رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة التاسعة 9 | روايات ندى محسن

نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة التاسعة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 9 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل التاسع

الحلقة9
للكاتبة/ندى محسن عوض الله ♕Noody♕

حور حسمت امرها:مش هرد... انا مش هرد عليه.... ايوا خليه يفضل يرن كدا....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عشق ابتسمت: الله حلو اووي البيت دا يا عمران
عمران: دا كنت بقعد فيه لو عندي ثفقة هنا
عشق: ويا ترى كان بيبقى معاك مين
عمران ضحك: غيورة اووي
غرام ابتسمت: الله يا بابا دا حلو اووي
ايان: فعلآ جميل جداً
غرام بتجري فيه وتكتشفوا زي الطفلة وتالا وتاليا ارتاحوا للمكان بس لفت انتبههم غرام اللي وقفت وحوطت بطنها بألم
عمران جري عليها: غرام مالك
غرام بصاله والدموع ف عينه وبتتكلم بخفوت: الم... جامد اااه ... فين الحمام
عمران: تعالي هناك اهو
غرام جريت وقعدت ترجع
عشق: مالها يا عمران ايه اللي حصلها
ايان: تالت مرة تحصل مش عارف مالها
عمران: تالت وازاي متقوليش
ايان: كنا في المطار ورجعت مرتين
عمران بيلمس ضهرها بحنان في نفس الوقت سراج كان بيرجع في حمام اوضته دم وهو تعبان سند نفسه على الحيطه وغمض بألم ونخ على ركبته: اااه....
غرام غسلت وشها: اااه.... الم فظيع...
عمران: طيب انا ممكن اكلم دكتور يجي هو في دكتور قريب من هنا متقلقوش
كلم الدكتور وجه وكشف عليها وهما برا وايان بس اللي معاها
الدكتور بصلها بإستغراب واتكلم بالفرنسية: انتي متجوزة
غرام بصت لأيان:مش فاهمه
ايان: بيسألك انتي متجوزه
غرام هزت راسها بإيجاب: كنت
الدكتور فهم انها بتقول اه وابتسم: مبروك انتي حامل
ايان اتصدم
غرام: ابيه ايان هو بيقول ايه
ايان: اتفضل
خرج والدكتور مشي
عمران: في ايه يبني متقول ساكت ليه ومشيت الدكتور بسرعة كدا
ايان:حامل
تالا: مين دي اللي حامل
ايان بصدمه: غرام حامل
عمران بعدم تصديق: غرام مين؟؟ انت هتستهبل
ايان: الدكتور قال انها حامل انا مقولتلهاش
عمران وقف بغضب حاطت ايده على دماغه: يا ابن ال
عض شفته بغضب وبقى يكسر في اي حاجة قدامه وبص لأيان: هي عرفت؟؟
ايان هز راسه بنفي: لا... معرفتش...
عمران: ومش لازم تعرف
عشق: انت ناوي على اي
عمران: ناوي على اي هتجهضه طبعآ
ايان: هي هترضى؟ وبعدين دا ممكن يكون خطر عليها؟
عمران:هي مش هتعرف حاجة مش هتعرف اي حاجة يا ايان فااهمين
عشق:اي دا اللي بتقوله انت ازاي
عمران:اي اللي بقوله انا دي بنتي دي عيلة حمل اي اللي هتتحمله وولاده وتربية دي لسة بتتعلم هتبقى ام بأنهي شكل
غرام سمعته وتاليا شافتها:بابا...
عمران بص شافها اتنهد بضيق
غرام بخوف:هو...انا حامل...
عمران قرب حضانها
غرام:هو انت عايزني اجهضه بس يعني اي اعمل اي
عمران بص لعشق
عشق:تعالي يا غرام تعالي يا روحي
غرام:هو الأجهاض دا حاجه حلوة ولا وحشة انا خايفة
عشق حضنتها:انتي عايزة اي
غرام لونها كان متغير شفايفها بيضا وبتترعش:مش عايزة حاجة انا بس خايفه
عشق حضنتها:طيب اهدي خايفه لي ومن اي يا حبيبتي مفيش حاجه تخوف
غرام:انا حامل ومش متجوزه طب انا
ايان:انتي كنتي متجوزه ودا طبيعي يا حبيبتي اهدي
غرام هزت راسها بإيجاب:طيب...ويعني اي اجهضه
عمران:يعني تخلصي منه يعني ننزله يعني متبقيش حامل
غرام شهقت:يعني اموته؟
عمران بصلها
غرام:لا لا طبعآ مش هموته ولا هخلص منه اي اللي بتقوله دا وبعدين دا ابن سراج بردو يعني لو موته هو هيعمل اي يا لهوي اي دا ازاي اموت ابنه
عمران صرخ فيها وخلاص فقد كل ذرة صبر فيه:ابنه ابن مييييييييين انتي شكلك اتجننتي ولا هتفضلي بغبائك دا سراج لو عرف هيبقى اول واحد عايزك تخلصي منه يا غراااام
غرام دموعها نزلت:خلاص مش هيعرف محدش يقولوا
عمران:لا انا فاض بيا منك ومن غبائك دا تعالي يلا معايا
شدها وايان وقف قدامه:على فين؟؟
عمران:يعني اي على فين هتخلص منه
ايان:بالعافيه
عمران:هي هتقتنع بالذوق او بالعافيه هتقتنع
شدها بعنف:يلا
هيخرج ايان شدها من عمران وهي استخبت وراه بخوف
عمران:اياااااان مالك انت كماااان اتجننت
ايان:دا مش صح انك تغصبها على حاجه زي دي ممكن تعيش طول عمرها متعقدة انت مش شايف انها رافضة
عمران:انا كل اللي شايفه انها لازم تنزله
غرام:لا مش هعمل كدا مش هموته
عمران:غرااام
غرام جت تدخل اوضة سحبها عمران من شعرها صرخت بألم وهو بيشدها بعنف:يلا معايا
عشق:عمرااان انت اتجننت
عمران صرخ فيها وعروق رقبته برزت بشكل مخيف:اااه اتجننت ااااه انا هتجنن اكتر لو هي جابت طفل ابوه يبقى سرااج فاهمه انا مش هقبل يقرب من بنتي تاني خلاااص
غرام بتبعد ايده عن شعرها:طيب سيب شعري دا ابني انا ومش هقول لسراج والله خلاص مش هقول لحد يا بابا لو قولت لحد موته ماشي
عمران سابها وبيحاول يهدى:حبيبتي يا نور عيني صدقيني مينفعش تفضلي محتفظه بيه دا غلط
غرام هزت راسها بنفي:لا مش غلط انا عيزاه
عمران:انا مش هتناقش الموضوع منهي شدها لبرا ومهما يحاولوا يمنعوه مفيش فايده ايان ركب معاه ورا:بابا ارجوووك
عمران:متدخلش انت يا ايان يا ريت تكون بعيد محدش يتدخل انا عارف مصلحة بنتي وعارف اي الصح والغلط ليها
وصلوا قدام مستشفى وعمران نزلها بالعافيه وهي بتقل جسمها وبتبعد وهو وقف ضربها بالألم:كفاااااية
غرام حطت ايدها على خدها وبتعيط بإنهيار:مش عايزة بالله عليك يا بابا مش عايزة انا خايفه متعملش كدا متخليش حد يموته ابيه ايان ارجوك
ايان:كفاية سيبها
عمران:انتي هتوافقي والا هضطر اموته انا فاهمه
دخل واتكلم مع الدكتورة واتفق معاها على العملية وطلبت تفحصها خرجت وهزت راسها بنفي وهي بتتكلم بالفرنسية:اسمه بس صعب اللي حضرتك عايزو
عمران:صعب؟؟
الدكتورة:دي طفله وعمليه زي دي هتعرض حياتها للخطر وانها ممكن تموت فيها انا معنديش مانع بس انا بخلي مسؤليتي ولو مستعد تقدر تمضي الأوراق دي
ايان هز راسه بنفي:لا انت اكيد مش هتعمل كدا مش هتقتلها يعني....
عمران وقف ودخل لغرام اللي كانت بتعيط وحست بالرعب لما شافت عمران:خلاص...هي هتعملي عمليه وتموته خلاص كدا...
ايان حضانها وقومها باس جبينها:اهدي ولا في عمليه ولا اي حاجة هنروح البيت
غرام:انا تعبانه عايزة ارجع وبطني وجعاني وعايزة انام
ايان شالها:طيب هنروح وتنامي
غرام بصت لعمران ودفنت وشها ف ايان

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

رامي في بيت سليم: انا بنتي متعرفش حد ولو حصلها حاجة انا مش هرحم حد وابنك هيكون اول واحد
سليم: اهدى يا رامي بإذن الله مفيش حاجة احلام فين حسام
تالين: خرج يا بابا من شوية
رامي: اه طبعآ ولا على باله
سليم اتنهد: تالي اتصلي بحسام شوفيه فين

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

حسام: ايه يا شهد
شهد: انت مالك يا حسام انت من ساعة مطلقتها امبارح وانت مش طبيعي انت متضايق
حسام: مش متضايق بس مش عارف هي فين...
شهد: ودا يهمك ف اي يا حسام انا مش قبل ابدآ تبقى معايا وتفكر فيها مجرد تفكير سيبها اديها غارت
حسام بصلها: وعيالي المطلوب اني مفكرش فيهم او ادور عليهم
شهد: انا مقولتش كدا بس انت عايز تأجل جوازنا يعني ولا اي؟
حسام بصلها: انتي منتظرة مني اني اتجوز واعيش حياتي وانا مش عارف عيالي بيمروا بإيه
شهد: اتلقيها قاعدة عند حد بيهم هي امهم ومش عيلة يا حسام في اي؟
حسام بصلها: انا هروح ومفيش جواز قبل ملاقيها عشان تبقي عارفة يا شهد
شهد بغضب بصتله: حسام انا مش هستنى اكتر من كدا ولو مش هنتجوز دلوقتي مش هنتجوز انا مش هستني اكتر من كدا يا حسام
حسام بصلها ووقف هيمشي اتكلمت بصوت مهزوز: لو مشيت دلوقتي يا حسام كل حاجة بينا هتنتهي.... للأبد وصدقني المرة دي بجد
حسام التفت وبصلها: انا عند موقفي انا مش هتجوز الا وانا متطمن على عيالي
شهد: انت بتبعني
حسام بصلها: ابيعك؟؟ هو انا اللي سافرت سنين ولا حس ولا خبر؟ انا اللي رجعت شقلبت حياتك وانا اللي عايزك تبعدي عن عيالك؟؟
شهد: انت لازم تنسى كل حاجة حصلت قبل كدا احنا دلوقتي تحت الأمر الواقع دلوقتي احنا نتجوز صدقني الفرص موجودة عشان ننتهزها
حسام: يعني مطلوب مني اتغاضى عن كل حاجة عمالتيها مع انك مبتتغاضيش على ابسط حقوقي؟؟
شهد قربت وقفت قدامه:انت عارف اني بحبك وكل اللي عيزاه انك تبقى معايا
حسام بصلها: الحب مش كل حاجه
شهد: دا مكنش كلامك
حسام: عرفت فعلآ اخر فترة ان الحب مش كل حاجة لازم يبقى في احترام اهتمام مراعاة مش حب وبس
شهد: انا مش هتنازل عن قراري لنتجوز حالآ لهمشي وصدقني هتخسرني
حسام: انتي انانية
شهد: لو هتسمي حبي ليك انانية فأنا انانية وبعدين منت كمان اناني انت اتخليت عن مراتك وعيالك
حسام بصلها وكانه بيحفظ ملامحها: سلام يا شهد
شهد: هتسيبني امشي؟؟
حسام: انا كنت متمسك بيكي لأخر لحظه بس انتي اللي سيبتي ودلوقتي انا اللي بسيب انا اللي ماشي يا شهد.... اشوفك على خير
مشي وهي عينها دمعت وقعدت على الكرسي: انا شهد انت.... الخسران انت اللي هتخسر مش انا... انت اللي هتندم ... صدقني انت اللي هتندم يا حسام...
حسام راكب عربيته وبيفتكر اول جوازه من سونا
سونا: يا سيدي سيبني انام بقى والله يا حسام تعبانه
حسام بيزغزغها: طب انا زهقان قومي بس
سونا ضحكت: طيب استنى طب
حسام: مستني اهو
سونا حضنته ودفنت وشها في رقبته بحب: حسام. حسام: نعم يا روح حسام
سونا همستله: انا حامل
حسام بصلها بصدمه وبعدها بسرعه وهي استغربت: اي يا حسام
حسام بيسوق العربية وبيفتكر لما كان بيضربها وصوت صويتها كانه لسة في اذنه حس انه مخنوق حس ان قلبه النبض صعب عليه بقى يتنفس بسرعه بص قدامه شاف شاحنه كبيره حاول يتفاداها بسرعه العربيه انحرفت وخبطت في شجرة غمض عينه بتعب وراسه بتنزف....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا حاطة ايدها على قلبها بألم ودموعها نزلت
عز: سونا انتي كويسة؟
اوتار مسكتها: سونا مالك في اي؟
سونا: معرفش وجع جالي مرة واحدة قلبي اتقبض قبضة غريبة...... حسام... حسام ممكن يكون حصله حاجة...
اوتار: لا بإذن الله مفيش حاجة
تليفون عز رن : دا حسام
سونا بصتله بإنتباه
عز رد: الو يا حسام
حسام بصوت مخنوق اتكلم: عز.. انا في *****انا عملت حادثة... تعالى انا مش قادر اتحرك ....
عز بقلق خد متفاتيحه: انا جاي حالآ انت كويس
حسام: متتأخرش يا عز...
سونا مسكت عز: عز في اي قالك اي
عز: عمل حادثة....
سونا: طب هو كويس
عز: صوته بيقول لا بس انا هروحله متقلقوش
سونا: انا جاية معاك
عز بص لأوتار
اوتار: انا هبقى مع العيال ابقى طمني يا عز
عز هز راسه بإيجاب وبسرعة مشيوا وهو ملاحظ حركات سونا قلقها التفتها نظراتها للطريق كانها عايزة تطير تسابق الزمن

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

حور في الجامعه وادم بيتصل وهي مبتردش حست بأيد على كتفها التفتت شافت ادم: مبترديش عليا ليه؟؟
حور وقفت وهتمشي ادم مسكها: حور
حور: لو فضلت تضايقني صدقني هتندم انا مش الضعيفة اللي هتضحك عليها وبعدين انت مش خايف اقول لبابا
ادم ركع على ركبته وهي اتصدمت والناس بيبوصولها برقت: يخربيت كدا انت بتعمل اي؟
ادم: انا اسف... اسف جدآ حقك عليا...
حور: ادم قوم الناس بتتفرج علينا
ادم: سامحيني
حور بتحاول تداري ابتسامتها: مسمحاك قوم بقى قوم يا مجنون
ادم قام وابتسم:ايوا كدا
بص حواليه: في اي واحد بيصالح حبيبته حد لي في اما انتوا حاجة غريبة اووي
حور بصتله بإستفهام:انت ليه اتصرفت كدا اكيد مش عشان تعتذرلي مش كدا؟
ادم:طبعآ في سبب بنت مش عايزة تحل عن دماغي اثبتلها اني بحب واحدة تانية وهي اتصدمت ومشيت اي بقى
حور بصتله بغضب ولكمت صدره بعنف:انت بني ادم قذر واستغلالي انت استغلالي
ادم مسك ايدها:اهدي بس
حور زأت ايده:ملكش دعوة بيا فاهم
مشيت وحد خبط فيها اتالمت:اااه مش تفتح انت التاني
كرم دارى ابتسامته الخبيثة:انا اسف جدآ اسف جدآ يا انسة سامحيني انا مكنتش مركز
حور شافت ادم باصصلها وهيقرب وهي ابتسمت وبصت لكرم:ولا يهمك يا
كرم:اسمي كرم
حور علت صوتها:ولا يهمك يا كرم عادي يبني اي يعني
كرم استغرب وبصلها
ادم:في اي بيضايقك؟
حور:بيضايقني؟؟لا خالص دا كرم صاحبي
ادم:ص اي يختي؟؟؟صاحبي؟؟
حور:اه انت مالك يا ادم في اي؟؟
ادم:مالي؟؟هو ابوكي يعرف
حور:اه وانت مالك اصلآ الله يلا يا كرم عشان منتأخرش
مشيوا وادم باصص قدامه:صاحبي؟؟...
حور هتمشي كرم مسك ايدها:اي استني
حور بعدت ايده:افندم عايز حاجه
كرم:الله هو انتي بتتحولي ولا اي؟؟
حور:اه يا خفيف اتكل بقى
كرم باصصلها وهي مشيت اتنهد:مفيش فايدة..

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عشق:اي يا ايان مالها
ايان:مفيش حاجة هي عايزة ترتاح بس شكلها مجهد الحمل والسفر دا كله اجهاد ليها
عمران طلع بغضب
عشق بصت لأيان بإستفهام
ايان:الدكتورة قالت ان في خطر على حياتها...مينفعش في سنها دي تجهض...
عشق حضنت غرام اللي كانت ساكته:يا حبيبتي
غرام بعدت:انا عايزة ارتاح....عايزة انام
عشق:تعالي معايا وانت يا ايان يلا تعالى عشان ترتاح انت كمان
طلعتهم اوضهم وغرام قفلت باب اوضتها وقعدت تعيط حاوطت بطنها وانهارت في العياط:مش هقول... انا مش هقوله اني حامل

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا قاعدة في اوضتها مبتعملش حاجه تليفونها رن ردت:الو
چيمس:مساء الجمال
فلورا ابتسمت:مساء الخير
چيمس:اي يا نور عيني
فلوىا:اي
چيمس:عارفة يا لورا بتمنى اللحظة اللي هتبقي فيها معايا تبقي مراتي واخدك قدام الناس كلها
فلورا:انا
چيمس:انتي مترددة وانا عارف دا كويس بس صدقيني انا بحبك ولازم يبقى عندك ثقة فيا
فلورا هزت راسها بإيجاب:انا فعلآ عندي ثقة فيك
چيمس ابتسم:ودي احلا حاجة

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز وسونا وصلوا المكان ملقوش حسام لاقوا العربية بس حسام مش موجود ودا زاد قلقهم جري عز على كشك:لو سمحت حصلت حادثة هنا فين صاحب العربية دي؟؟
....:ايوا نقلوه على مستشفى******
عز:شكرآ
ركبوا بسرعه وراحوا المستشفى ودلوه على اوضة حسام
عز دخل شافه نايم ومتعلقله محاليل اتنهد وبص لسونا اللي واقفة عند الباب
سونا قربت:هو كويس
الدكتورة هزت راسها بإيجاب:اه هو عنده شوية كدمات بس الحمد لله ان حالته كويسة
سونا هزت راسها بإيجاب
الدكتورة:يا ريت حضرتك تخلص الورق هو مش هيفوق دلوقتي لأنه واخد دوا بينيمه عشان الوجع
عز بص لسونا وحس انها عايزة تبقى لوحدها هز راسه بإيجاب:انا جاي معاكي يا دكتورة..
خرج وقفل الباب وسونا قربت منه بشعور غريب غضب مع حنين صعب عليها هو نايم كدا هي عمرها مشافته كدا قربت قعدت جنبه وهي بصاله بس جت تقف حست بيه بيمسك ايدها وقفت بصدمه
حسام بصوت مخنوق:سونا انتي هنا.....انا اسف...سونا...
سونا بصتله وعرفت انه نايم بس استغربت انه بينادي بإسمها
حسام:انا اسف سونا انا مش كويس..
سونا عينها دمعت بعدت ايدها ونزلت وقبل متخرج من المستشفى عز سحابها:سونا استني على فين
سونا هزت راسها بنفس:مش هينفع ابقى جنبه دا فوق طاقتي صدقني فوق طاقتي
عز:عارف انه فوق طاقتك بس افرضي انه محتاجك جنبه؟؟
سونا بدموع فقدت السيطرة عليها:طيب هو محتاجني المفروض ابقى جنبه مأنا طول عمري محتجاه يا عز امتى كان جانبي هو كان معيشني في العسل لحد امتى لحد معرف اني حامل لحد معرف ان ممكن حياته تفضل مرتبطه بحياتي...بقى يضرب ويهين انا مفيش واحدة هتقبل على نفشها اللي انا قبلته صدقني مفيش واحدة هتستحمل اللي انا استحملته كان عايزني اجهض جاسر اول فرحة ليا هو كان بيحاول يدمرها الأنسان بيعقل بس هو كان بردو عايزني اجهض اسر ووعد وعد اللي كانت هتموت في بطني بسبب ضربه وتقولي محتاجك هو مكنش معايا ولا جنبي في اي مرة ولدت فيها الا ساعة وعد كتر خيره كان واقف برا اوضة العمليات مستني الدكتورة تموتها
عز:الموضوع ممكن يكون بالنسباله ليه رؤية تانيه
سونا:صدقني مش فارقه هتفرق اي؟؟هتفرق اي يا عز بعد الذل والقرف اللي كنت فيه
عز باصصلها ومش عارف ولا قادر يصلح بينهم
سونا:متحاولش يا عز كل حاجة انتهت...
عز:طيب استني هتروحي فين
سونا:متخافش انا هروح متنساش اني سايبه وعد وزمانها مغلبة اوتار
عز هز راسه بإيجاب
سونا مشيت وهي بتمسح دموعها
عز:بغباءك ضيعتها من ايدك وصعب ترجع....
طلع كان حسام قاعد
عز بصله وقعد قدامه:حمدلله على السلامه
حسام:الله يسلمك...هي سونا كانت هنا
عز بصله وسكت
حسام غمض عينه بإرهاق:حلمت انها كانت هنا
عز:عملت حادثة ازاي
حسام:والله معرف قجأة كدا لقيت الدنيا بتدور بيا
عز:حمدلله على السلامه
حسام بصله وغمض تاني:حاسس لو كنت مت كان هيبقى احسن
عز بصله بغضب:هتفضل طول عمرك اناني
حسام:صح اللي فيه طبع مبيغيروش
عز:انت ناوي على اي مع سونا؟
حسام:انا طلقتها
عز عمل نفسه مندهش وابتسم :طلقتها بجد
حسام بصله بإستغراب:اه طلقتها دا شيئ يسعدك يعني ولا اي؟
عز اتراجع:لالا مش كدا بس انت مبتحبهاش مش كدا
حسام سكت
عز ابتسم:اعتبر ان دا لا؟
حسام بصله بإستفهام:لا بجد اي اللي يفرح
عز مثل السرحان ابتسم:سونا جميلة والف مين يتمناها وبعدين الشرع حلل 4 لو انت مش عايزها في الف واحد يتمناها
حسام:اي الهبل دا؟؟تقصد اي
عز:مش هبل دي حقيقة اي يعني لو انا اتجوزتها على الأقل عيالك مش هيتربوا مع حد غريب هيبقوا مع امهم وعمهم اللي بيحبهم وبعدين اوتار قلبها طيب لو قولتيلها وشرحتلها الوضع معاك انها هتضايق بس هتتفهمني
حسام عارف انه بيستفزه بس مستحملش:عععز بطل تتكلم بالطريقة دي واتراجع عشان مخسركش
عز:الله وانت مالك يا حسام ايه اللي يضايقك؟مش انت طلقتها اناوهستنى العدة تخلص واتجوزها ومفيش مشكله وبعدين حد يطول يتجوز واحدة قمر زي سونا ولسة شابه ومعاها ولدين بسم الله ماشاء الله قمر وبنوته تتاكل اكل
حسام لاحظ الجدية في كلام عز ودا عصبه هيلكمه عز مسك ايده:انت اتجننت ولا اي يا حسام
حسام:انت اللي شكلك اتجننت انت ازاي تفكر بالطريقة دي ازاي تفكر فيها دي مراتي وزي اختك الصغيرة ولا انا اللي كنت غلطان
عز ساب ايده:انا فعلآ كنت محترم حاجة زي كدا بس...
حسام بغضب:بس اي يا حضرت المحترم وبعدين سونا مبتفكرش كدا مستحيل هتوافق
عز:بس انا فاتحتها في الموضوع ووافقت انا فتحتها من قبل متطلق منك حتى
حسام افتكر كلام سونا وانها هتتجوز لما يطلقها وكذبها لما كانت بتكلم عز وخلاص كان هيتجنن وقف
عز:على فين
حسام:انا رجعتها لعصمتي وهدور عليها فاهم ولا لا مستحيل تتجوزها انت
نزل وعز وراه مبتسم بإنتصار
حسام بصله بغضب ووقف تاكسي وركب
عز:رايح فين انا عربيتي موجودة
حسام:خليهالك اشبع بيها
مشي وعز ضحك:ماشي يا حسام ماشي منت طول عمرك واجع قلبنا وقلبها خليني اوجعك شوية خليني اوريك انك مش محور حياتها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سونا:فرصة يا اوتار اذا كان هو مطلبش فرصة اديهاله انا ارمي نفسي عليه اخليه يهني ويذلني تاني
اوتار حضنتها:طيب ممكن تهدي وبعدين انا مقولتش كدا انا اقصد لو رجع وعايز بصلح اللي بينكوا هترفضي
سونا:طبعآ هرفض حتى لو وقف على شعره
اوتار:وتفتكري دا صح؟؟
سونا:اه صح كفاية ذل وقرف بقى
اوتار:وعيالك
سونا:انا هقوم بيهم وهربيهم احسن تربية كفاية ضغط وخوف كانوا عايشين فيه كفاية الفاظ زباله بيسمعوها من اللي المفروض باباهم انتي مشوفتيش من بعد مشهد دي ظهرت في حياته وهو اتحول 180 درجة مبقاش حسام اللي تعرفيه او حسام اللي انا انجذبتله بقى واحد زبالة وخلاص انا مش مغصوبة على اي حاجة ولا هعيش معاه ولا هشوف وشه تاني
عز:للأسف دا في خيالك
سونا لفت بصت لعز
عز:حسام رجعك لعصمته
سونا اتصدمت:رجعني؟؟ازاي وهو كان لسه مطلقني عشان يبقى مع شهد دي؟
عز:دا اللي حصل
سونا:انت اللي خليته يعمل كدا مش صح؟
عز:نص كلامك صح انا مأجبرتوش انا بس استفزيته وحسسته ان النعمه اللي بيرقصها غيره بيتمناها ويتمنى يعيش فيها ولو يوم
اوتار مش فاهمه
سونا:انا تقريبآ فهمت مش قولتاك خلاص انا اتراجعت
عز:صح انا معاكي بس مكنتش هقدر اسيبه يعيش عادي كدا كان لازم يحس بقيمتك
اوتار تقريبآ فهمت من كلامهم
عز:روقي كدا هو ساب المستشفى وتقريبآ هيدور عليكي وانا عايزه ميلاقيكيش بسهولة خلي يدوخ شوية كدا
اوتار:صح هو وقتها هيحس بقيمتك
سونا:صدقوني مبقاش فارق انا مش هرجعله مهما يحصل مش هرجع للإهانه والضرب والذل دا تاني
عز:مين قالك انك هترجعي لكل دا انتي فاكرة انه لو تعب عقبال مترجعيله انا هسيبك تروحي معاه كدا مع احترامي لأهلك طبعآ بس انا مش هخليه ياخدك من هنا الا وانا متطمن عليكي لا وواثق انه مش هيضايقك يا سونا
سونا:ارجوك يا عز لو سمحت كفاية انا ولا عيزاه يتعب عقبال ميلاقيني ولا عايزة منه حاجة بس يبعد عن دماغي ومكنش في داخي انك تستفزه فيرجعني انا اصلآ مكنتش عيزاه يرجعني
عز:بردو يا سونا مفيش سمعان كلام
سونا:الموضوع دا خلص بالنسبة ليا ووجوده في حياتي تاني مستحيل ودا شيئ مفروغ منه هتضايق من قعادي هنا انا وعيالي مفيش داعي تخبي قولي واوعدك مش هتلاقي اي مضايقه انا هاخد بعضي انا وعيالي ونشوف مكان تاني
عز:اي الجنون دا انتي عارفة كويس ان دا مش قصدي
سونا بدموع هزت راسها بإيجاب:ايوا عارفة...بس انت بلاش تضغطني عشان انا بجد تعبت
طلعت على فوق وهي بتعيط
اوتار:صعب ترجعله يا عز
عز هز راسه بنفي:مش صعب سونا مش انانية ولو هو اتصلح حالة هترجعله سونا مش هتفكر في نفسها وبس هي هتفكر في جاسر واسر ووعد كمان
اوتار:ميستحقهاش بعد كل اللي عمله دا
عز بصلها:لو انا كنت مكانه وانتي مكان سونا كنتي هترجعيلي
اوتار:بصراحة
عز هز راسه بإيجاب
اوتار هزت راسها بنفي:لا مكنتش هرجعلك
عز:اي دا طب فكري شوية
اوتار هزت راسها بنفي:لا الموضوع منهي دا كفاية اني ابقى قاعدة جنبك وانت بتكلم واحدة غيري
عز:اه منا بقول سونا طيبة بردو
اوتار:تقصد اي!
عز ضحك:ولا حاجه ي ستي الطيب احسن

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

الباب خبط على غرام وهي فتحت:اي
تالا:يلا يا حبيبتي عشان تاكلي
غرام:مش عايزة...
تالا:مش عايزة اي مينفعش انتي حامل دلوقتي لازم تهتمي بأكلك شوية شويتين كدا
غرام:هو بابا تحت؟
تالا هزت راسها بإيجاب:اه
غرام هزت راسها بنفي:لا...انا مش عايزة انزل انا...هاكل لوحدي
تالا:حبيبتي يلا عشان تاكلي مينفعش كدا
غرام:لا مش هنزل هو تحت وانا مش عايزة انزل وهو هنا انا هفضل قاعدة هنا بقى...
عمران:ليه هتفضلي قاعدة هنا خايفة مني؟
غرام بصت شافته وبعدت خطوتين
عمران:انزلي يا تالا وانا هتكلم معاها شوية
تالا نزلت وعمران دخل وقفل الباب وغرام حاوطت بطنها بقلق
عمران:انتي ليه خايفة مني
غرام:انت عايز تموت البيبي
عمران:اموت البيبي دا لسه متكونش لسه ملهوش وجود
غرام:لا ليه وجود هو جوايا وهو صغير جدآ وانا مستحيل اموته
عمران:انا لو كنت عايز اموته كنت عملت كدا بس احنا رجعنا من المستشفى ومفيش اي داعي انك تخافي مني يا غرام
غرام:يعني مش هتموته مش هتاخدني تاني على المستشفى
عمران هز راسه بنفي:حبيبتي انا باباكي ومحدش هيبقى عامل على مصلحتك او خايف عليكي قدي فأنا مستحيل اعمل حاجه تأذيكي
غرام بصاله
عمران باس جبينها وحضانها:مفيش داعي تخافي لازم تعيشي طبيعي وخلي بالك من نفسك كويس لو عايزة فعلآ تحتفظي بالبيبي اهتمي بنفسك وبأكلك
غرام هزت راسها بإيجاب:حاضر يا بابا
عمران:يلا بقى يا جميل ننزل ناكل
غرام هزت راسها بإيجاب:يلا

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج تعبان ونايم في اوضته الباب خبط قعد بسرعه راح على الكنبه وفتح اللاب وهو بيحاول يداري المه:ادخل
عز دخل وهو باصصله بترقب:في اي مبقتش تقعد معانا يعني بقى عندك احساس انها ضاعت من ايدك ولا اي
سراج:صح ممكن
عز باصص لسراج وملاحظ انه بيحاول يداري المه:انت تعبان
سراج:تعبان لا انا بخير الحمد لله مالي منا الحمد لله بخير اهو
عز:لا مش بخير
سراج:الله هو التعب بالعافيه
سراج معدته تعبته وبقى عايز يرجع ومبقاش متحمل:لو سمحت يا بابا اتفضل عشان انا بعمل حاجة مهمه
عز:ماشي ي سراج لما اشوف اخرتها معاك خرج وقلبه مش متطمن دخل تاني مشفهوش بس سمع صوت ترجيعه راح على الحمام بسرعه شافه بيرجع والدم مبهدل الحوض اتصدم ومسك دماغه:سراج؟.اي دا في اي؟
سراج غسل وشه بقلق وبيحاول يتماسك هو بعد الترجيع دا اعصابه بتسيب سند ضهره على الحيطه وقعد في الأرض مكانه
عز قلقان وخايف:اي دا في ايه ومن امتى دا من امتى وانت كدا احنا لازم نروح للدكتور لازم نشوف في ايه واي اللي بيحصلك دا
سراج:انا روحت قالي شويه برد
عز صرخ فيه:هتستهبل برد هيخليك ترجع دم وبالشكل دا
سراج:قدر ربنا بقى
عز بغضب:سراج بطل استفزاز اي اللي بيحصلك دا؟؟
سراج ساكت ومتردد
عز:سرااااج
سراج خرج عن شعوره وصرخ فيه:كانسر ارتحت؟اجابة حلوة دي؟ريحتك؟
عز بصله بصدمه:اي؟
سراج اتنهد:الدكتور قال قرحة شديدة في المعدة نتيجة الكحول اتحول لكانسر بس لسه في البداية اداني ادوية امشي عليها واشرب لبن ومتعصبش وان شاء الله خير
عز باصصله وحاسس انه تايهه هو بيرجع دم دا مش شيئ مبشر:من امتى
سراج:من فترة بس كشفت لما تعبت اوي وقالي كدا
عز مدله ايده:قوم
سراج ابتسم وقام
يحيى اتصل بيه وهو بيلعب بشعره
سراج:الو
يحيى:معاد الدوا شوف انا بكلمك وانا بسرح اغلى حاجة في حياتي عشان تبقى عارف بس والله لو اهملك هعلقك
سراج ضحك:طيب يا سيدي ماشي هاخده
يحيى:سلام قفل وهو بيظبط شعره بإعجاب
عز:يحيى
سراج هز راسه بإيجاب:كان بيفكرني بالدوا
عز:كان عارف
سراج:هو اللي جه معايا للدكتور
عز:وليه مقلش
سراج:طلبت منه ميقولش انا مش عايز اقلق حد والموضوع بسيط
عز:تعالى معايا
سراج:على فين
عز:على المستشفى انا لازم اتطمن بنفسي
سراج:بابا منا قولتلك
عز:مش عايز اي نقاش ممكن
سراج هز راسه بإيجاب:امري لله اتفضل.......

#استودعكم_الله


موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة التاسعة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة العاشرة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-