رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة السابعة عشر 17 | روايات ندى محسن

   نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابعة عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 17 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل السابع عشر

رواية_رجل_المهام_الصعبة2
الحلقة 17
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

تالين ابتسمت: اوتار... انتي هنا من امتى
اوتار: انا سمعتكوا.... بس حور هي بجد مكنتش بتفكر في ادم... يعني
تالين: اوتار الأتنين ولادي ادم وادهم.... وادهم هيعرف يتعامل مع مشاعره حاجة زي كدا انا واثقة فيه... متشغليش بالك
دخلت واوتار متضايقه روحوا على البيت واوتار سحابتها بغضب: انتي وافقتي على ادم؟ ليه ليه يا حور؟؟
عز: في اي يا اوتار
اوتار صرخت فيها: انتي سيبتي اللي بيحبك بجد واتخليتي عنه عشان اي؟؟ عشان ادم.. هو ميستحقكيش يا حور ادم مش كويس
حور: ادم انا كنت بحبه... انا مش عايزة اندم
اوتار بصتلها بغضب: تعرفي... تعرفي يا حور انتي متستحقيهوش متستحقيش ادهم بجد هو كتير عليكي
عز اترفز: في اي يا اوتار دي حياتها وهي من حقها تقرر وبعدين انتي شيفاهم ريحين يتجوزو دلوقتي
اوتار بصتلهم بغضب: انتو خليكوا كدا ولا فاهمين حاجة وانتي هتخسري كتير يا حور بجد انتي ازاي تفرطي في واحد زي ادهم ازااي مين يلاقي حد يحبه الحب دا يا حور
فلورا حست بدماغها وجعاها وجت تطلع مقدرتش تتحمل مسكت دماغها بألم ووقعت فاقدة للوعي
عز جري عليها: فلورا فلورا فوقي
سراج قرب شالها مع عز
عز: يلا بسرعة هننقلها على المستشفى
راحوا كلهم على المستشفى
غرام بتطبطب على اوتار: هي هتبقى كويسة متخافيش... هي هتكون بخير
اوتار: يا رب يا غرام يا رب
الدكتور: دي لازم تعمل عملية حالآ هي كان عندها نزيف داخلي وخطر انها تفضل كدا
عز: طيب اعملوا العملية
الدكتور هز راسه بإيجاب: هي طالبة تشوفك
عز دخل بسرعة وهي ابتسمت لما شافته واوتار وسراج والباقي دخل
فلورا كانت بتبصلهم بتأمل: انا خلاص هعمل العملية.... مش هشوفكوا تاني... بس انتو هتشوفوني مش هشوف شكلي بس انتو هتشوفوخ وهتقولولي... حلوة وحشة
اوتار دموعها نزلت وهي بتمسحها
فلورا بضحكة حزينة: تخيلوا... اني يوم مشوف الدنيا تبقى غلطة... بس الحمد لله انا راضية عندي طلب يا ريت يتنفذ انا عايزة اشوف چيمس
عز: فلورا هو كان بيطلب يشوفك واحنا بنعترض انتي عايزة تشوفيه ليه؟
فلورا: معلش يا بابا خليه يجي
عز هز راسه بإيجاب: ماشي يا لورا ماشي...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

اماني: مالك يا حبيبي
زياد: مليش منا عايش...
اماني: انت بتسمي عيشتك دي عيشة انا مش معترضة على عدم جوازك بس.... بس انت حزين
زياد: انا بقالي اكتر من 20 سنة... اكتر من عشرين سنة مش قادر انسى... النسيان مبيتبعش والا كنت اشتريته نفسي انساها نفسي انساها وارجع اعيش بشكل طبيعي نفسي انسى ضحكتها براءتها وشقوتها
اماني بصتله بحزن وانسحبت من قدامه هي عارفة بدل مفتكر تالين بيحب يبقى لوحده
زياد ابتسم والدموع في عينه: مش قادر انسى ضحكتها.... نظرتها... واول مرة لمست شفايفها.. انا غبي انا كنت غبي انا ضيعتها وخسرت خسارة هفضل اندم عليها عمر بحاله.. بس انا اتقدمتلها وقولت اني بحبها انا كنت شاريها بس... عمران وسليم باشا كانوا شايفيني عيل انا كبرت اووي دلوقتي انا بقيت مليونير انا بقيت راجل وسدت كل اللي خدته من اوتار انا بقيت زياد الرشيدي رجل الأعمال المعروف..... والبائس

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

چيمس دخل الأوضة اللي فلورا فيها وابتسم: ابوكي طلبني في التليفون وحسيت انه هيضربني
فلورا ابتسمت: انا عوزت اشوفك قبل العملية..
چيمس قرب قعد جنبها ومسك ايدها باسها: بحبك
فلورا اتكسفت وهي بصاله وبتتأمله
چيمس: اول مرة اعرف اني جميل اووي كدا
فلورا: انت دايمآ جميل في عيني.... بس انا يمكن مشوفش تاني فهتبقى جميل في قلبي وهتبقى احلا حاجة شوفتها قبل العملية
چيمس كان متفاجأ من كلامها
فلورا عيطت: كنت بحاول انساك واقنع نفسي اني مبحبكش بس دا غلط انا بحبك... وكمان انا عارفة ان موت باباك صعب عليك وانت فاكر اني بنت الراجل اللي موت ابوك... ومع ذلك وانت فاهم كل حاجة غلط انت مأذتنيش... مأذتنيش يا چيمس
چيمس: انا بحبك واجابتي على سؤال مأذتكيش عشان بحبك بجد يا فلورا
فلورا ابتسمت
چيمس: انتي مسمحاني صح
فلورا هزت راسها بإيجاب
چيمس قرب باسها وهي غمضت بعد وخدها في حضنه وهمس: هتعملي العملية وهتخفي وهتبقي شايفاني دايمآ وهتزهقي من شوفتي
فلورا ضحكت
چيمس: ولو حصل عكس كدا احنا هنرضى... وانا هكون عينك اللي هتشوفي بيها
فلورا ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
سراج دخل: خلاص بقى احمد ربك اننا سيبناكوا لوحدكوا كدا وخليك خفيف واخلع
فلورا: سراج... انا سامحته...
سراج بصلها: والمعنى؟
فلورا: انا بحبه....
سراج بصلها وبصله
فلورا: ودا جوزي..
سراج اتجاهل كلامها: اطلع برا وانتي يلا عشان تعملي العملية

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ادهم دخل البيت وادم وقف قدامه بإبتسامه نصر:فزت بيها وبمنتهى السهولة وانت خسرت
ادهم بصله وابتسم:مكنتش داخل رهان معاك...عشان اخسر...لو كنت قولت انك بتحبها...او عايز تتجوزها وانا عارف انك بتحبها انا كنت هبعد صدقني كنت هبعد
ادم بصله بصدمه
ادهم ابتسم بإمتنان:مبروك يا ادم...مبروك يخويا....
ادم مذهول من هدوأه وكلامه
ادهم:يا ريت..يا ريت متنساش انك اخويا الكبير والوحيد فأنا ولا عدو ليك ولا منافسك...تصبح على خير
دخل اوضته قفل الباب وسند ضهره عليه وقف قدام المراية وسند ايده على الحيطة:انت قوي وبعدين دي مش من نصيبك يا ادهم دي مش بتاعتك...هي كانت بتحبه وهو طلبها وهي واهلها ادرى بمصلحتها...
ادم باصص لنفسه في المراية:حاسس اد اي انت حقير...حقير انت عايز حور؟انت من امتى بتحبها عشان اتحدتك انت مش بتحبها وعارف انه بيموت فيها من صغره...انت اي اي بني ادم انت..

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز برا قدام اوضة العمليات وچيمس رايح جاي
سراج:اقعد بقى متوترناش
چيمس بصله بغضب وحدة
سراج:لا والنبي خوفت
چيمس:انا مش عايز اقل منك فأتعدل في الكلام معايا
سراج بغضب:تقل من مين يا ابن ال ****انت نسيت نفسك
چيمس لكمه وسراج اتعصب وهيهجم عليه غرام وقفت قدامه:اي اللي بتعمله يا سراج دا
عز مسكه:اهدى بقى احنا في اي ولا في اي اهدى
سراج بص لغرام بغضب وبعد عز ومسك غرام لوى ايدها:انتي اتجننتي ولا اي انتي بتاع اي تدافعي عنه
چيمس:ابعد عنها وبعدين دي اعترضت على اللي بتعمله وعلى تهجمك الطفلة فاهمه عنك يا كبير
سراج اتعصب
چيمس:سيبها هتعمل عقلك بعقل عيلة
سراج صرخ فيه بغضب:اخرس واتكلم عدل دي مراتي
چيمس اتصدم:اي
غرام بتبعد ايدها بألم:خلاص بقى سيبني
سراج سابها
چيمس بفضول:انتي عندك كام سنة ؟
غرام ابتسمت:هتم 15 سنة بعد كام يوم
چيمس اتصدم اكتر وبص لسراج بصدمه اللي اتعصب واتوتر من نظراته :انت متجوز عيلة؟؟انتي اي اللي خلاكي توافقي انتي فين اهلك انتي قريبته مش كدا
سراج بغضب:لم نفسك وملكش دعوة بيها عشان مموتكش
غرام:خلاص بقى خلاص
سراج بصلها بحدة وسحبها مرضيتش تروح معاه ومسكت في ايد عز :لااا مش هاجي معاك عمو عز متسيبنيش متخليهوش ياخدني وهو متعصب بالله عليك
عز سحبها:سراج اهدى في اي اهدى كدا
سراج هز راسه بنفي:هي هتيجي معايا هنستنى تحت
غرام شدت ايدها منه واستخبت ورا عز بدموع:عمي خليه يبعد عني خليه يبعد مش عايزة اروح معاه مش عايزة
سراج بصلها بغضب:خليكي يا غرام خليكي
نزل وهي قعدت جنب اوتار
اوتار مسكت ايدها:متزعليش هو عصبي شوية
چيمس باصصلهم بعدم استيعاب:دي مرات الرائد سراج المنشاوي
عز ساكت لمجرد ان مفيش حاجة يقولها
الدكتور خرج وهما اتجمعوا حواليه اتنهد واتكلم:العملية نجحت بس مش عارفين هي هتشوف ولا
چيمس:المهم مش هيحصلها اي مضاعفات؟
الدكتور:دا هنشوفه بعد متفوق هي دلوقتي هتتنقل على الرعاية المركزة ولازم تفضل تحت الملاحظة لأن العملية مكنتش سهلة وكانت في منطقة حساسة جدآ في دماغها
عز هز راسه بإيجاب
اوتار اتنهدت وبصت لعز
عز قرب خدها في حضنه:هتبقى كويسة متخافيش..
سراج طلع:اي يا بابا
عز:لسة مستنيين تفوق العملية نجحت...بس مش عارفين هتشوف ولا....
سراج هز راس بتفهم
عز:انا هبقى هنا خد امك واختك ومراتك على البيت يلا وانت يا چيمس
چيمس:انا مش هتحرم من قدام اوضتها...
اوتار:انا هبقى معاك يا عز
عز:انتي حامل و
اوتار هزت راسها بنفي:متعترضش عشان انا مش هسيبها هنا واروح
عز هز راسه بإيجاب:يلا يا سراج خدهم وتعالى الصبح
حور:لا يا بابا انا
عز قاطعها:حور مش عايز اي كلمة هتروحي مش هتبقي هنا...خلي بالك عليها يا سراج
سراج هز راسه بإيجاب:حاضر يا بابا...
مد ايده مسك ايد غرام اللي ارتجفت وهو بصلها بنظرات غضب ومسك حور ونزلوا ركبوا عربيته وراحوا على البيت
حور طلعت على اوضتها وهي متضايقة ومخنوقة قلقانه على فلورا ومتضايقه من نفسها هي وافقت على ادم بس مش حاسة بفرحة ادم هي كانت بطلت تحبه ليه وافقت عليه ليه وافقت
سراج بص لغرام وقفل باب الأوضة
غرام بعدت بتلقائية بقلق
سراج قرب خطوتين وسحابها:انتي خايفة مني لي انتي بقيتي تخافي من وجودي جنبك؟
غرام بخفوت:مش خايفة يا سراج
سراج:مش خايفة يا سراج؟؟اومال اي من لمسة ايد بس ارتجفتي ودمك هرب
غرام بصتله وبعدت ن رها بقلق
سراج مسك وشها وخلاها تبصله:اي يا غرام
غرام:اي مفيش حاجة ابعد عني انا مش بحب كدا
سراج:غرام انا عارف ومتفهم دماغك كويس اووي وبحاول اجاريكي بس انا تعبت من شغل العيال دا بجد والله ومبقاش فيا دماغ
غرام عينها دمعت:مقصدش اضايقك...خلاص قرب وانا مش هبعدك
سراج بصلها وحاوط وشها:يا روحي افهمي انو بحبك وكل اللي عايزه متخافيش مني وبس انا مش عايزك تخافي مني يا غرام انا عمري مهفكر ءأذيكي صدقيني...
غرام هزت راسها بإيجاب:طيب متضايقش
سراج:مش هتضايق وبعدين انتي اي اللي خلاكي تقفي قدام چيمس وتدافعي عنه ازاي تقفي قدامي عشانه
غرام:عشان انت اللي غلطان يا سراج انت اللي شتمته شتيمه وحشة الأول
سراج:اينكان متدخليش
غرام:انا مش مراتك؟ يبقى اتدخل
سراج:اممم في دي انا مش مراتك؟اي حاجة تانية انتي متعرفنيش اصلآ
غرام ضحكت:صح تعالى بقى ساعدني في المذاكرة سمعلي واسألني
سراج:مع اني هموت وانام عشان اصحى الصبح واروح للورا بس ماشي يا ستي يلا
غرام ابتسمت وهزت راسها بإيجاب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ادم صحي وخرج شاف تالين بتحضر الفطار قعد يفطر مع سالم
ادهم خرج وابتسم:بتفطروا من غيري
تالين بصتله وهي عارفة انه بيحاول يداري المه في ابتسامته
قعد وبقى ياكل زيادة عن الطبيعي
سالم:انت كويس
ادهم بصله:الحمد لله انا بخير لي مالي؟
سالم:مفيش...لا فيه انت مش طبيعي
ادهم ابتسم:تؤ متشغلش بالك ولا تقلق....عندي كام محاضرة كدا مهمين لازم يتحضروا اشوفكوا بعديها انت هتيجي ولا اي
ادم:جاي...
ادهم:طيب يا عم يلا بينا
ادم بصله
ادهم:يلا
ادم هز راسه بإيجاب:انا هروح الجامعة...
تالين هزت راسها بإيجاب:خلي بلكوا على نفسكوا
ادهم هز راسه بإيجاب
نزلوا في صمت تام وادم كل شوية يبص لأدهم يبلقي ملامحه خالية من اي تعبير ودا كان بيضايقه اكتر انه مش قادر يقرى مشاعره...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا فاقت والدكتور دخلها واتطمن عليها وچيمس وعز واوتار دخلوا معاه
الدكتور:فلورا انتي سمعاني
فلورا غمضت عينها بإيجاب
الدكتور :طيب شيفاني
فلورا بصتله واتكلمت بتعب:اه
الدكتور طلع صوابعه بعدد 3:دول كام
اوتار:3
عز ابتسم والكل كان فرحان
الدكتور ابتسم:طيب ارتاحي
خرجوا
الدكتور:ابشركوا العمبية نجحت على اعلى مستوى كمان متقلقوش هتتحسن بسرعة
عز ابتسم وهز راسه بإيجاب
چيمس:شكرآ يا دكتور
الدكتور مشي وچيمس تليفونه رن ورد سمع زعيق ونرفزة ايلين عشان برا البيت هداها وقالها اللي حصل عاتبته انه مقلهاش امبارح وغيرت هدومها ونازلة اتنين وقفوا قدامها
ايلين:في اي عدوني
واحد منهم جسمه ضخم ومفرود مسكها بعنف وضرب راسها بالحيطة وهي صرخت بألم ووقعت فاقدة للوعي والتاني بيصور كل حاجة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام فاقت شافت نفسها في حضن سراج ابتسمت وحضنته
سراج ابتدى يفوق:احنا امتى كدا
غرام:مش عارفة
سراج قعد ومسك تليفونه:ياااه نمنا كتير اوي طيب مش هنشتعد بقى عشان نروح عند لورا
غرام هزت راسها بإيجاب:هقوم وافوق كدا واغيى هدومي
سراج ابتسم:ماشي يا روحي يلا
الباب خبط وحور فتحت شافت ايان ابتسمت:ايااان
ايان ابتسم:عاملة اي يا حور
حور ابتسمت:الحمد لله بخير يا ايان
ايان:اومال فين غرام انا جاي اخدها تقعد معانا شوية شويتين كدا
حور نزت راسها بنفي:لا للأسف مش هينفع
ايان:دا لي ان شاء الله؟
حور:فلورا تعبانه وعملت عملية امبارح والمفروض هنروح المستشفى النهاردا
ايان:الف سلامة عليها ازاي انا معرفش
حور:محدش عرف انت عارف باباها بيقول خلي كل واحد في همه ومحدش ناقص
ايان:ازاي يعني دي زي اختنا طيب يا حور هي مستشفى اي؟
حور: مستشفى*********
ايان هز راسه بإيجاب:خلاص انا هسبقكوا على هناك
حور:طيب
ايان مشي
سراج:مين كان بيكلمك
حور:دا ايان ولما عرف اللي حصل قرر يسبقنا على المستشفى
سراج:اممم طيب يلا بينا
ماشي وتليفونه رن رد:الووو انت فينك يا حيوان ومختفي فين ومبتردش ليه بقالك يومين
يحيى:معلش والله يا سراج كانت ظروف كدا...
سراج:ظروف اي؟
يحيى:لما تيجي بس احكيلك انت فين
سراج:انا رايح على المستشفى فلورا هتعمل عمليه
يحيى:طيب مستشفى اي قولي وانا اجيلك
سراج:خلاص يا عم بلاش تتعب نفسك مفيش مشكلة انا هروح واشوفك بعدين
يحيى:انجز يا سراج مستشفى اي
سراج:مستشفى ****** يا سيدي
يحيى:هتروح تلاقيني هناك سلام
سراج:سلام
قفل معاه:يلا بقى يا بنات..
غرام حاسة ألم ووقفت
سراج:يلا يا غرام
غرام:ح...حاضر
سراج مسك ايدها وهو مش واخد باله وسحبها وهو ماسك ايد حور
غرام وقفت:سراج استنى
سراج:اي يا غرام
غرام بملامح متألمة:انا بطني وجعاني اووي مش قادرة اتحرك...
سراج:بطنك وجعاكي طيب انتي كلتي حاجة عمالتي اي
غرام الدموع اتجمعت في عينها:معملتش حاجة هي وجعاني
قعدت على اقرب كرسي وهي محاوطة بطنها
حور قعدت جنبها وهي ماسكة ايدها وبتطبطب عليها:سراج هو ممكن يكون دا تعب من الحمل ولا دا كدا في حاجة غلط
سراج:حبيبتي انتي اول مرة تتعبي كدا؟
غرام هزت راسها بنفي:لا مش اول مرة والدكتورة قالت لبابا اني ممكن كدا اخسر الطفل ويموت...
سراج هز راسه بنفي وهو بيطبطب على شعرها:لا يا روحي بإذن الله مفيش حاجة اقعدي بس كدا ارتاحي
حور بصت لسراج بغضب وهو ملاحظ نظرتها ودا ضايقه بس رسم البرود بمهارة
سراج:اي يا غرام
غرام دموعها نزلت:انا تعبانة انا عايزة بابا
سراج غمض عينه بضيق:حبيبتي اهدي مفيش حاجة اهدي انا جنبك احنا هنروح المستشفى ونتطمن مفيش حاجة بإذن الله يا روحي كل حاجة هتبقى كويسة
غرام:انا خايفة
سراخ باس ايدها وهز راسه بنفي:مفيش حاجة تخوف يلا نروح المستشفى وقبل منروح لفلورة هخلي الدكتورة تكشف عليكي وتشوف مالك
غرام هزت راسها بإيجاب:طيب....
سراج شالها وبص لحور:يلا تعالي ورايا واقفلي الباب
حور هزت راسها بإيجاب وقفلت الباب ركبت العربية معاه وانطلقوا على المستشفى وفي الأوقات دي مكالمات شغالة بين كرم ورجالته
كرم:يعني اي
....:الكل خرج ومعرفناش ننفذ الخطة
كرم:الصبر حلو اصبروا هيرجعوا ووقتها هتنفذوا الخطة بالحرف فاهمين
.....:مفهوم كرم بيه...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

الدكتورة خرجت من عند غرام :هي لازم متتحركش كتير لأن الحمل في سنها دا صعب وفي حالتها دي الموضوع مش سهل لازم يبقى في اعتناء اكتر بيها ويا ريت الفترة دي متتحركش وتفضل نايمه
سراج هز راسه بإيجاب وهو ملاحظ نظرات الدكتورة اللي مستغربة ان اللي بتكلمه دا جوزها مشيت وحور بصاله بغضب
سراج بصلها بنفاذ صبر:نعم افندم اي انتي عماله تبصيلي وانا بتجاهل بس مفيش فايدة
حور:كل مشوفها بتعاني بشوف اد اي انت كنت قذر وبرجع مش طيقاك
سراج:طب الأحسن تسكتي انتي بتفتحي في دفاتر قديمة اتقفلت والأحسن تفضل مقفولة سمعتيني الأحسن والأريح للكل تفضل مقفولة
حور بصتله وبصت قدامها
سراج سحبها في حضنه واتنهد:انا بحبها وكل حاجة حصلت انا عارف اني غلطت فيها بس خلاص كل دا انتهى انا فعلآ اتغيرت من بعد مربنا نجاني من المرض دا..وعارف اني كنت استاهل الدبح اي حد هيقرب من اخواتي انا مستعد ادبحه فيا حور انا اتغيرت وشايف ان الأحسن فعلآ ان كل حاجة لو مش هتتنسي تتقفل
حور هزت راسهت بإيجاب وحضنته
سراج ابتسم
غرام بغضب وغيظ:انتو واقفين هنا وانا مستنيه حد يدخلي مفيش حد دخل اي يا سراج
سراج ضحك:ميغركيش انا ضحية معاها على فكرآ
حور ضحكت وبعدت
غرام:انت قولتلها اي عليا
سراج:ولا اي حاجة تعالي
فتحلها ايده وهي ابتسمت وحضنته وطبعت برسة طويلة على خده وهمست:البيبي كويس
سراج:المهم انتي
غرام بصتله:منا كويسة طول مهو كويس
سراج ابتسم وهز راسه بإيجاب
غرام:يلا بقى نروح للورا
سراج:يلا يا روحي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

شروق متابعة ادم من غير ميلاحظ وحست انه بيبص عليخا ودا خلاها تجاهلته
ادهم بص لأدم ولاحظ نظراته:انت دلوقتي في حكم الخاطب فعيب اللي بتعمله دا احترم مشاعرك على الأقل يا ادم قبل متحترم اي حد حتى
ادم هز راسه بنفي:الموضوع مش كدا....انا حاسس اني عايز اتكلم معاها...عايز اكلمها
ادهم:واي الجديد منت بتتهبل على اي واحدة
ادم اتعصب:ادهم مقولتلك الموضوع مش كدا بص اخرج منها
ادهم:ارجوك يا ادم فكر بعقل لأن اللي بتعمله دا مش هيضر حد غيرك وهيخسرك كتتير صدقني
ادم سابه ومشي وهو بيهز راسه بإستنكار

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا فاقت شافت چيمس قدامها ابتسم:انا طلبت من الدكتور اتطمن عليكي سمحلي بخمس دقايق بس مراعاة لمشاعري
فلورا ابتسمت
چيمس باس جبينها:العملية نجحت وانتي شيفاني دلوقتي ومفيش اي حاجة وحشة حصلت زي مكنا متخيلين
فلورا بصتله وعينها اتحولت للبنفسجي الصافي
چيمس بصلها بإستغراب وهي غمضت بتعب خرج بذهول
عز:في اي هي قالتلك حاجة مالها؟؟
چيمس هز راسه بنفي:بيتهيقلي ممكن تكون العملية ليها تأثير
عز:على اي بالظبط؟
چيمس:انا كنت بكلمها وفجأة عينها اتحولت للبنفسجي الفاتح!!
عز بص لأوتار وضحكوا
چيمس استغرب
عز:ادي اول لون
چيمس:مش فاهم
عز:والله انا فهمت لوحدي الدور عليك
چيمس:لا بجد اي دا؟؟
عز:طيب يا سيدي هقولك اسمها متلازمه تغير القزحتين ودي ورثاها عن امها اوتار عينها بتتغير على حسب حالتها لو خايفة هتحز انك تايهه في عينها هتحس انها فاتحة ويمكن باردة هتحس انك عايز تضمها وبس انما بقى لو غامقة انت تستخبى اجارك الله وكل متتعصب او تغير او تبقى هاموتك تفضل تغمق تغمق لحد متحس انها هتسود
چيمس كان بيسمعه بذهول وهو متشوق:والبنفسجي
عز ابتسم بشرود:البنفسجي دا بقى حكايته حكاية اللون دا المقرب لقلبي ودا بيظهر لما عينها تبقى عايزة تعبرلك اد اي انت جميل واد اي انت قريب لقلبها لون خاص
بص لأوتار:لون خاص بيا انا
اوتار عينها اتحولت للبنفسجي
عز ابتسم وبصلهم:داري وشك يلة منك ليه
چيمس وايان ويحيى بعدوا وشهم وهو حضنها ضحكت:انت
عز:مجنون ولا رخم ولا
اوتار قاطعته:انت احسن زوج في العالم يا عز
عز ابتسم وباس جبينها
سراج:اي الدكتور قالكوا اي
عز:الحمد لله هي العملية نجحت وشافتنا وهتبقى احسن
سراج غمض عينه بإمتنان:الحمد لله الحمد لله...
عز:اتأخرتوا لي
سراج:غرام تعبت وودتهاتكشف
عز:تعبت لي في اي؟
سراج:الحمل يا بابا ولازم ترتاح
ايان بغضب:لازم ترتاح وموقفها مذنبها جنبك
قرب مسكها وقعدها:خليكي دايمآ مرتاحة
غرام حضنته ودفنت وشها في رقبته وهمست:وحشتني يا اياني
ايان طبع بوسة على كتفها وهي حضناه بإشتياق
سراج شده بغضب:انا قادر اهتم بمراتي كويس فشكرآ لمساعدتك
ايان بعد ايد سراج:انت اتجننت ولا اي وبعدين انا خالها وملكش انت دعوة
سراج بصله بغضب:انا بحذرك انا مراتي خط احمر
عز مسك سراج بنفاذ صبر:ممكن تهدى اهدى بقى
سراج بص لعز
عز:تعالى معايا
خده بالعافيه وبعدو:في اي يا سراج هو انت خلاص بقيت غاوي مشاكل؟؟اي اللي حصل دي بنت اخته وهو اللي مربيها
سراج:انا بتهصب من قربه الزايد منها وبعدين انا جوزها وانا قادر اهتم بشئونها
عز:انت بتغير بس اڤورت اوي
سراج بصله:طب والنبي بلاش انت تتكلم على الأڤورة في الغيرة انت لحد النهاردا وانت بتتجنن لو حد كلم ماما وضحكت ولا اتناقشت
عز:انا مبغرش عليها ولا من ابوها ولا اخوها ولا خالها
سراج:عشان معندهاش بس يختلف بقى الوضع لو كان عندها واحد تلم زي ايان شايف نفسه اقربلها مني
عز:انا عارف مفيش فايدة في الكلام معاك بس يا ريت تفكر بعقل وتبطل تعمل في مشاكل يا ريت

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا بتطبخ ووعد عيطت دخلت الأوضة شافت حسام شالها وبيلعب معاها سكتها ابتسمت
حسام شافها ابتسم:اي يا روحي
سونا:مفيش كنت بعمل الأكل وبعدين عيطت فجيت معرفش انك هتشيلها ثواني والأكل يبقى جاهز
حسام:الغي الأكل دا ولبسي العيال هناكل هنتغدى برا
سونا بصتله بإستغراب:دا من امتى
حيام ابتسم:يا ستي من النهاردا خليهم يخرجوا
سونا ابتسمت وقربت باست خده:حاضر
حسام حضانها بلطف وهو شايل وعد وباس جبينها:ربنا يخليكي ليا يا رب يا سونا وميحرمنيش منك ولا من حد من العيال
سونا ابتسمت وهي شايفه ازاي اتغير وازاي بقى حنين ونظراته كلها ليهم حب سواء هي او ولاده

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام بصت لسراج وقفت ومسكت ايده:انت متضايق
سراج بصلها وبص قدامه
غرام حركته:متضيقش
سراج ساكته
غرام ابتسمت:عشان خاطري متزعلش طب قولي اعمل اي طيب
سراج ابتسم وبصلها:انتي عارفة اني بموت فيكي ولا لا
غرام ابتسمت:عارفة انك بتحبني وانا بموت بموت بموت فيك كتتتتييير
سراج ابتسم:وباس خدها
يحيى:نحن هنا يسيدي نحن هنا يا بيه عييييب
سراج:هو اي السخافة دي فين العيب في اللي عملته
يحيى بصله بخبث:اممم صح
ايان بغضب:بني ادم ولا عنده ادم ولا خشى ولسة عند رأيي انت استغلالي وبتستغلها وبتستغل برائتها لرغباتك
غرام بصت لسراج
سراج صرخ فيه:ايااااااااان
عز غمض بضيق:سراج اهدى وبعدين ايان اي اللي انت بتقوله دا متنساش انهم دلوقتي بيأسسوا عيله متنساش انها مراته وحامل
ايان مسك غرام وحطها قدام عز وهو بيشاور عليها:دي يا عمي اللي هتأسس بيت دي مراته اللي هتبقى ام (جز على سنانه بغضب)انتو مهما عملته مش هتغيروا الحقيقة وانها لسة عيلة عندها 15 وان جوازه منها سجنها وبقى امر مسلم بيه لازم تبقى تحته وانها لو صادفت وحبت واحد من سنها يقدر يفهمها هتكون زوجة بأولاد مع واحد مبيقدرهاش حتى
سراج سحب غرام وبحركه سريعة ضرب ايان وهجم عليه بالضرب:دي مرااتي سواء راضي او لا دا شيئ مش هيتغير هي مراتي وملكية خاصة بيا وانت يا ايان لو اتجرأت وفتحت في الكلام دا تاني صدقني هقتلك
ايان بيحاول يبعده ويسد لكماته وهو بيتألم وعز زأه:سرااااج كفاااية بقى احنا في المستشفى كفاية بقى
سراج بص لأيان بنظرات مليانة بالغضب
غرام صرخت فيه بدموع:كفااية يا ايان
قربت بمنديل بتمسح الدم من على شفايف ايان وانفه وبصت لسراج بغضب:انت همجي
يحيى بص لسراج ومسكه:اهدى ممكن تهدى انت اتهورت وفكر عشان متغلطش
سراج بعد نظره عنهم
اوتار مسكت ايده وكأنها بتواسيه بصمت وهو بصلها وابتسم ربع ابتسامه
ادم اتصل بحور وهي بصت في التليفون وحست بضيق بس ردت:الو يا ادم
ادم:انا جايلكوا
حور:احنا مش في البيت احنا في المستشفى فلورا بتعمل العملية
ادم:دلوقتي وازاي محدش قال
حور بتحاول تخلص المكالمه:دا اللي حصل
ادم:طيب انا جايلكم
حور سكتت
ادم:حور
حور:ماشي يا ادم سلام
قفلت وهو بص للتليفون:انتي اي اللي خلاكي توافقي يا حور اموت واعرف....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

كرم ابتسم:اهي فرصة مش كدا عايزكوا تسحبوا واحد واحد منهم يبقى عندي هنا
.....:انت ليه عايزهم انت مش هتقدر عليهم كلهم
كرم:دي سبوبة اخر جمال
......:يعني اي
چي سي:مش فاهمه يا كرم؟يعني بجد هتستفاد اي من وجودهم انت مش محتاج غير عز وچيمس وحد يكون نقطة ضعفهم وفلورا دا عامل مشترك
كرم:فلورا دي هتبقى لمتعتي الشخصية
چي سي:انا مش فهماك والباقي
كرم:چو چو حبيبتي احنا شغالين مع مين
چي سي:مستر بشار
كرم:ودا بيتاجر في اي
چي سي:في السلاح وفي المخدرات وكمان في...
سكتت بصدمه وبصتله بملامح مصدومة:كرم انت اكيد مش هتعمل كدا
كرم هز راسه بنفي:لي لا نخلص منهم ونكسب من وراهم الملايين
چي سي بصتله بصدمه:انت بجد هتعمل كدا
كرم سند راسه لورا وهو بيتحرك بالكرسي:هنسلمهم لأكبر تاجر لأكبر منظمة لتجارة الأعضاء في روسيا
چي سي بصتله بصدمه.......

#استودعكم_الله


موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة السابعة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثامنة عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-