت بزياد قدامها
زياد باصصلها وابتسم: وحشتيني
تالين استوعب نفسها بالبجامه واستخبت ورا الباب وسالم قرب: مين؟
تالين بصتله بقلق
سالم وقف قدام الباب وشاف زياد بص لتالين بحدة: ادخلي جوا وغيري هدومك
تالين دخلت بغضب: اي اللي جابه دا
زياد ابتسم: ياااه من زمن مجتش هنا ازيك يا جوز حبيبتي
سالم مسكه من رقبه قميصه بغضب: اتعدل عشان معدلكش بمعرفتي يا زياد وبعدين انت عايز اي وانت عارف ان وجودك هنا مش مرحب بيه ابدآ
زياد بعد ايده بغضب: انا جاي اشوف بنت خالتي مش جاي اشوفك انت وبعدين واجب اتطمن عليها
سالم بصله بغضب: امشي من هنا يا زياد
زياد: هو دا الواجب اللي بيتقدم للضيف؟ بس صح عندك حق انا مش ضيف
دخل وقعد حط رجل على رجل وسالم بغضبه شده ولكمه وزياد ردله اللكمه وزأه: انت اتجوزت واستقريت بس انا عشت السنين دي بنمي نفسي لوحدي فاهم فمتجربش تستفز قوتي البدنية
سالم بغضب بصله وركله فجأة وزياد وقع اتعصب اكتر وهيضربه تالين شافتهم ووقفت قدام سالم: انت اتجننت يا زياد انت اكيد اتجننت
زياد بغضب: هو اللي مد ايده
سالم: انت اللي جاي في بيتي وملكش مكان هنا اطلع برا ومش عايز اشوف وشك هنا تاني
زياد بصله بغضب وبص لتالين
تالين: اطلع برا يا زياد
زياد: انتي بتطرديني يا تالي؟
تالين: دا بيت جوزي وانت مش مرحب بيك هنا
زياد بصلها بغضب وخرج
تالين رفعت شعر سالم لفوق وحضنته
سالم زأها بعنف: انتي ازاي تفتحيله بالبچامه
تالين بصت لتحت: افتكرت حد من العيال قولت ادم او ادهم... صدقني مكنتش اقصد
سالم اتنهد بغضب ورفع وشها: عينك تبقى في عيني وانتي بتكلميني
تالين بصت لعينه وضحكت: لو عيني في عينك هضحك وهتتعصب اكتر صدقني
سالم حضانها: تالي انتي لسة مشوفتيش عصبيتي وربنا ميوريكي عصبيتي عليكي...
تالين كشرت: طيب خلاص
سالم: خلاص... بس لو عرفت ان في اي تواصل اي تواصل يا تالين انا مش هعديها
تالين دفنت وشها في سالم بقلق
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
اوتار بتتجنب تبص في عين عز
عز بيتجاهلها
حور: انتو متخانقين ولا اي؟
عز: خليكي في نفسك ومتتدخليش
حور: الله طب ليه بس كدا يا عز باشا
عز بصلها ورفع حاجبه بإستغراب: اي هو انتي اتعديتي منهم
حور ضحكت: حلوة عز باشا كدا هيبة
عز ضحك
اوتار حطت الأكل قدامهم ونادلت لفلورا نزلت وبتنادي لسراج
سراج: حاضر ماشي وبعدين احنا يعتبر عرسان جداد يعين
عز مقدرش يسكت: عرسان جداد على نفسك هي حامل وعمالة تشيل وتحط وتروح وتيجي فخلي عندك دم
حور بصت بسراج وانفجرو في الضحك
عز: اي المضحك يا سخف
سراج حاوط غرام: اصل مراتي حامل يا بابا يا بابايا يا جدو بند كان شهر
عز التفت وهو بيدور على حاجة يحدفه بيها ومسك شوكه وسراج استخبى ورا غرام
عز : بتدارى فيها يا جبان
سراج: عشان عارف قلبك مش هيطاوعك تضرب حفيدك يا جدو
عز عض شفته بغيظ وحور ضحكت: يعني هبقى اخت وعمتو في نفس الوقت
اوتار طلعت بحرج
عز: على فكرآ اتضايقت من سخافتكوا
سراج ضحك: مليها حق تضايق والله
حور ضحكت
عز بياكل بغيظ
سراج قعد غرام وبيأكلها: شوف اتعلم مش مراتك غضبت قاعد تاكل ولا همك
عز بصله بحدة: اتقي شري يا سراج لأني فعليآ هفقد شعوري معاك
سراج: طيب خلاص روق دمك كدا
عز قام وخرج وجاتله رسايل كانت صور لأوتار في اوضة نومهم وبنفس لبسها اتصدم ودمه بقى يغلي وقرأ الرشالة بغضب(مراتك حلوة اوي لا وتبان شابة كمان تخيل دلوقتي لو قناس يقضي عليها تؤ نهاية مأساوية اوووي يا سيادة اللوا)
عز اتصل بالرقم بغضب رد سمع صوت ضحكة سخيفة: كنت منتظرك
عز: انت مين وعايز اي
....: انا مين مش هتعرف عايز اي بقى انا عايز كل حاجة تملكها عايز بيتك واملاكك كل حاجة وعايز بنتك الجميلة بصراحة مكنتش ضمن مخطتي بس بثت داخلة دماغي
عز: طيب مش هتقول انت مين ولا هتفضل مستخبي كتير
....: لما تبقى مستعد تديني اللي انا عايزه هتعرف
عز: طيب انا مستعد
..... ضحك: تبقى كداب اووي هتتخلى عن فلورا بالسهولة دي
عز: انطق انت عارف كويس ان اللي بتطلبه دا بعيد عنك اوووي
.....: انا احلامي بتتحقق لما تستعد قولي
قفل وعز هيتجنن طلع جري على فوق وشاف اوتار واقفة في البلكونه سحبها لجوا بغضب
اوتار: اي يا عز في اي ودا كمان حرام في اي محدش شايفني
عز: ومين قالك ان محدش شايفك
اوتار بتهكم: يعني حد يطلع سطح المباني اللي قدامنا دي عشان يتفرج عليا
عز بغضب:مش عايش نقاش ولو انتي مستنيه اجابة على تهكمك واستهزاءك اه يا اوتار حد هيطلع
اوتار: انت بقيت مش طبيعي وبتعمل مشكلة من مفيش
عز:انتي اللي مبقتيش فاهمه انا سبق وقولتلك ان في واحد بيهددني وطليه اي اني اخسر كل حاجة هو اكيد واثق ومتأكد اني مش هعمل كدا ومش هسلمله اللي عايزه بس اي يا ترى ممكن يعمل اي
اوتار بصتله:عز انت قدها وياما مرينا بمشاكل لي المرة دي حساك خايف
عز:انا قلقان عشان مش عارف مين دا انا بعادي مين؟؟
اوتار بصتله:ممكن تهدى توترك دا مش هيفيد في حاجة بالعكس يا عز هيحصل مشاكل
عز:انا بحاول اهدى بحاول اكون هادي بس غصب عني بفقد السيطرة غصب عني...
اوتار بصتله وسكتت
عز حضانها:ومتزعليش مني واللهي زعلك دا مش بالساهل عندي يا اوتار زعلك دا بيدمرني
اوتار:انت اللي غلطان وانت عارف ان دا لا ينفع ولا يصح وانت واخد الموضوع عادي بتحضن وتبوس
عز:حقك عليا وبعدين انتي ضايقتيني انتي بقيتي تطولي لسانك عليا ودا ابدآ مش هسمح بيه....
اوتار:انا اسفة انا غلطت وقتها بس كان رد فعل طبيعي لتصرفاتك
عز:اينكان يا اوتار خليكي واثقة ان اي حاجة بعملها وتضايق اكيد انا مببقاش قاصدها
اوتار بصتله وهزت راسها بإيجاب
عز باس جبينها:يلا بقى تعالي معايا عشان تاكلي يا جميلتي
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
كرم بيشرب في البار وچي سي حطت ايدها على كتفه:وبعدين
كرم:احنا الأتنين هنبقى كسبانين بس الخطة تمشي صح هو لسة ميعرفش مين كرم احنا هناخد الفلوس وكل حاجة ونخلع برا البلد عند بابا
چي سي ابتسمت:وچيمس هيندم انه خسرني بس انا مبخسرش...
كرم ابتسم:بالظبط كدا ويمكن ميلقيش غيرك يلجأله فيرجعلك
چي سي:صح
كرم ابتسم وباسها وبعد سحبها:تعالي معايا بقى دلوقتي قبل ميلجألك
چي سي ضحكت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
الكل متجمع في بيت سليم يوم الجمعة
ادهم بيسرق النظر لحور من الوقت للتاني وحور بقت مركزة معاه وافتكرت كلام اوتار انها متفكرش في الموضوع وانه لو من نصيبها هيتقدملها ووقتها لو مرتحاله توافق لأنه يستحقها
قاطع شرودها كلام سالم :عز
عز بصله:اي
سالم ابتسم: انا عايز اطلب ايد حور لأبني
ادهم اتفاجأ وبقى محروج
حور اتفاجأت وبصت لأدهم وهو مبتسم
عز: حور؟ لمين فيهم
سالم: ادم... ادم عايز يتجوز حور
ادهم وحور اتصدموا وادم ابتسم
تالين بصت لسالم بصدمه وبصت لأدهم
عز: بس ادم...
ادم: عمي فلورا دلوقتي اكتر من اخت ليا.... انا فعلآ عايز ومستعد اتجوز حور
عز اتنهد: اينكان يا ادم حور ليها الرأي الأول والأخير..
حور بصالهم
عز: حور تعالي
حور قربت وهي مصدومه
عز: اي رأيك يا حبيبتي
حور بصت لأدم
ادم: انا اوعدك اني من بعد النهاردا كل همي اني ارضيكي
حور في صوت جواها: انطقي اتكلمي دا ادم حب عمرك عايزك ومستعد يتغير.... مستعد يبقى انسان كويس اتكلمي...
ادم: حور انا عايز اتجوزك
حور هزت راسها بإيجاب وبصت لعز
ادم حس انه اتحطم وانه بينهار وتالين عينها عليه
ادم ابتسم
ادهم خرج وحور بتلقائية بتدور عليه
تالين خرجت وراه واوتار وراهم
تالين مسكت ايده: ادهم
ادهم بعد ايده والدموع في عينه: نعم اي في اي
تالين: انا...
ادهم : انتي اي؟؟ انتي اي يا ماما مقولتيلوش الواضح ان ادم كان قايله ادم عايز حور بس لو كان بيحبها لي كان بيتصرف بالشكل دا ليه مقاليش انه بيحبها وكان مفهمني انه بيتسلى ليه...
تالين حضنته: حبيبي
ادهم: انا غبي انا حتى في الحب غبي.... بس لا انا مكنتش سيئ اناكنت محافظ عليها حتى من نفسي انا كنت خايف عليها حتى من نفسي بس هي مش نصيبي... هي فعلآ مش من نصيبي....
اوتار اتأثرت بكلامه
تالين حضناه وعينها مدمعة: انا اسفة حقك عليا انا اسفة...
ادهم هز راسه بنفي: لا مش ذنبك... تفتكري انا كنت هفكر فيها لو ادم بيحبها وهي.... هي كمان بتحبه انا افتكرت انها.... يلا مش مهم... انا محتاج ابقى لوحدي خليكي جنب ادم وخليه ياخد باله منها يمكن دا يكون سبب انه يعقل....
مشي وتالين مسحت دموعها وهتدخل شافت اوتار......
#استودعكم_الله♡
اسئلة الحلقة:-
اي اللي ممكن يحصل مع چيمس وفلورها؟! مين اللي بيهدد عز واي اللي هيحصل معاهم؟! حور هتبقى مع ادم طب وادهم؟! كرم ناوي هلى اي؟!
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة السادسة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة السابعة عشر أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .