رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثامنة 8 | روايات ندى محسن

    نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثامنة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 8 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الثامن

الحلقة8
للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕

عز باصصلها:ايه...انتي قولتي ايه
اوتار بصتله بقلق
عز بيحاول يهدى :انا في نظرك دلوقتي زي سراج؟؟انا بعمل ايه لدا كله؟؟
اوتار هتبعد مسكها وهي قلقت:عز سيبني
عز:انا من امتى بمد ايدي عليكي انا بسأل سؤال وصدقيني بحاول اتمالك اعصابي ليه حسستك اني الزفت استغفر الله العظيم
اوتار:انت بقيت صعب بقيت عصبي انت بقيت شكاك مش غيرة دي عز انت مبقتش فاهمني وبقيت تهني انت غلطت
عز باصصلها: انتي مغلطيش لما مديتي ايدك عليا؟؟ منتظرة مني ايه هااا
اوتار: انت قولت
عز اتنرفز: عشان اتجاوزتي حدودك يا اوتار انتي تعرفي لو كان راجل اللي عمل الحركة دي والله او ست حتى كان زمانه مات واتدفن بس دي انتي مكنتش هقدر امد ايدي عليكي
اوتار بصاله وبصت لخده واتكسفت: كنت هتموته ف ايدك
عز: مكنتش هموته يعني دا ابني
اوتار: مشوفتش نفسك وانت متعصب كنت عامل ازاي
عز قربها منه: كنت عامل ازاي مكنتش حلو
اوتار خدودها احمرت وهو ضحك وهي بصتله اتنهد: اعمل ايه طيب؟ مش عارف اصالحك ومتعودتش تبعدي عني حقك عليا وبعدين متعمليش مقموصة اووي عشان انتي كمان غلطانه
اوتار:انا بحبك....
عز ابتسم ومسك ايدها:انا بموت فيكي وهسيبك تاخدي وقتك وبعدين بطلي تثبتيني كدا
اوتار:يعني ايه
عز:يعني هنرجع لأيام الخطوبة كل واحد في اوضة
اوتار بصتله:يعني اي؟؟
عز ضحك:لو عيزاني ارجع قوليلي
اوتار:انت مصدقت تبعد عني مش كدا
عز حاوط وشها:انا منمتش من امبارح كنت مستنيكي ومجتيش
اوتار:وانا استنيتك ومجتش انت الغلطان
عز:بردو
اوتار:انت الغلطان وانت اللي خلتني اعمل كدا وشكك كان سبب من اسباب طلبي للطلاق وانت عامل اني واكله حقك واني مفترية
عز:يعني انا اللي وحش
اوتار بصتله:انا مقولتش كدا
عز:اومال
اوتار:الأكل برد
عز حضانها وهي دفنت وشها في رقبته همس:انا بموت فيكي يمكن اتصرفت بتهور انتي شايفة اني غلطان انا بعتذرلك اسف...حقك عليا يا نور عيني
اوتار ابتسمت وحطت ايدها على خده اللي ضربته عليه وباسته:حقك عليا انا مش هكررها تاني
عز:عشان مصلحتك معرفش ردت فعلي هتبقى ايه بعدين
اوتار:متهددش
عز ضحك:حاضر يا باشا مش ههدد وزعلانه اني بقولك مفتريه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا قاعدة في اوضتها واخدة جاسر واسر في حضنها ووعد نايمة على بطنها:بس وبعدين اعتذر الأمير الوسيم لأميرته الجميلة وقالها حقك عليا انا مش هخلي الساحرة الشريرة دي تفرق بينا ابدآ مهما حصل وعاش الأمير مع الأميرة واتجوزوا عاشوا في تبات ونبات وخلفه صبيان وبنات
اسر:جميلة
جاسر:لا مش جميلة
سونا كشرت بإصطناع:ليه مش جميلة
جاسر:الأميرة مش لازم ترجع خالص ابدآ تسيبه وتمشي
اسر:وتكسر قلب الأمير ويموت
سونا:لو مفضلش حبه الحقيقي معاه كان هيموت واللعنه هتسيطر على حياته
جاسر هز راسه بنفي:ممتش لما سابها ليه يموت لما تسيبه؟
سونا بصت لجاسر بإنتباه
جاسر:اللعنه مصبتوش لما سابها فليه تصيبه لما هي اللي تسيبه هو اذاها وخلى الساحرة تسيطر على حياتها لحد مهي خلصت منها ليه ترجعله دي قصة وحشة
حسام دخل
آسر كشر:انت بتحب الحاجات الوحشة وعايزو يموت
حسام:مين دا اللي يموت
آسر:بابا جاسر كان مش عايز الأمير والأميرة يتجمعوا
حسام:ايه
سونا:دي قصة يا حسام حدوته كنت بحكيهالهم بس جاسر عنده وجهت نظر غريبة
حسام:احب اسمعها
جاسر:هو ساب الأميرة وخلى الساحرة الشريرة تفرق بينهم وبعد عن الأميرة وكانت بتحبه حب حقيقي وعرضها للخطر ولما خلصت من الشريرة هو رجعلها وقالها انه مش هيسيبها ومش هيخلي حد يفرق بينهم وهي رجعتله
حسام ابتسم:مهي حلوة ايه اي المشكلة
جاسر:هو مامتش لما بعد عنها ليه هيموت لما تبعد؟مصبتوش لعنه لما بعد فليه هتصيبه لعنه لما هي تبعد؟الحب الحقيقي موجود من الأول فمفيش لعنه اصلآ لو انا كنت مكان الأميرة كنت همشي بعيد واخليه مع الساحرة الشريرة
سونا حست ان جاسر بيتكلم عن حياتها هو مكنش يقصد بس هو اصاب فعلآ حسام ارتبك وبص لسونا
آسر:مش حلوة نهايتك انا عاجبني انهم يعيشوا في تبات ونبات ويخلفه صبيان وبنات وتبقى نونو جميل زي وعد
سونا ضحكت وباست خد آسر وباست جاسر:على اوضتكوا مش عايزة سهر
جاسر:حاضر يلا
آسر:يلا ومتحكيليش قصة انت
سونا ضحكت:متكلمهوش يا جاسر وسيبه ينام
خرجوا وحسام شارد
سونا شالت وعد من على بطنها وباستها وضمتها ليها وهي نايمه
حسام:هتنامي دلوقتي
سونا:مريحة شويه
حسام هز راسه بإيجاب:مبيفكركيش بحاجة كلام جاسر
سونا:وهيفكرني بأيه
حسام:اممم انتي مع وجهت نظره ولا وجهت نظر آسر
سونا ابتسمت:مع وجهت نظر جاسر طبعآ هو سابها هو ضيعها من ايده يعني هو اللي اختار كدا...
حسام:صح تفكير عقلاني بالنسبة لطفل صغير
سونا:اللي شافه مكنش قليل
حسام:مش فاهمك
سونا:شاف امه بتضرب وتتهان وتترجى عشان بس يبعد عنها شافها مرمية وفاكرها نايمة والبيه اللي ضربها برة او بيبقى قاعد على تليفونه وهي بتعيط لوحدها طفل!! فين الطفولة؟؟يمكن اسر كان بيخاف يطلع انما جاسر مفيش مرة الا وشافك بتضربني بتقطع شعري واخر مرة كنت قاصد تقتل بنتي
حسام اتنرفز:كفااية بقى انتي ايه مبتنسيش
سونا:انسى ايه؟؟انسى ايه يا حسام؟؟انسى حياتي معاك كلها مش هعرف للأسف عندي تلت عيال النظر في وش اي واحد فيهم بيخليني افتكرك
حسام:يعني ندمانه انك اتجوزتيني
سونا:ندمانه اني اتجوزتك؟؟انا ندمانه اني عرفتك شوفتك قابلتك سمعت اسمك في يوم من الأيام يعني..
حسام بصلها:بيتهيقلي كل حاجة لحد هنا لازم تخلص
سونا بصتله بإنتباه:اممم صح انا معاك كل حاجه لازم تنتهي
حسام:انتي طالق
سونا بصتله وكانت حاسة بالصدمه بس اتفاجأ بيها ابتسمت ابتسامه اتحولت لضحك وهي بصاله بذهول
حسام:مرتاحة كدا حاسة بإيه
سونا:حاسة بأيه امممم زي ميكون عصفورة خرجت من القفص انا خرجت من سجنك واللي هو بعيد كل البعد عن حياه زوجية مستقرة
حسام باصصلها
سونا شالت وعد:تصبح على خير
حسام:رايحة فين
سونا:انت لسة مطلقني هنام ف اوضة تانية لحد بكرة اشوف هعمل ايه..
حسام باصصلها وهي متماسكه وقوية قدامه خرجت وراحت لأوضة في اخر دور نيمت وعد على السرير وقعدت على السرير بصالها ودموعها بتنزل:كنت حساها بس متخيلتش يقولها بالسرعة دي....متخيلتش تبقى سهلة كدا
انهارت في العياط بصمت
حسام قاعد حاسس انه مخنوق كلم شهد ردت:الو يا سي حسام عايز ايه تاني
حسام:انا طلقتها
شهد:طلقتها؟؟انت بتتكلم بجد؟
حسام هز راسه بإيجاب:اه يا شهد طلقتها...
شهد:ازاي
حسام:ازاي ايه زي الناس
شهد:ومالك متعصب ليه؟
حسام:متعصب ليه....مفيش انا حاليآ مش عارف مصير ولادي ايه
شهد:وهيكون مصيرهم ايه يعني يا حسام مهما مع امهم وهيبقى اهلها كمان
حسام:اممم ايوا
شهد:فك كدا ونتكلم بكرا انا بتكلم مع بابا فيديوا دلوقتي وبالمناسبة بيسلم عليك
حسام:الله يسلمه
قفل وقعد حاسس بعدم راحة خرج راح لعياله وقبل ميدخل اوضة جاسر واسر سمع كلامه
جاسر:وبعدين عايز ايه مش ماما قالتلك نام
اسر:عايزها تنام جنبي
جاسر:ووعد وبابا
اسر:منا خايف عليها هي تجيب وعد وتسيب بابا برا
جاسر:صح عشان ميضربهاش....خلاص هو لو ضربها او جه يموتها احنا نجيبها تنام هنا
اسر:ولو موتها واحنا نايمين؟
جاسر:لا هو مبقاش يضربها ولو ضربها هنسمع ونصحى نام بقى وبطل افكارك دي الواحد زهق
حسام شاف نفسه ف عيون سونا انه الوحش اللي يتخاف منه بس لأول مرة بيشوفها ف عيون ولاده هي دي الفكرة اللي واخدينها عنه انه ممكن يقتل؟؟
حس انه مخنوق وحس انه اتسرع هو كان متفق معاها على شهر لكن ليه اتسرع بالشكل دا اقنع نفسه انه كلامها هو السبب هي اللي خلته يعمل كدا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج صحي على صوت التليفون رد: ايه يا يحيى في ايه
يحيى: معاد الدوا بتاعك
سراج: يا سيدي بلا دوا بلا زفت سيبني انام
يحيى: هتصل بعمي عز يديهولك هو
سراج: مشوفتش في رخامتك اقفل
يحيى: هتصل فيديوا اشوفك وانت بتاخده والا
سراج قام: قومت قومت خلاص بقى اهدى
يحيى: خده يلا بالشفا
قفل وسراج غصب عنه ابتسم: ربنا يديمك نعمة في حياتي يا يحيى

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

چيمس لبس بدلة وبص لأيلين: ماما
ايلين بصاله بحزن: مش هاجي معاك
چيمس: انا هتجوز
ايلين: انت بتنتقم
چيمس: بس حبيتها
ايلين: فوق بقى فوق من اللي انت فيه انت متعرفش تامر
چيمس: انا مش هقبل كلمة منك عنه انتي اتطلقتي منه من 5 سنين تعرفيه منين انتي؟؟ هااا؟
ايلين بصاله بحزن
چيمس: لو مش هتيجي معايا انسي انك ليكي ابن هتعيشي وتموتي لوحدك
ايلين دموعها نزلت وهو بعد عينه عنها: البسي ولازم تقنعي امها بيا
ايلين بصتله: انت هتندم
چيمس: شكرآ لنصيحتك

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز صحي وشاف اوتار نايمه في حضنه ابتسم وباس خدها وهي فتحت وابتسمت: صباح الخير
عز: صحيتك
اوتار هزت راسها بنفي
عز باس خدها وحضانها: بموت فيكي تعرفي؟
اوتار ابتسمت: اه عارفة
عز ابتسم وباس ايدها
حور خبطت: بابا
عز: نعم يا حور
حور: عم محمد البواب بيقول ان في واحد عايزك يدخله ولا لا؟
عز: انا هنزل يا حبيبتي واشوفه
قام دخل الحمام وغسل وشه سرح شعره وحط البرفيم بتاعه وهي مرقباه بإعجاب
عز ابتسم قرب باسها وابتسم ونزل
اوتار: مبعرفش ازعل منك.... ربنا يخليك ليا ويهديك....
عز نزل وشاف چيمس رفع حاجبه: نعم
چيمس: انا قولت اجيب امي ونتعرف اكتر لحد متعرف اني معليش قضايا واني في السليم
عز بصله: شكلك واثق
چيمس ابتسم: حاجة زي كدا
عز باصصله بغموض: اممم اتفضلوا
دخلوا وقعدوا وعز طلع لأوتار قالها لبست فستان رقيق ولبست حجابها ونزلت سلمت على ايلين اللي كان باين عليها الحزن رغم ابتسامتها
چيمس بص لأيلين وهي فهمت نظرته بصت لعز واتكلمت: ممكن بقى نشوف العروسة
عز بص لأوتار وحس انه مش عايز
اوتار: هطلع اجيبها
طلعت قالت لفلورا تلبس عشان في عريس متقدملها واستغربت من ارتباكها وملامحها المرتاحة عكس العادة : لورا هو انتي كنتي تعرفيه
فلورا مردتش
اوتار: لورا
فلورا: حلوة كدا؟؟
اوتار ابتسمت: طول عمرك حلوة يا لورا
فلورا ابتسمت
نزلوا وايلين خدتها في حضنها وبصت لچيمس شافت نظرات اعجاب في عينه بقى عندها امل انه يتراجع عن اللي في دماغه
قعدوا وعز ارتاح لچيمس ولكلامه وحس انه شخص كويس بس في حاجة مريبه في غموض في تصرفاته
سراج نزل واستغرب: عندنا ضيوف ولا ايه
عز بصله وسكت
اوتار: هو طالب ايد لورا
سراج: نععععمم؟؟ايد مين
عز بصله بتحذير: سرااج
چيمس بص لسراج
سراج: لورا انتي موافقة؟ ولا هما غصبينك تقعدي هنا معاه
فلورا كانت ساكته بس مش متضايقه هي شكلها راضي ودا خلى چيمس يرتاح
چيمس: عمي انت شوفتني وشوفت امي ارجوك تفكر في الموضوع ومتقلقش انا مش هخليها محتاجة لحاجة
ايلين بصاله وهو مسك ايدها: يلا يا امي
خرجوا ركبوا العربية وهي بصاله وساكته
چيمس: في ايه هتفضلي بصالي كدا كتير
ايلين: كنت بفكر لو كلامك دا حقيقي ولو... لو عز عرف لعبتك
چيمس: بيقولك ساعة القدر يعمى البصر انتي مش شيفاه متقبلني؟ دا قدره ربنا عايزني انتقم منه
ايلين: انت بتفسر تصرفاتك على مزاجك؟؟
چيمس: تؤتؤ دا التفسير الواقعي وبكرا الأيام تثبتلك

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

الباب خبط على سونا ردت: ادخل
حسام دخل وكانت سونا بتلبس وعد : صحيتي امتى؟
سونا: لسة صاحية بلبسها اهو والعيال لبسوا
حسام: قولتيلهم ايه
سونا: قولتيلهم اننا هنروح عن تيته وجدو عشان انتو واحشنهم... هروح عند بابا
حسام هز راسه بإيجاب : طيب
سونا بصتله وابتسمت: مبروك مقدمآ
حسام بص لسونا وضايقه ابتسامتها
سونا: انت هتعيش عادي وهتكمل اتجوز وخلف من اللي بتحبها وصدقني هتحس انك شخص مسؤول ومختلف....
حسام باصصلها وساكت
سونا: عندي طلب اخير انا عارفة انه صعب عليك
حسام: اللي هو؟
سونا: اممم اللي هو....بطل تجيب سيرتي بحاجة وحشة انا مكنتش قذرة ولا استحق انك تتكلم معاها مجرد كلمة عني
حسام: انا...
سونا: انا عارفة انك بتعمل كدا نسيت دا انا شوفت الكلام بعنيا غير اللي كنت بسمعه طبعآ
حسام بص لوعد: عايز اشيلها
سونا هزت راسها بإيجاب
حسام شال وعد وابتسم باس ايدها وخدها بوسه طويله ومدها لسونا
سونا خدتها: هتكل على الله انا بقى ورقتي ابقى ابعتها عند بابا وابقى قول لعمي سليم وطنط احلام
حسام: هتعملي ايه مع اهلك
سونا: في الأول والأخر اهلي مهما اتعصبوا او ثاروا ففي الأول والأخر انا بنتهم متقلقش
حسام هز راسه بإيجاب: صح...
سونا: سلام
خدت وعد وخدت العيال ومشيت وهو اتنهد بشعور غريب اول مرة يحس بيه....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام لبست وحضرت نفسها: حلو كدا يا تالا
تالا هزت راسها بإيجاب: اه يا رورو قمر
غرام ابتسمت وراحت لعمران: جهزت
عشق ابتسمت
عمران: زي القمر يا روحي
غرام ابتسمت
ايان باصصلها
غرام قربت حاوطت رقبة ايان: مالك يا اياني
ايان هز راسه بنفي وابتسم: ولا حاجة يا روحي انا كويس...
غرام هزت راسها بنفي: بتكذب عليا
ايان هز راسه بنفي: لا انا كويس طول منتي كويسة باس خدها وحضانها وهي صعبانه عليه
عمران ابتسم بحزن وشجعه بعينه وايان ابتسم
عشق باصة لعمران بنظرات عاشقة هو عمره متصرف مع ايان تصرف وحش حتى مشاكلهم كانت بسيطة عمره محسسها ان اخوها عبء عليه
عمران: الجميل سرحان ف ايه
عشق حضنته: ولا حاجة يا حبيبي
ايان بص لغرام: انتي حاسة بأيه؟
غرام: مش حاسة بحاجة
ايان: انتي عايزة تسافري؟
غرام بصت لعمران
عمران: ايه مش عايزة
غرام بخجل هزت راسها بنفي
ايان بص لعمران
غرام: يعني صعب شوية ابعد عن جدو سليم وعن عمو عز... مش هشوفهم تاني كدا
ايان: وسراج؟
غرام بصتله: سراج.... انا مش عيزاه... يعني مش عايزة اشوفه...
ايان: واثقة
غرام: اه مش عايزة اشوفه
عمران: لسة مش ناوية تقولي ليه؟
غرام بصتله وهزت راسها بنفي: خلاص يا بابا كل حاجة خلصت انا اصلآ نسيت...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا في التاكسي شايله وعد وهي راكبه ورا وجاسر واسر فرحانين انهم خارجين واغنية ورا اغنية السواق بيشغلها لحد موصل لأغنيه لعمرو دياب حست انها عايشة جواها وهي بتحاول تمنع دموعها اسيبكوا مع كلمات الأغنية

~انا قولت اللي محدش قالوا وعملت اللي محدش عمله.. يفارقني انا راضي وماله بكرا هيعرف غلطة عمره.... هيعيش يفتكرني وكل ميقابل في بعدي هيفتكرني يتمنى بس انه يقابلني... خلي يشوف بقى مين ابقاله دا انا ياما عملت حساب زعلوا انا بعد كلامه وافعاله دا لا يمكن حاجة هتشفعله...
هيعيش يفتكرني وكل ميقابل في بعدي هيفتكرني يتمنى بس انه يقابلني....
سونا دموعها نزلت وغصب عنها عيطت
جاسر:ماما مالك
اسر حط ايده على كتفها:ماما
سونا خدتهم في حضنها وهي بتعيط

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز:ايه رأيك يا لورا
فلورا:مليش رأي انا مش شايفه انت اللي شايف تفتكر يستحق؟
عز هز راسه بنفي :حبيبتي اقصد انتي مرتاحة
فلورا ابتسمت:الواضح انك انت اللي مرتاح
عز:مش هحكم دلوقتي...
تليفونه رن رد:الو يا احمد....بجد؟...طيب شكرآ
قفل وبص لأوتار وبص لفلورا:احمد قالي انه نضيف ...
فلورا ابتسمت
اوتار ابتسمت:عز هي شكلها موافقة
فلورا:مقولتش كدا
عز:يعني مش موافقة
فلورا ابتسامتها اختفت:اللي حضرتك شايفه يا بابا
عز ابتسم وباس خدها:طيب متكشريش بس
فلورا ابتسمت وحاسة ان قلبها بينبض بعنف
سراج:دي لسة صغيرة وبعدين انا مش مرتاحله
عز:ليه مش مرتاحله حضرتك؟عشان تطمن مهما كان الشخص سيئ مش هيعدي ليڤل القذارة بتاعك دا
اوتار بصاله
عز:على فكرآ البنت اللي طلقتها واللي اذيتها دي حقها في رقبتك ليوم القيامه هتسافر النهاردا ربنا نجاها من مريض زيك والله
سراج بصله
عز بص في الساعه:كلها ساعة
سراج طلع اوضته بضيق
اوتار:انت عايزوا يروحلها
عز:عايزو يفوق نفسي يبقى واعي البنت بريئه وغلبانه بتفكرني بطيبتك يا اوتار غرام قلبها ابيض وبني ادمه نضيفه غير اللي سراج يعرفهم وغير البنات بتوع اليومين انتي شوفتي رغم اللي عمله ورغم معملته شوفتي كانت بتضحكله ازاي
اوتار هزت راسها بإيجاب:ربنا يهديه بس انت واثق انه طلقها؟
عز:اه يا اوتار طلقها وعمران هو اللي قال وابنك مأنكرش
سراج نزل وخرج
حور ابتسمت:هيجيبها؟
عز:اتمنى

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام قاعدة في المطار جنب ايان وباصة قدامها وهي بتفتكر كل لحظة عاشتها مع سراج شوية تبتسم وشويه تكشر
ايان كان مستغرب نفسه هو تقريبآ كان متأثر اكتر منها شوية كان بياخدها في حضنه ويطمنها وشوية كان بيضحكها وبتضحك
ايان بصلها فجأة:انا ليه حاسس انك بتحبيه؟
غرام:احب مين
ايان:غراام
غرام ابتسمت:لا
ايان:متأكدة انه لا
غرام:اه اكيد لا
ايان:اشمعنا
غرام:بابا قال اني لسة صغيرة ومعرفش يعني ايه حب وف سني دا صعب الواحد يعرف اذا كان بيحب ولا لا
ايان:انتي حاسة بأيه سيبك من السن والكلام دا عايز اعرف شعورك ايه؟
غرام:حاسة امممم اني عايزة اشوفه
ايان بصلها
غرام:بس مكلموش عايزة اشوف شكله بس وانا مسافرة عارف زي الأفلام كدا يجي اخر لحظه قبل مالطيارة تطلع كدا
ايان ابتسم:امم يجي ياخدك من وسطينا يعني
غرام هزت راسها بنفي:لا يجي وخلاص
ايان:طيب يا ستي اتخيلي مع نفسك بقى
عمران قرب:بتتكلموا ف ايه
ايان:كانت بتحكيلي على رواية حلوة البطل جه اتقذ حبيبته ف اخر لحظه
عمران:طب يلا يا حلوين الطيارة هتطلع
ايان:يلا
ركبوا وكان عشق وعمران جنب بعض وجنبهم الناحية التانية تالا وتاليا ووراهم ايان وغرام
غرام باصة من الشباك
ايان:مش خايفة
غرام:هي لسة مطلعتش لا مش خايفة انا مبخفش من حاجه
ايان هز راسه بإيجاب
سراج وصل على المطار بيتلفت حاول يطلع للطيارة منعوه زأهم وطلع الكارنيه بتاعه :انا الرائد سراج المنشاوي ابعد عن طريقي احسنلك دخل كانت الطيارة ابتدت تطلع وغرام اتصدمت لما شافته تحت:ايان...
ايان:ايه يا روحي
غرام شاورت على سراج وهو شافه واتصدم:دا سراج؟
غرام كانت مذهوله وهي بتبعد عنه كل مادا حست انها شافته حزين حست انها شافت دموعه اكيد هي بتتخيل خلاص هي بتبعد مش شايفة كل اللي شيفاه انه نخ على ركبته على الأرض
ايان:اي يا غرام
غرام بتمسح عينها عشان دموعها متنزلش ابتسمت:مفيش...حاجة دخلت ف عيني بس...
ايان اتنهد:هو جه متأخر...بس حقق طلبك انتي شوفتيه
غرام ضحكت بدموع:اممم صح بس مكنش شعور حلو
ايان:مش عايزة تصرحيني وتقولي ايه اللي حصل لما خدك من بيت جدو سليم
غرام هزت راسها بنفي:خلاص يا ابيه ايان مش مهم
ايان هز راسه بإيجاب:وانا مش هغصب عليكي....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج بعد موصل وكان بيحاول يسابق الزمن كان بيجري ويدور ولحد مدخل ناحية المطار كان تعب ومكنش قادر يقف حس انه عاجز عينه دمعت بألم جسدي ونفسي ونخ على ركبته رفع وشه لفوق بس مشفهاش ولا لمحها خلاص هو اتأخر ودي النهاية...لا هو مش هيسمح بكدا...
بسرعة خرج ومقدرش يتمالك نفسه دخل الحمام ورجع دم غمض بضيق خرج وركب عربيته بسرعه خد يحيى وراح عند المأذون ورجعها ويحيى كان شاهد معاه وفرح بالخطوة دي
سراج:انا غلطت في حقها...حسيت اني لازم اخد رأيها اني ارجعها بس لما بعدت حسيت اني لازم مسيبهاش تروح من ايدي....هسافرلها
يحيى:مرشحش دلوقتي يا سراج استنى لما تتحسن وتكون خدت وقتها هو ايه اللي حصل عشان تطلقها؟؟
سراج بصله وهو بيسوق:مش حابب اتكلم في الموضوع دا....
يحيى هز راسه بإيجاب:وانا مش هغصبك...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

چيمس بيكلم فلورا:حابب اعرف رأيك بقى قولتي لباباكي اي
فلورا:اللي يشوفه
چيمس:يعني مش عيزاني جيت زي مجتش
فلورا هزت راسها بنفي:لا بس...
چيمس:بس ايه؟
فلورا:قلقانه حاسة ان في حاجه مش طبيعية واتمنى انك تصارحني انت فجاة كدا ظهرت في حياتي وفجأة علقتني بيك وفجأة خلتني اثق فيك وبعدين خوفتني وكنت هتدمرني وبعدين عرفتني على مامتك وعايز تتجوزني؟انا حاسة اني متشتته في حاجة غلط في حلقة مفقوده
چيمس:انتي بس اللي بتفكري كتير يا لورا انا فعلآ بحبك لو مكنتش بحبك مكنتش انقذتك مش كدا كنت هستغل فرصة انك معايا ولوحدنا
فلورا:مش عارفة يا چيمس مش عارفة...
چيمس:اطمني انا فعلاً بحبك يا لورا
فلورا:انا هقفل محتاجة افكر شوية
قفلت وهو بص للتليفون واتنهد بضيق:يا ريت تبطلي تفكير شوية..
كرم:هي تعباك للدرجة دي
چيمس:انت هنا من امتى
كرم:من شوية مجتليش فقولت اما اجيلك انا..اومال فين مرات عمي والباب كان مفتوح ليه؟
چيمس:راحت تشتري طلبات للبيت
كرم:عامل ايه مع المزة
چيمس:اتقدمتلها فلم نفسك
كرم:نعععم؟اتقدمت لمين؟
چيمس:اتقدمت لفلورا انت مالك في ايه؟
كرم اتراجع:مالي مالي ازاي وانا يهمني ايه غيرك وغير مصلحتك هتحط ايدك في ايدين اللي قتلوا ابوك
چيمس:انا حسابي معاهم مش معاها هي
كرم:وهي ايه غير واحدة منهم
چيمس:هي ملهاش اي دخل بأي حاجة حصلت
كرم:انت هتخلي قلبك يرق بعد ممات
چيمس:مين قالك انه مات؟لو مات مكنش هيهتم بالأنتقام دا ومكنش نبض للورا
كرم:لورا مين
چيمس:فلورا يا كرم ومش هسمحلك تجيب اسمها على لسانك مرة تانية
كرم ابتسم بغل:امم وانت ناوي تتجوزها وتعيشها في القصر دا تجيبلك ولي العهد بقى مش كدا
چيمس:ملكش دعوة يا كرم اي حاجة خاصة بيها انت تبقى بعيد كل البعد عنها دا لو عايز ان علاقتنا تستمر هاا
كرم اتراجع:ايوا طبعآ دي هتبقى مرات اخويا فكرك يعني هبصلها وهي على ذمتك عيب عليك
چيمس بصله وهز راسه:دا لمصلحتك
كرم ابتسم وهز راسه بإيجاب:ماشي يا سيدي بعد اذنك بقى هتكل قبل ممتك متيجي وتطردني..
چيمس هز راسه بإيجاب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز شاف سراج داخل وطلع على اوضته:هي مش معاه
اوتار:يمكن ملحقهاش؟
حور:ويمكن يكون مرحش يعني انتو عارفينه ممكن يكون خرج بس عشان اتخنق
عز هز راسه بنفي:مظنش
سراج خد الدوا ورمى نفسه على السرير افتكر لما كان في بيت سليم واول مرة لمس شفايفها وازاي كانت مصدومه ويمكن خايفة افتكر ابتسامتها وضحكتها وتنطيتها على السرير حركاتها وملامحها اللي بتعلن السيطرة على قلبه واتجنن لما افتكر لما كانت بتقول على هيثم دا صاحبي .....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا:يا بابا ارجوك كفاية انا مش ههين نفسي تاني
رامي:تهيني نفسك عشان تروحي بيت جوزك تبقي بتهيني نفسك؟؟
سونا بدموع:جوزي؟هو انت كنت عارف جوزي دا عامل اي معاها انت رمتني وخلاص
رامي:رميتك انتي كنتي عايشة عيشة كل ست تتمناها متستته ومتهنيه ومش ف اي بيت ومش مع اي عيله لاااا مع عيلة المنشاوي انتي وش فقر
دنيا:خلاص اهدى يا رامي هي اللي هتشيل الطين فوق دماغها
رامي:وعيااها دول تلت عيال ولسة البت مولوده مين هيشيل مصريفهم؟؟
سونا:انا هشيل مطلبتش حاجة من حد انا هتصرف
رامي:تتصرفي منين وانتي يا دوبك لسة والده والبت دي هتسيبيها مع مين
سونا بتحاول تتماسك ومتعيطش:هتصرف وممكن توطي صوتك عشان العيال جوا وكفاية تعب لنفسيتهم
رامي:تصدقي انك مستفزه انتي مش وش نعمة اصلآ خليكي يختي هنا
دنيا:كان لزمته ايه بس تطلبي الطلاق
سونا دموعها نزلت:كنت بستحملة ضرب وبهدله وخيانه وكلام زي الزفت اعمل اي هاا المفروض اصبر واستنى طب ليه؟ولأمتى؟؟هو خلاص بقى عايز يتجوز وعايز يشوف حياته ومش عايزني انا هعمل اي وكنت هفضل على ذمته واتهان كل شوية؟
دنيا:يا بنتي كنتي كلمتينا كل حاجة تتحل بالعقل
رامي:وهي دي عندها عقل دي عيلة غبية ولا بتفكر وازاي تتنازليله عن الشقه وعن كل حقوقك
سونا:عشان بعدي عنه مفيش حاجة اغلى منه عندي اني اشتري نفسي
رامي:تشتري نفسك يا غبيه تسيبيله حقك ولا تاخدي عياله كمان كنتي سيبهومله
سونا وقفت بدموع:صح وجهت نظر انا هروح اسيبله العيال
دخلت وخدت الشنطة بتاعتها وخدت عيالها ونزلت
جاسر:هو انتي كنتي بتتخانقي مع جدو ليه
سونا:مفيش حاجة يا حبيبي
اسر:هنروح فين
سونا:هنروح فين....والله معرف
اسر:انا سمعتك بتقولي هتودينا لبابا
سونا هزت راسها بنفي:انا مقدرش ابعد عنكوا ابدآ يا لهوي انا متخيلش اني انام يوم من غير مبقى مطمنه عليكوا انكوا جنبي
باست وعد اللي على دراعها:امسك في اسر يا جاسر عشان نعدي وخلي بالك
جاسر:حاضر

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سليم:طلقتها؟؟يعني اي طلقتها؟؟
حسام:بابا خلاص انا وهي كنا متفقين على كل حاجة وخلاص كل اللي كان بينا انتهى
سليم:يا غبي انت فاكر انك هتعوضها سونا دي ضفرها برقبة 100 واحد من عينتك وولادك خلاص مش همك حاجة انت بتفكر في ايه ايه الغباء دا؟؟حسام :بابا خلاص كل حاجة خلصت وهي مش هتمنعني اني اشوف عيالي فمتقلقش انا بحب شهد ومُصر اني اتجوزها
سليم:انا مشوفتش في غباءك
احلام بغضب:انت لغيت عقلك تسيب واحدة زي سونا عشان واحدة زي شهد هي بصت لواحد متجوز وخربت بيته تفتكر انها هتبقى الزوجة الصالحة ليك؟؟
تالين بغضب:انا مش عارفة والله مش فاهمه تفكيرك ازاي بتفكر بالغباء دا ازاي بتفكر بالشكل دا؟؟
حسام:يووووه هو انتو مصدقتوا
سليم خد التليفون واتصل على رامي:الو يا رامي ايه اخبارك
رامي بغضب:انا بخير هي سونا وصلت ولا لا
سليم:سونا؟هي مش عندك
رامي:لا هي هترجع العيال لأبنك اللي رماها ورماهم مش هما عياله يشيل بقى
سليم:انا مكنتش اعرف اللي حصل انا لسة عارف حالآ
رامي:هي خلاص كدا كل حاجه انتهت وشكرآ على البهدله اللي بنتي شافتها في بيت ابنك يا سليم انا حكمت انها تسيبله العيال خلاص انا مش عايزهم ولا عايز حاجه تفكرها بيه
قفل وسليم بص لحسام بغضب:جاية تسيبلك العيال
حسام:مين قالك كدا هي هتسيب العيال؟
سليم:اه ابوها قال انه حكم عليها تسيب العيال وهي مشيت وجاية تسيبهوملك
حسام:جاية؟؟وتسيب العيال.؟؟سونا مستحيل تتخلى عنهم
سليم:اشمعنا انت متخلي عنهم عارف والله صعبانين عليا انهم ولاد واحد تافهه ومتخلف زيك
حسام:انتوا بتتكلموا ف اي سونا مستحيل هتسيبهوملي طب هتكون راحت فين وحتى مفتاح الشقة مش معاها وهي متنازلة عنها هتكون راحت فين!؟

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا:مكنتش عارفة اروح فين ومش بلزمك بيهم والله انا بس عيزاك تشوفلي مكان آمن لحد مشد حيلي كدا واقدر اقوم بيهم....
عز:انتي بتهزري يا سونا دا بيتك
سونا:ربنا يخليك بس انا مش عايزة اتقل عليك عايزة مكان اقعد فيه انا والعيال لحد مربنا يسهلها انا معايا فلوس بس انا معرفش حد ومش عايزة اصرف كل اللي معايا على التدوير خصوصآ اني لوحدي والمشي مع التلاته صعب
عز كان غضبه كل مادا بيزيد من حسام
اوتار:حبيبتي دا بيتك وتقدري تقعدي هنا ودا مش عرض ولا طلب دا امر خلاص يا سونا انتي هتبقي معانا
عز بص لأوتار وابتسم هو عارف انها بتغير بس عارف انها طيبة وقلبها ابيض
جاسر:ماما نقعد هنا وانا هقعد مع حور انا واسر
عز:اوتار طلعيها الدور التاني فاضي تقدري تاخدي راحتك على الأخر انا مبطلعش وسراج معانا في الطابق الأول
سونا هزت راسها بإيجاب وحرج
عز:انا مش بشفق ولا بعطف عليكي او عليهم انا عمهم ودا حقهم وحقك كأمهم فكري بعقل
سونا:تسلم يخويا والله انا عارفة يا عز انت مفيش زيك في طيبة قلبك وجدعنتك...بس ليا طلب
عز:ءأمري
سونا:مش عايزة حد يعرف اني هنا نبه على العيال كمان محدش يعرف مش عايزة وجع دماغ ولو حد سألك قولهم متعرفش وهما مش هيضغطوا عليك ولو حد جه نفضل فوق انا والعيال انا مش عايزة اتسبب تعقيدهم
عز:حاضر يا سونا متقلقيش مفيش حد هيعرف...
سونا ابتسمت:شكرآ يا عز
عز:لا شكر على واجب

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ادم مسك تليفونه وسابه اكتر من مرة يمسكه ويسيبه حسم امره وخده اتصل بحور اللي مسكت تليفونها وقلبها نبض بسرعه غريبة :دا هو اللي بيتصل دا اسمه....

#استودعكم_الله♡

اسئلة الحلقة:-
حسام وسونا كدا خلاص اتفرقوا؟! حسام مش هيلاقي سونا ممكن اي اللي يحصل وتفتكروا عز هيقول انها عنده؟! چيمس هيتجوز فلورا؟! غرام كدا خلاص كل حاجة بينها وبين سراج انتهت وتفتكروا ممكن اي اللي يحصل وسراج رجعها؟!


موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثامنة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة التاسعة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-